Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bartus1989 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:54:
Hier ook begonnen met Planet Coaster, na 30 uur begint het e.a. echt duidelijk te worden hoe het werkt. Fantastisch hoe je in Sandbox je eigen droompark kan maken.

Alleen, hebben er hier meer Tweakers last van de camerabediening? Ik wordt soms echt helemaal opgefokt van de besturing. Soms schiet de camera van links naar recht over de map en ook met het maken van achtbanen werkt het bij mij verre van fijn...
Dat ie over de map schiet heb ik niet zo'n last van, zoals je het beschrijft klinkt het als de muis die op hol slaat? :)

Wat wel werkt voor detail aanbrengen is wat rejer ook al zei, freecam (T) gebruiken. Met Q en E kun je de camera dan omlaag/omhoog brengen i.p.v. roteren. Met het indrukken van de middelste muisknop/scrollwiel kun je dan de camera pannen.

Ik heb ook gemerkt dat er verschillende snelheden zijn voor de freecam, maar hoe je deze kan triggeren is mij nog niet duidelijk. Lijkt mij tot zover nog een undocumented feature.

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 02-01-2017 11:31 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:05
Wauw! Het is gelukt, bij mij is het blijkbaar niet het middelste scrollwiel maar de knop links en rechts gelijk indrukken. Het scrollwiel lijkt bij mij niks anders te doen dan scrollen. Super, nu werkt het al een stuk beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
SanderTje! schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb ook gemerkt dat er verschillende snelheden zijn voor de freecam, maar hoe je deze kan triggeren is mij nog niet duidelijk. Lijkt mij tot zover nog een undocumented feature.
Ik denk dat je de knop "Shift" erbij in moet drukken!

[ Voor 7% gewijzigd door kmichael op 02-01-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 12:34
is er al enig nieuws over een volgende update?

Ryzen 7 9800x3D / 4080 SUPER / 64 GB G.Skill DDR5-6000 / ASUS Rog Strix 650E-F Gaming Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Wel bijzonder dat je gewoon niets hoort van hun zelf over de performance. Biedt eigenlijk 0,0 hoop...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
jannes_beterams schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:53:
Wel bijzonder dat je gewoon niets hoort van hun zelf over de performance. Biedt eigenlijk 0,0 hoop...
Ken je dit topic op het forum van Planet Coaster?
https://forums.planetcoas...still-the-same-low-fps%29

Daar staan wel interessante posts over dit onderwerp, ook van het Planet Coaster team.

Bijvoorbeeld:
Planet Coaster is already extensively multithreaded. However, there are certain things that simply cannot be effectively threaded, usually when communicating with third party apis such as DirectX. It's not at all rare to see the game effectively bottlenecked by a single thread - sometimes even by the one of the graphics card driver threads. We're optimising various parts of the game, and will continue to do so. But I think people misunderstand what "optimise" actually means. It doesn't mean make everything go faster - it means finding inefficiencies in the techniques used and improve them.

As for the suggestion that Planet Coaster is poorly optimised for i7 processors, this simply isn't true. We develop, profile and optimise the game on Xeon workstations, but these are all equipped with i7 class processors. Poor performance can be caused by a variety of things - as ever we suggest that if you have a park which you feel is performing especially badly please reach out to us with the details - we're always interested in getting access to these parks and running performance tests on them.

Cheers

Andy
Bron: https://forums.planetcoas...043&viewfull=1#post161043

In die post staat nog meer, te vinden via de link.

Zo staat er ook:
So, excuse the essay on optimisation. We are continuing to analyse these large parks and look at what the specific issues are. We've certainly had cases where large parks have highlighted areas where we've later gone on to make huge gains. But to say that Planet Coaster isn't optimised because you can't get 60fps with large parks simply isn't true - we have a lot of work that needs to be done per guest / per ride / per "entity", and some of these tasks simply take up a decent amount of CPU time. We could "do less work", but then you'd have less detailed guests, or less detailed rides, or crummy sounding audio. Which we don't thing would be a good thing.
Oftewel, ze zijn er mee bezig, hebben het echt wel op de radar maar een revolutie zit er nog niet aan te komen. :) Vind het goed te horen dat ze doorgaan met het onderzoeken van die grote parken, want er klopt toch echt nog iets niet. Ook vinden ze wel dat het gewoon op gegeven moment normaal is: met zoveel gasten gaat er teveel rekentijd inzitten per frame om die 60 fps aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
SanderTje! schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Ken je dit topic op het forum van Planet Coaster?
Nee, bedankt! precies wat ik vond ontbreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
de game loopt hier ook echt niet altijd stabiel 60 fps , best jammer want dan heb je eindelijk een best leuk park maar dan is de fps zo laag . theming heeft nut en is zeker een leuke toevoeging voor je park maar dan moet de fps niet om laag schieten .

i5 6500 skylake , 16 gb werkgeheugen , xfx r9 390x 8 gb moet voldoende zijn op medium voor 60 fps in een groot park ..

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:43

Esumontere

Floep, banaan.

taker1987 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:46:
de game loopt hier ook echt niet altijd stabiel 60 fps , best jammer want dan heb je eindelijk een best leuk park maar dan is de fps zo laag . theming heeft nut en is zeker een leuke toevoeging voor je park maar dan moet de fps niet om laag schieten .

i5 6500 skylake , 16 gb werkgeheugen , xfx r9 390x 8 gb moet voldoende zijn op medium voor 60 fps in een groot park ..
Gelukkig is dit nou typisch een game waar stabiel 60 fps compleet onnodig is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
wth 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ja, het is echt ongelooflijk wat men weet te maken in Planet Coaster. Niet alleen rides zoals die, maar ook diverse darkrides bijvoorbeeld die in de Steam Workshop staan.
Esumontere schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:03:
Gelukkig is dit nou typisch een game waar stabiel 60 fps compleet onnodig is :)
Ik kijk toch echt liever naar een achtbaan die vloeiend rijdt dan naar een wat stotterende achtbaan. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2017 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

CH40S schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:01:
Ja, het is echt ongelooflijk wat men weet te maken in Planet Coaster. Niet alleen rides zoals die, maar ook diverse darkrides bijvoorbeeld die in de Steam Workshop staan.
[...]
Ik kijk toch echt liever naar een achtbaan die vloeiend rijdt dan naar een wat stotterende achtbaan. ;)
Een vloeiende achtbaan heb je ook op 30 fps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Esumontere schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:37:
Maar in een park met 6000 bezoekers heb ik geen 30 fps meer over en zie ik achtbanen voorbij stotteren... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Esumontere schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:37:
[...]

Sorry, maar dat ben ik echt niet met je eens. Als je flinke hardware hebt doe je dat meestal ook wel om 60 fps te halen tegenwoordig.

Ook de fabel dat een mens niet in staat is meer te zien dan 30fps of iets dergelijks - het verschil zie je echt heel goed!

Ik hoop wel een klein beetje uitgelegd te hebben met quotes van eerdere posts waar de frameloss in gaat zitten: het meer gasten, attracties, scenery en andere entities, hoe meer cpu cycles de game besteedt aan het berekenen. Het team bij Planet Coaster verkiest kwaliteit boven performance, is wat voor te zeggen, maar het moet wel speelbaar blijven denk ik dan. :)

Volgens mij stopt Planet Coaster niet of nauwelijks met het berekenen van dingen die buiten beeld plaatsvinden en daar gaat veel inzitten, zeker als je veel gasten hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 04-01-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
NickThissen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:02:
Hier een paar van mijn creaties :)

Wooden coaster met ondergronds gedeelte:
[video]

Launched coaster met inspiratie van Superman the Ride:
[video]

F1 Racing dualing coaster met twee coasters die tegen elkaar "racen"
[video]

En nog een oudere inverted coaster:
[video]

Helaas kan ik geen manier vinden om de dual coasters altijd tegelijk te laten lopen. Om het filmpje te maken heb ik ze stop gezet en daarna met de game gepauzeerd tegelijk in test mode gezet, dan werkt het 1 keer. Maar als je ze echt open zet en ze moeten wachten op mensen dan lopen ze al snel out of sync. Hoop dat ze zo'n "sync stations" optie nog ooit erin brengen.

Verder heb ik wat problemen met lichten als triggers. De start lichten die je ziet zijn getriggerd maar ze lijken gewoon niks te doen, ze lijken niet uit te gaan ofzo. Maakt geen verschil of ik zo'n licht trigger of niet tenzij ze ergens op schijnen; de gloed van het licht zie je wel aan/uit gaan maar de lamp zelf blijft hetzelfde. Beetje vervelend... Weet iemand lights die helemaal uit kunnen?
Leuke coasters!

Die lampen is een beetje een raar dingetje in Planet Coaster. Overdag doen ze het wel maar zie je het niet. Alleen 's avond zie je pas echt wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674760

Erg verslavend spel. Heb geprobeerd een rubik's cube te maken met achtbaan er in. https://twitter.com/_Ladyblabla_/status/816655685488406529

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 674760 op 04-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 14:22
Is het mogelijk om een voetpad onder de grond te bouwen? Ik zie nergens deze optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Evertt op 07-01-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:00
Met heel veel verwachtingen het spel gekocht in de Steam Wintersale, maar helaas nog niet van kunnen genieten. De eerste speelsessie heeft wel een tijdje geduurd, maar sindsdien is het na een paar klikken in het spel al gebeurd. Mijn computer krijgt direct een reboot. Geen crash, geen errors, geen logging, direct een reboot.

Laatst een issue opgelost met betrekking tot mijn SATA/AHCI drivers waardoor mijn tweede SSD af en toe niet meer reageerde. Helaas was dat niet de oplossing voor dit probleem.

- Meest recente versie van de game
- Geheugen heeft 14+ uur memtest86+ probleemloos doorstaan.
- Geen issues in andere games (Grand Theft Auto V, Project CARS, Infinifactory, GRID Autosport, Cities: Skylines, Next Car Game: Wreckfest)

Ga binnenkort mijn voeding laten checken, wellicht dat het spel nét iets te veel vraagt en de voeding niet meer 100% is. Helaas zelf geen geschikte reserve voeding liggen om het daarmee te proberen.

Iemand anders een idee? Of bekend met dit issue?

[ Voor 5% gewijzigd door Tackleberry op 07-01-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Tackleberry schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:49:
Met heel veel verwachtingen het spel gekocht in de Steam Wintersale, maar helaas nog niet van kunnen genieten. De eerste speelsessie heeft wel een tijdje geduurd, maar sindsdien is het na een paar klikken in het spel al gebeurd. Mijn computer krijgt direct een reboot. Geen crash, geen errors, geen logging, direct een reboot.

Laatst een issue opgelost met betrekking tot mijn SATA/AHCI drivers waardoor mijn tweede SSD af en toe niet meer reageerde. Helaas was dat niet de oplossing voor dit probleem.

- Meest recente versie van de game
- Geheugen heeft 14+ uur memtest86+ probleemloos doorstaan.
- Geen issues in andere games (Grand Theft Auto V, Project CARS, Infinifactory, GRID Autosport, Cities: Skylines, Next Car Game: Wreckfest)

Ga binnenkort mijn voeding laten checken, wellicht dat het spel nét iets te veel vraagt en de voeding niet meer 100% is. Helaas zelf geen geschikte reserve voeding liggen om het daarmee te proberen.

Iemand anders een idee? Of bekend met dit issue?
Heb je je temperaturen in de gaten gehouden? Dat kan je proberen via GPU-Z (logging to file aanzetten), bijvoorbeeld. Je voeding kan inderdaad de boosdoener zijn, welke heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:21
Evertt schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:02:
Is het mogelijk om een voetpad onder de grond te bouwen? Ik zie nergens deze optie.
volgens mij niet automatisch net als met de achtbanen, dus eerst lager de grond levelen en dan pad leggen en daarna grond weer op niveau brengen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:49
Iemand deze coaster al gezien? :9~

Volledige ride begint op 12:15

[ Voor 25% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-01-2017 21:53 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Esumontere schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Heb je je temperaturen in de gaten gehouden? Dat kan je proberen via GPU-Z (logging to file aanzetten), bijvoorbeeld. Je voeding kan inderdaad de boosdoener zijn, welke heb je?
Heb bij alle genoemde spellen OpenHardwareMonitor mee laten draaien. Geen bijzonderheden qua load / temperatuur / spanning etc van CPU, GPU, geheugen of SSD's. Wellicht dat er iets gebeurt op dat specifieke moment, maar dat heb ik niet kunnen zien.

Zal het nog eens proberen met GPU-Z en loggen naar een bestand, hoewel ik dan wel over de twee uur heen ga en ik dus niet meer kan refunden indien gewenst...

Voeding is een Corsair VS 550W trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:52:
Iemand deze coaster al gezien? :9~
[video]

Volledige ride begint op 12:15
http://steamcommunity.com.../?id=832497590&searchtext is hier te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Esumontere schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Even een vergelijking gemaakt tussen Planet Coaster en GTA V met GPU-Z.

Meest opvallende is dat PC continu (op één meting na 99% GPU load veroorzaakt. GTA V doet dat maar een enkele keer. Zie onderstaande cijfers.

Is dit bij iedereen het geval?

MINMAXAVG
GPU load PC989998,97
GPU load GTAV19978,8
GPU temp PC626967,3
GPU temp GTAV607569,3
GPU Power consumption PC70,776,975,4
GPU Power consumption GTAV28,482,468,22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Tackleberry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 01:14:
[...]

Even een vergelijking gemaakt tussen Planet Coaster en GTA V met GPU-Z.

Meest opvallende is dat PC continu (op één meting na 99% GPU load veroorzaakt. GTA V doet dat maar een enkele keer. Zie onderstaande cijfers.

Is dit bij iedereen het geval?

MINMAXAVG
GPU load PC989998,97
GPU load GTAV19978,8
GPU temp PC626967,3
GPU temp GTAV607569,3
GPU Power consumption PC70,776,975,4
GPU Power consumption GTAV28,482,468,22
99% gpu-load is wel redelijk normaal. Echter, 82 graden voor je gpu is wel aan de erg warme kant. Zit dat ding niet helemaal vol stof?

Je voeding zou goed moeten zijn overigens, zeker als andere spellen wel fatsoenlijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Het is gelukt om de paden ondergronds te plaatsen. Vond in rct makkelijker.

Nu heb ik ook een achtbaan onder grond. Hier wil ik objecten plaatsen zoals verlichting.
Hoe kan ik hier het beste met de camera komen? Nu kom ik niet verder dan de grond oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Esumontere schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:53:
[...]

99% gpu-load is wel redelijk normaal. Echter, 82 graden voor je gpu is wel aan de erg warme kant. Zit dat ding niet helemaal vol stof?

Je voeding zou goed moeten zijn overigens, zeker als andere spellen wel fatsoenlijk draaien.
CPU en GPU koelers zijn zo goed als stofvrij. Heb wel twee stoffilters van case fans kunnen schoonmaken, maar dat had verder geen effect op het gedrag van PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Evertt schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:15:
Het is gelukt om de paden ondergronds te plaatsen. Vond in rct makkelijker.

Nu heb ik ook een achtbaan onder grond. Hier wil ik objecten plaatsen zoals verlichting.
Hoe kan ik hier het beste met de camera komen? Nu kom ik niet verder dan de grond oppervlakte.
T indrukken, dan krijg je free roam camera.
Tackleberry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:47:
[...]

CPU en GPU koelers zijn zo goed als stofvrij. Heb wel twee stoffilters van case fans kunnen schoonmaken, maar dat had verder geen effect op het gedrag van PC.
Hm, vreemd. Heb je wellicht de mogelijkheid om je PC met een andere voeding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 21:00
Net met mijn eerste challenge park begonnen, (had hiervoor sandbox gespeeld om mijn weg een beetje te vinden) klik ik de eerste twee challenges weg 8)7 Nja gaat nu redelijk goed, had al een klein goedkoop achtbaantje (looney tunes) gebouwd in de sandbox. Een paar family/thrill rides staan er ook, en al wat research gedaan. Nu wachten tot de grotere achtbanen klaar zijn met researchen.

Even over die achtbaan die ik in de sandbox gemaakt had, ik had een klein stukje wat onder de grond ging. Met het plaatsen in mijn challenge park zag ik geen "auto tunnel" optie oid staan. Ik neem aan dat dit ook niet kan, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
erik91 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:19:
Even over die achtbaan die ik in de sandbox gemaakt had, ik had een klein stukje wat onder de grond ging. Met het plaatsen in mijn challenge park zag ik geen "auto tunnel" optie oid staan. Ik neem aan dat dit ook niet kan, maar misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Tijdens het bouwen heb je in ieder geval wel auto tunnel in Challenge mode.
Geen idee hoe dit met Blueprints werkt... Misschien shift vast houden en naar beneden plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Esumontere schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:01:
Hm, vreemd. Heb je wellicht de mogelijkheid om je PC met een andere voeding te testen?
Helaas niet. Vrees dat ik hem naar de winkel moet brengen om na te laten kijken. Gelukkig nog allemaal binnen de garantie.

Het blijft vreemd dat (voorlopig) alleen Planet Coaster dit gedrag weet te triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Laatst online: 01-06 21:00
kmichael schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:46:
[...]

Tijdens het bouwen heb je in ieder geval wel auto tunnel in Challenge mode.
Geen idee hoe dit met Blueprints werkt... Misschien shift vast houden en naar beneden plaatsen ?
Jup auto tunnel had ik gebruikt tijdens het bouwen in sandbox. Shift had ik ook geprobeerd tijdens het plaatsen vanuit blueprint, maar zag daarvoor geen auto tunnel optie. Lijkt me ook niet makkelijk te implementeren een auto tunnel voor een gehele achtbaan, het zal iig redelijk veel rekenkracht kosten.

Maar de achtbaan werkt nu ook goed, ik meen groene stats op excitement, fear en nausea. Wel jammer dat ik deze week geen tijd heb, volgend weekend weer :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Bezige bij dat ik ben met dit spel. Kan het echt niet loslaten en wilde nu echt iets serieus gaan starten. Iets waar ik uren tijd in kwijt kan zonder dat het me gaat vervelen.

Vandaar dat ik een serieuze poging ben begonnen om de Efteling na te bouwen.
Hier het voorlopige resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H7f0VCeh.jpg
Pardoes Promenade

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jGASuHBh.jpg
Pandadroom ingang

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wc0LmdLh.jpg
Bob ingang

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gAzW19eh.jpg
Bob gebouw

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NUrsxqxh.jpg
Overzicht

Het zal veel proberen en dingen uitvinden zijn. Maar tot op heden ben ik al meer dan tevreden. Ik zal beetje bij beetje uitbreiden om alles zo goed mogelijk op elkaar te laten aansluiten en natuurlijk Google Earth / Street view gebruiken om zo dicht mogelijk bij de realiteit te komen.

Als jullie hem zelf willen zien:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=838651801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:26
Ziet er goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuknoord
Update na gisteravond.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NLqBhPGh.jpg

Volgende traject zal het compleet afronden van de binnen- en buitenzijde van het Spookslot, Pandadroom, Bob en het Steenbokrestaurant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-03 22:15
Nu ga ik toch al jaren bijna elk jaar naar de Efteling, maar het valt me nu pas op dat de Pandadroom naast de Bob zit 8)7
Ziet er wel goed uit hoor! Ben benieuwd naar de rest van het park, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Tiekstra schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:21:
Nu ga ik toch al jaren bijna elk jaar naar de Efteling, maar het valt me nu pas op dat de Pandadroom naast de Bob zit 8)7
Ziet er wel goed uit hoor! Ben benieuwd naar de rest van het park, succes!
Haha, ja ik ga 2x per jaar met mijn vriendin en ik ken dus wel alle plekjes maar met name Street View is nu wel mijn grootste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:21
Luuknoord schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:17:
Bezige bij dat ik ben met dit spel. Kan het echt niet loslaten en wilde nu echt iets serieus gaan starten. Iets waar ik uren tijd in kwijt kan zonder dat het me gaat vervelen.

Vandaar dat ik een serieuze poging ben begonnen om de Efteling na te bouwen.
Hier het voorlopige resultaat.

[afbeelding]
Pardoes Promenade

[afbeelding]
Pandadroom ingang

[afbeelding]
Bob ingang

[afbeelding]
Bob gebouw

[afbeelding]
Overzicht

Het zal veel proberen en dingen uitvinden zijn. Maar tot op heden ben ik al meer dan tevreden. Ik zal beetje bij beetje uitbreiden om alles zo goed mogelijk op elkaar te laten aansluiten en natuurlijk Google Earth / Street view gebruiken om zo dicht mogelijk bij de realiteit te komen.

Als jullie hem zelf willen zien:

Heb zelf al de pyhton en joris en de draak nagemaakt maar je kunt de achtbanen alleen per stuk opslaan (en joris zijn er feitelijk twee) met wat pielen krijg je ze wel weer naast elkaar maar echt makkelijk is het niet, en dan de wachtrij, die kun je niet mee opslaan wat wel erg jammer is.

Helaas heb ik het alweer een week of 3 4 niet meer aangekeken, was bezig met een park maar nu die voor driekwart volstaat wordt het onspeelbaar en om nou weer opnieuw te beginnen en daar weer tegenaan te lopen trekt me niet op dit moment (en het feit dat ik een 3DSxl aangeschaft die je wel even vlug pakt voor 20 minuutjes zelda op de bank helpt ook niet echt mee ;))

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-06 15:33
Heb bij mezelf gemerkt dat ik het vooral leuk vind om scenario's te spelen. Helaas deze al een tijdje geleden voltooid. Is er al bekend wanneer er meer scenario's beschikbaar komen? Of is het mogelijk om scenario's te downloaden vanuit de community?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Mijn recreatie van de efteling begint langzaamaan ook steeds meer vorm aan te nemen.

Dit is de update na gisteravond. Dit weekend veel vrij dus kijken wat we er dit weekend bij kunnen bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6y3UlAdh.jpg

Ik ben er iig wel uit dat het Entreegebouw een eigen ontwerp gaat worden. Geen idee hoe ik dit anders in de game zou moeten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuknoord op 20-01-2017 13:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:39
Ik zag laatst iemand al bezig was met de entree van de Efteling.....

https://forums.planetcoas...WIP%21?highlight=efteling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuknoord
Wauw. nooit geweten. Ziet er gaaf uit.

Alleen zo gedetailleerd de gebouwen maken zorgt er halverwege het park waarschijnlijk voor dat dat mijn framerates gaat kosten.

Ik houd het enigszins op de vlakte maar probeer wel zo accuraat mogelijk te werken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
v.d. week ook maar eens mn eerste Workshop item geupload. Het is een Western station voor Canyon Runner rollercoaster: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=845306824

Vind hem best aardig gelukt.. :)

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/90470591101463572/6B4D56F2B9ADFB30D83EBDC7F6D0892621E48FB6/
Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/90470591101486750/D45C42AF9C066EC0068A0AA8640CAC4CD2037997/

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuknoord
Heel erg netjes gedaan!!

Ik hoop nog wel een keer op kleinere deuren en die customizable zijn.

Die immens grote deuren zijn het gewoon net niet.

Volgende week komt er weer een update met in ieder geval vernieuwde coaster supports.
As promised by our beloved Sam Denney in yesterday’s livestream, here’s a sneak peek on what’s coming in a small update next week regarding the coaster support system.

The team has been working really hard to make improvements to the current support system; the new system is more comparative to real-life coasters and coaster engineering, as well as being aesthetically pleasing!

bron: https://forums.planetcoas...to-Coaster-Support-System

[ Voor 93% gewijzigd door Luuknoord op 20-01-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Tackleberry schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:49:

[knip]

[knip]
Het blijkt inderdaad de voeding te zijn. Met de bestaande voeding direct een reboot na het laden van mijn savegame. Met een andere voeding hebben ze het spel 1 uur+ laten draaien zonder problemen.

Helaas hebben ze de check met een andere voeding pas gedaan na talloze andere controles. (vorige week donderdagavond ingeleverd) Nu wachten tot ze een nieuwe voeding voor me hebben, uiteraard is mijn variant niet op voorraad.

Ik. wil. Planet. Coaster. Spelen. Duurt. Lang. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
Mij eerste achtbaan onder de grond.

Best mooi geworden vindt ik zelf.
mijntrein donker

[ Voor 31% gewijzigd door Evertt op 21-01-2017 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 17:49

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Luuknoord schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:13:
Mijn recreatie van de efteling begint langzaamaan ook steeds meer vorm aan te nemen.

Dit is de update na gisteravond. Dit weekend veel vrij dus kijken wat we er dit weekend bij kunnen bouwen.

[afbeelding]

Ik ben er iig wel uit dat het Entreegebouw een eigen ontwerp gaat worden. Geen idee hoe ik dit anders in de game zou moeten maken.

Ik heb dit spel pas vorige week gekocht en ben dus nog een beetje noob (het is wel echt ge-wel-dig). Kan je mij uitleggen hoe je die brede pleinen maakt? Ik heb hiermee zitten stoeien met de path editor, maar ik kan alleen behoorlijk brede paden maken. Als ik een plein probeer te maken door de paden in een vierkant te leggen, krijg ik nog steeds paden (in een vierkant).

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuknoord
adamvansanten schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Ik heb dit spel pas vorige week gekocht en ben dus nog een beetje noob (het is wel echt ge-wel-dig). Kan je mij uitleggen hoe je die brede pleinen maakt? Ik heb hiermee zitten stoeien met de path editor, maar ik kan alleen behoorlijk brede paden maken. Als ik een plein probeer te maken door de paden in een vierkant te leggen, krijg ik nog steeds paden (in een vierkant).
Adam,

Je hebt een functie select grid bij het aanleggen van de paden. Hier maak ik de pleinen mee. Die zijn dan wel vierkant.

Hierna doe ik paden hiertussen aanleggen, en dan zo breed mogelijk. Hierbij houd ik Z ingedrukt waardoor je kan bepalen onder welke hoek het pad komt en zo verbind ik die pleintjes met elkaar.

Dit weekend weer heeeel druk bezig geweest. Hieronder de voortgang.

Aquanura bijna af (alleen nog triggers aanleggen)
Fata Morgana gebouw bijna af. Binnenkant volgt later.
Huis vd 5 zintuigen bijna af
Efteling Theater bijna af
Entreegebied bijna af.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iJdhUj8h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HaBoFWlh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xZXuouVh.jpg

*Alleen de kikkers zijn niet zelf gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuknoord op 23-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:32
Zeer knap Luuknoord, herken de vijver zelfs van mijn laatste bezoekje aan de efteling (zomer 2016).
Zonde dat ik geen PC meer heb om hier ook mee aan de slag te gaan.

Ze zouden dat beter op console uitbrengen en toetsenbord/muis ondersteunen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Luuknoord schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Adam,

Je hebt een functie select grid bij het aanleggen van de paden. Hier maak ik de pleinen mee. Die zijn dan wel vierkant.

Hierna doe ik paden hiertussen aanleggen, en dan zo breed mogelijk. Hierbij houd ik Z ingedrukt waardoor je kan bepalen onder welke hoek het pad komt en zo verbind ik die pleintjes met elkaar.

[video]
Bedankt voor de tip! Ga ik vanavond proberen!

En de Efteling ziet er ook top uit, ben benieuwd hoe het eindresultaat wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door adamvansanten op 23-01-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:05
Ik wil deze creatie heel graag met jullie delen. The Polar Express, gemaakt door CoasterRex!

Daarnaast krijgen we midden/eind april weer een grote update voor Planet Coaster. Wat hierin gaat zitten is nog niet bekend. Ook is bekendgemaakt dat we deze week nog een kleine update krijgen. Dit was in de afgelopen livestream bekendgemaakt. Korte samenvatting van de kleine update: bug fixes, verbeterde lichten op attracties, verbeterde coaster supports, ondersteuning voor meerdere talen en een nieuwe flatride!

Als laatste heeft Frontier ook bekendgemaakt dat ze komen met optionele, cosmetische aankopen om je pretpark meer persoonlijk te maken. Prijzen en inhoud hiervan zijn nog niet bekend.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuknoord
Ik heb weer wat extra werk verricht aan het Huis van de 5 zintuigen en Fata morgana.
Verder wat aan de natuur gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wQq5WUh.jpg
Overzicht park

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DSMB0JXh.jpg
Fata Morgana

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OxKCjq7h.jpg
Entreegebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
De 1.1.3 update: http://steamcommunity.com...detail/272867097194723080

Afbeeldingslocatie: https://forums.planetcoaster.com/attachment.php?attachmentid=766&d=1485434676

Exciting new features and improvements
Language support added for Traditional Chinese, Simplified Chinese and Korean.
Allow items to be removed from sale in shops.
Added a new ride, the Scizzer.
Added Scizzer ride audio and "Friendship Drive Engaged" music track.
Global coaster track support improvements that will automatically populate throughout all coasters
New support just on vertical drops/rises.
Dive coaster has its own new vertical support.
New diagonal supports just for specials.
Sloping supports stay facing the same way when ascending and descending.
No more 'Goal post' supports on track one variant’s.
Dog-legging now only occurs 100ft from the ground.
New support just for vertical loops on inverted (Rival, Boa, Stingray).
Live Data stats changed from acceleration to actual g-forces (factoring in gravity).
Air time scoring has had minor tweaks. Move airtime bonus out from being measured by acceleration and into actual g-forces.
Light sequences added to the Kick-Flip and Cube flat rides.
Added new Guest Thoughts
On-Ride Experience (having fun, nauseous and too intense)
Post-ride thoughts (How satisfied guests are by a ride)
Missing facilities and shops (including luxury item shops such as Souvenirs / Hats)
Ride wear-and-tear
Ride breakdowns
Transport rides, including if other stations are near anything interesting.
If things are too far away and there are no transport rides
Bug fixes
Shop attractiveness improvements.
Various guest brain upgrades to improve:
The balance of how attractive gift shops are.
How guests react to when there is no gift shop present.
Balance improvements on luxury item needs.
Ride Queue Improvements
Extensive Improvements and tweaks added to the guest queuing behaviour to improve guest judgement of queues and improve assessment of queue lengths
Guests are now more willing to join longer ride queues.
Various improvements have been made to how guests assess ride queues.
Ride info panels now report current, up-to-date thoughts, to improve the relevancy of guest thought feedback on the info panel.
Fixed guests not going down steep stairs in queues.
Neon signs no longer placed upside down.
Coaster trains no longer ignore minimum departure interval.
French and German park opening hours are now displayed as a 24 hour clock
Fixed Mechanic animation so no longer intersects with control booth when inspecting The Screaminator ride.
Reduced the amount of early reflections on indoor speakers (Thanks to our community! https://forums.planetcoas...r-Update-New-Audio-System).
Triggered effects and music are more audible when on ride and more directional to help reduce bleed through walls (may require pointing the speaker at the ride better).
Fixed a problem that doubled the volume of music on all flatrides. If you changed the volume on flatrides to compensate, you may need to check and re-adjust. Our apologies for this oversight and the possibility of resulting extra work.
Update to Planco, including improvements on rides and in queues which now use proper Planco.
Audio mix improvements and additional optimisations and stability fixes
Added park entrance to the Grassland Biome on Hard Difficulty Challenge mode.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Laatst online: 12-06 15:46
Dat is toch wel een behoorlijke update. Benieuwd naar de Queue verbeteringen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Hierbij weer een update van mijn Efteling project d.d. 31-1-2017.

Ondanks mijn vrije dagen minder tijd gehad dan gehoopt.

Toch wel weer het een en ander gedaan.

- Pardoes Promenade afgemaakt.
- Polles Keuken Promenade zijde gereed
- Heel veel bomen geplaatst.
- Fata Morgana gebouw aangepast zodat deze beter aansluit op omgeving.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4AjtwZQh.jpg
Nieuw overzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cHQfvPwh.jpg
Polles Keuken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/afcNNMyh.jpg
Pardoes Promenade richting Polles Keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

RobinNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:06:
[...]

Op dit moment zijn er, zover ik weet, geen plannen voor een multiplayer.

Zelf zie ik graag een multiplayer mode waar je samen tegelijk aan één park kan werken.
Oude quote... maar is er ooit nog gesproken over nieuwe multiplayer functionaliteit?
Ik vind het een goede game... maar samen (Co-op) met iemand anders een park bouwen lijkt me echt waanzinnig!

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Het queueprobleem (https://youtu.be/QadSE0rL5Ts) is met 1.1.3 zo goed als opgelost! Ein-de-lijk. Even snel getest in mijn park; rijen lopen nu weer gewoon vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Da_maniaC schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:41:
[...]

Oude quote... maar is er ooit nog gesproken over nieuwe multiplayer functionaliteit?
Ik vind het een goede game... maar samen (Co-op) met iemand anders een park bouwen lijkt me echt waanzinnig!
Ik denk dat als je een game gaat bouwen, je vanaf het begin al rekening houdt met een multiplayer functionaliteit. Officieel is hier niks over gemeld, maar wij hebben de devs wel een keer over een multiplayer gevraagd en we kregen het antwoord dat het (voorlopig) niet op de planning staat. Dus voorlopig hoeven we niet te hopen op een multiplayer. Of dit ooit zou komen... Ik heb geen idee.

Lang voordat de eerste alpha verscheen hebben meerdere gamers wel aangegeven dat ze graag een multiplayer functionaliteit zouden willen zien in Planet Coaster.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luuknoord
Kleine update d.d. 6-2-2017 project Efteling

Ben begonnen aan het Sprookjesbos, de paden zijn volgens mij iets te ruim uitgezet maar kleiner dan 4 meter grootte kan helaas niet.

Tevens heb ik gemerkt dat het aan de Droomvlucht kant wel heel krap gaat worden qua ruimte dus ik zal waarschijnlijk hier met Raveleijn iets moeten inschikken.

De schaal zal dus ook her en der afwijken van het geheel.

Ik heb wel vast alle bordjes van de sprookjes geplaatst zodat ik iig weet waar iets moet komen.

p.s. Ik denk dat ik het kasteel nog helemaal ga aanpassen. Vind hem eigenlijk te groot.

Updates:
- Sprookjesbos begonnen
- Doornroosje groot gedeelte klaar
- Paden Sprookjesbos aangelegd.
- Stoomtrein track alvast aangelegd. Moet ook gedeeltelijk onder de grond. Spoorwegovergang (nog) niet beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QAap69wh.jpg
Kasteel Doornroosje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OJPjbM7h.jpg
Sprookjesbos layout

[ Voor 12% gewijzigd door Luuknoord op 07-02-2017 11:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuknoord
Update 7-2-2017

Heb het kasteel van Doornroosje helemaal opnieuw gedaan. Veel meer tevreden over het resultaat. Het gebouw is minder groot geworden en er is wat ruimte hiermee bespaard.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xN5z88Vh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F6iQJBZh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZGhmJSXh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qQS5gxrh.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Mooi hoor, gisteren samen met mijn zoon van 10 Coaster Planet aangeschaft voor zijn laptop nadat we eerst Rollercoaster Tycoon World hadden geprobeerd.

Inmiddels hebben we wat uurtjes erop zitten en een eerste parkje opgezet, erg leuk tot nu toe..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Update Efteling project d.d. 9-2-2017

Klein stukje Sprookjesbos weer af. Het kabouterdorp in dit geval. Althans bijna af.
Dit kleine stukje heeft me toch wel weer wat uurtjes gekost en ben ook hier weer tevreden over.
De puzzelstukjes vallen meer en meer in elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D4pDIQLh.jpg
overzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C4cEPPyh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f8PR02ah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-04 13:10
EDIT: Laat maar ;) zat op de verkeerde pagina te reageren

[ Voor 86% gewijzigd door genesis1650 op 10-02-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-06 22:27
Luuknoord schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:54:
Update Efteling project d.d. 9-2-2017
[afbeelding]
Echt super vet! ga je later nog detaillering toevoegen? vind het er nogal kaal uit zien?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
ja, het is nog niet klaar :)

Ik zal eerst denk in grote lijnen alles maken, en dan zo gedetailleerd mogelijk, maar dit kan later altijd nog aangevuld worden. Het is best een groot project met heeeeel veeeel constructies. Dus ik moet ook een beetje met het objectenaantal rekening houden.

[ Voor 82% gewijzigd door Luuknoord op 10-02-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 11:28
Ik was zelf ook inderdaad begonnen met het nabouwen van de Efteling maar dit is al gauw afgevallen haha. Wel haal ik veel inspiratie uit de Efteling natuurlijk en gebruik ik de Efteling muziek :)
Ik zal vanavond eens wat screenshots plaatsen.

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
aDutchCow schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:08:
Ik was zelf ook inderdaad begonnen met het nabouwen van de Efteling maar dit is al gauw afgevallen haha. Wel haal ik veel inspiratie uit de Efteling natuurlijk en gebruik ik de Efteling muziek :)
Ik zal vanavond eens wat screenshots plaatsen.
Cool.

Zijn het screenshots van je eigen park of de efteling creatie?
Ik ben reuze benieuwd. Heb je het ook gedeeld in de Workshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
@ LuukNoord, Jeetje wat gaaf! Ziet er onmiskenbaar Efteling uit echt super. Heb behoorlijk wat tijd in dat park doorgebracht en het is allemaal heel herkenbaar. Succes met de rest want er zal nog heel veel werk in gaan zitten. Heb je zoveel foto's gemaakt daar dat je dit daarvan maakt? Of kunnen wij je straks zien zitten met een laptop ergens in de efteling om dat stuk te maken :p

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:58:
@ LuukNoord, Jeetje wat gaaf! Ziet er onmiskenbaar Efteling uit echt super. Heb behoorlijk wat tijd in dat park doorgebracht en het is allemaal heel herkenbaar. Succes met de rest want er zal nog heel veel werk in gaan zitten. Heb je zoveel foto's gemaakt daar dat je dit daarvan maakt? Of kunnen wij je straks zien zitten met een laptop ergens in de efteling om dat stuk te maken :p
Hij gebruikt google street view, daarmee kan je een virtueel bezoek brengen aan het park :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ah ja, dat is waar. Was vergeten dat ze de Efteling bezocht hebben met street view.
Toch een sterk staaltje bouwen :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Street view is in deze idd mijn beste vriend :).

Update 12-2-2017

Al het voetbal afgelast... wat doe je dan?
ja, verder bouwen aan mijn Efteling recreatie.

Update:
- Kabouterdorp klaar
- Zes Dienaren klaar
- Roodkapje klaar
- Pinocchio klaar
- dansende schoentjes klaar
- Trollenkoning klaar
- Pratende papegaai klaar.
- Rapunzel klaar
- Zeemeermin klaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5QGGh7n.jpg
overview sprookjesbos avond

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hyV55QV.jpg
kabouterdorp

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwHby1C.jpg
Zes dienaren

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wRHWGIX.jpg
Zes dienaren

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bzp3vF8.jpg
roodkapje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jzSo1bm.jpg
Pinocchio

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U0vQJkY.jpg
Dansende schoentjes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zNQ636I.jpg
Trollenkoning

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dfLkaFH.jpg
Papegaai

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQHpRvP.jpg
Rapunzel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gQ9AMDQ.jpg
Zeemeermin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
Ziet er goed uit! Ben je ook van plan al iets met Symbolica te gaan doen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuknoord
aDutchCow schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:10:
Ziet er goed uit! Ben je ook van plan al iets met Symbolica te gaan doen? :)
Ik wacht nog eff tot het af is. Zal wel van de zomer worden.

Ik wil eerst de hele rand tot en met Droomvlucht af hebben.

Update 13-2-2017

Kleine update maar toch gauw 1,5 uur werk.

- Draak Lichtgeraakt toegevoegd
- gebouw Wolf en 7 Geitjes toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3ShfqHh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HaQ4mpKh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ltpyQRh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
Ziet er goed uit hoor, maar ben je niet bang dat je bezoekers door de pilaren en zo doorlopen? Doet bij mij altijd toch wel een beetje afbreuk aan de realiteit.

Ik heb in het weekend de python zo goed mogelijk nagebouwd maar met extra natuur er omheen, en voornamelijk bij de helix zeg, de rest moet ik nog decoreren. Alleen mijn videokaart vind het niet meer zo leuk worden haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuknoord
aDutchCow schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:17:
Ziet er goed uit hoor, maar ben je niet bang dat je bezoekers door de pilaren en zo doorlopen? Doet bij mij altijd toch wel een beetje afbreuk aan de realiteit.

Ik heb in het weekend de python zo goed mogelijk nagebouwd maar met extra natuur er omheen, en voornamelijk bij de helix zeg, de rest moet ik nog decoreren. Alleen mijn videokaart vind het niet meer zo leuk worden haha.
Nee, ik gebruik de tonnetjes met plantjes erin en plaats deze strategisch (boven of onder de grond).

Dit is 1 van de weinige objecten waar de mensen niet doorheen lopen maar omheen.

Je ziet ze hier op deze foto voor het gebouw staan. Dan weet je welke ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DwHby1Ch.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuknoord
Update d.d. 14-2-2017

- Hans en Grietje klaar
- Begonnen met vrouw Holle en Herautenplein

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xvUnu6th.jpg
overzicht overdag

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FfswNkgh.jpg
overzicht avond

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/91vvCzRh.jpg
Hans en Grietje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qSaB37Ph.jpg
Herautenplein in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
SanderTje! schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:19:
Het queueprobleem (https://youtu.be/QadSE0rL5Ts) is met 1.1.3 zo goed als opgelost! Ein-de-lijk. Even snel getest in mijn park; rijen lopen nu weer gewoon vol.
Mijn oude park had hier ook last van, maar moet je een nieuw park beginnen voordat het probleem verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb het idee als een park boven de 2000-4000 mensen komen en er veel scenerie in het park staat, dat de CPU het zo druk heeft dat hij de GPU niet goed van data kan voorzien waardoor de GPU niet volledig meer kan werken. Komt hier een fix voor?
Mijn i7 2600K heeft alle 8 treads behoorlijk hard in gebruik! Heeft het nut om nog meer cores/treads te hebben? Ik kan hier geen benchmarsk over vinden. Als deze game ook 8 cores 16 treads ondersteunt is de nieuwe AMD lijn van CPU's of een 6900K oid wel echt een beer van een CPU voor deze game! Iemand met ervaring? Met dan 8 treads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
j0ppie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Mijn oude park had hier ook last van, maar moet je een nieuw park beginnen voordat het probleem verdwijnt?
Nee, is ook gefixed voor bestaande parken.

• Luuknoord
j0ppie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:59:
Ik heb het idee als een park boven de 2000-4000 mensen komen en er veel scenerie in het park staat, dat de CPU het zo druk heeft dat hij de GPU niet goed van data kan voorzien waardoor de GPU niet volledig meer kan werken. Komt hier een fix voor?
Mijn i7 2600K heeft alle 8 treads behoorlijk hard in gebruik! Heeft het nut om nog meer cores/treads te hebben? Ik kan hier geen benchmarsk over vinden. Als deze game ook 8 cores 16 treads ondersteunt is de nieuwe AMD lijn van CPU's of een 6900K oid wel echt een beer van een CPU voor deze game! Iemand met ervaring? Met dan 8 treads?
Volgens mij is de CPU bij deze game altijd 95-100% in gebruik. Had ergens gelezen dat ze de volledige CPU "reserveren" voor de game dus dat deze alle threads en cores belast is niet vreemd. Iedereen op de forums van PC maakt daar ook melding van.

Wat wel zeker is, is dat de bezoekers de game heel zwaar maken.

Gisteravond was er een livestream waarin uitgelegd werd hoe de audio werkt en hoe ze het in de game stoppen.. Nou snap ik nu dus wel dat bij een park met heel veel mensen de game het zwaar krijgt,

Ik hoop dat ze de audio dus nog wat kunnen tweaken want dat lijkt me momenteel ook een megabelasting op de game.

Wel hele interessante en leuke livestream moet ik zeggen.

• j0ppie
  • Niet online
Luuknoord schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Volgens mij is de CPU bij deze game altijd 95-100% in gebruik. Had ergens gelezen dat ze de volledige CPU "reserveren" voor de game dus dat deze alle threads en cores belast is niet vreemd. Iedereen op de forums van PC maakt daar ook melding van.

Gisteravond was er een livestream waarin uitgelegd werd hoe de audio werkt en hoe ze het in de game stoppen.. Nou snap ik nu dus wel dat bij een park met heel veel mensen de game het zwaar krijgt,

Ik hoop dat ze de audio dus nog wat kunnen tweaken want dat lijkt me momenteel ook een megabelasting op de game.

[video]
Enig idee waar in die 2 uur het er over gaat?:P Ik heb zelf ook even getest om mijn park met 9000 bezoekers leeg te laten stromen, het is een park met mega veel scenery, en ik kwam er achter dat de framerate niet zo hard steeg als dat ik had gehoopt. Zelf heb ik het gevoel dat de peeps zeker invloed hebben op de framerate, maar dat vooral de hoeveelheid scenery erg belangrijk is.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/kcl1xz.jpg

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb zelf één wat grotere save (ongeveer driekwart gevulde map met redelijk wat scenery en attracties (overigens niet zoveel als @j0ppie). Hierbij begin ik haperingen te zien vanaf zo'n 3500 bezoekers, bij 4000 bezoekers zit ik rond de 20-25fps. De GPU-belasting zakt dan ook flink in naar rond de 50% en CPU op 100%. Als ik het park leeg laat lopen, is het allemaal wel weer vloeiend en zit de GPU weer op 100% (en CPU weer een stuk lager). Bij mij houdt het spel dus zeker niet de CPU (kunstmatig) zwaar belast.

Ik speel overigens op een i5-4670 met 16GB RAM en een R9 280X.

• j0ppie
  • Niet online
adamvansanten schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:19:
Ik heb zelf één wat grotere save (ongeveer driekwart gevulde map met redelijk wat scenery en attracties (overigens niet zoveel als @j0ppie). Hierbij begin ik haperingen te zien vanaf zo'n 3500 bezoekers, bij 4000 bezoekers zit ik rond de 20-25fps. De GPU-belasting zakt dan ook flink in naar rond de 50% en CPU op 100%. Als ik het park leeg laat lopen, is het allemaal wel weer vloeiend en zit de GPU weer op 100% (en CPU weer een stuk lager). Bij mij houdt het spel dus zeker niet de CPU (kunstmatig) zwaar belast.

Ik speel overigens op een i5-4670 met 16GB RAM en een R9 280X.
dikke prima dus, ja alles staat en valt met scenery, als ik weinig scenery bouw kan ik een stuk meer park maken en de zelfde framerate houden. Het gaat om de combinatie van alles. Ik ben gewoon heel benieuwd of een 6900k met dubbel de cores en treads van mijn i7 het ook gewoon een stuk beter doet. Dat zou namelijk wel gaaf zijn, dan moet je eigenlijk voor deze game een 6950X in huis halen:P Dan kun je 10k peeps en alles kneiter vol en nog rond de 30fps. 8)7 ram en videokaart zijn niet zo'n probleem. De resolutie maakt ook bar weinig uit voor de framerate.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luuknoord
Scenery is zeker weten ook een issue. Ik wil bv nog een keer kijken bij een andere grote map die mij nog enigszins oke draait hoeveel objecten er in het park staan. Had er laatst 1 met 50,000 objecten en 300 mensen. Die draaide bij mij zeker nog oke.

Mijn Efteling park bevat momenteel 13,000 objecten. Nu zit ik momenteel nog in het Sprookjesbos gedeelte wat ontzettend veel bomen bevat Maar ik heb parken geopend met meer dan 50,000 objecten maar dan met 0 mensen en dat draait bij mij ook nog oke.

i5-6500 / 2x GTX660 2gb in SLI / 8gb DDR4 RAM

En nog een update van mijn Efteling park:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V3wKCzzh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPxYz32h.jpg
Vrouw Holle

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fNawuSUh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk zelf nog steeds dat bezoekers meer impact hebben op performance dan scenery (op basis van eigen testen). Maar scenery zal vast ook meetellen, al heb ik het idee dat dat (zeker bij statische scenery) toch meer op je GPU terecht komt (puur polygonen, weinig berekeningen). Als je extreem veel bewegende dingen of animatronics hebt, zal het waarschijnlijk anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Afbeeldingslocatie: http://email-planetcoaster.com/3F35-ECQM-3AHN7L-72P89-1/c.aspx

Nieuwe screenshot van Planet Coaster (zie newsletter) met duidelijk meerdere nieuwe attracties. Een nieuwe flatride. Daarachter zie je een Go Karts baan liggen.

Er is geen informatie bij deze screenshot meegegeven, maar ik denk dat het waarschijnlijk is dat we deze attracties in de volgende grote update (midden / eind april) zullen gaan krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door RobinNL op 19-02-2017 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 20:10

Mitchell

Ondertitel

Luuknoord schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:55:
[...]

[video]
Deze stream was echt heel erg interessant. Wist niet dat ze zoveel tijd en moeite in het audio systeem hebben gestopt, maar goed, het klinkt ook echt geweldig. _/-\o_

Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aDutchCow
Bij deze wil ik toch ook mijn creatie delen met jullie :) Het is nog wel een work in progress en vanavond weer wat progressie gemaakt. De basis was de python maar ik heb deze verder aangekleed met heel veel natuur zoals dat in de Efteling hoort!
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/y049k.jpg
Een overview van de attractie, bij de tweede kurkentrekker heb ik nu een geheimzinnig bos gebouwd, waar je tot rust kan komen.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mkhld2.jpg
Dit is de helix van de Python waar de foto gemaakt wordt. Ik heb dit aangekleed met een hoop foliage, een fontein en belichting.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/jrffjl.jpg
De bocht vlak net de twee loopings. Je vliegt over een gestrande boot en onder de kurkentrekkers kunnnen de minder grote durfallen genieten van wat lekkers!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:12
Holy Moly...

Daar hebben heel wat uurtjes in gezeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Planet Coaster update 1.1.4 is vanmiddag verschenen. Met deze update krijgen we een nieuwe flatride, de Tri-Storm!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M6izE0F.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuknoord
Heel erg gave machine. Mooie kleurstellingen en de lichtjes zijn weer fantastisch.
Leuk dat ze zo tussendoor een nieuwe ride toevoegen.

Ik hoop wel op veel nieuws in de April update.

Ik heb voor mijn project de Efteling echt meer variatie in scenery nodig. En een nieuwe ride die zou passen zou ook tof zijn.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de voortgang van mijn project de Efteling. Ik ben gisteren pas weer na 2 weken verder gegaam oa. door diverse problemen met mijn pc. Die zijn opgelost dus hopelijk na het weekend een grote update.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuknoord op 01-03-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Luuknoord schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:21:
Heel erg gave machine. Mooie kleurstellingen en de lichtjes zijn weer fantastisch.
Leuk dat ze zo tussendoor een nieuwe ride toevoegen.

Ik hoop wel op veel nieuws in de April update.

Ik heb voor mijn project de Efteling echt meer variatie in scenery nodig. En een nieuwe ride die zou passen zou ook tof zijn.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de voortgang van mijn project de Efteling. Ik ben gisteren pas weer na 2 weken verder gegaam oa. door diverse problemen met mijn pc. Die zijn opgelost dus hopelijk na het weekend een grote update.
Jeetje. Die screenshots van jou...respect. Ik volg je wel ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Ik vind het ook erg tof om te volgen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:39
Ja ook ik volg het nog steeds ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuknoord
Bedankt voor jullie leuke reacties en interesse.

Ik hoop, maar pin me er niet op vast. Dat ik na het weekend het Sprookjesbosgedeelte klaar heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Volgend weekend (10-12 maart) vindt PAX East plaats. Op al deze dagen zijn er livestreams van Planet Coaster. Hiervan zijn de meeste community livestreams. Op vrijdag 10 maart, om 16:00 en 20:00uur Nederlandse tijd vinden de officiële livestreams plaats, met Bo en Sam Denney, ook wel SpoilerSam genoemd. In deze livestreams krijgen we meer informatie en sneak peaks over de grote update die in april verschijnt.
FRIDAY MARCH 10 - Official

10AM EST // 3PM GMT
Official Planet Coaster stream with Sam and Bo

2PM EST // 7PM GMT
Official Planet Coaster stream with Sam and Bo
SATURDAY March 11 - Official Community Streams

10AM EST // 3PM GMT
Official Planet Coaster stream with Zillieness and Bo

1PM EST // 6PM GMT
Official Planet Coaster stream with Das Valdez and Bo

4PM EST // 9PM GMT
Official Planet Coaster stream with Flabaliki and Bo
SUNDAY March 12 - Official Community Streams

11:30AM EST // 4:30PM GMT
Official Planet Coaster stream with Deejay Knight and Bo

2:30PM EST // 7:30PM GMT
Official Planet Coaster stream with Charlie Winsmore and Bo
https://forums.planetcoas...-East-Livestream-Schedule

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luuknoord
Eindelijk, eindelijk weer tijd gevonden om verder te gaan,

Ik merk dat ik er gewoon aan moet beginnen en moet kijken hoe ver ik kom.
Deze keer is het Herautenplein af met Sneeuwwitje en Assepoester.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YU2ikK7h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/60hFGyXh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qMkT1Wvh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A5REKwUh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LkCU006h.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuknoord
Hierbij weer een update.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bspphpwh.jpg
overzicht

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aBlI5H5h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2oNHJhqh.jpg
Indische Waterlelies

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jN87EhNh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/19HHsKSh.jpg
Kleinduimpje.

Tevens al begonnen aan Repelsteeltje maar geen screens van.

PS. Kleinduimpje is niet van mijn hand, maar ik vond deze wel heel mooi gemaakt. Het origineel is van Demelza, die heel veel mooie Efteling dingen heeft gemaakt. Echter zijn deze op hele grote schaal gemaakt en daarvoor voor mij niet te gebruiken, maar Kleinduimpje vond ik zo mooi, die moest en zou ik gebruiken.

http://steamcommunity.com...rkshopfiles/?appid=493340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
Nieuwe rides, scenery en beveiligers! Dit krijgen we onder andere met de volgende grote update!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
Vanavond was de tweede livestream van Planet Coaster. Naast een recap kregen we ook het nieuwe reuzenrad te zien. De Steel Hydra en de Go karts komen ook in de update van april.

Ik dacht dat ik had gehoord dat we nog 2 andere achtbanen zouden krijgen, maar deze konden nog niet worden getoond.

Pagina: 1 ... 18 ... 23 Laatste