• MrManuel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-09 22:41

MrManuel

The impossible is easy...

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:19

PSPfreaky

Planet Coaster

Frontier Developments, de studio achter onder meer RollerCoaster Tycoon 3 en Zoo Tycoon, brengt in 2016 een nieuwe Tycoon-game uit: Planet Coaster.

Planet Coaster is een simulatiegame waarbij de speler zo goed mogelijk een pretpark van achtbanen moet opzetten. Volgens een kort nieuwsbericht op de site van ontwikkelaar Frontier moet het ook mogelijk zijn om de parkcreaties online te delen met andere spelers. Wat de verdere mogelijkheden van deze 'multiplayer'-modus zijn, is nog onduidelijk. Planet Coaster wordt gezien als de onofficiële 'opvolger' van de Roller Coaster Tyoon reeks.

Inhoudsopgave

Trailers
Dev Diaries
Planet Coaster kopen
Screenshots
Informatie
Alpha / Early access
Systeemeisen
Soundtrack

Planet Coaster

Koop hier de waardige opvolger van RollerCoaster Tycoon 3, ontwikkeld door Frontier Developments. Bouw achtbanen, attracties en de omgevingen, manage je park en deel je creaties met de hele wereld!
Prijs: €37,99 Steam

Website: Planet Coaster
Uitgever: Frontier
Release date: 17 november 2016
Social media: Twitter | Facebook | Instagram | Steam community |
Steam Workshop | Reddit

Nieuwsberichten:
nieuws: Bedrijf achter Roller Coaster Tycoon kondigt Planet Coaster aan
nieuws: Planet Coaster Preview - Eindelijk weer pretparken bouwen
reviews: Round-up GamesCom 2016: de laatste updates vanuit Keulen
Hoe alpha 3 te activeren op Steam
Planet Coaster bèta opent op 9 november de deuren

Via de Early Bird versie krijg je toegang tot de alpha versie van Planet Coaster. Er zijn drie grote fases gepland voor de alpha.
  • Fase 1: Modulair bouwsysteem en paden
  • Fase 2: Coaster's bouwen en terraforming
  • Fase 3: Community functionaliteit en blauwdrukken (huidige fase)
Er zijn diverse alpha updates uitgebracht, klik er op om naar de patch notes te gaan: 0.1.1, 0.1.2, 0.1.3, 0.2.1,
0.2.2,0.2.3.0.3.0, 0.3.2, 0.3.3, 0.3.5.

De alpha systeemeisen zijn:
  • Windows 7 64bit or nieuwer
  • Intel Core i5 -2300, AMD FX-4300 of beter
  • 8GB Ram
  • Nvidia GTX 560 / ATI Radeon 7850 met 2GB of videogeheugen of beter

Muziek uit trailer: Lady Antebellum - Compass
Muziek uit soundtrack: Jim Guthrie & JJ Ipsen - 07 - Aspect Imaginarium
[Soundcloud: https://soundcloud.com/matt-21-1/jim-guthrie-with-jj-ipsen-07-aspect-imaginarium]

Luister You, Me & Gravity via Spotify

[Voor 118% gewijzigd door crisp op 05-12-2016 10:47]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Process Coördinator / Quality Assurance

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
Zelf kan ik niet wachten totdat deze game uit is! :)
Ik zie deze als de 'echte' opvolger van RCT ipv RCT World.

Iemand anders ook enthousiast voor dit spel? :D

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:00
Ik zit ook enorm op deze game te wachten! Jammer dat er zo weinig over bekend is.

Wil de game ook graag pre-orderen, 27 euro is een mooie prijs. Eigenlijk wil ik ook de beta wel doen, alleen is 41 euro extra dan wel heel veel geld daarvoor.

• ChriX
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:01
MrManuel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:12:
Zelf kan ik niet wachten totdat deze game uit is! :)
Ik zie deze als de 'echte' opvolger van RCT ipv RCT World.

Iemand anders ook enthousiast voor dit spel? :D
Dit is ook de enige echte waardige opvolger van RCT3 en ja super enthousiast. _/-\o_

[Voor 4% gewijzigd door ChriX op 27-08-2015 11:25]

• Stoksbrood
  • Laatst online: 17-09 20:57
Verheug me enorm op dit spel. Frontier hoort Rollercoaster games te maken, niet Atari :)!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
Reflame schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:25:
Verheug me enorm op dit spel. Frontier hoort Rollercoaster games te maken, niet Atari :)!
Inderdaad.. _/-\o_

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
Richh schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:23:
Ik zit ook enorm op deze game te wachten! Jammer dat er zo weinig over bekend is.

Wil de game ook graag pre-orderen, 27 euro is een mooie prijs. Eigenlijk wil ik ook de beta wel doen, alleen is 41 euro extra dan wel heel veel geld daarvoor.
De Beta vind ik idd ook te duur, de pre-order heb ik wel gedaan!
En wil wel op de hoogte blijven dus ben ook Club member geworden (Shirt en bandje ben ik toch wel fan van haha) :9

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:51
Alles wat ik tot nu toe gezien heb spreekt me enorm aan. Denk dat ik zodirect maar gelijk mijn pre-order in orde ga maken. Overige opties zouden wat overkill zijn voor mij.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
Wom schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:39:
Alles wat ik tot nu toe gezien heb spreekt me enorm aan. Denk dat ik zodirect maar gelijk mijn pre-order in orde ga maken. Overige opties zouden wat overkill zijn voor mij.
Ja de meeste opties zijn ook eigenlijk om 'deel' van het spel te worden met jou naam..
En sommige zijn toch beetje te duur.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:05
De 12e al geprobeerd te pre-orderen maar toen protesteerde de betaling, nu toch gelukt :D Met die prijs durf k wel te gokken.

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
ShitHappens schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 01:13:
De 12e al geprobeerd te pre-orderen maar toen protesteerde de betaling, nu toch gelukt :D Met die prijs durf k wel te gokken.
Inderdaad de prijs is nu niet heel duur, dus het is een poging waard, en de trailer beloofd veel goeds haha. Nu moeten ze het wel nog waar maken.

• luigilem
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 27-01 16:35
MrManuel schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Inderdaad de prijs is nu niet heel duur, dus het is een poging waard, en de trailer beloofd veel goeds haha. Nu moeten ze het wel nog waar maken.
De trailer heeft geen ingame footage maar ik ben het ook eens moet wel goedkomen! :) Ik ben erg benieuwd naar de eerste gemplay beelden.

• rejer
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:26

In tijden weer iets nieuws.

• rejer
en nog iets,

• TriweeklySage2
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-07 23:13

• rejer

• rejer

Animatie ziet er best goed uit.

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:53

On_E

Housemusic

Dev Diary 1 is uit:

[Voor 38% gewijzigd door On_E op 22-10-2015 14:09]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• rejer
Zover ik de details zie lijkt het beter dan rct w.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit spel ziet er in de devlogs een stuk volwassener uit dat RCT moet ik zeggen, ben benieuwd wanneer er echte gameplay beelden komen zodat alles een beetje op zijn plek kan vallen.

• rejer
https://www.facebook.com/...r/videos/351693161621487/

Dat ziet er echt mooi uit zeg :) Vooral die tunnel die ze laten zien. damn, lijkt wel een piraten grot zo :)

[Voor 27% gewijzigd door rejer op 12-12-2015 12:36]

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:14

Mijn blog; Floating Points

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:56
Het ziet er wel heel verslavend en gaaf uit !

Maar wat zijn de systeem vereisten ?
Kan die nergens terugvinden, ik weet dat het nog niet uit is maar is er ook nog geen voorlopige lijst ?
Mijn pctje is niet zo heel nieuw meer en wil best voororderen. Maar geen zin om voor 1 spel mijn pc duur te moeten upgraden (speel eigenlijk nooit spellen meer)

...

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16-09 21:45
Zit ook te wachten op een leuke rct game.
Speel nu nog rct 1 en 2 .
Niet dagelijks natuurlijk maar zo af en toe.@harley je computer kan dan ook weer een paar jaar vooruit dus is het niet echt voor 1 spel natuurlijk.

Weet niet hoe oud je pc is maar logische wijs gaat deze niet een decennia mee.

• One2Move
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-08 22:45
Dit begint er toch wel goed uit te zien.

• rejer
YouTube: Modular Building Time Lapse

Ziet er gewoon weer mooi uit.

YouTube: Terrain Editing Time Lapse

nieuw.

[Voor 29% gewijzigd door rejer op 28-12-2015 11:35]

• PSPfreaky
Hier vind je dezelfde Dev Diary 2, maar met net wat meer informatie.

Edit: Ik heb toch nog wat vette video's kunnen vinden van Planet Coaster!

[Voor 30% gewijzigd door PSPfreaky op 10-01-2016 03:05. Reden: Video's toegevoegd]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• Maffie500
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:33
Hier zit ik echt op te wachten.
Iemand een idee wanneer de release date is.

• Flex0r
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09-07 10:39
Kan het op het Planet Coaster forum zo niet vinden, maar volgens wikipedia staat de release nu op ergens Q4 2016

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

• PSPfreaky
Ja, de verwachting ligt op dit moment in Q4 2016.

In de tussentijd zijn er nog leuke screenshots verschenen, mochten mensen dit nog niet hebben gezien.

https://www.facebook.com/video.php?v=1045829868809562

Vandaag (26 januari 2016) is het nieuwste deel van de Dev Diary verschenen: Build, Create, Share!

[Voor 14% gewijzigd door PSPfreaky op 26-01-2016 13:48]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• AnthonyR
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-09 16:41
In vergelijk met de andere 2 projecten denk ik dat deze game het uiteindelijk toch het mooiste in elkaar steekt.

Ben benieuwd!

• PSPfreaky
We hebben mogelijk een hint gevonden wanneer de Early Access kan starten.

- De Early Access zou al in maart beginnen (gemeld door Frontier).
- Waarom zal je als developer een datum in de toekomst laten zien? Het lijkt me dat ze normaal de huidige datum gebruiken. Het moet eigenlijk wel iets betekenen.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:14
Kan ook nog de in-game datum zijn.

Mijn blog; Floating Points

• npolm
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-09 15:17
Klopt het dat het spel niet op de Mac te spelen is? Zou dit lukken met Bootcamp of andere proggies?

|- Rotterdam -|

• PSPfreaky
polm85 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:01:
Klopt het dat het spel niet op de Mac te spelen is? Zou dit lukken met Bootcamp of andere proggies?
Frontier heeft eind vorig jaar het volgende laten weten:
Pre-Orders are for PC at the moment and there's currently no news to announce on a Mac version yet.
Zelf heb ik totaal geen verstand van bootcamp, maar Planet Coaster lijkt dezelfde engine te gebruiken als Elite: Dangerous, die uiteindelijk wel voor de Mac is verschenen.

• rejer

Beveiligers hebben eindelijk nut?

[Voor 84% gewijzigd door rejer op 31-01-2016 20:15]

• PSPfreaky
Inderdaad een vette video, maar let wel op dat dit niet echt in-game is.
This animated short is actually one of our pre-visualisations used to create the vision of what we want to achieve from the personality of the game.

It’s all lovingly hand animated by our very talented team of animators. Game animations are very cleverly engineered to seamlessly flow from one another based on events triggered by the game, so they’re not animated in quite the same way. But these animations are used to direct the style we deliver in the game and keep the quality bar high. Sometimes the animations are spot on and we just need to slice ‘em up and chuck ‘em in. (The animators will testify it’s not that simple, but you get the idea.)
In de video is ook te zien dat 2 mensen van hetzelfde geslacht met elkaar hand in hand lopen. Het is een klein iets en je ziet het eigenlijk niet als je 1x de video bekijkt. Ik vind zelf dat hier goed over is nagedacht. Het zit erin, maar het valt niet zo erg op.

In de tweede Dev Diary was het nog niet mogelijk om paden naast elkaar te verbinden. Dit is inmiddels opgelost en je kan mooie pleinen maken.

• rejer
PSPfreaky schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:11:
Inderdaad een vette video, maar let wel op dat dit niet echt in-game is.

[...]

In de video is ook te zien dat 2 mensen van hetzelfde geslacht met elkaar hand in hand lopen. Het is een klein iets en je ziet het eigenlijk niet als je 1x de video bekijkt. Ik vind zelf dat hier goed over is nagedacht. Het zit erin, maar het valt niet zo erg op.

In de tweede Dev Diary was het nog niet mogelijk om paden naast elkaar te verbinden. Dit is inmiddels opgelost en je kan mooie pleinen maken.

[afbeelding]
ja inderdaad, laten we hopen dat het er ook maar een klein beetje op lijkt.

• MrManuel

MrManuel

Topicstarter
PSPfreaky schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:22:
We hebben mogelijk een hint gevonden wanneer de Early Access kan starten.

- De Early Access zou al in maart beginnen (gemeld door Frontier).
- Waarom zal je als developer een datum in de toekomst laten zien? Het lijkt me dat ze normaal de huidige datum gebruiken. Het moet eigenlijk wel iets betekenen.

[afbeelding]
Ik gok eerlijk gezegd dat ze de datum hebben aangepast op de PC om de beta te kunnen starten.
Ze zullen wel blokkades ingebouwd hebben.

Oooooofff
T is een teaser!! :9~ :9~

• PSPfreaky
Zojuist is er een bevestiging gekomen van Frontier dat de Early Access voor de eerste helft van maart gepland staat!

[Voor 3% gewijzigd door PSPfreaky op 08-02-2016 01:31]

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18-09 23:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Kijk erg uit naar de game zeg! Wat ze tot nu toe laten zien is echt beduidend beter dan Rollercoaster tycoon world. Sowieso willen die een game uitbrengen die nog niet af is, en dan geleidelijk aan toevoegingen doen. Ook dat spreekt me gewoon tegen. Ik wacht hier nog wel even op :)

• Kapot
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:41
Potentiële topper!

• .pointer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:21
Ziet er erg gaaf uit. Ik hoop dat het wel leuk blijft en niet té moeilijk is, zoals wat blijkt uit het RCT World coaster bouwen.

• PSPfreaky
Chrosser schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:53:
Kijk erg uit naar de game zeg! Wat ze tot nu toe laten zien is echt beduidend beter dan Rollercoaster tycoon world. Sowieso willen die een game uitbrengen die nog niet af is, en dan geleidelijk aan toevoegingen doen. Ook dat spreekt me gewoon tegen. Ik wacht hier nog wel even op :)
Als je zo kijkt dan doet Frontier dat ook met een Early Access, dat je het spel al kan spelen voordat het af is.
.pointer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:20:
Ziet er erg gaaf uit. Ik hoop dat het wel leuk blijft en niet té moeilijk is, zoals wat blijkt uit het RCT World coaster bouwen.
In de derde Dev Diary is te zien dat het er wel makkelijker uit ziet vergeleken met RCTW. Maar dit is altijd persoonlijk :)

Het is bekend geworden (bevestigd) dat de Early Access in de tweede helft van maart start. Op 14 maart 2016 is er een Press Event in Londen waar 1 Coaster Head Club Member de game alvast mag uitproberen. Meedoen kan via het forum van Planet Coaster. Je moet minimaal 18 jaar zijn en de reis moet je zelf regelen :)

• jojoba007
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-09 07:13
Zo, eindelijk gepreordered. Wat ben ik benieuwd naar deze game!

• rejer

Aardig wat sfeer weer.

• Sinus_rhythm
  • Laatst online: 17:57
On Wednesday 2 at 19:00 GMT we'll be hosting our first ever Planet Coaster livestream! Join John Laws, Art Director, as he answers your questions about the art direction of the game. Join us for the ride!
YouTube: Planet Coaster Livestream: Q&A with Art Director John Laws
Ben benieuwd!

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
harley schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:31:
Maar wat zijn de systeem vereisten ?
Ik vermoed deze:

http://www.game-debate.co...290&game=Planet%20Coaster

Iemand die daar meer info over heeft? Ik wil wel een pre order doen, maar voor een game als rollercoaster tycoon had 6 GB nodig en ik heb nu 4 GB in mijn minecraft gamepc. Ik moet even weten wat ik eventueel aan hardware moet aanschaffen als ik hem preorder. Als het betekend dat ik een heel nieuwe gamepc nodig heb kan ik beter dat eerst gaan regelen 8)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 10:56

Dat valt misschien dan nog wel mee.
Moet even kijken welke videokaart ik ook alweer heb maar dan hoeft ik met de minimumeisen misschien niet eens te upgraden.
Speel verder helemaal geen spellen, vind het dus onzin om 200/300 euro voor een videokaart uit te geven voor 1 spel.

...

• MichaelvD
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11-09 01:36
De video die ze nu laten zien ziet er echt super goed uit (en dat voor pre-alpha). Moet me echt inhouden om niet de early bird version aan te schaffen

• rejer
Wat een details. Dit ziet er echt erg goed uit.

• Sinus_rhythm
Dit is echt gaaf O+

• Hobbykok
Nou, ik vis achter het net of is de stream kapot?
Zo niet, is hij nog ergens terug te zien? Of werkt dat niet zo met youtube streams?

• rejer
Hobbykok schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:12:
Nou, ik vis achter het net of is de stream kapot?
Zo niet, is hij nog ergens terug te zien? Of werkt dat niet zo met youtube streams?
YouTube: Q&A with Art Director John Laws - 2 March 2016

• PSPfreaky
harley schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:23:
[afbeelding]

Dat valt misschien dan nog wel mee.
Moet even kijken welke videokaart ik ook alweer heb maar dan hoeft ik met de minimumeisen misschien niet eens te upgraden.
Speel verder helemaal geen spellen, vind het dus onzin om 200/300 euro voor een videokaart uit te geven voor 1 spel.
Ik zou er niet op rekenen, omdat de eisen nog helemaal niet bekend zijn. In de livestream werd dit juist verteld.

De livestream was echt van hoge kwaliteit! Planet Coaster ziet er gewoon zo goed uit en ze hebben dingen gemaakt waar wij als gamer totaal niet aan zouden denken. Nu ben ik echt verkocht (al had ik al de Early Bird gekocht) en wil het spel echt spelen!

• p.w
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 11:57
Vorig jaar al meteen early bird en chc member gekocht.
Vanaf dat het spel wordt vrijgegeven koop ook ook nog de stafpas en 1 vip ticket.
Ik hoop dan ook echt dat het 17 maart vrijgegeven wordt om te spelen .

• Hobbykok

• PSPfreaky
Hier heb je nog een korte compilatie van zo'n 10 minuten met alles wat je moet weten.

In de tweede livestream op woensdag 9 maart zal Sam Denney te gast zijn. Hij gaat het hebben over Rides.

• Hobbykok
Oei, dat gaat mijn pc denk ik lastig trekken allemaal. Hoop dat ze ook wat rekening houden met gamers zonder recente top of the bill game pc. Beetje zoals rockstar met gta doet, gta 5 kan ik prima spelen, maar de meeste nieuwe games verder niet echt.

Maar door het park lopen boeit mij ook niet echt, ik ga liever bouwen en park managen dan alles in 3d mode bekijken vanuit een pov.

• PSPfreaky
Volgens mij vallen de systeemeisen best wel mee. Het ligt er maar net aan wat je hebt.

Dit is trouwens ook een mooie video, vandaag verschenen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik ben eigenlijk ook wel om. Na lang wikken en wegen heb ik eigenlijk weinig vertrouwen meer in RCTW. Ze laten maar weinig zien eigenlijk (en wat ze laten zien, doen ze nav Planet Coaster heb ik het idee) en hebben ook al de nodige keren van ontwikkelaar gewisseld (ik geloof een keer of drie nu).

Tel daar ook de heisa bij op, toen met die trailer (en de grafische achteruitgang van de game) en (tot nu toe) de 3(!) uitstellingen, geeft het mij te weinig vertrouwen in de game, dat ik mijn pre-order van die game maar gecanceled heb, om deze game te pre-orderen met de alpha tier (weet even de naam niet).

Die komt deze week al uit immers en ik heb er echt zin in! Weet iemand van jullie trouwens, of de game ook naar Steam komt? Want dan zou ik de ame het liefste - uiteindelijk - op Steam willen hebben. Zou helemaal te gek zijn, als de game dan ook nog eens Steam Workshop integratie krijgt, net als RCTW! :)

[Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2016 01:27]

• PSPfreaky
CptChaos schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:22:
Ik ben eigenlijk ook wel om. Na lang wikken en wegen heb ik eigenlijk weinig vertrouwen meer in RCTW. Ze laten maar weinig zien eigenlijk en hebben de nodige keren van ontwikkelaar gewisseld. Tel daar ook de heisa bij op, toen met die ene trailer (en de grafische achteruitgang van de game) en (tot nu toe) de 3 uitstellingen, geeft het mij te weinig vertrouwen in de game, dat ik mijn pre-order van die game maar gecanceled heb, om deze game te pre-orderen met de alpha tier (weet even de naam niet). Die komt deze week al uit en ik heb er echt zin in! Weet iemand van jullie trouwens, of de game ook naar Steam komt? Want dan zou ik de ame het liefste - uiteindelijk - op Steam willen hebben. Zou helemaal te gek zijn, als de game dan ook nog eens Steam Workshop integratie krijgt, net als RCTW! :)
Je bedoelt de Early Bird ;) Helaas moet ik je toch teleurstellen, want de Early Access komt in maart uit, maar na 16 maart. Dit is in de livestream bevestigt.

Over Steam is nog niks bekend. Elite: Dangerous, hun vorige game, kwam na de release wel uit op Steam en alle spelers kregen toen een Steam key. Ook zal Planet Coaster geen UGC supporten met de launch. Waarschijnlijk komt dit later pas met een eigen systeem. Maar Frontier wil hier nog niks over kwijt, maar ze weten wel dat velen erop zitten te wachten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ah, ik dacht begrepen te hebben op 16 maart, en inderdaad, de early bird tier! :) Heb zelf Elite: Dangerous via Steam gekocht, toen hij daar een keer in de aanbieding was, dus vandaar dat ik in elk geval zeker wel de hoop heb dat de game uit komt op Steam! Wel jammer dat de game met de launch geen user generated content heeft zeg! :( Roller Coaster Tycoon World heeft dat dan weer wel. ;) Eigen systeem is wat mij betreft ook wel OK, al is Steam Workshop integratie makkelijker, lijkt me?

Al met al kijk ik echt ontzettend uit naar deze game. Weet nog goed, dat ik destijds met RollerCoaster Tycoon (deel 1) ook een pre-order had staan, maar deze steeds maar niet binnen kwam. Dag dat ik op vakantie ging, kwam die dan ein-de-lijk. En ik op een gegeven moment zo'n beetje dagelijks bellen, dat ik uiteindelijk dus door de winkel gebeld werd dat ie er was! :) Wat keek ik toen uit naar die game en - gek genoeg - heb ik dat nu ook wel een beetje, eigenlijk, hahaha! :)

In de tussentijd mezelf maar vermaken met Overwatch, Cities: Skylines en natuurlijk Parkitect!

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2016 01:36]

• PSPfreaky
Fans zouden een eigen systeem willen, omdat er in de Steam Workshop ook vaak crap zit. Dat Frontier hier meer kan controleren zeg maar.

• Sinus_rhythm
PSPfreaky schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:43:
Fans zouden een eigen systeem willen, omdat er in de Steam Workshop ook vaak crap zit. Dat Frontier hier meer kan controleren zeg maar.
Vind dat die workshop goed werkt voor Cities: Skylines. Je kan daar stemmen en resultaten met de meeste downloads komen bovenaan. Dus van mij mag Planet Coaster er ook gebruik van maken.

• rejer
Vanavond om 20:00 weer een stream.

"Focus is on RIDES"

YouTube: Planet Coaster Livestream: Q&A with Art Director John Laws
(om 20:00)

[Voor 55% gewijzigd door rejer op 09-03-2016 11:44]

• Sinus_rhythm
Ben erg benieuwd wat voorn moois ze vanavond laten zien O+

• rejer
Het is gestart.

• Sinus_rhythm
Coaster cam _/-\o_

• PSPfreaky
Het was weer een vette livestream! De coaster cam was erg vet, al wisten we haast wel zeker dat deze erin zou zitten. De attracties waren ook erg vet en Frontier heeft gewoon aan de kleinste details gedacht! Ik ben benieuwd wat we op 22 maart kunnen verwachten, al hadden ze het erover dat de focus zal liggen op 'modular building' en 'paths'.

• rejer
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0mmsU9HC_60]
En toen was er geluid :+

(nog 7 dagen)

[Voor 20% gewijzigd door rejer op 15-03-2016 17:35]

• PSPfreaky
In deze video is volgens mij iets nieuws te zien. Hebben we al rook gezien uit dit ding?

• Hobbykok
zijn er nu al specs bekend? Lijkt me toch wel dat die er moeten zijn als hij over 6 dagen live gaat? Ik durf nog steeds geen pre-order te doen omdat ik die niet heb en niet weet of mijn pc het trekt. Als hij het aankan wil ik graag een pre-order plaatsen...

Ik kwam dit in een Duits / Engels forum tegen?
minimum specs Direct X 11 Quad Core CPU (4 x 2Ghz is a reasonable minimum) 4 GB System RAM (more is always better)

[Voor 24% gewijzigd door Hobbykok op 17-03-2016 19:01]

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:57
De Planet Coaster Early Bird Alpha versie vraag me af moet ik dat kopen of wachten op de release datum? Het is eigenlijk een beta versie.

https://www.frontierstore...et-coaster-earlybird.html

[Voor 25% gewijzigd door breaker.evert op 17-03-2016 19:25]

• Hobbykok
Bij steam en dergelijke zijn alpha of beta games juist goedkoper dan de final release, hier betaal je 50 euro om te beta testen...

Als het nu nog een jaar duurt voordat de final release is is het het bedrag wel waard, maar als over 2 maand de final versie komt en je dan 50 euro teveel hebt betaald is het wel heel zuur.

• rejer
5 days togo

https://www.facebook.com/...r/videos/369368139853989/

(zelfde video maar dan op YT)

Erg mooi dat bouwen. Hopen dat er ook templates bij zitten.

En tja, Early Bird Alpha is idd duur. Maarja ik ben te RCT(nu PC) fan om dit te laten liggen.

[Voor 31% gewijzigd door rejer op 17-03-2016 20:07]

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:57
Ik denk dat ik hem ook gaat aanschaffen. Omdat ik RCT gewoon leuk spel is en deel 2 regelmatig nog speel.
Maar dat deze beter is de RollerCoaster World is mij al een tijdje duidelijk.

Maar ik vraag me af wat kan je ermee en zijn er beperkingen?

Maar wordt niks gemeld over de final versie wanneer deze komt.

• rejer
f1boy_077 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:03:
Ik denk dat ik hem ook gaat aanschaffen. Omdat ik RCT gewoon leuk spel is en deel 2 regelmatig nog speel.

Maar ik vraag me af wat kan je ermee en zijn er beperkingen?

Maar wordt niks gemeld over de final versie wanneer deze komt.
Ik heb geen idee wat ze er in doen, wat ik wel weet is dat de eerste alpha release vooral gaat over 'modular building' en paths.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
22 maart komt echt de publieke versie? Dan ga ik ook zeker wel ff kijken :P

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-09 16:17
22 maart komt de alpha uit.. de release is volgens mij Q3/4 dit jaar...

heb de alpha zelf al aangeschaft dus ik kijk er zeer naar uit..

• rejer

4 days(gister vergeten hier te posten)

• Richh
Waar blijft de 3 days to go video :(

• rejer
Richh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:00:
Hier,

Wat ik begrepen heb uit een vorige stream is dat je zelf kan bepalen wat die doet, draaien stil staan etc

[Voor 20% gewijzigd door rejer op 19-03-2016 20:41]

• Richh
rejer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Hier,

[video]

Wat ik begrepen heb uit een vorige stream is dat je zelf kan bepalen wat die doet, draaien stil staan etc
Zag m net op YouTube langskomen :) heb er echt zin in. Ben alleen wel heel bang dat mijn verwachtingen te hoog zijn. Ik ben veel te hyped :P
Maandag komen de perspreviews, zij mochten afgelopen woensdag al een paar uurtjes bèta spelen.

• rejer
Richh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:47:
[...]

Zag m net op YouTube langskomen :) heb er echt zin in. Ben alleen wel heel bang dat mijn verwachtingen te hoog zijn. Ik ben veel te hyped :P
Maandag komen de perspreviews, zij mochten afgelopen woensdag al een paar uurtjes bèta spelen.
Tja het blijft een alpha. Ik heb geen verwachtingen eigenlijk, behalve dat je paden kan bouwen :)

• PSPfreaky
Richh schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:00:
Wij (Planet Coaster Club) plaatsen de video zo snel mogelijk op YouTube ;) Meestal staat de video binnen 5 minuten op YouTube.

@Catmandos: Ja, de final game staat gepland voor Q4 2016. Maar mocht Frontier meer tijd nodig hebben, dan wordt de game uiteraard uitgesteld.

Op zaterdag zijn er nog screenshots gelekt. Hier zien we wat je kan bouwen en de ingang van het park.

Meer screenshots en concepten: http://planetcoasterclub.nl/info/news.php?news=117

[Voor 3% gewijzigd door PSPfreaky op 20-03-2016 16:38]

• Hobbykok
f1boy_077 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:03:
Ik weet het niet hoor, beiden zijn nog niet uit en ik sta ook niet echt te juichen als ik dit allemaal zie. Je ziet nergens hoe het bouwen echt gaat, er gaat volgens mij meer energie zitten in het steken van in mijn ogen wat onzinnige filmpjes elke dag dan dat er daadwerkelijk iets over de game bekend wordt.

Verder een alpha die 50 euro kost om te testen, in Q4 of later wordt het spel zelf maar 28 euro begrijp ik van de site. Dus betalen om te testen (kan het nog gekker?). Geen specs bekend, alemaal beelden van poppetjes e.d. en niet van het bouwen zelf wat toch het leukste is. Net als met de andere rollercoaster game is het waarschijnlijk nog lang niet klaar en is dit eenvoudig cashen voor de die hard fans.

Ik wacht het verder wel af, rollercoaster tycoon 3 speel ik nog met plezier elke week op de pc en ook op de ipad (ook deel 3).

Ik snap niet de hele mediahype rondom deze game, geef mij maar de tijd waarin deel 1,2 en 3 uitkwamen. Gewoon een product uitbrengen als het klaar is en geen honderden filmpjes, maar gewoon een goed product.

Dus ja, ik ben skeptisch, ik vind het veel te veel gehype met die filmpjes en dat is geen goed teken. Een goede game wordt niet zo overdreven aangekondigd met elke dag een filmpje van een paar seconden en wat al niet meer.

• Richh
Skeptisch zijn is natuurlijk prima, maar op de een of andere manier weet Frontier dat bij mij weg te krijgen met de onzinnige video's :P de focus is voor mij gewoon juist, en in ieder geval veel beter dan RCTW. Zeker als je in interviews leest dat ze focussen op duizenden bezoekers en dus capaciteit en dergelijke, klinkt dat voor mij gewoon goed. En welke vragen heb je eigenlijk nog?
De specs liggen nog niet vast, gezien de game nog (lang) niet af is. Die hoeven ze dus nog niet te communiceren. Het bouwen is op dit moment ook nog niet definitief, maar dat volgt dus morgen. Imo is dus eigenlijk alles duidelijk wat bekend moet zijn, na morgen. Alpha-kopers mogen dan overmorgen beginnen, maar dat ligt volgens mij meer aan dat ze alpha-kopers gelijk meenemen dan dat het niet klopt ofzoiets.

Die 28 euro is een pre-orderprijs, die zal na de release waarschijnlijk hoger liggen. Maar ook ik (en heel veel anderen) vinden de alpha prijs erg hoog. Het is toch wat de gek (ik blijkbaar dus ook :P) er voor geeft... Heb net als jij honderden uren zitten in RCT3 (en andere RCT's) dus mij leek dat het geld wel waard, bovendien vind ik het niet eens ontzettend veel geld, heb wel vaker €60 neergeteld voor games. Ik heb er vertrouwen in dat ik net zoveel uren in PC ga steken, zeker als ik als alpha-tester misschien mijn eigen prioriteiten aan de devs door kan geven. Dat doe ik trouwens ook met Parkitect :)

Deel 3 had overigens net zo goed een periode van veel screenshots (want in die tijd waren filmpjes sowieso zeldzaam). De hype van nu komt volgens mij ook helemaal niet zo van Frontier, maar meer van de community.

[Voor 28% gewijzigd door Richh op 20-03-2016 18:15]

• PSPfreaky
De reden waarom ik de Early Bird heb gekocht is dat ik het spel al wil spelen en Frontier wil helpen om de game beter te maken. Frontier heeft ook RCT3 gemaakt, dus je kan al verwachten wat voor game ze ongeveer gaan maken.

Bij RCTW is het weer anders, omdat een compleet nieuwe studio de game ontwikkelt die volgens mij hiervoor nog niet echt een goede game heeft gemaakt.

Luister gewoon naar dat geluid! _/-\o_

[Voor 11% gewijzigd door PSPfreaky op 20-03-2016 19:27]

• Hobbykok
Ik stel het ook wat zwart/wit. Ik hoop natuurlijk dat we een echt goede opvolger krijgen, we weten het over 2 dagen wat de stand van zaken is.

• Catmandos
Richh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:14:
[...]
Die 28 euro is een pre-orderprijs, die zal na de release waarschijnlijk hoger liggen. Maar ook ik (en heel veel anderen) vinden de alpha prijs erg hoog. Het is toch wat de gek (ik blijkbaar dus ook :P) er voor geeft... Heb net als jij honderden uren zitten in RCT3 (en andere RCT's) dus mij leek dat het geld wel waard, bovendien vind ik het niet eens ontzettend veel geld, heb wel vaker €60 neergeteld voor games. Ik heb er vertrouwen in dat ik net zoveel uren in PC ga steken, zeker als ik als alpha-tester misschien mijn eigen prioriteiten aan de devs door kan geven. Dat doe ik trouwens ook met Parkitect :)
Dat de alpha prijs zo hoog is omdat frontier wil niet de massa binnen krijgen van bijv dayz en dat die dan de hele game afkraken omdat die nog niet af is (zeer logisch) maar wel de mogelijkheid bieden aan mensen om de alpha te spelen en te testen. en diegene die het spel wel kopen zijn mensen die inzien dat het een alpha is en dus minder gaan zeuren om de kleinere bugs.. en ze willen natuurlijk niet hetzelfde als bij RTCW afgelopen oktober/november (beta (was meer een alpha) launch met alle slechte reviews).

Voor de rest weet iemand de tijd dat het embargo afloopt?

• Richh
Catmandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:43:
[...]

Dat de alpha prijs zo hoog is omdat frontier wil niet de massa binnen krijgen van bijv dayz en dat die dan de hele game afkraken omdat die nog niet af is (zeer logisch) maar wel de mogelijkheid bieden aan mensen om de alpha te spelen en te testen. en diegene die het spel wel kopen zijn mensen die inzien dat het een alpha is en dus minder gaan zeuren om de kleinere bugs.. en ze willen natuurlijk niet hetzelfde als bij RTCW afgelopen oktober/november (beta (was meer een alpha) launch met alle slechte reviews).

Voor de rest weet iemand de tijd dat het embargo afloopt?
Ik geloof ook zeker dat dat meespeelt.
Volgens mij 12:00 GMT (Frontier zit in het VK), dus om 13:00 hierzo.

• Sinus_rhythm
Richh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:14:
De hype van nu komt volgens mij ook helemaal niet zo van Frontier, maar meer van de community.
Denk het wel dat het deels vanuit Frontier komt. Afgelopen dagen steeds een aftel filmpje voor de Alpha. De livestreams worden ook opgehyped met give-aways ect.

Maar goed dat maakt mij niet zo veel uit. Gelukkig kun je ook de early bird kopen na de 22ste eerst afwachten wat andere ervan vinden. :)
Ben er sowieso heel erg benieuwd naar en kan niet wachten totdat de final er is.

• Catmandos
Sinus_rhythm schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Denk het wel dat het deels vanuit Frontier komt. Afgelopen dagen steeds een aftel filmpje voor de Alpha. De livestreams worden ook opgehyped met give-aways ect.

Maar goed dat maakt mij niet zo veel uit. Gelukkig kun je ook de early bird kopen na de 22ste eerst afwachten wat andere ervan vinden. :)
Ben er sowieso heel erg benieuwd naar en kan niet wachten totdat de final er is.
Mijn hype is ook doordat een aantal youtubers (die naar de dag zijn geweest) zeer gehypet over de game zijn.

• Sinus_rhythm
Catmandos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:12:
Mijn hype is ook doordat een aantal youtubers (die naar de dag zijn geweest) zeer gehypet over de game zijn.
Over welke YouTubers heb je het dan, als ik vragen mag. Als ik op Planet Coaster ga zoeken krijg ik alleen content te zien van Planet Coaster zelf (al dan niet gekopieerd door iemand anders).

• Catmandos
een aantal mindcrackers zie guudeboulderfist.

YouTube: 7 Days to Die : Mindcrack Server - London Recap (S2E24) deze video praat hij erover (volgens mij)

• Steeffoon
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-09 09:56

Steeffoon

Android-nerd

Tweakers heeft zojuist een interessante preview gepubliceerd. Ziet er goed uit ;O
reviews: Planet Coaster: onze eerste bouwwerken

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Sinus_rhythm
Op eurogamer.net staat een filmpje van een halfuur.
Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee