Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51
GWBoes schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Viel mij gisteravond mee hoe makkelijk dat ging, gpx van komoot dowloaden, via de computer in de NewFiles map zetten en klaar.
Was bang dat ik allemaal bestandstype conversies moest doen maar dit ging makkelijker dan verwacht.
Vind ik nog vrij omslachtig.

Met de Komoot IQ app op de Garmin worden al je routes gewoon gesynched/ingeladen en kun je direct je route rijden via je device.

edit:
sorry, e.e.a. is natuurlijk anders i.v.m. de Garmin Connect storing
.

[ Voor 8% gewijzigd door Dix0r op 24-07-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Hoesje voor de 530 €3,51
https://a.aliexpress.com/_BPtlID

Snelheid en cadans sensoren €12,95/st
https://a.aliexpress.com/_B0it7L

Hartslagmeter €7,40
https://a.aliexpress.com/_B1dLJ3
Super, dank voor de tip. Ik zoek ipv een cadanssensor een powermeter, liefst ook via Ali.
Iemand goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Dix0r schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Vind ik nog vrij omslachtig.

Met de Komoot IQ app op de Garmin worden al je routes gewoon gesynched/ingeladen en kun je direct je route rijden via je device.

edit:
sorry, e.e.a. is natuurlijk anders i.v.m. de Garmin Connect storing
.
Als de Komoot iq app al op de egde stond voor de storing werkt die gewoon.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

edwardmila schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Super, dank voor de tip. Ik zoek ipv een cadanssensor een powermeter, liefst ook via Ali.
Iemand goede tips?
Die heb ik nog geen betaalbare gevonden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
edwardmila schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Iemand goede tips?
was het maar zo makkelijk :)
Als je de hoop hebt een power meter voor 100 euro te scoren, dan kan je misschien net zo goed naar de power schattingen van strava kijken, zit gewoon in de gratis versie..

Een power meter maken is best een lastig klusje blijkbaar. Een betrouwbare powermeter in massa produceren is nog lastiger. Zoek maar eens wat verhalen over IQ2 powermeters (kickstarter campagne). Deze zijn al een tijdje bezig en de massa productie is nog steeds niet up and running volgens mij. Het begint er op te lijken dat er het 1 en ander uitgeleverd wordt, maar zelfs die info is nog dubieus. De prijzen zijn ook al omhoog gegaan, hoewel ze nog steeds bij 1 van de goedkopere horen (200 voor een enkel pedaal, 300 voor dubbel).
Op dit moment zou ik ze nog niet durven bestellen, maar wellicht over een paar maanden als ze betrouwbaar blijken te zijn uit massa productie.

Als je er nu 1 wilt kan je het beste zoeken naar een mooie combinatie aanvieding van een singlesided 4iii of stages crank, bv
https://www.futurumshop.n...00-power-meter-left.phtml met een extra 25 euro via strava korting is een goede deal
(zelfs goedkoper dan de iq2)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:14

Kluus

Gang is alles

Godlikev schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:20:
Goedenavond,

Voor vooral het wielrennen, maar ook om te hardlopen zoek ik naar oftewel een fiets computer, oftewel een sporthorloge.
Mijn budget is zegmaar 600-700 euro, maar een goede prijs prestatie vind ik altijd belangrijk, als ik klaar kan zijn met een goede combinatie/horloge voor 300€ is dat ook top.

het wielrennen vind ik deze dingen belangrijk:
-handige navigatie, meerdere routes(50+) op kunnen slaan, wat voegt een groter scherm toe ?
-voldoende batterij voor ook langere fietsroutes van 5+ uur
-hartslagmeter
-gps opnemen(Strava koppeling)

Voor het hardlopen wil ik dit kunnen:
-hartslagmeter
-muziek kunnen luisteren( minimaal 500 nummers) icm bluetooth oortjes
Zelf zat ik al te denken aan een garmin 530 met een vivoactive 4s. Of alleen een fenix 6 maar weet niet of ik dan het comfortabele navigeren met een fietscomputer mis. Ik heb allerlei reviews bekeken maar in dit bos weet ik niet welke bomen moet hakken. De Apple Watch lijkt me ook wat, maar de accu lijkt me te beperkt.
Wat zouden jullie kiezen in mijn geval?
Ik gebruik zelf ook de combi van een Edge 830 en de Vivoactive 4. Dat bevalt heel goed maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de vivoactive meer gebruik als activity tracker en smartwatch en om random activiteiten (wandelingetje, zwemmen, een keer kanoen bijv).

Ik ben geen hardloper, dus of je wat gaat missen voor serieuzere activitetien durf ik niet te zeggen. De activiteit die ik als serieuze sport doe is dus fietsen en daarvoor heb ik speciaal de Edge. De dingen die je noemt onder wat jij wil voor hardlopen kunnen allemaal met de vivoactive (hoewel de hoeveelheid aan nummers van factoren afhankelijk is natuurlijk ;)).

Ik heb ook even geprobeerd of het wat is om de Vivoactive in plaats van een hartslagband te gebruiken tijdens het fietsen (hij kan hartslagdata middels Ant+ uitzenden), maar dat was geen succes, ik vond hem voor het sporten te traag reageren/onnauwkeurig. Dus voor sporten ben ik terug naar gebruik van een hartslagband.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 24-07-2020 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 22:27
Kluus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:25:
[...]
Ik heb ook even geprobeerd of het wat is om de Vivoactive in plaats van een hartslagband te gebruiken tijdens het fietsen (hij kan hartslagdata middels Ant+ uitzenden), maar dat was geen succes, ik vond hem voor het sporten te traag reageren/onnauwkeurig. Dus voor sporten ben ik terug naar gebruik van een hartslagband.
Dit kan ik beamen, op vakantie hartslagband vergeten dus de vivoactive laten uitzenden. maar de gegevens waren verre van betrouwbaar. Klim met een hartslag van 120 terwijl ik op het vlakke al moeite heb hem onder de 150 te houden met een borstband.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Goedenavond,

Voor vooral het wielrennen, maar ook om te hardlopen zoek ik naar oftewel een fiets computer, oftewel een sporthorloge.
Mijn budget is zegmaar 600-700 euro, maar een goede prijs prestatie vind ik altijd belangrijk, als ik klaar kan zijn met een goede combinatie/horloge voor 300€ is dat ook top.

-handige navigatie, meerdere routes(50+) op kunnen slaan, wat voegt een groter scherm toe ?
-hartslagmeter

-hartslagmeter
Zelf zat ik al te denken aan een garmin 530 met een vivoactive 4s. Of alleen een fenix 6 maar weet niet of ik dan het comfortabele navigeren met een fietscomputer mis. Ik heb allerlei reviews bekeken maar in dit bos weet ik niet welke bomen moet hakken. De Apple Watch lijkt me ook wat, maar de accu lijkt me te beperkt.
De Fenix heeft alles wat je zoekt. Echt een tophorloge.

Als ik fiets heb ik hem om mijn stuur met zo’n Garmin rubber opzetstuk. Werkt prima. Navigeren gaat nooit zo mooi zijn als een Edge maar zeker de Fenix 6 heeft weer een groter scherm dan de 5 plus die ik gebruik.

Je gaat er echt geen spijt van krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het ligt er dan een beetje aan denk ik hoe fanatiek hardloper vs hoe fanatiek fietser je bent. De combinatie Edge 530 + een Vivoactive 4s is volgens mij goedkoper dan één fenix 6 als ik zo snel even de prijzen bekijk.

Dus als de hoofdmoot fietsen is en je ook veel belang hecht aan navigatie zou ik voor de (goedkopere) combi gaan. Dan heb je het beste van het beste op fietsgebied en een redelijke allround middenklasser als horloge.

Als de focus (veel) meer op hardlopen ligt zou ik naar de Fenix 6 kijken denk ik. Als je snel wil kunnen wisselen tussen sporten (Triathlon) gaat de combi niet werken en moet je voor 1 device gaan (Fenix).

Maar voor mij als fietser zou het dus de combinatie 530 + Vivoactive zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar de fenix is ook echt een mooi ding, in tegenstelling tot de meeste sporhorloges (uiteraard persoonlijk). Ik heb nu een edge 530, maar zou er graag een fenix bij willen, maar dan meer voor de heb

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18
Ik fiets met 530.

Mn vriendin met haar Fenix. Op route na mist ze weinig vindt ze. Ik zou zelf wel gek worden van zo’n klein scherm.

Beste is natuurlijk beiden 😉. Als dat niet kan zou ik beginnen met de Fenix. Daar heb je iedere dag wat aan. Echt gewoon een heelllll fijn horloge, miljard mogelijkheden en doet ook het fietsgedeelte qua data etc. Blijkt het toch te klein te zijn, dan kun je sparen voor de 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik fiets ook met mijn fenix 6 pro en heb niet het idee dat ik iets mis aan informatie, MAAR:

Als je er ook echt bij wil navigeren is het niet echt makkelijk tenzij je hem als @La1974 op het stuur hebt (dannog is het wel klein, maar te doen). Zeker op de mountainbike is het niet echt handig om elke keer op je pols te moeten kijken. En je zult dan voor de hartslag een band moeten hebben.

Ik ben dus aan het kijken voor een edge en dan mijn fenix als HRM. Ik heb namelijk al moeite om mijn hartslag onder de 150 te krijgen als ik fiets :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Echt gewoon een heelllll fijn horloge, miljard mogelijkheden en doet ook het fietsgedeelte qua data etc.
Ik heb de Fenix 6x Sapphire en vraag me dan altijd af wat voor miljard mogelijkheden.
Ik gebruik namelijk maar een handje vol en ben nieuwsgierig welke mogelijkheden ik mis 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:18
La1974 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:38:
[...]

De Fenix heeft alles wat je zoekt. Echt een tophorloge.

Als ik fiets heb ik hem om mijn stuur met zo’n Garmin rubber opzetstuk. Werkt prima. Navigeren gaat nooit zo mooi zijn als een Edge maar zeker de Fenix 6 heeft weer een groter scherm dan de 5 plus die ik gebruik.

Je gaat er echt geen spijt van krijgen.
Ik heb ook een Fenix, de tweede al. Eerst een 5 Plus en nu een 6X Pro. Tophorloges! Route maken is wellicht beetje tricky en "moet" op de gsm of tablet of pc. Maar qua begeleiding vind ik hem zeker niet slechter dan de Montana 680 die ik heb. Ik kan niet zeggen dat ik het grotere touchscreen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Goedenavond,

-hartslagmeter

-hartslagmeter
Voor hardlopen heb ik goede ervaringen met de 645m. Muziek (Spotify / Deezer) werkt prima, bij sommige bt dopjes alleen aan rechter pols.
Vivoactive is meer voor een wandeling, als je serieus wilt trainen zou ik een "echt" sporthorloge nemen.

Ik ben zelf op zoek naar een fiets computer voor erbij :) 530/830/1030

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 24-07-2020 20:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Waus26 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:45:
[...]

Ja snap ik hoor. Ik mis een kleurenscherm overigens niet. Heb getwijfeld om te upgraden naar een Roam maar de Elemnt werkt nog prima. Als ik nog geen had, was het de Roam geworden denk ik maar als er idd een Roam zou komen op Bolt grootte had dat ook mijn voorkeur. Marketing technisch is dat denk ik niet iets wat Wahoo snel zal doen denk ik...

Heb trouwens inmiddels 10k+ met de Elemnt gefietst sinds 2016 en nog nooit problemen gehad. Ook is de batterij nog zo goed dat ik er meer dan tien uur mee kan doen. Deze week bijvoorbeeld na 200 km nog 34% batterij over 8)
Ja als het nog goed werkt is vervangen inderdaad niet nodig. Ik heb eigenlijk de hoop dat ze 2 lijnen naast elkaar uitbrengen. De Element en de opvolger daarvan de Roam. De wat grotere fietscomputer dus en de bolt en hopelijk een nieuwe bolt als de wat kleinere fietscomputer.

Maar daar is dus niks over te vinden of en wanneer er mogelijk een opvolger van de bolt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik merk dat de capaciteit van de batterij van mijn Garmin Edge 520 flinke afgenomen is. Iemand ervaring met het vervangen van de batterij? Heeft dat zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:18
edwardmila schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Ik heb de Fenix 6x Sapphire en vraag me dan altijd af wat voor miljard mogelijkheden.
Ik gebruik namelijk maar een handje vol en ben nieuwsgierig welke mogelijkheden ik mis 🤔
- health functies (stappen, slapen, rust hartslag, kcal, etc)
- sportfuncties: (vo2, ftp, trainingsstatus, power curve, lactate threahold loggen van hardlopen (pace, hr, cadans, power, staplengte, vertical oscillation, hoogte)
- navigatie (F5X)
- Smartwatch functies
- apps
- profielen voor zo’n beetje elke sport
- multisport

Wat zou je nog meer willen? 😉

Zeker nu de trainingsstatus van mijn Edge weer praat met mn Fenix heb ik eigenlijk alles wat ik wil geloof ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 19:55
Kluus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:37:
Het ligt er dan een beetje aan denk ik hoe fanatiek hardloper vs hoe fanatiek fietser je bent. De combinatie Edge 530 + een Vivoactive 4s is volgens mij goedkoper dan één fenix 6 als ik zo snel even de prijzen bekijk.

Dus als de hoofdmoot fietsen is en je ook veel belang hecht aan navigatie zou ik voor de (goedkopere) combi gaan. Dan heb je het beste van het beste op fietsgebied en een redelijke allround middenklasser als horloge.

Als de focus (veel) meer op hardlopen ligt zou ik naar de Fenix 6 kijken denk ik. Als je snel wil kunnen wisselen tussen sporten (Triathlon) gaat de combi niet werken en moet je voor 1 device gaan (Fenix).

Maar voor mij als fietser zou het dus de combinatie 530 met een Vivoactive zijn.
Ja het is vooral fanatiek fietsen, dus dit is inderdaad de logische keuze om voor de 530 te gaan en dan een vivoactive voor de muziek+strava, navigeren tijdens het hardlopen zou ook puur extra hobby zijn wat ik waarschijnlijk niet vaak zal doen.
Ga dan ook morgen de 530 eens kopen in de winkel en dan zondagochtend meteen een mooi rondje maken. Denk dat ik dan toch meteen een hartslagmeter daarvoor koop aangezien ik meerdere reacties lees dat dit vele malen nauwkeuriger is dan de vivoactive hartslagmeter.
Thx voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Ik ben op zoek naar een smalle speedsensor voor mijn Wahoo Roam.

Ik heb de sensoren van Wahoo zelf al op enkele fietsen gehad.
Sinds vorige week heb ik een nieuwe fiets met een Sonnaafdynamo in het voorwiel. Hier past de speedsensor dus niet. Het blijkt ook niet aangeraden te zijn door het magnetisch veld of zoiets.
De achternaaf is te smal om de speedsensor van Wahoo te plaatsen.

Kent iemand een zeer smalle speedsensor die in het achterwiel zou passen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Godlikev schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Ja het is vooral fanatiek fietsen, dus dit is inderdaad de logische keuze om voor de 530 te gaan en dan een vivoactive voor de muziek+strava, navigeren tijdens het hardlopen zou ook puur extra hobby zijn wat ik waarschijnlijk niet vaak zal doen.
Ga dan ook morgen de 530 eens kopen in de winkel en dan zondagochtend meteen een mooi rondje maken. Denk dat ik dan toch meteen een hartslagmeter daarvoor koop aangezien ik meerdere reacties lees dat dit vele malen nauwkeuriger is dan de vivoactive hartslagmeter.
Thx voor het advies!
Van de 530 ga je sowieso geen spijt krijgen. Hou er rekening mee dat de grote storing bij Garmin nog altijd niet is opgelost, dus je zult wat beperkt zijn bij de initiele setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drossie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:43:

Sinds vorige week heb ik een nieuwe fiets met een Sonnaafdynamo in het voorwiel. Hier past de speedsensor dus niet. Het blijkt ook niet aangeraden te zijn door het magnetisch veld of zoiets.

Kent iemand een zeer smalle speedsensor die in het achterwiel zou passen? Bedankt!
Is een speedsensor op basis van een magneet op de spaak geen optie? Ik heb deze vroeger gehad van Garmin ,de GSC-10, maar wordt al een tijdje niet meer geproduceerd. Mss eens zien bij Ali die hebben dat zeker op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
Vanochtend leken al m'n instellingen op m'n 1030+ vergeten. Echt alles was door elkaar gehusseld. Zal wel met dat ransomware gebeuren te maken hebben, maar irritant was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Stoffa schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:20:
Vanochtend leken al m'n instellingen op m'n 1030+ vergeten. Echt alles was door elkaar gehusseld. Zal wel met dat ransomware gebeuren te maken hebben, maar irritant was het wel.
Nee hoor dat is gewoon Garmin 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:44

Reintji

(2 x dad)²

Drossie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 07:43:

Mio en Suunto bv hebben dergelijke sensoren(ant+) voor cadans en snelheid. Werken met een magneetje in het wiel.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:13
Zojuist werden mijn activiteiten gesynchroniseerd op Garmin Connect (en richting Komoot). De rest (stappen, dagelijkse hartslag, slaap etc.) nog niet.

https://connect.garmin.com/status/

Het begint langzaam aan weer online te komen.

[ Voor 36% gewijzigd door Zapato op 27-07-2020 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Zapato schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:50:
Zojuist werden mijn activiteiten gesynchroniseerd op Garmin Connect (en richting Komoot). De rest (stappen, dagelijkse hartslag, slaap etc.) nog niet.

Hier ook, zondagaavond al plots. Melding dat er een probleem is staat er nog wel, afgelopen dagen kan ik nog niet volledig inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:21
Zapato schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:50:

Hier ook nog maar heel beperkt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik werd vannacht wakker van de syncs. Badges zijn er nog en als ik daar doorklik naar de activiteit wanneer de badge verdient is krijg ik de gegevens ook van hele oude activiteiten.

De data lijkt er nog te zijn, ben benieuwd of het nu inderdaad ransomware was, in welke mate en wat ze hebben gedaan...

Middels de app kan ik ook de dagelijke gezondheids statistieken zien tussen de foutmeldingen door, maar mogelijk is dat lokaal opgeslagen data..

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 27-07-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Hier nog geen syncs, kan niet inloggen op mijn account op de site van Garmin.
En mijn app geeft nog steeds "Down for maintenance".

Ik vermoed dat ze land per land inschakelen om te vermijden dat ze nu plat vallen door te veel data ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:06:
De data lijkt er nog te zijn, ben benieuwd of het nu inderdaad ransomware was, in welke mate en wat ze hebben gedaan...
Ik vrees, gezien de communicatie tot nu toe, dat ze geen enkel bericht over de reden oid gaan mededelen...
Tommie12 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:40:
Hier nog geen syncs, kan niet inloggen op mijn account op de site van Garmin.
En mijn app geeft nog steeds "Down for maintenance".

Ik vermoed dat ze land per land inschakelen om te vermijden dat ze nu plat vallen door te veel data ineens.
Hier doet alles het goed. Syncs naar Strava ook. Alles lijkt goed te werken en volgens mij geen data verloren gegaan... (wel nog onderhoudsbericht in beeld).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:02

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Garmin Edge Explore?

Ik ben toe aan m'n eerste fietscomputer, voornamelijk voor de navigatie. Korte rondes (tot 40km) heb ik hier de meeste wel gereden al denk ik, maar allemaal op bekende wegen. En ik wil wel eens wat anders zien. Als ik zelf afwijk van m'n route kom ik uit in doodlopende straten etc dus dat is onhandig.

Ben benieuwd wat de ervaringen er mee zijn, deze lijkt me namelijk de meeste 'bang for buck' hebben.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
hefaistos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:45:

Ik ben toe aan m'n eerste fietscomputer, voornamelijk voor de navigatie. Korte rondes (tot 40km) heb ik hier de meeste wel gereden al denk ik, maar allemaal op bekende wegen. En ik wil wel eens wat anders zien. Als ik zelf afwijk van m'n route kom ik uit in doodlopende straten etc dus dat is onhandig.

Ben benieuwd wat de ervaringen er mee zijn, deze lijkt me namelijk de meeste 'bang for buck' hebben.
Ik heb hem nu enkele weken, als opvolger van een Garmin Edge Touring. Ik ben er heel tevreden over. Ik dacht ook alle leuke wegen in mijn omgeving te kennen, maar toch ben ik al verschillende keren positief verrast met de voorgestelde routes. Scherm/navigatie is heel duidelijk, UI is goed te tweaken, niet te veel functies die ik toch niet gebruik, draadloze synchronisatie werkt goed. Ben er wel blij mee voor 194 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hefaistos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:45:

Ik heb hem ook een 3-tal weken.
Als je doel voornamelijk navigatie is, dan is dit een goede keuze.

Mijn kritiekpuntjes zijn:
- toch wel efkes zweten om die ingesteld te krijgen, maar eens dat lukt loopt het goed.
- al 2 keer een freeze gehad tijdens het rijden. Dan moet je het toestel helemaal uit schakelen, en terug opstarten. Daarna doet die het weer.
- in de stad is de GPS ontvangst wat zwakjes, en krijg je vreemde instructies

Tips:
- installeer via Connect IQ de komoot app rechtstreeks op je Garmin, dan kan je ook nog fietsen als het Garmin platform uitvalt
- gebruik Komoot om je routes te maken. Je lokale kaart is gratis, wil je de hele wereld, dan ben je er vanaf met 30€. Dan kan je routes maken op PC, iPad of telefoon en ze staan een minuut later klaar om gereden te worden
- probeer ook maar eens de gewone "verras mij" functie op je toestel waarmee je gewoon moet ingeven hoe ver je wil fietsen en in welke richting (NOZW) je wil vertrekken, en hij stelt 3 routes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:02

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Bedankt voor de input. Heb hem ondertussen maar besteld, zo duur is hij nou ook weer niet.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
hefaistos schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:57:
Bedankt voor de input. Heb hem ondertussen maar besteld, zo duur is hij nou ook weer niet.
Succes er mee.
Hopelijk blijven ze vlot beschikbaar, dat was eind Juni anders, toen overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:36:
Mijn kritiekpuntjes zijn:
- toch wel efkes zweten om die ingesteld te krijgen, maar eens dat lukt loopt het goed.
- al 2 keer een freeze gehad tijdens het rijden. Dan moet je het toestel helemaal uit schakelen, en terug opstarten. Daarna doet die het weer.
- in de stad is de GPS ontvangst wat zwakjes, en krijg je vreemde instructies
- geen barometrische hoogtemeting: als je dat niet interesseert is dat geen probleem, maar als je een rit rijdt waar is aangegeven dat het bv. 1600hm is en je komt maar op 1100hm :w Ik heb samen met iemand de lussen van de Amstel Gold Race gereden en er zat +/- 30% verschil tussen mijn Edge 830 en mijn bike buddy zijn Edge Explorer
- traag: een route starten duurt héél lang. Terug tijdens de AGR was mijn route binnen de 10s geladen, mijn bike buddy zijn route duurde een heel pak langer (niet nagemeten). Scrollen in de menu's.. merk je dat het allemaal trager gaat. Geen probleem als je niemand in de buurt hebt met een Edge 530/830/1030 plus :-)
- zwakkere batterij: na 4,5u fietsen met alle sensoren, smartphone koppeling en navigatie, de Edge 830 nog 80%, de Edge Explorer 45%. Ik had na alle 3 de lussen van de AGR nog 35%, bike buddy heeft na dag 2 ff bijgeladen...
-probeer ook maar eens de gewone "verras mij" functie op je toestel waarmee je gewoon moet ingeven hoe ver je wil fietsen en in welke richting (NOZW) je wil vertrekken, en hij stelt 3 routes voor.
Ben je daar tevreden over? De nieuwe Strava routes zijn een pak beter, houden rekening met de heatmaps van andere fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RigolleM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:20:
[...]

- geen barometrische hoogtemeting: als je dat niet interesseert is dat geen probleem, maar als je een rit rijdt waar is aangegeven dat het bv. 1600hm is en je komt maar op 1100hm :w Ik heb samen met iemand de lussen van de Amstel Gold Race gereden en er zat +/- 30% verschil tussen mijn Edge 830 en mijn bike buddy zijn Edge Explorer
Maakt me niks uit.
- traag: een route starten duurt héél lang. Terug tijdens de AGR was mijn route binnen de 10s geladen, mijn bike buddy zijn route duurde een heel pak langer (niet nagemeten). Scrollen in de menu's.. merk je dat het allemaal trager gaat. Geen probleem als je niemand in de buurt hebt met een Edge 530/830/1030 plus :-)
Je stelt het nogal zwart voor, een route van 60km duurde nog geen minuut.
- zwakkere batterij: na 4,5u fietsen met alle sensoren, smartphone koppeling en navigatie, de Edge 830 nog 80%, de Edge Explorer 45%. Ik had na alle 3 de lussen van de AGR nog 35%, bike buddy heeft na dag 2 ff bijgeladen...
Elke dag laden is voor mij geen probleem, maar inderdaad, ik reken met ca 5-10% batterij verbruik per 10km. Na 60km had ik nog ca 50-60% over.

[...]

Ben je daar tevreden over? De nieuwe Strava routes zijn een pak beter, houden rekening met de heatmaps van andere fietsers.

Dat doet Garmin ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Beste fietscomputer is je smartphone. Wie gaat er nou zonder smartphone buiten? Kan je net zo goed je smartphone aan je fiets hangen. Of weten mensen niet hoe dat osmand werkt? :') Navigeren enzo gaat nochtans perfect.

Al zou de Wahoo Fitness ELEMNT BOLT 20€ kosten, ik blijf bij de smartphone :)

[ Voor 15% gewijzigd door mobie2 op 27-07-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
mobie2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:12:
Beste fietscomputer is je smartphone. Wie gaat er nou zonder smartphone buiten? Kan je net zo goed je smartphone aan je fiets hangen. Of weten mensen niet hoe dat osmand werkt? :') Navigeren enzo gaat nochtans perfect.

Daar heb ik ook aan gedacht, en heb het geprobeerd.
Een ritje met 20km volle zon, en de telefoon ging in overhitting (zat wel in een hoesje).
Na een uur of 4 is de batterij leeg, moet je weer met kabels of powerbanks gaan klooien...

Osmand heb ik geprobeerd, en vond het niks kwa gebruiksvriendelijkheid. Dan is Komoot beter alvast om te plannen, maar weet niet hoe goed het is om te navigeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@mobie2 , wat wil je met deze reactie bereiken? :?
Smartphone op een racefiets is toch geen gezicht. Echt handig lijkt het mij niet, lekker simpel houden.

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Tommie12 ik weet dat je dit niet graag leest maar de Edge Explorer is traag vergeleken met de recenste versies. Rit 2 van de AGR is 119km, tegen dat deze geladen was, waren we al aan de voet van de Cauberg. Geen probleem want AGR is uitgepijld, en ik ben gewoon om de rit al te starten alvorens ik helemaal klaar ben. Ik heb een Edge 705 en 800 gehad, ik weet bijzonder goed hoe lang het duurt om grote ritten in te laden, daarom dat het mij verbaast dat de huidige Edge'n zo snel zijn.

In NL kan ik mij inbeelden dat hoogtemeters onbelangrijk zijn, maar ik woon 15km van de Vlaamse Ardennen en IK vind het wel interessant om te weten hoeveel hm's ik nog te rijden heb. De ClimbPro heb ik tijdens de AGR ook getest en het is bijzonder dat het aftellen van de hm's correct lopen. De percentage van de hellingsgraad kwam iets later dan de werkelijkheid, maar je hebt werkelijk een mooi beeld van de klimmen.

@mobie2 Rij jij maar met je smartphone in de zon en regen... Tijdens felle zon zie je geen steek en in de regen moet je niet proberen uw scherm af te vegen. GPS is ook niet accuraat, dus snelheid, afstand,.. zijn allemaal niet correct. Ik heb liever mijn smartphone in mijn achterzak, als ik hem nodig heb, ben ik zeker dat de batterij niet plat is. Ik mountainbike ook af en toe en durf wel eens te veel risico nemen en wil niet dat tijdens een val mijn smartphone het niet overleeft. Mijn Edges hebben alle vallen overleefd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik ben het met je eens dat de Edge Explore best traag is. Het inladen van een route kost inderdaad al snel meerdere minuten. Dat is inderdaad irritant als je eigenlijk al klaar staat om te vertrekken. Maar voor mij was dit geen showstopper, het grote scherm, touchscreen en lagere prijs hebben mij toch voor deze doen kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
RigolleM schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:23:
@Tommie12 ik weet dat je dit niet graag leest maar de Edge Explorer is traag vergeleken met de recenste versies. Rit 2 van de AGR is 119km, tegen dat deze geladen was, waren we al aan de voet van de Cauberg. Geen probleem want AGR is uitgepijld, en ik ben gewoon om de rit al te starten alvorens ik helemaal klaar ben. Ik heb een Edge 705 en 800 gehad, ik weet bijzonder goed hoe lang het duurt om grote ritten in te laden, daarom dat het mij verbaast dat de huidige Edge'n zo snel zijn.

In NL kan ik mij inbeelden dat hoogtemeters onbelangrijk zijn, maar ik woon 15km van de Vlaamse Ardennen en IK vind het wel interessant om te weten hoeveel hm's ik nog te rijden heb. De ClimbPro heb ik tijdens de AGR ook getest en het is bijzonder dat het aftellen van de hm's correct lopen. De percentage van de hellingsgraad kwam iets later dan de werkelijkheid, maar je hebt werkelijk een mooi beeld van de klimmen.
Geen probleem hoor, ik lees alles graag.
Edge Explore is niet de duurste, en vooral gemaakt voor recreatie.

Ik vind dat herberekenen niet spannend omdat ik de GPS al start voor ik helm op zet, slot los maakt, drinkbus en stuurtas vast zet....
En eerlijk, ik heb nog geen ritten langer dan 70km gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:47
mobie2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:12:

Succes met je smartphone op je stuur monteren en ervoor zorgen dat die het blijft doen in weer en wind.
Regen zal waarschijnlijk phantom touches geven waardoor je telefoon op hol slaat, en bij een val is er een goeie kans dat je de telefoon à honderden euros in de prullenbak kan smijten. In het ergste geval ben je gewond en doet je telefoon het ook niet meer, succes met hulp zoeken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Geelen
  • Laatst online: 15:33
Ik heb vandaag mijn Garmin Edge Explore gekregen.
Nu wil ik graag Komoot installeren via IQ connect.
Dit lukt me echter niet, heeft dit ook met de storing bij Garmin te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Tim Geelen ja, maar het schijnt allemaal online te komen, dus een beetje geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Geelen
  • Laatst online: 15:33
@Tommie12 Dat hoop ik dan inderdaad wel ja, maar dan weet ik in ieder gaval wat het probleem is. Is er nog ee andere mogelijkheid om bijvoorbeeld via een gpx bestand een route te rijden op de Explore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tim Geelen schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:07:
@Tommie12 Dat hoop ik dan inderdaad wel ja, maar dan weet ik in ieder gaval wat het probleem is. Is er nog ee andere mogelijkheid om bijvoorbeeld via een gpx bestand een route te rijden op de Explore?
Ja, en dat staat ook beschreven, maar ik denk dat het niet lang meer duurt eer alles terug online komt.
Mijn dashboard bv is terug zichtbaar.

Je moet het GPX bestand naar je explore copieren als je dat met USB aan je computer hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Geen probleem hoor, ik lees alles graag.
Edge Explore is niet de duurste, en vooral gemaakt voor recreatie.

Ik vind dat herberekenen niet spannend omdat ik de GPS al start voor ik helm op zet, slot los maakt, drinkbus en stuurtas vast zet....
En eerlijk, ik heb nog geen ritten langer dan 70km gemaakt.
Herberekenen van je rit is iets anders dan een rit starten. Een rit starten daar kan je wel een mouw aanpassen, door eerst de rit te starten en dan nog wat verder klaar te maken. Herberekenen gebeurt tijdens de rit als je afwijkt van je parcours, en daar wringt vooral het schoentje met de traagheid van het toestel. In mijn Edge 800-periode had ik het herbereken afgezet en reed ik gewoon volgens de track, wijk ik af en zorgde ik er zelf voor om terug op de track te geraken. Met de Edge 830 staat herbereken gewoon aan als ik op de weg rijdt en hoef ik niet meer rechtsomkeer te maken als ik voorbij een afslag gereden heb. Tijdens het MTB-en staat dit wel af, daar ik precies de route wil volgen die werd uitgestippeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 18:15
Maarten_E schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:51:
[...]

Succes met je smartphone op je stuur monteren en ervoor zorgen dat die het blijft doen in weer en wind.
Regen zal waarschijnlijk phantom touches geven waardoor je telefoon op hol slaat, en bij een val is er een goeie kans dat je de telefoon à honderden euros in de prullenbak kan smijten. In het ergste geval ben je gewond en doet je telefoon het ook niet meer, succes met hulp zoeken.
Dat is nogal dramatisch nietwaar? Ik heb een perfecte telefoonsteun op mijn oude fiets van ome Ali die rocksolid zit. Vele telefoons zijn gewoon waterdicht, en een goedkoop plasticje is anders al genoeg voor de ergste regen. (wat je toch al meeneemt voor in de achterzak, want daar heeft ie meestal méér vocht te verduren door het zweet! >:) )
Als je van je fiets dondert dan ligt vaak zat de telefoon juist uit de achterzak, of ben je op je rug gevallen. Je meuk is dan echt minder belangrijk hoor.

Ik heb vele kilometers met OsmAnd gereden, enige vervelende is dat je de accuduur in de gaten moet houden. Maar dat moet je met alle meuk. (Een edge 130 gaat minder lang mee dan een smartphone)
Imho de betere reden voor een fietscomputer dat die een dedicated job heeft, en beter omgaat met sensors. En het ziet er gewoon strakker uit.
Ik heb een edge gekocht omdat ik erachter kwam dat mijn horloge geen powermeter support had, anders had ik op de racer ook nog wel een tijd met de smartphone gereden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Mistraller schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 01:02:
[...]

Dat is nogal dramatisch nietwaar? Ik heb een perfecte telefoonsteun op mijn oude fiets van ome Ali die rocksolid zit. Vele telefoons zijn gewoon waterdicht, en een goedkoop plasticje is anders al genoeg voor de ergste regen. (wat je toch al meeneemt voor in de achterzak, want daar heeft ie meestal méér vocht te verduren door het zweet! >:) )
Als je van je fiets dondert dan ligt vaak zat de telefoon juist uit de achterzak, of ben je op je rug gevallen. Je meuk is dan echt minder belangrijk hoor.

Ik heb vele kilometers met OsmAnd gereden, enige vervelende is dat je de accuduur in de gaten moet houden. Maar dat moet je met alle meuk. (Een edge 130 gaat minder lang mee dan een smartphone)
Imho de betere reden voor een fietscomputer dat die een dedicated job heeft, en beter omgaat met sensors. En het ziet er gewoon strakker uit.
Ik heb een edge gekocht omdat ik erachter kwam dat mijn horloge geen powermeter support had, anders had ik op de racer ook nog wel een tijd met de smartphone gereden.
Zoon groot ding van ome Ali vind ik persoonlijk levensgevaarlijk. Een groot metalen ding wat niet meebuigt bij een klap, uitsteeksels heeft wat potentieel behoorlijke (aangezichts) wonden kan veroorzaken, komt er bij mij niet in. Aan de ene kant wel een fietshelm op doen omdat je racefietsen als een toch wat meer valgevaarlijke sport ziet, en anderzijds een gevaarlijk ding monteren bij dezelfde sport kan ik niet begrijpen. Er zijn zat alternatieven te vinden van een meebuigend/verend alternatief zoals een silicone houder of iets wat niet uitsteekt als een twist/locksysteem voor je telefoon wat vergelijkbaar is met een Garmin twistlock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
HBSVDK schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:07:
[...]

Zoon groot ding van ome Ali vind ik persoonlijk levensgevaarlijk. Een groot metalen ding wat niet meebuigt bij een klap, uitsteeksels heeft wat potentieel behoorlijke (aangezichts) wonden kan veroorzaken, komt er bij mij niet in. Aan de ene kant wel een fietshelm op doen omdat je racefietsen als een toch wat meer valgevaarlijke sport ziet, en anderzijds een gevaarlijk ding monteren bij dezelfde sport kan ik niet begrijpen. Er zijn zat alternatieven te vinden van een meebuigend/verend alternatief zoals een silicone houder of iets wat niet uitsteekt als een twist/locksysteem voor je telefoon wat vergelijkbaar is met een Garmin twistlock.
Het ding zit helemaal tussen mijn ligstuur in. enige wat bovendien uitsteekt is als je geen ligstuur hebt is....de telefoon. Daarnaast is het aluminium en dat buigt wel degelijk mee bij impact.
Als je bang bent om te vallen ga dan in godsnaam wandelen.
En zet vooral geen bril op! De meeste aangezichtsschade die ik tot nu toe heb gezien was door brilleglazen cq monturen. En de rest van de schade door contact met de grond.
Tandwielen, spaken, remschijven, je bovenbuis, zaken die meer kans geven op verwondingen lijkt me zo.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Laatste tijd volg ik op de Garmin 1030+ de aanbevolen workouts.

Bevalt prima op 1 ding na: Als ik moet stoppen dan pauzeert autopause wel de workout, maar niet de intervaltraining. Als ik in de recovery zit tussen twee intervallen is dat nog tot daar aan toe, maar als je vijf minuten volle bak moet gaan waarvan er drie zijn weggetikt aan stilstaan voor een stoplicht gaat het toch niet helemaal naar wens :+

Nou snap ik dat ik dan beter de ringvaart oid kan pakken, maar soms moet er nu eenmaal voor verkeer word gestopt.

Is er een mogelijkheid autopause ook de intervaltraining te laten pauzeren anders dan manueel op de pauzeknop te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 11:22
Ik heb een tijd geleden mijn Garmin Edge 530 geupdate naar versie 5.50. Sindsdien krijg ik als ik het toestel aan zet de melding dat de kaarten niet kunnen worden ontgrendeld. Nu heb ik de stappen op de Garmin site al doorlopen,https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=3QHdSDE3Q80Vd3EHFN11u7, maar dat heeft helaas niet mogen baten. Is dit een bekend probleem, en heeft iemand de oplossing? :)

De kaarten zelf lijken ondanks deze meldig overigens nog wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Meer mensen die recent issues hebben met het koppelen van een HRM met de Wahoo Elemnt Bolt? Ik moet meerdere keren op mijn iPhone het bluetooth profiel weggooien en weer koppelen totdat de HRM gezien wordt. Er zit al een nieuwe batterij in en ook in de Elemnt app heb ik al een paar keer het profiel weggegooid en weer opnieuw verbonden.

Uiteindelijk lukt het wel, maar het is een gedoe. Tot een maand of zo geleden had ik geen enkel issue.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Emmavdv schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:37:
Ik heb een tijd geleden mijn Garmin Edge 530 geupdate naar versie 5.50. Sindsdien krijg ik als ik het toestel aan zet de melding dat de kaarten niet kunnen worden ontgrendeld. Nu heb ik de stappen op de Garmin site al doorlopen,https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=3QHdSDE3Q80Vd3EHFN11u7, maar dat heeft helaas niet mogen baten. Is dit een bekend probleem, en heeft iemand de oplossing? :)

De kaarten zelf lijken ondanks deze meldig overigens nog wel te werken.
Ja, die hell ben ik ook doorgegaan en het blijkt vrij logisch. Het komt doordat je geen account hebt bij trailforks. Ik geloof dat ik het op het garmin forum had gelezen, maar die is nog niet up.
Anyway, maak een account op de trailforks site, en ga op je edge naar Navigation> MTB trails. Dan krijg je volgens mij een stap waarbij je moet autorizeren via Connect, en dan vul je dus je trailforks account in. Het is ff prutsen, maar ik heb het op onze beide edges voor elkaar gekregen. (Al gebruiken we trailforks helemaal niet, lol. Maar ik HAAT errors >:) )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:55
coelho schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 21:12:
Meer mensen die recent issues hebben met het koppelen van een HRM met de Wahoo Elemnt Bolt? Ik moet meerdere keren op mijn iPhone het bluetooth profiel weggooien en weer koppelen totdat de HRM gezien wordt. Er zit al een nieuwe batterij in en ook in de Elemnt app heb ik al een paar keer het profiel weggegooid en weer opnieuw verbonden.

Uiteindelijk lukt het wel, maar het is een gedoe. Tot een maand of zo geleden had ik geen enkel issue.
Ik had laatst (met de normale Elemnt) issues met de HRM, maar dat bleek een hele simpele oorzaak te hebben: De band van de HRM zat niet strak genoeg... Bij mij zag hij de band ongeveer drie seconden, daarna niets meer.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Waus26 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:43:
[...]

Ik had laatst (met de normale Elemnt) issues met de HRM, maar dat bleek een hele simpele oorzaak te hebben: De band van de HRM zat niet strak genoeg... Bij mij zag hij de band ongeveer drie seconden, daarna niets meer.
Die zit zo strak dat ik een paar uur na een tocht nog de tekening in mijn borst heb staan. Ook maak ik de contactpunten nat. Dus dat lijkt het allemaal niet te zijn.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CydexTM
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-09 07:30
Ik heb sinds kort een Edge 130 en wil graag gebruik maken van de segmenten van Garmin zelf, zodat ik gewoon tegen mijn eigen PR kan rijden. Nu had ik laatst een keer vanaf de Garmin Connect app wat segmenten gestuurd naar mijn Edge en die kwamen er netjes tussen. In die tijd even een weekje weg geweest en niet meer gefietst. Vanochtend start ik de Edge op, staan er opeens allemaal segmenten in uit Wörgl en omgeving Oostenrijk, daar ben ik nooit geweest haha... Kan dit te maken hebben met de hack?

Desalniettemin ik krijg nu dus ook alleen Strava Live Segments te zien bij navigatie > segmenten en niet meer mijn Garmin Connect segmenten die ik graag live wil zien, omdat ik ook geen Strava premium abonnement heb.. Iemand weet hoe dit komt en opgelost kan worden? Want het schijnt mogelijk te moeten zijn dat je met Garmin Segmenten Live kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
CydexTM schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:11:

Desalniettemin ik krijg nu dus ook alleen Strava Live Segments te zien bij navigatie > segmenten en niet meer mijn Garmin Connect segmenten die ik graag live wil zien, omdat ik ook geen Strava premium abonnement heb.. Iemand weet hoe dit komt en opgelost kan worden? Want het schijnt mogelijk te moeten zijn dat je met Garmin Segmenten Live kunt rijden.
Niet alle functies werken al 100%, dus kan zijn dat je die functies binnenkort wel ziet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
Ik heb de Bryton 420 aangeschaft bij futurumshop. Er zijn diverse modellen in de aanbieding en er loopt nog een actie waarmee 25 euro korting gegenereerd kan worden: https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fs

Nog niet mee gefietst, maar eerste indruk van de Bryton is goed: een simpele interface en app maar wel heel duidelijk. Ook navigatie dmv breadcrumb is voorzien en hij is te koppelen met allerlei sensoren. Goed genoeg voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
The_Anarchist schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:
Ik heb de Bryton 420 aangeschaft bij futurumshop. Er zijn diverse modellen in de aanbieding en er loopt nog een actie waarmee 25 euro korting gegenereerd kan worden: https://www.futurumshop.nl/125-strava-beloning-fs

Nog niet mee gefietst, maar eerste indruk van de Bryton is goed: een simpele interface en app maar wel heel duidelijk. Ook navigatie dmv breadcrumb is voorzien en hij is te koppelen met allerlei sensoren. Goed genoeg voor mij :).
Is die code niet geldig t/m 26 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
cordonbleu schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Is die code niet geldig t/m 26 juli?
Hij werkt nog gewoon en je krijgt 'm gelijk, die 125km is geen voorwaarde. De code werkt overigens vanaf een besteding van 125 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Anarchist op 30-07-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:26
Ik heb de code wel ontvangen, maar krijg bij het invoeren in het winkelwagentje de melding dat hij niet geldig is.

Edit; Ik krijg de melding ook bij het willen bestellen van een Edge 830, dus ook boven de €125.

[ Voor 30% gewijzigd door cordonbleu op 30-07-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Hmm, gisteren nog gebruik van gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri XII
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10 09:22
Ik heb de code van futurumshop ook gebruikt om de wahoo roam bundel te kopen. Blijkt dat de leverdatum onbekend is. Volgens de helpdesk kan dit zo maar eens 2 maanden duren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
De strava IQ app doet het niet meer, bij zowel mijn edge als die van mijn vrouw. Hij wil ineens weer dat we inloggen, en dan na het inloggen via de Connect app verschijnt er" Trouble connecting to the server; error 401. Komt iemand dit bekend voor?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
Mistraller schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 00:09:
De strava IQ app doet het niet meer, bij zowel mijn edge als die van mijn vrouw. Hij wil ineens weer dat we inloggen, en dan na het inloggen via de Connect app verschijnt er" Trouble connecting to the server; error 401. Komt iemand dit bekend voor?
u heeft onder een steen gelegen en niet bekend met de recente status van de diverse Garmin services?
Mij verbaaasd op dit moment niets voor wat betreft de Garmin services. Prijs me gelukkig wanner het allemaal werkt. Wanneer dit je enige klacht is heb je nog geluk gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door BartNL op 01-08-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
BartNL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

u heeft onder een steen gelegen en niet bekend met de recente status van de diverse Garmin services?
Mij verbaaasd op dit moment niets voor wat betreft de Garmin services. Prijs me gelukkig wanner het allemaal werkt. Wanneer dit je enige klacht is heb je nog geluk gehad :)
U heeft zelf onder een steen gelegen wellicht? ;) Dit was tijdens de storing juist een goede manier om een strava route zonder tussenkomst van Garmin op je Edge te krijgen. De error kwam van Strava.
Ik weet overigens al wat er mis is, Strava heeft deze dienst beeïndigd. Helaas wel op een uber ongelukkig tijdstip dus...
https://apps.garmin.com/n...4b-41fa-9a13-32a1f7931335
Maar 1 ding kan nu niet meer. Ik had enkele Strava routes (4daagse tracks) als hardloop track, want als ik er "fiets" van maak dan pakt ie allemaal andere wegen. Maar met de nieuwe manier (sterretje zetten, garmin laten syncen) komen alleen fietsritten aan op je Edge, en niet de hardlooproutes. Het is een "edge" case, maar toch, wel een feature die nu wegvalt. En wéér een afhankelijkheid van Garmin Connect erbij....waar we nu gezien hebben dat dat niet altijd even handig is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
Mistraller schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

U heeft zelf onder een steen gelegen wellicht? ;) Dit was tijdens de storing juist een goede manier om een strava route zonder tussenkomst van Garmin op je Edge te krijgen.
.....
En wéér een afhankelijkheid van Garmin Connect erbij....waar we nu gezien hebben dat dat niet altijd even handig is.
haha ik heb qua IQ apps inderdaad onder een steen gelegen en deed vanonder die steen uploads handmatig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Mistraller schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:49:
[...]

U heeft zelf onder een steen gelegen wellicht? ;) Dit was tijdens de storing juist een goede manier om een strava route zonder tussenkomst van Garmin op je Edge te krijgen. De error kwam van Strava.
Ik weet overigens al wat er mis is, Strava heeft deze dienst beeïndigd. Helaas wel op een uber ongelukkig tijdstip dus...
https://apps.garmin.com/n...4b-41fa-9a13-32a1f7931335
Maar 1 ding kan nu niet meer. Ik had enkele Strava routes (4daagse tracks) als hardloop track, want als ik er "fiets" van maak dan pakt ie allemaal andere wegen. Maar met de nieuwe manier (sterretje zetten, garmin laten syncen) komen alleen fietsritten aan op je Edge, en niet de hardlooproutes. Het is een "edge" case, maar toch, wel een feature die nu wegvalt. En wéér een afhankelijkheid van Garmin Connect erbij....waar we nu gezien hebben dat dat niet altijd even handig is.
Gaat wel weer echt op een gebruikersonvriendelijke manier waarop dit beëindigd wordt. Als 'normale' gebruiker wordt je hier toch tureluurs van. Hoe moet je nu weten dat dit vanaf nu via een andere manier moet.

Heb me gisteren groen en geel geërgerd toen ik snel een route wilde inladen via Strava Connect IQ. 5x opnieuw inloggen, devices herstart etc. Totdat ik er dus achterkwam dat hij al synched was middels het kiezen van het favicon. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Misschien hebben jullie een aantal ideeën.

Ik ben zelf nog in het bezit van oude Garmin 705. Nu loop ik al twee jaar tegen een upgrade aan te hikken. Fiets als recreatieve fietser net te weinig vind ik. Vorig jaar rond dit tijdstip ook niet besloten om te gaan upgraden naar een nieuw toestel want laat in het seizoen. Begin vaak in april t/m oktober afhankelijk van het weer. Daarnaast fiets ik op de Tacx het hele jaar. En door de bekende pandemie heb ik vrij weinig buiten gefietst dit jaar. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW_nTDHvzPSrI0r-_tGfsnS5b9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5o5xxpXTNXGTGRcFc7oLVtk7.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zit ik weer een beetje in dezelfde situatie. Had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet om te upgrade totdat ik zag dat de nieuwe Garmin apparaten ook de data van een Tacx kunnen opslaan? Dat is wel zo handig want ik gebruik de Tacx toch best vaak als soort van hometrainer zonder trainingsprogramma om dan TV te kijken. Op die manier wordt mijn data wel keurig opgeslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRIbR7HT66TiG6eirq-IJ92Tt44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/akxx4M1Lh3AF9V5NRc2NMxV3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Mijn oog was even gevallen op de Karoo 2. Had al eens naar versie 1 gekeken maar er lijkt een nieuwe versie aan te komen al is deze nog niet officieel bevestigd. Onlangs heeft versie 1 een nieuwe interface gekregen https://www.dcrainmaker.c...-refreshes-interface.html. Dat is volgens mij juist het lastige met de Karoo producten. De producent is onduidelijk in de communicatie. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXGPf6aUTu38zMs_5p6yXqnfeXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVB0DIcG3w8eIC8jZDwXUzda.jpg?f=fotoalbum_large

Nu het seizoen richting het einde gaat, kan ik misschien ook wel leven met een oplossing die alleen mijn Tacx data goed kan bij houden. Dan zie ik volgend jaar wel weer verder. Hebben jullie een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Laatst online: 26-09 16:10
The_Thijs© schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:38:
Ik ben sinds kort overgestapt van de Elemnt Bolt naar de Elemnt Roam.
Alleen lijkt de back-on-track functie niet te werken? Als ik van de route afwijk begint ie te piepen en verschijnt er af en toe 'Rerouting' in beeld maar geen blauwe chevrons die me terugleiden zoals volgens mij zou moeten. Ik heb de laatste firmware en plan mijn routes met Komoot. Iemand een idee hoe dit aan de praat te krijgen? anders kan ik net zo goed bij de Bolt blijven.
Ik kon hier geen antwoord op vinden, dus via deze weg.
Is het je inmiddels gelukt om dit op te lossen? Ik heb namelijk exact hetzelfde euvel. Vraag me ook af waar de rerouting data vandaan moet komen, opnieuw van de telefoon? Dan zou daar het probleem kunnen liggen als die eenmaal gelocked is weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Nickman schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Ik kon hier geen antwoord op vinden, dus via deze weg.
Is het je inmiddels gelukt om dit op te lossen? Ik heb namelijk exact hetzelfde euvel. Vraag me ook af waar de rerouting data vandaan moet komen, opnieuw van de telefoon? Dan zou daar het probleem kunnen liggen als die eenmaal gelocked is weer?
Ik denk dat het herbereken op het toestel gebeurt. Zou niet mogen dat je uw smartphone nodig hebt om te routeren... Op de Bolt moet je inderdaad via de smartphone de route aanpassen, maar op een Roam zou dit op het toestel moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Laatst online: 26-09 16:10
RigolleM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat het herbereken op het toestel gebeurt. Zou niet mogen dat je uw smartphone nodig hebt om te routeren... Op de Bolt moet je inderdaad via de smartphone de route aanpassen, maar op een Roam zou dit op het toestel moeten gebeuren.
Volgens mij is het probleem opgelost!
Gisteravond wat kaarten weg gegooid om ruimte te maken voor een update van NL en Belgie.
Vanmorgen wandelend even getest en toen kreeg ik wel netjes de blauwe pijltjes. Deze week eens op de fiets testen als het er echt toe doet.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Die Heat acclimation op de Edge vind ik op zich wel een leuke stat.

Nu Reed ik gister 125km in de pokkehitte, en m'n HA ging van 24 naar 20. Leek me dat daar iets niet goed ging, dus ff zoeken in Connect.

Blijkt dat in de overview staat dat het die dag 22 graden was.
Echter, onder de stats zie je de metingen van het apparaat zelf. Die zijn tussen de 23 en 33 graden, met een gemiddelde van 28.

Lijkt me dat Garmin voor het berekenen van de HA die 22 graden gebruikt. Beetje jammer, want dat maakt die hele stat useless :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Op drinkwaterkaart.nl is een GPX te vinden waarmee je alle drinkwatertappunten kunt downloaden (en dus importeren?)

Hoe kan ik dit praktisch gebruiken op mijn Garmin Edge 530? Zijn dat POI's of iets dergelijks?

Use case:
Ik rijd een willekeurig rondje en mijn bidons zijn leeg, hoe navigeer ik naar het het watertappunt wat het meest dichtbij in de buurt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dix0r schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:36:
Op drinkwaterkaart.nl is een GPX te vinden waarmee je alle drinkwatertappunten kunt downloaden (en dus importeren?)

Hoe kan ik dit praktisch gebruiken op mijn Garmin Edge 530? Zijn dat POI's of iets dergelijks?

Use case:
Ik rijd een willekeurig rondje en mijn bidons zijn leeg, hoe navigeer ik naar het het watertappunt wat het meest dichtbij in de buurt is?
Ik heb geen edge 530, het zijn inderdaad POI's.
Bij het maken van een route heb je meestal vanuit je standplaats de keuze ergens in het menu rij naar POI en kies dan op basis van afstand (dichtste bij). Zo werkt het in ieder geval bij de garmin oregon.
En ze moeten inderdaad geïmporteerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 07-08-2020 11:57 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Hmm de Edge 530 werkt niet met POI navigatie (je kunt ook niet navigeren naar een adres). Enkel met het selecteren van een punt op de kaart. Ik denk niet dat dit gaat werken.

Kwestie van de website raadplegen middels smartphone (wat niet altijd even handig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:20
Wat denken jullie van de Lezyne Mega xl Gps? En dan vooral het navigatie gedeelte. Leest er wat wisselende dingen over maar de prijs is w3l goed.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Jampot007 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:05:
Wat denken jullie van de Lezyne Mega xl Gps? En dan vooral het navigatie gedeelte. Leest er wat wisselende dingen over maar de prijs is w3l goed.
Ik heb er een en ben er blij mee :-). De routes plan ik met Komoot of haal Strava routes door Komoot en in de Lezyne app zie je de routes onder Komoot tours staan, en kun je ze naar de bike computer sturen. De navigatie voldoet prima al geeft hij bij de turn by turn meldingen de straatnamen niet aan. Op onbekend terrein gebruik ik de bread crumb weergave op de kaart. Het automatisch uploaden naar Strava en Komoot lukt niet altijd maar in zulke gevallen sluit ik hem even aan op de laptop en upload het fit bestand manueel m.b.v. GPS Root.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:17
Ik ben mogelijk in de markt voor een Wahoo element bolt. Ze zijn weer op voorraad! Echter heb ik nog wel wat wijvel puntjes.
- stel ik ga zonder route rijden, heeft een fietscomputer dan nog wel echt toegevoegde waarde? Rij vaak een rondje lokaal uit mijn hoofd. Extra lusje bijvoorbeeld.
- geeft de element bolt het klimprofiel van de huidige weg waar je op fietst? Of moet je dan een route hebben gedefinieerd?
- ik heb naast een racefiets ook een mountainbike. Is hij daarvoor ook aan te raden. (vooral gaan gebruiken in onbekend gebied)

Ik heb allerlei review videos gekeken maar kreeg op deze punten niet echt een antwoord.
Telefoon op het stuur is toch echt een no-go..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 09:49
BraX schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:57:
Ik ben mogelijk in de markt voor een Wahoo element bolt. Ze zijn weer op voorraad! Echter heb ik nog wel wat wijvel puntjes.
- stel ik ga zonder route rijden, heeft een fietscomputer dan nog wel echt toegevoegde waarde? Rij vaak een rondje lokaal uit mijn hoofd. Extra lusje bijvoorbeeld.
Zeker, ook zonder route helpt de Bolt (of elke fietscomputer met kaarten) je om te orienteren en laat (bijvoorbeeld) je snelheid/cadans/hartslag e.d. zien
- geeft de element bolt het klimprofiel van de huidige weg waar je op fietst? Of moet je dan een route hebben gedefinieerd?
Ja, kun je instellen.
- ik heb naast een racefiets ook een mountainbike. Is hij daarvoor ook aan te raden. (vooral gaan gebruiken in onbekend gebied)
Ja, wel icm met snelheidsmeter op je wiel vanwege beperkte(re) GPS-ontvangst in bossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeus
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 13:02
Ik heb nu een week de edge 130+ en alles werkt naar behoren behalve het uploaden van al mijn aangevinkte segmenten. Eigenlijk niet alleen de 130+ maar ook een andere edge die ik al had en laat hetzelfde zien, Ik heb al veel keer strava af en aangemeld en ook met garmin connect maar hij laadt maar 2 of 3 van de 5 segmenten die ik erop wil zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Dix0r schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:40:
Hmm de Edge 530 werkt niet met POI navigatie (je kunt ook niet navigeren naar een adres). Enkel met het selecteren van een punt op de kaart. Ik denk niet dat dit gaat werken.

Kwestie van de website raadplegen middels smartphone (wat niet altijd even handig is).
Er is via een omweg wel een oplossing om toch poi’s of adressen te kunnen gebruiken. Via de app sendpoints en de bijbehorende website kun je snel poi’s of adressen aan locaties en daar naar toe navigeren.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Inderdaad, sendpoints werkt erg makkelijk, zo heb ik een aantal locaties snel toegevoegd die ik misschien ooit als bestemming wil gebruiken, bv, een vakantie adres of de start van een MTB route verder weg.

Verder gebruik ik de edge vooral voor registratie op de MTB, narijden van een gpx van een onbekende MTB route of een rondrit op de racefiets (vanuit komoot).

Als je de edge met regelmaat gebruikt voor navigatie van A naar B (adres of poi) dan kan je beter investeren in de 830. Voor af en toe en prima te leven met de mogelijkheden van de 530

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ik heb een 1030+, en wil ook graag die waterpunten importeren. Zat van de week nog zonder water, werd redelijk penibel.

Kan iemand me vertellen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 19:55
BraX schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:57:

*knip*

*knip*
@jch88 Welke setting is dit? Ik meen mij te herinneren dat enkel ingeladen routes een hoogteprofiel tonen. Ik kan evengoed fout zijn; wilde het toch even double checken (en heb m'n Bolt hier niet naast mij liggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 09:49
plong schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

@jch88 Welke setting is dit? Ik meen mij te herinneren dat enkel ingeladen routes een hoogteprofiel tonen. Ik kan evengoed fout zijn; wilde het toch even double checken (en heb m'n Bolt hier niet naast mij liggen).
Ah, excuus, ik las de vraag verkeerd. Het hoogteprofiel van de weg voor je zie je niet zonder ingeladen route. Wel zie je real-time het stijgingspercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP4tWHRe3Ea1g2EFT7gpNaN35y8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lS4duJxmyztjGn7e4Ey6jnkH.png?f=user_large

Iemand ervaring hiermee? Ben door de elementapp aan het neuzen en er zijn blijkbaar updates voor de kaarten, maar ik heb 0kb over aan vrije ruimte.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Radical1980 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:
Misschien hebben jullie een aantal ideeën.

Ik ben zelf nog in het bezit van oude Garmin 705. Nu loop ik al twee jaar tegen een upgrade aan te hikken. Fiets als recreatieve fietser net te weinig vind ik. Vorig jaar rond dit tijdstip ook niet besloten om te gaan upgraden naar een nieuw toestel want laat in het seizoen. Begin vaak in april t/m oktober afhankelijk van het weer. Daarnaast fiets ik op de Tacx het hele jaar. En door de bekende pandemie heb ik vrij weinig buiten gefietst dit jaar. :/

[Afbeelding]

Nu zit ik weer een beetje in dezelfde situatie. Had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet om te upgrade totdat ik zag dat de nieuwe Garmin apparaten ook de data van een Tacx kunnen opslaan? Dat is wel zo handig want ik gebruik de Tacx toch best vaak als soort van hometrainer zonder trainingsprogramma om dan TV te kijken. Op die manier wordt mijn data wel keurig opgeslagen.

[Afbeelding]

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Mijn oog was even gevallen op de Karoo 2. Had al eens naar versie 1 gekeken maar er lijkt een nieuwe versie aan te komen al is deze nog niet officieel bevestigd. Onlangs heeft versie 1 een nieuwe interface gekregen https://www.dcrainmaker.c...-refreshes-interface.html. Dat is volgens mij juist het lastige met de Karoo producten. De producent is onduidelijk in de communicatie. 8)7

[Afbeelding]

Nu het seizoen richting het einde gaat, kan ik misschien ook wel leven met een oplossing die alleen mijn Tacx data goed kan bij houden. Dan zie ik volgend jaar wel weer verder. Hebben jullie een suggestie?
De Garmin Edge 830 (en volgens mij enkele goedkopere modellen ook) slaat keurig de data van een Tacx Flux of andere Tacx smart trainer op. Trainingsprogramma kan je ook maken en op die manier de Tacx aan laten sturen door de Garmin, of gewoon 'ad hoc' de weerstand instellen (eveneens via Garmin of je telefoon).

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Dix0r
Het valt me op dat ik de laatste tijd verkeerde 'elevation' data krijg op mijn Edge 530. Zijn er meer Edge 530/830 gebruikers die hier last van hebben?

Gisteren op een rit van 72km liep het helemaal de spuigaten uit. Hardware of software issue?

Het hoogteprofiel blijft continu ook wisselen qua meters.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/sFdYwDK/530-elevation-issue.png

Software: 5.50.0.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:58
Op de Edge toestellen zit een barometrische hoogtemeter. Die is wss van slag door het vreemde weer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Dix0r
LuPo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:00:
Op de Edge toestellen zit een barometrische hoogtemeter. Die is wss van slag door het vreemde weer.
Ik lees het volgende bij Garmin
Factoren die de werking van de barometrische hoogtemeter kunnen beïnvloeden, zijn de volgende:

de snelle beweging van lucht die de sensorpoorten binnendringt wanneer u deelneemt aan hogesnelheidsactiviteiten
gebouwen met temperatuurregeling die een iets andere druk kunnen hebben in vergelijking met de buitenluchtdruk
zeep, vuil of zouten van zweet die de sensorpoorten kunnen verstoppen. Voor de laatste kunt u proberen om de gaten schoon te maken door het horloge een minuut of twee in warm water met een klein mild schoonmaakmiddel onder te dompelen. Pas op dat u niets in de openingen steekt, omdat dit de sensor aan de binnenkant kan beschadigen.
Nu is het zo dat mij Garmin zich in een koelere ruimte bevind voordat ik naar buiten ga (vloerkoeling). Wellicht dat dit een sterke invloed heeft. Ik zal hem de volgende keer eens buiten laten acclimatiseren.

• Radical1980
shag-me schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

De Garmin Edge 830 (en volgens mij enkele goedkopere modellen ook) slaat keurig de data van een Tacx Flux of andere Tacx smart trainer op. Trainingsprogramma kan je ook maken en op die manier de Tacx aan laten sturen door de Garmin, of gewoon 'ad hoc' de weerstand instellen (eveneens via Garmin of je telefoon).
Bedankt.

Misschien voor mijzelf dan het onderscheid maken dat ik nog een apparaat ga gebruiken om de Tacx aan te sturen voor indoor. En op een later moment nog eens een apparaat aanschaffen dat ik ook voor buiten én binnen kan gebruiken.

Een telefoon oplossing heb ik nog niet naar gekeken en aan gedacht. Dat is misschien ook wel iets want die heb ik al ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Radical1980 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Bedankt.

Misschien voor mijzelf dan het onderscheid maken dat ik nog een apparaat ga gebruiken om de Tacx aan te sturen voor indoor. En op een later moment nog eens een apparaat aanschaffen dat ik ook voor buiten én binnen kan gebruiken.

Een telefoon oplossing heb ik nog niet naar gekeken en aan gedacht. Dat is misschien ook wel iets want die heb ik al ;)
De Tacx app voor mobiel (en vele andere Trainer apps) hebben de mogelijkheid om Tacx smarttrainers aan te sturen. Helaas moet je voor voorgeprogrammeerde trainingen dan wel weer betalen (bij Tacx). Zelf een training maken is wel gratis, en een afwisselende training is wel veel beter vol te houden is mijn ervaring!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Dix0r schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:30:
Het valt me op dat ik de laatste tijd verkeerde 'elevation' data krijg op mijn Edge 530. Zijn er meer Edge 530/830 gebruikers die hier last van hebben?

Gisteren op een rit van 72km liep het helemaal de spuigaten uit. Hardware of software issue?

Het hoogteprofiel blijft continu ook wisselen qua meters.

[Afbeelding]

Ja ik heb hier ook vaak last van bij dit soort weer en snel veranderende temperaturen in het algemeen. Connect heeft echter een 'hoogtecorrectie' optie op de webpagina, als je die aan zet dan komt het vaak redelijk goed is mijn ervaring.

Software: 5.50.0.0

• Radical1980
shag-me schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:58:
[...]

De Tacx app voor mobiel (en vele andere Trainer apps) hebben de mogelijkheid om Tacx smarttrainers aan te sturen. Helaas moet je voor voorgeprogrammeerde trainingen dan wel weer betalen (bij Tacx). Zelf een training maken is wel gratis, en een afwisselende training is wel veel beter vol te houden is mijn ervaring!
Inderdaad nu je het zegt. Ik ga daar eens naar kijken.

Een afwisselende training vind ik inderdaad beter om vol te houden. Soms wil ik ook gewoon een bepaald tempo 'saai' tempo rijden terwijl ik bijvoorbeeld live een koers kijk op TV.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:58
Dix0r schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Ik lees het volgende bij Garmin

[...]

Nu is het zo dat mij Garmin zich in een koelere ruimte bevind voordat ik naar buiten ga (vloerkoeling). Wellicht dat dit een sterke invloed heeft. Ik zal hem de volgende keer eens buiten laten acclimatiseren.
Als ik ga fietsen en halverwege slaat het weer om dan is de hoogtemeter van slag. Het is de laatste dagen natuurlijk nogal gek weer. Heel benauwd en drukkend. Dus ik sluit niet uit dat dat de reden is.

Maar testen door je Garmin buiten te leggen is ook een idee. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste