Spel zit nog wel bomvol met bugs, Ze vinden de que te druk bij mijn monorail. Er staat wel geteld 0 mensen in de rij.
Hierbij weer een update van mijn Efteling project.
Deze keer een mooie, ik ben klaar met het sprookjesbos.
Tevens vast begonnen met het uitlijnen van het Droomvlucht gebouw.
Hierbij de screens:

Repelsteeltje

Meisje met de Zwavelstokjes

Nieuwe kleren van de keizer

Sprookjesboom

Fakir

Chinese Nachtegaal

Efteling monument

Shop uitgang Sprookjesbos

Overzicht

Overzicht avond
Hierbij de screens:

Repelsteeltje

Sprookjesboom

Fakir

Chinese Nachtegaal

Efteling monument

Overzicht

Overzicht avond
ziet er goed uit man !
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ziet er gaaf uit hoor, zit best wat werk in schat ik!
Ben benieuwd naar de april update, zitten paar goede leuke dingen tussen. Hoop dat er toch ook wat goede performance updates tussen zullen zitten, misschien dat ze daar toch nog wat positief kunnen sleutelen. Vind momenteel geen tijd om te spelen helaas, maar kriebelt wel door bovenstaande foto's. Hopelijk binnenkort eens wat tijd weer...
Ben benieuwd naar de april update, zitten paar goede leuke dingen tussen. Hoop dat er toch ook wat goede performance updates tussen zullen zitten, misschien dat ze daar toch nog wat positief kunnen sleutelen. Vind momenteel geen tijd om te spelen helaas, maar kriebelt wel door bovenstaande foto's. Hopelijk binnenkort eens wat tijd weer...
nice ga je met dat sprookjesbos en uiteindelijk het hele park niet tegen limieten van de game aanlopen? (geen idee of er harde limieten zijn ingesteld?)Luuknoord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:57:
Hierbij de screens:
[afbeelding]
Repelsteeltje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sprookjesboom
[afbeelding]
Fakir
[afbeelding]
Chinese Nachtegaal
[afbeelding]
Efteling monument
[afbeelding]
[afbeelding]
Overzicht
[afbeelding]
Overzicht avond
Gewoon doorgaan tot ik ertegen aanloop.
Ik draai de game tegenwoordig op medium. En dan kan ik behoorlijk uitgebreidde parken openen. Tevens heb ik het meest bosrijke deel nu gehad dus qua bomen zal het vanaf hier wel meevallen.
Verder zie ik wel waar ik strand, maar momenteel draait alles nog best wel soepel.
Ik draai de game tegenwoordig op medium. En dan kan ik behoorlijk uitgebreidde parken openen. Tevens heb ik het meest bosrijke deel nu gehad dus qua bomen zal het vanaf hier wel meevallen.
Verder zie ik wel waar ik strand, maar momenteel draait alles nog best wel soepel.
Ik weet niet of je het al wist, maar Davincstylegames (Vincent) heeft jou park een review gegeven op zijn Youtube kanaal.Luuknoord schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:57:
Hierbij de screens:
[afbeelding]
Repelsteeltje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sprookjesboom
[afbeelding]
Fakir
[afbeelding]
Chinese Nachtegaal
[afbeelding]
Efteling monument
[afbeelding]
[afbeelding]
Overzicht
[afbeelding]
Overzicht avond
Misschien leuk om eens te kijken
Je zou je aerial view van je park in planet coaster eens naast de aerial view van het echte park moeten leggen! Zou ik wel eens willen zien (hoe sterk het overeenkomt)!
ja ik heb de video gezien. Heb ook reactie achtergelaten, ik vind het leuk dat mensen zo enthousiast kunnen zijn van iets dat ik gewoon als hobby doe.
En inderdaad die aerial view is wellicht wel interessant.
En inderdaad die aerial view is wellicht wel interessant.
Vanaf update 1.2 is het mogelijk om blueprints te maken van 4000 objecten. Attracties kunnen vanaf dan ook in blueprints worden opgeslagen!
Dit is vooral handig voor mensen die attracties een skin willen geven. Je kent het vast wel dat je de skin echt op de milimeter goed moet plaatsen. Soms is dat echt horror
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik heb echt een half uur verspilt aan het proberen te plaatsen van Victory in een ride skin. Heb het daarna maar opgegevenRobinNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:40:
[video]
Vanaf update 1.2 is het mogelijk om blueprints te maken van 4000 objecten. Attracties kunnen vanaf dan ook in blueprints worden opgeslagen!
Dit is vooral handig voor mensen die attracties een skin willen geven. Je kent het vast wel dat je de skin echt op de milimeter goed moet plaatsen. Soms is dat echt horror

Tip: Plaat eerst de skin en daarna de attractie. Als je de attractie plaatst of verplaatst(M) druk op X (Advanced Placement) dan heb je beter controle over het plaatsen ervan. Eenmaal geplaatst kan je niet direct de Advanced Placement gebruiken en dit is erg vervelend.
Ben alleen bang dat het in sommige gevallen niet mogelijk zou zijn om de blueprint te plaatsen nadat je deze gemaakt hebt. Dit had ik namelijk ook met mijn waterbanden skin, de blueprint ervan was niet plaatsbaar. Dit is door vele al gemeld als bug en via inside info weet ik ook dat het bekend is bij de devs.
Ik heb tevens nog een paar nieuwe workshop items toegevoegd van mijn Disney themed park en Jungle Park. Je kan ze op mijn steam workshop vinden.
Daar had ik ook problemen mee met mijn skin wat je ziet in het filmpje, de draaimolen met houtenpaaltjes. De houtenplaatjes ging ik gebruiken omdat de stenen zorgde dat je de attractie niet meer makkelijk kon plaatsen. Wel humor dat het nu een zeer veel gebruikte blueprint is geworden.RobinNL schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:40:
[video]
Ben alleen bang dat het in sommige gevallen niet mogelijk zou zijn om de blueprint te plaatsen nadat je deze gemaakt hebt. Dit had ik namelijk ook met mijn waterbanden skin, de blueprint ervan was niet plaatsbaar. Dit is door vele al gemeld als bug en via inside info weet ik ook dat het bekend is bij de devs.
Ik heb tevens nog een paar nieuwe workshop items toegevoegd van mijn Disney themed park en Jungle Park. Je kan ze op mijn steam workshop vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door rhodium op 29-03-2017 01:17 ]
Momenteel is er een stream bezig.
Wat er al is geïntroduceerd voor de lente update* =
- Boomerang coaster (2 verschillende)
- Syncen van coasterstations (max 5)
- Beveiliging en beveiligingscamera's
- Ride prestige veranderd mindersnel en is terug te zetten naar eerder
- Flat ride: Big wheel, Go Karts, Elixir machine en ZoZo
- Steel Hydra coaster
- Blueprints zijn uitgebreider en kunnen paden en rides bevatten
- Je kan bouwen op flatrides
(geen hitboxes meer)
- Nieuwe trigger sounds
[ Voor 66% gewijzigd door Sinus_rhythm op 06-04-2017 10:44 ]
Paden? Waar heb je deze info vandaan, in de youtube comments zeggen dat dit niet gaat gebeuren.Sinus_rhythm schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:52:
[video]
Momenteel is er een stream bezig.
Wat er al is geïntroduceerd voor de lente update* =
- Blueprints zijn uitgebreider en kunnen paden en rides bevatten
Ik dacht met de collision dat dit werkt voor terrein en scenery, paden dus niet.. Buildings worden niet genoemd dus of het daardoorheen kan clippen.. geen idee. In de livestream zie je dat nogal bugged werkt. Hopelijk fixen ze dit nog.
Er komen een hoop scenery items bij wat ik zo kon zien in de videos. Ook nieuwe deuren die getriggerd kunnen worden.
[ Voor 14% gewijzigd door rhodium op 06-04-2017 04:42 ]
Ze hebben de collision detection op alle rides uitgeschakeld. Dus je kan blueprints makkelijker plaatsen/verplaatsen. .
Wat ik vooral erg gaaf vind is toch de dueling coasters. Dit betekend iig dat Joris en de Draak geplaatst kan worden in mijn Efteling recreatie. Ook de toevoeging van veel meer scenery staat me heel erg aan.
Supergave update.
Huidige status Efteling project (ik wacht even tot de 1.2 update voor ik verder ga)
Wat ik vooral erg gaaf vind is toch de dueling coasters. Dit betekend iig dat Joris en de Draak geplaatst kan worden in mijn Efteling recreatie. Ook de toevoeging van veel meer scenery staat me heel erg aan.
Supergave update.
Huidige status Efteling project (ik wacht even tot de 1.2 update voor ik verder ga)

[ Voor 20% gewijzigd door Luuknoord op 06-04-2017 10:06 ]
Heb het even gecontroleerd op het forum. Dit klopt idd bij de blueprints kunnen de paden niet worden meegenomen (helaas). Heb het doorgehaald in mijn post.rhodium schreef op donderdag 6 april 2017 @ 04:22:
[...]
Paden? Waar heb je deze info vandaan, in de youtube comments zeggen dat dit niet gaat gebeuren.
Soms is de live stream best wel een puinzooi
De nieuwe spring update is live
https://forums.planetcoas...-info?p=182877#post182877
Patch notes
https://forums.planetcoas...Notes?p=182876#post182876
https://forums.planetcoas...-info?p=182877#post182877
Patch notes
https://forums.planetcoas...Notes?p=182876#post182876
[ Voor 29% gewijzigd door rejer op 11-04-2017 11:25 ]
Grote update. 3 nieuwe rides, 3 nieuwe coasters. Duelling coasters. audio updates.
Helemaal top!
Er mist nog wel het een en ander maar we komen er wel (heb ik het gevoel)
Helemaal top!
Er mist nog wel het een en ander maar we komen er wel (heb ik het gevoel)
+ hij is in de aanbieding op steam voor 28 eurotjes. Toch maar eens aanschaffen nu
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Pff na de update zijn al mijn mechanics ontevreden..
updated naar lvl 5 en loon naar 350,- helpt niks...
updated naar lvl 5 en loon naar 350,- helpt niks...
Het is een hele voorruitgang deze update, maar toch moeten ze eens betere kwaliteit-check doen. Iconen die goed waren in het menu zijn nu opeens veranderd in iets onduidelijks. Al zijn eindelijk een hoop items nu wel van kleur te wijzigen, zelfs verschillende lampen kan je een ander kleurtje laten schijnen!
De collision heb ik direct uitgezet en dat is toch wel erg fijn, snap niet dat dit niet vanaf het begin gewoon erin zat.
Alleen helaas nog steeds geen eenrichtingsweg en staff-only paden. Maar dat je geen custom trigger geluiden kan toevoegen vind ik echt slecht....
Tevens zit er nu wel een DLC aan/uit knop in de scenery en building browser. Dus DLC komt eraan, maar er is alleen nog 0,0 info over te vinden.
De collision heb ik direct uitgezet en dat is toch wel erg fijn, snap niet dat dit niet vanaf het begin gewoon erin zat.
Alleen helaas nog steeds geen eenrichtingsweg en staff-only paden. Maar dat je geen custom trigger geluiden kan toevoegen vind ik echt slecht....
Tevens zit er nu wel een DLC aan/uit knop in de scenery en building browser. Dus DLC komt eraan, maar er is alleen nog 0,0 info over te vinden.
[ Voor 25% gewijzigd door rhodium op 12-04-2017 05:40 ]
Dat werd een keer uitgelegd tijdens een livestream, wat uiteindelijk de issue is bij custom music, is dat de hele file wordt geload per trigger. Dus 1 geluidsfile op verschillende triggers, zouden x instances van dat geluid geload moeten worden. Wat dus een resource hog is.rhodium schreef op woensdag 12 april 2017 @ 05:30:
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Ik denk niet dat dit anders is dan met de in game geleverde triggers sounds. Alleen de blueprint sharen geeft dan problemen als je de custom sounds niet hebt. Vermoed dat het daar meer mee te maken heeft.Soggney schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:41:
[...]
Dat werd een keer uitgelegd tijdens een livestream, wat uiteindelijk de issue is bij custom music, is dat de hele file wordt geload per trigger. Dus 1 geluidsfile op verschillende triggers, zouden x instances van dat geluid geload moeten worden. Wat dus een resource hog is.
Meld je bugs vooral hier:
https://forums.planetcoas...isplay.php/37-Bug-Reports
Daar lopen nu al 32 threads over bugs in 1.2. Ik verwacht snel een 1.2.1
Heb daar zelf ook ooit een bug gemeld (dat ene issue met die wachtrijen
) en dan wordt het uiteindelijk wel opgelost.
https://forums.planetcoas...isplay.php/37-Bug-Reports
Daar lopen nu al 32 threads over bugs in 1.2. Ik verwacht snel een 1.2.1
Heb daar zelf ook ooit een bug gemeld (dat ene issue met die wachtrijen
[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 12-04-2017 09:40 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Op Reddit zijn al hele mooie voorbeelden voorbij gekomen met die collision toggle
Mensen maken al rivieren en hele realistisch piranha achtige attracties. Zal straks wel een afbeelding hier zetten; op dit moment is imgur overbelast
Mensen maken al rivieren en hele realistisch piranha achtige attracties. Zal straks wel een afbeelding hier zetten; op dit moment is imgur overbelast
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Naast mijn Efteling project waar ik binnenkort weer mee verder ga heb ik ook een Sandbox gestart om een beetje aan te klooien als ik geen zin heb in dingen nabouwen van Street View.
Na de update van gisteren begonnen aan Zandvoort Circuit in mijn Sandbox Park.
Na de update van gisteren begonnen aan Zandvoort Circuit in mijn Sandbox Park.

Ga deze game binnenkort ook maar weer eens oppakken. De update ziet er goed uit 
Heb er aan het begin 50 uur ingestopt, maar daarna eigenlijk niet meer naar gekeken. Het bouwen/ontwerpen ging op zichzelf wel, maar wat anderen er mee kunnen werkte bij mij heel demotiverend vreemd genoeg en het management gedeelte was veel te makkelijk. Is dat laatste gedeelte nu al wat beter ondertussen? Als in is het nu een uitdaging om geld te verdienen?
Heb er aan het begin 50 uur ingestopt, maar daarna eigenlijk niet meer naar gekeken. Het bouwen/ontwerpen ging op zichzelf wel, maar wat anderen er mee kunnen werkte bij mij heel demotiverend vreemd genoeg en het management gedeelte was veel te makkelijk. Is dat laatste gedeelte nu al wat beter ondertussen? Als in is het nu een uitdaging om geld te verdienen?
Beakzz
Om heel eerlijk te zijn niet echt....
Ik speel het minder om het management gedeelte, maar ik vind de balans echt best ver te zoeken.
Echte uitdagingen zitten in fixed entry prijzen te hanteren maar dan heb je een constante stroom gasten nodig en die bereik je alleen als je echt een degelijk park hebt qua grootte.
Deze update brengt trouwens ook een fair amount aan bugs mee. Wat dan weer wel heel mooi is dat je collision detection op rides uit kan zetten. Dit vereenvoudigd het bouwen van complexe attracties iets meer.
Ik speel het minder om het management gedeelte, maar ik vind de balans echt best ver te zoeken.
Echte uitdagingen zitten in fixed entry prijzen te hanteren maar dan heb je een constante stroom gasten nodig en die bereik je alleen als je echt een degelijk park hebt qua grootte.
Deze update brengt trouwens ook een fair amount aan bugs mee. Wat dan weer wel heel mooi is dat je collision detection op rides uit kan zetten. Dit vereenvoudigd het bouwen van complexe attracties iets meer.
Ik speel Planet Coaster op dit moment heel weinig omdat mijn videokaart het gewoon niet meer trekt. Ik speel op Windowed 1280x720, het laagste van het laagste en nog zit ik op 30fps. Het is gewoon niet leuk meer. Maar om nu weer 300 euro voor een videokaart neer te gaan leggen...
Ah wat jammer zeg. Het mooiste vind ik de strijd om door goed management geld te verdienen en dan met dat geld de attracties en het park zo mooi mogelijk te ontwerpen. Zo wordt het nooit een spel dat ik lang achter elkaar blijf spelen.Luuknoord schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:33:
Beakzz
Tja waarom niet vraag ik me dan af of je moet het niet kunnen missen natuurlijk. Heb zelf een kaart van €500,- gekocht een paar maanden geleden en heb er erg veel plezier van. Het is echt niet dat ik het een leuk idee vond om dat uit te geven aan een videokaart, maar altijd nog beter dan me uren per week ergeren aan iets dat niet goed draait met de gedachte dat het er zoveel mooier uit kan zien.aDutchCow schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:44:
Ik speel Planet Coaster op dit moment heel weinig omdat mijn videokaart het gewoon niet meer trekt. Ik speel op Windowed 1280x720, het laagste van het laagste en nog zit ik op 30fps. Het is gewoon niet leuk meer. Maar om nu weer 300 euro voor een videokaart neer te gaan leggen...
Geen idee hoeveel uur je per week gamed natuurlijk, maar als je het echt leuk vindt zou ik het niet laten en anders gewoon RCT3 of Parkitect oppakken zo dat je weer lekker kan spelen.
De game draait ook niet lekker in Windowed of Borderless mode. Probeer eens gewoon fullscreen.aDutchCow schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:44:
Wat zijn je specs?
Ondertussen weer iets verder met mijn Zandvoort recreatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuknoord op 13-04-2017 10:57 ]
Op dit moment aan het afstuderen en het gamen is dus echt op een zijspoor gekomen. Dus maximaal 5 uur per week. Parkitect heb ik ook, maar ik vind deze toch minder sfeer uitstralen dan Planet Coaster.Beakzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:52:
Tja waarom niet vraag ik me dan af of je moet het niet kunnen missen natuurlijk. Heb zelf een kaart van €500,- gekocht een paar maanden geleden en heb er erg veel plezier van. Het is echt niet dat ik het een leuk idee vond om dat uit te geven aan een videokaart, maar altijd nog beter dan me uren per week ergeren aan iets dat niet goed draait met de gedachte dat het er zoveel mooier uit kan zien.
Geen idee hoeveel uur je per week gamed natuurlijk, maar als je het echt leuk vindt zou ik het niet laten en anders gewoon RCT3 of Parkitect oppakken zo dat je weer lekker kan spelen.
i7 2600KLuuknoord schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:56:
De game draait ook niet lekker in Windowed of Borderless mode. Probeer eens gewoon fullscreen.
Wat zijn je specs?
Ondertussen weer iets verder met mijn Zandvoort recreatie.
GTX570
16GB RAM
Echt 80% kans dat het aan mijn videokaart ligt haha.
Misschien als ik slaag, ik mezelf verwen met een RX480
Er is een nieuwe patch live, onderstaand de changelog.
General Tweaks
- Increased the possible track length on the Steel Hydra coaster
- ZoZo included in the work roster for the Downtown scenario
- Bins hiding out in walls in the Downtown scenario have been moved into the open
- Rides now have bigger age gaps in the Downtown scenario
- Improvements to the visual quality of the Steel Hydra chain lift, brakes, catwalks and support colours
Bug Fixes
- Stopped browser categories changing when you close and open the browser
- Fixed an issue where scenery parts that had been given changeable colour were loading the incorrect colour
- Set the Pirate Fence scenery piece back to it's original rotation. Apologies for any inconvenience caused
- Only parks using this piece that were saved prior to patch 1.2 and then saved after patch 1.2 might need some adjustment
- Fixed an issue where coaster stations were not selectable in work rosters
- Fixed an issue where the Bakasura coaster would not create track supports if the track was banked
- Fixed an issue where interactive music was not playing correctly on the Boomerang coasters
- General stability fixes and improvements
Als het kan moet je dat zeker doenaDutchCow schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:40:
i7 2600K
GTX570
16GB RAM
Echt 80% kans dat het aan mijn videokaart ligt haha.
Misschien als ik slaag, ik mezelf verwen met een RX480
Ik draai medium: i5-6500, GTX660 (2gb)
Draait super bij mij maar als ik borderless of windowed doen dan dealt de performance flink.
[ Voor 20% gewijzigd door Luuknoord op 13-04-2017 12:49 ]
Oh ik dacht juist dat dat minder resources zou kosten want ik draai het ook in 1280 bij 720.Luuknoord schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:49:
[...]
Als het kan moet je dat zeker doen.
Ik draai medium: i5-6500, GTX660 (2gb)
Draait super bij mij maar als ik borderless of windowed doen dan dealt de performance flink.
Maar het is nu een grote pixelbrei en nog steeds niet soepel om te spelen, helaas
Aan mijn CPU kan het toch niet liggen? En mijn RAM?
RAM doet niet zoveel bij Planet Coaster geloof ik. Ik zie mensen klagen met i7-7700, 64 gb RAM en GTX1080 (zij spelen wel allemaal ultra geloof ik) maar het gaat bij Planet Coaster vooral om single core speed/performance. Meer cores is niet beter als je maar 3.20 klokfrequentie hebt. Dit komt mede omdat de game op DX11 is gebouwd. Deze ondersteund alleen single threads.
Dit is wat ik begrepen heb althans. Ben niet zo technisch aangelegd.
toen ik nog een i5-3470 had had ik ook last van framedrops en lagging. Een nieuwe CPU, DDR4 Ram en Mobo deden voor mij de truc.
Hoeveel geheugen heeft je gtx570? Is dat een 1,5 gb kaart?
In principe is minimum voor Planet Coaster 2gb. Geen idee hoeveel invloed dit heeft. Ik lees van mensen dat ze de game soepel draaien met een 1gb kaart dus het zou kunnen. Ow en Planet Coaster houdt er niet van als er extra programma's op de achtergrond draaien.
toen ik nog een i5-3470 had had ik ook last van framedrops en lagging. Een nieuwe CPU, DDR4 Ram en Mobo deden voor mij de truc.
In principe is minimum voor Planet Coaster 2gb. Geen idee hoeveel invloed dit heeft. Ik lees van mensen dat ze de game soepel draaien met een 1gb kaart dus het zou kunnen. Ow en Planet Coaster houdt er niet van als er extra programma's op de achtergrond draaien.
Dat hoop ik niet. Dan zou eigenlijk bijna elke game single-core draaien en dat is niet zo.Luuknoord schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:49:
RAM doet niet zoveel bij Planet Coaster geloof ik. Ik zie mensen klagen met i7-7700, 64 gb RAM en GTX1080 (zij spelen wel allemaal ultra geloof ik) maar het gaat bij Planet Coaster vooral om single core speed/performance. Meer cores is niet beter als je maar 3.20 klokfrequentie hebt. Dit komt mede omdat de game op DX11 is gebouwd. Deze ondersteund alleen single threads.
Best vreemd. Juist een game zoals dit met veel verschillende resources zou baat moeten hebben bij multi-core (heel simpel: 1 core voor de pathfinding, 1 core voor physics, etc). Je ziet dat dit soort games vaak CPU hungry zijn waar je niks aan kan doen. Maar multi-core zou prima moeten kunnen.
Game is trouwens met 25% korting aan te schaffen op steam momenteel
I am the great Cornholio!
Kijk, en dat is waar mijn technische kant tekort komt.Waah schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:56:
[...]
Dat hoop ik niet. Dan zou eigenlijk bijna elke game single-core draaien en dat is niet zo.
Best vreemd. Juist een game zoals dit met veel verschillende resources zou baat moeten hebben bij multi-core (heel simpel: 1 core voor de pathfinding, 1 core voor physics, etc). Je ziet dat dit soort games vaak CPU hungry zijn waar je niks aan kan doen. Maar multi-core zou prima moeten kunnen.
Ik bedoel eigenlijk. Alle render opdrachten van de GPU gaan via DX11 door 1 core van de CPU.
GTX570 is zelfs maar 1,2GB geheugen. Is ook gewoon zwaar verouderd maar voor het gros van de games die ik speel meer dan genoeg. Behalve voor Planet Coaster.
Klopt ook niet hoor, Planet Coaster doet het prima op mulitithreaded cpu's. Sowieso stukken beter dan een RCT3 ofzo, hahaWaah schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:56:
[...]
Dat hoop ik niet. Dan zou eigenlijk bijna elke game single-core draaien en dat is niet zo.
@aDutchCow Een 2600K zoals hierboven genoemd zal meer dan voldoende moeten zijn voor Planet Coaster, maar zoiets kan je natuurlijk heel makkelijk checken in Taakbeheer. Ook is die chip nog over te klokken
Als ik een gok moet doen, zou ik ook op de videokaart mikken.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Yep. 1,2 gb lijkt net wat te laag.
Misschien ken je iemand met een betere kaart die je misschien kan lenen. Kan je testen of het wat uitmaakt voordat je veel geld uitgeeft voor niks.
edit:
over die cores en performance en alles. er is een dikke topic op de forums van PC waarin ook devs aangeven hoe het komt dat de game zelfs op de krachtigste machines matig draait.
https://forums.planetcoas...ic-settings?highlight=fps
Misschien ken je iemand met een betere kaart die je misschien kan lenen. Kan je testen of het wat uitmaakt voordat je veel geld uitgeeft voor niks.
edit:
over die cores en performance en alles. er is een dikke topic op de forums van PC waarin ook devs aangeven hoe het komt dat de game zelfs op de krachtigste machines matig draait.
https://forums.planetcoas...ic-settings?highlight=fps
[ Voor 54% gewijzigd door Luuknoord op 13-04-2017 16:29 ]
Weet iemand hoe ik die no collision aan kan zetten?
Settings -> Disable Collision DetectionaDutchCow schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:37:
Weet iemand hoe ik die no collision aan kan zetten?
Zandvoort verder ge-update.
Zal er niet veel meer aan veranderen.

Go Go Go!!!
Zal er niet veel meer aan veranderen.

Go Go Go!!!

Even een klein feestje want vandaag ben ik de 20k subscribers gepasseerd met mijn steam workshop blueprint.
@Luuknoord Doe je ook mee aan de Go-Karts wedstrijd?
@Luuknoord Doe je ook mee aan de Go-Karts wedstrijd?
Ja met deze maar dan een ingeknipte versie vanwege lengte en pieces.
Heb geen verwachtingen. Vind hem zo wel erg mooi.
Heb geen verwachtingen. Vind hem zo wel erg mooi.
Hij is echt super!Luuknoord schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:30:
Zandvoort verder ge-update.
Leuk, 3 uur bezig geweest en autosave uit staan... weg coaster en scenery na een crash 😩
Edit:
Man man man, die controls zijn wel onwijs wennen. Als ik die ooit onder controle krijg is dit echt wel een topper.
Edit:
Man man man, die controls zijn wel onwijs wennen. Als ik die ooit onder controle krijg is dit echt wel een topper.
[ Voor 39% gewijzigd door HaterFrame op 16-04-2017 18:01 ]
I am the great Cornholio!
Had ik gisteren ook... Niet zo fijn.MetaFrame schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:39:
Leuk, 3 uur bezig geweest en autosave uit staan... weg coaster en scenery na een crash 😩

Autosave staat toch standaard aan?MetaFrame schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:39:
Edit:
Ik vind de controls juist prima! Ik weet niet aan welke games je gewend bent, maar shift om te verhogen en z om te draaien vind ik makkelijk. Het slepen aan coaster-onderdelen vind ik nog steeds niet ideaal maar het is imho wel acceptabel.
Als je een muis met extra knoppen hebt, kan je misschien macro's daar aan koppelen?
Leuk geworden! Zou leuk zijn van Planet Coaster als de tribune zich nou ook echt kon vullen met publiek
Gisteravond dan ook de laatste van de drie nieuwe Career modes gedaan.
Zit nu alleen nog met de laatste twee van de Career mode. Bij de op één na laatste moet ik enkel nog een gold medal, mijn rides leveren te weinig op terwijl ze ontzettend veel sneller oud worden. Misschien dat het rebranden van de update dit makkelijker maakt. Het laatste park moet ik nog doen
spoiler:
Was toch wel even lastig. Uiteindelijk veel management: shops sluiten, de monorail moest weg want levert toch geen geld op, en al het geld investeren in scholing van die veel te dure bewakers. Als je bewaking op orde is plemp je dan wel heel snel wat coasters neer en stroomt het geld binnen 
Zit nu alleen nog met de laatste twee van de Career mode. Bij de op één na laatste moet ik enkel nog een gold medal, mijn rides leveren te weinig op terwijl ze ontzettend veel sneller oud worden. Misschien dat het rebranden van de update dit makkelijker maakt. Het laatste park moet ik nog doen
Daarom heb ik (zo ver het kon) de tribunes voorzien van paden en hier en daar wat winkeltjes waardoor er ook beweging is anders zou het wel erg saai wordenSanderTje! schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:52:
Leuk geworden! Zou leuk zijn van Planet Coaster als de tribune zich nou ook echt kon vullen met publiek
Ik werk op mn werk veel met 3d software, na een weekend planet coaster is het op het werk wel weer even omschakelen, ctrl+x, shift / ctrl hebben dan toch een totaal andere functionaliteitRichh schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:45:
[...]
Autosave staat toch standaard aan?
Ik vind de controls juist prima! Ik weet niet aan welke games je gewend bent, maar shift om te verhogen en z om te draaien vind ik makkelijk. Het slepen aan coaster-onderdelen vind ik nog steeds niet ideaal maar het is imho wel acceptabel.
Als je een muis met extra knoppen hebt, kan je misschien macro's daar aan koppelen?
Echt super! Alles er op en eraan. Uitloopstroken, bandenstapels, curbstones. Zelfs een pitstraat met Abu Dhabi-esque uitgang.downcom schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
Na heel wat uurtjes een heel eind gekomen met het Circuit (zeer verslavend weer helemaal met de nieuwe update!) Suggesties zijn welkom!
Wellicht dat wat randzaken het wat meer aan kunnen kleden, maar dat is muggenziften.
Mooi mooi mooi!downcom schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:28:
Na heel wat uurtjes een heel eind gekomen met het Circuit (zeer verslavend weer helemaal met de nieuwe update!) Suggesties zijn welkom!
Inderdaad een toffe complete baan met alles erop en eraan. Chapeau!!
[ Voor 64% gewijzigd door Luuknoord op 19-04-2017 12:48 ]
Ik ben gisteravond nog even bezig geweestTackleberry schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:42:
[...]
Echt super! Alles er op en eraan. Uitloopstroken, bandenstapels, curbstones. Zelfs een pitstraat met Abu Dhabi-esque uitgang.
Wellicht dat wat randzaken het wat meer aan kunnen kleden, maar dat is muggenziften.
Voor mijn gevoel ben ik pas op de helft.
Curbstones, Omheining, banden, reclame zuilen, nog wat extra podia (ander formaat en vorm) en op foto 3 heb je een totaal overzicht boven in is nog ruimte om de de baan te verlengen vind hem iets te kort ogen.
Planet Coaster 1 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik volgde je al zonder dat ik het door had. Impressionante dingen die je maakt hoor! Ik wou dat ik evenveel geduld had haha!
Even voor de duidelijkheid het filmpje is gemaakt door Silvarret niet door mijzelf. Ik heb helaas zelf ook niet zo veel geduldTomskii5 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:14:
[...]
Ik volgde je al zonder dat ik het door had. Impressionante dingen die je maakt hoor! Ik wou dat ik evenveel geduld had haha!
Ik had je beschrijving net onder de video gemist. Oeps!MRDude22 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:20:
[...]
Even voor de duidelijkheid het filmpje is gemaakt door Silvarret niet door mijzelf. Ik heb helaas zelf ook niet zo veel geduld.
Verwijderd
Ik ben sinds een week of wat ook weer wat actiever met planet coaster en ben nu bezig met een park dat meer natuur dan attractie-park is. Ik ben nog lang niet klaar, maar kon vandaag niet creatief zijn dus dan maar wat screenshots maken 

Compleet album incl. overzichts foto: http://imgur.com/a/GjrQp

Compleet album incl. overzichts foto: http://imgur.com/a/GjrQp
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2017 15:50 ]
Iemand een idee waarom ik deze melding maar blijf krijgen als ik een Track Ride wil maken?
Heb een route gemaakt door mn park, maar blijf maar bij het eind van de build deze melding krijgen: Track limits exceeded.
Hoe kort of lang ik hem ook maak...
Frustrerend
Heb een route gemaakt door mn park, maar blijf maar bij het eind van de build deze melding krijgen: Track limits exceeded.
Hoe kort of lang ik hem ook maak...

Frustrerend

Omdat die track niet zo'n scherpe bocht kan maken om weer uit te komen bij het station.Vis schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:04:
Iemand een idee waarom ik deze melding maar blijf krijgen als ik een Track Ride wil maken?
Hoe kort of lang ik hem ook maak...![]()
Frustrerend![]()
[afbeelding]
Oplossing: van een grotere afstand autocomplete gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 22-04-2017 07:33 ]
Topper! ThnxEsumontere schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 07:32:
[...]
Omdat die track niet zo'n scherpe bocht kan maken om weer uit te komen bij het station.
Oplossing: van een grotere afstand autocomplete gebruiken.
Ik heb mijn variant op de Python op de workshop gezet!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=910793274
Ik moet nog wat screenshots toevoegen want naar mijn mening laat dit screenshot niet alle sfeer zien.
Ik zal vanavond hier ook wat screenshots neer plempen!
Ik moet nog wat screenshots toevoegen want naar mijn mening laat dit screenshot niet alle sfeer zien.
Netjes! Maar de bocht na de twee inversies gaat in het origineel nog een beetje de hoogte in (gecombineerd met een niet volledig vloeiende track jammer genoeg).aDutchCow schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:53:
Ik heb mijn variant op de Python op de workshop gezet!
Erg leuk! Gebruik jij ook mods en zo ja welke?downcom schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:15:
Weer een wat progressie gemaak. Des te meer je het speelt des te meer detail je erin wil gooien
Erg blij met de exit van de pitlane bevat maar iets van 40 buildings![]()
Tevens begonnen met experimenteren met een gebouw voor de wedstrijdleiding + Vip.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Nee ik gebruik geen mods, wil dit park later kunnen delen in de workshopDistortion schreef op maandag 24 april 2017 @ 17:22:
[...]
Erg leuk! Gebruik jij ook mods en zo ja welke?
Maar echte mods zijn er toch nog niet? Als er een mod bestaat waarmee je de grid grote en hoogte kunt vast zetten dat zou fantastisch zijn! nu moet ik telkens de grotes aanpassen als ik een buidling selecteer.
Nou ik vroeg mij af hoe jij de pitsstraat gemaakt hebt en de curbstones.downcom schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:47:
[...]
Nee ik gebruik geen mods, wil dit park later kunnen delen in de workshop![]()
Maar echte mods zijn er toch nog niet? Als er een mod bestaat waarmee je de grid grote en hoogte kunt vast zetten dat zou fantastisch zijn! nu moet ik telkens de grotes aanpassen als ik een buidling selecteer.
Ik pak een vast element (om een building te beginnen) en dan begin ik met die vierkante stukjes uit de scenery een voor een een bocht te maken... ik weet het het is gekken werk,Distortion schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:32:
[...]
Nou ik vroeg mij af hoe jij de pitsstraat gemaakt hebt en de curbstones.

Enkel de tunnel in de pitsstraat gaan al over de 50 buildings en dus allemaal hand werk roteren en blijven finetunen.
Wat ik echter verschrikkelijk vind; als je dan een buidling hebt (gekopieerd) en de Lineheight is wat apart en je draait hem dan springt deze iets wat omhoog, dan moet je alles in de buidling weer gaan verslepen totdat het juist staat. Ik denk dat ik nu een uurtje of 50 in dit circuit heb zitten dit had handig minder kunnen zijn als ik niet telkens dingen moet bij stellen.
Dus als er iemand een Height en grid mod heeft zodat deze vast staan (maximale speel ruimte) dan hoor ik dat graag! Wordt er nu regelmatig frusti van en ga ik maar wat anders doen om 'ff' af te koelen

Over hoe je een pad op / net onder een stuk track legt;Distortion schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:32:
[...]
Nou ik vroeg mij af hoe jij de pitsstraat gemaakt hebt en de curbstones.
- Aller eerst moet je no colission aanvinken bij de intstellingen (alle 3)
- Leg de pitstraat zoals deze moet komen te liggen (ik heb gewoon een tweede gokart track aangemaakt het het station verwijderd)
- Wanneer je klaar bent verwijder je bij de go kart 2 (wat dus de pitlane is) een paar delen weg (bij het station van go kart 1) zodat je bij de werkelijke track een in en uitgang kan plaatsen + de paden vast kunt doorleggen '
- Plaats nu de stukjes die je verwijderd hebt terug deze gaan nu over de twee paden heen en zo camoufleer je het een beetje
Update:
Begonnen aan een haven bij het circuit
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 28% gewijzigd door downcom op 25-04-2017 13:31 ]
Aha dus eigenlijk ligt de track van de pitsstraat te hoog of te laag? Ik kon het op de screenshots niet niet maar als ik nu goed kijk ligt deze iets te hoog? Ik ben net begonnen met de game, ik had gehoopt dat je met een eraser ofzo iets van de bestaande trackgedeelte weg kon gummendowncom schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:56:
[...]
Over hoe je een pad op / net onder een stuk track legt;Ik heb net zo lang lopen prutsen dat het er mooi en strak bij lag. Let op telkens als je wat wil wijzigen moet je dus even een stukje van de neppe gokart 2 track verwijderen en later als je klaar bent terug plaatsen.
- Aller eerst moet je no colission aanvinken bij de intstellingen (alle 3)
- Leg de pitstraat zoals deze moet komen te liggen (ik heb gewoon een tweede gokart track aangemaakt het het station verwijderd)
- Wanneer je klaar bent verwijder je bij de go kart 2 (wat dus de pitlane is) een paar delen weg (bij het station van go kart 1) zodat je bij de werkelijke track een in en uitgang kan plaatsen + de paden vast kunt doorleggen '
- Plaats nu de stukjes die je verwijderd hebt terug deze gaan nu over de twee paden heen en zo camoufleer je het een beetje
Als je alles afgevlakt hebt (landscaping) dan ligt het wegdek van de kartbaan iets hoger dan een de standaard paden. Enkel de trottoirbanden komen er dan nog doorheen (kies dan bijv een stuk pad met rode en/of witte trottoirbanden)Distortion schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:08:
[...]
Aha dus eigenlijk ligt de track van de pitsstraat te hoog of te laag? Ik kon het op de screenshots niet niet maar als ik nu goed kijk ligt deze iets te hoog? Ik ben net begonnen met de game, ik had gehoopt dat je met een eraser ofzo iets van de bestaande trackgedeelte weg kon gummen
Nog een kleine tip probeer met de paden te werken met een grid en square paths
Klopt inderdaad, maar elke keer als ik zelf in de Python ga vind ik het enorm storend. Het was ook niet mijn bedoeling op het 1 op 1 na te bouwen maar meer de layout te volgen. Het was nog best wel lastig om de kurkentrekkers goed te krijgenRichh schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:26:
[...]
Netjes! Maar de bocht na de twee inversies gaat in het origineel nog een beetje de hoogte in (gecombineerd met een niet volledig vloeiende track jammer genoeg).
Er komen cheat codes aan.
YouTube: Planet Coaster secret drive-able go-kart cheat codes!
Daar staat alvast een om zelf een go-kart te kunnen besturen.
Naam van ride veranderen in, BOLLARD om te kunnen racen, om een kart extra snel te krijgen moet je een driver zijn naam veranderen in Andy Chappel
Naam van ride veranderen in, BOLLARD om te kunnen racen, om een kart extra snel te krijgen moet je een driver zijn naam veranderen in Andy Chappel
Dat is wel erg rollercoaster-tycoon achtige cheatcode. Wel humor!rejer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:13:
Er komen cheat codes aan.
Naam van ride veranderen in, BOLLARD om te kunnen racen, om een kart extra snel te krijgen moet je zijn naam veranderen in Andy Chappel
The first, activated by renaming a guest "James Taylor" - senior designer - lowers the friction of coasters.
The second, activated by renaming a guest "Andy Fletcher" - lead designer - removes friction all together.
David Getley (guest) - Verhoog crime rate.
Lockettman (guest) - Het beuken van mensen?
McLinthe (shop) - Laat iedereen kotsen in het park.
Steve Wilkins (guest) - Increase breakdown rate of all rides.
Frontier (ride) - Stop rides breaking down.
[ Voor 42% gewijzigd door RobinNL op 26-04-2017 20:13 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik denk dat het leuk is als je iets met reclame gaat doen langs of boven de baan. Dat zie je normaal ook. En van die rood-witte vlakken rond de bochten. Dat heeft die Go Karts baan in een career mode ook en dat staat nog best netjes.

Srry, ik weet echt helemaal niks van F1

Ja inderdaad heb de voorbereiding voor rood wit (en een groene buitenbaan) deels voorbereid maar ik zoek het nog even niet om ze neer te leggen (te saai eentonig werk, net zoals circuit verlichting).RobinNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:47:
Ik denk dat het leuk is als je iets met reclame gaat doen langs of boven de baan. Dat zie je normaal ook. En van die rood-witte vlakken rond de bochten. Dat heeft die Go Karts baan in een career mode ook en dat staat nog best netjes.
[afbeelding]
Ook heb ik her en der al wat reclame borden gemaakt welke ik nog moet kopiëren
Eigenlijk wil ik de belijning nog verder uitwerken zoals op het Circuit in Austin;

[ Voor 34% gewijzigd door downcom op 30-04-2017 03:40 ]
Verwijderd
Ook maar weer met een nieuw park begonnen aangezien de vorige op 11fps blijft steken

Ook doei, nieuwe wereld. (bsod>level laad niet meer)
Dus! Ik heb mijn eerste blueprint naar de workshop geüpload. Ik was een beetje inspiratieloos, dus heb op eigenwijze een stukje uit deze mainstreet gemaakt;
Imgur Album
Workshop

edit: Ik ben kleurenblind, mochten de kleuren van geen kant kloppen

Ook doei, nieuwe wereld. (bsod>level laad niet meer)
Dus! Ik heb mijn eerste blueprint naar de workshop geüpload. Ik was een beetje inspiratieloos, dus heb op eigenwijze een stukje uit deze mainstreet gemaakt;

Imgur Album
Workshop

edit: Ik ben kleurenblind, mochten de kleuren van geen kant kloppen
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 20:16 ]
Verwijderd
Oooh, die brug is tof gedaan!downcom schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:32:
Hier nog wat updates, metrostations, Scenery, Brug (gebaseerd op de Erasmus) en het hoekgebouw van het grote station zit er nu ook tussen.
Dankje!
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=920673328
de 'beta' versie
Ik ook, daarom roep ik nooit wat over kleurenedit: Ik ben kleurenblind, mochten de kleuren van geen kant kloppen
Ik vind het mooi in ieder geval.
Ik ben bezig met iets nieuws. Aangezien ik mijn Efteling project gewoon rustig doorbouw wil ik af en toe wat afleiding hiervan.
Vandaar hierbij het begin van mijn Middle Earth park. De Shire is bijna af. Ik gebruik hiervoor ook diverse blueprints dus niet alles is zelf gemaakt. Maar ik prober vooral sfeer te creeëren en dat lukt aardig.
Hierbij wat screenshots:

Overzicht The Shire en entrée overdag
Overzicht The Shire en entrée avond
Overzicht The Shire avond
Station "There and back again" coaster
Brug over de Brandywine rivier
1e deel The Shire met vijver en Party Tree attractie(moet nog verder afgemaakt worden)
Farmer Maggot's Rage attractie
Entrée Farmer Maggot's Rage
Overzicht The Shire 2e deel
mini boerderij
Overzicht liftheuvel
Nieuw themagebied Dark Forest (thrill)
Vandaar hierbij het begin van mijn Middle Earth park. De Shire is bijna af. Ik gebruik hiervoor ook diverse blueprints dus niet alles is zelf gemaakt. Maar ik prober vooral sfeer te creeëren en dat lukt aardig.
Hierbij wat screenshots:

Overzicht The Shire en entrée overdag

Overzicht The Shire en entrée avond

Overzicht The Shire avond

Station "There and back again" coaster

Brug over de Brandywine rivier

1e deel The Shire met vijver en Party Tree attractie(moet nog verder afgemaakt worden)

Farmer Maggot's Rage attractie

Entrée Farmer Maggot's Rage

Overzicht The Shire 2e deel

mini boerderij

Overzicht liftheuvel

Nieuw themagebied Dark Forest (thrill)
Zo vet als je zoiets kan verzinnen. 
Vorige week na lange tijd het spel eens weer aangeslingerd, maar als ik dan de sandboxmode start en ik zie dat lege vlak. Dan weet ik bij God niet waar ik moet beginnen.....
Vorige week na lange tijd het spel eens weer aangeslingerd, maar als ik dan de sandboxmode start en ik zie dat lege vlak. Dan weet ik bij God niet waar ik moet beginnen.....
Begin met je entree zou ik zeggenSnakeye2209 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:08:
Zo vet als je zoiets kan verzinnen.
Bouw 1 attractie en kleed de queue aan met veel natuur, zodat het al een wat voller zicht heeft
Ik merk zelf dat in ieder geval zonder idee ergens aan beginnen gewoonweg niet werkt.
Verzin gewoon een simple idee. Wat ADC zegt bv. De Efteling bouwen, maar als dat niets wordt verander je het gewoon naar iets beters, zoals bv een park met Efteling invloeden.
Ik ben een week of wat geleden met sandbox begonnen en toen gezegd:
Ik ga attrracties maken en elke attractie heeft een thema/verhaal. Maar dan is de inspiratie zo snel op vandaar dat ik nu wéér opnieuw begin.
Wat ik makkelijk vindt is gewoon:
- of verschillende themagebieden hebben en dan verder uitbouwen
- Een heel park in hetzelfde thema hebben. Maar dat thema moet wel ver genoeg reiken om te kunnen blijven bouwen. Lord of The Rings is hier een mooi voorbeeld van wat dan weer onder te verdelen is in verschillende themagebieden.
Je moet een idee hebben om iets te kunnen bouwen. Zonder idee wat attracties neergooien en er omheen gaan bouwen vindt ik persoonlijk niet leuk.
De ingang plemp ik gewoon neer. Daar kom ik ooit wel een keer terug, maar zodra mijn ideeen op raken ga ik verder aan het volgende thema. En later terugkomen om dingen te verbeteren vindt ik ook niet erg.
Verzin gewoon een simple idee. Wat ADC zegt bv. De Efteling bouwen, maar als dat niets wordt verander je het gewoon naar iets beters, zoals bv een park met Efteling invloeden.
Ik ga attrracties maken en elke attractie heeft een thema/verhaal. Maar dan is de inspiratie zo snel op vandaar dat ik nu wéér opnieuw begin.
- Een heel park in hetzelfde thema hebben. Maar dat thema moet wel ver genoeg reiken om te kunnen blijven bouwen. Lord of The Rings is hier een mooi voorbeeld van wat dan weer onder te verdelen is in verschillende themagebieden.
Je moet een idee hebben om iets te kunnen bouwen. Zonder idee wat attracties neergooien en er omheen gaan bouwen vindt ik persoonlijk niet leuk.
De ingang plemp ik gewoon neer. Daar kom ik ooit wel een keer terug, maar zodra mijn ideeen op raken ga ik verder aan het volgende thema. En later terugkomen om dingen te verbeteren vindt ik ook niet erg.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuknoord op 09-05-2017 13:43 ]
Verwijderd
Zoals ik in mijn vorige post liet zien kan je ook gewoon wat googlen, het namaken (op je eigen manier?) en vanuit daar ga je verder. Ik ben iemand die constant z'n ideeën aanpast en in kleine segmenten werkt, en soms is alles wat ik nodig heb een klein beginnetje om mijn creatieve process te starten.
ea: snowball effect.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 14:23 ]
Juist, flink veel googelen en 3d birdview in google om wat attractie parken te bekijken werkt bijzonder goed.Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:01:
Zoals ik in mijn vorige post liet zien kan je ook gewoon wat googlen, het namaken (op je eigen manier?) en vanuit daar ga je verder. Ik ben iemand die constant z'n ideeën aanpast en in kleine segmenten werkt, en soms is alles wat ik nodig heb een klein beginnetje om mijn creatieve process te starten.
Verder kun je bijvoorbeeld youtube er langs open zetten. Ben zelf aan het testen met een Crashtest Coaster, met als uitgangspunt TestTrack in Disneypark Epcot (Florida) met dergelijke video's heb je toch een berg inspiratie
YouTube: EPCOT Test Track FULL Ride POV Disney World Epcot, Florida
Tevens probeer niet direct een park te bouwen maar leer eerst met buidlings, blueprints en scenery werken en sla ze dan als blueprint op en verwerk ze in je definitieve park. zo kun je beter plannen
Verwijderd
+1 de gebouwen uit dit plaatje;downcom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:19:
[...]
Juist, flink veel googelen en 3d birdview in google om wat attractie parken te bekijken werkt bijzonder goed.
Verder kun je bijvoorbeeld youtube er langs open zetten. Ben zelf aan het testen met een Crashtest Coaster, met als uitgangspunt TestTrack in Disneypark Epcot (Florida) met dergelijke video's heb je toch een berg inspiratie![]()
YouTube: EPCOT Test Track FULL Ride POV Disney World Epcot, Florida
Tevens probeer niet direct een park te bouwen maar leer eerst met buidlings, blueprints en scenery werken en sla ze dan als blueprint op en verwerk ze in je definitieve park. zo kun je beter plannen

Ik ben toch al 150+ uur (het moet en zal pixelperfect zijn) mee bezig met het circuit, welliswaar zitten daar de brainstorm momentjes in om andere delen van het park te verzinnen, Maar ik ben nu toch wel echt klaar met het circuit nog een uurtje of 20 denk ik dan zitten de puntjes op de i, Heb me afgelopen weekend alleen gefocust op de metrostations en entree gebied.Luuknoord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:42:
Ik merk zelf dat in ieder geval zonder idee ergens aan beginnen gewoonweg niet werkt.
Probeer maximaal 3 a 4 attracties te plaatsen in een themagebied dan moet je wel veel aan scenery gaan doen en ben je veel meer bezig met het mooi indelen van de grond.
Zal vanavond nog eens wat screensuploaden.
Verwijderd
Oja nog een goeie tip; geef jezelf de ruimte. Bouw inderdaad niet zomaar 15 attracties langs een weg. Dat zul je in het echt nooit zien, en gaat heel lastig worden omdat nog interessant te maken. Kijk eens naar plattegronden van pretparken over de hele wereld, van klein tot groot. Niet voor de looks, maar om een idee van schaal en layout te krijgen.
Dat circuit is zo cool! De screens geven ook echt dat gevoel van een racetrack. Zeer mooi. Kan niet wachten tot ie klaar is en op de workshop staat!downcom schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:32:
[...]
Ik ben toch al 150+ uur (het moet en zal pixelperfect zijn) mee bezig met het circuit, welliswaar zitten daar de brainstorm momentjes in om andere delen van het park te verzinnen, Maar ik ben nu toch wel echt klaar met het circuit nog een uurtje of 20 denk ik dan zitten de puntjes op de i, Heb me afgelopen weekend alleen gefocust op de metrostations en entree gebied.
Probeer maximaal 3 a 4 attracties te plaatsen in een themagebied dan moet je wel veel aan scenery gaan doen en ben je veel meer bezig met het mooi indelen van de grond.
Zal vanavond nog eens wat screensuploaden.
Update 1.2.2: http://steamcommunity.com...etail/1292941458595579581
Zo te zien vooral veel tweaks voor de security/crime onderdelen. Hopelijk nu wat minder nutteloze notificaties tijdens het spelen..
Zo te zien vooral veel tweaks voor de security/crime onderdelen. Hopelijk nu wat minder nutteloze notificaties tijdens het spelen..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| General Tweaks: Increased the running speed of level 5 security guards Added notifications when security has resolved a crime The Fairytale Village Shop 1 blueprint now has one Chief Beef shop and one Hotdog Squad shop Increased the chance criminals caught on camera are apprehended by security guards Pickpockets will take longer to pickpocket when in the presence of security guard or camera Increased the threshold at which high crime notifications are displayed Notifications of a specific crime occurring no longer appear, if the crime is only spotted by a guest High crime notifications now state the effects of high crime Adjusted notifications for pickpocket victims now state they just noticed they have been pickpocketed Adjusted the rate at which pickpockets appear to be based on park guests and park money Bug Fixes: Fixed an issue where security guards would run on the spot Fixed an issue where it was difficult to select guests on the Speed ride Fixed an issue where the Barghest coaster would get stuck if it had more than one train Fixed some graphical issues on the Rocktopus Fixed an issue where security cameras required research to unlock Fixed an issue where the number of guests was not scaling with Challenge parks on the Harder difficulty Fixed an issue where the Blueprint and Custom tab were missing for the Rides browser Restored customisable colour options for the following items - Waterwheel - Belt Drive - Oil Pump - Stone Balcony Support - Stone Awning - Wooden Door Wood Frame Fixed an issue where the browser would not open to the Custom tab when customising a building Fixed an issue where scenery pieces would not put your park balance into negative figures Fixed an issue where the grid heights for building had two '1m' options Fixed an issue where entertainers were rarely entertaining on paths General stability fixes and improvements |
[ Voor 94% gewijzigd door keverjeroen op 09-05-2017 16:11 ]
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)