@
DjVe Ik had hier dit weekend ook weer problemen mee (live tracking op Elemnt Bolt). Eigenlijk heb ik het dit jaar gewoon elke keer gehad wanneer we het proberen te gebruiken. Het heeft gewerkt maar kan niet meteen zeggen wanneer dit voor het laatst was, ergens vorig jaar, tijdens de winter fiets ik niet veel. De laatste keren was het telkens wanneer ik de telefoon gebruik bij een korte pauze. Bv omdat ik opgebeld werd, ik dacht dat live tracking er dan mee ophield omdat telefoon oproepen de dataverbinding van mijn telefoon afsluiten. Dit weekend was ik kort gestopt om een Whatsapp bericht te sturen, ik heb ook gezorgd dat de Elemnt app open stond toen ik mijn telefoon terug in mijn achterzak stak, voor zover ik weet had de telefoon nog steeds verbinding met de Bolt. Mijn Whatsapp bericht was een foto van de kaart op mijn Bolt, dus mijn vriendin kon in elk geval wel zien dat de laatste locatie dezelfde was als op de foto.
Ik verdenk er zelf mijn telefoon van omdat die een te agressief geheugenbeheer heeft, op mijn vorige telefoon had ik hier geen last van (3 jaar geleden ook wel dus aan de kant van Wahoo is er ook veel veranderd). Volgende keer probeer ik eens mijn locatie te delen met Whatsapp of Google Maps, en ik kan de live track van Garmin ook eens gebruiken via mijn Forerunner 935.
@
CuttingStorm Dan moet de GPS van de telefoon ook aan wat meer batterij verbruikt dan alleen de dataverbinding. Ik wil me er geen zorgen over te hoeven maken dat mijn telefoon voldoende opgeladen is voordat ik ga fietsen. Na een dag werken waarbij ik veel telefoneer, heb ik vaak nog 30% over, dat is meer dan voldoende voor live track met Wahoo (als het werkt) maar ik zit helemaal niet te wachten op een lege telefoon tijdens het rijden.
Ik heb echt geen zin mijn telefoon overdag te moeten opladen, dat is één van dé redenen dat ik een sporthorloge en fietscomputer heb. Toen ik alleen mijn telefoon gebruikte voor het bijhouden van activiteiten, moest ik altijd wachten tot die opgeladen was, of had ik onderweg een lege batterij. Toegegeven, de laatste jaren hebben telefoons grotere batterijen dan mijn toestel dat bijna 3 jaar oud is, maar dit toestel moet toch nog een aantal maanden mee.
Normaal lig ik ook niet zo wakker van live track, maar nu met de coronacrisis weet mijn vriendin wel liefst waar ik ben, vroeger keek ze er nauwelijks naar. En omdat ze 7 maanden zwanger is, moet ik ook wel steeds bereikbaar zijn.
@
venneke RideWithGPS ondersteunt bluetooth sensoren en kan gpx bestanden importeren (
https://ridewithgps.com/help/uploading-rides, je moet ze wel emailen blijkbaar).
Ik kan nog eens een pleidooi geven waarom ik een telefoon niet geschikt vind om op je stuur te bevestigen (iets met een batterij die te snel leeg gaat en dat een telefoon minder weersbestendig is), maar begrijp ook wel dat je, als je nog niet zo lang fietst, je nog niet meteen +€200 wilt uitgeven aan een fietscomputer. Op zich zijn er ook wel dingen die telefoons beter doen dan, en waarschijnlijk doe je geen ritten van meer dan 2 uur. Ik ben ook pas overgestapt naar een fietscomputer toen ik op vakantie een hele dag wou fietsen.