Als het regent in mei, dan is april voorbij
illegaal gaat je niet lukken.jannes_beterams schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:56:
Vandaag knoop doorgehakt en wil m kopen.... Gaat het alleen niet, zowel Steam als Paypal lopen volledig vast. Technische fout, probeer andere betaalmethode... Wat een vreselijk slecht iets weer. Ook zeer onoverzichtelijk allemaal. Moet ik hem nu illegaal gaan downloaden om hem te kopen of wat willen ze? Hoe moeilijk kan het zijn
No need to...
Behalve dat legaal me nu met geen mogelijkheid lukt. Order hangt bij Paypal en tot die tijd kan ik geen nieuwe doen. Toch vrij bizar

Hier exact hetzelfde.jannes_beterams schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:56:
Vandaag knoop doorgehakt en wil m kopen.... Gaat het alleen niet, zowel Steam als Paypal lopen volledig vast. Technische fout, probeer andere betaalmethode... Wat een vreselijk slecht iets weer. Ook zeer onoverzichtelijk allemaal. Moet ik hem nu illegaal gaan downloaden om hem te kopen of wat willen ze? Hoe moeilijk kan het zijn
1) Hoe zit het financiële gedeelte van het spel momenteel in elkaar? Hiermee bedoel ik hoe goed dit is afgewerkt. Ik speelde heel graag RCT1 & 3 (2 niet gespeeld), omdat je moeite moest doen om je park drijvende te houden.
2a) Zit er een campaign-modus in het spel? Ik denk het wel, maar kan hier amper informatie over vinden.
2b) In hoeverre is deze campaign vergelijkbaar met RCT1-3?
3) Is er ondertussen al iets bekendgemaakt ivm de DLC/expansion strategy hierrond? Hier kan ik echt niets rond vinden en is een heel belangrijk breekpunt voor mij. Ik wil een volledig spel kopen zonder dat DLC core-gameplay achter een paywall steekt.
BNet tag: whodares#1162
Met de challenge mode kan je op makkelijk (8000 begin cash, groot deel van attracties vrijgespeeld), normaal (4000-5000, aantal attracties) en moeilijk (2000, weinig attracties) zelf een park bouwen. Voor mij was moeilijk ook echt te moeilijk. Maar wanneer je eenmaal geld hebt zal je waarschijnlijk ook niet meer in de problemen komen.whodares schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:42:
Ik zit al een tijdje wat op te zoeken, maar kan niet echt antwoorden vinden op mijn vragen. Bij deze zal ik ze hier maar stellen dan.
1) Hoe zit het financiële gedeelte van het spel momenteel in elkaar? Hiermee bedoel ik hoe goed dit is afgewerkt. Ik speelde heel graag RCT1 & 3 (2 niet gespeeld), omdat je moeite moest doen om je park drijvende te houden.
Ik vind dat het financiële gedeelte goed is uitgewerkt. Je kan het vergelijken met RCT3, maar dan net wat beter. Je kan de entreeprijs betalen voor een normaal persoon, maar je hebt ook een family ticket. Voor de transport ride kan je per station een prijs instellen. Winkeltjes zijn hetzelfde als bij RCT3. Je bezoekers kunnen geld pinnen bij een ATM. Medewerkers kan je trainen tegen een prijs. Hoe hoger hun level is, hoe beter ze zijn en hoe meer geld ze vragen.
Hoeveel je verdient en wat je moet betalen zie je allemaal in een net overzicht in het Park management paneel.
Er zit een career mode in het spel. In de bèta hebben we toegang tot 2 scenario's. Deze zijn te vergelijken met de RollerCoaster Tycoon games. Je hebt eerst makkelijke opdrachten, die daarna moeilijker worden (easy, normal, hard). De overige scenario's worden morgen unlocked.2a) Zit er een campaign-modus in het spel? Ik denk het wel, maar kan hier amper informatie over vinden.
2b) In hoeverre is deze campaign vergelijkbaar met RCT1-3?
Hier is nog helemaal niks over bekend. Planet Coaster is een project voor meerdere jaren, dus verwacht hier wat betaalde DLC voor.3) Is er ondertussen al iets bekendgemaakt ivm de DLC/expansion strategy hierrond? Hier kan ik echt niets rond vinden en is een heel belangrijk breekpunt voor mij. Ik wil een volledig spel kopen zonder dat DLC core-gameplay achter een paywall steekt.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Zelf hoop ik juist op DLC voor dit spel. Zover ik het nu heb kunnen zien krijg je een volledige game voor wat het momenteel kost en Steam workshop zal voor een hoop extra zorgen.whodares schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:42:
3) Is er ondertussen al iets bekendgemaakt ivm de DLC/expansion strategy hierrond? Hier kan ik echt niets rond vinden en is een heel belangrijk breekpunt voor mij. Ik wil een volledig spel kopen zonder dat DLC core-gameplay achter een paywall steekt.
Dus als ze nog aan een dlc gaan werken die weersomstandigheden (sneeuw
Snap je probleem met dlc wel, maar dat is eigenlijk alleen een nadeel als de main game niet volledig aanvoelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 16-11-2016 15:10 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ivm DLC hoop ik echt dat ze meer een expansion-based DLC gaan gebruiken. Ik wil niet voor elke attractie 5 euro gaan betalen.
BNet tag: whodares#1162
Nee, zo is Frontier ook niet. Verwacht eerder DLC's als Soaked, waar je attracties en scenery bij krijgt.whodares schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:28:
Bedankt voor de informatie. Vanavond maar eens gaan bestellen, dat ik er morgen mee kan beginnen. Ik hoop dat de campaign inderdaad wat goed uitgewerkt is, maar heb er het volste vertrouwen in. Het zijn uiteindelijk toch dezelfde mensen als de vorige RCT-games en daar heb ik me altijd rot mee geamuseerd
Ivm DLC hoop ik echt dat ze meer een expansion-based DLC gaan gebruiken. Ik wil niet voor elke attractie 5 euro gaan betalen.
Bij de beta werd een weer een hoop gegokt, maar omdat het morgen op Steam gereleased wordt zal het zo zijn rond of voor 19:00 uur Nederlandse tijd.Guppiee schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:31:
Wat een geweldige trailer ook! Weet iemand hoelaat de game precies released?
Supergave trailer trouwens!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Volgens mij legt iemand hier het goed uit:kuusj98 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:36:
Even een vraagje, die family tickets, is dat dan voor 1 gezin of is dat de prijs per persoon als je met een gezin komt? Want anders vraag ik minder dan een normaal ticket voor meerdere personen
I spent some time setting different prices, watching guests enter and then checking how much their group spent to enter the park. Adults pay the "standard" price, teens and children pay the "family" price. For example, if I had two adults and two children in a group, they would pay adult price x2 + family price x2. So naturally the family price should be lower.
Jep, morgen om 19:00 kan je los met de game!BinaryRun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:58:
Zit nog te twijfelen, vooral ivm te verwachten performance op een imac met i7 3770 en 680mx. Spel zelf lijkt mij erg leuk, maar het is natuurlijk wel performance heavy. Had trouwens geen problemen met Prison Architect, SimCity of Cities Skylines. Klopt het trouwens dat de normale versie pas vanaf morgen 19:00 speelbaar is? (Volgens de steam kortings countdown)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik verwacht niet dat je performance-problemen krijgt met een 680mx, zeker niet als je alles op "low" zet hoor!BinaryRun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:58:
Zit nog te twijfelen, vooral ivm te verwachten performance op een imac met i7 3770 en 680mx. Spel zelf lijkt mij erg leuk, maar het is natuurlijk wel performance heavy. Had trouwens geen problemen met Prison Architect, SimCity of Cities Skylines. Klopt het trouwens dat de normale versie pas vanaf morgen 19:00 speelbaar is? (Volgens de steam kortings countdown)
Edit: lol 950M of 965M performance is nogal een verschil...
[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 16-11-2016 17:18 ]
Is dat de Baron op 0:33?RobinNL schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:17:
De officiële launch trailer is nu ook eindelijk verschenen.
[video]
Jep, deze is gemaakt door Jurre van den Heuvel
ride trigger instellen en dan met een delay de lampen instellen?Hammie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:41:
Ik zie in meerdere filmpjes een soort stroboscoop voorbij komen. Weet iemand hoe dat in te stellen is met verlichting? Ik kan het namelijk niet vinden
Tsja, low is nou niet iets om naar uit te kijken..msnguy schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:12:
[...]
Ik verwacht niet dat je performance-problemen krijgt met een 680mx, zeker niet als je alles op "low" zet hoor!
Hier ook zelfde probleem met Paypal maar iDeal werkt prima.jannes_beterams schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:56:

Wat ben ik blij met mijn pre-order van Planet Coaster.
In Steam kun je in-game een fps counter tonen: Settings -> In-Game -> In-Game FPS Counter. Die waardes heb ik gebruikt voor hieronder.
CPU/GPU:
i7 2600/GTX 570
In-game resolutie (fullscreen)
1680x1050
Welke build:
Build: 0.9.5.35713
Preset | Veel mensen in beeld/ingezoomd | 100% uitgezoomd | 1 flat ride in beeld, weinig/geen mensen |
Low | 48 | 87 | 68 |
Medium | 35 | 55 | 51 |
Als je ook een overzicht wilt maken, voel je vrij bovenstaande als template te gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door SanderTje! op 17-11-2016 09:58 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Aangezien de map 2.5x groter is geworden kun je aardig aan de bak gaan met de design van alle attracties namelijk.
Top, maar we hebben wel een soort maatstaaf nodig om relevante cijfers te krijgen, een benchmark dus.SanderTje! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:31:
Omdat er nog wat vragen waren over performance, hieronder een overzicht van wat mijn FPS zijn. Ik ben benieuwd naar die van anderen!
In Steam kun je in-game een fps counter tonen: Settings -> In-Game -> In-Game FPS Counter. Die waardes heb ik gebruikt voor hieronder.
CPU/GPU:
i7 2600/GTX 570
Welke build:
Preset Veel mensen in beeld/ingezoomd 100% uitgezoomd 1 flat ride in beeld, weinig/geen mensen Low 48 87 68 Medium 35 55 51
Als je ook een overzicht wilt maken, voel je vrij bovenstaande als template te gebruiken.
https://forums.planetcoas...d.php/15778-Beta-Update-6Oh yes, you read that right... another patch has been released fellow coaster fans! This update is about 2.3GB, so ready those internet-pipes.
Below are the changes.
- Stability improvements.
- Audio mix pass.
- Tuned texture streaming system.
As always, your feedback is greatly appreciated and welcome!
Thanks!
Wauw, een update een dag voor de release, wat een dedicatie!
En ik heb hem compleet gemist want ik ben buiten het avondeten non-stop bezig geweest aan mijn park. Dat zijn ruim 8 uren ja

Alleen inplaats van dat hij ze vervangt plaatst het spel er eentje bij. Maar soms ook niet...
Ik wil 24 fonteinen van Large naar Small vervangen en nu is 1/3 wel goed gegaan en 2/3 is nu zowel Large als Small.
nothing stops this train
Nog niet van dit spel gehoord, maar het ziet er leuk uitRobinNL schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:17:
De officiële launch trailer is nu ook eindelijk verschenen.
[video]
Maar klopt het nu dat er twee Rollercoaster Tycoon-spellen uit zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 17-11-2016 09:27 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Interessant. Misschien kun je wel beter definieren wat veel/weinig mensen in beeld zijn?SanderTje! schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:31:
Omdat er nog wat vragen waren over performance, hieronder een overzicht van wat mijn FPS zijn. Ik ben benieuwd naar die van anderen!
CPU/GPU:
i7 2600/GTX 570
Welke build:
Preset Veel mensen in beeld/ingezoomd 100% uitgezoomd 1 flat ride in beeld, weinig/geen mensen Low 48 87 68 Medium 35 55 51
Ga maar uit van niet. Bij een beta heb je een zogenaamde feature freeze, dan komen er geen nieuwe dingen bij, maar worden wel bugs nog opgezocht en opgelost. Je kunt dus hoogstens een update verwachten met fouten die opgelost zijn. Een beta is dus een feature complete release.Chrosser schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:51:
Worden er eigenlijk nog veel attracties aan de definitieve game toegevoegd vanavond?
Er zijn wel meer nieuwe attracties dan de water rapids en de log flumes. Zo is bijvoorbeeld ook de wooden en de hybrid coaster toegevoegd. Voor de volledige lijst met aanpassingen kijk even op het Planet Coaster Forum.Of moeten we het doen met de water rapids en nog iets, heb helaas maar 1x de beta even kunnen spelen sinds vorige woensdag. Hoop dit weekend weer wat tijd te vinden, want ik heb er echt enorm veel zin in!
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2016 10:07 ]
Goed punt, beetje wat kuusj98 ook al zei.Razorbite schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:31:
[...]
Interessant. Misschien kun je wel beter definieren wat veel/weinig mensen in beeld zijn?
Ik zal wel even een nieuwe benchmark maken anders. Dan neem ik een park van de Steam Workshop, doe ik hetzelfde als wat ik hierboven heb gedaan alleen dan maak ik even screenshots erbij van de posities die ik heb gebruikt.
Qua settings gaat het dan vanzelf goed, omdat als je de Preset in Graphics gebruikt dan wordt vanzelf alles zo ingesteld. Enige wat dan nog belangrijk is om de Fullscreen mode te gebruiken en allemaal even dezelfde resolutie.
Ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar de fps die anderen hebben met hun setup.
Overweeg zelfs m'n 4,5 jaar oude PC te upgraden voor Planet Coaster

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 17-11-2016 10:02 ]
klopt:anandus schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:27:
[...]
Nog niet van dit spel gehoord, maar het ziet er leuk uit
Maar klopt het nu dat er twee Rollercoaster Tycoon-spellen uit zijn?
16 nov: Roller Coaster Tycoon World
17 nov: Planet Coaster
Je moet wel Planet Coaster halen, RCTW is slechtste tycoon game ooit gemaakt! Moet je voor de gein bij de recenties kijken op Steam, geweldig
nothing stops this train
Hou er rekening mee, dat er ook veel reviews van de alpha er tussen staan, toen die game nog helemaal ruk was. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, ik had nav de alpha mijn pre-order van RCTW geannuleerd om over te stappen op Planet Coaster.Kol Nedra schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:57:
Je moet wel Planet Coaster halen, RCTW is slechtste tycoon game ooit gemaakt! Moet je voor de gein bij de recenties kijken op Steam, geweldig
Heb de beta inderdaad gespeeld waar de wooden en hybrid coaster al toegevoegd waren. Mis eigenlijk nog wat basic attracties zoals een mooi grote caroussel enzo. Desalniettemin wel een top game. Hoop dat er zo nu en dan dus nog wat attracties toegevoegd gaan worden zonder meteen een heel dlc pack aan te moeten schaffen (aangezien ze wel al hebben aangegeven te blijven doorontwikkelen).CH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:55:
[...]
Ga maar uit van niet. Bij een beta heb je een zogenaamde feature freeze, dan komen er geen nieuwe dingen bij, maar worden wel bugs nog opgezocht en opgelost. Je kunt dus hoogstens een update verwachten met fouten die opgelost zijn. Een beta is dus een feature complete release.
[...]
Er zijn wel meer nieuwe attracties dan de water rapids en de log flumes. Zo is bijvoorbeeld ook de wooden en de hybrid coaster toegevoegd. Voor de volledige lijst met aanpassingen kijk even op het Planet Coaster Forum.
Dat is volgens mij ook de enige track die bekend gemaakt is waarvan die in de OST zou komen te zitten. Is er ook bekend welk formaat de OST is? Is dat FLAC? MP3? Beiden?RobinNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:29:
De soundtrack van Planet Coaster wordt (zover ik weet) vanavond toegevoegd in je Planet Coaster map. Wel is hij inmiddels al te luisteren via Spotify! Wanneer je 'You, Me & Gravity' intypt zie het album. Veel luisterplezier!
Op 9 november zag ik een mapje MP3 en een mapje FLAC in de map soundtrack zitten, dus beideCH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:34:
[...]
Dat is volgens mij ook de enige track die bekend gemaakt is waarvan die in de OST zou komen te zitten. Is er ook bekend welk formaat de OST is? Is dat FLAC? MP3? Beiden?
Als ik dan zie hoe een vriend van me het ene na het andere schitterende aangeklede gebouw op Steamworks gooit dan zakt de moed me in de schoenen. Ga me dus voorlopig maar focussen op park building met assets van anderen
Iets zelf moois creëren kost enorm veel tijd, naast nadat het veel mensen aantrekt moet het er ook mooi uitzienBeakzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:44:
Gisteren nog even aan het bouwen geweest, maar ik heb het grootste probleem al gevonden van dit spel. Geen idee wat ik moet bouwen of het bestaat al veel beter dan ik ooit zou kunnen
Als ik dan zie hoe een vriend van me het ene na het andere schitterende aangeklede gebouw op Steamworks gooit dan zakt de moed me in de schoenen. Ga me dus voorlopig maar focussen op park building met assets van anderen
nothing stops this train
Ben bang dat dit me af gaat stoten. De mogelijkheden zijn iets té.Beakzz schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:44:
Gisteren nog even aan het bouwen geweest, maar ik heb het grootste probleem al gevonden van dit spel. Geen idee wat ik moet bouwen of het bestaat al veel beter dan ik ooit zou kunnen
Ik ben zelf ook geen bouwer, maar ik vermaak me echt met Planet Coaster! Je kan gewoon leuk in de Workshop kijken voor mooie creaties. Of begin zelf met iets kleins na te bouwen. Zo leer je het langzaam zelfRazorbite schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:49:
[...]
Ben bang dat dit me af gaat stoten. De mogelijkheden zijn iets té.
Btw... Vanavond van 20:00uur tot 00:00uur is er een Planet Coaster livestream, dit keer live van de Planet Coaster launchparty in Londen! Ook weer te volgen via het YouTube kanaal van Planet Coaster!
Ik wacht de scenario's en campaign een beetje af. Dat is meer mijn stijl. Dat sandboxen is het sowieso niet helemaal. Dus ik ben benieuwd naar reviews. Enig idee wanneer die komen?RobinNL schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:53:
[...]
Ik ben zelf ook geen bouwer, maar ik vermaak me echt met Planet Coaster! Je kan gewoon leuk in de Workshop kijken voor mooie creaties. Of begin zelf met iets kleins na te bouwen. Zo leer je het langzaam zelf
Btw... Vanavond van 20:00uur tot 00:00uur is er een Planet Coaster livestream, dit keer live van de Planet Coaster launchparty in Londen! Ook weer te volgen via het YouTube kanaal van Planet Coaster!
Vanavond en het weekend eens kijken hoe het draait op mijn htpc
Dat heb ik nou ook. Ik ben meer van het attracties bouwen en het park managen.CH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:54:
Zelf bouw ik vooral achtbanen, aankleding is niet helemaal aan mij besteed, dus ik zit meer in de sandbox dan elders. De dingen die bijvoorbeeld Silvarret doet zijn echt geweldig, zou willen dat ik zo goed was, hahaha!
Ik zat er aan te denken om misschien een serie op YouTube te starten, als ik zie hoe makkelijk ik 8 uur vol krijgTk55 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:08:
Vind iemand het leuk om een stream op te zetten? Lijkt me leuk om eens mee te kijken met een tweaker ipv een random twitch user
Weet nog dat ik een nieuwe PC kocht voor RCT3, omdat die niet meer wilde draaien op een TNT2 Riva Ultra en Athlon 1Ghz uit 1999 hahaha... RCT3 draaide altijd als een zonnetje op een 8600GTS (OC>8800GT) en een Athlon 64 X2 4200+. Nee nu heb ik nog niet genoeg aan een high end Intel met 8 cores haha...
Als ik vanmiddag thuis ben van mijn laatste tentamen zal ik even kijken hoe en wat
Ik normaal ook, maar in dit spel is het zo simpel en leuk om ieder klein stukje map uit te werken dat ik mezelf een achtbaan zie plaatsen en vervolgens een die kwartier bezig ben met de omgeving. Die dingen boeiden me niet bij Cities Skylines terwijl het daar ook best makkelijk is, ze doen dus iets dermate veel beter dat ik compleet omgeslagen benSeth_Chaos schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:17:
[...]
Dat heb ik nou ook. Ik ben meer van het attracties bouwen en het park managen.
[ Voor 20% gewijzigd door Kuusj op 17-11-2016 11:26 ]
Als je streamed naar bijvoorbeeld Twitch, maakt het niet uit hoeveel kijkers jij hebt. Het is niet dat het jou dan 3800 * 3500 (bitrate) aan bandbreedte kost...
[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2016 11:27 ]
Nee dat begrijp ik, maar het gaat me om mijn CPU en het speelbaar houden van het spel. Een 10mbit/s stream encoden trekt echt wel meer dan een halve CPU core vol hoorCH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:26:
Als je streamed naar bijvoorbeeld Twitch, maakt het niet uit hoeveel kijkers jij hebt. Het is niet dat het jou dan 3800 * 3500 (bitrate) aan bandbreedte kost...
[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2016 11:29 ]
Ah dat is al goed om te weten, vond al dat de kwaliteit na 3500kbit/s niet veel vooruit ging..CH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:28:
Je hebt een stream naar Twitch van 10mbit/sec? Volgens mij is de limiet 3500kbit/sec, dus dan zou ik even wat aan je instellingen doen.
En dat over Hyperthreading weet ik hoor, I know my hardwareCH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:26:
[...]
Als je streamed naar bijvoorbeeld Twitch, maakt het niet uit hoeveel kijkers jij hebt. Het is niet dat het jou dan 3800 * 3500 (bitrate) aan bandbreedte kost...En een i7 heeft geen 8 cores, die heeft er 4, maar dankzij hyperthreading, waar je in gaming overigens niet zo veel hebt, denkt Windows dat je er 8 hebt.
Klopt, alleen is het goedkoper en makkelijker om hardware encoding op je videokaart te gebruiken, dat is iets wat iedere moderne AMD en nVidia kaart kan. Kwaliteit is wel wat minder maar je performance hit is nagenoeg nul.SanderTje! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:31:
Je hebt nu toch ook van die kastjes die voor je kunnen streamen naar Twitch? HDMI uit naar dat kastje, die regelt de verbinding met Twitch etc. en aan de andere kant komt weer een kabel uit die je in de monitor steekt.
Zo heeft je PC er geen last van. Zelf geen ervaring met dit kastje, maar lijkt mij wel handig als je veel wilt streamen.
[ Voor 67% gewijzigd door Kuusj op 17-11-2016 11:34 ]
Zo heeft je PC er geen last van. Zelf geen ervaring met dit kastje, maar lijkt mij wel handig als je veel wilt streamen.
Die 'kastjes' zijn capturecards. Daarmee capture je het beeld van een ander apparaat (zoals bijvoorbeeld een andere PC of van consoles), als je streamed met de PC waarop je speelt, heeft zo'n capturecard geen nut natuurlijk.SanderTje! schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:31:
Je hebt nu toch ook van die kastjes die voor je kunnen streamen naar Twitch? HDMI uit naar dat kastje, die regelt de verbinding met Twitch + encoding etc. en aan de andere kant komt weer een kabel uit die je in de monitor steekt.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2016 11:35 ]
Ik denk dat hij 3800 park-bezoekers bedoelt en niet 3800 Twitch-kijkersCH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:26:
[...]
Als je streamed naar bijvoorbeeld Twitch, maakt het niet uit hoeveel kijkers jij hebt. Het is niet dat het jou dan 3800 * 3500 (bitrate) aan bandbreedte kost...En een i7 heeft geen 8 cores, die heeft er 4, maar dankzij hyperthreading, waar je in gaming overigens niet zo veel hebt, denkt Windows dat je er 8 hebt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hahaha ik was al aan het denken "waar heeft hij nu specifiek dat getal vandaan?"Rannasha schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:37:
[...]
Ik denk dat hij 3800 park-bezoekers bedoelt en niet 3800 Twitch-kijkers
Als ik 3800 Twitch kijkers had, dan was ik dat nu full-time aan het doen denk ik
Ik vind het mooi om te zien wat mensen allemaal hier mee kunnen maken. Ook het werk van Silvarret is fantastisch, ik zag ook wat beelden van zijn creaties voorbij komen in de trailer.
Volgens mij is het trouwens mogelijk een maximum aantal bezoekers aan het park in te stellen
Ja dat is mogelijk, maar ja dat maakt het wel minder leuk natuurlijk. Als je een wat mindere PC hebt zou dat wel een mogelijkheid zijn om icm lagere settings toch leuk te kunnen spelen denk ik.Sjurm schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:50:
Dit lijkt mij echt een toffe game, alleen heb ik er de pc niet voor. Ik volg zelf videos van Nerd³ en hij besteedde alleen al 3 episodes van 45 minuten aan het maken van de entrance
Ik vind het mooi om te zien wat mensen allemaal hier mee kunnen maken. Ook het werk van Silvarret is fantastisch, ik zag ook wat beelden van zijn creaties voorbij komen in de trailer.
Volgens mij is het trouwens mogelijk een maximum aantal bezoekers aan het park in te stellen
Heb bovenstaande config. en hij draait prima op 1080!jannes_beterams schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:44:
Nu lees ik wisselende verhalen over de performance. Met name als er veel bezoekers in een park zitten. Wil voor een RX470 kaart gaan met een FX 8350 CPU, iemand die de game met deze settings speelt? Als dit niet voldoende is om m goed te laten draaien vind ik het allemaal wel prima eigenlijk. Wacht wel even tot e.e.a. geoptimaliseerd is!
Ik heb dezelfde CPU, maar die laat het toch wat sneller afweten bij 2500+ bezoekers, met 12 rides uitgezoomed merkte ik toch de behoorlijke framerate drop. Dit was wel eerste dag launch, geen idee of er nog patches zijn geweest, ik kan de game nu al tijdje niet meer draaien.Erpeet schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:19:
[...]
Heb bovenstaande config. en hij draait prima op 1080!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik weet dat je het niet mag promoten maar download anders de eerste alpha versie (vast ergens te vinden).BinaryRun schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:18:
[...]
Tsja, low is nou niet iets om naar uit te kijken..
Bouw je park zo vol mogelijk en kijk dan welke settings je de beste weergave geven.
Wetende dat de game na nog 2 alpha's en de beta qua performance flink is verbeterd dan kan je enigszins kijken of je pc het uberhaupt houdt.
Ik heb een I5-3470 / MSI GTX 660 OC TF 2GB / 8gb Ram en bij mij werkt het game prima op medium settings en ik kan je zeggen, het ziet er nog steeds strak uit.
Hoe draai je Windows 10? Via Bootcamp of in een VM? In een VM kun je het sowieso vergeten.inTIMidate schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:15:
Ben benieuwd of hij goed draait in Windows 10 op een 2016 MacBook Pro i7 3.3GHz, zit een Intel Iris Graphics 550 in en weet niet of die zo'n spel aan kan.
Bootcamp. Had ik er bij moeten zettenCH40S schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:17:
[...]
Hoe draai je Windows 10? Via Bootcamp of in een VM? In een VM kun je het sowieso vergeten.
[ Voor 15% gewijzigd door inTIMidate op 17-11-2016 13:20 ]
Check de specs van de GPU even met die van de GPU die minimaal vereist is, waarschijnlijk gaat die te laag zijn.inTIMidate schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:19:
[...]
Bootcamp. Had ik er bij moeten zettenIk heb heb de MacBook Pro nog niet, maar wil de game wel kopen als hij goed te spelen is.
https://forums.planetcoas...wthread.php/2943-Bootcamp
Enige waarneer hij gigantisch in FPS dropt is als ik het terrein aan het bewerken ben.
Specs
Intel i7 4870HQ
GTX980M 4gb (staat gelijk aan GTX970)
16GB Ram
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Mijn specs zijn vergelijkbaar, dus dan werkt het bij mij ook. Ik ga waarschijnlijk de Thrillseeker editie kopen, ookal ga ik pas na 19:00 spelen zodat alles beschikbaar is.Luuknoord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:48:
[...]
Ik weet dat je het niet mag promoten maar download anders de eerste alpha versie (vast ergens te vinden).
Bouw je park zo vol mogelijk en kijk dan welke settings je de beste weergave geven.
Wetende dat de game na nog 2 alpha's en de beta qua performance flink is verbeterd dan kan je enigszins kijken of je pc het uberhaupt houdt.
Ik heb een I5-3470 / MSI GTX 660 OC TF 2GB / 8gb Ram en bij mij werkt het game prima op medium settings en ik kan je zeggen, het ziet er nog steeds strak uit.
Nice, welke grafische preset gebruik je? Sorry, las eroverheenthe squaler1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:09:
Draait hier op high rond de 45 a 50 fps op 1080P
Enige waarneer hij gigantisch in FPS dropt is als ik het terrein aan het bewerken ben.
Specs
Intel i7 4870HQ
16GB Ram
[ Voor 7% gewijzigd door SanderTje! op 17-11-2016 14:32 ]
Geen idee. Was laatst met andere game ook niet. Ik neem aan dat als beta je alleen update krijgt straks.Zironako schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:16:
Is er geen manier om de game via Steam te preloaden?
Iemand enig idee of er met release nog extra dingen bijkomen, bovenop beta?
edit: releasenote van BRETTC_FRONTIER toegevoegd
Today, on November 17, 2016, Planet Coaster is officially released! Adding to the beta updates earlier this week, the released game comes with all 12 Scenarios and more general balancing and fixes, as well as Steam Achievements and Trading Cards.
We’ve hit so many milestones over the past months, and it’s been a long way from concept to finish, so let’s quickly recap some of the highlights:
At the heart of the game are the park guests. Everything you do, whether it’s management or creativity-based, now has an impact on each individual crowd member. Each of them have their own simulated preferences and needs to ultimately affect gameplay, and new, advanced crowd simulation and path-finding algorithms help with the logistics of guest flow around your park.
Authenticity is key – a huge amount of research and development went into all aspects of the game, something especially noticeable in coasters. For example, the system which automatically designs the correct support structures for wooden and hybrid coaster had to be built with a new rendering pipeline, with so many pieces being on screen at once.
In fact the attention to detail and development effort that goes into each ride, coaster, guest and scenery piece from a technical, visual and audio point of view is an order of magnitude more than any previous coaster park game we’ve worked on.
Piece-by-piece construction gives you the opportunity to build anything and everything you’ve ever dreamed of. Change your parks by theming your areas, create buildings in every style, or add (animated) scenery and customised audio to entertain your guests and up your park and scenery ratings. The unprecedented control and customisation means that you can truly get super creative or be more focused on sophisticated finance and management; whatever suits you as an individual player.
The technology underpinning the game is both advanced and highly useable. The 3D voxel landscape gives terrain that’s completely in your control, the lighting engine ensures that everything you create in your park instantly becomes a seamless part of the whole dynamic lighting environment, and you can now create your own dark rides with full creative control of triggering ride events, lights and audio.
Every single aspect and element of Planet Coaster has been carefully selected and designed to work in conjunction with every other one as an integrated whole.
The tight integration with Steam Workshop has a front end that puts your friends to the fore. It enables creators to share and receive credit for their original designs, and also allows those of us who want to use these fantastic creations to download that content and enhance their parks with those existing blueprints.
It has been a fantastic experience for us at Frontier to have the opportunity to create a new game which we hope sets a new quality bar for a genre loved by so many people – no team could have been better suited to the task or more passionate. It’s taken a blend of the team’s expertise and experience, talent, and deep connection with the community; and for that we must thank you all.
First and foremost, we want to thank the developers for their incredible hard work, passion, and dedication to the project. Everyone at Frontier has contributed to Planet Coaster in one way or another; a true team effort and shared love for the game from the start. Programmers, animators, producers, sound team, designers, artists, QA, publishing team, engine wizards, support team, video editors, and all you other experts: you’re awesome, well done. #FrontierFam
We also want to give a massive shoutout to our forum mods, content creators, and master builders. Thank you for keeping the community an overwhelmingly positive place, where everyone has a voice but no one feels unwelcome. Thank you for making videos or streaming the game, showing it off to your viewers, and spreading the word across your community. Thank you for challenging yourselves and creating the most intricate buildings, for using shapes and items in ways even the devs couldn’t have thought of, and for pushing your creativity to the limit.
Last but not least: thank you. Thanks to every single member of this amazing community for your ongoing support, invaluable feedback, and enthusiasm about Planet Coaster. In the end, this game is for you, the players. You have helped shape the game in so many ways, inspired the devs with your ideas and suggestions, and humbled us with your shared passion for the game. We are honoured to have a community like this one. So thank you for joining us on this crazy and ever-evolving rollercoaster ride!
[ Voor 114% gewijzigd door sjoerdpolder op 17-11-2016 17:13 ]
Ik klik op kopen, komt er niks in de winkelmand. Terug naar de winkelpagina... thrillseeker editie weg en de 10% korting weg... game vervroegd vrijgegeven.
Geen probleem verder. Veel plezier iedereen met de release versie.
Inderdaad even raar, normaal zijn releases op Steam altijd om 19:00.Playa del C. schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:27:
Ik had net de steam store in beeld. 10% korting vanwege voorverkoop en het spel zou om 19:00 beschikbaar zijn. Ook de thrillseeker versie was te koop.
Ik klik op kopen, komt er niks in de winkelmand. Terug naar de winkelpagina... thrillseeker editie weg en de 10% korting weg... game vervroegd vrijgegeven.
Geen probleem verder. Veel plezier iedereen met de release versie.
Tweede scenario met Piraten is trouwens wel echt poepsimpel, heb die na 10 minuten al met 3 sterren afgesloten?
Oja, het scenario wat in de Beta ook speelbaar was (dat moeilijke) is verdwenen en vervangen door een andere. Ik rond eerst die van de piraten af en ga dan kijken wat daarmee aan de hand is. Het was best een mooie map namelijk
Ik zal wat streamen, zonder stem want dat vind ik niet prettig
[ Voor 26% gewijzigd door Kuusj op 17-11-2016 17:45 ]
Bron: Digital Sketchbook (inbegrepen bij Thrillseeker Edition)Modding would come in the future, but not yet.
Heb je wel de laatste drivers? Deze frames haal ik op 4k met een GTX 960m, i7, 16gb, M2 SSD.the squaler1 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:09:
Draait hier op high rond de 45 a 50 fps op 1080P
Specs
Intel i7 4870HQ
16GB Ram
Ik begrijp het echt niet, dat haal ik echt nietKecin schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:05:
[...]
Heb je wel de laatste drivers? Deze frames haal ik op 4k met een GTX 960m, i7, 16gb, M2 SSD.
Trouwens, hint hint: de derde piratenmissie heeft in de tekst dat een piraat ergens zijn schat is vergeten. Die schat ben ik gaan zoeken en ik heb hem gevonden.
Is aardig wat cash waard, 7.5K. En die heb je echt wel nodig.
Ik zag het in je stream dat je hem hebt gevonden nu weet ik waar ik moet zoeken.kuusj98 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:11:
[...]
Ik begrijp het echt niet, dat haal ik echt nietop 1080P
Heb xBox DVR zooi al eraf en de laatste drivers.
Trouwens, hint hint: de derde piratenmissie heeft in de tekst dat een piraat ergens zijn schat is vergeten. Die schat ben ik gaan zoeken en ik heb hem gevonden.spoiler:kijk in de grote grot bij de schipswrakken
Is aardig wat cash waard, 7.5K. En die heb je echt wel nodig.
je kunt bij ieder onderdeel op het vraagteken drukken voor de benodigde controls. het is idd even wennen, maar daarna speelt het heerlijkZironako schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:12:
Zit er geen tutorial in de game? Zie alleen video's. En tot nu toe vind ik de controls echt belachelijk slecht. Graphics zijn wel top.
Controls zijn super als je de keybindings weet.Zironako schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:12:
Zit er geen tutorial in de game? Zie alleen video's. En tot nu toe vind ik de controls echt belachelijk slecht. Graphics zijn wel top.
Ik vind het plaatsen van paden bijvoorbeeld erg clunky. Kan geen hele brede paden maken en het voelt allemaal een beetje ongemakkelijk aan. Ben na al die jaren RCT nog gewend denk.rejer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:33:
[...]
Controls zijn super als je de keybindings weet.
Had ik in het begin ook. Nu ik eenmaal ben gewend wil ik niet meer terug. De WASD en de Z zijn ideaal!Zironako schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:42:
[...]
Ik vind het plaatsen van paden bijvoorbeeld erg clunky. Kan geen hele brede paden maken en het voelt allemaal een beetje ongemakkelijk aan. Ben na al die jaren RCT nog gewend denk.
Zo ver ik weet helaas nietZironako schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:51:
Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om voorwerpen te vergoten of te verkleinen?