Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

MadDogMcCree schreef op maandag 28 november 2016 @ 00:29:
Vandaag een paar uur samen met mijn neefje van 3 gespeeld, hij vind het helemaal geweldig. Van het samen bouwen van attracties (zijn favoriet is een 'Piranha', daar is hij nog steeds van onder de indruk sinds zijn eerste keer Piranha in de Efteling twee maandjes geleden), ik bouw, hij kiest of we bochten maken, hoe hoog we gaan, wat de kleurtjes worden, tot het bezoeken van andermans park en alle attracties af te gaan.

Als er een braaksel ligt, dan moet er gelijk een poetsmeneer komen, attractie kapot, dan moeten we kijken hoe het gerepareerd wordt. Het is echt fantastisch hoe mijn maatje kan genieten van de simpele dingen. Soms is het enkel 'mensen kijken', hoe ze in en uit de attractie gaan. En dan is hij ook nog zo bijdehand dat hij de gasten vertelt dat ze niet mogen rennen wanneer ze in een attractie gaan.

Topgame. Ik hoop alleen wel dat er nog een optimalizatie patch komt. Op hele lage instellingen heeft mijn GTX 1070 en i7 6700k het erg moeilijk bij veel gasten en scenery. Zelfs wanneer ik de resolutie omlaag gooi.
Indeed, mn 6600K/16Gb met GTX1070 is ook behoorlijk aan het zweten.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Ga binnenkort nieuwe PC samenstellen :) Zit de denken aan de Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC. Iemand ervaring met deze kaart en het spel?

Voor de fans van de muziek: https://play.spotify.com/album/6ke7BQ4aBs1wV5lWPScx2H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben ik de enige dan die fatsoenlijke framerates haal met 8k bezoekers, volgebouwd park (nja, redelijk, veel scenery), op mijn laptop in 4k?

Heb sommige settings ondertussen wel op medium gezet maar merk geen zichtbaar verschil. Dit icm met een i7, 16gb ram, SSD, 970GTX.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:59:
Zou je planet coaster fatsoenlijk kunnen spelen op een laptop (zoals vroeger met RCT) of heb je er toch wel een aardige CPU en GPU voor nodig? Ik heb 'canyourunit' gedaan, echter uit mijn ervaring heb ik daar vaak niet zoveel aan.
Als je laptop uit hetzelfde tijdperk als RCT komt dan betwijfel ik dat :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
SanderTje! schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:21:[...]
Als anderen nog bouwtips hebben... hoor het graag!
Wat mij het meest helpt bij het bouwen is om je bij alles in te beelden hoe het zou zijn als jij in die achtbaan zou zitten. In mijn ervaring scoren realistisch ogende achtbanen in dit spel daadwerkelijk het best. Dus: als ik met volle snelheid door deze bocht ga, is dat leuk of word ik wel erg in mijn karretje gedrukt? Geeft het een kick om over deze heuvel te gaan of mag hij wel wat lager zodat de snelheid wat hoger is? En bedenk wat je tof vindt aan achtbanen waar je zelf in bent geweest. Alle eerder genoemde tips zijn erg goed maar uiteindelijk bouw ik sinds de eerste RCT1 al op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvanandel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:01
Een tijd geleden toevallig roller coaster tycoon world voorbij zien komen ergens. Verder niet echt verder gekeken maar ik kreeg toch wel weer zin in dat oude rtc gevoel.
Gelukkig nu de review van PC tegen gekomen wat dus eigenlijk de echte opvolger is van rct. Van de week maar eens aanchaffen dus.
Het bouwen is zo te zien wel flink vooruit gegaan, objecten op verschillende hoogtes kunnen plaatsen en kunnen draaien lijkt me ook een grote vooruitgang, viel vroeger toch aardig tegen om alles precies zo te krijgen zoals je wil.
Ben wel benieuwd hoe die gaat lopen op mn pc.. Ging er vanuit dat die het makkelijk ging trekken maar dat lijkt toch tegen te gaan vallen als ik het hier zo lees. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Kecin schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:59:
Ben ik de enige dan die fatsoenlijke framerates haal met 8k bezoekers, volgebouwd park (nja, redelijk, veel scenery), op mijn laptop in 4k?

Heb sommige settings ondertussen wel op medium gezet maar merk geen zichtbaar verschil. Dit icm met een i7, 16gb ram, SSD, 970GTX.
Ik denk dat het per park verschillend is en dat vooral scenery de boosdoener is. Het probleem zit hem denk ik in het feit dat in bepaalde parken scenery niet als 'blueprint' is opgeslagen en dus één geheel is, maar vaak nog uit onwijs veel afzonderlijke stukjes bestaat die ieder afzonderlijk gerenderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 15-09 14:50

Soggney

Zeekomkommer

Als je een leidraad nodig hebt of je PC goed kan draaien. Als je aan de min specs voldoet aan de grafische kant, is het meest belangrijke punt je cpu. De simulatie draait hierop en hoe meer gasten, hoe meer performance verlies.
Dus heb je een i3 ga je niet ver komen.
i5 is afhankelijk van de welkste.
Met een i7 zou je gebakken moeten zitten.
In AMD cpu's heb ik helaas geen inzicht.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24

Kaw

Ik speel op een i7 met een HD4600 grafische kaart en het houdt niet over. Ook heb ik op windows 10 regelmatig random crashes en dan weer een poos niet. Maar lol hebben we wel. Ik speel het samen met mijn dochtertje van 6 en die vind het geweldig.

Het enige is dat ik het onrealistisch vind dat het hoog opstapelen van attracties niets meer kost dan de attractie op de grond plaatsen. Ik zit nu een soort van toren te bouwen waar dan weer achtbanen doorheen slingeren. De bezoekers zijn er gek op.
Ik ben verbaast dat er een algoritme in zit die je punten geeft voor de scenery. De achtbaan geeft meer voldoening bij de bezoekers wanneer het door een druk gedeelte van het park heen slingert en er fonteinen zijn waar het karretje doorheen rijdt als wanneer de achtbaan door niemandsland heen rijdt. Impressive!
Verder is het zo dat wanneer je een redelijk goed fundament aan goedkope rides heb neergezet, dat dan het geld eigenlijk geen probleem meer is. Dat was ook zo in RC tycoon, maar iets meer uitdaging was wel leuk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steejt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Aan de ene kant begrijp ik alle reacties over 'meer uitdaging' wel, aan de andere kant.. Moest ik in het echt een pretpark hebben dat degelijk gemanaged wordt, waar mensen geld voor willen neerleggen, zie ik helemaal geen ander scenario.. daar zou ik ook winst op (moeten) maken.
Het blijft natuurlijk een spel.. Moest ik na 4 uur gapen op mijn Venetian carrousel nog geen winst kunnen maken, is de pret er ook zo wat af.. Je moet de gemiddelde speler ook de mogelijkheid geven om uitgebreide parken te bouwen (buiten de sandbox mode).
Ik vind het bijvoorbeeld wel uitdagend om alle shops en kraampjes winstgevend te maken. Vooral die aan de buitenkant van een park liggen.

Eerlijk: mijn eerste park was ook een flop.. Ik huurde maar mechanics in en janitors en plaatste maar wat attracties en shops (na de maximum lening). Toen dacht ik: wow, dit wordt moeilijker dan ik dacht.. Het is ook maar door wat ervaring dat je leert hoe je winst kan maken.
Bij roller coaster tycoon was dit net hetzelfde. Als je het spel op een bepaalde manier aanpakt, zal het altijd goed gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door steejt op 28-11-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41
Er is inderdaad hier en daar wel uitdaging te vinden. De scenario's hebben ook een paar leuke uitdagingen. Ik denk wel dat er (zeker voor de patch) te snel geld wordt verdiend. Zodra je één rollercoaster hebt, loopt het geld binnen.

Ik zou liever iets zien waarbij het juist steeds moeilijker wordt om bezoekers binnen te krijgen. Door toevoeging van attracties stijgt het aantal bezoekers nu heel snel en daardoor wordt elke attractie in je park nog winstgevender. Ik denk dat veel mensen tevreden zouden worden over de uitdaging in het spel als het steeds moeilijker zou worden om nieuwe bezoekers te krijgen en dus ook om de winst hoog te houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Playa del C. op 28-11-2016 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Pimzm schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:31:
[...]

Wat mij het meest helpt bij het bouwen is om je bij alles in te beelden hoe het zou zijn als jij in die achtbaan zou zitten. In mijn ervaring scoren realistisch ogende achtbanen in dit spel daadwerkelijk het best. Dus: als ik met volle snelheid door deze bocht ga, is dat leuk of word ik wel erg in mijn karretje gedrukt? Geeft het een kick om over deze heuvel te gaan of mag hij wel wat lager zodat de snelheid wat hoger is? En bedenk wat je tof vindt aan achtbanen waar je zelf in bent geweest. Alle eerder genoemde tips zijn erg goed maar uiteindelijk bouw ik sinds de eerste RCT1 al op deze manier :)
Nou dat wordt dan de Kikkerbaan in Duinrell of de Muis op de Kermis in Tilburg. Met andere woorden... Ik moet echt niks hebben van achtbanen, maar het bouwen vind ik dan juist weer erg leuk :)

Zet me in een snelle auto op een circuit en ik vermaak me best, maar ik haat het gevoel in mijn buik als het hard omlaag gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Offtopic, nou ja.. beetje dan: ik heb net een GTX 1070 besteld, als upgrade van mijn GTX 570. Hoofdreden is dat het hier en daar nu toch wel begint te stotteren met Planet Coaster. CPU blijft een i7 2600.

Ben benieuwd naar de performance improvements!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 23:32
Vraag; weet iemand hoe je meer queue/poortjes rijen kan toevoegen op achtbaan platform? Ik heb bijvoorbeeld een achtbaan gebouwd en daar kun je maar een rij wachten op karretje. Rest van platform is dan leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ottovw schreef op maandag 28 november 2016 @ 19:58:
Vraag; weet iemand hoe je meer queue/poortjes rijen kan toevoegen op achtbaan platform? Ik heb bijvoorbeeld een achtbaan gebouwd en daar kun je maar een rij wachten op karretje. Rest van platform is dan leeg...
er is 1 queue mogelijk en het aantal rijen op het platform wordt bepaald door de lengte/grootte van de karretjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
mschol schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:24:
[...]

er is 1 queue mogelijk en het aantal rijen op het platform wordt bepaald door de lengte/grootte van de karretjes
Hij bedoelde, dat mensen in die wachtrijen op het platform niet de rij opvullen. Er staat precies genoeg voor één lading, terwijl in het echt mensen altijd ook op het platform gewoon wachten. Het ziet er nu wat gek uit als er maar 4 mensen per kolom op het platform staan en een 20 meter lange wachtrij buiten het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Playa del C. schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:59:
[...]

Hij bedoelde, dat mensen in die wachtrijen op het platform niet de rij opvullen. Er staat precies genoeg voor één lading, terwijl in het echt mensen altijd ook op het platform gewoon wachten. Het ziet er nu wat gek uit als er maar 4 mensen per kolom op het platform staan en een 20 meter lange wachtrij buiten het platform.
dat is heel erg attractie en park verschillend: bij veel coasters is dit gedrag in het echt ook zo (heeft te maken met veilheid gok ikzo)

bij flatrides heb je dze manier van laden niet zo vaak of valt het minder op maar b.v. ratatouille in disneyland paris hanteert deze exacte manier van inladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Als je naar de meeste Nederlandse coaster kijkt, zit er geen "hekje" tussen de centrale wachtrij en de ladingverdeler op het platform. Waardoor je met groepen altijd even moet mikken dat je wel in dezelfde lading terecht komt :+

Wat me overigens ook opviel, is dat tijdens het uitstappen dat hekje dan weer dichtgaat. Met als gevolg dat meestal de helft van de ladingverdeler vol staat, nieuwe mensen even geblokkeerd worden tijdens het uitstappen, en daarna de andere helft nog vol moet stromen. Is juist het knelpunt van de doorstroming van m'n coaster :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik nu een 4670k, 6700k of een 5960X gebruik. Ik zit op 80% gemiddeld met pieken van 100% CPU gebruik. Ik heb dus ook een refund aangevraagd. Dit is met een klein park wel te verstaan. (900 bezoekers circa) Ik had graag deze game op andere systemen uit geprobeerd. Maar een 2 uur tijd limiet van steam refund policy staat dit gewoon niet toe. Instellingen leken ook marginaal lage invloed te hebben op prestaties. Als een klein park zoveel "problemen" geeft wil ik niet het risico lopen om met een groter park tegen nog meer problemen aan te lopen.

just my $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:44:
Of ik nu een 4670k, 6700k of een 5960X gebruik. Ik zit op 80% gemiddeld met pieken van 100% CPU gebruik. Ik heb dus ook een refund aangevraagd. Dit is met een klein park wel te verstaan. (900 bezoekers circa) Ik had graag deze game op andere systemen uit geprobeerd. Maar een 2 uur tijd limiet van steam refund policy staat dit gewoon niet toe. Instellingen leken ook marginaal lage invloed te hebben op prestaties. Als een klein park zoveel "problemen" geeft wil ik niet het risico lopen om met een groter park tegen nog meer problemen aan te lopen.

just my $0.02
het is niet puur een CPU spel, gpu speelt ook een forse rol
En wat is er precies mis met een spel dat daadwerkelijk nagenoeg volledig gebruik maakt van je CPU?
hier zit hij rond de 60% cpu usage(6700k) bij 2000+ guests..

[ Voor 3% gewijzigd door mschol op 29-11-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mschol schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 01:22:
[...]

het is niet puur een CPU spel, gpu speelt ook een forse rol
En wat is er precies mis met een spel dat daadwerkelijk nagenoeg volledig gebruik maakt van je CPU?
Dat een CPU altijd op 80% zit of meer of het nu leeg is of niet is zeker wat mis mee. Het kunnen gebruiken van een CPU is een ding, maar altijd op 80% draaien is een ander. Dit is een klacht die je in vrijwel elke review zult terug vinden. Als je 3 CPU's van "low" tot "high-end" mag je toch verwachten dat de prestaties niet het zelfde zijn.

Kijk gerust op https://www.twitch.tv/directory/game/Planet%20Coaster en hier zie je zelfs high-end pc's slecht presteren met vrijwel een leeg park. Specs kun je 9/10 keer in de text onder de stream terug vinden.

Het probleem schijnt in de volledige uitgave te zijn begonnen en niet de alpha versies. Dit blijkt te komen door een grafische update.

En dat GPU een roll speelt kan joost ook vertellen. Hoewel dat erg mee lijkt te vallen, fps is niet een probleem zelfs op 4k voor een 970, een mid range kaart.

100% cpu = stotter, en dit is veel terug te zien.

Ik neem hier dus ook geen genoegen mee.Vandaar een steam refund.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
SanderTje! schreef op maandag 28 november 2016 @ 17:27:
Offtopic, nou ja.. beetje dan: ik heb net een GTX 1070 besteld, als upgrade van mijn GTX 570. Hoofdreden is dat het hier en daar nu toch wel begint te stotteren met Planet Coaster. CPU blijft een i7 2600.

Ben benieuwd naar de performance improvements!
Ik vrees dat je weinig verschil gaat merken. Een upgrade van je CPU zou de prestaties flink kunnen verhogen. Het is duidelijk dat de AI in het spel enorm veel van de CPU vraagt.

De persoon hierboven vraagt zich dus af wat het probleem is met een CPU 100% draait. Wel dat is heel simpel, als je CPU op 100% draait is er dus geen ruimte meer om meer taken te verwerken, met als gevolg dat het spel gaat stotteren.

Ik denk zelfs dat jouw CPU een bottleneck zal zijn voor de GTX 1070.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zelf draai ik op :r9 290, 980 SLI (niet ti) 1080 SLI.Omdat SLI nog niet geweldig draait, draai ik single mode. Hoe dan ook. Het verschil van 1080p laagste settings en 4k ultra is minder dan 10 fps op een 1080 (MSI)

Hoewel dit heel toevallig kan zijn bij 3 computers dat deze allemaal slecht draaien, lijken steam forums dit echter tegen te spreken. Maar dit is slechts mijn ervaring van iets meer van 2 uur.

ps denk niet dat de i7-2600 een bottleneck is voor de 1070. Hoewel het wel helpt met cpu rendering en daardoor meer fps kan laten zien. Marginaal verschil, niet waard imho.

nice vid comparing cpu etc YouTube: Intel Skylake Core i7 6700K vs 4790K/3770K/2600K 4.4GHz Overclock Ga...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

Ik vind dit alles maar vreemd, ik heb eens kop mijn cpu- en gpu-gebruik gelogd gedurende een spel in een redelijk groot park (2k gasten), mijn gpu draait op 99% maar mijn cpu komt niet boven de ~50%. Lijkt me niet dat mijn HD7970 de i5 4670 zo hard bottleneckt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Hmm ik zal het GPU gebruik ook eens gaan loggen. Vooralsnog loopt de game qua ervaring soepel, hetzij geen gigantische FPS (wel 30+ minimaal)

Specs:
Intel i5 3570K
Z77 bordje
24 GB Geheugen (2x4 & 2x8)
AMD RX480

Game is geïnstalleerd op een Intel p600 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

De laatste update waar ik weet van heb, haakte in op de build in gpu bij intel (HD xreeks). Omdat daar wat grafische glitches in zaten. Maar als je terugkijkt, RCT3 draaide ook als een draak op de toenmalige high end wanneer het uitkwam. Niettemin verwacht ik wel van Frontier dat ze performance issues de hoogste prio geven qua patches.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Esumontere schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:21:
Ik vind dit alles maar vreemd, ik heb eens kop mijn cpu- en gpu-gebruik gelogd gedurende een spel in een redelijk groot park (2k gasten), mijn gpu draait op 99% maar mijn cpu komt niet boven de ~50%. Lijkt me niet dat mijn HD7970 de i5 4670 zo hard bottleneckt...
Zelfde hier met een R9 290 en een i5-3470.

GPU op 100% belasting en CPU rond de 50%.

Ik zie alle uitspraken dat het spel erg CPU gebonden is dan ook helemaal niet terug in mijn ervaringen. Misschien dat mijn park nog niet groot genoeg is? Heb wel alle grafische settings op z'n hoogst staan en haal meestal tussen de 30-60 fps afhankelijk van wat in beeld is.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Zal straks eens kijken wat mijn CPU belasting is maar heb niet het idee dat die het probleem is,
Heb een I3 met een GTX960 en draai met de meeste settings op medium en full hd rond de 35/45 fps

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 14-09 23:32
[...]

Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:34
[...]

Bij de logs ziet dit er heel maf uit.

Maar als je bijvoorbeeld naar Europapark gaat zul je zien dat ze ook maar personen voor 1 tot 2 volgende treinen toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Razorbite schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:55:
[...]

Bij de logs ziet dit er heel maf uit.

Maar als je bijvoorbeeld naar Europapark gaat zul je zien dat ze ook maar personen voor 1 tot 2 volgende treinen toelaten.
Stukje realisme, inderdaad. Dit is in Duitsland erg gebruikelijk (Europapark en Phantasialand hanteren o.a. ook dit systeem). Wat me ook opviel, is dat families graag samen in attracties gaan en liever niet worden opgesplitst. Ik heb een Spinner-coaster gebouwd (met 4 personen in een treintje dus), en er reden regelmatig karretjes met 2 of 3 mensen erin. Leuk stukje realisme, maar omdat de rij wel een beetje erg lang werd heb ik toch maar de minimum load op full gezet :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Die laatste, is dat voor het scenario The Great Tree dat je coaster moet bouwen? Dan issie lichtelijk overdreven I guess.. :P

Afgelopen weekend het spel ook gekocht en echt helemaal hooked. Heb nu 9 sterren op Beginner en 6 op easy. Gisteren ook The Great Tree gedaan en het valt alleszins mee als je weet hoe het werkt. Die missie erna is belachelijk simpel voor 3 sterren.
Nu met die laatste bezig, vanochtend aan begonnen, maar ook die lijkt me nog makkelijk. Ik wil sowieso eerst 3 sterren voordat ik op Medium aan de gang ga. Dan wordt het hopelijk wat lastiger.

Het enige "probleem" dat ik ondervind is dat schoonmakers niet altijd volle bins willen legen. Soms ligt het afval er echt gewoon naast en wordt er gewoon voorbij gelopen. Het werkt enigszins om hem op te pakken, en recht op de prullenbak te droppen, maar ook dat biedt geen uitkomst.

En, I <3 blueprints.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

BruceLee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 05:14:
Hier mijn eerste 2 custom coasters

[video]

[video]
Leuke coasters man! 1 tip: Gebruik de smoothing tool! Dat maakt je rides een héél stuk soepeler (waardoor de fear omlaag gaat, en de excitement omhoog :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
enira schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:38:
...
Het enige "probleem" dat ik ondervind is dat schoonmakers niet altijd volle bins willen legen. Soms ligt het afval er echt gewoon naast en wordt er gewoon voorbij gelopen. Het werkt enigszins om hem op te pakken, en recht op de prullenbak te droppen, maar ook dat biedt geen uitkomst.
...
Heb ik nog nooit gezien. Wat je vast weet en wat wel goed helpt is om 1. de staff te trainen, zodat ze veel efficiënter worden en 2. om een janitor een working roster te geven, zodat hij zich kan focussen op een gebied. Zolang hij een gebied aan kan, hoef je er niet naar om te kijken als je park groter wordt. Een extra janitor kan dan alsnog vrij rondlopen of via het working roster ook een bepaald gebied krijgen.
BruceLee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 05:14:
Hier mijn eerste 2 custom coasters
Leuk dat je het deelt. Zoals iemand eerder al zei, is het soms goed om de smoothing tool te gebruiken. Je ziet hier en daar dat het nodig is, omdat de karretjes anders heel abrupt naar een kant 'banken'. De banking in je track is hier en daar wat vreemd. Het is over het algemeen beter om de banking eerder in te zetten, ruim voor een bocht. Ook is de banking niet heel groot, terwijl je op sommige stukken best wel scherpe bochten op grote snelheid maakt. Je kan met de heat map tool heel goed checken waar een baan nog niet optimaal loopt, met name als de nausea er hoog is.
Die eerste coaster is trouwens ook van een career scenario, dus beetje oneerlijk om dat je eerste custom coaster te noemen? Het gebouw en de natuur er omheen stonden er immers al.
Opbouwende kritiek trouwens, ik hoop dat je er nog betere coasters door gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devast8ion
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 10:15
Ik vind persoonlijk de modulaire opbouw van attracties, shops e.d. geweldig. Dit ook in combinatie met de Workshop. Vooral de eenvoud van het in elkaar klikken van alle beschikbare assets en deze vervolgens op te slaan als blueprint om ze te gebruiken binnen je andere parken en/of te delen met mede spelers.

Gek genoeg heb ik nu al enorm veel lol in het maken van blueprints voor shops, en dan ben ik nog niet eens begonnen aan het bouwen van grote rollercoasters :)

Met deze hamburger "stand" ben ik bijvoorbeeld iets meer dan een uurtje mee bezig geweest gister, tijdens het kijken van een serie op netflix.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/3llqnfgaz/cheef_beef_launch_station_5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/4gcda4aj7/cheef_beef_launch_station_1.jpg

steam workshop url

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/4nbm03j0x/hot_dog_star_ship_5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/klwyiyvir/hot_dog_star_ship_1.jpg

steam workshop url

Gezien de game gek genoeg amper scifi shops had, ben ik maar eens gaan kijken hoeveel werk het was zelf wat blueprints in elkaar te schroeven. Voor mensen die een beetje creatief zijn ben je qua bouwen alleen maar gelimiteerd aan het aantal assets die de game je momenteel biedt en is voor de rest de sky the limit :)

[ Voor 32% gewijzigd door devast8ion op 30-11-2016 18:19 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Bedankt voor de tips werkt goed. eerst dacht ik dat het niks deed toen ik smooth all klikte.
maar hij doet maar een sectie per keer. :(
Is er een manier om de hele track te selecteren en smooth all the klikken zodat het in 1x werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devast8ion
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 10:15
BruceLee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:47:
Bedankt voor de tips werkt goed. eerst dacht ik dat het niks deed toen ik smooth all klikte.
Is er een manier om de hele track te selecteren en smooth all the klikken zodat het in 1x werkt?
als je je linker muisknop inhoud, kan je meerdere items tegelijk selecteren. dit werkt bij mij echter nog niet altijd zoals ik wil. wat je ook kunt doen, is ctrl inhouden en de track items selecteren die je mee wilt nemen in je selectie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Je ziet van die 3 hoek haakjes op de sectie die geselecteerd is voor de smoothing tool. Die kan je heen en weer verslepen.

Ik moet zeggen dat de game bij mij toch best aardig draait op m'n i5 3570 en Gtx 650 TI 1GB.

Ik heb wel alle settings op low maar met een park met 5k bezoekers redelijk vol gebouwd is het nog prima te spelen al begin ik nu wel de eerste performance drops te merken. Voor alsnog kijk ik het nog even aan voordat ik ga overwegen een nieuwe videokaart te kopen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

SanderTje! schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:21:
[...]

Silvarret heeft 2 tutorial video's geupload deze week:

[video]

[video]
Kijk vooral even naar één of twee tutorials die eerder in dit topic gelinkt zijn, dat helpt een hoop!

[ Voor 41% gewijzigd door Esumontere op 30-11-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
De hele track ineens smoothen kan niet (of misschien wel, maar levert niet het gewenste resultaat op). Je kunt het beste even een ritje maken, 1st person, kijken waar de knikken nog zitten en dan later dat segment selecteren en net zolang op 'Smooth All' drukken totdat het er beter uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ik heb iets heel vreemds nu ik wou een attractie refurbishen. maar de mechinic blijft maar voor de uitgang staan en doet niks de attractie blijft gesloten. een bug ofzo of doe ik wat verkeerd mijn coaster heeft hij net correct gerefurbished.

ik heb hem ontslagen maar dan bleef hij nog stil staan.
hij liep pas weer wag toen ik de attractie verwijderde.

[ Voor 19% gewijzigd door BruceLee op 30-11-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

SanderTje! schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:11:
[...]

De hele track ineens smoothen kan niet (of misschien wel, maar levert niet het gewenste resultaat op). Je kunt het beste even een ritje maken, 1st person, kijken waar de knikken nog zitten en dan later dat segment selecteren en net zolang op 'Smooth All' drukken totdat het er beter uitziet :)
Je kan meerdere segmenten tegelijk smoothen door een segment te selecteren en dan met de driehoek pijltjes aan de eindkanten deze te verslepen. Zo kan je een groter segment in 1 keer smoothen, of verplaatsen, of vergroten, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Radiance schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:52:
Ik moet zeggen dat de game bij mij toch best aardig draait op m'n i5 3570 en Gtx 650 TI 1GB.

Ik heb wel alle settings op low maar met een park met 5k bezoekers redelijk vol gebouwd is het nog prima te spelen al begin ik nu wel de eerste performance drops te merken. Voor alsnog kijk ik het nog even aan voordat ik ga overwegen een nieuwe videokaart te kopen.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Hier i5 6400, GTX 750 Ti 2GB en bij 1500 bezoekers en een beetje gebouwd park heb ik op alles low setting nog maar krap 30 FPS. Het zou bij mij dus net iets beter moeten zijn maar ik kan me totaal niet vinden in je bericht. Heeft deze game dan nog echt zoveel performance optimalisatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Oops nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door Sleehond op 30-11-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

Sleehond schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:56:
[...]

Hier i5 6400, GTX 750 Ti 2GB en bij 1500 bezoekers en een beetje gebouwd park heb ik op alles low setting nog maar krap 30 FPS. Het zou bij mij dus net iets beter moeten zijn maar ik kan me totaal niet vinden in je bericht. Heeft deze game dan nog echt zoveel performance optimalisatie nodig?
Die krap 30 fps is wel waar ze Frontier op mikt. Dit is geen first person shooter waar elke frame belangrijk is, maar een simulatie die veel vraagt van je resources. Om dit speelbaar te houden had ik ergens gelezen dat ze de fps van 30 als speelbaar zien. Dus als je je op fps baseerd, hou dan ook rekening dat niet alle games 60 fps eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
Misschien heb je andere software op je PC die gelijktijdig draait en daardoor de performance sterk dealt. Mijn i5-3470, 8GB RAM en GTX 660 trekken het supermakkelijk op low niveau en Medium gaat ook wel goed tot +/- 3000 bezoekers.

Heb een extra GTX 660 genomen om te kijken of ik de game grafisch wat kan opkrikken dan.

I know, mijn CPU is de zwakste schakel

[ Voor 3% gewijzigd door Luuknoord op 30-11-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Sleehond schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:56:
[...]

Ik heb niet gekeken hoeveel fps de game draait maar het oogt nog soepel dus dat zal dan wel 25 op z'n minst zijn. Af en toe hikt ie nu wel hoor in dit park en moet ie even nadenken als ik een nieuwe attractie wil plaatsen maar zodra de attractie staat gaat ie weer gewoon normaal verder. Als ik in zoom op een drukke plek in het park merk ik wel dat de fps daalt onder het vloeiend niveau maar nog steeds prima speelbaar.

Zoals Soggney al zegt is het aantal fps niet heel erg van groot belang.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Soggney schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:23:
[...]

Die krap 30 fps is wel waar ze Frontier op mikt. Dit is geen first person shooter waar elke frame belangrijk is, maar een simulatie die veel vraagt van je resources. Om dit speelbaar te houden had ik ergens gelezen dat ze de fps van 30 als speelbaar zien. Dus als je je op fps baseerd, hou dan ook rekening dat niet alle games 60 fps eisen.
krap 30 fps speelt niet soepel bij dit spel imho (en ik ben echt niet heel kritisch), als je dan heen en weer draait bij drukkkere delen (wat snel gebeurd bij flinke bezoekersaantallen) heb je geen framerate meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Soggney schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:23:
[...]

Er is een gigantisch verschil tussen 30 fps op stabiele frametimes en 30 fps op schommelende frametimes. Planet Coaster heeft te maken met zeer slechte frametimes en daardoor ziet welke framerate dan ook uit als een halve diavoorstelling.

Daarom is 30fps op een console nog prima speelbaar, gewoon heel strakke frametimes :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Dat betekend dat je ervoor moet zorgen dat je altijd boven de 30 fps zit, dat heeft niet zozeer met '30 fps' op een console te maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney

Soggney

Zeekomkommer

kuusj98 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:19:
[...]

Er is een gigantisch verschil tussen 30 fps op stabiele frametimes en 30 fps op schommelende frametimes. Planet Coaster heeft te maken met zeer slechte frametimes en daardoor ziet welke framerate dan ook uit als een halve diavoorstelling.

Daarom is 30fps op een console nog prima speelbaar, gewoon heel strakke frametimes :)
Daar ga ik volledig mee akkoord. Als ze kunnen uitvinden dat de 30 fps behouden blijft, dat zal de speelbaarheid ten goede komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik heb de afgelopen dagen dit hele topic doorgenomen en ik zit echt te genieten. Wat een prachtige creaties allemaal! _/-\o_

Ik ben ook van het oude RCT1+2 tijdperk. Ik heb daar echt uren én uren inzitten als kind. Dit topic brengt dat gevoel weer helemaal terug naar boven. Daarna heb ik zo nu en dan op een PS2 en PS3 zo nu en dan een spel gespeeld, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Nu ik dit zie zou ik dit weer erg graag willen spelen, maar om nu alleen voor deze game een hele PC met de nieuwste componenten te moeten kopen gaat mij te ver. :'(

Succes allemaal, ik blijf het dan wel van een afstandje volgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
Luuknoord schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:26:
Misschien heb je andere software op je PC die gelijktijdig draait en daardoor de performance sterk dealt. Mijn i5-3470, 8GB RAM en GTX 660 trekken het supermakkelijk op low niveau en Medium gaat ook wel goed tot +/- 3000 bezoekers.

Heb een extra GTX 660 genomen om te kijken of ik de game grafisch wat kan opkrikken dan.

I know, mijn CPU is de zwakste schakel
Zelf heb ik een i7 3770, 16GB RAM en een GTX 680 en ik draai Planet Coaster ook soepeltjes op low tot ongeveer 3000 bezoekers. Maar wanneer je park begint vol te raken (denk aan 1/2 tot 3/4 gebouwd) zit ik echt onder de 20-25fps.

Btw... De gratis holiday update verschijnt op 15 december!
And don't forget, we have a special seasonal gift for you all with our Free Winter update, which I'm pleased to be able to confirm will be making its way to you all on the 15 December!

The Winter update will have number of festive treats with something for all types of players and includes the Collider flat ride, as voted for in our community poll. Watch this space for more info!
https://forums.planetcoas...anet-Coaster-Update-1-0-2

[ Voor 27% gewijzigd door RobinNL op 01-12-2016 09:55 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Heb gisteren mijn GTX 570 vervangen voor een GTX 1070. De aanleiding was dat ik Planet Coaster toch graag met wat meer frames wilde spelen.

Hier de resultaten :)

Met de GTX 570
Preset: Low, resolutie 1680x1050
FPS: 45-50 fps
CPU load: 70-75%

Met de GTX 1070
Preset: Medium, resolutie 1920x1200
FPS: Stable 60 fps (vsync, nauwelijks drops onder de 60)
CPU load: 75-80%

Ik ben er erg blij mee! Zeker gezien ik de i7 2600 niet heb vervangen (dat doe ik volgend jaar wel als de Kaby Lake architecture beschikbaar is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik wou even iets toevoegen, maar kan zijn dat de meeste mensen dit gewoon weten (zeker op tweakers).
Ik zie veel mensen zeggen dat ze de preset instellingen gebruiken. Bij de meeste spellen wordt daarmee ook de AA (Anti-Aliasing) ingesteld. Ook bij Planet Coaster.
Ik speel zelf met een FX-8150 en R9 290X (vergelijkbaar met i7 2600k en GTX 970). Ik speel het spel erg soepel op FullHD met alles op Ultra ... maar dan wel de AA uit (of erg laag). AA voegt op zich niks toe aan de graphics, het maakt het beeld alleen minder kartelig. Op hogere instellingen gaat de AA standaard ook erg hoog en dat heeft een erg grote impact op FPS. Misschien kunnen een paar mensen door deze tip hun fps verhogen, zonder dat de preset meteen op low of medium moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Playa del C. schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:40:
[...]

Ik wou even iets toevoegen, maar kan zijn dat de meeste mensen dit gewoon weten (zeker op tweakers).
Ik zie veel mensen zeggen dat ze de preset instellingen gebruiken. Bij de meeste spellen wordt daarmee ook de AA (Anti-Aliasing) ingesteld. Ook bij Planet Coaster.
Ik speel zelf met een FX-8150 en R9 290X (vergelijkbaar met i7 2600k en GTX 970). Ik speel het spel erg soepel op FullHD met alles op Ultra ... maar dan wel de AA uit (of erg laag). AA voegt op zich niks toe aan de graphics, het maakt het beeld alleen minder kartelig. Op hogere instellingen gaat de AA standaard ook erg hoog en dat heeft een erg grote impact op FPS. Misschien kunnen een paar mensen door deze tip hun fps verhogen, zonder dat de preset meteen op low of medium moet.
Zeker goeie toevoeging. :) Het was mij inderdaad bekend, en hoop voor veel anderen ook.

Ik gaf in deze met name even Medium aan zodat anderen ook weten wat voor instellingen gebruikt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Iemand enig idee hoe je in Career mode level 2 wordt, ik moet al heel lang nog een heel klein stukje van het balkje om level 2 te worden. Ik heb alle sterren al gehaald, Alle attracties geplaatst ook die ik nog moest ontwikkelen, extra achtbaan geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Is deze game nog niet uit? Kan hem nergens vinden

edit: laat maar

[ Voor 16% gewijzigd door ghighoegha op 01-12-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Na de tips nog wat nieuwe coasters gemaakt in de sandbox hier is er een die ik net af heb :)

YouTube: Planet Coaster Custom Floorless Werewolf Onboard Ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Vanochtend na toch redelijk lang twijfelen toch de game maar aangeschaft. Leek me toch een waardige vervanger van RCT (1&2!).

Eerste indruk; wow. Wat een opties, wat een scenery. Damn. Dat personeels gebeuren is omslachtig en er mogen van mij nog wel meer attracties komen, maar er is nu al zoveel mogelijk. Het is nog even wennen, maar wordt vast een leuke game met veel uren :)

Ben maar sandbox begonnen. Beetje overweldigend. Van het weekend maar eens wat tutorials opzoeken om alles handig onder de knie te krijgen. En carreer beginnen =)

[ Voor 17% gewijzigd door Mu.siQ op 02-12-2016 16:46 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHiNeye
  • Laatst online: 26-08 13:12
Dit is zo jammer, die hier niets van terug in de final release. Gasten lopen nogsteeds door alles heen wat op het pad staat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
ja dat vind ik af en toe ook wel irritant, wie loopt er nou dwars door een boom,fontein of vuur....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Bezig met de ingang van mijn park', momenteel erg blij met het resultaat, heeft nogal een tijd geduurd voordat ik enigzins wat moois in kan elkaar kon flansen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10yi62r.jpgn vg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/5dqfj5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
kmichael schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:31:
Iemand enig idee hoe je in Career mode level 2 wordt, ik moet al heel lang nog een heel klein stukje van het balkje om level 2 te worden. Ik heb alle sterren al gehaald, Alle attracties geplaatst ook die ik nog moest ontwikkelen, extra achtbaan geplaatst...
Ik ben level 9 nu. Het gaat vanzelf als je career sterren haalt.
SHiNeye schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:18:
[...]

Dit is zo jammer, die hier niets van terug in de final release. Gasten lopen nogsteeds door alles heen wat op het pad staat |:(
harley schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:00:
ja dat vind ik af en toe ook wel irritant, wie loopt er nou dwars door een boom,fontein of vuur....
Het wordt nogal lastig voor een cpu om voor duizenden objecten ook nog collision detection te berekenen. Een wagentje op een rollercoaster kan trouwens ook door scenery heen rijden. Op de huidige manier heb je in ieder geval geen last van objecten of ongewenste blokkades en daarnaast kun je zelf er prima voor zorgen dat objecten niet in de weg van mensen zitten (of juist wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHiNeye
  • Laatst online: 26-08 13:12
Playa del C. schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:52:
[...]

Ik ben level 9 nu. Het gaat vanzelf als je career sterren haalt.

[...]

[...]

Het wordt nogal lastig voor een cpu om voor duizenden objecten ook nog collision detection te berekenen. Een wagentje op een rollercoaster kan trouwens ook door scenery heen rijden. Op de huidige manier heb je in ieder geval geen last van objecten of ongewenste blokkades en daarnaast kun je zelf er prima voor zorgen dat objecten niet in de weg van mensen zitten (of juist wel).
Zal best, alleen beetje jammer dat ze het dan wel aan het teasen waren met dit soort filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
SHiNeye schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:07:
[...]

Zal best, alleen beetje jammer dat ze het dan wel aan het teasen waren met dit soort filmpjes.
Kan zijn, maar helaas blijven ideeën soms ideeën. Alle ideeën apart kunnen geweldig werken, maar als je ze samenvoegt en het veroorzaakt een framerate die onder de 20 zakt dan vliegen de slechte reviews je om de oren.

Je kan er vanuit gaan dat er een goede reden was om dit er (voorlopig) uit te houden.

Het is gelukkig niet op het niveau NMS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
SHiNeye schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:07:
[...]

In dat filmpje waren ze niet aan het teasen wat jij denkt dat het is. Je ziet duidelijk dat de bomen op het pad eigenlijk niet op het pad staan. De wegen zijn creatief aangelegd en het lijkt nu alsof de mensen bewust om een object heen lopen. Het filmpje laat echter zien dat de mensen een doelgerichte route volgen en dat groepen mensen zich realistisch verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Het is ook alleen jammer, maar vind het bijvoorbeeld wel "meer" jammer dat bij het plaatsen van een scenery of coaster blueprint het gehele object rood wordt als deze niet geplaatst kan worden en niet bijvoorbeeld het gedeelte wat het probleem veroorzaakt, zo ben je ooit best lang bezig om te kijken waarom het niet zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Hi guys, ik ben een complete n00b wat betreft de rollercoaster serie. Ik ben dus nogal overweldigd door alle mogelijkheden, knopjes etc. Uberhaupt al beetje fatsoenlijk de camera navigeren kost moeite. Waar kan ik het beste beginnen? En zijn er misschien nog goede youtube tutorials die jullie adviseren (ik noem maar wat). Het lijkt me namelijk een ontzettend gave game en heb speciaal hiervoor mijn 7 jaar oude pc een upgrade gegeven. Thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

jdevries189 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:14:
Hi guys, ik ben een complete n00b wat betreft de rollercoaster serie. Ik ben dus nogal overweldigd door alle mogelijkheden, knopjes etc. Uberhaupt al beetje fatsoenlijk de camera navigeren kost moeite. Waar kan ik het beste beginnen? En zijn er misschien nog goede youtube tutorials die jullie adviseren (ik noem maar wat). Het lijkt me namelijk een ontzettend gave game en heb speciaal hiervoor mijn 7 jaar oude pc een upgrade gegeven. Thx :)
In het spel zelf zitten tutorial video's, die de basics laten zien. Verder kan je op youtube ontzettend veel tutorials vinden, als je even terugzoekt in dit topic staan er een paar goede. Verder, career modus helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het valt me op dat in veel filmpjes van de coasters mensen de 7km/h chainlift speed gebruiken. Deze kan dus sneller takelen. Is er een reden om hem niet op 20+ te zetten?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdpolder
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-08 09:54
Kecin schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:48:
Het valt me op dat in veel filmpjes van de coasters mensen de 7km/h chainlift speed gebruiken. Deze kan dus sneller takelen. Is er een reden om hem niet op 20+ te zetten?
Realisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmm ook wel nice gedaan dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Wat een heerlijk spel, ben er al uren zoek mee!
Vermaak me op het moment nog heerlijk met Career mode al ben ik wel al bij de laatste missie 😢
Het enige waar ik me op het moment aan irriteer is dat als ik over mijn park heen scroll ik steeds de lijn zie waarop schaduwen slechter/beter worden.
De kwaliteit van de schaduwen hoger of lager zetten lijken dit niet op te lossen.
Iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robmaster
  • Laatst online: 25-01-2024
Vind het echt geweldig wat voor mooie creaties ik hier zie voor bijkomen.
Heb ook geprobeerd om iets moois ervan te maken, maar het blijft toch bij het simpele werk zoals boompjes en lichtjes plaatsen en hier en daar paar rotsen, want wat ik op steam workshop vind dat doe ik ze niet na.

Ben eigelijk bezig hoe ik het meeste mensen omver kan kegelen met een karretje van een achbaan. }:O
En hoe ik het park systeem kapot krijg of kan manipuleren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Kecin schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:48:
De snelheid hier bepaalt natuurlijk ook de snelheid waarmee je de rest van de baan in gaat. Ik zit er regelmatig mee, dat als een bepaald stukje baanconstructie echt niet anders kan, de chainlift speed een dealbreaker kan zijn. Tevens is het een handig instrument om indien nodig de block sections beter te timen. OK dit zijn meer voors dan tegens :p
Maar goed: een tegen kan dus zijn dat te snel kan betekenen dat je coaster te misselijkmakend/eng wordt.
Beetje kort door de bocht. De vlotste "echte" lift hill is 17mph, oftewel 27 kilometer/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Zijn er meer mensen die moeite hebben om een blueprint te downloaden uit de steam workshop? Ik klik me helemaal suf: subscriben, toevoegen aan een zelfgemaakte collectie..wat ik ook doe ik zie ze niet verschijnen in de game onder het kopje myparks->downloads ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
jdevries189 schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:47:
Zijn er meer mensen die moeite hebben om een blueprint te downloaden uit de steam workshop? Ik klik me helemaal suf: subscriben, toevoegen aan een zelfgemaakte collectie..wat ik ook doe ik zie ze niet verschijnen in de game onder het kopje myparks->downloads ;(
Geeft Steam wel weer dat je subscribed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
CH40S schreef op zondag 4 december 2016 @ 02:11:
[...]
Geeft Steam wel weer dat je subscribed hebt?
Yup. Maar ik heb het inmiddels gevonden. Ik was elke keer aan het subscriben op losse items ipv complete parks. Vandaar dat ze niet zichbaar waren onder de downloads 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Na vele positieve reviews en berichten heb ik de gok genomen om ook Planet Coaster aan te schaffen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar heel blij mee bent voor € 37.99 tot vergelijking een Parkitect.

Eerste wat me opviel is dat het een "kale" game is.
Vind de meegeleverde content heel erg tegen vallen. (Hoe ze het durven uit te brengen)
Veel classic attracties zitten er niet in, Niet eens bloemen maar droge struiken,
geen los varende waterattracties, Geen weer elementen (Verkoop paraplu's), In mijn ogen weinig verschillende stijlen voor het aankleden shops of bouw werken.

Na een paar uur gespeeld te hebben met de content wat er wel aanwezig is viel me op dan er veel bugs / glitches aanwezig zijn. Merendeel is wel grafisch en hebben geen invloed of belemmering in de game zelf.
Maar toch een vervelende game beleving als gasten door muren en banken heen lopen.

Grafisch vind ik de game er super uit zien daar is totaal niks over te klagen.
Ook s'nachts met de verschillende lichtjes en vuurkorven ziet de game er geweldig uit.
Wat ook ene dikke pluspunt vind is het schalen van de lay-out / letter type.
Draai zelf op een aardige hoge resolutie en hier door worden bij veel games de menu's en letter type aan de kleine kant. Maar is hier netjes opgelost :D.

Qua bouwen van achtbanen is het even wennen geblazen dit werkt op een andere manier als we gewend zijn. In principe is het een simpele maar vrije manier. hier door kan je letterlijk creëren wat je ingedachte had. Een nadeel vind wel dat je hierdoor veel aan het spelen met de camera en gaat in het begin wel wat tijd in zitten voor het door heb. Qua loop paden vind ik het jammer dat grid niet altijd werkt / aanblijft staan. soms langere tijd bezig om te kunnen bouwen is de ouwe vertrouwde vakjes.

Al met al een goeie en leuke game die nog aardig wat patches nodig hebt en het liefst mod ondersteuning om de content door de community uit te laten breiden.

[ Voor 4% gewijzigd door 88Gamer88 op 04-12-2016 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
88Gamer88 schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:23:
Na vele positieve reviews en berichten heb ik de gok genomen om ook Planet Coaster aan te schaffen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar heel blij mee bent voor € 37.99 tot vergelijking een Parkitect.

Eerste wat me opviel is dat het een "kale" game is.
Vind de meegeleverde content heel erg tegen vallen. (Hoe ze het durven uit te brengen)
Veel classic attracties zitten er niet in, Niet eens bloemen maar droge struiken,
geen los varende waterattracties, Geen weer elementen (Verkoop paraplu's), In mijn ogen weinig verschillende stijlen voor het aankleden shops of bouw werken.

Na een paar uur gespeeld te hebben met de content wat er wel aanwezig is viel me op dan er veel bugs / glitches aanwezig zijn. Merendeel is wel grafisch en hebben geen invloed of belemmering in de game zelf.
Maar toch een vervelende game beleving als gasten door muren en banken heen lopen.

Grafisch vind ik de game er super uit zien daar is totaal niks over te klagen.
Ook s'nachts met de verschillende lichtjes en vurenkorven ziet de game er geweldig uit.
Wat ook ene dikke pluspunt vind is het schalen van de lay-out / letter type.
Draai zelf op een aardige hoge resolutie en hier door worden bij veel games de menu's en letter type aan de kleine kant. Maar is hier netjes opgelost :D.

Qua bouwen van achtbanen is het even wennen geblazen dit werkt op een andere manier als we gewend zijn. In principe is het een simpele maar vrije manier. hier door kan je letterlijk creëren wat je ingedachte had. Een nadeel vind wel dat je hierdoor veel aan het spelen met de camera en gaat in het begin wel wat tijd in zitten voor het door heb. Qua loop paden vind ik het jammer dat grid niet altijd werkt / aanblijft staan. soms langere tijd bezig om te kunnen bouwen is de ouwe vertrouwde vakjes.

Al met al een goeie en leuke game die nog aardig wat patches nodig hebt en het liefst mod ondersteuning om de content door de community uit te laten breiden.
Grapjes zijn leuk, maar dit soort flame opmerking zijn nou niet echt bevordelijk voor de sfeer..

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 04-12-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 11:05
Hahaha :D,

Als ze het dan nog goed kunnen onderbouwen zonder verzonnen aanname mag het van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
Wil bij mij waterbaan een Coaster deur plaatsen. Als ik deze heb geplaatst loopt deze niet gelijk met de attractie. Hij blijft open en dicht gaan. Hoe kan ik dit laten werken met in combinatie met de attractie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
De trigger ervan activeren en dan aan een punt in je baan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
harley schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:57:
De trigger ervan activeren en dan aan een punt in je baan koppelen
Gevonden.

ik ga steeds meer functie ontdekken.
Wat ik nog mis zijn de spoorweg overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Laatst online: 22-01-2019
ShitHappens schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:11:
[...]

De snelheid hier bepaalt natuurlijk ook de snelheid waarmee je de rest van de baan in gaat. Ik zit er regelmatig mee, dat als een bepaald stukje baanconstructie echt niet anders kan, de chainlift speed een dealbreaker kan zijn. Tevens is het een handig instrument om indien nodig de block sections beter te timen. OK dit zijn meer voors dan tegens :p
Maar goed: een tegen kan dus zijn dat te snel kan betekenen dat je coaster te misselijkmakend/eng wordt.

[...]

Beetje kort door de bocht. De vlotste "echte" lift hill is 17mph, oftewel 27 kilometer/uur.
No offense, maar zo wordt de bocht nog korter. Logischerwijs is zijn antwoord juist. De 1e vraag is "Is er een reden waarom je hem niet op 20+ zet?" dus realisme is een volledig legitieme reden (en dus een goed antwoord) om de snelheid van de lift laag te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Mijn coaster staat nu in de steam workshop.
SKRD Twisted Looper
( van de video die ik hier eerder poste )

Update een nieuwe coaster :D

Staat nu ook in de steam workshop

[ Voor 37% gewijzigd door BruceLee op 05-12-2016 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Inmiddels ruim 25 uur erop zitten en moet zeggen dat het nog steeds vermakelijk is. Ben inmiddels in de 4e moeilijkheidsgraad bezig, eerste park.
Deze is weer vrij goed te doen ten opzichte van de eerdere op medium. Nu is het rides neerzetten en daar een x aantal duizend winst mee maken per maand. In de laatste van medium moet je dat met shops doen, dat is echt een crime.

Nu je het trucje eenmaal doorhebt is het vrij simpel allemaal. Heb de laatste 2 van hard nog niet aangeraakt, maar verwacht daar niet al te veel problemen mee te hebben. Hopelijk volgen er meer met een content patch. Dan maar beginnen aan de challenges, hopelijk zijn deze wat uitdagender. :)
Worden deze ook afgevinkt met een vinkje en of stars als je deze "completed" hebt?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
BruceLee schreef op zondag 4 december 2016 @ 23:52:
Mijn coaster staat nu in de steam workshop.
SKRD Twisted Looper
( van de video die ik hier eerder poste )

Update een nieuwe coaster :D

[video]
Staat nu ook in de steam workshop
Wow :D Flinke rit!

Wat zijn de stats (excitement/fear/nausea?) van deze coaster?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Diit zijn de stats van de achtbaan
Excitement 7.02 fear 4.97 nausea 2.03
capaciteit voor 160 man

[ Voor 54% gewijzigd door BruceLee op 05-12-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

CoreQuad Q8400
4 GB DDR2 677
GTX560 SE

Low settings :) Maar we kunnen spelen... whoop
Ik vind het super leuk en echt een bak beter dan RCTW, al heeft RCTW wel een aantal dingen beter heeft geïmplementeerd (bv coaster tracks).

Ik frusteer me nog aan talloze (kleine) dingen maar het lijkt me wel een aardig begin wat de 40 euro wel waard is.

Overigens is de Terrain tool echt epic... Het moment dat ik die zag in de Alpha was ik verkocht..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Wow best vet. Maar maak je alle gebouwen zo in deze game? Of dit ziet er vrij ingewikkeld uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 12-09 23:36
ghighoegha schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:48:
[...]

Wow best vet. Maar maak je alle gebouwen zo in deze game? Of dit ziet er vrij ingewikkeld uit haha
Je kan alle gebouwen zo maken, maar De-Lady-signer en Silvarret willen gewoon dat het er perfect uit ziet ;)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
enira schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:12:
Inmiddels ruim 25 uur erop zitten en moet zeggen dat het nog steeds vermakelijk is. Ben inmiddels in de 4e moeilijkheidsgraad bezig, eerste park.
Deze is weer vrij goed te doen ten opzichte van de eerdere op medium. Nu is het rides neerzetten en daar een x aantal duizend winst mee maken per maand. In de laatste van medium moet je dat met shops doen, dat is echt een crime.

Nu je het trucje eenmaal doorhebt is het vrij simpel allemaal. Heb de laatste 2 van hard nog niet aangeraakt, maar verwacht daar niet al te veel problemen mee te hebben. Hopelijk volgen er meer met een content patch. Dan maar beginnen aan de challenges, hopelijk zijn deze wat uitdagender. :)
Worden deze ook afgevinkt met een vinkje en of stars als je deze "completed" hebt?
Ik kan je vertellen dat de laatste coaster die je in de laatste career map moet maken nog wel echt een uitdaging is. Voor de rest is het inderdaad meer een kwestie van doorbouwen en je haalt het wel.

Challenges zijn niet uitdagend, maar bedoeld als mijlpalen. Persoonlijk speel ik liever de Challenge map zonder de challenges te volgen en te verzilveren (je krijgt 1000 dollar per challenge). De challenges blijven verder niet bewaard en je krijgt geen sterren of rank-punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Heb net alle sterren in Career gehaald! Meer mensen hier die dat hebben gedaan? Het kost vooral even tijd, maar heb er toch veel plezier aan beleefd en ook nog wat van geleerd. Je komt interessante suggesties en situaties tegen en je bekijkt het even van een andere kant.

Volgende stap: de nieuwe 'harder' mode in een challenge map testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Playa del C. schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:00:
Heb net alle sterren in Career gehaald! Meer mensen hier die dat hebben gedaan? Het kost vooral even tijd, maar heb er toch veel plezier aan beleefd en ook nog wat van geleerd. Je komt interessante suggesties en situaties tegen en je bekijkt het even van een andere kant.

Volgende stap: de nieuwe 'harder' mode in een challenge map testen.
Yes, gisteren volbracht. Heb me er erg mee vermaakt, hoop ook dat ze nog met nieuwe scenario's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-07 16:31
Hebben meer mensen er last van dat de slechte framerate van het spel ervoor zorgt dat je er minder zin in hebt?

In het begin bouw ik mijn park vol liefde helemaal vol maar als je op 2500 mensen of meer zit komt de framerate ook niet boven de 30 fps uit!

Nou heb ik niet de meest dikke pc ooit (i5-6500 en GTX-970 + SSD). Ook op LOW settings haal ik niet boven de 30fps helaas.

Nou dacht ik, ligt dit aan mijn pc? Nou niet dus want op mijn werk hebben we hele dikke game pc's staan (beste i7 die er is en GTX 1080) en die ook halen amper 40 fps met hetzelfde park.

Ik hoop dat ze dit in de toekomst fixen want op deze manier kan ik mijn parken nooit 'af' maken als ik op de helft al een slechte framerate krijg.

Voorderest een geweldig spel trouwens!!
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste