Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
Jammer .... RideWithGps:

"In the next week, we will be making changes to our accounts that may affect you. Currently, all our advanced route planning tools are part of our Basic account ($50 per year). We will be moving these tools to our Premium account ($80 per year). In addition, we will be removing the ability to add POI and customize cuesheets from our free account and moving those to our Premium account as well.

As a thank you for supporting Ride with GPS, all Basic account holders at the time we make the change will be grandfathered in and retain access to all of these features. If you’re on the fence about purchasing a paid subscription to Ride with GPS, right now is your last opportunity to upgrade and secure access to these tools for the price of a Basic account."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:00:
Jammer .... RideWithGps:

"In the next week, we will be making changes to our accounts that may affect you. Currently, all our advanced route planning tools are part of our Basic account ($50 per year). We will be moving these tools to our Premium account ($80 per year). In addition, we will be removing the ability to add POI and customize cuesheets from our free account and moving those to our Premium account as well.

As a thank you for supporting Ride with GPS, all Basic account holders at the time we make the change will be grandfathered in and retain access to all of these features. If you’re on the fence about purchasing a paid subscription to Ride with GPS, right now is your last opportunity to upgrade and secure access to these tools for the price of a Basic account."
Meer voor: Het grote fietscomputer topic maar idd balen, ik heb gelukkig al betaalde komoot account waar lifetime goedkoper is dan RWGPS per jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:00:
Jammer .... RideWithGps:

Hebben we het hier over de routes die je zelf uit kunt zetten met RWGPS en vervolgens syncen met je GPS-device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Op de website van RideWithGps kun je routes maken en deze met anderen delen en desgewenst downloaden naar je fietscomputer. Bij elke route kun je nu nog zelf POI's toevoegen, bijvoorbeeld om een gevaarlijk punt te markeren of een Col aan te geven. Deze POI's kun je vervolgens ook toevoegen aan de cuesheet. Handig bij POI's bij de webversie is dat je een korte omschrijving en foto kan toevoegen als illustratie voor anderen. Daar moet je straks blijkbaar allemaal voor gaan betalen. Jammer, want juist deze community features zijn voor anderen juist weer interessant en zorgen er voor dat anderen RideWithGps ook gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

Crazy D

I think we should take a look.

RouteYou is voorlopig nog een goed alternatief :) Tot die ook meer betaald gaat worden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:25:
Op de website van RideWithGps kun je routes maken en deze met anderen delen en desgewenst downloaden naar je fietscomputer. Bij elke route kun je nu nog zelf POI's toevoegen, bijvoorbeeld om een gevaarlijk punt te markeren of een Col aan te geven. Deze POI's kun je vervolgens ook toevoegen aan de cuesheet. Handig bij POI's bij de webversie is dat je een korte omschrijving en foto kan toevoegen als illustratie voor anderen. Daar moet je straks blijkbaar allemaal voor gaan betalen. Jammer, want juist deze community features zijn voor anderen juist weer interessant en zorgen er voor dat anderen RideWithGps ook gaan gebruiken.
Ah, okay, maar een gewonen turn-by-turn route uitstippelen voor m'n Wahoo is straks nog steeds mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 21:43

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Ah, okay, maar een gewonen turn-by-turn route uitstippelen voor m'n Wahoo is straks nog steeds mogelijk?
Ja, dat is nog steeds mogelijk volgens mij.

Ik gebruik eigenlijk al tijden geen ridewithgps meer. Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Strava routes om routes mee te maken. Werkt ideaal, komen mooie routes uit en via een IQ app eenvoudig via BT en smartphone over te zetten op mijn Garmin.

De routes moet je wel op strava.com maken (kan niet via de app), maar kan ook op de smartphone. Al werkt dat niet heel makkelijk. Op een iPad gaat het wel makkelijk op vakantie bv. Thuis altijd via de computer.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:11:
[...]

Ja, dat is nog steeds mogelijk volgens mij.

Ik gebruik eigenlijk al tijden geen ridewithgps meer. Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar Strava routes om routes mee te maken. Werkt ideaal, komen mooie routes uit en via een IQ app eenvoudig via BT en smartphone over te zetten op mijn Garmin.

De routes moet je wel op strava.com maken (kan niet via de app), maar kan ook op de smartphone. Al werkt dat niet heel makkelijk. Op een iPad gaat het wel makkelijk op vakantie bv. Thuis altijd via de computer.
Strava heeft geen turn-by-turn toch? Dus 'over 500 meter die-en-die-straat in'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:14:
[...]

Strava heeft geen turn-by-turn toch? Dus 'over 500 meter die-en-die-straat in'
Jazeker wel... al heb ik dat uitstaan. Vind het super irritant dat gepiep als ik moet afslaan :)
Volg liever een spoor. En als ik even afgeleid ben, heb ik wel aanstaan dat mijn Garmin piept als ik van de koers af ga.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:15:
[...]

Jazeker wel... al heb ik dat uitstaan. Vind het super irritant dat gepiep als ik moet afslaan :)
Volg liever een spoor. En als ik even afgeleid ben, heb ik wel aanstaan dat mijn Garmin piept als ik van de koers af ga.
Ah, top, dank je voor de tip! Wist ik niet....!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 09:42
Smultie schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:41:
[...]

Ah, top, dank je voor de tip! Wist ik niet....!
Volgens mij is dit afhankelijk van je fietscomputer. Een Wahoo Elemnt doet geen turn by turn met een Strava route. Met Komoot en ridewithgps werkt dit wel. Een gratis alternatief is https://www.plotaroute.com/cyclerouteplanner. De routes die je hier maakt/download hebben wel werkende turn by turn navigatie op de Wahoo. Route maken werkt verder goed, veel verschillende kaartopties, streetview. Ook deze site heeft een betaalde variant, maar de gratis optie biedt ruim voldoende functionaliteit.

Een verdere discussie past misschien beter in het fietscomputer topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Je hebt gelijk... Dat lees ik ook hier.

Maar het GPX-bestand dat Strava Routes maakt en de Garmin gebruikt is dezelfde als die de Wahoo gebruikt...

Waarom op dat forum de mensen zo boos zijn op Strava? Dit probleem ligt toch bij Wahoo? Dat die software niet om kan gaan met dat GPX-bestand voor TBT en de Garmin kennelijk wel. Maar kennelijk maken die andere programma's wel een GPX-bestand waar Wahoo TBT mee kan.

Het kip of het ei? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Galois schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:21:
Je hebt gelijk... Dat lees ik ook hier.

Maar het GPX-bestand dat Strava Routes maakt en de Garmin gebruikt is dezelfde als die de Wahoo gebruikt...

Waarom op dat forum de mensen zo boos zijn op Strava? Dit probleem ligt toch bij Wahoo? Dat die software niet om kan gaan met dat GPX-bestand voor TBT en de Garmin kennelijk wel. Maar kennelijk maken die andere programma's wel een GPX-bestand waar Wahoo TBT mee kan.

Het kip of het ei? :)
De routes van Strava bevatten geen TBT informatie. De rede dat het "werkt" op een garmin, is omdat ie die info zelf toevoegt. Dat werkt soms goed, en soms minder. Routes die van RWG komen bevatten die info wel, waardoor het op beiden werkt (mi. ook een stuk beter). Navigatie op basis van breadcrumbs werkt met routes van Strava wel weer goed.

Wat ik jammer vind, is dat Strava volgens mij de info wel heeft voor TBT, maar het niet in de gpx zet die naar je device gesynced wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:48
Ik gebruik altijd Strava, omdat ik verwacht dat Strava intelligent is dmv bijvoorbeeld de kennis van heatmaps. En ik dus niet op een klinkerweg terecht kom. Dit werkt in mijn ogen best goed.

Maar doen die andere routeplanners dit ook?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
mhr-zip schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:38:
Ik gebruik altijd Strava, omdat ik verwacht dat Strava intelligent is dmv bijvoorbeeld de kennis van heatmaps. En ik dus niet op een klinkerweg terecht kom. Dit werkt in mijn ogen best goed.

Maar aangezien Strava geen onderscheid maakt tussen MTB en weg kom je ook nog wel eens op een onverhard pad terecht.

En die heatmap-feature leidt er ook toe dat je in Nederland bijvoorbeeld veelvuldig langs N-wegen rijdt, wat persoonlijk niet echt mijn hobby is.

Ik teken nog altijd met Gpsies. Ondersteunt op een Wahoo geen TBT maar dat wil ik ook absoluut niet. Ik ben iemand van lijntje volgen. Wat ik fijn vind aan Gpsies
- groot aanbod kaarten
- hoogtemeters kloppen heel goed (meestal max 10% afwijking)
- mogelijkheid route als voorbeeld op de kaart te projecteren ter inspiratie

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 19-07-2018 06:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:45
borft schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:29:
[...]

De routes van Strava bevatten geen TBT informatie. De rede dat het "werkt" op een garmin, is omdat ie die info zelf toevoegt. Dat werkt soms goed, en soms minder. Routes die van RWG komen bevatten die info wel, waardoor het op beiden werkt (mi. ook een stuk beter). Navigatie op basis van breadcrumbs werkt met routes van Strava wel weer goed.

Wat ik jammer vind, is dat Strava volgens mij de info wel heeft voor TBT, maar het niet in de gpx zet die naar je device gesynced wordt.
Het is inderdaad niet helemaal handig dat die informatie door Garmin niet altijd goed wordt geinterpreteerd.. zo kun jij tijdens een route er niet zeker vanuit gaan dat je een melding krijgt. Ook niet als je eerder in de route dat wel kreeg. Wat ik heb gemerkt is dat het met name bij langere stukken rechtdoor en dan ineens afslaan niet door Garmin wordt gemeld.

Voor mij is het genereren van de routes met Strava nog altijd het snelste als ik even een route wil hebben. Echter zal ik op adressen verder van huis eerder proberen te zoeken naar ritten die andere gemaakt hebben en/of toertochten in de regio. Daarna probeer ik zelf segmenten aan elkaar te linken en als dat allemaal niets oplevert val ik terug op het automatisch genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

RouteYou kun je instellen wat voor type weg (racefiets - snelste, of racefiets - mooiste bijvoorbeeld) en dat scheelt tussen een H-weg volgen of tussen een leuk achteraf weggetje. Levert mij over het algemeen leukere routes op dan de keren dat ik met Strava wat probeer te maken.

En wat Havana ook zegt, Strava snapt nog steeds niet het verschil tussen MTB en racer. En als je net rond een weg zit waar net een grote toertocht over een afgezette weg is gegaan is dat ook niet zo handig :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:52
CuttingStorm schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Bikeradar heeft het inderdaad over 200E voor de Aero 60. Maar zoals ik het lees biedt de 410 verder dezelfde functionaliteit afgezien van koppeling met DI2/Redtap/EPS. de 450 zou dan weer het MTB broertje zijn van de Aero.. 410 wel navigatie maar geen koppeling met Strava etc?
Loop toevallig tegen een ander alternatief aan. De Lezyne mega C lijkt op papier ook wel aardige specificaties te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 19:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Om nog een andere routeplanner te promoten, ik gebruik komoot in combinatie met de bolt (en sinds kort wordt de hammerhead karoo ook ondersteund). Ook hier kan je het type rit aangeven tussen wandelen, tourfiets/stadsfiets, MTB en racefiets. Werkt erg fijn en als bonus zorgt het voor tbt instructies bij de bolt. Ik koos voor deze omdat er geen abonnementskosten aan verbonden zijn, wel een eenmalige aankoop om de "wereld" te unlocken a €20.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:25
@rockhopper hoe bedoel je dat de Karoo ondersteund wordt door Komoot? In welke vorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

I-King schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:40:
@rockhopper hoe bedoel je dat de Karoo ondersteund wordt door Komoot? In welke vorm?
Nee omgekeerd, karoo werkt nu ook met komoot. Er was een korte melding in de laatste nieuwsbrief en ik kan nu in de dashboard van karoo mezelf aanmelden bij komoot. Ik vermoed dat er dan automagisch mijn karoo routes ook meegesynced worden op de karoo, maar ik heb helaas nog geen tijd genomen om het zelf te testen. Dat zal voor mij op z'n vroegst volgende week zijn.

Uit de nieuwsbrief:
Version 0.9.18 of the Dashboard now integrates routes from Komoot, one of Europe's most popular mapping and routing platforms.

[ Voor 12% gewijzigd door rockhopper op 21-07-2018 11:44 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Check, dat had ik ook gezien. Ik dacht dat er misschien een verdere integratie was waar ik niet van op de hoogte was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:12

MrDry

Desperados!

Gisteren kwam er een opspringende steen nogal lomp hard tegen mijn cadanssensor (Garmin GSC-10). Mijn sensor zat scheef en liep tegen mijn spaakmageneet aan.

De sensor heb ik recht gezet en de candans werkte weer naar behoren alleen gaat mijn Edge 500 steeds in en uit de pauze mode. Het lijkt er dus op dat de speedsensor in de cadanssensor stuk is gegaan waardoor de Edge denkt dat ik stil sta.
Ik kan natuurlijk de auto pauze uitzetten maar dit vind ik geen bruikbare oplossing.

Iemand een suggestie wat hier aan te doen behalve een nieuwe setje cadans / speed sensor halen?
De snelheid werkt natuurlijk ook via GPS maar dat zou ik in mijn Garmin de speedsensor los uit moeten kunnen zetten....heb nog niet gevonden of dat kan.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MrDry schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:48:
Iemand een suggestie wat hier aan te doen behalve een nieuwe setje cadans / speed sensor halen?
De snelheid werkt natuurlijk ook via GPS maar dat zou ik in mijn Garmin de speedsensor los uit moeten kunnen zetten....heb nog niet gevonden of dat kan.
Sensor disabelen of loskoppelen. In de 1030 kan dat iig gewoon op die manier.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik heb eens navraag gedaan wanneer de Bryton 450 in de winkels ligt. De verwachting is september. Dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
wisselwerking schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:49:
Ik heb eens navraag gedaan wanneer de Bryton 450 in de winkels ligt. De verwachting is september. Dus nog even geduld.
Hmms gemiste kans, maar denk dat ik er wel op wacht om tegen die tijd te testen.
Zie dat de 410 inmiddels wel leverbaar is :
https://www.bike24.de/1.p...88393;menu=1400,1420,1421

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 23-07-2018 16:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Hmms gemiste kans, maar denk dat ik er wel op wacht om tegen die tijd te testen.
Zie dat de 410 inmiddels wel leverbaar is :
https://www.bike24.de/1.p...88393;menu=1400,1420,1421
Ja, ik had gehoopt dat hij op korte termijn beschikbaar zou zijn. Ook omdat de verhalen over de Lezyne ook nog niet onverdeeld positief zijn. Maar goed, dan maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja hoe fout kan je gaan door een sport artikel na het hoogseizoen uit te brengen. Dat is toch nauwelijks te geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
rockhopper schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Om nog een andere routeplanner te promoten, ik gebruik komoot in combinatie met de bolt (en sinds kort wordt de hammerhead karoo ook ondersteund). Ook hier kan je het type rit aangeven tussen wandelen, tourfiets/stadsfiets, MTB en racefiets. Werkt erg fijn en als bonus zorgt het voor tbt instructies bij de bolt. Ik koos voor deze omdat er geen abonnementskosten aan verbonden zijn, wel een eenmalige aankoop om de "wereld" te unlocken a €20.
Op zich vind ik Komoot ook fijn, maar de sync met mijn bolt lijkt niet helemaal lekker te werken (duurt ff en soms gewoon niet). Ik zal vast iets over het hoofd zien, waardoor ik het toch bij rwgps hou, maar ik vind het fijn dat komoot accuraat het soort weg aangeeft (heel veel mountainbike routes hier, dus de heatmap van strava werkt niet altijd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Op zich vind ik Komoot ook fijn, maar de sync met mijn bolt lijkt niet helemaal lekker te werken (duurt ff en soms gewoon niet). Ik zal vast iets over het hoofd zien, waardoor ik het toch bij rwgps hou, maar ik vind het fijn dat komoot accuraat het soort weg aangeeft (heel veel mountainbike routes hier, dus de heatmap van strava werkt niet altijd)...
Ik heb gemerkt dat syncen van de Bolt eigenlijk alleen echt betrouwbaar werkt op wifi. Via de telefoon (iPhone 8 ) vaker geen updates dan wel, en dan even later op wifi komt alles binnen. Zal ook eens testen of personal hotspot dan ook beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
ZieMaar! schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:04:
[...]

Sinds laatste update werkt Komoot sync bij mij niet meer, alleen de eerste keer als ik mijn bolt aanmeld bij Komoot. Erg irritant :(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 23:20
wisselwerking schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:05:
Ook omdat de verhalen over de Lezyne ook nog niet onverdeeld positief zijn.
Heb je het over Lezyne algemeen of de Mega C specifiek? De nieuwe Mega XL ziet er erg koel uit, mn de landscape orientatie lijkt me mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
pimlie schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Heb je het over Lezyne algemeen of de Mega C specifiek? De nieuwe Mega XL ziet er erg koel uit, mn de landscape orientatie lijkt me mooi
Over de Mega C. Maar ik ga er vanuit dat de aandachtspunten van de Mega C ook voor de Mega XL gelden. Gaat met name om het navigatiedeel van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
@wisselwerking Heb je misschien links naar die reviews? Ik kan eigenlijk nog geen hands-on reviews vinden voor die nieuwe Lezyne's helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@pimlie Het gaat om gebruikerservaringen. Bijvoorbeeld hier https://www.futurumshop.nl/lezyne-mega-c-gps-zwart.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
joint_me schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:23:
[...]

Sinds laatste update werkt Komoot sync bij mij niet meer, alleen de eerste keer als ik mijn bolt aanmeld bij Komoot. Erg irritant :(
Sander schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:21:
[...]

Ik heb gemerkt dat syncen van de Bolt eigenlijk alleen echt betrouwbaar werkt op wifi. Via de telefoon (iPhone 8 ) vaker geen updates dan wel, en dan even later op wifi komt alles binnen. Zal ook eens testen of personal hotspot dan ook beter gaat...
Ik gebruik eigenlijk altijd mijn telefoon om de route te selecteren...maar kan dat ook op de bolt zelf dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:08:
[...]

[...]

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn telefoon om de route te selecteren...maar kan dat ook op de bolt zelf dus?
Pagina met routes > route (links) > met in/uitzoomen selecteren :)

Zo doe ik het juist altijd. Niet altijd even handig, want je kan niet sorteren of de volledige titel van de route zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
[...]

Is een bekend probleem bij de ontwikkelaars. Work-around is om bij de instellingen voor het synchroniseren van routes vanaf het web, Komoot even te de-autoriseren en daarna je inloggegevens invoeren. Hiermee wordt een volledige sync opgestart van de routes:

Thank you for letting us know about your experience. We apologize for the issue and have raised a ticket with our developers who are actively working on a fix. Though we do not currently have an exact delivery date, the problem is a priority on our road map for future app and firmware revisions.

Since we have an open ticket with our development team, all customer service tickets related to the issue (including this one) will be marked as “On-Hold” and merged with the developer ticket to be monitored internally. This process allows us to send automatic notifications to you via email when changes are complete. Full release notes are posted on https://support.wahoofitness.com

Be sure to keep your app and device up-to-date to receive the fix, when available.

We sincerely apologize for any inconvenience and appreciate your patience and support as we strive to serve you better. Please let us know if you have any additional questions or concerns in the meantime.

Thanks for being a Wahoo customer,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:14
Ging net de vraag stellen of er regelmatig promoties zijn bij Komoot, aangezien ik graag de 'complete package' wilde kopen. Blijkt dat er vandaag €10 korting is, dus slechts €19,95 :*)

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
ZorbaR schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:47:
Ging net de vraag stellen of er regelmatig promoties zijn bij Komoot, aangezien ik graag de 'complete package' wilde kopen. Blijkt dat er vandaag €10 korting is, dus slechts €19,95 :*)
Als je na de gratis zone en keertje naar de betaal pagina gaat en dan toch afhaakt krijg je die korting volgens mij altijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimlie
Voor wie nog een simpele fiets navi zoekt (en vooral niet te veel eisen stelt, bv geen ANT+), bij het kruidvat is een kloon van de Mio Cyclo 200 te krijgen voor 50 piek: https://www.kruidvat.nl/n...avigatiesysteem/p/3680419

Als je in de buurt van Belgie woont kan je hem zelfs voor 25 piek krijgen door te betalen met CC en te laten bezorgen in de winkel: https://www.kruidvat.be/n...avigatiesysteem/p/3680419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 06-10 22:29

mvds

Totally awesome!

Heeft er al iemand ervaring met de Wahoo ELEMNT MINI? Ik ben benieuwd naar hoe de samenwerking verloopt met bijv Strava en hoeveel impact de koppeling tussen de Wahoo en je telefoon heeft op de batterij van de telefoon. Ik gebruik nu mijn telefoon als fietscomputer (met het scherm dus aan en Strava open) en na een rit van ongeveer 2 uur begint mijn telefoon al te mopperen dat de batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De fix die wahoo heeft uitgebracht (BOLT WF09-1982) werkt volgens mij niet goed, crashes en maximaal 10 gesyncte routes nu...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
mvds schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:39:
Heeft er al iemand ervaring met de Wahoo ELEMNT MINI? Ik ben benieuwd naar hoe de samenwerking verloopt met bijv Strava en hoeveel impact de koppeling tussen de Wahoo en je telefoon heeft op de batterij van de telefoon. Ik gebruik nu mijn telefoon als fietscomputer (met het scherm dus aan en Strava open) en na een rit van ongeveer 2 uur begint mijn telefoon al te mopperen dat de batterij bijna leeg is.
Ik heb de Elemnt Mini heel even gehad, maar na het inschakelen meteen weer terug gebracht naar de winkel, voornamelijk omdat ik bij het configureren vond dat 3 datavelden toch te weinig is. Ik dacht eerst dat het voldoende was, omdat de klok altijd in beeld is, maar die is toch te klein om te lezen voor mij. Mijn Elemnt Bolt is niet zoveel groter maar laat me veel meer vrijheid hoeveel velden ik in beeld wil hebben. En de (basic) navigatie is uiteindelijk toch van toegevoegde waarde gebleken, ook al was dat voor mij geen vereiste.

Ik heb de Mini dus nooit echt gebruikt, maar ik lees wel nogal wat negatieve consumentenreviews. De batterij van het toestel zelf zou niet zo lang mee gaan (dan laad ik liever op ipv regelmatig een CR232 te moeten vervangen, de schroefjes daarvoor los maken zou ook een drama zijn, de batterij van mijn Bolt hoef ik met mijn gebruik minder dan eens in de 2 weken op te laden). Kan zijn dat dat alleen de negatieve verhalen zijn die online verschijnen en dat er ook veel positieve verhalen zijn. Maar je ziet zelfs terug op Wahoo's eigen webshop.

De Mini is ook alleen compatibel met Wahoo sensoren (je krijgt er wel een snelheidssensor bij), omdat de eigenlijke tracking op je telefoon gebeurt en de fietscomputer alleen een weergave geeft. De computer verbindt met de sensoren met de ANT+ verbinding, je telefoon moet verbinden met Bluetooth Smart. Dat vormde bij mij ook al een probleem, verbinding van mijn telefoon met die sensoren was niet altijd even stabiel. Het hing er wat vanaf waar ik de telefoon hield, op het stuur had ik minder problemen dan in een achterzakje, dat kan natuurlijk door de telefoon komen, maar is uiteindelijk toch iets wat je met een standalone fietscomputer niet zou mogen hebben.

Het verhaal van die sensoren brengt me dan bij hoe het uploaden naar Strava werkt: gewoon zoals het met de Wahoo Fitness app al werkt. Je zou dat al eens kunnen proberen dus (of je gebruikt die app misschien al?). De batterij van je telefoon zal uiteindelijk even snel leeggaan als wanneer je op je telefoon trackt met het scherm uit, maar dan ook nog eens via Bluetooth verbinden met een head unit en snelheidssensor (zal uiteindelijk een klein beetje extra verbruiken). Voor ik een fietscomputer had, reed ik ook met mijn telefoon (en de Wahoo Fitness app), voor langere ritten met het scherm uit, en daar kon ik ook geen fietstocht van een halve dag mee maken. Een powerbank meenemen vind ik teveel gedoe, en je telefoon wordt heet van het opladen, niet zo aangenaam als je je telefoon in één van je achterzakjes rug wilt steken.

Het scherm heeft ook geen achtergrondverlichting (omdat de batterij anders te snel leeg zou gaan waarschijnlijk), nu in de zomer lijkt dat geen probleem maar is voor mij eigenlijk essentieel gedurende de andere helft van het jaar.

Het is vind ik teveel een compromis. Voor dit geld kun je ook een fietscomputer kopen die wél GPS heeft (dan wel nog snelheidssensor bij te kopen of te vertrouwen op GPS, de weergave van je snelheid kan onder bomen dan wel eens fout zijn, op de totale rit maakt het niet zo uit). Qua ecosysteem is Wahoo nu ook niet zo bijzonder (er is er eigenlijk geen, het is de bedoeling dat je je data uploadt naar een andere dienst zoals Strava), dan kun je net zo goed een Lezyne of een Bryton nemen. De Wahoo apps zijn wel wat meer van deze tijd. Volgens mij is de Bryton Rider 310 op dit moment nog wel een aanrader, zeker de bundel met sensoren (310T), de 410 die die moet opvolgen is nog niet leverbaar (denk ik?). Wil je maximum €100 uitgeven, dan is er ook de Rider 10, die ook nog zou kiezen boven de Elemnt Mini (heeft eigen GPS, synct ook naar Strava). Lezyne heeft ook interessante modellen in dit segment, maar de Mini/Micro/Macro zijn ook moeilijk (/niet meer?) leverbaar, de nieuwere Mega modellen zitten qua prijs voor mij te dicht bij een Elemnt Bolt of een Edge 130 en de Super kost dan weer ongeveer evenveel of meer als een Bryton 310T maar dan zonder sensoren. Garmin modellen zijn relatief duurder dan Wahoo/Bryton/Lezyne, maar je hebt daar dan wel het Garmin Connect platfom. Ik zie bv het nut van Strava Premium niet zo als je een Edge 130 of beter hebt. Voor mij dient Strava uiteindelijk alleen voor het sociale aspect.

Edit:
Een ANT+ snelheidssensor kun je trouwens voor minder dan €20 bestellen vanuit China (AliExpress bv). Ik gebruik zelf een snelheids- en cadanssensor van Wahoo, maar €70 voor die kleine dingetjes (pakket voor de twee samen dan) is wel behoorlijk duur, zeker bij een GPS die dan maar ongeveer even veel kost.

[ Voor 3% gewijzigd door MacPoedel op 31-07-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Strava heeft het Premium account aangepast (nu: Summit) en gesplitst over drie pakketten: Training, Veiligheid en Analyse. Individueel aan te schaffen of totaal voor 5 Euro / mnd.
https://www.strava.com/summit/join

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46

Kluus

Gang is alles

begintmeta schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:58:
De fix die wahoo heeft uitgebracht (BOLT WF09-1982) werkt volgens mij niet goed, crashes en maximaal 10 gesyncte routes nu...
Ik krijg nu sinds de update (die bij mij niet in één keer goed ging door geen wifi bereik) de melding "Crashes found upload?" wat ik kan beantwoorden met yes of no. Ik krijg dit iedere eerste keer dat mijn Elemnt bolt probeert te synchroniseren met Strava en Komoot. Vervolg syncs geven deze melding niet maar als ik de Bolt uit en aan heb gezet komt de melding weer bij de eerste sync.

Inmiddels al een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd en geprobeerd alléén Strava of alléén Komoot te koppelen. Maar dit had geen effect. Als ik helemaal geen externe services koppel krijg ik de melding niet.

Overigens lijkt die eerste sync wel succesvol af te ronden en kan ik ook meer dan 10 routes hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 01-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
begintmeta schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:58:
Wahoo heeft vrij snel opnieuw een update uitgebracht (BOLT WF09-1983). Lijkt dat de punten die jij aanhaalt daarmee opgelost moet zijn:

FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT crashes related to low memory
FIXED: issue causing ELEMNT/BOLT not to recover rides after battery dies
FIXED: issue with Komoot route sync
FIXED: issue with Fitif Power meter not pairing
FIXED: various other bug fixes

Ik had zelf met 1982 geen crashes en op dit moment met 1983 heb ik toch 27 gesynchroniseerde routes klaar staan.

Ik heb sinds gisteren echter een ander probleem, ik gebruik de LEDs voor weergave van de hartslagzone, dat werkte gisterenmorgen nog prima (voordat ik update 1982 installeerde), maar sindsdien heb ik tijdens een activiteit continu 4 rode LEDs. Hartslag komt wel binnen en wordt ook bijgehouden. Navigeren heb ik ondertussen niet gebruikt, dus weet niet of de LEDs nog wel een afslag aanduiden. Wanneer ik geen activiteit doe, lijken de LEDs wel mijn hartslag te tonen (dat is dan wel maar één LEDje).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qllfvybW44m86LglpR5u7ZP1/thumb.jpg

Kan ook nergens vinden of die 4 rode LEDs misschien een bepaalde betekenis hebben. Systeem naar fabrieksinstellingen doe ik liever niet, zal het doen indien nodig maar toch zal het eerst bij Wahoo melden.

EDIT: De hartslagzones waren helemaal door elkaar geraakt. Max HR stond op 0. Voor mij dus eigenlijk geen problemen op dit moment met de laatste softwareversie.

[ Voor 11% gewijzigd door MacPoedel op 01-08-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik de mini dan maar links laat liggen :)

Wanneer ik mijn keuze beperk tot de volgende bundels, wat is dan mijn beste keus? (op het gebied van gebruiksgemak, nauwkeurigheid sensors, duurzaamheid, enz)
Garmin Edge 520 Bundel van +/- €260
Wahoo ELEMNT Bolt Bundel van +/- €329

Wat extra info, ik ga binnenkort een sportkeuring laten doen en mijn doel is om zo efficiënt mogelijk te gaan trainen zodat ik mijn conditie op een (veel) hoger peil ga krijgen. De fietscomputer moet mij daar dan bij gaan helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door mvds op 01-08-2018 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@mvds Ik denk dat je op https://www.dcrainmaker.c...ps-2017-garmin-wahoo.html wel een aardig beeld kan krijgen van beide computers waar ze onderling worden vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 09:42
mvds schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik denk dat ik de mini dan maar links laat liggen :)

Wanneer ik mijn keuze beperk tot de volgende bundels, wat is dan mijn beste keus? (op het gebied van gebruiksgemak, nauwkeurigheid sensors, duurzaamheid, enz)

Wat extra info, ik ga binnenkort een sportkeuring laten doen en mijn doel is om zo efficiënt mogelijk te gaan trainen zodat ik mijn conditie op een (veel) hoger peil ga krijgen. De fietscomputer moet mij daar dan bij gaan helpen.
In plaats van de bundel kun je ook overwegen de sensors bij Ali te kopen. 3 sensoren (Heart rate, cadence, speed) voor zo'n €40, ik heb de Magene MHR10 sensoren. Niets op aan te merken, gewoon goed spul.

Qua fietscomputer heb ik alleen ervaring met de Bolt, die kan ik iedereen aanraden. Heb echter geen ervaring met de 520, Youtube lijkt aardig wat vergelijkingsmateriaal te bevatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
[...]

Dat schijnt opgelost te zijn met de meest recente update (30 juli): https://support.wahoofitn...MNT-BOLT-Firmware-Updates

Edit: zo te zien lost het ook een probleem op waar @DDX onlangs mee kampte? :)

[ Voor 9% gewijzigd door tomtom137 op 01-08-2018 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mvds schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Verstandig besluit met de mini. Tussen die twee kan ik ook de bolt van harte aanraden en heb ook ik geen ervaring met de 520. DCRainmaker is wel de eerste plek waar je de reviews en nog veel belangrijker, de comments van beide toestellen moet doornemen. In de comments komen de echte problemen en oplossingen aan de beurt.
Die fietscomputer geeft verder alleen feedback wat je allemaal uit aan het spoken bent, met een beetje plannen wijst ie je de weg, maar dat conditie niveau moet je helaas echt helemaal zelf gaan doen. Qua volgorde van belangrijkheid voor mij bij trainingen:
1 hartslagmeter
2 fietscomputer
3 lange tijd niks
4 cadans meter
5 hele hele lange tijd niks
6 snelheidsmeter
Die snelheidsmeter voegt op de fiets weinig toe, daarbij zegt het ook weinig omdat de omstandigheden in de werkelijke wereld sterk variëren met wind en eventuele verkeersdrukte. De cadans sensor is handig als je je daarin gaat verdiepen. Maar als start zou ik in ieder geval de hartslagmeter pakken. Overigens gebruik ik de optische rhythm+ van scosche, maar als je een borstband kan verdragen kan je die nemen voor hogere nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rockhopper schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:54:
Die fietscomputer geeft verder alleen feedback wat je allemaal uit aan het spoken bent, met een beetje plannen wijst ie je de weg, maar dat conditie niveau moet je helaas echt helemaal zelf gaan doen. Qua volgorde van belangrijkheid voor mij bij trainingen:
1 hartslagmeter
2 fietscomputer
3 lange tijd niks
4 cadans meter
5 hele hele lange tijd niks
6 snelheidsmeter
Die snelheidsmeter voegt op de fiets weinig toe, daarbij zegt het ook weinig omdat de omstandigheden in de werkelijke wereld sterk variëren met wind en eventuele verkeersdrukte. De cadans sensor is handig als je je daarin gaat verdiepen. Maar als start zou ik in ieder geval de hartslagmeter pakken. Overigens gebruik ik de optische rhythm+ van scosche, maar als je een borstband kan verdragen kan je die nemen voor hogere nauwkeurigheid.
Cadansmeter vind ik wel wat belangrijker dan puntje 3 :P Vooral om te monitoren dat je niet te langzaam gaat trappen. Met meer ervaring voel je dat wel aardig, ik gebruik het nu ook vooral als bevestiging van een gevoel/verklaring van een gevoel (met 90 rpm tegen de wind in met windkracht 5 verklaart wel het lichte verzet, dat idee).
Snelheidsmeter vind ik inderdaad bar weinig toevoegen, het zegt te weinig zonder de overige factoren te kennen.

Ik vind persoonlijk de rijrichting wel erg fijn om in beeld te hebben (Noord, Oost, etc). Handig om als je goed naar de wind hebt gekeken ook een beetje in de gaten te houden, en geeft mij iig een stuk rust als ik ergens de weg niet echt weet maar wel weet dat ik bv richting de kust wil. Zolang dat ding West of Noord-West aangeeft, komt het goed. Scheelt weer kijken op een kaart of alsnog een route instellen en zo.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
tomtom137 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Dat schijnt opgelost te zijn met de meest recente update (30 juli): https://support.wahoofitn...MNT-BOLT-Firmware-Updates

Ik heb juist meer problemen met hegt syncen met komoot, en nog steeds crashes... de hele boel maar eens resetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

In zo'n bundel zit een cadansmeter, snelheidsmeter en ook een HR meter (BT Smart HR meter heb ik al, maar past niet op alle computers) dus op zich geen probleem.

Hoe bepaald je de juiste trapfrequentie eigenlijk? Op basis van hartslag of wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:39:
Ik had tot gisteren de ELEMNT MINI. Voldeed eigenlijk prima aan wat ik nodig had. Gewoon simpele fietscomputer , en mijn telefoon (iOS device) had ik toch altijd bij. Miste wel dat er geen backlight op zat. Dat was voornamelijk swinters een probleem. Vorige week van iOS naar Android gegaan en sindsdien alleen maar ellende met de ELEMNT MINI. Connectie tussen telefoon en ELEMNT MINI viel steeds weg, waardoor de rit maar half geregistreerd werd. op iOS was dit nooit het geval. Heb van allerlei opties geprobeerd die op forums worden aangedragen. Zelfs met TASKER nog geprobeerd e.e.a. te automatiseren zodat de ELEMNT MINI optimaal zou moeten werken met Android. Maar helaas heeft het allemaal niet geholpen.

Daarop nu de upgrade naar de ELEMNT BOLT gedaan. Sinds gisteren voor het eerst mee gereden! Wat een verademing. Niet eens zozeer dat er meer datavelden op kunnen. Maar de strava live segmenten zijn ideaal. Wat is dat goed geregeld. Zelfs zichtbaar hoeveel tijd je voor/achter ligt op je huidige segment. Echt fantastisch!
Routes nog niet geprobeerd. Gebruik ik ook niet zo vaak. Miste ik op de MINI namelijk ook niet.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mvds schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:52:
Hoe bepaald je de juiste trapfrequentie eigenlijk? Op basis van hartslag of wat?
Over het algemeen wordt op het vlakke 80+ als normaal gezien. De 1e keren voelt dat wellicht wel alsof je heel snel trapt maar na een paar ritten went dat en wordt dat heel gewoon. Beetje afhankelijk van de wind maar mijn automatische frequentie zit rond de 90. Sprint wat hoger, maar dat doe ik niet vaak, en een rit als krachttraining zwaar verzet en dan hooguit 60rpm. Doordat ik gewend ben rond de 90 te rijden probeer ik dat berg op ook zoveel mogelijk aan te houden (dus licht schakelen), wat uiteraard bij de echte bergen lang niet altijd lukt :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Crazy D schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:38:
[...]

Over het algemeen wordt op het vlakke 80+ als normaal gezien. De 1e keren voelt dat wellicht wel alsof je heel snel trapt maar na een paar ritten went dat en wordt dat heel gewoon. Beetje afhankelijk van de wind maar mijn automatische frequentie zit rond de 90. Sprint wat hoger, maar dat doe ik niet vaak, en een rit als krachttraining zwaar verzet en dan hooguit 60rpm. Doordat ik gewend ben rond de 90 te rijden probeer ik dat berg op ook zoveel mogelijk aan te houden (dus licht schakelen), wat uiteraard bij de echte bergen lang niet altijd lukt :o
En op basis van wat is dat dan "normaal"? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat ooit zomaar uit zijn duim heeft gezogen en dat het daarna normaal is gaan vinden :P Wat is de onderbouwing voor dat getal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:50:
[...]

Ik heb juist meer problemen met hegt syncen met komoot, en nog steeds crashes... de hele boel maar eens resetten dan.
Hmm, factory reset op de fietscomputer, alle accounts gedisconnect in de app (android), alle gegevens gewist, opnieuw geïnstalleerd en opgezet (ingesteld, met accounts verbonden (behalve komoot)), nog steeds een crashmelding... en volgens de app moet ik mijn Bolt nu voorzien van firmware WB1983, de geïnstalleerde firmware is WB09-1983.... en de fietscomputer update ook niet naar WB1983.

Goed, nog eens opgestart, alles lijkt te werken, nu verbinden met komoot.

Maar 2 (van 34) routes uit komoot worden gesynct met de fietscomputer (in de app is wel alles te zien), ook crasht kennelijk weer iets.

Kennelijk werkt syncen met komoot nog niet goed...

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 02-08-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvds schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

En op basis van wat is dat dan "normaal"? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat ooit zomaar uit zijn duim heeft gezogen en dat het daarna normaal is gaan vinden :P Wat is de onderbouwing voor dat getal? :)
Als je conditiemetingen of hartonderzoek laat uitvoeren moet je meestal rond de 80 RPM blijven fietsen, misschien hebben ze dit als 'normaal' beginnen aanschouwen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mvds schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:46:
Ik ben geen wetenschapper maar heb altijd begrepen dat lage cadans vooral spierkracht is (a la alsof je een paar uur lang de legpress doet) en op hogere cadans uiteraard ook spieren maar een andere aansturing (meer op conditie). En dat dat omslagpunt ergens rond de 70-75 rpm ligt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Crazy D schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Ik ben geen wetenschapper maar heb altijd begrepen dat lage cadans vooral spierkracht is (a la alsof je een paar uur lang de legpress doet) en op hogere cadans uiteraard ook spieren maar een andere aansturing (meer op conditie). En dat dat omslagpunt ergens rond de 70-75 rpm ligt.
Ah, kijk, dat klinkt plausibel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Met lage cadans moet je over het algemeen meer kracht zetten. Het wordt daarom vaak als nadelig beschouwd voor de belasting van de wat kwetsbare delen van je lichaam. Met name je knieën kunnen hierdoor geblesseerd raken. Maar het hangt van meer factoren af. Ben je altijd een stoemper geweest die het van kracht en lage cadans moet hebben, zal het misschien meevallen. Het is overigens best interessant om eens een wielerwedstrijd te bekijken en dan op de cadans van de profs te kijken. Verschillen op de weg, tijdens de sprint en helling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
degroot schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:13:
[...]

Maar de strava live segmenten zijn ideaal. Wat is dat goed geregeld. Zelfs zichtbaar hoeveel tijd je voor/achter ligt op je huidige segment. Echt fantastisch!
Strava heeft recent wijzigingen doorgevoerd waardoor fabrikanten moeten gaan betalen voor deze data. Ik ben heel benieuwd bij welke tools dit er in gaat blijven en waar dit uit gaat.
Ik ben bezitter van de Hammerhead Karoo, ik ben benieuwd of deze wijziging er voor gaat zorgen dat het gewoon te kostbaar wordt iets dergelijks te implementeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
I-King schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Strava heeft recent wijzigingen doorgevoerd waardoor fabrikanten moeten gaan betalen voor deze data. Ik ben heel benieuwd bij welke tools dit er in gaat blijven en waar dit uit gaat.
Typisch, want wij als gebruiker betalen ook al, namelijk voor het Strava Premium account. Da's dan lekker van twee walletjes eten daar bij Strava :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Microkid schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Typisch, want wij als gebruiker betalen ook al, namelijk voor het Strava Premium account. Da's dan lekker van twee walletjes eten daar bij Strava :(
Verwacht jij dan dat Strava zomaar hun harde werk uit handen gaan geven zodat andere spelers er de mede vruchten van kunnen plukken?
Ik hecht zelf niet veel waarde aan live segmenten, te meer omdat het allemaal een beetje veel ego boosting is. Maar het is een geliefd onderdeel van Strava. Toestellen die hier dus mede gebruik van maken hebben een streepje extra voor potentiële kopers. Strava mag de database runnen en is ook de kosten kwijt om het allemaal draaiende te houden. En het andere bedrijf mag dat dan gratis gebruiken? Dat lijkt me ook krom.
Ik zie liever dat garmin/wahoo voor de premium kosten opdraaien en dat strava gewoon voor gebruikers gratis (of goedkoper) wordt. Maar dat schiet waarschijnlijk weer te ver door naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Nou, ik betaal $60 per jaar voor Strava Premium. Doe dat even keer duizenden accounts, dan lijkt het mij geen issue om de live segment informatie beschikbaar te stellen. Dat is juist altijd de reden geweest dat je voor Premium moet betalen, zodat deze info beschikbaar komt, ook voor derden.
Maar goed, we gaan wel zien of en welke impact dit gaat hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Microkid schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:11:
Nou, ik betaal $60 per jaar voor Strava Premium. Doe dat even keer duizenden accounts, dan lijkt het mij geen issue om de live segment informatie beschikbaar te stellen. Dat is juist altijd de reden geweest dat je voor Premium moet betalen, zodat deze info beschikbaar komt, ook voor derden.
Maar goed, we gaan wel zien of en welke impact dit gaat hebben.
Ik ken de ins en outs niet van alle voorwaardes, zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik geen premium gebruiker. Maar je maakt een goed punt dat jij als klant natuurlijk wel de mogelijkheid verwacht dat jouw apparaten ook van de dienst gebruik kunnen maken. Toch is het niet helemaal zo zwart wit dat het dan dus maar meteen gratis moet zijn voor andere bedrijven. Kijk je snapt denk ik net zo goed als ik dat Strava niet het bedrijf runt om "bezig te zijn". Ze willen gewoon winst, en dat zo veel mogelijk en op zoveel mogelijk fronten zoals de meeste bedrijven werken (ik insinueer overigens hiermee niet dat dit ten koste van alles moet gaan). Ik zou zelf ook niet blij worden als een 3rd party reclame / promotie maakt met mijn naam en hier ook aan verdient zonder dat ik hiervoor gecompenseerd wordt. Laten we eerlijk zijn, garmin is nou ook niet bepaald een klein bedrijf (ik vermoed dat het eerder een walvis is tegen de guppie strava). Laat je dan de grote spelers wel betalen en de kleine start ups niet?
Zoals je al meld, het gaat interessant worden hoe het uitpakt, schieten ze zichzelf in de voet, zetten ze de markt op slot of is het een geniale move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rockhopper schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:02:
Verwacht jij dan dat Strava zomaar hun harde werk uit handen gaan geven zodat andere spelers er de mede vruchten van kunnen plukken?
Ik hecht zelf niet veel waarde aan live segmenten, te meer omdat het allemaal een beetje veel ego boosting is. Maar het is een geliefd onderdeel van Strava. Toestellen die hier dus mede gebruik van maken hebben een streepje extra voor potentiële kopers. Strava mag de database runnen en is ook de kosten kwijt om het allemaal draaiende te houden. En het andere bedrijf mag dat dan gratis gebruiken? Dat lijkt me ook krom.
Ik zie liever dat garmin/wahoo voor de premium kosten opdraaien en dat strava gewoon voor gebruikers gratis (of goedkoper) wordt. Maar dat schiet waarschijnlijk weer te ver door naar de andere kant.
Volgens mij werkt bij Garmin live segmenten alleen als je een betaald Strava abbo hebt dus je betaald er dan al voor.

Ik denk dat het eerder een stukje wanhoop is: het kost geld om de boel draaiend te houden. Doordat je met de gratis app op zich genoeg kunt (zeker als je bv Garmin Connect gebruikt heb je toch al veel details die je met Strava alleen als betalende abbo hebt) zal het aantal betalende klanten wellicht wat tegenvallen. En wellicht wordt de data niet voldoende doorverkocht.

Of er zijn teveel derde partijen die via de API's de data gebruiken zonder betaald abbonement (weet niet of de live segmenten op Garmin een check aan de Garmin kant is, of aan de kant van Strava).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
rockhopper schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 00:09:
[...]

Ik ken de ins en outs niet van alle voorwaardes, zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik geen premium gebruiker. Maar je maakt een goed punt dat jij als klant natuurlijk wel de mogelijkheid verwacht dat jouw apparaten ook van de dienst gebruik kunnen maken. Toch is het niet helemaal zo zwart wit dat het dan dus maar meteen gratis moet zijn voor andere bedrijven. Kijk je snapt denk ik net zo goed als ik dat Strava niet het bedrijf runt om "bezig te zijn". Ze willen gewoon winst, en dat zo veel mogelijk en op zoveel mogelijk fronten zoals de meeste bedrijven werken (ik insinueer overigens hiermee niet dat dit ten koste van alles moet gaan). Ik zou zelf ook niet blij worden als een 3rd party reclame / promotie maakt met mijn naam en hier ook aan verdient zonder dat ik hiervoor gecompenseerd wordt. Laten we eerlijk zijn, garmin is nou ook niet bepaald een klein bedrijf (ik vermoed dat het eerder een walvis is tegen de guppie strava). Laat je dan de grote spelers wel betalen en de kleine start ups niet?
Zoals je al meld, het gaat interessant worden hoe het uitpakt, schieten ze zichzelf in de voet, zetten ze de markt op slot of is het een geniale move.
Het werkt van twee kanten, Strava heeft zelf geen fietscomputers, alleen een smartphone app. Ik spreek nu alleen uit ervaring in eigen omgeving, maar volgens mij gebruikt de groep fanatieke fietsers waar live segmenten interessant voor is, voornamelijk fietscomputers en is er maar een klein deel dat hun smartphone in het zicht houdt en live trackt met de app (werkt de app zelfs met live segmenten?). De smartphone houdt het nu eenmaal niet lang genoeg uit met het scherm aan voor een wat langere fietstocht. Live segmenten zijn dus voornamelijk interessant voor mensen mét fietscomputer, en zijn een verkoopsargument om Strava Premium/Summit te nemen want qua analyses is Strava niet zo bijzonder interessant, het sociale aspect is veruit het belangrijkste. Ik heb ook geen Strava Premium/Summit, en de enige Summit feature die mij iets kan boeien zijn de Live segmenten. Ik was ook oprecht geïnteresseerd om die tier te gaan nemen, tot dit nieuws, want het zal er volgens mij toe leiden dat mijn volgende fietscomputer dit niet meer ondersteunt of dat fietscomputers die dit ondersteunen duurder worden.

Door Strava Live segmenten te ondersteunen, leveren Garmin/Wahoo/Lezyne/... potentiële premium klanten aan Strava (want Live segmenten werken dus niet met een gratis account). Tegelijk is het ook een verkoopsargument om een bepaalde fietscomputer te nemen als die live segmenten ondersteunt. Het was dus een win-win situatie. Ik vind dat Strava al blij mocht zijn dat fabrikanten van fietscomputers specifiek hun software ondersteunen. Ik vind het een beetje alsof HP Norton zou betalen om hun antivirus suite op voorhand te installeren op nieuwe laptops terwijl uiteindelijk de koper van die laptop een abonnement moet nemen op die antivirus suite. Strava wil de wereld op zijn kop zetten.

Probleem is ook dat Strava nu eenzijdig de voorwaarden verandert voor nieuwe toestellen, Garmin en Wahoo moeten dus momenteel nog helemaal niets afgeven en hebben ook de eerste tijd geen nieuwe toestellen die er aan komen (toch ook toevallig dat Strava de voorwaarden verandert nadat Garmin de Edge 130 uitgebracht heeft, die gaat waarschijnlijk massaal verkopen). De markt wordt bijna volledige gedomineerd door Garmin, en nu gaat Strava eerst bij de kleine garnalen rond en de grote olifant wordt de eerste tijd gespaard. Is dan ook maar logisch dat Lezyne en Stages de boot dan maar afhouden.

Garmin staat ook zo sterk dat ze gewoon kunnen weigeren om de licentie voor live segmenten te betalen en zelf live segmenten (niet in Strava dan) pushen. Garmin Connect bevat nu al heel veel features die bij Strava geld kosten, segmenten zijn er ook al, live segmenten is maar een stap verder. En als Garmin het niet meer ondersteunt, zal de rest snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Strava heeft het voordeel van de eerste te zijn.

Daarvoor zijn veel mensen nu all-in op Strava. Daarin staan vele kudo's, berichten en foto's.

Moet je van goede huize komen om dat van de ene op andere dag weg te gooien. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Tenzij Strava ineens belachelijke dingen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
tomtom137 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 17:04:
[...]

Op mijn iPhone werkt het nogsteeds niet.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Fornoo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:19:
Strava heeft het voordeel van de eerste te zijn.

Daarvoor zijn veel mensen nu all-in op Strava. Daarin staan vele kudo's, berichten en foto's.

Moet je van goede huize komen om dat van de ene op andere dag weg te gooien. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Tenzij Strava ineens belachelijke dingen gaat doen.
Kwee nie, boeien die kudo's echt? Kijk jij weleens terug en denk je, oh vet dat ik toen en toen zoveel kudo's kreeg? En de data zit meestal ook in andere partijen zoals je Garmin Connect, die stuurt niets direct door naar Strava maar je rit komt altijd eerst in Garmin zelf. Dus als Strava niet meer gebruikt wordt.. tja boeien.

Wat mij betreft wint Strava het van anderen omdat het zo'n makkelijke app is, de segmenten (hoewel Garmin die ook ergens schijnt te hebben), en omdat bekenden het gebruiken is het leuk om te zien wat zij gedaan hebben (als iedereen Garmin gebruikt kun je het in Connect nog zien maar genoeg anderen met Wahoo's en dergelijke).

Ik denk dat Strava erg moet uitkijken... Hyves was mega huge in Nederland en binnen een paar weken tijd gebruikte niemand het meer. Je bent niet getrouwd met een app of platform. Ze moeten het interessant houden om Strava te willen blijven gebruiken. Ze waren misschien de 1e (hoewel niet helemaal denk ik maar wel de 1e met zoveel succes) maar dat zegt natuurlijk niks.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazy D schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:55:
[...]

Kwee nie, boeien die kudo's echt? Kijk jij weleens terug en denk je, oh vet dat ik toen en toen zoveel kudo's kreeg? En de data zit meestal ook in andere partijen zoals je Garmin Connect, die stuurt niets direct door naar Strava maar je rit komt altijd eerst in Garmin zelf. Dus als Strava niet meer gebruikt wordt.. tja boeien.

Wat mij betreft wint Strava het van anderen omdat het zo'n makkelijke app is, de segmenten (hoewel Garmin die ook ergens schijnt te hebben), en omdat bekenden het gebruiken is het leuk om te zien wat zij gedaan hebben (als iedereen Garmin gebruikt kun je het in Connect nog zien maar genoeg anderen met Wahoo's en dergelijke).

Ik denk dat Strava erg moet uitkijken... Hyves was mega huge in Nederland en binnen een paar weken tijd gebruikte niemand het meer. Je bent niet getrouwd met een app of platform. Ze moeten het interessant houden om Strava te willen blijven gebruiken. Ze waren misschien de 1e (hoewel niet helemaal denk ik maar wel de 1e met zoveel succes) maar dat zegt natuurlijk niks.
Iedereen die fiets die ik ken gebruikt Strava, op een paar enkelingen na, maar die horen dan ook thuis in het pré-social medium gebeuren. Het meest populaire gebeuren in Strava, namelijk de segmenten boeien mij ook niet zo zoals de meeste het interpreteren, maar ik gebruik het vaak om te zien hoe het met de conditie is gesteld. Wanneer ik thuis kom kijk ik heel snel hoe ik op een bepaald segment heb gepresteerd. Vaak heb ik het idee dat ik er het goed vanaf gebracht heb, maar eenmaal thuis word ik met de neus op de feiten gedrukt ;-) Als ik eens een PR heb verwezelijkt dan durf ik het eens vergelijken met andere vrienden. Ik sta zelden in de top tijden en in de loop van de jaren ben ik al mijn KOM's kwijt gespeeld, vooral door KOM jagers, met maar één doel... Op mijn Wahoo staat het segment gebeuren gewoon niet actief, want het boeit mij niet op dat moment en ik vind het storend op mijn scherm, want een hoop velden zijn dan niet meer zichtbaar, zonder te moeten scrollen. Ik gebruik Strava sinds 2011 en ik kan dus al behoorlijk vergelijken met vorige jaren. Daarbij gebruik ik ook Veloviewer en StravistiX.
Ik denk dus niet dat Strava heel snel zal verdwijnen, het maakt al te veel deel uit van het fietsgebeuren door een zeer grote community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als iets beneden de maat wordt of er komt een beter alternatief zie je toch snel dat mensen over stappen. Met de huidige gang van zaken verwacht ik ook niet dat Strava (snel) zal verdwijnen, maar om het nou uit te sluiten...

En tja KOM's, leuk hoor een competitie element, maar zo lang er niet gekeken wordt naar windrichting en andere weersomstandigheden (temperatuur, regen) zegt het allemaal niet zo veel die PR's.
[rant]
Ik rij zelf op meerdere type fietsen, ook dat gaat allemaal keurig naar strava, omdat ik het gewoon leuk vind om een persoonlijk log bij te houden, maar hier wordt dus totaal geen rekening mee gehouden. Goed op m'n dikke banden fiets zal ik meer off road rijden, ben ik altijd langzamer dan op de race, maar waarom geen mogelijkheid om pr per fiets type neer te zetten. [/end rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
rockhopper schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:36:
[...] waarom geen mogelijkheid om pr per fiets type neer te zetten. \[/end rant]
Een bijkomend voordeel daarvan zou zijn dat routeplanning met de heatmap een stuk makkelijker zou worden. Ben al vaak op ATB paadjes terechtgekomen die op een verharde weg leken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En tja KOM's, leuk hoor een competitie element, maar zo lang er niet gekeken wordt naar windrichting en andere weersomstandigheden (temperatuur, regen) zegt het allemaal niet zo veel die PR's.
Je rijdt geen PR's en/of KOM's in dergelijke omstandigheden, dus gaan de tijden van de anderen ook in de meest gunstige omstandigheden zijn. Heb zelf nog nooit een PR gepresteerd tegenwind in de gietende regen.
[rant]
Ik rij zelf op meerdere type fietsen, ook dat gaat allemaal keurig naar strava, omdat ik het gewoon leuk vind om een persoonlijk log bij te houden, maar hier wordt dus totaal geen rekening mee gehouden. Goed op m'n dikke banden fiets zal ik meer off road rijden, ben ik altijd langzamer dan op de race, maar waarom geen mogelijkheid om pr per fiets type neer te zetten. \[/end rant]
Als ik met mijn dikke banden fiets op weg ben, dan interesseren die segmenten mij niet zo die ik op de weg heb afgelegd. Ik bekijk enkel de offroad segmenten... Omgekeerd met mijn dunne banden, kom ik toch niet op offroad paden... dus de tijden op dergelijke segmenten zijn +/- bekend op welk type fiets die werden behaald. Anderzijds mag elektrisch/niet-elektrisch wel als type fiets aan toegevoegd worden. Zowel offroad als op de weg worden volgens mij tijden neergezet die niet op eigen vermogen werden gereden. Ik ken gasten die plots op hun Specialized Levo beklimmingen van +/- 20° hellingsgraad omhoog rijden, waar ik ze vroeger te voet zag lopen, en die staan daarna ook netjes op Strava ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46

Kluus

Gang is alles

RigolleM schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:40:

[...]

Anderzijds mag elektrisch/niet-elektrisch wel als type fiets aan toegevoegd worden. Zowel offroad als op de weg worden volgens mij tijden neergezet die niet op eigen vermogen werden gereden. Ik ken gasten die plots op hun Specialized Levo beklimmingen van +/- 20° hellingsgraad omhoog rijden, waar ik ze vroeger te voet zag lopen, en die staan daarna ook netjes op Strava ;w
Er is al een separate activiteit voor e-bikes en “electronic assisted rides”. Deze tellen dan ook niet mee in segmenten. Maar dan moeten de e-bikers deze functie natuurlijk wel netjes gebruiken...

[ Voor 18% gewijzigd door Kluus op 05-08-2018 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rockhopper schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:02:
[...]

En wie gaat dat uiteindelijk betalen denk je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

mhr-zip schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 08:44:
[...]
En wie gaat dat uiteindelijk betalen denk je?
No such thing as a free lunch. Wij als gebruiker natuurlijk. Maar ik ben zelf tegen iedere vorm van abonnementskosten. Dat wil zeggen ik betaal liever eenmalig een bedrag zonder daarbij extra zorgen in plaats van iets dat maandelijks tot in de eeuwigheid terugkeert (en meestal na verloop van tijd nog opgehoogd wordt ook)
Omdat Strava dit niet aanbied ga ik er ook niet voor betalen, als alle features betaalt gaan worden haak ik ook af en zal m'n data ergens anders onder brengen. En ik ben best bereid om reclame te aanschouwen voor Strava, ze mogen best aan mij verdienen. Zolang het maar niet van mijn saldo afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hoe organiseren/archiveren jullie je (gpx) routes?

Ik heb nu wat routes gemaakt op strava, wat met routeyou. Her en der een gpx bestand gedownload of gekregen. En die staan overal en nergens. In mijn garmin wordt het een hele lange lijst. Al met al word het best onoverzichtelijk.

Ik heb een Garmin edge 1000, ik kon niet zo snel vinden om hier mappen op aan te maken om het een beetje te organiseren.

Dus hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

mhr-zip schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:13:

Dus hoe doen jullie dit?
Ik heb al mijn gpx bestanden gewoon in cloud staan.
Op een vaste computer samengesteld en via de telefoon down en uploaden.
En daarbij heb ik de welbekende sites gelinkt aan mijn Bolt. Gesynchroniseerd en altijd beschikbaar.

Super easy dus.

Geen ervaring met Garmin. Maar ik neem aan dat het bij de 1000/1030 niet anders gaat.

De routes die je gereden hebt kan je weer wissen op je Garmin. Je hebt ze toch altijd in de cloud staan.

[ Voor 9% gewijzigd door murphylee op 06-08-2018 00:52 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
murphylee schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 00:50:
[...]

Ik heb al mijn gpx bestanden gewoon in cloud staan.
Op een vaste computer samengesteld en via de telefoon down en uploaden.
En daarbij heb ik de welbekende sites gelinkt aan mijn Bolt. Gesynchroniseerd en altijd beschikbaar.

Super easy dus.

Geen ervaring met Garmin. Maar ik neem aan dat het bij de 1000/1030 niet anders gaat.

De routes die je gereden hebt kan je weer wissen op je Garmin. Je hebt ze toch altijd in de cloud staan.
En hoe krijg je ze van je cloud op je device?

Dat doe ik nu via een kabeltje. Ik kan ze wel via strava op me garmin krijgen, maar dan staat alles on overzichtelijk in strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 10:10
mhr-zip schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

En hoe krijg je ze van je cloud op je device?

Dat doe ik nu via een kabeltje. Ik kan ze wel via strava op me garmin krijgen, maar dan staat alles on overzichtelijk in strava.
De bolt koppelt via BT met je telefoon, dus je kan gewoon vanaf je telefoon een route naar je bolt pushen :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mijn Garmin 810 is precies twee weken buiten garantie kapot gegaan. Er lopen nu een stel zwarte strepen over het scherm, dus nog wel even bruikbaar, maar er moet toch iets nieuws komen. Ik had misschien nog garantie geprobeerd als ik niet ooit al de USB poort kapot had gemaakt (mijn even kapotte USB kabel werkt er nog wel in, maar andere USB kabels niet meer).

Dus een vervanging. Ook naar andere merken gekeken, maar uiteindelijk kom ik als meest waarschijnlijke opties op de 820 (al dan niet Explore), of de nieuwe Edge Explore. Power meter heb ik niet, accuduur van de Edge Explore moet lang genoeg voor mij zijn, en ik fiets niet vaak in de bergen, dus gebrek aan barometrische hoogtemeter overleef ik ook wel. En hij is wel heel veel goedkoper dan het alternatief met een vergelijkbaar scherm.

Uiteraard wat reviews bekeken, waar de Edge Explore wel goed uitkomt, maar primair gaat de keuze toch erop neerkomen of ik een kleiner scherm wil dan mijn huidige 810 (de 820) of een grotere. Ik neig eigenlijk naar groter: In principe is een 820 groot zat voor gewoon getalletjes laten zien, en hoewel soms navigeren van kaart groter mag, is het in principe ook geen probleem als het iets kleiner is. Tegelijk moet ik wel zeggen wanneer je het touchscreen ergens voor nodig heb, dat een iets groter touchscreen geen overbodige luxe zou zijn. Gemis van Glonass is dan wel weer jammer, want bij de 810 merk ik wel dat soms een wat nauwkeurigere GPS fix handig zou zijn.

Uiteindelijk zal het dus primair eigen keuze worden wat ik wil qua scherm, maar als mensen nog advies hebben is dat altijd welkom :). En voor de duidelijkheid: Ik ben dus een toerfietser die geen lange afstanden oid doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sissors schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:31:
Mijn Garmin 810 is precies twee weken buiten garantie kapot gegaan. Er lopen nu een stel zwarte strepen over het scherm, dus nog wel even bruikbaar, maar er moet toch iets nieuws komen. Ik had misschien nog garantie geprobeerd als ik niet ooit al de USB poort kapot had gemaakt (mijn even kapotte USB kabel werkt er nog wel in, maar andere USB kabels niet meer).

Dus een vervanging. Ook naar andere merken gekeken, maar uiteindelijk kom ik als meest waarschijnlijke opties op de 820 (al dan niet Explore), of de nieuwe Edge Explore. Power meter heb ik niet, accuduur van de Edge Explore moet lang genoeg voor mij zijn, en ik fiets niet vaak in de bergen, dus gebrek aan barometrische hoogtemeter overleef ik ook wel. En hij is wel heel veel goedkoper dan het alternatief met een vergelijkbaar scherm.

Uiteraard wat reviews bekeken, waar de Edge Explore wel goed uitkomt, maar primair gaat de keuze toch erop neerkomen of ik een kleiner scherm wil dan mijn huidige 810 (de 820) of een grotere. Ik neig eigenlijk naar groter: In principe is een 820 groot zat voor gewoon getalletjes laten zien, en hoewel soms navigeren van kaart groter mag, is het in principe ook geen probleem als het iets kleiner is. Tegelijk moet ik wel zeggen wanneer je het touchscreen ergens voor nodig heb, dat een iets groter touchscreen geen overbodige luxe zou zijn. Gemis van Glonass is dan wel weer jammer, want bij de 810 merk ik wel dat soms een wat nauwkeurigere GPS fix handig zou zijn.

Uiteindelijk zal het dus primair eigen keuze worden wat ik wil qua scherm, maar als mensen nog advies hebben is dat altijd welkom :). En voor de duidelijkheid: Ik ben dus een toerfietser die geen lange afstanden oid doet.
Je kan ook bij garmin even informeren wat het kost om te "repareren" (jij stuurt toestel in en krijgt voor een vast bedrag een ander refurbished nieuw toestel terug). Dat is de budget optie waarbij je weer een nieuwe 810 krijgt. Maar als je iets nieuws zoekt/wilt dan heb ik niks gezegd.
Verder denk ik dat glonass niet het verschil zal maken, wel de overstap naar nieuwere gps hardware en het betere gebruik van Epo dat bij de 810 geloof ik niet ingebakken zit.

Als ik jouw verhaal lees zou ik bij de 520 plus of de bolt uitkomen. Met de 820 als dure optie. Alledrie hun eigen sterke en zwakke punten.
Maar eigenlijk zijn dat allemaal sport modellen. Als toerfietser gebruik ik een oregon 600 en 750, die eigenlijk alles doen wat jij wilt. Veel minder sport oriented, meer kaart/navigatie. Buiten de duurdere grotere oregon serie kan je ook naar de etrex kijken, doen hetzelfde op een kleiner compacter scherm/apparaat.

-edit- overigens het beste scherm dat momenteel op de markt is, is de Karoo van Hammerhead. Maar dat is dan ook meteen het enige sterke punt. De rest is nog altijd in beta. Ik heb er zelf één, het werkt, het heeft een geweldig scherm, maar ik zal het niet aanraden aan anderen om diverse redenen. De belangrijkste is wel dat ze helemaal geen mogelijkheid hebben om geluid te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 06-08-2018 19:26 . Reden: karoo info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ja ik ken iemand die er één had gepreordered, en toen gecancelled met alle vertragingen en verdraaiingen die langs kwamen. Voor mij zelf nog geen echte optie. En behalve wat jij al noemt, gaat alles via de cloud van wat ik las. Als ze straks failliet zouden zijn, dan is dat ding helemaal zinloos geworden.

Die Oregons zijn redelijk prijzig. Moet zeggen dat ik ze nog niet overwogen verder ook had, wat betreft Garmin alleen naar de Edge serie gekeken. De 820 explore is wat goedkoper dan de 520 plus / 820 regulier, en voor mij lijkt die aan de eisen te voldoen. Nog een reden dat je de nieuwe Edge Explore van €250 niet als optie ziet? Ik moet dus kijken dan welk schermformaat ik wil, maar dat is wel een aantrekkelijk prijs/kwaliteit, vooral gezien reviews goed zijn ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan een oregon redelijk goedkoop op marktplaats oppikken en een etrex (niet touch) heb je "al" voor 180, de touch voor 215 ish. Vergeet niet dat een oregon meer een allround toestel is voor allerlei outdoor gebruik en veel minder specifiek op fietsen gericht. Maar vanaf de 600 serie kan je er ook cadans sensors aan koppelen en de 700 serie heeft ook Connect IQ apps. Dus het hangt er maar helemaal vanaf wat je er mee wilt. Een voordeel van de outdoor toestellen (oregon/etrex) is dat je er AA's in stopt of je kan 'm aan een lader/powerbank hangen, al kan je een bolt ook aan een lader hangen. Of en hoe goed dat werkt met een edge weet ik niet.

De edge explore heb ik zelf nog niet gezien / vastgehad en ook nog geen echte gebruikers ervaringen over gelezen. Dat maakt het voor mij in ieder geval geen optie om er iets over te zeggen. Het kan een prima toestel zijn, maar ik weet er gewoon te weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mhr-zip schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:13:

Ik heb nu wat routes gemaakt op strava, wat met routeyou. Her en der een gpx bestand gedownload of gekregen. En die staan overal en nergens. In mijn garmin wordt het een hele lange lijst. Al met al word het best onoverzichtelijk.

Ik heb een Garmin edge 1000, ik kon niet zo snel vinden om hier mappen op aan te maken om het een beetje te organiseren.

Dus hoe doen jullie dit?
Ik gebruikte Dropbox (of liet ze op routeyou staan) en zette ze over op m'n Garmin. Maar, de 1030 (1000 misschien ook) + McBBook Pro + USB-C + Converter gaan niet samen, Garmin wordt niet herkend dus gewoon de files erop zetten is geen optie meer. Ik maak nu routes en importeer ze in Garmin Connect online, en daarna pluk ik de ritten dan weer uit op het moment dat ik m wil gaan rijden.

Of ik gebruik de surprise me functie van Garmin, gebruik m steeds vaker en krijg toch altijd leuke routes met net even wat andere wegen dan dat ik zelf waarschijnlijk had getekend.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Sissors Hier misschien een leuk artikel om even door te lezen terwijl je je keuzes nog aan het overwegen bent: https://joshua0.dreamwidth.org/65779.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:43
Sinds kort ben ik vanaf iPhone naar oneplus overgestapt. Maar nu blijft mijn bolt niet meer gekoppeld aan mijn telefoon.
Heb hem wel als nieuwe telefoon gekoppeld.

Heeft iemand hier de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Komoot heeft de wereldkaarten momenteel in de aanbieding voor 20€ (van 30€), tot 21 augustus. Zag een aantal geïnteresseerden voorbij komen onlangs :)

https://www.komoot.com/product/complete-package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:06
Das een permanente aanbieding vziw.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom137
Ik vond het overigens eens tijd om een (weliswaar redelijk beknopte maar hopelijk toch informatieve) review te schrijven over de Bolt. Er stond er nog geen op T.net namelijk:

productreview: Wahoo Fitness ELEMNT BOLT (Wereldwijd) review door tomtom137

Kijk uit naar jullie feedback en of ik nog zaken onderbelicht heb gelaten die een plekje verdienen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:06
Ik zou nog even een korte inleiding schrijven over wat je eigenlijk verwacht van een fietscomputer. Dat zet de boel mooi in perspectief. Verder kan ik met mijn android prima naar een bepaald punt navigeren (wat jij take me anywhere noemt), ik kan het echter nu even niet doen omdat de fucking wahoo nauwelijks met mijn moto g5 wil connecten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Goede tip, zal dat erin verwerken! Ik las dat Huawei met de Bolt nogal gebrekkig werkt (o.a. bij Futurumshop), dus wellicht is dat de reden waarom die functie onvindbaar is. Zou het wel raar vinden aangezien dat eerder aan de functies van de telefoon liggen dan aan een specifiek merk (alsof de goedkoopste Samsung het bij wijze van spreken wel zou kunnen maar de duurste Huawei niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
tomtom137 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:40:

Kijk uit naar jullie feedback en of ik nog zaken onderbelicht heb gelaten die een plekje verdienen :)
Opmerking die ik hierover heb:

"Bij het syncen/inladen van routes die je hebt gemaakt in Strava, Ride with GPS, Komoot, etc. is de companion app wel nodig."

Dat is niet juist. Als je naar de pagina gaat van de kaart op je Bolt, dan heb je de optie "Route". Als je die selecteert, heb je de optie om een synchronisatie van de routes te forceren. Als je daarna een route selecteert, kun je de route vervolgens inladen. Komoot wás een probleem, maar is nu gefixt (alleen nog niet in de iOS App)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Wahoo heeft ingebouwde GPS die erg snel een fix heeft, en weinig last van beschuttende bomen/viaducten heeft (binnenshuis is het wel lastig om een fix te krijgen maar ik kan weinig scenarios bedenken waar dit een obstakel is. Als je baanwielrenner bent, dan zou je voor snelheidsmeting waarschijnlijk geen GPS gebruiken maar een snelheidssensor).

Dit is met elke GPS handheld het geval, dus deze paragraaf brengt geen enkele meerwaarde toe aan deze review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
EdwinW schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:53:
... Komoot wás een probleem, maar is nu gefixt (alleen nog niet in de iOS App)..
Komoot is juist sinds firmware WB09-1982 een probleem op mijn device (synct nog maar twee routes, de sync crasht). Wahoo klantenservice heeft mij verteld dat men eraan werkt. De Android App doet het volgens mij inderdaad prima.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 08-08-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
RigolleM schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

De Wahoo heeft ingebouwde GPS die erg snel een fix heeft, en weinig last van beschuttende bomen/viaducten heeft (binnenshuis is het wel lastig om een fix te krijgen maar ik kan weinig scenarios bedenken waar dit een obstakel is. Als je baanwielrenner bent, dan zou je voor snelheidsmeting waarschijnlijk geen GPS gebruiken maar een snelheidssensor).

Dit is met elke GPS handheld het geval, dus deze paragraaf brengt geen enkele meerwaarde toe aan deze review.
Dank. Ik had hiervoor een Lezyne Mini GPS die een enorm trage fix had en vaak signaal verloor in beschutte bossen, dus die vergelijking is wellicht zinvol om te vermelden. Zin in haakjes weggehaald aangezien het inderdaad weinig zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door tomtom137 op 08-08-2018 11:03 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste