Galois schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Ok.
Maar hij zegt er erg weinig over... Even verder zoeken kom ik op de review van de 1030 het volgende tegen:
"But now with the Edge 1030, you’ve got what’s called ‘Trendline Popularity Routing’, which means that it leverages Garmin Connect data to determine these routes."
Hier lijkt juist weer te staan dat hij gebruik maakt van Garmin Connect hiervoor toch?
Zie 3:45 in het filmpje van DCRainmaker over de 830, daar zegt ie dat de data van connect gedownload wordt op het device zodat het daarop gebruikt kan worden voor routering.
Zie ook deze optie op mijn Garmin 830 waarin je het aan of uit kan zetten voor de routegeleiding:
:strip_exif()/f/image/vwW84f22pfBDmnefXTsHU0CH.jpg?f=fotoalbum_medium)
Dat is uiteraard alleen van toepassing als het apparaat die data ook heeft en gebruikt voor zijn eigen route bepaling.
Samenvattend (zoals ik het begrijp) de data wordt verzameld op Garmin Connect wat logisch is, want dat is dataheaven voor Garmin, maar wordt gedownload op je device zodat die deze garmin connect data ook kan gebruiken bij het "lokaal" berekenen van routes.
Edit: Gelijk maar even getest met navigatie naar een punt in Berg en Dal (vanuit mijn huidige locatie ligt dat aan de andere kant van Nijmegen). Zonder trendline plant ie dwars door het centrum van Nijmegen, met trendline gaat ie grotendeels om Nijmegen heen.
Hetzelfde geld als ik een route naar mijn werk in Den Bosch kies, met trendline kiest voor bekende snelfietspaden om het centrum heen, zonder gaat dwars door bloemkoolwijken van Oss en Den Bosch.
Beide trendline routes overigens niet de routes die ik, als "local" zelf zou kiezen, maar dat komt ook neer op persoonlijke voorkeur en wat meer kennis van de omgeving wat je als mens altijd meer hebt dan een apparaat natuurlijk

. Ze zijn wel goed te fietsen en zeker een grote verbetering tov de routes zonder trendline.
[
Voor 58% gewijzigd door
Kluus op 10-06-2020 13:22
]