Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:45:
[...]
Eén ding doe ik nooit: een route op mijn toestel plaatsen, ik zorg altijd voor track op het toestel, moet ik afwijken, dan zorg ik wel dat ik terug op mijn route geraak door uit te zoomen en met de kaartgegevens terug op de track kan komen. In het bos kan dat wel eens extra spannend worden, dat is mijn manier van suprise-me :+
Ik vind een 'herrekende' (herberekende?) route wel handig. Maar het heeft soms ook zijn nadelen als je bv een georganiseerde tocht aan het fietsen bent en hij verzint iets nieuws als je een afslag mist. Tracks zijn betrouwbaarder (en volgens mij ook niet kaart afhankelijk) maar in mijn gebruik geef ik de voorkeur aan tbt en neem de nadelen voor lief.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:53
Wat is de reden dat er nog geen "top" fietsnavigatie is?

- Bij de één vind je de route niet terug als je van de surprise me functie afwijkt;
- De andere is weer heel lomp gebouwd;
- De ander vind niet de goede wegen

Waarom is dit zo lastig, om een slank, mooi helder scherm fietsnavigatie die alle mogelijkheden heeft in één te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 12:20
MaStar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:00:
Waarom is dit zo lastig, om een slank, mooi helder scherm fietsnavigatie die alle mogelijkheden heeft in één te bouwen?
Omdat de kosten voor ontwikkeling hoger zijn dan de verwachte inkomsten uit zo'n product, dat dankzij de hoge prijs waarschijnlijk maar door weinig mensen zal worden gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals om daar uw keuze van laten af te hangen, dan kan je nog lang wachten op het voor u perfecte toestel.

Kies gewoon het toestel naar uw smaak en budget en maak op de PC een route aan, genoeg online planners die hetzelfde doen als de 'suprise-me' functie, en je hebt nog de keuze welke richting dat je uit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Welke navigatie heeft de beste weergave, navigatie zichtbaarheid? Garmin of MIO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaStar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:50:
Welke navigatie heeft de beste weergave, navigatie zichtbaarheid? Garmin of MIO?
Al eens wat reviews op nageslagen?
Ken je DC Rainmaker? Is zowat mijn beginpunt als ik iets over sport devices wil te weten komen. Is wel geen fan van Mio Cyclo, maar je komt wel alles te weten over Garmin Edge en Wahoo Fitness Elemnt.

Je vroeg naar info over de Garmin Edge 1000 vs Mio Cyclo 200, en dat is al een wereld van verschil. Als je wilt vergelijken moet je naast de Edge 1000, de Cyclo 605 HC zetten van Mio om enige vorm van vergelijking te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MaStar schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:00:
Wat is de reden dat er nog geen "top" fietsnavigatie is?
Kosten baten verhaal. Dat wij veel fietsen wil niet meteen zeggen dat de rest van de wereld dit ook doet en daar ook meteen behoefte bij heeft aan navigatie. Het animo is in Nederland al relatief matig, laat staan buiten waar fietsen als straf beschouwd wordt.
- Bij de één vind je de route niet terug als je van de surprise me functie afwijkt;
- De andere is weer heel lomp gebouwd;
- De ander vind niet de goede wegen

Omdat wegen constant veranderen, omdat er bedrijven zijn die van hun kaarten een verdienmodel gemaakt hebben en in een perfect wereld zal OSM/OFM zonder fouten bestaan, maar omdat het door gewone amateurs wordt bijgehouden ontstaan hier makkelijk(er) fouten in. Omdat een klein pakket en een groot scherm niet samengaan, omdat er nog geen scherm is dat en betaalbaar is, en energiezuinig en goed werkt in het licht en in het donker, touchscreen heeft en toch waterdicht is. Vooral op het gebied van scherm / leesbaarheid worden nog geen grote stappen gemaakt in vooruitgang.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik ga eerst maar eens mijn mobiel gebruiken voor navigatie :) Heb nu de app "Map My Ride".
Nu nog een stuurhouder van 15 euro en klaar :)

Iemand nog een tip voor goede fiets (race) navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@MaStar Het is maar net wat je fijn vind werken. Ik denk dat de osm app de meeste details heeft maar het is niet de meest eenvoudige (gebruiksvriendelijke) app. Komoot is wel fijn, maar kost eenmalig geld, je kan 'm eerst gratis proberen binnen een klein gebied. Verder zijn er heel veel andere.
Kijk anders ook eens bij het grote android turn by turn navigatie topic.

[ Voor 11% gewijzigd door rockhopper op 16-02-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Wahoo Element - welke routes moet je hiervoor inladen om , ook als je van de route af gaat, weer terug op de route te komen?

Strava routes werkt dit niet volgens mij. Als je dus van de route afwijkt kom je niet makkelijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
rockhopper schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Ik vind een 'herrekende' (herberekende?) route wel handig. Maar het heeft soms ook zijn nadelen als je bv een georganiseerde tocht aan het fietsen bent en hij verzint iets nieuws als je een afslag mist. Tracks zijn betrouwbaarder (en volgens mij ook niet kaart afhankelijk) maar in mijn gebruik geef ik de voorkeur aan tbt en neem de nadelen voor lief.
Welke navigatie gebruik jij? Ik vind herberekenen ook wel een voorwaarde voor fietsnavigatie. Bolt heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
ahlers schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:45:
Afgelopen weekend de eerste ritten met de wahoo elemnt bolt gefietst. Zeer tevreden over het apparaat!

Waar ik wel tegen aanliep is een wegafzetting en hierdoor moest afwijken van de vooraf aangemaakte route en dat de route niet automatisch herberekend werd. Is het bekend of dit nog wordt opgeleverd in een update?
Dit bovenstaande dus. Dat vind ik het grote nadeel van de wat goedkopere (Element bolt) toestellen. Je moet dan in feite wel de route volgen, afwijken is geen mogelijkheid. Geeft m.i. te weinig vrijheid voor een lekker rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

MaStar schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:18:
[...]
Welke navigatie gebruik jij? Ik vind herberekenen ook wel een voorwaarde voor fietsnavigatie. Bolt heeft dat niet.
Garmin Oregon 600 met Open Fiets Map. Puur op telefoon sygic (niet geschikt voor fiets), maps / osm / komoot. Maar dat zijn altijd situaties waarbij ik ongepland iets wil doen, met voorbereiding kies ik altijd voor de oregon die zowel voor routes die ik zelf maak als simpele ga naar adres xxxx prima werkt en alles herberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Vandaag kreeg ik op mijn Bolt opeens een aantal keer een piepje met een schermnotificatie tijdens mijn fietsrondje. Denk dat dit n.a.v. de laatste update is, maar ik weet niet wat ik nou precies gezien heb. Het leek een soort TBT aanwijzing, maar er stond geen echte aanwijzing in het scherm. Eigenlijk kon ik al fietsende ook niet goed lezen wat er stond. Enige wat ik duidelijk zag was een rondje met een stip er in en een afstand er onder. Leek wel een POI ofzo?
Raar is dat ik dit rondje vaker fiets (en dus gewoon een 'oude' route heb ingeladen) en dit nooit eerder heb gezien. Weet iemand wat dit is?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammerhead Karoo in-depth review door DC Rainmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
De Hammerhead Karoo is binnen! De eerste reactie is dat het best een fors apparaat is, al went het snel. Het scherm is fantastisch, interface werkt goed.
Het is echter wel ook uit de reacties op deze facebook groep: https://www.facebook.com/groups/1874465692597782/
te zien dat het apparaat nog in de eerste fase zit, er moet nog veel gebeuren wil het op niveau mee kunnen acteren. Dat is echter precies iets waar ik op gerekend had, en juist die kick van updates daar heb ik op ingeschreven. Ik had niet verwacht dat het een Garmin killer zou zijn vanaf de start, maar dat het wel in de toekomst dat kan zijn. Die rit wil ik graag meemaken :)

Morgen de eerste rit, eens kijken hoe het bevalt!

Edit: kan me dus ook best vinden in bovenstaande review.

[ Voor 4% gewijzigd door I-King op 23-02-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
DHL net aan de deur met een Karoo. Ben benieuwd :)

Mooi apparaat, voelt stevig aan. Bediening wijst zichzelf. Ik merkt wel dat er nog e.e.a. aan ontbreekt, ik hou nu een lijstje bij van zaken die ik nog mis, dan zal ik dat tzt met Hammerhead delen.

Wat ik wel vreemd vind is dat de mappen blijkbaar niet op het apparaat staan. Je moet zelf een offline map aanmaken, maar die is zo klein dat je niet eens heel Nederland kan downloaden. Je moet dus meerdere stukken downloaden, terwijl er 9GB vrij geheugen is.Vreemd dat dit zo ontworpen is. Zelfs mijn huidige Mio Cyclo 315HC heeft heel Europa on-board....

[ Voor 88% gewijzigd door Microkid op 23-02-2018 20:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Hier ook de karoo ineens binnen leuke verrassing. Zondag testen, zitten nog wel wat bugs in offline mappen downloaden lijkt de hele tijd te mislukken.

En ik meende ook dat is iets van surprise route functie inzat.

EDIT: ik zie dat ik hem nog moet updaten miste de ANT+ functie.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyrus The Virus op 23-02-2018 20:13 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ook ik heb de mijne ontvangen, tot mijn verassing. Geen mail, geen track en trace code dat het onderweg is, gewoon out of the blue een pakketje aan de deur. Niet dat ik klaag, maar dat had beter gekund.

Eerste indrukken na een kort ritje:
  • fantastisch scherm
  • groot maar degelijk
  • jammer dat er geen kaarten op staan, maar dat je deze zelf moet downloaden en dat dit niet per regio/land gaat maar per gebiedje dat je zelf maar een beetje moet selecteren.
  • wifi verbinding valt af en toe weg
  • bediening is makkelijk en duidelijk, scherm reageert goed
  • de barfly houder werkt ook fijn, al is het vastmaken en losmaken met een losse bout en schroef minder fijn als bij wahoo waar je alleen een schroef hebt. Ik vermoed dat ik die bout nog wel een keer ga kwijtraken.
  • het icoontje dat aangeeft waar je bent is echt veel te groot, ongeveer een volle cirkel ter grootte van een ouderwets dubbeltje met daarin een pijl. Haal de cirkel weg en maak er gewoon een pijl van, dan zie je tenminste ook waar de wegen lopen.
  • enorm veel ruimte voor datavelden, erg fijn en makkelijk om in te delen. Dit indelen gaat niet tijdens een activiteit. Een boel parameters ontbreken nog, zoals ook DCRainmaker al heeft aangekaart.
  • ik mis de autolap functie, en ik zag de autopauze functie niet, de autopauze heb ik inmiddels gevonden
Ik heb nog geen route gemaakt of als navigatie gereden, dat staat binnenkort op het programma. Je kan de kaart makkelijk en snel draaien (noord of koers boven) en ook in en uitzoomen gaat fijn met pinch-zoom.
Het is duidelijk een nog ruw product dat gepolijst dient te worden, maar ik ben er voorlopig erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
@rockhopper De basis kaarten zouden op het device moeten staan. Je kan detailkaarten downloaden voor offline gebruik. Echter gaat dat inderdaad erg onhandig, het is niet eens mogelijk om Nederland als geheel te downloaden. Wel vreemd, want mijn Mio 315HC heeft gewoon heel west europa er op staan.
Voor meer informatie over feature requests en bugs kan je op de Hammerhead support site kijken. Er is (helaas) al een flinke lijst van issues gemeld....
Voorlopig is het zeker nog geen Garmin/Mio killer. Dat kan het worden als Hammerhead de komende weken snel met nieuwe software gaat komen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat als we realistisch kijken, we eerder in de termijn van maanden moeten denken. Anders gezegd, als ik rond kerst een toestel heb dat aan de meeste requests/features voldoet prijs ik me al gelukkig.
Verder denk ik dat de bug-killing ook meer tijd nodig zal hebben als je dit vergelijkt met de grote(re) spelers. Het is een klein bedrijf met dus maar weinig mensen die dingen op kunnen lossen en daardoor dus ook maar beperkte manuren per week hebben om dingen op te lossen.

Maar voorlopig blijf ik enthousiast over het toestel. Het voldoet vooralsnog prima aan mijn wensen, al is er veel ruimte voor uitbreiding. En ik moet het toestel nog op de pijnbank leggen voor echte testen.

@Microkid ik begrijp niet goed wat het verschil is tussen een basiskaart die er al op zou moeten staan en een detailkaart. Ik heb maar 200 mb of zoiets opslag in gebruik, dat lijkt me nagenoeg géén kaartmateriaal, al kan ik me hier misschien in vergissen. Het lijkt er ook op dat ik als ik buiten mijn detailkaart scroll ik in een witte wereld (terra incognita) beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Als iemand van zijn Karoo af wilt, houd ik mij aanbevolen... Stiekem toch wel benieuwd ernaar...

[ Voor 4% gewijzigd door whoutman op 26-02-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
whoutman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:08:
Als iemand van zijn Karoo af wilt, houd ik mij aanbevolen... Stiekem toch wel benieuwd ernaar...
Ruilen voor een 1030? haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Microkid schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:11:
[...]

Ruilen voor een 1030? haha ;)
Zometeen mijn Karoo ophalen, nieuwe op de kop getikt via Marktplaats :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
in kan ineens niet meer inlogen op dashboard van karoo hij herkent mijn email niet meer. Iemand meer hier last van ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Doet het hier nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
hmm nu kan ik wel weer wachtwoord reset doen, vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Ben me aan het orienteren op een fietsnavigatie. Ik twijfel tussen de Mio Cyclo 405/605 en de Garmin Edge 820

Eisen:
- turn by turn navigatie op basis van adres of een .gpx (kan met beide?)
- automatisch route herberekenen als je van de route afwijkt (kan met beide?)
- Surprise me: liefst met keuze voor de richting (ivm wind). De Mio heeft surprise me op basis van afstand, tijd en adres. Die laatste kan ik gebruiken als ik vanaf mijn werk naar huis fiets om zo eens een andere route te nemen. Hoe gaat de Garmin om met deze functie?

Zijn er nog afwegingen voor of tegen de een of de andere, want ik kom er niet meer uit...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die laatste kan ik gebruiken als ik vanaf mijn werk naar huis fiets om zo eens een andere route te nemen. Hoe gaat de Garmin om met deze functie?
De suprise-me zal snel uitgewerkt zijn, want hij zal niet telkens iets anders voorstellen...
Lijkt mij interessanter om via Garmin Basecamp één of meerdere routepunten te plaatsen tussen werk/thuis en daar een route van te laten maken. Volgende keer andere routepunten en je hebt opnieuw een andere route, etc.

I.v.m. uw keuze Garmin Edge 820 natuurlijk en als je van die suprise-me idee afstapt heb je nog de Wahoo Elmnt (Bolt). Lees toch maar wat reviews omtrent de Mio, zelfs DCR spendeert er geen reviews meer aan, zegt volgens mij genoeg over de Mio toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
RigolleM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:00:
[...]

De suprise-me zal snel uitgewerkt zijn, want hij zal niet telkens iets anders voorstellen...
Lijkt mij interessanter om via Garmin Basecamp één of meerdere routepunten te plaatsen tussen werk/thuis en daar een route van te laten maken. Volgende keer andere routepunten en je hebt opnieuw een andere route, etc.

I.v.m. uw keuze Garmin Edge 820 natuurlijk en als je van die suprise-me idee afstapt heb je nog de Wahoo Elmnt (Bolt). Lees toch maar wat reviews omtrent de Mio, zelfs DCR spendeert er geen reviews meer aan, zegt volgens mij genoeg over de Mio toestellen.
De wahoo had ik overgeslagen ivm het zwart wit scherm, maar zal er nog eens beter naar kijken.

Wat is er mis met de Mio dan? Ik lees voornamelijk dat ze gebruiksvriendelijker zijn dan de Garmin's...?

Overigens gebruik ik de surprise me functie niet alleen voor woon werk. Ik snap dat het aantal routes beperkt is... Ik ga het ook gebruiken voor rondjes vanaf huis of misschien een keer op vakantie of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Blackouts op 01-03-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er mis met de Mio dan? Ik lees voornamelijk dat ze gebruiksvriendelijker zijn dan de Garmin's...?
Ja, dat zijn ze ook en als je enkel recreatief bezig bent en niet te veel eisen stelt, dan kan dit een top toestel zijn voor jou, lees: uitpakken en wegwezen... Garmin heeft inderdaad een iets hogere leercurve, maar je hebt ook meer mogelijkheden qua sportfuncties en als je met vragen zit zal je makkelijker een antwoord vinden.

De suprise-me kan leuk zijn, maar verwacht niks spectaculairs... en nogmaals hij gaat je niet blijven kunnen verrassen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RigolleM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:08:
[...]
De suprise-me kan leuk zijn, maar verwacht niks spectaculairs... en nogmaals hij gaat je niet blijven kunnen verrassen :-)
De kracht zit hem dan ook niet in de 'surprise' maar meer in het 'maak een route voor me van xx-km, ik wil er niet over hoeven na te denken zolang het maar niet veel langer of korter is'. Dus puur het gemak om los van een telefoon of pc of werk vooraf, lekker onbezorgd een rondje te doen, of je de omgeving nou wel of niet kent.

De naam suggereert dat het om de verassing draait, maar dat zal dus van persoon tot persoon afhangen. Ik blijf het zelf gewoon random route generator noemen.

Ik heb vanmiddag eindelijk tijd om een aantal van mijn garmin routes (.gdb bestand) om te zetten naar gpx zodat ik ze hopelijk dit weekend kan testen met de karoo. Ik moet verder nog een oplossing vinden om de mount aan m'n stuur te krijgen, want m'n tourfiets heeft maar een dun stuur in vergelijking met de racefiets. Misschien een stukje binnenband of wat postbode elastiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De naam suggereert dat het om de verassing draait, maar dat zal dus van persoon tot persoon afhangen. Ik blijf het zelf gewoon random route generator noemen.
Daar doelde ik namelijk op, het is niet zo random als je denkt dat het is. Hoeveel keer denk je een nieuwe route voorgesteld te krijgen vanaf eenzelfde plaats? Je zal de duur/afstand moeten wijzigen om een iets andere route voorgesteld te krijgen, blijf je dezelfde duur/afstand dan krijg je vaak dezelfde route(s) voorgesteld.

Met Easy route app kan je zelf een route samenstellen op de smartphone, een paar routepunten aanduiden en de app maakt een mooie route. Je hebt dan ook een beetje zelf in de hand waar je naartoe wilt, bv. een leuk plekje, bezienswaardigheid, koffiepauze of windrichting. Dankzij DCR kan je dit ook makkelijk op uw Garmin Edge/Wahoo Elmnt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:34

oNo

De garmin 1000 vind ik alleen ook best Lelijk en lomp. Mooie fietscomputers zijn er gewoon nog niet echt :'(
Na verscheidene dedicated fietscomputers van Garmin en Wahoo ben ik op zoek gegaan naar een Android based apparaat.
Op dit moment is de Xperia Active mijn favoriet. Met de juiste navigatie app een wereld aan mogelijkheden.
Voor 45 euro (device 30, navigatieapp 5, stuurmount 10) een in potentie heel leuk ding met acceptabel formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

(dubbelpost)

[ Voor 97% gewijzigd door oNo op 02-03-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oNo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Na verscheidene dedicated fietscomputers van Garmin en Wahoo ben ik op zoek gegaan naar een Android based apparaat.
Op dit moment is de Xperia Active mijn favoriet. Met de juiste navigatie app een wereld aan mogelijkheden.
Voor 45 euro (device 30, navigatieapp 5, stuurmount 10) een in potentie heel leuk ding met acceptabel formaat
Benieuwd naar de batterijduur, in felle zonlicht en welke app je gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Ik denk ergens tussen de 3 en 5 uur SoT. Prima voor mij, zelden dat ik ritten maak die langer dan 4 uur duren. Ik heb er helaas de tijd niet voor. En mocht het toch nodig zijn, de Xperia Active heeft een verwisselbare batterij.

Als app gebruik ik Locus Map Pro. Geweldige app als je de nodige tijd investeert om de hele UI naar wens te maken. Maps (via tiles of vector met een thema), datavelden en shortcuts. Voor een tweaker loont het imho om een dergelijk apparaat te kiezen, al is het alleen maar voor de fun en omdat het kan.

De Xperia Active is niet heel krachtig dus gebruik ik map tiles (offline) wat het zoomen erg snel maakt. Vergeleken met een Garmin Edge 800 of 820 veel sneller. Dat icm autozoom (instelbaar) zorgt er voor dat je tijdens het rijden heel weinig hoeft rond te schuiven en zoomen.

Ik heb verschillende Android devices geprobeerd.
KenXinDa W5 (china phone rugged IP68)
Samsung S5 mini
Sony Xperia Z3 compact
Samsung Galaxy A5 2016
Samsung Galaxy A3 2016
Motorola Defy+
Sony Xperia Active

Ieder apparaat heeft wel z'n voor en nadelen. Ik vind ANT+ belangrijk en het formaat. De Defy+ heeft vergelijkbare afmetingen met de Garmin Edge 1000 maar wel een 0.7" groter scherm en veel hogere resolutie. Helaas geen ANT+, wat veel Sony en Samsung devices wel hebben.

De Xperia Active heeft een 3:2 schermverhouding wat voor maps zeer fijn is. Daarnaast is het apparaat heel erg klein!!

De Sony en Samsung apparaten zijn makkelijk te rooten. Dan kan je een andere kernel gebruiken en het apparaat tweaken voor energiebesparing. Bij de Z3 compact kon ik zo meer dan 5 uur SoT halen met de helderheid van het scherm op automatisch.

Wbt felle zon, een anti-glare screen protector werkt prima. Al gaat dat wel ten koste van wat scherpte.

De devices monteer ik op een garmin mount door op het device (of een case) een garmin adapter te lijmen. Het ziet er dan erg fraai uit op je stuur.

Het is trouwens bizar wat hardware uit 2011 kan. Ik liever zo'n apparaat dan de 820 van 6 jaar later! Die heb ik na een paar weken gebruik weer verkocht. Tov de Z3 compact vond ik het maar erg matig.

[ Voor 5% gewijzigd door oNo op 02-03-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
RigolleM schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Mijn keus is gevallen op een Garmin. Nu alleen nog de keus maken tussen de edge 820, 1000 of 1030.

De 1030 vind ik te duur.

Een wat groter scherm lijkt me wel wat maar de 1000 is alweer een stukje ouder. Qua functionaliteit lijkt er niet veel verschil te zijn tussen de 820 en de 1000.

Is er behalve dat het een ouder model is nog een reden om niet voor de 1000 te kiezen maar voor de 820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
bramv82 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:36:
[...]

Mijn keus is gevallen op een Garmin. Nu alleen nog de keus maken tussen de edge 820, 1000 of 1030.

De 1030 vind ik te duur.

Een wat groter scherm lijkt me wel wat maar de 1000 is alweer een stukje ouder. Qua functionaliteit lijkt er niet veel verschil te zijn tussen de 820 en de 1000.

Is er behalve dat het een ouder model is nog een reden om niet voor de 1000 te kiezen maar voor de 820?
Kennelijk is de 1000 tegenwoordig goedkoper dan de 820?
oNo schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:40:
...
Ieder apparaat heeft wel z'n voor en nadelen. Ik vind ANT+ belangrijk en het formaat. De Defy+ heeft vergelijkbare afmetingen met de Garmin Edge 1000 maar wel een 0.7" groter scherm en veel hogere resolutie. Helaas geen ANT+, wat veel Sony en Samsung devices wel hebben.
...
Dat is eventueel op te lossen met een USB-ant+-adapter

[ Voor 31% gewijzigd door begintmeta op 03-03-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
begintmeta schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Kennelijk is de 1000 tegenwoordig goedkoper dan de 820?
Juist. Daarom twijfel ik tussen de 1000 en de 820. Het feit dat de 1000 alweer wat ouder is doet me twijfelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Blackouts op 03-03-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

...

Het is trouwens bizar wat hardware uit 2011 kan. Ik liever zo'n apparaat dan de 820 van 6 jaar later! Die heb ik na een paar weken gebruik weer verkocht. Tov de Z3 compact vond ik het maar erg matig.
Ik had een zelfde soort idee. Iphone SE op een ToPeak ridecase. Ik gebruik dat dat in combinatie met Komoot als ik een voorafbepaalde route wil rijden en anders met Polar Beat. Echter met deze temperaturen redt de accu het maar een uurtje. Twee weken geleden, toen was het niet eens echt heel koud, had ik een route van 75 km samengesteld. Echter na 50km was de accu leeg. En ik vertrok met 90%.
In de zomermaanden is dit al veel beter, dan kan je wel langere tochten maken.

Ik hoop dat het met jou device wat beter gaat! Ik gebruik nu gewoon een simpele Polar m460 voor de data. Routes inladen wel weer als het weer wat beter is :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

O ja, goed punt. Dat was idd een nadeel van de Z3 compact. 100% bij vertrek, vrij vlot naar 50% en ergens tussen 40 en 20 ging het apparaat vanzelf uit. Eenmaal in een warmere omgeving weer aangezet en dan loopt de accu omhoog tot over de 80%.

Afgelopen maandagochtend met de Xperia Active nergens problemen mee. Regio Zwolle tussen 0630 en 0730 was het aardig fris, iig een aantal graden onder nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ergens tussen de 3 en 5 uur SoT. Prima voor mij, zelden dat ik ritten maak die langer dan 4 uur duren. Ik heb er helaas de tijd niet voor. En mocht het toch nodig zijn, de Xperia Active heeft een verwisselbare batterij.
Ja maar SOT is niet hetzelfde als je toestel als navigatie middel te gebruiken. Tijdens het navigeren maak je 100% gebruik van de GPS-chip en die gaat een serieuze battery-drain met zich meebrengen. Op de fiets heb ik het nog nooit gebruikt, maar wel in de wagen en ik haalde geen anderhalf uur met een Samsung S7 Edge met TomTom Go als navi app.
Je zou dit kunnen oplossen door een battery pack!

Maar het meeste waar ik mij zorgen om maak is de zichtbaarheid van het scherm bij fel zonlicht.

Die Locus Map ken ik niet, maar ziet er alvast knap uit... of het even goed werkt als de software op Garmin, Wahoo, Mio,... devices kan ik mij niet over uitspreken, maar als jij ervaring hebt met de Garmins dan zal je wellicht wel zelf kunnen oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Qua functionaliteit is de 1000 met de diverse updates vrijwel volledig gelijk getrokken met de 820, dus wat betreft de leeftijd zou ik me er niet druk om maken.

Grootste nadeel van de 1000 ten opzichte van de 820 (en 1030) is naar mijn idee de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

De SoT van de Xperia Active is 3 a 5 uur in vliegtuigmodus met Locus Map (track recording 1s) en de gps aan, display op auto brightness.

Ik heb er een CM 10.0 ROM op gezet (Jelly Bean 4.1.2) Helaas is dit de laatste Android versie met ondersteuning voor de ANT+ hardware in dit apparaat. Anders had ik wel gekozen voor een CM 11 ROM voor de betere app ondersteuning.

Hier een vergelijking van de devices. De middelste (Motorola Defy+) heeft het formaat van de Garmin Edge 1000.
https://imageshack.com/a/img922/8457/JsrXWl.jpg

De Sony Z3 compact heb ik trouwens in landscape mode op het stuur.
https://imageshack.com/a/img922/9052/mIWlux.jpg

En een plaatje van mijn gravelracer cockpit:
https://imageshack.com/a/img924/1070/tPLBzh.jpg

En zoals op de foto te zien is is hoe ik verschillende dashboards heb gemaakt. De datavelden zijn geheel naar wens aan te passen. Grootte, positie, kleuren, transparantie. En meerdere dashboards, via een shortcut eenvoudig te wisselen. Als je daar eenmaal aan gewend bent, vind je de rest (andere apps, garmin devices) echt matig!

[ Voor 24% gewijzigd door oNo op 03-03-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Afgelopen weekend weer eens op de Bikemotion geweest en één van mijn doelen was even babbelen met mensen van Garmin en kijken bij Wahoo. Beide geslaagd :)

Bij Garmin eens navraag gedaan over het veranderen van de kleur van een active track op een Edge. De medewerker leek dit een zeer logische functie aangezien deze standaard in de autonavigatie schijnt te zitten maar kon dit na aardig zoekwerk niet vinden op de Edge 1030 die hij daar had. Hij vond de vraag dusdanig interessant dat hij een productmanager ging bellen en daarna nog wat telefoontje ging plegen. Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat dat gewoon niet kan. Hij was zelf erg verbaasd en vond het ronduit belachelijk dat zoiets simpels niet kan op hun producten. Helaas pindakaas dus voor mij en voor hen want er komt dus geen nieuwe Garmin als dat niet kan.

Bij Wahoo wilde ik dezelfde vraag stellen maar voor ik de zin afgemaakt had begreep de vertegenwoordiger precies wat ik bedoelde, hij was (nouja is) zelf ook kleurenblind en was tegen het zelfde aangelopen. Uitendelijk trok hij direct zijn telefoon te voorschijn om wat dingen op een Bolt te laten zien en moet zeggen dat ik echt verbaasd was over hoe makkelijk dat allemaal gaat. Ter plekken een google maps route inladen, gpx inladen, wat instellingen veranderen. Bizar makkelijk als je een Edge 800 gewend bent :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59

Lulukai

God's gift to women

De Wahoo Elemnt en Elemnt Bolt hebben een zwartwitscherm, dus daar heb je toch geen issue met kleurenblindheid?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

@sapphire is het alleen de kleur of is de breedte en het patroon ook aan te passen?

Overigens is zoiets simpels als dit een van de redenen waarom ik ben gaan kijken naar een non-Garmin oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

oNo schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:08:
@sapphire is het alleen de kleur of is de breedte en het patroon ook aan te passen?

Overigens is zoiets simpels als dit een van de redenen waarom ik ben gaan kijken naar een non-Garmin oplossing.
Hoe bedoel je ? Bij Garmin? Want Wahoo is zwart-wit

Bij Garmin is de actieve track paars/Cyaan oid en de hoofdwegen.. blauwig ofzo? Voor mij iig net twee kleuren die ik lastig uit elkaar kan houden en dan op de fiets met een zonnetje of regen is het ondoenbaar :(
Lulukai schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:59:
De Wahoo Elemnt en Elemnt Bolt hebben een zwartwitscherm, dus daar heb je toch geen issue met kleurenblindheid?
Jep, was daar benieuwd hoe het er dan uit zag en naar de feel van het apparaat. En nog wat andere kleine vraagjes waar ik online niet goed uitkwam zoals .gpx van strava halen en inladen als route :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oNo schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:41:
De SoT van de Xperia Active is 3 a 5 uur in vliegtuigmodus met Locus Map (track recording 1s) en de gps aan, display op auto brightness.
Vliegtuigmodus, dat verklaart ook veel natuurlijk.
Je mist nog een paar zaken (live tracking, online synchronisatie naar bv. Strava,...) maar als je daar niet wakker van ligt dan is dit een behoorlijke oplossing.
Je hebt wel wat werk alvorens alles up & running is, vergeleken met een out-of-the-box oplossing zoals Garmin of Wahoo, maar ik kan best geloven dat je door fine-tuning het meer aan uw wensen voldoet dan hetgeen Garmin en Wahoo aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jep, was daar benieuwd hoe het er dan uit zag en naar de feel van het apparaat. En nog wat andere kleine vraagjes waar ik online niet goed uitkwam zoals .gpx van strava halen en inladen als route :)
Was misschien omdat het dusdanig simpel is dat er niks over te vinden is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nee omdat de meeste reviews komen uit de tijd dat de Element Bolt net uit was en er later nog veel functies zijn toegevoegd/updates zijn geweest :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sapphire schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:27:
Nee omdat de meeste reviews komen uit de tijd dat de Element Bolt net uit was en er later nog veel functies zijn toegevoegd/updates zijn geweest :+
Maar het blijft poepsimpel, en je vindt meer reviews als je 'Bolt' weglaat en enkel zoekt op Elemnt. Softwarematig zijn beiden gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDN
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-07-2022

LDN

Volledig ter info, maar ik vind het wel belangrijk om te melden dat klantenservice van Wahoo zeer snel en kordaat werkt.

Ik had namelijk 2 weken terug een probleem ontdekt met de temperatuurregistratie op mijn elemnt Bolt, ging van +92°C naar -41°C.
Heb contact opgenomen met Wahoo via de klantendienst waar er wat zaken zijn verstuurd (enkele ritten en de software versie die ik draaide).
Daarna contact opgenomen met mijn retailer en binnen de 4 dagen was mijn toestel vervangen met een nieuwe.
Bottom line, een zeer tevreden Wahoo gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
LDN schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:59:
Volledig ter info, maar ik vind het wel belangrijk om te melden dat klantenservice van Wahoo zeer snel en kordaat werkt.

Ik had namelijk 2 weken terug een probleem ontdekt met de temperatuurregistratie op mijn elemnt Bolt, ging van +92°C naar -41°C.
Heb contact opgenomen met Wahoo via de klantendienst waar er wat zaken zijn verstuurd (enkele ritten en de software versie die ik draaide).
Daarna contact opgenomen met mijn retailer en binnen de 4 dagen was mijn toestel vervangen met een nieuwe.
Bottom line, een zeer tevreden Wahoo gebruiker.
Maar, heb je die dan gekregen van je retailer (die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie) of van Wahoo?

Ik heb overigens zeer slechte ervaringen met de klantenservice van Garmin.

bramv82 in "Het grote Sporthorloge met GPS topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bramv82 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:50:
[...]
Maar, heb je die dan gekregen van je retailer (die verantwoordelijk is voor de afhandeling van de garantie) of van Wahoo?

Je zou op een vervolg mail eigenlijk wel antwoord behoren te krijgen bij garmin. Iedereen krijgt als eerste reply de standaard reactie firmware update doen, factory reset etc. Het helpt als je logbestanden van ritten/activiteiten meestuurt waar ze de fouten in kunnen zien. Niet dat ik ze verder omhoog wil praten, want een echte goede helpdesk lost natuurlijk meteen problemen op, maar ik ben zelf toch meerdere malen goed geholpen door ze. Er waren wel altijd minimaal twee mailtjes voor nodig en ze hebben per reply meestal een week of soms zelfs langer nodig. Dus genoeg ruimte voor verbetering. Ik wil er wel bij vermelden dat bij mij in alle gevallen de toestellen al buiten de garantie waren (anders zou ik het wel via de winkel afhandelen)

Dat van wahoo binnen 2 weken/4 dagen vervangend toestel klinkt in ieder geval uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
rockhopper schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:56:
[...]

Je zou op een vervolg mail eigenlijk wel antwoord behoren te krijgen bij garmin. Iedereen krijgt als eerste reply de standaard reactie firmware update doen, factory reset etc. Het helpt als je logbestanden van ritten/activiteiten meestuurt waar ze de fouten in kunnen zien. Niet dat ik ze verder omhoog wil praten, want een echte goede helpdesk lost natuurlijk meteen problemen op, maar ik ben zelf toch meerdere malen goed geholpen door ze. Er waren wel altijd minimaal twee mailtjes voor nodig en ze hebben per reply meestal een week of soms zelfs langer nodig. Dus genoeg ruimte voor verbetering. Ik wil er wel bij vermelden dat bij mij in alle gevallen de toestellen al buiten de garantie waren (anders zou ik het wel via de winkel afhandelen)

Dat van wahoo binnen 2 weken/4 dagen vervangend toestel klinkt in ieder geval uitstekend.
Ik heb zelfs na de vervolgmail nog vriendelijk verzocht of ze me wilden antwoorden. Niks op terug gekregen. Dat is nu meer dan een maand geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDN
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-07-2022

LDN

bramv82 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:50:
[...]

Ik heb deze gekregen van de retailer.
De retailer zelf had mij eerst bevestigd dat dit ongeveer een 3 tal weken ging duren (toestel ging worden o^gestuurd naar een firma in Nederland), maar via de klantenservice was er mij al bevestigd dat er een vervangtoestel ging worden voorzien.
En voila, 4 dagen later was alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bramv82 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:26:
[...]
Ik heb zelfs na de vervolgmail nog vriendelijk verzocht of ze me wilden antwoorden. Niks op terug gekregen. Dat is nu meer dan een maand geleden...
Tja dan zou ik gewoon een nieuw ticket maken, het helpt dan dat je het bij de Amerikaanse tak doet, gewoon Nederlands typen en ze sturen je vanzelf door naar garmin nl maar dan zijn er meerdere mensen bij betrokken waardoor de 'ignore' kans sterk afneemt. Zet er ook je vorige ticket nummer in als je in het engels schrijft. Geef duidelijk aan dat je niet tevreden bent met de gang van zaken en dat je probleem nog altijd niet opgelost is. Je hebt uiteraard helemaal gelijk dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn.
En just in case, er zit niks in de spambox he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Nee, niks in mijn spambox :). Het horloge werkt prima, maar niet met die ene lange log. Misschien dat er iets mis was met die log...? Nu die er af is werkt het synchroniseren goed.

Om even terug te komen over mijn aanschaf van een fietscomputer. Ik was bij de Mediamarkt, maar helaas hadden ze de Garmin edge 820 en 1030 niet liggen. Wel hadden ze de Edge Touring. Deze heb ik even bekeken en ik schrok een beetje van de kwaliteit van het scherm. Zit hier hetzelfde soort scherm in als de Edge 820 / 1030 of zijn de schermen van die laatste 2 beter?

[ Voor 19% gewijzigd door Blackouts op 07-03-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit hier hetzelfde soort scherm in als de Edge 820 / 1030 of zijn de schermen van die laatste 2 beter?
Neen het zijn dezelfde schermen.
Bv. de 1000 heeft een resolutie van 240x400 en de 1030 heeft 282x470, niet echt een grote vooruitgang te merken op dit gebied.
Ter info de Edge 820 heeft 200x265, nog een pak minder dus.
Door zo'n lage resolutie toe te passen kunnen meer dan 10h autonomie garanderen.
Een standaard smartphone met bv. een resolutie van 720x1280 haalt met moeite 3h SOT, laat staan dat er nog allerlei extra functies actief zijn (BT, 4G, GPS,...)
MM is nu niet the place to be voor Garmin devices. Hier in België zijn we heel tevreden over AS Adventure, en ik vermoed dat er in NL ook wel dergelijke zaken zijn die meer gespecialiseerd zijn in outdoor toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 12-09 13:48
En wees nou eerlijk, waarom zou je een HD scherm in je fietscomputer willen.. Batterijduur lijkt me veel belangrijker. Dit is ook de reden dat het scherm van de Garmin sporthorloges een stuk minder fancy zijn dan bv een Apple Watch. Je kan snel een week doen met een batterij incl sporten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
M@cer schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 08:45:
En wees nou eerlijk, waarom zou je een HD scherm in je fietscomputer willen.. Batterijduur lijkt me veel belangrijker. Dit is ook de reden dat het scherm van de Garmin sporthorloges een stuk minder fancy zijn dan bv een Apple Watch. Je kan snel een week doen met een batterij incl sporten.
Het ging me ook niet om de resolutie, maar meer de lage helderheid van het scherm en de fletse kleuren wat de afleesbaarheid niet ten goede komt.
Naast de Garmin hing een mio cyclo 200 en die was echt veel beter afleesbaar en had veel fellere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het scherm heeft achtergrondverlichting en kan redelijk fel gezet worden, ik heb nog nooit problemen gehad met het aflezen van het scherm.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je wilt een HD scherm omdat het kan. Met jouw uitspraken komt er natuurlijk geen vooruitgang @M@cer maar ik ben het wel met je eens dat een batterijduur belangrijker is dan een HD scherm. Ik wil gewoon beide en op beide gebieden valt er nog veel te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Als tweaker is imho dit een erg mooi bericht:
https://www.facebook.com/...rmalink/1895273707183647/

In het kort. Op de Hammerhead Karoo kan je via adb android apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
oNo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:49:

Interesant, maakt het wel weer lastig. Twijfel al een tijdje tussen de Wahoo element bolt en de Karoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oNo schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:49:

Leuk toestel voor erbij, kan ik tijdens die saaie duurtrainingen ondertussen naar een filmpje zien via YT... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Ik heb em trouwens besteld, maar wanneer die wordt geleverd is nog onbekend. De eerste batch is geleverd en daarna is het op volgorde van orderdatum.

In elk geval lijkt me dit het perfecte apparaat voor degene die wat tijd wil steken in het customizen om zo het apparaat helemaal naar wens te krijgen. Dit uiteraard binnen de mogelijkheden van de geinstalleerde app. Maar imho is dat heel erg veel.

En in de comments van de facebook link heb ik gelezen dat nog niet bekend is dat ANT+ werkt bij third party apps. Ik heb de poster gevraagd (heeft zelf geen ant+ sensoren) om via de ANT+ tester app te testen of het werkt.
Leuk toestel voor erbij, kan ik tijdens die saaie duurtrainingen ondertussen naar een filmpje zien via YT...
Met 3:2 schermverhouding }:O

[ Voor 11% gewijzigd door oNo op 09-03-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
vandaag eerste ritje gemaakt met de karoo, tijdens het rijden geen problemen (mis toch wel pieper). Alleen heeft hij de helft van de data maar geupload naar strava qua positie punten. Totale afstand en alle hartslag data is wel. Ook is de activiteit niet geupload naar mijn dashboard.
Las ergens op facebook dat er komende week een grotere update zou komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 11-03-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het einde voor mijn Garmin Edge 1000 zit er toch ook wel aan te komen.. Had al een tijdje last van een los zittende power button (bekend probleem), maar helaas nu echt afgebroken.

Zelf een beetje proberen te knoeien om het te repareren, maar dat heeft niet mogen baten.. Vanaf nu kan ik de Garmin alleen nog aanzetten doormiddel van USB. :-(

Mailtje naar Garmin gestuurd en antwoord gekregen dat ik een vervangend exemplaat kan krijgen voor 220 euro!!! Garantie is natuurlijk al voorbij.

Dus maar even verdiepen in een opvolger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57
Wahoo Bolt zou ik zeggen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

M@cer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:34:
Het einde voor mijn Garmin Edge 1000 zit er toch ook wel aan te komen.. Had al een tijdje last van een los zittende power button (bekend probleem), maar helaas nu echt afgebroken.

Zelf een beetje proberen te knoeien om het te repareren, maar dat heeft niet mogen baten.. Vanaf nu kan ik de Garmin alleen nog aanzetten doormiddel van USB. :-(

Mailtje naar Garmin gestuurd en antwoord gekregen dat ik een vervangend exemplaat kan krijgen voor 220 euro!!! Garantie is natuurlijk al voorbij.

Dus maar even verdiepen in een opvolger..
Apart, in 2015 was de kost in de UK hiervoor al minder dan 100 pond. Ik verwijs je even naar deze thread van het garmin forum. Voor een 1030 verwacht ik wel die prijs, weet je zeker dat de helpdesk goed begrepen heeft dat het om de edge 1000 gaat en niet de 1030? (ik heb geen hoge dunk van de communicatie skills van garmin) Anders zelf even kijken wat je bij de UK support los kan peuteren en dit onder de neus van garmin NL stoppen (eventueel extra mailtje naar USA dat ze er in NL maar een zooitje van maken }) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
Ach troost je met deze support. Annemiek van Vleuten heeft momenteel een probleem met haar Garmin 520 waarbij de hoogtemeters niet meer werken. Zij kreeg als reaktie van Garmin om het serienummer op te sturen en door te geven wat ze tot nu toe heeft gedaan om het probleem op te lossen. De WERELDkampioen op de weg nota bene. Die stuur je toch meteen per direct binnen 4 uur een nieuw exemplaar zonder te morren !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

In een ideale wereld wel ja. Maar Garmin heeft volgens mij nog een trager tempo dan ambtenaren met een uurloon die aan het staken zijn. Met een beetje geluk is het binnen 2 weken geregeld. Maar ik zou zelf uitgaan van minstens 3 weken werk.
En wat betreft Annemiek, lol het is ook wat he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb wel erg snel antwoord gekregen, dus wat dat betreft geen klagen.. Maar ik schrok toch wel van de 220 euro. Toch maar even een antwoord gestuurd met een link naar een Garmin Forum.. Ik wil best 220 euro betalen, maar dan wil ik als vervanging een Edge 1030 >:)

Mijn Fenix 3 heeft een kras op het scherm en deze kan ik laten vervangen voor 100 euro, dat vind ik op zich een redelijk bedrag voor een horloge wat duurder is dan de Edge 1000 en wat mijn bovendien mijn eigen schuld is ipv een ontwerpfout in de Edge 1000.
Deze boven de Garmin Edge 820?

[ Voor 25% gewijzigd door M@cer op 12-03-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:57
M@cer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:06:
Absoluut, aantal fietsmaatjes hebben de 520 en 820 zelfs ingeruild voor de bolt.
Minder crashes/vage dingen.
En batterij die gewoon lang mee gaat. (ipv soms opeens stoppen na 4 uur)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Is elke gpx file die te downloaden is, automatisch een turn by turn file voor de wahoo?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
coelho schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:48:
Is elke gpx file die te downloaden is, automatisch een turn by turn file voor de wahoo?
Nee, volgens de eerste hit op google niet:

https://support.wahoofitn...Navigation-on-the-ELEMNT-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
Die had ik gevonden, er staat volgens mij echter niet dat overige methodes NIET voor Turn by Turn zorgen, alleen dat TbT routes zo gemaakt kunnen worden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:39
coelho schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Die had ik gevonden, er staat volgens mij echter niet dat overige methodes NIET voor Turn by Turn zorgen, alleen dat TbT routes zo gemaakt kunnen worden.
Ja dat hadden ze duidelijker kunnen vermelden. Maar zoals ik het lees:
You will receive Turn by Turn navigation on the ELEMNT for routes created using RideWithGPS or Komoot.

Lijken mij dat voor nu, de enige opties. Ze specificeren ook niet aan welke eigenschappen een bestand moet voldoen, zodat je zelf kan bekijken welke tools allemaal werken. Dat had beter gekund inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roet schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Ja dat hadden ze duidelijker kunnen vermelden. Maar zoals ik het lees:
You will receive Turn by Turn navigation on the ELEMNT for routes created using RideWithGPS or Komoot.

Lijken mij dat voor nu, de enige opties. Ze specificeren ook niet aan welke eigenschappen een bestand moet voldoen, zodat je zelf kan bekijken welke tools allemaal werken. Dat had beter gekund inderdaad.
Een paar 10-tallen pagina's terug werd dit gepost:

Javawa RTWtool:

- open bestand: selecteer uw GPX bestand
- Uitvoeren naar: Koersen
- zet vinkje bij Track Koerspunten toevoegen
- ga naar Instellingen (mijn voorkeuren - staat u vrij om die aan te passen)
- bij richtingaanwijzingen: waarschuwen voor bocht op: 0 meter
- waarschuwen bij 50 graden
- (snelheid maakt niet veel uit, zelf ingesteld op 28 km/h)
- vinkjes aan bij: gebruik tijden uit track, gebruik richtingaanwijzing uit routes, gebruik korte aanwijzingen
- bij WAYPOINTS, waarschuwingsafstand 250 mtr
- overige zoals het al automatisch ingesteld is.
- Converteer de rit naar .tcx bestand

Nu heb je een .tcx bestand met koerspunten.

Wanneer je deze rit nu importeert in RideWithGPS heb je links van de pagina een cuesheet met richtingaanwijzingen. Wanneer deze dan op de Elemnt inlaad zal je dus richtingaanwijzingen krijgen op het toestel.

Het is dus 1x de Javawa tool instellen, gpx inlezen en converteren, TCX uploaden in RWGPS en klaar.

Dit zorgt voor T-B-T en het werkt, al meerdere malen op die manier gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

M@cer schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:06:
Mijn Fenix 3 heeft een kras op het scherm en deze kan ik laten vervangen voor 100 euro, dat vind ik op zich een redelijk bedrag voor een horloge wat duurder is dan de Edge 1000 en wat mijn bovendien mijn eigen schuld is ipv een ontwerpfout in de Edge 1000.
[...]
Ja 220€ voor een toestel van 4 plus jaar geleden is niet reëel (of redelijk). De fenix is een iets kleiner toestel dus misschien daarom ook iets goedkoper. Ik was voor mijn Oregon 600 zo'n 90€ kwijt, dat is een toestel dat qua formaat en prijs in de buurt komt van de edge (edge was iets duurder bij het uitbrengen) en dat vorig jaar. Dat vond ik een prima prijs voor een refurbished exemplaar (en je levert uiteraard je oude toestel in). Ik vermoed dus dat er wel een prijscorrectie komt, ik hoop het voor je.

Wat betreft nieuw toestel, ik gebruik de bolt naast de oregon, qua navigatie wint de oregon, qua formaat en gebruiksgemak weer de bolt, qua scherm de bolt, qua kleur weer de oregon. Het is geen landslide overwinning voor één van de twee toestellen.

Ik heb daarnaast ook nog de Karoo van Hammerhead, deze is nog in beta, iets anders kan ik er niet over zeggen. Ik heb er ook pas twee ritjes mee gemaakt, maar scherm en gebruikersgemak zijn in ieder geval dik in orde. Op dit moment geen waardig alternatief voor een edge, zeker niet als je veel sensors koppelt, maar voor het navigatie gedeelte zal het wel een stevige concurrent worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Navigatie vind ik het minst belangrijk, dat gebruik ik zelden... Ik hoop nog op een prijscorrectie, en anders wordt het denk ik de Bolt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Voor wat het waard is: Ik ben inmiddels een paar maanden onderweg met mn edge 25 en die bevalt vooralsnog goed. Ik was in eerste instantie bang dat ik hem na iedere rit aan de lader zou moeten hangen maar dat valt erg mee. Laatst de navigatiefunctie geprobeerd, die is erg basic (volg het lijntje) maar voor de enkele keer dat ik die zal gebruiken lijkt het voldoende.

Ik heb er een chinese cadans- en speed sensor aan hangen en dat werkt ook allemaal zonder problemen. Stats uploaden over bluetooth via mn telefoon... Wat mij betreft een fijne set-up voor weinig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:59

Lulukai

God's gift to women

coelho schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:48:
Neen dus, dat is voor mij het grootste gemis van de Elemnt, die ik voor de rest met veel plezier gebruik.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:53
en stel dat je een gpx file importeert in Komoot of RidewithGPS, is die dan automatisch te converteren voor turn by turn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
buddow schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:50:
en stel dat je een gpx file importeert in Komoot of RidewithGPS, is die dan automatisch te converteren voor turn by turn?
Neen, je moet de truc met de duif toepassen, zie hierboven (Javawa RTWtool).
De meesten denken van holy f*** moet dat echt, maar het is maar éénmaal instellen en daarna heb je T-B-T.
Wil je enkel via smartphone werken, dan ben je inderdaad gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Ik snap dus echt niet dat mensen dat zo graag willen. Links en rechts dat is toch niet zo moeilijk? Lijntje volgen, fertig...

Bolt bevalt mij ook prima. Navi gebruik ik niet vaak, maar als ik het gebruik werkt het prima. Het is wat rudimentair, maar het werkt goed.

Routes teken ik nog altijd met Gpsies. Ik vind dat nog altijd fijner werken dan Komoot en RWGps. Ik open de route op m'n iPhone via de browser en zo importeer je 'm zo in je Wahoo app. Net één stap extra t.o.v. Komoot en RWGps maar dat neem ik voor lief.

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 15-03-2018 09:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

havana schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:10:
Ik snap dus echt niet dat mensen dat zo graag willen. Links en rechts dat is toch niet zo moeilijk? Lijntje volgen, fertig...

Bolt bevalt mij ook prima. Navi gebruik ik niet vaak, maar als ik het gebruik werkt het prima. Het is wat rudimentair, maar het werkt goed.
Omdat het kan? Omdat je bij turn by turn signalen krijgt en bij het volgen van een lijntje niet? Mij maakt het persoonlijk weinig uit, maar mijn vrouw kan niet goed omgaan met tracks, deze heeft echt de prompts nodig van tbt. Ook het herberekenen van routes wordt zeer op prijs gesteld. (terwijl het mij nauwelijks boeit waar ik fiets als het maar lekker buiten zijn is)

Ik weet dat het geen hogere wiskunde is maar men is gewoon gemakzuchtig, daarbij is het voor een aantal mensen die ik ken al een doolhof zodra ze buiten hun bekende wijk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:38
Het fijne van TBT is dat je die kaart niet in beeld hoeft te houden. Daarom wil je dat.
Maar de implementatie van Garmin is ook kut. Vorige week met een maatje gefietst waarbij de Garmin zo'n 20% van de tijd onterecht piepte of niet piepte bij een afslag.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fout positieve prompt is super irritant ja. Maar niet zo erg als dat hij niet piept wanneer het wel moet (fout negatief)

Ik maak nog altijd de meeste routes zelf via mapsource, maar ik begin steeds vaker komoot te gebruiken. Het werkt toch wel fijn vanaf de telefoon/tablet als je ergens al bent (ter plaatse) en je wilt even iets leuks fietsen/wandelen. Daarbij deelt het ook makkelijk. Garmin laat hier grote steken vallen.

Ik heb inmiddels ook twee ritten met de Karoo gedaan.
Het is een fijn scherm en de bediening is ook duidelijk. Maar het is nog niet zonder problemen. Bij één van de twee ritten valt halverwege de hartslagmeting weg, deze bleef bij de bolt wel gewoon mee registreren. Bij lastige punten heeft ook dit toestel moeite met de gps (bruggen, dichte begroeiing bos, hoge gebouwen) maar dat is niet heel verbazend. En bij één rit had ik een max snelheid van ruim 85km/u, leuk voor mijn ego, maar helaas geen reflectie van de werkelijkheid, de bolt gaf 40km/u als max aan op ongeveer hetzelfde punt, dus ergens gaat er toch iets mis.
Nog te doen/te testen: koppelen aan speed/cadans sensor, meer ritjes maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Ik maak nog altijd de meeste routes zelf via mapsource, maar ik begin steeds vaker komoot te gebruiken. Het werkt toch wel fijn vanaf de telefoon/tablet als je ergens al bent (ter plaatse) en je wilt even iets leuks fietsen/wandelen. Daarbij deelt het ook makkelijk. Garmin laat hier grote steken vallen.
Als ik achter mijn PC zit dan gebruik ik ook nog altijd Mapsource. Voor offroad tracks werkt dit nog altijd het beste imho.

Heb je de EasyRoute app al eens getest, werkt ook prima op een mobiel device? Leren kennen door tips van DC Rainmaker.

T-B-T vind ik handig op de weg, omdat ik daar meer op de gegevens pagina sta dan op de kaart pagina. Met de MTB verkies ik de track op de kaart zonder T-B-T omdat de bochten te snel volgen en onnozel wordt van al die beepjes. In het bos werkt het ook niet altijd correct wegens wegvallend GPS signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb nul ervaring met mtb, op de 'gewone' fiets door het bos werkt het meestal wel goed, of merk ik wel binnen 200 meter na een foute afslag of ik verkeerd gegaan ben. Dat zal bij mtb wel niet lukken ;) maar daarom zijn er ook verschillende opties.

@RigolleM Omdat ik al een flink bedrag (in mijn ogen dan) voor komoot heb betaald, ben ik mee vooralsnog hier op gaan focussen. Maar bedankt voor de tip van easyroute app, ik zal hem ook eens een kans geven. Het grote nadeel (op dit moment) is dat komoot nog niet ondersteund wordt bij de Karoo, wel ridewithgps en strava, maar die laatste twee hebben weer abonnementsvorm waar ik niet aan wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:01:
Ik heb nul ervaring met mtb, op de 'gewone' fiets door het bos werkt het meestal wel goed, of merk ik wel binnen 200 meter na een foute afslag of ik verkeerd gegaan ben. Dat zal bij mtb wel niet lukken ;) maar daarom zijn er ook verschillende opties.
Ik rij liever in een echt bos, zoals in de Ardennen... en daar valt het best mee om met T-B-T te rijden, maar ik doe het niet, ben gewoon om zonder T-B-T te rijden op de MTB. Hier in Vlaanderen gebruiken ze bij wijze van spreken iedere boom om een bocht in te leggen, en als je dan T-B-T gebruikt dan wordt je gek van het gepiep van de GPS.
Omdat ik al een flink bedrag (in mijn ogen dan) voor komoot heb betaald, ben ik mee vooralsnog hier op gaan focussen. Maar bedankt voor de tip van easyroute app, ik zal hem ook eens een kans geven. Het grote nadeel (op dit moment) is dat komoot nog niet ondersteund wordt bij de Karoo, wel ridewithgps en strava, maar die laatste twee hebben weer abonnementsvorm waar ik niet aan wil.
Ik heb enkel Strava Premium voor die segmenten eens te testen op de Wahoo. RWGPS, Komoot,... daar begin ik niet aan om daar nog eens geld voor neer te leggen, voor iets wat je gratis ook kunt via Mapsource. Ik snap wel dat je soms holderdebolder een route wilt aanmaken, en dan is het makkelijk met zo'n online routeplanner op een mobiel apparaat. Maar ik plan liever mijn ritten op voorhand, en ik heb altijd mijn Surface bij de hand om op het laatste nippertje (avond voor de rit) nog een aanpassing te moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

rockhopper schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:01:

@RigolleM Omdat ik al een flink bedrag (in mijn ogen dan) voor komoot heb betaald, ben ik mee vooralsnog hier op gaan focussen. Maar bedankt voor de tip van easyroute app, ik zal hem ook eens een kans geven. Het grote nadeel (op dit moment) is dat komoot nog niet ondersteund wordt bij de Karoo, wel ridewithgps en strava, maar die laatste twee hebben weer abonnementsvorm waar ik niet aan wil.
Dan gebruik je Komoot toch als main navigatie app op je Karoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
RigolleM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:01:
[...]
Ik heb enkel Strava Premium voor die segmenten eens te testen op de Wahoo. RWGPS, Komoot,... daar begin ik niet aan om daar nog eens geld voor neer te leggen, voor iets wat je gratis ook kunt via Mapsource.
Ik weet niet wat Mapsource méér biedt dan de gratis versie van RidewGPS (ik gebruik nl. Mapsource niet), maar met de gratis versie van RidewGPS kun je in ieder geval via een webpagina routes maken met informatie van o.a. OpenStreepMap en op meerdere manier de route tekenen (weg volgen of zelf lijnen op de kaart uitzetten). Als je het account van RidewGPS ook via de App van de Bolt instelt, worden deze routes vanuit de App naar de Bolt gestuurd. Zou je tijdens een tocht een aanpassing willen maken, kun je de gratis App (hier al meerdere keren aangehaald) EasyRoute gebruiken. Je tekent de route op het scherm van je smartphone en stuurt deze als FIT bestand naar de App van de Bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinW schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Ik weet niet wat Mapsource méér biedt dan de gratis versie van RidewGPS (ik gebruik nl. Mapsource niet), maar met de gratis versie van RidewGPS kun je in ieder geval via een webpagina routes maken met informatie van o.a. OpenStreepMap en op meerdere manier de route tekenen (weg volgen of zelf lijnen op de kaart uitzetten). Als je het account van RidewGPS ook via de App van de Bolt instelt, worden deze routes vanuit de App naar de Bolt gestuurd. Zou je tijdens een tocht een aanpassing willen maken, kun je de gratis App (hier al meerdere keren aangehaald) EasyRoute gebruiken. Je tekent de route op het scherm van je smartphone en stuurt deze als FIT bestand naar de App van de Bolt.
Het is niet alleen gratis maar ook offline... Al meer dan één keer in de Ardennen gezeten zonder Wi-Fi en/of 4G connectie, daar zit je dan met uw RWGPS oplossing :-)

Voor de rest biedt het niet zoveel meer, zelfs minder denk ik, dan RWGPS, maar ik gebruik het al sinds 2007 en blijf het gebruiken. Ik gebruik het vaker om tracks/routes aan te passen dan nieuwe aan te maken. Ondertussen zo'n 300Mb aan GPX bestanden vergaard en er zit wel altijd ééntje tussen die ik kan gebruiken, mits een paar aanpassingen.

Eigenlijk doelde ik op de betalende versie van RWGPS waar je dan ook de cuesheet (T-B-T) erbij krijgt voor de Wahoo Elemnt wanneer je een route aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
RigolleM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Het is niet alleen gratis maar ook offline... Al meer dan één keer in de Ardennen gezeten zonder Wi-Fi en/of 4G connectie, daar zit je dan met uw RWGPS oplossing :-)
Goed punt :) Ik dacht dat de routes lokaal opgeslagen staan in de Wahoo App. Tot nu toe heb ik blijkbaar altijd 4G connectie gehad op de plaatsen waar ik de route naar de Bolt stuurde.
Voor de rest biedt het niet zoveel meer, zelfs minder denk ik, dan RWGPS, maar ik gebruik het al sinds 2007 en blijf het gebruiken. Ik gebruik het vaker om tracks/routes aan te passen dan nieuwe aan te maken. Ondertussen zo'n 300Mb aan GPX bestanden vergaard en er zit wel altijd ééntje tussen die ik kan gebruiken, mits een paar aanpassingen.
Geschiedenis van 11 jaar gooi je inderdaad ook niet zo snel overboord.
Eigenlijk doelde ik op de betalende versie van RWGPS waar je dan ook de cuesheet (T-B-T) erbij krijgt voor de Wahoo Elemnt wanneer je een route aanmaakt.
De gratis versie van RidewGPS biedt ook Cuesheets aan met TBT navigatie. Misschien was het vroeger niet zo, maar bij het maken van nieuwe routes, heb je deze functie. Daarnaast heb je de mogelijkheid om de Cuesheet aan te passen: verwijderen van (alle) punten of Point-of-Interests toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinW schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:22:
[...]
De gratis versie van RidewGPS biedt ook Cuesheets aan met TBT navigatie. Misschien was het vroeger niet zo, maar bij het maken van nieuwe routes, heb je deze functie. Daarnaast heb je de mogelijkheid om de Cuesheet aan te passen: verwijderen van (alle) punten of Point-of-Interests toevoegen.
Zal het inlezen van GPX bestanden zijn die geen cuesheets aanmaakt, my mistake... daarvoor heb je die betalende versie nodig.
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste