Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:13
Hier kan je dus heel veel verschillende antwoorden op verwachten. In welke prijsklasse zit je aan te denken?
Overigens kun je je ook orienteren in het volgende topic: Het grote fietscomputer topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
@EdwinW Ik zat te denken aan rond de 80-100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Emmavdv schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:18:
Binnenkort wil ik een wat langere afstand gaan fietsen (2500 KM +-) op toerfiets,
"Een wat langere afstand"? Zelfs voor @DDX is 2500km wel een echte megalange rit hoor! Ben benieuwd wat bij jou dan een kort ritje is... 300 km? :P

:+
Nu heb ik alleen ergens gelezen dat als je GPX routes laadt op een Garmin Edge, dat het toestel de route gaat herberekenen? Dat is iets waar ik natuurlijk niet op zit te wachten als ik juist een route inlaad. Kan iemand mij hier misschien iets meer over vertellen? En kun je dit uit zetten?
Nog een andere (misschien beetje rare) vraag, maar kun je het apparaat ook gebruiken om een wandeling te tracken?
Dat heb ik met mijn 1030 ook. Misschien heeft het te maken met de kaart (maar ik heb het ook met routes die ik op de Garmin site zelf teken en via de app van Garmin overzet). Dus heb de irritatie daarover maar opzij gezet en de 1e 5 minuten moet ik handmatig het scherm even verplaatsen om de route te rijden (want die toont ie tijdens het her-berekenen wel...). Maar mocht iemand de oplossing hebben lees ik graag mee.

Voor een wandeling zou de Garmin op zich ook gewoon moeten werken, als je auto-pauze maar uitzet want die pauzeert volgens mij bij 4km/u of zo. Uiteindelijk meet ie gps locaties dus ook als de fietskaart een weggetje niet kent zou ie wel gewoon de route moeten opnemen.

[ Voor 61% gewijzigd door Crazy D op 02-02-2020 20:33 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Iemand ervaring met het gebruik van Strava op een android telefoon?

Ik lees forums van 2-3 jaar geleden dat de hoogteverschillen vaak niet kloppen op een mobiel. Is dit nog steeds het geval?

Hebben jullie eventueel nog aanbevelingen kwa fietscomputers die goed werken met Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 21:36
Voor je budget kun je wel toestellen met gps vinden die je route bijhouden en synchroniseren met bv strava. Je gaat alleen geen toestel vinden waarmee je ook nog kan navigeren en/of uitgebreide trainingsinfo op je scherm hebben.
De Wahoo element mini is denk ik een van de betere opties voor dit budget. Bryton heeft ook wel iets in dit segment.
Als je een toestel wilt dat nauwkeurig is met hoogte, afstand en dergelijke dan ga je in de toestellen van 200+ euro uitkomen. (Ja, als je alles moet/wilt kopen als je begint met wielrennen dan gaat er een smak geld doorheen).

De meeste mensen zijn begonnen met een simpel tellertje al dan niet samen met je telefoon. (sommigen rijden ook bewust niet met een teller op het stuur). Hoe interessant is het in Nl om op je stuur te kunnen lezen hoe hoog je zit? Achteraf kan je op strava alles terugzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:40
Lekker je telefoon gebruiken totdat je een Garmin of Wahoo kunt veroorloven. Alle andere merken (Mio, Bryton, Sigma etc.) krijg je later spijt van.

Als je aan Marktplaats denkt, let op met oplichters. Garmin's zijn hebbedingetjes die een soort blinde vlek van verstandsverbijstering veroorzaken bij wielrenners en oplichters weten dat.

Laatst zag ik een 820 in de aanbieding voor iets van €180,-. Die zal nu overal wel uitverkocht zijn, maar is voor die prijs is het echt een steal.

[ Voor 53% gewijzigd door Ypuh op 02-02-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:54
Dizzy Mike schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:47:

Ik lees forums van 2-3 jaar geleden dat de hoogteverschillen vaak niet kloppen op een mobiel. Is dit nog steeds het geval?

Hebben jullie eventueel nog aanbevelingen kwa fietscomputers die goed werken met Strava?
Dat ligt meer aan de gps functie in het mobiele toestel. Sommige vrienden gebruiken ook mobiel + Strava, vaak zie ik dan een “duidelijke” afwijking bij de hoogtemeters (tav Garmin toestellen bv). Het ligt er maar net aan hoeveel je fietst en hoeveel waarde je hecht aan deze statistieken ;-)

Zelf alleen - goede - ervaring met Garmin, maar gok dat vrijwel alle hedendaagse toestellen vlekkeloos met Strava kunnen synchroniseren. Als je nog zoekende bent, kijk eens op “dcrainmaker”, boordevol info en leesplezier.

Edit: ligt natuurlijk ook een beetje aan budget en specifieke wensen die je stelt (buiten Strava sync.)

[ Voor 5% gewijzigd door RR46 op 02-02-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31

Je stelt een hoop vragen, maar je moet even beginnen met een paar dingen op een rijtje zetten.
- wat je is je budget?
- is navigatie een must ?
- wil je een groot scherm
- wil je touchscreen
- Wil je sensoren koppelen (hartslag, cadans, speed, power)
- wat voor accuduur heb je nodig? Wat is de langste rit die je wilt gaan doen de komende jare
- wil je dat je telefoon snel leeg gaat, of dat je gewoon je telefoon in je zak kan houden en klaar om te bellen bij noodgevallen

Lees ook even een stukje terug in dit topic, genoeg info over de voor en nadelen van een telefoon vs een GPS fiets computer.

Zelf heb ik nu een Garmin 530 en die bevalt erg goed. Maar als je geen navigatie nodig hebt is een 130 ook prima. Ik ken de Wahoo computers niet, maar die zijn voor zover ik weet iets gebruiksvriendelijker, maar bij Garmin krijg je weer meer mogelijkheden.

Wat betreft syncen met strava, dat gaan met Garmin en Wahoo prima. Wat betreft hoogtemeters, een telefoon zal dit enkel met GPS gegevens berekenen, de meeste fiets computers hebben een barometer hiervoor.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Mijn budget is rond de 80-120 euro. Ik krijg wel een snelheidsmeter bij mijn nieuwe fiets. Mijn mobiel is momenteel een samsung galaxy s7. Zal deze telefoon voldoende/goed genoeg zijn? Misschien deze zomer upgraden naar de nieuwste.

Hoe snel gaat je batterij als je strava gebruikt op je mobiel voor bijvoorbeeld een rit van een uur of 2?

Navigatie lijkt me wel handig maar dat lijkt niet haalbaar te zijn met mijn budget. Hetzelfde geld voor de sensor hartslag.

Misschien dat ik mijn lbs nog even ga bellen voor een fietscomputer in plaatst van de snelheidsmeter (snelheidsmeter zat er "gratis" bij)

Ik hoor graag weer van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
Strava voor een rit van 2 uur zou wel moeten kunnen lukken.
Je kan het ook nu al gewoon proberen. Gewoon strava er op en aanzetten, dan krijg je wel een aardig idee hoe lang de accu meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
@Swedish_Chef dat ga ik proberen, je kan vliegtuigstand toch gebruiken om batterij te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
Ik geloof wel, maar gewoon even proberen.
Overbodige apps uitschakelen doet ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:47
Maar logt Strava dan wel via GPS in vliegtuigmodus?
Of is die nog los aan te zetten in vliegtuigmodus.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 11:22
Crazy D schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:30:
[...]

"Een wat langere afstand"? Zelfs voor @DDX is 2500km wel een echte megalange rit hoor! Ben benieuwd wat bij jou dan een kort ritje is... 300 km? :P

:+
Het moet 6 weken duren, dus het is niet voor op één dagje. :9
Dit is wat ik nu zelf doe. Tot van de zomer werden bluetooth sensoren ondersteund (wel cadans, geen snelheid), en dat vond ik al een beetje een minpuntje. Ik heb het alleen op het vlakke gebruikt met af en toe een viaduct, dus ik kan je niet vertellen hoe accuraat het is qua hoogtemeters. Daarnaast, als je niet het abonnement hebt, kun je alleen zien wat je gemiddelde snelheid is, en niet je huidige snelheid. Abonnement loopt jaarlijks behoorlijk in de papieren, daarom ben ik nu zelf dus meer aan het kijken naar een fietscomputer/navigatie.

Met mijn Nokia 6.1 heb ik 3 uur gefietst met Strava aan, bluetooth voor muziek en sensoren, en toen was mijn batterij voor de helft leeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Emmavdv op 03-02-2020 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Dizzy Mike schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:55:
Mijn budget is rond de 80-120 euro. Ik krijg wel een snelheidsmeter bij mijn nieuwe fiets.
Navigatie lijkt me wel handig maar dat lijkt niet haalbaar te zijn met mijn budget. Hetzelfde geld voor de sensor hartslag
Koop "gewoon" een tweede hands toestel. Moet toch wel lukken met dat budget, een oregon 600 serie vind je al voor 80 euro, het is niet het nieuwste maar doet wel navigeren. Of goed MP in de gaten houden en hopen op een bolt. Of een oudere edge.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
Maarten_E schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:46:
Maar logt Strava dan wel via GPS in vliegtuigmodus?
Of is die nog los aan te zetten in vliegtuigmodus.
GPS doet het gewoon in vliegtuigstand. Ik heb met mijn oude S6 wel eens een rit van 300km gelogd met strava, gaat prima dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Ik heb zelf gisteren via MP voor 70 euro een Garmin Edge Touring Plus gekocht.
Meteen even aan de pc gehangen, kaarten geüpdatet, en ziet er allemaal prima uit.
Net even mee naar de binnenstad gereden als test en het is echt een uitkomst, alleen zit ik aan te klooien met de positie van de GPS icm de koplamp die ook op het stuur staat. Maar goed, dat ligt niet aan de GPS.

Zag in veel reviews dat de software om routes toe te voegen nogal ruk was, waardoor ik het idee had dat ik op het apparaat geen routes of adressen in kon voeren. Blijkt gelukkig wel het geval te zijn, ideaal! :)

@borft Ahh, was even niet zeker. Fijn dat dan wel wordt gelogd, ben uiteindelijk zelf toch voor een losse GPS gegaan, ben toch wat huiverig voor het gebruiken van mijn telefoon ivm batterijduur en risico op schade bij een eventuele val. Ook vraag ik mij af hoe het zit icm regen, raakt het touchscreen dan niet van de wap omdat die reageert op druppels?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
@borft Ahh, was even niet zeker. Fijn dat dan wel wordt gelogd, ben uiteindelijk zelf toch voor een losse GPS gegaan, ben toch wat huiverig voor het gebruiken van mijn telefoon ivm batterijduur en risico op schade bij een eventuele val. Ook vraag ik mij af hoe het zit icm regen, raakt het touchscreen dan niet van de wap omdat die reageert op druppels?
Ik heb een paar jaar geleden een Wahoo Elemnt gekocht, dus gebruik mijn telefoon niet meer voor Strava/GPS. Momenteel werkt de Strava app ook niet meer met sensors, dus eigenlijk is dat een minder goede oplossing.

Dat gezegd hebbende, ik heb mijn telefoon altijd bij me. Wat als je een ongeluk hebt, je fiets stuk gaat, je de weg kwijt bent, etc. Als je telefoon niet waterdicht is (zoals de mijne), dan kan je hem in een hersluitbaar zakje doen (je weet wel, die je ook gebruikt voor vloeistoffen in de handbagage in het vliegtuig). Dan heb je hem toch bij je voor noodgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maarten_E schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:46:
alleen zit ik aan te klooien met de positie van de GPS icm de koplamp die ook op het stuur staat. Maar goed, dat ligt niet aan de GPS.
Wellicht kun je de koplamp "op de kop" aan je stuur bevestigen? Dus dat hij er onder hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
BreadFan schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Wellicht kun je de koplamp "op de kop" aan je stuur bevestigen? Dus dat hij er onder hangt?
Ja, daar zit ik naar te kijken, maar denk dat ik een stuurpenhouder ga halen. De houder die er nu bij zit past prima op mijn hybride fiets, en daar zit de koplamp niet in de weg.
De koplamp kan inderdaad op zijn kop worden bevestigd, maar heb al een keer gehad dat de lamp op de huidige positie eraf viel. Als die ondersteboven hangt gaat dat helemaal leuk worden, en ik ben nogal klungelig. :+

Maar bedankt voor de tip! :D

@borft Ik heb de telefoon ook altijd bij me, maar juist omdat ik die ready wil hebben in noodgevallen en dergelijke wil ik hem niet gebruiken als GPS ivm batterij issues. Ook Strava gebruik ik niet, puur omdat er aan mijn tempo en dergelijke niks te stoefen valt. :+
Ik neem altijd een klein rugzakje mee en daar zit die gewoon in. Maar als je hem op je fietsstuur zet, is die toch een stuk kwetsbaarder dan normaal. Dus daarom al met al voor een aparte GPS gegaan, kan altijd nog stoefen op Tweakers adhv geplande routes en evt. foto's :+ :+

[ Voor 29% gewijzigd door Maarten_E op 05-02-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
borft schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:06:
[...]
Dat gezegd hebbende, ik heb mijn telefoon altijd bij me. Wat als je een ongeluk hebt, je fiets stuk gaat, je de weg kwijt bent, etc. Als je telefoon niet waterdicht is (zoals de mijne), dan kan je hem in een hersluitbaar zakje doen (je weet wel, die je ook gebruikt voor vloeistoffen in de handbagage in het vliegtuig). Dan heb je hem toch bij je voor noodgevallen!
Voor een Wahoo Elemnt (Bolt) heb je sowieso uw smartphone nodig om af te wijken van de route, maar inderdaad bij een ongeval kan je dan vanuit de ambulance bellen naar uw vrouw, welke dan cool reageert: "Als je zelf kunt bellen zal het wel zo erg niet zijn" 8)7

Mijn iPhone is wel waterdicht maar alsnog steek ik hem in een zipper bag, want bij een stortbui ben ik niet zeker of die IP67 classificatie alles gaat tegenhouden. Ook al eens door de Ourthe moeten lopen met de fiets in de lucht, en op bepaald moment zat de smartphone ook onder water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Goedenavond,

Ik had mijn lbs gebeld met de vraag welke fiets computers ze daar hebben, en hij gaf aan dat ze Bryton en Garmin daar hebben.

Ik weet dat Bryton de goedkopere van de 2 is. Is dit een goed betrouwbaar merk? Of kan ik beter voor een Garmin gaan?

Is zou graag de functie snelheid, gps en navigatie willen hebben (eventueel hartslag en powermeter voor in de toekomst).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Dizzy Mike Ik zou zeggen lees je een beetje in op het onderwerp op sites als dcrainmaker of dit topic. Een beetje inzet van jezelf word hier wel van je verwacht.
Ik heb geen ervaring met bryton, maar ik betwijfel of je daar een powermeter aan kan koppelen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Wat is beter een barometrische hoogtemeter of 1 die hoogtemeters meet op GPS?

Ik denk zelf een GPS?

[ Voor 13% gewijzigd door Dizzy Mike op 07-02-2020 20:13 . Reden: Denk ik gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Dizzy Mike schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:10:
Wat is beter een barometrische hoogtemeter of 1 die hoogtemeters meet op GPS?

Ik denk zelf een GPS?
Barometrische hoogtemeter is accurater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Zijn er fietscomputers met navigatie die met strava werken van rond de 150 euro? Of kijk ik nu in een te lage prijs categorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15:45
@Dizzy Mike Een Edge 130 kan dat toch prima? Basale navigatie en BT koppeling met telefoon die zorgt voor sync met Garmin Connect en Strava.

Maar zoals @rockhopper al zegt: een beetje inzet wordt wel verwacht. Dus in plaats van alleen maar nieuwe vragen te stellen: wat heb je zelf al gevonden?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
@dreamscape Ik zag inderdaad ook de garmin edge 130 staan bij bijvoorbeeld coolblue, ik heb ook Bryton gezien in die prijsklasse maar lees daar wat mindere reviews over.
Zit geen houder bij, bij coolblue dus moet even verder kijken op andere sites, en eventueel andere opties.

Misschien dat ik nog iets vind van Wahoo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58

Flipmo

OMG !!

Wahoo element bolt zijn best vaak aanbiedingen van 199 euro. 2de hands zo 150.
Zijn fijne toestellen die je 1x moet instellen via je telefoon en daarna gaat alles bijna vanzelf. Routes synchroniseren, na de rit automatisch uploaden op strava etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Dizzy Mike Misschien is het een idee om naar een gps winkel te gaan als gps.nl (waypoint) en daar even de verschillende toestellen met elkaar te vergelijken. Krijg je meteen fatsoenlijk de voor en nadelen van de toestellen uitgelegd. Verder geld er zoals altijd "you get what you pay for", de goedkoopste toestellen missen de meeste extra's en navigatie is ook niet standaard. De goedkoopste met navigatie die ik hier zou aanraden is de bolt, maar die hoeft niet bij jouw wensen aan te sluiten, dus blijven we bij "vertel wat meer waarom je naar toestel xx en yy kijkt", en als je alleen "budget" als motivatie hebt dan kunnen we (willen we) je niet echt gericht helpen. Er is in dit topic alleen al heel veel te vinden met de vragen die je hebt (aanschaf 1e toestel) en als de toestellen die je op het oog hebt hier niet veel vermeld worden heeft dat meestal de reden dat ze niet goed aansluiten bij de wensen van de mensen hier.

Hou er verder rekening mee dat je lbs gewoon zijn voorraad kwijt wil, dus meestal niet de beste adviseur, vandaar dat je beter naar een gps-boer gaat.

Tot slot hoogtemeting met alleen gps is uiterst onnauwkeurig, afwijkingen in honderden meters is eerder regel dan uitzondering, dit heeft er vooral mee te maken dat gps ontworpen is om je lokatie te vinden en niet je hoogte. Voor nauwkeurige meting moet je net het geluk hebben dat je veel satellieten ontvangt en dat er een paar aan de horizon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy Mike
Vandaag kon ik mijn fiets ophalen, gelijk maar een fietscomputer aangeschaft. Gisteren wat research gedaan naar de Wahoo elemnt bolt en die gekocht. Ik kreeg er 40 euro korting op omdat ik de standaard meegeleverde kilometer teller inleverde :D

Helaas is het dit weekend niet zo mooi weer om mijn fiets uit te testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:04
Wat raden jullie aan:
Garmin edge 530 bundle (Garmin hartslag band, cadans en snelheid sensor en 5 jaar garantie) 388 euro.

Garmin edge 530 (Xand hartslag band, cadans en snelheid sensor en 5 jaar garantie) 368 euro.

Het verschil is dus het merk voor de extras, zijn de Garmin band en sensoren beter dan de Xand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Voor die 20 euro zou ik lekker Garmin nemen, de Garmin hartslag band vind ik erg prettig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Dirk0s Geen ervaring met beide, als je ze mag passen even zelf proberen, anders garmin band, minste kans op compatibiliteits issues en afhankelijk van de band krijg je met hartlopen extra info (ground contact time enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
rockhopper schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:15:
@Dirk0s Geen ervaring met beide, als je ze mag passen even zelf proberen, anders garmin band, minste kans op compatibiliteits issues en afhankelijk van de band krijg je met hartlopen extra info (ground contact time enzo)
Volgens mij zit bij de Edge 530 bundel een HRM Dual en geen HRM Run. Op de productpagina staat alleen hartslagmonitor, maar op de foto's is wel duidelijk dat de hartslagsensor geen rode rand heeft. https://buy.garmin.com/nl.../pn/010-02060-11#overview.

Ik zou ook geen 20 euro meer betalen voor sensoren, er is geen verschil in features tussen de XAND en Garmin. Van wat ik in beoordelingen lees, doen die XAND sensoren gewoon wat ze moeten doen. Alleen zou het wel niet duidelijk zijn of een sensor in cadans of snelheids modus staat, terwijl de Garmin sensoren niet van functie om te wisselen zijn dus geen verwarring mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:30:
[...]

Volgens mij zit bij de Edge 530 bundel een HRM Dual en geen HRM Run. Op de productpagina staat alleen hartslagmonitor, maar op de foto's is wel duidelijk dat de hartslagsensor geen rode rand heeft. https://buy.garmin.com/nl.../pn/010-02060-11#overview.
Zou mij sterk verbazen dat Garmin een HR Dual in de bundel voorziet, volgens mij is het een gewone ANT+ HR sensor. De andere sensors (cadans/speed) zijn wel dual versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
RigolleM schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Zou mij sterk verbazen dat Garmin een HR Dual in de bundel voorziet, volgens mij is het een gewone ANT+ HR sensor. De andere sensors (cadans/speed) zijn wel dual versies.
HRM Dual ziet er exact uit als de vorige ANT+ HRM band, en Garmin verkoopt die band niet meer los. alleen de Dual, Run, Swim en Tri. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het een HRM Dual is, maar ik acht de kans groter dan dat het een ANT+ only is.

EDIT: Als ik de vergelijkende foto's er op na sla (https://www.dcrainmaker.c...trap-in-depth-review.html) ziet die HRM bij de 530 bundel er toch echt eerder uit als een HRM Dual dan een premium HRM.

[ Voor 17% gewijzigd door MacPoedel op 16-02-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op zondag 16 februari 2020 @ 00:33:
[...]

HRM Dual ziet er exact uit als de vorige ANT+ HRM band, en Garmin verkoopt die band niet meer los. alleen de Dual, Run, Swim en Tri. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat het een HRM Dual is, maar ik acht de kans groter dan dat het een ANT+ only is.

EDIT: Als ik de vergelijkende foto's er op na sla (https://www.dcrainmaker.c...trap-in-depth-review.html) ziet die HRM bij de 530 bundel er toch echt eerder uit als een HRM Dual dan een premium HRM.
Ook een beetje verder zitten grasduinen en het ziet er dus naar uit dat de Edge bundels met een HRM dual zijn. Heb namelijk ook de HRM premium liggen en die heeft een horizontale lijn door het midden op de sensor en de HRM dual heeft zo'n schuine lijntjes, hierdoor zijn ze te onderscheiden. Op de foto's van de Edge bundels zie ik dus deze met de schuine lijntjes, daarom ben ik bijna zeker dat het een HRM dual zal zijn. Sorry voor de verwarring, maar nu heb ik het zelf opgehelderd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
RigolleM schreef op zondag 16 februari 2020 @ 07:35:
[...]

Ook een beetje verder zitten grasduinen en het ziet er dus naar uit dat de Edge bundels met een HRM dual zijn. Heb namelijk ook de HRM premium liggen en die heeft een horizontale lijn door het midden op de sensor en de HRM dual heeft zo'n schuine lijntjes, hierdoor zijn ze te onderscheiden. Op de foto's van de Edge bundels zie ik dus deze met de schuine lijntjes, daarom ben ik bijna zeker dat het een HRM dual zal zijn. Sorry voor de verwarring, maar nu heb ik het zelf opgehelderd 8)
Sorry heb me zelf niet zo verdiept in de HRM band, wat is het verschil tussen de dual en de premium band? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Dirk0s de Dual doet ANT+ en BT, de premium enkel BT ANT+ (de dual is eigenlijk gewoon het neiuwe upgraded model).
Zelf heb ik de premium en die bevalt prima. Ik heb een edge 530 met ant+ en indoor train ik met TrainerRoad op mijn samsung s8 en die heeft ook ANT+, dus ik mis BT niet op de HR band.

Als je van plan bent de band enkel te gebruiken met een GPS computer.. en je kan de premium goedkoper krijgen dan zou ik die nemen. Heb je de ambitie indoor te gaan trainen en bv zwift op een laptop of apple tv te draaien, dan zou ik alvast de dual kiezen.

Heb je met een niet garmin hartslag meter ook bv ademhalingsritme en prestatieconditie? De nieuwere edges halen deze info uit je HRV (hartslag variatie). Mijn oude edge 25 deed dit bv niet, en ook als de hr info via een andere bron in connect komt heb ik dit ook niet.. Maar wellicht werkt dit alleen met garmin banden?? heeft iemand hier ervaring mee. (bv een edge 530 of 830 + een ali express band)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lmih6mieusNTMjWfw5ywLrCP/full.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Prulleman op 19-02-2020 12:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 14:06

LGU

We zitten hier op Tweaker dus hopelijk bestaat er een work around voor iets wat formeel niet kan: ik wil mijn Wahoo uitlenen aan mijn vriendin. Echter je kunt de Bolt maar aan 1 telefoon koppelen, is hier een work around voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:47:
We zitten hier op Tweaker dus hopelijk bestaat er een work around voor iets wat formeel niet kan: ik wil mijn Wahoo uitlenen aan mijn vriendin. Echter je kunt de Bolt maar aan 1 telefoon koppelen, is hier een work around voor?
De vraag kwam op fiets.nl ook naar voren.
Het is misschien een omslachtige workround maar ik heb het vermoeden dat je in de Wahoo App meerdere fietsprofielen kunt toevoegen. Je moet je vriendin dan niet alleen de Bolt geven maar ook je telefoon.
Maar misschien heeft iemand een betere oplossing.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Sinners 1 malig uitlenen, voor een bepaalde periode uitlenen of gewoon samen continu afwisselend gebruiken?

dat kan wel van invloed zijn op een praktische workaround..

Ik heb zelf lalleen ervaring met garmin, maar als ik die 1 malig zou uitlenen, dan zou ik em gewoon zo geven en achteraf de rit exporteren, delen en wissen van mijn eigen account. Dat kan allemaal achteraf zonder een andere telefoon te koppelen.

voor een langere periode uitlenen, zou ik denk ik gewoon de boel resetten

en samen gebruiken.. geen idee, gewoon 1tje erbij kopen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Dank voor de reacties!

@Heyster Yep, dat was 1 van de bronnen die ik had gevonden. Het meegeven van mijn telefoon is niet echt een optie, helaas.

@Prulleman mijn vrienden fietst voornamelijk op de momenten dat ik werk vandaar dat ik het, vooralsnog, zonde vind om een extra Bolt aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Sinners aha.. de meest lastige case dus :D

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Prulleman schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:36:
Heb je met een niet garmin hartslag meter ook bv ademhalingsritme en prestatieconditie? De nieuwere edges halen deze info uit je HRV (hartslag variatie). Mijn oude edge 25 deed dit bv niet, en ook als de hr info via een andere bron in connect komt heb ik dit ook niet.. Maar wellicht werkt dit alleen met garmin banden?? heeft iemand hier ervaring mee. (bv een edge 530 of 830 + een ali express band)
Ik heb een Wahoo Tickr en log bij het fietsen op mijn Bolt en Garmin Forerunner 935. Op de Garmin heb ik dan in elk geval wel Performance Condition:

Garmin Connect Performance Condition

Voor HRV Stress Score heb je wel een Garmin band nodig, de online help spreekt toch van een Garmin band https://www8.garmin.com/m...5C-BBBB-B11DA8BD9433.html. Maar dat is nog iets anders dan waar je over spreekt. Performance condition gebruikt in elk geval wel HRV, dus dat moet die dan toch van de Wahoo band halen.

Ademhaling kan mijn FR935 volgens mij niet loggen dus kan ik niet bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:47:
Wat wilt je vriendin precies met de telefoon doen ?
Als je wahoo gewoon instelt en koppelt met een wifi netwerk kan je er gewoon mee fietsen en wordt rit na afloop via wifi geupload.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

DDX schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:31:
[...]

Wat wilt je vriendin precies met de telefoon doen ?
Als je wahoo gewoon instelt en koppelt met een wifi netwerk kan je er gewoon mee fietsen en wordt rit na afloop via wifi geupload.
Het gaat puur om de ritregistratie richting Strava en het 'onderweg' kunnen zien van wat datavelden. In de door jou voorgestelde oplossing zullen vermoedelijk haar ritten geupload worden richting mijn Strava account aangezien dat op de telefoon gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Het gaat puur om de ritregistratie richting Strava en het 'onderweg' kunnen zien van wat datavelden. In de door jou voorgestelde oplossing zullen vermoedelijk haar ritten geupload worden richting mijn Strava account aangezien dat op de telefoon gebeurt.
Nog sterker, daar is je telefoon helemaal niet voor nodig, de Elemnt zal het zelf via WiFi uploaden naar jouw Strava account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

borft schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Nog sterker, daar is je telefoon helemaal niet voor nodig, de Elemnt zal het zelf via WiFi uploaden naar jouw Strava account.
Haha, dan komt het fietsdoel van 7.500 kilometer wel wat sneller in beeld maarja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:58

Flipmo

OMG !!

Heb mijn vrouw ook wel eens mijn bolt meegegeven, zoals gezegd is je telefoon dan niet nodig.
Heb van tevoren de routes ingeladen en bij terugkomst werden de ritten automatisch op mijn strava geupload.
Deze dan even exporteren en weer importeren in het strava account van je partner.

Of je dan de rit op je eigen strava wist is aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Oja dat is waar ook ja dan komt het idd op jouw strava account.
Misschien instellen dat de rit ergens anders geupload/neergezet wordt en dan handmatig overzetten naar juiste strava account. (dacht dat dropbox ook supported was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dirk0s de Dual doet ANT+ en BT, de premium enkel BT (de dual is eigenlijk gewoon het neiuwe upgraded model).
Premium is enkel ANT+ en niet BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RigolleM schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:55:
[...]

Premium is enkel ANT+ en niet BT.
klopt, dat bedoelde ik ook :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
DDX schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:52:
[...]

Oja dat is waar ook ja dan komt het op jouw strava account.
Misschien instellen dat de rit ergens anders geupload/neergezet wordt en dan handmatig overzetten naar juiste strava account. (dacht dat dropbox ook supported was)
Dat ging ik ook net voorstellen. Dropbox wordt ondersteund door Wahoo, als Sinners en zijn vrouw beide toegang hebben tot die Dropbox, kunnen ze het fit bestand op Strava importeren.

@Sinners Een Elemnt Mini kost niet zoveel, misschien volstaat die ook voor je vrouw? Er zijn ook nog andere sub €100 fietscomputers, van bv. Bryton of Lezyne, die exporteren naar Strava. Dan hebben jullie ook jullie eigen toestel als je toch een keertje samen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

MacPoedel schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Dat ging ik ook net voorstellen. Dropbox wordt ondersteund door Wahoo, als Sinners en zijn vrouw beide toegang hebben tot die Dropbox, kunnen ze het fit bestand op Strava importeren.

@Sinners Een Elemnt Mini kost niet zoveel, misschien volstaat die ook voor je vrouw? Er zijn ook nog andere sub €100 fietscomputers, van bv. Bryton of Lezyne, die exporteren naar Strava. Dan hebben jullie ook jullie eigen toestel als je toch een keertje samen rijdt.
Goede tip wat betreft die mini! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Meteen even in de tip van @MacPoedel gedoken want de mini tref je vaak met mooi dagaanbiedingen. Nu lees in de specs (o.a. op rosebikes.nl) dat Huawei telefoons niet ondersteund worden? Laat dat net toevallig het toestel van de vrouw zijn...

Iemand die weet of dit klopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:27:
Meteen even in de tip van @MacPoedel gedoken want de mini tref je vaak met mooi dagaanbiedingen. Nu lees in de specs (o.a. op rosebikes.nl) dat Huawei telefoons niet ondersteund worden? Laat dat net toevallig het toestel van de vrouw zijn...

Vrouw zoeken die geen Huawei heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Sinners schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:27:

Nooit getest met een Huawei, maar zou niet weten waarom die niet compatibel is en andere Android telefoons wel. Misschien bedoelt men Huawei toestellen zonder Play Services? Dat zijn alleen de recente, die sinds de handelsblokkade met de VS uitgekomen zijn.

Met de Elemnt Mini moet je ook wel wat uitkijken, die heeft geen GPS, dat wordt bijgehouden op de telefoon. Als je sensoren gebruikt, moeten die ANT+ én BT Smart ondersteunen, de head unit verbindt via ANT+ met sensoren voor de weergave, de telefoon verbindt met BT voor het opslaan van de activiteit. Hier is de DCR review https://www.dcrainmaker.c...mini-in-depth-review.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is die Elemnt Mini nog wel supported ?
Als in werkt dat nog wel met nieuwe Android/Apple devices/software versies ?

Zie als laatste comment bij dcrainmaker ook staan:
Went into my LBS yesterday and was told that the Elemnt Mini has reached its EOL according to a Wahoo rep who made a presentation to the store recently. This explains the 50% price slash on Wahoo’s website (long been out of stock anyway), and not to be found neither on my LBS’ website or REI’s website. Amazon still has it listed, but it is no longer (probably for a while now…) an official product offering on Wahoo’s Amazon vendor page. I’m glad to scoop one up while I could. Basically just bought a speed sensor, plus a $20 bike computer.

The Wahoo rep told my LBS that the Bolt is meant to take the place of the Mini from a form factor perspective going forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Elemnt Mini was niet zo'n goede tip dan. Staat bij Wahoo zelf ook "out of stock". Als de Bolt de Mini moet "opvolgen" dan verlaat Wahoo eigenlijk gewoon de budgetmarkt. Misschien brengt Wahoo dit jaar een wat kleinere versie van de Roam uit (zoals de Bolt tov de gewone Elemnt) en zal de Bolt in prijs zakken? Maar daar zou ik geen geld op inzetten, hoe lang wachten we al op dat Wahoo horloge :).

Sowieso is die Elemnt Mini een toestel dat wat tekortkomingen heeft, is heel gevoelig aan verbinding met de telefoon bv. Ik heb er kort één gehad, maar eigenlijk meteen teruggestuurd omdat ik besefte dat ik meer datavelden wou tijdens het fietsen.

[ Voor 24% gewijzigd door MacPoedel op 19-02-2020 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
@Dirk0s de Dual doet ANT+ en BT, de premium enkel BT ANT+ (de dual is eigenlijk gewoon het neiuwe upgraded model).
Zelf heb ik de premium en die bevalt prima. Ik heb een edge 530 met ant+ en indoor train ik met TrainerRoad op mijn samsung s8 en die heeft ook ANT+, dus ik mis BT niet op de HR band.

Als je van plan bent de band enkel te gebruiken met een GPS computer.. en je kan de premium goedkoper krijgen dan zou ik die nemen. Heb je de ambitie indoor te gaan trainen en bv zwift op een laptop of apple tv te draaien, dan zou ik alvast de dual kiezen.

[Afbeelding]
Bedankt voor de huidige uitleg.

Mijn situatie is dat ik al een Garmin Forerunner 245M heb, helaas vind ik fietsen met de navigatie hierop niet prettig werken.

Dus wil ik een Garmin edge gaan kopen. Toen zag ik die bundel, maar in principe kan ik mijn horloge ook als hartslag band gebruiken?

Ook ben ik niet van plan om binnen te gaan fietsen, wie weet ooit in toekomst maar acht de kans niet groot.

Zouden jullie dan die bundel aanraden inc sensors of de horloge als hartslag band gebruiken en sensors los kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
MacPoedel schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:53:
Elemnt Mini was niet zo'n goede tip dan. Staat bij Wahoo zelf ook "out of stock". Als de Bolt de Mini moet "opvolgen" dan verlaat Wahoo eigenlijk gewoon de budgetmarkt. Misschien brengt Wahoo dit jaar een wat kleinere versie van de Roam uit (zoals de Bolt tov de gewone Elemnt) en zal de Bolt in prijs zakken? Maar daar zou ik geen geld op inzetten, hoe lang wachten we al op dat Wahoo horloge :).

Sowieso is die Elemnt Mini een toestel dat wat tekortkomingen heeft, is heel gevoelig aan verbinding met de telefoon bv. Ik heb er kort één gehad, maar eigenlijk meteen teruggestuurd omdat ik besefte dat ik meer datavelden wou tijdens het fietsen.
Ik ben erg tevreden met mijn Bolt. Misschien is marktplaats een optie voor @Sinners ? Daar zie ik Bolts voorbij komen voor iets meer dan €100

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

Kan iemand uit eigen ervaring wat roepen over de :

- Turn by Turn navigatie op een Element Roam

Met welke tool maak je je routes die je gebruikt en hoe goed is de turn by turn?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:43
Geen Roam, maar op Bolt werkt Komoot fantastisch! Route maken online, Bolt synchroniseren via wifi en gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Als je Strava hebt, kun je gratis gebruik maken van de ingebouwde routebuilder. Nadelen van deze is dat er geen onderscheid lijkt te worden gemaakt tussen asfalt en onverharde wegen én TBT nog niet wordt ondersteund. Leuk voor de mountainbike, minder met een racefiets. In Komoot (gratis en betaalde versie voor meer regio's) kun je opgeven of je de route voor de racefiets of mountainbike maakt. Bij het maken van de route wordt hier rekening mee gehouden. Je hebt ook nog RidewithGPS. Zelf gebruik ik alleen nog Komoot aangezien RideWithGPS voor veel functies betaald moet worden (abonnement voor $80 per jaar).

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinW op 25-02-2020 11:53 . Reden: Strava TBT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-10 20:55

McMiGHtY

- burp -

En de Turn-by-Turn navigatie?

Ik hoor (als ik met meerdere mensen rij) vaak op hun Garmin een piepje als er een afslag aankomt, dit zou ik ook graag hebben.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Roam en de Bolt geven een geluidsignaal en laten op het display (kaart met pijltjes) zien dat je moet afslaan. Volgens mij wordt er op 250 meter vantevoren een signaal afgegeven en slaat deze 'alarm' als je de afslag mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:23:

Ik hoor (als ik met meerdere mensen rij) vaak op hun Garmin een piepje als er een afslag aankomt, dit zou ik ook graag hebben.
Ik hoor dat zelfs op mijn Bolt als er een afslag aankomt.

Ben je zeker dat je met routes ipv tracks wilt werken? Als je enkel een track wilt narijden hebt je geen Roam nodig. De Roam gaat gewoon herberekenen als je van je track afwijkt, wat de Bolt niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

TBT werkt niet als je je route met de Strava Builder maakt. Wel als je hem dan exporteert naar Komoot, en die route start. (Note: ik gebruik een Bolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
BreadFan schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:52:
[...]

TBT werkt niet als je je route met de Strava Builder maakt. Wel als je hem dan exporteert naar Komoot, en die route start. (Note: ik gebruik een Bolt)
Als je de route maakt in bv ridewithgps krijg je wel echte TBT navigatie. Waarom Strava het niet fixt mag Joost weten. De enige hack die werkt, is een route in Strava maken, exporteren, in RWG importeren en dan syncen naar je Elemnt.... :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geen nieuw advies, maar ik werk ook via komoot in combinatie met een bolt (vrouwlief) en een roam (ikzelf). Perfecte app hiervoor, werkt overigens ook goed met de nieuwere garmin toestellen.

Het herberekenen van de route als je van de track/route afwijkt met de roam is erg fijn. De bolt heeft dit niet en als je niet goed bent in navigeren is dat een punt om te overwegen.

Puur naar navigatie kijkend is nog altijd de nummer 1 in visuele weergave de hammerhead karoo voor mij, -maar- omdat de sukkels daar geen luidspreker ingebouwd hebben, ontbreekt dus weer het audio waarschuwingssignaal en krijgt het dus geen algemene eerste plek op navigatie gebied.

In de praktijk is een piepje wel handig, maar een echte must hoeft het niet te zijn, het hangt sterk af van de omstandigheden waar je fietst (aantal zijwegen/splitsingen) en weersomstandigheden. Een simpele zijweg zou voor iedereen een moment mogen zijn om even op een schermpje te kijken of je af moet draaien of niet. Verder afgelopen vrijdag nog met windkracht 6 gefietst en dan hoor je sowieso niks door alle windruis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
borft schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Als je de route maakt in bv ridewithgps krijg je wel echte TBT navigatie. Waarom Strava het niet fixt mag Joost weten. De enige hack die werkt, is een route in Strava maken, exporteren, in RWG importeren en dan syncen naar je Elemnt.... :
Dat doe ik dus met Komoot ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
@EdwinW @BreadFan @borft
De Roam kan wél TBT navigatie met routes die met Strava gemaakt zijn, de Bolt kan het niet. Voor de Roam is dit na release toegevoegd met een update.

De reden dat de Bolt geen TBT navigatie kan met routes die van Strava komen, is overigens omdat de route die Strava aanbiedt geen TBT informatie bevat, dus het toestel moet die informatie zelf aanmaken. De Bolt kan zelf geen route berekenen, daarom kan die bv ook de route niet aanpassen onderweg als je zou afwijken van de geplande route.

Bij de Bolt ben je dus afhankelijk waar de route vandaan komt voor TBT (dus alleen RideWithGPS of Komoot), bij de Roam kan de route van overal komen, je kunt ook een gpx bestand importeren, en de Roam maakt er een TBT route van.

@McMiGHtY
Je hebt al ervaring met een Bolt, de Roam is niet zo heel verschillend behalve dat die bij elke route TBT navigatie kan maken en dat die je terug kan sturen als je van de route afwijkt. Ik lees wel dat die je meestal gewoon laat terugkeren naar het punt waar je van de route bent afgeweken. De Roam zou ook stiller piepen
dan de Bolt, terwijl het volume van de Bolt voor mij ideaal is. In de comments van DC Rainmakers "In depth review" zijn veel gebruikerservaringen terug te vinden. Volgens mij zijn er nog niet veel bezoekers van dit topic die een Roam hebben, zal meer Bolt/530/830/1030 zijn. Ik zie ook niet zo een reden om mijn Bolt weg te doen voor een Roam, dan zou ik nog eerder naar een 530 gaan omdat ik alles op één platform wil.

[ Voor 3% gewijzigd door MacPoedel op 25-02-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
MacPoedel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:49:
@EdwinW @BreadFan @borft
De Roam kan wél TBT navigatie met routes die met Strava gemaakt zijn, de Bolt kan het niet. Voor de Roam is dit na release toegevoegd met een update.

De reden dat de Bolt geen TBT navigatie kan met routes die van Strava komen, is overigens omdat de route die Strava aanbiedt geen TBT informatie bevat, dus het toestel moet die informatie zelf aanmaken. De Bolt kan zelf geen route berekenen, daarom kan die bv ook de route niet aanpassen onderweg als je zou afwijken van de geplande route.
Klopt helemaal. Het idiote is, dat Strava de navigatie informatie wel heeft, maar alleen niet meestuurt met de export van de route naar je fietscomputer. Lijkt me echt een prima premium feature. Maar de laatste tijd zie ik eigenlijk meer functionaliteit verdwijnen, dan dat er dingen bijkomen of verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
borft schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:09:
[...]

Klopt helemaal. Het idiote is, dat Strava de navigatie informatie wel heeft, maar alleen niet meestuurt met de export van de route naar je fietscomputer. Lijkt me echt een prima premium feature. Maar de laatste tijd zie ik eigenlijk meer functionaliteit verdwijnen, dan dat er dingen bijkomen of verbeterd worden.
Oké maar de vraag werd gesteld over de Roam, niet over de Bolt. En ik begrijp wel waarom Strava dit niet meestuurt, voor de Garmin fietscomputers hoeft het helemaal niet en dat is toch de meerderheid van de fietscomputers (en voor de Roam hoeft het dus ook niet). Neemt niet weg dat het voor mij, als Bolt gebruiker, vervelend is.
Komoot heeft die ondersteuning wel ingebouwd, maar is een veel kleinere app, en ik denk dat de gebruikersaantallen wel verveelvuldigd zijn door de Wahoo gebruikers. Strava zou het aantal Summit gebruikers met een paar procent zien stijgen met een feature gericht op alleen Wahoo toestellen, als dat het al is, ze zien zelf ook wel hoeveel Wahoo gebruikers ze hebben.

Verder wel akkoord dat Strava voor een betaalde dienst te weinig verbetert, ik heb mijn Summit ook niet verlengd. Er zijn nog zo van die dingen waar ik niet van begrijp dat Strava ze laat liggen, zoals ondersteuning voor multisportactiviteiten, of hartslag meting bij zwemmen. Ik kan er ook niet bij dat de mobiele app nog steeds zo achterloopt op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Met de Lezyne Mega XL heb ik ook het rerouting probleem. Het werkt alleen als ik in de App de route heb gemaakt. Turn by turn werkt wel met piepjes al geeft het toestel de straatnamen in geen geval aan. De Hammerhead Karoo is inderdaad bijna het ideale toestel als je hem rond Black Friday voor onder de 200€ hebt gescoord, maar om er een Garmin Varia, rond de 150€, aan te koppelen voor turn bij turn uit een luidspreker is het ook niet echt. Het is of met de workarounds leven, of de beurs opentrekken voor de roam met als prijskaartje 350€.

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Of een edge 530 van 250 euro

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MacPoedel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:49:
Volgens mij zijn er nog niet veel bezoekers van dit topic die een Roam hebben, zal meer Bolt/530/830/1030 zijn. Ik zie ook niet zo een reden om mijn Bolt weg te doen voor een Roam, dan zou ik nog eerder naar een 530 gaan omdat ik alles op één platform wil.
Ik heb buiten mezelf ook nog geen andere gebruikers gezien in het wild, en op dit forum hoor ik er ook weinig over. Ik zal hem zelf ook niet snel aanraden voor de volle prijs, daar voegt het te weinig voor toe ten opzichte van de bolt. Maar als de prijs gunstiger is (sub 300€) of je kan echt niet zonder het navigeren gedeelte of je wilt per se een groter scherm dan kan je 'm overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
rockhopper schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:30:
[...]

Ik heb buiten mezelf ook nog geen andere gebruikers gezien in het wild, en op dit forum hoor ik er ook weinig over. Ik zal hem zelf ook niet snel aanraden voor de volle prijs, daar voegt het te weinig voor toe ten opzichte van de bolt. Maar als de prijs gunstiger is (sub 300€) of je kan echt niet zonder het navigeren gedeelte of je wilt per se een groter scherm dan kan je 'm overwegen.
Ik heb een Elemnt, dus niet de Bolt (het net iets grotere scherm heeft zo zijn voordelen). Redelijk sinds het eerste uur dat ie te koop was. Over het algemeen erg tevreden, ook met name over de updates van Wahoo die het apparaat over de tijd een stuk beter gemaakt hebben. Maar nu het ding richting de 4 jaar oud gaat, is de batterij beduidend minder aan het worden. Op Internet kan ik er vrij weinig over vinden. Is er hier toevallig al iemand die zelf de batterij vervangen heeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
@borft https://drive.google.com/...lEeyEsU2-xmYTvqEyC_w/view
je hebt een t5 schroevendraaier nodig.

je kan contact opnemen met wahoo voor een accu, volgens mij kan je die daar gewoon bestellen en krijg je de boventaande pdf erbij. Bij Ali kan ik ze zo snel ook niet vinden.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Prulleman schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:10:
@borft https://drive.google.com/...lEeyEsU2-xmYTvqEyC_w/view
je hebt een t5 schroevendraaier nodig.

je kan contact opnemen met wahoo voor een accu, volgens mij kan je die daar gewoon bestellen en krijg je de boventaande pdf erbij. Bij Ali kan ik ze zo snel ook niet vinden.
Thanks, dat was snel! Ga ik direct fixen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
@Sinners als je nog niets voor je vrouw gekocht hebt: de Garmin 130 is vandaag voor 109,95 in de aanbieding bij Amazon.de. Daar zit GPS in ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Weet iemand hoe ik gemaakte courses op een Garmin Edge terug kan zien in de Connect app? Synchroniseren doet niets in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

tjanssen schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:44:
Weet iemand hoe ik gemaakte courses op een Garmin Edge terug kan zien in de Connect app? Synchroniseren doet niets in ieder geval...
Onder 'meer-->training-->koersen'?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:52
Okee..... Sinds korte tijd verwelkomt de Wahoo Elemnt app mij met een loginscherm voor Wahoo Cloud. Ik heb geen Wahoo Cloud, en eigenlijl zit ik er ook helemaal niet op te wachten.

Eerder was dat niet verplicht en vond ik de app best wel van toegevoegde waarde. Gezien de privacyvoorwaarden, zie ik dat Cloudacct eigenlijk helemaal niet zitte...

Weet iemand of er een manier is door te gaan zonder een acct aan te maken?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helixes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:46:Weet iemand of er een manier is door te gaan zonder een acct aan te maken?
Afbeeldingslocatie: https://bikestoremember.nl/wp-content/uploads/2018/12/DSCN9375-Kopie-400x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Lol zoiets heb ik ooit nog gehad... dik 25 jaar geleden (misschien wel 30 :X). Als ik met constante snelheid fietste fluctueerde de aangegeven snelheid tussen de 10 en 30 km/h... als hij al niet op 0 stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
How droll...

Iemand met een serieus antwoord, misschien?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Helixes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:33:
How droll...

Iemand met een serieus antwoord, misschien?
Geen idee, ik heb het blijkbaar ooit eens ingesteld ;) wl handig dat ie alle settings nog wist toen ik mijn telefoon gereset had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Laatst online: 15:11
Helixes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:46:
Okee..... Sinds korte tijd verwelkomt de Wahoo Elemnt app mij met een loginscherm voor Wahoo Cloud. Ik heb geen Wahoo Cloud, en eigenlijl zit ik er ook helemaal niet op te wachten.

Eerder was dat niet verplicht en vond ik de app best wel van toegevoegde waarde. Gezien de privacyvoorwaarden, zie ik dat Cloudacct eigenlijk helemaal niet zitte...

Geen idee, wellicht een idee om contact op te nemen met de klantenservice? Die is best prima, daar heb ik ook wel een paar keer mee te maken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
L0we schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:55:
Geen idee, wellicht een idee om contact op te nemen met de klantenservice? Die is best prima, daar heb ik ook wel een paar keer mee te maken gehad.
Reeds gedaan - het is wachten op antwoord. Zowel gevraagd bij de klantenservice als privacyafdeling.

Dit is dus iets wat andere mensen niet herkennen, dat na een bepaalde update of na verloop van tijd registratie ineens verplicht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zonder een privacy discussie te starten, ik denk dat de meesten mensen gewoon een account aanmaken en er verder niet over nadenken. Gewoon omdat de meeste mensen al syncen met strava en dat volgens mij al niet lukt zonder account.

Ik heb voor mijn kickr core ook een wahoo cloud account.. ik heb garmin connect voor mijn edge, ik heb strava, ik heb trainerroad, al mijn ritten en workouts staan op meerdere platformen openbaar en ik vind het allemaal mooi :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Gister ben ik uiteindelijk toch voor een Garmin Edge 530 gegaan. Helaas i.v.m. het weer nog niet gebruikt om daadwerkelijk mee te fietsen, maar wat een enorme hoeveelheid mogelijkheden! Ik zie door de bomen amper het bos. Een instructieboekje was geen overbodige luxe geweest. Ik heb denk ik redelijk door hoe ik routes enzo kan laden. Het opstellen van een trainingsplan vind ik alleen erg onduidelijk. Je kunt zo een kant en klare pakken, maar aangezien ik ook andere sportieve hobbies heb is het niet echt realistisch om 4x per week een paar uur op de racefiets te springen. Weet iemand misschien een beetje degelijke tutorial ofzo waar de trainingsopties worden uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Prulleman - je hebt gelijk, dit is niet de plek voor een privacydiscussie. Tegelijk denk ik dat ik niet de eerste kan zijn die hier tegenaan loopt.

Maar het antwoord is dus neen - dit maakt geen onderdeel uit van de collectieve kennis, of het collectieve geheugen van GoT. Not a problem. Ik zal eens kijken wat Wahoo hier op terug zegt....

EDIT: Nevermind, Wahoo heeft al gereageerd :)
(...)

We understand this is a big change to the way our customers have used the apps in the past and is not a decision we take lightly. In the end, we believe this will help create a better user experience for all Wahooligans. It helps us to deliver on some features and improvements that many have asked for over the years, will allow us to quickly identify bugs and issues, and provide a consistent experience across all our apps.

(...)

To clarify: you must create a login to use our apps
Dus.... for future reference, eigenlijk is het alleen verstandig de Wahoo Elemnts te kopen, wanneer je graag je data deelt met Wahoo. Waarvan akte....

[ Voor 50% gewijzigd door Helixes op 10-03-2020 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Emmavdv schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:29:
Gister ben ik uiteindelijk toch voor een Garmin Edge 530 gegaan. Helaas i.v.m. het weer nog niet gebruikt om daadwerkelijk mee te fietsen, maar wat een enorme hoeveelheid mogelijkheden! Ik zie door de bomen amper het bos. Een instructieboekje was geen overbodige luxe geweest. Ik heb denk ik redelijk door hoe ik routes enzo kan laden. Het opstellen van een trainingsplan vind ik alleen erg onduidelijk. Je kunt zo een kant en klare pakken, maar aangezien ik ook andere sportieve hobbies heb is het niet echt realistisch om 4x per week een paar uur op de racefiets te springen. Weet iemand misschien een beetje degelijke tutorial ofzo waar de trainingsopties worden uitgelegd?
Er zijn hele boekwerken uitgegeven en er worden hier en daar cursussen voor aangeboden. Een beetje rondkijken op youtube kom je al een heel eind. Ik ga voor het gemak er vanuit dat je hier al gekeken hebt, anders is dat de beste plek om te beginnen.
In principe kan je je eigen custom schema gewoon op de garmin connect website maken en daarna naar je apparaat sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Helixes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:22:
@Prulleman - je hebt gelijk, dit is niet de plek voor een privacydiscussie. Tegelijk denk ik dat ik niet de eerste kan zijn die hier tegenaan loopt.

Maar het antwoord is dus neen - dit maakt geen onderdeel uit van de collectieve kennis, of het collectieve geheugen van GoT. Not a problem. Ik zal eens kijken wat Wahoo hier op terug zegt....

EDIT: Nevermind, Wahoo heeft al gereageerd :)

[...]

Dus.... for future reference, eigenlijk is het alleen verstandig de Wahoo Elemnts te kopen, wanneer je graag je data deelt met Wahoo. Waarvan akte....
Er is nog wel een weg rond moest je willen. je zou kunnen registreren (met een tijdelijk/ongebruikte e-mailadres), daarmee dan de configuratie van je toestel doen, geen wifi instellen en verder ook geen verbinding maken met het toestel tijdens activiteiten. Voordeel van de Elemnt is dat die pas verbinding maakt als je de Elemnt app opent op je telefoon, een Garmin Edge maakt normaal gezien altijd verbinding als je telefoon en fietscomputer elkaar kennen. Behalve voor configuratie van het toestel heb je de app verder niet echt nodig, routes en activiteiten kun je altijd toevoegen of van het toestel halen via een PC met USB kabel, dan blijven je .fit bestanden van jou.

Je verliest dan wel smartphone notificaties en het gemak dat activiteiten automatisch geüpload worden. Is wel wat minder gemakkelijk in gebruik, maar zo lang geleden is het ook niet dat we fietscomputers aan een pc moesten koppelen om activiteiten binnen te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Helixes schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:46:

Okee, even terugkomend hierop. De privacyafdeling heeft ook gereageerd:
Thank you for bringing this issue to our attention. We will be releasing a new version on or around March 24 to fix this issue and which will not require you to create an account (a "skip" button on the account creation screen).
De mail deed laten vermoeden dat mijn mail daar de aanleiding voor was, maar daar twijfel ik een beetje aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Los van de aanleiding, wel netjes dat ze een alternatief aanbieden!

Strava

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste