Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RR46 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:12:
Voor wie nog op zoek is naar een 1030, momenteel zeer scherpe actie... 344€ :-)
Ow, dáár...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:01
Flipmo schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:18:
ik geloof ook direct dat een Garmin een completer toestel is. Je hebt er gigantisch veel opties om in te stellen.
Daar staat dan weer tegenover dat alles zo omslachtig is, en zo lastig te vinden.
Tenminste, dat hoor ik van clubgenoten als ze eens iets aan willen passen. En hoe vaak ik ze zie kloten bij de starten van een groepsrit dat ze het ding niet normaal aan de praat krijgen :P

die pijltjes vind ik idd erg fijn, als je naast iemand met een garmin fietst hoor ik regelmatig, we moeten hier rechts! en dan dus weer direct links, oftewel rechtdoor.. dat het niet duidelijk is op hun Garmin :)
Gisteren ook van de route af, ik en een roam gebruiker pakten op een goede plek de route weer op waar de 2 2 garmins weer de fout in gingen ;)
Vandaag voor het eerst gereden met navigatie op mijn Edge 530 na inderdaad alle gepruts en gezoek voor alles goed stond.

Ik had gesproken navigatie aangezet op mijn oortje. Dat was niet echt fijn, want op basis van gesproken navi heb je niet genoeg info om te weten wat je moet doen. En dan krijg je de instructie, over 70 meter rechts, (En dan blijk je over 20 meter links te moeten precies zoals jij zegt) Maar die tweede melding met links komt te laat. Als je naar het scherm kijkt zoomt ie soms zo ver in dat je niet ziet dat je gewoon een links/rechtsje moet doen oid.

Ik reed op mijn oude fiets met OsmAnd op mijn telefoon in een houder, daar was beeld en gesproken navigatie toch wel stukken beter.

Na 30 kilometer heb ik de gesproken navigatie in de Garmin app maar uitgezet, en dan maar gewoon kijken als er gepiept wordt. En dan werkt het ... ok genoeg.
Maar ik had er meer van verwacht. Ook vind ik het gebruikte kleurenschema moeilijk zichtbaar.
Microkid schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Dat zegt meer iets over je clubgenoten dan over de Garmin, want hij zit best logisch in elkaar. Ik heb er in elk geval nooit problemen mee. Voornaamste functies zijn immers: rijden, opnemen en volgen van een route. Overige dingen doe je thuis maar :)
Als je onderweg even een klein dingetje wilt aanpassen dan moet dat simpel kunnen. Garmin is gewoon niet zo goed in dit soort dingen. Mijn horloge (een VA3 en eerder de FR35), de Edge, en de garmin connect app; allemaal hetzelfde. Veel zoeken, en niet altijd even intuitief. Ik weet dat dat mede komt omdat er heel veel opties zijn.
Maar het zit niet niet allemaal op een logische plaats, de vertalingen zijn soms uiterst slecht, en de afkortingen die ze gebruiken zijn helemaal waardeloos.
Maar verder ben ik blij hoor met mijn Garmin spullen... :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35
Voor wie nog op zoek is naar een 1030, momenteel zeer scherpe actie... 344€ :-)
Heb je een link?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:56
Sorry, Wiggle...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mhr-zip Thnx voor de tip, maar deze functionaliteit zit std in de nieuwe update (en stiekem ben ik hier geen fan van, mijn lichaam geeft vanzelf wel aan wanneer ik iets moet bijvullen, dat gaat een fietscomputer mij niet vertellen ;-) ).
Offtopic: als je luistert naar je lichaam ben je eigenlijk te laat. Suikers moet je innemen voor dat het lichaam een tekort heeft. Water (of sportdrank) moet je meer drinken dan het gevoel van dorst...

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 27-06-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 00:31:
Als je onderweg even een klein dingetje wilt aanpassen dan moet dat simpel kunnen. Garmin is gewoon niet zo goed in dit soort dingen. Mijn horloge (een VA3 en eerder de FR35), de Edge, en de garmin connect app; allemaal hetzelfde. Veel zoeken, en niet altijd even intuitief. Ik weet dat dat mede komt omdat er heel veel opties zijn.
Maar het zit niet niet allemaal op een logische plaats, de vertalingen zijn soms uiterst slecht, en de afkortingen die ze gebruiken zijn helemaal waardeloos.
Maar verder ben ik blij hoor met mijn Garmin spullen... :P
Als je met een Wahoo een 'klein dingetje' wilt aanpassen moet je halt houden, uw smartphone uithalen en daar aanpassen. Maar ik vraag mij af, behalve de eerste ritten waar je nog wat finetuning nodig acht, wat je onderweg nog wilt aanpassen?

Niet logisch? Heb je een voorbeeld? De logica is dat sommige zaken onder activiteitsprofiel staan en anderen onder algemene zaken. Wahoo heeft bv. geen activiteitsprofielen, dus hebben ze dat probleem niet. Ik vind het wel handig dat ik dit kan instellen per type fiets, miste ik toch wel op de Wahoo. Ik gebruik geen cadans op de MTB en waren die velden leeg op mijn Wahoo als ik ging mountainbiken. Vond ik altijd een minpunt!

Denk je dat Garmin de enige is met slechte vertalingen? Wahoo heeft zelfs geen Nederlandse handleiding voor haar Elemnts 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Mistraller schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 00:31:
Ik had gesproken navigatie aangezet op mijn oortje. Dat was niet echt fijn, want op basis van gesproken navi heb je niet genoeg info om te weten wat je moet doen. En dan krijg je de instructie, over 70 meter rechts, (En dan blijk je over 20 meter links te moeten precies zoals jij zegt) Maar die tweede melding met links komt te laat. Als je naar het scherm kijkt zoomt ie soms zo ver in dat je niet ziet dat je gewoon een links/rechtsje moet doen oid.
Gesproken navi gebruik ik niet, fiets zonder oortjes. Als ik navi nodig heb heb ik gewoon het kaart-scherm open. Ik merk wel als ik met anderen fiets dat het soms even kijken is welk zoom-level handig is. Op 50 meter zoom is de kaart wel lekker duidelijk maar zie je een afslag te laat, en op 200 meter heb je mooi overzicht maar zie je soms niet welke straat je in moet... Ik heb m op 80 of 100 staan en vind dat precies goed. Bijna alle links-rechtsjes zijn dan te zien, en je ziet ook detail genoeg dat het niet dat eerste kleine straatje is maar de volgende.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
RigolleM schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Als je met een Wahoo een 'klein dingetje' wilt aanpassen moet je halt houden, uw smartphone uithalen en daar aanpassen. Maar ik vraag mij af, behalve de eerste ritten waar je nog wat finetuning nodig acht, wat je onderweg nog wilt aanpassen?

Niet logisch? Heb je een voorbeeld? De logica is dat sommige zaken onder activiteitsprofiel staan en anderen onder algemene zaken. Wahoo heeft bv. geen activiteitsprofielen, dus hebben ze dat probleem niet. Ik vind het wel handig dat ik dit kan instellen per type fiets, miste ik toch wel op de Wahoo. Ik gebruik geen cadans op de MTB en waren die velden leeg op mijn Wahoo als ik ging mountainbiken. Vond ik altijd een minpunt!

Denk je dat Garmin de enige is met slechte vertalingen? Wahoo heeft zelfs geen Nederlandse handleiding voor haar Elemnts 8)7
Je moet natuurlijk altijd even stoppen als je iets wilt doen. Maar ik merk het vooral ook omdat we er twee hebben gekocht, om de haverklap moet ik met mijn vrouw meekijken om iets ingesteld te krijgen. Iets instellen met navigatie is bijvoorbeeld best even zoeken vind ik.
Maar we gebruiken al jaren Garmin dus dan went het inderdaad wel, en ik weet dat andere merken wellicht lastiger zijn.
Vertalingen, tja, als je het doet moet je het gewoon goed doen. En niet "Fietspad" Cycleway blijven noemen bijvoorbeeld. Vind ik toch best een basis woord wat opvalt als je dat niet vertaalt, het komt om de haverklap terug.
Een echt goed ontwerp maken voor zulke apparaten is moeilijk, dat weet ik. Maar als je, zelfs als techneut, meerdere keren op de website moet checken hoe je iets voor elkaar krijgt, dan zijn er gewoon nog punten te winnen hier :)

@Crazy D Je gebruikt dus niet de auto zoom?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mistraller schreef op zondag 28 juni 2020 @ 04:21:
Vertalingen, tja, als je het doet moet je het gewoon goed doen. En niet "Fietspad" Cycleway blijven noemen bijvoorbeeld. Vind ik toch best een basis woord wat opvalt als je dat niet vertaalt, het komt om de haverklap terug.
Het heeft bij mij even geduurd voordat ik doorhad dat ze gewoon fietspad bedoelen 8)7 |:( :X
@Crazy D Je gebruikt dus niet de auto zoom?
Uh mijn device ligt boven ik zou even moeten kijken, twijfel even of ik die heb uitgezet. Maar vanuit de '100 meter' view doet auto-zoom sowieso niet zo heel veel. Het ligt een beetje aan de omgeving waar ik rij of ik soms tussendoor wat verder uitzoom. Verschil van overview op 500 meter naar auto-zoom is wel heel groot, maar voor mij werkt zoomen op 80-120 meter prima: kan ver genoeg vooruit kijken op de map zodat ik niet 'opeens' af moet slaan, en zie genoeg details om kleinere wegen goed te zien. Ik kijk wel vrij vaak even op de kaart, misschien dat het daarom ook prima werkt, ook als auto zoom wel aan staat, ik heb dan al genoeg vooruit gekeken zeg maar. Zal even proberen er aan te denken om zodalijk m'n settings te bekijken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Crazy D Ik moest er even mijn bril er bij halen op welke zoom ik stond en dit is 200m. Ik herinner mij wel dat ik vroeger (Edge 800) op 120m reed, maar was vooral bij het MTB'en, op de weg ervaar ik dat iets verder uitzoomen beter werkt om niet verkeerd (te vroeg) af te slaan. Ook een reden om iets verder uit te zoomen is om de afslagen en bochten beter te kunnen inschatten als die kort na mekaar volgen, want helaas kan de Edge 830 niet volgen (traag draaien kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
Vandaag de eerste rit met de Edge 1030 Plus gedaan. Iedere 8km gaf de Garmin aan dat ik weer een lap had afgerond. Echt geen idee waar die meldingen vandaan kwamen...iemand?

Voor m'n Bolt had ik een Edge 810. Ik moet zeggen dat de 1030+ meer een blast from the past was dan ik had verwacht. Nog steeds gebruiken die standaard die paarse kleur om de weg aan te duiden op de kaart...en nog steeds heb ik daar als (licht) kleurenblind persoon moeite mee.

[ Voor 44% gewijzigd door Stoffa op 28-06-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Iedere 8km gaf de Garmin aan dat ik weer een lap had afgerond. Echt geen idee waar die meldingen vandaan kwamen...iemand?

Marking Laps

You can use the Auto Lap® feature to mark a lap at a specific distance automatically, and you can mark laps manually. This feature is helpful for comparing your performance over different parts of an activity.
Hold Menu symbol.
Select Ride Settings > Laps.
Select an option:
Select Auto Lap to use the Auto Lap feature.
The device automatically marks a lap every 5 miles or 5 kilometers, depending on your system settings (System Settings).
Select Lap Key to use Lap symbol to mark a lap during an activity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
edhollan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:41:
Iedere 8km gaf de Garmin aan dat ik weer een lap had afgerond. Echt geen idee waar die meldingen vandaan kwamen...iemand?
Je geeft het antwoord zelf al. Dat is gewoon de auto-lap functie. Die kan je zelf activeren of aanpassen. Ik heb hem op 10km staan. Als dan die 10km in <20 minuten heb gedaan, zit ik boven de 30 gemiddeld. Gewoon een handige gimmick.

En die paarse kleur schijn je aan te kunnen passen.

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 28-06-2020 20:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
De 8 (.05) km komt overigens overeen met 5 mijl, mocht je je afvragen waarom er standaard zo'n gekke afstand is gekozen voor autolap.
Je kan het simpel uitzetten, op mijn MTB profiel staat ie uit, dan fiets ik namelijk regelmatig echt laps en doe ik het liever handmatig zodat ik mijn tijd kan zien van dat rondje. Op de racefiets heb ik en nu op 15 minuten gezet, komt ongeveer overeen met 8 km, maar is makkelijker door te rekenen vind ik.

Je kan ook de info van de lap pop-up aanpassen . Je kan bv je gem snelheid of hr laten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 28-06-2020 21:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik heb ‘m op 5km staan.

10 minuten => 30 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:48:
[...]

En die paarse kleur schijn je aan te kunnen passen.
Volgens mij niet. Is al sinds jaar en dag (vanaf de Edge 800) een persoonlijke irritatie dat dit niet kan. Net nog even gegoogled, kan bij de nieuwste modellen ook nog steeds niet voor zover ik kan zien.

Ik vind de route soms echt lastig te zien op mijn Edge 1000.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Er is altijd nog High contrast mode :)

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 28-06-2020 21:36 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 16:34
De Edge 1030 is weer beschikbaar voor € 344: https://www.wiggle.nl/garmin-edger-1030-fietscomputer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik zie dat meerdere mensen de laps gebruiken om te kunnen zien of ze een bepaalde gemiddelde rijden (bijvb. onder of boven de 30 kmu). Hebben jullie dan niet de gemiddelde snelheid in beeld staan? Die heb ik zelf wel altijd in beeld en daarom de laps ook uitgezet omdat ik er niet echt de toegevoegde waarde van zag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Hyperdunk_15 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:35:
Ik zie dat meerdere mensen de laps gebruiken om te kunnen zien of ze een bepaalde gemiddelde rijden (bijvb. onder of boven de 30 kmu). Hebben jullie dan niet de gemiddelde snelheid in beeld staan? Die heb ik zelf wel altijd in beeld en daarom de laps ook uitgezet omdat ik er niet echt de toegevoegde waarde van zag.
Er is een informatief verschil tussen het gemiddelde van je laatste 15 minuten, 5 km, 10km of x min/km en het gemiddelde van je complete rit.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Hyperdunk_15 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:35:
Als ik onbekende routes rij heb ik vaak alleen de navigatie in beeld (+snelheid en 3s vermogen). Dan zijn de 10km laps wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyperdunk_15
  • Laatst online: 10-06-2024
Prulleman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Er is een informatief verschil tussen het gemiddelde van je laatste 15 minuten, 5 km, 10km of x min/km en het gemiddelde van je complete rit.
Dat snap ik inderdaad maar nooit echt over nagedacht om te gebruiken. Wellicht omdat ik voorheen alleen een simpel kilometertellertje had. Ga nog eens kijken of ik iets dergelijks ook wil ontvangen tijdens de rit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De éne 5 of 10km is niet hetzelfde dan de vorige 5 of 10km, dus is het gewoon informatief en heeft het weinig meerwaarde. Stond bij mijn Edge 800 altijd aan, maar op de Edge 830 niet meer... biept al genoeg met die Garmin Varia :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Elke x km een gemiddelde vind ik echt kansloos. Dat heeft alleen zin als je een rondje rijdt, anders is elke "lap" toch anders dus zegt het 0,0. En als het gaat om gemiddelde snelheid kun je ook gewoon het veld gemiddelde snelheid toevoegen aan 1 van je schermen en af en toe even wisselen van scherm.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn gemiddelde heb ik losgelaten. Dat zie ik wel weer als ik thuis ben.

De ene keer vertrek ik met het idee zo hard mogelijk te fietsen, de andere keer lekker tranquilo peddelen, en soms iets daar tussenin met wat snelle blokjes (bijv op klimmetjes).

Een gemiddelde is afhankelijk van zoveel factoren dat het maar weinig zegt. Ik weet dat ik dit zeg terwijl het voor mij hard werken is boven de 30 gemiddeld te rijden, maar voor mij persoonlijk boeit het gemiddelde me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

Sherlock

No Shit

Ik heb mijn Edge 800 verkocht, en er een Edge 820 voor terug gekocht. Met name vanwege de connectiviteitsmogelijkheden, lijkt me erg fijn om vanaf je telefoon een track naar je Garmin te kunnen sturen ipv met een kabeltje aan de pc... Ik wil het gaan gebruiken voor de MTB, racefiets en ook voor de trekkingfiets als ik soms naar mijn werk fiets.

Naast het instellen van deze 3 profielen, wat zijn handige dingen die ik (bijne) direct in zou moeten stellen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:03
Heb de edge 530 met snelheid- en cadansensor in de winkelmand op Rosebikes.nl.. is het raadzaam om nog meer zaken bij te bestellen om up and running te zijn? Stuurhouder die wordt bijgeleverd is goed? Is een beschermhoes aan te raden?

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Arend_Akelig schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:51:
Heb de edge 530 met snelheid- en cadansensor in de winkelmand op Rosebikes.nl.. is het raadzaam om nog meer zaken bij te bestellen om up and running te zijn? Stuurhouder die wordt bijgeleverd is goed? Is een beschermhoes aan te raden?

Alvast bedankt !
Ik heb een glasplaatje en rubber hoesje bij Ali besteld, prima kwaliteit, maar voornamelijk voor de MTB, enkel racefiets zou ik het niet voor doen.
De standaard mount is goes, geen reden om een andere te kopen tenzij je eentje met bel of voor een aero stuur zoekt

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 01-07-2020 20:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:03
Prulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Ik heb een glasplaatje en rubber hoesje bij Ali besteld, prima kwaliteit, maar voornamelijk voor de MTB, enkel racefiets zou ik het niet voor doen.
De standaard mount is goes, geen reden om een andere te kopen tenzij je eentje met bel of voor een aero stuur zoekt
Dank. Ik ga hem ook enkel voor mtb gebruiken, denk dat ik dan wel de beschermhoes erbij doe.

Zeer benieuwd, rij tot nu toe alleen de bekende routes in de buurt. Denk dat ik nu verder van huis kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit een rubberen hoesje gebruikt en mijn MTB heeft toch veel afgezien. Er zit ook een lanyard bij de Edge 530/830, als je die gebruikt kan er niet veel gebeuren met uw toesel. Enkel een screenprotector voor de modderige omstandigheden. Ik rij nu nooit meer in de modder en toch een screenprotector op mijn Edge 830 gekleefd omdat je niet altijd weet wat er aan uw vingers plakt tijdens het fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08-10 09:43
Mistraller schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Magene MHR10, 20 euro bij ome Ali
Heb er even op moeten wachten maar hij is binnen. Aangenaam verrast door de bouwkwaliteit, blij mee! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

Sherlock

No Shit

MOOS schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:18:
[...]

Heb er even op moeten wachten maar hij is binnen. Aangenaam verrast door de bouwkwaliteit, blij mee! (y)
Hoe is de kwaliteit van de band zelf? Is dat een beetje zacht spul, of is het meer plastic-achtig?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Laatst online: 08-10 09:43
Sherlock schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Hoe is de kwaliteit van de band zelf? Is dat een beetje zacht spul, of is het meer plastic-achtig?
Het materiaal van de band is vergelijkbaar met die van de Wahoo TICKR, stevig en elastisch. Het is niet plastic-achtig maar ook niet echt zacht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Iemand een Edge 130 hier? Ik heb twee glazen screenprotectors liggen. gratizzz :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Prulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Ik heb een BarFly Prime gekocht omdat die een GoPro mount heeft aan de onderkant, daar hangt mijn voorlicht in de winter. En die is ook niet zo plastic fantastic als de standaard mount (Wahoo in mijn geval), maar verder zijn de standaard mounts inderdaad wel prima.

Ik gebruik ook wel een hoesje op de racefiets, ik heb mijn Bolt al een keer laten vallen omdat ik onhandig ben met vingerloze handschoenen, dus is al wat bekrast. En ik vind de standaard grijze kleur van de Bolt ook gewoon niet mooi, heb er op Ali een blauw hoesje voor gekocht dat beter past bij de details van mijn fiets. Kleur is minder een probleem bij Garmin, de Edge 530 en 830 zijn gewoon zwart. Screenprotector heb ik er nog steeds niet op geplakt, maar zou ik beter wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
MacPoedel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb een BarFly Prime gekocht omdat die een GoPro mount heeft aan de onderkant, daar hangt mijn voorlicht in de winter. En die is ook niet zo plastic fantastic als de standaard mount (Wahoo in mijn geval), maar verder zijn de standaard mounts inderdaad wel prima.

Ik gebruik ook wel een hoesje op de racefiets, ik heb mijn Bolt al een keer laten vallen omdat ik onhandig ben met vingerloze handschoenen, dus is al wat bekrast. En ik vind de standaard grijze kleur van de Bolt ook gewoon niet mooi, heb er op Ali een blauw hoesje voor gekocht dat beter past bij de details van mijn fiets. Kleur is minder een probleem bij Garmin, de Edge 530 en 830 zijn gewoon zwart. Screenprotector heb ik er nog steeds niet op geplakt, maar zou ik beter wel doen.
Ik heb een hidemybell (van close the gap), die heeft naast een bel, ook een gopro mount onder de fietscomputer (en hij past aan mijn stuurpen, dus staat mooi clean)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag

Hoe kan ik op mijn Garmin Edge 530 tijdens het navigeren (wielrennen) meerder gegevensvelden zien naast alleen de kaart bijv. Snelheid en afstand
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32:
Mijn vraag

Hoe kan ik op mijn Garmin Edge 530 tijdens het navigeren (wielrennen) meerder gegevensvelden zien naast alleen de kaart bijv. Snelheid en afstand
...

...
Je zou natuurlijk even op Google kunnen kijken...

https://www8.garmin.com/m...66-A4D4-5EEEB600A438.html
YouTube: Support: Edge® 530 Data Field Customization

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32:
Mijn vraag

...

...
wat bedoel je precies? je wilt aanpassen wat je op het kaart scherm ziet?
dat kan, standaard heb je layout 0-A met onder de kaart je hoogte profiel, maar je kan ook een layout kiezen met 1 of 2 datavelden eronder. Meer ruimte bied het kaart scherm niet, maar je hebt nog IQ apps die meerdere datavelden kunnen combineren en in de ruimte van 1 of 2 normale velden dus meer kunnen tonenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnfdbBOdsHZKveoKxThJpUO5H4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkm0WbIcvMWqr7rM86e66mnd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2020 17:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die balk me het hoogteprofiel ook weghalen?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:26:
Waarschijnlijk staat climbpro geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:26:
Ja die kan je uitzetten. Weet ff niet meer precies waar....maar ik heb hem eruit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je uitzetten bij activity profile/map.
Staat los van climbpro trouwens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
DDX schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:31:
Kan je uitzetten bij activity profile/map.
Staat los van climbpro trouwens.
Dank voor je correctie.
In handleiding is het voor mij niet direct te vinden.

Map Settings
Select Menu > Settings > Activity Profiles , select a profile, and select Navigation > Map.

Orientation
Sets how the map is shown on the page.

Auto Zoom
Automatically selects a zoom level for the map. When Off is selected, you must zoom in or out manually.

Map Detail
Sets the level of detail on the map. More detail may cause the map to draw slower.

Guide Text
Sets when the turn-by-turn navigation prompts are shown (requires routable maps).

Map Visibility
Allows you to set advanced map features.

Map Information
Enables or disables the maps currently loaded on the device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edhollan

Garmin vs Wahoo

Heb al een paar keer gereageerd op een paar vragen.
Heb ervaring met de Garmin edge explore en edge 830
Mijn conclusie.

Garmin is voor de Tweakers
Wahoo is voor "set and forget"

We zitten hier op het Tweakers forum.
Bij de Wahoo valt er weinig te tweaken.

Zo
Wil je eenvoudig, duidelijk, zonder ergernis fietsen; kies de Wahoo
Ben je een tweaker, kies Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edhollan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:12:
Zo
Wil je eenvoudig, duidelijk, zonder ergernis fietsen; kies de Wahoo
Daarom dat er vandaag nu zoveel ergenis is met de Wahoo, een simpele GPX opladen lukt al niet meer... Fora/FB groepen staat vol met gebruikers die klagen hierover.

Ik heb meer ergenis gehad met de Wahoo bij het navigeren dan met Garmin. Ik ga dit niet nogmaals zitten uit te doeken doen, maar voor mij werkt de Garmin stabieler qua navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edhollan
RigolleM schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:18:
[...]

Daarom dat er vandaag nu zoveel ergenis is met de Wahoo, een simpele GPX opladen lukt al niet meer... Fora/FB groepen staat vol met gebruikers die klagen hierover.

Ik heb meer ergenis gehad met de Wahoo bij het navigeren dan met Garmin. Ik ga dit niet nogmaals zitten uit te doeken doen, maar voor mij werkt de Garmin stabieler qua navigatie.
Zal het binnenkort uitproberen.
Wat ik begrepen heb dat de koppeling met Komoot en Strava goed werkt.
Je maakt op Komoot of Strava een route aan.
Deze verschijnt op de Wahoo.
Lijkt mij simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 2 jaar met een Wahoo Elemnt Bolt rondgereden, en ken dus de geneugten van Komoot en Wahoo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09 15:57
RigolleM schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:18:
[...]

AHHHH!

IK heb zojuist 3 uur lopen k*tten met mijn wahoo elmnt bolt. Al mijn routes zijn weg, kan niets uploaden niet via ios, niet via android. Welke fora staan er vol mee? Waar? Factory resets gedaan, app opnieuw geinstalleerd enzovoort enzovoort. Dat ding bijna uit het raam gesmeten :D.. Maar ik ben dus niet de enige zo te lezen. Maar waar zie jij de andere klagers staan?

[ Voor 13% gewijzigd door OcNewB op 04-07-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Ik ben nu een paar weekjes aan het fietsen en heb een simpel sigma tellertje om de snelheid te zien en gebruik m’n Apple Watch voor registratie / navigatie.

Echter wil ik graag op een simpel schermpje cadance speed en hartslag zien en via telefoon dmv Bluetooth de registratie doen met bijvoorbeeld Cyclemeter (iemand goede ervaringen hiermee?) navigatie via Apple Watch gaat gewoon prima.

Ant+/Bluetooth sensoren zijn er genoeg te vinden (hartslagband heb ik iig al)

Echter krijg ik geen simpel schermpje gevonden die ant+ sensoren ondersteund, want dan zit er meestal al GPS op die bij “goedkopere” computers zoals de bryton rider 15 weer niet helemaal lekker werkt (als ik internet moet geloven) en dan dwaal ik al weer snel af naar bijvoorbeeld een Garmin edge 130, als tweaker wil je dan toch weer graag de laatste versie dus dan zit je weer bij de 130 plus en dan word het toch weer een duur grapje....

Tldr: ik zoek een goedkoop simpel schermpje die ant+ hartslag cadance en speed sensor ondersteund.

Edit: eindelijk iets gevonden:
Maar heeft iemand hier goede ervaringen mee? prijs is op zich prima hoewel ik verwacht had dat het goedkoper zou moeten kunnen....
Bontrager RIDEtime Elite Kilometerteller
Afbeeldingslocatie: https://www.nr1wielershop.nl/media/catalog/product/cache/6/small_image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img5e6f74ff986b01.58798462.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-07-2020 09:38 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@OcNewB
Hier en hier o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 26-09 15:57
Het heeft volgens mij met die Wahoo fitness cloud te maken.

Het is wel te bizar voor woorden dat gewoon een GPX importeren (in de app) NIET werkt als je 1. niet ingelogd bent in hun "superstabiele" cloud en 2. dat als die cloud blijkbaar hapert, je geen routes kunt importeren in de app en dus ook niet kan exporteren naar de bolt (tenzij je de bolt dus aan de pc hangt en via file transfer het GX bestand overzet)... Maarja, daarvoor heb je dus de app zou je zeggen hè... Met een kabel is wel erg ehm... 2015..

Ik merk ook dat vrijwel al die websynchronisaties met ridewithgps/strava/komoot etc. allemaal geld kosten, in ieder geval als je ook buiten Nederland wil fietsen. Ik zoek gewoon een online plek waar ik mijn routes (GPX bestanden) kan beheren en kan syncen met de companion app, zodat ik minder afhankelijk ben van de Wahoo Fitness Cloud...

Waarom moet dit importeren van GPX bestanden via hun servers verlopen? Ik zou zeggen; zorg ervoor dat de gebruiker eerst de route in de app kan zetten, zorg ervoor dat die routes gesynct kunnen worden met de fietscomputer zelf en zorg er daarna pas voor dat de route gesynct wordt met de server waarbij de app "de baas" is en niet de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@OcNewB Heeft inderdaad met hun cloud services te maken en niet alle toestellen hebben er last van...

In het begin toen ik de Elemnt Bolt had synchroniseerde ik via Dropbox en dit werkte meestal goed. Daarna heb ik Komoot ontdekt toen ze ook T-B-T ondersteuning aanboden, en dit heeft eigenlijk tot de laatste dag gewerkt. Ik kan wel begrijpen dat er velen in paniek geraken omdat ze net voor ze op vakantie vertrekken er niet meer in slagen om hun routes/tracks op het toestel te zetten. Als je geen Komoot/Strava/RideWithGPS betalende klant bent heb je een probleem.

Wahoo Fitness zal het wel oplossen maar de problemen zijn er sinds begin Maart en ze geraken maar niet uit de miserie. Een simpele oplossing zoals bij Garmin -> copy GPX-bestand naar ..\Garmin map via USB zou een oplossing kunnen bieden voor als de webservices falen.

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 05-07-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:00
Mijn Garmin is onderweg, en ik probeer me wat in te lezen.

Ik begrijp dat Komoot een van de beste toepassingen is om routes te maken. Hoe staat dat in vergelijking met Garmins eigen basecamp?
Is het aante raden om te betalen voor extra kaarten, of kan je vrijwel alles met de gratis kaarten?

Wat als je tijdens een rit afwijkt, bv om iets te eten. Hoe makkelijk kom je dan terug op je route?

(Sorry voor de beginnersvraagjes)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Tommie12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:49:

Ik begrijp dat Komoot een van de beste toepassingen is om routes te maken. Hoe staat dat in vergelijking met Garmins eigen basecamp?
Is het aante raden om te betalen voor extra kaarten, of kan je vrijwel alles met de gratis kaarten?
Ik heb dat eenmalige aankoop abbo gekocht vor heel de wereld. Was laatst 20 euro. Ben ik overal van af en nooit meer omkijken naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tommie12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:49:

Wat als je tijdens een rit afwijkt, bv om iets te eten. Hoe makkelijk kom je dan terug op je route?

(Sorry voor de beginnersvraagjes)
Betalen voor kaarten is een slecht plan, de open street en open fiets kaarten (open fiets map) (google ze maar) kan je gewoon gratis downloaden en gebruiken. Alleen als je ergens woont waar heel slecht kaart materiaal is of zelfs afwezig (al vraag ik me af of die plekken er nog zijn) heeft het eventueel zin. Maar binnen Europa zou ik dit zeker niet doen (kaart kopen dus). Daarbij zijn de standaard kaarten ook al redelijk (afhankelijk van model)

Het helpt als je verteld welke garmin onderweg is mbt je terug op de route vraag. In de regel is het niet moeilijk, maar des te verder je "off track" gaat des te beter zal je zelf je best mogen doen. (afhankelijk van je model)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
rockhopper schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Betalen voor kaarten is een slecht plan, de open street en open fiets kaarten (open fiets map) (google ze maar) kan je gewoon gratis downloaden en gebruiken. Alleen als je ergens woont waar heel slecht kaart materiaal is of zelfs afwezig (al vraag ik me af of die plekken er nog zijn) heeft het eventueel zin. Maar binnen Europa zou ik dit zeker niet doen (kaart kopen dus). Daarbij zijn de standaard kaarten ook al redelijk (afhankelijk van model)

Het helpt als je verteld welke garmin onderweg is mbt je terug op de route vraag. In de regel is het niet moeilijk, maar des te verder je "off track" gaat des te beter zal je zelf je best mogen doen. (afhankelijk van je model)
Bedankt alvast. Ben niet direct van plan naar Patagonië te gaan of zo.
Het is de Garmin Edge Explore die ik besteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-10 19:24
Tommie12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Bedankt alvast. Ben niet direct van plan naar Patagonië te gaan of zo.
Het is de Garmin Edge Explore die ik besteld heb.
Ik heb ook de Garmin Edge Explore en kan je alvast Komoot aanraden.
De andere app die ik probeerde was GRouteLoader:
https://forums.garmin.com...routeloader-iq-app-widget
maar Komoot is veel handiger en heeft een goeie routing tool die naadloos werkt tussen pc, smartphone en Garmin.

Ik ben spijtig genoeg maar matig tevreden over het toestel:
-batterij : na 4h is het zo goed als gedaan (met hartslagmeter en kadans via BT)
-routing: zeer belabberd als je van de route afwijkt en sinds 5.20 blijft hij maar zeuren dat ik naar het laatste gemiste punt terug moet, zelfs al ben ik 20km verder.
-Mijn laatste rit was een redelijke lange (5h/130km) en na 4h zeurt hij over battery saver. Ik aanvaard dit en plots bevriest het toestel. Na de rit heb ik hem moeten "resetten" door 10s op de power knop te duwen...

Helaas is er niet meer concurrentie op deze markt. Als Apple hun iWatch wat zou aanpassen dat hij ook geschikt wordt om op een stuur te monteren en tegen modder en stootjes kan, zouden ze wel een succesnummer in huis hebben denk ik.

Voorlopig gebruik ik het toestel wel elke keer, want dankzij de combinatie met Komoot kom ik op mooie plaatsen waar ik anders niet zou komen, maar het blijft wel een haat-liefde verhouding.

Hopelijk brengt de Karoo Hammerhead 2 wat schwung in deze belabberde markt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:13

Gotez

42

Even een vraagje voor de experts. Als ik mijn Garmin 945 ga navigeren tijdens het fietsen heb ik een datascherm met een overzicht van het hoogteprofiel van de hele course. Met een klein pijltje waar ik ben in de course. Op mijn Garmin 530 heb ik dat datascherm niet. Kan ik die aanzetten? Dus dat ik het hoogteprofiel zie van hele rit. Niet alleen van de beklimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54
Ik heb sinds kort een Garmin edge 530. Heb hem vooral gekocht voor de navigatie en dat werkt op zich prima, maar het zoomen gaat lastig. Weet iemand hoe ik kan zoomen op de kaart tijdens het navigeren? Ik weet dat je dan de optie auto zoom moet uitzetten en in dat settings scherm het zoom niveau kan instellen, maar ik wil tijdens de rit even snel kunnen in/uitzoomen. Weet iemand of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
de_menne schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Ik heb ook de Garmin Edge Explore en kan je alvast Komoot aanraden.
De andere app die ik probeerde was GRouteLoader:
https://forums.garmin.com...routeloader-iq-app-widget
maar Komoot is veel handiger en heeft een goeie routing tool die naadloos werkt tussen pc, smartphone en Garmin.

-batterij : na 4h is het zo goed als gedaan (met hartslagmeter en kadans via BT)
-routing: zeer belabberd als je van de route afwijkt en sinds 5.20 blijft hij maar zeuren dat ik naar het laatste gemiste punt terug moet, zelfs al ben ik 20km verder.
-Mijn laatste rit was een redelijke lange (5h/130km) en na 4h zeurt hij over battery saver. Ik aanvaard dit en plots bevriest het toestel. Na de rit heb ik hem moeten "resetten" door 10s op de power knop te duwen...

Helaas is er niet meer concurrentie op deze markt. Als Apple hun iWatch wat zou aanpassen dat hij ook geschikt wordt om op een stuur te monteren en tegen modder en stootjes kan, zouden ze wel een succesnummer in huis hebben denk ik.

Voorlopig gebruik ik het toestel wel elke keer, want dankzij de combinatie met Komoot kom ik op mooie plaatsen waar ik anders niet zou komen, maar het blijft wel een haat-liefde verhouding.

Zou er voor die routing niks kunnen gewijzigd worden in de instellingen? Ik durf ook wel eens afwijken....
Batterij zal wel met je sensoren te maken hebben, of heb je de helderheid heel hoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rockhopper schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:22:
[...]

Betalen voor kaarten is een slecht plan, de open street en open fiets kaarten (open fiets map) (google ze maar) kan je gewoon gratis downloaden en gebruiken.
Komot gebruik je niet voor kaarten. Komoot gebruik je voor orutes. De kaarten zijn idd het beste van openfietsmap of freizeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

arvidbeheerder schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:14:
Ik heb sinds kort een Garmin edge 530. Heb hem vooral gekocht voor de navigatie en dat werkt op zich prima, maar het zoomen gaat lastig. Weet iemand hoe ik kan zoomen op de kaart tijdens het navigeren? Ik weet dat je dan de optie auto zoom moet uitzetten en in dat settings scherm het zoom niveau kan instellen, maar ik wil tijdens de rit even snel kunnen in/uitzoomen. Weet iemand of dat kan?
Telefoon pakken en Google maps openen.
Dat is de enige echt makkelijke oplossing.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de_menne schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:
Edge 520/820 en Explore zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek qua batterijduur.
Apple Watch op de fiets? 8)7
Er is al meer concurrentie dan een paar jaar geleden. Wahoo heeft zeker al wat marktaandeel van Garmin afgesnoept, zeker ten tijde van de Garmin Edge 520/820 zijn er veel naar Wahoo overgestapt (incl. mezelf). Nu terug naar Edge 830, wereld van verschil tov Edge 520/820.
Laten we hopen.. concurrentie is nu éénmaal goed voor deze markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Zou er voor die routing niks kunnen gewijzigd worden in de instellingen? Ik durf ook wel eens afwijken....
Batterij zal wel met je sensoren te maken hebben, of heb je de helderheid heel hoog staan?
Heeft met de autonomie van het toestel te maken, een vriend van mij heeft ook een Explore en na 6u is het gedaan met zingen en heeft enkel een HR sensor via ANT+, geen andere sensoren en navigatie kent hij niet :-) Ik ben zijn navigator! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Van het weekend een wat langere tocht in Limburg gemaakt. Door omstandigheden moest ik 20km voor het einde de route opnieuw inladen (start en eindpunt stonden niet goed). Dus ik zoeken, zoeken, zoeken hoe ik dat kon doen zonder m'n activiteit eerst af te ronden, maar moest het opgeven.

Is het nou echt zo dat, zelfs op de nieuwe Garmin Edge 1030 Plus, je nog altijd alleen een route kunt selecteren als er geen activiteit gaande is? If so, wat ongelooflijk armoedig zeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 06-07-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:46
Stoffa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:50:
Van het weekend een wat langere tocht in Limburg gemaakt. Door omstandigheden moest ik 20km voor het einde de route opnieuw inladen (start en eindpunt stonden niet goed). Dus ik zoeken, zoeken, zoeken hoe ik dat kon doen zonder m'n activiteit eerst af te ronden, maar moest het opgeven.

Is het nou echt zo dat, zelfs op de nieuwe Garmin Edge 1030 Plus, je nog altijd alleen een route kunt selecteren als er geen activiteit gaande is? If so, wat ongelooflijk armoedig zeg.
ik kan het zo even niet reproduceren op mijn 820, maar volgens mij kun je het doen door je bestaande activiteit te handmatig pauzeren (waarmee je op het scherm komt met de opties weggooien of bewaren).

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
GerbenBK schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:56:
[...]

ik kan het zo even niet reproduceren op mijn 820, maar volgens mij kun je het doen door je bestaande activiteit te handmatig pauzeren (waarmee je op het scherm komt met de opties weggooien of bewaren).
Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als sinds de Edge 705 is dit mogelijk. Vroeger kon je max. 500 trackpoints in een track zetten, dus als je een rit wou rijden van 100km moest je dit, in het beste geval, in 2 knippen. Halverwege de rit stoppen, en nieuwe koers activeren. De activiteit werd niet onderbroken of in 2 gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
Tommie12 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:37:
[...]
Voor routing zijn er inderdaad een paar opties. Ik heb het vermoeden dat ze iets hebben aangepast tussen 5.10 en 5.20, maar ik moet het nog eens verder uitzoeken. Ik heb het u op "prompt" staan, wat handig is op de koersfiets, maar irritant op de mountainbike ;-) . Je wil geen prompt selectie krijgen midden in een afdaling. >:)

Spijtig genoeg heeft Garmin ook besloten om de profielen (koers/mtb/...) eruit te slopen. Deze zijn wel aanwezig in de andere reeksen.

Voor mijn eerdere comment over de iWatch bedoelde ik dat Apple een 2de lijn zou kunnen maken met ICycle of iets dergelijks, zoals Garmin heeft met Fenix en Edge.

Vroeger reed ik met een GPSMAP60Csx (2006) en ik zie relatief weinig vooruitgang in de toestellen. Als ik bv mijn toenmalige Nokia 6230 uit 2006 vergelijk met een actuele Iphone 11 is er wel een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
GerbenBK schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Klopt, je kan via Courses en nieuwe route laden tijdens een bestaande (gepauzeerde) activiteit. De activiteit zal bij hervatten gewoon hernemen en doorlopen.

Dit is echter enkel mogelijk via reeds aanwezige courses. Het is dus niet mogelijk om via een ConnectIQ app (bv Komoot) die 2de course binnen te halen tijdens een activiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door de_menne op 06-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de_menne schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:30:
Spijtig genoeg heeft Garmin ook besloten om de profielen (koers/mtb/...) eruit te slopen. Deze zijn wel aanwezig in de andere reeksen.
Is puur marketing: wil je een groot scherm met alle features: Edge 1030 (Plus), anders Edge 530/830 wil je alle features maar geen groot scherm.
Voor mijn eerdere comment over de iWatch bedoelde ik dat Apple een 2de lijn zou kunnen maken met ICycle of iets dergelijks, zoals Garmin heeft met Fenix en Edge.
Allereerst er staat geen i in Apple Watch :-)
Ken je de uitdrukking: Schoenmaker blijf bij uw leest? Garmin Forerunner/Fenix zijn voor lopers/hikers, dat je daar ook kunt mee fietsen (niet alle modellen) is mooi meegenomen, maar echt ideaal is dit niet om veel detail weer te geven op zo'n klein schermpje. Als extraatje is dat leuk, maar ik kijk zelden naar mijn Apple Watch tijdens het fietsen, dus ik zie weinig meerwaarde. Ik ben ook geen loper/hiker dus waarom zou ik een Garmin Fenix aankopen? Waarom zou Apple naast zijn Apple Watch een toestel aanbieden voor zo'n kleine afzetmarkt?
Vroeger reed ik met een GPSMAP60Csx (2006) en ik zie relatief weinig vooruitgang in de toestellen. Als ik bv mijn toenmalige Nokia 6230 uit 2006 vergelijk met een actuele Iphone 11 is er wel een wereld van verschil.
Appels met peren ben je nu aan het vergelijken.
Beetje te veel offtopic om hierop in te gaan, maar ik ben niet akkoord met uw gedachtengang.
GPSMAP is een totaal ander doelpubliek dan de Garmin Edge. Waarom we toen een GPSMAP kochten was vooral omdat er nog geen fietsGPS op de markt was. Garmin Edge 605/705 is er pas later gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door RigolleM op 06-07-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
RigolleM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:59:
[...]
Waarom zou Apple naast zijn Apple Watch een toestel aanbieden voor zo'n kleine afzetmarkt?
[...]
Appels met peren ben je nu aan het vergelijken.
Klopt inderdaad, maar ik bedoel dat er nog geen toestel is dat feilloos werkt. Misschien is de x30-serie inderdaad meer iets voor mij, maar ik dacht dat een instapmodel goed genoeg was omdat ik het puur voor opmeten en gpx spoorvolgen gebruik.

Ik heb niet meer features nodig, maar ik reken wel op een toestel dat feilloos werkt in alle omstandigheden. Dit is spijtig genoeg niet het geval voor de Garmin Edge Epxlorer (door batterij en sw issues). Door mijn ervaringen met het toestel vermoed dat het vnl aan de software ligt en de wens van marketing om het niet teveel in het vaarwater van de duurdere toestellen te laten lopen.

Verder lijkt het mij te kloppen dat de afzetmarkt klein is, want de ebikers kopen een navigatieunit die samenwerkt met hun motor: https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/displays/
En de recreatieve fietsers zijn dikwijls al tevreden met hun smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

maartend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:55:
[...]

Komot gebruik je niet voor kaarten. Komoot gebruik je voor orutes. De kaarten zijn idd het beste van openfietsmap of freizeit.
Misquote? Ik heb het nergens over komoot gehad. Ik ging er vanuit dat de vraag over garmin kaartmateriaal ging. En ik kan komoot van harte aanbevelen, desalniettemin is het geen absolute must als je geen geld wilt uitgeven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@de_menne
De Garmin Edge Explore was bedoeld voor de recreatieve markt, niet zozeer voor de sportieve veel-fietser. Beetje om het gat te vullen na de Garmin Touring. Eerste keer dat ik hem zag had ik onmiddellijk een wauw-gevoel maar na het lezen van de specs en zien van de reviews was ik al minder enthousiast.

Mijn fietsbuddy rijdt met zo'n Garmin Edge Explorer en is eigenlijk niet zo ontevreden over het toestel, maar klaagt wel over de hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ben nu de Garmin Explore aan het opzetten met mijn telefoon...
Dat duurt....
Heb verschillende keren moeten herstarten, en nu duurt die eerste synch echt al een half uur of zo.
Ook via de Garmin IQ de app van komoot op de Garmin krijgen duurt gewoon zo lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tommie12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:41:
Ben nu de Garmin Explore aan het opzetten met mijn telefoon...
Dat duurt....
Heb verschillende keren moeten herstarten, en nu duurt die eerste synch echt al een half uur of zo.
Ook via de Garmin IQ de app van komoot op de Garmin krijgen duurt gewoon zo lang...
staan er al veel ritten in garmin connect? bij mijn 530 duurt dit enkele minuten max (toevallig laatst opnieuw gedaan ivm met een nieuwe telefoon, enkel de BT verbinding opzetten is dan niet genoeg, je moet de koppeling in connect echt als nieuw opstarten).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Prulleman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:44:
[...]

staan er al veel ritten in garmin connect? bij mijn 530 duurt dit enkele minuten max (toevallig laatst opnieuw gedaan ivm met een nieuwe telefoon, enkel de BT verbinding opzetten is dan niet genoeg, je moet de koppeling in connect echt als nieuw opstarten).
Staat nog niks in Garmin connect.

Ik blijf dat lopende mannetje zien in Garmin connect.
Heb al eens alles herstart, app opnieuw geinstalleer, garmin gereset etc.

Dat mannetje heeft al een halve marathon gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tommie12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Staat nog niks in Garmin connect.

Ik blijf dat lopende mannetje zien in Garmin connect.
Heb al eens alles herstart, app opnieuw geinstalleer, garmin gereset etc.

Dat mannetje heeft al een halve marathon gelopen.
1ste keer kan idd connecten wat gedoe opleveren. Had ik zowel mett mijn 830 als met mijn vivoactive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Nu is de connectie er, en ik kon er ook komoot op krijgen, maar nu werkt de app Garmin connect niet meer.

Ik geraak nu niet verder dan de vraag "do you regularly ride using a heart rate monitor? "
Wat ik ook antwoord, app reageert niet en blijft in dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:25:
Nu is de connectie er, en ik kon er ook komoot op krijgen, maar nu werkt de app Garmin connect niet meer.
Komoot werkt zonder Connect IQ app. Gewoon Garmin Connect toegang geven tot Komoot en de laatste 50 geplande ritten staan tussen uw koersen.

Ik denk dat je een beetje geduld moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
RigolleM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Komoot werkt zonder Connect IQ app. Gewoon Garmin Connect toegang geven tot Komoot en de laatste 50 geplande ritten staan tussen uw koersen.

Ik denk dat je een beetje geduld moeten hebben...
Connect IQ werkt, daarmee heb ik komoot op de Garmin kunnen zetten, en ik vindt daar nu ook de routes. Maar de Connect app loopt gewoon vast op dit scherm.
Ik kan antwoorden wat ik wil, scherm beweegt niet.
Als ik die app gedwongen af sluit... komt dat scherm terug na het openen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeZBSlO8olKoDhqApYdPSYVp3dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZyxdznm0hcIy0DTx8lVyPIe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 06-07-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 16:34
Al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Azrael schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:17:
Al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Al 3 keer....

Deze morgen nog eens gedaan, en nu schijnt het te werken. Gebruiksvriendelijk is toch anders.
Nu maar eens fietsen met die nieuwe aanwinst.

[ Voor 30% gewijzigd door Tommie12 op 07-07-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Afgelopen weekend eens aangezet. Maar ik blijk veel minder te eten en drinken dan de edge 530 beveelt. Vind het eerlijk gezegd niet zo handig. Op een ritje van 66km, het was zondag niet warm; ik moest 2 bussen drinken en 4x eten? Mwa... een appeltje en 1 busje had ik genoeg aan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
Tommie12 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Al 3 keer....

Deze morgen nog eens gedaan, en nu schijnt het te werken. Gebruiksvriendelijk is toch anders.
Nu maar eens fietsen met die nieuwe aanwinst.
I feel your pain ... ;)

Tijdens mijn laatste rit een nieuwe "feature" ontdekt:
https://forums.garmin.com...-and-locks-up-during-ride

Dit gebeurde bij mij pas na de upgrade naar 5.20, ervoor had ik geen last.
Ik ga voor een factory reset en hoop dat het dan weg is.

Succes met je aanwinst alleszins. Ondanks alle software miserie heb ik toch al hele mooie paden en tochten ontdekt in combinatie met Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mistraller schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Afgelopen weekend eens aangezet. Maar ik blijk veel minder te eten en drinken dan de edge 530 beveelt. Vind het eerlijk gezegd niet zo handig. Op een ritje van 66km, het was zondag niet warm; ik moest 2 bussen drinken en 4x eten? Mwa... een appeltje en 1 busje had ik genoeg aan.
Stel je voor hoeveel harder je kan als je wel zo veel eet en drinkt... :-)

Dit zijn van die features die mij als recreatiefietser aan mijn ... kunnen roesten.

Ik denk dat je pas echt moet letten op drinken vanaf 30km, en op eten als je boven de 100km gaat, en dan aan een toptempo gedurende een paar dagen na elkaar.
Ik hou het bij water en af en toe een stroopwafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 16:04

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Is er hier iemand die z'n Garmin koordje (tehter) voor de 530/830 (of soortgelijk) niet gebruikt en deze tegen verzendkosten wil opsturen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
magic_nl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:26:
Is er hier iemand die z'n Garmin koordje (tehter) voor de 530/830 (of soortgelijk) niet gebruikt en deze tegen verzendkosten wil opsturen?
Noemt lanyard en kost 2x niks bij Amazon bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Tommie12 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:50:
[...]

Stel je voor hoeveel harder je kan als je wel zo veel eet en drinkt... :-)

Dit zijn van die features die mij als recreatiefietser aan mijn ... kunnen roesten.

Ik denk dat je pas echt moet letten op drinken vanaf 30km, en op eten als je boven de 100km gaat, en dan aan een toptempo gedurende een paar dagen na elkaar.
Ik hou het bij water en af en toe een stroopwafel.
Ja dat inderdaad. Functie staat weer uit, de aanbevelingen sloegen nergens op.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren 2u15 gefietst en ik had volgens Garmin 581ml vocht verbruikt. Mijn bidon van 750ml met sportdrank was half leeg en bidon van 500ml met gewoon water was 2/3 leeg, dus dit lijkt mij toch aardig in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 08-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat je in welke situatie (weer/intensiteit) drinkt is erg persoonlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Prulleman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:17:
wat je in welke situatie (weer/intensiteit) drinkt is erg persoonlijk.
En zeer afhankelijk van je kledij.
Een beetje harder duwen, en het zweet begint bij mij echt te lopen.
Dan gaat het snel met vochtverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 07:13
de_menne schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:07:
[...]
Succes met je aanwinst alleszins. Ondanks alle software miserie heb ik toch al hele mooie paden en tochten ontdekt in combinatie met Komoot.
Wat is jullie aanpak om leuken paden/tochten te ontdekken? Ik gebruik ook Komoot met een Garmin Edge Explore, maar maak nu vooral veel eigen routes op basis van bekende paden. Of ik zie toevallig op de kaart een lang stuk en bouw dat er bij in. Dat moet vast leuker kunnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
@millerman_sf
Op komoot vind je van die rode dots, dat zijn highlights, en die kan je makkelijk aan je tour toevoegen.
Of ergens lukraak een bestemming toevoegen, en kijken wat komoot kiest om daar naar toe te rijden geeft ook mooie ontdekkingen.

En een beetje spelen met de instellingen (wermijden van ..., instellen op trekking of zelfs mountain bike) geeft je ook wat verrassingen. Je kan makkelijk aanpassen als het zanderig single track wordt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Laatst online: 21:27
een vraagje ivm garmin 830:

Op mijn 820 kreeg ik na 5 min een melding ivm prestatieconditie... vind ik wel interessant..

Nu mijn 830 sinds 3 mei in gebruik, melding prestatieconditie staat aan, maar komt niet op mijn scherm...

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
verhto schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:32:

Op mijn 820 kreeg ik na 5 min een melding ivm prestatieconditie... vind ik wel interessant..

Nu mijn 830 sinds 3 mei in gebruik, melding prestatieconditie staat aan, maar komt niet op mijn scherm...

Iemand een idee??
Volgens mij duurt dat ff voordat je die meldingen krijgt. Ik kreeg ze ook pas na een bepaalde periode op mijn FR245. Nog steeds geen idee wat het zegt maargoed. Ene keer staat er +0 basislijn, andere keer +3 oid :+

[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 08-07-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 22:34
Tommie12 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:15:
@millerman_sf
Op komoot vind je van die rode dots, dat zijn highlights, en die kan je makkelijk aan je tour toevoegen.
Of ergens lukraak een bestemming toevoegen, en kijken wat komoot kiest om daar naar toe te rijden geeft ook mooie ontdekkingen.

En een beetje spelen met de instellingen (wermijden van ..., instellen op trekking of zelfs mountain bike) geeft je ook wat verrassingen. Je kan makkelijk aanpassen als het zanderig single track wordt of zo.
Dit. De highlights hebben bij mij ook veel nieuwe routes/wegen/paden opgeleverd. Daarnaast gewoon van punt tot punt laten berekenen inderdaad. Ik gebruik daarnaast vaak nog even Google Street View om er zeker van te zijn hoe het eruit ziet en of het daadwerkelijk klopt dat de ondergrond single track is (soms is het gewoon fietspad of een schelpenpad namelijk of vice versa) :+

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_menne
millerman_sf schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Wat is jullie aanpak om leuken paden/tochten te ontdekken? Ik gebruik ook Komoot met een Garmin Edge Explore, maar maak nu vooral veel eigen routes op basis van bekende paden. Of ik zie toevallig op de kaart een lang stuk en bouw dat er bij in. Dat moet vast leuker kunnen :)
In de routeplanner kan je op highlights klikken. Dan kan je links naar onder gaan en kiezen voor "Meer Details" en daar vind je andere routes die die specifieke highlight hebben opgenomen.

Zelf kijk ik ook dikwijls op Strava. Daar kan je de GPX van een route downloaden en die kan je dan importeren als GPX in Komoot.

Komoot heeft ook Campfire events die je kan volgen: https://www.eventbrite.co.uk/o/komoot-30057240114

Misschien is deze wel iets voor jou: https://www.eventbrite.co...van-je-route-112405068586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
verhto schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:32:

Iemand een idee??
Geen idee wat die prestatiecondite is. Zoals je boven kan zien heb ik de "toeristen" Edge Explorer, maar ik volg mijn prestaties op via Elevate for Strava: https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing.
De Summit voor de cheapos :*)
Pagina: 1 ... 40 ... 101 Laatste