Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:14

Kluus

Gang is alles

Vorige week liet het rubber van de power knop van mijn wahoo elmnt bolt los. Ik heb deze weer vastgeplakt met secondelijm maar nu is ie niet meer zo tactile (het klikje is niet meer voelbaar), dus toch iets te veel geknoeit vrees ik. Hij werkt nog wel prima op zich en het zit nu echt goed vast natuurlijk. :+

Hierdoor ben ik wel gaan rondkijken naar eventuele opvolgers en kom vooralsnog ook uit op de Edge 530. Wat ik me echter af vroeg is of die onderste twee knoppen een beetje bruikbaar zijn met een out-front mount. Specific de HideMyBell mini, het lijkt mij dat deze dicht tegen de stuurnok komen te zitten. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58

Flipmo

OMG !!

Kluus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:14:
Vorige week liet het rubber van de power knop van mijn wahoo elmnt bolt los. Ik heb deze weer vastgeplakt met secondelijm maar nu is ie niet meer zo tactile (het klikje is niet meer voelbaar), dus toch iets te veel geknoeit vrees ik. Hij werkt nog wel prima op zich en het zit nu echt goed vast natuurlijk. :+

Hierdoor ben ik wel gaan rondkijken naar eventuele opvolgers en kom vooralsnog ook uit op de Edge 530. Wat ik me echter af vroeg is of die onderste twee knoppen een beetje bruikbaar zijn met een out-front mount. Specific de HideMyBell mini, het lijkt mij dat deze dicht tegen de stuurnok komen te zitten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bij mij liet hij aan de andere kant los (in en uitzoomen), contact opgenomen met Futuremshop en het toestel is kostenloos vervangen door Wahoo.
Als je nog binnen (of net buiten) de garantie periode zit zou ik contact met de leverancier opnemen ipv kijken naar een ander toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Flipmo schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Bij mij liet hij aan de andere kant los (in en uitzoomen), contact opgenomen met Futuremshop en het toestel is kostenloos vervangen door Wahoo.
Als je nog binnen (of net buiten) de garantie periode zit zou ik contact met de leverancier opnemen ipv kijken naar een ander toestel :)
Poeh ik zal eens zoeken waar ik hem gekocht heb en of ik er nog een bon van heb... Misschien had ik dat dan wel moeten doen voor ik met secondelijm aan de slag ging. Zie nu ook pas dat de garantie in EU 2 jaar is, ik ging uit van 1 jaar en dan viel ik er buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Kluus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Poeh ik zal eens zoeken waar ik hem gekocht heb en of ik er nog een bon van heb... Misschien had ik dat dan wel moeten doen voor ik met secondelijm aan de slag ging. Zie nu ook pas dat de garantie in EU 2 jaar is, ik ging uit van 1 jaar en dan viel ik er buiten.
ze doen er meestal niet te moeilijk over, heb er eerst zelf ook wat secondenlijm opgedaan maar dit liet al snel weer los.
Je zou kunnen inloggen bij mantel / futuremshop of waar je hem gekocht hebt. Kan je vanuit daar hem aanbieden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:46

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kluus schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:54:
[...]
Zie nu ook pas dat de garantie in EU 2 jaar is, ik ging uit van 1 jaar en dan viel ik er buiten.
Welkom in de EU, als het je eerste week is hier, de winkelsluitingen zijn niet normaal 8)

Zonder gekheid verder, ook al is wettelijk 2 jaar garantie geregeld, wil dit helaas niet automatisch betekenen dat je deze garantie ook gaat krijgen. Mijn ervaring met wahoo zelf is matig, maar met futurum weer erg goed dus ik hoop dat je nog iets geregeld kan krijgen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rockhopper schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:56:
[...]

Welkom in de EU, als het je eerste week is hier, de winkelsluitingen zijn niet normaal 8)

Zonder gekheid verder, ook al is wettelijk 2 jaar garantie geregeld, wil dit helaas niet automatisch betekenen dat je deze garantie ook gaat krijgen. Mijn ervaring met wahoo zelf is matig, maar met futurum weer erg goed dus ik hoop dat je nog iets geregeld kan krijgen.
Haha ja stom, kan je nagaan hoe vaak ik gebruik maak van garantie claims ;).
Ik heb hem in juni 2018 gekocht, maar bij Mantel in de winkel in Den Bosch. De bon kan ik niet meer vinden en volgens mijn mailarchief stuurde ze toen ook nog niet de factuur per mail (tegenwoordig wel). Dus ik heb nu gevraagd of zij deze nog in hun systeem terug kunnen vinden.

Zo niet, dan heb ik pech, hij doet het verder gewoon (al voel je de klik niet meer) en vooralsnog blijft het rubbertje weer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AA674
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
Kluus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Zo niet, dan heb ik pech, hij doet het verder gewoon (al voel je de klik niet meer) en vooralsnog blijft het rubbertje weer zitten.
Ik heb vanaf dat mijn Elemnt Bolt nieuw was, hij is nu 3 jaar oud, nog nooit een klikje gevoeld bij de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
Kluus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Haha ja stom, kan je nagaan hoe vaak ik gebruik maak van garantie claims ;).
Ik heb hem in juni 2018 gekocht, maar bij Mantel in de winkel in Den Bosch. De bon kan ik niet meer vinden en volgens mijn mailarchief stuurde ze toen ook nog niet de factuur per mail (tegenwoordig wel). Dus ik heb nu gevraagd of zij deze nog in hun systeem terug kunnen vinden.

Ik heb een gewone Elemnt, van bijna 4 jaar oud. Batterij is niet zo best meer, dus ik had Wahoo support gemaild of de batterij vervangbaar was. Dat is ie, behalve dat er geen vervangende accu's te koop zijn :(

Ter compensatie kan ik een nieuwe kopen met 40% korting, let wel op het hele assortiment, dus bv ook de Roam.

Als ik jou was, zou ik direct naar Wahoo mailen, met je verhaal, foto erb, wie weet heb je massel, niet geschoten is altijd mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
M'n Wahoo elemnt Bolt heeft m'n laatste twee ritten niet naar Strava geupload. Ook het knopje voor manueel uploaden naar Strava in de Elemnt app doet niks.
Hij heeft wel succesvol naar Komoot, Ridewithgps en Dropbox geupload overigens.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Best irritant om nu weer manueel met files te moeten gaan klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AA674
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-01-2022
Even automatisch uploaden naar Strava uitzetten in instellingen Elemnt.
App afsluiten, opnieuw aanzetten, en automatisch uploaden naar Strava weer aanzetten.
De niet geüploade ritten even zelf opdracht geven om te uploaden. De volgende keer zou het weer automatisch moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

bij je profiel (dus niet instellingen) naar verbonden apps, hier strava even ontkoppelen en daarna weer koppelen.
Daarna de rit opnieuw laten synchroniseren (training uploaden werkt namelijk ook niet)
Daarna zou het weer in orde moeten zijn.

Hier eergisteren met een fietsmaat namelijk ook een tijdje mee bezig geweest omdat hij het ook niet voor elkaar kreeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe werken jullie met MTB routes op je Garmin (Edge 530). Met name als je meerdere routes aan elkaar wilt lussen is het voor mij niet altijd even intuïtief (tenzij je het gebied goed kent). Op richtsgevoel rijden vind ik ook erg lastig in de bossen op single tracks.

Voor Zeist/Austerlitz heb je bijvoorbeeld dit 'kaartje'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en0it8LcxEysKxDYOli9YwEJ0-o=/f/image/6EdrEcz0e0pgulIhweioN5L6.jpg

Daarmee zie ik gelijk: rode route (Zeist) met overlap met paars (Austerlitz) en waar/hoe ik kan afsnijden/bijlussen.

Ik zou dus eigenlijk een kaart willen kunnen oproepen, met alle routes in de omgeving erop, liefst met de kleur van de bordjes aangegeven. De exacte route/hoogteprofiel/etc. boeit me niet specifiek. Ik hoef dus ook geen navigatieinstructies, maar wil zo'n 'overzichtskaartje van het gebied waarin ik rij'.

Iemand tips om zoiets op je Edge 530 te doen? Of moet je gewoon op voorhand even studeren? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
@MrAcid je kan verschillende dingen doen.. je kan een GPX opzoeken die de routes die je wilt rijden combineert en deze inladen als "Course". Je kan deze dan starten en dat heb je gewoon de complete route die je kan rijden. Lastige is dat je de juiste combinatie moet vinden.. Als alternatief zou je zelf GPX files kunnen gaan combineren met Basecamp.. maar dat is niet erg gebruiksvriendelijk.

Wat je ook kan doen is naar navigation gaan, dan naar MTB Trail Navigation, dan kan je een specifiek "Trail Network" (utrechtse heuvelrug) selecteren, vervolgens kan je dan verder zoeken, maar op de kaart zie je dan alle UHR routes.

Het eerste heb ik vaker gedaan, ook met een simpelere garmin (edge 25). Het 2e heb ik net even vanaf de bank mee zitten spelen, maar geen ervaring mee.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meer mensen problemen met het uploaden van een rit vanaf een Bolt naar Strava?

Hij vertikt het ineens. Zie mijn rit wel in de Element app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
BreadFan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:33:
Meer mensen problemen met het uploaden van een rit vanaf een Bolt naar Strava?

Hij vertikt het ineens. Zie mijn rit wel in de Element app.
Ja, zie mijn eerdere post.

Je kunt dit proberen:
Flipmo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:18:
bij je profiel (dus niet instellingen) naar verbonden apps, hier strava even ontkoppelen en daarna weer koppelen.
Daarna de rit opnieuw laten synchroniseren (training uploaden werkt namelijk ook niet)
Daarna zou het weer in orde moeten zijn.

Hier eergisteren met een fietsmaat namelijk ook een tijdje mee bezig geweest omdat hij het ook niet voor elkaar kreeg ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Stoffa op 20-03-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ontkoppelen had ik al eens gedaan. Ook met de wifi settings zitten spelen, maar dat hielp niet. Vanuit de Element app de rit eens geopend (wist niet dat dat kon haha) en toen zag ik dat hij al op Komoot stond en achter Strava stond een blauw wolkje met een pijl (neem aan uploaden). En ineens kreeg ik de melding dat hij geüpload was. Weird. Maar hij is er. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BreadFan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:01:achter Strava stond een blauw wolkje met een pijl (neem aan uploaden). En ineens kreeg ik de melding dat hij geüpload was. Weird.
Zo af en toe gebeurt dit wel eens en dan is dit hierboven de manier om het alsnog op Strava te uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Oplossing van Flipmo werkte. Veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Graag gedaan! Gisteren het ook op mijn eigen toestel moeten doen, want mijn rit kwam ook niet op strava..
na het opnieuw koppelen en synchroniseren wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik ben in het bezit van een Edge 510, welke het nog prima doet voor mijn casual wielrennen. Nu heb ik al een tijd dat de hartslagmeter het niet meer doet. Ik meen dat ik er al een keer een nieuwe batterij had in gedaan. Afijn, gisteravond nogmaals een poging gewaagd met een nieuwe batterij. Vervolgens gaf hij sporadisch een hartslag. Daarna 4km gaan wandelen, met winterjas aan krijg ik het dan wel warm. Alleen, geen metingen. Ik heb het vermoeden dat de soft strap met de elektrodes overleden is. Nu zie ik wel vervangende straps, maar die zijn net zo duur of duurder dan een strap + zender bij de Decathlon. Is laatstgenoemde een optie om te overwegen, of kan ik beter een Garmin strap halen? Of zijn er nog compatible straps die ook goed werken? Type meter is een Garmin HRM3-SS. Alvast dank voor jullie reacties.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@NoepZor volgens mij zouden alle ANT+ straps moeten werken. Het is een redelijk simpel protocol, dus makkelijk voor verschillende fabrikanten om zich aan standaarden te houden. Dus als je een goedkopere optie wilt, dan kan je zeker verder kijken dan het merk van je fietscomputer

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

deze band van decatohlon is prima.
https://www.decathlon.nl/...128085?mc=8334795&c=ZWART

ANT+ en bluetooth, gebruik hem al jaren zonder problemen.
Je zou ook via Aliexpress een strap kunnen bestellen als je er niet zoveel haast mee hebt. Ben je nog voordeliger uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De komoot app kan nu eenvoudig gpx-bestanden exporteren zag ik, best handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:29
Mijn wahoo bolt staat ineens (sinds vorige week?) op Engels ingesteld en ik snap niet hoe dit ineens is gekomen. Meer mensen die hier last van hebben?

Ik lees hier dat het gelijk is aan de taal van je compagnon-app en deze weer je toesteltaal overneemt. Zowel mijn iPhone als de compagnon-app staan op Nederlands, dus ik snap niet wat er mis is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stufferdt schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:49:
Mijn wahoo bolt staat ineens (sinds vorige week?) op Engels ingesteld en ik snap niet hoe dit ineens is gekomen. Meer mensen die hier last van hebben?

Ik lees hier dat het gelijk is aan de taal van je compagnon-app en deze weer je toesteltaal overneemt. Zowel mijn iPhone als de compagnon-app staan op Nederlands, dus ik snap niet wat er mis is.
Is na een bepaalde firmware update in het Engels komen staan.
Bij mij waren zelf de datavelden terug standaard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 19:55
Heads-up: het wereld-pakket van Komoot staat (op mijn profiel) 10 EUR afgeprijsd. Gelijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

RigolleM schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:11:
[...]

Is na een bepaalde firmware update in het Engels komen staan.
Bij mij waren zelf de datavelden terug standaard
offtopic:
Hebben ze programmeurs van Garmin overgenomen? :X :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazy D schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:51:
[...]

offtopic:
Hebben ze programmeurs van Garmin overgenomen? :X :P
LOL, deed mij er ook aan denken... Wel minder werk om alles terug goed te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006

ericplan

5180 Wp PV

plong schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 07:34:
Heads-up: het wereld-pakket van Komoot staat (op mijn profiel) 10 EUR afgeprijsd. Gelijk gekocht.
Goede tip, direct gekocht. Ik kreeg een mailtje omdat ik me ooit al geregistreerd had.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
ericplan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:14:
[...]

Goede tip, direct gekocht. Ik kreeg een mailtje omdat ik me ooit al geregistreerd had.
Waarom zou ik komoot nemen als ik al een garmin fietscomputer heb? En dit is een serieuze vraag, want de prijs is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zat het me ook af te vragen, kan je makkelijker en beterere/mooiere routes maken met komoot? ik gebruik wel eens garmin connect om een random rondje van x km te maken (kan je een startrichting kiezen bv ivm de wind). Zitten weleens gekke segmenten in, maar werkt over het algemeen best redelijk. Ook weleens strava gebruikt hiervoor, maar wat kan komoot wat deze niet kunnen (of wat doet komoot beter?)

(en het betreft hier de wereld bundel.. heb je eigenlijk ook nog een premium abo nodig?? dan houd het voor mij wel op namelijk.. genoeg abo's hier in huis)

[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 07-04-2020 16:27 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
Prulleman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:26:
zat het me ook af te vragen, kan je makkelijker en beterere/mooiere routes maken met komoot? ik gebruik wel eens garmin connect om een random rondje van x km te maken (kan je een startrichting kiezen bv ivm de wind). Zitten weleens gekke segmenten in, maar werkt over het algemeen best redelijk. Ook weleens strava gebruikt hiervoor, maar wat kan komoot wat deze niet kunnen (of wat doet komoot beter?)

(en het betreft hier de wereld bundel.. heb je eigenlijk ook nog een premium abo nodig?? dan houd het voor mij wel op namelijk.. genoeg abo's hier in huis)
De Premium biedt denk ik voor de doorsnee wielertoerist geen echte voordelen. Verder heb ik het standaard pakket al vaak gebruikt op citytrips om mooie wandelingen uit te stippelen. Voice navigation is daarnaast ook leuk voor de vriendin. Zij heeft het minder op het volgen van plannetjes :)

Op mijn Wahoo Elemnt Bolt krijg ik geen turn-by-turn als ik routes in Strava maak. Routes in Komoot gemaakt zijn dan weer wel volledig turn-by-turn en ik vind het aangenamer werken dan de route builder die we in Strava hebben.

Al bij al geen super waaw effect, maar voor 20 eur kan je dit geen foute koop noemen denk ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:26:
zat het me ook af te vragen, kan je makkelijker en beterere/mooiere routes maken met komoot? ik gebruik wel eens garmin connect om een random rondje van x km te maken (kan je een startrichting kiezen bv ivm de wind). Zitten weleens gekke segmenten in, maar werkt over het algemeen best redelijk. Ook weleens strava gebruikt hiervoor, maar wat kan komoot wat deze niet kunnen (of wat doet komoot beter?)[
Maak jij nooit zelf ritjes? Dus van punt A naar B naar C naar D enz.? Ik dus wel en daarvoor gebruikte ik Mapsource/Basecamp en nu dus Komoot. Stel de wind komt uit het noorden, maak ik wat waypoints aan richting het Noorden en keer dan na bv. 50km terug zuidwaarts en duid wat waypoints aan richting huis.
Werkt perfect en kiest mooie baantjes en vermijdt grote wegen.
plong schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:44:
[...]Op mijn Wahoo Elemnt Bolt krijg ik geen turn-by-turn als ik routes in Strava maak. Routes in Komoot gemaakt zijn dan weer wel volledig turn-by-turn en ik vind het aangenamer werken dan de route builder die we in Strava hebben.
Heb je de nieuwe routeplanner van Strava al eens uitgetest op basis van heatmaps op de smartphone? Je kan nu ook een rondrit van bv. 50km ingeven en gaat hij een route aanmaken. Ik blijf momenteel langs jaagpaden rijden, dus zelf nog niet uitgetest.

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 07-04-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Komoot heeft een goed kaart systeem waarin je goed kan nagaan of er onverhard oid in je route zit. Het maakt bij routes maken dat goed gebruik van voor MTB, gravel of road bike.

E: voor hiken heb ik het gebruikt en was ook fijn dat het aangeeft hoor lang je er over gaat doen en dat dat klopt. Weet niet of dat voor de fiets ook is.

edit2: Ik zie dat ze nu ook een soort premium aanbieden, dus nu ben ik wel in de war wat er in World zit en wat in premium.

[ Voor 45% gewijzigd door MrAngry op 07-04-2020 17:12 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
RigolleM schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:05:

Heb je de nieuwe routeplanner van Strava al eens uitgetest op basis van heatmaps op de smartphone? Je kan nu ook een rondrit van bv. 50km ingeven en gaat hij een route aanmaken. Ik blijf momenteel langs jaagpaden rijden, dus zelf nog niet uitgetest.
Was ook benieuwd hoe goed die strava routes zijn. Krijg je bij dezelfde instellingen ook steeds dezelfde 3 routes te zien of varieert het ook? Jammer dat dit nog niet aan de webversie toegevoegd is, zeker wanneer je ook nog een windrichting aan zou kunnen geven, zou het ideaal zijn.

Wat bedoel je trouwens met jaagpaden? Fietspaden langs kanalen of zo?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
MrAngry schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:09:
*snip*
edit2: Ik zie dat ze nu ook een soort premium aanbieden, dus nu ben ik wel in de war wat er in World zit en wat in premium.
World bevat de maps en (voice) navigation. Bij Premium krijg je daar nog bovenop:
* multi-day planner
* personal collections
* on-tour weather
* Sport specific maps
* Wat prijsvoordelen her en der

Behalve voor de dedicated toerder en hiker zie ik er weinig voordelen in. De sport specific maps kan je ergens anders halen, exporten en importen in Komoot. Sowieso ben ik allergisch aan een zoveelste subscription based service.
coelho schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:39:
[...]

Was ook benieuwd hoe goed die strava routes zijn. Krijg je bij dezelfde instellingen ook steeds dezelfde 3 routes te zien of varieert het ook? Jammer dat dit nog niet aan de webversie toegevoegd is, zeker wanneer je ook nog een windrichting aan zou kunnen geven, zou het ideaal zijn.

Voor zij die de routes willen testen, free 30-day trial van Strava nu via: https://www.strava.com/try-summit/routes-blog
Als je de routes tab schijnbaar niet kan gebruiken dien je gewoon even opnieuw in te loggen in de app.
Ik heb al 's een paar routes bekeken en echt veel keuze is er niet op dit moment, althans niet in mijn regio. Wel handig om nieuwe baantjes te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb dit ook eens snel uitgetest toen de Strava app een nieuwe update kreeg, en zag ook dat de mogelijkheden nogal karig waren en de routes die hij mij voorstelde zaten al niet goed qua windrichting en er dus niet verder meer naar gekeken.

Jaagpaden is Vlaams voor wegen naast kanalen inderdaad, ben nogal allergisch aan auto's geworden na 2 zware accidenten. De allergie is niet zozeer voor het vervoermiddel maar voor de bestuurder er van. Beide accidenten konden vermeden worden als de bestuurder rekening had gehouden met de mogelijkheid of er ook fietsers op de weg bevinden. Ik merk nu wel dat het veel rustiger is op de weg en dat jaagpaden nogal crowdy zijn in de buurt van grote steden/gemeenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:11
Ik heb sinds vandaag een 830. Kleine upgrade tov mijn 530 die ik gunstig kon verkopen.

Nu gebruik ik de Connect-IQ app veel voor het downloaden van routes, die moet eerst op de telefoon autoriseren. Daar krijg ik alleen continu de melding 'There was a problem getting you signed in'. Ook andere 3rd parties kunnen niet worden geautoriseerd.

Na contact met de helpdesk de suggestie gekregen om alles te resetten en opnieuw op te bouwen, dat biedt alleen geen oplossing.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:54
iOS of Android? Laatste firmware mbv PC op 830 geïnstalleerd?

Mijn ervaring is dat updates via PC vlotter verlopen dan Garmin Connect App...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
RR46 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:35:
iOS of Android? Laatste firmware mbv PC op 830 geïnstalleerd?

Mijn ervaring is dat updates via PC vlotter verlopen dan Garmin Connect App...
Android. Laatste firmware geïnstalleerd inderdaad, via de pc.

Aanvulling 1: op de 530 werkte dit altijd zonder problemen.
Aanvulling 2: Mijn vivoactive 4 heeft nu ook problemen om tegen spotify te autoriseren :F

Aanvulling 3: Opgelost... Oudere APK opgezocht; daarmee kan ik probleemloos autoriseren. Nu updaten; fingers crossed.

[ Voor 30% gewijzigd door L0we op 08-04-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
[...]

Ik heb onlangs een 80km route gedaan, was erg aangenaam. Hij stuurt je niet louter langs de vuurrode heatmap wegen maar ook vaak secundaire wegen zonder al te veel verkeer, dus de afwisseling is goed. Voordat je de stad uit bent (ik woon in Brussel) zit je nog wel vaak op wegen met een tramlijn (na twee keer vast komen te zitten is dat echt mijn angstgegner geworden) of grote wegen zonder fietspad die ik liever zou vermijden, maar eenmaal uit de stad is het een prima routeplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nog even over komoot.. ik heb net een route zitten tekenen, start en finish rond huis, beetje lijntjes verslepen om niet dwars door dorpen en steden te gaan, route ziet er prima uit. Je krijgt meldingen over stukken onverhard, stukken waar je niet mag fietsen (als je daar per ongeluk handmatig een punt hebt toegevoegd).

Wat heb ik dan nog meer als ik de kaarten van 20/30 euro koop (of premium abo)?

Het tekenen van een route gaat wel wat makkelijker dan op garmin connect, Strava heb ik nog niet geprobeerd.. De uiteindelijke route van Garmin Connect bevat soms wel wat kleine foutjes, die van Komoot moet ik nog rijden :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:43
@Prulleman Toen ik drie jaar terug account aanmaakte voor Komoot kon ik volgens mij maar kiezen voor één regio (ben even kwijt of regio nu gelijk stond aan provincie of dat dit anders was). Dit was vrij onhandig als je langere rit wilde plannen waarbij je buiten die regio kwam of zelfs helemaal ergens anders een rit wilt samenstellen. Aan het eind van proefperiode gebruikt gemaakt van die 20E deal om alle gebieden te krijgen.

Dat abbo voegt nu wat zaken toe zoals die meerdaagse ritten, maar is voor mij totaal niet interessant. Vind het ergens ook maar vervelend dat nu al die diensten naar abonnementen toe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Prulleman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:03:
nog even over komoot.. ik heb net een route zitten tekenen, start en finish rond huis, beetje lijntjes verslepen om niet dwars door dorpen en steden te gaan, route ziet er prima uit. Je krijgt meldingen over stukken onverhard, stukken waar je niet mag fietsen (als je daar per ongeluk handmatig een punt hebt toegevoegd).

Wat heb ik dan nog meer als ik de kaarten van 20/30 euro koop (of premium abo)?

Het tekenen van een route gaat wel wat makkelijker dan op garmin connect, Strava heb ik nog niet geprobeerd.. De uiteindelijke route van Garmin Connect bevat soms wel wat kleine foutjes, die van Komoot moet ik nog rijden :)
Als je in jouw regio blijft, voegt het volgens mij weinig toe. Als je echter in een andere regio gaat fietsen (bijv. bij vrienden of op vakantie), dan kan heb je de aanvullende kaarten nodig. Met de werelddekking kan je gebruik maken van wereldwijde kaarten (zoals de naam al doet vermoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Perzikvrucht schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:17:
[...]
Als je in jouw regio blijft, voegt het volgens mij weinig toe. Als je echter in een andere regio gaat fietsen (bijv. bij vrienden of op vakantie), dan kan heb je de aanvullende kaarten nodig. Met de werelddekking kan je gebruik maken van wereldwijde kaarten (zoals de naam al doet vermoeden).
Ik heb het een enkele keer onderweg nodig gehad, Bikemap heb ik op fietsvakanties altijd bij me om ter plekke een nieuwe route te kunnen maken. Nu dus ook Komoot. Ik volg altijd een kruimelspoor, maar als er onderweg opeens grote versperringen zijn, dan is het handig. Zoals een brug in Italië die zomaar instort of een flinke aardverschuiving.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Ik ga de vraag nogmaals stellen. Want geen antwoord.

Als ik al een goede garmin fietscomputer heb, met OSM maps, enz.
Wat levert Komoot me dan extra op waarvoor ik het aan zou schaffen? Oja, ik gebruik mijn Garmin vnl voor de MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Tja, ik heb geen Garmin, maar lees al jaren verhalen over crappy firmware en software van Garmin dus misschien is dat een reden?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
ericplan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:41:
Tja, ik heb geen Garmin, maar lees al jaren verhalen over crappy firmware en software van Garmin dus misschien is dat een reden?
Ik heb al minstens 13 jaar garmin, nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Je krijgt een tip dat het nu een tientje goedkoper is. Doe s.v.p. zelf onderzoek of het voor jou nuttig is. Dat is wat van Tweakers wordt verwacht, toch?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:10:
garmin heeft gewoon een hoop extra, dus als je dit soort stats (en vo2max, trainings status, dus teveel of te weinig) interessant vind, dan ben je beter af bij Garmin
Werken deze stats ook zonder power meter? Staat me iets van bij dat je deze data dan niet krijgt.

Twijfel zelf al een tijd om een edge te kopen. Lang geleden de 510 gehad en beviel prima. Omdat ik ook veel hardloop heb ik een fr245 en demonteer ik op mijn stuur. Het scherm is natuurlijk wat kleiner dan bij een edge maar veel meer dan het weergeven van hartslag doe ik er toch niet mee.

Op de mountainbike navigeer ik sowieso niet met kaarten, maar dat werkte met de broodkruimelnavigatie sowieso niet lekker destijds. De kaarten van de 530 zien er in elk geval een stuk beter uit.

Op de racefiets monteer ik een oude telefoon op mijn stuur en gebruik ik OSMand en dat werkt eigenlijk ook prima.

Aan de andere kant is een dedicated fietscomputer wat gebruiksvriendelijker en minder bereikbaar dan een horloge. Zeker op Marktplaats is een 520 plus of 820 voor weinig te koop. Maar echt nodig is het niet, nog even door twijfelen dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@Aghanim vo2max is enkel met power data (voor mij alleen op de trainer) en hartslag. trainingstatus is met alleen hartslag dacht ik.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
ericplan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:20:
Je krijgt een tip dat het nu een tientje goedkoper is. Doe s.v.p. zelf onderzoek of het voor jou nuttig is. Dat is wat van Tweakers wordt verwacht, toch?
Gedaan. En dan vind ik weinig tot niks. Mogelijk handig als je met gsm route doet. Dus beneiuwd naar andere meningen.

Enige voordeel dat ik echt zie, zelfde apparaat waarop je de route zoekt en kunt volgen. Maar dat is met elke app voor routes lijkt me.

Maar ik begrijp nu p[as echt dat het een abbo wordt, dus dan houdt het al op voor me.

edit. Oke, ok kom abbo tegen (is eenno go) maar ook No recurring costs
En ik zie dat het rechtreeks naar de garmin kan, dat moet ik dan eens uitvinden of dit vanaf de gsm kan, want dan is het een mooie combinatie

[ Voor 37% gewijzigd door maartend op 10-04-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:14
Heeft iemand al zelf de batterij van de Garmin Edge 520 vervangen? Die van mijn vriendin gaat amper nog een rit van 3u mee (is nog maar 4 jaar oud).
Zelf de batterij vervangen lijkt me makkelijk te doen maar maak me vooral zorgen om waterdichtheid.

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ZorbaR schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:09:
Heeft iemand al zelf de batterij van de Garmin Edge 520 vervangen? Die van mijn vriendin gaat amper nog een rit van 3u mee (is nog maar 4 jaar oud).
Zelf de batterij vervangen lijkt me makkelijk te doen maar maak me vooral zorgen om waterdichtheid.
Volgens mij klikt ie weer gewoon dicht tegen een rubber afdichting. Dus zolang er geen randjes/clipjes afbreken is ie weer gewoon dicht.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RigolleM schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:13:
[...]

Heb dit ook eens snel uitgetest toen de Strava app een nieuwe update kreeg, en zag ook dat de mogelijkheden nogal karig waren en de routes die hij mij voorstelde zaten al niet goed qua windrichting en er dus niet verder meer naar gekeken.
Gisteren een route gereden die ik met de nieuwe Strava route builder heb aangemaakt.
Ik heb gewoon een ellips getekend vanaf mijn woning en 40 km verder het verste punt (wind ONO), en Strava heeft van die ellips een route gemaakt van +/- 90 km.
Uiteindelijk de route in Komoot opgeladen om de rariteiten er uit te halen. Zaten wat gravelpaden in en daar had ik nu geen zin in, dus die verwijderd (lees omgeleid).
Deel 1 was in orde, veel fietspaden en jaagpaden (paden langs kanaal), deel 2 was saai... 70% langs grote wegen waar normaal veel verkeer rijdt maar met de corana-pandemie viel dit zeer goed mee.
Conclusie: denk niet dat ik het nog ga gebruiken, de routering van Komoot vind ik beter en stuurt je meer langs kleinere wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
ZorbaR schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:09:
YouTube: How to Replace Your Garmin Edge 520 Battery
kijk deze even, volgends mij is het gewoon een rubber seal (zoals het hoort), en geen lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
RigolleM schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:08:
[...]

Gisteren een route gereden die ik met de nieuwe Strava route builder heb aangemaakt.
Ik heb gewoon een ellips getekend vanaf mijn woning en 40 km verder het verste punt (wind ONO), en Strava heeft van die ellips een route gemaakt van +/- 90 km.
Uiteindelijk de route in Komoot opgeladen om de rariteiten er uit te halen. Zaten wat gravelpaden in en daar had ik nu geen zin in, dus die verwijderd (lees omgeleid).
Deel 1 was in orde, veel fietspaden en jaagpaden (paden langs kanaal), deel 2 was saai... 70% langs grote wegen waar normaal veel verkeer rijdt maar met de corana-pandemie viel dit zeer goed mee.
Conclusie: denk niet dat ik het nog ga gebruiken, de routering van Komoot vind ik beter en stuurt je meer langs kleinere wegen.
Dank! Heb je toevallig ook wel eens een route van Garmin Connect gereden? Of een rondrit gemaakt met een Garmin fietscomputer? Hoe is dat tov een route van Komoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Perzikvrucht schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:04:
[...]

Dank! Heb je toevallig ook wel eens een route van Garmin Connect gereden? Of een rondrit gemaakt met een Garmin fietscomputer? Hoe is dat tov een route van Komoot?
Ik kan niet vergelijken, maar gebruik mijn Garmin Touring vnl als ik op vakantie ben en geen uitgezette route wil volgen (als in, dat doe ik nooit). Dan zeg ik bijv. geef me een MTB route van 30 km en dan gaat dat ding rekenen. Ik krijg dan 3 opties. Van wat lichter (wat dan natuurlijk nog makkelijk 600hm kan zijn) tot zwaar. En het bevalt me altijd, ga altijd steenkapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perzikvrucht schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:04:
[...]

Neen, ik bezit geen Garmin Edge met deze functionaliteit en rij nu rond met een Wahoo Elemnt Bolt.
De rondritten die Strava zelf voorstelde waren niet in de juiste windrichting (tegenwind vertrekken), daarom dat ik er zelf ééntje laten bereken heb met die ellips.

Ik gebruik Komoot om bv. naar een bepaald punt te rijden, bv. de Muur van Geraardsbergen, en zet dan een paar waypoints om via een andere weg terug te keren naar huis. Komoot beschikt niet over een auto-route functionaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door RigolleM op 11-04-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronnie N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:52
Deze vraag is hier waarschijnlijk al verscheidene keren voorbij gekomen, maar ik ben op dit moment op zoek naar een fietscomputer met navigatie. Ik fiets best veel en ga ook regelmatig op fiets weekend en begin te merken dat het toch heel handig is om een computer met navigatie bij me te hebben. Recorden van de afstand en route doe ik met een Amazfit Bip dus die optie hoeft er niet perse op te zitten.

Ik ben een beetje rond wezen kijken in de prijsklasse tot 200 euro maar kom daar eigenlijk uit op 2 modellen van IGPSPORT, de 618 en 620. Heeft iemand hier ervaring met die apparaten, en zo ja is het het geld waard of toch even door sparen voor en Wahoo of Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Ronnie N schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:11:

Ik ben een beetje rond wezen kijken in de prijsklasse tot 200 euro maar kom daar eigenlijk uit op 2 modellen van IGPSPORT, de 618 en 620. Heeft iemand hier ervaring met die apparaten, en zo ja is het het geld waard of toch even door sparen voor en Wahoo of Garmin?
Het is altijd een kwestie van overwegen wat je van een fiets computer verwacht, en welke prijs je voor, comfort, updates, batterij wilt betalen.
Bij de meeste toestellen is het praktisch om thuis een route te plannen, komoot of strava, maar soms ontkom je er niet aan dat je onderweg even snel een route uitstippelen.
Het toestel van IGPSPORT wordt op Amazon met speed en cadance sensoren aangeboden. Niet slecht maar de App komt in de reviews niet goed weg.
Een ander punt is dat niet alle computers bij turn by turn navigatie de straatnamen tonen, maar alleen de richting. Ik zou je aanraden om aan de hand van je budget een selectie te maken en dan YouTube in te duiken om te kijken welke het beste aan jouw eisen voldoet. Ik heb de Lezyne Mega XL maar moet nog wennen aan de UI en de afhankelijkheid van een GSM.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:47
Ikzelf heb tweedehands een Garmin Edge 520 gekocht voor 70 euro, doet turn-by-turn navigatie met pijlen en geeft ook de straatnaam weer, en ik kan onderweg ook een route plannen. Het gebruiksgemak valt wat tegen, ik moet nog altijd even opletten hoe je ook alweer een route inplant. Ook is het toetsenbord geen QWERTY, wat op een klein resistive touchscreen al helemaal een drama is. Maar als je daar langs kijkt is het verder een prima capabel apparaat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Deze vraag is hier waarschijnlijk al verscheidene keren voorbij gekomen, maar ik ben op dit moment op zoek naar een fietscomputer met navigatie. Ik fiets best veel en ga ook regelmatig op fiets weekend en begin te merken dat het toch heel handig is om een computer met navigatie bij me te hebben. Recorden van de afstand en route doe ik met een Amazfit Bip dus die optie hoeft er niet perse op te zitten.

Een beetje doorsparen en een Wahoo Elemnt Bolt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online

Voor 100 meuro mag je mijn GArmin Edge Touring overnemen. Gaat weg ivm aanschaf Edge 830, beslis ik nu op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:23
Hoe gebruik je nou het beste de navigatie van zo een Garmin?

Ik heb zelf een Edge 1030, maar snap echt niets van die navigatie. soms stuurt hij mij langs wegen met een gedeeld fietspad, terwijl een echt fietspad over de dijk ongeveer net zo lang is, het volgende moment laat hij mij omrijden om een mooi stukje natuur mee te laten pakken. dat laatste vind ik prima, dat eerste wat minder.

Ik rij zelf altijd een beetje op de bonnefooi, dus gebruik nooit strava oid. is dat de enige manier om dit gedrag aan te passen, of heb ik ergens een setting gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Op de bonnefooi zou ik lekker de navigatie uitzetten.. Denk dat de meeste hier juist van te voren iets samen stellen (komoot/strava/ridewithgps etc) en dan route geleiding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hi All,

Ik heb sinds 2014 een Edge 810 gehad, deze werkte voor mij eigenlijk perfect, in januari is deze er mee opgehouden (na een ritje in de wasmachine :P).

Nu gebruikte ik eigenlijk niet alle functies van het apparaat (af en toe en track volgen), ik heb wel al mijn fietsen nog met ANT+ sensors (cadans en snelheidmeters) uitgerust.

Vanaf januari eigenlijk alleen op MTB gezeten en horloge was prima om wat te volgen/na die tijd te kijken, afgelopen zaterdag nieuwe racefiets opgehaald en daar is het kijken op een horloge eigenlijk niet goed te doen, dus vandaar dat ik weer een nieuwe headunit wil.

Nu kwam ik de Edge 130 tegen, deze is kwa formaat en (prijs eigenlijk perfect, ondersteund alle sensors), ware het niet dat hij 1 belangrijk detail mist... Mijn nieuwe fiets heeft DI2, en dit ondersteund hij dan weer niet, terwijl mij dat juist wel makkelijk lijkt (gebruik van de knopjes en gear info).

Nu zit ik hevig te twijfelen tussen 530 of 830 of wachten op een 130 opvolger. De 1030 vind ik eigenlijk te groot.

- is het die 100 euro waard die touchscreen voor 830? Ik vond die op de edge 810 meestal prima werken

- Aangezien de Edge 130 nu bijna 2 jaar oud is, wat is de kans dat er een opvolger komt binnen nu en x weken? (mogelijk dat die wel DI2 ondersteuning heeft).

Ik heb ook even gekeken naar de Wahoo ELEMNT ROAM, vind het een heel mooi apparaat, maar zit best wel in het Garmin Eco systeem evt binnen x jaar een horloge weer, verder lijkt die net iets minder te zijn dan een Edge 830/530.

Gebruik het eigenlijk alleen voor wielrennen en mtb (allebei hele jaar door).

Twijfel nu hevig tussen of wachten op 130 opvolger of een 830 kopen (al schrijf ik Wahoo ook niet helemaal af).

Hier mensen met zelfde keuze / ideeen / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htn02
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 20:23
CuttingStorm schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:46:
Op de bonnefooi zou ik lekker de navigatie uitzetten.. Denk dat de meeste hier juist van te voren iets samen stellen (komoot/strava/ridewithgps etc) en dan route geleiding doen.
daar was ik al bang voor.

ik woon namelijk nog niet zo lang in deze omgeving, dus ik vind het wel fijn dat dat ding mij de route naar huis wijst. alleen de route die ik daarbij volg bevalt mij niet altijd even goed.

in ieder geval bedankt voor je antwoord :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
@htn02 In dat geval kan ik best indenken dat die routegeleiding prettig is. Maar die 1030 heeft toch ook aanpassing routering on the fly, dus zoals in het geval van de dijk vs/ gedeelde weg, zou hij opnieuw routing moeten geven wanneer je ingaat tegen zijn advies en toch dat dijk fietspad kiest.

Ik zelf heb geen Edge maar kan je niet iets instellen met betrekking tot type fietser of type route. Dus bijvoorbeeld wielrennen of altijd kortse route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Voor de mensen die een nieuwe fietscomputer willen, en beschikken over diepe zakken, zou ik adviseren even te wachten. Als het goed is komt er dit jaar namelijk een opvolger voor de 1030 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoffa schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:13:
Voor de mensen die een nieuwe fietscomputer willen, en beschikken over diepe zakken, zou ik adviseren even te wachten. Als het goed is komt er dit jaar namelijk een opvolger voor de 1030 uit.
En volgens een goede bron (dealer van o.a. Garmin devices) zou het wel eens heel kortbij kunnen zijn. Persoon wou/mag niks lossen, maar de Garmin Edge 1030 is wel overal goed aan het zakken qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
SaURoN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:48:

Twijfel nu hevig tussen of wachten op 130 opvolger of een 830 kopen (al schrijf ik Wahoo ook niet helemaal af).

De Edge 130 heeft heel bewust geen ondersteuning voor Di2 (je Edge 810 uit 2014 ondersteunde het al), lijkt mij niet dat de opvolger daarvan het dan wel zal ondersteunen tenzij een concurrent een sub €200 fietscomputer uit brengt die het wel ondersteunt en een gevaar vormt (lees: Wahoo). Garmin redeneert dat als je het geld hebt voor Di2, je je ook wel een Edge 530 kunt veroorloven (daarbij lijken ze vergeten dat sommigen liever een kleine fietscomputer hebben).

De Wahoo Elemnt Bolt kan een alternatief zijn (heb ik zelf), is iets duurder maar ondersteunt wel kaarten en is ook behoorlijk compact. Qua prijs is die wel richting de Edge 130 opgeschoven. Maar ik vind het ook vrij vervelend om dan buiten het Garmin ecosysteem te vallen aangezien ik ook een Garmin horloge heb, ik track mijn ritten daarom met fietscomputer en horloge tegelijk. Moest de Edge 130 er geweest zijn toen ik mijn Bolt kocht, zou ik daar ook wel tussen getwijfeld hebben, uiteindelijk gebruik ik de kaarten alleen op vakantie en dat is één week per jaar (dit jaar zal ik het gewoon niet gebruiken).

En betreft dan nog eens Di2, ik zie eigenlijk ook weinig meerwaarde in het verbinden van Di2 met een fietscomputer. Je kunt er alleen mee zien/bijhouden welke versnellingen je gebruikt en wat het batterijniveau is. Welke versnelling je zit voel je ook wel bij het trappen/zie je aan je cadans en de batterij van een Di2 systeem gaat een paar 1000 km mee, kun je dus makkelijk maandelijks een keer nakijken. Op zo'n klein toestel als de Edge 130 of Wahoo Elemnt Bolt zou ik aan Di2 zeker geen dataveld verspillen, er zijn andere zaken die ik liever in het oog houd, dus dan is het voornamelijk om het achteraf te analyseren.

Maar goed ik zie het nut van elektronisch schakelen in het algemeen niet zo en heb er ook het geld niet voor over, dus ietwat gekleurde mening hier. Moest ik wel Di2 hebben, zou ik de schakelmodus willen kunnen zien/wijzigen op een fietscomputer, want dat moet je afleiden uit een paar lampjes die vaak niet of moeilijk zichtbaar zijn tijdens het rijden, en dat wordt dus net niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 12:36
SaURoN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 12:48:
Hi All,

Ik heb sinds 2014 een Edge 810 gehad, deze werkte voor mij eigenlijk perfect, in januari is deze er mee opgehouden (na een ritje in de wasmachine :P).

Nu gebruikte ik eigenlijk niet alle functies van het apparaat (af en toe en track volgen), ik heb wel al mijn fietsen nog met ANT+ sensors (cadans en snelheidmeters) uitgerust.

Vanaf januari eigenlijk alleen op MTB gezeten en horloge was prima om wat te volgen/na die tijd te kijken, afgelopen zaterdag nieuwe racefiets opgehaald en daar is het kijken op een horloge eigenlijk niet goed te doen, dus vandaar dat ik weer een nieuwe headunit wil.

Nu kwam ik de Edge 130 tegen, deze is kwa formaat en (prijs eigenlijk perfect, ondersteund alle sensors), ware het niet dat hij 1 belangrijk detail mist... Mijn nieuwe fiets heeft DI2, en dit ondersteund hij dan weer niet, terwijl mij dat juist wel makkelijk lijkt (gebruik van de knopjes en gear info).

Nu zit ik hevig te twijfelen tussen 530 of 830 of wachten op een 130 opvolger. De 1030 vind ik eigenlijk te groot.

- is het die 100 euro waard die touchscreen voor 830? Ik vond die op de edge 810 meestal prima werken

- Aangezien de Edge 130 nu bijna 2 jaar oud is, wat is de kans dat er een opvolger komt binnen nu en x weken? (mogelijk dat die wel DI2 ondersteuning heeft).

Ik heb ook even gekeken naar de Wahoo ELEMNT ROAM, vind het een heel mooi apparaat, maar zit best wel in het Garmin Eco systeem evt binnen x jaar een horloge weer, verder lijkt die net iets minder te zijn dan een Edge 830/530.

Gebruik het eigenlijk alleen voor wielrennen en mtb (allebei hele jaar door).

Ik zit momenteel in dezelfde situatie. Ik heb al een Garmin FR235 in bezit waar ik tot nu toe al mijn ritten mee registreer, wat ook prima lukt. Echter worden de rondjes die ik fiets steeds wat groter en wil ik ook wel eens andere routes ontdekken buiten de fietsknooppunten die ik nu meestal fiets door deze op een post-it te noteren en op mijn stuurpen te plakken. :+

Ik twijfel dan ook tussen de Garmin Edge 530 en Wahoo Elemnt Bolt.
De Garmin Edge 530 maakt gebruik van Garmin Connect waar ik al een account op heb (ik heb geen Strava). Daarentegen lees ik over het algemeen meer positieve reviews over de bediening van de Wahoo Elemnt Bolt ten opzichte van de Garmin Edge 530. Verder is de Wahoo Elemnt Bolt natuurlijk ook wat goedkoper in prijs alhoewel ik op basis van prijs niet voluit voor Wahoo wil kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:18:
[...]

De Edge 130 heeft heel bewust geen ondersteuning voor Di2 (je Edge 810 uit 2014 ondersteunde het al), lijkt mij niet dat de opvolger daarvan het dan wel zal ondersteunen tenzij een concurrent een sub €200 fietscomputer uit brengt die het wel ondersteunt en een gevaar vormt (lees: Wahoo). Garmin redeneert dat als je het geld hebt voor Di2, je je ook wel een Edge 530 kunt veroorloven (daarbij lijken ze vergeten dat sommigen liever een kleine fietscomputer hebben).

De Wahoo Elemnt Bolt kan een alternatief zijn (heb ik zelf), is iets duurder maar ondersteunt wel kaarten en is ook behoorlijk compact. Qua prijs is die wel richting de Edge 130 opgeschoven. Maar ik vind het ook vrij vervelend om dan buiten het Garmin ecosysteem te vallen aangezien ik ook een Garmin horloge heb, ik track mijn ritten daarom met fietscomputer en horloge tegelijk. Moest de Edge 130 er geweest zijn toen ik mijn Bolt kocht, zou ik daar ook wel tussen getwijfeld hebben, uiteindelijk gebruik ik de kaarten alleen op vakantie en dat is één week per jaar (dit jaar zal ik het gewoon niet gebruiken).

En betreft dan nog eens Di2, ik zie eigenlijk ook weinig meerwaarde in het verbinden van Di2 met een fietscomputer. Je kunt er alleen mee zien/bijhouden welke versnellingen je gebruikt en wat het batterijniveau is. Welke versnelling je zit voel je ook wel bij het trappen/zie je aan je cadans en de batterij van een Di2 systeem gaat een paar 1000 km mee, kun je dus makkelijk maandelijks een keer nakijken. Op zo'n klein toestel als de Edge 130 of Wahoo Elemnt Bolt zou ik aan Di2 zeker geen dataveld verspillen, er zijn andere zaken die ik liever in het oog houd, dus dan is het voornamelijk om het achteraf te analyseren.

Maar goed ik zie het nut van elektronisch schakelen in het algemeen niet zo en heb er ook het geld niet voor over, dus ietwat gekleurde mening hier. Moest ik wel Di2 hebben, zou ik de schakelmodus willen kunnen zien/wijzigen op een fietscomputer, want dat moet je afleiden uit een paar lampjes die vaak niet of moeilijk zichtbaar zijn tijdens het rijden, en dat wordt dus net niet ondersteund.
Thanks voor je antwoord, Bolt is eventueel ook nog een optie inderdaad.

De meerwaarde van het verbinden van het DI2 is niet zo zeer de gears zien maar de knoppen die boven op je stuur zitten (verborgen boven op de remhendels) te kunnen gebruiken om je device te bedienen (next page/prv page etc per knop kan je 3 functies toewijzen (single click, dubbel en press and hold).

Maar ben het met je eens als je DI2 hebt kan je de duurdere computer meestal ook wel betalen (of wil je dat hebben), maar of je dat wil is wat anders ;) Vond het gewoon apart dat de 130 wel powermeter ondersteund namelijk.

Lampjes zitten bij mij gelukkig in de bars dus die zijn prima te zien, al zet je een schakel modus en verder klaar. Ik ben het ook echt niet waard het DI2, maar het zat nou eenmaal op de fiets die ik graag wou, het werkt leuk maar zou ik er x bedrag extra voor neer tellen.. Nee , maar nu ik het heb wil ik het wel graag gebruiken op de fietscomputer ook :)
bal130 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:14:
[...]

Ik zit momenteel in dezelfde situatie. Ik heb al een Garmin FR235 in bezit waar ik tot nu toe al mijn ritten mee registreer, wat ook prima lukt. Echter worden de rondjes die ik fiets steeds wat groter en wil ik ook wel eens andere routes ontdekken buiten de fietsknooppunten die ik nu meestal fiets door deze op een post-it te noteren en op mijn stuurpen te plakken. :+

Ik twijfel dan ook tussen de Garmin Edge 530 en Wahoo Elemnt Bolt.
De Garmin Edge 530 maakt gebruik van Garmin Connect waar ik al een account op heb (ik heb geen Strava). Daarentegen lees ik over het algemeen meer positieve reviews over de bediening van de Wahoo Elemnt Bolt ten opzichte van de Garmin Edge 530. Verder is de Wahoo Elemnt Bolt natuurlijk ook wat goedkoper in prijs alhoewel ik op basis van prijs niet voluit voor Wahoo wil kiezen...
Ja inderdaad lastige keuzes, of ik ga voor wat simpelers (Edge 130 / Bolt) of ik ga uitgebreid (830 of Roam)
De 530 is zonder knoppen en moet zeggen op de 810 beviel het touch mij prima dus denk dat de 830 alleen maar beter is kwa bediening.

Vind echter nu ik de elemnt bolt zo bekijk het ook wel een goeie optie! Wel een kleine honderd euro duurder als de Edge 130 (139 bij futurum (en heb nog 25 euro kortingsbon, dus zou op 114 euro komen)

Verwacht de kans klein dat Garmin/wahoo dit jaar de 830/roam upgraded, maar de kans dat garmin de 130 upgrade is wel redelijk aanwezig toch als je die update cyclus bekijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
De Garmin Edge Explore is ook een zeer goede fietscomputer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Garmin Edge Explore mist volgens mij één belangrijke feature en dat is de barometrische hoogtemeter. Om een voorbeeld te geven, een vriend van mij heeft vorig jaar de Amstel Gold Race gereden, 200 km en 2400 hm en hij had er maar 1700hm. Dit zou mij wel storen...

De rest van de missing features zouden mij minder storen:

– No Strava Live Segments support (but you can upload to Strava and use Strava Routes App)
– No Power meter support (or power meter metrics like TSS/NP/IF)
– No structured workout support (meaning, download structured workouts like intervals to the unit)
– No advanced FirstBeat driven training load or related metrics (including FTP or VO2Max)
– No activity profiles (differing profiles for different ride types like mountain biking vs road riding)
– No WiFi sync (probably doesn’t matter much)
– More limited custom data pages (you can only have 2 custom pages, but they are fully customizable)
– No Varia display (and thus, no extended display mode for certain watches)
– No barometric altimeter (GPS based, plus post-upload altimeter correction)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Barometrische hoogtemeters is volgens mij ook niet heilig, bij wisselende weersomstandigheden kan dat ook afwijken. En 2400 of 1700hm is ook nog maar de vraag wat de werkelijkheid is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb de 530, en je bent inderdaad even bezig met het instellen van alle data schermen (tenminste, als je specifieke wensen hebt :) je kan ook gewoon met de out of de box schermen gaan rijden). Dit zal met een 830 een stuk sneller soepeler gaan door het touchscreen, maar wahoo (geen ervaring mee) schijnt een stuk makkelijker in te stellen zijn via de mobiele app.

Eenmaal ingesteld kan ik me niet voorstellen dat het allemaal nog veel uitmaakt, tenzij je heel veel adhoc navigatie gebruikt en ter plekke bedenkt dat je naar POI X wilt of naar adres Y, dan is de 830 beter dan de 530.
Maar voor mij in de praktijk is de 530 prima. Ik kan op mijn gemak thuis een rondje van x km aanmaken in de garmin app (ben nu ook met komoot aan het experimenteren en misschien ook nog eens strava routes). Als je dan gaat rijden, kies je de route met een paar drukken op de knopjes en kan je gaan rijden. Als je aan het rijden bent heb je niet meer nodig dan page up/down en eventueel de pauze knop.. routes herberekenen gaat vanzelf. Ik zit nu wat meer op de racefiets ivm met corona, maar voorheen reed ik vooral de lokale MTB tracks en gebruik ik de garmin enkel voor logging/strava sync.

Ik zet em soms ook op de indoor trainer aan, (die geeft power door, verder geen power op de racefiets of MTB). Dan krijg ik af en toe een VO2Max update.

Anyway, ik ben erg tevreden over de 530, buiten het instellen om denk ik niet dat je het touchscreen van de 830 nodig hebt (enkel voor adhoc navigatie, zoals ik eerder zei). Verder is de keuze tussen wahoo en garmin denk ik een keuze tussen gebruiksgemak of meer data en wat complexer/minder gebruiksvriendelijk.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Prulleman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:28:
ik heb de 530, en je bent inderdaad even bezig met het instellen van alle data schermen (tenminste, als je specifieke wensen hebt :) je kan ook gewoon met de out of de box schermen gaan rijden). Dit zal met een 830 een stuk sneller soepeler gaan door het touchscreen, maar wahoo (geen ervaring mee) schijnt een stuk makkelijker in te stellen zijn via de mobiele app.

Eenmaal ingesteld kan ik me niet voorstellen dat het allemaal nog veel uitmaakt, tenzij je heel veel adhoc navigatie gebruikt en ter plekke bedenkt dat je naar POI X wilt of naar adres Y, dan is de 830 beter dan de 530.
Maar voor mij in de praktijk is de 530 prima. Ik kan op mijn gemak thuis een rondje van x km aanmaken in de garmin app (ben nu ook met komoot aan het experimenteren en misschien ook nog eens strava routes). Als je dan gaat rijden, kies je de route met een paar drukken op de knopjes en kan je gaan rijden. Als je aan het rijden bent heb je niet meer nodig dan page up/down en eventueel de pauze knop.. routes herberekenen gaat vanzelf. Ik zit nu wat meer op de racefiets ivm met corona, maar voorheen reed ik vooral de lokale MTB tracks en gebruik ik de garmin enkel voor logging/strava sync.

Ik zet em soms ook op de indoor trainer aan, (die geeft power door, verder geen power op de racefiets of MTB). Dan krijg ik af en toe een VO2Max update.

Anyway, ik ben erg tevreden over de 530, buiten het instellen om denk ik niet dat je het touchscreen van de 830 nodig hebt (enkel voor adhoc navigatie, zoals ik eerder zei). Verder is de keuze tussen wahoo en garmin denk ik een keuze tussen gebruiksgemak of meer data en wat complexer/minder gebruiksvriendelijk.
Nog een belangrijk verschil is, volgens mij, dat de Wahoo geen nieuwe route aangeeft als je afwijkt van de eerder ingestelde route/gpx (bijv. als er een weg is afgezet). Garmins doen dat wel. Verder inderdaad helemaal met bovenstaande eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:28:

Thanks! Lijikt er op dat jij hem ongeveer het zelfde gebruikt als mij dan inderdaad.

Het 1x keer instellen vind ik op zich niet zo'n probleem dat het allemaal wat langer duurt, daarna laat ik het redelijk gelijk. Kan je bv wel tijdens een rit halvewege een route aanmaken/aanpassen wijzigen op je telefoon en dat de edge 530 dan daar naar toe navigeert? (maw het moet via de telefoon ipv de unit zelf zoals bij de 830?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@SaURoN je kan op de 530 navigeren naar een opgeslagen locatie of naar een punt op de kaart. Ik heb bv mijn huis als locatie opgeslagen, zo kan je vrij eenvoudig met een paar klikjes naar huis navigeren. Een punt op de kaart kiezen is een stukje lastiger met de knoppen, om te pannen/zoomen over de kaart.. dit is niet echt praktisch + je moet weten waar je op de kaart naar toe moet (wat niet altijd het geval is). Tenslotte kan je inderdaad met Garmin connect app een A-B route aanmaken en on the fly syncen als koers/course en direct inladen op de 530.

Ben je van plan dit soort dingen regelmatig te gebruiken heeft de 830 wel een meerwaarde. (dus meer gebruiken als een navigatie in de auto om naar verschillende bestemmingen te rijden). Ik heb het nog niet gemist, want ik plan gewoon een route/rondje van x km (afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoe de wind staat) en ga die rijden. Dan heeft de 830 weinig tot geen meerwaarde

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:28:
@SaURoN je kan op de 530 navigeren naar een opgeslagen locatie of naar een punt op de kaart. Ik heb bv mijn huis als locatie opgeslagen, zo kan je vrij eenvoudig met een paar klikjes naar huis navigeren. Een punt op de kaart kiezen is een stukje lastiger met de knoppen, om te pannen/zoomen over de kaart.. dit is niet echt praktisch + je moet weten waar je op de kaart naar toe moet (wat niet altijd het geval is). Tenslotte kan je inderdaad met Garmin connect app een A-B route aanmaken en on the fly syncen als koers/course en direct inladen op de 530.

Ben je van plan dit soort dingen regelmatig te gebruiken heeft de 830 wel een meerwaarde. (dus meer gebruiken als een navigatie in de auto om naar verschillende bestemmingen te rijden). Ik heb het nog niet gemist, want ik plan gewoon een route/rondje van x km (afhankelijk van hoeveel tijd ik heb en hoe de wind staat) en ga die rijden. Dan heeft de 830 weinig tot geen meerwaarde
Thanks duidelijk! Ja denk ook niet dat het super veel meer waarde is, alleen omdat ik al touch gewend ben van 810 mogelijk dat ik het in het begin wat meer mis. Maar knoppen is denk ik met kou/regen/modder toch sowieso betrouwbaarder.

@Prulleman Ik lees trouwens verschillende berichten mbt WhatsApp notificaties mbt een iPhone. Is dit iets wat jij zo kan beantwoorden? Werkt dat of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door SaURoN op 15-04-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 12:36
@Prulleman bedankt voor de bijkomende info van de 530! Wat betreft instellen van data velden heb je wel gelijk. Eens die ingesteld zijn, zal ik daar ook vanaf blijven. Ik denk dat ik dan ook voor de 530 zal gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
SaURoN schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:58:

@Prulleman Ik lees trouwens verschillende berichten mbt WhatsApp notificaties mbt een iPhone. Is dit iets wat jij zo kan beantwoorden? Werkt dat of niet?
Ik heb geen iPhone, op android krijg ik wel sms en telefoon notificaties, volgens mij werkt whatsapp ook, maar dat wil ik niet.. ik wil geen onzin zien als ik op de fiets zit :D
(maar volgens mij moet het met wat aangepaste instellingen sinds iOS 13.1 wel gewoon werken, maar ik heb er geen ervaring mee)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:17
Ik vind touch van de 830 echt maar in een paar gevallen handig en mis de knopjes van m'n 520 best wel.

Ik vind het alleen wel handig om on the fly ergens naartoe te kunnen navigeren en ben ook gewoon nogal een kneus die slecht navigatie kan volgen, dus rerouten bij verkeerd rijden is wel heel welkom.

Notificaties staan bij mij uit. Ik ben aan het fietsen, eventuele appjes komen wel als ik klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Prulleman schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:28:

De Garmin Edge Explore kan overigens ook op het apparaat zelf naar een POI/adres/waar dan ook navigeren. Misschien daar toch eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Perzikvrucht Als dat belangrijk is, dan is dat een prima optie tussen de 530 en de 830. De 530 en 830 zijn meer op fanatieke sporters gericht, en de edge explore meer op de fietstourist. Als je dus niet op VO2max, power stats (als je een powermeter hebt) etc zit te wachten, dan is de explore wellicht de beste optie

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:54
Voor de Komoot gebruikers misschien interessant: Komoot organiseert gratis webinar over routes bouwen

- Routeplanning masterclass: maandag 20 april van 14.00 tot 15.00
- Plan Betere Gravel Routes: vrijdag 24 april tussen 16.00 en 17.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

Man, man, man... Mijn Garmin Edge 1000 is wel erg traag aan het worden. Vooral bij het laden van kaarten.

Ik gebruik de IQ app van Komoot veel. Ik maak een route in Komoot en die stuur ik dan naar mijn Garmin. Het laden van de kaart of het 'swipen' tussen de verschillende menu's gaat de laatste tijd erg traag.
(maar ook het afsluiten van een route, het inzoomen in een kaart, scrollen, enz.)

Is hier iets aan te doen? Waardoor komt het? Want voorheen was dat niet het geval. De Edge 1000 is inderdaad nooit de snelste machine geweest, maar zou 'm niet als traag omschrijven.

Het geheugen zit op 50%, dus daar ligt het ook niet aan. Hij is geupdate naar de laatste software (zowel OS als kaarten). En er zit een 32 GB kaartje in (overigens al sinds het begin dat ik 'm heb: januari 2017.

Lopen jullie hier ook tegenaan? Maar belangrijker: kan ik iets doen om 'm minder traag te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 17-04-2020 11:13 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Galois Een beetje Gung Ho en wellicht niet heel fijn, maar een fabrieksreset zou -misschien- wat kunnen doen. Let wel dat je dan je opgeslagen data en instellingen kwijt bent. Maar het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen zodat het niet helpt, maar het is iets dat je kan proberen.

Het kan natuurlijk ook aan de komoot iq app liggen, in dat geval zou je komoot kunnen contacteren, of de app niet gebruiken/verwijderen, maar dat is ook geen goede oplossing.

Verder weet ik niet welk kaartmateriaal je gebruikt, maar er zijn "lichtere" kaarten met minder info beschikbaar, die zullen natuurlijk wel sneller werken. Minder mooi, maar meer zoals bij de Bolt, extra landschapkenmerken weg, minder kleur etc. Ik heb geen zelf edge dus ik weet verder niet wat je al hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

Tnx @rockhopper. Ligt denk ik niet aan Komoot. Want het inzoomen, kaarten verschuiven, ed, gaat erg traag. Soms zo traag dat het bijna onbruikbaar is... :(

De kaarten zijn de kaartupdates van Garmin zelf (die er gratis bij zitten en die je gratis kunt updaten). Van openstreetmap.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Galois Goed ik weet niet wat er gebeurt als je de garmin kaarten eraf haalt, maar je kan als het goed is wel zelf kaarten erin zetten.
Voor de benelux zou ik dan voor deze gaan: http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_light

Bij de oregon serie van garmin, kan je kaarten "aan" en "uit" zetten, min of meer activeren en inactiveren. Als ik daar meerdere kaarten (of te veel) kaarten aan zet, en zeker met overlap (meerdere versies van Nederland bijvoorbeeld), dan wordt bij mij het toestel ook stroperig, dus misschien dat daar nog wat te achterhalen is.

Dat iets van garmin of osm afkomt wil niet zeggen dat er automatisch rekening gehouden wordt met oudere toestellen, de light kaart die ik hierboven link is speciaal ontwikkeld voor de oudere toestellen, al verwacht ik van een flagship als de 1000 eigenlijk dat het daar niet aan zou mogen liggen. Desalniettemin is het ook iets wat je kan testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyster
RR46 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:11:
Voor de Komoot gebruikers misschien interessant: Komoot organiseert gratis webinar over routes bouwen

- Routeplanning masterclass: maandag 20 april van 14.00 tot 15.00
- Plan Betere Gravel Routes: vrijdag 24 april tussen 16.00 en 17.00
Dat was leuk zeg. Heb een paar trucjes opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
Komoot gaat de deelnemers nog een e-mailtje sturen met antwoorden op de (67) vragen uit de chat.
Heb eindelijk begrepen waarvoor het haakje is bij wegen volgen als je een way point toevoegd. Als het haakje ontbreekt heb je de vrije hand en de route, je raadt het al, volgt niet meer automatisch de wegen of paden. Handig als jij zeker weet dat op de Komoot kaart een weg ontbreekt die wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Ik heb al een hele tijd een Wahoo Tickr hartslag meter maar die deed het opeens niet meer. Ook de batterij vervanging hielp niet. Nu heb ik een nieuwe Wahoo Tickr gehad maar daar had ik echt hetzelfde probleem mee.

Uiteindelijk via super service van Futurumshop een Garmin HRM Dual gekocht (met bijbetaling dus)

1 rit gedaan van 40km : gemiddelde 143 maar ook echt al de tijd 143 hartslag. Dat leek niet te kloppen.
Net een rit op de Zwift en de hartslag niet boven de 151 terwijl ik met momenten echt op mijn omslagpunt zat van 166.

Mijn Garmin Fenix 5 meet voor mijn gevoel dan de hartslag nog beter. Iemand tips wat nu ? Ik wil eigenlijk mijn geld gewoon terug want voor mijn gevoel werkt het allemaal niet met deze hartslag meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Valt me op dat iedereen die zn bril in zn helm doet dat altijd omgekeerd doet. Ik snap echt bij god niet waar die trend vandaan komt...Men zegt dat de bril dan beter vast zou zitten, maar als ik hem rechtop in mijn helm slot zit hij echt zo vast als een huis. Dat geldt zowel voor de Jawbreaker als de Sutro overigens. Vreemd trend imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
@kevertje1977 Maak je de contacten van te voren beetje vochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
kevertje1977 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:42:
Ik heb al een hele tijd een Wahoo Tickr hartslag meter maar die deed het opeens niet meer. Ook de batterij vervanging hielp niet. Nu heb ik een nieuwe Wahoo Tickr gehad maar daar had ik echt hetzelfde probleem mee.

Uiteindelijk via super service van Futurumshop een Garmin HRM Dual gekocht (met bijbetaling dus)

1 rit gedaan van 40km : gemiddelde 143 maar ook echt al de tijd 143 hartslag. Dat leek niet te kloppen.
Net een rit op de Zwift en de hartslag niet boven de 151 terwijl ik met momenten echt op mijn omslagpunt zat van 166.

Mijn Garmin Fenix 5 meet voor mijn gevoel dan de hartslag nog beter. Iemand tips wat nu ? Ik wil eigenlijk mijn geld gewoon terug want voor mijn gevoel werkt het allemaal niet met deze hartslag meter.
Waar koppel je die hartslagmeter aan? Als hij wel wat meet, lijkt me dat je even goed moet kijken waar / hoe je hem aanbrengt.
Voor mij is de hartslagmeter vele malen nauwkeuriger dan een pols-meting.
Stoffa schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:00:
Valt me op dat iedereen die zn bril in zn helm doet dat altijd omgekeerd doet. Ik snap echt bij god niet waar die trend vandaan komt...Men zegt dat de bril dan beter vast zou zitten, maar als ik hem rechtop in mijn helm slot zit hij echt zo vast als een huis. Dat geldt zowel voor de Jawbreaker als de Sutro overigens. Vreemd trend imo.
Als je hem omdraait is de kromming van de pootjes wat meer je helm in ipv richting je hoofdhuid?
Dat is een beetje het enige wat ik kan bedenken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevertje1977 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:42:

ik heb de oude (enkel ANT+) versie van de garmin strap, volgens mij heeft die dezelfde band, maar een andere unit erop geklikt.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad. als je een gps hebt met BT en ANT+ zou je kunnen kijken of die beide hetzelfde meten, als je nog een ander aparaat hebt, bv je telefoon zou je hetzelfde kunnen doen, sommige telefoons (samsung galaxy s serie bv) hebben zelfs ANT+.
Op die manier kan je makkelijk kijken of het een beetje klopt of niet.

Strava

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste