Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
De snelste manier om iets op de Bolt te plaatsen, is voor mij Dropbox. Ondertussen zo'n 350Mb aan GPX'en verzameld. Ik heb bv. de database van alle MTB toertochten die in België gereden zijn tussen 2008 en 2009 en kan die op elk moment selecteren.
Als het héél snel moet, dan mail ik gewoon de GPX naar mezelf en open die in de Bolt. Als ik genoeg tijd heb, dan doe ik het via RidewithGPS volgens de Javawa methode, zodoende ik ook een cue sheet heb. Als ik héél veel tijd heb om mijn rit(ten) te plannen doe ik het in Garmin Mapsource met onderlingd de topokaart (MTB) of OpenFietsmap (cyclo).
Ik moet nog eens tijd vrijmaken om Komoot te testen, want sinds de laatste update kan je dus ook een GPX track uploaden en blijft de track ongewijzigd zoals die in de GPX zat.
Ik heb net een ritje van iemand uit de tweakers cycling groep (een activiteit van een random iemand) als route gemaakt in Strava. Deze route staat dan bij mijn routes en deze is gewoon te exporteren, en ik heb géén premium. Ik vraag me dus af wat je anders doet dat het bij jou wel een 'premium' functie is?RigolleM schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:42:
@rockhopper Exporteren in Strava is een 'Premium' functie!
Als dit niet is wat @Stoffa bedoelde (aanpassen van leuke ritten van anderen) dan heb ik de vraag misschien verkeerd begrepen.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Rechtstreeks exporteren vanuit activiteit naar een GPX bestand, maar mss is dit onlangs aangepast, want ik ben al jaren 'Premium', en vroeger lukte dit niet zonder 'Premium' account. Ik ben 'Premium' voor de Strava segmenten.rockhopper schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:53:
[...]Als dit niet is wat @Stoffa bedoelde (aanpassen van leuke ritten van anderen) dan heb ik de vraag misschien verkeerd begrepen.
hmmm rechtstreeks zal inderdaad wel niet lukken, maar ja, maak er een 'route' van en je omzeilt het hele probleem, dus wat mij betreft is gewoon mogelijk (oke het is een paar klikken meer, maar ja gratis telt ook mee)RigolleM schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:59:
[...]
Rechtstreeks exporteren vanuit activiteit naar een GPX bestand, maar mss is dit onlangs aangepast, want ik ben al jaren 'Premium', en vroeger lukte dit niet zonder 'Premium' account. Ik ben 'Premium' voor de Strava segmenten.
Ga Strava dit eens laten weten, want ik betaal er wel voor hé...rockhopper schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:08:
[...]
hmmm rechtstreeks zal inderdaad wel niet lukken, maar ja, maak er een 'route' van en je omzeilt het hele probleem, dus wat mij betreft is gewoon mogelijk (oke het is een paar klikken meer, maar ja gratis telt ook mee)
Je hebt helemaal gelijk - wat stom dat dit niet kan... Ook voor Premium niet (net geprobeerd).Stoffa schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:28:
[...]
Thanks, maar wat je natuurlijk eigenlijk wilt is die route net wat verleggen zodat hij (bv) begint bij jouw huis. Als ik een activiteit pak, en dan dat knopje gebruik, krijg ik de melding dat ik het begin en eindpunt mag verleggen, maar niet de route mag bewerken (wellicht premium voor nodig?). Dat is dan ook vaak de reden dat ik hem maar in zijn geheel nateken (een rotwerk).
De snelste manier om de route naar jouw hand, en vervolgens op een Bolt, te zetten is dus door hem op Strava te exporteren, te openen in Komoot (oid), en dan te saven en te uploaden naar de Bolt?
Simpelweg de URL van de activiteit plakken, opslaan als nieuwe route en automatisch syncen met je Strava account op je Elemnt/Bolt
https://eu.wahoofitness.c...rs/bluetooth-speed-sensorCuttingStorm schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:08:
Vraagje voor Wahoo gebruikers. Ik ben aan het kijken naar de Bolt bundel, maar zit beetje met de speedsensor. Ik heb discs op mijn racefiets en door de bouw van de hub lijkt het stuk waar je de sensor kan monteren vrij smal (zie: https://www.google.com/ur...7DIv&ust=1527325454754995). Iemand voorbeeld van de ruimte die de sensor nodig heeft?
Physical Dimensions (LxWxH): 1.25" x.75" x 1"
Dinsdag 29 mei is de Bolt in de aanbieding bij Futurum, 40 euro korting!
Ik had misschien de vraag beter moeten stellen, want die maten ken ik, maar gaat m vooral wanneer hij in de houder is geplaatst.masterBunny schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:04:
[...]
https://eu.wahoofitness.c...rs/bluetooth-speed-sensor
En wat betreft die Futurumaanbieding: ik had wel het festival voorbij zien komen, maar die aanbieding nog niet.. is dat voor de bundel?
Geprobeerde tools; Strava, Komoot, Gpsies en nog wat anderen waarvan ik de naam vergeten ben.
Iemand een suggestie waarmee je het startpunt aan kan passen?
Hello fellow humans
Tel er een 5mm rondom bij opCuttingStorm schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:36:
[...]
Ik had misschien de vraag beter moeten stellen, want die maten ken ik, maar gaat m vooral wanneer hij in de houder is geplaatst.
En wat betreft die Futurumaanbieding: ik had wel het festival voorbij zien komen, maar die aanbieding nog niet.. is dat voor de bundel?
Die aanbieding heb ik per post gekregen en hoort ook bij het festival. Zal thuis even controleren.
Edit: @CuttingStorm Sorry ik haalde wat datums door elkaar, die aanbieding was afgelopen donderdag.
[ Voor 9% gewijzigd door masterBunny op 26-05-2018 08:54 ]
Mapsource of Basecamp: start- en eindpunt aan mekaar koppelen en een knipje geven op de plaats waar de nieuwe startpunt moet komen.joint_me schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:16:
Ik had laatst een route die vlak bij mij langs komt, nu wilde ik de startlocatie van de route aanpassen voordat ik hem op mijn Wahoo zette. Maar kon geen online dienst vinden waarmee dit kon.
Geprobeerde tools; Strava, Komoot, Gpsies en nog wat anderen waarvan ik de naam vergeten ben.
In Komoot (via site, weet niet hoe dit in app gaat):joint_me schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:16:
Ik had laatst een route die vlak bij mij langs komt, nu wilde ik de startlocatie van de route aanpassen voordat ik hem op mijn Wahoo zette. Maar kon geen online dienst vinden waarmee dit kon.
- Edit de route
- Klik op vakje: Waypoint A

- Geef in zoekbalk (Search For Place or Address) nieuwe startlocatie in
Route wordt nu aangepast met als beginpunt de opgegeven locatie.
Hierdoor kan wel een stuk van de oorspronkelijke route verloren gaan.
Wil je het stuk van je nieuwe beginpunt tot aan het oorspronkelijke beginpunt van de route toevoegen:
- Klik je op het plusje (Add Waypoint)
- Voer de nieuwe startlocatie in
- Versleep met de puntjes voor de balkjes (:A Waypoint X) het nieuwe toegevoegde waypoint helemaal naar boven.
Ben wel van mening dat dit in de meeste routeplanners wel wat intuïtiever kan, maar Komoot is aardig goed op weg met dit soort zaken als je het mij vraagt
[ Voor 6% gewijzigd door JorisM op 25-05-2018 23:20 ]
Heeft iemand toevallig ervaring met deze firmware (stabieler/sneller/meer functionaliteit?). of is er bekend of er nu gebruik gemaakt wordt van een ander OS?
Ik heb dat vroeger gedaan met een stuurhouder van de aldi (van 9.95) en mijn sony experia z2. Dat werkte best aardig maar het zoop wel batterij. Maar een experia z2 is heel klein. Ik weet niet of er houders zijn voor de koelkasten van vandaag. Ik heb uiteindelijk via werk een fietscomputer gekregen(zoveel jaar in dienst kadootje).timwijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
Zijn er hier ook mensen die zonder fietscomputer fietsen, maar met hun telefoon als begeleiding voor route? Ben aan het kijken voor een houder maar vroeg me af of er betere/goedkopere alternatieven zijn dan bijvoorbeeld Quad Lock.
Geen idee of je het wat vind, maar misschien zoiets?timwijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
Zijn er hier ook mensen die zonder fietscomputer fietsen, maar met hun telefoon als begeleiding voor route? Ben aan het kijken voor een houder maar vroeg me af of er betere/goedkopere alternatieven zijn dan bijvoorbeeld Quad Lock.
https://nl.aliexpress.com...der-case/32851561825.html
Goedkoop is het iig wel
@CuttingStormmasterBunny schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:36:
[...]
Die aanbieding heb ik per post gekregen en hoort ook bij het festival. Zal thuis even controleren.
Edit: @CuttingStorm Sorry ik haalde wat datums door elkaar, die aanbieding was afgelopen donderdag.
Probeer deze link eens? https://www.futurumshop.n...uter.phtml?group=festival
De webshop geeft de optie om via hem garantie te claimen maar is afhankelijk van voorraad bij de importeur. Als tweede optie geeft hij dat ik direct contact moet opnemen met Wahoo, omdat het mogelijk sneller is.
Iemand ervaringen met garantie via Wahoo? Lijkt mij omslachtiger omdat het er naar uit ziet dat ze niet in Nederland gevestigd zijn...
Je hebt je aankoop bij een winkel gedaan, die winkel is dus verantwoordelijk voor de afhandeling van garantiezaken. Als jij met wahoo contact opneemt doe je in feite het werk van iemand anders, met als risico dat je ook voor kosten op kan draaien, dat hangt van wahoo af. Ik zou dus altijd bij de webshop winkel beginnen.coelho schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:57:
Gisteren tijdens een rit stopte de onderste button van mijn Wahoo Elemnt Bolt ermee. Geen klikje meer bij indrukken. Doordat ik een paar keer probeerde wat het verschil was tussen de bovenste en onderste knop, heb ik nu een kaart die maximaal ingezoomd is en een datascherm dat alleen nog snelheid laat zien (en niet meer de 7 datavelden die ik meestal in beeld heb).
De webshop geeft de optie om via hem garantie te claimen maar is afhankelijk van voorraad bij de importeur. Als tweede optie geeft hij dat ik direct contact moet opnemen met Wahoo, omdat het mogelijk sneller is.
Iemand ervaringen met garantie via Wahoo? Lijkt mij omslachtiger omdat het er naar uit ziet dat ze niet in Nederland gevestigd zijn...
Wat dat verder met de voorraad van de importeur te maken heeft mag je mij even uitleggen, want dat gedeelte begreep ik niet.
Thanks voor de tip, binnenkort opent hier een Decathlon in Enschede. Ik heb tussendoor een aantal ritjes zonder problemen kunnen fietsen, maar gisteren deed ie weer niets. Ik plaats de band net onder mijn mannenborstjes, dat is toch de juiste plaatsing?I-King schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:03:
In mijn ervaring is de strap kapot als hij eenmaal gaar begint te doen. Ik heb er in de afgelopen 8 jaar 4 of 5 versleten. Zeker de oudere garmin band is niet zo heel erg goed. Mijn meest recente band gaat nu 2,5 jaar mee.
De sensoren beschadigen door zout uit zweet etc. Ik spoel ze nu iedere keer af in de douche en iedere 5~7 wasbeurten gaan ze met de kleding mee. Dat geeft het beste resultaat.
Ik heb nog nooit een batterij versleten voordat de band kapot was. Als je een vervangende band koopt, is die van de Decathlon prima en betaalbaar.
Een ander ding: Ik heb heel sporadisch dat mijn Edge 510 uitvalt. Gisteren viel ie na een hele tijd ineens uit. De rit die je aan het opnemen bent is dan ook weg. Batterij zat nog voor 67% vol. Software is de laatste versie. Iemand bekend mee en eventueel een oplossing?
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik lees vaak problemen met de drukknoppen bij de Wahoo Bolt. De mijne is er ook mee opgehouden, toen ik mijn rit wou aanvangen (zie hierboven). Mijn scherm bleef leeg en er kwam plots LCD vloeistof vanaf de drukknop op het scherm.
Ik heb die op 30/4 terug naar de leverancier gebracht en sinds 03/05 staat er dat hij is teruggestuurd naar de fabrikant, sindsdien geen nieuws meer... Ik w8 nog tot 04/06 en begin dan de leverancier te spammen...
Net onder langs de tepels zou prima moeten zijn.NoepZor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:51:
[...]
Thanks voor de tip, binnenkort opent hier een Decathlon in Enschede. Ik heb tussendoor een aantal ritjes zonder problemen kunnen fietsen, maar gisteren deed ie weer niets. Ik plaats de band net onder mijn mannenborstjes, dat is toch de juiste plaatsing?
Vorig jaar zelfde probleem en toen via winkel (imobile) omgeruild.
Die heb ik vandaag dus gemailt maar gaf aan dat hij afhankelijk is van voorraad importeur en die heeft op dit moment niets liggen.
Hij gaf dus ook aan dat via wahoo zelf misschien sneller is.
Bouwkwaliteit is niet echt top van de wahoo, achterkant slijt ook langzaam weg. (en moet dus wat ducttape op insert van houder doen om rammelen tegen te gaan)
Ok ik ben natuurlijk wel iemand die hem veel gebruikt, maar er zijn dus meer mensen die er last van hebben...
En toen dacht ik koop ik als tijdelijk backup wel de wahoo mini, support die weer geen powermeter.
Ontkom er denk ik niet aan om een 2e bolt te kopen ben ik bang, paar dagen zonder red ik nog wel met strava op telefoon maar in het weekend met langere rit wil ik wel data in beeld hebben.
Maak je geen zorgen joh, ddx is qua gebruik uitzonderlijk. Die van jou gaat t prima doen.sapphire schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:02:
Lekker vooruitzicht dan, ik heb mijn Bolt pas binnen en de Edge 800 al verkocht
Wat heb je nog voor die 800 gekregen trouwens?
Kreeg met wat moeite nog €90 voor de losse Edge, opzich niet erg want heb er een aantal jaar geleden iets van 100 of 110 euro voor betaald
Nu de Edge 500 nog kwijt zien te raken, al blijft dat echt wel een fijn 'klein' dingetje die altijd werkt. Maargoed kon vorige week de Bolt voor €199 niet laten liggen en ben al heel lang klaar met Garmin's kleuren schema qua navigatie al had ik nog een Edge 820 overwogen aangezien die pijltjes weergeeft als het goed is ook zonder cue sheet.
Die knoppen aan de zijkant van de bolt gebruik ik maar weinig overigens, mis ik iets?
Aan/uit en op het kaartje de schaal instellen is het enige wat ik met de zijknoppen doe. Heel soms een rit selecteren maar doe eigenlijk altijd alles via mijn telefoon.rockhopper schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:55:
Die knoppen aan de zijkant van de bolt gebruik ik maar weinig overigens, mis ik iets?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 29-05-2018 10:24 ]
@masterBunny hij staat nog steeds aan € 239..masterBunny schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:04:
[...]
https://eu.wahoofitness.c...rs/bluetooth-speed-sensor
Ik ben heel tevreden over de onderstaande:timwijn schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:30:
https://osomount.com/products/velo-x-cyclomount
@BreadFan nog bedankt!
BreadFan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:31:
[...]
@CuttingStorm
Probeer deze link eens? https://www.futurumshop.n...uter.phtml?group=festival
[ Voor 6% gewijzigd door CuttingStorm op 29-05-2018 15:06 ]
@CuttingStorm : mja, uiteindelijk blijft het € 239 in mijn winkelmandje... Je hebt blijkbaar een kortingscode nodig, maar ik zie die nergens vermeldt staan. @masterBunny Heb jij die code ergens liggen thuis?CuttingStorm schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:49:
@RigolleM Nevermind bij toevoegen aan kassa 199 daarna toch 239.. Zie deze link. Die doet het nu al een paar dagen.. Zelf aan het twijfel of ik durf te wachten tot donderdag want kan nog wel een baselayer extra gebruiken
[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 29-05-2018 15:22 ]
Ik had een ander bericht al aangepast, sorry voor de verwarring!RigolleM schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:10:
[...]
@CuttingStorm : mja, uiteindelijk blijft het € 239 in mijn winkelmandje... Je hebt blijkbaar een kortingscode nodig, maar ik zie die nergens vermeldt staan. @masterBunny Heb jij die code ergens liggen thuis?
masterBunny schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:36:
[...]
Tel er een 5mm rondom bij op
*zucht*masterBunny schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:19:
[...]
Ik had een ander bericht al aangepast, sorry voor de verwarring!
[...]
Bij de Garmin1030 staat (ook) dat t alleen werkt met Premium. Misschien aangepast? Of had jij een account?Stoffa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:24:
Begrijp ik nou goed dat Strava segmenten op de Bolt alleen werken als je een actieve Strava premium account hebt? Dat zou wel een beetje jammer zijn...op mn oude Edge 810 werkten de segmenten namelijk altijd, ongeacht premium of niet.
Exact expert nodig?
Ik heb in het verleden te pas en te onpas wel Premium gehad ja. Heb t ook vaak niet, maar op de Garmin Edge 810 zag ik altijd de start, finish en eindtijd van de Strava-segmenten die ik reed (en ik met een ster geflagged had).Crazy D schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:38:
[...]
Bij de Garmin1030 staat (ook) dat t alleen werkt met Premium. Misschien aangepast? Of had jij een account?
Ja het werkt alleen met premium. Maar er is een methode waarbij je met een actief account de segmenten synct en daarna alleen nog via de app (dus niet via wifi) je resultaten uploadt. Dan onthoudt de Bolt de gekozen segmenten.Stoffa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:24:
Begrijp ik nou goed dat Strava segmenten op de Bolt alleen werken als je een actieve Strava premium account hebt? Dat zou wel een beetje jammer zijn...op mn oude Edge 810 werkten de segmenten namelijk altijd, ongeacht premium of niet.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik heb geen Premium en gebruikte wel eens de methode op gniza.org/segments/. Maar deze werkt niet meer omdat Strava de API gewijzigd heeft.
Was wel grappig om segmenten op je Garmin te zetten en dan een melding te krijgen wanneer het segment begint en wat je PR op dat segment is (en dus hoeveel je voor of achter loopt).
Zijn er manieren andere manieren bekend om Strava segmenten op de Garmin te krijgen?
(legaal uiteraard...)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ook het uploaden van dit gedownload .GPX-bestand in connect.garmin.com geeft een foutmelding...
Lukt mij dus niet om de Strava Segmenten in de Garmin Edge te laden (zonder Strava Premium)...
(ik neem aan dat bovenstaande gewoon legaal is en dus binnen het GoT-beleid past, aangezien ik niets anders doe dan een GPX-bestand downloaden en omzetten naar .FIT... dat de reden is om een functionaliteit van Strava Premium te vervangen doet er m.i. niet toe toch?)
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
En Strava is dat geld ook wel waard. Het is een geweldige app, zonder reclame-ellende die we 'slechts' betalen door het delen van onze data.
Maar 60 euro per jaar voor eens een Live Segment (want verder boeit het mij niet zo)... is ook weer erg veel.
Maar als Strava 60 euro per jaar zou kosten, zou ik dat er zo voor over hebben... Kromme gedachte eigenlijk
En anders betaal je 7,99 per maand en deel je je dataGalois schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:38:
En Strava is dat geld ook wel waard. Het is een geweldige app, zonder reclame-ellende die we 'slechts' betalen door het delen van onze data.

Maar ik geloof die segmenten ook wel, heb wel wat beters te doen dan naar segmenten te kijken als ik fiets
Exact expert nodig?
Crazy D schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:51:
[...]
En anders betaal je 7,99 per maand en deel je je data![]()
![]()
Maar ik geloof die segmenten ook wel, heb wel wat beters te doen dan naar segmenten te kijken als ik fietsGarmin kent ook zijn eigen segmenten, die je op sommige Garmins ook kunt gebruiken. Kun je ook de belangrijkste segmenten in Garmin aanmaken (neem lig aan dat je zelf ook wel segmenten kunt aanmaken) en heb je ze toch. Al vind ik het wel grappig om te zien hoevaak ik ergens fiets. Denk je ergens al 10'tallen keren gereden te hebben, blijkt dat vanaf die specifieke kant pas de 2e keer te zijn
Tja, als je Strava Premium alleen neemt voor de segmenten dan is dat misschien wat zonde, denk dat de meer gedetailleerde analyses ook wel heel nuttig zijn zeker voor mensen die met doelen aan het trainen zijn. Tegelijkertijd zit dit hele topic vol met mensen die 250+ betalen voor een fietscomputer, een fiets rijden van rustig 1500 euro of meer en bakken met geld uitgeven aan fietskleding, accessoires etc. Is die extra 60,- per jaar dan echt de drempel voor je hobby??
Overigens ben ik nu na een paar weken niet onverdeeld positief over de Bolt, deze week wel 2 keer gehad dat de "Take me to" functie (had een afspraak op mijn woon-werk rit) niet echt lekker werkte en me een ringweg van 80 km/u op probeerde te krijgen zonder fietspad.
Daarnaast ook nog niet helemaal tevreden over het gemak van navigeren met vooraf bepaalde routes, afgelopen weekend ivm wind die toch wel een stuk harder was dan vooraf gedacht een rondje dat ik gepland had andersom gereden. Dan is al je navigatie gelijk useless, want even snel omdraaien zit er niet bij omdat RideWithGPS dat niet ondersteund in de app. Komoot kan dit volgens mij wel, dus misschien moet ik daar maar voor betalen?
Ook is de workflow met Strava rondjes van vrienden makkelijk overnemen ook nog niet echt smooth, dat is in mijn eigen regio niet zo boeiend, daar kan ik prima zonder turn-by-turn, maar op 'vreemd' terrein toch minder handig. Zou fijn zijn als Strava dat gaat ondersteunen, of als Wahoo toch met een stukje workflow kan komen waarin de cues bijv door een OSM integratie oid worden toegevoegd.
Sowieso is Komoot volgens mij de enige die het ondersteund om in de app routes te plannen? Zeker met vakanties/weekendjes weg ben ik niet van plan mijn laptop mee te nemen en wilde ik dat eigenlijk gewoon op de iPad doen.
[ Voor 36% gewijzigd door Sander op 01-06-2018 08:59 ]
Nee maar zie het nut er gewoon niet van in. Garmin Connect toont erg veel, training peaks (maar dat gebruik ik voor m'n coach, dat abonnement laat ik niet doorlopen) en dat is voor mij voldoende. Ik zie nog geen killer feature in Strava wat ik het waard vind. Dan geef ik liever 60 euro uit aan een truitjeSander schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:51:
offtopic:
Tja, als je Strava Premium alleen neemt voor de segmenten dan is dat misschien wat zonde, denk dat de meer gedetailleerde analyses ook wel heel nuttig zijn zeker voor mensen die met doelen aan het trainen zijn. Tegelijkertijd zit dit hele topic vol met mensen die 250+ betalen voor een fietscomputer, een fiets rijden van rustig 1500 euro of meer en bakken met geld uitgeven aan fietskleding, accessoires etc. Is die extra 60,- per jaar dan echt de drempel voor je hobby??
Exact expert nodig?
De "Take-me to" functie van de Bolt neemt de kortste route, ongeacht of je dan met je racefiets over een zandpad moet rijden. Is dus ook een soort van ongewenste Surpise Me functie
Mijn Tomtom hartslagband heeft ook soms kuren.NoepZor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:12:
Even een vraag: zit er een maximale levensduur aan een hartslagband van Garmin? Ik heb die van mij sinds 2014, maar niet elk jaar vol gebruikt. Ik merk dat ie moeite heeft met het registreren van mijn hartslag. Hij vindt hem pas na een paar km en valt regelmatig weg. Of in de ergere gevallen meet hij helemaal niets of alleen maar foutieve waarden. Ik heb een Garmin softstrap welke meegeleverd werd met de Edge 510. Zie afbeelding
[img]https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1bjtZHpXXXXcFaXXXq6xXFXXXy/Gar-min-Edge-510-GPS-Bike-Computer-with-Heart-Rate-Monitor-and-GSC-10-Speed-Cadence.jpg_640x640.jpg[/url]
Tot nu toe heb ik de meeste issues kunnen verhelpen, maar op een gegeven moment zijn
die dingen gewoon op.
Middels een multimeter kun je makkelijk vasstellen of jouw band vervangen dient te worden, zie:
http://fellrnr.com/wiki/Fixing_Heart_Rate_Monitor_Problems
PSN: StormFox81
Komoot kan in de app de route inderdaad omdraaien (reverse) via de edit functie, daarna gewoon syncen met de bolt (even een nieuwe naam geven helpt met de zichtbaarheid)Sander schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Daarnaast ook nog niet helemaal tevreden over het gemak van navigeren met vooraf bepaalde routes, afgelopen weekend ivm wind die toch wel een stuk harder was dan vooraf gedacht een rondje dat ik gepland had andersom gereden. Dan is al je navigatie gelijk useless, want even snel omdraaien zit er niet bij omdat RideWithGPS dat niet ondersteund in de app. Komoot kan dit volgens mij wel, dus misschien moet ik daar maar voor betalen?
Sowieso is Komoot volgens mij de enige die het ondersteund om in de app routes te plannen? Zeker met vakanties/weekendjes weg ben ik niet van plan mijn laptop mee te nemen en wilde ik dat eigenlijk gewoon op de iPad doen.
Maken van een route werkt in mijn ogen ook fijn, mijn tablet werd niet ondersteund (google pixel tablet) maar na een mailtje met komoot krijg ik gewoon een link naar een goede apk die werkte. (mijn tablet heeft geen gps dat kennelijk nodig was). Pluim voor de support en voor het eenmalig betalen systeem.
Je kan op de Bolt (route selecteren en op rev/revers klikken) of in de companion app (zelfde idee) toch gewoon de route laten omdraaien? Dat gaat met cue's bij rotondes en zo volgens mij niet vlekkeloos, maar voor zo'n simpele handeling is het zeker doeltreffendSander schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Van Komoot ben ik idd bekend mee, en ben daar inmiddels ook wel betalende gebruiker geworden, ik kon in de (iOS) app de functie om om te draaien zo 1,2,3 niet vinden, maar zal nog eens zoeken.EdwinW schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:27:
@Sander Eén van de voordelen van Komoot is dat deze met het plannen van een route rekening kan houden met het type fiets. D.w.z. bij racefiets verharde wegen en moutainbike juist onverhard. Registratie bij Komoot is gratis waarbij je de locatie kiest (regio) die je gratis wil gebruiken (komt ongeveer overeen met een provincie). Wil je meer regio's, dan zul je éénmalig moeten betalen (geen abo dienst).
De "Take-me to" functie van de Bolt neemt de kortste route, ongeacht of je dan met je racefiets over een zandpad moet rijden. Is dus ook een soort van ongewenste Surpise Me functie
Verder over de Bolt, tot nu toe was dat dus niet echt het geval en kreeg ik wel echt routes met fietspaden. Ook op de terugweg van waar ik was tot mijn normale woon-werk-route keurig allemaal fietspaden en doorgaande fietsroutes (zonder dat er normale wegen naast liggen). Was echt deze ene keer dat het ff helemaal mis ging en dat hij me niet gewoon door het fietstunneltje 300m verderop stuurde. Gravelpaden idd al wel eens gehad, maar datzelfde ook al vaker gehad in NL met de fietsknooppunten die ineens door een bos gaan over gravelpad of kasseitjes (toen ik nog zonder navigatie reed ;-))
Really? Dan ben ik echt blind geweest, ga hem zo ff pakken en checken.Gurby schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Je kan op de Bolt (route selecteren en op rev/revers klikken) of in de companion app (zelfde idee) toch gewoon de route laten omdraaien? Dat gaat met cue's bij rotondes en zo volgens mij niet vlekkeloos, maar voor zo'n simpele handeling is het zeker doeltreffend
[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 01-06-2018 12:53 ]
Als ik via Basecamp een track ( geen route) inlaad converteert de Edge dit naar een turn by turn route.
Dit is nu net wat ik niet wil, liefst wil ik gewoon mijn track selecteren en deze dan als overlay zien op de map.
Wat ik gevonden heb is dat je een track " altijd aan" kunt zetten, maar dat is eigenlijk de functie verkrachten.
Is het bijvoordeeld mogelijk om een profiel aan te maken en hierin de turn by turn uit te zetten?
wp:Pana 9H pv: 13.4kWp
Deze lijkt goed en is ook nog extreem goedkoop voor 10$. Dit zijn de onderdelen: link. Dit lijkt dus niet echt wireless
Deze lijkt dan veel beter. Hebben er meer mensen hier ervaring met goedkope fietscomputertjes? Ik heb atm een hele simpele met draad, maar die houdt er na een aantal weken mee op en dan moet ik weer gaan klooien met mijn wiel.
Heb ff gezocht in deze thread maar vond eigenlijk niks.
Waarom zou deze niet draadloos zijn? (De tiewraps zijn echt niet bedoeld om het signaal over te versturen hoorBrogala schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:38:
Deze lijkt goed en is ook nog extreem goedkoop voor 10$. Dit zijn de onderdelen: link. Dit lijkt dus niet echt wireless
Moet zeggen dat mijn kennis van fietscomputers echt bedroevend is. Die transmitter en magnet head, ik dacht dat die magnet head aan je spaken ging en die transmitter dan meet hoevaak hij rond draait o.i.d.? Maar ik denk dus waarschijnlijk helemaal foutSmultie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:56:
[...]
Waarom zou deze niet draadloos zijn? (De tiewraps zijn echt niet bedoeld om het signaal over te versturen hoor)
Dat klopt, maar vervolgens wordt het signaal draadloos van de transmitter naar de headunit gestuurd.Brogala schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:30:
[...]
Moet zeggen dat mijn kennis van fietscomputers echt bedroevend is. Die transmitter en magnet head, ik dacht dat die magnet head aan je spaken ging en die transmitter dan meet hoevaak hij rond draait o.i.d.? Maar ik denk dus waarschijnlijk helemaal fout
Oké ik had dan toch wel het juiste idee. Maar dat betekent toch dat het probleem dat ik op dit moment heb met bedrade fietscomputers er nog steeds is, namelijk dat de transmitter de magneet niet goed ziet, waardoor de fietscomputer geen snelheid aangeeft.Smultie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:33:
[...]
Dat klopt, maar vervolgens wordt het signaal draadloos van de transmitter naar de headunit gestuurd.
GPS kan ook, maar dat heeft weer andere nadelen (bosrijke omgevingen bijvoorbeeld met geen tot weinig GPS bereik.
Afgelopen weekend 45 minuten bezig geweest om de 2 toestellen te verbinden met elkaar. Volledig opnieuw laten pairen met elkaar, Bolt afgezet en factory defaults gedaan, smartphone gereboot, ...
Soms lukt het, andere keren lukt het gewoon weg niet. Ik vermoed dat het aan de Smartphone ligt want een collega die ook een Bolt heeft maar met een Samsung smartphone heeft geen enkel probleem.
Waaruit kan je dit afleiden? Uit het commentaar van 1 gebruiker die daar ook iets vermeld over connectie problemen met een Moto G5s?
Ikzelf en mijn vader gebruiken de laatste versie die beschikbaar is op Android (1.14.0.21 2 maart 2018)
Net aangekondigd en als het goed is deze maand verkrijgbaar.
Ziet er goed uit kwa specs en mogelijkheden redelijk gelijkwaardig aan de Bolt.
Ook OSM, dus navigatie is niet alleen lijntje zoals met oudere brytons.
En voor mij ook niet onaardig: batterijduur tot 35 uur.
Denk dat ik die maar ga bestellen als hij verkrijgbaar is.
Wahoo blijft toch irritant kwa bouwkwaliteit, maar ook bugs die ze nooit oplossen.
Ik heb echter sterke vermoedens dat het niet zozeer aan de Bolt ligt, maar effectief aan het gsm toestel
Ik heb enkel nog de hoop dat Android 8 eventueel dit probleem met de Moto G5S zou kunnen oplossen.
Op de site van Wahoo staat minstens BT 4.0 en Android 4.4, mja... zegt eigenlijk al genoeg... de app moet dus ook kunnen draaien op een OS van 2013 en wil dus ook zeggen dat de app moet draaien op een 100-tal verschillende Android-versies, want elke fabrikant voegt er wel ergens feature bij of af... op verschillende hardware (soc, gpu, bt, scherm,...)... Moeilijk om als fabrikant een stabiele versie van een app te ontwikkelen, zonder dat er wel ergens een toestel is die niet zal werken met deze app.argon007 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:05:
Klopt... Nu, ik kan eventueel eens proberen om een oudere Elment app te installeren op Android. Wie weet...
Ik heb echter sterke vermoedens dat het niet zozeer aan de Bolt ligt, maar effectief aan het gsm toestel
Ik heb enkel nog de hoop dat Android 8 eventueel dit probleem met de Moto G5S zou kunnen oplossen.
Die ga ik ook in de gaten houden. Heb nu de Bryton 310 en zijn batterijduur is onovertroffen. Mis alleen navigatie mogelijkheden.DDX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:02:
Bij het kijken naar een backup voor naast m'n Wahoo Bolt kwam ik de Bryton Rider 450 tegen.
Wahoo blijft toch irritant kwa bouwkwaliteit, maar ook bugs die ze nooit oplossen.
http://racefietsblog.nl/e...p-turn-by-turn-navigatie/
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb een standaard Gazelle Orange C7+ stadsfiets, maar omdat ik een eindje van huis ben gaan werken lijkt het me leuk om een fietscomputer aan te schaffen. Ik begrijp dat de fietscomputer die ik op het oog heb (Wahoo Elemnt Mini) gemaakt is voor racefietsen, maar ik vroeg me af of hij ook te gebruiken is voor een stadsfiets waarop ik stevig wil doortrappen?
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Die ziet er idd veelbelovend uit, kom alleen nog geen Nederlandse prijzen tegen.DDX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:02:
Bij het kijken naar een backup voor naast m'n Wahoo Bolt kwam ik de Bryton Rider 450 tegen.
Hoi,StopEcocide schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:17:
Dag beste mensen,
Ik heb een standaard Gazelle Orange C7+ stadsfiets, maar omdat ik een eindje van huis ben gaan werken lijkt het me leuk om een fietscomputer aan te schaffen. Ik begrijp dat de fietscomputer die ik op het oog heb (Wahoo Elemnt Mini) gemaakt is voor racefietsen, maar ik vroeg me af of hij ook te gebruiken is voor een stadsfiets waarop ik stevig wil doortrappen?
Gemaakt voor racefietsen? Waarom dan? Ik zou niet weten waarom het specifiek is gemaakt voor enkel racefietsen. Ik zeg kopen die hap! Je hebt standaard geen GPS maar die kun je wel koppelen met je smartphone. Als je echt iets moois wilt hebben maar mogelijk een brug TE ver, schaf dan de Wahoo Elemnt Bolt aan, die heeft wel standaard GPS en is helemaal TE gek. Maar dat heb je mogelijk er niet voor over, als ook niet nodig. Doe dan de Mini.
Als je wel GPS wil maar verder simpeler device kun je ook kijken naar Leyzine, hebben een aantal modellen, dus even wat reviews checken voor wat voor jou handig is.luvene schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:51:
[...]
Hoi,
Gemaakt voor racefietsen? Waarom dan? Ik zou niet weten waarom het specifiek is gemaakt voor enkel racefietsen. Ik zeg kopen die hap! Je hebt standaard geen GPS maar die kun je wel koppelen met je smartphone. Als je echt iets moois wilt hebben maar mogelijk een brug TE ver, schaf dan de Wahoo Elemnt Bolt aan, die heeft wel standaard GPS en is helemaal TE gek. Maar dat heb je mogelijk er niet voor over, als ook niet nodig. Doe dan de Mini.
Wat me wel op viel is dat de backlight bij standaard "uit" toch aan gaat, en blijft, op het moment dat je de Bolt opstart. Is dit anderen ook al opgevallen? Je zou dan iedere keer middels het menu de backlight uit moeten zetten. Daarom heb ik hem nu maar weer op de 5sec stand staan, dat werkt wel.
Zie ook: https://groups.google.com...-elemnt-users/VNs8Idz5sx0
Ja dat is een van de bugs die ze nooit oplossen, heb hem ruim jaar geleden gemeld via support maar heb niet idee dat ze er wat mee doen,Kluus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:05:
Wat me wel op viel is dat de backlight bij standaard "uit" toch aan gaat, en blijft, op het moment dat je de Bolt opstart. Is dit anderen ook al opgevallen? Je zou dan iedere keer middels het menu de backlight uit moeten zetten. Daarom heb ik hem nu maar weer op de 5sec stand staan, dat werkt wel.
Ik heb net hetzelfde: Lulukai in "Het grote fietscomputer topic"argon007 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:57:
Iemand een Wahoo Bolt in gebruik ism een Motorola Moto G5S smartphone? Vroeger had ik al wat problemen om de Bluetooth verbinding tot stand te brengen tussen beide. Maar niet komt het erger en erger...
Afgelopen weekend 45 minuten bezig geweest om de 2 toestellen te verbinden met elkaar. Volledig opnieuw laten pairen met elkaar, Bolt afgezet en factory defaults gedaan, smartphone gereboot, ...
Soms lukt het, andere keren lukt het gewoon weg niet. Ik vermoed dat het aan de Smartphone ligt want een collega die ook een Bolt heeft maar met een Samsung smartphone heeft geen enkel probleem.
.
En lukt de truk met "geen wifi en mobiel internet actief" nog altijd voor u?Lulukai schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:13:
[...]
Ik heb net hetzelfde: Lulukai in "Het grote fietscomputer topic"
Indien ja, wat doe je dan? Wifi uitschakelen, Mobiel internet uitschakelen, Bluetooth aan en Bolt laten verbinden. Daarna Wifi of Mobiel terug aan zodat je kan syncen met Komoot/Strava/ ... ?
Echt jammer dat hier een probleem lijkt te zijn. Volgens mij wijst het effectief naar de gsm, daar de Bolt geen tot weinig problemen oplevert bij andere Smartphones...
Die truc lukt niet elke keer, maar de methode die je omschrijft geeft me wel de beste kansen om verbonden te geraken. Al mijn andere accessoires lukt wel om te verbinden met mijn Moto G5S Plus, enkel de combinatie smartphone-Bolt kent problemen. Na over en weer gemail met de helpdesk heb ik het opgegeven.argon007 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:30:
[...]
En lukt de truk met "geen wifi en mobiel internet actief" nog altijd voor u?
Indien ja, wat doe je dan? Wifi uitschakelen, Mobiel internet uitschakelen, Bluetooth aan en Bolt laten verbinden. Daarna Wifi of Mobiel terug aan zodat je kan syncen met Komoot/Strava/ ... ?
[ Voor 15% gewijzigd door Lulukai op 05-06-2018 11:44 ]
.
Zo'n vermoeden had ik al, maarja, de Garmin Edge 810 had ook bugs en daar kwamen de laatste tijd helemaal geen updates meer voorDDX schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:09:
[...]
Ja dat is een van de bugs die ze nooit oplossen, heb hem ruim jaar geleden gemeld via support maar heb niet idee dat ze er wat mee doen,
Ik heb nu wel een probleem met mijn bel, had altijd een hidemybell, maar volgens mij staat deze niet mooi icm de Bolt (die komt dan ver van het stuur lijkt me). Eens even zoeken naar een andere acceptabele oplossing
Even afwachten tot hij leverbaar is.McMiGHtY schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Die ziet er idd veelbelovend uit, kom alleen nog geen Nederlandse prijzen tegen.
https://www.matosvelo.fr/...s-gps-chez-bryton-en-2018
410, 130 euro
450, 180 euro
[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 05-06-2018 14:50 ]
Bikeradar heeft het inderdaad over 200E voor de Aero 60. Maar zoals ik het lees biedt de 410 verder dezelfde functionaliteit afgezien van koppeling met DI2/Redtap/EPS. de 450 zou dan weer het MTB broertje zijn van de Aero.. 410 wel navigatie maar geen koppeling met Strava etc?DDX schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:47:
[...]
Even afwachten tot hij leverbaar is.
https://www.matosvelo.fr/...s-gps-chez-bryton-en-2018
410, 130 euro
450, 180 euro
en wifi om te uploaden
de aero 60 is bijna gelijk aan de 450
Toeval of niet, maar gisteren is er een update uitgekomen voor zowel de Android app van Elment als de Bolt zelf. Ik heb de update geïnstalleerd bij mijn vader en bij mezelf en beiden ervaren op dit moment geen probleem meer.Lulukai schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:43:
[...]
Die truc lukt niet elke keer, maar de methode die je omschrijft geeft me wel de beste kansen om verbonden te geraken. Al mijn andere accessoires lukt wel om te verbinden met mijn Moto G5S Plus, enkel de combinatie smartphone-Bolt kent problemen. Na over en weer gemail met de helpdesk heb ik het opgegeven.
De Bolt connecteerde telkens met de smartphone zonder problemen!
Probeer je het ook eens en geef je mij een seintje als het bij u ook beter is?
Dat dacht ik dus ook, maar tot mijn deceptie gaan de meesten rond de 35km/u om accu te sparen. Schijnt dat de hoogste stand teveel kost en de radius erg beperkt.DDX schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:41:
[...]
Om een KOM in de polder te halen gaan die speedpedelecs te langzaam hoor, daar moet je vaak 50+ voor fietsen.
En soms best prettig om even achter zo'n 'fiets' te hangen, vooral als er pittige wind tegen is.
En meteen goede motivatie om flink door te trappen, want bij 45km/u is het echt niet even rustig in wiel hangen.
En vaak gaan ze ook geen 45, want dan moeten ze zichzelf ook flink in het zweet trappen.
@begintmeta Een hartslagband van de Decathlon hoor ik wel eens mensen over. De Garmin (HRM2-SS) van mij gaat nog steeds prima mee sinds 2013 zonder een hapering of batterij te wisselen. Heb jij trouwens de batterij erg goed in gedaan en niet omgekeerd?
Si vis pacem, para bellum
Ik heb die van de Decathlon nu voor 1 jaar en bevalt prima.Ex Nunc schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:50:
[...]
Dat dacht ik dus ook, maar tot mijn deceptie gaan de meesten rond de 35km/u om accu te sparen. Schijnt dat de hoogste stand teveel kost en de radius erg beperkt.
@begintmeta Een hartslagband van de Decathlon hoor ik wel eens mensen over. De Garmin (HRM2-SS) van mij gaat nog steeds prima mee sinds 2013 zonder een hapering of batterij te wisselen. Heb jij trouwens de batterij erg goed in gedaan en niet omgekeerd?
Heb je de hartslagband al eens gewassen (zonder sensor natuurlijk)? Door het vele zweten kan ze stoppen met werken. Eens goed uitwassen kan soelaas bieden.begintmeta schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 16:32:
Zucht, mijn ANT+hartslagmeter (erg goedkoop, kostte een paar jaar geleden niet meer dan 10 of 20€ geloof ik) wordt niet meer gevonden door de Wahoo Elemnt Bolt, de andere ANT+ sensoren nog wel... batterij vervangen, geen verandering. Ik ga er van uit dat de band kapot is. Eventueel dus maar vervangen. Heeft iemand tips, liefst ANT+ en prijs is relevant, ik wil er niet teveel aan uitgeven.
Had ik inderdaad ook gedaan, net voor de uitval.... heel voorzichtig, geen waterstraal erop, geen vocht te zien, maar toch.CyberThijs schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:15:
[...]
Heb je de hartslagband al eens gewassen (zonder sensor natuurlijk)? Door het vele zweten kan ze stoppen met werken. Eens goed uitwassen kan soelaas bieden.
Zal het over een paar dagen nog eens proberen, met een derde batterij. Anders lijken de oude garmin-band of die decathlon-band inderdaad nog net acceptabel qua prijs.
Niet bang zijn om de band gewoon eens in de wasmachine te steken. Eventueel ervoor al wat laten weken in water. Als je dat nog nooit hebt gedaan dan zal je er van versteld staan hoeveel goor er uit die band komt.begintmeta schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:31:
[...]
Had ik inderdaad ook gedaan, net voor de uitval.... heel voorzichtig, geen waterstraal erop, geen vocht te zien, maar toch.
Zal het over een paar dagen nog eens proberen, met een derde batterij. Anders lijken de oude garmin-band of die decathlon-band inderdaad nog net acceptabel qua prijs.

De band heb ik grondig uitgewassen met de hand trouwens, wel onder de kraan. is schoon.CyberThijs schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:40:
[...]
Niet bang zijn om de band gewoon eens in de wasmachine te steken. Eventueel ervoor al wat laten weken in water. Als je dat nog nooit hebt gedaan dan zal je er van versteld staan hoeveel goor er uit die band komt.Sindsdien gaat hij bij mij ongeveer 1x per maand mee in de wasmachine
Op mijn Garmin band staat aangeraden na elke 7x gebruiken. Zal vast geen magisch getal zijn maar geeft wel aan dat die dingen regelmatig gereinigd horen te wordenCyberThijs schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:40:
[...]
Niet bang zijn om de band gewoon eens in de wasmachine te steken. Eventueel ervoor al wat laten weken in water. Als je dat nog nooit hebt gedaan dan zal je er van versteld staan hoeveel goor er uit die band komt.Sindsdien gaat hij bij mij ongeveer 1x per maand mee in de wasmachine
Reserve banden zijn ook te koop op Aliexpress (bv). Weet niet wat de kwaliteit is maar ik zou zoiets direct kopensapphire schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Op mijn Garmin band staat aangeraden na elke 7x gebruiken. Zal vast geen magisch getal zijn maar geeft wel aan dat die dingen regelmatig gereinigd horen te worden
Goed punt van die band. Kan je het met een andere uitsluiten waar het aan ligt? Dus band en sensor uitwisselen. Tegenwoordig zijn die banden met sensor al helemaal geïntegreerd zie ik, weet niet of ik daar blij van zou worden.begintmeta schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:44:
[...]
De band heb ik grondig uitgewassen met de hand trouwens, wel onder de kraan. is schoon.
Via Ebay heb ik wel eens een andere band gescoord voor rond de €20,- inclusief en later een sensor voor iets van €15,-. Misschien ook het proberen waard.
Vandaag weer een rondje gedaan en vind het heerlijk dat ik weer mijn kracht terug krijg. Na een wat slecht voorseizoen begint het toch weer terug te komen. Het duurt even, maar je bent het gelukkig niet zomaar kwijt. Ben ik best wel blij om.
Si vis pacem, para bellum
Gelijk maar een aangeschaft. Heb recentelijk ook wat problemen gehad met mijn borstband waarbij ik het vermoeden had dat de band zelf mogelijk het probleem is. Sensor batterij vervangen en ik moet hem nu eigenlijk altijd helemaal onder de kraan hangen, voorste gedeelte en neem de sensor ook ff mee, om hem werkend te krijgen. Misschien valt het nu wel weer mee, niet los / droog getest. Maar lijkt me dat de band gevoeliger is dan de sensor zelf, die is gewoon waterdicht.ANdrode schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 18:29:
[...]
Reserve banden zijn ook te koop op Aliexpress (bv). Weet niet wat de kwaliteit is maar ik zou zoiets direct kopen