Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

@orange.x Je zou zeggen dat die sensors waterdicht zijn gezien al het zweet en dat ze een buitje ook overleven maar mijn Bryton sensor was na 20min express wasje toch echt zo dood als een pier :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
sapphire schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:22:
@orange.x Je zou zeggen dat die sensors waterdicht zijn gezien al het zweet en dat ze een buitje ook overleven maar mijn Bryton sensor was na 20min express wasje toch echt zo dood als een pier :+
Die van mij is lang geleden al eens meegegaan, maar was een korte was denk ik 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
sapphire schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:14:
[...]

Op mijn Garmin band staat aangeraden na elke 7x gebruiken. Zal vast geen magisch getal zijn maar geeft wel aan dat die dingen regelmatig gereinigd horen te worden :)
Ik doe het eerder 1x per 70x, maar kan wel bevestigen dat als je hem echt te lang niet wast dat ie stopt met werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
begintmeta schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Had ik inderdaad ook gedaan, net voor de uitval.... heel voorzichtig, geen waterstraal erop, geen vocht te zien, maar toch.

Zal het over een paar dagen nog eens proberen, met een derde batterij. Anders lijken de oude garmin-band of die decathlon-band inderdaad nog net acceptabel qua prijs.
Bij mij was de band kapot. De Garmin sensor deed het wel nog. Heb toen een polar band gekocht omdat ik gelezen had dat mijn Garmin sensor daar ook op paste en de band iets beter zou zijn dan die van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:12
Ik was mijn band bijna altijd mee. Graadmeter is of hij nat van t zweet is als ik hem afdoe. Zo ja gaat hij mee met de fietskleding.

Die band kan daar prima tegen, en ik hoef dat opgedroogde zweet van m'n vorige rit niet meer op m'n huid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:59:
Wahoo Elemnt Bolt blijkt toch heel fragiel te zijn:

[afbeelding]

Gewoon in de stuurhouder geplaatst, aangezet, gewacht tot ik beginscherm zag, en op start gedrukt... en plots een leeg scherm met LCD vloeistof.
Gelukkig mijn rit kunnen loggen via mijn Apple Watch.

Vandaag met de Bolt terug naar leverancier en ik zag ze al kijken naar eventuele valschade. Ze ging er ff mee naar de verantwoordelijke en toen ze terug kwam was het verdict: gebruiksschade. Ze gaan het wel eerst opsturen naar Wahoo Fitness en hun antwoord afwachten, dus ik mocht nog ff mijn 'paarden' op stal houden. Binnen een week krijg ik antwoord.
Gisteren de Bolt terug gekregen van de leverancier (Coolblue).
Blijkbaar heeft Wahoo Fitness deze vervangen door een nieuw toestel, want het is een ander serienummer (gezien bij het pairen) en alle accessoires zaten terug in een gesloten plastiek zakje.
Dus 30/4 aangemeld bij Coolblue (ter plaatse) - 03/05 terug naar fabrikant (Wahoo Fitness) - 04/06 case afgehandeld door Coolblue en teruggestuurd naar mijn adres.
Dus uiteindelijk nog goed afgelopen en hopelijk blijf ik nu gespaard van die gevoelige drukknop en hebben ze het probleem onder controle bij Wahoo Fitness.
De Garmin Edge 800 hou ik terug nog ff bij maar gaat voorlopig terug op rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na veel HR banden en sensors te hebben versleten, maak ik nu al 2 jaar gebruik van de Garmin HRM Run:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/7/1/3/9200000072043178.jpg

Deze is tot op heden nog niet gewassen geweest, enkel afgespoeld na mijn activeit.

Goedkoop is duurkoop is mijn leuze. Ik investeer liever in iets dat lang mee gaat, dan te zitten brielen met verschillende goedkope modellen. Als ik ga fietsten en mijn hartslagmeter werkt niet (of ben hem vergeten), dan voel ik mij niet zo gelukkig en heb ik het gevoel onveilig te sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ex Nunc schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar tot mijn deceptie gaan de meesten rond de 35km/u om accu te sparen. Schijnt dat de hoogste stand teveel kost en de radius erg beperkt.

@begintmeta Een hartslagband van de Decathlon hoor ik wel eens mensen over. De Garmin (HRM2-SS) van mij gaat nog steeds prima mee sinds 2013 zonder een hapering of batterij te wisselen. Heb jij trouwens de batterij erg goed in gedaan en niet omgekeerd?
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...orstband/32853534009.html

Dit in combinatie met de Wahoo Element Bolt en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Anderen die last hebben met het updaten van de firmware (WF09-1937) van de Wahoo Elemnt Bolt?

Hij geeft óf aan dat ie aan het updaten is, maar vervolgens staat de oude versie er nog op. Óf het update-proces start helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik ben op zoek naar een goedkope (+/- 100eu) fietscomputer met GPS en turn by turn navigatie. Ik zat zelf al een beetje te kijken naar een Bryton Rider 330 E, de Bryton Rider 310 E (al lijkt die eerste niet meer verkocht te worden) of iets als de Lezyne Macro GPS. Heeft iemand hier advies over welke ik het best kan aanschaffen? Het gaat mij vooral om de nagivatie functie, aangezien ik nogal vaak verdwaal, zeker op langere tochten, op de terugweg, terwijl je eigenlijk gewoon weer beetje richting huis wilt fietsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

zeeg schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:29:
Anderen die last hebben met het updaten van de firmware (WF09-1937) van de Wahoo Elemnt Bolt?

Hij geeft óf aan dat ie aan het updaten is, maar vervolgens staat de oude versie er nog op. Óf het update-proces start helemaal niet...
Hier geen probleem met updaten op m'n Elemnt (niet Bolt). Heb de update gestart via de app.
Heb wel eerder een probleem met updaten gehad, toen werkte het om eerst een factory reset te doen en daarna de update te installeren.

De nieuwe versie van de app lost trouwens het probleem van het maken van een 'Breng me naar/Take me to' probleem op. In plaats van een POI in de buurt op te moeten geven kun je nu weer gewoon een huisadres opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Leuk crowdfundingsproject: de Refactor RF-1 GPS. Een fietscomputer met ingebouwd een HD action cam en LED verlichting.

Bron: https://www.bikeradar.com...nit-on-kickstarter-52398/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ja, mooi project, maar shipped alleen naar de US(?).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 13-09 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de liefhebbers: De Wahoo Elemnt Bolt is er nu ook (tijdelijk) in het geel en rood. Dan hebben we het over de buitenkant natuurlijk, de display blijft gewoon monochroom zwart/wit. Geen idee of je favoriete sportwinkel hem op voorraad heeft, maar de wahoo online shop in ieder geval wel.
Persoonlijk vind ik de rode er wel leuk uitzien, maar de originele kleur past beter bij al mijn fietsen....

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
coelho schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:57:
Gisteren tijdens een rit stopte de onderste button van mijn Wahoo Elemnt Bolt ermee. Geen klikje meer bij indrukken. Doordat ik een paar keer probeerde wat het verschil was tussen de bovenste en onderste knop, heb ik nu een kaart die maximaal ingezoomd is en een datascherm dat alleen nog snelheid laat zien (en niet meer de 7 datavelden die ik meestal in beeld heb).

De webshop geeft de optie om via hem garantie te claimen maar is afhankelijk van voorraad bij de importeur. Als tweede optie geeft hij dat ik direct contact moet opnemen met Wahoo, omdat het mogelijk sneller is.
Iemand ervaringen met garantie via Wahoo? Lijkt mij omslachtiger omdat het er naar uit ziet dat ze niet in Nederland gevestigd zijn...
Op 29 mei mijn klacht en kopie factuur naar Wahoo gestuurd via hun website. Na wat heen en weer gemail (want tijdsverschil met de helpdesk) is hij op 4 juni opgepikt door een koerier die door Wahoo geregeld was. Op 5 juni de bevestiging dat het pakketje goed gearriveerd was en ze direct een nieuwe naar me zouden opsturen die vervolgens op 6 juni door een koerier geleverd is. Al met al slechts 48 uur zonder gezeten. Over service van Wahoo dan ook niks te klagen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterjan94
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-05-2024
Iemand die al ervaring heeft met de Lezyne Super GPS?
Lijkt mij -zeker gezien de prijs- best een aardig toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pieterjan94 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:52:
Iemand die al ervaring heeft met de Lezyne Super GPS?
Lijkt mij -zeker gezien de prijs- best een aardig toestel?
Al eens gezocht in het topic? Staat ook een review van DCR in 1 van de comments, die zijn over het algemeen super om een goed beeld te krijgen een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterjan94
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-05-2024
Sander schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Al eens gezocht in het topic? Staat ook een review van DCR in 1 van de comments, die zijn over het algemeen super om een goed beeld te krijgen een product.
Ha kijk eens aan! Bedankt voor de doorverwijzing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
De Garmin Edge 520 bundel met snelheid, cadans en hartslagmeters is in de aanbieding voor €250 bij 12GO Biking.

https://www.12gobiking.nl...-bundel-gps-fietscomputer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@tomtom137 Tientje goedkoper dan bij futurum, weet niet of het echt heel scherp is, of dat het gewoon uitverkoop is nu de nieuwe 520 plus uit is. Desalniettemin veel waar voor je geld met die bundelprijs als je nog geen sensoren hebt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 10-09 16:35
JorisM schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Hier geen probleem met updaten op m'n Elemnt (niet Bolt). Heb de update gestart via de app.
Heb wel eerder een probleem met updaten gehad, toen werkte het om eerst een factory reset te doen en daarna de update te installeren.
Een factory reset werkte inderdaad, thanks (maar wel vreemd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Ik heb sinds een aantal dagen ook problemen met mijn Wahoo ELEMNT. Volgens de ELEMNT staat firmware WF42-1937 erop. Ik kan me niet herinneren dat ik die ergens vanaf 3 juni heb geïnstalleerd.

Iedere keer dat de ELEMNT opstart zie ik in het systeeminformatie scherm dat hij aan het controleren is op updates, dit duurt heel lang. Het lukt me niet om routes geplot via Strava of RideWithGPS op de ELEMNT te krijgen. Als ik via het scherm met routes op synchroniseren druk blijft hij eerst heel lang op synchroniseren Wahoo hangen. De routes van Strava en RideWithGPS komen niet binnen. Als ik via de companion app op m'n iPhone de route selecteer (daarin verschijnt hij wel, heb Strava en RWGPS gekoppeld in de app), dan gebeurt er niks op de ELEMNT.

Ik heb al meerdere malen een factory reset op de ELEMNT uitgevoerd, companion app op telefoon helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, andere WiFi geprobeerd, WiFi routers gereset, geprobeerd om via een getetherde 4G verbinding op m'n telefoon het aan de praat te krijgen. WiFi staat op een van de juiste kanalen, volgens Wahoo lukt synchroniseren via WiFi alleen als je een Europese WiFi router op een kanaal in de range 1-9 laat zenden.

Ik heb geprobeerd de kaarten er vanaf te gooien om ruimte leeg te maken, maar nu lukt het opnieuw downloaden van de Nederlandse kaart tot overmaat van ramp ook niet meer.

Mijn vermoeden is dat er tijdens de update naar firmware WF42-1937 iets mis is gegaan. Heb het geval al aan Wahoo voorgelegd, maar eens horen wat zij er van denken. De ELEMNT is nu bijna twee jaar oud en via Mantel gekocht, dus mocht iets van garantie nodig zijn dan vermoed ik wel dat het goed komt. Alleen geen zin om een tijd lang zonder fietscomputer te zitten.

Volgens mij heb ik alle logische troubleshooting stappen uitgevoerd maar ik kom er niet uit. Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
maxietheboss schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:02:
Ik heb sinds een aantal dagen ook problemen met mijn Wahoo ELEMNT. Volgens de ELEMNT staat firmware WF42-1937 erop. Ik kan me niet herinneren dat ik die ergens vanaf 3 juni heb geïnstalleerd.

Iedere keer dat de ELEMNT opstart zie ik in het systeeminformatie scherm dat hij aan het controleren is op updates, dit duurt heel lang. Het lukt me niet om routes geplot via Strava of RideWithGPS op de ELEMNT te krijgen. Als ik via het scherm met routes op synchroniseren druk blijft hij eerst heel lang op synchroniseren Wahoo hangen. De routes van Strava en RideWithGPS komen niet binnen. Als ik via de companion app op m'n iPhone de route selecteer (daarin verschijnt hij wel, heb Strava en RWGPS gekoppeld in de app), dan gebeurt er niks op de ELEMNT.
Ik had dit weekend op zondag exact hetzelfde issue, vrijdag geen vooraf geplande route gereden zonder problemen. Zaterdag een rondje gepland in de Komoot app en zondag bij aanzetten van de Wahoo werd hij niet zichtbaar, zowel in app als op het apparaat zelf. Daarna de route als GPX geëxporteerd en in RideWithGPS gezet, daarna was hij wel zichtbaar, maar ook dan bij het starten van de route gebeurde er niks.

Zondagavond thuis even op eigen wifi (dus niet via telefoon) gesynced en toen stonden beide routes erbij en was het bij starten van de route dat het wel goed ging. Ik gebruik iOS, dus misschien dat er wat mis gaat met het verkrijgen van een goede verbinding vanuit de Wahoo voor het syncen?

Zal vanavond weer eens testen mocht ik dan nog een rondje gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Sander schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Ik had dit weekend op zondag exact hetzelfde issue, vrijdag geen vooraf geplande route gereden zonder problemen. Zaterdag een rondje gepland in de Komoot app en zondag bij aanzetten van de Wahoo werd hij niet zichtbaar, zowel in app als op het apparaat zelf. Daarna de route als GPX geëxporteerd en in RideWithGPS gezet, daarna was hij wel zichtbaar, maar ook dan bij het starten van de route gebeurde er niks.

Zondagavond thuis even op eigen wifi (dus niet via telefoon) gesynced en toen stonden beide routes erbij en was het bij starten van de route dat het wel goed ging. Ik gebruik iOS, dus misschien dat er wat mis gaat met het verkrijgen van een goede verbinding vanuit de Wahoo voor het syncen?

Zal vanavond weer eens testen mocht ik dan nog een rondje gaan rijden.
Ik heb vandaag op werk de ELEMNT met mn werktelefoon getetherd en nu is synchroniseren wel gelukt. Dit had ik thuis dit weekend ook al geprobeerd en toen werkte het niet. Volgens mij zijn er daarom twee mogelijkheden.

1. Wifi in mijn huis is te vervuild voor de ELEMNT om een goede dataconnectie te krijgen. Hier op werk is de wifi namelijk veel rustiger.
2. Wahoo heeft dit weekend serverproblemen gehad en die zijn nu opgelost. Vanavond nog maar eens thuis testen of synchroniseren weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe racefiets en daarbij vond ik het tijd voor een nieuwe fietscomputer.
Maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Ik wil graag een draadloze teller hebben vanwege het gemak. Daarom had ik de Sigma BC 7.16 ATS besteld. Maar sinds zaterdag heb ik deze al 6 keer opnieuw moeten 'kaliberen' omdat de sensor een paar milimeter te hoog of te laag za nadat ik het voorwiel opnieuw had geplaatst. Deze gaat dus terug.

Nu heb ik twee nieuwe besteld: De Sigma Pure GPS (lees wisselende evaringen) en de Cateye Pandrone+. Ben erg benieuwd hoe die werken.
Zijn er nog betere fietscomputers dan deze twee voor ongeveer 70 euro (of minder) die draadloos zijn?
Ik heb eigenlijk alleen de basisfuncties nodig. GPS houd ik wel bij met mijn mobiel/watch.

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnMartijn op 18-06-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

martijnmartijn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:36:
Nu heb ik twee nieuwe besteld: De Sigma Pure GPS (lees wisselende evaringen) en de Cateye Pandrone+. Ben erg benieuwd hoe die werken.
De Pure GPS was ik wel tevreden over! Lekker groot scherm, makkelijk af te lezen. Het is gewoon basic en gebruikte het alleen voor het tracken van snelheid/afstand en duur. Meer moet je er ook niet van verwachten.
GPS was wel een issue maar dit los je dus op door je telefoon te gebruiken.
Nadeel is het gebruiken van de app zelf.
Hierbij werkt het connecten met NFC chip niet optimaal.
Nexus 5 / 5S = problemen
Samsung = werkt goed

Je zou eventueel nog de Wahoo Elemnt Mini kunnen proberen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
+1 Een véél betere keuze dan al het voorgaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 18:27
murphylee schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:49:
[...]

De Pure GPS was ik wel tevreden over! Lekker groot scherm, makkelijk af te lezen.
Thanks ik ga er nog even naar kijken! Helaas heb ik een iPhone en volgens mij wordt die dan weer niet ondersteund door de Pure GPS.

Daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op de Cube Race Peak. Deze is eigenlijk alles wat ik zoek qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben aan het kijken voor een fietscomputer voor de MTB
Op dit moment gebruik ik mijn telefoon op het stuur maar qua verbruik en stabiliteit toch niet de meest handige keuze.
ik ben op zoek naar een computer die gekoppeld kan worden met een hartslagmeter en aan strava
navigatie is niet nodig gezien het voornamelijk bosritten zijn.

Na veel lezen in dit topic de volgende shortlists

Garmin edge 520 bundel
Garmin explorer 820 en dan een losse snelheid en hartslagband
Garmin edge 820
Wahoo Elemnt (Bolt)

Hoor graag welke jullie mij aanraden en waarom en eventueel nog andere tips hebben voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
NoepZor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:51:
[...]
Een ander ding: Ik heb heel sporadisch dat mijn Edge 510 uitvalt. Gisteren viel ie na een hele tijd ineens uit. De rit die je aan het opnemen bent is dan ook weg. Batterij zat nog voor 67% vol. Software is de laatste versie. Iemand bekend mee en eventueel een oplossing?
Iemand hier ervaring mee? Het is de afgelopen maand weer minimaal 2x voorgekomen. Erg balen als je net lekker gefietst hebt of een grote ronde hebt gemaakt. Hij mist het complete GPS bestand nadat hij is uitgevallen, valt niets te "recoveren".

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
mpjjansen schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:21:
ik ben op zoek naar een computer die gekoppeld kan worden met een hartslagmeter en aan strava
Als navigatie niet belangrijk is dan kan je ook een wat goedkoper model pakken, eentje waar navigatie niet centraal staat als bij degene op je shortlist. Een van de genoemde lezynes, of de bolt mini bv. Heb je al een hartslagband? Want bij de bolt op je lijst zit er geen.

De 520 bundel is wel steeds aantrekkelijker geprijst moet ik zeggen, dus als je toch een hoop geld gaat uitgeven....

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 19-06-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:12
NoepZor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:54:
[...]

Iemand hier ervaring mee? Het is de afgelopen maand weer minimaal 2x voorgekomen. Erg balen als je net lekker gefietst hebt of een grote ronde hebt gemaakt. Hij mist het complete GPS bestand nadat hij is uitgevallen, valt niets te "recoveren".
Had precies hetzelfde met mijn Edge 810. Verkocht, Elemnt Bolt gehaald, geen seconde spijt van gehad. Maar da's waarschijnlijk niet het antwoord dat je zocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Edge810 hier en 1x/2x per jaar dat ik een uitval meemaak (100+ ritten per jaar). Maar ik ben nog nooit een rit kwijtgeraakt; na een power cycle kan ik mijn rit hervatten en ben ik worst case de laatste honderd meter of zo voor de uitval kwijt. Ik gebruik wel een oude en stabiele firmware (3.6 dacht ik; waarom upgraden als het werkt).

De reden van de uitval wordt normaal gesproken gelogd in een csv file op de interne storage. Kun je checken, maar kans is klein dat je er iets mee kunt. Laatste keer was de reden bij mij "running out of file descriptors".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-09 09:27

Garmin edge 520 bundel
Garmin edge 820
Wahoo Elemnt (Bolt)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
pdukers schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:48:
Edge810 hier en 1x/2x per jaar dat ik een uitval meemaak (100+ ritten per jaar). Maar ik ben nog nooit een rit kwijtgeraakt; na een power cycle kan ik mijn rit hervatten en ben ik worst case de laatste honderd meter of zo voor de uitval kwijt. Ik gebruik wel een oude en stabiele firmware (3.6 dacht ik; waarom upgraden als het werkt).

De reden van de uitval wordt normaal gesproken gelogd in een csv file op de interne storage. Kun je checken, maar kans is klein dat je er iets mee kunt. Laatste keer was de reden bij mij "running out of file descriptors".
Het lijkt er op dat incidenteel het geheugen vol loopt:
RTL Trap,Software Version 6.10,2018/05/27,14:24:08,,GPS main,,,0x6e5d8001,Out of memory handles;

Ik had op internet gevonden dat het kan helpen om bluetooth uit te zetten tijdens het fietsen. Dat maar eens proberen :) Vervanging van de Edge kan ik nu nog niet aan mijzelf verkopen, verder bevalt hij nog goed genoeg.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Apart ... In de nieuwste Strava app hebben ze (in ieder geval) voor de Wahoo aan opmerkelijke aanpassing gemaakt. Als je in het startscherm kijkt bij de ritten, wordt de rit gereden met een Wahoo op een andere manier getoond: nl. een andere kaart en het Wahoo logo er bij. Anderen die de Strava app gebruiken, krijgen dat overigens ook te zien. Klik je op de rit, dan krijg je nog wel de gebruikelijke kaart te zien. Werkt momenteel (nog) niet in de web-versie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik ben aan het kijken voor een fietscomputer voor de MTB
Op dit moment gebruik ik mijn telefoon op het stuur maar qua verbruik en stabiliteit toch niet de meest handige keuze.

Na veel lezen in dit topic de volgende shortlists

Garmin edge 520 bundel
Garmin edge 820
Wahoo Elemnt (Bolt)

Hoor graag welke jullie mij aanraden en waarom en eventueel nog andere tips hebben voor mij?
Ik heb een polar m460. Die was laatst in een mooi aanbieding bij bol.com voor 169 incl H10 borstband. Ik had ook ongeveer dezelfde eisen. Navigatie hoefde niet voor mij. Reden voor de polar is ook dat ik een polar m400 gebruik bij het hardlopen. zo blijf ik mooi op 1 platform :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
EdwinW schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:47:
Apart ... In de nieuwste Strava app hebben ze (in ieder geval) voor de Wahoo aan opmerkelijke aanpassing gemaakt. Als je in het startscherm kijkt bij de ritten, wordt de rit gereden met een Wahoo op een andere manier getoond: nl. een andere kaart en het Wahoo logo er bij. Anderen die de Strava app gebruiken, krijgen dat overigens ook te zien. Klik je op de rit, dan krijg je nog wel de gebruikelijke kaart te zien. Werkt momenteel (nog) niet in de web-versie,
Tja, strava moet toch ergens geld aan verdienen. Hopelijk gaan ze tzt de premium leden de dienst "add free" leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
murphylee schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:49:
[...]
Deze heb ik , en ik vind hem redelijk fijn. Er zit geen backlight in , dus in de winter savonds is het display lastig tot niet af te lezen. Dat vind ik wel jammer. Ook kan ik geen hoogtemeters-veldje op het display krijgen.
En ik ben benieuwd of wanneer ik het batterijtje moet gaan vervangen. Volgens mij gaat deze ( bij mijn gebruik ) ongeveer een jaar mee. Maar er zitten erg kleine schroefjes op de achterkant. Dat zal lastig vervangen worden.
Dat zijn de enige nadelen. Verder werkt hij echt prima. Volgende upgrade word wel een wahoo met ingebouwde gps

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
pdukers schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Tja, strava moet toch ergens geld aan verdienen. Hopelijk gaan ze tzt de premium leden de dienst "add free" leveren.
Er zit ook nog een echte innovatie in, want in die wahoo maps plot hij de plek van je achievements. Maar wel apart verder. Wat ik vooral vaak mis bij Strava is een stukje transparantie over de wijzigingen. Dat komt pas na afloop of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:50
MrAngry schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Er zit ook nog een echte innovatie in, want in die wahoo maps plot hij de plek van je achievements. Maar wel apart verder. Wat ik vooral vaak mis bij Strava is een stukje transparantie over de wijzigingen. Dat komt pas na afloop of helemaal niet.
Ik haal zojuist mn de nieuwste versie van Strava binnen en die achievements en andere kaart is ook bij Garmin, reclame ontbreekt wel (reed tot paar weken terug met edge 510 nu Bolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
EdwinW schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:47:
Ik kom er ook net achter. Ik vind het lelijk, weet iemand hoe ik het weg kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ziet er niet uit zeg die dikke zwarte balk met "wahoo"!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Die grote zwarte balk is volgens mij bij de Android devices te zien. Op de iPhone gaat het (nog) om een beschaafd logo van Wahoo in de linker onderhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
EdwinW schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:36:
Die grote zwarte balk is volgens mij bij de Android devices te zien. Op de iPhone gaat het (nog) om een beschaafd logo van Wahoo in de linker onderhoek.
Ik heb beide varianten gezien op mijn iPhone.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27
Ik zie reclame banner onder de kaart en dat mensen samen gereden met wahoo.
Maar de kaart ziet er (op android) bij mij nogsteeds hetzelfde uit ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Waarschijnlijk zijn ze aan het A/B/etc. testen.
Het jammere is, dat als Wahoo gebruiker, ik dit ook allemaal moet aanzien.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
joint_me schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:03:
Waarschijnlijk zijn ze aan het A/B/etc. testen.
Het jammere is, dat als Wahoo gebruiker, ik dit ook allemaal moet aanzien.
Erger is dat ik als volger van personen met een Wahoo dit moet aanzien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Tja, ik heb geen premium en begrijp het dan wel. Ergens moeten de kosten uit betaald worden, dus als Wahoo wil sponsoren lijkt me dat prima.

Als je premium bent en de banners ziet kan ik me voorstellen dat je het irritant vind, maar hopelijk bieden ze na het testen hiervoor een optie aan.

En het test traject loopt echt nog: wel op Android, niet op de website versie. Wel in activity list, niet op detailkaarten etc.

Overigens vind ik de Wahoo kaart in de lijst wel mooier dan de oorspronkelijke versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ik heb sinds kort een Elemnt Bolt maar ik krijg turn-by-turn navigatie niet aan de praat. Ik kan wel kaarten inladen door een .gpx te uploaden via Ride With GPS en dan krijg ik weliswaar de route te zien, maar ik krijg geen melding te zien op mijn scherm als ik een afslag moet maken. Als gevolg daarvan zit ik de hele dag een beetje naar m'n kaart te kijken (en daarom dus ook niet naar het overzichtscherm met alle data etc.). Heb ook het idee dat hij soms wel, soms geen LED en geluidsmelding maakt. Heb al proberen te zoeken naar een oplossing maar geen soelaas. Ik begreep dat turn-by-turn niet werkt met Strava maar wel met Ride With GPS. De Take me Anywhere functie lijkt trouwens ook verdwenen uit m'n Companion app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

@tomtom137 Waarschijnlijk staat de TBT weergave nog op stil op je Elemnt.

- Open de route op je Elemnt.
- Druk op knop 'Route'.
- Druk op knop 'Stil' of 'Aan'.
- Check of je hierna de pijltjes op je scherm krijgt tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greengrimm
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-09 14:14
Sinds vandaag een elemnt bolt in bezit. Connectie met telefoon is goed, maar de elemnt app wil niet syncen met de planned rides in komoot. Kan hier ook niet veel over vinden bij google, mensen die hier misschien iets meer weten?

De region was locked nu synced het wel , excuses |:( |:(

[ Voor 13% gewijzigd door greengrimm op 24-06-2018 18:43 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Afgelopen weekend rit van 600km.
Geen last gehad van gps uitval, maar wel paar kleine dingetjes :
Gereden met powerbank aangekoppeld, eerste powerbank (van 2500mah) was na zo'n 350km leeg.
Bij stop rond de 420km 2e powerbank aangekoppeld, waarna de temperatuur tijdens opladen op de wahoo opliep naar zo'n 20 graden. (terwijl het rond de 10 graden was)
Gok doordat de batterij echt opgeladen moest worden. (was teruggelopen naar 65% oid)
Toen ik zeker wist dat ik de rit wel kon uitrijden heb ik die 2e powerbank dus maar losgekoppeld en temperatuur zakte direct.

En rond de 480km werd de wahoo erg traag bij wisselen schermen en soms vielen de sensoren (power en hartslag) kort weg.
Wahoo uiteindelijk maar uit en aangezet waarna ik zo'n 8km lang recover ride in beeld had staan.
(uiteindelijk dat stukje van gps van iemand anders uit ons groepje aan mijn rit toegevoegd via fitfiletools.com)

Dat recover ride duurt echt veel te lang....
Iemand idee wat er gebeurd als je de recover ride stopt ?
Ben je de rit dan kwijt, of staat die dan nogsteeds als fit file op je device ?
Want het is dan sneller om gewoon 2e rit te starten en thuis beide fit files aan elkaar te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Want het is dan sneller om gewoon 2e rit te starten en thuis beide fit files aan elkaar te plakken.
Ik vermoed dat je tegen het maximum aantal track points bent gelopen, en het lijkt mij verstandig om de rit vroegtijdig af te sluiten en een 2de, 3de,... rit te starten en die dan achteraf aan mekaar te koppelen, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja dat deed ik met de edge 800 in het verleden ook altijd.
Maar opzich was hij na de restart en recover ride weer lekker snel.
Alleen miste ik toen stukje van 8km.

En iemand waarmee ik samen fietste had geen issues met z'n bolt.
Hij had alleen geen sensoren gekoppeld, zijn idee was besparing door z'n harstlagband en snelheidssensor niet te koppelen. (ik betwijfel of dit echt veel uitmaakt, de wahoo luisterd altijd al of er sensoren in de buurt zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
JorisM schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:27:
@tomtom137 Waarschijnlijk staat de TBT weergave nog op stil op je Elemnt.

- Open de route op je Elemnt.
- Druk op knop 'Route'.
- Druk op knop 'Stil' of 'Aan'.
- Check of je hierna de pijltjes op je scherm krijgt tijdens het rijden.
Helaas geen succes. De tbt wordt zowel niet weergegeven in de kaartpagina als de datapagina. Ik zal het nog eens proberen met een zelfgemaakte route in RidewithGPS, en anders zit er denk ik niks anders op dan een fabrieksreset lijkt me? Data kan neem ik aan via de Wahoo cloud account weer worden teruggesynct?

Overigens heb ik wel het idee dat de LEDs rood aangeven en de Bolt geluid maakt als ik van de route afwijk (maar hij geeft tevens niet de route aan om terug op de voorgeprogrammeerde route te komen - kan dat uberhaupt?).

[ Voor 14% gewijzigd door tomtom137 op 27-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
tomtom137 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:44:
[...]

Overigens heb ik wel het idee dat de LEDs rood aangeven en de Bolt geluid maakt als ik van de route afwijk (maar hij geeft tevens niet de route aan om terug op de voorgeprogrammeerde route te komen - kan dat uberhaupt?).
Ik laad routes automatisch via Strava, die ondersteunt geen TBT dus geen idee daarover

Je Bolt kent een kaart (grafisch) en de route (coördinaten) die je daarop moet rijden. Binnen enkele meters afstand keurt hij alles goed (bijvoorbeeld, aan de overkant van de straat). Vanaf een bepaalde delta geeft je Bolt aan dat je niet meer op de route zit. Instelbaar (maar standaard) is rood knipperen + piepen. Bij retour binnen de marges voor een x tijd (5 sec?) piept hij eenmaal en knippert hij groen.

Om je van een foute positie terug op de route te krijgen, moet je device navigatie ondersteunen. Dat heeft de Bolt niet. Je kan het apparaatje niet vragen "stuur me naar plek y". Daarom werkt ook een retour naar route niet. Wel kan je via je telefoon "take me to y" kiezen, maar dan pakt hij een online routeplanner en niet de capaciteit van de Bolt zelf (itt veel Garmins, bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

tomtom137 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 11:21:
Ik heb sinds kort een Elemnt Bolt maar ik krijg turn-by-turn navigatie niet aan de praat. Ik kan wel kaarten inladen door een .gpx te uploaden via Ride With GPS en dan krijg ik weliswaar de route te zien, maar ik krijg geen melding te zien op mijn scherm als ik een afslag moet maken. Als gevolg daarvan zit ik de hele dag een beetje naar m'n kaart te kijken (en daarom dus ook niet naar het overzichtscherm met alle data etc.). Heb ook het idee dat hij soms wel, soms geen LED en geluidsmelding maakt. Heb al proberen te zoeken naar een oplossing maar geen soelaas. Ik begreep dat turn-by-turn niet werkt met Strava maar wel met Ride With GPS. De Take me Anywhere functie lijkt trouwens ook verdwenen uit m'n Companion app?
dat komt omdat zo'n geimporteerde GPX geen CUE punten bevat, je krijgt alleen een melding als je van je route afwijkt.
Als je wel meldingen wil krijgen, dan dien je de route na te tekenen in RWGPS.

Of je download de javawa tool en volgt deze instructies

- een GPX bestand inladen de Javawa tool
- bij richtingaanwijzingen: waarschuwen voor bocht op: 0 meter
- waarschuwen bij 50 graden
- (snelheid maakt niet veel uit, zelf ingesteld op 28 km/h)
- vinkjes aan bij: gebruik tijden uit track, gebruik richtingaanwijzing uit routes, gebruik korte aanwijzingen
- bij WAYPOINTS, waarschuwingsafstand 250 mtr
- overige zoals het al automatisch ingesteld is.
- rit converteren
- TCX bestand uploaden via ride with gps
- er word automatisch een route aangemaakt met cue points
- deze evt nalopen, maar op zich niet nodig

Nu krijg je net als dat je een route zelf maakt met RWGPS TBT navigatie, op 250 mtr voor de afslag komt hij met de melding, over 250 mtr rechts, of links (zonder straatnaam)
Direct na de afslag, volgende Links/Rechts over xx km.

Het is dus 1x de Javawa tool instellen, gpx inlezen en converteren, TCX uploaden in RWGPS en klaar.

Hoop dat e.e.a. duidelijk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Flipmo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:18:
[...]

dat komt omdat zo'n geimporteerde GPX geen CUE punten bevat, je krijgt alleen een melding als je van je route afwijkt.

- vinkjes aan bij: gebruik tijden uit track, gebruik richtingaanwijzing uit routes, gebruik korte aanwijzingen
- rit converteren

Nu krijg je net als dat je een route zelf maakt met RWGPS TBT navigatie, op 250 mtr voor de afslag komt hij met de melding, over 250 mtr rechts, of links (zonder straatnaam)

Het is dus 1x de Javawa tool instellen, gpx inlezen en converteren, TCX uploaden in RWGPS en klaar.

Ik heb gewoon een abonnement op Komoot genomen, daar een GPX importeren werkt prima en geeft ook cues. Was me iets makkelijker dan altijd de laptop te moeten pakken (Strava export > iCloud > Komoot werkt prima op iPad/iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
@tomtom137 Ik zelf gebruik Komoot om routes te transporteren naar mijn Bolt. Je kan op die site makkelijk routes maken, maar ook gpx-en uit Strava of welke andere service dan ook makkelijk inladen. Bij inladen wordt de route nog nagelopen of deze helemaal voldoet aan je gestelde eisen en dan is het kwestie van opslaan en synchen. Komoot is in de aanbieding geregeld te krijgen voor een euro of 20 en dan heb je alle gebieden geunlocked.

@Sander Je was me net voor..

[ Voor 3% gewijzigd door CuttingStorm op 28-06-2018 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
CuttingStorm schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:09:
@tomtom137 Ik zelf gebruik Komoot om routes te transporteren naar mijn Bolt. Je kan op die site makkelijk routes maken, maar ook gpx-en uit Strava of welke andere service dan ook makkelijk inladen. Bij inladen wordt de route nog nagelopen of deze helemaal voldoet aan je gestelde eisen en dan is het kwestie van opslaan en synchen. Komoot is in de aanbieding geregeld te krijgen voor een euro of 20 en dan heb je alle gebieden geunlocked.

@Sander Je was me net voor..
Even oppassen met het 'nalopen' ik heb gehad dat hij net op een aantal heel irritante punten de route had gewijzigd van de populaire Strava route die de hoofdweg volgt, naar een links rechts links rechts achterweggetjes combo die misschien leuk is op de toerfiets, maar niet op de racer. Ik zet die optie dus tegenwoordig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:33:
Vanmorgen even getest, 42km gefietst en toen bolt uit en aangezet.
Recover ride schermpje en bij 3% op cancel gedrukt.

Daarna staat de rit gewoon bij history en toen ik telefoon koppelde (stond niet gekoppeld tijdens de rit) werd rit ook netjes op strava geupload.
Dus voortaan als ik zo'n issue heb druk ik dus gewoon op cancel en plak de beide ritten aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Vanmorgen even getest, 42km gefietst en toen bolt uit en aangezet.
Recover ride schermpje en bij 3% op cancel gedrukt.

Daarna staat de rit gewoon bij history en toen ik telefoon koppelde (stond niet gekoppeld tijdens de rit) werd rit ook netjes op strava geupload.
Dus voortaan als ik zo'n issue heb druk ik dus gewoon op cancel en plak de beide ritten aan elkaar.
Aangezien dit N=1 is, zou ik dat wel even vaker checken (bolt uitzetten met knop geeft hem de kans om wat rommel op te ruimen voor hij uitvalt dus wat anders dan een echte crash), dus kan me zo voorstellen dat moment van crashen er ook mee te maken heeft. Zal het ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb hem echt hard uitgezet, dus powerknop ingedrukt gehouden, dus niet netjes afgesloten.
Had het vandeweek trouwens ook al thuis getest door bolt tijdje aan te laten binnen.

Recover lijkt dus gewoon de file weer in te laden en verder te gaan.
Maar waarom dat zo lang moet duren...

[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 28-06-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Flipmo

OMG !!

Via Komoot moet idd ook goed werken. Maar als je er niet voor wil betalen is het met die Javawa tool ook prima te doen.

Miste eerst de TBT wel, toen vaak de routes nagetekend om TBT te krijgen. Maar had te vaak dat hij je bij de minste knik al links en rechtsaf stuurde. Sindsdien fiets ik alleen op de kaart. Met 4 datavelden heb ik info genoeg.
Evt als ik iets wil checken snel even wisselen naar ander scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 11-09 18:58
Iemand eigenlijk ervaring hiermee? iGPSPORT

Qua specs ziet het er wel aardig uit voor €140, maar of je bijvoorbeeld kan koppelen naar Strava kan ik zo snel niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn Bolt was gisteren na een trainingskoersje alle sensoren kwijt. Schijnt een bekend probleem te zijn als er veel sensoren in de buurt zijn (hij ging aan een rek met 80 andere fietsen), maar toch vervelend. Laatst ook al een crash ineens midden tijdens een rit. De recovery is dan wel weer nice, maar toch een hoop bugjes nog dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Komoot moet je opletten met het importeren van een GPX track, want de route is niet 100% hetzelfde.
Even verduidelijken: de Bolt importeert de route enkel als de activiteit op 'fiets' zet. Standaard staat die op Hike, bij Hike loopt het nog allemaal correct, maar van zodra je hem bv. op MTB gaat Komoot alsnog aanpassingen maken aan de route. Ik heb het getest met een Bloso route van 42 km, en her en der werden offroad stukken gewoon overgeslagen en via de weg gestuurd. Een MTB-collega van mijn had dit opgemerkt en dit heeft hem weerhouden om een abo te nemen van Komoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Frenz64 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:32:
Iemand eigenlijk ervaring hiermee? iGPSPORT

Qua specs ziet het er wel aardig uit voor €140, maar of je bijvoorbeeld kan koppelen naar Strava kan ik zo snel niet vinden
De eerste review in de Play Store van de app die erbij hoort is iemand die niet kan syncen en kan Strava niet kan koppelen... IGPSport app in de play store

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
SirLenncelot schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:13:
[...]

De eerste review in de Play Store van de app die erbij hoort is iemand die niet kan syncen en kan Strava niet kan koppelen... IGPSport app in de play store
plus dat de prijs dan voor mij al te dicht bij een bolt ligt om het risico op veel gepruts en frustratie. Software ondersteuning is misschien nog wel belangrijker dan hardware met dit soort apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Flipmo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:18:
[...]

- rit converteren

Thanks dit ziet er veelbelovend uit! Komoot is ook een interessante optie die ik in het achterhoofd zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Laatst online: 13-09 08:49
Even inpikken op het verhaal van Komoot die zelf wijzigingen aanmaakt bij het importeren van GPX bestanden. Dit was vroeger inderdaad een probleem, ik heb zelfs Komoot hiervoor gecontacteerd, maar men kon daar niet veel aan doen.

Uiteindelijk zijn ze toch gezwicht en hebben ze het één en ander aangepast waardoor je nu kan meegegven dat Komoot de GPX niet hoeft af te toesten met hun gekende wegen/éénrichtingsverkeer straten/...

Zie hier: https://blog.komoot.com/h...any-route-on-komoot/11475 onder de titil : Adjust Route to Komoot’s Known Network of Ways or Plan Off-Grid Stages

Dit was een issue voor mij om niet bij Komoot te gaan. Nu ze dit hebben aangepast ben ik wel van plan om mij daar een paid subscription te nemen. Liever een éénmalige betaling dan maandelijks te moeten betalen voor RWGPS ...

Hier ook nog wat meer info: http://help.komoot.de/knowledgebase/articles/1854559

[ Voor 4% gewijzigd door argon007 op 02-07-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
argon007 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:05:

Dit was een issue voor mij om niet bij Komoot te gaan. Nu ze dit hebben aangepast ben ik wel van plan om mij daar een paid subscription te nemen. Liever een éénmalige betaling dan maandelijks te moeten betalen voor RWGPS ...

Hier ook nog wat meer info: http://help.komoot.de/knowledgebase/articles/1854559
Dat was ook mijn reden om voor Komoot te gaan, naast dat ze je na de free trial gelijk een stukje korting geven als je niet gelijk lid blijft, was uiteindelijk 20 of 30 euro kwijt voor lifetime + alle landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

We kunnen er ondertussen bijna beter een Wahoo topic van maken hier :+

Ligt het aan mij of stappen er ook veel mensen over van Garmin naar Wahoo? Ben wel benieuwd naar de beweegreden aangezien Garmin een aantal jaar geleden nog de bom was :+

Maargoed ik ben zelf ook overstag gegaan, word je als wielrenner toch weer blij van. Vers stuurlintje en een nieuwe fietscomputer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3C8nfENJgvFt0CwEK4SlfVV4/full.jpg?nohitcount=1
Nu nog een keer een poging wagen om hem uit te proberen :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

oNo

En ik zou me dan weer rot irriteren aan de fietscomputer die niet gecentreerd voor de stuurpen gemonteerd is ;-)

IMHO, de mounts die je op de bouten van de stuurpen kan monteren maken het geheel helemaal af.
https://www.google.nl/sea...MQsAQIJw&biw=1440&bih=739

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
oNo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:56:
En ik zou me dan weer rot irriteren aan de fietscomputer die niet gecentreerd voor de stuurpen gemonteerd is ;-)

IMHO, de mounts die je op de bouten van de stuurpen kan monteren maken het geheel helemaal af.
30 of 40 euro voor een beetje OCD... Mwah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

oNo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:56:

Ik heb een hide my Bell, dan steekt rechts net het dingetje om te bellen uit. Dat compenseert :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazy D schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:42:
[...]

Ik heb een hide my Bell, dan steekt rechts net het dingetje om te bellen uit. Dat compenseert :+
Ik heb een Oi Bell en dat compenseert het onevenwicht, maar was eerder toevallig want dit interesseert bij eigenlijk geen bel hoe clean mijn stuur eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja liever dat dan weer een Garmin waarmee ik niet kan navigeren omdat ze te dom zijn om een optie te maken waarmee je de kleuren kunt aanpassen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Twee dingen waar ik met m’n Garmin Edge 1000 tegenaan loop en niet kan oplossen. Iemand de oplossing? Ik kan mij niet voorstellen dat het niet kan nl.

1) als ik op m’n Garmin een route maak (bv. navigeer naar Dordrecht) dan kan ik de routebegeleiding niet uitzetten. Ik vind het erg irritant dat het apparaat steeds piept en inzoomt als ik af moet slaan. Ik kijk veel liever op het scherm en volg dan de getekende route. Iemand een idee hoe dit uit te zetten? Die optie om uit/aan te zetten is er wel als je een koers volgt.

2) een koers van A naar B die als gpx-bestand op het apparaat geladen is en nog nooit gereden is, is niet om te keren (dus van B naar A van maken). Een koers die al eens gereden is, wel.

Beide moeten toch kunnen??? Wie weet hoe?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
Galois schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:27:

1) als ik op m’n Garmin een route maak (bv. navigeer naar Dordrecht) dan kan ik de routebegeleiding niet uitzetten. Ik vind het erg irritant dat het apparaat steeds piept en inzoomt als ik af moet slaan. Ik kijk veel liever op het scherm en volg dan de getekende route. Iemand een idee hoe dit uit te zetten? Die optie om uit/aan te zetten is er wel als je een koers volgt.
https://www8.garmin.com/m...FC-B82B-C3AEED568646.html (Sorry dit blijkt alleen courses te zijn.. Damn Garmin!)

even verder googlen bracht me hier:

Hey.
I have a Garmin edge 1000. How do i stop the map to autozoom?

June 1, 2016

Go to Activity profile – pick a profile – Navigation – Map – Auto Zoom then choose on or off.
(http://www.scarletfire.co.uk/garmin-edge-tips-tricks/)

[ Voor 23% gewijzigd door CuttingStorm op 03-07-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

CuttingStorm schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:41:
[...]

https://www8.garmin.com/m...FC-B82B-C3AEED568646.html (Sorry dit blijkt alleen courses te zijn.. Damn Garmin!)

even verder googlen bracht me hier:

Hey.
I have a Garmin edge 1000. How do i stop the map to autozoom?

June 1, 2016

Go to Activity profile – pick a profile – Navigation – Map – Auto Zoom then choose on or off.
(http://www.scarletfire.co.uk/garmin-edge-tips-tricks/)
Ja, maar 'auto zoom' is iets anders dan 'afslagbegeleiding'. Ik wil alleen de 'afslagbegeleiding' uitzetten. En het lijkt erop dat je die alleen onder 'koersen' uit kunt zetten en niet onder 'navigatie'. Heeeeeeeeel vreemd.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Mogeljk is de nieuwe Garmin Edge Explore hier al besproken, maar ik kon zelf nog niks vinden.
Enfin, ik was van plan om de Garmin Edge 820 te kopen, maar de nieuwe Edge Explore lijkt mij
een veel betere optie.
De 820 schijnt als nadeel te hebben dat hij heel traag is en dat de touchscreen niet goed werkt.

Maar de nieuwe Explore heeft geen power meter support, live segments, training en wifi (wat ik allemaal ook niet nodig heb) Maar verder is hij behoorlijk compleet en zeer gunstig geprijst zie:

https://www.dcrainmaker.c...-edge-explore-review.html

Afbeeldingslocatie: https://www.dcrainmaker.com/images/2018/07/DSC_7526_thumb.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Storm-Fox op 06-07-2018 10:32 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Storm-Fox schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:31:
Mogeljk is de nieuwe Garmin Edge Explore hier al besproken, maar ik kon zelf nog niks vinden.
Enfin, ik was van plan om de Garmin Edge 820 te kopen, maar de nieuwe Edge Explore lijkt mij
een veel betere optie.
De 820 schijnt als nadeel te hebben dat hij heel traag is en dat de touchscreen niet goed werkt.

Maar de nieuwe Explore heeft geen power meter support, live segments, training en wifi (wat ik allemaal ook niet nodig heb) Maar verder is hij behoorlijk compleet en zeer gunstig geprijst zie:

https://www.dcrainmaker.c...-edge-explore-review.html

[afbeelding]
Of je het nodig hebt of niet mag je natuurlijk zelf betalen, maar de "explorer" modellen zijn uitgeklede versies waar je bijna net zoveel voor betaald als de niet uitgeklede versies. Daarom worden ze meestal niet eens overwogen, je kan namelijk niet opeens extra hardware erin stoppen.

Maar goed dit is natuurlijk een nieuw model, met daarin weer kans op de nodige kinderziektes. Het grote gemis lijkt me gebrek aan bluetooth ondersteuning maar verder op papier een goed toestel als je de extra's niet nodig hebt. En de prijs is dit keer beter dan voorheen.

Waarom kijk je ook niet naar de 520 plus, of wil je heel graag een groter scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...maar de "explorer" modellen zijn uitgeklede versies waar je bijna net zoveel voor betaald als de niet uitgeklede versies. Daarom worden ze meestal niet eens overwogen, je kan namelijk niet opeens extra hardware erin stoppen.
In dit geval gaat het toestel minder dan de helft kosten van de Edge 1030, weliswaar niet hetzelfde formaat (kleiner), maar nog altijd een groter scherm dan de 820.
Het grote gemis lijkt me gebrek aan bluetooth ondersteuning maar verder op papier een goed toestel als je de extra's niet nodig hebt. En de prijs is dit keer beter dan voorheen.
– No Strava Live Segments support (but you can upload to Strava and use Strava Routes App)
– No Power meter support (or power meter metrics like TSS/NP/IF)
– No structured workout support (meaning, download structured workouts like intervals to the unit)
– No advanced FirstBeat driven training load or related metrics (including FTP or VO2Max)
– No activity profiles (differing profiles for different ride types like mountain biking vs road riding)
– No WiFi sync (probably doesn’t matter much)
– More limited custom data pages (you can only have 2 custom pages, but they are fully customizable)
– No Varia display (and thus, no extended display mode for certain watches)

Van dit lijstje zou IK eigenlijk niks missen, en de BT smart ondersteuning is misschien een gemis maar al mijn sensors zijn ANT+ of dual (ANT+/BT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Normaal gesproken zou ik ook niet zo snel voor een uitgeklede versie kiezen, maar
als ik naar de bovenstaande lijst kijk, dan mis ik (persoonlijk) geen must-haves.
Full option is leuk, maar je betaald ook voor de features die je nooit gebruikt.

Maar de gunstige prijs ($249) en onderstaande features zijn voor mij wel een reden om de Garmin Edge Explore te overwegen boven andere modellen.

Ik wacht nog een paar reviews af en wellicht hak ik de knoop door.

– Turn by turn navigation, including re-routing on the fly
– Color touchscreen at 240x400px (and it actually works…see my test lower on)
– 16GB of internal storage with pre-loaded detailed maps for region you bought it in
– Ability to search nearby points of interests (food/etc…)
– Ability to import/download/create routes (from files or Garmin Connect)
– Ability to create round-trip routes based on only a total distance requirement (i.e. give me a 25mi route)
– Smartphone notifications
– Incident detection (for notifying your spouse you managed to crash your bike…again)
– Group Track (to show live on map where other riders are that you’ve friended)
– Fully customizable data fields and data pages (up to 2 fully custom pages + non-custom pages)
– ANT+/Bluetooth Smart sensor support for heart rate/speed/cadence/VIRB/bike lights and more
– Full Connect IQ support for ‘Apps’ and ‘Data Fields’
– ‘Guest mode’ for tour companies to give units to people and not have them screw the settings up

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53

Kluus

Gang is alles

sapphire schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:58:
We kunnen er ondertussen bijna beter een Wahoo topic van maken hier :+

Ligt het aan mij of stappen er ook veel mensen over van Garmin naar Wahoo? Ben wel benieuwd naar de beweegreden aangezien Garmin een aantal jaar geleden nog de bom was :+

Maargoed ik ben zelf ook overstag gegaan, word je als wielrenner toch weer blij van. Vers stuurlintje en een nieuwe fietscomputer :)

[afbeelding]
Nu nog een keer een poging wagen om hem uit te proberen :X
Ik ben ook recent over gestapt van de Garmin Edge 810 naar de Wahoo Elemnt bolt. Nog geen moment spijt van gehad.

De belangrijkste trigger voor een nieuw toestel was dat de 810 toch wel heel erg vaak GPS fouten had. Zeker in de bergen miste ik daardoor altijd wel segmenten. Ik ben net terug van een cycloweekje naar Oostenrijk en de Dolomiten en kan melden dat ik 0 GPS errors heb kunnen ontdekken met de wahoo tot nu toe. Dat is echt een gigantische verbetering.

Nu snap ik dat dit met name een probleem van de 810 was en niet per se van de modernere Garmin toestellen, dus waarom Wahoo en geen Edge 520 oid? Dat is met name omdat de aansturing middels smartphone mij meer aanspreekt dan de soms vage menu's op de Garmin toestellen zelf. De manier waarop Wahoo de interface regelt geeft mij ook de indruk van een innovatiever bedrijf.

Het kleurenscherm mis ik niet, ik vond dit op de 810 vaak juist onduidelijker door gebrek aan contrast. En ook het touchscreen van de 810 was mij een doorn in het oog omdat swipen en pinchen (voor inzoomen) niet altijd goed gaat op de fiets. Geef mij maar knoppen :).

Verder heeft Garmin best goede apparaten hoor, maar dat waren mijn beweegredenen om voor Wahoo te gaan.

Reden voor de Bolt was dat ik esthetisch wat meer heb met de kleinere modellen. Bij Garmin was ik ook voor een 520 of 820 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Wellicht kijk ik scheel, maar als ik op internet kijk zie ik de Edge 820 en Edge Explore allebei voor rond de 300 euro. Dan zou ik toch wel de 820 kopen, dan heb je in 1x alles. Misschien de je nu dat BT of custom screens niet nodig is, maar vaak merk je, als je eenmaal met het ding bezig bent, je toch meer wilt :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Ik ben ook recent over gestapt van de Garmin Edge 810 naar de Wahoo Elemnt bolt. Nog geen moment spijt van gehad.

De belangrijkste trigger voor een nieuw toestel was dat de 810 toch wel heel erg vaak GPS fouten had. Zeker in de bergen miste ik daardoor altijd wel segmenten. Ik ben net terug van een cycloweekje naar Oostenrijk en de Dolomiten en kan melden dat ik 0 GPS errors heb kunnen ontdekken met de wahoo tot nu toe. Dat is echt een gigantische verbetering.

Nu snap ik dat dit met name een probleem van de 810 was en niet per se van de modernere Garmin toestellen, dus waarom Wahoo en geen Edge 520 oid? Dat is met name omdat de aansturing middels smartphone mij meer aanspreekt dan de soms vage menu's op de Garmin toestellen zelf. De manier waarop Wahoo de interface regelt geeft mij ook de indruk van een innovatiever bedrijf.

Het kleurenscherm mis ik niet, ik vond dit op de 810 vaak juist onduidelijker door gebrek aan contrast. En ook het touchscreen van de 810 was mij een doorn in het oog omdat swipen en pinchen (voor inzoomen) niet altijd goed gaat op de fiets. Geef mij maar knoppen :).

Verder heeft Garmin best goede apparaten hoor, maar dat waren mijn beweegredenen om voor Wahoo te gaan.

Reden voor de Bolt was dat ik esthetisch wat meer heb met de kleinere modellen. Bij Garmin was ik ook voor een 520 of 820 gegaan.
Leuk om te lezen :)

Ik herken ook zeker het gevoel dat Wahoo innovatiever is dan Garmin. Mijn hoofdreden was dat ik moeite heb met de kleuren van de Egde's en dat Garmin dat in 3 generaties gewoon nog niet heeft opgelost. Elke keer zijn ze heel verbaasd als ik er naar vraag maar blijkbaar is een simpele aanpassing in de software te moeilijk.

Bij Wahoo het idee dat de lijnen tussen programmeur-UI designer-product manager en gebruiker een stuk korter is want aan een halve vraag hebben ze vaak genoeg om te begrijpen wat ik bedoel.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:39

Crazy D

I think we should take a look.

Niet fietscomputer maar gerelateerd: mijn stages raakte steeds de verbinding kwijt met m’n Garmin (toch ontopic :P) en wilde opeens helemaal niet meer verbinden. Stages heeft m netjes onder garantie (hoewel ouder dan 1 jaar) vervangen en wordt op dit moment er weer op gezet. Ben benieuwd of deze minder connectie issues geeft.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als je een 3e generatie hebt gehad is de ant zender stekker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor de powerusers *kuch* @DDX *kuch* of OCD-gerelateerde users onder ons...

Vanavond even zitten zoeken of er geen makkelijke (lees goedkope) oplossingen zijn voor een Wahoo mount om de Element bolt netjes uitgelijnd te krijgen met het midden van de stuurpen.
Goedkoop is nog niet gelukt, wel mooi. K-Edge heeft een Wahoo Element aero mount gemaakt, net zoals de originele maar dan iets breder dacht ik te zien. Kost wel zo'n €70 of meer maar wel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/news/2018/04/13/k-edge_wahoo_element_bolt_036-1523617610599-w1ao7jhwvqa-630-354.jpg
https://www.bikeradar.com...ge-aero-race-mount-52096/

Sagan schijnt er mee te rijden :)

Verder kom je al snel uit op Garmin mounts die te modden zijn of mensen die een 3d geprinte houder gemaakt hebben voor stuurpennen met een Gopro mount oid.

Toch best jammer van Wahoo....

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 10-07-2018 21:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb al een aantal k-edge mounts voor de bolt ja.
Stuk mooier dan de standaard mount.

En mogelijkheid om lamp (of camera) aan onderkant te monteren met gopro aansluiting.

[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 10-07-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Mooi die houder maar erg prijzig voor een stukje alu/plastic/carbon. Iemand ervaring met een goedkopere (Chinese) versie van een out front houder?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:16:
Ik heb al een aantal k-edge mounts voor de bolt ja.
Stuk mooier dan de standaard mount.

En mogelijkheid om lamp (of camera) aan onderkant te monteren met gopro aansluiting.
Ook die Aero mount? Daar zit toch geen GoPro mount aan?
Vind het zelf wel interessant om een lamp er onder te hangen (zonder GoPro mount) en dat stukje OCD op termijn of die K-Edge wel in het midden van de stuurpen uitkomt ?

@Taigu Ja heel prijzig! Maargoed vond ik van de Garmin out front mount ook maar dat ding behoud zijn waarde ook stukken beter heb ik ontdekt :+

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 11-07-2018 18:39 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

sapphire schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:37:
[...]
@Taigu Ja heel prijzig! Maargoed vond ik van de Garmin out front mount ook maar dat ding behoud zijn waarde ook stukken beter heb ik ontdekt :+
Hoe bedoel je dat precies "behoud zijn waarde"?
Verkoop je ze na 3 maanden weer door? of ...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:37:
[...]

Ook die Aero mount? Daar zit toch geen GoPro mount aan?
Vind het zelf wel interessant om een lamp er onder te hangen (zonder GoPro mount) en dat stukje OCD op termijn of die K-Edge wel in het midden van de stuurpen uitkomt ?
Nee gewoon de normale combo mount.
Echt heel veel verschil zit er niet tussen de normale en aero mount volgens mij.
En dcrainmaker heeft wel een getest dat de standaard bolt aero mount niet echt heel veel toevoegt kwa aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rockhopper schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:37:
[...]

Hoe bedoel je dat precies "behoud zijn waarde"?
Verkoop je ze na 3 maanden weer door? of ...? :?
Tijdje terug mijn Garmin out front mount verkocht en het viel me op dat ik er nog relatief wat voor terug kreeg. Ooit scherp gekocht en nu verkocht voor €22 wat ik best netjes vind voor een gebruikte mount van dik 4 jaar oud zonder iets erbij :?

Andere mounts die ik afgelopen jaren had raakte ik aan de straatstenen niet kwijt.

@DDX Zal vast iets schelen maar alsof ik als normale fietstoerist dat merk. Oogt alleen wat netter vind ik maar of dat verschil me €15 waard is...
Ben vooral benieuwd of de arm van de K-Edge meer opzij loopt (naar links) dan de originele mount. Nu zit hij pal tegen de stuurpen aan en komt nét niet lekker in het midden uit O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
De k-edge ziet er gewoon wat mooier uit dan de standaard bolt mount.
En aangezien ik toch meerdere mounts nodig had heb ik dus 3 k-edge mounts gekocht. (naja voor 2 alleen andere inserts, omdat ik die mounts al had voor garmin)
En op 1 fiets zit de wahoo mount.

Foto van de k-edge mount :

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/79uJ53JDCwWoPcba0B27NFMYONpFG0UCprfJlc8tD2w-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:15
Microkid schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:52:
Wellicht kijk ik scheel, maar als ik op internet kijk zie ik de Edge 820 en Edge Explore allebei voor rond de 300 euro. Dan zou ik toch wel de 820 kopen, dan heb je in 1x alles. Misschien de je nu dat BT of custom screens niet nodig is, maar vaak merk je, als je eenmaal met het ding bezig bent, je toch meer wilt :)
Goed punt, maar als ik de reviews op DC Rainmaker mag geloven reageert het touch screen van de Edge Explore een stuk beter t.o.v. de 820. Hoewel ik voor de 820 ook verschillende ervaringen terug lees en een beetje 'hit' of 'miss' is per exemplaar. Persoonlijk is wel voor mij wel een argument om de Edge Explorer te overwegen t.o.v. van de 820.
Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste