• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
@Mistraller @mhr-zip
Heb ook een tijd die app gehad op een fiets met mechanische versnellingen. In de praktijk had ik er niet zoveel aan. Het blijft altijd een indicatie en je wil eigenlijk weten op welk verzet je zit op het moment dat je schakelt. Het kan wel 10sec. duren voordat het veld dan wordt bijgewerkt. In die 10seconden heb je je focus allang weer op de weg / verkeer. Daarnaast ook vaak foutief waarbij de app dacht dat ik op kleine blad draaide terwijl ik op een groot-groot aan het draaien was.

Gewoon upgraden naar DI2 met wireless unit, dan heb je instant info :+

@rolandos582
Zo'n Wahoo tickr heeft wat aanvullende functionaliteit dat je bijv. via een app kunt zien wat de battery life nog is van de HRM. Heb zelf nooit een HRM sensor van Garmin/Wahoo gehad.

Heb ruim 2 jaar op een Magene van AliExpress gereden waarna hij de geest gaf. En nu alweer een jaar op een model van Decathlon (made in China). Qua duurzaamheid werkt die laatste vooralsnog ook prima. Laatst een keer meegedraaid in de was en werkt nog steeds perfect. Kortom qua 'kwaliteit' denk ik te verwaarlozen.

Edit:
Heeft iemand ervaring met garantie afhandelingen en doorlooptijd bij Garmin? Mijn unit is inmiddels door winkel opgestuurd. Betreffende medewerker meldde dat het wel 4 weken kan duren. :(

[ Voor 14% gewijzigd door Dix0r op 27-08-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
Dix0r schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:59:
@Mistraller @mhr-zip
Het blijft altijd een indicatie en je wil eigenlijk weten op welk verzet je zit op het moment dat je schakelt.
Ik wil eigenlijk weten in welke versnelling ik vaak rij. Voor weet ik het wel, maar vind het lastig om steeds achter te kijken en dan tandwielen tellen. En dat hij er wel eens naast zit, dat klopt.
Gewoon upgraden naar DI2 met wireless unit, dan heb je gewoon instant info :+
Dat is ook de bedoeling, maar in combinatie met bovenstaande wil ik ook bepalen welke voorbladen en cassette ik wil. (Dat weet ik ook wel, maar wil het graag extra onderbouwen).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44
@mhr-zip
Dat was ook mijn bedoeling, weten in welke gear ik veel rij. En Di2 vind ik overkill. En eigenlijk zou ik dit liefst ook op mijn oude fiets kunnen meten, dat is een triple 105 uit 2011. (Ik neem aan dat die IQ app niet per fietsprofiel een eigen gearing kan instellen...?) En je zou dan wel willen dat die data ook over de hele rit wordt opgeslagen, maar daar lees ik niets over...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
Met DI2 (maar goed dat is overkill ;)) wordt het iig wel opgeslagen in de .fit file op je Garmin.

Je zou het eens kunnen testen met die app om na een rit de .fit file te uploaden via www.di2stats.com. Jammer eigenlijk dat Garmin zelf ook niets met die data doet in de Garmin Connect app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:55
Mistraller schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:04:
@mhr-zip
Dat was ook mijn bedoeling, weten in welke gear ik veel rij. En Di2 vind ik overkill. En eigenlijk zou ik dit liefst ook op mijn oude fiets kunnen meten, dat is een triple 105 uit 2011. (Ik neem aan dat die IQ app niet per fietsprofiel een eigen gearing kan instellen...?) En je zou dan wel willen dat die data ook over de hele rit wordt opgeslagen, maar daar lees ik niets over...
Je kan het toch ook op gevoel of op basis van (gewenste) cadans doen? Zeker als je voor niet schakelt maar alleen achter is het vrij makkelijk aan te voelen of in te schatten.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ja klopt, maar ik hou wel van cijfertjes dus als het vast te leggen is :) Gewoon omdat het kan zeg maar :)

En @Dix0r Di2 is voor mij overkill. En er moet iets te dromen overblijven he 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 27-08-2020 14:45 ]

---------------

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 20:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

RigolleM schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Misschien als je stil staat of een zeer rustig tempo fietst, maar tijdens interval zal de HR Magene sensor andere waardes optekenen dan de optische meting van uw Apple Watch. Heb je de stats vergeleken of was dit gewoon bij het aflezen van de schermpjes? Een HR-band is altijd veel correcter/accurater dan een optische HR meting. Op de racefiets als je een lange duurtraining doet zullen de waardes niet ver uit mekaar liggen, maar tijdens een intervaltraining zullen de waardes van de HR-band correcter zijn. Tijdens het mountainbiken heb je nog eens het op en neergaan van de fiets, waardoor de waardes van de optische HR meting ook onbetrouwbaar worden.
Ik heb het natuurlijk alleen over de aflezing van het scherm in rust.
Maar het zou wat zijn als daar bijv. 10 slagen verschil in zat.
Omdat er geen verschil ik in de waardes had geloof ik dat de HR-band de juiste waarde geeft.

In alle gevallen geldt de vraag hoeveel vertrouwen je in de waardes hebt.
Ik gebruik mijn horloge bij alles (hardlopen, wandelen en zwemmen), maar omdat die niet kan verbinden met mijn Edge heb ik er een HR-band bijgekocht. Bij fietsen vertrouw ik nu dus op die band en kijk ik niet meer naar m'n horloge om.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

@magic_nl In rust kan dit maximaal een paar slagen zijn. Je moet gewoon bij wijze van test eens een trap oplopen en beiden in de gaten houden. Mijn AW3 geeft boven op de trap nog steeds dezelfde waarde als beneden de trap, pas na enkele seconden schiet hij de lucht in. Bij HR-band schiet hij vanaf de eerste trede al de lucht in. Na enkele seconden boven staan ze terug gelijk dezelfde waarde weer te geven. Dit komt omdat de HR-band elektrische signalen stuurt naar uw huid en deze worden opgevangen door de sensor, dit gebeurt instant. Bij optische HR meting, wordt een lichtsignaal door uw huid gestuurd om uw bloedstroom te meten en teruggekaatst naar de sensor en daar zit wat vertraging op. Daarom dat bepaalde huidtypes en/of behaarde personen hier meer last van hebben. Ook moet je op de juiste plaats om uw pols dragen. Een betere plaats is de bovenarm en daar is de meting ook accurater, zoals de Polar OH1 en Scosche Rhythm. Soit... :-)
[b]Mistraller schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:45En @Dix0r Di2 is voor mij overkill. En er moet iets te dromen overblijven he 8)
Als je Di2 overkill vindt moet je eens met AXS rijden, dat is pas overkill... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:45:
@magic_nl ... Daarom dat bepaalde huidtypes en/of behaarde personen hier meer last van hebben.
Er is een veel grotere reden van afwijking en dat is dat bloedvaten zo ver aan het uiteinde van ledematen bij kou veel minder bloedflow hebben. Als ik koude handen heb dan is stabiele OHR onmogelijk. Daarom moet ik ook bij de bloedbank altijd heel goed opletten dat ik het niet koud krijg, want dan mislukt het doneren meestal, zelfs in de elleboogplooi is het vat dan al wat aan het knijpen. Niet iedereen heeft dat in dezelfde mate.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik weet niet zeker of het hier in hoort, maar als ik Komoot koppel aan mijn apple health, komt een rit automatisch in mijn workouts van de apple watch. Maar het toont dan enkel de afgelegde afstand en snelheid, is dat normaal? Ik heb nu de koppeling afgezet en bij elke rit activeer ik manueel een rit via workouts ipv komoot te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27

Sherlock

No Shit

Ik heb net mijn Edge 530 binnen, lekker mee aan het spelen nu :) Heb hiervoor een 800 en een 820 gehad, dus een klein beetje wennen aan het feit dat het geen touchscreen is. Dat deze eindelijk wel lekker snel reageert helpt daar wel bij!

Meeste instellingen en datavelden lukken me wel, maar ik kan niet vinden hoe ik een widget op een scherm plaats. Kan dat überhaupt wel? Als voorbeeld; de Rain radar wil ik wel eens proberen, dus zou ik op Scherm 1 My Edge 2 willen hebben, en dan op scherm 2 de kaart/navigatie en op scherm 3 de Rain radar widget. (Hoe) kan dat? Toevoegen aan de Edge lukt, hij staat al bij de widgets.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
pina schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:31:
Ik weet niet zeker of het hier in hoort, maar als ik Komoot koppel aan mijn apple health, komt een rit automatisch in mijn workouts van de apple watch. Maar het toont dan enkel de afgelegde afstand en snelheid, is dat normaal? Ik heb nu de koppeling afgezet en bij elke rit activeer ik manueel een rit via workouts ipv komoot te gebruiken
Met de Apple health export van de cyclemeter app heb ik hetzelfde, maar als ik in de app de .fit exporteer en open in "healthfit" dan komt hij wel netjes in apple health te staan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:26
Ik krijg volgende week hoop ik eindelijk mijn nieuwe fiets binnen na 7 weken wachten en nu ben ik nog op zoek naar een fietscomputer.
Zelf heb ik al een quad lock systeem voor mijn telefoon, dus als ik wil navigeren of muziek wil luisten gebruik ik mijn telefoon wel.

Nu zoek ik nog een minimalistische en simpel uitziende fiets computer met de volgende eisen:

- GPS mag ook de gps van mijn telefoon gebruiken.
- Snelheidsmeter
- uiterlijk (clean, minimalistisch)
- sync integratie met mijn telefoon of Stava of Samsung/google health mag.
- indien mogelijk vast op mijn fietst met anti theft system of iets dergelijks.
- gaat automatisch aan en registreert eventueel de rit direct als ik begin te fietsen
- wil graag na mijn rit kunnen zien hoe ver, hoeveel calorieën, duur van de rit etc kunnen zien.

Ik zag de smart halo 2, maar hoor daar te veel gemixte recensies over.
of een wahoo/garmin?

budget misschien rond de 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:02
Garmin edge 830 update, of was hij al voorbij gekomen?

Firmware version 6.00 for the Edge 830 is now available. This update can be downloaded through Garmin Express or Garmin Connect Mobile.

Phased Rollout is currently at 100%

Edge 830 v600.zip

Changes made from version 5.50 to 6.00:
Segments
-Fixed issue with detecting segments that were going in the opposite direction of travel
-Improved segment and ClimbPro UI cooperation
-Fixed issues when approaching a segment embedded in a course and other minor segment UI issues
-Fixed issue where segment virtual partners would claim to be finished almost immediately after starting the segment
ClimbPro
-Improved estimated time to end of a ClimbPro climb
-Fixed ClimbPro page graph drawing
-Fixed issue where disabling "Pop-up on Climb Approach" would disable ClimbPro completely
Improved iPhone pairing
Improved sensor connectivity
Improved automatic FTP detection
Added Go Back, Pause, and Go Forward workout step controls to the workout tray
Added option to delete a data field in quick edit mode. Access by pressing and holding a data field on a timer page.
Improved grit and flow consistency between Garmin products
Improved bike light connection stability
Fixed bike alarm not turning off after correct password was entered
Fixed radar vehicle drawing temporarily not updating
Added a shortcut to the display menu by pressing and holding the Auto Brightness button on the status widget
Added a toggle for MTB map theme
Improved MTB trail search UI
Fixed issue where history line wasn't updated while panning in the map
Fixed issue with the number of power zones displayed post ride
Fixed dual sided power meter calibration factor reporting only one side
Fixed Firstbeat metrics for multiple rides during the same power cycle
Fixed Training Effect UI layout
Removed unnecessary beeps for notifications that don't need them
Fixed timezone map downloads from WiFi
Fixed issue with power targets in TCX workouts
Made various device stability improvements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
Ruudox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:02:
Ik krijg volgende week hoop ik eindelijk mijn nieuwe fiets binnen na 7 weken wachten en nu ben ik nog op zoek naar een fietscomputer.
Zelf heb ik al een quad lock systeem voor mijn telefoon, dus als ik wil navigeren of muziek wil luisten gebruik ik mijn telefoon wel.

Nu zoek ik nog een minimalistische en simpel uitziende fiets computer met de volgende eisen:

- Snelheidsmeter
- gaat automatisch aan en registreert eventueel de rit direct als ik begin te fietsen
- wil graag na mijn rit kunnen zien hoe ver, hoeveel calorieën, duur van de rit etc kunnen zien.

of een wahoo/garmin?

je eisen zijn niet allemaal even goed te combineren denk ik.. je zoekt wel een smart device, want connectie met telefoon en of GPS.. dat betekend een device dat je regelmatig moet opladen, dus vast op de fiets + antitheft is dan lastig.

Los van het feit dat het niet voldoet aan al je eisen zou ik zeggen dat je voor < 200 met een edge 130 plus, met een losse speedsensor een mooi ding hebt, waar je meer mee kan dan je zou verwachten. Voor nog iets meer pak je en edge 530, maar het grootste verschil is dat ja dan kaart navigatie (ipv broodkruimel spoor) erbij hebt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Prulleman schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:11:
[...]

je eisen zijn niet allemaal even goed te combineren denk ik.. je zoekt wel een smart device, want connectie met telefoon en of GPS.. dat betekend een device dat je regelmatig moet opladen, dus vast op de fiets + antitheft is dan lastig.

Los van het feit dat het niet voldoet aan al je eisen zou ik zeggen dat je voor < 200 met een edge 130 plus, met een losse speedsensor een mooi ding hebt, waar je meer mee kan dan je zou verwachten. Voor nog iets meer pak je en edge 530, maar het grootste verschil is dat ja dan kaart navigatie (ipv broodkruimel spoor) erbij hebt.
Bedankt, zal er eens naar kijken, Ik weet dat ik alles wel met mijn telefoon kan doen, maar het grote nadeel is dat ik dan elke keer de app moet opstarten e.d. ik will gewoon beginnen met fietsen en dat dan automatisch alles wordt gemeten.

Ik ga naar de 130 +speedsensor kijken bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:24

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

- Snelheidsmeter

of een wahoo/garmin?

Nu zit ik eigenlijk in hetzelfde schuitje: ga zaterdag een nieuwe fiets proberen die voor mij gereserveerd is en hoop hier positief uit te komen. En ook ik zit te kijken naar een Quadlock voor mijn telefoon op de fiets. Maar mijn vraag was eigenlijk, is er geen app die bovenstaande toevoegd aan je telefoon? Waarom nog een extra device op je fiets als je toch al besloten hebt om je smartphone aan het stuur te klemmen?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Mehh, de Wahoo levertijden blijven een probleem en ik twijfel een beetje over wat ik wil doen.

Wat ik zoek is het volgende :
- Goede navigatie ( Ik maak van te voren de route via Komoot aan ) maar ik vind goede overzichtelijke navigatie wel fijn omdat ik ook vaak op stukken rijd war ik nog nooit eerder ben geweest
- Ondersteuning van de standaard ANT+ / Bluetooth voor het koppelen van sensoren
- Accu van +/- minimaal 15 uur
- Goed afleesbaar scherm (Bij voorkeur kleurenscherm) maar geen vereiste

Ik zat zelf te denken aan :
- Wahoo Elemnt Roam
- Wahoo Element Bold
- Garmin Edge 530
- Garmin Edge 830

Wat ik opzicht ook wel fijn vind, is dat als je een route rijd. Afwijkt van die route, dat de computer automatisch een herberekening maakt met een nieuwe route. Ik weet dat Wahoo dat sowieso niet doet, maar kan een Garmin dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-10 21:05
@rolandos582 Mijn Garmin Edge 530 maakt netjes een herberekening als ik van de route af wijk. In eerste instantie is dat meestal een U-Bocht, maar al gauw kiest hij andere wegen om me weer op mijn route te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk741 op 01-09-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
ma9ma schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:04:
[...]

Nu zit ik eigenlijk in hetzelfde schuitje: ga zaterdag een nieuwe fiets proberen die voor mij gereserveerd is en hoop hier positief uit te komen. En ook ik zit te kijken naar een Quadlock voor mijn telefoon op de fiets. Maar mijn vraag was eigenlijk, is er geen app die bovenstaande toevoegd aan je telefoon? Waarom nog een extra device op je fiets als je toch al besloten hebt om je smartphone aan het stuur te klemmen?
Voor mij is het voornamelijk. Dat het apparaat gelijk begint te meten als ik begin met fietsen.
Nu heb ik zo vaak van oja even de app nog opstarten na x minuten fietsen

Ik wil ook mijn totale afstand van altijd zien.
Daarom leek mij de smart halo 2 ook wel gaaf zit altijd op je fiets en heeft een lange accuduur en goede integratie met je telefoon

En hey bespaart wat accu duur als ik niet met GPS navigatie fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 05:52
Zojuist een Garmin Unisex volwassenen Edge 830 besteld. Ik had ook nog gekeken naar de 1030 plus maar die vind ik voor de flinke meerprijs niet genoeg meerwaarde bieden t.o.v. de 830. Daarnaast vind ik het scherm van de 1030 plus er maar flets uitzien vergeleken met die van de 830.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
kwiebus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:02:
Zojuist een Garmin Unisex volwassenen Edge 830 besteld. Ik had ook nog gekeken naar de 1030 plus maar die vind ik voor de flinke meerprijs niet genoeg meerwaarde bieden t.o.v. de 830. Daarnaast vind ik het scherm van de 1030 plus er maar flets uitzien vergeleken met die van de 830.
‘Unisex volwassenen’

Is er ook een kinder- of damesversie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:36

Flipmo

OMG !!

rolandos582 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:04:
Mehh, de Wahoo levertijden blijven een probleem en ik twijfel een beetje over wat ik wil doen.

Wat ik zoek is het volgende :
- Goede navigatie ( Ik maak van te voren de route via Komoot aan ) maar ik vind goede overzichtelijke navigatie wel fijn omdat ik ook vaak op stukken rijd war ik nog nooit eerder ben geweest
- Ondersteuning van de standaard ANT+ / Bluetooth voor het koppelen van sensoren
- Accu van +/- minimaal 15 uur
- Goed afleesbaar scherm (Bij voorkeur kleurenscherm) maar geen vereiste

Ik zat zelf te denken aan :
- Wahoo Elemnt Roam
- Wahoo Element Bold
- Garmin Edge 530
- Garmin Edge 830

Wat ik opzicht ook wel fijn vind, is dat als je een route rijd. Afwijkt van die route, dat de computer automatisch een herberekening maakt met een nieuwe route. Ik weet dat Wahoo dat sowieso niet doet, maar kan een Garmin dat wel?
De Roam doet dat out of the box.. maakt ook van strava routes, routes met TBT.
de Bolt doet dat idd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04:54
Ik las in dit topic dat enkele gebruik maken van Garmin Live Track en/of Strava Beacon. Ivm een incident (waarbij ik gelukkig zelf hulp heb kunnen inschakelen) lijkt me dit toch een fraaie optie, om het thuisfront op het gemak te stellen.

Om de een of andere reden lijkt het niet altijd goed te werken bij mij... en juist dit laatste zorgt dan voor de nodige onrust. Is er iemand die mijn vragen kan beantwoorden (op basis van eigen ervaringen)?

- Dien je altijd de Garmin Connect app geopend te hebben op je telefoon (iOS)?
- Garmin is aan mijn Strava gekoppeld, moet ik dan in Strava handmatig de Beacon activeren? Of zou dit in feite automatisch doorgezet moeten worden? (ervaring is dat ik wel enkele keren e-mail ontvangen hebt van Garmin, maar geen SMS via Strava...?)
- Garmin Live Track / Strava Beacon functioneert onafhankelijk van het WEL of NIET laden van een koers, correct? Rij n.l. niet altijd met een vooraf ingestelde koers...

Moraal van het verhaal is dat de Garmin Live track (per e-mail) eigenlijk goed werkt (meermaals getest), maar de Strava Beacon juist weer niet. En het liefst wil ik gebruik maken van de SMS functionalieit voor het thuisfront (ipv een e-mail).

(Garmin 1030+ / GC - iOS - app, zijn voorzien van de laatste updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
maartend schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:05:
Garmin edge 830 update, of was hij al voorbij gekomen?
Ik kreeg hem op mijn 530 ook, maar in de praktijk merk ik er helemaal niets van. Ben wel benieuwd of mijn mijn vrouw nu nog crashes ervaart, daar had ze eerder wel eens last van. (ik niet, maar zij maakt routes met een andere planner, we denken zelf dat het aan de gpx file ligt)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ik las dat je accuduur ook belangrijk vond, daar waren bij de Edge 130 heel veel klachten over. Ik weet niet of de bij de 130 plus nu de hardware hadden verbeterd of de specs naar beneden hadden gesteld. Maar ik zou ervan wegblijven en lekker een edge 530 pakken.

Speed doet ie zelf al prima, op basis van GPS en als je nog nauwkeuriger wilt koop je voor een tientje een magene bij Ali
sync=> Edge 530 doet dit zelfstandig via Wifi
Edge 530 heeft antitheft functie aan boord
gaat automatisch aan en registreert eventueel de rit direct als ik begin te fietsen=> kan je instellen; als ie boven een bepaalde snelheid komt start ie een activiteit. (weet niet of de 130 dit ook heeft)

Speedsensor is leuk maar niet eens nodig. Het verschil met de Edge 130 is groot en de 70 euro meerprijs zeker waard.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:01:
Meeste instellingen en datavelden lukken me wel, maar ik kan niet vinden hoe ik een widget op een scherm plaats. Kan dat überhaupt wel? Als voorbeeld; de Rain radar wil ik wel eens proberen, dus zou ik op Scherm 1 My Edge 2 willen hebben, en dan op scherm 2 de kaart/navigatie en op scherm 3 de Rain radar widget. (Hoe) kan dat? Toevoegen aan de Edge lukt, hij staat al bij de widgets.
Iemand een idee of dit mogelijk is? Of hoe kom je anders snel bij een widget als je aan het fietsen bent?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
Hoe is jullie ervaring met de Wahoo Bolt? Ik heb hem nu 1,5 jaar, maar bijna elke rit is er 'wel wat'. Gisteren de eerste 5km een gemiddelde van 20km/h (werkelijk lag dit rond de 33km/h) door wegvallende sensoren. Vorige week moest ik na een paar kilometer updaten omdat ditzelfde probleem zich voordeed. Hiervoor heb ik al een paar keer gehad dat de hele rit niet was geregisterd door foute GPS data en livetrack werkt bij mij vrijwel nooit.
Al met al ben ik het behoorlijk zat.

Ik zou hem nu kunnen verkopen voor 150 euro en overstappen naar een Garmin 530 Edge. Maar met al het nieuws van Garmin de laatste tijd ben ik ook een beetje huiverig of de overstap mij goed zou doen.
Heeft iemand ervaring met beide? Hoe werkt de Garmin in de praktijk en de problemen die ik lees over Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:40
@MartijnMartijn Wat bedoel je met al het nieuws rondom Garmin? Ze hebben één dag platgelegen i.v.m. een hack aanval. Verder kan ik niets negatiefs over Garmin bedenken (heb een 830 en die is foutloos).

De 820 heeft wel als known issue de matige accu. Zou dus wel voor de nieuwste generatie 530/830 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:54
MartijnMartijn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:02:
....

.. met al het nieuws van Garmin de laatste tijd ben ik ook een beetje huiverig of de overstap mij goed zou doen.
Heeft iemand ervaring met beide? Hoe werkt de Garmin in de praktijk en de problemen die ik lees over Garmin?
Garmin heeft een groot probleem met ransomware waardoor de hele Garmin infrastructuur een paar dagen down was.
De laatste storing zat niet bij Garmin maar bij CenturyLink
Ik heb al jaren meerdere Garmin devices, maar nagenoeg geen problemen.
Zeker nooit data kwijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:08:
@MartijnMartijn Wat bedoel je met al het nieuws rondom Garmin? Ze hebben één dag platgelegen i.v.m. een hack aanval. Verder kan ik niets negatiefs over Garmin bedenken (heb een 830 en die is foutloos).

De 820 heeft wel als known issue de matige accu. Zou dus wel voor de nieuwste generatie 530/830 gaan.
Één dag is wel wat optimistisch, het was minstens een heel weekend. Desalniettemin was je Garmin gewoon bruikbaar, alleen het synchroniseren van data was niet mogelijk (en nadat de grootste problemen waren opgelost duurde het nog even voordat alles ook weer echt vloeiend werkte).

Buiten de matige accu van de 820 is de 830 serie ook vele malen sneller qua SoC en touchscreen, ik zou niemand ooit aanraden om de 820 te kopen tov. de 830, zelfs als er een groot prijsverschil is.
Raznov schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:28:
Mijn ervaring met de Wahoo Bolt zijn prima. Heb wel eens een sensor die wegvalt, maar dat blijkt dan tot nu toe altijd de batterij te zijn (ik gebruik Magene sensors, goedkope dingen, doen hun werk, maar batterij duur is niet zo lekker met goedkopere 2032 batterijen).

Even een andere vraag, gisteren heb ik een Lezyne 600XL setje gekocht. Prima spul, nu lekker aan het opladen (want verkouden en kuch met die corona meuk ga ik dus maar even niet fietsen) en dan eerdaags gebruiken. Maar wat is jullie ervaring met deze elastieken (wel, die rubberen dingen om het vast te zetten)? Ik heb zelf een fsa plasma cockpit stuur, en het voelt niet helemaal lekker om het voorlicht er op te monteren. Kan natuurlijk aan mij liggen? Het voelt heel erg strak er omheen. Ik heb ook een hidemybell (fi) mount, maar nog geen idee of ik daar deze lamp op kan monteren.
Ik heb goedkopere lampjes van BBB met eenzelfde bevestigingssysteem en die zitten verdomd goed vast met die dingen. Het ligt natuurlijk ook aan hoe lang dat rubber is, maar die van mij zitten erg strak om m'n zadelpen of stuur.

[ Voor 39% gewijzigd door Pimorez op 02-09-2020 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Raznov schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:28:
Maar wat is jullie ervaring met deze elastieken (wel, die rubberen dingen om het vast te zetten)? Ik heb zelf een fsa plasma cockpit stuur, en het voelt niet helemaal lekker om het voorlicht er op te monteren. Kan natuurlijk aan mij liggen? Het voelt heel erg strak er omheen. Ik heb ook een hidemybell (fi) mount, maar nog geen idee of ik daar deze lamp op kan monteren.
Heb toevallig gisteren die rubber mount gebruikt met mij 1000xl en die bleef wel goed op z'n plek over een slecht fietspad met veel doorgroeiende wortels. Wel op een standaard rond stuur van m'n snelle toerfiets.

Op m'n racefiets heb ik hem ook onder m'n hidemybell hangen aan de gopro mount met de optionele Lezyne adapter. Werkt goed en staat netjes maar ik moest wel mijn kabels allemaal verleggen en aanpassen om hem goed pas te maken. Dat zou met zo'n aero stuur wat al redelijk strak is weggewerkt waarschijnlijk niet hoeven.

Plaatje zoals het nu zit, alleen dan met beide kanten dezelfde kleur lint :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL67Kn2DEL9MbqKWWy_69q4QILQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8uZ3V9IgUmqHCrtdXQluTff.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door GWBoes op 02-09-2020 10:44 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
GWBoes schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:36:
ook je bekabeling zit nogal :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Flipmo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:19:
[...]

De Roam doet dat out of the box.. maakt ook van strava routes, routes met TBT.
de Bolt doet dat idd niet
Ja inderdaad, ik neig toch eerder naar een roam/530/830 en dan toch een beetje meer investeren. Uiteindelijk vind ik navigatie wel een belangrijk punt, niet alleen het zien van de inputs.

Zouden jullie eerder een Roam/530 of 830 nemen? Ik ben niet verbonden aan een bepaald kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Ypuh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:08:

Als ik de reviews lees onder de app (iOS App Store) dan zie ik voornamelijk negatieve reviews. Voornamelijk de synchronisatie lees ik terug als veel voorkomend probleem. Dat in combinatie met het nieuws, inderdaad de aanvallen, maakt mij aan het twijfelen. Het kan natuurlijk met de laatste dagen te maken hebben, maar vond het toch opvallend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

MartijnMartijn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:06:
[...]

Als ik de reviews lees onder de app (iOS App Store) dan zie ik voornamelijk negatieve reviews. Voornamelijk de synchronisatie lees ik terug als veel voorkomend probleem. Dat in combinatie met het nieuws, inderdaad de aanvallen, maakt mij aan het twijfelen. Het kan natuurlijk met de laatste dagen te maken hebben, maar vond het toch opvallend.
Ik heb nu een jaar of 5 Garmin spul, aantal dagen dat ik een rit niet kon uploaden is op 1 hand te tellen en was uit mijn hoofd vooral de hack, en misschien nog 1 of 2 keer daarvoor ergens. Wat volgens mij maar tijdelijk was, dat ie het na douchen wel deed.

De app is niet super, vooral als je een route op de app wilt maken is dat niet heel smooth zeg maar... Connectie werkt vrijwel altijd super. Merk alleen bij ritten als ik heb geluncht en buiten bereik van de Garmin ben geweest met m'n telefoon, dat ie bij thuiskomt soms moeite heeft met synchen. In dat geval is 9/10 keer voldoende om Garmin even uit en aan te zetten om 'm alsnog te laten synchen (zou ook wifi in kunnen stellen dan is die verbinding met de telefoon niet nodig).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ik kan enkel over de Android app spreken, maar heb nooit problemen gehad met het synchroniseren van m'n activiteiten (heb niet gesport ten tijde van de hack). De activiteiten zijn gesynchroniseerd en staan op Strava voordat ik m'n mobiel uit het zakje van m'n shirt heb gehaald (of na het hardlopen voordat ik überhaupt bij m'n mobiel ben die ik op een bureau laat liggen).

Welk is het synchroniseren van routes soms een beetje apart, waar je een route synchroniseert van Strava naar je Garmin, op je Garmin de route verwijdert of op Strava de route aanpast, en deze niet goed synchroniseert naar je Garmin.

Ook de slechte reviews onder de Android app kan ik mij niet in vinden, maar het kan zijn dat ik geluk heb.

@Tinusvolkel dat komt omdat een modje deze berichten (terecht) heeft verplaatst vanuit dat topic naar hier :+

[ Voor 4% gewijzigd door Pimorez op 02-09-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Pimorez schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:29:
[...]

Één dag is wel wat optimistisch, het was minstens een heel weekend. Desalniettemin was je Garmin gewoon bruikbaar, alleen het synchroniseren van data was niet mogelijk (en nadat de grootste problemen waren opgelost duurde het nog even voordat alles ook weer echt vloeiend werkte).

Buiten de matige accu van de 820 is de 830 serie ook vele malen sneller qua SoC en touchscreen, ik zou niemand ooit aanraden om de 820 te kopen tov. de 830, zelfs als er een groot prijsverschil is.

[...]

Ik heb goedkopere lampjes van BBB met eenzelfde bevestigingssysteem en die zitten verdomd goed vast met die dingen. Het ligt natuurlijk ook aan hoe lang dat rubber is, maar die van mij zitten erg strak om m'n zadelpen of stuur.
Hmm duurde even voordat ik door had dat je een bericht uit "Het grote wielrenervaringtopic" quote, snapte even niet dat het op beide forums over hetzelfde onderwerp ging. :? :)

aha, duidelijk @Pimorez normaal staat er dan wel een mod-break bij..

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-09-2020 13:50 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
GWBoes schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:36:
[...]

Heb toevallig gisteren die rubber mount gebruikt met mij 1000xl en die bleef wel goed op z'n plek over een slecht fietspad met veel doorgroeiende wortels. Wel op een standaard rond stuur van m'n snelle toerfiets.

Op m'n racefiets heb ik hem ook onder m'n hidemybell hangen aan de gopro mount met de optionele Lezyne adapter. Werkt goed en staat netjes maar ik moest wel mijn kabels allemaal verleggen en aanpassen om hem goed pas te maken. Dat zou met zo'n aero stuur wat al redelijk strak is weggewerkt waarschijnlijk niet hoeven.

[Afbeelding]
Ah ja, die adapter voor een voorlicht. Toen niet besteld, maar blijkbaar tegenwoordig lastig te krijgen (overigens vind ik 15 euro voor een stukje plastic en een schroef lichtelijk overdreven, maar de prijzen van hidemybell zijn sowieso aan de hogere kant voor mijn gevoel). Ik ga eens zoeken.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MartijnMartijn schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:02:
Hoe is jullie ervaring met de Wahoo Bolt? Ik heb hem nu 1,5 jaar, maar bijna elke rit is er 'wel wat'.
Dit is 6 maand geleden begonnen, maar ik heb geen 6 maand gewacht en in Mei overgestapt naar een Garmin Edge 830. Ik had vroeger een Edge 800, de slechte Edge 820 overgeslagen en nu zeer tevreden over de Edge 830.
Ik zou hem nu kunnen verkopen voor 150 euro en overstappen naar een Garmin 530 Edge. Maar met al het nieuws van Garmin de laatste tijd ben ik ook een beetje huiverig of de overstap mij goed zou doen.
Problemen met de Garmin? Zelfs tijdens de Garmin outage gewoon kunnen doorfietsen, weliswaar op een manuele manier (GPX copy/paste). Dat de ritten niet op Strava/Komoot/RideWithGPS/Garmin Connect/Apple Health stonden kon mij een worst wezen, en dit zou wel in orde komen éénmaal Garmin terug online was. Dit weekend had niks met Garmin te maken, en voor de rest heb ik bij mijn weten geen issues gehad.

Ik kom uit een tijd waar je nog met Garmin Training Center moest werken i.c.m. Garmin Mapsource en wat ben ik blij wat je hedendaags allemaal kunt met Garmin Connect!

Ik heb een anderhalf jaar met Wahoo Companion app gewerkt, maar daar had je ook third party apps nodig, zoals bv. Komoot, om routes op te laden op de Wahoo Elemnt Bolt. Dit gaat nu even goed met Garmin Connect sinds een paar maand dmv auto synchronisatie tussen Strava/Komoot en voordien via de IQ connect app.

Beide merken (Garmin vs Wahoo) hebben hun voor- en nadelen. Voor mijn gebruik heeft Wahoo Elemnt meer nadelen dan voordelen, maar voor iemand anders kan dit het omgekeerde zijn. Een Wahoo Elemnt is zeer eenvoudig in gebruik, maar voor mij te eenvoudig... anderzijds vond ik het scherm wel een groot plus punt en ik mis tot op vandaag nog altijd de LEDs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hoe is jullie ervaring m.b.t. navigatie op jullie garmin dan? Ik probeer steeds meer onbekend terrein te berijden maar ik heb natuurlijk geen idee hoe de routes daar lopen. Dus navigatie is een vereiste, als ik de reviews afloop, is dat toch wel een puntje van bijvoorbeeld de edge 530.

Wat de roam/830 dus wel weer goed zouden kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:43:
Hoe is jullie ervaring m.b.t. navigatie op jullie garmin dan? Ik probeer steeds meer onbekend terrein te berijden maar ik heb natuurlijk geen idee hoe de routes daar lopen. Dus navigatie is een vereiste, als ik de reviews afloop, is dat toch wel een puntje van bijvoorbeeld de edge 530.

Wat de roam/830 dus wel weer goed zouden kunnen?
vziw is 530 en 830 qua navigatie gelijk, alleen met de 830 kan je op het apparaat een route plannen (door het touchscreen).
Begeleiding ben ik zelf erg tevreden over op mijn 530. Alleen als er kort op elkaar instructies zijn (versprongen kruizing bijvoorbeeld) is hij net wat te traag waardoor ik vaak linksaf sla ipv rechtdoor ga.
Als ik in onbekend terein rij zet ik hem vaak op continu kaart, krijg je beter een beeld van de route dan te wachten op de instructies.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

GWBoes schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:23:
vziw is 530 en 830 qua navigatie gelijk, alleen met de 830 kan je op het apparaat een route plannen (door het touchscreen).
Begeleiding ben ik zelf erg tevreden over op mijn 530. Alleen als er kort op elkaar instructies zijn (versprongen kruizing bijvoorbeeld) is hij net wat te traag waardoor ik vaak linksaf sla ipv rechtdoor ga.
Als ik in onbekend terein rij zet ik hem vaak op continu kaart, krijg je beter een beeld van de route dan te wachten op de instructies.
Zeker met de MapDashboard waarmee je 6 data velden kunt tonen op de kaart, vind ik dat ook handiger ja.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:30:
[...]

Zeker met de MapDashboard waarmee je 6 data velden kunt tonen op de kaart, vind ik dat ook handiger ja.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7moECJM7BHwagbW6tzmsBQ-xl74=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YXwjYODZMAtylnMVCda8ZHij.png?f=user_large

Dat ziet er inderdaad wel grappig uit! Zeker een handige optie, als je vaak in hetzelfde gebied rijd, is navigatie minder essentieel. Maar zeker als je constant op verkenning uitgaat naar nieuwe gebieden/buitenland is dat het meest vereist. Het lastige is dat zowel de Wahoo Elemnt Roam / Garmin Edge 530 allebei goede opties zijn en de keuze daarom moeilijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:43:
De kaart van de Wahoo Elemnt is iets minder gedetailleerd dan deze van Garmin, en zeker als je offroad gaat rijden. Op een Garmin kan je specifiek offroad kaart installeren indien nodig, zoals OpenMTBmap of als je geld te veel hebt Garmin Topo kaarten. Om een rit na te rijden voldoen de kaarten van Wahoo/Garmin, je volgt dan gewoon het kruimelspoor. Wil je echt navigeren zonder route/track dan heb je nood aan extra kaartmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RigolleM schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:05:
[...]

De kaart van de Wahoo Elemnt is iets minder gedetailleerd dan deze van Garmin, en zeker als je offroad gaat rijden. Op een Garmin kan je specifiek offroad kaart installeren indien nodig, zoals OpenMTBmap of als je geld te veel hebt Garmin Topo kaarten. Om een rit na te rijden voldoen de kaarten van Wahoo/Garmin, je volgt dan gewoon het kruimelspoor. Wil je echt navigeren zonder route/track dan heb je nood aan extra kaartmateriaal.
Die Garmin Topo kaarten zijn wel mooi gedetailleerd inderdaad! Vraag is of je er veel aan hebt, maar €50 voor Europa is nou ook weer niet duur. Heb je net als OpenMTBmap ook iets voor road? Of zit je dan gewoon vast aan die topo kaarten?

Ik neig wel naar een Edge 530 , de 830 is leuk maar €150 meerprijs voor touchscreen en wat minder noemenswaardige dingen is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:57:
[...]

Die Garmin Topo kaarten zijn wel mooi gedetailleerd inderdaad! Vraag is of je er veel aan hebt, maar €50 voor Europa is nou ook weer niet duur. Heb je net als OpenMTBmap ook iets voor road? Of zit je dan gewoon vast aan die topo kaarten?
Voor road heb je OpenFietsMap, net ietsje beter dan Garmin Cycling Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:57:
[...]
Ik neig wel naar een Edge 530 , de 830 is leuk maar €150 meerprijs voor touchscreen en wat minder noemenswaardige dingen is het mij niet waard.
Dat prijsverschil is toch een stuk kleiner of is de 530 al onder de €199 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
kwiebus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:11:
[...]

Dat prijsverschil is toch een stuk kleiner of is de 530 al onder de €199 te koop?
Rond de 260 vs 389 ongeveer. Toch wel een aanzienlijk verschil imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:16:
[...]

Rond de 260 vs 389 ongeveer. Toch wel een aanzienlijk verschil imo
Ik heb gisteren de 830 voor €349 bij Amazon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:39:
[...]

[Afbeelding]

Dat ziet er inderdaad wel grappig uit! Zeker een handige optie, als je vaak in hetzelfde gebied rijd, is navigatie minder essentieel. Maar zeker als je constant op verkenning uitgaat naar nieuwe gebieden/buitenland is dat het meest vereist. Het lastige is dat zowel de Wahoo Elemnt Roam / Garmin Edge 530 allebei goede opties zijn en de keuze daarom moeilijk is...
Al kwam ik er vandaag achter (had m al eerder geïnstalleerd maar niet gebruikt....) dat ik een leesbril nodig heb :X |:( ik kan de 6 vlakjes niet lezen 8)7 Maar idee is echt super :P Maar ik ga 'm maar weer terugzetten naar hartslag en vermogen... dan swipe ik maar weer om te zien hoeveel ik gereden heb....

Ik gebruik de route trouwens ook in de buurt die ik wel ken, maar om een specifieke route te rijden (vlakjes inkleuren op statshunter ;)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
kwiebus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb gisteren de 830 voor €349 bij Amazon gekocht.
Ah ik zie hem inderdaad, €350 vind ik nog altijd wel teveel, een 530 koop je voor ongeveer €260,- . Waarom ben jij uiteindelijk toch voor een 830 gegaan?
Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:35:
[...]

Al kwam ik er vandaag achter (had m al eerder geïnstalleerd maar niet gebruikt....) dat ik een leesbril nodig heb :X |:( ik kan de 6 vlakjes niet lezen 8)7 Maar idee is echt super :P Maar ik ga 'm maar weer terugzetten naar hartslag en vermogen... dan swipe ik maar weer om te zien hoeveel ik gereden heb....

Ik gebruik de route trouwens ook in de buurt die ik wel ken, maar om een specifieke route te rijden (vlakjes inkleuren op statshunter ;)).
Haha, bril op sterkte is geen optie? Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt met deze mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
rolandos582 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:00:
[...]

Ah ik zie hem inderdaad, €350 vind ik nog altijd wel teveel, een 530 koop je voor ongeveer €260,- . Waarom ben jij uiteindelijk toch voor een 830 gegaan?
Met touchscreen is het makkelijker om door de interface te navigeren en het apparaat te configureren.Daarnaast kan je makkelijker in- en uitzoomen op de kaart als je dat wil.

Ik kan mij wel voorstellen dat het bedienen van het touchscreen tijdens het fietsen minder praktisch is als het gebruik van buttons maar daarvoor kunnen we de buttons op de Di2 shifters gebruiken.

YouTube: Garmin Edge 830 & Shimano Di2 Pairing & Setup
kwiebus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:23:
[...]

Met touchscreen is het makkelijker om door de interface te navigeren en het apparaat te configureren.Daarnaast kan je makkelijker in- en uitzoomen op de kaart als je dat wil.
Idem hier, om die redenen.
Ik kan mij wel voorstellen dat het bedienen van het touchscreen tijdens het fietsen minder praktisch is als het gebruik van buttons maar daarvoor kunnen we de buttons op de Di2 shifters gebruiken.

YouTube: Garmin Edge 830 & Shimano Di2 Pairing & Setup
Niet iedereen heeft het budget voor een Di2, ik rij maar met SRAM 'AXS' en heb die buttons niet :-)
Maar er is nog een oplossing beschikbaar: Edge afstandsbediening
Crazy D schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:35:
[...]

Yup Edge 830 en mijn ogen... geen zin om mijn leesbril onderweg mee te nemen, dus zal het ook bij swipen blijven...
[...]

Ik heb hem € 329 betaald, beetje zoeken hier bijvoorbeeld ;)

• Mistraller
[...]

Bij Rose waren ze heel goedkoop een tijdje terug, mijn 530 voor €249 gekocht. Inmiddels wel weer in prijs gestegen. Omdat ze in Duitsland zitten zie je deze shop vaak over het hoofd. Edge was gewoon in het Nederlands verder.

---------------

• rolandos582
Mistraller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:46:
[...]

Bij Rose waren ze heel goedkoop een tijdje terug, mijn 530 voor €249 gekocht. Inmiddels wel weer in prijs gestegen. Omdat ze in Duitsland zitten zie je deze shop vaak over het hoofd. Edge was gewoon in het Nederlands verder.
Ja de prijs varieert ook enorm, beetje amazon praktijken. Als je een andere taal kiest, ga je naar een andere shop met een andere prijs. In het Duits kost de 830 bijvoorbeeld 329 maar in het Nederlands kost hij 336.

Toch maar eens in de gaten houden, geen ervaring met Rose verder.

• MartijnMartijn
@RigolleM ~@ArnoutV bedankt voor jullie adviezen. De Wahoo is verkocht en de Edge 530 onderweg.
Nadat gisteren weer de sensoren niet werkte overstag gegaan! Morgen komt ie binnen en zondag ga ik hem uitgebreid testen.

Onderstaand nog twee voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SVBmXc5Lqpq-QC_i8gAzZH7Kf4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UKHbSEwY5Chw8ORftwwAYPyP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOmrrtVAjhIT6bs_r3KqB-026KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/300k2wrUWze1TuaW2jpbiTAJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
MartijnMartijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:28:
@RigolleM ~@ArnoutV bedankt voor jullie adviezen. De Wahoo is verkocht en de Edge 530 onderweg.
Nadat gisteren weer de sensoren niet werkte overstag gegaan! Morgen komt ie binnen en zondag ga ik hem uitgebreid testen.

Onderstaand nog twee voorbeelden:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hmm, dat ziet er niet helemaal lekker uit. Met wat voor sensoren rijd je? Ik heb al meer dan 3 jaar een Elemnt (de grote/oude), en heb dit soort problemen letterlijk nooit (en ik rijd toch redelijk wat kms/jaar). De enige keer dat ik een uitvallende sensor heb, is als de batterij leeg is, en ik de waarschuwing te lang heb genegeerd, overigens heb ik dan geen gaten in de snelheid, want dan pakt ie gewoon GPS.

Ik rijd met de Wahoo snelheidssensor (de inertial sensor, om mijn vooras), een Team Zwatt powermeter en een HRM van Polar, nogal een mengelmoesje dus ;) (en soms op de Tacx)

Mijn grootste probleem met de Elemnts, is het feit dat je de accu niet kunt vervangen. Bij mijn Elemnt zou het moeten kunnen, ware het niet dat de accu's niet meer leverbaar zijn. Bij de nieuwere modellen is de behuizing gegoten, dus daar kan je het helemaal vergeten.

Syncen van data is, imho, juist een van de sterke punten van de Wahoo's, er is geen Garmin Connect Cloud (al dan niet mer ransomware), of usb kabeltjes nodig. Sync gaat ofwel via BT via je telefoon, of direct via WiFi, en dan in 1x naar Strata, etc.

That said, ik kan me je frustratie voorstellen als het bij jou keer op keer niet werkt. Hopelijk werkt de Garmin beter voor je!

• MartijnMartijn
borft schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:48:
[...]

Hmm, dat ziet er niet helemaal lekker uit. Met wat voor sensoren rijd je?

Syncen van data is, imho, juist een van de sterke punten van de Wahoo's, er is geen Garmin Connect Cloud (al dan niet mer ransomware), of usb kabeltjes nodig. Sync gaat ofwel via BT via je telefoon, of direct via WiFi, en dan in 1x naar Strata, etc.

That said, ik kan me je frustratie voorstellen als het bij jou keer op keer niet werkt. Hopelijk werkt de Garmin beter voor je!
Ik gebruik de RideSense sensoren van Giant voor de snelheid en cardans. Voor de hartslag een Wahoo band.
Heb onlangs nog de batterijen vervangen. Echter zijn er zoveel updates bij Wahoo, soms werkt een update als een trein en de andere keer helemaal niet meer. Dat is inderdaad enorm frusterend.
Volgens mij is het syncen bij Garmin nu hetzelfde als ik het zo lees.

Onderstand nog een mooi (en laatste) voorbeeld haha 8)7 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwaUeFJTWagAQGW7FmzA-_ToBDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eQ2pH3yYpX9nAaFfQwiqVo9W.png?f=fotoalbum_large

• MaSw85
MartijnMartijn schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:41:
[...]

Ik gebruik de RideSense sensoren van Giant voor de snelheid en cardans. Voor de hartslag een Wahoo band.
Heb onlangs nog de batterijen vervangen. Echter zijn er zoveel updates bij Wahoo, soms werkt een update als een trein en de andere keer helemaal niet meer. Dat is inderdaad enorm frusterend.
Volgens mij is het syncen bij Garmin nu hetzelfde als ik het zo lees.

Onderstand nog een mooi (en laatste) voorbeeld haha 8)7 [Afbeelding]
Dat lijkt meer op een defecte unit en een evt. garantiekwestie lijkt me.

Ikzelf heb ook vrij weinig tot geen issues met de originele Elemnt en sluit me aan bij de ervaringen van @borft . Ik gebruik overigens enkel de orignele Wahoo sensoren (HR, cadans en snelheid).

Komoot

• borft
Waus26 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:52:
[...]

Dat lijkt meer op een defecte unit en een evt. garantiekwestie lijkt me.

Ikzelf heb ook vrij weinig tot geen issues met de originele Elemnt en sluit me aan bij de ervaringen van @borft . Ik gebruik overigens enkel de orignele Wahoo sensoren (HR, cadans en snelheid).
ik heb de eerste 2 jaar ook alleen met Wahoo sensoren gereden (had toen geen powermeter, maar een cadans sensor). Echter toen de HRM band voor de 2e keer stuk ging, heb ik een andere gekocht. Die van Polar kan gewoon in de wasmachine (dat kan die van Wahoo ook, alleen gaat ie dan dus stuk :P)

• MaSw85
borft schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:54:
[...]

ik heb de eerste 2 jaar ook alleen met Wahoo sensoren gereden (had toen geen powermeter, maar een cadans sensor). Echter toen de HRM band voor de 2e keer stuk ging, heb ik een andere gekocht. Die van Polar kan gewoon in de wasmachine (dat kan die van Wahoo ook, alleen gaat ie dan dus stuk :P)
Ik ben ook gestopt met dat ding een keer in de twee a drie ritten mee te nemen in de wasmachine inderdaad. Maar doet het nog wel. Mijn issues destijds was dat ik de band niet strak genoeg om had :+

[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 03-09-2020 13:08 ]

Komoot

• Crazy D

Crazy D

Haha, bril op sterkte is geen optie? Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk werkt met deze mod.
Draag al een bril (-3 of zoiets met een cilinderafwijking)
Op zich ziet het eruit zoals op de plaatjes. Had het idee toen ik met m'n hoofd dichterbij dat ding zat, dat ie een kleine vertraging had t.o.v. de originele datavelden maar dat kan ook gevoelsmatig zijn hoor, was ook niet dat dat ding het vermogen van 2 minuten eerder toonde :P Eerder seconde vertraging of zo zeg maar, maar kan dus gevoel zijn, lastig te timen. Voor de rest dus erg handig, mits je het kunt lezen :+ Diverse nuttige velden zoals cadans, hartslag, vermogen, maar ook resterende tijd en resterende afstand.

Exact expert nodig?

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 21:36
rolandos582 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:52:
[...]

Ja de prijs varieert ook enorm, beetje amazon praktijken. Als je een andere taal kiest, ga je naar een andere shop met een andere prijs. In het Duits kost de 830 bijvoorbeeld 329 maar in het Nederlands kost hij 336.

Toch maar eens in de gaten houden, geen ervaring met Rose verder.
In Duitsland is het BTW percentage lager. Bij verzending moet men volgens mij rekenen met het percentage van het land waar het naar toe gestuurd wordt.
Alleen bij afhalen ben je dan goedkoper uit.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:41
Swedish_Chef schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:04:
[...]

In Duitsland is het BTW percentage lager. Bij verzending moet men volgens mij rekenen met het percentage van het land waar het naar toe gestuurd wordt.
In Duitsland is het percentage tijdelijk naar 16% gegaan (was 19%).

Bij afhalen past de verkoper sowieso het Duitse tarief van 16% toe. Bij verzending naar NL in principe ook, tenzij de verkoper over de drempel van afstandsverkopen is gegaan, dan is het NL tarief van toepassing. Bij grotere leveranciers zal dit eigenlijk altijd wel het geval zijn.

• Mistraller
Swedish_Chef schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:04:
[...]

Die edge 530 voor €249 was in elk geval gewoon op de Nederlandstalige site. Was gewoon ff mazzeltje denk ik. We hebben er gelijk 2 gekocht. Wel inmiddels een markering op de mijne geplakt, in de eerste week had ik al een keer per ongeluk de Edge van mijn vrouw in mijn account gesynced. Gelukkig had ze er pas 2 ritjes op staan haha.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17
Hi allen,

Inmiddels een week een Wahoo element bolt in bezit + een cadance en speed sensor.
Twee ritjes gereden: op de mountainbike met de speed-sensor in het voorwiel zonder navigatie. Geen issues ondervonden (Groesbeek route). Daarnaast ook een rondje gedaan op de racefiets en al die statistieken wordt je toch wel hebberig van <3 data!.

Echter nu wil ik graag ook de navigatie mogelijkheden van de Wahoo uitproberen.
Begrijp ik nu goed dat ik daarvoor in Komoot de regio's moet unlocken om gpx files te creeren?
Ik heb (nog) geen Strava premium of Komoot regios aangeschaft.

Wat is handig? Komoot 1 mailig 20€..of toch strava Premium?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
@BraX Vanuit financieel oogpunt heb ik gekozen om eenmalig 20 euro neer te leggen voor de wereldwijde kaarten van Komoot. Bevalt tot dusver erg goed en krijg mooie routes voorgeschoteld. Ook de extra informatie over bijvoorbeeld de te berijden ondergrond is erg handig. De route builder van Strava schijnt ook sterk verbeterd te zijn, maar die is helaas enkel bruikbaar bij een abonnement van 60 euro per jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:35
ik ben ook voor komoot (20 euro deal) gegaan, heb het nog niet voor MTB ritjes gebruikt, maar wel voor rondjes over de weg, maar ook kwam komoot met de best A--.>B route toen ik met de fiets heen en weer naar zeeland ben gegaan.

Je kan beginnen met 1 gratis (thuis) regio, routes die daar beginnen kan je gewoon syncen en komen automatisch op je wahoo (dacht ik, dit werkt in ieder geval wel met garmin en wahoo was daar altijd beter in)...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Zelf plan ik inderdaad ook via Komoot, vind het wel prettig werken. Ook eenmalig €20 neergelegd voor de deal en werkt prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17
@Luuk741 @Prulleman @rolandos582 Met 3 positieve reacties moet het wel goed komen dus met Komoot. Inimddels ook aangeschaft en de routes staan al op de Wahoo :9

Gelijk maar even uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
BraX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:10:
@Luuk741 @Prulleman @rolandos582 Met 3 positieve reacties moet het wel goed komen dus met Komoot. Inimddels ook aangeschaft en de routes staan al op de Wahoo :9

Gelijk maar even uitproberen!
je kunt ook nog ridewithgps proberen, die is volgens mij nog steeds gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:12
BraX schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:37:
Hi allen,

Inmiddels een week een Wahoo element bolt in bezit + een cadance en speed sensor.
Twee ritjes gereden: op de mountainbike met de speed-sensor in het voorwiel zonder navigatie. Geen issues ondervonden (Groesbeek route). Daarnaast ook een rondje gedaan op de racefiets en al die statistieken wordt je toch wel hebberig van <3 data!.

Echter nu wil ik graag ook de navigatie mogelijkheden van de Wahoo uitproberen.
Begrijp ik nu goed dat ik daarvoor in Komoot de regio's moet unlocken om gpx files te creeren?
Ik heb (nog) geen Strava premium of Komoot regios aangeschaft.

Wat is handig? Komoot 1 mailig 20€..of toch strava Premium?
Ik heb ook de 20 euro deal gedaan.

Als ik een route maak met Komoot wordt die direct gesynchroniseerd met mijn Garmin connect. Die ik dan direct kan doorzetten naar mijn Garmin device.

Komt geen GPX-bestand aan te pas. Kan dat niet met Wahoo? Lijkt me wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
La1974 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb ook de 20 euro deal gedaan.

Als ik een route maak met Komoot wordt die direct gesynchroniseerd met mijn Garmin connect. Die ik dan direct kan doorzetten naar mijn Garmin device.

Komt geen GPX-bestand aan te pas. Kan dat niet met Wahoo? Lijkt me wel.
jep, routes die ik maak in Strava of RideWithGPS komen vanzelf op de Wahoo. En routes van anderen kan je simpelweg "starren" en dan komen ze er ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Er is ook een rechtstreekse sync van Komoot op de Wahoo. Werkt uitstekend, ik heb ook de acties van twee tientjes gepakt.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ben ook heel erg te spreken over Komoot, allen heb ik 30€ betaald....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:00:
Nog steeds een koopje t.o.v. de €60 jaarlijks voor Strava (alhoewel je daar nog wel wat andere dingen mee kan)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waus26 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:50:
[...]

Nog steeds een koopje t.o.v. de €60 jaarlijks voor Strava (alhoewel je daar nog wel wat andere dingen mee kan)
Appels met peren vergelijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 19:00:
Dat is het standaardaanbod. Meerdere keren per jaar is er een aanbieding voor €20,- en volgens mij krijg je die aanbieding ook als je een account aanmaakt, een paar weken later.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
RigolleM schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:27:
[...]

Appels met peren vergelijken...
Klopt. Voor mijn doeleinden (ritten registreren, maar vooral routes bouwen) in ieder geval een no brainer.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
ericplan schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:32:
[...]

Dat is het standaardaanbod. Meerdere keren per jaar is er een aanbieding voor €20,- en volgens mij krijg je die aanbieding ook als je een account aanmaakt, een paar weken later.
Ik had te weinig geduld. De regio die je gratis krijgt is ook klein, en vermits ik een fietsvakantie gepland had....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Over gratis regio gesproken: NIGHTINADVENTURE invoeren op deze https://www.komoot.de/account/gift link

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:15

Galois

1811 - 1832

Veel van jullie gebruiken ook Komoot.

Als ik een route in gpx wil downloaden, dan kan dat alleen va. de computer (va. de website, niet in de app).

Bij Strava kan je op je mobiel ook inloggen in de browser en zo dan gpx-bestanden downloaden. Bij Komoot krijg ik dit niet voor elkaar :( Als ik probeer in te loggen op Komoot.com wordt automatisch de app geopend.

Iemand een idee hoe ik dan toch een gpx-bestand (van een door mijzelf gemaakte route die in mijn eigen account staat) van Komoot kan halen?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Galois Lukt niet... maar ik vraag me gewoon af waarom je dit uberhaupt nodig hebt? Het omgekeerde importeren van een GPX in Komoot app zou ik nog kunnen begrijpen, wat ook niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Galois schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:04:
Veel van jullie gebruiken ook Komoot.

Als ik een route in gpx wil downloaden, dan kan dat alleen va. de computer (va. de website, niet in de app).

Bij Strava kan je op je mobiel ook inloggen in de browser en zo dan gpx-bestanden downloaden. Bij Komoot krijg ik dit niet voor elkaar :( Als ik probeer in te loggen op Komoot.com wordt automatisch de app geopend.

Iemand een idee hoe ik dan toch een gpx-bestand (van een door mijzelf gemaakte route die in mijn eigen account staat) van Komoot kan halen?
Op mijn iPhone kan ik Komoot 'gewoon' openen in Safari zonder dat ie naar de app schakelt.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 12:05
Ik snap je vraag niet helemaal. Je kunt routes vanuit Komoot exporteren. Je moet de file daarna niet meteen openen, maar via Bestanden kun je doen wat je wilt. (Althans op Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Waus26 schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:47:
[...]

Op mijn iPhone kan ik Komoot 'gewoon' openen in Safari zonder dat ie naar de app schakelt.
Niet op mijn iPhone (XS).
Miyamoto schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:52:
Ik snap je vraag niet helemaal. Je kunt routes vanuit Komoot exporteren. Je moet de file daarna niet meteen openen, maar via Bestanden kun je doen wat je wilt. (Althans op Android).
Helaas. Dat kan dus niet vanuit de app. Wel op de website.
RigolleM schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:39:
@Galois Lukt niet... maar ik vraag me gewoon af waarom je dit uberhaupt nodig hebt? Het omgekeerde importeren van een GPX in Komoot app zou ik nog kunnen begrijpen, wat ook niet mogelijk is.
Ik had natuurlijk kunnen raden dat tweakers ook altijd nieuwsgierig is naar het waarom! :)

Ik heb een route in Komoot gemaakt die ik met een vriend ga rijden, hij heeft geen Komoot en vroeg om het gpx-bestand.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
Galois schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:29:
[...]

Niet op mijn iPhone (XS).

[...]

Helaas. Dat kan dus niet vanuit de app. Wel op de website.

[...]

Ik had natuurlijk kunnen raden dat tweakers ook altijd nieuwsgierig is naar het waarom! :)

Ik heb een route in Komoot gemaakt die ik met een vriend ga rijden, hij heeft geen Komoot en vroeg om het gpx-bestand.
https://support.komoot.co...t-and-import-of-GPX-files

Kan inderdaad niet via de app. Wel via de Android app overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Miyamoto schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:18:
[...]

https://support.komoot.co...t-and-import-of-GPX-files

Kan inderdaad niet via de app. Wel via de Android app overigens. :)
Nee, dat zei ik.

Maar als ik via Safari of Chrome naar Komoot.com navigeer, opent deze automatisch de app. Dat wil ik niet! Dat moet ik toch zelf kunnen uitzetten? Strava (bv) of Facebook, of nu.nl, enz, verwijst niet automatisch naar de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Voor mijn vriendin en ik wil ik toch eens gaan kijken naar een simpele hartslagband om de hartslagdata was accurater in de activiteit mee te nemen. Nu heb ik hier op het forum best veel enthousiaste verhalen gehoord over de Magene vanaf Aliexpress. Voor dat geld zeker het proberen waard lijkt me, maar ik kom op ome Ali twee types tegen. De H64 en de MHR10. Weet iemand het verschil (behalve de looks) of heeft iemand een voorkeur voor een van de twee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miyamoto
Galois schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:55:
[...]

Nee, dat zei ik.

Maar als ik via Safari of Chrome naar Komoot.com navigeer, opent deze automatisch de app. Dat wil ik niet! Dat moet ik toch zelf kunnen uitzetten? Strava (bv) of Facebook, of nu.nl, enz, verwijst niet automatisch naar de app.
Dat heeft dan niet zoveel met Komoot of fietscomputers te maken, maar met de instellingen/mogelijkheden van je browser/OS. Voor zover ik weet zijn er op je iPhone geen oplossingen, maar dat kun je beter in een ander deel van het forum navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op maandag 7 september 2020 @ 18:29:
[...]
Mijn vrienden hebben ook Komoot :-) Ooit eens een wandeltocht doorgestuurd naar mijn dochter en die had ook geen Komoot op haar iPhone. Ze moest gewoon de app installeren en ze kon daarna perfect de route volgen op haar iPhone.

Als ik een Komoot-loze biker zou willen laten nagenieten van de rit, dan stuur ik hem gewoon de GPX op via mijn PC. Een tweaker zonder PC? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:58
Luuk741 schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:03:
Voor mijn vriendin en ik wil ik toch eens gaan kijken naar een simpele hartslagband om de hartslagdata was accurater in de activiteit mee te nemen. Nu heb ik hier op het forum best veel enthousiaste verhalen gehoord over de Magene vanaf Aliexpress. Voor dat geld zeker het proberen waard lijkt me, maar ik kom op ome Ali twee types tegen. De H64 en de MHR10. Weet iemand het verschil (behalve de looks) of heeft iemand een voorkeur voor een van de twee?
De verschillen weet ik ook niet. Wel heb ik zelf de MHR10, die gebruik ik nu zo'n 2,5 jaar zonder problemen. Dikke aanrader wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
[...]

Nee, dat zei ik.

Ik denk dat het wel kan als je de app er even af gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Dix0r schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:42:
Met DI2 (maar goed dat is overkill ;)) wordt het iig wel opgeslagen in de .fit file op je Garmin.

Je zou het eens kunnen testen met die app om na een rit de .fit file te uploaden via www.di2stats.com. Jammer eigenlijk dat Garmin zelf ook niets met die data doet in de Garmin Connect app.
Ik zag toevallig dat die Gears 2 IQ app de data inderdaad opslaat in de FIT file :)
Helaas heeft ie wel wat moeite met de bepaling van de frontgear in een bepaalde verhouding, dus rond die momenten zie je veel zwabbers in garmin connect. Ik ga nog ff spelen met de wielomtrek (even écht opmeten ipv de maattabel op internet gebruiken) en anders configureer ik wel een enkel voorblad in de app, ik rij toch altijd groot op het vlakke. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTEnGT2D82K0wBhi5AQBHteBaUs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TCqtMD14PHdCCiI37GXLCpNu.png?f=user_large
Ik zie in elk geval dat ik graag op nummer 18 rij (met deze rit), en dat was de info die ik interessant vind. 8)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
[...]

Nee, dat zei ik.

Geen iOS gebruiker hier, maar heb je al eens geprobeerd de link (als je komoot.com rechtstreeks in de browser invoert heb je geen link natuurlijk, probeer anders via een zoekmachine te gaan) even in te duwen en te kiezen om te openen in een nieuwe tab?

Het is inderdaad wel iets dat Komoot geactiveerd heeft op de website, maar in 99% van de gevallen wil je volgens mij ook wel echt de app in plaats van de website, ik zou op de mobiele website geen route willen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

MacPoedel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:45:
[...]

Geen iOS gebruiker hier, maar heb je al eens geprobeerd de link (als je komoot.com rechtstreeks in de browser invoert heb je geen link natuurlijk, probeer anders via een zoekmachine te gaan) even in te duwen en te kiezen om te openen in een nieuwe tab?

Het is inderdaad wel iets dat Komoot geactiveerd heeft op de website, maar in 99% van de gevallen wil je volgens mij ook wel echt de app in plaats van de website, ik zou op de mobiele website geen route willen plannen.
Bij inloggen op komoot.com (na invullen van wachtwoord en klikken op 'log in') verwijst de website naar de app.
Wat @Tommie12 zegt om de app eraf te gooien... ja, dat zal wel werken, maar dat wil ik niet :)

Ik ben verbaasd dat ik als gebruiker kennelijk die optie niet heb om de app (bij geïnstalleerde app) NIET te gebruiken...

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste