Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een toestel met volgende kenmerken:
- groter scherm (ivm leesbaarheid)
- mogelijkheid om ritten op te nemen zodat deze achteraf kunnen bekeken worden en eventeel opnieuw gereden
- mogelijkheid om ritten vooraf op pc uit te stippelen

Het gaat hier om recreatieve tochtjes samen met andere senioren.
Sportfunctionaliteit, sensoren of opties zoals 'surprise me' zijn niet nodig.

Zelf heb ik een Garmin 705 en 820 maar die vindt ze beide te moeilijk en te klein.
Ik was uitgekomen bij de Mio 200, deze lijkt op het eerste zicht aan alle eisen te voldoen.

Iemand daar ervaring mee of zijn er nog andere gelijkaardige toestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

oNo

Ik zat even te zoeken naar EasyRoute. Dat is dan wel een iOS only app.

Voor Android kan je de offline routing app brouter gebruiken icm Locus, Oruxmaps of Osmand. Deze is goed als je het gebruikt voor routecreatie van verschillende soorten fietsen (road, offroad, mixed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oNo schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:59:
In het artikel van DCR staat er ook een alternatief voor Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oNo schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:59:

Voor Android kan je de offline routing app brouter gebruiken icm Locus, Oruxmaps of Osmand. Deze is goed als je het gebruikt voor routecreatie van verschillende soorten fietsen (road, offroad, mixed)
Bedankt voor het meedenken, maar was vergeten te vermelden dat ze geen smartphone heeft.

Die EasyRoute app bekijk ik wel even aangezien ze wel een iPad heeft, dus dat zou misschien wel een optie kunnen zijn voor het plannen van routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:21

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

oNo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:28:
[...]
Dan gebruik je Komoot toch als main navigatie app op je Karoo.
Het zal best mogelijk zijn, maar vooralsnog is dat nog te moeilijk voor mij. Ik heb geen ervaring met toestellen flashen en andere complexe (naar mijn idee, omdat ik het niet ken) installaties. Daarnaast is de Karoo nog zo beta dat ik rustig afwacht wat er komen gaat.

Mocht je ergens een stap na stap instructie hebben waar het uitgelegd wordt voor beginners hou ik mezelf aanbevolen. Ik ben onervaren, maar niet onwelwillend.

Zoals het nu werkt kan ik eenvoudig een route maken op of mapsource of komoot, zo nodig exporteer ik deze dan als gpx en importeer ik deze weer in of komoot of de hammerhead interface (afhankelijk welk toestel meegaat). Ik weet dat het meerdere stappen zijn, maar dat vind ik niet erg. Ik werk met drie merken garmin horloge en oregon toestel, wahoo bolt en hammerhead's karoo. Ik kan niet verwachten dat alles compatible is met elkaar, al hoop ik dat de wereld hier naar toe gaat ;)

@EdwinW mapsource is zeer eenvoudig in gebruik en erg overzichtelijk. Voordelen zijn dus gebruiksgemak, één van de weinige programma's die mijn vrouw met weinig pc aanleg ook begrijpt, en dat het offline te gebruiken is. Nadelen zijn er ook zat trouwens hoor. Er is gewoon geen éénduidig perfect voorbeeld, en inderdaad kan ik inmiddels de easyroute app ook niet gebruiken omdat ik op android zit.

[ Voor 15% gewijzigd door rockhopper op 16-03-2018 13:20 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Hammerhead Karoo 3 weken geleden ontvangen. Degelijk toestel, maar een beetje aan de grote en zware kant voor weight beanies. Waar ik mij het meest aan stoor, is het feit dat er best wel wat development en testing aan vooraf is gegaan, maar dat mijn Rotor 2InPower powermeter niet herkend wordt. Op het Hammerhead forum en de supportpagina melding gemaakt, maar daar komt niet veel (lees geen) reactie op. Ik wacht nog even op de grote software update die eraan zit te komen en als het toestel dan niet doet wat het moet doen, dan gaat het linea reacta terug naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Zijn er mensen die de Elemnt Bolt gebruiken op de Racefiets, MTB en Indoor, ik merk dat ik qua gegevens velden andere behoefte heb. Op de MTB en indoor geef ik niets om Cadans, maar op de Racefiets vind ik het een belangrijk veld.

Volgens zijn de enige oplossingen om custom pages aan te maken of je gegevens velden anders indelen, je kan niet zeggen ik ga nu effe lekker MTB-en dus ik pak profiel B zoals bij de Garmin Edge.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:54
Er zijn inderdaad (nog) geen profielen mogelijk. Maar daarnaast kun je geloof ik iets van 10 pagina's zelf aanmaken met 7 datavelden. Je kunt dan bv. pagina's maken met een specifieke functie: Algemeen overzicht met belangrijkste velden, overzicht voor beklimming/afdaling (stijgingspercentage, grafische weergave beklimming, etc.), overzicht voor de route (afgelegde afstand, to-do afstand, tijd, gem. snelheid, etc), hartslag (zone-overzicht, gem. / max HR). Met al die beschikbare velden genoeg keuze volgens mij. Moet er eerlijkheidshalve er wel bij vermelden dat ik geen indoor / MTB fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De Wahoo Bolt heeft vandaag een firmware update gekregen. Geen nieuwe functionaliteit, maar bugfixes:

ELEMNT WB09-1929 - 19 March, 2018

FIXED: Instantaneous power data field is inverted instead of 3 second avg power
FIXED: Pages reset on boot
FIXED: GPS dropping after 3-4 hours
FIXED: Time on BoltApp showing an hour behind for users in Turkey
FIXED: Center LED remaining lit during left turns
FIXED: No elevation added when riding slowly
FIXED: Planned workout graph disappearing after changing pages
FIXED: 'Watts/KG - lap', 'Watts/KG - workout ' showing as N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is weer jammer:

Hoeft van mij niet inverted.

En deze is erg welkom, paar keer last van gehad maar gelukkig niet altijd :

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Ik mis die profielen trouwens ook wel. Ik heb een crosser zonder sensoren, dus dan staat de halve pagina op N/A. Ik kan daar idd een custom page voor aanmaken, maar dan moet je van te voren de app connecten om pagina's te wisselen of je hebt altijd een extra pagina in de rij staan (en dus een extra klikje om weer terug op navigatie te komen).
Tevens heb ik die ledjes momenteel op power staan, maar zou ik wel gebruik maken van een raceprofiel waarin powerzones anders staan ingesteld. Ik hoef niet perse een bak rood knipperende ledjes te zien die iedereen informeren dat ik in m'n anaerobe zone aan het werk ben :p

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn Elemnt Bolt geeft een BT error 3 bij het overdragen van data tussen telefoon en Bolt. Is iemand hier bekend mee, het internet geeft me weinig terug. Gerelateerd: Hoe krijg ik via een gpx bestand en usb kabel een route op de bolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste update van wahoo crasht continu op mijn telefoon. (sony xperia xz1 compact)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:46

McMiGHtY

- burp -

Hoe is de ervaring met de Lezyne Super GPS?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
@MrAngry , die error heb ik ook gehad. Na een update van de Bolt naar de laatste firmware was het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
@mipinzy Hoe heb je dat gedaan? Lukte dat gewoon? Want die error krijg ik eigenlijk bij elke data overdracht, inclusief de update.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 27-03-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Ik had geen goede verbinding met wifi (knipperend symbool).
Na de goede instellingen toegepast te hebben heb ik
de update met wifi (2,4 GHz) via de Bolt gedaan.
Bij Systeeminformatie - zoek naar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Goed..nadat afgelopen weekeinde mn Lezyne Mini GPS meegewassen is (ding is ook zo freaking klein dat je hem dus makkelijk over het hoofd ziet) nu net de Lezyne SUPER GPS besteld. Had nog een aantal Bol.com bonnen dus voor 69 euro een nieuwe fietscomputer met GPS..
Hopelijk is die morgen binnen.

Ik vond het prijsverschil met bijv. een Garmin even niet te rechtvaardigen..plus..ik had de fietsmount al..die nu geweoon weer gebruikt kan worden. Ik probleer te laten weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Niet waterdicht zo'n lezyne mini? Ik geef toe dat een wasbeurt wel een brute blootstelling is, maar ik zou verwachten dat een bolt dat wel overleeft, mijn oregon zeker.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo

oNo

Bedankt voor de tip @rockhopper ! Vandaag is een Aftershokz bezorgd en zo kan ik wat veiliger tijdens m'n commute (2x24km) naar muziek luisteren. Morgenvroeg meteen even proberen.

De Hammerhead Karoo heb ik wat aangepast zodat ik deze kan gebruiken om oa muziek te luisteren tijdens het fietsen.

Afbeeldingslocatie: http://cycling.opperhoofd.com/karoo/karoo-aftershokz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cycling.opperhoofd.com/karoo/karoo-bt-headsets.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

rockhopper schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:25:
Niet waterdicht zo'n lezyne mini? Ik geef toe dat een wasbeurt wel een brute blootstelling is, maar ik zou verwachten dat een bolt dat wel overleeft, mijn oregon zeker.
Nopes..in een bak met rijst..helemaal niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

oNo schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:16:
Bedankt voor de tip @rockhopper ! Vandaag is een Aftershokz bezorgd en zo kan ik wat veiliger tijdens m'n commute (2x24km) naar muziek luisteren. Morgenvroeg meteen even proberen.

De Hammerhead Karoo heb ik wat aangepast zodat ik deze kan gebruiken om oa muziek te luisteren tijdens het fietsen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom zou je dit op een fietscomputer willen? Ik zou er voor kiezen om muziekjes via mn telefoon te laten spelen..

(Gewoon benieuwd hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Omdat het kan.
Omdat je geen accu van de telefoon verbruikt.
Verder zie ik er geen extra voordelen van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
Waarom met een headset op gaan fietsen, terwijl je naar muziek luisterd?!
Ik vind dat onverantwoordelijk.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

En omdat je de telefoon evt thuis kan laten. Met de Karoo kan ik berichten sturen en ontvangen mocht het nodig zijn.

De bediening van de Karoo met handschoenen en of vochtige vingers is erg goed tov een smartphone.

@joint_me Als je dat wat breder trekt. Je bedoelt iedere verkeersdeelnemer die zichzelf isoleert met een headset / koptelefoon.
Vanmorgen de eerste rit met de Aftershokz. Auto's die je inhalen hoor je prima aan komen (non electrisch ;-) )

[ Voor 12% gewijzigd door oNo op 29-03-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
oNo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:32:

@joint_me Als je dat wat breder trekt. Je bedoelt iedere verkeersdeelnemer die zichzelf isoleert met een headset / koptelefoon.
Inderdaad

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
oNo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:32:
Vanmorgen de eerste rit met de Aftershokz. Auto's die je inhalen hoor je prima aan komen (non electrisch ;-) )
Tja, ik denk alleen dan meer aan mijn eigen veiligheid, dat een ander graag verrast wordt door een Tesla, speed pedelec of whatever prima, ik geniet wel gezellig van de geluiden van de natuur tijdens mijn commute cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

17 van de 24 km (maal 2) over een parallelweg van een provinciale weg en je krijgt heel veel natuurgeluid mee :D

En ik kan inderdaad een andere route kiezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
EdwinW schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:15:
De Wahoo Bolt heeft vandaag een firmware update gekregen. Geen nieuwe functionaliteit, maar bugfixes:

ELEMNT WB09-1929 - 19 March, 2018

FIXED: Pages reset on boot
FIXED: Time on BoltApp showing an hour behind for users in Turkey
FIXED: Center LED remaining lit during left turns
FIXED: No elevation added when riding slowly
FIXED: Planned workout graph disappearing after changing pages
FIXED: 'Watts/KG - lap', 'Watts/KG - workout ' showing as N/A
Iemand anders gemerkt dat de Elemnt app op Android na de update geen adressen meer kan zoeken en alleen POI's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Hmm ... deze week heeft overigens de iOS versie van de App een update gekregen. Deze staat verder los van de update op 19 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
mipinzy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:53:
Ik had geen goede verbinding met wifi (knipperend symbool).
Na de goede instellingen toegepast te hebben heb ik
de update met wifi (2,4 GHz) via de Bolt gedaan.
Bij Systeeminformatie - zoek naar updates.
Thanks! Dit heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hosseklos
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
vraag: ben in het bezit van mio cyclo 200 benelux, ga fietsen in Frankrijk..... via de site van mio word ik niet wijzer of je dit apparaat naar WEU kan upgraden, het lijkt niet te kunnen in ieder geval. weet iemand of het mogelijk is om de (Frankrijk) west Europa kaarten te unlocken op t toestel/ up te graden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:26
Ik vind dit toch wel erg leuk nieuws:

https://www.dcrainmaker.c...e-moved-to-amsterdam.html

Ray Maker voortaan in ons landje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Iemand een idee hoe ik routenamen kan wijzigen in RWGPS? Ik dacht dat dit onder de Edit knop zat, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Alle geimporteerde routes worden nu Track001 genoemd, lekker overzichtelijk...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

coelho schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:53:
Iemand een idee hoe ik routenamen kan wijzigen in RWGPS? Ik dacht dat dit onder de Edit knop zat, maar het lukt me met geen mogelijkheid. Alle geimporteerde routes worden nu Track001 genoemd, lekker overzichtelijk...
Als je naar het "overview" scherm gaat, dus klik op de route > klik op view dan kan je helemaal rechts in de webbrowser op de pc naar de routenaam gaan (bovenaan net onder het facebook share logo) en erop klikken. Dit geeft je dan de mogelijkheid er een nieuwe naam aan te geven.
Daarna is het een kwestie van opnieuw synchroniseren.

Tip: geef ze niet allemaal dezelfde naam als je ze maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 11:39

Crazy D

I think we should take a look.

Toevallig iemand ervaring met Garmin 1030 die een beetje overdrijft met hoogtemeters? Vandaag via de duinen naar Zandvoort vanuit Den Haag, en geeft aan 400+ hm. Dat is wel erg ambitieus...200 had ik wel geloofwaardig gevonden. Lijkt wel alsof ie de "afdalingen" ook meetelt omhoog :D Misschien iemand die dit ook had en het heeft op kunnen lossen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Crazy D schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:41:
Toevallig iemand ervaring met Garmin 1030 die een beetje overdrijft met hoogtemeters? Vandaag via de duinen naar Zandvoort vanuit Den Haag, en geeft aan 400+ hm. Dat is wel erg ambitieus...200 had ik wel geloofwaardig gevonden. Lijkt wel alsof ie de "afdalingen" ook meetelt omhoog :D Misschien iemand die dit ook had en het heeft op kunnen lossen?
Misschien lokaal een waypoint maken met juiste hoogtemeters? Vaak als je in de buurt bent calibreert de garmin daar op.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Crazy D schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:41:
Misschien een foute begin waarde waarna er tijdens de rit opeens gecorrigeerd werd? Meestal zie je dan wel een verschuiving als je naar de grafiek kijkt van de hoogtemeters.

Het zou kunnen liggen aan vuil/verstopping van de barometrische sensor even schoonmaken/open peuren, verder heb ik weinig tips voor je om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kan m iig even kalibreren als ik thuis ben. Maar als ik de rit zo zie zijn er nergens absurde pieken, in zoverre de plekken waar in de grafiek een piekje staat zijn ook de plekken waar idd een heuveltje is. Dus dat klopt wel Alleen lijkt het gewoon 2 x zo hoog... Even kijken of het scheelt na kalibreren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:45
Man kreeg ik een mail dat de 299 dollar prijs van de karoo deze week zou eindigen, kijk ik 4 dagen later en is hij al verhoogd. Toch jammer. Dan maar wachten tot hij weer omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:49
Crazy D schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:33:
Kan m iig even kalibreren als ik thuis ben. Maar als ik de rit zo zie zijn er nergens absurde pieken, in zoverre de plekken waar in de grafiek een piekje staat zijn ook de plekken waar idd een heuveltje is. Dus dat klopt wel Alleen lijkt het gewoon 2 x zo hoog... Even kijken of het scheelt na kalibreren.
Je kunt Strava de hoogte laten herberekenen, kun je checken op je Garmin het idd mis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 19:56
Crazy D schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:33:
Mijn Garmin 510 overdrijft de hoogtemeters heel vaak, met name bij wisselvallig/winderig weer. Zal wel door de overgevoelige barometer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:14

Lulukai

God's gift to women

mac1987 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Iemand anders gemerkt dat de Elemnt app op Android na de update geen adressen meer kan zoeken en alleen POI's?
ook last van

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Hier ook het geval :(

Heb ook problemen met het verbinden met m'n telefoon (Huawei P9) via bluetooth. Verbinding maken gaat erg traag en verliest op een gegeven moment de verbinding. Maar dit zou ook aan de telefoon kunnen liggen, die is wel vaker lastig met verschillende BT devices geweest (en ook met zichzelf overigens ...).

Turn by turn navigatie was bij mij ook naar de vaantjes, maar na een factory reset wel weer opgelost. Geen idee hoe dat precies kwam.

Zit stiekem al te kijken naar de Karoo, lijkt me vooral voor navigatie (TomTom style) erg praktisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
Ik heb de Karoo nu een tijdje en het is een genot om de progressie te zien. Het werkt nu goed samen met Strava, het werkt stabiel, navigatie is zeer snel en duidelijk.

Er zijn nog 1000 en 1 zaken die aangepakt moeten en kunnen worden, maar het is gewoon tof om iedere 2 weken weer een update te zien. Voor je beeldvorming, mocht je het overwegen, de basiszaken werken voor mij, maar hier staat een lijst van wensen. Dat kan je misschien helpen om je keuze te maken: https://karoousers.org/viewtopic.php?f=2&t=40

De planning staat hier uitgewerkt: https://www.hammerhead.io/pages/karoo-support (software tabje)

Nu Strava de hoogtemeters accepteert van de Karoo gaat de Garmin niet meer mee als backup :) De 810 zal tzt dus Marktplaats op gaan!

PS: Hij is recent weer in prijs gestegen, of gaat dat binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:35
Beste ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb sinds gisteren een Gramin 820 en vandaag mijn 1e ritje gereden.
Nu wilde ik deze op strava zetten, maar wat ik ook probeer niks helpt.
Ik heb op Strava de Garmin laten koppelen.
Ik heb Garmin Connect op mijn telefoon en computer.
Ik kan zien dat ik de rit heb gereden, maar hij syngroniseerd niet automatische met strava.
Ik heb mijn Wifi ingesteld en hij staat in verbinding met Bleutooth

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Als je eerst de rit naar garmin connect hebt gesynct en pas daarna de koppeling met strava hebt gemaakt zal de rit niet meer verschijnen. Strava haalt zover ik weet geen dingen op uit het verleden. Je zult de rit dan eenmalig handmatig moeten uploaden bij strava.
Als het goed is zal de volgende rit wel automagisch op beide verschijnen.

Mocht er ook niks op de garmin website verschenen zijn dan kan het er aan liggen dat de site mogelijk down is, al gebeurt dat niet vaak. Maar ik ga er vanuit dat hij wel op garmin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:35
Bedankt ik had al zoiets gelezen maar had de link niet gelegd.
Bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Heb een Karoo Hammerhead op de kop kunnen tikken op marktplaats. Nu nog sensoren :) Hebben jullie ervaring met sensoren uit china? Vraag me af in hoeverre deze onderdoen voor de gevestigde sensoren van wahoo of garmin. Scheelt heel veel geld in ieder geval. Bijvoorbeeld onderstaande.

https://www.banggood.com/...010.html?cur_warehouse=CN

[ Voor 10% gewijzigd door Janpietertje89 op 13-04-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
@Janpietertje89 Deze heb ik gekoppeld met een Wahoo bolt, werkt prima.
Snelheidsmeter werkt ook https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN was toen alleen 5 € goedkoper (sept 2017)

[ Voor 61% gewijzigd door mipinzy op 13-04-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
mipinzy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:41:
@Janpietertje89 Deze heb ik gekoppeld met een Wahoo bolt, werkt prima.
Snelheidsmeter werkt ook https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN was toen alleen 5 € goedkoper (sept 2017)
Thanks, heb de snelheidssensor besteld op aliexpress, scheelde 3 euro met banggood. Eens kijken hoe ze bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
rockhopper schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:39:
Als je eerst de rit naar garmin connect hebt gesynct en pas daarna de koppeling met strava hebt gemaakt zal de rit niet meer verschijnen. Strava haalt zover ik weet geen dingen op uit het verleden. Je zult de rit dan eenmalig handmatig moeten uploaden bij strava.
Als het goed is zal de volgende rit wel automagisch op beide verschijnen.

Mocht er ook niks op de garmin website verschenen zijn dan kan het er aan liggen dat de site mogelijk down is, al gebeurt dat niet vaak. Maar ik ga er vanuit dat hij wel op garmin staat.
https://tapiriik.com

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gister gereden, had m nog niet gekalibreerd. Is ongeveer 50 hm hoger uitgekomen dan vriend met de Garmin 1000 (op een totaal van 600 of zo).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik had gisteren een rit van 145km naar schoonfamilie en wat ruzie met de strava routeplanner. Dat heeft strava bij mij weleens bij lange ritten, dan krijg je allemaal foutmeldingen als je de route een stukje probeert te verleggen.
Anyway, leek me een leuke mogelijkheid om rwgps eens aan te slingeren, en dat werkt toch wel fijn zeg. Die routeplanner is prettiger en die synct zo met turn-by-turn naar de Wahoo Bolt. Echter: fuck fucking rwgps, ik heb meer onverharde moddershit gezien dan ik lief heb en de route loopt echt belachelijk vaak gewoon over de weg terwijl er een fietspad naast ligt waardoor je queues mist zodra het fietspad een iets andere koers vaart dan de weg. Leuk dat het technisch zo lekker wegklikt, maar als je me over onverharde paden en 80 wegen heen ragt heb ik er nog weinig aan...
Pff, het gouden ei voor de Bolt heb ik nog niet gevonden.

Tevens blijft mijn bolt heel veel BT connectie problemen houden (BT error #3). Met meerdere android telefoons, dus daar ligt het niet aan. ik heb Wahoo support maar eens een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MrAngry schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:17:
... Anyway, leek me een leuke mogelijkheid om rwgps eens aan te slingeren, en dat werkt toch wel fijn zeg. Die routeplanner is prettiger en die synct zo met turn-by-turn naar de Wahoo Bolt. Echter: fuck fucking rwgps,...
Hoe zie je rwgps vs komoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Dan moet je een andere app gebruiken waar de routing opties in te stellen zijn.

Er zijn vast meerdere mogelijkheden. In mijn geval zou ik dan in brouter kiezen voor het profiel fastbike.
Brouter kan je hier proberen via een webversie:
http://brouter.de/brouter-web/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06

Flipmo

OMG !!

MrAngry schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:17:
Ik had gisteren een rit van 145km naar schoonfamilie en wat ruzie met de strava routeplanner. Dat heeft strava bij mij weleens bij lange ritten, dan krijg je allemaal foutmeldingen als je de route een stukje probeert te verleggen.
Anyway, leek me een leuke mogelijkheid om rwgps eens aan te slingeren, en dat werkt toch wel fijn zeg. Die routeplanner is prettiger en die synct zo met turn-by-turn naar de Wahoo Bolt. Echter: fuck fucking rwgps, ik heb meer onverharde moddershit gezien dan ik lief heb en de route loopt echt belachelijk vaak gewoon over de weg terwijl er een fietspad naast ligt waardoor je queues mist zodra het fietspad een iets andere koers vaart dan de weg. Leuk dat het technisch zo lekker wegklikt, maar als je me over onverharde paden en 80 wegen heen ragt heb ik er nog weinig aan...
Pff, het gouden ei voor de Bolt heb ik nog niet gevonden.

Tevens blijft mijn bolt heel veel BT connectie problemen houden (BT error #3). Met meerdere android telefoons, dus daar ligt het niet aan. ik heb Wahoo support maar eens een berichtje gestuurd.
ik zou je adviseren om de kaart op OSM te zetten, dan zie je beter wat onverharde paden zijn (oranje stippellijn), een verhard fietspad is bijv een blauwe stippellijn.
en uiteraard wel op het fietspad klikken met routes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, maar dat is het, ik heb gewoon op begin en eindpunt geklikt en richting het einde wat dingen aangepast, maar al dat over grote wegen fietsen heeft ie zelf verzonnen. Hij stond wel keurig op fietsen als activiteit. Komoot heb ik nog nauwelijks geprobeerd, alleen voor wandelingen een tijdje terug, ik zal die ook eens aanslingeren.
Brouter integreerd (nog) niet met de Bolt.

e; Ik ben waarschijnlijk gewoon verwend door hoe strava werkt, daar hoef je je eigenlijk nooit zorgen te maken vanwege die popularity optie.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAngry op 16-04-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
MrAngry schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:00:
Ja, maar dat is het, ik heb gewoon op begin en eindpunt geklikt en richting het einde wat dingen aangepast, maar al dat over grote wegen fietsen heeft ie zelf verzonnen. Hij stond wel keurig op fietsen als activiteit. Komoot heb ik nog nauwelijks geprobeerd, alleen voor wandelingen een tijdje terug, ik zal die ook eens aanslingeren.

e; Ik ben waarschijnlijk gewoon verwend door hoe strava werkt, daar hoef je je eigenlijk nooit zorgen te maken vanwege die popularity optie.
Ik krijg bij Strava altijd de melding: "Sorry, er is een fout opgetreden. Probeer het punt opnieuw in kaart te brengen." op het moment als ik het eindpunt probeer te plaatsen. Is dit omdat ik geen premium heb?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nope, dat is wat ik bedoelde dat ik met strava ruzie had. De strava planner is gratis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik vind komoot erg fijn werken met de bolt.

Met m'n Karoo had ik dit weekend wel ruzie. Eerst een route gemaakt, moest kennelijk opnieuw inloggen op m'n karoo voordat de route te voorschijn kwam. Vervolgens de route offline beschikbaar gemaakt (hoezo moet ik dat dan ook nog een keer extra aangeven?). Maar ok op zich werkte dit uiteindelijk wel.
Toen wilde ik wegfietsen was het eerst 20% van m'n scherm rode vlek met de tekst "failed to recieve instruction" (onmogelijk om weg te klikken) en daarna "waiting for gps" ook rood ook 20% ook niet wegklikbaar.

Verder op het scherm wel de route zichtbaar als track, geen tbt info, geen correctie als je offroute gaat. Kennelijk had ik de helderheid ook extreem hoog staan, dus na 3 u fietsen hield het apparaat op. Geen waarschuwing van lage batterij (misschien gemist) gezien, nee gewoon activiteit stopgezet en opslaan. Het gaat soms wel goed, maar het is nog altijd buggy. Schatting batterijduur: 6-7u max op 60% vertrokken, apparaat ook aangehad tijdens de lunchpauze (extra lang omdat de prutsers wel een bestelling opnamen, maar het vervolgens niet klaar maakten) omdat ik nog niet uitgedokterd heb of en hoe je een activiteit onderbreekt en later weer mee verder gaat.

In positief opzicht: het scherm is echt heel veel beter dan mijn vorige gouden standaard: de garmin oregon 600, de kaart was goed, duidelijk en superoverzichtelijk, veel zandpaden zijn ook zichtbaar, dikke plus dus. De sensoren die ik gekoppeld had, deden het ook prima.

Het is pas sinds kort mooi weer, dus ik heb het toestel verder nog altijd niet veel getest. Maar als over een kleine maand m'n nieuwe fiets klaar is gaat daar vast verandering in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Zojuist gefietst, maar mijn Garmin Edge 510 heeft slechts het beginpunt en de laatste km opgenomen. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb dit in het verleden enkelings gehad maar daarna is het een hele tijd goed gegaan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahkeen
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-10-2020
@rockhopper

Als je op de Karoo naar settings gaat >about>system update, dit kan wat van je bugs verhelpen. Beter wel via Wi-Fi, update is ongeveer 700 mb dacht ik.

Mijn ervaring met de accu is een stuk beter, laatst rit van ongeveer 4,5 uur, accu was net boven de 50%. Toegegeven, het was een bewolkte dag dus scherm stond laag.
Heb alleen ANT+ aan. Bluetooth etc uit.

Routing issue. Komt me bekend voor echter heb ik dat probleem maar 1 x gehad. Heb het idee dat het probleem ontstond omdat ik buiten het raster kwam welk je bij eerste keer opstarten selecteert. Heb het raster vergroot, ruimte zat op de Karoo, daarna geen last meer van gehad.

Overall ben ik tot op heden tevreden met de karoo. Uiteraard zie ik graag bepaalde opties, apps etc maar dat is een kwestie van geduld. Toen ik vorig jaar augustus mijn order plaatste was ik me er van bewust dat geduld een schone zaak is... 😉

Update, ff gecheckt. In settings, offline map section kan je extra rasters makes. In theory kan je rasters maken tot je 9,5 gb op is.

Tevens in settings, display. Hier kan je Adeptive brightness inschakelen. Stond bij mij uit.

Pauze, dit kan je ook aanzetten. Tevens de snelheid waarbij pauze moet worden ingeschakeld. Deze functie zie je duidelijk terug in je gemiddelde snelheid.

Deze functie zit echter niet in settings verstopt maar in pages.

[ Voor 26% gewijzigd door Mahkeen op 16-04-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 18:14
In aanvulling voor tips met de Karoo:
- Adaptive brightness kun je beter uitlaten. Deze staat relatief hoog ingesteld. Het beste gewoon lage brightness instellen, in mijn ervaring is het goed leesbaar, zelfs in felle zon.
- Soms wil het syncen van routes op de Karoo niet automatisch gaan. Ik verwacht dat dat wel opgelost wordt. Het beschikbaar maken offline, daarbij worden kaarten rondom de route gedownload. Vandaar dat dat een handmatige optie is.
- Groot rood stuk: Ik hoop dat dat ook nog geoptimaliseerd wordt.

In mijn ervaring heb ik zo'n 6 tot 10% batterijverbruik per uur. Het is echter in 1 rit foutgegaan, boven de ~110km liep er denk ik iets vast, de accuduur schoot achteruit, in 10km van ongeveer 40 naar 0.

Maar goed, ik benader het nog als een beta-apparaat, dat alsmaar beter zal worden. Een beetje geduld is daarbij echter wel nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Bedankt voor de tips. Firmware updates voer ik natuurlijk uit, we zitten nog wel op tweakers he? :)
Ik had de meeste settings al doorlopen, zoveel valt er ook weer niet te prutsen maar de brightness had ik nog niks mee gedaan. Ook nog niet eerder een lange rit met al een deels ontladen accu gemaakt dus ja dan krijg je dat het nog wel eens mis wil gaan.

Het is ook niet zozeer "oh wat ben ik boos/ontevreden/verward" maar meer een 'ik deel m'n bevindingen tot nu toe'. Ik heb het falen doorgegeven, dus ik kijk wel of en wat voor een reactie ik erop ga krijgen. Voorlopig al 1 mailtje met de vraag om m'n serial number te geven. (geeneens om de firmware gevraagd....)
Dus een relatief snelle respons, garmin's record is 8 dagen bij mij voor een eerste reactie.

Ik zie het ook meer als een 'eens kijken wat er uit komt' een experiment en een beta test ervaring (eentje bij keuze in tegenstelling tot bij garmin) Een groot deel van de problemen en verfijning zal wel opgelost en toegepast worden in de loop der maanden. DC had het al over dat ze nog minimaal een jaar nodig hebben tot een 'finished' product dat zich enigszins kan meten met garmin/wahoo, ik denk dat dat redelijk optimistisch is. Maar ik krijg wat dit betreft graag ongelijk.

Echte fouten die ze in mijn ogen gemaakt hebben bij het huidige ontwerp: ontbreken geluid, redelijk groot lomp ontwerp (er zit echt heel veel ruimte/bezel rond het scherm) en zwaar. Goede dingen: groot scherm, zeer degelijk, goede mix tussen knoppen en touch screen, waarbij het touchscreen voorlopig goed werkt.
Ik vel mijn eindoordeel hier pas over nadat ik een regen rit heb gemaakt. Daar faalt garmin erg hard, ik ben benieuwd hoe karoo dat doet.

NB ik heb een grote hekel aan regen, dus dit kan nog wel een tijdje duren voordat de praktijk test komt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kleine update wat betreft Karoo troubleshooting & support. Tweede mail gekregen met het verzoek om welke route het ging en om de .fit file op te sturen. Deze mail kwam van de co-founder Raveen.

Ik weet niet of het opgelost wordt (vast wel) maar de snelheid van reageren is in ieder geval prima. En ik heb niet het idee dat het een generiek antwoord is dat opgelepeld wordt vanaf een standaard formulier zoals bij garmin. Zodra ik weer nieuws heb volgt de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Janpietertje89 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:00:
[...]

Thanks, heb de snelheidssensor besteld op aliexpress, scheelde 3 euro met banggood. Eens kijken hoe ze bevallen!
Ben ook nog op zoek naar een hartslag sensor. Zijn er ook genoeg Chinese van te vinden. Kwam zelf op bijv Magene MHR10 Dual Mode ANT
http://s.aliexpress.com/7B7JN3Yf?fromSns=Copy to Clipboard iemand hier ervaring mee? Scheelt echt bizar veel geld als je vergelijkt met de Garmin/ Polar sensors enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:27
McMiGHtY schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:04:
Goed..nadat afgelopen weekeinde mn Lezyne Mini GPS meegewassen is (ding is ook zo freaking klein dat je hem dus makkelijk over het hoofd ziet) nu net de Lezyne SUPER GPS besteld. Had nog een aantal Bol.com bonnen dus voor 69 euro een nieuwe fietscomputer met GPS..
Hopelijk is die morgen binnen.

Ik vond het prijsverschil met bijv. een Garmin even niet te rechtvaardigen..plus..ik had de fietsmount al..die nu geweoon weer gebruikt kan worden. Ik probleer te laten weten hoe die bevalt.
Hoe bevalt de Lezyne SUPER GPS ik zit er ook naar te kijken ter vervanging van mijn Mio Cyclo 305 waarvan de accu inmiddels al na 2 uur dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
De 520 komt nu ook met navigatie op de kaart.
https://www.dcrainmaker.c...20-plus-with-mapping.html

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Janpietertje89 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:56:
[...]
Ben ook nog op zoek naar een hartslag sensor. Zijn er ook genoeg Chinese van te vinden. Kwam zelf op bijv Magene MHR10 Dual Mode ANT
http://s.aliexpress.com/7B7JN3Yf?fromSns=Copy to Clipboard iemand hier ervaring mee? Scheelt echt bizar veel geld als je vergelijkt met de Garmin/ Polar sensors enzo.
Het verschil zit hem denk ik vooral dat de Chinese sensoren 'reversed engineered' zijn, geen of nauwelijks ontwikkelingskosten hebben en geen of nauwelijks after sale support hebben. De kosten zitten nu eenmaal niet in het materiaal. Of zo'n sensor goed werkt voor jou moet je natuurlijk proefondervindelijk ondergaan maar de prijzen liggen op een vergelijkbaar niveau als bij die je bij de aldi/lidl kan krijgen.
Overigens kunnen de sensoren bij garmin veel meer (veel extra data) of dat bij polar ook zo is weet ik niet, maar vermoedelijk wel.
Je schrijft het een beetje vreemd, het lijkt alsof je zegt dat de oude 520 opeens beter wordt, maar er wordt gewoon een -nieuw- toestel aangekondigd, namelijk de 520 PLUS (wat een topnaam) 8)7 samen met de edge 130 . Ik vermoed dat ze toch merken dat wahoo veel volk naar zich toehaalt met de scherp geprijsde en goed functionerende bolt en dit hun (garmin's dus) poging is om het speelveld weer open te gooien.

[ Voor 25% gewijzigd door rockhopper op 18-04-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janpietertje89 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:56:
[...]

Mijn Sigma ben ik tijdens verhuizing (tijdelijk) kwijtgeraakt. Voor 3 tientjes eenzelfde exemplaar (merk weet ik even niet) bij de Decathlon gekocht. Dus sensor en band waar die opgeklikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Hmmz die software van de 520 Plus is dus weer ouderwets drama :/

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Turn by Turn navigatie van Garmin heeft echt al jaren last van dit soort bugs, o.a. de 800 en 810, die spontaan rebooten als je gewoon aan het navigeren bent, soms meerdere keren per rit. Als developer vind ik het best frappant dat zo'n belangrijke feature, zo lang buggy blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 19-04-2018 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Stigandr schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:37:
[...]

Hoe bevalt de Lezyne SUPER GPS ik zit er ook naar te kijken ter vervanging van mijn Mio Cyclo 305 waarvan de accu inmiddels al na 2 uur dood is.
Tot nu toe goed, alle sensoren die ik heb worden gezien en pairen zonder probleem.
Scherm is duidelijk afleesbaar.
Gaat tot nu gewoon mee qua batterij. (echte test dit weekeinde met een langere rit op zaterdag in de "Bergen" in Limburg en zondag een lange vlakke rit (Alkmaar -> Rotterdam)).

Navigatie ben ik nog niet helemaal kapot van en dat moet ik nog even goed uittesten, paar kleine testjes vorig weekeinde gaven me nog wat uitdagingen. (Maar misschien is dat een instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:53:
[...]

Je schrijft het een beetje vreemd, het lijkt alsof je zegt dat de oude 520 opeens beter wordt, maar er wordt gewoon een -nieuw- toestel aangekondigd, namelijk de 520 PLUS (wat een topnaam) 8)7 samen met de edge 130 . Ik vermoed dat ze toch merken dat wahoo veel volk naar zich toehaalt met de scherp geprijsde en goed functionerende bolt en dit hun (garmin's dus) poging is om het speelveld weer open te gooien.
Het overhalen van Wahoo kopers lukt ze goed, tot nu toe was ik klaar om de Bolt te nemen (nog even wachten op wat AMEX punten zodat het voor nop kan ;-)), nu ik de hands-on van de 520+ gelezen heb neig ik toch meer naar Garmin, met name omdat de routing features beduidend beter lijken dan Wahoo en ik maak ook al mijn routes in de Strava Routes en dat makkelijk kunnen synced vind ik echt een giga pré. Daarnaast heb ik ook een Garmin horloge met HRM die evt dus als sensor kan werken voor de 520+...

Twijfel twijfel twijfel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
havana schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:46:
Hmmz die software van de 520 Plus is dus weer ouderwets drama :/
Ik had echt gehoopt dat Garmin door meer concurrentie toch wel eens stabielere software zou schrijven.
Helaas ;(

Overigens is de 520 plus dus bijna gelijk aan de 820.
Bijzondere release :O

[ Voor 12% gewijzigd door Yohost! op 19-04-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:50:
[...]

en ik maak ook al mijn routes in de Strava Routes en dat makkelijk kunnen synced vind ik echt een giga pré.
Dat doen de Wahoo's toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:59:
[...]

Dat doen de Wahoo's toch ook?
Ja maar zonder trucs heb je dan geen turn-by-turn navigatie en re-routing opties als je een keer verkeerd rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:00:

Zelfquote..

Ik heb Komoot nog niet geprobeerd, maar wel gevonden dat je routecheck.cc kan gebruiken om je rwgps route doorheen trekken om tegen onverhard te controleren (en POI's toe te voegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het verwachtingspatroon van sommigen om T-B-T te hebben op een fiets-GPS veel te hoog inschatten. Op de fiets verwacht ik geen navigatie zoals in de wagen of op de moto. Een 'biep' om mij aan te tonen dat ik naar links/rechts moet is voor mij meer dan voldoende. Dat ik moet afslaan om straat X of Y te nemen interesseert mij niet en ik wil zelf bepalen wanneer mijn toestel 'biep' moet zeggen, en geen 500m op voorhand, en dat het volledige scherm is ingenomen door de T-B-T weergave. Ik vond de T-B-T navigatie op de Garmin Edge 800 al ruk en mijn bike-buddies zaten ondertussen op 810/820/1000 en ik zag dat het van kwaad naar erger ging qua navigatie bij Garmin. Bij het mountainbiken was ik al gewoon om gewoon het kruimelspoor te volgen, zonder biepjes of richtingaanwijzingen en ik heb dit doorgetrokken naar mijn wegtrainingen. Voor de wegtrainingen heb ik wel koerspunten aan mijn route toegevoegd via Javawa RTWtool en dit voldoed aan MIJN verwachtingspatroon.

Ook ik rij regelmatig eens verkeerd of kom een afgesloten weg tegen, maar door een beetje uit te zoomen op de kaart, kom ik altijd terug op mijn route terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik fiets met de Sigma Rox 10.0, een oud beestje met zo'n kruimelspoor. Voor mij werkt het prima. Maar ik kan me voorstellen dat als jet het wil gebruiken in stedelijk gebied het wat tekort schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Wel mooi aan de 520 plus is dat deze GEEN touchscreen meer heeft. Touchscreen in combinatie met fysieke inspanning is bij mij een redelijke no-go (zweet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Huh:
Temperatuur (geeft de temperatuur weer terwijl u rijdt): Nee
Hoezo niet? Dat doet elke fietscomputer zo'n beetje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 21:31
Als ie de hoogte meet met een barometrische sensor, hoort daar ook een temperatuursensor bij inderdaad. Maar het kan zijn dat er geen dataveldje te kiezen is die deze data ook op het scherm zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 16:06
wisselwerking schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:47:
Wel mooi aan de 520 plus is dat deze GEEN touchscreen meer heeft. Touchscreen in combinatie met fysieke inspanning is bij mij een redelijke no-go (zweet).
Dat was bij de gewone 520 ook al. Touchscreen bleek bij mij ook een no-go. De reden dat ik vorig jaar mijn 510 heb verkocht en een 520 heb gekocht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
rockhopper schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:53:
[...]

Het verschil zit hem denk ik vooral dat de Chinese sensoren 'reversed engineered' zijn, geen of nauwelijks ontwikkelingskosten hebben en geen of nauwelijks after sale support hebben. De kosten zitten nu eenmaal niet in het materiaal. Of zo'n sensor goed werkt voor jou moet je natuurlijk proefondervindelijk ondergaan maar de prijzen liggen op een vergelijkbaar niveau als bij die je bij de aldi/lidl kan krijgen.
Overigens kunnen de sensoren bij garmin veel meer (veel extra data) of dat bij polar ook zo is weet ik niet, maar vermoedelijk wel.
Wat bedoel je met meer kunnen? Een sensor meet toch gewoon je hartslag? Dat is één getal? Wat voor data spuugt een Garmin sensor nog meer uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Janpietertje89 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 16:59:
[...]
Wat bedoel je met meer kunnen? Een sensor meet toch gewoon je hartslag? Dat is één getal? Wat voor data spuugt een Garmin sensor nog meer uit dan?
Dat hangt af van je toestel en welke sensor je specifiek gebruikt.

Maar lees bv deze post eens door en deze.
In het kort geeft het extra info over je sport (afhankelijk van je sport) zoals grond contact tijd, cadans en nog wat extra dingen.

Ik ben geen hardloper ik hou de ontwikkelingen op dit gebied ook niet bij, maar er is sinds die post en met het uitbrengen van nieuwe toestellen nog meer extra's bij gekomen. Of het voor jou interessant is mag je zelf overwegen, maar het geeft wel aan dat er dus reden is waarom sommige sensoren meer kosten. De ontwikkeling moet natuurlijk ook terugverdient worden.
RigolleM schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:58:
Ik vind het verwachtingspatroon van sommigen om T-B-T te hebben op een fiets-GPS veel te hoog inschatten. Op de fiets verwacht ik geen navigatie zoals in de wagen of op de moto.

Ook ik rij regelmatig eens verkeerd of kom een afgesloten weg tegen, maar door een beetje uit te zoomen op de kaart, kom ik altijd terug op mijn route terecht.
Prima dat jij dat vind, maar met zulke lage verwachtingen komt er natuurlijk nooit vooruitgang. Er is niks dat de producenten tegenhoud om iets in een computer te stoppen dat ook niet in telefoon past. En aangezien mijn telefoon kleiner is dan bv mijn garmin oregon vind ik het normaal dat er ook navigatie op kan die net zo goed werkt als tomtom of sygic of google maps. Sterker nog, een telefoon moet een heel arsenaal aan dingen kunnen, een navigatie/fietscomputer is meer een "one trick pony" en zou hier in moeten uitblinken.

Het is en blijft behelpen, en zo lang mensen genoegen nemen met lage standaarden is er ook weinig reden om het anders aan te pakken voor de producenten. Kijk ik ben blij dat jij er tevreden mee bent en ik ben het met je eens dat de huidige standaard prima werkbaar is, maar je kan me geen ongelijk geven als ik zeg dat het stukken beter zou moeten kunnen.

Ook in bv het android gps topic zie je eigenlijk hetzelfde, een gros aan navigatie programma's zowel gratis als tegen betaling, maar geen enkele is perfect, allemaal laten ze op verschillende gebieden steekjes vallen.

[ Voor 43% gewijzigd door rockhopper op 19-04-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:39:
Prima dat jij dat vind, maar met zulke lage verwachtingen komt er natuurlijk nooit vooruitgang. Er is niks dat de producenten tegenhoud om iets in een computer te stoppen dat ook niet in telefoon past. En aangezien mijn telefoon kleiner is dan bv mijn garmin oregon vind ik het normaal dat er ook navigatie op kan die net zo goed werkt als tomtom of sygic of google maps. Sterker nog, een telefoon moet een heel arsenaal aan dingen kunnen, een navigatie/fietscomputer is meer een "one trick pony" en zou hier in moeten uitblinken.

Het is en blijft behelpen, en zo lang mensen genoegen nemen met lage standaarden is er ook weinig reden om het anders aan te pakken voor de producenten. Kijk ik ben blij dat jij er tevreden mee bent en ik ben het met je eens dat de huidige standaard prima werkbaar is, maar je kan me geen ongelijk geven als ik zeg dat het stukken beter zou moeten kunnen.

Ook in bv het android gps topic zie je eigenlijk hetzelfde, een gros aan navigatie programma's zowel gratis als tegen betaling, maar geen enkele is perfect, allemaal laten ze op verschillende gebieden steekjes vallen.
Die lage verwachtingspatroon werd deels gevoed door de manke Garmin software, maar anderzijds ook als ik rond mij kijk, is dat velen kiezen voor een kleine fietscomputer met de mogelijkheid tot navigatie. De navigatie-mogelijkheden die je op een 6" smartphone met een resolutie van 1080 x 2240 kunt tonen staat in schril contrast met hetgeen je kunt verwezelijken op een resolutie van 200 x 265 (Edge 520). Wil je een groot scherm moet je al voor een Garmin 1030 kiezen maar dan heb je nog maar een scherm resolutie van 282 x 470 pixels en een gat van € 600 in uw budget :+

Ik heb uiteindelijk ook gekozen voor een Elemnt Bolt en was nog sceptisch omtrent het kleine scherm, maar na voldoende YT filmpjes te hebben bekeken, ben ik er toch voor gegaan. De Garmin Edge 800 hou ik natuurlijk nog ff bij en zal ik wellicht nog wel gebruiken als 2de device voor puur navigatie met de MTB, want daarvoor is de Bolt minder geschikt.

Btw. TomTom Mobile app komt het dichts bij de perfectie qua navigatie, ik heb ook al tientallen andere navigatie apps getest en val altijd terug op TomTom. Voor de moto is er TomTom Rider en daar kan je dus kronkelwegen (met gradaties bochen/steilte beklimmingen) kiezen en die wegen komen het best overeen met de wegen die ik kies als ik ga fietsen, behalve de jaagpaden natuurlijk. Voor Android (niet iOS) is TT mobile ook voorzien om kronkelwegen te kiezen en zelfs GPX bestanden op te laden (via website), m.a.w. een gemiste kans van TomTom om nooit met een fietsGPS op de markt te komen, want de kennis hebben ze in huis om iets degelijks qua navigatie voor fietsers op de markt te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goede punten, maar ik denk ook dat de toestellen die je noemt niet als primair navigatie worden gekozen. De bolt en de 520 zijn klein met een laag gewicht. Dit zijn toestellen met als hoofdgebruiker de sportieve fietser tot professionele atleten (wielrenners) en er ligt veel nadruk op de sportgegevens en bijbehorende sensoren. Voor deze doelgroep is de route ook ondergeschikt omdat of het parcours vastligt of ze gewoon willen fietsen.

De meeste gebruikers van dit forum zijn volgens mij toch wel de wielrenners/racefietsers, maar ik ben zelf zowel wielrenner als gewoon casual toerfietser (en iemand die op fietsvakantie gaat). Voor mij weegt navigatie voor 90% mee als ik met de dikkebanden fiets ga. En inderdaad op de racefiets is het tegenwoordig de bolt, klein, fijn, doet wat ie moet doen, bevalt me beter dan dat ik ingeschat had (maar ik mis wel de kleur)

Nu vind ik, zeker gezien de prijs en de snelle ontwikkeling zoals het op telefoongebied is gegaan, dat de huidige generatie toestellen toch weinig waar bieden op gebied van navigatie. De oregon serie samen met de andere outdoors (etrex / gpsmap62 / mio cyclo / teasy one) doen het nog het beste, maar leggen het af tegen telefoons van vijf tientjes omdat onderliggende software gewoon stilstaat.

Het is één van de redenen dat ik een Karoo gekocht heb, hoop op verbetering. Nu is dit apparaat nog niet af (voor de mensen die dit topic volgen, ik heb nog een mailtje gekregen met een dank voor het opsturen van de .fit file en dat er naar gekeken gaat worden, waarna ze me weer terug gaan mailen. Ik wacht geduldig af) maar het is in ieder geval qua hardware een stap vooruit (maar ook achteruit door het weglaten van geluid)

Nu is de markt misschien te klein om echt sprongen te maken. Er wordt gewoon niet heel veel vrije tijd gefietst door mensen die navigatie nodig hebben of willen gebruiken. In Nederland volstaat een knooppunten briefje al snel, fietsen mensen gewoon een rondje en denken het zal verder wel, en in het buitenland een fiets huren is ook gewoon een beetje op de bonnefooi rondjes maken (als er al gefietst wordt)

Maar ja ik wil gewoon beter omdat het technisch kan. Mijn wens is dus flinke vooruitgang, de realiteit is een stuk triester helaas. Ik blijf het vreemd vinden, garmin heeft gewoon solide toestellen voor in de auto, zoals de tom toms van voorheen, dan is het omzetten naar een fietsversie toch een makkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Of gewoon heel wat anders.

Ik vond het scherm (grootte en resolutie) icm mogelijke kaartstijlen (openfietsmap gaat nog wel) van de Garmin 820 erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:23
Ik heb m'n route niet gestopt toen ik m'n fiets in de auto gooide, waardoor ik de laatste 10km van m'n rit gemiddeld 70 heb gereden ongeveer met een max van 96km/u. Rit staat al privé op strava en alle KOMmetjes zijn teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren.

Wat vinden jullie het handigste programma om een stuk van je route af te knippen?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Stufferdt schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:10:
Ik heb m'n route niet gestopt toen ik m'n fiets in de auto gooide, waardoor ik de laatste 10km van m'n rit gemiddeld 70 heb gereden ongeveer met een max van 96km/u. Rit staat al privé op strava en alle KOMmetjes zijn teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren.

Wat vinden jullie het handigste programma om een stuk van je route af te knippen?
Strava en dan zoeken naar de trim optie

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:23
joint_me schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:43:
[...]

Strava en dan zoeken naar de trim optie
Wist niet dat deze optie bestond, dankjewel! Dit was precies wat ik zocht :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ik heb een Moto G5S Plus, Android 7.1.1. geen root, alles up to date. Verbinden met mijn Wahoo Elemnt Bot lukt maar in 30% van de gevallen. Zowel de telefoon als Bolt al herstart, ontkoppeld, herinstallatie etc. Niets lijkt te werken en kan niet debuggen wat het is issue exact is.
Herkent iemand dit? Onduidelijk of het aan de telefoon of de Bolt ligt. App heeft alle permissies, locatie staat aan, geen accubesparing.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
@Lulukai Ja herken ik (ook met G5S, maar ook met Moto G4 Play en samsung J5). Ik ben al een tijd in de slag met Wahoo Support, maar het levert nog weinig op. Maak ook gezellig een support ticket aan zou ik zeggen.
De enige progressie die ik heb geboekt is constateren dat hoe rustiger het is qua wifi hoe beter de connectie verloopt. Iets met interferentie dus?

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 26-04-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Ook een support ticket geopend bij hen. Mijn Wahoo werkt goed op iPad en iPhone, enkel met mijn Moto 5GS Plus zijn de problemen. Nochtans werkt bluetooth daar perfect met alle andere apparaten.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbbushmaster
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-12-2021
http://help.komoot.de/for...ly-the-same-route-without

Komoot gaat het eindelijk mogelijk maken dat gpx routes niet aan de komoot kaart worden aangepast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

OK ik ga gewoon even een vraag droppen want ik kom er inmiddels zelf niet meer uit.

Ik ben al een tijd aan het kijken naar een nieuwe fietscomputer die wat beter is qua navigatie dan mijn Edge 800. Is die slecht, nee dat niet alleen schermpje is lastig afleesbaar en vooral als kleurenblinde die moeite heeft met Blauw/paars/cyaan en dus het leuke lijntje van een actieve route van een geladen .GPX file.

Nou zag ik dat de Edge 820 ook pijlen weergeeft maar ik weet niet of dat altijd is als je simpelweg een. gpx van strava trekt en er op zet. De vraag dus of iemand dat weet, als dit niet het geval is twijfel of ik voor een Wahoo element bolt zal gaan, iig geen gekloot met kleuren en simpel een .gpx er op zetten of googlemaps route overzetten schijnt met de app een makkie te zijn :)

Dus wat is wijsheid ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Is er niet een open streetmap achtige kaart in zwart/wit die je kunt inladen?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 20:09:
Is er niet een open streetmap achtige kaart in zwart/wit die je kunt inladen?
Viavia heb ik het één en ander kunnen vinden op javawa.net maar alles nét niet wat ik zoek.

Op de bikemotion heb ik uitgebreid hierover staan babbelen bij Garmin en ze vonden het dusdanig interessant en vreemd dat er aardig wat telefoontjes met productmanagers en technische mensen zijn gepleegd ter plekke. Conclusie was dat het in de autonavigatie standaard kan, in een groot aantal hikers-GPS'en ook maar in de Edge serie niet. Ze waren zelf ook met stomheid geslagen.
Stille hoop dat hier softwarematig iets aan gedaan is in de Edge 820 of 520 ofzo maar vrees van niet.

Daarna naar Wahoo gegaan en de medewerker daar had aan een half woord genoeg, hij is ook kleurenblind en heeft het zelfde als ik :+
Dus de kaart van Wahoo is wel duidelijk met het z/w en tekening van de kaart maar ben verder totaal onbekend met het systeem en dacht in het begin dingen te lezen dat een simpele .gpx inlezen niet goed werkt ofzo ?

Giant Neostrack zou nog een optie zijn maar die is gebaseerd op een Bryton en daar heb ik hele slechte ervaring mee :+

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 27-04-2018 20:23 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste