Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 19:55
RigolleM schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 16:18:
[...]

*snip*

connectie verlies met Garmin Varia,

*snip*
Dit gebeurt mij ook te regelmatig.
Ik krijg 'm bijkomend niet meer gelinkt zonder dat ook de lichtfunctie is ingeschakeld. Lukt dit bij jou vooralsnog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
plong schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:53:
[...]

Dit gebeurt mij ook te regelmatig.
Ik krijg 'm bijkomend niet meer gelinkt zonder dat ook de lichtfunctie is ingeschakeld. Lukt dit bij jou vooralsnog wel?
Maar dit is een Varia ding, er is geen modus waarin de radar aan is en het licht uit. Als je wel het licht aan hebt en de komoot ziet hem niet dan ga je even in het settings menu (aan/uit knop) en scroll je naar de radar. Dan pakt hij hem op.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 13:19
Wij zijn ook naar een fiets navigatie aan het kijken, niet om de sportprestaties te meten maar echt te navigeren.
De nieuwe Mio Cycle Discover Plus spreekt me erg aan omdat het alles lijkt te hebben wat ik wil. Integratie met Komoot, WiFi om draadloos de routes te laten en nog enkele leuke extra’s.
De andere merken zoals Garmin spreekt me minder aan omdat zij veel meer focussen op het sportieve.
Na wat opzoek werk op het internet, lees ik veel negatieve reacties over Mio wat me nu toch wat tegenhoudt om de Cycle Discover plus te bestellen.

Heeft er hier al iemand ervaring met de Mio Cycle Discover Plus of met Mio in het algemeen?

Heeft er iemand tips naar welke toestellen ik kan kijken voor puur navigatie en routes draadloos te verzenden naar de fietscomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Hyperdunk_15 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:35:Nu alleen nog een goede houder zoeken zodat het gat tussen stuur en de fietscomputer niet te groot wordt ( het oog wil ook wat :9 )
De originele front mount is inderdaad te groot voor de Edge 530/830.
MrAngry schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:01:
[...]
Maar dit is een Varia ding, er is geen modus waarin de radar aan is en het licht uit. Als je wel het licht aan hebt en de komoot ziet hem niet dan ga je even in het settings menu (aan/uit knop) en scroll je naar de radar. Dan pakt hij hem op.
Inderdaad de Varia RTL510 moet op één van de drie lichtstanden staan. Bij de Wahoo verloor ik gemiddeld zo'n 5x de connectie, ondertussen was ook de cadans en HR verdwenen... duurde ff tegen dat het signaal terug werd opgepikt. Dit vond ik behoorlijk irritant.. je moet telkens op de middelste knop drukken om terug te keren.

Zopas met de Edge 830 gereden i.c.m. de Garmin Varia en had geen enkele keer connectie verlies. De integratie van de Varia is ook beter, maar ik was al blij dat dit werkte via de Wahoo Elemnt Bolt.

Het eerste wat mij opviel bij de Garmin Edge 830 tov Wahoo Elemnt Bolt is dat het scherm van de Wahoo duidelijker is. Opgelet de Edge 830 is leesbaar maar Wahoo zijn LCD is nog beter. De afwerking van de Edge is toch iets meer premium dan Wahoo, zeker de knoppen en het luikje waar de USB achter zit zijn minder fragiel. Ik zie nu ook mijn 12 speed tandwielverhoudingen, bij de sensors kon ik de grootte van mijn kettingbladen en cassette aanpassen, nu nog achterhalen waar deze info wordt weergegeven via Garmin Connect. Ik heb wel mijn ledjes bovenaan gemist :+
Ik stond nog op mijn oprit (had net op stop gedrukt) en de rit was al gesynct met Garmin Connect en stond al klaar op Strava. Dit gaat toch iets vlotter dan bij Wahoo, zeker de laatste tijd viel dit wat tegen bij Wahoo.

Zaterdag ga ik navigeren naar het Atomium, ritje van 130km.. zal dan mijn bevindingen over de navigatie hier neerpennen, eerst nog 2 dagen prutsen met de Connect IQ apps zoals Komoot, Strava, My Edge2,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed om te horen dat de Garin naar behoren werkt. De 530 bevalt mij ook erg goed.
@Hyperdunk_15 je kan kijken naar een k-edge mount, die zijn van aluminium en zeer minimalistisch. Heb zelf de sport mount, zeer stevig. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Hyperdunk_15 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 18:35:
[...]
Nu alleen nog een goede houder zoeken zodat het gat tussen stuur en de fietscomputer niet te groot wordt ( het oog wil ook wat :9 )
Er zitten ietshouders bij. 1 voor je stuur, 1 op je stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-10 16:36
Racingboy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:
Wij zijn ook naar een fiets navigatie aan het kijken, niet om de sportprestaties te meten maar echt te navigeren.
De nieuwe Mio Cycle Discover Plus spreekt me erg aan omdat het alles lijkt te hebben wat ik wil. Integratie met Komoot, WiFi om draadloos de routes te laten en nog enkele leuke extra’s.
De andere merken zoals Garmin spreekt me minder aan omdat zij veel meer focussen op het sportieve.
Na wat opzoek werk op het internet, lees ik veel negatieve reacties over Mio wat me nu toch wat tegenhoudt om de Cycle Discover plus te bestellen.

Heeft er hier al iemand ervaring met de Mio Cycle Discover Plus of met Mio in het algemeen?

Heeft er iemand tips naar welke toestellen ik kan kijken voor puur navigatie en routes draadloos te verzenden naar de fietscomputer?
Ik heb zelf de Mio 505hc al heel wat jaartjes in gebruik. De Mio begint nu wat kuren te vertonen en de batterij wordt duidelijk minder. Het toestel is mij verder goed bevallen. Vooral de surprise me functie vind ik een uitkomst, vooral op plekken waar je onbekend bent (vakantie). Sowieso vind ik dat in vergelijking tot Garmin de Mio leukere routes maakt als je gewoon van a naar b navigeert.
Zelf ben ik in afwachting waar Hammerhead mee komt. Mogelijk dat de karoo 2 de opvolger van mijn Mio wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:36:
Zaterdag ga ik navigeren naar het Atomium, ritje van 130km.. zal dan mijn bevindingen over de navigatie hier neerpennen, eerst nog 2 dagen prutsen met de Connect IQ apps zoals Komoot, Strava, My Edge2,...
Komoot en Strava hoef je niet meer met Connect IQ apps te syncen, maar dat kan ie nu out-of-the-box (en ride-with-gps ook trouwens):

https://www.dcrainmaker.c...devices-a-decade-old.html

De apps werken natuurlijk ook gewoon als je dat fijner vind, maar als je bovenstaande instelt werkt het dus min of meer hetzelfde als met de Wahoo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
RigolleM schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:50:

Hidemybell mini is dus te krap, voorlopig de standaard Garmin mount + Knog bel gemonteerd. Later de Bontrager Blendr bestellen...
De Blendr heb ik ook icm de 830, werkt perfect. Op heel hobbelige steentjesstraten zakt ie soms naar beneden maar voor de rest blijft ie goed staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verhto
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:27
vraag ivm garmin 830, ik krijg plots geen live-segmenten meer op mijn garmin tijdens de rit. Heb proefabo STRAVA en is verbonden met garmin...

Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
[b]Racingboy in "Het grote fietscomputer topic"
Een Wahoo? Navigatie met turn-by-turn functie via Komoot. Komoot is op de Wahoo te syncen via Wi-Fi. De pagina's die je ziet op het scherm kan je volledig instellen naar eigen wens. Ik heb bijvoorbeeld naast de kaart één extra pagina met voor navigatie handige items zoals gereden afstand, nog te rijden afstand, huidige temperatuur en huidige richting.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-10 13:45
Racingboy schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:32:

Ik heb de Mio Cyclo 505 gehad, wat een onding. Drie keer stuk gegaan, laatste keer buiten garantie.
Klantenservice is dramatisch, ik zal dan ook absoluut niet voor een Mio gaan.
Daarnaast was het ding heel traag en kon hij niet tegen (spat)water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Laatst online: 08-10 09:43
Iemand een tip voor een voordelige (BLE en ANT+) hartslagband?

Ik deel mijn Wahoo TICKR met mijn vriendin maar ze is meer gaan sporten en we zijn steeds weer die band aan het verstellen (korter, langer)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:39
MOOS schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:50:
Iemand een tip voor een voordelige (BLE en ANT+) hartslagband?

Ik deel mijn Wahoo TICKR met mijn vriendin maar ze is meer gaan sporten en we zijn steeds weer die band aan het verstellen (korter, langer)...
Magene MHR10, 20 euro bij ome Ali

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Racingboy Als het puur navigeren is waarom kies je niet voor een outdoor toestel zoals bv. Garmin eTrex/Oregon.

Ik ga geen verdere uitspraken doen over Mio maar als vloggers als DC Rainmaker & GPLama weinig woorden vuilmaken aan deze toestellen, zegt dit toch genoeg. Er zullen wel tevreden gebruikers zijn, maar die zijn eerder zeldzaam en er is ook geen community zoals met Garmin en Wahoo, waar je op kunt terugvallen als je wat vragen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 13:19
RigolleM schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:03:
@Racingboy Als het puur navigeren is waarom kies je niet voor een outdoor toestel zoals bv. Garmin eTrex/Oregon.

Ik ga geen verdere uitspraken doen over Mio maar als vloggers als DC Rainmaker & GPLama weinig woorden vuilmaken aan deze toestellen, zegt dit toch genoeg. Er zullen wel tevreden gebruikers zijn, maar die zijn eerder zeldzaam en er is ook geen community zoals met Garmin en Wahoo, waar je op kunt terugvallen als je wat vragen hebt...
Bedankt, ga ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:55
Ik heb Komoot ingesteld om te syncen met m'n Garmin. Maar er gebeurd niks, moet ik geduld hebben? Of zou het instant moeten werken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IjvFwPOkre4w1JgZ_c0iAYrAM38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PoewmfZFRWC7TezHJJ45MBSs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEL8aFyzDDA5414Lu1dcFtVvBMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V6ijDyVZl0E8U6KgUoXc2cjj.png?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
@kw_nl staan ze in komoot onder gepland? dat is volgens mij wel de bedoeling, de nieuwste 50 geplande routes worden gesynced naar garmin (bij mij in ieder geval wel)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 15:55
@Prulleman , Ja er staan er 4 gepland die ik vandaag heb aangemaakt...

Schijnbaar toch geduld hebben, na een uurtje staan ze er wel in...

[ Voor 32% gewijzigd door kw_nl op 28-05-2020 15:29 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Duurde bij mij wel even als je alles hebt ingesteld. Eerste keer syncte hij ook veel meer routes om het daarna weer terug te brengen naar 50.

Even geduld hebben misschien? Na deveerste sync gaat het bij mij in ieder geval wel gewoon snel.

Edit: oeps, ik lees nu pas je laatste reactie... :X

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 28-05-2020 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:03
Je zou toch eens moeten kijken naar de Garmin Edge Explore. Die heeft "echte" navigatie, in tegenstelling tot sommige andere fietscomputers waar je bijv. niet naar een adres kan navigeren en die ook niet een nieuwe route berekenen als je van je route afwijkt maar je met een pijltje terug proberen te leiden naar je oorspronkelijke route.

De Edge Explore doet dat wel en is te koop voor 189.- Hij is goedkoper omdat hij de typische sportfuncties mist die de 830 en 1030 wel hebben. Zoals powermeter support, strava live segmenten en trainingsschema's. Ook in Garmin Connect zijn de fitness functies heel beperkt: Je kan weliswaar een hartslagmeter koppelen maar behalve weergeven van de hartslag wordt er verder weinig mee gedaan, dingen zoals trainingsstatus, Vo2 max etc. worden niet weergegeven in Garmin Connect.

Maar de navigatie is dus echt prima. De kaarten zijn afkomstig van OpenStreetMap en zijn bijzonder gedetailleerd. Je krijgt kaarten van heel Europa erbij en als je wilt kun je zelf kaarten toevoegen. Ook fietsknooppunten zijn inbegrepen. Routes die je zelf aanmaakt in bijv. Komoot (of van anderen pakt) kan je draadloos verzenden naar je Edge. Om dat ikzelf geen iPhone (of Android) heb gebruik ik daarvoor een USB kabeltje en dat gaat ook vanzelf en supersnel.

Je kan het apparaat ook zelf routes laten aanmaken naar bewaarde locaties, adressen of POI's. Hij heeft een touchscreen wat goed werkt, ook bij regen en mooi scherp is. Je kan hem koppelen aan je telefoon voor notificaties, weerberichten of live group tracking. Je kan zelf datavelden instellen, als je naar dat scherm kijkt (en dus niet de kaart in beeld hebt) krijg je vanzelf een waarschuwing 150 meter voor een kruising of splitsing. Hij kan het thuisfront waarschuwen als je een ongeluk krijgt.

Als je kan leven zonder de sportfuncties is het een prima deal.

[ Voor 5% gewijzigd door Eager op 28-05-2020 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:39
verhto schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:07:
vraag ivm garmin 830, ik krijg plots geen live-segmenten meer op mijn garmin tijdens de rit. Heb proefabo STRAVA en is verbonden met garmin...

Iemand een idee
Zelf (nog) geen ervaring mee, maar een vriend vroeg mij dit deze week ook...

Moet je de segmenten soms met een ''ster'' beoordelen? En hoe/waarmee heb je de route gemaakt, of fietste je zonder vooraf gemaakte route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Kennen jullie een fietscomputer (simpel) waar ik kan instellen dat het gemiddelde onder een bepaalde snelheid niet gewijzigd wordt? In mijn vaste route zit een brug, waar ik met een trap omhoog en met een trap omlaag moet lopen, en dat heeft een verbazend grote invloed op het gemiddelde.

Ik wil gaag aan het gemiddelde zien hoe hard ik gemiddeld fiets, zonder stukjes waar ik met 3 km/u loop mee te tellen.

Het is lastig om hierop te zoeken op internet, ik kon zo niets vinden.

Alternatieven als steeds de computer uitklikken, of steeds de sensor wegdraaien, zijn ook niet echt handig.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Laatst online: 20:30
thunder7 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:54:
Kennen jullie een fietscomputer (simpel) waar ik kan instellen dat het gemiddelde onder een bepaalde snelheid niet gewijzigd wordt? In mijn vaste route zit een brug, waar ik met een trap omhoog en met een trap omlaag moet lopen, en dat heeft een verbazend grote invloed op het gemiddelde.

Ik wil gaag aan het gemiddelde zien hoe hard ik gemiddeld fiets, zonder stukjes waar ik met 3 km/u loop mee te tellen.

Alternatieven als steeds de computer uitklikken, of steeds de sensor wegdraaien, zijn ook niet echt handig.
Mijn Garmin edge 530 kan het, maar dat is een vrij prijzig apparaat voor deze user case. Daar pauzeert hij automatisch onder een zelf ingestelde snelheid. Wellicht heeft de goedkopere edge 130 deze functie ook, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7

thunder7

Ik zie bluetooth, gps, oplaadbare batterij - dat is allemaal meer dan wat ik zoek. Ter vergelijking: ik heb nu een Sigma BC16.16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

Sherlock

No Shit

Is het echt te veel moeite om 1 keer op stop en 1 keer op start te drukken als je de trap op en af gaat? Je pakt je fiets toch al op neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Sherlock op 29-05-2020 09:13 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als je niet teveel wil uitgeven kijk dan even op marktplaats, staan genoeg Garmin Edges op. (500/510/520)
Recent reed ik nog met een Edge 705, prima appraat hoor, miste enkel wifi en bluetooth.
Fiets al jaren met de Garmins, Edge 305 > 705 > 530. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@thunder7 inderdaad, zoals @Sherlock zegt.. er moet toch een pauze knop op zitten..?
dat het gemiddelde onder een bepaalde snelheid niet gewijzigd wordt
dat is gewoon pauzeren, dan tel je een bepaald stuk niet mee. En zoals aangegeven, de meeste GPS computers hebben wel een auto pauze functie, goedkopere misschien ook, maar of je dan een ondergrens kan instellen.. dat moet je in de specs opzoeken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snelheidssensor? Wiel gewoon blokkeren = geen snelheid...

Zo eens in de Alpen 3 km moeten klimmen met fiets op de rug, gemiddelde snelheid was toen ook behoorlijk laag, en had toen geen snelheidssensor op mijn MTB geïnstalleerd.

Iemand die mij op weg kan helpen om voor een activiteit mijn versnelling verhoudingen kan zien via Garmin Connect? Ik zie het aantal keer schakelen wel op de Edge 830 in het overzicht, maar vind dit nergens in de Garmin Connect app (iOS en webbrowser).

[ Voor 95% gewijzigd door RigolleM op 29-05-2020 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:13
Je kan ook gewoon schijt hebben aan je gemiddelde snelheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinW schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:34:
Je kan ook gewoon schijt hebben aan je gemiddelde snelheid ...
Klopt, gemiddelde snelheid zegt niks over uw rit... Ik kan mijn gemiddelde snelheid onder controle houden wanneer ik langs het water rijdt, maar éénmaal op de openbare weg, moet je regelmatig inhouden voor verkeerssituaties/obstakels en verdwijnt uw gemiddelde snelheid als sneeuw voor de zon... Je kan uw gemiddelde snelheid ook niet vergelijken met andere ritten want de situatie is altijd anders (weer, windrichting, verkeerssituaties, obstakels (bv. wandelaars/trage fietsers), zin in het fietsen, conditie, wel of niet wieltjeszuigen,..). Op Strava opscheppen met uw gemiddelde snelheid neem ik altijd voor een korreltje zout, want je kent niet de situatie waarmee deze persoon zijn snelheid heeft gereden, en vaak reden ze in een grote groep waar ze zich lekker konden verschuilen achter de rest 8)7
Op de MTB zijn de gemiddelde snelheden iets realistischer om te vergelijken, maar ik ken gasten die vlammen op de openbare weg of een lang stuk rechtdoor en éénmaal het technisch wordt en/of omhoog gaat, vallen ze stil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Auto-pauze, maar heb gemerkt dat bij Garmin die net te laag is waardoor als ik loop met de fiets (begraafplaats , even banaantje eten bij m'n pa....) dat toch gewoon gemeten wordt. Dat is idd dramatisch voor je gemiddelde, en omdat die snelheid zoveel lager is, ben je daarna nog een uur aan het trappen om 'm weer gelijk te trekken aan wat het was voor die wandeling :D (lekker boeiend maar ok). Op Garmin zou ik het trouwens oplossen met de ronde-button. Dan pak je niet de hele rit maar op stukken waar je het echt relevant vind. Gemiddelde over de hele rit vind ik sowieso echt nietszeggend, even file op het fietspad verpest het al zeg maar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gebruikt iemand hier de "rust functie" in de trainingsfunctionalitetien van Garmin. Ik vind dit wel een mooie feature, maar ik kom net thuis van een uurtje intervallen (anaeroob, 12x30s) en bij thuiskomst roept de Garmin dat ik nu 4 dagen rust moet nemen...

Ik weet ook wel dat dat geen lichte training was, maar normaal zou ik hier een dagje rust voor nemen en dan aannemen dat ik weer klaar ben voor alles. Hoe veel moet ik mij hier van aantrekken? Dit is pas mijn vierde rit met de Garmin, zou het kunnen dat hij mijn trainingload (want die info heeft ie ook nog niet en daarbij zegt ie ook netjes dat ie nog meer trainingsgegevens nodig heeft) nog moet leren kennen en dat deze feedback op dit moment eigenlijk nog niet zo veel zegt?

Ik hoop dat laatste eigenlijk, want zondag gaan we een mooie lange rit maken dus als het zo door gaat geeft de Garmin straks gewoon permanent aan dat ik 5 dagen (want dat is de max dacht ik) moet rusten waarmee die hele functie nutteloos wordt... :+

(of gebruik ik het gewoon verkeerd en moet je er alleen voor zorgen dat ie op 0 staat bij een écht belangrijke activiteit zoals een cyclo of belangrijke wedstrijd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7

thunder7

For the record: het gaat hier om woon-werk verkeer met een fiets die ik zeker niet even optil bij het de trap oplopen (al is het maar omdat er altijd een reparatie-set, luchtpomp, regenpak en die *** ketting in de fietstas zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Crazy D schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Auto-pauze, maar heb gemerkt dat bij Garmin die net te laag is waardoor als ik loop met de fiets (begraafplaats , even banaantje eten bij m'n pa....) dat toch gewoon gemeten wordt. Dat is idd dramatisch voor je gemiddelde, en omdat die snelheid zoveel lager is, ben je daarna nog een uur aan het trappen om 'm weer gelijk te trekken aan wat het was voor die wandeling :D (lekker boeiend maar ok). Op Garmin zou ik het trouwens oplossen met de ronde-button. Dan pak je niet de hele rit maar op stukken waar je het echt relevant vind. Gemiddelde over de hele rit vind ik sowieso echt nietszeggend, even file op het fietspad verpest het al zeg maar.
Je kan die snelheid toch instellen? In ieder geval wel op de 530. Standaard is 'ie bij mij 5km/h, maar je kan per 1 km/h instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Oplossing, jezelf niet zo blindstaren op je gemiddelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

Sherlock

No Shit

thunder7 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:44:
For the record: het gaat hier om woon-werk verkeer met een fiets die ik zeker niet even optil bij het de trap oplopen (al is het maar omdat er altijd een reparatie-set, luchtpomp, regenpak en die *** ketting in de fietstas zit).
Zoals al aangegeven, gemiddelde stelt niet zo veel voor hoor. En als je het wel belangrijk vindt, dan kun je bijvoorbeeld even de pauze knop (of start/stop) indrukken als je over die trap moet. Of je moet gaan voor een wat meer geavanceerde fietscomputer, maar dat wilde je liever niet.

edit: mocht je een telefoon met GPS hebben is dat misschien nog een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Sherlock op 29-05-2020 15:43 . Reden: Apps ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
Mijn Garmijn Edge Explore stopt met tellen onder de 10km/uur.
Dat stond standaard zo ingesteld maar je kan instellen wat je wilt.

In Garmin connect zie je dan je "Gemiddelde bewogen snelheid" als volgt:

Tijd 2:33:19

Tijd bewogen 2:27:08

Verstreken tijd 2:50:16

Gemiddelde snelheid 23,3 kph

Gemiddelde bewogen snelheid 24,3 kph

Dat is precies wat je wilt, toch?
Scheelt toch weer één hele kilometer per uur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Maar uiteindelijk gaat het om wat op Strava terecht komt ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:13
Gisteren de nieuwste firmware update voor de Bolt geïnstalleerd. Hierna met de iPhone geprobeerd om instellingen op de Bolt aan te passen, maar het scherm blijft hangen op “configuratie ophalen”. Voordat ik dingen ga doen waarbij ik gegevens kwijt raak :z , is dit nu bug van de iPhone app? De huidige versie schijnt ook problemen te hebben met GPX bestanden importeren.

Edit: vaag .... gisteren en eergisteren meerdere keren de App en de Bolt opgestart met dit probleem. Vandaag ineens spontaan probleem opgelost. :?

[ Voor 16% gewijzigd door EdwinW op 30-05-2020 17:18 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een ritje met de nieuwe Edge 830 en 160km genavigeerd.

Moest wel ff terug wennen aan het scherm van een Edge qua navigatie, is toch minder duidelijk dan bij een Wahoo Elemnt, toch zeker als de zon erop zit.. en ook vaak problemen gehad dat de kaart niet snel genoeg draaide... zeker als je door een stad als Brussel fietst kan dit wel eens fout aflopen. Beetje uitzoomen en de bochten op voorhand al wat inschatten hielp na een tijdje... Afslagbegeleiding stond gelukkig af anders hadden we nog meer miserie... Het herbereken ging zeer vlot, 2x een afgesloten weg en heeft ons mooi omgeleid en ons terug op de oorspronkelijke route geplaatst.

Over het algemeen tevreden over de Edge 830, mis wel mijn LEDs bovenaan het scherm :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik merk de laatste tijd op mijn Edge 820 juist dat de afslagbegeleiding feilloos werkt i.c.m. Strava Routes. De kaart draait inderdaad soms niet snel genoeg, zeker bij drukke stukken met veel bochten.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
Prulleman schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:50:
Ik vermoed dat de verkoper wel ok is, maar dat de prijs mogelijk een foutje is.. verder is er niet zoveel risico met Amazon ertussen. (Wel mogelijk gedoe)
Amazon heeft in geval de leverancier een oplichter blijkt niet een heel fijne reputatie d.w.z. ik zou eerder vertrouwen op je creditcard of paypal dan op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eager
Prulleman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:24:
Ja, als het niet op Srava staat was alle moeite voor niets.

Strava neemt blijkbaar de "bewogen" tijd. Voor de rit hierboven geeft Strava:

Gemid 24,1km/u
Max: 40,7km/u
Verstreken tijd 2:50:17

Dit zegt Garmin:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Eager schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:27:
[...]

Ja, als het niet op Srava staat was alle moeite voor niets.

Strava neemt blijkbaar de "bewogen" tijd. Voor de rit hierboven geeft Strava:

Gemid 24,1km/u
Max: 40,7km/u
Verstreken tijd 2:50:17

Dit zegt Garmin:

Is ook op mijn wandelGPS van Garmin. Ook velden met gemiddelde snelheid en gemiddelde snelheid beworgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Prulleman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:24:
It’s all about the KOM’s 🕺🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08-10 16:00

Galois

1811 - 1832

Ik heb het al een paar keer gehad (afgelopen maand 2x, daarvoor meer dan een jaar geleden denk ik), dat mijn Garmin (Edge 1000) corrupte tijdstempels heeft.

Dit is eenvoudig te corrigeren met (bv) fitfiletools.com. Maar goed, voorkomen is altijd beter :)

Die website die doet het volgende: "Time normalization removes large time jumps from corrupted time records. Only select this option if you tried to fix a corrupted time file without this selected and it failed."
De oplossing is dus bekend... :)

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En weet iemand hoe je dit kunt voorkomen? Tips die ik op internet vind zijn van die standaard tips als 'reset, nieuwste update, enz' wat ik (uiteraard) allemaal heb :)

Iemand bekend hiermee?

(oh ja... de reden dat ik hier tegenaan loop is omdat het bestand wel op Garmin Connect komt te staan, maar niet op Strava. Als ik het bestand dan handmatig upload (na dus het .fit-bestand van Garmin Connect gehaald te hebben) geeft Strava de foutmelding. Na bovenstaande website dit corrupte bestand te laten herstellen, lukt het uploaden naar Strava wel. Het probleem is dus dat het bestand niet automatisch op Strava komt vanwege die verkeerde time stamps)

[ Voor 22% gewijzigd door Galois op 31-05-2020 13:47 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Fenix 6X Sapphire die ik gebruik met wielrennen wijkt af qua hoogte. Dit is mij eerder niet opgevallen, het betreft volgens mij de laatste twee ritten.

Vrijdag 5000 hoogtemeters gedaan in het zuiden van Limburg bij een rondje van 61,5 km en vandaag 750 hoogtemeters, wederom zuiden van Limburg, bij een rondje van 70 km.

Zou in principe kunnen misschien, maar mijn Garmin Edge Explore zegt iets anders.

Als ik vervolgens in Garmin Connect de route bekijken en klik op “Hoogtecorrecties inschakelen” wordt de Fenix aangepast en komt het ineens overeen met de Edge.

Iemand een idee hoe het komt en wat ik eraan kan doen (behalve steeds corrigeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:43
Eager schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:14:
[...]
Mijn Garmijn Edge Explore stopt met tellen onder de 10km/uur.
De mijne onder de 25 km/u >:). Je gemiddelde is toch waar alles in het leven omdraait? :D

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:43
Ik heb het gehad met indoor trainen, omdat hij soms de tijd synced met de satellieten volgens mij. En die verbinding staat uit met indoor training.

En ik heb het een keer gehad toen ik met de kaarten had zitten kloten. 1 er van doet volgens mij dus iets met je tijd(-zone).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
coelho schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:37:
Zijn er meer mensen die sinds de laatste 2 firmware updates van de Elemnt Bolt het probleem hebben dat ritten niet automatisch synchroniseren en dus niet naar Strava gepusht worden? De rit blijft in de iPhone app op 'te synchroniseren' staan. Pas na afsluiten en herstarten van de Bolt en dus opnieuw synchroniseren met de app, wordt de rit afgerond en verstuurd.
Met de update van 22 mei leek het probleem verholpen te zijn. Echter na de update van 27 mei is het weer terug.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

edwardmila schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:52:
Fenix 6X Sapphire die ik gebruik met wielrennen wijkt af qua hoogte. Dit is mij eerder niet opgevallen, het betreft volgens mij de laatste twee ritten.

Vrijdag 5000 hoogtemeters gedaan in het zuiden van Limburg bij een rondje van 61,5 km en vandaag 750 hoogtemeters, wederom zuiden van Limburg, bij een rondje van 70 km.

Zou in principe kunnen misschien, maar mijn Garmin Edge Explore zegt iets anders.

Als ik vervolgens in Garmin Connect de route bekijken en klik op “Hoogtecorrecties inschakelen” wordt de Fenix aangepast en komt het ineens overeen met de Edge.

Iemand een idee hoe het komt en wat ik eraan kan doen (behalve steeds corrigeren)?
Je geeft niet heel veel info. Hoogte is altijd een moeilijk punt voor gps.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat de fenix je 5000 hm geeft en de edge 0?
Liggen de startpunten ver uit elkaar (begin je volgens de fenix op de mont blanc en start de edge aan de noordzeekust, qua hoogte?) of is er heel veel spreiding onderling.
Je hebt eigenlijk pas met fouten te maken (en dan weet je nog niet welk toestel van de twee) als de hoogteverschillen (dus niet de absolute hoogte) niet parallel lopen tijdens de rit. Dus kijk daar ook eens naar.
Tot slot als je dan gaat vergelijken, vergelijk dan de data van het toestel voordat het connect/strava sausje erover gaat op bijvoorbeeld http://www.mygpsfiles.com/app/

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:35
Ik heb een Sigma Rox 11 GPS. Ik merk nu al een hele tijd dat de snelheid erg fluctueert als ik onder een dicht bladerdek fiets of in het bos. Dan valt de snelheid zo 5km terug en gaat maar weer langzaam terug ondanks een constant tempo. In open ruimte reageert ie een stuk beter.
Is dit iets waar alle fietscomputers mee te maken hebben? Zou nog wel eens willen upgraden naar een Wahoo of Garmin, maar zou wel fijn zijn als ik hier dan ook weer niet tegenaan loop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Southern Sun schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:12:
Ik heb een Sigma Rox 11 GPS. Ik merk nu al een hele tijd dat de snelheid erg fluctueert als ik onder een dicht bladerdek fiets of in het bos. Dan valt de snelheid zo 5km terug en gaat maar weer langzaam terug ondanks een constant tempo. In open ruimte reageert ie een stuk beter.
Is dit iets waar alle fietscomputers mee te maken hebben? Zou nog wel eens willen upgraden naar een Wahoo of Garmin, maar zou wel fijn zijn als ik hier dan ook weer niet tegenaan loop.
Als je de snelheid van gps gebruikt hebben alle computers hier wel last van in meer of mindere mate. De oplossing hiervoor is een snelheidssensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
rockhopper schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Maar ik begrijp uit je verhaal dat de fenix je 5000 hm geeft en de edge
Liggen de startpunten ver uit elkaar (begin je volgens de fenix op de mont blanc en start de edge aan de noordzeekust, qua hoogte?) of is er heel veel spreiding onderling.
Startpunten waren gelijk en de Edge tikte 470 meters af.
Beiden voordat ze met Garmin Connect / strata waren verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

mhr-zip schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb het gehad met indoor trainen, omdat hij soms de tijd synced met de satellieten volgens mij. En die verbinding staat uit met indoor training.

En ik heb het een keer gehad toen ik met de kaarten had zitten kloten. 1 er van doet volgens mij dus iets met je tijd(-zone).
Ik heb niets gedaan met mijn kaarten... Dus daar kan het bij mij niet aan liggen. Bovendien gebeurt het sporadisch. Ik dacht misschien dat het ook zou kunnen komen als ik wegga zonder dat er een goed GPS-ontvangst is?

Geen idee...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb niets gedaan met mijn kaarten... Dus daar kan het bij mij niet aan liggen. Bovendien gebeurt het sporadisch. Ik dacht misschien dat het ook zou kunnen komen als ik wegga zonder dat er een goed GPS-ontvangst is?

Geen idee...
FietsGPS aanleggen en vertrekken is altijd problemen met hoogtemeting. Beter wachten tot GPS signaal heeft en dan nog een minuutje wachten... Als je bv. gestopt bent op 400hm en de volgende keer start op 10hm gaat hij dus aanvangen met die 400hm... Door de GPS wat tijd te gunnen voor herpositionering zal dit te voordele zijn van uw hoogtemeting.

Je kan je fietsGPS kalibreren (instellingen - systeem), dit al eens uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:35:
[...]

FietsGPS aanleggen en vertrekken is altijd problemen met hoogtemeting. Beter wachten tot GPS signaal heeft en dan nog een minuutje wachten... Als je bv. gestopt bent op 400hm en de volgende keer start op 10hm gaat hij dus aanvangen met die 400hm... Door de GPS wat tijd te gunnen voor herpositionering zal dit te voordele zijn van uw hoogtemeting.

Je kan je fietsGPS kalibreren (instellingen - systeem), dit al eens uitgevoerd?
Ja, heb automatische kalibratie aanstaan thuis.
Ik doe mijn GPS aan mijn fiets en ga daarna dingen doen (handschoenen pakken, helm, zonnebril, enz). Kans is klein dat het door slecht gps ontvangst komt. Maar geen idee waardoor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Ja, heb automatische kalibratie aanstaan thuis.
Ik doe mijn GPS aan mijn fiets en ga daarna dingen doen (handschoenen pakken, helm, zonnebril, enz). Kans is klein dat het door slecht gps ontvangst komt. Maar geen idee waardoor wel.
Ik ben je met iemand anders aan het verwarren, jij had problemen met die tijdstempels.. iemand anders met hoogtemeting. Ik reageerde op de hoogtemeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:05:
[...]

Ik ben je met iemand anders aan het verwarren, jij had problemen met die tijdstempels.. iemand anders met hoogtemeting. Ik reageerde op de hoogtemeting...
Hahaha. Ik dacht al: waarom begint hij over hoogtemeting? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

edwardmila schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Startpunten waren gelijk en de Edge tikte 470 meters af.
Beiden voordat ze met Garmin Connect / strata waren verbonden
Dat de startpunten gelijk zijn ging ik al vanuit. Desalniettemin kan de ene gps unit een heel andere starthoogte aangeven dan de andere. Dat was mijn punt om te vragen wat de data in de toestellen is.
Verder heeft @RigolleM ook een goede vraag/opmerking met gun ze de tijd om goede fix te krijgen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:03:
[...]
Verder heeft @RigolleM ook een goede vraag/opmerking met gun ze de tijd om goede fix te krijgen.
Maar een goede fix is nog geen zekerheid dat de hoogtemeting correct gaat zijn. Het beste is een waypoint met de hoogtemeters in vermeld.. Zo deed ik dat in mijn GPSmap/Oregon tijdperk, 'k weet niet of dit van toepassing is op de Edges... Maar zelfs 2x identieke Edges (830 in ons geval) en hetzelfde parcours kunnen nog afwijken.. Edge Explorer al helemaal de mist in... wij 840/880hm, de Edge Explorer 500hm. De Edge Explorer heeft geen barometrische hoogtemeting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zolang edwardmilla niet beide files tegen elkaar uitleest heeft het weinig zin om hierover verder te discussiëren.

Maar ongeacht wat daar de bevindingen zijn, blijft hoogtemeting altijd lastig.
Voor mij is het verloop belangrijker, dus klim- en daalmeters, waarbij het startpunt flink kan afwijken. Deze klimmeters kloppen voor mij redelijk, goed genoeg voor mijn hobby doeleinden, maar ook daar zou ik me er niet blind op staren. Daarbij zijn 95% van mijn activiteiten in vlak Nederland waarbij een "klim" hoogstens een meter of 30 is. Niet erg boeiend dus.
Voor Limboland zal dit waarschijnlijk interessanter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

@edwardmila

De Fenix 6 heeft issues met het totaal aan hoogtemeters in de fietsmodes. Hopelijk is dat opgelost in de eerstvolgende update.

Ik heb hetzelfde issue: Positron in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

Maar later vond ik dit topic: https://forums.garmin.com...-wrong-since-software-9-0

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
Zijn er hier mensen die enkel hun telefoon gebruiken als fietscomputer?
Ben pas begonnen met wielrennen en wil nog niet meteen een losse computer aanschaffen.

Echter loop ik wel tegen aantal zaken aan.
Momenteel gebruik ik de Wahoo Fitness App hier zit wel een navigatie kaart op maar is het niet mogelijk om gpx bestanden in te laden.

Weet iemand of er een andere app beschikbaar is waarbij dit wel kan? Ik gebruik daarnaast ook een cadanssensor/speedsensor/hartslagmeter welke ook te integreren zijn via de Wahoo app.

Een alternatief is twee apps tegelijk aanzetten maar dat doe ik liever niet i.v.m. switchen onderling en hoger batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@venneke ja, die zijn er wel, maar de meeste kiezen na een tijdje toch voor een garmin of een wahoo. Precies om de redenen die jij ook aangeeft, accuduur, interface, sensoren (strava ondersteund bv geen sensoren meer).

Je zou eens naar endemondo kunnen kijken, als ik het me goed herinner is die vrij compleet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 10:36

KipCurreh

Nightcrawler

Eind vorige week mijn Edge 830 mogen ontvangen, en zondag direct getest op de Brabantse Pijl cyclo route. Ding werkt echt fantastisch, die klim functie is echt super 8)

Heb wel een klein probleempje, hij nam de hartslag van men Garmin Vivoactive 3 polshorloge niet over tijdens de rit.
Achteraf heb ik de horloge manueel in uitzendmode gezet, en gekoppeld als hartslagsensor. Dat ging zonder problemen.

Deze ochtend had ik opnieuw geen hartslag tijdens het ww ritje, men horloge stond op "Zend uit bij start activiteit"
Als ik dit doe bij men Tacx op Zwift, neemt die wel gelijk men hartslag over zonder dat ik manueel moet uitzenden.

Heb ik deze ochtend niet lang genoeg gewacht, of moet ik daadwerkelijk iedere keer manueel Uitzenden aanzetten vooraleer te vertrekken? Als dit het laatste zou zijn, ga ik toch maar overwegen een hartslagband aan te schaffen :P

Iemand ervaring mee?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Laatst online: 08-10 14:32
venneke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:46:
Zijn er hier mensen die enkel hun telefoon gebruiken als fietscomputer?
Ben pas begonnen met wielrennen en wil nog niet meteen een losse computer aanschaffen.

Echter loop ik wel tegen aantal zaken aan.
Momenteel gebruik ik de Wahoo Fitness App hier zit wel een navigatie kaart op maar is het niet mogelijk om gpx bestanden in te laden.

Weet iemand of er een andere app beschikbaar is waarbij dit wel kan?
Iedereen is op zoek naar het Zwitsers zakmes of het eileggende wolmelkvarken onder de toestellen. Die zijn er nog niet maar een paar komen in de buurt.
De Strava app kon tot voor kort verbinding maken met sensoren maar kan het nu niet meer. De Komoot app kan navigeren en je kunt er een route mee uitstippelen of GPX bestanden mee importeren. Als ik het me goed herinner krijg je van Komoot je eerste kaart (regio) voor nop. Komoot is puur voor de navigatie, koppelen aan sensoren of meters zit er niet in.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Positron schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:18:
@edwardmila

De Fenix 6 heeft issues met het totaal aan hoogtemeters in de fietsmodes. Hopelijk is dat opgelost in de eerstvolgende update.

Maar later vond ik dit topic: https://forums.garmin.com...-wrong-since-software-9-0
Ah dat heeft mijn vriendin ook. Die zit bijna aan de dubbele hoogtemeters tov mijn 830 maar nu weet ik aan wie het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:17
Ik ben sinds kort overgestapt van de Elemnt Bolt naar de Elemnt Roam.
Alleen lijkt de back-on-track functie niet te werken? Als ik van de route afwijk begint ie te piepen en verschijnt er af en toe 'Rerouting' in beeld maar geen blauwe chevrons die me terugleiden zoals volgens mij zou moeten. Ik heb de laatste firmware en plan mijn routes met Komoot. Iemand een idee hoe dit aan de praat te krijgen? anders kan ik net zo goed bij de Bolt blijven.

daag

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heyster schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Iedereen is op zoek naar het Zwitsers zakmes of het eileggende wolmelkvarken onder de toestellen. Die zijn er nog niet maar een paar komen in de buurt.
De Strava app kon tot voor kort verbinding maken met sensoren maar kan het nu niet meer. De Komoot app kan navigeren en je kunt er een route mee uitstippelen of GPX bestanden mee importeren. Als ik het me goed herinner krijg je van Komoot je eerste kaart (regio) voor nop. Komoot is puur voor de navigatie, koppelen aan sensoren of meters zit er niet in.
Heb gisteren voor de eerste keer met Komoot op de smartphone gewandeld en daar zou ik toch niet graag mee fietsen hoor... Is misschien eens leuk als je niks anders hebt, maar om daar 3x/week afhankelijk van te zijn, zou mij toch niet bekoren. Onder bepaalde omstandigheden (lees zon pal op het scherm) zie ik niks meer op mijn smartphone... en heb de indruk dat ik geen ritjes van 4u moet uitstippelen zonder een powerbank bij te hebben. Je moet ook vanalles op uw smartphone uitzetten (en daarna niet vergeten terug aan te zetten) om niet gestoord te worden door allerlei meldingen (social media, nieuws,...). Ff fotootje nemen van een bezienswaardigheid moet je alles loskoppelen... Dan heb ik het nog niet over de correctheid van de hoogtemeters, afstand, snelheid,... Niks voor mij.. met de nadruk op 'voor mij' :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:46:
Maar ongeacht wat daar de bevindingen zijn, blijft hoogtemeting altijd lastig.
Mja, een vriend van mij heeft mij ooit met de voetjes op de grond gezet als het over Garmin en hoogtemeting gaat. Hij is namelijk piloot... en de instrumenten die zij daar gebruiken zijn van een ander kaliber dan hetgeen er in een fietsGPS zit. In een vliegtuig telt elke meter, want ze moeten soms blind vliegen (mist bv.) puur op navigatie. De meesten verwachten van hun fietsGPS dat deze hetzelfde doet als professioneel navigatieapparatuur maar dit kan je niet verwachten van een toestel die € 300 kost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Wat ik superirritant vind van de Garmin is dat je de richting van de route niet ziet in beeld. Je ziet een spoor, maar bij een rondje (of kruising) weet je niet welke richting de route gaat. Uiteraard wel als je verkeerd gaat, dan gaat hij piepen.

Of is hier een oplossing voor?
Bij Wahoo heeft het spoor een soort van pijltjes (klik). Bij Garmin heb je geen idee welke richting het spoor gaat (behalve dat driehoekje van de virtual partner, als die in beeld is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In een ideale wereld zouden Wahoo/Garmin de koppen bij mekaar moeten steken en samen een toestel op de markt brengen.. :-)

Als je niet routeert, dus gewoon spoor volgt, kan je bij een kruising een waypoint 50m verder zetten. Dit is één van de truukjes die we vroeger gebruikten met onze Garmin outdoor toestellen en heb dit gewoon verder blijven gebruiken... Je kan natuurlijk ook eens naar de track kijken alvorens je gaat fietsen en zien waar ze kruisen en dit ff in het geheugen opslaan... Op de weg is het gemakkelijk, je rijdt een bepaalde richting uit, op de MTB iets moeilijker midden in de bossen... en dus daar is het wel ideaal om waypoints te plaatsen...

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 02-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

RigolleM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:08:
In een ideale wereld zouden Wahoo/Garmin de koppen bij mekaar moeten steken en samen een toestel op de markt brengen.. :-)

Als je niet routeert, dus gewoon spoor volgt, kan je bij een kruising een waypoint 50m verder zetten. Dit is één van de truukjes die we vroeger gebruikten met onze Garmin outdoor toestellen en heb dit gewoon verder blijven gebruiken... Je kan natuurlijk ook eens naar de track kijken alvorens je gaat fietsen en zien waar ze kruisen en dit ff in het geheugen opslaan... Op de weg is het gemakkelijk, je rijdt een bepaalde richting uit, op de MTB iets moeilijker midden in de bossen... en dus daar is het wel ideaal om waypoints te plaatsen...
Ja, dit soort (omslachtige) oplossingen zijn er inderdaad. Heb ik er overigens (vaker niet dan wel) niet echt voor over om hier de tijd in te steken... jammer dat er bij Garmin niet iemand zit die denkt van 'oh, die pijltjes van Wahoo zijn toch wel handig!' :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:47:
[...]
Mja, een vriend van mij heeft mij ooit met de voetjes op de grond gezet als het over Garmin en hoogtemeting gaat. Hij is namelijk piloot... en de instrumenten die zij daar gebruiken zijn van een ander kaliber dan hetgeen er in een fietsGPS zit. In een vliegtuig telt elke meter, want ze moeten soms blind vliegen (mist bv.) puur op navigatie. De meesten verwachten van hun fietsGPS dat deze hetzelfde doet als professioneel navigatieapparatuur maar dit kan je niet verwachten van een toestel die € 300 kost...
Andere doeleinden, ander materiaal en gelukkig heel andere eisen en standaarden. Heel begrijpelijk.
Maar ook in een vliegtuig zal de hoogtebepaling vermoedelijk niet op gps gebaseerd zijn. WEL de positie bepaling, (x en y as, zeg maar) niet de hoogte (z-as) of hoogstens als indicator/assistent.

Dit doet me trouwens denken aan een verhaal van (of over) een F15 piloot die kennelijk zijn gps / hoogtemeting kwijt was en met behulp van een fenix 3 terug wist te keren naar waar hij zijn moest.
Ik weet niet of en hoeveel hier van waar is, het behoort zeker tot de mogelijkheden bij redelijk zicht.

Trouwens komoot is best handig, maar niet op de telefoon. Beetje flauw dat je komoot de schuld geeft van de nadelen van een telefoonscherm. In combinatie met een gps toestel werkt het prima, bij mij op zowel garmin als wahoo als komoot. Maar ieder zijn of haar smaak wat fijn werkt en wat niet. Misschien geef je het nog een keer een kans op een gps device ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Trouwens komoot is best handig, maar niet op de telefoon. Beetje flauw dat je komoot de schuld geeft van de nadelen van een telefoonscherm. In combinatie met een gps toestel werkt het prima, bij mij op zowel garmin als wahoo als komoot. Maar ieder zijn of haar smaak wat fijn werkt en wat niet. Misschien geef je het nog een keer een kans op een gps device ;)
Dan kwam het verkeerd over... Mea culpa!

Was vooral de nadelen van de smartphone die ik aan het licht wou brengen, niet Komoot ansich. Ik gebruik Komoot bijna altijd als ik een route uitstippel, zowel voorheen met Wahoo en nu met Garmin. Durf de GPX soms wel nog eens door de Garmin Basecamp/Mapsource molen draaien voor wat finetuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Galois schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:58:
[...]

Ja, dit soort (omslachtige) oplossingen zijn er inderdaad. Heb ik er overigens (vaker niet dan wel) niet echt voor over om hier de tijd in te steken... jammer dat er bij Garmin niet iemand zit die denkt van 'oh, die pijltjes van Wahoo zijn toch wel handig!' :)
Omslachtig... normaal rij je met afslagbegeleiding en dit zou duidelijk genoeg moeten zijn. Het is als je die afslagbegeleiding afzet, bv. veel draaien & keren (MTB) dat het soms onduidelijk is welke richting je uit moet. Maar zoals je zelf al zei, je hoort/ziet onmiddellijk als je verkeerd bent... En als je voldoende in- en of uitzoomt zie je het ook beter waar de rit heen wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Gezien ik meestal alleen fiets heb ik in Wahoo de live tracking optie aan staan, zodat mijn vriendin kan zien waar ik ben (en niet hoeft te bellen: "hoe laat ben je thuis") :P

Echter werkt deze veelal niet, want hoewel alle afstanden wel ge-update worden, blijft de kaart vaak hangen. Soms op de hoek van de straat al, soms na 70. Compleet random.

Ik rij uiteraard met de ELEMNT app aan (alle machtigingen open, geen energiebesparende maatregelen). Telefoon is een S10 met laatste versie van Android. Waar moet ik dit in zoeken?

Iemand deze klachten al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Laatst online: 08-10 14:32
We zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje :-)
Voordat ik een Lezyne Mega XL had gekocht, had ik Komoot op de telefoon en de app had ik zo ingesteld het scherm oplichte als er een aanwijzing op komst was, in combinatie met de luidspreker van de telefoon, en gekoppeld aan een powerbank.
Heb het een paar ritten met Komoot op de telefoon, en de aanwijzingen op een Sony Smartwatch die aan het stuur vast zat, geprobeerd maar dat was hem ook niet helemaal.
Nu Lezyne en Komoot een deal hebben gesloten en je de geplande routes op de fietscomputer kunt importeren ben ik wel tevreden.
Turn by turn werkt gewoon, en aan het eind dan de rit stop je de navigatie en Lezyne laadt de route naar Strava.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DjVe schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:22:
Gezien ik meestal alleen fiets heb ik in Wahoo de live tracking optie aan staan, zodat mijn vriendin kan zien waar ik ben (en niet hoeft te bellen: "hoe laat ben je thuis") :P

Echter werkt deze veelal niet, want hoewel alle afstanden wel ge-update worden, blijft de kaart vaak hangen. Soms op de hoek van de straat al, soms na 70. Compleet random.

Ik rij uiteraard met de ELEMNT app aan (alle machtigingen open, geen energiebesparende maatregelen). Telefoon is een S10 met laatste versie van Android. Waar moet ik dit in zoeken?

Iemand deze klachten al eens gehad?
Live tracking heeft tot een aantal maanden geleden altijd gewerkt met mijn Wahoo Elemnt Bolt en plots, wellicht na een update werkte het niet meer. Het start wel op, je rijdt even en dan stopt het... De webservice blijft wel doortellen, maar de rit wordt niet meer aangepast. Om die reden, en niet alleen die reden, heb ik een Garmin Edge 830 gekocht. Ondertussen een aantal ritjes gereden met de Garmin Edge en gisteren kreeg ik te horen van mijn vrouw dat ze mij niet kon volgen... 8)7 Nochtans een melding op mijn Edge gekregen dat de live tracking is gestart... Ze heeft niks ontvangen... Wat kunnen we nog aanschaffen met live tracking? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 10:43
@RigolleM Is er niet gewoon een basic app waarmee je dit kunt doen? Volgens mij is zoiets native al heel makkelijk met iPhones en denk zelfs Google. Er zal voor Bolt of Edge altijd tussenkomst zijn van je telefoon en daar zal het dus ergens mis gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb het nooit gebruikt, net even geprobeerd, maar hoewel de link verstuurd werd en mijn telefoon (s8) netjes een melding gaf dat live track actief was, bleef de kaart achter de link zoeken naar een positiie. Nou ben ik ook niet naar buiten gegaan, maar de edge had wel een gps fix, alleen geen beweging dus, maar ook dat zou je moeten kunnen zien lijkt me.

Als alternatief zou je ook via whatsapp je locatie kunnen delen (ook nooit gedaan, maar schijnt in de meeste gevallen wel te werken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn vrouw kan mij al volgens middels de standaard tools van apple ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CuttingStorm schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:40:
@RigolleM Is er niet gewoon een basic app waarmee je dit kunt doen? Volgens mij is zoiets native al heel makkelijk met iPhones en denk zelfs Google. Er zal voor Bolt of Edge altijd tussenkomst zijn van je telefoon en daar zal het dus ergens mis gaan
Alternatieven genoeg, maar dit MOET werken via de GPS van mijn fiets... Voorlopig hou ik het op de webservices van Garmin die bij de laatste rit gefaald hadden. Ik hou jullie na morgen op de hoogte. Mijn vrouw had mij een bericht gestuurd dat het niet werkte, maar pas gelezen na de rit |:(

Wahoo weet ik dat het niet meer werkt... en ik ben niet alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@DjVe Ik had hier dit weekend ook weer problemen mee (live tracking op Elemnt Bolt). Eigenlijk heb ik het dit jaar gewoon elke keer gehad wanneer we het proberen te gebruiken. Het heeft gewerkt maar kan niet meteen zeggen wanneer dit voor het laatst was, ergens vorig jaar, tijdens de winter fiets ik niet veel. De laatste keren was het telkens wanneer ik de telefoon gebruik bij een korte pauze. Bv omdat ik opgebeld werd, ik dacht dat live tracking er dan mee ophield omdat telefoon oproepen de dataverbinding van mijn telefoon afsluiten. Dit weekend was ik kort gestopt om een Whatsapp bericht te sturen, ik heb ook gezorgd dat de Elemnt app open stond toen ik mijn telefoon terug in mijn achterzak stak, voor zover ik weet had de telefoon nog steeds verbinding met de Bolt. Mijn Whatsapp bericht was een foto van de kaart op mijn Bolt, dus mijn vriendin kon in elk geval wel zien dat de laatste locatie dezelfde was als op de foto.

Ik verdenk er zelf mijn telefoon van omdat die een te agressief geheugenbeheer heeft, op mijn vorige telefoon had ik hier geen last van (3 jaar geleden ook wel dus aan de kant van Wahoo is er ook veel veranderd). Volgende keer probeer ik eens mijn locatie te delen met Whatsapp of Google Maps, en ik kan de live track van Garmin ook eens gebruiken via mijn Forerunner 935.

@CuttingStorm Dan moet de GPS van de telefoon ook aan wat meer batterij verbruikt dan alleen de dataverbinding. Ik wil me er geen zorgen over te hoeven maken dat mijn telefoon voldoende opgeladen is voordat ik ga fietsen. Na een dag werken waarbij ik veel telefoneer, heb ik vaak nog 30% over, dat is meer dan voldoende voor live track met Wahoo (als het werkt) maar ik zit helemaal niet te wachten op een lege telefoon tijdens het rijden.

Ik heb echt geen zin mijn telefoon overdag te moeten opladen, dat is één van dé redenen dat ik een sporthorloge en fietscomputer heb. Toen ik alleen mijn telefoon gebruikte voor het bijhouden van activiteiten, moest ik altijd wachten tot die opgeladen was, of had ik onderweg een lege batterij. Toegegeven, de laatste jaren hebben telefoons grotere batterijen dan mijn toestel dat bijna 3 jaar oud is, maar dit toestel moet toch nog een aantal maanden mee.

Normaal lig ik ook niet zo wakker van live track, maar nu met de coronacrisis weet mijn vriendin wel liefst waar ik ben, vroeger keek ze er nauwelijks naar. En omdat ze 7 maanden zwanger is, moet ik ook wel steeds bereikbaar zijn.

@venneke RideWithGPS ondersteunt bluetooth sensoren en kan gpx bestanden importeren (https://ridewithgps.com/help/uploading-rides, je moet ze wel emailen blijkbaar).

Ik kan nog eens een pleidooi geven waarom ik een telefoon niet geschikt vind om op je stuur te bevestigen (iets met een batterij die te snel leeg gaat en dat een telefoon minder weersbestendig is), maar begrijp ook wel dat je, als je nog niet zo lang fietst, je nog niet meteen +€200 wilt uitgeven aan een fietscomputer. Op zich zijn er ook wel dingen die telefoons beter doen dan, en waarschijnlijk doe je geen ritten van meer dan 2 uur. Ik ben ook pas overgestapt naar een fietscomputer toen ik op vakantie een hele dag wou fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
@MacPoedel
Ik begrijp je punt. Maar voor nu blijft technisch gezien de telefoon blijkbaar de bottleneck in al deze systemen, daar die zorgt voor de data-overdracht. De vraag is dan ook of in jullie beide gevallen dat het misgaat nu de Bolt/Edge is die het verkeerd doet of je telefoon.
Ook ik zit in zelfde situatie als jij alleen is hier de uitgerekende datum nog maar 7 dagen in de toekomst. Dus heb laatste tijd ook zitten kijken naar deze systemen. Helaas blijf je gewoon enorm veel forumposts van gebruikers met problemen tegenkomen. Tot die tijd kies ik voor stabiliteit en dan maar telefoon iets vaker opladen.

Trouwens, nog over je punt van telefoon GPS. Is het niet zo dat die sowieso aanmoet om uberhaupt verbinding te maken/houden met je Wahoo? Zie onder andere info van Wahoo. Ik ga zo zelf nog eens kijken met mijn Bolt

[ Voor 20% gewijzigd door CuttingStorm op 02-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@CuttingStorm Spannend! Veel succes in elk geval.

En ja het is natuurlijk niet eenvoudig, je zit met bluetooth dat niet altijd even stabiel is, je lijf en je frame (in mijn geval aluminium) storen alle draadloze signalen. Het is ook al lang niet meer het wilde westen zoals Android vroeger was waarbij apps willekeurig de hele dag op de achtergrond konden blijven draaien. In iOS zijn bij mijn weten achtergrond-apps altijd al redelijk kort gehouden. Ik heb wel het idee dat Garmin Connect beter in de achtergrond blijft werken dan Wahoo Elemnt, maar heb eigenlijk de live track van Garmin nog niet gebruikt. En daarnaast zal de dataverbinding tijdens het rijden ook wel eens wegvallen als je door een tunnel of een afgelegen gebied rijdt. Volgens wat ik begrepen heb, heeft Garmin live track het daar vooral moeilijk mee.

Vroeger had Wahoo de Rflkt head unit, waarbij de telefoon de rit opnam en de Rflkt alleen die data weergaf, dat was helemaal een drama met onbetrouwbare verbindingen. Dus ja, ik kan je wel volgen dat de extra schakel tussen fietscomputer en telefoon onwenselijk is als je iets betrouwbaars wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Gelijk mn Bolt er bij gepakt. Als ik locatie uitzet op telefoon blijft verbinding behouden maar kan ik bijv niet meer instellingen veranderen. Geeft dan melding Enable location service needed for bluetooth low energy connections

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-10 15:08
Vergeten jullie niet om de apps (zowel Wahoo ELEMNT als Garmin Connect) te excluden van battery optimization?

(NB: dat Bluetooth Low Energy GPS aan wil hebben is een beperking van het bluetooth protocol volgens mij, en wordt alleen gebruikt bij het pairen. Tijdens je live tracking zal de locatie van je fietscomputer komen, niet je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:11
Ligt het aan mij, of klopt het dat op amazon de Garmin Edge 530 performance bundle veel goedkoper (290,-) aangeboden wordt dan elders. De beschrijving benoemd de mountainbike bundle, echter de modelnummers komen overheen met de performance bundle op amazon.de.

Koopje of verkeerde artikellink?

[ Voor 1% gewijzigd door Haasnoot94 op 02-06-2020 20:25 . Reden: prijs bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Positron schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 07:18:
@edwardmila

Ah kijk...duidelijk...thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MacPoedel @CuttingStorm @Gurby
Bij mij is het iOS en Garmin Connect, maar ook Wahoo companion, stonden deze apps om altijd de GPS te gebruiken, niet enkel bij gebruik van de app. Deze optie staat standaard op 'enkel bij gebruik'.

De weergave van de live track in de webbrowser stopte plots met de rit verder te tonen. De timer bleef lopen en de workout was niet gestopt, maar mijn vrouw zag geen vooruitgang meer. Ik ben terug beginnen buiten fietsen begin maart en toen werkte het nog, maar de laatste anderhalve maand niet meer.

Met Garmin is het mij nog maar één keer voorgevallen, de laatste rit, dus daar ga ik nog geen conclusies over trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Haasnoot94 Tja, amazon zie je overal staan als goedkoopste. Geen ervaringen met amazon, ik koop gewoon bij bekende shops zoals Mantel, Futurumshop.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:52:
@Haasnoot94 Tja, amazon zie je overal staan als goedkoopste. Geen ervaringen met amazon, ik koop gewoon bij bekende shops zoals Mantel, Futurumshop.
@Haasnoot94 Ze maken er een potje van... In de omschrijving gaat het over de Garmin Edge 530 enkel, de foto is de performance bundel en het produkt omschrijving er onder is het met mountainbike bundel, en artikel is inderdaad performance bundel... Als het de bundel is dan is dit € 30 goedkoper dan de meeste Duitse webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:11
Harmen schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:52:
In vergelijking met die webshops scheelt het best veel qua prijs. Genoeg om bij Amazon te bestellen.
RigolleM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:28:
[...]

@Haasnoot94 Ze maken er een potje van... In de omschrijving gaat het over de Garmin Edge 530 enkel, de foto is de performance bundel en het produkt omschrijving er onder is het met mountainbike bundel, en artikel is inderdaad performance bundel... Als het de bundel is dan is dit € 30 goedkoper dan de meeste Duitse webshops.
Echt een puinhoop. Hoe moeilijk kan het zijn, zou je denken. Dit gaat een beetje naar het niveau vertalingen en waardeloze promo plaatjes op chinese webshops ;)

Ik ga eens rondneuzen op die duitse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

MacPoedel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:38:
@DjVe Ik had hier dit weekend ook weer problemen mee (live tracking op Elemnt Bolt). Eigenlijk heb ik het dit jaar gewoon elke keer gehad wanneer we het proberen te gebruiken. Het heeft gewerkt maar kan niet meteen zeggen wanneer dit voor het laatst was, ergens vorig jaar, tijdens de winter fiets ik niet veel. De laatste keren was het telkens wanneer ik de telefoon gebruik bij een korte pauze. Bv omdat ik opgebeld werd, ik dacht dat live tracking er dan mee ophield omdat telefoon oproepen de dataverbinding van mijn telefoon afsluiten. Dit weekend was ik kort gestopt om een Whatsapp bericht te sturen, ik heb ook gezorgd dat de Elemnt app open stond toen ik mijn telefoon terug in mijn achterzak stak, voor zover ik weet had de telefoon nog steeds verbinding met de Bolt. Mijn Whatsapp bericht was een foto van de kaart op mijn Bolt, dus mijn vriendin kon in elk geval wel zien dat de laatste locatie dezelfde was als op de foto.

Ik verdenk er zelf mijn telefoon van omdat die een te agressief geheugenbeheer heeft, op mijn vorige telefoon had ik hier geen last van (3 jaar geleden ook wel dus aan de kant van Wahoo is er ook veel veranderd). Volgende keer probeer ik eens mijn locatie te delen met Whatsapp of Google Maps, en ik kan de live track van Garmin ook eens gebruiken via mijn Forerunner 935.
RigolleM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:30:
[...]

Live tracking heeft tot een aantal maanden geleden altijd gewerkt met mijn Wahoo Elemnt Bolt en plots, wellicht na een update werkte het niet meer. Het start wel op, je rijdt even en dan stopt het... De webservice blijft wel doortellen, maar de rit wordt niet meer aangepast. Om die reden, en niet alleen die reden, heb ik een Garmin Edge 830 gekocht. Ondertussen een aantal ritjes gereden met de Garmin Edge en gisteren kreeg ik te horen van mijn vrouw dat ze mij niet kon volgen... 8)7 Nochtans een melding op mijn Edge gekregen dat de live tracking is gestart... Ze heeft niks ontvangen... Wat kunnen we nog aanschaffen met live tracking? :+
Bedankt voor de reactie :)

Ik snap dat er alternatieven zijn, maar dit hoort gewoon te werken inderdaad. Ik gebruik mijn telefoon tijdens het rijden als audiospeler om luisterboeken af te spelen. De Wahoo Elemnt app stata ook aan en wordt nooit gesluimerd en heeft alle machtigingen. Inkomende oproepen komen ook gewoon binnen op de Wahoo op het stuur.

Ik heb wel gemerkt dat hij de kaart ineens weer update als ik een nieuwe route aan zet. Zo was ik laatst in Otterlo en zocht de snelste route naar huis. Via komoot route gemaakt en ingeladen via de Elemnt app en op de fietscomputer gestart. Toen was ik voor mijn vriendin wel weer zichtbaar in Otterlo, maar een uur later was ik daar nog steeds terwijl ik echt ergens anders was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 16:34
Haasnoot94 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:56:
[...]

In vergelijking met die webshops scheelt het best veel qua prijs. Genoeg om bij Amazon te bestellen.
[...]

Echt een puinhoop. Hoe moeilijk kan het zijn, zou je denken. Dit gaat een beetje naar het niveau vertalingen en waardeloze promo plaatjes op chinese webshops ;)

Ik ga eens rondneuzen op die duitse shops.
Gewoon bij Amazon kopen. Amazon heeft wel vaker zeer scherpe aanbiedingen (en wat vreemde omschrijvingen), die meestal niet lang duren. Gebruik van maken zolang het kan. Mocht je onverhoopt het verkeerde product krijgen, waar ik niet vanuit ga, kan je het gratis terugsturen. De service van Amazon is zeer goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gisteren terug een rit gereden met de Garmin Edge 830 en terug geen live tracking... Eénmaal thuis de live tracking eens in detail bekeken en blijkt dat de e-mail knop niet actief was 8)7 Wellicht bij het updaten naar versie 5.50 dat deze werd uitgeschakeld want voordien werkte dit wel.

Bontrager Blendr ook in gebruik genomen en heb nu een clean cockpit view, het gat tussen het stuur en Garmin Edge 830 is perfect, kan nog makkelijk aan de onderste knopjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBr8Qno.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHb23HB.jpg?2

Alleen nog de mysterie vinden waarom mijn Garmin Varia niet automatisch een verbinding maakt van zodra ik hem aanzet, moet dit nu manueel doen.

Mijn historiek fietsGPS op een rijtje.. Edge 800, Wahoo Bolt en Edge 830:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YYKG8PI.jpg?1

Enkel de Edge 705 ontbreekt maar die had de geest gegeven na een regenrit en was natuurlijk buiten garantie en dus een Edge 800 aangeschaft. Edge 705 achter gebleven bij Garmin en niet meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb sinds gisteren een Stages vermogensmeter.

Ik heb een Garmin Edge 1000 en deze kan toch ook een FTP-schatting maken zonder dat je door moet geven aan het apparaat dat je een FTP-test wilt doen? Dan moet in het menu aangevinkt staan 'automatisch FTP bepalen oid toch?
Dat had ik begrepen, dat de Garmin dan zoekt naar de beste 20 minuten uit een rit en op basis daarvan een FTP waarde geeft. Dat is namelijk wel handig, hebt komt (bij mij dan) vaak voor dat het zo lekker gaat halverwege een rit dat ik besluit om vol gas te geven. Als dat 'toevallig' 20 minuten lang zo is gegaan vol gas, dan is dat mooi dat de Garmin dit (onverwachts) kan gebruiken voor een FTP-waarde.
(Ik weet dat er ook een geprogrammeerde FTP-test is, die zag ik in het menu.)

Werkt dat zo? Eigenlijk net zoals de Garmin een nieuwe VO2max waarde automatisch geeft.

Mijn VO2max is twee jaar geleden gemeten bij het hardlopen (was 64) en mijn Garmin geeft waarden tussen de 60 en 64, dat varieert wat. Momenteel 61. Gisteren na de eerste fietstocht met vermogensmeter kreeg ik de melding dat ik een VO2max bij fietsen van 58 had. Ben heel benieuwd hoe deze zicht ontwikkeld, juist omdat ik best tevreden ben over de schatting bij hardlopen in vergelijking tot mijn gemeten waarde bij zo'n SMA.

Pagina: 1 ... 37 ... 101 Laatste