AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Jep, maar had de baan nog niet af...JinShepard schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:06:
Ik denk dat het zoiezo er minder uit ziet omdat het nogal kaal is, als je boompjes plaatst en what not ( kan je vast? ) dan komt er meer sfeer naar boven, wat dan weer overkomt op de speler/kijker wat dus de illusie geeft dat het er beter uitziet. Ik denk zoiezo dat je het niet echt super HD kan doen met dit soort games, die draaien dan voor geen meter 9/10x
[ Voor 83% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2016 23:33 ]
Ik ben een redelijke graphics-liefhebber en Planet Coaster is grafisch behoorlijk indrukwekkend. Er zit belachelijk veel detail in alle objecten en de textures zijn echt super. Het probleem nu is dat er nog héél veel decoratie mist waardoor parken er snel erg leeg uit zien. Maar hier zijn wat screenshots die ik net even gemaakt heb:Sleehond schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:11:
Ik lees heel veel positieve geluiden, maar ik vind het grafisch verreweg van positief te noemen.
Klik de plaatjes aan om het groter te bekijken vind het maar erg matigjes. Of overdrijf ik nu?
Grafisch is het toch zeker geen 2016 niveau?

Heb ze expres niet verkleind (sorry
Ik mis gewoon de standaard stukken zoals je dat deed in RCT3.
Daarnaast al bugs tegen gekomen waardoor ik mijn coaster niet verder kon bouwen.
Ik moest heel veel ongedaan maken en daarna kon ik weer verder bouwen.
Ze mogen de icoontjes ook veel kleiner maken of sneltoetsen gebruiken.
Ik zie gewoon niet hoe mijn baan loopt.
Wat ik ook fijn zal vinden is dat we objecten kunnen vergroten en verkleinen.
Sommige borden zijn zo groot dat het gewoon niet past en je alles heel groot moet gaan bouwen.
Grafisch ziet het er geweldig uit.
Ik ga een deze dagen even fimpje online zetten van mijn eerste coaster.
Angelo NL / Global Cargo VTC
De coasterbuilder hoort ook nog helemaal niet in deze bèta eigenlijk, precies om deze redenPykow schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:08:
Ik moet zeggen dat het bouwen van rollercoasters van mij eenvoudiger mag worden.
~40 fps bij een goed gevuld park op 4K/medium. Op een i5 4690k/R9 290. Crossfire werkt nog niet bij deze game echter, zou dat wel werken dan zou ik of high of 60fps kunnen halen.MetalSonic schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:28:
Wat voor framerate hebben jullie op welke settings?
Het is geen Rise of the Tomb Raider inderdaad. Maar dit is een simulator. Dat draait natuurlijk een stuk minder om grafische pracht en praal maar meer om het management en degelijke. Deze game propt met gemak 3000 man in zo'n spelwereld waarin ieder z'n eigen wil heeft. Dan gaat de rekenkracht naar wat anders dan naar shadersSleehond schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:11:
Ik lees heel veel positieve geluiden, maar ik vind het grafisch verreweg van positief te noemen.
Klik de plaatjes aan om het groter te bekijken vind het maar erg matigjes. Of overdrijf ik nu?
Het ziet er imo beter uit dan RCTW of Cities Skylines. Daarmee zou je het moeten vergelijken.
[ Voor 75% gewijzigd door Richh op 26-03-2016 14:07 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Dit is mijn eerste B&M hyper en ik ben best tevreden. Veel bugs nog in de Coasterbuilder maar wel erg gaaf dat het er toch al in zit! Ik had ook een ingang en uitgang bug, dus nu staan mensen voor niks in de rij te wachten terwijl anderen voordringen. Maar ach, buiten dit alles, is dit nu al by far voor mij als pretparkfan de leukste pretpark-simulator! Nu al! Qua achtbaansimulator wint NoLimits 2 het natuurlijk nog altijd wel
Ja klopt, zonder omgeving ziet de game er wel minder uit. Met omgeving en een thema voel je de sfeer gewoon. Het kost wel even tijd om dat te maken, maar dan heb je ook wat.CptChaos schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:37:
[...]
Jep, maar had de baan nog niet af...Strakjes of morgen of zo even het station bouwen en dan theming rond de track fixen...
RobinNL in "[PC] Planet Coaster - De onofficiële opvolger van RCT - #1" heeft wat meer aankleding.
En het draait prima bij mij in 1920*1200.
Op onze website komen er ook mooie creaties voorbij en ik wil jullie gewoon even het project van Jurre laten zien. Op dit moment heeft hij al 9 video's geplaatst en hoe de achtbaan is vanuit het treintje. Ik kan gewoon niet anders zeggen dat dit fantastisch werk is voor de eerste dagen van de Early Access!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dat geluid blijf super maar ik lach me dood bij sommige entertainers maar wat is het goed gemaakt.
Maar nog te bedenken dat deze game alleen beter en beter word.
Het is nu het geld meer dan waard.
Ik kan helaas de filmpjes niet zien, krijg grote zwarte vlakken met zowel Chrome als Firefox. Nu heb ik de Flash plugin zo staan, dat hij om toestemming vraagt, maar dat gebeurd op jouw site niet?RobinNL schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:54:
Ja klopt, zonder omgeving ziet de game er wel minder uit. Met omgeving en een thema voel je de sfeer gewoon. Het kost wel even tijd om dat te maken, maar dan heb je ook wat.
Op onze website komen er ook mooie creaties voorbij en ik wil jullie gewoon even het project van Jurre laten zien. Op dit moment heeft hij al 9 video's geplaatst en hoe de achtbaan is vanuit het treintje. Ik kan gewoon niet anders zeggen dat dit fantastisch werk is voor de eerste dagen van de Early Access!
Ben zelf vandaag ook even bezig geweest rond mijn coaster; heb nu dit:

Ik ben nog niet helemaal zeker wat ik ga doen, ergens lijkt me een gedeelte dark ride wel vet, maar ja, de bomen hebben ook wel wat! Ook moet ik nog een pad maken van de uitgang, naar de shopjes rechts... (onder het dak)
Aan de andere kant, heeft dit ook wel wat, vind ik:

Vind het eindresultaat wel leuk geworden!

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 26-03-2016 19:57 ]
Het is gewoon een YouTube player zoals hier op het forumCptChaos schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:09:
[...]
Ik kan helaas de filmpjes niet zien, krijg grote zwarte vlakken met zowel Chrome als Firefox. Nu heb ik de Flash plugin zo staan, dat hij om toestemming vraagt, maar dat gebeurd op jouw site niet?
@Dutchy88: Heb je al wat leuks gebouwd?
Edit: Nieuw concept

[ Voor 11% gewijzigd door RobinNL op 26-03-2016 18:36 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Nu maar eens een achtbaan er in bouwen
[ Voor 9% gewijzigd door DonRoger op 26-03-2016 20:49 ]
Hahaha, heb tussendoor wel getest of 't qua hoogte en breedte kon en het past gelukkig preciesRobinNL schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:55:
Is het niet handiger om eerst een achtbaan te maken en dan een grot omheen?
Helemaal mee eens.Evertt schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:08:
Heb nu een park gemaakt. En wat een gave game zeg krijg het RCT gevoel.
Dat geluid blijf super maar ik lach me dood bij sommige entertainers maar wat is het goed gemaakt.
Maar nog te bedenken dat deze game alleen beter en beter word.
Het is nu het geld meer dan waard.
Geniet nu al van de game.
Hier een filmpje gemaakt voor op youtube:
en hieronder wat screenshots:

Mijn naam is niet Peter!
Is door de grote vraag met een truc beschikbaar gemaakt ingamePeterPanda schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:58:
Ik zie hier allemaal screenshots van coasters, deze optie was toch nog niet beschikbaar in de huidige alpha?
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 27-03-2016 15:05 ]
Ik wil na het station booster installeren maar deze doet niks. Misschien doe ik wat fout.
De booster werkt nog nietEvertt schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:45:
Heeft iemand tijdens de bouwen van een achtbaan de booster werkend gekregen.
Ik wil na het station booster installeren maar deze doet niks. Misschien doe ik wat fout.
Bedenk wel even dat het hier gaat om pre-alpha. Vooral de belichting en dat soort dingen krijgen nog veel aandacht dit is pas de eerste build.Sleehond schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:11:
Hebben ze toch toegevoegd. Als je naar 1 van de beschikbare menu's gaat > daar op de zoekloop klikt > ''underconstruction'' intypt wordt het coaster menu unlockedPeterPanda schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:58:
Ik zie hier allemaal screenshots van coasters, deze optie was toch nog niet beschikbaar in de huidige alpha?
[ Voor 28% gewijzigd door MichaelvD op 27-03-2016 23:40 ]
[ Voor 95% gewijzigd door MichaelvD op 27-03-2016 23:39 ]

Net als deze ook beetje uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 99% gewijzigd door Evertt op 28-03-2016 12:52 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Jer0entjeh88 op 28-03-2016 15:08 ]
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
damn hoe krijgt hij dat allemaal voor elkaar.Jer0entjeh88 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:07:
Ben toch wel erg nieuwschierig naar deze game. Helaas bezit ik zelf alleen Macs, maar voor deze game zou ik toch wel een (game) PC willen aanschaffen. Zeker als ik dan de eerste video's van goede RCT bouwers voorbij zie komen:
[video]
Mijn park was nog al klaar en hij combineerd even van alles om er een kasteel uit te krijgen.
Ik mis BTW wel een grid, het is lastig om alles nu op een zelfde lijn te plaatsen.
Ik heb van iemand gezien dat hij Planet Coaster werkend had gekregen op zijn Mac met Bootcamp.Jer0entjeh88 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:07:
Ben toch wel erg nieuwschierig naar deze game. Helaas bezit ik zelf alleen Macs, maar voor deze game zou ik toch wel een (game) PC willen aanschaffen. Zeker als ik dan de eerste video's van goede RCT bouwers voorbij zie komen:
ook al zitten we nu in de Alpha, ik geniet nu al van de game.
Natuurlijk mis ik nog veel en zitten er nog bugs in (Zoals de camara die vaak een kant op schiet)
Maar goed ik ben nu bezig met mijn eerste echte park en zie hier de resultaten:
Overdag ziet het er zo uit. Met stenen een tunnel gemaakt en met struiken de boel aangekleed.

Vervolgens heb ik mijn eerste huis gemaakt:

Hier zie je dat ik lampjes heb verstopt in de torens om een leuke en sfeervolle effect te krijgen:

Om door te gaan met de belichting heb ik bij de 2e attractie een route gemaakt door de rotsen en op laten lichten met een gele kleur:

* Klik op de plaatjes voor 1080p, screenshots gemaakt via Steam.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
PC is echt een heerlijk, na mijn mening goed uitziend spel waar je gegarandeerd uren bezig bent in het perfectioneren van je eigen pretpark.
Zelf ben ik nu bezig met een soort van darkride. Alleen in deze "ride" zitten nu al enkele uren werk en ben er voorlopig nog niet klaar mee.
Huidige voortgang:

Work in progress:

Buitenkant van het gebouw, kaal en nog een grote bouwval, achtbaan nog niet volledig en zal nog langer worden.

Onder de ride laat ik de wachtrij lopen welke straks ook volledig zal worden gethematiseerd.
Bedankt voor de inspiratie, ik was van plan om een "Winkelcentrum" te maken met een pleintje ervoor en wanneer je er doorheen loopt kom je bij het schommelschip uit.NeonovA schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:17:
Ziet er erg netjes uit Pykow!
PC is echt een heerlijk, na mijn mening goed uitziend spel waar je gegarandeerd uren bezig bent in het perfectioneren van je eigen pretpark.
Zelf ben ik nu bezig met een soort van darkride. Alleen in deze "ride" zitten nu al enkele uren werk en ben er voorlopig nog niet klaar mee.![]()
Huidige voortgang:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Work in progress:
[afbeelding]
Buitenkant van het gebouw, kaal en nog een grote bouwval, achtbaan nog niet volledig en zal nog langer worden.
[afbeelding]
Onder de ride laat ik de wachtrij lopen welke straks ook volledig zal worden gethematiseerd.
Jou screenshots geven een beetje aan waar ik naar opzoek was.
Ik hoop dat wel later ook kleine attracties krijgen zoals een draaimolen en theekopjes.
Het is leuk om sommige kleine attracties helemaal te verwerken in een gebouw zodat je er niets van ziet vanuit de buitenkant.

Overzicht van het park

Overzicht andere kant

Hypercoaster over het voetpad

Bochtenwerk langs station

De belichting van het spel is echt briljant.
Deze game bevalt me echt zo goed, bouwen is simpel als je het een beetje doorhebt en het bewerken van de achtbaan als hij klaar is kan zorgen voor steilere drops.
Sorry maar ik denk niet dat Rollercoaster Tycoon World beter wordt, Zeker van wat ik er tot nu toe van heb gezien. Ondanks de beperkte inhoud (op dit moment) kan ik uren bezig zijn met deze game.
En als Steam ondersteuning komt (welke vast en zeker gaat komen, is ook gemeld in een van de livestreams) en de community gaat bijdragen (zoals bij Cities:Skylines (zelfde engine)) wordt deze game echt geweldig.
In other news: ik heb het pre-order deel in de topic start wat uitgebreid; zo zijn alle mogelijkheden nu vermeld, inclusief prijs en een linkje naar de Frontier Store.
De functie om attracties te testen zit al wel in het spel alleen is nog niet te gebruikenrejer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:04:
Is er al een mogelijkheid om je attracties te testen? (dus niet roller coasters)
daar ben ik ook enorm bang voor, heb hetzelfde gehad met prison architect, heel de alpha periode gespeeld en na de release nooit meer aangeraaktTricto schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:20:
De afgelopen tijd regelmatig wat beelden bekeken van deze gamen. Wat een leuke en sfeervolle uitstraling heeft dit nu al zeg. Ik kijk echt enorm uit naar de volledige game. Ben zelf alleen bang dat als ik de alpha ga spelen ik er op uitgekeken ben als het spel klaar is.

[ Voor 99% gewijzigd door Sinus_rhythm op 01-04-2016 13:49 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]
Onwijs mooie creaties zie ik voorbij komen. Ik ga Planet Coaster ook zeker aanschaffen als deze uitgebracht is en iedereen nog steeds zo positief is. De Early-Bird Alpha edition lijkt mij ook tof alleen heb ik besloten om niets meer te pre-orderen. Dit heb ik bij enkele games gedaan waaronder Theme Park Studio en die valt nog steeds tegen
Wel even een klein vraagje: Hoe zit het met het 'realisme' van de achtbanen? In RollerCoaster Tycoon 1,2 en 3 had je 'vaste' stukken achtbaan die je aan elkaar kon klikken. Ik zie bij deze filmpjes een hoop gedraai en getrek aan de baandelen. Verplicht de game je om enigszins een rollercoaster te maken waarbij de physics kloppen of kan je echt allerlei absurde dingen bouwen?
Kan je bijvoorbeeld een liftheuvel maken die 3 kilometer de lucht in gaat, vervolgens een drop-down van 90 graden waarna het treintje direct tot stilstand komt in het station? Of wordt je wel verplicht om het enigzins realistisch te houden?
In RCT 1, 2 en 3 kon de liftheuvel op een bepaald moment gewoon niet meer hoger. Of je moest de grond eronder mee verhogen
p.s. Even off-topic. Er is sinds kort (28 maart) ook een dik boek verschenen (meer dan 500 pagina's) dat gaat over het ontwerpen van pretparken. Wellicht ook toepasbaar in Planet Coaster? Het boek heet Theme Park Design & The Art of Themed Entertainment.
Ik denk dat je hier je antwoord hebtDedSec85 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:59:
Wel even een klein vraagje: Hoe zit het met het 'realisme' van de achtbanen? In RollerCoaster Tycoon 1,2 en 3 had je 'vaste' stukken achtbaan die je aan elkaar kon klikken. Ik zie bij deze filmpjes een hoop gedraai en getrek aan de baandelen. Verplicht de game je om enigszins een rollercoaster te maken waarbij de physics kloppen of kan je echt allerlei absurde dingen bouwen?
Kan je bijvoorbeeld een liftheuvel maken die 3 kilometer de lucht in gaat, vervolgens een drop-down van 90 graden waarna het treintje direct tot stilstand komt in het station? Of wordt je wel verplicht om het enigzins realistisch te houden?
URL: https://forums.planetcoas...p/3614-Alpha-Update-0-1-3
- Stability fixes for occasional crashes when:
- Placing modular building pieces
- Raising rides and pressing Ctrl
- Building path pieces
- Loading saved parks
- Improvements to Crowd AI to reduce occasional issues of them not moving
- Fixed an issue where saved games had the wrong time due to daylight savings
Ben zelf wel benieuwd wanneer er bijvoorbeeld meer attracties erbij komen.
Heb ik gelijk ook even een vraag; vinden jullie het goed, als we wat screenshots van jullie parken in de TS bij screenshots gaan neerzetten?
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2016 14:17 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Het is misschien dezelfde engine, maar niet hetzelfde ontwikkelteam. Het is zelfs een heel ander bedrijf. Je hoeft dus niet met Cities Skylines te vergelijken.RobbieB schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:04:
holy crap, is dit de Alpha?? Ik kan niet wachten tot dit spel officieel wordt uitgebracht! Hopelijk gaan ze er nog wel een flinke campaign omheen bouwen en niet zoals bij Cities Skylines alleen een Sandbox modus.
Hmmm...tnx! De mogelijkheden zijn dus eindeloosIk denk dat je hier je antwoord hebtGa naar precies 12 minuten in de video.
Wel vreemd dat de bezoekers wel in de achtbaan gaan. Bij RCT 1, 2 en 3 ging er volgens mij niemand in je achtbaan als je deze te extreem maakte. Wellicht dat dit met de final release anders is.
Dat is leuk bij RCTW, komen ze kotsend je achtbaan uit, gaan ze direct weer terug naar de ingang van dezelfde achtbaan voor het volgende rondjeDedSec85 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:48:
[...]
Hmmm...tnx! De mogelijkheden zijn dus eindeloos![]()
Wel vreemd dat de bezoekers wel in de achtbaan gaan. Bij RCT 1, 2 en 3 ging er volgens mij niemand in je achtbaan als je deze te extreem maakte. Wellicht dat dit met de final release anders is.
Heb wel gezien als je geen eet tentjes neer zet de bezoekers toch honger beginnen te raken hetzelfde geld voor een wc.
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe attracties komen grote gemis vindt ik nog steeds bankjes en meer decoratie dingen. Het mooiste vindt ik nog veel dingen zeker bij de attractie klopt gewoon en het geluid ook.
Bij Planet Coaster was het vanaf het begin al duidelijk dat er een Alpha zou komen. Hierdoor heeft de ontwikkelaar daar naar toe kunnen werken (minder content maar wat erin zit werkt wel). Bij RCT World hebben ze de EA last minute bedacht waardoor je nu een game krijgt met best veel content, maar waarin eigenlijk niks 100% is uitgewerkt.Evertt schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:47:
Dit is nog een Alpha maar heb nog weinig bugs gezien. Moet zeggen dat ik het toch knap zeker als je kijkt naar RCTW.
Misschien is het leuk om deze video in de TS te vermelden? Het laat zien wat je kan maken met maar slechts de eerste 2 thema's.CptChaos schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:57:
Heb ik gelijk ook even een vraag; vinden jullie het goed, als we wat screenshots van jullie parken in de TS bij screenshots gaan neerzetten?
En misschien een enkele video van Silvarret. Zijn video's zijn ook geweldig!
En het bovenstaande is ook gelijk het gemis aan Planet Coaster. Geen CoasterSim interactie. Dus geen idee wat ze leuk vinden , hoe zie zich voelen , waarop ze reageren.
"Het oog wil ook wat" is het enige wat hierbij gevuld word. Ik laat het spel ook links liggen nu , controleer wel elke dag of er updates zijn. Maar zonder de mangement options is het een dood spel
http://imgur.com/a/O8lyj
[ Voor 31% gewijzigd door dopeyspawn op 04-04-2016 17:53 ]

Wilde de foto eigenlijk eerst overdag amaken, maar dit is (naar mijn idee) ook best gaaf!
Hopelijk, als de mod support er is dat er ook mods komen die grafisch een en ander oppoetsen of verbeteren, zoals bij Cities: Skylines. Dan kun je in deze game echt super mooie "foto's" maken!
Zag overigens, dat de andere afbeeldingen die ik heb geüpload ook goed bekeken zijn op Imgur.
Sommigen tikken al bijna de 1000 views aan, hahaha!
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2016 21:37 ]
Cities gebruikt Unity, PC gebruikt Cobra (doorontwikkelde engine van RCT3)
Gelukkig komt dat nog wel, zoals ook in de preview van Tweakers staat. Het is de bedoeling dat bezoekers op de omgeving gaan reageren.Stronkie schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:11:
superleuk gedaan , alleen jammer dat het voor de CoasterSims het geen drol uitmaakt . Die worden er niet blijer van (helaas). Er is op dit moment geen funfactor in de aankleding van de attractie. Leuk voor de bouwer en de camera view , maar het zal zijn park niet helpen qua rating..
En het bovenstaande is ook gelijk het gemis aan Planet Coaster. Geen CoasterSim interactie. Dus geen idee wat ze leuk vinden , hoe zie zich voelen , waarop ze reageren.
"Het oog wil ook wat" is het enige wat hierbij gevuld word. Ik laat het spel ook links liggen nu , controleer wel elke dag of er updates zijn. Maar zonder de mangement options is het een dood spel
Dus het lijkt op zich al te werken. Maar ik denk dat ze op dit moment vooral feedback willen op de bouwtools en de bugs daaruit willen strijken, voordat ze naar de andere dingen gaan kijken.
Geweldig gedaan, ben ook zeer benieuwd hoe het er van buiten uitziet. of het niet gewoon een blokkendoos is Tenminste de voorkant moet altijd leuk aangekleed zijnRobinNL schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:23:
[...]
Misschien is het leuk om deze video in de TS te vermelden? Het laat zien wat je kan maken met maar slechts de eerste 2 thema's.
[video]
En misschien een enkele video van Silvarret. Zijn video's zijn ook geweldig!
Ik vermaak me al prima met de bouwtools.Stronkie schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:11:
superleuk gedaan , alleen jammer dat het voor de CoasterSims het geen drol uitmaakt . Die worden er niet blijer van (helaas). Er is op dit moment geen funfactor in de aankleding van de attractie. Leuk voor de bouwer en de camera view , maar het zal zijn park niet helpen qua rating..
Het is inderdaad leuk als de "coastersims" gaan reageren, maar voor mij geen reden om te stoppen met het spelen van de Alpha.
Hebben jullie dit filmpje als gezien met tips and tricks.
Zeer handig al zeg ik het zelf.
Dat is ook met eet tentjes.Waah schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:13:
Bouw maar eens geen wc'sdan zie je volgens mij al de animaties dat ze toch wel graag naar het toilet willen. Tenminste dat idee kreeg ik.
Dus het lijkt op zich al te werken. Maar ik denk dat ze op dit moment vooral feedback willen op de bouwtools en de bugs daaruit willen strijken, voordat ze naar de andere dingen gaan kijken.
Happy to reveal that Alpha 2 will be arriving May 24th, with landscaping and coaster construction! #egxasks
Dat, en het laat zien hoe enorm uitgebreid de bouw-mechanics zijn. Het feit dat je met min of meer 1,5 thema en slechts een fractie van de totale constructie-opties als zaken als een Colosseum, Japans kasteel, Duits dorpje en krankzinnige achtbanen kunt bouwen is echt....rejer schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:09:
Er zijn mensen die te goed zijn in dit spel.
[video]
Daarbij ziet het er prachtig uit, oogt het op een vreemde manier realistisch ondanks de cartoony graphics en lijkt alles gewoon te kloppen. En de sfeer en de ziel van de game zijn gewoon perfect. Je voelt gewoon de vrolijkheid van de game en de passie van de ontwikkelaars. Ook goed te zien dat ze community creaties omarmen met een filmpje als deze.
En dan te bedenken dat dit nog maar versie 0.1 is

[YouTube: https://youtu.be/gtlYXJ4-GEk]
[ Voor 21% gewijzigd door dopeyspawn op 10-04-2016 02:19 ]
(Heb dit ook bij RCTW in het topic gegooid, dus beetje een crosspost)
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Ik zat in dit dilemma, tot ik zojuist dacht: Fuck itRobbieB schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:30:
Zo, toch maar overstag gegaan en de alpha aangeschaft. Als het spel uiteindelijk uit komt gaat hij waarschijnlijk toch 40/50 euro kosten, dus die paar tientjes extra om eerder toegang te hebben en de makers een extra steuntje te geven vind ik het wel waard...
Als ik een muur schuin plaatst en vervolgens plaats ik een raam. Met schift zou ik dan naar links en rechts moeten gaan op dezelfde hoogte wanneer mijn muis op de muur blijft.
Maar als ik klaar ben en van een andere hoek kijk. Vliegen de ramen en raken ze de muur niet eens.
En ja het is 1 building
Ik doe nu alles uit de hand, maar dat is niet zo mooi af en toe.
[ Voor 7% gewijzigd door Pykow op 09-04-2016 14:31 ]
Verwijderd
Ik heb planet coaster (en de rollercoaster tycoon world) vandaag eens geinstalleerd (gelekte versies) en ze werken beiden prima op een pc met mindere specs dan hier vermeld. Ik heb wel alles op low gezet, maar het ziet er nog meer dan prima uit. Het enige wat je eigenlijk niet hebt zijn de schaduws.MrManuel schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:44:
De alpha systeemeisen zijn:
- Windows 7 64bit or nieuwer
- Intel Core i5 -2300, AMD FX-4300 of beter
- 8GB Ram
- Nvidia GTX 560 / ATI Radeon 7850 met 2GB of videogeheugen of beter
Ik snap de specs voor de alpha niet helemaal, het start ook gewoon prima op met bijv. 4 GB geheugen en een processor die de helft van de kracht heeft en we bouwen al de hele middag pretparken en bekijken alles vanuit diverse views. Planet coaster heeft ook geen lag of wat dan ook (rollercoaster tycoon world heeft wat meer moeite als het park heel vol is).
Dus voor wie een mindere pc heeft, hier werkt het prima.
Dank je, ik ga het bekijken. Erg interessant.SomerenV schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:32:
Nerd3 heeft een video gemaakt waarin hij Parkitect, RCTW en PC vergelijkt. Hij maakt in de drie games een klein parkje rondom het piratenschip en hij heeft zichzelf een limiet van 30 minuten gegeven. Leuke en interessante video
[video]
(Heb dit ook bij RCTW in het topic gegooid, dus beetje een crosspost)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 16:10 ]
Thanks, hier was ik heel benieuwd naar! Wilde de alpha nog niet aanschaffen omdat mn videokaart en processor net wel/net niet voor de minimum specs door gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:05:
[...]
Ik heb planet coaster (en de rollercoaster tycoon world) vandaag eens geinstalleerd (gelekte versies) en ze werken beiden prima op een pc met mindere specs dan hier vermeld. Ik heb wel alles op low gezet, maar het ziet er nog meer dan prima uit. Het enige wat je eigenlijk niet hebt zijn de schaduws.
Ik snap de specs voor de alpha niet helemaal, het start ook gewoon prima op met bijv. 4 GB geheugen en een processor die de helft van de kracht heeft en we bouwen al de hele middag pretparken en bekijken alles vanuit diverse views. Planet coaster heeft ook geen lag of wat dan ook (rollercoaster tycoon world heeft wat meer moeite als het park heel vol is).
Dus voor wie een mindere pc heeft, hier werkt het prima.
Nu alleen hopen dat de minimum niet opeens omhoog geschroefd worden als het spel uitkomt, maar heb ook geen flauw idee of dat normaal is bij een alpha/beta release.
Dat komt pas bij alpha 2, die komt midden mei.ScreamGT schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:35:
Beetje jammer dat ik nog geen coasters kan bouwen. "coming soon".
Een voorproefje, dus zonder een volledige GUI, expirimenteel, kan je krijgen door 'underconstruction' in te vullen in het zoekveld bij attracties.
Verwijderd
Anders download je de niet zo legale versie die overal wel te vinden is? Dan kan je in iedergeval testen.Kid_Stevie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:28:
Thanks, hier was ik heel benieuwd naar! Wilde de alpha nog niet aanschaffen omdat mn videokaart en processor net wel/net niet voor de minimum specs door gaan.
Ik ga uiteindelijk ook wel het spel kopen als hij zo blijft werken, het is echt fantastisch. Maar ik durfde het niet aan en ik vind de early access ook te duur, maar die preorder voor 27 euro ga ik nu wel doen.
Wel raar dat ze zeggen dat je weet ik wat nodig hebt en dat het gewoon vloeiend werkt met mindere specs. Meestal is het andersom... dan denk ik: dat moet net lukken en draait het met 1 fps.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 19:22 ]
Thanks!Richh schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:10:
[...]
Dat komt pas bij alpha 2, die komt midden mei.
Een voorproefje, dus zonder een volledige GUI, expirimenteel, kan je krijgen door 'underconstruction' in te vullen in het zoekveld bij attracties.
ik wil hem graag binnen steam toevoegen als non-steam game, maar wil niet moeten door klikken om het spel te starten
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Zolang ze bij Frontier nog regelmatig updates willen uitbrengen (die launchpad dus controleert) zullen ze het ook liever zo willen houden.mschol schreef op zondag 10 april 2016 @ 01:02:
is iemand het gelukt op planet coaster op te starten zonder eerst de frontier launchpad op te starten? (d.m.v. een of ander argument bij de launchpad ofzo?)
ik wil hem graag binnen steam toevoegen als non-steam game, maar wil niet moeten door klikken om het spel te starten
Ja, zat ik idd ook al aan te denken. Misschien dat ik dat maar even ga doen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:21:
[...]
Anders download je de niet zo legale versie die overal wel te vinden is? Dan kan je in iedergeval testen.
Ik ga uiteindelijk ook wel het spel kopen als hij zo blijft werken, het is echt fantastisch. Maar ik durfde het niet aan en ik vind de early access ook te duur, maar die preorder voor 27 euro ga ik nu wel doen.
Wel raar dat ze zeggen dat je weet ik wat nodig hebt en dat het gewoon vloeiend werkt met mindere specs. Meestal is het andersom... dan denk ik: dat moet net lukken en draait het met 1 fps.
Vind de early access ook wat duur, maar met na het zien van al die filmpjes wil ik het ook spelen!
Maar over 27 euro kan je niet klagen idd
En een backseat by night
Ben ook lekker bezig geweest. Heb een (toch wel redelijk realistische vind ik zelf) B&M hyper coaster gemaakt in Alpine stijl zoals Silvaret dat ook op zijn kanaal heeft en ben aardig te spreken erover.
Hierbij ook nog wat foto's.

Een weekendje doorklussen zeg maarChrosser schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:47:
Mooi hoor! Flinke achtbaan! zal behoorlijk wat tijd hebben gekost om alle gebouwen te maken
Maar het eindresultaat mag er zeker zijn.
Zal zometeen foto's uploaden!

Dit is een USB stick van 2 GB.. Beetje klein weet niet precies wat ik er mee moet.
Staat een link op naar de CoasterHead club page die nog een pageholder zelf is

[ Voor 63% gewijzigd door MrManuel op 12-04-2016 22:26 ]
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Dit is toch prachtig om te zien.. Kan niet wachten tot ik ook kan spelen!rejer schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:09:
Er zijn mensen die te goed zijn in dit spel.
[video]
Is het op dit moment nog waard om de Alpha aan te schaffen?
[ Voor 9% gewijzigd door MrManuel op 13-04-2016 12:38 ]
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Ja, je hebt nauwelijks een maandje gemist (van de 7-9 maanden). In de afgelopen 3 weken hebben we 3 patches gehad als ik het goed heb.MrManuel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:24:
[...]
Dit is toch prachtig om te zien.. Kan niet wachten tot ik ook kan spelen!
24 mei start fase 2, dan komt de definitieve coasterbuilder (waarvan op de fora door de moderators al gezegd wordt dat deze fantastisch is en beter dan wat er nu in zit) en de terrain editor en vast ook wat nieuwe content.MrManuel schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:24:
[...]
Dit is toch prachtig om te zien.. Kan niet wachten tot ik ook kan spelen!
Is het de moeite waard? Ik vindt van wel, dit is waar we zo lang op gewacht hebben en waarom nog langer wachten? Ja het scheelt je 40 euro maar ook 6-7 maanden wachten. Dus feitelijk kost het je 6 euro per maand extra, schijntje dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Luuknoord op 14-04-2016 13:53 ]
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 15:12 ]
Hier heb je echt veel tijd in gestoken.
Mis alleen het typische stukje remmen in de baan bij B&M
Weet niet of je dit al kunt maken in planetcoaster
Tja, daar is het natuurlijk een alpha voor. De game is nog in ontwikkeling, meer komt mettertijd wel. Geen idee waarom je daarvoor de illegale versie wilde proberen? Of was je anders wellicht van plan om wél de €70,- tier te nemen?schumi1986 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 18:41:
Ik heb even de gratis versie geprobeerd om te kijken of ik het de 70 Euro waard vindt, maar ik ga toch wachten op de uiteindelijke release, er zit nu nog heel weinig in het spel en tegen de tijd dat er behoorlijk wat in zit ligt het spel waarschijnlijk al bijna in de winkel.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 14-04-2016 19:08 ]
Ja ik was het zeker van plan, maar tijdens het spelen dacht ik aan prison architect, die heb ik ook in alpha gekocht maar na het spelen van al die alphas was het spel toen die eenmaal uitgekomen was niet meer zo interessant.CptChaos schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:05:
[...]
Tja, daar is het natuurlijk een alpha voor. De game is nog in ontwikkeling, meer komt mettertijd wel. Geen idee waarom je daarvoor de illegale versie wilde proberen? Of was je anders wellicht van plan om wél de €70,- tier te nemen?
Ik zou overigens voor de coasterhead versie gaan met al die goodies
*even voor de goede orde, heb de illegale versie ook weer verwijderd heb het enkel gebruikt om me te overtuigen van de investering!