DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:38:
[...]
Je beseft je wel dat dit een sensatiekrant is die openlijk UKIP steunt hé?
Soms verlang ik terug naar de kranten van de 18de eeuw waar men niet als eerste met nieuws trachtte te komen maar met bevestiging van circulerende geruchten door correspondenten die een brief met alle informatie opstuurden die verwerkt werd tot een artikel. Roddelbladen en rommelbladen kon je toen verwisselen in een zin zonder dat de betekenis veranderde en deze hadden vaak ook geen lang bestaan omdat ze al snel hun reputatie hadden verloren en niet meer gekocht en gelezen werden. Dat zou overgens ook een zeer goed model zijn voor de huidige krantenwereld als ze willen overleven.
Verder wie zegt dat meneer van IS niet liegt? De gewone leden van IS en daarmee de meeste jihadistische organisaties zijn fatalistisch ingesteld maar wat IS onderscheid is dat het leiderschap niet achterlijk of fatalistisch is. Zij weten dat een paar duizend aanslagplegers naar Europa sturen en deze aanslagen laten plegen pure zelfmoord is en eindigd met hun vernietiging. Een kalifaat oprichten om het vervolgens binnen een paar jaar totaal te laten vernietigen door "de heidenen" is een zeer slechte langetermijnstrategie. Het leiderschap van IS komt voort uit het voormalige leger van Saddam Hossein en als ex militairen weten ze wel het een en andere van strategie.
De nummers die IS doorgeven zijn natuurlijk absurd en ongeloofwaardig. Maar laten we nuchter zijn en toegeven dat onder de vluchtelingen mensen van IS zijn.. Ook al zijn het er maar 100, zijn het er 100 teveel en net daarom moet er screening gebeuren met alles erop en eraan om dit mensen tegen te houden.
Nu iedereen heeft hier al methode's/denkwijzen neergezet, maar laten we realistisch zijn.. Het staduim van voorkomen zijn we allang voorbij dus kunnen we het vanaf heden enkel maar ondergaan.
Eén ding is voor mij wel zeker, dit gaat zeker niet goed aflopen.. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de tijd zal het ongetwijfeld uitwijzen.
Nog even wat cijfers over de gedachtengang van moslims in onderstaande landen:
Slechts één interpretatie van de islam:
Duitsland 57,1 procent, Frankrijk 81,7, Nederland 74,3, België 82,2, Oostenrijk 79,1 en Zweden 67,4.
Religieuze wetten zijn belangrijker dan de seculiere wetten:
Duitsland 45,1 procent, Frankrijk 73,2, Nederland 70,0, België 69,6, Oostenrijk 73,1 en Zweden 52,1.
Eens zijn met alledrie de bovenstaande fundamentalistische thema's:
Duitsland 29,9 procent, Frankrijk 52,3, Nederland 44,6, België 52,5, Oostenrijk 55,2 en Zweden 30,8.
Geen homo-vrienden:
Duitsland 61,0 procent, Frankrijk 57,6, Nederland 47,4, België 60,9, Oostenrijk 70,8 en Zweden 42,9.
Joden zijn niet te vertrouwen:
Duitsland 28,0 procent, Frankrijk 43,4 , Nederland 40,4, België 56,7, Oostenrijk 64,1 en Zweden 36,8.
Het Westen wil de islam vernietigen:
Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.
Eens zijn met alledrie de bovenstaande opvattingen:
Duitsland 14,4 procent, Frankrijk 25,0, Nederland 21,7, België 35,0, Oostenrijk 43,2 en Zweden 19,0.
[
Voor 21% gewijzigd door
Rubberen op 07-09-2015 20:07
]