Ik herken het niet. Ik en mijn broer hebben een 5 jaar oude Garmin 810. Accuduur is nog steeds top (~12/13 uur) en BT connectie met 2 jaar oude iphone werkt goed. Ik fiets meer dan 300 uur per jaar, dus het ding wordt intensief gebruikt.RigolleM schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:43:
[...]
Garmin Edge 810 zag het levenslicht op januari 2013 en werd geproduceerd tot ergens midden 2017. Als je een toestel koopt van een early adapter dan is dit toestel al meer dan 7 jaar oud. Batterijduur zal al een flink pak minder zijn dan, ook al werd hij niet vaak gebruikt.
Ik heb nog altijd mijn Edge 800 en toen de Edge 810 uit kwam waren in mijn omgeving enkele die deze hadden gekocht en het toestel was minder makkelijk te bedienen dan mijn Edge 800. De GUI was gewijzigd en hadden vanalles verstopt onder de profielen (zoals we vandaag kennen met de huidige Edge).
BT protocol is sterk verouderd en kans is groot dat bepaalde recente BT devices waarmee je wilt koppelen niet zal werken. Het BT 4.0 protocol zal ook weerslag hebben naar uw smartphone qua batterijverbruik, zowel voor de Edge als smartphone.
YMMV en n=2