[ZT] Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 15.179 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bv202 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:21:
Wanneer nemen deze landen hun verantwoordelijkheid? Uiteindelijk is de cultuur véél meer gelijklopend dan de onze.
Wat is het toch altijd makkelijk om te wijzen naar andere landen moet ik dan concluderen.

Wij bombarderen het plat en daarna moeten ze niet bij ons aankomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Gomez12 schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:42:
[...]

Wat is het toch altijd makkelijk om te wijzen naar andere landen moet ik dan concluderen.

Wij bombarderen het plat en daarna moeten ze niet bij ons aankomen.
Je weet niet echt heel goed waar bijv IS zijn wapens vandaan heeft gehaald enzo he?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Veel gekregen van hun goede vrienden in Saudie Arabie? Veel opgeslagen in Irak en door de VS achtergelaten aan hun Iraakse vrienden, waarna het halve leger overliep?

Zeg het maar, welke betrokkenheid is dat precies.
Misschien is het in Nederland anders, maar hier in België is er een groot tekort aan laaggeschoolde jobs.
Hier in Nederland ook. En ondanks dat arbeidsverdringing door robotica, polen enzo een gigantisch probleem is voor de onderklasse is er geen hond (SP wel trouwens) die er iets mee doet. Juist die veenbrand zorgt voor constante onrust en stemmen op de PVV.
Maar dat is een op zichzelf staand probleem en niet perse met vluchtelingen van toepassing; sowieso mogen vluchtelingen niet eens werken en zijn deze mensen op de vlucht. Je kan niet altijd een probleem afketsen met 'maar we hebben probleem A ook al' omdat ieder probleem zijn eigen oplossing verdient. Anders is het altijd het negeren van probleem B door probleem A. Huis in de fik en geen brandweer? Probleem A. Jodenhaat een probleem, ja maar probleem A.... enzovoort. Het blokkeert op den duur alles en jij, de verdrongen arbeider, ik, de gemiddelde VVD-stemmer, SP-stemmer of de vluchteling hebben er niets aan.

[ Voor 71% gewijzigd door Delerium op 07-09-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Delerium schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:46:
Veel gekregen van hun goede vrienden in Saudie Arabie? Veel opgeslagen in Irak en door de VS achtergelaten aan hun Iraakse vrienden, waarna het halve leger overliep?

Zeg het maar, welke betrokkenheid is dat precies.
Ik wilde nog een Turkije en Amerika erin gooien, ik moet nog een keer een degelijk onderzoek hier naar doen. (mocht iemand iets bij de hand hebben dan laat ik me graag informeren. :) )
Maar dat Saudi Arabie 0 betrokkenheid heeft is geenszins waar.
Dan ook de 100'miljoenen richting anti terror organisaties in Amerika.

Ok, even een stapje terug. Ik lees nu zoveel tegenstrijdige berichten dat ik het spoor even bijster ben. Extra info is zeker gewenst.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hier in Nederland ook. En ondanks dat arbeidsverdringing door robotica, polen enzo een gigantisch probleem is voor de onderklasse is er geen hond (SP wel trouwens) die er iets mee doet. Juist die veenbrand zorgt voor constante onrust en stemmen op de PVV.
Maar dat is een op zichzelf staand probleem en niet perse met vluchtelingen van toepassing; sowieso mogen vluchtelingen niet eens werken en zijn deze mensen op de vlucht. Je kan niet altijd een probleem afketsen met 'maar we hebben probleem A ook al' omdat ieder probleem zijn eigen oplossing verdient. Anders is het altijd het negeren van probleem B door probleem A. Huis in de fik en geen brandweer? Probleem A. Jodenhaat een probleem, ja maar probleem A.... enzovoort. Het blokkeert op den duur alles en jij, de verdrongen arbeider, ik, de gemiddelde VVD-stemmer, SP-stemmer of de vluchteling hebben er niets aan.
Asielzoekers mogen hier werken na 6 maanden en er gaan stemmen op om dit te verlagen naar 3 maanden (België). Dit probleem is echt wel van toepassing op de vluchtelingen: zij willen hier komen wonen en zullen dus ook moeten kunnen bijdragen aan onze maatschappij. Het klopt misschien dat dit nu nog geen prioriteit is, maar dat zal het in de toekomst wel worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Ik vind het simpelweg onverantwoord van Duitsland om dit jaar alleen al 800 000 migranten uit andere landen te accepteren. Begrotingsoverschot oke, maar dat is zuurverdiend geld, en bovendien is 800 000 ook niet zomaar een klein getal. Maar het dooddoener natuurlijk, is dat het merendeel van het Duits volk dat niet wil, en je dient in een democratie, de wil van het volk te vertegenwoordigen - volksvertegenwoordigers, niet zelfvertegenwoordigers.

Worden deze lui überhaupt gescreend en gefilterd naar terrorisme-gevaar? Ik vind het erg onwenselijk om in een post 9/11 wereld, om zomaar hele horde's mensen binnen te laten zonder enige controle. De meesten hebben niet eens papieren. En dan gaan politici zeiken dat het volk meer privacy in moet leveren ten koste van de veiligheid?

En hoe staat het eigenlijk met hun inentingen en de volksgezondheid? Zijn ze überhaupt ingeënt tegen ziektes die hier in het Westen zijn onderworpen (bewältigt)? Geen papieren, geen zekerheid hierover toch?
Bei der Bundespolizei werden 3000 zusätzliche Stellen für die kommenden drei Jahre geschaffen, der Bundesfreiwilligendienst soll um bis zu 10.000 neue Stellen aufgestockt werden.
Is dit eigenlijk wel genoeg? Moeten er niet nieuwe plaatsen bij de Inlichtingendiensten komen om deze mensen in de gaten te houden? Wat doet Duitsland eigenlijk aan terrorismebestrijding, want met een plotselinge toename van mensen, neemt de kans op gevaar altijd mee toe, ongeacht wat voor afkomst ze hebben. Met andere woorden, hoe meer mensen ergens zitten, hoe meer potentiële terroristen.

Óf ze moeten kappen met meedoen aan al die onzinnige buitenlandse oorlogen met de VS. Dat zal de terroristen geen motief meer geven om aanslagen te plegen.
Vorig jaar juni ontvoerde de soennitische extremisten van Islamitische Staat (IS) 46 Turken uit het Noord-Iraakse Mosul.

De gegijzelde Turken werden gebruikt om druk uit te oefenen op de Turkse regering. Ze werden na ruim drie maanden vrijgelaten.
Dat was dus vóórdat Turkije mee begon te doen aan de VS-luchtaanvallen. Nu zijn de speelregels veranderd. Ik vrees voor de veiligheid van deze groep:
Achttien Turken die in Irak werken, zijn woensdag in de hoofdstad Bagdad ontvoerd. Dit heeft regeringswoordvoerder generaal Saad Maan bekendgemaakt.

Volgens Ankara is toen geen losgeld betaald en is de vrijlating te danken aan goede contacten met soennitische stammen in Irak. De vrijlating zou zijn goedgekeurd door IS-leider Abu Bakr al-Baghdadi omdat Turkije zich openlijk weigerde aan te sluiten bij de internationale coalitie tegen IS.

Recent heeft Turkije zich alsnog aangesloten bij de militaire coalitie die door de VS wordt aangevoerd en voornamelijk luchtaanvallen uitvoert in Irak en Syrië.

*Beiden citaten hierboven hebben dezelfde bron:
http://www.nu.nl/buitenla...n-ontvoerd-in-bagdad.html
Die Höchstdauer zur Aussetzung von Abschiebungen wird von sechs auf drei Monate reduziert.
Tja, ik zie dit niet zo een groot impact hebben, 3 maanden of 6 maanden wat maakt het uit? Als ze niet vertrekken, vertrekken ze niet.

Daarbij komt dat ik dat sterk vermoed dat het oorlogsverleden des lands een doorslaggevende rol heeft in de huidige politieke beslissingen. Alsof ze oude zaken goed willen maken door te laten zien wat voor een aardig volk ze toch wel zijn. Terwijl andere landen die minder schuldig waren in WO 2 zoals Brittannie, Hongarije, en dergelijke dat helemaal niet voelen en gewoon streng optreden tegen de vluchtelingenstromen zoals het hoort. Onlangs beloofde Duitsland Griekenland zelfs geld terug te storen dan wel kwijt te schelden ivm een oorlogsmisdaad aldaar.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik betwijfel of het in Nederland anders is, maar ik hoop dat iedereen beseft dat je voor bijna elke vluchteling heel je leven mag gaan betalen. Waarom zouden ze werk zoeken als ze een uitkering krijgen dat wij als laag beschouwen, maar voor hen overkomt als het paradijs op Aarde? En diegenen die het echt goed menen en willen werken, waar gaan ze dat dan juist doen?
IN principe krijg je geen uitkekring als je niet solliciteert etc
Het is ook niet dat deze mensen over het algemeen goed willen integreren:
http://www.gva.be/cnt/dmf...s-geen-nederlands-spreken
Welke taal spreken ze dan? Nogal relevante vraag aangezien een groot deel van belgie frans spreekt. Parles-tu français?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:50
Om even aan te tonen in cijfers dat allochtonen meer geneigd zijn om criminele zaken te beoefenen:

Dit is een foto die ik heb uitgeknipt uit een excell document die van de federale overheid zelf is gepubliceerd, dit docu geeft de bevolking per nationaliteit aan (in 2008):

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/30dbgck.png

Hier kan je het volledige bestand zien
http://statbel.fgov.be/nl...p_bevolkingsdichtheid.jsp

Dit is een foto die aangeeft wat de nationaliteit weergeeft die vertoeft in onze gevangenis:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1626vzs.png

Besluit: Ongeveer 1/10 van de belgische bevolking zijn allochtoon.
Daartegen is 46% van de mensen die de gevangenissen bevolkt allochtoon.

Ik weet niet wat jullie daarvan vinden, maar ik sta dus helemaal niet te springen om deze mensen op te vangen.. Ik moet voor mijn werk af en toe een gevangenis bezoeken. Aangezien ik van de streek Brugge ben is dit dus vaak de gevangenis in Brugge. De laatste keer dat ik deze heb bezocht was vorig jaar september, en toen bedroeg de verhouding daar 71% alochtoon!

Ik laat me dus helemaal niet leiden door emoties, maar door ervaring met allochtoon en op cijfers. Als je als leidinggevende je emoties de beslissingen laat nemen ben je in mijn ogen geen leidingevende.

Hoe erg het ook is voor deze mensen, maar het is de volledige verkeerde beslissing om deze mensen ‘tijdelijk’ op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
<knip>

[ Voor 99% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

aardebewoner schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:11:
Ik vind het simpelweg onverantwoord van Duitsland om dit jaar alleen al 800 000 migranten uit andere landen te accepteren. Begrotingsoverschot oke, maar dat is zuurverdiend geld, en bovendien is 800 000 ook niet zomaar een klein getal. Maar het dooddoener natuurlijk, is dat het merendeel van het Duits volk dat niet wil, en je dient in een democratie, de wil van het volk te vertegenwoordigen - volksvertegenwoordigers, niet zelfvertegenwoordigers.

Worden deze lui überhaupt gescreend en gefilterd naar terrorisme-gevaar? Ik vind het erg onwenselijk om in een post 9/11 wereld, om zomaar hele horde's mensen binnen te laten zonder enige controle. De meesten hebben niet eens papieren. En dan gaan politici zeiken dat het volk meer privacy in moet leveren ten koste van de veiligheid?

En hoe staat het eigenlijk met hun inentingen en de volksgezondheid? Zijn ze überhaupt ingeënt tegen ziektes die hier in het Westen zijn onderworpen (bewältigt)? Geen papieren, geen zekerheid hierover toch?
Ik zie hier toevallig een artikel over waarom duitsland toch in vredesnaam zo gastvrij is om al die vluchtelingen op te nemen.
Duitsland zou in de toekomst te weinig harde werkers hebben en teveel bejaarden. Hierom zou men immigranten nodig hebben die lekker aan het werk kunnen om al die bejaarden te verzorgen en van een mooie uitkering te voorzien.

http://www.bbc.com/news/business-34172729
Here are the European Commission's projections from its Ageing Report that was published earlier this year.

It projects that Germany's population will shrink from 81.3 million in 2013 to 70.8 million in 2060, whereas the UK's will rise from 64.1 million to 80.1 million.
.

by 2060 there will be fewer than two Germans under 65 to work and generate taxes to support each German over 65.

Wherever you stand in the debate on whether immigration is a good or bad thing - and most economists would argue that immigration promotes growth - right now immigration looks much more economically useful to Germany than to the UK.

That is perhaps one of the unspoken reasons why Germany is being much more welcoming to asylum seekers from Syria and elsewhere right now.

Dus kom maar lekker naar Duitsland, migrantjes en vluchtelingetjes, en ga daar maar hard aan het werk om belasting te betalen en een bijdrage te leveren aan de duitse samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

aardebewoner schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:13:
Ik vind het eerlijk altijd getuigen van zware onwetendheid en bekrompenheid om mensen af te zeiken die van een uitkering moeten leven. Dat is nou eenmaal het sociaal stelsel waar we voor hebben gekozen.
Een sociaal stelsel zoals het onze valt of staat met een gezonde verhouding tussen het aantal mensen dat bijdraagt en het aantal mensen dat steun behoeft. Dus het lijkt me helemaal niet vreemd dat voorstanders van het sociale stelsel kritisch kijken naar zaken die (in hun ogen) die gezonde verhouding bedreigen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Orion84 schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:24:
[...]

Een sociaal stelsel zoals het onze valt of staat met een gezonde verhouding tussen het aantal mensen dat bijdraagt en het aantal mensen dat steun behoeft. Dus het lijkt me helemaal niet vreemd dat voorstanders van het sociale stelsel kritisch kijken naar zaken die (in hun ogen) die gezonde verhouding bedreigen.
Maar daar gaat het toch niet om. Ik zie nooit het woord 'verhouding' er tussen staan zoals je dat nu brengt. Ik zie eerder, telkens weer, zonder enige nuance uitkeringstrekker dit, uitkeringstrekker dat, gratis huisje, handje ophouden.

Zo simpel werken de zaken niet. Ik zou ook niet klagen als de reacties hetzelfde waren als dat je nu verwoordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Rubberen schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:07:
Om even aan te tonen in cijfers dat allochtonen meer geneigd zijn om criminele zaken te beoefenen:

Dit is een foto die ik heb uitgeknipt uit een excell document die van de federale overheid zelf is gepubliceerd, dit docu geeft de bevolking per nationaliteit aan (in 2008):

[afbeelding]

Hier kan je het volledige bestand zien
http://statbel.fgov.be/nl...p_bevolkingsdichtheid.jsp

Dit is een foto die aangeeft wat de nationaliteit weergeeft die vertoeft in onze gevangenis:

[afbeelding]

Besluit: Ongeveer 1/10 van de belgische bevolking zijn allochtoon.
Daartegen is 46% van de mensen die de gevangenissen bevolkt allochtoon.
toon volledige bericht
Dank voor de cijfers. Nu zien we dat gevangenschap correleert nationaliteit. Valt er meer te zeggen over causaliteit? Naief zou je kunnen vermoeden dat vreemdelingen minder bekend zijn met onze wetten, en dus meer overtreden. Is er onderzoek gedaan naar dit alles? Er is een stigma rond de koppeling nationaliteit en misdaad, dat maakt het lastig natuurlijk. Is er misschien iets anders dat ook correleert? Of nog beter? Onopgeleidde ouders bijvoorbeeld (kan me voorstellen dat dit bij islamieten sterk hoger is, want in die landen is scholing immers opvallend laag). Dan voorspel je direct correct autochtone criminaliteit gok ik zo.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

aardebewoner schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:27:
[...]

Maar daar gaat het toch niet om. Ik zie nooit het woord 'verhouding' er tussen staan zoals je dat nu brengt. Ik zie eerder, telkens weer, zonder enige nuance uitkeringstrekker dit, uitkeringstrekker dat, gratis huisje, handje ophouden.

Zo simpel werken de zaken niet. Ik zou ook niet klagen als de reacties hetzelfde waren als dat je nu verwoordt.
Dat zijn dan dus in feite klachten over mensen die volgens de klager ten onrechte in de groep zitten die gebruik maakt van steun en daarmee de balans in gevaar brengen. Granted, dergelijke klachten zijn lang niet altijd even goed onderbouwd en meer dan eens meer onderbuik dan brain, maar in algemene zin stellen dat iemand die vóór een sociaal stelsel is niet zou mogen klagen over de groeiende groep steuntrekkers is ook tamelijk kort door de bocht.

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 07-09-2015 17:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Brent schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:31:
[...]

Dank voor de cijfers. Nu zien we dat gevangenschap correleert nationaliteit. Valt er meer te zeggen over causaliteit? Naief zou je kunnen vermoeden dat vreemdelingen minder bekend zijn met onze wetten, en dus meer overtreden. Is er onderzoek gedaan naar dit alles? Er is een stigma rond de koppeling nationaliteit en misdaad, dat maakt het lastig natuurlijk. Is er misschien iets anders dat ook correleert? Of nog beter? Onopgeleidde ouders bijvoorbeeld (kan me voorstellen dat dit bij islamieten sterk hoger is, want in die landen is scholing immers opvallend laag). Dan voorspel je direct correct autochtone criminaliteit gok ik zo.
Cultuur hè, cultuur. In marokko en dat soort landen is men denk ik gewend aan een sterke hierarchie en een sterke positie van de vader binnen het gezin. Komt men naar west-europa (nederland, maar waarschijnlijk ook belgie), dan wordt men geconfronteerd met een andere manier van met elkaar omgaan, zo wordt in nederland bijv. veel gesproken en dingen niet autoritair afgedwongen. Ook ontbreekt hier de autoriteit van de vader die in het thuisland wordt geholpen door zijn familie en sociale omgeving. Hierdoor kunnen jongeren ontsporen en daarom oververtegenwoordigd zijn in de gevangenis en criminaliteitscijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Orion84 schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:36:
[...]

Dat zijn dan dus in feite klachten over mensen die volgens de klager ten onrechte in de groep zitten die gebruik maakt van steun en daarmee de balans in gevaar brengen. Granted, dergelijke klachten zijn lang niet altijd even goed onderbouwd en meer dan eens meer onderbuik dan brain, maar in algemene zin stellen dat iemand die vóór een sociaal stelsel is niet zou mogen klagen over de groeiende groep steuntrekkers is ook tamelijk kort door de bocht.
Als we het dan ergens over eens kunnen worden, laat het dan zijn, dat we beide van mening zijn, dat de reacties onderbouwd moeten worden en zeker geen loze kreten en beschuldigingen van steuntrekker of wat al nog meer.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:10

HaterFrame

Well... Poo came out!

http://www.express.co.uk/...ists-into-Europe-Refugees

Tja dit was natuurlijk te verwachten... Ik denk dat we voor een donkere bloedige periode komen te staan... We hebben ons een soort paard van troje op de hals gehaald.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 23:49
Ja ach, die zijn er in Nederland ook wel hoor. Syriegangers die terugkomen "worden in de gaten gehouden"....

Anyways dit kan niet lang goed gaan zo. Blijkbaar hoeven de Baltische staten geen groter aantal vluchtelingen op te nemen, maar andere landen in de EU wel. Ik heb niets tegen vluchtelingen maar de aantallen waarin ze onze kant opkomen kunnen we niet blijven onderhouden imo. Het kan toch niet zo zijn dat er een aantal debiele religieuzen de boel lopen te verzieken en er vervolgens miljoenen mensen op de vlucht slaan.

Naar mijn idee had Europa überhaupt nooit zijn vingers moeten branden aan Syrie, Libie, e.d. Door het steunen van die lokale rebellen wordt het er echt niet beter op. Mensen van mijn leeftijd (30 jaar) kennen alleen maar onderdrukking en zien dan als uitvlucht: Europa. De clusterfuck in het middenoosten is compleet maar niemand wilt ingrijpen omdat ze geen 2e Irak of Afghanistan willen. Chapeau Europa, well done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MetaFrame schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:14:

Tja dit was natuurlijk te verwachten... Ik denk dat we voor een donkere bloedige periode komen te staan... We hebben ons een soort paard van troje op de hals gehaald.
Zag ik ook al op de website van Elsevier.

Meen me te herinneren dat dit eerder al eens voorspeld is. Of dat uit een opiniestuk kwam of uit een reactie van iemand. Maar het was zo dat ISIS deze immigranten stroom expres zo extreem op gang gezet hebben. Juist om onze landen op een andere manier aan te vallen/pesten.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MetaFrame schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:14:

Je beseft je wel dat dit een sensatiekrant is die openlijk UKIP steunt hé? O-)

Soms verlang ik terug naar de kranten van de 18de eeuw waar men niet als eerste met nieuws trachtte te komen maar met bevestiging van circulerende geruchten door correspondenten die een brief met alle informatie opstuurden die verwerkt werd tot een artikel. Roddelbladen en rommelbladen kon je toen verwisselen in een zin zonder dat de betekenis veranderde en deze hadden vaak ook geen lang bestaan omdat ze al snel hun reputatie hadden verloren en niet meer gekocht en gelezen werden. Dat zou overgens ook een zeer goed model zijn voor de huidige krantenwereld als ze willen overleven.

Verder wie zegt dat meneer van IS niet liegt? De gewone leden van IS en daarmee de meeste jihadistische organisaties zijn fatalistisch ingesteld maar wat IS onderscheid is dat het leiderschap niet achterlijk of fatalistisch is. Zij weten dat een paar duizend aanslagplegers naar Europa sturen en deze aanslagen laten plegen pure zelfmoord is en eindigd met hun vernietiging. Een kalifaat oprichten om het vervolgens binnen een paar jaar totaal te laten vernietigen door "de heidenen" is een zeer slechte langetermijnstrategie. Het leiderschap van IS komt voort uit het voormalige leger van Saddam Hossein en als ex militairen weten ze wel het een en andere van strategie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:38:
[...]

Je beseft je wel dat dit een sensatiekrant is die openlijk UKIP steunt hé? O-)

Soms verlang ik terug naar de kranten van de 18de eeuw waar men niet als eerste met nieuws trachtte te komen maar met bevestiging van circulerende geruchten door correspondenten die een brief met alle informatie opstuurden die verwerkt werd tot een artikel. Roddelbladen en rommelbladen kon je toen verwisselen in een zin zonder dat de betekenis veranderde en deze hadden vaak ook geen lang bestaan omdat ze al snel hun reputatie hadden verloren en niet meer gekocht en gelezen werden. Dat zou overgens ook een zeer goed model zijn voor de huidige krantenwereld als ze willen overleven.

Verder wie zegt dat meneer van IS niet liegt? De gewone leden van IS en daarmee de meeste jihadistische organisaties zijn fatalistisch ingesteld maar wat IS onderscheid is dat het leiderschap niet achterlijk of fatalistisch is. Zij weten dat een paar duizend aanslagplegers naar Europa sturen en deze aanslagen laten plegen pure zelfmoord is en eindigd met hun vernietiging. Een kalifaat oprichten om het vervolgens binnen een paar jaar totaal te laten vernietigen door "de heidenen" is een zeer slechte langetermijnstrategie. Het leiderschap van IS komt voort uit het voormalige leger van Saddam Hossein en als ex militairen weten ze wel het een en andere van strategie.
toon volledige bericht
De nummers die IS doorgeven zijn natuurlijk absurd en ongeloofwaardig. Maar laten we nuchter zijn en toegeven dat onder de vluchtelingen mensen van IS zijn.. Ook al zijn het er maar 100, zijn het er 100 teveel en net daarom moet er screening gebeuren met alles erop en eraan om dit mensen tegen te houden.

Nu iedereen heeft hier al methode's/denkwijzen neergezet, maar laten we realistisch zijn.. Het staduim van voorkomen zijn we allang voorbij dus kunnen we het vanaf heden enkel maar ondergaan.
Eén ding is voor mij wel zeker, dit gaat zeker niet goed aflopen.. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de tijd zal het ongetwijfeld uitwijzen.

Nog even wat cijfers over de gedachtengang van moslims in onderstaande landen:

Slechts één interpretatie van de islam:
Duitsland 57,1 procent, Frankrijk 81,7, Nederland 74,3, België 82,2, Oostenrijk 79,1 en Zweden 67,4.

Religieuze wetten zijn belangrijker dan de seculiere wetten:
Duitsland 45,1 procent, Frankrijk 73,2, Nederland 70,0, België 69,6, Oostenrijk 73,1 en Zweden 52,1.

Eens zijn met alledrie de bovenstaande fundamentalistische thema's:
Duitsland 29,9 procent, Frankrijk 52,3, Nederland 44,6, België 52,5, Oostenrijk 55,2 en Zweden 30,8.

Geen homo-vrienden:
Duitsland 61,0 procent, Frankrijk 57,6, Nederland 47,4, België 60,9, Oostenrijk 70,8 en Zweden 42,9.

Joden zijn niet te vertrouwen:
Duitsland 28,0 procent, Frankrijk 43,4 , Nederland 40,4, België 56,7, Oostenrijk 64,1 en Zweden 36,8.

Het Westen wil de islam vernietigen:
Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.

Eens zijn met alledrie de bovenstaande opvattingen:
Duitsland 14,4 procent, Frankrijk 25,0, Nederland 21,7, België 35,0, Oostenrijk 43,2 en Zweden 19,0.

[ Voor 21% gewijzigd door Rubberen op 07-09-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dit is natuurlijk ook geen verassing:
'Grootschalige fraude bij generaal pardon in 2007'

Duizenden asielzoekers die in 2007 een verblijfsvergunning kregen na het generaal pardon, hebben gelogen over hun identiteit. Dat schrijft RTL Nieuws.

Volgens het medium, dat het nieuws op basis van onder andere een bron bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), een anonieme overheidsjurist en ingeziene dossiers meldt, zouden de asielzoekers hebben gelogen over hun identiteit omdat dat handiger zou zijn voor procedures. Zo zouden er nu wekelijks tientallen fraudezaken langskomen bij de IND en een meerderheid van de mensen die onder het generaal pardon vielen een geheel of gedeeltelijk valse identiteit hebben opgegeven.

[...]

Voor sommigen van hen is het hebben van een valse identiteit nu problematisch. De naam en geboortedatum op hun verblijfsvergunning past bijvoorbeeld niet bij de paspoorten van hun vrouw en kinderen die ze willen laten overkomen. Ook naturalisatie is een probleem, omdat de daarvoor benodigde geboorteakte uit het geboorteland niet matcht.
We staan natuurlijk aan de vooravond van een zelfde scenario wat betreft controle van identiteit, hopelijk heeft men er iets van geleerd.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Ramzzz op 07-09-2015 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
defiant schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:14:
Dit is natuurlijk ook geen verassing:

[...]

We staan natuurlijk aan de vooravond van een zelfde scenario wat betreft controle van identiteit, hopelijk heeft men er iets van geleerd.
Denk je nu werkelijk dan men hier iets van leert. De mensen die destijds aan het roer stonden en de asielzoekers juist aanmoedigden om bewust te liegen en te bedriegen om zo een verblijfsvergunning te bemachtigen, staan er nog steeds. Dus wat denk je dat er gebeurd?!

Ik kan het de asielzoekers niet eens kwalijk nemen. Het grote probleem zijn de mensen die het faciliteren.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rubberen schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:04:
De nummers die IS doorgeven zijn natuurlijk absurd en ongeloofwaardig. Maar laten we nuchter zijn en toegeven dat onder de vluchtelingen mensen van IS zijn.. Ook al zijn het er maar 100, zijn het er 100 teveel en net daarom moet er screening gebeuren met alles erop en eraan om dit mensen tegen te houden.

Nu iedereen heeft hier al methode's/denkwijzen neergezet, maar laten we realistisch zijn.. Het staduim van voorkomen zijn we allang voorbij dus kunnen we het vanaf heden enkel maar ondergaan.
Eén ding is voor mij wel zeker, dit gaat zeker niet goed aflopen.. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar de tijd zal het ongetwijfeld uitwijzen.
En we gaan die gekken zeker wel tegenhouden met screening zeker omdat er genoeg in het land zelf radicaliseren en een aanslag kunnen plegen. Zie je nou echt niet wat IS hiermee probeert te bereiken? Dit is nou terreur. Met een simpele uitspraak verpakt in een hyperbool zorgen ze voor wantrouwen tegen iedereen die onder andere hun wreedheden ontvlucht waar zij het slachtoffer van zijn.

Zo kan ik stellen dat deze mensen niet helpen hulp aan terrorisme betekent en daarmee zit ik ongetwijfeld dichter bij de waarheid dan die 4000 IS terroristen die in Europa zouden zijn.
Nog even wat cijfers over de gedachtengang van moslims in onderstaande landen:

Slechts één interpretatie van de islam:
Duitsland 57,1 procent, Frankrijk 81,7, Nederland 74,3, België 82,2, Oostenrijk 79,1 en Zweden 67,4.

Religieuze wetten zijn belangrijker dan de seculiere wetten:
Duitsland 45,1 procent, Frankrijk 73,2, Nederland 70,0, België 69,6, Oostenrijk 73,1 en Zweden 52,1.

Eens zijn met alledrie de bovenstaande fundamentalistische thema's:
Duitsland 29,9 procent, Frankrijk 52,3, Nederland 44,6, België 52,5, Oostenrijk 55,2 en Zweden 30,8.

Geen homo-vrienden:
Duitsland 61,0 procent, Frankrijk 57,6, Nederland 47,4, België 60,9, Oostenrijk 70,8 en Zweden 42,9.

Joden zijn niet te vertrouwen:
Duitsland 28,0 procent, Frankrijk 43,4 , Nederland 40,4, België 56,7, Oostenrijk 64,1 en Zweden 36,8.

Het Westen wil de islam vernietigen:
Duitsland 33,4 procent, Frankrijk 52,5, Nederland 54,4, België 63,0, Oostenrijk 67,1 en Zweden 51,9.

Eens zijn met alledrie de bovenstaande opvattingen:
Duitsland 14,4 procent, Frankrijk 25,0, Nederland 21,7, België 35,0, Oostenrijk 43,2 en Zweden 19,0.
toon volledige bericht
Heb je ook respectabele bronnen voor deze gegevens?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:52:
[...]

En we gaan die gekken zeker wel tegenhouden met screening zeker omdat er genoeg in het land zelf radicaliseren en een aanslag kunnen plegen. Zie je nou echt niet wat IS hiermee probeert te bereiken? Dit is nou terreur. Met een simpele uitspraak verpakt in een hyperbool zorgen ze voor wantrouwen tegen iedereen die onder andere hun wreedheden ontvlucht waar zij het slachtoffer van zijn.

Zo kan ik stellen dat deze mensen niet helpen hulp aan terrorisme betekent en daarmee zit ik ongetwijfeld dichter bij de waarheid dan die 4000 IS terroristen die in Europa zouden zijn.
Dus jij pleit voor geen controle? Gewoon de slagbomen open en kom maar naar binnen?

Waarom zou controle als terreur moeten aanzien worden? Als vluchtelingen zijnde zonder bijbedoeling, wat kan je hier nu op tegen hebben? Welke indruk geef je dan af, alsje wordt opgevangen en het eerste wat men jouw vraagt al begint te weigeren?

Bij een luchthaven moet je ook door verschillende controles heen, dit omdat je achterhoofd weet dat dit nodig is voor de lulletjes eruit te halen.. Dit is toch hetzelfde?

Die laatste 2 zinnen begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Rubberen schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:03:
[...]

Dus jij pleit voor geen controle? Gewoon de slagbomen open en kom maar naar binnen?

Waarom zou controle als terreur moeten aanzien worden? Als vluchtelingen zijnde zonder bijbedoeling, wat kan je hier nu op tegen hebben? Welke indruk geef je dan af, alsje wordt opgevangen en het eerste wat men jouw vraagt al begint te weigeren?

Bij een luchthaven moet je ook door verschillende controles heen, dit omdat je achterhoofd weet dat dit nodig is voor de lulletjes eruit te halen.. Dit is toch hetzelfde?

4000 lijkt me vergezocht (aangedikt) als ik een gok zou moeten doen zou ik eerder zeggen dat het in de buurt van 200 'lone wolves' of 'small pack wolves' gaat. In ieder geval is de terroristische dreiging wel verhoogd, hanteert Nederland wel een dreigingsniveau-systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
aardebewoner schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:16:
[...]

4000 lijkt me vergezocht (aangedikt) als ik een gok zou moeten doen zou ik eerder zeggen dat het in de buurt van 200 'lone wolves' of 'small pack wolves' gaat. In ieder geval is de terroristische dreiging wel verhoogd, hanteert Nederland wel een dreigingsniveau-systeem?
4000 is indd absurd. Onmogelijk maar er zitten er zeker wel bij, mensen die dit ontkennen zitten naar mijn mening op een andere planeet..

Ik weet niet hoe Nederland hier mee omgaat, ik ben zelf belg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:07
DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:52:

[...]

Heb je ook respectabele bronnen voor deze gegevens?
http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/21-09-2014/fragmenten/een-ongemakkelijke-boodschap
There you go.

Precies de reden waarom we deze migraten niet binnen moeten laten. Deze mensen landen op plekken in europa met veel radicaliserende moslims. Hebben ze nog geen extreme opvatting, dan is de kans groot dat ze die in europa oppikken. Het probleem is volgens mij dat de cultuur van deze mensen niet matched met de onze. Als gevolg krijg je het slechtste van beide, met alle nare gevolgen van dien.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Rubberen schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:22:
[...]

4000 is indd absurd. Onmogelijk maar er zitten er zeker wel bij, mensen die dit ontkennen zitten naar mijn mening op een andere planeet..

Ik weet niet hoe Nederland hier mee omgaat, ik ben zelf belg.
Ik kan het alleen geen plaats geven (can't begin to fathom) waarom Nederland, Duitsland en de andere west Euro landen zichzelf dit aan zouden willen doen vooral kort na de terroristische aanslag aan boord van de Thalys-trein. Hoe verkoop je zoiets dan aan het volk?

En in dit geval was het niet eens een radicale Syriër, maar een Marokkaanse man van westerse komaf.

Zojuist heb ik dit gelezen:
On Wednesday, meanwhile, Bild lambasted David Cameron over refugees, dubbing Britain “the slacker of Europe”. It said the UK had taken only 114 refugees for every million of population – a third of the EU average. Germany had taken 905 and Hungary a whopping 3,322, it reported.

However there appeared to be a shift on Thursday with the Sun’s front page and editorial urging the prime minister to help those in situations “not of their own making” saying: “Mr Cameron, summer is over … Now deal with the biggest crisis facing Europe since WW2.”
http://www.theguardian.co...germany-compare-migration

Tja, het is maar de vraag, wie de zaken beter aanpakt lijkt me. Het lijkt me ookdat Duitsland (en vooral Merkel) hun eigen fouten willen goedmaken op het laatste minuut door die andere landen te chanteren tot het accepteren van hun ladingen. En op die manier een paar miljard hier en daar te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:04:
Dat zijn de bekende lies, damn lies and statistics. Het is namelijk ook bekend dat a) die allochtonen gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben en dus hoogstens "van allochtone origine" zijn, en nog belangrijker b) als er gecorrigeerd wordt voor opleiding en economisch niveau, er van die correlatie erg weinig overblijft. Alleen is dat iets wat vaak gevoeglijk vergeten wordt, omdat het niet past in de argumentatie.
Mij lijkt dat lage opleiding en economisch niveau nog een bijkomstig, en erger, probleem is. Niet iets waarvoor je sowieso moet corrigeren als je geen extra criminaliteit wil binnenhalen. Overigens, zelfs als je wel corrigeert, dan nog is er bijv. 2 keer zoveel criminaliteit onder Marokkanen. Eerste hit op Google.

offtopic:
Ik denk eigenlijk dat je teveel in een ivoren toren leeft, tussen hoogopgeleiden, en in de UK. Zou je je tussen de lageropgeleiden in Nederland bevinden, dan zou je wel anders lullen. Deze oproep is specifiek ook voor jou, een stuk beter idee dan hier 10+ posts plaatsen op een dag!
Garyu schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:00:
[iets met nadelen lager opgeleiden]
Hier niet op zitten te wachten ja, of ze er daadwerkelijk nadelen van zullen ondervinden weet ik niet, dat is vooral onderbuik.
Dat dit onderbuik is, dat is jouw mening zonder onderbouwing, waarschijnlijk ben je niet zelf lager opgeleid. Een klein stukje hiervoor staat bijvoorbeeld deze oproep van een vmbo-docent over de huidige nadelen, die negeer je kennelijk liever dan dat je er iets mee doet. Meer immigranten zal die nadelen echt niet minder maken.

Ander voorbeeldje: http://www.nujij.nl/polit...-niet-voor.33318708.lynkx (overigens komt dit vooral door niet willen bouwen, het effect voor lager opgeleiden is er echter wel degelijk). Blok kijkt ook liever de andere kant op, dan dat hij naar de oplopende wachtlijsten voor een sociale huurwoning kijkt.

Te verwachten concurrentie/werkloosheid onder lager opgeleiden is een nog groter issue. Effectief krijgen de hoger opgeleiden goedkope arbeidskrachten erbij door immigratie, en de lager opgeleiden zitten met de brokken (hogere werkloosheid, bijbehorende criminaliteit, verloedering, onhoudbaarheid verworven rechten, enz.); zie iets terug voor een langere uitwerking.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
pingkiller schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:26:
[...]

http://brandpunt.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/21-09-2014/fragmenten/een-ongemakkelijke-boodschap
There you go.

Precies de reden waarom we deze migraten niet binnen moeten laten. Deze mensen landen op plekken in europa met veel radicaliserende moslims. Hebben ze nog geen extreme opvatting, dan is de kans groot dat ze die in europa oppikken. Het probleem is volgens mij dat de cultuur van deze mensen niet matched met de onze. Als gevolg krijg je het slechtste van beide, met alle nare gevolgen van dien.
Goed punt en goede bron. Maar dan is het probleem er dus al, dus geen vreemdelingen toelaten is geen of slechts deels de oplossing. Als onderwijs/opvoeding dan het gebrek is, zouden we daar eens wat meer werk van kunnen maken misschien? Zou dat niet alles op kunnen lossen? In de VS is men ook wat minder cultuurrelativistisch met de toelating van immigranten, en je kunt zeggen wat je wilt, maar integratie als in assimilatie is daar een stuk beter vziw.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rubberen schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:03:
[...]
Behalve dat het toch echt een boot wordt en geen slagbomen die er toch niet meer zijn nee. Opvang in de regio heeft alleen de grenzen bereikt. Landen zoals Saudi-Arabia gaan niks doen, met name Libanon maar ook Jordanië en Turkije hebben genoeg gedaan en UNHCR is zo goed als failliet. Hier lopen we te piepen over een enkele tienduizenden terwijl ze het daar over honderdduizenden of zelfs nog meer hebben. Hier is geen poot uitgestoken naar ze. Vreemd dat ze hiernaartoe komen als daar soms al jaren in slechte omstandigheden in een vluchtelingenkamp zitten zonder toekomst of mogelijkheid om naar huis te gaan. Zeker als je tegenwoordig op internet met een luchtfoto kan zien dat je huis in puin ligt en ook nergens naar terug hebt te gaan. Een land zoals Jordanië of Libanon kan deze mensen geen toekomst bieden en Turkije wil ze geen toekomst bieden. Wat zou jij doen als je nog een beetje geld had en de kans krijgt om naar West-Europa te gaan? Juist ja, je stapt zelf ook op de boot...

Het zijn niet eens de arme en slechtgeschoolden die komen maar mensen die een redelijk leven hadden voor de droogte, hongersnood en toen de oorlog in Syrië. Duitsland speelt hier briljant op in omdat de politiek daar begrijpt dat het mensen zijn die ze hard nodig gaan hebben de komende decennia. Over de Europese deal is nog niet heel veel bekent maar het zou mij niks verbazen als de Oost-Europese landen moeten betalen om geen vluchtelingen op te hoeven vangen. Dan krijgt Duitsland niet alleen de nodige arbeidskrachten maar ook nog eens betaald hiervoor. Dat is een deal die ik Merkel maar al te graag zie maken.

Ik zou zien dat we deze mensen opvangen en een toekomst bieden en niet langer zien als een gevaar maar als een verrijking. Niemand die ooit eens durft te kijken naar de andere kant met de Marokkanen problematiek waar ze systematisch als pispaaltje worden gebruikt. Waarom zou je je inzetten voor een samenleving als je het gevoel hebt er niet bij te horen?

Dat is dus het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
pedorus schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:31:
Dat dit onderbuik is, dat is jouw mening zonder onderbouwing, waarschijnlijk ben je niet zelf lager opgeleid.
Ik vind het ook jammer dat de situatie aan de onderkant van de samenleving zo moeilijk land bij mensen die er niet mee in contact komen. Ik vind dat echt een serieus probleem, met nu al grote gevolgen.
Brent schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:45:
Als onderwijs/opvoeding dan het gebrek is, zouden we daar eens wat meer werk van kunnen maken misschien? Zou dat niet alles op kunnen lossen?
Allereerst moet dan beseft worden dat het een probleem is, zover zijn de meeste invloedrijke beleid-en opiniemakers in Nederland nog lang niet. Daarnaast gaat probleem gaat veel verder dan alleen onderwijs/opvoeding en zal het een enorme investering vergen in tijd en geld wat een groot politiek risico is. Immers als dit wordt toegegeven is dat een radicaal andere visie dan altijd is uitgedragen, waarmee je xenofobische partijen in de kaart speelt.

Ik heb het volgens mij wel es eerder gezegd, maar ik heb idee dat de angst voor extreme/xenofobisch partijen verlammend werkt voor het inzien en oplossen van dit soort problematiek.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:58:
[...]

Behalve dat het toch echt een boot wordt en geen slagbomen die er toch niet meer zijn nee. Opvang in de regio heeft alleen de grenzen bereikt. Landen zoals Saudi-Arabia gaan niks doen, met name Libanon maar ook Jordanië en Turkije hebben genoeg gedaan en UNHCR is zo goed als failliet.
Waarom zou Saoedi Arabië überhaupt vluchtelingen moeten opnemen? Dat is geen normale staat, dat is een islamitisch extremistische sharia-staat, en de meeste vluchtelingen/migranten zouden niet eens in the Kingdom graag willen wonen. Bovendien heeft de overheid SA een reputatie voor wrede praktijken tegen buitenlanders en de bevolking heeft het ook niet zo op ze.

De andere golfstaten evenmin met mogelijk de uitzondering van UAE. Maar volgens mij is dat ook een andere cultuur dan in Syrië heerst.
Het zijn niet eens de arme en slechtgeschoolden die komen maar mensen die een redelijk leven hadden voor de droogte, hongersnood en toen de oorlog in Syrië.
Kun je dat bovengenoemde over aantal hoog- en laaggeschoolden onderbouwen met een bron? Thanks.
Duitsland speelt hier briljant op in omdat de politiek daar begrijpt dat het mensen zijn die ze hard nodig gaan hebben de komende decennia.
Het enige probleem is dat de oorspronkelijke bevolking van Duitsland ieder jaar krimpt met ~0,18% terwijl ieder jaar 1% van de bevolking het land van buitenaf binnenkomt.

Dus je gaat de huidige bevolking met deze tempo vervangen met midden oosterlingen?
Ik zou zien dat we deze mensen opvangen en een toekomst bieden en niet langer zien als een gevaar maar als een verrijking. Niemand die ooit eens durft te kijken naar de andere kant met de Marokkanen problematiek waar ze systematisch als pispaaltje worden gebruikt. Waarom zou je je inzetten voor een samenleving als je het gevoel hebt er niet bij te horen?
In theorie is dit een prachtig idee, in de praktijk gebeurt het bijna nooit zo grandioos. Je hebt er altid groeperingen die tegen elkaar afzetten.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Yup, ik ben ook wel benieuwd naar de bron eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
DaniëlWW2 schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:58:
[...]

Behalve dat het toch echt een boot wordt en geen slagbomen die er toch niet meer zijn nee. Opvang in de regio heeft alleen de grenzen bereikt. Landen zoals Saudi-Arabia gaan niks doen, met name Libanon maar ook Jordanië en Turkije hebben genoeg gedaan en UNHCR is zo goed als failliet. Hier lopen we te piepen over een enkele tienduizenden terwijl ze het daar over honderdduizenden of zelfs nog meer hebben. Hier is geen poot uitgestoken naar ze. Vreemd dat ze hiernaartoe komen als daar soms al jaren in slechte omstandigheden in een vluchtelingenkamp zitten zonder toekomst of mogelijkheid om naar huis te gaan. Zeker als je tegenwoordig op internet met een luchtfoto kan zien dat je huis in puin ligt en ook nergens naar terug hebt te gaan. Een land zoals Jordanië of Libanon kan deze mensen geen toekomst bieden en Turkije wil ze geen toekomst bieden. Wat zou jij doen als je nog een beetje geld had en de kans krijgt om naar West-Europa te gaan? Juist ja, je stapt zelf ook op de boot...

Het zijn niet eens de arme en slechtgeschoolden die komen maar mensen die een redelijk leven hadden voor de droogte, hongersnood en toen de oorlog in Syrië. Duitsland speelt hier briljant op in omdat de politiek daar begrijpt dat het mensen zijn die ze hard nodig gaan hebben de komende decennia. Over de Europese deal is nog niet heel veel bekent maar het zou mij niks verbazen als de Oost-Europese landen moeten betalen om geen vluchtelingen op te hoeven vangen. Dan krijgt Duitsland niet alleen de nodige arbeidskrachten maar ook nog eens betaald hiervoor. Dat is een deal die ik Merkel maar al te graag zie maken.

[...]

Dat is dus het probleem...
toon volledige bericht
De slagbomen waren natuurlijk een metafoor. Saudi Arabia en Iran doen indd niets, omdat het een gevaar zou zijn voor hun samenleving +dit sociale onrust kan veroorzaken. Stond dus letterlijk in een artikel in de daily mail.. Een land die zelf moslim gezind is vangt geen andere moslims op omdat het voor sociale onrust kan zorgen... Begrijp jij het nog? Wat moeten wij dan met hun?

Laten we maar zeggen hoe het zit, als je besluit om naar europa te komen ben je geen oorlogsvluchteling maar een economische vluhteling. Oorlogvluchtelingen gaan naar een buurland, ze zoeken dus veiligheid op! Niet met één of andere gammele boot een zee oversteken dus.

Je zegt dat we hun een toekomst moeten aanbieden, maar hoe doen we dat dan? In belgie spreekt iedereen van ‘tijdelijke opvang’, moet je die mensen dan volledig inburgeren, een job aan toe vertrouwen en dan plots die mensen terug naar afzender sturen?

Europa moet zich fixeren op huminaire actie’s. Vluchtelingenkampen financieren in omliggende landen etc En miss moeten ze eens overwegen om komaf te maken met de oorzaak van dit gehele fenomeen, namelijk IS/ASSAD.

Dat is dus het probleem zeg je, wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit topic heeft een dieptepunt weten te vinden. Vrij diep.

Nadat sommige posters hier het nodig vonden om zo goed als elke conspiracy theory op vluchtelingen los te laten, wordt nu alles uit de kast gehaald om op de man te spelen, en overige niet-constructieve bijdragen aan deze inmiddels volslagen non-discussie.

Deze gaat op slot.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het topic wordt door een aantal verstokte onderbuik-posters hier misbruikt om al hun grieven uit het ongerijmde jegens 'vreemdelingen' hier breed te etaleren.

Anti-vreemdeling, anti-islam, anti-weetikveel.

Daar gaan noch het topic, noch GoT een podium aan bieden.

Je post hier 1. ontopic, 2. fatsoenlijk en 3. in het Nederlands. En je denkt eerst na voordat je hier iets neerpoot.