Dizzy Mike schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:47:
Iemand ervaring met het gebruik van Strava op een android telefoon?
Ik lees forums van 2-3 jaar geleden dat de hoogteverschillen vaak niet kloppen op een mobiel. Is dit nog steeds het geval?
Hebben jullie eventueel nog aanbevelingen kwa fietscomputers die goed werken met Strava?
Je stelt een hoop vragen, maar je moet even beginnen met een paar dingen op een rijtje zetten.
- wat je is je budget?
- is navigatie een must ?
- wil je een groot scherm
- wil je touchscreen
- Wil je sensoren koppelen (hartslag, cadans, speed, power)
- wat voor accuduur heb je nodig? Wat is de langste rit die je wilt gaan doen de komende jare
- wil je dat je telefoon snel leeg gaat, of dat je gewoon je telefoon in je zak kan houden en klaar om te bellen bij noodgevallen
Lees ook even een stukje terug in dit topic, genoeg info over de voor en nadelen van een telefoon vs een GPS fiets computer.
Zelf heb ik nu een Garmin 530 en die bevalt erg goed. Maar als je geen navigatie nodig hebt is een 130 ook prima. Ik ken de Wahoo computers niet, maar die zijn voor zover ik weet iets gebruiksvriendelijker, maar bij Garmin krijg je weer meer mogelijkheden.
Wat betreft syncen met strava, dat gaan met Garmin en Wahoo prima. Wat betreft hoogtemeters, een telefoon zal dit enkel met GPS gegevens berekenen, de meeste fiets computers hebben een barometer hiervoor.