Ik zou het zelf niet doen. Met BF voor de deur weet je gewoon dat de kans groot is dat je minstens dezelfde deal krijgt. Misschien zelfs een betere. Dat is natuurlijk nooit te voorspellen. Als je hem nu nodig hebt, kun je hem waarschijnlijk wel kopen. Ik heb ook weleens meegemaakt dat producten met BF duurder zijnJoseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:20:
Edge 530 demarrage deal bij futurumshop en heb nog 25 euro Strava kortingscode. Kom je uit op 244. Goede deal?
Je hebt wel best veel vertrouwen in BF dan moet ik zeggenhoi1234 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:26:
[...]
Ik zou het zelf niet doen. Met BF voor de deur weet je gewoon dat de kans groot is dat je minstens dezelfde deal krijgt. Misschien zelfs een betere. Dat is natuurlijk nooit te voorspellen. Als je hem nu nodig hebt, kun je hem waarschijnlijk wel kopen. Ik heb ook weleens meegemaakt dat producten met BF duurder zijn
Mijn idee was eigenlijk te bestellen en BF af te wachten. Dan terug sturen of niet. Futurumshop heeft jaar retour namelijk
Lijkt mij een prima deal!Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:20:
Edge 530 demarrage deal bij futurumshop en heb nog 25 euro Strava kortingscode. Kom je uit op 244. Goede deal?
Edit, iets uitgebreider: uiteraard kun je lang wachten en het dan iets goedkoper vinden, maar uiteindelijk gaat het om wanneer je hem wil hebben en wat je er voor over hebt. Zo'n BF deal gaat ook nooit tientallen euro's besparen tov die 244 die je nu 'hebt'.
[ Voor 34% gewijzigd door Sherlock op 28-10-2020 12:36 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
inderdaad, ik zou qua BF geen 200 euro verwachten, misschien 230, maar wil je wachten voor -misschien- 15 euro voordeel..?
Ja denk eigenlijk ook dat als ik hem haal ik niet meer ga wachten
Dit is gewoon een heel goede deal. Krijg al spijt dat ik 195€ betaald heb voor mijn Edge Explore... maar ja, hoe was ik dan de zomer door gekomen.Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:47:
Ja denk eigenlijk ook dat als ik hem haal ik niet meer ga wachten
Sony A7 iv en wat recycled glas
BF deals, de echt scherp geprijsde, zijn vaak zeer beperkt in aantal. Dus je moet eigenlijk rond middernacht op F5 rammen bij het artikel dat je wilt en meteen kopen als je wilt toeslaan.
De rest is veel reclame met lokkertjes en hier en daar wat korting. Beter wat korting, dan geen, maar zoals gezegd vaak niet hype waardig. Mijn advies bij ruimte gewoon nu kopen, anders heel goed je huiswerk doen en rond middernacht op BF hopen dat je artikel maar net in de voordeel komt.
De rest is veel reclame met lokkertjes en hier en daar wat korting. Beter wat korting, dan geen, maar zoals gezegd vaak niet hype waardig. Mijn advies bij ruimte gewoon nu kopen, anders heel goed je huiswerk doen en rond middernacht op BF hopen dat je artikel maar net in de voordeel komt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vooral dat laatste, hopen. Vorig jaar geen deals gehad die wilde dus heb hem zojuist besteld!rockhopper schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:01:
, anders heel goed je huiswerk doen en rond middernacht op BF hopen dat je artikel maar net in de voordeel komt.
Gefeliciteerd met de aankoop. Nieuwe speeltjes altijd leuk!
Wat betreft garmin is amazon meestal de plek met de beste deals. Deze deals zijn in ieder land anders, al is er veel overlap in artikelen. De prijzen variëren ook sterk per land, dus buiten Keepa ook van te voren even prijs checken op de diverse sites.
Voor wahoo en andere merken is het vooral de gebruikelijke kanalen in de gaten houden. De bolt gaat meestal voor 200 of net iets eronder, goedkoper dan regulier, maar niet wereldschokkend. Verder kan je vaak nog wat leuke aanbiedingen vinden bij de comments van de BF post op DCRainmaker. Op horlogegebied is soms runningexpert ook interessant, maar in mijn ogen zijn horloges niet erg fiets-navigatie-vriendelijk.
Wat betreft garmin is amazon meestal de plek met de beste deals. Deze deals zijn in ieder land anders, al is er veel overlap in artikelen. De prijzen variëren ook sterk per land, dus buiten Keepa ook van te voren even prijs checken op de diverse sites.
Voor wahoo en andere merken is het vooral de gebruikelijke kanalen in de gaten houden. De bolt gaat meestal voor 200 of net iets eronder, goedkoper dan regulier, maar niet wereldschokkend. Verder kan je vaak nog wat leuke aanbiedingen vinden bij de comments van de BF post op DCRainmaker. Op horlogegebied is soms runningexpert ook interessant, maar in mijn ogen zijn horloges niet erg fiets-navigatie-vriendelijk.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Jij niet?Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Je hebt wel best veel vertrouwen in BF dan moet ik zeggen
* BreadFan gepikeerd
@BreadFan Staat BFF dan voor BreadFanFan?
Dus mijn Bolt komt morgen terug?Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:10:
[...]
Vooral dat laatste, hopen. Vorig jaar geen deals gehad die wilde dus heb hem zojuist besteld!
Hehe ja binnenkort. Eerst even rustig de tijd nemen voor de Garmin en als ik besluit te houden kan de Bolt terug
Dat is ook wel slim. Maar denk even na. Met BF komen magere kortingen hoogstwaarschijnlijk terug. De kans dat je er niet op achteruit gaat is heel groot. De kans dat je er op vooruit gaat is niet heel groot, maar dat is de kans dat je er op achteruit gaat ook.Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Je hebt wel best veel vertrouwen in BF dan moet ik zeggenDeals lijken ieder jaar minder te worden. Daarbij komt dat de code maar tm 19 november geldig is.
Mijn idee was eigenlijk te bestellen en BF af te wachten. Dan terug sturen of niet. Futurumshop heeft jaar retour namelijk
Dat is ook wel slim. Maar denk even na. Met BF komen magere kortingen hoogstwaarschijnlijk terug. De kans dat je er niet op achteruit gaat is heel groot. De kans dat je er op vooruit gaat is niet heel groot, maar dat is de kans dat je er op achteruit gaat ook.Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:31:
[...]
Je hebt wel best veel vertrouwen in BF dan moet ik zeggenDeals lijken ieder jaar minder te worden. Daarbij komt dat de code maar tm 19 november geldig is.
[ Voor 34% gewijzigd door hoi1234 op 29-10-2020 10:14 ]
Ja klopt, maar doorslaggevend nu was dat ik 25 euro kortingscode had die tegen die tijd verlopen is. (nu smijt futurum met de kortingscode, maar 25 is best een behoorlijke volgens mij)hoi1234 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:11:
[...]
Dat is ook wel slim. Maar denk even na. Met BF komen magere kortingen hoogstwaarschijnlijk terug. De kans dat je er niet op achteruit gaat is heel groot. De kans dat je er op vooruit gaat is niet heel groot, maar dat is de kans dat je er op achteruit gaat ook.
Uhm... Nee... Er is altijd wel een kortingscode in omloop. Niks bijzonders aan 25 euro korting dus.Joseph4820 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Ja klopt, maar doorslaggevend nu was dat ik 25 euro kortingscode had die tegen die tijd verlopen is. (nu smijt futurum met de kortingscode, maar 25 is best een behoorlijke volgens mij)
Ik zit er nog niet zo lang in, maar zie vooral tientje, twintig euro voorbij komen is wat ik bedoel.hoi1234 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:15:
[...]
Uhm... Nee... Er is altijd wel een kortingscode in omloop. Niks bijzonders aan 25 euro korting dus.
Nou ja, je hebt altijd wel korting. Soms inderdaad andere kortingen. Maar de 25 euro komt echt een paar keer per jaar terug.Joseph4820 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Ik zit er nog niet zo lang in, maar zie vooral tientje, twintig euro voorbij komen is wat ik bedoel.
Maar bij decathlon staat die toch al voor 249.99? Dus als je de gok waagt om tijdens BF een betere deal te score, kun je hooguit terugvallen naar deze decathlon standaard prijs....Joseph4820 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:20:
Jij snapt het. Bij futurumshop is korting vaak een sigaar uit eigen doos.coldasice schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Maar bij decathlon staat die toch al voor 249.99? Dus als je de gok waagt om tijdens BF een betere deal te score, kun je hooguit terugvallen naar deze decathlon standaard prijs....
Hij staat bij Decathlon al een hele tijd op die prijs, maar was nooit (of zeer beperkt) leverbaar. Nu wel, dus dat is zeker een goede om op terug te kunnen vallen.coldasice schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:31:
[...]
Maar bij decathlon staat die toch al voor 249.99? Dus als je de gok waagt om tijdens BF een betere deal te score, kun je hooguit terugvallen naar deze decathlon standaard prijs....
Maar @Joseph4820 kocht hem nu voor €244, dat is nog altijd zes euro goedkoper dan bij Decathlon. Wat probeer je nou precies te bewijzen?hoi1234 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:55:
[...]
Jij snapt het. Bij futurumshop is korting vaak een sigaar uit eigen doos.
Had nog niet op Decathlon gekeken en die komt ook niet meteen naar boven als je googled dus had die gemist. Wel vreemd moet ik zeggen, zou toch zeggen dat die winkel wel bij de prijzen voorbij komt op Google.
Afijn ik heb al besteld ik test hem een beetje en kijk nog wel wat ik doe.
Afijn ik heb al besteld ik test hem een beetje en kijk nog wel wat ik doe.
Nou dat de kans groot is dat de Decathlon meer dan 6 euro korting geeft tijdens BF.Waus26 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:02:
[...]
Maar @Joseph4820 kocht hem nu voor €244, dat is nog altijd zes euro goedkoper dan bij Decathlon. Wat probeer je nou precies te bewijzen?
Het is gewoon een slechte deal van Futurumshop, zoals wel vaker. Eigenlijk nog slechter dan de 20€ korting (waar er gewoon een korting van 25 euro in onloop is) op het futurum 4 seasons jack van afgelopen weekend.
Dit is weer een typisch voorbeeld van een reden dat futurumshop zoveel korting kan geven. Ook met verzendkosten kunnen ze er wat van. Ik had een spatbord nodig en ik was bang dat het te groot zou zijn om op te halen. Bij mantel was het 13 euro bij futurum was het 16 euro. De uiteindelijke prijs is hetzelfde, maar ja, Futurumshop kan nu wel met gratis levering adverteren die je dus gewoon zelf betaalt.
[ Voor 26% gewijzigd door hoi1234 op 30-10-2020 10:21 ]
Maar is het al zeker dat Decathlon ook korting op dat toestel gaat geven? Het is niet zo dat bij BF altijd alles afgeprijsd wordt toch? Volgens mij is 244 voor een Edge 530 een prima prijs. Wellicht heb je ergens met BF geluk en gaat er nog iets vanaf, maar tientallen euro's zal dat zeker niet meer gaan schelen denk ik
Voor 6 euro wil ik wel het risico lopen. De garantie die 10 euro extra kost heb je dan niet, maar het is sowieso de vraag wat deze garantie inhoudt.Luuk741 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:22:
Maar is het al zeker dat Decathlon ook korting op dat toestel gaat geven? Het is niet zo dat bij BF altijd alles afgeprijsd wordt toch? Volgens mij is 244 voor een Edge 530 een prima prijs. Wellicht heb je ergens met BF geluk en gaat er nog iets vanaf, maar tientallen euro's zal dat zeker niet meer gaan schelen denk ik
Sowieso vind ik dat futurumshop een hele agressieve verkooptacktiek hanteert. Het gebeurt vaker dat ze nepkortingen geven. En die 25 euro korting is ook geen 25 euro korting en zorgt er voor dat je stiekem toch meer koopt dan je echt nodig hebt .
Je posts komen meer anti-Futurumshop over dan dat je echt kijkt naar wat de beste deal is.hoi1234 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Voor 6 euro wil ik wel het risico lopen. De garantie die 10 euro extra kost heb je dan niet, maar het is sowieso de vraag wat deze garantie inhoudt.
Sowieso vind ik dat futurumshop een hele agressieve verkooptacktiek hanteert. Het gebeurt vaker dat ze nepkortingen geven. En die 25 euro korting is ook geen 25 euro korting en zorgt er voor dat je stiekem toch meer koopt dan je echt nodig hebt .
Dat zou me zeer verbazen eigenlijk!Nou dat de kans groot is dat de Decathlon meer dan 6 euro korting geeft tijdens BF
pfff, wat een gedoe allemaal zeg.. we kunnen toch allemaal prijzen vergelijken en beslissen wat het je waard is, hoeveel geduld je hebt, en of je de gok wilt nemen of er binnen x tijd wel of geen betere aanbieding komt bij een winkel die je vertrouwd.
Verder is er niks mis met futurum, zeker gezien je vrij makkelijk 20-25 euro korting kan scoren, de ene keer betekend dat niet zoveel en kom je op dezelfde prijs uit als bij de concurrent, maar in andere gevallen kom je duidelijk goedkoper uit.
Ik heb een jaar geleden de 530 voor 279 -20 euro korting = 259 bij futurum gekocht, bij mantel was ie (en nu nog steeds) toen gewoon 279. Als ik gewacht had (3 maanden ofzo) had ik een betere deal kunnen pakken bij amazon, daar heb ik em nog wel eens voor 240 gezien, maar dan moet je wel opletten of het een betrouwbare seller is.. op amazon wordt dat ook steeds gekker, (net zoals bol.com overigens).
Verder is er niks mis met futurum, zeker gezien je vrij makkelijk 20-25 euro korting kan scoren, de ene keer betekend dat niet zoveel en kom je op dezelfde prijs uit als bij de concurrent, maar in andere gevallen kom je duidelijk goedkoper uit.
Ik heb een jaar geleden de 530 voor 279 -20 euro korting = 259 bij futurum gekocht, bij mantel was ie (en nu nog steeds) toen gewoon 279. Als ik gewacht had (3 maanden ofzo) had ik een betere deal kunnen pakken bij amazon, daar heb ik em nog wel eens voor 240 gezien, maar dan moet je wel opletten of het een betrouwbare seller is.. op amazon wordt dat ook steeds gekker, (net zoals bol.com overigens).
Mijn ervaring wijst gewoon uit dat je zelf voor de "korting" betaalt. Daar pas ik voor.Sherlock schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:44:
[...]
Je posts komen meer anti-Futurumshop over dan dat je echt kijkt naar wat de beste deal is.
[...]
Dat zou me zeer verbazen eigenlijk!
Je praat alsof futurumshop de enige is die dit doet. Is volgens mij een vrij veelvoorkomende manier van "deals" bij winkels. Dan wordt ineens de adviesprijs gehanteerd waarop de korting is, vaak te vinden op site van desbetreffende merk. Die kortingscode zijn gewoon een manier van reclame en lokken, niets mis mee lijkt me.
Ik vind het juist een fijne winkel, prima prijzen vaak genoeg net zo duur als mantel en vind de klantenservice erg behulpzaam tot nu toe.
Ik vind het juist een fijne winkel, prima prijzen vaak genoeg net zo duur als mantel en vind de klantenservice erg behulpzaam tot nu toe.
Waar gebeurt dit niet?hoi1234 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Mijn ervaring wijst gewoon uit dat je zelf voor de "korting" betaalt. Daar pas ik voor.
Ik vind Futurumshop één van de betere webwinkels waar ik zaken mee gedaan heb in zijn algemeenheid. Werkt voor mij prettig en maakt me dan niet uit dat ze beetje spelen met de pricing. Uiteindelijk gaat het erom wat je onder de streep betaalt denk ik.
Daarnaast is voor mij een prettige website en goede service ook wat waard. Dat is de reden dat ik liever bij Coolblue koop bijv dan bij een aggenebbis dozenschuiver.
[ Voor 47% gewijzigd door Requiem19 op 30-10-2020 11:03 ]
op hoeveel plekken kan jij een 530 nu kopen voor <244 ? volgens mij kwamen we net verder dan de decathlon.. maar daar staat ie op dit moment op 249 en enkel online op voorraad (winkels zijn allemaal uitverkocht, dus dan komt er nog 3-4 euro verzendkosten bij...hoi1234 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
Mijn ervaring wijst gewoon uit dat je zelf voor de "korting" betaalt. Daar pas ik voor.
dus zeg het maar, waar heb je op op dit moment een betere deal op een 530 dan bij futurum.?
(oja en het is niet enkel van toepassing op de 530, heb wat andere "aanbiedingen" gechecked, maar de varia radar koop je op dit moment ook gewoon het goedkoopst bij futurum. Sigma lampen zijn nu het meest voordelig, zoek maar eens een feedback sports sprint montage standaard onder de 225 euro, gaat je ook niet lukken).
tuurlijk zitten er ook sigaren uit eigen doos bij, maar echt niet meer dan bij andere winkels.
[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 30-10-2020 11:09 ]
Nou ja, ze weten het goed te verpakken als korting. Maar de prijs incl. "korting" is gewoon de normale prijs. Waarom zou Decathlon wel iets voor 249 kunnen verkopen en Futurumshop niet?
Dat staat me een beetje tegen. Korting doet kopen, maar het is helemaal geen korting. Het is een kunstmatig verhoogde prijs naar de normale prijs terugbrengen.
Ik heb dat nu ook met de edge explore. 174 is bij hen een super deal (demarragedeal + korting). Helaas was de garmin afgelopen tijd al bij 2 winkels goedkoper, iets dat mij doet vermoeden dat die prijzen echt wel haalbaar zijn tijdens BF. Overigens als ze nu al een fietscomputer voor 174 kunnen verkopen, kunnen ze dat met BF zeker.
Dat staat me een beetje tegen. Korting doet kopen, maar het is helemaal geen korting. Het is een kunstmatig verhoogde prijs naar de normale prijs terugbrengen.
Ik heb dat nu ook met de edge explore. 174 is bij hen een super deal (demarragedeal + korting). Helaas was de garmin afgelopen tijd al bij 2 winkels goedkoper, iets dat mij doet vermoeden dat die prijzen echt wel haalbaar zijn tijdens BF. Overigens als ze nu al een fietscomputer voor 174 kunnen verkopen, kunnen ze dat met BF zeker.
haha, is dat een serieuze vraag..?hoi1234 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:21:
Nou ja, ze weten het goed te verpakken als korting. Maar de prijs incl. "korting" is gewoon de normale prijs. Waarom zou Decathlon wel iets voor 249 kunnen verkopen en Futurumshop niet?
(bovendien futurum verkoopt het voor 244.. wat dus goedkoper is dan een megastore keten met dito inkoop kanalen)As of January 2020, there are 1,647 Decathlon stores worldwide in nearly 1,000 cities of 57 countries
ook dit is gewoon niet waar, 269 is gewoon een goede deal, sommige winkels verkopen voor advies prijs, veel zitten op 279, dan is 269 een prima aanbieding, ze hoeven dan echt niet van 279 voor 269 te zeggen, dat doet geen 1 winkel.Dat staat me een beetje tegen. Korting doet kopen, maar het is helemaal geen korting. Het is een kunstmatig verhoogde prijs naar de normale prijs terugbrengen.
maar ik geloof niet dat het zin heeft je te overtuigen, dus ik laat het hierbij
[ Voor 24% gewijzigd door Prulleman op 30-10-2020 11:34 ]
Hoogste tijd voor een Komoot code: GRINDURO2020
Succes er mee.
Succes er mee.
a backup is a man's best friend
Zal ik nog wat olie op het vuur gooien?
Als je een bekende in duitsland hebt, kun je hem gratis verstuurd voor 239 euro in DLD bestellen. Bezorgen in NL kost 8 euro.
https://www.biketime.de/g...alter-band-usb-kabel.html
Als je een bekende in duitsland hebt, kun je hem gratis verstuurd voor 239 euro in DLD bestellen. Bezorgen in NL kost 8 euro.
https://www.biketime.de/g...alter-band-usb-kabel.html
Deze vond ik bij Wiggle, voor 365 euro.deuceboss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:18:
Als iemand nog ergens de 1030 Prime deal voorbij ziet komen die die af en aan er weer is, graag delen hier!
Ik heb nu een paar maanden de edge explore. Ben er best tevreden over, al snap ik niet alle instellingen. Wat mij echter irriteert is dat de kleur van de route soms totaal niet is te onderscheiden van de kleur van de gewone wegen. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Heeft iemand een tip om de route wat duidelijker te maken? Andere kleuren van de achtergrondkaart of juist van de route? Of weet iemand misschien een manier om de dikte van de routelijn aan te passen?
Heeft iemand een tip om de route wat duidelijker te maken? Andere kleuren van de achtergrondkaart of juist van de route? Of weet iemand misschien een manier om de dikte van de routelijn aan te passen?
@supergrover Bedoel je die magenta kleur? Gebruik je backlight tijdens het navigeren?
Op welke schaal ben je ingezoomd? Welke achtergrondkaart gebruik je (de standaard?)?
Op welke schaal ben je ingezoomd? Welke achtergrondkaart gebruik je (de standaard?)?
Ik ben van plan om de garmin Edge explore te kopen. Werkt z'n touchscreen een beetje redelijk met handschoenen aan of doe ik er beter aan om een wahoo elemnt bolt met drukknoppen te kopen?
De handschoenen van Decathlon geven geen problemen icm een OP6, maar de handschoenen van Wilier geven toch wat problemen.
Ik vind het toch wel handig om bijvoorbeeld een nieuwe lap te kunnen starten. Aangezien ik dat sommige ritten redelijk veel doe, is het wel prettig als ik dat rijdende weg kan doen.
De handschoenen van Decathlon geven geen problemen icm een OP6, maar de handschoenen van Wilier geven toch wat problemen.
Ik vind het toch wel handig om bijvoorbeeld een nieuwe lap te kunnen starten. Aangezien ik dat sommige ritten redelijk veel doe, is het wel prettig als ik dat rijdende weg kan doen.
[ Voor 22% gewijzigd door hoi1234 op 07-11-2020 09:20 ]
@RigolleM Allereerst al superbedankt voor de reactie.
Kijk dat klinkt al heel goed. Kennelijk zijn er meer mogelijkheden dan ik weet te vinden. Ik vind de handleiding dan ook niet heel behulpzaam. Heeft iemand een betere handleiding in een topic ergens?
Allereerst moet ik even toelichten dat ik m eigenlijk alleen gebruik om vooraf gemaakte koersen te fietsen.
Ik heb de standaardkaart geladen. Ik heb gisteren voor het eerst gelezen datje ook andere kaarten zou kunnen laden, maar weet nog niet wat de voor en nadelen daarvan zijn en welke ik dan zou moeten hebben voor mijn doel en hoe ik dat dan allemaal zou moeten instellen. Dus als iemand mij in een goede richting kan wijzen zou dat super zijn.
Ik heb inderdaad de standaard kleur (is dat magenta?) zag wel dat je dat kan aanpassen, maar volgens mij worden alle mogelijke kleuren ook wel in de kaart gebruikt dus is er niet een heel duidelijke verbetering bij een andere kleur. Als iemand goede ervaringen heeft bij een andere kleur dan hoor ik dat graag.
Ik gebruik geloof ik geen backlight. Ik weet niet waar dat zit. Of bedoel je de helderheid? Die heb ik ingesteld op 67%, want als ik m hoger zet is de batterij binnen 2 uur leeg is.
Het lukt mij niet om de schaal te veranderen tijdens het fietsen, hoe doe je dat?
Kijk dat klinkt al heel goed. Kennelijk zijn er meer mogelijkheden dan ik weet te vinden. Ik vind de handleiding dan ook niet heel behulpzaam. Heeft iemand een betere handleiding in een topic ergens?
Allereerst moet ik even toelichten dat ik m eigenlijk alleen gebruik om vooraf gemaakte koersen te fietsen.
Ik heb de standaardkaart geladen. Ik heb gisteren voor het eerst gelezen datje ook andere kaarten zou kunnen laden, maar weet nog niet wat de voor en nadelen daarvan zijn en welke ik dan zou moeten hebben voor mijn doel en hoe ik dat dan allemaal zou moeten instellen. Dus als iemand mij in een goede richting kan wijzen zou dat super zijn.
Ik heb inderdaad de standaard kleur (is dat magenta?) zag wel dat je dat kan aanpassen, maar volgens mij worden alle mogelijke kleuren ook wel in de kaart gebruikt dus is er niet een heel duidelijke verbetering bij een andere kleur. Als iemand goede ervaringen heeft bij een andere kleur dan hoor ik dat graag.
Ik gebruik geloof ik geen backlight. Ik weet niet waar dat zit. Of bedoel je de helderheid? Die heb ik ingesteld op 67%, want als ik m hoger zet is de batterij binnen 2 uur leeg is.
Het lukt mij niet om de schaal te veranderen tijdens het fietsen, hoe doe je dat?
Ik heb geen probleem met de standaard kaart = Garmin Cycle Map EU, maar je kan een andere kaart opladen zoals bv. OpenFietsMap. Garmin Cycle Map toont de autosnelwegen rood en als je daar naast rijdt kan het wat verwarrend zijn met de magenta aanduiding. In OpenFietsMap zijn de autosnelwegen grijs en is iets duidelijker. Ik reed vroeger altijd met OpenFietsMap, zelfs met de MTB, omdat deze gratis waren in tegenstelling tot de Garmin mappen (City Navigator of Topo). Tot op heden nog niet in de verleiding geweest om terug naar de OpenFietsMap kaart terug te keren met de Edge 830.supergrover schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:48:
Voor routering kan je de kleur van de navigatie-aanduiding niet aanpassen, deze blijft altijd magenta. Wat je welk kan is de koers enkel tonen op de kaart, en iedere koers kan je een ander kleurtje geven. Je kan zelfs hiermee rijden, maar dan heb je geen routering, en moet je veel meer het scherm in de gaten houden.Ik heb inderdaad de standaard kleur (is dat magenta?) zag wel dat je dat kan aanpassen, maar volgens mij worden alle mogelijke kleuren ook wel in de kaart gebruikt dus is er niet een heel duidelijke verbetering bij een andere kleur. Als iemand goede ervaringen heeft bij een andere kleur dan hoor ik dat graag.
Backlight is achtergrondverlichting, dus wellicht heb je die op 67% staan, wat in sommige omstandigheden te weinig is. Bij mij staat deze op 100% en in de meeste omstandigheden is mijn scherm duidelijk zichtbaar. Positie van het scherm is ook belangrijk. Op mijn MTB zweeft de Garmin over mijn stuurpen en kan ik die niet zo positioneren als bij mijn racefiets waar ik een out front houder gebruik en die perfect kan positioneren tov mijn zithouding.Ik gebruik geloof ik geen backlight. Ik weet niet waar dat zit. Of bedoel je de helderheid? Die heb ik ingesteld op 67%, want als ik m hoger zet is de batterij binnen 2 uur leeg is.
Ik tik 1x op het scherm en er verschijnt een + en - op het scherm en hiermee kan ik in- of uitzoomen.Het lukt mij niet om de schaal te veranderen tijdens het fietsen, hoe doe je dat?
Er is ook een Edge 530 met drukknoppen. Persoonlijk zou ik nooit een Edge Explore aan iemand adviseren.hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:14:
Ik ben van plan om de garmin Edge explore te kopen. Werkt z'n touchscreen een beetje redelijk met handschoenen aan of doe ik er beter aan om een wahoo elemnt bolt met drukknoppen te kopen?
Er zijn 2 beweegredenen om een Edge Explore aan te schaffen: prijs en groot scherm.
Er zijn meer beweegredenen om het niet te doen: slechte batterij, traag, veel minder features (belangrijkste barometrische hoogtemeting ontbreekt) en het is een oud toestel (gebaseerd op de modellen Edge 520/820).
Kies je voor de Edge Explore dan moet je heel wat compromissen sluiten, wat je met een Edge 530/830 niet hoeft te doen, behalve schermformaat, wat wellicht geen probleem is daar je de Wahoo Elemnt Bolt vermeldt.
[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 07-11-2020 10:25 ]
Schermformaat is geen issue, eigenlijk heb ik zelfs liever geen koelkast op mijn fiets... Misschien dat het prettig is bij navigeren, maar dat doe ik momenteel niet veel en ik weet niet of dat gaat veranderen. Voor die paar keer dat je wilt navigeren heb je altijd een groot, lelijk en log apparaat op je stuur zitten.RigolleM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:23:
[...]
Er is ook een Edge 530 met drukknoppen. Persoonlijk zou ik nooit een Edge Explore aan iemand adviseren.
Er zijn 2 beweegredenen om een Edge Explore aan te schaffen: prijs en groot scherm.
Er zijn meer beweegredenen om het niet te doen: slechte batterij, traag, veel minder features (belangrijkste barometrische hoogtemeting ontbreekt) en het is een oud toestel (gebaseerd op de modellen Edge 520/820).
Kies je voor de Edge Explore dan moet je heel wat compromissen sluiten, wat je met een Edge 530/830 niet hoeft te doen, behalve schermformaat, wat wellicht geen probleem is daar je de Wahoo Elemnt Bolt vermeldt.
Ik heb de edge explore inderdaad op zijn prijs uitgezocht. 150 euro is eigenlijk een beetje wat ik er aan uit wil geven. Ik hoef niet zo heel veel te hebben. Gewoon hartslag, speed en cadence en als leuke gimmick navigatie. Wat bedoel je eigenlijk met slechte accuduur? Is het echt zo extreem dat je geen lange ritten kunt maken? Op zich kan ik mezelf wel aanleren om na een rit de computer altijd op te laden, dat ga ik waarschijnlijk toch wel doen. Gedurende een rit laden is echter wel een dingetje...
Heeft iemand trouwens ervaring met https://www.decathlon.nl/...icht-zwart/_/R-p-X8487158 ? Deze lijkt heel erg op de Wahoo Mini. Vooral de prijs en de compactheid zijn een plus. En als ik ooit een vermogenssensor wil gebruiken, kan dat ook. Ik twijfel een beetje over de ondersteuning. Die is bij goedkope merken toch vaak flink minder.
hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:37:
[...]
Schermformaat is geen issue, eigenlijk heb ik zelfs liever geen koelkast op mijn fiets... Misschien dat het prettig is bij navigeren, maar dat doe ik momenteel niet veel en ik weet niet of dat gaat veranderen. Voor die paar keer dat je wilt navigeren heb je altijd een groot, lelijk en log apparaat op je stuur zitten.
Ik heb de edge explore inderdaad op zijn prijs uitgezocht. 150 euro is eigenlijk een beetje wat ik er aan uit wil geven. Ik hoef niet zo heel veel te hebben. Gewoon hartslag, speed en cadence en als leuke gimmick navigatie. Wat bedoel je eigenlijk met slechte accuduur? Is het echt zo extreem dat je geen lange ritten kunt maken? Op zich kan ik mezelf wel aanleren om na een rit de computer altijd op te laden, dat ga ik waarschijnlijk toch wel doen. Gedurende een rit laden is echter wel een dingetje...
Heeft iemand trouwens ervaring met https://www.decathlon.nl/...icht-zwart/_/R-p-X8487158 ? Deze lijkt heel erg op de Wahoo Mini. Vooral de prijs en de compactheid zijn een plus. En als ik ooit een vermogenssensor wil gebruiken, kan dat ook. Ik twijfel een beetje over de ondersteuning. Die is bij goedkope merken toch vaak flink minder.
hoi1234 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Ik zou niet zo snel een Chinese fietscomputer kopen. De ondersteuning op software is bij Chinese producten vaak toch flink beperkt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen zoals Xiaomi, maar de gemiddelde Chinees op AliExpress zou ik niet kopen.
Als je in de buurt van MM Ede woont kun je voor 133 euro een Garmin Edge Explore van mij overnemen. Ik heb geen tijd om de bestelling op te halen en het is toch een leuke korting van ruim 60 euro. Alleen even zelf ophalen dus.

Als je niet veel gaat navigeren gaat het nog meevallen. Een vriend van mij heeft die Edge Explore en doet er zo'n 5 à 6 uur mee, zonder navigatie, enkel HR sensor en backlight op 0%. Heeft één keer genavigeerd en hierdoor ook zijn backlight wat moeten verhogen en na 3 uur was het gedaan met zingen... Hij klaagt het meest over de hoogtemeting die nooit kloppen. Hebben samen deze zomer de Amstel Gold Race gereden, en hij had 30% minder hoogtemeters dan ik met mijn Edge 830. Als je een rit start en je weet dat de organisatie bv. 2500hm meegeeft en je zit na 150km (van de 200km) nog maar op 1500hm dan denk je van oei, die laatste 50km gaat nog zwaar zijn, maar dan afklokt op 1700hm aan de finish...hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:37:

0% helderheid lijkt mij niet te doen in de zomer. De 530 daarentegen is wel flink duurder. Ik kijk gewoon even wat de prijzen gaan doen met BF. Afhankelijk van de deals koop ik dan een fietsnavigatie.RigolleM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:48:
[...]
Als je niet veel gaat navigeren gaat het nog meevallen. Een vriend van mij heeft die Edge Explore en doet er zo'n 5 à 6 uur mee, zonder navigatie, enkel HR sensor en backlight op 0%. Heeft één keer genavigeerd en hierdoor ook zijn backlight wat moeten verhogen en na 3 uur was het gedaan met zingen... Hij klaagt het meest over de hoogtemeting die nooit kloppen. Hebben samen deze zomer de Amstel Gold Race gereden, en hij had 30% minder hoogtemeters dan ik met mijn Edge 830. Als je een rit start en je weet dat de organisatie bv. 2500hm meegeeft en je zit na 150km (van de 200km) nog maar op 1500hm dan denk je van oei, die laatste 50km gaat nog zwaar zijn, maar dan afklokt op 1700hm aan de finish...
Meen je dat nu echt? Lijkt op de Wahoo Mini? Lijkt in de verste verte niet op een Wahoo!hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:37:
Vergeet een Edge Explore als je een vermogenmeter wilt koppelen. Maar je wilt het simpel houden, maar denkt er wel over na om een vermogenmeter aan te schaffen
Net wel in de zomer, als het enkel voor het weergeven is van de gegevensvelden hoef je geen backlight te gebruiken. Als het wat donkerder wordt dan pas is backlight terug interessant.hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:56:
[...]
0% helderheid lijkt mij niet te doen in de zomer. De 530 daarentegen is wel flink duurder. Ik kijk gewoon even wat de prijzen gaan doen met BF. Afhankelijk van de deals koop ik dan een fietsnavigatie.
Ik koop niet op basis van prijs, toch niet in deze prijscategorie en het frequente gebruik er van. Compromissen moeten sluiten en constant moet zitten denken, had ik maar dit of zo... dan koop ik liever onmiddellijk het betere toestel. Ik bespaar liever op grote bedragen en op lang termijn, zoals auto's, huis,... maar € 100 meer of minder gaat hier niet het verschil maken op het einde van de maand. Ben dan ook geen Nederlander
[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 07-11-2020 11:10 ]
Nee, ik zeg dat die alles ondersteunt. Die fietscomputer is dus voor het geld erg rijk aan features. Dat is altijd een plus. Als ik voor minder meer krijg, dan moet ik wel dom zijn om meer te betalen. De wahoo mini is ook een simpele fietscomputer met mogelijkheid tot sensoren. Dat bedoel ik met lijkt er op. De wahoo mini werkt alleen slechts met eigen sensoren en heeft geen ondersteuning voor een powermeter.RigolleM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:01:
[...]
Meen je dat nu echt? Lijkt op de Wahoo Mini? Lijkt in de verste verte niet op een Wahoo!
Vergeet een Edge Explore als je een vermogenmeter wilt koppelen. Maar je wilt het simpel houden, maar denkt er wel over na om een vermogenmeter aan te schaffen
Maar ik twijfel dus heel erg aan de ondersteuning. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat je de Decathlon connect app nodig hebt om te kunnen syncen. Als deze over 3 jaar niet meer beschikbaar is, kan ik dus m'n fietscomputer wegmikken. Ook Bugfixes en algehele updates van het systeem zouden fijn zijn, maar kun je meestal niet van dergelijke merken verwachten.
Er zal wel iemand ervaring mee hebben, maar ik steek daar mijn tijd niet in op hierop in te gaan, net zoals DC Rainmaker en andere vloggers dit ook niet doen, het is rommel met een grote 'R', dat is het enige wat ik kwijt wil.hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:10:
[...]
Nee, ik zeg dat die alles ondersteunt. Die fietscomputer is dus voor het geld erg rijk aan features. Dat is altijd een plus. Als ik voor minder meer krijg, dan moet ik wel dom zijn om meer te betalen. De wahoo mini is ook een simpele fietscomputer met mogelijkheid tot sensoren. Dat bedoel ik met lijkt er op. De wahoo mini werkt alleen slechts met eigen sensoren en heeft geen ondersteuning voor een powermeter.
Maar ik twijfel dus heel erg aan de ondersteuning. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat je de Decathlon connect app nodig hebt om te kunnen syncen. Als deze over 3 jaar niet meer beschikbaar is, kan ik dus m'n fietscomputer wegmikken. Ook Bugfixes en algehele updates van het systeem zouden fijn zijn, maar kun je meestal niet van dergelijke merken verwachten.
Doe jezelf een plezier en koop een Edge 530/830 of Elemnt Bolt/Roam. Volgens mij fiets je wel veel, dan wil je kwaliteit. Ik heb drie jaar geleden een Elemnt (de originele) gekocht en geen moment spijt van gehad. Ja, het kost een paar duiten maar dat is het zeker waard. Ik heb er inmiddels 12.000 km mee gefietst en kan niets anders concluderen dan dat dit mijn beste aankoop na de fiets zelf is geweest. Als ik nu die €400 (inclusief sensoren) deel door de km's is dat 3,33 cent per km. En dat wordt alleen maar minder want verwacht er nog wel 12k mee te kunnen fietsen. De batterij gaat nog steeds erg lang mee trouwens, kan er met gemak een dag mee fietsen als dat zou moeten.hoi1234 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:10:
[...]
Nee, ik zeg dat die alles ondersteunt. Die fietscomputer is dus voor het geld erg rijk aan features. Dat is altijd een plus. Als ik voor minder meer krijg, dan moet ik wel dom zijn om meer te betalen. De wahoo mini is ook een simpele fietscomputer met mogelijkheid tot sensoren. Dat bedoel ik met lijkt er op. De wahoo mini werkt alleen slechts met eigen sensoren en heeft geen ondersteuning voor een powermeter.
Enige keuze die je nog moet maken is of je een Garmin (veel opties, instelmogelijkheden, meer complex) of Wahoo (goede UI, alles in te stellen met de app) wilt.
Ik lees al een tijdje mee, maar heb toch wat advies nodig. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met fietsen en merk dat ik vooral navigatie mis op de fiets. Fietsknooppunten zijn leuk, maar iedere paar knooppunten stoppen omdat ik de nummers niet onthoud of de route kwijt ben is niet ideaal
. Ik loop hiernaast hard, en heb een Garmin Forerunner 245 voor het bijhouden van de statistieken. Ik ben niet echt geïnteresseerd (op korte of middellange termijn) op advanced meters zoals powermeters, dus mogelijkheden daarvoor zijn nice to have en ben ik niet bereid om extra voor te betalen op een fietscomputer.
Waar ben ik wel naar op zoek:
Waar ben ik wel naar op zoek:
- Voornamelijk turn-by-turn navigatie, met kaart
- Automatische rerouting als ik verkeerd fiets
- Max 300 euro, het hoeft niet op, en bij hele goeie redenen zit er wel iets rek in
- Behoorlijke batterij, 4 uur navigatie op normale settings is wel het minimum
- Garmin eco-system is nice to have, niet noodzakelijk
- Wahoo Elemnt Bolt (geen automatische rerouting)
- Wahoo Elemnt Roam, Garmin Edge 830/1030 (te duur)
- Garmin 130 (geen kaarten)
- Garmin 530 (Plus) – lijkt alles te hebben, eigenlijk de ‘one to beat’
- Garmin Edge Explore – Goedkope optie (veel goedkoper!), maar qua navigatie lijkt het alles te kunnen wat ik wil. Grootste zorg hier is de accuduur, die volgens de reviews slecht is
- Hammerhead Karoo 2 – Eerste review van DC rainmaker was wel positief, maar alleen nog op pre-order. Voordelen zijn een groter scherm, nadelen de levertijd en toch hogere prijs.
- Zie ik een goed alternatief over het hoofd?
- Hoe erg is het gesteld met de accu van de Garmin Edge Explore? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Hoeveel beter is de Hammerhead Karoo 2 tov de Garmin 530, en is dat de 50 euro plus (en eventueel meer als de 530 in de Black Friday deals zit) waard?
Qua accuduur van de Edge Explore: hij gaat ongeveer 4 uurtjes mee. Voor mij is dat genoeg. Bij langere tochten ken ik de laatste stukken naar huis toch wel, dan schiet ie mogelijk in de besparingsmodus. Dan gaat het scherm alleen aan bij een volgende instructie.
Voor mij helemaal prima! Bij een langere tocht met tussenstop neem ik gewoon een powerbankje mee om wat bij te laden tijdens een lunch o.i.d..
Voor mij helemaal prima! Bij een langere tocht met tussenstop neem ik gewoon een powerbankje mee om wat bij te laden tijdens een lunch o.i.d..
Ik gebruik die altijd in besparingsmodus, maar voor mij is het dan ook in de eerste plaats een navigatietoestel.millerman_sf schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:13:
Qua accuduur van de Edge Explore: hij gaat ongeveer 4 uurtjes mee. Voor mij is dat genoeg. Bij langere tochten ken ik de laatste stukken naar huis toch wel, dan schiet ie mogelijk in de besparingsmodus. Dan gaat het scherm alleen aan bij een volgende instructie.
Batterijduur hangt nogal af van het aantal keren dat die moet herberekenen. Als je mooi op de route blijft valt dat wel mee
Sony A7 iv en wat recycled glas
De Karoo 2 moet je eerder vergelijken met 1030Spotter schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:21:
Ik lees al een tijdje mee, maar heb toch wat advies nodig. Ik ben een paar maanden geleden begonnen met fietsen en merk dat ik vooral navigatie mis op de fiets. Fietsknooppunten zijn leuk, maar iedere paar knooppunten stoppen omdat ik de nummers niet onthoud of de route kwijt ben is niet ideaal. Ik loop hiernaast hard, en heb een Garmin Forerunner 245 voor het bijhouden van de statistieken. Ik ben niet echt geïnteresseerd (op korte of middellange termijn) op advanced meters zoals powermeters, dus mogelijkheden daarvoor zijn nice to have en ben ik niet bereid om extra voor te betalen op een fietscomputer.
Waar ben ik wel naar op zoek:Ik ben DC rainmaker al af gaan struinen, en heb het volgende voor nu afgeschreven:
- Voornamelijk turn-by-turn navigatie, met kaart
- Automatische rerouting als ik verkeerd fiets
- Max 300 euro, het hoeft niet op, en bij hele goeie redenen zit er wel iets rek in
- Behoorlijke batterij, 4 uur navigatie op normale settings is wel het minimum
- Garmin eco-system is nice to have, niet noodzakelijk
Wat wel interessant lijkt te zijn:
- Wahoo Elemnt Bolt (geen automatische rerouting)
- Wahoo Elemnt Roam, Garmin Edge 830/1030 (te duur)
- Garmin 130 (geen kaarten)
De concrete vragen die ik eigenlijk heb:
- Garmin 530 (Plus) – lijkt alles te hebben, eigenlijk de ‘one to beat’
- Garmin Edge Explore – Goedkope optie (veel goedkoper!), maar qua navigatie lijkt het alles te kunnen wat ik wil. Grootste zorg hier is de accuduur, die volgens de reviews slecht is
- Hammerhead Karoo 2 – Eerste review van DC rainmaker was wel positief, maar alleen nog op pre-order. Voordelen zijn een groter scherm, nadelen de levertijd en toch hogere prijs.
- Zie ik een goed alternatief over het hoofd?
- Hoe erg is het gesteld met de accu van de Garmin Edge Explore? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
- Hoeveel beter is de Hammerhead Karoo 2 tov de Garmin 530, en is dat de 50 euro plus (en eventueel meer als de 530 in de Black Friday deals zit) waard?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Mijn edge explore houdt 't wel langer dan 3u uit. Hoe lang? Geen idee. Laatste 3.5u gereden en toen zat ie net onde de helft. Ik rij zonder batterijbesparing en met de helderheid op 60%
Achteraf had ik misschien wel een 530/830 willen hebben. Niet voor de accu, maar voor climbpro en trainingsfuncties. Maar ach, erg tevreden met de explore. Mooi duidelijk scherm ook!
Achteraf had ik misschien wel een 530/830 willen hebben. Niet voor de accu, maar voor climbpro en trainingsfuncties. Maar ach, erg tevreden met de explore. Mooi duidelijk scherm ook!
[ Voor 33% gewijzigd door Worsteneter op 09-11-2020 23:26 ]
Ik heb ondertussen besloten toch maar voor een iets duurdere fietscomputer te gaan. Echter kom ik er niet helemaal uit of ik beter de wahoo element. Bolt of beter de Garmin Edge 530 koop.
Ik kom zelf 1,2,3 ook niet echt vergelijkingen tegen. Iemand die hier iets over te zeggen heeft?
Ik kom zelf 1,2,3 ook niet echt vergelijkingen tegen. Iemand die hier iets over te zeggen heeft?
Jij en je portemonnee lijkt mehoi1234 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:52:
Ik heb ondertussen besloten toch maar voor een iets duurdere fietscomputer te gaan. Echter kom ik er niet helemaal uit of ik beter de wahoo element. Bolt of beter de Garmin Edge 530 koop.
Kijk eens naar de post van Spotter hierboven, licht je wensen toe wat je wil dat hij moet kunnen en misschien kunnen we je wat beter helpen.
Tip: Black Friday komt eraan, dan zullen er wel enkele aanbiedingen zijn.
Misschien is de 130 plus iets voor je als je de navigatie maar zelden nodig hebt? is nu in de aanbieding voor 155 euro (heb er zelf geen ervaring mee.)hoi1234 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:52:
https://www.futurumshop.nl/garmin-edge-130-plus.phtml icm https://www.futurumshop.nl/strava-autumn240-challenge
Hier wacht ik even de resultaten van de Karoo 2 af en hoop dat die in de lente van 2021 voor iedereen beschikbaar is.
Edit: of hier V&A aangeboden: Garmin Edge 130 Plus GPS Fietscomputer
[ Voor 9% gewijzigd door Tinusvolkel op 11-11-2020 14:08 ]
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad beter een duurder model kan kopen, maar bedankt.Tinusvolkel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:07:
[...]
Misschien is de 130 plus iets voor je als je de navigatie maar zelden nodig hebt? is nu in de aanbieding voor 155 euro (heb er zelf geen ervaring mee.)
https://www.futurumshop.nl/garmin-edge-130-plus.phtml icm https://www.futurumshop.nl/strava-autumn240-challenge
Hier wacht ik even de resultaten van de Karoo 2 af en hoop dat die in de lente van 2021 voor iedereen beschikbaar is.
Ik heb trouwens nog even wat beter gezocht. Het blijkt dat de 530 wel heel veel moeilijke menustructuren heeft. Dus ik ga denk ik toch maar voor de wahoo.
Dank voor de feedback op de 530 vs de Explore. Ik moet eerlijk zeggen dat de feedback op de accu in de explore me nog mee valt, en dat het positiever was dan verwacht. Ik merk dat ik toch blijf neigen naar de 530, en vermoed dat het daar uiteindelijk op neer gaat komen. Nu de BF deals afwachten!
Ik hoop mijn karoo2 dit jaar\begin januari te mogen ontvangen heb hem 26 augustus gepreorderdTinusvolkel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:07:
[...]
Misschien is de 130 plus iets voor je als je de navigatie maar zelden nodig hebt? is nu in de aanbieding voor 155 euro (heb er zelf geen ervaring mee.)
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik heb sinds kort een Garmin Edge 830 en vraag me af of turn-by-turn navigatie mogelijk is aan de hand van koerspunten (course points). Als ik via Garmin connect een route maak en naar de 830 overzet is deze gewoon te rijden met turn-by-turn navigatie als de instelling 'Afslagbegeleiding' (turn guidance) aanstaat. De 830 berekent dan de route, maar bij een wat langere route kan dit soms wel lang duren. Als ik 'Afslagbegeleiding' uitzet en 'koerspunten' aan laat staan, maakt de 830 geen berekening en kan je gelijk beginnen. De route wordt dan gewoon weergeven als paarse lijn, maar ik zie dan geen aanwijzingen terwijl dit wel zou moeten?
Ik dacht dat als 'Afslagbegeleiding' uitstaat en 'koerspunten' aan, je alsnog simpele navigatie aanwijzingen zou moeten krijgen. Je zou dan geen grote witte pijlen meer op de paarse lijn moeten krijgen, maar wel kleine pijltjes en een aanwijzing kort voor de bocht. Deze krijg ik echter niet. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Ik dacht dat als 'Afslagbegeleiding' uitstaat en 'koerspunten' aan, je alsnog simpele navigatie aanwijzingen zou moeten krijgen. Je zou dan geen grote witte pijlen meer op de paarse lijn moeten krijgen, maar wel kleine pijltjes en een aanwijzing kort voor de bocht. Deze krijg ik echter niet. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Mijn preorder is van 25 augustus, ik schat dat ik bij de eersten zit. Tot nu toe alleen twee mailtjes gehad met uitstel tot "late october" en daarna wederom uitstel tot "late november". Dus ik vrees al dat ik ergens volgende week een mail krijg met "early january". Op zich niet erg, laat ze alles maar goed in orde brengen en testen voordat ze uitrollen.racoon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:23:
[...]
Ik hoop mijn karoo2 dit jaar\begin januari te mogen ontvangen heb hem 26 augustus gepreorderd
@cordonbleu Als afslagbegeleiding af staat dan krijg je geen 'afslagbegeleiding'
Dus moet je gewoon het spoor volgen en als je verkeerd rijdt krijg je een waarschuwing 'van koers'. Afhankelijk van uw herberekeningsinstellingen wordt de route herberekend, stelt hij de vraag om te herberekenen of doet hij niks, en moet je zelf zorgen dat je op het spoor terug komt. Met de racefiets, laat ik hem vragen om te herberekenen. Ik rij meestal een stukje door tot hij door heeft dat ik niet wil omkeren en hij mij een alternatief moet voorstellen om terug op het spoor te geraken. Met de MTB staat herberekenen af.
Dus moet je gewoon het spoor volgen en als je verkeerd rijdt krijg je een waarschuwing 'van koers'. Afhankelijk van uw herberekeningsinstellingen wordt de route herberekend, stelt hij de vraag om te herberekenen of doet hij niks, en moet je zelf zorgen dat je op het spoor terug komt. Met de racefiets, laat ik hem vragen om te herberekenen. Ik rij meestal een stukje door tot hij door heeft dat ik niet wil omkeren en hij mij een alternatief moet voorstellen om terug op het spoor te geraken. Met de MTB staat herberekenen af.
Helemaal mee eens.RigolleM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:23:
[...]
Er is ook een Edge 530 met drukknoppen. Persoonlijk zou ik nooit een Edge Explore aan iemand adviseren.
Heb gereden met de Edge Explore. Veel en veel te traag. Één grote ergernis.
Doet afbreuk aan je fiets plezier.
Ja ik wacht even tot volgende week vrijdag. Dan koop ik een Wahoo Element Bolt als deze dan in de aanbieding is.edhollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:35:
[...]
Helemaal mee eens.
Heb gereden met de Edge Explore. Veel en veel te traag. Één grote ergernis.
Doet afbreuk aan je fiets plezier.
Een post van meer dan een maand oud, maar mede hierdoor heb ik contact opgenomen met Wahoo, aangezien ik ook een loshangende button heb (ook 3+ jaar oud, maar nog geen echte verdere waterschade). Ik kan hem opsturen en krijg dan een nieuwe toegestuurd.hoi1234 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:19:
[...]
Waarschijnlijk ben je nu te laat, maar volgens mij moet het probleem met de loszittende knoppen gewoon onder garantie opgelost worden. Gezien iedereen er last van heeft, is het aannemelijk dat het een productiefout betreft.
Had ik niet verwacht, ben ik erg blij mee, want het is een erg fijn ding.
Wow dit had ik niet verwacht, ik heb dit probleem ook! Hopelijk kan ik de bon nog vinden, heb hem hier in de fietsenwinkel gekocht meer dan 2 jaar terug.Reynouts schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:50:
[...]
Een post van meer dan een maand oud, maar mede hierdoor heb ik contact opgenomen met Wahoo, aangezien ik ook een loshangende button heb (ook 3+ jaar oud, maar nog geen echte verdere waterschade). Ik kan hem opsturen en krijg dan een nieuwe toegestuurd.
Had ik niet verwacht, ben ik erg blij mee, want het is een erg fijn ding.
Ik krijg hem morgen binnenracoon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:23:
[...]
Ik hoop mijn karoo2 dit jaar\begin januari te mogen ontvangen heb hem 26 augustus gepreorderd
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Gaaf
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik kkrijg net software versie 7.00 aangeboden voor de Garmin 830.
Blijkbara iets kleins, 20 seconden klaar. maar er staat nu bij mij 7.00 als software
edit
CIQ:
-Added CIQ 3.2 support.
--Added encryption for CIQ widgets and data fields.
--Added CIQ data field alerts.
-Added BLE sync support for the Connect IQ app.
-Added CIQ workout information support.
Indoor Training:
-Added smart trainer widget that includes Tacx Road Feel controls.
-Fixed issues with grade, power, and resistance controls for smart trainers.
-Fixed course points for indoor trainer rides.
-Added the Virtual Partner to the map page when following course or activity on indoor trainer.
-Fixed lap banner bug on trainer grade control page.
-Improved indoor trainer workout UX.
Simple Setup:
-Added Simple Setup support. Port old activity profiles and sensors from Garmin Connect during initial setup.
Livetrack:
-Added device driven Livetrack.
-Added course sharing.
FTP:
-Improved reliability of FTP auto detection.
-Added tone to end of FTP test to notify user of completion.
-Fixed FTP test workout preview page.
Fixed crash when updating sensor software.
Fixed issue with smart eat and drink alert prompts.
Fixed segment completion bugs.
Fixed bug in Intensity Factor calculation.
Fixed retaining light network disable over power cycle.
Added instructions for pairing a radar in the radar sensor search menu.
Fixed other minor UI bugs and crashes.
Blijkbara iets kleins, 20 seconden klaar. maar er staat nu bij mij 7.00 als software
edit
CIQ:
-Added CIQ 3.2 support.
--Added encryption for CIQ widgets and data fields.
--Added CIQ data field alerts.
-Added BLE sync support for the Connect IQ app.
-Added CIQ workout information support.
Indoor Training:
-Added smart trainer widget that includes Tacx Road Feel controls.
-Fixed issues with grade, power, and resistance controls for smart trainers.
-Fixed course points for indoor trainer rides.
-Added the Virtual Partner to the map page when following course or activity on indoor trainer.
-Fixed lap banner bug on trainer grade control page.
-Improved indoor trainer workout UX.
Simple Setup:
-Added Simple Setup support. Port old activity profiles and sensors from Garmin Connect during initial setup.
Livetrack:
-Added device driven Livetrack.
-Added course sharing.
FTP:
-Improved reliability of FTP auto detection.
-Added tone to end of FTP test to notify user of completion.
-Fixed FTP test workout preview page.
Fixed crash when updating sensor software.
Fixed issue with smart eat and drink alert prompts.
Fixed segment completion bugs.
Fixed bug in Intensity Factor calculation.
Fixed retaining light network disable over power cycle.
Added instructions for pairing a radar in the radar sensor search menu.
Fixed other minor UI bugs and crashes.
[ Voor 122% gewijzigd door maartend op 19-11-2020 09:23 ]
Zit nochtans een mooie nieuwe feature tussen: 'Added device driven Livetrack'maartend schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:16:
Ik kkrijg net software versie 7.00 aangeboden voor de Garmin 830.
https://forums.garmin.com...ersion-7-00-now-available
Alle garmins hebben moeilijke menustructuren. Horloges idem dito.hoi1234 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:25:
[...]
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik inderdaad beter een duurder model kan kopen, maar bedankt.
Ik heb trouwens nog even wat beter gezocht. Het blijkt dat de 530 wel heel veel moeilijke menustructuren heeft. Dus ik ga denk ik toch maar voor de wahoo.
Maar als je het een keer hebt ingesteld heb je er gelukkig daarna weinig hinder meer van.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik ben aan het kijken naar een fietscomputer bundel incl. sensoren, nu is mijn oog vooral op de Garmin Edge 530 Performance bundel gevallen. Hoe is jullie ervaring hiermee? Wat zijn evt de alternatieven in deze prijscategorie?
Ik wil black friday afwachten en daarna bestellen in ieder geval... Dus heb mezelf nog een weekje extra research tijd gegeven.
Ik wil black friday afwachten en daarna bestellen in ieder geval... Dus heb mezelf nog een weekje extra research tijd gegeven.
PS4 PSN: Dazzler2120
hier ook erg blij met de 530, @Dazzler2120 als je goedkoper wilt kan je ook een losse 530 overwegen, maar als je toch alle 3 de sensoren erbij wilt heb je een goede deal, los zijn die niet goedkoper te vinden, of je moet ze van ali halen (voor speed en cadans is dat best een optie, de HR strap zou iik zelf wel liever van garmin pakken).
wat betreft de complexiteit.. het is maar net wat je zoekt, wil je plug en play, dan ben je beter af bij wahoo, wil je eindeloos kunnen tweaken, dan ben je beter bij Garmin
wat betreft de complexiteit.. het is maar net wat je zoekt, wil je plug en play, dan ben je beter af bij wahoo, wil je eindeloos kunnen tweaken, dan ben je beter bij Garmin
Hier ook een supertevreden gebruiker van de 530 performance bundle
Ik fiets nu een aantal jaren met een Lezyne Enhanced Super GPS op mijn stuur. De combinatie van GPS, ant+, BLE, turn by turn navigatie en connectiviteit met mijn telefoon is prima. Het is niet moeders mooiste, maar dat maakt functioneel geen zak uit.
Nu voldoet deze eigenlijk op elk punt wel, op 1 na. Het starten van een navigatie. Dit gebeurt vanuit de app op mijn telefoon (op basis van Komoot routes, of routes gemaakt in de Lezyne eigen omgeving) en wordt dan via BLE naar het device gestuurd. En dit werkt vaker niet dan wel, en om het werkend te krijgen moet ik capriolen uithalen als pairen, unpairen, bluetooth herstarten op mijn telefoon, alles mikken naar het oosten en bidden dat het wel werkt.
Dus ik ben op zoek naar een alternatief
Qua budget, zo laag mogelijk. Voor de Lezyne heb ik 150 betaald, en dat vind ik ook wel een mooi prijsje, maar voor zover ik kan zien zijn de Garmin's en Wahoo's duurder voor niet perse meer functionaliteit.
Wat zijn naast een Garmin 530, of een Wahoo Elemnt Bolt nog meer interessante opties?
Nu voldoet deze eigenlijk op elk punt wel, op 1 na. Het starten van een navigatie. Dit gebeurt vanuit de app op mijn telefoon (op basis van Komoot routes, of routes gemaakt in de Lezyne eigen omgeving) en wordt dan via BLE naar het device gestuurd. En dit werkt vaker niet dan wel, en om het werkend te krijgen moet ik capriolen uithalen als pairen, unpairen, bluetooth herstarten op mijn telefoon, alles mikken naar het oosten en bidden dat het wel werkt.
Dus ik ben op zoek naar een alternatief
Qua budget, zo laag mogelijk. Voor de Lezyne heb ik 150 betaald, en dat vind ik ook wel een mooi prijsje, maar voor zover ik kan zien zijn de Garmin's en Wahoo's duurder voor niet perse meer functionaliteit.
Wat zijn naast een Garmin 530, of een Wahoo Elemnt Bolt nog meer interessante opties?
De Xandd Hartslagsensor doet het volgens mij ook prima, als je rond de 40 euro wilt uitgeven. Ik zou niet zo snel een hartslagsensor op AliExpress kopen, gezien de band toch op je lichaam gedragen wordt en er vaak allerlei vreemde stoffen in Chinese spullen zitten.
De Magenesensoren daarentegen zijn prima. Scheelt 2-3x het geld.
De Magenesensoren daarentegen zijn prima. Scheelt 2-3x het geld.
@Wolfensteijn Weet je zeker dat het aan de fietscomputer ligt ? Van sommige Android toestellen is bekend dat die problemen geven met BT. Die problemen zijn er dan ook met o.a. Wahoo.
Ik wil nog een keer testen met een Nexus 5X, verder heb ik de problemen met een Oneplus 5T en een Oneplus 7T Pro.EdwinW schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:40:
@Wolfensteijn Weet je zeker dat het aan de fietscomputer ligt ? Van sommige Android toestellen is bekend dat die problemen geven met BT. Die problemen zijn er dan ook met o.a. Wahoo.
Maar ik ben het zat, maakt mij niet uit waar het aan ligt, een nieuwe fietscomputer is goedkoper dan een nieuwe telefoon
Als toevoeging, alle andere bluetooth functionaliteit werkt prima. Dus syncen na de rit, notificaties van applicaties tijdens het fietsen (hoewel ik die nu uit heb gezet, nutteloze afleiding). Het gaat alleen fout bij het starten van de navigatie.
Het navigatie bestand op de unit is een proprietary binair bestand. En het lijkt erop dat de Android applicatie de route van een Komoot on the fly omzet en over BLE streamt naar de unit. Wanneer het starten van de navigatie faalt krijg je een nutteloze melding in de app, en het bestand op de unit is afgekapt met deze tekst: "route pin timeout, sending reroute".
Dat lijkt voor mij op dat er iets fout gaat met de conversie van de route naar het binary formaat of de datastream zelf. Als een route wel lukt om te starten duurt het sowieso enkele minuten voordat de route van telefoon naar device is gestuurd. En uit alles wat ik online vind is dat andere merken daar een stuk sneller in zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Wolfensteijn op 19-11-2020 11:48 ]
Hier onlangs ook een 530 aangeschaft (voor op de MTB) inclusief snelheid en cadanssensor. Enkel de band voor mijn hartslag staat nog op het verlanglijstje.
Prima apparaat en ben er blij mee dat ik niet voor de goedkopere 130 ben gegaan. Echter zijn die menu structuren wel een dingetje en het heeft even tijd nodig om te wennen hieraan.
Heb ook de optie aangezet om mijn vriendin een bericht te sturen mocht het mis gaan, resultaat: vorige week kreeg ze twee berichten terwijl ik niet ben gevallen o.i.d. Die optie gaat dus weer uit.
Prima apparaat en ben er blij mee dat ik niet voor de goedkopere 130 ben gegaan. Echter zijn die menu structuren wel een dingetje en het heeft even tijd nodig om te wennen hieraan.
Heb ook de optie aangezet om mijn vriendin een bericht te sturen mocht het mis gaan, resultaat: vorige week kreeg ze twee berichten terwijl ik niet ben gevallen o.i.d. Die optie gaat dus weer uit.
[ Voor 22% gewijzigd door R0y. op 19-11-2020 11:47 ]
Eén keer toen ik de fiets van een trap af tilde, toen heb ik hem ook uitgezet. Dat was niet het moment dat mijn vriendin die meldingen kreeg. Ze kon met livetrack zien waar ik was en dat was niet daar.GWBoes schreef op donderdag 19 november 2020 @ 12:38:
@R0y. Heb je dan de melding zelf gemist dat hij een ongeval heeft gedetecteerd? Bij mijn 530 gaan zoveel alarm bellen af dat je echt wel door hebt dat er iets gebeurt en dan heb je nog 30 seconden om de melding te annuleren.
Maat van mij fietste achter mij, ook met een 530. Geen meldingen.
[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 19-11-2020 14:46 ]
Als je maar niet vergeet dat je alle fietscomputers kan proberen, als het probleem bij de duurdere telefoon ligt, dan los je met het uittesten van nieuwe fietscomputers niets op.Wolfensteijn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:43:
[...]
Dat lijkt voor mij op dat er iets fout gaat met de conversie van de route naar het binary formaat of de datastream zelf. Als een route wel lukt om te starten duurt het sowieso enkele minuten voordat de route van telefoon naar device is gestuurd. En uit alles wat ik online vind is dat andere merken daar een stuk sneller in zijn.
Maar ik heb verder al het begrip voor dat je er klaar mee bent, ik hou ook niet van dingen die niet goed werken.
Dat is zeker waar, maar veel is zo afhankelijk van specifieke implementaties. Hoe wordt de navigatie op het device opgeslagen. Of wordt de data verstuurd via BLE, gewoon BT of over wifi. Kan het devices via wifi direct bij Komoot halen, of moet er een mobile app tussen zitten.rockhopper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:34:
[...]
Als je maar niet vergeet dat je alle fietscomputers kan proberen, als het probleem bij de duurdere telefoon ligt, dan los je met het uittesten van nieuwe fietscomputers niets op.
Maar ik heb verder al het begrip voor dat je er klaar mee bent, ik hou ook niet van dingen die niet goed werken.
Ik hoop van het weekend nog te kunnen testen met mijn oude Nexus 5X (was tijdelijk uitgeleend). Maar dat is geen lange termijn oplossing.
De manier waarop ik laatst in ieder geval een 40km tocht er op kon krijgen, was eerst pairen. Daarna de pairing vergeten, bluetooth op telefoon herstarten, verbinding maken zonder te pairen. En toen pakte de unit mijn route opeens wel. Ook dit wil ik komend weekend nog wat verder testen om te kijken of het ook werkt voor langere routes. Maar zelfs als deze stappen herhaalbaar zijn is het nog teveel gedoe.
Ter info, hier alvast een interessante promotie voor de Garmin Edge 530 GPS (geen bundel). Komt op 207,99€ + 14,99€ verzending naar NL (222,98€).
https://www.probikeshop.c...-edge-530-gps/166205.html
Geen ervaring met de site, maar goede reviews op het eerste zicht.
Naar België is het gratis verzending.
En terwijl ik aan het bestellen was, is de prijs nog gezakt naar 201,90€!
Ps: voor NL blijft het 222,98€
Ps: vandaag ook nog aangeraden door DC Rainmaker als "All around cycling GPS" (samen met de Wahoo Bolt) in zijn nieuwe buyers guide
Naar België is het gratis verzending.
Ps: vandaag ook nog aangeraden door DC Rainmaker als "All around cycling GPS" (samen met de Wahoo Bolt) in zijn nieuwe buyers guide
[ Voor 25% gewijzigd door Tazzie79 op 25-11-2020 18:30 ]
Weliswaar een beetje een flashy site, maar ik wist dat de 244 euro van futurumshop laatst te hoog was.Tazzie79 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:40:
Ter info, hier alvast een interessante promotie voor de Garmin Edge 530 GPS (geen bundel). Komt op 207,99€ + 14,99€ verzending naar NL (222,98€).
Naar België is het gratis verzending.![]()
Ik wilde hem eigenlijk pas ergens volgend jaar een keer bestellen, maar voor deze prijs ben ik toch maar overstag gegaanTazzie79 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:40:
Naar België is het gratis verzending.![]()
Ik in spanning de Futurmshop elektronica deals in de gaten aan het houden... Een whopping €10,- korting op de Garmin Edge 530 (los), op de bundel geen extra korting 
Ik neig overigens iets meer richting de 830, had al gezien dat eerder geposte site door @Tazzie79 voor de bundels niet echt goedkoper is - als iemand nog tips heeft waar ik de 830 performance bundel met wat korting op de kop kan tikken hoor ik het graag
Ik neig overigens iets meer richting de 830, had al gezien dat eerder geposte site door @Tazzie79 voor de bundels niet echt goedkoper is - als iemand nog tips heeft waar ik de 830 performance bundel met wat korting op de kop kan tikken hoor ik het graag
PS4 PSN: Dazzler2120
Ik ben van plan om via Wahoo zelf een Elemnt Bolt te kopen. Ik ben het zat om te wachten namelijk. Bij verschillende online shops is de fietscomputer niet meer verkrijgbaar. Dus ik ben van plan om deze dan maar te kopen, maar heeft iemand ervaringen met de aftersales van Wahoo?
Had ik toch laatst de roze variant voor 199 euro moeten kopen, maar ja roze en ik moest op mijn vader wachten, omdat ik graag met zijn creditcard wou betalen, omdat ik er geen heb en het bij dergelijke aankopen wel fijn is om een aankoopverzekering er gratis bij te krijgen.
Had ik toch laatst de roze variant voor 199 euro moeten kopen, maar ja roze en ik moest op mijn vader wachten, omdat ik graag met zijn creditcard wou betalen, omdat ik er geen heb en het bij dergelijke aankopen wel fijn is om een aankoopverzekering er gratis bij te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door hoi1234 op 26-11-2020 16:30 ]
Mijn ervaring bij Wahoo direct is geen gehoor geven aan mijn klacht. Uiteindelijk goed opgelost bij Futurum.hoi1234 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:27:
Ik ben van plan om via Wahoo zelf een Elemnt Bolt te kopen. Ik ben het zat om te wachten namelijk. Bij verschillende online shops is de fietscomputer niet meer verkrijgbaar. Dus ik ben van plan om deze dan maar te kopen, maar heeft iemand ervaringen met de aftersales van Wahoo?
n=1
Ik had het vandaag toevallig ook, ik wilde het toestel uitzetten, denk dat ik toen per ongeluk een verkeerde handeling deed. Edge stond keurig uit, maar vrouwlief had wel een SMSR0y. schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:47:
Hier onlangs ook een 530 aangeschaft (voor op de MTB) inclusief snelheid en cadanssensor. Enkel de band voor mijn hartslag staat nog op het verlanglijstje.
Maar omdat we allebei solo fietsen, blijft het bij ons lekker aanstaan (naast liveTrack, dat gebruiken we ook)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Er staan meerdere voorbeelden I b dit topic van Wahoo fietscomputers die ook na drie jaar nog vervangen worden.rockhopper schreef op donderdag 26 november 2020 @ 19:02:
[...]
Mijn ervaring bij Wahoo direct is geen gehoor geven aan mijn klacht. Uiteindelijk goed opgelost bij Futurum.
n=1
Ik twijfel nu heel erg of ik niet beter een Garmin Edge Explore kan kopen tijdelijk.
Alle fatsoenlijke winkels hebben de wahoo element bolt niet meer op voorraad. Ik lees ook erg veel slechte reviews over wahoofitness.com. Een paar kleine lokale winkeltjes met een webshop hebben nog een paar. Maar het is de vraag of ik daar wil kopen. Als ze morgen omvallen heb ik geen garantie meer.
Alle fatsoenlijke winkels hebben de wahoo element bolt niet meer op voorraad. Ik lees ook erg veel slechte reviews over wahoofitness.com. Een paar kleine lokale winkeltjes met een webshop hebben nog een paar. Maar het is de vraag of ik daar wil kopen. Als ze morgen omvallen heb ik geen garantie meer.