Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 21:10

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:17:
[...]

Als ik een Komoot-loze biker zou willen laten nagenieten van de rit, dan stuur ik hem gewoon de GPX op via mijn PC. Een tweaker zonder PC? :o
Heb jij geen PC? Wat bedoel je? :)

De meeste mensen hebben tegenwoordig vaak wel een smartphone 24/7 tot hun beschikking en niet 24/7 een computer toch? Of jij wel? :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04
Galois schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:34:
[...]

Bij inloggen op komoot.com (na invullen van wachtwoord en klikken op 'log in') verwijst de website naar de app.
Wat @Tommie12 zegt om de app eraf te gooien... ja, dat zal wel werken, maar dat wil ik niet :)

Ik ben verbaasd dat ik als gebruiker kennelijk die optie niet heb om de app (bij geïnstalleerde app) NIET te gebruiken...
Als je Komoot (dus zonder .com of .nl) invoert dan open je een Google search.

Als je dan lang drukt op de Komoot link kan je kiezen voor Open in nieuw tabblad.

Je opent dan de website zonder dat je wordt doorgestuurd naar de App.

Maar waarom wil je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:38:
[...]

Heb jij geen PC? Wat bedoel je? :)

De meeste mensen hebben tegenwoordig vaak wel een smartphone 24/7 tot hun beschikking en niet 24/7 een computer toch? Of jij wel? :)
Ik heb PC's.. ja... jij niet?
24/7 niet, maar toch vaak 16 van de 24/7, maar snap wat je bedoelt. Ik plan wellicht te vaak op voorhand waardoor ik niet gauw in dergelijke situatie kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:11:
[...]

24/7 niet, maar toch vaak 16 van de 24/7, maar snap wat je bedoelt. Ik plan wellicht te vaak op voorhand waardoor ik niet gauw in dergelijke situatie kom.
Als ik mijn Komoot route wil delen synchroniseer ik deze eerst (automatisch) met Garmin.

Via mijn mobiel kan ik inloggen op Garmin connect waar ik de GPX kan downloaden.

Deze stuur ik via Whatsapp door.

De GPX kan je als ontvanger weer openen met Garmin Mobile Connect en de route dan synchroniseren met de Garmin device.

3 minuten werk en komt geen PC aan te pas 😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:44
het is denk ik ook wel een beetje en beperking van iOS.. blijkbaar is de optie om een bepaalde site niet in safari, maar in de app zelf te openen nogal hardnekkig, bij android heb je daar meer invloed op (voor zover ik weet). En blijkbaar is het ook makkelijker om de export naar file in de app te bouwen in android, wellicht kom je in iOS in een andere categorie waardoor komoot te keuze maakt die functie niet te gebruiken (want technisch moet het natuurlijk wel kunnen).

Aan de andere kant, hoe vaak (of hoeveel mensen) heb je deze optie nodig? in de meeste gevallen voldoet de native sync met garmin en wahoo gewoon

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

La1974 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:10:
[...]

Als je Komoot (dus zonder .com of .nl) invoert dan open je een Google search.

Als je dan lang drukt op de Komoot link kan je kiezen voor Open in nieuw tabblad.

Je opent dan de website zonder dat je wordt doorgestuurd naar de App.

Maar waarom wil je dit?
Nee, dit werkt ook niet. Hij opent wel de Komoot-website, maar als je vervolgens in wilt loggen, gaat die naar de app.

De reden is nu geworden: uit principe! :)
De reden was eerst omdat ik een route in Komoot had gemaakt, deze gedeeld heb met een vriend van mij en hij vroeg mij om de gpx. Kleine moeite dus om ‘m deze op te sturen. Maar kennelijk niet als ik geen pc bij de hand heb!

Wat @La1974 zegt is een soortgelijk probleem: ik heb alleen een telefoon bij de hand! :)
(heb het al opgelost via een pc hoor... het gaat mij er nu om dat ik het stom vind dat het kennelijk niet kan!)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:11:
[...]

Dit was niet te plannen overigens! :)

Ik kon nooit weten dat deze vriend van mij graag een gpx wilde en niet uit de voeten kon met mijn Komoot-link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 16:11
Galois schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 16:43:
[...]

Nee, dit werkt ook niet. Hij opent wel de Komoot-website, maar als je vervolgens in wilt loggen, gaat die naar de app.

De reden is nu geworden: uit principe! :)
De reden was eerst omdat ik een route in Komoot had gemaakt, deze gedeeld heb met een vriend van mij en hij vroeg mij om de gpx. Kleine moeite dus om ‘m deze op te sturen. Maar kennelijk niet als ik geen pc bij de hand heb!

Wat @La1974 zegt is een soortgelijk probleem: ik heb alleen een telefoon bij de hand! :)
(heb het al opgelost via een pc hoor... het gaat mij er nu om dat ik het stom vind dat het kennelijk niet kan!)
Wel vreemd dat het bij jou op de iPhone niet lukt, maar bij mij wel. Ik heb een 8 maar wel met de meest recente versie van iOS dus dat kan het verschil niet zijn.

Ik gebruik trouwens blijkbaar standaard de URL www.komoot.nl/discover als ik komoot intoets in de adresbalk en krijg dan keurig bovenin de vraag of ik de app wil openen. Ik ben overigens wel standaard ingelogd.

Ik ben even uitgelogd en nu word ik ook weer geprompt trouwens... :+ Logisch allemaal.

Even later en proberen weet ik nu wel hoe ik het heb gedaan. Heb in Whatsapp een willekeurige (eigen) route die ik in Whatsapp had gedeeld geopend. Die opent keurig in Safari en dan zit ik wel op de mobiele site. Als ik vervolgens de site opnieuw laadt, dan krijg ik geen prompt meer naar de app 8)7

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Waus26 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:06:
[...]

Wel vreemd dat het bij jou op de iPhone niet lukt, maar bij mij wel. Ik heb een 8 maar wel met de meest recente versie van iOS dus dat kan het verschil niet zijn.

Ik gebruik trouwens blijkbaar standaard de URL www.komoot.nl/discover als ik komoot intoets in de adresbalk en krijg dan keurig bovenin de vraag of ik de app wil openen. Ik ben overigens wel standaard ingelogd.

Ik ben even uitgelogd en nu word ik ook weer geprompt trouwens... :+ Logisch allemaal.

Even later en proberen weet ik nu wel hoe ik het heb gedaan. Heb in Whatsapp een willekeurige (eigen) route die ik in Whatsapp had gedeeld geopend. Die opent keurig in Safari en dan zit ik wel op de mobiele site. Als ik vervolgens de site opnieuw laadt, dan krijg ik geen prompt meer naar de app 8)7
Hahahaha. Je hebt gelijk!!! 8)7

Maar export gps file werkt dan helaas ook niet. En in Safari gaat het niet. In Chrome wel...

Bijzonder... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Galois schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:32:
[...]

Hahahaha. Je hebt gelijk!!! 8)7

Maar export gps file werkt dan helaas ook niet. En in Safari gaat het niet. In Chrome wel...

Bijzonder... :-)
Fijn dat het gelukt is! Ik kan de GPX gewoon opslaan in bestanden (Downloads map) via Safari trouwens.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar weer geprobeerd!

Als ik de link kopieer en plak in Safari dan lukt het wel! Klik ik erop, dan gaat de app aan!

En ik kan idd de gpx downloaden!

En dit is nou het mooie van Tweakers: zo’n futiele vraag en de oplossing volgt na een paar posts!!! Geweldig forum! Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:50
Tip voor wie geïnteresseerd is in de Garmin Edge 1030 (niet de nieuwste plus):

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/567991

Alleen vandaag in de verjaardags aanbieding voor € 374,99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Inmiddels een weekje over van de Bolt naar de Edge 530 (zo’n 200km gereden). Instellen was zoals verwacht even een klus, maar de sensoren blijven gekoppeld en ook de connect app vind ik wel goed uitgewerkt (soms te). Bedankt voor jullie adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 12:20
Zelf ook een Edge 530 gekocht, ik had verwacht dat het een te klein schermpje was maar gaat prima. Sensoren koppelen was een tijdje en werken ook zonder problemen. Magene in dit geval, geen enkele problemen tot nu toe (zo'n 300km mee gedaan) en werkt perfect. Ook als je thuis komt, je rit automatisch op strava staat etc. Wat een gemak!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09
Binnenkort toch ook maar een fietscomputer aanschaffen, dan worden langere tochten wat interessanter.
Iemand nog een kortingscode van Futurumshop of Mantel liggen? Mijn code van laatste Strava challenge is verlopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Chriztiaan schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:53:
Binnenkort toch ook maar een fietscomputer aanschaffen, dan worden langere tochten wat interessanter.
Iemand nog een kortingscode van Futurumshop of Mantel liggen? Mijn code van laatste Strava challenge is verlopen..
Fietsen zal je!! Er is weer een nieuwe code.

Ik ga denk ik ook een nieuwe fietscomputer kopen. Toch wel handig. Ook omdat ik nu vooral fiets op een simpele trainer van de Lidl. Het blijft toch leuk om je prestaties bij te houden. Kan wel op een smartphone, maar werkt denk ik net iets minder handig. En zeker met dit weer worden telefoons snel nat. Daarbij z'n houder voor je smartphone is niet alles. Soms schiet de telefoon nog los.

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik ben opzoek naar fietsnavigatie. Enkele Apps op de telefoon (S10+) geprobeerd. Het blijft lastig.

Tijdens mijn fietstochtjes op de elec.fiets wil ik graag door een stem worden begeleid. En dat je op het scherm op je stuur kan meekijken naar de aanwijzingen. Een andere wens dat de kaart mee draait op het scherm en dat ik fietsknooppuntenroute kan maken / volgen. Alle extra’s als hartslagmeter e.d. is voor mij van geen belang.

Er is veel aanbod en kom er maar moeilijk doorheen. Garmin, Mio welke uitvoering? Of toch een App op de telefoon? Graag tips op mij op pad te krijgen.

Benieuwd naar de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
ton1234 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:41:
Ik ben opzoek naar fietsnavigatie. Enkele Apps op de telefoon (S10+) geprobeerd. Het blijft lastig.

Tijdens mijn fietstochtjes op de elec.fiets wil ik graag door een stem worden begeleid. En dat je op het scherm op je stuur kan meekijken naar de aanwijzingen. Een andere wens dat de kaart mee draait op het scherm en dat ik fietsknooppuntenroute kan maken / volgen. Alle extra’s als hartslagmeter e.d. is voor mij van geen belang.

Er is veel aanbod en kom er maar moeilijk doorheen. Garmin, Mio welke uitvoering? Of toch een App op de telefoon? Graag tips op mij op pad te krijgen.

Benieuwd naar de reacties.
Als je gesproken navigatie wilt zou ik zeggen Komoot (app) die biedt alles wat je zoekt.

Maar dan moet je je telefoon wel bevestigen op je stuur. Maar daar zijn ook genoeg steunen voor.

Fietscomputers met gesproken navigatie ken ik niet.

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
NVM.

[ Voor 99% gewijzigd door stokmeister op 12-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
La1974 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:21:
[...]
Ik heb een Garmin 830, die ziot op mijn stuur, gekoppeld aan mijn gsm die in mijn broekzak zit en die ik gewoon hoor praten.

• Tommie12
  • Laatst online: 21:32
La1974 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:21:
[...]

Als je gesproken navigatie wilt zou ik zeggen Komoot (app) die biedt alles wat je zoekt.

Maar dan moet je je telefoon wel bevestigen op je stuur. Maar daar zijn ook genoeg steunen voor.

Klopt, maar dan bots je weer tegen de nadelen ( korte batterijduur, overhitting in de zon, .)

Wellicht is de oplossing met de pratende GSM in je zak aanvaardbaar.

Mijn Garmin trekt je aandacht door te piepen bij elke afslag. Dan kan je mooi zien waar je naar toe moet.
Kruispunten zijn soms nogal complex zodat je er niet komt met rechts afslaan, of schuin links.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:51
Ik heb ook net mijn 6 maand oude wahoo roam verkocht. Deze was wat gekrast met mijn val (op de kop, niet het scherm) en heb op de nieuwprijs maar 25€ verloren.
Ik heb door de schaarste dus zowel mijn MTB als mijn GPS aan zeer hoge prijzen kunnen verkopen.

Ben nu dus op zoek maar een nieuwe GPS, is er ergens een goede review over de verschillen russen de GPS’en? Vind dat niet echt.
Ik ben van plan er een speed/cadans (bontrager duotap) en hartslagmeter mee te koppelen.

Voor de Roam had ik de bolt en die deed zijn werk ook. Maar ga de garmin toestellen ook wel eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 28-04 01:21
Van het weekend de ultieme test. Mijn vrouw en ik hebben beiden de Garmin 530. Serienummer zit 2 nummertjes tussen, dezelfde batch dus. Nu crashed die van mijn vrouw soms, en de mijne nooit. Ik dacht dat het aan haar routeplanner (en dus de GPX) lag. Maar afgelopen weekend reed ze een route, die ik op strava had gemaakt, en die we beiden met Garmin op de officiële manier hadden laten syncen. Helaas, haar Garmin liep vast en deed een automatische reboot. Eerder ging de tracking dan wel door, maar nu was ie echt de kluts kwijt.
Maar goed het ligt dus niet aan de route GPX. Iemand nog ideeën? Ik lees op het garmin forum (met wisselend succes) factory reset, dus denk dat ik dat maar moet doen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mistraller Beiden ook op dezelfde firmware? Bij 6.0 lees ik soms dat tijdens navigeren deze kan bevriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:23:
@Mistraller Beiden ook op dezelfde firmware? Bij 6.0 lees ik soms dat tijdens navigeren deze kan bevriezen.
Yup. Sinds de 5.50 is dit probleem (bij vele gebruikers) gekomen. We hebben inderdaad nu de 6.00 erop maar dat was geen oplossing, ook al bevestigd door anderen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
[...]

Yup. Sinds de 5.50 is dit probleem (bij vele gebruikers) gekomen. We hebben inderdaad nu de 6.00 erop maar dat was geen oplossing, ook al bevestigd door anderen.
Met de 5.50 heb ik vaak genavigeerd zonder issues, met de 6.00 heb ik nog niet genavigeerd..

Ik vrees dat een factory reset de enige oplossing gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-04 10:45
Ik had gisteren een issue met mijn Edge 830 en Strava. Route op Strava uitgekozen, ingeladen op mijn Garmin, gaan fietsen terwijl hij de route aan het berekenen was. Vervolgens heeft mijn Garmin de hele route geprobeerd mij te laten omkeren. Of hij wilde mij terug naar de start leiden, of hij snapte niet dat ik de route gewoon in de richting probeerde te volgen zoals hij bedoeld was. Iemand wel eens een soortgelijke ervaring met Strava Routes en Garmin gehad? Heb eerder ook wel eens gehad dat het echt heel lang duurde voordat hij wilde accepteren dat ik de route reed maar “andersom” (wat een vrij arbitrait begrip is als nergens staat aangegeven welke kant op de route in eerste instantie bedacht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 16:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga komend weekend fietsen in de Eifel/Moezel. Zojuist even gekeken welke maps op de Edge 530 staan. Heb er zowel Garmin Cylemap als Openstreetmap lite op staan. In nederland bevalt de openstreetmap lite erg goed, fietspaden zijn goed te vinden en zijn gemarkeerd.
Welke map heeft jullie voorkeur?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:36
Harmen schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:00:
Ga komend weekend fietsen in de Eifel/Moezel. Zojuist even gekeken welke maps op de Edge 530 staan. Heb er zowel Garmin Cylemap als Openstreetmap lite op staan. In nederland bevalt de openstreetmap lite erg goed, fietspaden zijn goed te vinden en zijn gemarkeerd.
Welke map heeft jullie voorkeur?
Freizeit kaarten of OSM MTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 17:53
Ik wil overstappen naar een fietscomputer met GPS, omdat mijn telefoon niet zo goed tegen regen kan en een waterdichte hoes niet prettig is voor de leesbaarheid van het scherm. Die leesbaarheid ís tevens al niet zo goed op de telefoon wanneer ik fiets in zonlicht. Ook is de accu zo leeg wanneer ik deze gebruik voor navigatie.

Ik gebruik op de racefiets momenteel mijn telefoon in combinatie met Komoot voor de navigatie en Strava (gratis) op de achtergrond voor het bijhouden van mijn statistieken. Ik heb een Garmin horloge voor de hartslag en dergelijke.

Ik zoek een fietscomputer waarin ik de routes kan inladen vanuit Komoot en de zaken kan bijhouden op Strava, maar ook zelf kan navigeren mocht ik dat willen. Daarnaast zou ik graag de optie tot rerouting houden, omdat Komoot vaak de Nederlandse wegen niet helemaal begrijpt en de route aangepast dient te worden. Het is prettig als dit automatisch gaat, in plaats van dat hij zelfs na een paar kilometer in de goede richting rijden aangeeft dat ik om moet keren om exact over een bepaald weggetje te rijden.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer met de aangeboden navigatietoestellen en wat goed is. Ik kreeg de pricewatch: Garmin Edge 130 (Europa) aangeraden, maar zo'n klein scherm met een 'broodkruimel' modus lijkt me een flinke downgrade vanaf mij telefoon. De Garmin 1030 kost dan weer evenveel als mijn 20 jaar oude racefiets :'(.

Zijn er een beetje semi-budget modellen die veel waar voor hun geld bieden of wil ik te veel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik het zo lees denk ik aan de Elemnt Roam. Als je het rerouten laat vallen de Bolt.

Je kunt ook de keuzehulp van Mantel eens doorlopen: https://www.mantel.com/list/&category=116&question=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
@Belecthor
De edge 130 is niet wat jij zoekt, dan kom je op z'n minst bij de 530 uit als je specifiek Garmin wil. Daar kan je alleen geen navigatie mee instellen. Dan kom je op de 830 uit, die daarnaast ook touchscreen heeft. Maar omdat ik altijd alles instel op mijn telefoon, heb ik zelf voor de 530 gekozen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 14-09-2020 16:44 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Kan zeker de Garmin Edge 530 aanraden maar wel plannen in Komoot op je telefoon/tablet/pc en route gewoon inladen.

Misschien 2e hands kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik gebruik de Garmin Edge Explore https://tweakers.net/pric...-edge-explore-europa.html. Lijkt aan je wensen te voldoen en bevalt mij goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Belecthor schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:37:
Ik wil overstappen naar een fietscomputer met GPS, omdat mijn telefoon niet zo goed tegen regen kan en een waterdichte hoes niet prettig is voor de leesbaarheid van het scherm. Die leesbaarheid ís tevens al niet zo goed op de telefoon wanneer ik fiets in zonlicht. Ook is de accu zo leeg wanneer ik deze gebruik voor navigatie.
Ik probeer met hand en tand uit te leggen aan sommigen waarom een smartphone niet geschikt is om te fietsen, en jij bent daar nu het ideale voorbeeld voor... _/-\o_

Ik zou gaan voor een Garmin Edge 830/Wahoo Roam (alfabetische volgorde - niks met voorkeur te maken), beiden bieden hetgeen je zoekt voor de racefiets en kost je geen been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:50

Sherlock

No Shit

Ik ben altijd voorstander van zaken 2e hands kopen, maar mijn Edge 530 heb ik toch ook maar nieuw gekocht. Het aanbod aan moderne fietsnavigatie is zeer beperkt, en het percentage oplichters zeer hoog. Als je dan ziet dat een Edge 530 ongeveer €250 nieuw kost, dan vind ik het zelf de moeite niet om nog 2e hands te gaan zoeken.

Begin van de zomer heb ik wel de Edge 820 tweedehands gekocht (ik kwam van een Edge 800) omdat ik het budget voor de 530 nog niet had, maar wel via mijn telefoon routes wilde versturen. Die heb ik naderhand weer prima kunnen verkopen, heeft zelfs nog bijgedragen aan het budget voor de 530 :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Sherlock schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:57:
[...]

Ik ben altijd voorstander van zaken 2e hands kopen, maar mijn Edge 530 heb ik toch ook maar nieuw gekocht. Het aanbod aan moderne fietsnavigatie is zeer beperkt, en het percentage oplichters zeer hoog. Als je dan ziet dat een Edge 530 ongeveer €250 nieuw kost, dan vind ik het zelf de moeite niet om nog 2e hands te gaan zoeken.

Begin van de zomer heb ik wel de Edge 820 tweedehands gekocht (ik kwam van een Edge 800) omdat ik het budget voor de 530 nog niet had, maar wel via mijn telefoon routes wilde versturen. Die heb ik naderhand weer prima kunnen verkopen, heeft zelfs nog bijgedragen aan het budget voor de 530 :)
Ben het met je eens, ook mijn edge 530 gekocht voor €250 nieuw. Prima prijs en geen moment spijt van. Maar het alternatief is goedkoop 2e hands kopen en bij voorkeur ophalen. Ze zijn er echt, maar door de schaarste is de 2e hands markt atm ook duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Belecthor inderdaad gewoon een wahoo of garmin, zoals aangegeven voldoet een edge 530 of 830 ook (en zit er dus gelukkig genoeg tussen de 130 en de 1030).

de verschillen tussen de 530 en 830 zijn minimaal:
- touchscreen
- navigatie naar adressen of poi zonder tussenkomst van je telefoon of andere route builders

integratie met komoot en routes automatisch inladen is bij beide gelijk, het rijden van een route ook (hoewel het touchscreen wat voordelen bied als je de kaart wilt bekijken/inzoomen.

verschil tussen wahoo en garmin.. garmin is wat uitgebreider en daardoor complexer, wat meer werk om dataschermen in te richten etc, bij wahoo is dat beter met de app geregeld, maar heb je uiteindelijk iets minder mogelijkheden. Beetje android vs ios, ben je een ios fan, dan kan je ongetwijfeld ook wahoo beter waarderen, ben je meer van android, of een data nerd, dan denk ik dat je blijer wordt van een garmin.

Uiteraard wat kort door de bocht, maar uiteindelijk zijn beide een enorme verbetering tov je telefoon :)

Strava

• donleone83
donleone83 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:37:
Ik had gisteren een issue met mijn Edge 830 en Strava. Route op Strava uitgekozen, ingeladen op mijn Garmin, gaan fietsen terwijl hij de route aan het berekenen was. Vervolgens heeft mijn Garmin de hele route geprobeerd mij te laten omkeren. Of hij wilde mij terug naar de start leiden, of hij snapte niet dat ik de route gewoon in de richting probeerde te volgen zoals hij bedoeld was. Iemand wel eens een soortgelijke ervaring met Strava Routes en Garmin gehad? Heb eerder ook wel eens gehad dat het echt heel lang duurde voordat hij wilde accepteren dat ik de route reed maar “andersom” (wat een vrij arbitrait begrip is als nergens staat aangegeven welke kant op de route in eerste instantie bedacht is).
Mijn vraag sneeuwt een beetje onder in het recente topic geweld, maar iemand toevallig dezelfde issues of een oplossing?

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:45
Geen ervaring mee, start ook wel eens als die nog aan het berekenen is...

Was je wel thuis? Of was je naar een locatie gereden waar je Garmin nog nooit is geweest (en daardoor ook de locatie moest synchroniseren)?

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:26
donleone83 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:38:
[...]

Mijn vraag sneeuwt een beetje onder in het recente topic geweld, maar iemand toevallig dezelfde issues of een oplossing?
Ik ben er ook al een paar keer tegenaan gelopen dat mijn 530 blijft aangeven dat ik moet omkeren om de route in de andere richting te fietsen. Volgens mij is het dus wel de bedoeling dat je de route fietst 'in de richting dat je hem getekend hebt'. Bij Komoot heb je bijvoorbeeld de optie om de route om te keren.

Maar als er ergens een optie beschikbaar is waar dat mee te voorkomen is houd ik mij ook aanbevolen!

• Prulleman
dat is volgens mij wel een optie die je kan kiezen (tijdens of na) het inladen van de route. Dus wellicht heb je onbewust gekozen voor "navigeer naar start" (of iets dergelijks). Of strava maakt de route verkeerd om aan..

Strava

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 09:59
Ik had dat een paar keer op mijn Garmin 820, 1 van de redenen geweest dat ik nu een Wahoo heb. Vaak na een crash wanneer ik de route opnieuw moest inladen, moest ik van Garmin langs het begin punt. Ik heb ook gekeken naar de "navigeer naar beginpunt", maar dat was het ook niet.

Bug melden bij Garmin.

Hello fellow humans

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 11:42
In de Strava Routes zit wel degelijk een volgorde. Via de editor op hun site is dat ook zichtbaar. Tegen de richting in rijden is altijd wat lastig voor de verschillende computers. Het loont dus wel om even uit te zoeken in welke richting de route getekend is, en hem ook in die volgorde te rijden

• Mistraller
L0we schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:19:
[...]

In de Strava Routes zit wel degelijk een volgorde. Via de editor op hun site is dat ook zichtbaar. Tegen de richting in rijden is altijd wat lastig voor de verschillende computers. Het loont dus wel om even uit te zoeken in welke richting de route getekend is, en hem ook in die volgorde te rijden
Ik gebruik om de route om te keren, of het startpunt veranderen altijd Garmin basecamp. Draak van een programma, maar doet wel het snelste wat ik wil. Om een track in strava routeplanner te krijgen gebruik ik een hackje; ik voeg er timestamps aan toe en dan upload ik hem als activiteit naar mijn account (of een fake test account wat ik ook op strava heb) en dan pak ik die "activiteit" als route over. Vervolgens de activiteit deleten.

Toen ik nog navigeerde met OsmAnd was omkeren ook véél makkelijker: dat was gewoon een optie in die app. En OsmAnd gebruik ik ook nog vaak zat als ik ff meer overzicht nodig heb, en de edge me dat niet lekker laat zien.

---------------

• donleone83
Dank allemaal. Ik zie nu inderdaad dat Strava de route andersom bedoelde, maar zie het alleen aan de naamgeving. Foutje van mij dus. Zou fijn zijn als je bij Routes meteen kon aangeven dat je hem wilt omkeren! Hopelijk komt dat nog.

• MaSw85
donleone83 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:40:
Dank allemaal. Ik zie nu inderdaad dat Strava de route andersom bedoelde, maar zie het alleen aan de naamgeving. Foutje van mij dus. Zou fijn zijn als je bij Routes meteen kon aangeven dat je hem wilt omkeren! Hopelijk komt dat nog.
In de Wahoo app kan dat wel. Als je een route kiest, kan je vervolgens op de pijltjes drukken om de route om te draaien. Vervolgens synct ie de route met de Wahoo zelf.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:45
donleone83 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:40:
Met Garmin kan je kiezen om de route omgedraait te navigeren...

En... wat @Prulleman ook zegt, als je een route ingeladen hebt, krijg je standaard de vraag wil je naar het startpunt navigeren. Indien je 'ja' zegt EN om wat van reden dan ook misschien dit officiele startpunt mist, zal Garmin je terug blijven sturen naar het startpunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 19:30
Engineer Stewie schreef op zondag 13 september 2020 @ 07:42:
Ik heb ook net mijn 6 maand oude wahoo roam verkocht.

*knip*
Wat is de reden van jouw verkoop? Niet tevreden van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 14:51
plong schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:28:
[...]

Wat is de reden van jouw verkoop? Niet tevreden van?
Heel tevreden en wss komt er terug een roam in de gelederen.
Mijne was vooraan geschaafd en wil dus een nieuwe op mijn nieuwe fiets :+

• Mistraller
Hoe kan je met Garmin de route omkeren dan?

Bovendien, als je een track omkeert zal je apparaat in principe ook weer opnieuw moeten plannen. Want fietspaden liggen ineens aan de andere kant van de weg, rotondes andersom etc etc. Het klinkt zo simpel maar het goed omkeren van een track is eigenlijk net iets meer dan simpelweg de waypoints vanaf onderaf lezen.

---------------

• rolandos582
Mistraller schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:46:
Hoe kan je met Garmin de route omkeren dan?

Bovendien, als je een track omkeert zal je apparaat in principe ook weer opnieuw moeten plannen. Want fietspaden liggen ineens aan de andere kant van de weg, rotondes andersom etc etc. Het klinkt zo simpel maar het goed omkeren van een track is eigenlijk net iets meer dan simpelweg de waypoints vanaf onderaf lezen.
Via komoot kan dat met 1 druk op de knop als je hem aan het plannen bent, hoef je ook geen zorgen te maken over waypoints. Tenzij je wellicht heel detailleert aan het plannen bent, maar waarom zou je dat doen? :?

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53

ericplan

5180 Wp PV

rolandos582 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:40:
[...]

Via komoot kan dat met 1 druk op de knop als je hem aan het plannen bent, hoef je ook geen zorgen te maken over waypoints. Tenzij je wellicht heel detailleert aan het plannen bent, maar waarom zou je dat doen? :?
Enige waar het botweg omdraaien soms problemen geeft is (in het buitenland) eenrichtingsverkeer in steden. Dat je opeens bij een straat staat waar je echt niet verder kan zonder te gaan lopen.
Een rotonde spreekt voor zich.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ericplan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:05:
[...]

Enige waar het botweg omdraaien soms problemen geeft is (in het buitenland) eenrichtingsverkeer in steden. Dat je opeens bij een straat staat waar je echt niet verder kan zonder te gaan lopen.
Geen ervaring mee maar Komoot is wel slim, heb daar nooit problemen mee. Ik draai de route nog wel regelmatig afhankelijk van de wind. Werkt altijd voortreffelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

rolandos582 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 17:57:
[...]

Geen ervaring mee maar Komoot is wel slim, heb daar nooit problemen mee. Ik draai de route nog wel regelmatig afhankelijk van de wind. Werkt altijd voortreffelijk!
Net even getest, als je in de Komoot-app de route omdraait gaat de app correct om met eenrichtingsverkeer.

A'dam PVOutput

• Mistraller
ericplan schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:05:
[...]

Tja en toch kan het lastig zijn hoor, parallelweggetjes en de hele tijd dat geblieb van die garmin is ook niet fijn. Mits ie dus bij het berekenen ff de route opnieuw naloopt, maar ik weet niet of dat gebeurt.

---------------

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Mistraller schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:11:
[...]

Tja en toch kan het lastig zijn hoor, parallelweggetjes en de hele tijd dat geblieb van die garmin is ook niet fijn. Mits ie dus bij het berekenen ff de route opnieuw naloopt, maar ik weet niet of dat gebeurt.
Met botweg omdraaien bedoel ik een site gebruiken als gps visualizer en dan een route in een gpx-bestand omkeren. Daar wordt niets aan gerekend, alleen alles andersom opgeslagen. Wel eens nodig wanneer je routes samenstelt voor een fietsvakantie.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nee weet ik wel. We hebben vorig jaar in de Eiffel ook eens een route omgekeerd gereden omdat er op een stuk weg een afsluiting was, alleen in de ochtend. Maar dan rij je dus op de hoofdweg. Met OsmAnd konden we toen ook gewoon de route omkeren. dus het kan inderdaad prima goed gaan.
Maar met vrijliggende fietspaden gaat een Edge vrij nauwkeurig de navigatiemeldingen aangeven, en vroeg me daarom gewoon af wat er dan gebeurt bij het berekenen op de fietscomputer als de track omgekeerd is zonder rekening te houden met de locatie van de fietspaden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-04 16:23

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hmmm, een soort van luxe dilemma hier.

Gisteren had ik een mooie route gepland van een ruime 300 km :). Deze heb ik gepland met Komoot en dat werkt erg goed samen met mijn Garmin Edge 520. Deze heeft geen turn by turn navigatie of andere toeters en bellen, maar over het algemeen gaat het goed. Af en toe een stukje terug of bij een omleiding even zoeken is ook niet zo heel erg...

Wat wel erg is, is dat de batterij na 230km op was :(. Dat was even balen, want je hebt een fietscomputer toch om de boel te registreren. (Niet opgenomen telt ie niet he...). Nu had ik gelukking mijn Garmin Fenix 5 nog om en kan ik de registratie daar verder op doen, maar mbt het volgen van de route en een beetje je hartslag in de gaten houden is het niet echt fijn...

Nu ga ik dit jaar gaan tochten meer rijden van 250+, maar volgend jaar is dat wel weer de bedoeling. En dan vind ik het best om een vervangende fiestcomputer aan te schaffen. Wat deze moet kunnen is vrij simpel. Hetzelfde als de 520, maar het dan wel een dag uithouden :). Ik zag dat Garmin Edge 530/830/1030 dezelfde max capacity hebben van 20 uur op de Garmin website. De 1030 plus heeft dan weer 24 uur. Nu vind ik de 1030 plus te duur.

Wat zijn de ervaringen met lange tochten (300 +) en de 530/830? Ik heb ook de Wahoo bekeken, maar volgens mijn is de max accu duur daar 15 uur...

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
retlaw schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:46:

Gisteren had ik een mooie route gepland van een ruime 300 km :). Deze heb ik gepland met Komoot en dat werkt erg goed samen met mijn Garmin Edge 520. Deze heeft geen turn by turn navigatie of andere toeters en bellen, maar over het algemeen gaat het goed. Af en toe een stukje terug of bij een omleiding even zoeken is ook niet zo heel erg...

Wat wel erg is, is dat de batterij na 230km op was :(. Dat was even balen, want je hebt een fietscomputer toch om de boel te registreren. (Niet opgenomen telt ie niet he...). Nu had ik gelukking mijn Garmin Fenix 5 nog om en kan ik de registratie daar verder op doen, maar mbt het volgen van de route en een beetje je hartslag in de gaten houden is het niet echt fijn...

Nu ga ik dit jaar gaan tochten meer rijden van 250+, maar volgend jaar is dat wel weer de bedoeling. En dan vind ik het best om een vervangende fiestcomputer aan te schaffen. Wat deze moet kunnen is vrij simpel. Hetzelfde als de 520, maar het dan wel een dag uithouden :). Ik zag dat Garmin Edge 530/830/1030 dezelfde max capacity hebben van 20 uur op de Garmin website. De 1030 plus heeft dan weer 24 uur. Nu vind ik de 1030 plus te duur.

Wat zijn de ervaringen met lange tochten (300 +) en de 530/830? Ik heb ook de Wahoo bekeken, maar volgens mijn is de max accu duur daar 15 uur...
@DDX kom er maar in :D

de *20 en *30 serie hebben wel de optie voor een accupack..(dus ook jou 520) (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/571552) maar persoonlijk vind ik die erg prijzig. Je zou er ook voor kunnen kiezen om tijdens een pauze je garmin even aan een powerbank te hangen, ik heb het idee dat je in bv 15 minuten toch best wat procentjes bij kan laden. of het genoeg is.. geen idee..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:54:
[...]

de *20 en *30 serie hebben wel de optie voor een accupack..(dus ook jou 520) (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/571552) maar persoonlijk vind ik die erg prijzig. Je zou er ook voor kunnen kiezen om tijdens een pauze je garmin even aan een powerbank te hangen, ik heb het idee dat je in bv 15 minuten toch best wat procentjes bij kan laden. of het genoeg is.. geen idee..
Gave oplossing zo een battery pack. Al vind ik deze nog erg prijzig. En ik heb een HideMyBell houder, dan zou ik die weer om moeten wisselen voor de Garmin mount..

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Dacht dat de batterijlevensduur nu juist het unieke verkoopargument was van een aparte gps boven een smartphone?

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:38

Crazy D

I think we should take a look.

ericplan schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:08:
[...]

Dacht dat de batterijlevensduur nu juist het unieke verkoopargument was van een aparte gps boven een smartphone?
Moet je 'm wel volladen voor je weggaat. Of doorfietsen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 12:15
.

Ik heb een Wahoo Elemnt, 300km haal je daar alleen mee, als je heel hard fietst ;) Eerder dit jaar lang rondje gemaakt (https://www.strava.com/activities/3666059596), de oplossing daarvoor was om een powerbank mee te nemen, en tijdens de lunch even bij te laden (dat gaat redelijk snel). Hele route genavigeert, en geen enkel probleem (we waren 16 uur onderweg, oa door de boot naar Texel).

Mijn Elemnt is intussen meer dan 3 jaar oud, en zeker als het buiten koud is <10 graden, en in het donker (want backlight), haalt ie zeker de 12 uur niet meer. Ik heb geen ervaring met Garmin, maar ik denk dat de gemelde accuduur meestal onder de meest optimale omstandigheden is (warme temperatuur, backlight uit, niet met telefoon gepaird, etc).

Overigens gaan ritjes tot 200km dus over het algemeen prima, maar die duren doorgaans niet langer dan een uur of 8.

Dus mijn advies: neem een powerbank mee ;) (want zoals je zei, niet gelogd telt niet:D)

[edit]
oh jah, nog een kleine tegenvaller, bij de Wahoo zijn de accu's dus niet te vervangen. Bij de originele Elemnt (die ik heb), kan het wel, ware het niet dat de accu's niet leverbaar zijn. Bij de nieuwere modellen is de behuizing gegoten, dus die kan je niet openmaken :(

Trouwens, afhankelijk van welke mount je gebruikt, kan je gewoon laden tijdens het rijden, kabeltje eraan, en powerbank in een tasje, of aan je frame tapen oid ;)

[ Voor 11% gewijzigd door borft op 21-09-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ericplan schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:08:
[...]

we hebben het hier over een rit van ~ 10 (of nog een stuk meer..??) uur, met een telefoon (scherm aan in volle zon, GPS aan, BT sensoren gekoppeld etc) ga je daar niet bij in de buurt komen.

een nieuwe edge zou het in theorie prima moeten redden, wellicht is de accu al teveel verslechterd in dit geval.. mogelijk is deze edge 520 al ruim 4 jaar oud..en heel veel gebruikt..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 30-04 11:22

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

retlaw schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:04:
[...]

Gave oplossing zo een battery pack. Al vind ik deze nog erg prijzig. En ik heb een HideMyBell houder, dan zou ik die weer om moeten wisselen voor de Garmin mount..
Mooi is anders, maar je kunt ook een powerbank op je fiets monteren met een usb-kabeltje naar de Garmin.
Lijkt mij dat dit ook werkt, en is een stuk goedkoper.

https://www.allekabels.nl...3MUgx0EAQYASABEgLdQvD_BwE

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@retlaw 300km aan bv. 25 km/u (zal wel hoger geweest zijn) is 12u fietsen. Mijn Edge 830 verlies 5% / uur, dwz dat ik 60% zou verbruiken. Ik heb dit jaar al ritten gereden van +150km en met een volle batterij zat ik meestal nog aan 70% als ik thuis kwam. Ik denk dat je met een Edge (x)x30-model wel degelijk uit de voeten kunt komen tijdens > 300km ritten. Enkel tijdens meerdaagse waar je niet kunt bijladen is een powerbank noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Edge530 gaat inderdaad uren en uren mee. Wat je als nood nog kunt regelen is een kabeltje van je telefoon naar je Edge. Veel telefoons kunnen tegenwoordig een ander apparaat opladen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik denk er aan een Apple watch te kopen.
Kan die Apple Watch aan de garmin gekoppeld worden als hartslagsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

RigolleM schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:33:
@retlaw 300km aan bv. 25 km/u (zal wel hoger geweest zijn) is 12u fietsen. Mijn Edge 830 verlies 5% / uur, dwz dat ik 60% zou verbruiken. Ik heb dit jaar al ritten gereden van +150km en met een volle batterij zat ik meestal nog aan 70% als ik thuis kwam. Ik denk dat je met een Edge (x)x30-model wel degelijk uit de voeten kunt komen tijdens > 300km ritten. Enkel tijdens meerdaagse waar je niet kunt bijladen is een powerbank noodzakelijk.
In totaal was het 315 km met een beweegtijd van 10:18 uur (30,6 gemiddeld volgens Strava). De 520 is ongeveer twee jaar en wordt dan +/- 10k per jaar gebruikt. Ik vertrok rond 06:00, toen was het ook nog best wel frisjes.

Ik ben twee keer gestopt om wat de eten/drinken. Eerste keer een kwartiertje bij een tankstation in De Kooy voor een kop koffie en in Enkhuizen voor een goede lunch. Het heeft uiteindelijk ook 10 minuten geduurd voordat ik de route in mijn horloge heb kunnen laden.

In totaal was de verstreken tijd 12:08. Dat betekend dus dat ik ongeveer een klein uur bezig ben geweest met navigeren, route aanpassen door omleidingen, stoplichten etc. Dat is nog best veel zeg!

Ik zal in ieder geval een powerbank meenemen volgende keer (kabel in de computer kan niet als deze in de mount zit). Daarnaast ga ik ook de aanbiedingen in de gaten houden voor een 530 of 830 :)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tommie12 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:41:
nee, helaas doet de AW niet aan standaard ANT+ of BT protocollen voor hartslag

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@retlaw De Edge x20-reeks heeft sowieso een slechtere batterijverbruik. Dit was voor mij ook de hoofdreden om uit te wijken naar een Wahoo Elemnt Bolt. Nu terug naar een Edge 830 en ik denk dat die 20u die Garmin aankondigt wel in de praktijk haalbaar zijn. Mijn vebruik van 5% / uur is met alle sensoren (HR, speed, cadans) + BT verbinding met SRAM AXS + Garmin Radar + Smartphone integratie + navigatie + scherm 30s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:59:
[...]

Het zijn enkel de Garmin horloges die ANT+ signaal broadcasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als het specifiek om hartslag gaat kan je beter meteen een HRband kopen. Als het echt om de horloge+HR zou gaan; alle Garmin horloges, ook de goedkopere, kunnen dit. Metingen op de pols zijn alleen wel veel minder betrouwbaar.
Apple zal dit denk ik nooit gaan doen omdat ANT+ van Garmin is, en daar zullen vast license regeltjes aan hangen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:59:
[...]

Ok, alvast bedankt voor die info.

Maar kan die data nadien ook toegevoegd worden via Strava?
Bv: Strava krijgt het traject met snelheden en posities van Garmin, en de hartslag van de Apple watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tommie12 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
[...]

Ok, alvast bedankt voor die info.

Maar kan die data nadien ook toegevoegd worden via Strava?
Bv: Strava krijgt het traject met snelheden en posities van Garmin, en de hartslag van de Apple watch.
er zijn vast trucjes/tools om 2 bestanden (.gpx / .fit / ...) te combineren en opnieuw te uploaden, dat wordt echter al heel snel vervelend lijkt me...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:25
Mistraller schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:23:
[...]

Als het specifiek om hartslag gaat kan je beter meteen een HRband kopen. Als het echt om de horloge+HR zou gaan; alle Garmin horloges, ook de goedkopere, kunnen dit. Metingen op de pols zijn alleen wel veel minder betrouwbaar.
Apple zal dit denk ik nooit gaan doen omdat ANT+ van Garmin is, en daar zullen vast license regeltjes aan hangen.
Ik heb er in combinatie met Apple Fitness ook over zitten denken maar in de promo video's zie ik bij cycling alleen maar de hartslag. Daar schieten wij Tweakers met snelheid en cadence niet veel mee op.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:51:
[...]

er zijn vast trucjes/tools om 2 bestanden (.gpx / .fit / ...) te combineren en opnieuw te uploaden, dat wordt echter al heel snel vervelend lijkt me...
Daar heb ik geen zin in.
Ofwel gaat het automatisch, ofwel niet.

Een HRB werkt beter, dat besef ik, maar dat iedere keer aan doen vind ik gedoe.
Zo belangrijk is het dan ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:11:
[...]
Een HRB werkt beter, dat besef ik, maar dat iedere keer aan doen vind ik gedoe.
Zo belangrijk is het dan ook niet.
Sportkledij aantrekken is ook een gedoe, dan maar in mijne blote gaan fietsen :+ :O 8)7

Afbeeldingslocatie: https://filmkrant.nl/wp-content/uploads/2010/10/helaasheid_der_dingen-1000x563.jpg

IK sport nooit zonder HR-band, trainen zonder kan ik niet...

[ Voor 11% gewijzigd door RigolleM op 21-09-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 30-04 11:22

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb er ook naar gezocht toen ik een Edge 530 kocht.
Er zijn apps zoals blueheart, maar ik heb die nooit goed werkend gekregen.
Uiteindelijk toch ook maar een HRM-band besteld bij ome Ali.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:28
[...]

*20 serie staan wel bekend dat ze snel leeg gaan
zou iig upgraden naar een 530 of 830 als je lange ritten maakt.
Mijn 830 gaat zeker 15 uur (meer richting de 20 maar dat is afhankelijk van omstandigheden kwa rerouten bijvoorbeeld)
En dan red je extreem lange ritten makkelijk door tijdens een eetpauze even kort een powerbank te koppelen.
(tijdens de 500+ die ik in juni gedaan heb bijvoorbeeld, al had ik het volgens mij ook net aan gered zonder powerbank)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 21-09-2020 16:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:51:
[...]

https://www.fitfiletools.com/ Maar samenvoegen van twee streams kan niet.

Wat je moet bedenken is dat een dergelijke file gewoon een heel lange lijst met losse meetpunten is. Dus als je een file met andere metingen wilt combineren moet software zo slim zijn om die meetpunten, die nooit precies zullen samenvallen, in te voegen in één nieuwe file.
Daarom zijn splitsen, opknippen of samenvoegen van 2 tracks, of het weglaten of editen van bestaande metingen heel simpel (kan je zelfs met notepad) terwijl samenvoegen van 2 streams tot 1 uiterst lastig is.
Vergelijk het met samenvoegen van 2 liedjes die apart van elkaar opgenomen zijn.
Het is daarom het beste dat je 1 apparaat hebt die alle data verzamelt, en allemaal onder dezelfde timestamp in 1 bestandje wegschrijft.
NB: een fit file is precies hetzelfde maar dan met compressie. Want er valt in een dergelijke file natuurlijk ontzettend veel te comprimeren, al die tags zijn hetzelfde.

Hier bijvoorbeeld 1 trackpoint uit mijn laatste ritje, en de velden spreken eigenlijk voor zich.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<trkpt lat="51.7366110" lon="5.5298200">
    <ele>103.0</ele>
    <time>2020-09-20T17:49:35Z</time>
    <extensions>
     <power>209</power>
     <gpxtpx:TrackPointExtension>
      <gpxtpx:atemp>21</gpxtpx:atemp>
      <gpxtpx:hr>79</gpxtpx:hr>
      <gpxtpx:cad>40</gpxtpx:cad>
     </gpxtpx:TrackPointExtension>
    </extensions>
   </trkpt>

Oh en wat me nu zelf toevallig opvalt, is dat SPEED dus niet eens in de file terechtkomt. Wat betekent dat een speedsensor dus echt alleen zinnig is voor de weergave tijdens de rit. (Want ik heb er wel eentje op mijn fiets en bij mijn weten was alles connected)

Oh en nu ik erover nadenk: Dit is de Strava GPX Export. Dus het zou best zo kunnen zijn dat de fit file zelf de speed data wél bevat :) Misschien moet ik deze post zometeen nog een keer editen haha

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 21-09-2020 22:28 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mistraller Uw voorbeeld is uit een GPX bestand en daar worden enkele velden, waaronder 'speed', niet in bewaard.

Een origineel Garmin FIT bestand bevat wel een veld 'speed' en deze waardes worden gebruikt om bv. gemiddelde snelheid te berekenen, in tegenstelling tot Strava die hier geen rekening mee houdt en dus de gemiddelde snelheid berekend op basis van de trackpoints.

De Garmin FIT veld 'speed' is afkomstig van de snelheidssenor en dus geen berekend veld tussen 2 trackpoints.

Daarom heb je altijd een verschil tussen Garmin Connect en Strava omtrent gemiddelde snelheid.

Dit is een voorbeeld van mijn laatste rit (korte stukje):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6JvL4Lt.jpg

Je ziet al een verschil tussen de velden 'distance' and 'GPS distance'. Distance is de afstand op basis van de snelheidssensor, terwijl GPS distance voor zich spreekt :-)

Je kan ook in mijn voorbeeld zien dat ik perfect als politieman kan dienst doen, want ik meet ondertussen de snelheid van de wagens die achter mij rijden :+

Het samenvoegen van 2 bestanden met gelijklopende timestamps is dus niet mogelijk via een FIT tool, daarmee is de data van toestel A combineren met toestel B uitgesloten.

HR-waardes komende van een smart watch zijn voor fietsers oncorrect, wegens de trage responstijd van een optimische meting. Een HR-band is optimaal om correcte waardes te meten tijdens het fietsen.

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 22-09-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:32:
@Mistraller
De Garmin FIT veld 'speed' is afkomstig van de snelheidssenor en dus geen berekend veld tussen 2 trackpoints.

Daarom heb je altijd een verschil tussen Garmin Connect en Strava omtrent gemiddelde snelheid.
Dat dat de reden is betwijfel ik toch een beetje. Zonder speedsensor kan je ook prima snelheden vastleggen. En hoe meer pauzes je maakt, hoe sterker je avg zal afwijken. Volgens mij komt het doordat Strava de gaps bij een pauze opvult en meetelt, terwijl Garmin deze gaatjes buiten de berekening houdt. (Je Edge ziet pas na enkele meters dat je weer bent opgestapt) Doordat de snelheid bij dit soort gaatjes heel laag is, heeft het invloed op de avg speed en minder op de afstand. Als je je Garmin instelt om te pauzeren bij een bepaalde snelheid (ipv "indien gestopt") dan wordt dit effect nog groter.

Als je je daarnaast ook nog eens bedenkt dat je op een Edge je wielomtrek niet hoeft in te stellen, maar dat ie dat volledig op basis van GPS data bepaalt, dan heeft distance of speed van een sensor dus feitelijk niet zoveel meerwaarde ;) Rekentechnisch lijkt het me ook veel omslachtiger om met losse speed waardes een gemiddelde te moeten rekenen (zeker als je niet per second logt, maar zoals Garmin dat noemt "slim", wat de default setting is) want wat is nu simpeler dan gewoon de afstand tussen 2 punten te pakken en te delen door de tijd.

Dat speed er wel in zit lijkt me evenwel logisch, want je kunt er natuurlijk wel zonder bereken-acties snel een grafiek mee tonen. In de oorspronkelijke FIT file zit bij mij nog veel meer data, want ik bedacht me ook nog dat de data van gearing waarin ik rij, ook wordt opgeslagen (door de Gears2 IQ app) en die laat de GPX export van Strava natuurlijk ook weg.

Ik heb alleen geen tool die een FIT file kan converteren naar plain tekst dus ik kan het niet checken. De online tooling die ik kon vinden doet hetzelfde als Strava; maakt alleen de meest noodzakelijke tags aan en de rest wordt genegeerd. Hoe heb je deze CSV output gemaakt?

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 07:38

shag-me

-n0n3-

retlaw schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:42:
[...]

In totaal was het 315 km met een beweegtijd van 10:18 uur (30,6 gemiddeld volgens Strava). De 520 is ongeveer twee jaar en wordt dan +/- 10k per jaar gebruikt. Ik vertrok rond 06:00, toen was het ook nog best wel frisjes.

Ik ben twee keer gestopt om wat de eten/drinken. Eerste keer een kwartiertje bij een tankstation in De Kooy voor een kop koffie en in Enkhuizen voor een goede lunch. Het heeft uiteindelijk ook 10 minuten geduurd voordat ik de route in mijn horloge heb kunnen laden.

In totaal was de verstreken tijd 12:08. Dat betekend dus dat ik ongeveer een klein uur bezig ben geweest met navigeren, route aanpassen door omleidingen, stoplichten etc. Dat is nog best veel zeg!

Ik zal in ieder geval een powerbank meenemen volgende keer (kabel in de computer kan niet als deze in de mount zit). Daarnaast ga ik ook de aanbiedingen in de gaten houden voor een 530 of 830 :)
Mijn ervaring met de batterij van de Edge 830 is dat 500 km / c.a. 17 uur scherm aan te doen is. Ik had daarna nog 5% accu over. Dit was met route aan, de kaart vrij vaak in beeld en 's nachts de schermverlichting soms aan om even op de kaart te kunnen kijken. Verder alle instellingen op standaard, GPS+GLONASS aan.

Ik heb wel een snelheidssensor, als je die niet hebt gaat de accu wat sneller leeg.

Dat lijkt me toch voor heel veel usercases wel genoeg. In dat soort situaties neem ik de powerbank ook mee voor het opladen van lampjes of m'n telefoon.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ben dol op nieuwe gadgets! :-)

Nu kwam er een aanbieding voorbij voor de nieuwe Edge 1030 plus voor 500 euro (prijs is 520 euro, maar omdat we er misschien 5 afnemen, mag hij voor 500 euro weg).

Ik heb de Edge 1000 en ben er op zich tevreden mee: ik kan er alles mee wat ik wil. Uiteraard is hij wat trager, accu gaat niet zo lang mee als die van de 1030, enz.

Dus een upgrade naar de 1030 plus zou wel mooi zijn... Een beetje rondkijken op Marktplaats en dan zie ik dat mijn Edge 1000 toch wel voor zo'n 200 euro gaan. Dat zou betekenen dat ik voor 300 euro 'bijbetalen' de 1030 plus heb. Ik probeer dit belachelijk bedrag een beetje goed te praten voor mijzelf :)
Mijn 1000 is helemaal schadevrij, zelfs geen krasje te bekennen. Hij is wel 4 jaar intensief gebruikt (meerdere keren per week).

Zijn er mensen die van de 1000 over zijn gegaan op de 1030 plus? En grote voordelen? Wat valt het meeste op? Ik erger mij soms wel aan het trage van de 1000 bij het opbouwen van kaarten of het wisselen van menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:24:
[...]

Dat dat de reden is betwijfel ik toch een beetje. Zonder speedsensor kan je ook prima snelheden vastleggen. En hoe meer pauzes je maakt, hoe sterker je avg zal afwijken. Volgens mij komt het doordat Strava de gaps bij een pauze opvult en meetelt, terwijl Garmin deze gaatjes buiten de berekening houdt. (Je Edge ziet pas na enkele meters dat je weer bent opgestapt) Doordat de snelheid bij dit soort gaatjes heel laag is, heeft het invloed op de avg speed en minder op de afstand. Als je je Garmin instelt om te pauzeren bij een bepaalde snelheid (ipv "indien gestopt") dan wordt dit effect nog groter.
Even ter verduidelijking het gaat hier over gemiddelde 'bewogen' snelheid, daarin zijn de pauzes dus al buiten berekening gehouden. Als je geen snelheidssensor hebt, zal het veld 'speed' inderdaad de GPS snelheid zijn, maar met een snelheidssensor zal men de waarde van de snelheidssensor nemen, want deze is correcter dan de GPS snelheid (welke afhankelijk is van GPS signaal).

Ik heb vorige week een rit gereden zonder pauzes, ik had 2 verkeerslichten en die stonden op groen en de rest van mijn rit reed ik langs een kanaal en kon ik perfect een rondje rijden zonder te stoppen. Op een rit van +/- 50km was er een verschil qua gemiddelde snelheid tussen Garmin Connect en Strava van 0,2 km/u, de afstand was +/- hetzelfde, daarom dat ik er bijna zeker van ben dat Garmin en Strava verschillende data waarden gebruikt voor het berekenen van de gemiddelde snelheid.
Als je je daarnaast ook nog eens bedenkt dat je op een Edge je wielomtrek niet hoeft in te stellen, maar dat ie dat volledig op basis van GPS data bepaalt, dan heeft distance of speed van een sensor dus feitelijk niet zoveel meerwaarde ;) Rekentechnisch lijkt het me ook veel omslachtiger om met losse speed waardes een gemiddelde te moeten rekenen (zeker als je niet per second logt, maar zoals Garmin dat noemt "slim", wat de default setting is) want wat is nu simpeler dan gewoon de afstand tussen 2 punten te pakken en te delen door de tijd.
De wielomtrek wordt berekend tijdens een behoorlijke afstand. Ik wissel regelmatig van racefiets naar MTB en ik zie op het scherm verschijnen: wielomtrek berekend (of zoiets). Eenmaal deze is berekend is dit wel een constante waarde, en niet zo onstabiel als de GPS snelheid (GPS signaal). Als je constant in de open lucht fiets gaat de GPS snelheid niet zover uiteen lopen van de speedsensor snelheid, maar ik rij regelmatig in bosrijk gebied en daar loopt het toch behoorlijk fout met de GPS snelheid.
Dat speed er wel in zit lijkt me evenwel logisch, want je kunt er natuurlijk wel zonder bereken-acties snel een grafiek mee tonen. In de oorspronkelijke FIT file zit bij mij nog veel meer data, want ik bedacht me ook nog dat de data van gearing waarin ik rij, ook wordt opgeslagen (door de Gears2 IQ app) en die laat de GPX export van Strava natuurlijk ook weg.
De gears data mis ik ook.. heb een SRAM AXS en zie deze ook op mijn Garmin Edge. Ff uitzoeken waar die worden opgeslagen.
Ik heb alleen geen tool die een FIT file kan converteren naar plain tekst dus ik kan het niet checken. De online tooling die ik kon vinden doet hetzelfde als Strava; maakt alleen de meest noodzakelijke tags aan en de rest wordt genegeerd. Hoe heb je deze CSV output gemaakt?
Via Fit File Repair Tool, is niet gratis, maar om dit screen shot te maken was de gratis versie voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 05:38

Crazy D

I think we should take a look.

Galois schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:42:
Zijn er mensen die van de 1000 over zijn gegaan op de 1030 plus? En grote voordelen? Wat valt het meeste op? Ik erger mij soms wel aan het trage van de 1000 bij het opbouwen van kaarten of het wisselen van menu's.
Niet met de plus, wel de 1030. Wat je zegt: sneller, reageert beter, berekenen gaat sneller. Tjah. Nieuwer apparaat he dus eigenlijk alles wat je van een nieuwe-versie-van-hetzelfde mag verwachten :+ ik vond het de aanschaf wel waard in ieder geval. Overstap naar de plus is denk ik voor mij een wat minder grotere stap dan vanaf de 1000 dus daar ga je sowieso plezier van krijgen. En uh na 4 jaar, dan mag het wel een keer hoor 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Crazy D schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:03:
[...]

Niet met de plus, wel de 1030. Wat je zegt: sneller, reageert beter, berekenen gaat sneller. Tjah. Nieuwer apparaat he dus eigenlijk alles wat je van een nieuwe-versie-van-hetzelfde mag verwachten :+ ik vond het de aanschaf wel waard in ieder geval. Overstap naar de plus is denk ik voor mij een wat minder grotere stap dan vanaf de 1000 dus daar ga je sowieso plezier van krijgen. En uh na 4 jaar, dan mag het wel een keer hoor 8)
Vind ik ook hoor (elke 4 jaar een upgrade). Maar 10 euro per maand uitgeven aan navigatie is wel wat veel... (zegt dan de rationele ik :)).

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 06:31
Ik ben opzoek naar een simpele kilometerteller voor mijn Specialized Stumpjumper.
Alleen de basis functies zijn gewenst. km/u, afgelegde weg en AVG.
Iemand ervaring met de Cube Pro Lite?
Andere aanbevelingen?

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:55
Ik heb deze op mijn woon/werk fiets.
https://www.futurumshop.n...ter-draadloos-zwart.phtml
Prima en tov andere sigma tellertjes, makkelijk te resetten (tripdistance) mijn vorige moest je resetten door knopje aan achterzijde in te houden.

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Lees in een ander forum goede verhalen over VDO. Dat bedrijf maakt natuurlijk al langer mooie klokjes, ook voor veel autobedrijven. http://www.cycleparts.de/..._FFH_2014_NL_72dpi_01.pdf

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-04 16:27
Zijn er meer mensen met een iPhone en iOS 14 waar de wahoo ELEMNT app op de achtergrond actief blijft (batterij gebruikt) ondanks dat de hele app niet geopend of in gebruik is zelf verversen op achtergrond uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
haakjesluiten schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:02:
Zijn er meer mensen met een iPhone en iOS 14 waar de wahoo ELEMNT app op de achtergrond actief blijft (batterij gebruikt) ondanks dat de hele app niet geopend of in gebruik is zelf verversen op achtergrond uitgezet
Heb ververs op achtergrond wel aan staan maar 15% gebruik terwijl ik alleen na mijn rit vanmiddag de app had geopend leek me ook wat veel. Had wel een update voor m'n Elemnt trouwens, wellicht is die op de achtergrond gedownload...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Iemand een tip voor hartslagmeter? Zijn de chinese Magene Mover H64 Hartslagmeter Bluetooth4.0 Ant + Magene Sensor de moeite waard over de garmin/wahoo hartslag meters?

Of zijn er nog andere waardevolle mentions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:26
Ik heb na positieve verhalen op dit forum de Magene hartslagmeter besteld. Hij is net binnengekomen in Nederland dus verwacht hem een dezer dagen wel op de mat. Voor nu kan ik je dus weinig extra informatie geven maar wat ik zo las waren er wel enthousiaste ervaringen. Sommige hartslagmeters van onder andere Garmin kunnen extra features bieden die voor het hardlopen interessant zijn, maar aangezien ik significant meer fiets was mij dat extra geld niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sommige hartslagmeters van onder andere Garmin kunnen extra features bieden die voor het hardlopen interessant zijn, maar aangezien ik significant meer fiets was mij dat extra geld niet waard
Voor mij primeert het draagcomfort! Opgelet: Ik heb geen ervaring met de Magene HRM, maar daar lees ik weinig over. Om zoiets 8u of langer te dragen, is dit voor mij belangrijker dan de HR sensor functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:50

Sherlock

No Shit

Ik heb een Sigma Sport hartslagmeter welke me goed bevalt. Hiervoor had ik een Garmin band (die bij de Edge 800 bundel zat) maar die Edge 800 heb ik in zijn geheel verkocht. De Sigma doet in niks onder voor de Garmin. De Magene heb ik overwogen, maar daar was ik te ongeduldig voor :/

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Ik heb een Wahoo HRM, die ook prima zijn werk doet. Daarvoor had ik een Chinese (niet Magene, dat is ook al echt 3 jaar geleden ofzo) die redelijk snel door z'n batterij heen gaat. Verder qua functionaliteit ook prima. De Wahoo doet minstens twee keer zo lang met een batterij.

Al met al doet zo'n ding wat het moet doen, dat is niet heel spannend verder.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 15:20

Flipmo

OMG !!

de cadans en speedsensoren heb ik wel van Magene, werken ook helemaal prima, maar een HS band heb ik gewoon van de decathlon. Ook niet te duur en werkt via Bluetooth en ANT+
Pagina: 1 ... 45 ... 96 Laatste