Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Tijd op pauze zetten als je iets aan het bouwen bent.;)ShitHappens schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:32:
Okee dat personeelsmanagement is wel vrij fanatiek geworden... In de tijd dat ik om 1 coaster station een gebouw aan het maken was, zijn er 3 werknemers mee gekapt xD
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik werk vanuit huis, maar dat vereist gigantisch veel zelfdiscipline.CH40S schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:57:
Ik heb gisteravond eventjes gespeeld, met name met de wooden coasters. De mijntrein achtbaan is leuk en door de trein voorop geeft het ook snel een gevoel dat de trein soms wat snel door de bochten gaat, dat voelt lekker! De 'normale' houten achtbaan is echt geweldig, het geluid erbij is super en heb ook wel het idee dat de physics een beetje kloppen. Het smaakt in elk geval naar meer en ik kan haast niet wachten tot ik vanavond weer thuis ben vanuit het werk, hahaha!
Hahaha, ik leef met je mee!FitzChevalric. schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:00:
Ik werk vanuit huis, maar dat vereist gigantisch veel zelfdiscipline.
Enige wat mij wel opviel gisteren, was dat het treintje van de normale wooden coaster sneller klimt dan de ketting...
[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 10-11-2016 09:11 ]
Maar ik kan hem alleen delen met vrienden staat er, de optie voor iedereen zie ik er niet bij staan in de workshop.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=796813511
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik denk ook dat enkel vrienden hem kunnen downloaden:harley schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:16:
Heb de python nagebouwd. zo uit mijn gedachten dus zal wel het een en ander een ontbreken.
Maar ik kan hem alleen delen met vrienden staat er, de optie voor iedereen zie ik er niet bij staan in de workshop.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=796813511
Sorry!
An error was encountered while processing your request:
That item does not exist. It may have been removed by the author.
Houten achtbanen zijn werkelijk schitterend, en de geluiden + sfeer maken de game helemaal af!
Het geluid is inderdaad heel gaaf! Bij van die attracties zoals de Insanity hoor je ook dat hoogspanningsgeluid wat je in het echt ook zou horen. Ja, complimenten aan de makersJeVader schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:18:
[...]
Houten achtbanen zijn werkelijk schitterend, en de geluiden + sfeer maken de game helemaal af!
Staff management heb ik nog geen issues mee gehad - maar misschien ook maar te kort voor gespeeld.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Bouwen is wel nog even zoeken moet ik zeggen, als ik iets op een ''berg'' wil beginnen te bouwen gaan de muur elementen met de vorm van het landschap mee. Bij scenario's kon ik dit makkelijk uitvinken maar kon dit zo snel even niet vinden bij muur elementen
Eerst onderzoeken inderdaad, je krijgt maar 2 coasters max: crazy turns en woodenChrosser schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:04:
Als ik de campagne speel (pirate bay) kan ik helemaal geen coasters bouwen en maar een paar andere attracties. Moet ik deze eerst onderzoeken?
Bouwen is wel nog even zoeken moet ik zeggen, als ik iets op een ''berg'' wil beginnen te bouwen gaan de muur elementen met de vorm van het landschap mee. Bij scenario's kon ik dit makkelijk uitvinken maar kon dit zo snel even niet vinden bij muur elementen

Even lopen kloten met een baan, krijg ik dit monster haha. Gemiddelde snelheid ligt ongeveer op 120 km/u
Als het regent in mei, dan is april voorbij
1
| C:\Users\<user>\Documents\Frontier Developments\Planet Coaster\UserMusic |
daar een mp3 neer gegooit,
park speaker - music neergezet en audio track geselecteerd
moest ook even zoeken voor gridlock en wallsnap (of hoe het dan ook heet, zit nu op het werk)JeVader schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:06:
[...]
Eerst onderzoeken inderdaad, je krijgt maar 2 coasters max: crazy turns en wooden
maar je hebt aan de rechterkant ook tabbladen waar je meer opties kunt aan/uitvinken.
Zal vanavond nog eens kijken hoe de workshop precies werkt. Maar ik dacht dat scenery als dat aan het gebouw zat ook me opgeslagen zou worden in de blueprint. Ook is tijdens de campagne van de piraat de overgang van dag naar nacht heel schokkerig en irritant. Wel raar want in de sandbox mode heb ik dat niet.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Met bouwen van coasters: is er een manier om makkelijk te switchen van het voorstel voor een volgend stuk naar gewoon rechtdoor? Voorbeeld: Ik heb een track die van links naar rechts loopt. Dan wil ik een 180 graden bocht naar rechts doen zodat ie weer parallel terug gaat. Ik maak m'n eerste bocht naar rechts, 90 graden klaar, dan stelt hij vanzelf voor om de 180 graden af te maken, supercool, maar als ik die plaats dan wil hij nog 90 graden door en denkt ie "nu kom ik mezelf tegen, ik moet aan de kant" en dan gooit ie er dus nog weer een extra stijging/daling en soms ook nog helling tegenaan die ik dan allemaal weer weg moet halen. Niet super moeilijk maar kan ik op een knopje drukken om hem te resetten naar "straight ahead!" ?
Het lijkt er echter op dat je een coaster niet kan testen tijdens pauze, correct? Dat vind ik wel jammer want vaak denk ik "goh, zou ie nog die helling opkomen?" en dan wil ik dat even testen voordat ik de hele coaster afbouw en hij het niet haalt en alles weer anders moet. Alleen tot nu toe lijkt het dat ik hem dan van pauze af moet halen en dan loopt dus je hele park door. Suggesties?keverjeroen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:53:
[...]
Tijd op pauze zetten als je iets aan het bouwen bent.;)
Heb wat frustraties gehad met de Path editor. Om omhoog en omlaag te gaan moet je kennelijk niet shift indrukken maar de linker muisknop en dan slepen. Alleen dan houdt ie een eventuele bocht vast (en hij is vrij bocht happy) en zodra je de goeie hoogte hebt en loslaat plaats hij het element meteen ook al wil je hem niet die bocht laten maken. Doe ik iets fout? Lijkt er dus op dat je precies goed rechtdoor moet staan en dan omhoog en omlaag en dan plaatst ie gelijk.
Als ik een custom gebouwtje wil maken met een winkeltje of iets erin, kan ik dan het beste eerst het huisje bouwen en dan de winkel erin, of eerst winkeltje en dan gebouw eromheen bouwen? En als ik die voor future use wil saven, hoe zorg ik er dan voor dat ze aan elkaar gelinkt zijn en niet los?
Heb ik goed begrepen dat als je een coaster aan het bouwen bent dat alle kosten eraf gaan, als je je bedenkt en wat elementen weer weghaalt dat je dan niet meer full price terugkrijgt? Ofwel: je bedenken kost best wel wat geld?
Ik ben begonnen met een challenge mode, maar de challenges lijken continu te wijzigen? Ik begon met "zorg voor 100 guests", dat had ik nog niet eens en toen keek ik nog eens en toen was die ineens verdwenen en vervangen door een hele andere challenge. Dat leek later nog een keer te gebeuren. Vond ik een beetje gek want als je dan gaat werken richting een bepaald doel en dat doel wijzigt in een keer om onduidelijke reden dan is het eind een beetje zoek vind ik.
Is het mogelijk om scenery elementen te resizen? Bijvoorbeeld rocks, signs en trees e.d.? Zou voor iets meer variatie kunnen zorgen als je een boom iets kan downsizen etc. Any idea?
Als laatste, met het bouwen van paden leek het alsof de square edges (of hoe het precies ook alweer heet) grijs bleef en ik dus geen vierkante paden kon maken. Mis ik iets? (waarschijnlijk wel
Los van dit alles vind ik het trouwens super gaaf!!!!
Bedankt voor de hulp alvast! Heb er zin in om later meer te spelen
1. Open en close geeft aan of het ook donker wordt in je park. Als je 24 uur open bent heb je dus een dag en nacht cyclus. En de tijd dat je dicht bent skipt ie over,rejer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:53:
waarom zit die park close en open er eigenlijk in? Ik kon het niet testen maar volgens mij loopt je park nooit leeg? En is er ook een mogelijkheid om alle shops te closen en te openen ? net als alle ritte sluiten in een keer?
2. Nee er is nog geen mogelijkheid meerdere shops te sluiten en openen.
3. idem.
Voor de mensen die last hebben van FPS drops, voeg Planet Coaster toe via je Nvidia Control Panel (dus niet experience). en gebruik de aanbevolen instellingen (zelf instellingen kiezen met NVidia logo.

Wanneer je aan het bouwen ben kan je gelijk op het knopje 'Start test' klikken. Je game mag hier niet op pauze staan.Tomcat84 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:35:
Het lijkt er echter op dat je een coaster niet kan testen tijdens pauze, correct? Dat vind ik wel jammer want vaak denk ik "goh, zou ie nog die helling opkomen?" en dan wil ik dat even testen voordat ik de hele coaster afbouw en hij het niet haalt en alles weer anders moet. Alleen tot nu toe lijkt het dat ik hem dan van pauze af moet halen en dan loopt dus je hele park door. Suggesties?

Je kan het best beginnen met het winkeltjeAls ik een custom gebouwtje wil maken met een winkeltje of iets erin, kan ik dan het beste eerst het huisje bouwen en dan de winkel erin, of eerst winkeltje en dan gebouw eromheen bouwen? En als ik die voor future use wil saven, hoe zorg ik er dan voor dat ze aan elkaar gelinkt zijn en niet los?
Resizen is niet mogelijk in Planet Coaster. Wel kan je objecten deels (of helemaal) onder de grond plaatsen. Zo kan je bijvoorbeeld bomen verschillende lengtes geven.Is het mogelijk om scenery elementen te resizen? Bijvoorbeeld rocks, signs en trees e.d.? Zou voor iets meer variatie kunnen zorgen als je een boom iets kan downsizen etc. Any idea?
Heb je een Grid geselecteerd? Dat je lichtblauwe vierkantjes op de grond ziet.Als laatste, met het bouwen van paden leek het alsof de square edges (of hoe het precies ook alweer heet) grijs bleef en ik dus geen vierkante paden kon maken. Mis ik iets? (waarschijnlijk wel)
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Die test knop had ik gevonden maar vind het dus jammer dat het niet kan als de boel op pauze staat want dan loopt dus ondertussen het hele park gewoon door met muitende staf e.d. doorRobinNL schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:03:
Wanneer je aan het bouwen ben kan je gelijk op het knopje 'Start test' klikken. Je game mag hier niet op pauze staan.
Heb je een Grid geselecteerd? Dat je lichtblauwe vierkantjes op de grond ziet.
Grid selecteren wel gedaan maar volgens mij hielp het niet. Zal straks nog een keer kijken, ik doe vast iets fout.
Thanks voor de andere antwoorden, zal eens naar het blueprint filmpje kijken
terraintool + die paden tool maakt leuke mogelijkheden voor rare voetgangers paden..
de toegang, onder een achtbaan door, tot een ander deel van het park
[ Voor 31% gewijzigd door mschol op 10-11-2016 15:32 ]
Ja hier worden je multitask skills behoorlijk op de proef gesteld.Tomcat84 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:50:
[...]
Die test knop had ik gevonden maar vind het dus jammer dat het niet kan als de boel op pauze staat want dan loopt dus ondertussen het hele park gewoon door met muitende staf e.d. door
Grid selecteren wel gedaan maar volgens mij hielp het niet. Zal straks nog een keer kijken, ik doe vast iets fout.
Thanks voor de andere antwoorden, zal eens naar het blueprint filmpje kijken
Ik heb een park op easy Challenge mode. Begin met € 8.000 en wil alleen maar entrée voor park vragen. Supermoeilijk aangezien dus investeren heel belangrijk is. Sta constant rood en moet ondertussen overall het park managen. Ik zeg, lekkere uitdaging (per attractie een prijs innen lijkt het spel wel makkelijker te maken.
Daarnaast lukt het me niet om het gebouw te koppelen aan de attractie zelf. Ik dacht echt bezig te zijn op het grid van het station maar dat lukt op een of andere manier dus niet. Ook achteraf een blueprint van alleen het gebouw koppelen aan de attractie lukt helaas niet
wat betreft dat 2de punt: klik op je attractie en kies onderin voor de derde knop van links ("start building on station grid") dat zou moeten werkenharley schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:44:
Nou ik kan hem op geen enkele manier op openbaar zetten, OF alleen verborgen of alleen vrienden.
Daarnaast lukt het me niet om het gebouw te koppelen aan de attractie zelf. Ik dacht echt bezig te zijn op het grid van het station maar dat lukt op een of andere manier dus niet. Ook achteraf een blueprint van alleen het gebouw koppelen aan de attractie lukt helaas niet
2de punt: ga eens naar je profielpagina in steam (klik op je naam )
kies rechts voor screenshots
dan rechts boven in "Manage screenshots"
selecteer screenshots die je publiekelijk wilt hebben en kies "make public"
ik kan, als ik upload, ook niet kiezen voor een andere visibility dan private, dat kan alleen in de online library..
en dat lijkt te maken te hebben met de tekst "this application is not public yet, Screenshots cant be made public on steam community and cant be shared to facebook"
[ Voor 7% gewijzigd door mschol op 10-11-2016 21:09 ]
Ah, ik ben niet de enige0108daniel schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:50:
Ik kan ook nog steeds de beweegbare deuren niet vinden
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
https://1drv.ms/v/s!ApTiL3I8BAQ2jO0JyaQHEafEqoOQCw
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe krijg je het voor elkaar om tunnels te maken? Eerst berg maken, dan pad er doorheen? Of moet je met de terain tool al een tunnel maken? Ik krijg het namelijk nog niet voor elkaar..mschol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:04:
[afbeelding]
terraintool + die paden tool maakt leuke mogelijkheden voor rare voetgangers paden..
[afbeelding]
de toegang, onder een achtbaan door, tot een ander deel van het park

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik heb nog geen tijd gehad, dus ik weet het niet, maar is het geen onderdeel van die attractie?0108daniel schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:50:
Ik kan ook nog steeds de beweegbare deuren niet vinden
volgens eem topic op steam moet het onder scenery -> animated props staansjoerdpolder schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:02:
[...]
Ik heb nog geen tijd gehad, dus ik weet het niet, maar is het geen onderdeel van die attractie?
maar daar kan ik het niet vinden
http://steamcommunity.com...ons/0/217691032429405869/
Rare is dat dit de enige game is, geen enkel ander probleem met welke andere game dan ook.ShitHappens schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 07:56:
Lijkt een beetje op een issue dat ik had. Oplossing daarvoor was Windows 10 terugrollen naar build 14959.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb zelf de game (nog) niet, maar onderstaand een screenshot uit een stream;mschol schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:19:
[...]
volgens eem topic op steam moet het onder scenery -> animated props staan
maar daar kan ik het niet vinden
http://steamcommunity.com...ons/0/217691032429405869/

Maar even heel iets anders. Ik dacht dat Atari het niet kanslozer kon maken met RCT World maar nu hebben ze net de release aangekondigd.. Heel toevallig 1 dag voor de release van PC

ahh, gevonden, thnxMRDude22 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:39:
[...]
Ik heb zelf de game (nog) niet, maar onderstaand een screenshot uit een stream;
[afbeelding]
Maar even heel iets anders. Ik dacht dat Atari het niet kanslozer kon maken met RCT World maar nu hebben ze net de release aangekondigd.. Heel toevallig 1 dag voor de release van PC.
beetje jammer van Atari inderdaad
Hopelijk komen er snel nieuwe beweegbare deuren in verschillende kleuren, vormen en vooral afmetingen.
Nog beter is zelf een deur ontwerpen en toevoegen in het spel.
als ik 'm op high prio zet lopen ze er even snel in als low prio.
Dat start gedeelte is geïnspireerd of Phantom Menance.
Workshop linkje: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=797401914

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_zf9bID-a0g]
Heb verder beetje management deel zitten proberen. Mis nog wel de sandbox variant waarbij je niet unlimited money hebt, maar dat zal vast nog wel komen.
[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 11-11-2016 14:52 ]
ziet er tof uit in de nacht sfeer en met die straaljagers aan het begin.
ik zou alleen de wormhole overdekt maken, dan is het overdag wat mooier denk ik.
maar goed, ik heb de game net gekocht dus kwam hier alleen maar kijken tijdens het downloaden
[ Voor 4% gewijzigd door Denniz0229 op 11-11-2016 15:00 ]
Voor een eerste echte coaster ziet het er goed uit hoor! Na een tijdje bouwen word je steeds beter!Loona35 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:44:
Zo, mijn eerste 'echte' coaster gebouwd. Erg verslavend zeg! Het thema is "Wormhole" geworden. Het karretje wordt halverwege gestopt in een wormhole en gaat daar dan door heen en terug. Zitten nog wel wat dingen in die ik volgende keer weer beter zou doen, maar voor een eerste coaster vind ik 'em best geslaagd
In de Challenge mode is het mogelijk om met geld te spelen. Je krijgt challenges te zien die je kan voltooien (hoeft niet). Wanneer je een challenge hebt voltooid krijg je een kleine beloning in de vorm van geld. Met de challenge mode beschik je niet over alle attracties en scenery. Deze moet je researchen. Hoe moeilijker het spel, hoe minder geld je krijgt en hoe minder attracties beschikbaar zijn. Begin maar met easy, want hard kan erg moeilijk zijn!Heb verder beetje management deel zitten proberen. Mis nog wel de sandbox variant waarbij je niet unlimited money hebt, maar dat zal vast nog wel komen.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Volgens mij werkt dat niet. Althans niet bij Alpha. Toen heb ik eens geprobeerd om iets indoor te maken, maar als het dan overdag is gaat het licht er doorheen. Volgens mij is dat nu nog zo.Denniz0229 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:59:
[...]
ziet er tof uit in de nacht sfeer en met die straaljagers aan het begin.
ik zou alleen de wormhole overdekt maken, dan is het overdag wat mooier denk ik.
maar goed, ik heb de game net gekocht dus kwam hier alleen maar kijken tijdens het downloaden
Ok chill ga ik eens proberen, ben benieuwd.RobinNL schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:01:
[...]
Voor een eerste echte coaster ziet het er goed uit hoor! Na een tijdje bouwen word je steeds beter!
[...]
In de Challenge mode is het mogelijk om met geld te spelen. Je krijgt challenges te zien die je kan voltooien (hoeft niet). Wanneer je een challenge hebt voltooid krijg je een kleine beloning in de vorm van geld. Met de challenge mode beschik je niet over alle attracties en scenery. Deze moet je researchen. Hoe moeilijker het spel, hoe minder geld je krijgt en hoe minder attracties beschikbaar zijn. Begin maar met easy, want hard kan erg moeilijk zijn!
Thanks all for the compliments btw.
[ Voor 40% gewijzigd door Loona35 op 11-11-2016 15:44 ]
Als ik een attractie heb gebouwd (bijv. een random coaster) en deze getest heb, dan verschijnen er ratings in het testing tabje:

Als je de coaster aan het editen bent kun je dit ook zien met testing, maar dan heb je nog het rood omcirkelde pijltje:

En na het klikken daarop is het weg (maar dat kan je weer terughalen door nog een keer te klikken)

Alleen als je de boel dus "hidden" laat en uit de editing mode gaat, dan zie je in het gewone scherm de ratings niet meer en heb je geen manier om het terug te krijgen (die ik zie) anders dan weer te gaan editen en het daar weer te laten verschijnen.

En dit lijkt vervolgens voor alle attracties in je park te gelden (dus je ziet nergens meer de ratings totdat je weer een coaster gaat editen en daar op het pijltje klikt).
Bug of heb ik wat gemist?
hmm dat zou verklaren dat mijn stats telkens leeg zijn..Tomcat84 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:37:
Heb misschien een UI bugje gevonden maar hoor graag een correctie van jullie als ik misschien iets gemist heb:
Als ik een attractie heb gebouwd (bijv. een random coaster) en deze getest heb, dan verschijnen er ratings in het testing tabje:
[afbeelding]
Als je de coaster aan het editen bent kun je dit ook zien met testing, maar dan heb je nog het rood omcirkelde pijltje:
[afbeelding]
En na het klikken daarop is het weg (maar dat kan je weer terughalen door nog een keer te klikken)
[afbeelding]
Alleen als je de boel dus "hidden" laat en uit de editing mode gaat, dan zie je in het gewone scherm de ratings niet meer en heb je geen manier om het terug te krijgen (die ik zie) anders dan weer te gaan editen en het daar weer te laten verschijnen.
[afbeelding]
En dit lijkt vervolgens voor alle attracties in je park te gelden (dus je ziet nergens meer de ratings totdat je weer een coaster gaat editen en daar op het pijltje klikt).
Bug of heb ik wat gemist?
Ik heb net ff een half uurtje gespeeld en nog geen last gehad van crashes of framedrops...
Ltrz,....
Zoals harley al zei hebben we nu nog maar 2 scenario's, waarvan er 1 al vrij lastig was. Donderdag verschijnt de rest. Ook heb je een challenge mode waar je challenges kan halen. Dit kan je spelen op easy, normal en hard. Vooral hard is een pittige!Tennisbal schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:20:
Ik wil dit spel misschien ook kopen. Ik wil alleen weten of er ook een uitdagende campaign oid inzit? Dus dat je makkelijk faillieit kan gaan (pittige moeilijkheidsgraad mogelijk)? Veel city builders zijn veel te simpel, ik zoek uitdaging
dan zou je bv zonder te sluiten karretjes kunnen toevoegen of verwijderen
Vrij lastig?! Mij lukt het echt niet om die derde ster te halen... En de tweede is ook een pittige door de eisen van de achtbaan die je moet bouwen! Heerlijk uitdagendRobinNL schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:24:
[...]
Zoals harley al zei hebben we nu nog maar 2 scenario's, waarvan er 1 al vrij lastig was. Donderdag verschijnt de rest. Ook heb je een challenge mode waar je challenges kan halen. Dit kan je spelen op easy, normal en hard. Vooral hard is een pittige!
@hierboven: Ja, Transfer Tracks staan ook hoog op mijn wishlist. In NoLimits 2 zitten ze ook, dus zo onmogelijk is het niet om ze te bouwen toch?
Ik vind overigens die ride sequences ook tegen vallen. Alleen de Topspin heeft echt veel toffe mogelijkheden.
Vrij lastig?! Ik had 'm binnen een uurtje of 3 wel gehaaldmsnguy schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:52:
[...]
Vrij lastig?! Mij lukt het echt niet om die derde ster te halen...
die 2de eis heb ik zowaar aan voldaan:msnguy schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:52:
[...]
Vrij lastig?! Mij lukt het echt niet om die derde ster te halen... En de tweede is ook een pittige door de eisen van de achtbaan die je moet bouwen! Heerlijk uitdagend
@hierboven: Ja, Transfer Tracks staan ook hoog op mijn wishlist. In NoLimits 2 zitten ze ook, dus zo onmogelijk is het niet om ze te bouwen toch?
Ik vind overigens die ride sequences ook tegen vallen. Alleen de Topspin heeft echt veel toffe mogelijkheden.

beetje saai gebouwtje, maar wel functioneel:

EDIT: Al gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door SparksNL op 13-11-2016 15:44 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nu maar een nieuwe grapic card uitzoeken...

Wat zijn de specs van je PC? Dikke kans dat er iets wat onder de maat is.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:25:
pff dit spel is echt niet te spelen, heb erg vaak last dat het beeld stilstaat, maar geluid doorloopt, nog meer mensen last van?
Doe ook maar gelijk je CPU dan... Deze is (afhankelijk van het typenummer) minder dan de helft van de minimum requirementsVerwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:57:
Pfff ben er een aantal jaartjes uit en probeerde mijn oude pc voor het eerst weer sinds 2011 (Windows 7 64) op te starten, game gekocht zonder te kijken. Zwaar onderschat mijn pc Phenom X4 8GB SSD/HDD en de 4770 1GB gaat niet werken... verrekte Directx11.
Nu maar een nieuwe grapic card uitzoeken...
Verwijderd
Pfff het is een Phenom X4 9500... ik kan een GIGABYTE WINDFORCE OC GTX 680 2GB voor 100 euro kopen en dacht het zo wel op minimum kwaliteit te redden...ShitHappens schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:04:
[...]
Wat zijn de specs van je PC? Dikke kans dat er iets wat onder de maat is.
[...]
Doe ook maar gelijk je CPU dan... Deze is (afhankelijk van het typenummer) minder dan de helft van de minimum requirements
Verwijderd
Verwijderd
Mijn fout het is de eerste generatie Phenom X4 9500... En doet het nog prima blijkbaar.Richh schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:11:
Is het nou een X4 9500 of 950? Wereld van verschil tussen die twee chips
Vraagje:mschol schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:10:
[...]
die 2de eis heb ik zowaar aan voldaan:
[afbeelding]
beetje saai gebouwtje, maar wel functioneel:
[afbeelding]
[video]
Hoe heb jij het gebouw "transparant" gekregen. Ik bouw regelmatig onder de grond en loop er dan tegenaan dat ik niet goed kan zien waar ik nu bouw, of waar de gaten in de grond zitten e.d. Is hier een optie voor?
Nu lees ik wisselende verhalen over de performance. Met name als er veel bezoekers in een park zitten. Wil voor een RX470 kaart gaan met een FX 8350 CPU, iemand die de game met deze settings speelt? Als dit niet voldoende is om m goed te laten draaien vind ik het allemaal wel prima eigenlijk. Wacht wel even tot e.e.a. geoptimaliseerd is!
Ik heb ook de 6950 gpu.jannes_beterams schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:44:
Ga de game ook kopen, maar moet eerst een upgrade doen voor m'n systeem... Mij 6950 en phenom 965 gaan nu voor t eerst een écht tekort schieten!
Nu lees ik wisselende verhalen over de performance. Met name als er veel bezoekers in een park zitten. Wil voor een RX470 kaart gaan met een FX 8350 CPU, iemand die de game met deze settings speelt? Als dit niet voldoende is om m goed te laten draaien vind ik het allemaal wel prima eigenlijk. Wacht wel even tot e.e.a. geoptimaliseerd is!
Ga hem ook upgraden... Speelt nog redelijk op low maar de gfx vallen zwaar tegen.
Zie onderstaande screenshot.
Let op het water. (rare pixels)
http://imgur.com/a/u2WfQ
Maar verder wel een beetje speelbaar dan? En welke CPU heb je erbij?frye schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:08:
[...]
Ik heb ook de 6950 gpu.
Ga hem ook upgraden... Speelt nog redelijk op low maar de gfx vallen zwaar tegen.
Zie onderstaande screenshot.
Let op het water. (rare pixels)
http://imgur.com/a/u2WfQ
Verder is het wel speelbaar en vlot vooral. Zelfs op medium speelt het vlot.jannes_beterams schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:49:
[...]
Maar verder wel een beetje speelbaar dan? En welke CPU heb je erbij?
Maar die vreemde pixels komen overal terug.
Denk dat het te maken heeft met de drivers.
Aangezien AMD deze niet meer ondersteund en we het moeten doen met de legacy drivers.
Op een recente laptop met mindere gfx (intel hd graphics 520) werkt het op low voor geen meter maar heb ik het probleem met de pixels niet.
CPU is een oude i7 (2600k Boxed).
Verwijderd
Zo ver ik kan zien is er nog geen sandbox in combinatie met een startkapitaal? En staat dat wel op de planning? Een sandbox zonder beperkingen trek ik niet echt namelijk
- Rolling River, Invincible, Chair-O-Plane.
- Ballonnenshop.
- Tiki Chicken en Miss Elly entertainers.
Parken zijn ook een stuk groter geworden! De parken zijn nu zeker 2,5x groter dan eerder het geval was.
Lees de volledige changelog hier: https://forums.planetcoas...et-Coaster-Beta-Update%21
Ah mooi ze maken dus niet de SimCity 5 fout...RobinNL schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:00:
Parken zijn ook een stuk groter geworden! De parken zijn nu zeker 2,5x groter dan eerder het geval was.
Lees de volledige changelog hier: https://forums.planetcoas...et-Coaster-Beta-Update%21
Ook grappig om te zien dat ze mayonnaise hebben toegevoegd aan Monsieur Frites, veel spelers vroegen daar meteen om na de onthulling
Iemand al ervaringen met een betere framerate na de update?
Dat is toch eigenlijk gewoon de challange mode?Beakzz schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:35:
...
Zo ver ik kan zien is er nog geen sandbox in combinatie met een startkapitaal? En staat dat wel op de planning? Een sandbox zonder beperkingen trek ik niet echt namelijk
Don't trust an atom, they make up everything.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
i7-4770 en een GTX 960, de videokaart is gewoon te beperkt denk ik. Alhoewel de CPU ook constant op 90% load zit vraag ik me af of een GPU upgrade zin heeft. GPUZ geeft namelijk "maar" ~ 60/70% load aan.
Het lijkt er voor nu iig genoeg opBrammel schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:19:
[...]
Dat is toch eigenlijk gewoon de challange mode?
Best wel een overweldigend spel in vergelijking met een RCT game. Eigenlijk moet je voor een bepaald thema alle gebouwtjes zelf maken, maar voorlopig bezig met een chaos park en als ik het een beetje in de vingers heb begin ik wel opnieuw
Dikke lol tot nu toe en die €26,- geeft een licht schuldgevoel
Tot op heden geen enkel probleem hier. i7-6700K op 4.4GHz, 32GB RAM, 970 4GB, geïnstalleerd op een Samsung 830 SSD. Soepeltjes zelfs op Ultra settings bij 1920*1200Rprp schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:34:
Toch ben ik benieuwd of ze nog wat aan de performance kunnen tunen, maar daar vrees ik een beetje voor. Vanaf ~ 4K quests begint het echt een groot laggfest te worden (vooral op X3 speed). Meer mensen last van? Settings op lowest en shadows disabled.
i7-4770 en een GTX 960, de videokaart is gewoon te beperkt denk ik. Alhoewel de CPU ook constant op 90% load zit vraag ik me af of een GPU upgrade zin heeft. GPUZ geeft namelijk "maar" ~ 60/70% load aan.
En voor het bouwen :
[ Voor 47% gewijzigd door Beakzz op 15-11-2016 00:34 ]
Wauw dit spel is leuk, en zwaar...ShitHappens schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:43:
[...]
Tot op heden geen enkel probleem hier. i7-6700K op 4.4GHz, 32GB RAM, 970 4GB, geïnstalleerd op een Samsung 830 SSD. Soepeltjes zelfs op Ultra settings bij 1920*1200
i7 6700K op 4.5Ghz, 16GB RAM, GTX970 OC op een 840 EVO. Ultra op 1920x1080 gaat echt niet soepeltjes... Misschien heb ik de juiste driver nog niet.
Daarnaast, die eerste missie van de piraat: op het begin 40% load op alle cores en aan het einde met 1400 bezoekers constant 70% op 8 threads en een H80i die eigenlijk teveel lawaai maakt om 's nachts nog even stiekem te gamen terwijl je tentamens hebt waarvoor je eigenlijk moet leren

Heb driver 372.90, ongeveer 1,5 maand oud nu. Probeer morgen wel of het verschil maakt.
[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 15-11-2016 01:05 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Daarnaast betwijfel ik het ook of m'n bak en braad AMD FX het aankan?
Tot nu toe (3500) guests, gaat het eigenlijk allemaal redelijk vloeiend.
Wilde beginnen met het nabouwen van de Efteling. Maar nadat ik het Dwarrelplein had gebouwd zat ik al op de helft van het park. Dus ik ga nu een park bouwen die zwaar is geinspireerd door de efteling.
Mooi alle muziek van de Efteling gebruikt voor mijn attracties
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik ben zelf bang dat er een hele hoop dlc's komen...Kecin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:03:
Wanneer de echte release is van het spel, komen er dan attracties bij? Want mijn park heeft alles dubbel. Momenteel 6000+ gasten. Is het wel wat meer laggy op 4k high.
We’re so happy that you’re all enjoying the beta! As we move even closer to Planet Coaster’s release date (only 3 days away now... exciting!), the developers have been working around the clock and we’re super excited to be revealing some final features into the game – it’s update time!
- New rides: Rolling River, Invincible, Chair-O-Plane
These three new attractions are the perfect addition to your parks; you can add the stunning new Rolling River water ride, create a new epic coaster with the Invincible, or add a more gentle touch with the Chair-O-Plane! How exciting!
- BALLOONS!! The latest addition to the Planet Coaster shops is an all-time favourite, balloon shop Loony Blooons! We can’t wait to see your guests walking around with their colourful souvenirs. And even better, each balloon is on a string!
- More Shop news: Themed hats, mayonnaise for Monsieur Frites
We have also added a variety of hats to be purchased in the Hat Shops, themed to Western, Sci-fi, and Fantasy; so your guests will have loads more options for funky headwear! Lastly, your guests can now choose to top their fries with... mayonnaise (YES, HOLLAND REPRESENT!), to give them the best of flavours at Monsieur Frites shops.
- Two new entertainers!
You’ve already had some sneak previews of the two last additions to the park staff, but we’re so happy they are finally ready to join the family: give a warm welcome to Miss Elly, our Western hot shot patrolling the grounds, and Tiki Chicken, the fiery, community-created flavour maker.
- Help System: to... help!
- Scenario balancing to Pirate Battles and Monolith
Thanks to your valuable feedback over the past few days of beta, we have made some balancing changes to the two Beta Scenarios even further; try your hand at them again and see if you can still pass them both with three stars!
- UI flow improvements
The panel in the info panel and park management will now remember the last tab you were on; so you will not have to search for your active tabs again.
- More lights hooked up to Coaster Trigger system
Get the most of triggered events with even more lighting options to spruce up your coaster ride!
- VIP Staff Pass now supports facial hair
Get all the beards going this Movember!
- Polish, QOL and Balancing - more of this
- More optimisations: the team has been working hard over the last few weeks to get framerate up even further for a smooth experience, and today's update has the latest fruits of their labours.
- Stability and compatibility improvements
- Boids: Flocking Pigeons!
And last but not least, by popular demand, your PARK AREA IS NOW OVER 2.5 TIMES BIGGER THAN BEFORE! As a result of the team's hard work on optimisations, they have increased your park sizes. You’ll have even more space to put down rides, build crazy coasters, and craft intricate landscapes your guests will absolutely love!
You may see further updates for fixes before launch. Don’t forget, the final launch update will include the additional scenarios (with release balancing) as well as Steam achievements and trading cards!
Planet Coaster is an important release for us, not just because we’re self-publishing the games that we love, but also because of the incredible community we have had the pleasure of being a part of over the past few months, who are equally passionate about the game, give us constant inspiration and feedback, and have helped us shape the game along the way. Every supportive post, share of your great content and kind word really does help spur the team on and is a vital part of the development of Planet Coaster. Thank you so so much for joining us for the ride, we can’t wait for November 17.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Kecin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:03:
Wanneer de echte release is van het spel, komen er dan attracties bij? Want mijn park heeft alles dubbel. Momenteel 6000+ gasten. Is het wel wat meer laggy op 4k high.
Dit loopt waarschijnlijk net als bij Cities: Skylines. Voor attracties etc hoef je het niet te doen, die komen allemaal in de Steam Workshop (op dit moment verschijnen die niet bij mij?). Bij Cities Skylines voegen ze in de DLC ook daadwerkelijk nieuwe features door (night time enzo).Tennisbal schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:14:
[...]
Ik ben zelf bang dat er een hele hoop dlc's komen...
nieuwe attracties kan je, afaik niet zelf maken, dus die ga je niet in de workshop zien..sorted.bits schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
[...]
[...]
Dit loopt waarschijnlijk net als bij Cities: Skylines. Voor attracties etc hoef je het niet te doen, die komen allemaal in de Steam Workshop (op dit moment verschijnen die niet bij mij?). Bij Cities Skylines voegen ze in de DLC ook daadwerkelijk nieuwe features door (night time enzo).
Workshop is uitsluitend designs van bestaande rides en features, geen nieuwe coasters of dergelijke, die zullen gewoon DLC worden.sorted.bits schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:31:
Dit loopt waarschijnlijk net als bij Cities: Skylines. Voor attracties etc hoef je het niet te doen, die komen allemaal in de Steam Workshop (op dit moment verschijnen die niet bij mij?). Bij Cities Skylines voegen ze in de DLC ook daadwerkelijk nieuwe features door (night time enzo).
Zit al een week heen en weer te mailen met Frontier, nog steeds geen oplossing gevonden. Geen idee wat hun game opeens anders maakt dan welke andere game die ik heb, dat enkel deze game niet werkt.
Hmm, raar. Mijn savegame is geeft geen groter park weer. Overigens heb ik dat idee overboord gegooid haha, ik zal nu een park gaan bouwen die geinspireerd is door de EftelingKecin schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:38:
Ah, toch goed nieuws blijkbaar. Nieuwe rides in de twee updates van vandaag. En ook kan je de map 2.5 keer zo groot maken! Eindelijk dus toch die Efteling nabouwen waar hierboven over word geschreven? Complete releasenotes hier:
[...]
Op het Frontier forum klagen mensen dat de graphics zijn aangepast, er details missen en dat er veel texture pop-ins en low detail textures zijn.
https://forums.planetcoas...eem-different-in-update-4
Dit, ik wil mijn park ook groter hebben, of is dit enkel voor nieuwe maps?aDutchCow schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:50:
[...]
Hmm, raar. Mijn savegame is geeft geen groter park weer. Overigens heb ik dat idee overboord gegooid haha, ik zal nu een park gaan bouwen die geinspireerd is door de Efteling
het lijkt mij dat het alleen voor nieuwe mappen is, ik zag dat ze een aantal nieuwe mappen hadden toegevoegd, dus dat kan het ook zijn..rejer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:49:
[...]
Dit, ik wil mijn park ook groter hebben, of is dit enkel voor nieuwe maps?
ik wil het watermodel van city skylines in deze game hebben
Pff wat ziek zeg. Dit is veel meer dan een pretpark simulator, die natuur en architectuur zijn ongekend.
[ Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 16-11-2016 12:07 ]