Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
even vraagje of iemand dit misschien al getest heeft;
kan je in een challenge save alles verwijderen (profit) en dan opnieuw beginnen met een dikke bank?

ik wil namelijk graag een grote herverdeling maken in me park, maar het begin van challenge is zo traag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Denniz0229 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 18:58:
even vraagje of iemand dit misschien al getest heeft;
kan je in een challenge save alles verwijderen (profit) en dan opnieuw beginnen met een dikke bank?

ik wil namelijk graag een grote herverdeling maken in me park, maar het begin van challenge is zo traag :+
sommige items zijn gelocked, die kan je niet verwijderen, de rest wel volgens mij ook zonder een penalty ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
mschol schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:12:
[...]
sommige items zijn gelocked, die kan je niet verwijderen, de rest wel volgens mij ook zonder een penalty ofzo
ik ben het zelf al gaan testen :+

stap 1: verwijder alle rides (alleen de rides, want die kan je niet multi-deleten)
stap 2: gebruik de selecteer tool rechtsonder om alle scenery te verwijderen (5000 per keer max)
stap 3: open het paden menu, als je nu delete ingedrukt houd delete hij alle paden waar je met je muis overheen gaat.

nu nog iets vinden voor alle prullenbakken en bankjes :+
wel inmiddels al 250k op de bank, nu maar hopen dat de mensen weer terugkomen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36
Planet Coaster holiday update incoming!

Planet Coaster is net uitgebracht en binnenkort worden we getrakteerd op een gratis content update. Met deze content update krijgen we verschillende leuke dingen die later bekend worden gemaakt. Wij, fans van Planet Coaster, mogen beslissen welke flatride we zullen krijgen in deze holiday update (lees de onderstaande flatrides goed door).

Classic Ferris Wheel - a theme park trademark, standing 30m tall and holding 20 gondolas.
Sizzer - Spinning, suspended grasscutter ride that whips you in every direction!
Trihorse - A three-armed, rotating, swinging, and suspended vintage ride, raising its arms up to an angle of 40 degrees.
Collider - Retro sci-fi ride with 20 swinging gondolas on a horizontal Ferris Wheel that rises to an angle of 87 degrees.

Stemmen kan via https://forums.planetcoas...et-Coaster-Holiday-Update

Collider (soort Enterprise)
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/UGdCtbOan4I/hqdefault.jpg

Trihorse
Afbeeldingslocatie: http://www.towersalmanac.com/ride_preview_images/tri-star.jpg

Sizzer
Afbeeldingslocatie: http://www.edwarddantersfunfair.co.uk/images/rides/sizzler2.jpg

Edit
FYI the rides will be unthemed/generic for greater flexibility
https://forums.planetcoas...132&viewfull=1#post140132

[ Voor 21% gewijzigd door RobinNL op 22-11-2016 21:50 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
nice dat ze nu al met een update komen ,echter zie ik toch graag wat minder draaiende atracties:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Iemand enig idee hoe ik onder de grond kan kijken? Bouwt nogal lastig als ik m'n achtbaan niet kan zien. Ik was op zoek naar een lijst met keyboard shortcuts waar dat vast ook instaat maar die kon ik ook niet vinden. Deze heb ik van de week nog gezien maar vergeten te bookmarken, nu zoek ik me suf op google zonder resultaat 8)7

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xun
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:53

Xun

Ik denk dat je deze lijst bedoelt met keyboard shortcuts?

https://forums.planetcoas...net-Coaster-v1-0-Keybinds

Maar zover ik zie staat er geen commando bij met dat je door de grond kan kijken (of ik heb een nieuwe bril nodig..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:15

Mauz1978

Console War Veteran

Arm1n schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:58:
Iemand enig idee hoe ik onder de grond kan kijken? Bouwt nogal lastig als ik m'n achtbaan niet kan zien. Ik was op zoek naar een lijst met keyboard shortcuts waar dat vast ook instaat maar die kon ik ook niet vinden. Deze heb ik van de week nog gezien maar vergeten te bookmarken, nu zoek ik me suf op google zonder resultaat 8)7
T voor free roaming.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitch377 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:28:
Nu toch maar het spel gekocht omdat het me geweldig lijkt. Denk niet dat me laptop het gaat trekken, maar goed, daarvoor kan ik altijd nog iets doen als: Run cloud gaming service on EC2.

Wil het toch echt "even" proberen. :P
Ik heb ook niet zo'n snel systeem en de alpha werkt prima op 1650 x 1050 met alles op low dan wel :9
Gt555m / 6gb ram / i7 2670QM
Heb de alpha illegaal gedownload om de performance te testen, ga hem eind vd maand kopen. Kijk nu af en toe een filmpje op youtube om me lekker te houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34
RobinNL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:16:
Planet Coaster holiday update incoming!

Planet Coaster is net uitgebracht en binnenkort worden we getrakteerd op een gratis content update. Met deze content update krijgen we verschillende leuke dingen die later bekend worden gemaakt. Wij, fans van Planet Coaster, mogen beslissen welke flatride we zullen krijgen in deze holiday update (lees de onderstaande flatrides goed door).

Classic Ferris Wheel - a theme park trademark, standing 30m tall and holding 20 gondolas.
Sizzer - Spinning, suspended grasscutter ride that whips you in every direction!
Trihorse - A three-armed, rotating, swinging, and suspended vintage ride, raising its arms up to an angle of 40 degrees.
Collider - Retro sci-fi ride with 20 swinging gondolas on a horizontal Ferris Wheel that rises to an angle of 87 degrees.

Stemmen kan via https://forums.planetcoas...et-Coaster-Holiday-Update

Collider (soort Enterprise)
[afbeelding]

Trihorse
[afbeelding]

Sizzer
[afbeelding]

Edit

[...]

https://forums.planetcoas...132&viewfull=1#post140132
NICE!!

Ik vind de game erg gaaf, maar heb nog niet het RTC gevoel qua flat rides. Ik vind ze een beetje eentoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Xun schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:06:
Ik denk dat je deze lijst bedoelt met keyboard shortcuts?

https://forums.planetcoas...net-Coaster-v1-0-Keybinds

Maar zover ik zie staat er geen commando bij met dat je door de grond kan kijken (of ik heb een nieuwe bril nodig..)
Bedankt dat was hem ja!
Ah niet aan gedacht. Ik was op zoek naar een toggle view zoals in de oude RCT games waarbij de grond transparant wordt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Is er eigenlijk één duidelijk plek waar nieuwe features besproken worden? Of worden deze vooralsnog gewoon niet uitgerold....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:38

Esumontere

Floep, banaan.

jannes_beterams schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:06:
Is er eigenlijk één duidelijk plek waar nieuwe features besproken worden? Of worden deze vooralsnog gewoon niet uitgerold....
Man, de game is 5 dagen uit en je wil nu al nieuwe features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 11:18
Ten opzichten van de Alpha zijn er weinig nieuwe features toegevoegd. Ik kan me dan wel in zijn mening vinden.

Toch is jet echt een hele toffe game hoor!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
jannes_beterams schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:06:
Esumontere schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:26:
[...]

Cornelison schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:35:
Ten opzichten van de Alpha zijn er weinig nieuwe features toegevoegd. Ik kan me dan wel in zijn mening vinden.

Toch is jet echt een hele toffe game hoor!!
Een paar pagina's terug had ik een discussie met iemand over de hoeveelheid content op dit moment in het spel. Dat is uiteindelijk maar gestopt (ging ook nergens over), maar ik heb toen bewust iets niet gezegd.

En dat is dat (veel jongere gamers/mensen) zo ontzettend veeleisend zijn en denken op veel dingen recht te hebben. Ik zeg er meteen bij dat ik hiermee die mensen niet wil beledigen, het is blijkbaar een ontwikkeling in algemene zin. En ik wil er ook niet mee zeggen dat het slecht is, maar wel dat ik het persoonlijk een slechte houding vind.

Het spel heeft op zich simpelweg genoeg content, ook al snap ik dat dat subjectief is. Als je echter kijkt naar de staat van het spel, hoe goed alles nu werkt, en vooral hoeveel er wél is, dan is er feitelijk voldoende content. Iedereen weet dat er steeds wel nieuwe content bij zal komen. Of met DLC of via mods. Iedereen wil uiteraard meer en meer content. Ik ook als het kon. Ik ga er echter niet om zeuren of van zeggen dat het nu te weinig is.

Het spel heeft op dit moment 30+ unieke attracties en 30+ unieke coasters, met elk al vrij veel aanpassingsmogelijkheden (meerdere kleuren, verschillende paden/queues, gebouwen op en rond de attractie, scenery, en allerlei gameplay-features zoals prijs, attractie-sequence, onderhoud, enz.) Naast dit alles zit er in ieder geval een enorme hoeveelheid content in qua 'building' en 'scenery' en 'landscaping'. En die laatste dingen maken elke plek en attractie juist uniek.

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 23-11-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
ik vind de flat rides ook aan de weinige kant om eerlijk te zijn.
De originele roller coaster tycoon had al zeker het dubbele of meer.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
Esumontere schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:26:
[...]

Nee hoor, maar ik zou het wel graag weten als die er komen. Heb zelf nog niet eens tijd gehad om echt in de game te duiken dus genoeg te ontdekken voor mij :)

Daarnaast leent deze game zich per-fect voor extra content in de vorm van rides die nog toegevoegd worden, al dan niet betaald(ook prima). Zou me verbazen als ze het niet doen.

En:
Playa del C. schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:13:

Iedereen weet dat er steeds wel nieuwe content bij zal komen. Of met DLC of via mods. Iedereen wil uiteraard meer en meer content. Ik ook als het kon. Ik ga er echter niet om zeuren of van zeggen dat het nu te weinig is.
Dan is het toch niet zo gek dat er een logische plek is waar upcoming dingen staan. Wat geen forum is, want dat is onoverzichtelijk imo..

[ Voor 31% gewijzigd door jannes_beterams op 23-11-2016 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik tel zo snel even 35 flatrides waar RCT er 16 had als ik deze site mag geloven:http://rct.wikia.com/wiki/The_Complete_Rides_List

[ Voor 17% gewijzigd door mschol op 23-11-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
harley schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:07:
ik vind de flat rides ook aan de weinige kant om eerlijk te zijn.
De originele roller coaster tycoon had al zeker het dubbele of meer.
Volgens mij niet, die had misschien wat meer opties aan verschillende karretjes en wat meer diverse attracties (ook een glijbaan etc) en uiteindelijk met alle uitbreidingen kwam er best veel bij, maar zijn er echt niet meer en al zeker niet het dubbele.

Ik weet niet 100% zeker of deze lijsten compleet zijn, maar volgens mij wel.
En dan tel ik er bij PC 30 (dit zijn alle rides (ook transport) behalve de coasters dus)
http://planetcoaster.wikia.com/wiki/Category:Rides

Bij RCT tel ik er dan, zonder uitbreidingen, 24. Alleen veel attracties hadden verschillende bootjes / karretjes / auto's, dus dan zijn het er 32 als ik die mee reken als andere attracties.
http://rct.wikia.com/wiki/The_Complete_Rides_List

Ik mis wel een aantal iconische attracties uit de RCT reeks, denk aan de botsauto's. Maar volgens mij hebben ze al aangegeven dat ze die al hadden willen toevoegen maar dat ze er voor hadden gekozen om water attracties toe te voegen omdat de community daar om vroeg.

Ik verwacht dan eigenlijk ook met een komende update best nog wat nieuwe attracties en niet alleen die ene waar op gestemd kan worden.

Daarnaast is er veel meer scenery en opties voor details. Ik zal zeker niet zeggen dat het spel perfect is, maar dat het qua content niet uitgebreid genoeg is ben ik het niet mee eens. Al hoop ik wel dat er nog wat meer diversiteit in attracties komt en her en der wat meer uitbreiding bijvoorbeeld qua opties in management. Maar ik geloof ook niet dat de Frontier nu opeens stopt met het spel nog beter maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
Vergeet vooral niet dat Planet Coaster een groot beroep doet op je creativiteit. Wat kan je maken met de objecten die in het spel zitten.

Qua coasters is de game echt dik voldoende. Hoewel er gedebatteerd kan worden over de hoeveelheid flatrides vindt ik deze voor een release net aan voldoende. Maar uitbreidingen in de toekomst zijn sowieso welkom.

Tevens kan je natuurlijk ook nog met de track rides heel creatief aan de gang.

Ik ben momenteel bezig met mijn Eigen "Six Flags" zonder dat hier iets six flaggerigs aan is, want dan moet ik eerst heel veel asfalt plaatsen en dan de rides erop. Eigenlijk is het gewoon mijn eigen fantasie die bepaalt hoe het park eruitziet. Ik heb hier al menig uurtje inzitten en vervelen doet het zeker niet.

Tegen de tjid dat ik hier alle content heb gebruikt dan komt er vast wel weer een uitbreiding.

Hier mijn park:
http://steamcommunity.com...1929&searchtext=six+flags

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/134375598104921171/416F430632CED4DF6A31C39ADAFCD146C6CDF0B8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Kid_Stevie schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:47:
[...]

Volgens mij niet, die had misschien wat meer opties aan verschillende karretjes en wat meer diverse attracties (ook een glijbaan etc) en uiteindelijk met alle uitbreidingen kwam er best veel bij, maar zijn er echt niet meer en al zeker niet het dubbele.

Ik weet niet 100% zeker of deze lijsten compleet zijn, maar volgens mij wel.
En dan tel ik er bij PC 30 (dit zijn alle rides (ook transport) behalve de coasters dus)
http://planetcoaster.wikia.com/wiki/Category:Rides

Bij RCT tel ik er dan, zonder uitbreidingen, 24. Alleen veel attracties hadden verschillende bootjes / karretjes / auto's, dus dan zijn het er 32 als ik die mee reken als andere attracties.
http://rct.wikia.com/wiki/The_Complete_Rides_List

Ik mis wel een aantal iconische attracties uit de RCT reeks, denk aan de botsauto's. Maar volgens mij hebben ze al aangegeven dat ze die al hadden willen toevoegen maar dat ze er voor hadden gekozen om water attracties toe te voegen omdat de community daar om vroeg.

Ik verwacht dan eigenlijk ook met een komende update best nog wat nieuwe attracties en niet alleen die ene waar op gestemd kan worden.

Daarnaast is er veel meer scenery en opties voor details. Ik zal zeker niet zeggen dat het spel perfect is, maar dat het qua content niet uitgebreid genoeg is ben ik het niet mee eens. Al hoop ik wel dat er nog wat meer diversiteit in attracties komt en her en der wat meer uitbreiding bijvoorbeeld qua opties in management. Maar ik geloof ook niet dat de Frontier nu opeens stopt met het spel nog beter maken.
ofwel, PC heeft aanzienlijk meer content, maar de 'eisen/wensen' van de gem. gebruiker is een stuk hoger geworden waardoor het 'lijkt' alsof PC te weinig content heeft. En niet te vergeten dat PC 28 verschillende soorten coasters heeft. Eigenlijk mogen we dan niet 'klagen' mbt de content van PC. We zijn 'gewend' geraakt aan de DLC's en etc. en we klagen een stuk sneller aangezien iedereen internet heeft en eerder een klaag bericht op internet post dan een lovend piece of story.
Ik vind wel dat de flat rides van PC iets teveel op elkaar lijken...
En het management gedeelte mag wel wat uitgebreider, maar ik geloof dat het management gedeelte pas in de beta fase uitgerold was in het spel.

[ Voor 4% gewijzigd door Steelo op 23-11-2016 17:16 ]

Ltrz,....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Sommige mensen zitten hier wel heel erg hoog tegen het "fanboy-gehalte" aan. Ik vind Planet Coaster echt geweldig en heb er al 25 uur in zitten (Alpha tijd niet meegerekend, daarin heb ik minstens 50 uur zitten), maar er missen écht veel dingen zoals Security Guards, meer standjes, (veel) meer flatrides en dan vooral de bekendere flatrides, veel meer track rides, betere financiën-balancing etc.

Is Planet Coaster daardoor nu een slecht spel? Nee. Ik vind het alleen jammer dat Frontier zichtbaar de game gerushed heeft om het voor de kerst te kunnen releasen. Updates met content zie ik echt nog wel verschijnen (al dan niet in DLC vorm), maar het is gewoon erg jammer dat de gameplay nu zo enorm beperkt wordt voor mensen die geen 20 uur aan 1 gebouwtje willen werken zoals ik. Ik wil gewoon een pretpark managen, en dat kan je zélfs in RCTW beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
msnguy schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:15:
Sommige mensen zitten hier wel heel erg hoog tegen het "fanboy-gehalte" aan. Ik vind Planet Coaster echt geweldig en heb er al 25 uur in zitten (Alpha tijd niet meegerekend, daarin heb ik minstens 50 uur zitten), maar er missen écht veel dingen zoals Security Guards, meer standjes, (veel) meer flatrides en dan vooral de bekendere flatrides, veel meer track rides, betere financiën-balancing etc.

Is Planet Coaster daardoor nu een slecht spel? Nee. Ik vind het alleen jammer dat Frontier zichtbaar de game gerushed heeft om het voor de kerst te kunnen releasen. Updates met content zie ik echt nog wel verschijnen (al dan niet in DLC vorm), maar het is gewoon erg jammer dat de gameplay nu zo enorm beperkt wordt voor mensen die geen 20 uur aan 1 gebouwtje willen werken zoals ik. Ik wil gewoon een pretpark managen, en dat kan je zélfs in RCTW beter...
Planet Coaster is iets waar veel mensen 12 jaar op hebben gewacht (en sommige nog langer als je bent afgehaakt na RCT2). Dat ze iets voor elkaar hebben gekregen wat veel andere developers de laatste jaren niet is gelukt is geweldig.

Een beetje kritiek is dan ook prima, maar om ook dit spel af te zeiken direct vind ik wat ver gaan. Met meer dan 90% positieve reviews op Steam mag je toch wel zeker spreken van een succes.

Natuurlijk is er altijd wat te zeuren op iets wat nieuw is, maar voorlopig vind ik het echt gaaf wat ze hebben neergezet. En niet alleen het spel, ook de community. Ik verwacht dan ook wel dat er nog toffe uitbreidingen voor komen, met meer rides of functionaliteit. Dat kost misschien wel wat, maar dat gun ik ze wel. Het spel is 'maar' 38 euro i.p.v. sommige games die nu uitkomen voor 60 euro die ik totaal niet interessant vind. Kom maar door :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:37:
[...]

Ik heb ook niet zo'n snel systeem en de alpha werkt prima op 1650 x 1050 met alles op low dan wel :9
Gt555m / 6gb ram / i7 2670QM
Heb de alpha illegaal gedownload om de performance te testen, ga hem eind vd maand kopen. Kijk nu af en toe een filmpje op youtube om me lekker te houden :-)
Gt555m 1gig of 3gig?
Onze systemen lijken op elkaar hoewel ik 8 ging ram heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00

Ben je dan niet gewoon beter af met Parkitect?

Zelf hou ik er van als het aan het begin alleen maar verlies draaien en dan met veel besparen winstgevend wordt en dat je op een gegeven moment zoveel geld hebt dat alles mogelijk wordt. Helaas is die uitdging bij dit spel ver te zoeken en heb ik het al heel snel winstgevend en het aantal rides is inderdaad ook beperkt.

Maakt verder niet uit, want dan heb ik een reden om dit spel over een jaar nog eens op te pakken. Die rides enz. komen er echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hahaha geweldig dit, 19 FPS op lowest :+ :+ :+
Heb nu 5200 bezoekers, weer 1000 meer dan gisteren dus. Her en der wat scenery opgeleukt, en een trein door het park gemaakt. Dadelijk eens spieken in de Workshop en nog wat leuke kleine attracties neerzetten.
Tijd voor een 6950X :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 10:57
Zit je de livestream Workshop Wonderland van Planet Coaster te kijken en zowat het eerste wat ze bouwen is mijn workshop item :D!

Stream is terug te kijken via YouTube: Planet Coaster - Workshop Wonderland en voor de gene die er interesse in hebben, mijn workshop items voor Planet Coaster vind je op http://steamcommunity.com...filedetails/?id=803992257

Eigenlijk hoopte ik stiekem dat er nog iets gemeld werd of eventuele nieuwe objecten of attracties voor de game, maar helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
rhodium schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:15:
Zit je de livestream Workshop Wonderland van Planet Coaster te kijken en zowat het eerste wat ze bouwen is mijn workshop item :D!

Stream is terug te kijken via YouTube: Planet Coaster - Workshop Wonderland en voor de gene die er interesse in hebben, mijn workshop items voor Planet Coaster vind je op http://steamcommunity.com...filedetails/?id=803992257

Eigenlijk hoopte ik stiekem dat er nog iets gemeld werd of eventuele nieuwe objecten of attracties voor de game, maar helaas niks.
Ik heb hem gezien in de livestream. Meteen op geabonneerd! Met wat extra aankleding zoals wat lampen kan het een hele mooie omgeving worden!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan het ook mis gaan met het park of wat dan ook? Dat er uitdaging is? Of is het echt no-limit bouwen, iedereen altijd blij? Mij lijkt het een heel mooi spel, maar krijg steeds het idee dat er wat mist.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henvar schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:30:
[...]

Gt555m 1gig of 3gig?
Onze systemen lijken op elkaar hoewel ik 8 ging ram heb :+
De snelste 3gig variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:10:
Kan het ook mis gaan met het park of wat dan ook? Dat er uitdaging is? Of is het echt no-limit bouwen, iedereen altijd blij? Mij lijkt het een heel mooi spel, maar krijg steeds het idee dat er wat mist.
weglopen ofzo en geen mechanic inhuren kan dramatisch zijn voor je ratngs enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
mschol schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:41:
[...]

weglopen ofzo en geen mechanic inhuren kan dramatisch zijn voor je ratngs enzo :D
Ah.. wel iets dus. Wat vind je leuk als je speelt? Hoe je park er steeds mooier uit komt te zien? Het bouwen van achtbanen.. zoiets?

Een heel anders spel, maar bij Cities Skylines moet je bijvoorbeeld goed nadenken om je wegen, zodat het niet één grote file gaat worden..

[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 23-11-2016 23:57 ]

...

• mschol
  • Niet online
Luxicon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:56:
[...]

Ah.. wel iets dus. Wat vind je leuk als je speelt? Hoe je park er steeds mooier uit komt te zien? Het bouwen van achtbanen.. zoiets?

Een heel anders spel, maar bij Cities Skylines moet je bijvoorbeeld goed nadenken om je wegen, zodat het niet één grote file gaat worden..
het spel nodigt heel erg uit om zelf te gaan designen van shops en rides enzo, mede omdat de tools zo verschrikkelijk makkelijk te gebruiken zijn
het ene moment bouw ik in sandbox de meest vreemde, meestal falende, creaties, de andere keer probeer ik een net park te bouwen waar ik probeer een beetje gethematiseerd te werk te gaan en geen grote kale plekken over te houden..

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/107354018503596137/3FC37AEC0B5A6F9A7FD40AF24D20A5E1AFF861A2/hmmm 8-10 fps met 8k bezoekers _/-\o_

Ltrz,....

• Kuusj

Kuusj

Hahaha geniaal :+
Ik heb er alweer 500 bij sinds eerder vanavond, dus zo'n 5500. Helft park is nu vol en ik haal 17fps ipv 19fps bij 5000 bezoekers. Ben benieuwd.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Maar er missen écht veel dingen zoals Security Guards
Net na de aankondiging van PC heb ik een kort filmpje gezien van een security guard die ik meen een graffiti spuitende jongen betrapte, raar om te horen dat dit nu niet in de game zit?

• Playa del C.
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:46:
[...]

Net na de aankondiging van PC heb ik een kort filmpje gezien van een security guard die ik meen een graffiti spuitende jongen betrapte, raar om te horen dat dit nu niet in de game zit?
Het spel is inderdaad een stuk slechter en minder leuk nu dat er nog niet in zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
Playa del C. schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:28:
[...]

Het spel is inderdaad een stuk slechter en minder leuk nu dat er nog niet in zit.
Wat probeer je nu te zeggen? Probeer je WEER een discussie uit te lokken?

Ik lees hier voornamelijk mee, het verbaasd mij dat er geen security guard in zit aangezien ik dit lang geleden in een filmpje ben tegen gekomen, ik heb nooit gezegd dat het spel slecht is of daarmee minder leuk is, ik ben niet eens in het bezit van PC.

Dus laat je kinderachtige reacties voortaan achterwege

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Zullen we focussen op wat er wél in het spel zit, in plaats van alleen maar te mauwen over wat er ontbreekt? Ik heb gisteren zo'n 4 uur besteed aan het bouwen van een houten achtbaan en de scenery eromheen. Ben nog steeds niet klaar :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuknoord
ik heb dat dus ook. Ben gemiddeld per avond 1-2 uur aan het spelen en dan zet ik meestal 1 attractie neer met alles erop en eraan. Leuk, 8.000 bezoekers maar een beetje rides neerplempen en verder niks dat is niet aan mij besteedt (no offense, ieder speelt zoals ie zelf wil).

En inderdaad, er ontbreken wat features die wel (lang geleden) waren aangekondigd. Het kan natuurlijk altijd nog komen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je in het ontwikkkelproces keuzes moet maken en daardoor het draaiboek gedurende de development fase veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
schumi1986 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:36:
[...]

Wat probeer je nu te zeggen? Probeer je WEER een discussie uit te lokken?

Ik lees hier voornamelijk mee, het verbaasd mij dat er geen security guard in zit aangezien ik dit lang geleden in een filmpje ben tegen gekomen, ik heb nooit gezegd dat het spel slecht is of daarmee minder leuk is, ik ben niet eens in het bezit van PC.

Dus laat je kinderachtige reacties voortaan achterwege
Dat is juist het punt. In dit forum komen steeds meer mensen zeuren over wat ze missen en over de hoeveelheid content. Daar is inderdaad kort geleden een discussie over geweest. De meeste van ons komen hier om juist te bespreken wat er wel in het spel zit (zoals Esumontere al zei). Ik wil het ook wel harder zeggen, want juist het onderdeel 'beveiliging' is in dit spel totaal niet belangrijk. Zou grappig zijn als het er ooit in komt, maar nu vlak na release is het totaal niet relevant. Je leest voornamelijk mee en als je dan iets zegt, is het alleen over een irrelevante feature die jij in het spel had willen zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 14:50

Soggney

Zeekomkommer

Aan de mensen die graag wat meer challenge hebben en een niet zo frisse pc meer hebben, verwijs ik graag naar hier: Update + high end pc te winnen. Hard challenge wordt harder, en met de scenario's kan je eventueel een prijs winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Soggney op 24-11-2016 10:01 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Ben het volledig met je eens. Ik zie ook nog wel wat irritante dingetjes uit RCT3 terugkomen. Zoals een niet overdreven druk park waarbij op een bepaald punt op een wandelpad er ineens een ophoping is van mensen die compleet vastlopen. Erg vervelend maar hopelijk wordt dit nog verbeterd in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Royer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:34:
[...]

Ben het volledig met je eens. Ik zie ook nog wel wat irritante dingetjes uit RCT3 terugkomen. Zoals een niet overdreven druk park waarbij op een bepaald punt op een wandelpad er ineens een ophoping is van mensen die compleet vastlopen. Erg vervelend maar hopelijk wordt dit nog verbeterd in de toekomst.
En gisteren viel me op dat die ruimteschip-simulator van RCT 2/3 er niet is :+ Dat ding trok altijd super veel bezoekers haha...

Valt me trouwens op dat hoewel er wel veel Workshop content is, die vooral bestaat uit objecten die er al zijn in het spel in elkaar gedrukt tot een leuk stukje scenery. Wat ik dan eigenlijk mis, is custom achtbanen/gebouwen zoals je bij andere games vaak hebt. Heb vannacht weer op heel wat abonneer-knopjes gedrukt, kijken wat we daar vandaag van kunnen brouwen :D

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Soggney schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:00:
Aan de mensen die graag wat meer challenge hebben en een niet zo frisse pc meer hebben, verwijs ik graag naar hier: Update + high end pc te winnen. Hard challenge wordt harder, en met de scenario's kan je eventueel een prijs winnen.
en het belangrijkste van die post is dat er een update uitgebracht zal worden. :)

Ltrz,....

• Luuknoord
Royer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:34:
[...]

Dit betekend gewoon dat er geen alternatieve routes zijn naar wat waarschijnlijk je meest populaire attractie is. Ik weet niet hoe breed je pad is maar de oplossing ligt gewoon voor de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb een oprechte vraag;
RCT1 vind ik nog steeds de beste RCT die er was gemaakt, hoewel RCT2 vermakelijk was. RCT één, met scenarios uitspelen (uitbreidingen maar de basis al!) was gewoon uitermate vermakelijk. Mijn reis door Australië paar jaar terug zelfs RCT weer opgepakt op m'n EEE book en bijna uitgespeeld. Sindsdien natuurlijk wel verlangen naar een vervanger. De vraag is/was of Planet Coaster dit kon worden maar;
- Ik ben wel oké met scenery, maar dit is niet persé mijn hoofd streven.
- Ik wil namelijk het liefste uitdagingen spelen. Dus zoveel bezoekers, zoveel omzet, zoveel waarde, noem het maar op
- Ik lees/zie echter dat het qua attracties nog wel tegen valt +
- De uitdagingen nogal simpel zijn dus niet echt veel voldoening geven.

De vraag is dus, wat vinden jullie van bovenstaande punten en is dit nu de 35 euro waard om te spelen?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Luuknoord
Mu.siQ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:38:
RCT1 vind ik nog steeds de beste RCT die er was gemaakt, hoewel RCT2 vermakelijk was. RCT één, met scenarios uitspelen (uitbreidingen maar de basis al!) was gewoon uitermate vermakelijk. Mijn reis door Australië paar jaar terug zelfs RCT weer opgepakt op m'n EEE book en bijna uitgespeeld. Sindsdien natuurlijk wel verlangen naar een vervanger. De vraag is/was of Planet Coaster dit kon worden maar;
- Ik wil namelijk het liefste uitdagingen spelen. Dus zoveel bezoekers, zoveel omzet, zoveel waarde, noem het maar op

De vraag is dus, wat vinden jullie van bovenstaande punten en is dit nu de 35 euro waard om te spelen?
Als je de prijs van deze game vergelijk met veel andere games is 35 euro een hele schappelijke prijs. Als je gek bent op de oude stijl moet je zoals veel mensen ook zeggen Parkitect gaan proberen.

Planet Coaster is gewoon 1 van de 3 smaken op de markt. En ik vind het een hele lekkere. Heb de Early Bird gekocht in februari voor € 70,- en geen moment spijt van.

Tuurlijk zijn er genoeg dingen op te noemen die ontbreken. De game is niet geheel perfect maar de basis is er één om door te groeien. Ik geloof niet dat deze enthousiaste game-ontwikkelaars EN pretparkfanaten nu een definitief eindproduct hebben liggen. Het is er eentje waar nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden in zitten, maar ik geloof wel dat dit de game kan worden waar wij old school RCT fans op hebben zitten wachten.

Ik zou zeggen, ga naar Youtube en kijk wat gameplay filmpjes (tip: Silvarret of Rudi Renkammel voor serieus werk)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:05
Mu.siQ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:38:

Het is de 35 euro imo sowieso wel waard. Nee, qua simulatie gaat het nog lang niet goed genoeg en er zijn nog geen juiste balansen gevonden wat dat betreft. Flatrides brengen erg weinig op, coasters met een hoge capaciteit leveren daarentegen weer bakken met geld op. Met één vaste entreeprijs is het best pittig om rond te komen terwijl je met 20 euro voor 1 achtbaanritje (lol!) het geld binnen blijft harken.
Micromanagement van workers is irritant. Vooral je shop sellers trainen, salaris aanpassen etc.

Desondanks zijn er heus wel leuke uitdagingen te vinden, als in x bezoekers of x winst. Dat zijn ook echt wel uitdagingen. Sommige quests zijn echter ook 'behaal x aantal scenery points' - dan pleur ik gewoon wat Workshop Blueprints neer met zoveel mogelijk elementen :P heb je het ook zo binnen, wat scenery points zijn 100% afhankelijk van het aantal objecten... voelt lelijk, is lelijk, maar ja.
Er is alleen (nog) niet ontzettend veel aanbod wat betreft parken.

Qua attracties ben ik eigenlijk wel tevreden hoor. Er zijn lekker veel coasters en rides. Het flatride aanbod is meer dan voldoende.
Nadeel is dat je nog geen meerdere stations in een achtbaan kan zetten (waarvan 1 enkel voor uitstappen bijvoorbeeld) voor een echte capaciteitsvretert.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
Luuknoord schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:28:
[...]

Dit betekend gewoon dat er geen alternatieve routes zijn naar wat waarschijnlijk je meest populaire attractie is. Ik weet niet hoe breed je pad is maar de oplossing ligt gewoon voor de hand.
Pad is 6 mtr breed, is genoeg lijkt me maar het blijft raar. Ik zal volgende keer even een screenshot maken.

• SanderTje!
  • Niet online
Royer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:22:
[...]

Pad is 6 mtr breed, is genoeg lijkt me maar het blijft raar. Ik zal volgende keer even een screenshot maken.
Yep, ook gehad.

Had het in een park waarin het voorin heel druk was, achterin het park veel rustiger en daar stonden ook attracties. Misschien is de game engine wel zo gemaakt van 'er moeten meer mensen in dat park' maar er was geen ruimte om fatsoenlijk naar achteren te komen. Uiteindelijk heb ik de uitgangen van de populaire attracties vooraan zo laten uitkomen dat ze wat meer naar achteren in het park uitkwamen. Ook heb ik een drukke kruising gesloopt, toen was het probleem opgelost.

In het nieuwe park ben ik begonnen met 10 meter brede paden, nu geen problemen meer.

• Steelo

Steelo

040 - Ole Ole Ole

kuusj98 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 02:48:
[...]

Hahaha geniaal :+
Ik heb er alweer 500 bij sinds eerder vanavond, dus zo'n 5500. Helft park is nu vol en ik haal 17fps ipv 19fps bij 5000 bezoekers. Ben benieuwd.
Haha, ik heb wel alles op ultra/high staan met m'n 1060 kaartje + i 4670 + 24 gb ram.
Ik hoop dat de updates vooruitgang in de fps met zich mee brengt

Ltrz,....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Nieuwe update staat live.
https://forums.planetcoas...oaster-1-0-1-Update-Notes

En een nieuwe tutorial van Silvarret

• schumi1986
Playa del C. schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:55:
[...]

Dat is juist het punt. In dit forum komen steeds meer mensen zeuren over wat ze missen en over de hoeveelheid content. Daar is inderdaad kort geleden een discussie over geweest. De meeste van ons komen hier om juist te bespreken wat er wel in het spel zit (zoals Esumontere al zei). Ik wil het ook wel harder zeggen, want juist het onderdeel 'beveiliging' is in dit spel totaal niet belangrijk. Zou grappig zijn als het er ooit in komt, maar nu vlak na release is het totaal niet relevant. Je leest voornamelijk mee en als je dan iets zegt, is het alleen over een irrelevante feature die jij in het spel had willen zien?
Volgensmij begrijp je mij niet goed, ik VERBAASDE mij alleen over het feit dat er geen security guard in zit omdat ik dat in een oud filmpje ooit had gezien, ik zeg niets over dat ik dat er perse in had willen zien of dat het echt nodig is in PC.

Voorbeeld: als een nieuwe racegame wordt aangekondigd en het regent in 1 van de eerste filmpjes die getoond is en het zit er niet bij de release van de game in zou ik dat ook niet verwacht hebben, dat maakt de game niet perse slechter

Hier is het filmje van de security guard in PC, dit betreft een filmje van 31 januari 2016

YouTube: Security Guard Tackling Vandlism - Planet Coaster Preview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
Was voor release al bekend dat hij er niet in kwam ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
meer mensen die hier last van hebben: bij het opstarten van de game in sandbox mode start je met het bouwen van je park etc. Als je daarna dan een keer op de klok kijkt is het ineens 4 uur later...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Ik was gisteravond met de zesde career-map bezig (derde van medium difficulty). Dat vond ik toch wel echt een hele mooie map met leuke uitdagingen. Het landschap is een soort enorme canyon met korte tunnels op meerdere plekken. Het einddoel is om daar een zeer grote achtbaan te bouwen (minstens 900 m lang, drop van minstens 65 m, max speed hoger dan 117 km/u, nausea onder de 5, excitement boven de 6) Enorm mooie plek om een achtbaan te bouwen en ook leuk om een achtbaan precies zo te bouwen dat er aan (extreme) eisen wordt voldaan. Leerzaam, maar ook uitdagender dan een eigen park runnen. In dit scenario kan je bijvoorbeeld geen terrein bewerken en in andere scenario's zat ook het afbetalen van een dikke lening verwerkt.
Het is in zo'n scenario een stuk interessanter om de baan te testen, want tijdens het testen en daarna zie je dus hoe goed je ontwerp de doelstellingen haalt (waar je normaal gewoon test om te wachten om eindelijk de attractie te kunnen open).
En natuurlijk geeft het halen van die careersterren je meer kans op het winnen van een prijs :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
schumi1986 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 07:46:
[...]

Hier was eerder een bericht over. Frontier wil gewoon dat alles van hoge kwaliteit is. Dit was niet het geval met de beveiliger. Daarom zit de beveiliger (nog) niet in Planet Coaster.
Hey guys, glad to see everyone enjoying the posts and getting excited for November 9 - We can’t wait for you to get your hands on it! It’s also awesome to see people pouring over the screenshots and finding little hidden gems. Security guards are an interesting topic actually, we really enjoyed designing and animating them and the security guard had some really lovely personality to him, as you might of seen in some of the early concept and renders on Facebook.

It’s important to know that a lot of what we’ve shown on social media over the past few months is part of a transparent development process, as is showing concept images, early renders and animation. The vast majority of these all make it in game but as always it needs to be reviewed as a whole within the game before it can make the final cut. How does it work with other content? Is it a fun experience? On a very few occasions as the game is being crafted together to form the final game there are a piece or two which unfortunately ends up on the cutting room floor.

Security guards are a good example of one that won’t be making it into the game at release, simply because the gameplay and the “fun factor” doesn’t meet the teams high standards. That doesn’t mean it’s not something that will ever come to the game. We, like you, really hope Planet Coaster is well received and that people enjoy playing it (after all, the devs really have been pouring all their love into the game). If the game does well then it’s possible that further content/expansions/whatever could be made. If you speak to the dev team you get this sense of almost limitless possibilities of things the team would love to continue to build and add onto the game to further expand the content.

Obviously this isn’t confirming any future content and it’s just my own personal ramblings but it’s certainly possible that features such as security guards make it in alongside a number of other changes and additions and does the game and content justice. As with everything, it’s all about making sure the content is amazing first and foremost.
https://www.reddit.com/r/..._park_management/d9bhp3w/ (ongeveer een maand geleden)

Edit 25 november, 12:29uur

Review door Tweakers.net!

reviews: Planet Coaster: oude verslaving in nieuw jasje

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 25-11-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Laatst online: 14-09 23:32
Gisteren nieuwe update uitgebracht:
Planet Coaster - 1.0.1 Update Notes
Hey everyone,

As you may remember from yesterday's competition announcement, we have a new update coming to Planet Coaster today!

It's live and ready for you to download now. The update notes are below. Don't forget there is a December update on the way too which includes more free content.

Enjoy!

New blueprints
New shops/facilities blueprints for all 5 themes
New scenery blueprints for all 5 themes
New coaster blueprints

Added a "harder" challenge mode
Crash fixes/stability improvements
Optimisations
Bug fixes
Loading an old park will not reset your custom music
Fix black artefacts on HD4000 machines
Fix mouse issues on Windows 10 Insider
Fix heatmaps when a train falls off the track
Fix Priority Pass attendant animation issue
Reduced CPU/GPU usage when the game is minimized
Excitement, fear and nausea values now appear on coaster blueprints tooltip
Tacos icons now appear in Guest Inventories correctly
Fixed lights on dark ride in "The Creature Awakens"
Allow guests to stand at different heights on raised queues/paths
Guests re-equip balloons when leaving rides
Fix issue where control rebinding's were not being reapplied if you cancelled out of a change
Fix harness animation on Canyon Runner
Star Studded Career achievement fix
Guests now enter toilets/first aid centrally rather than clipping into the building
Guests with nothing to do leave the park rather than idling on the spot
Improved performance when editing terrain around water bodies

QoL improvements
Coaster auto-avoid now ignores terrain when auto-tunnelling is selected
Clicking a notification will now rotate the camera to focus on the affected facility/exit/entrance
Height markers now appear when building downhill more often
Community translations now support overriding the games font, allowing support for East Asian languages where characters were previously not included.
Escape now exits the main menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Hmm heb al aardig veel liggen te rotzooien in het spel, en vind het echt geweldig. However, er is een ding wat me niet lukt, namelijk; een ondergrondse ride maken met props/scenery.

Als ik bijvoorbeeld eerst een achtbaan maak en hiernaast piraten, vuur, bomen en dergelijke plaats, dan wil ik natuurlijk graag dat dit ondergronds te zien valt. Maar als ik daarna met de terrain tool het terrein over de attractie trek, gaat het terrein gewoon over de scenery heen. Wordt als ware opgeslokt. Dus wat ik overhoud is een ondergrondse attractie zonder scenery.

Doe ik het fout? Qua logica? Moet ik eerst een berg maken en die uithollen?

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Xamsix schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:01:
Hmm heb al aardig veel liggen te rotzooien in het spel, en vind het echt geweldig. However, er is een ding wat me niet lukt, namelijk; een ondergrondse ride maken met props/scenery.

Als ik bijvoorbeeld eerst een achtbaan maak en hiernaast piraten, vuur, bomen en dergelijke plaats, dan wil ik natuurlijk graag dat dit ondergronds te zien valt. Maar als ik daarna met de terrain tool het terrein over de attractie trek, gaat het terrein gewoon over de scenery heen. Wordt als ware opgeslokt. Dus wat ik overhoud is een ondergrondse attractie zonder scenery.

Doe ik het fout? Qua logica? Moet ik eerst een berg maken en die uithollen?
Als t goed is kan je bij de terrain tool aanvinken of die door scenery heen moet gaan.
Heet iets van Scenery Lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Kid_Stevie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:10:
[...]

Als t goed is kan je bij de terrain tool aanvinken of die door scenery heen moet gaan.
Heet iets van Scenery Lock
Ow cool, heb ik dat gemist. Ga het vanavond direct checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Xamsix schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:13:
[...]

Ow cool, heb ik dat gemist. Ga het vanavond direct checken, thanks!
Houd er wel rekening mee dat de ruimtes tussen de scenery dan alsnog opgevuld wordt.
Dus dat je alsnog tegen een wand aan zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Luuknoord schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:20:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de ruimtes tussen de scenery dan alsnog opgevuld wordt.
Dus dat je alsnog tegen een wand aan zit te kijken.
Hmm hoe zou je dat oplossen? Wellicht door een roof ofz te plaatsen?

[ Voor 6% gewijzigd door Xamsix op 25-11-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuknoord
Xamsix schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:26:
[...]

Hmm hoe zou je dat oplossen? Wellicht door een roof ofz te plaatsen?
Met een beetje geduld en de push of pull-tool bij terrain kan je hele mooie groten maken. Scenery lock zal je daar in ieder geval bij helpen om de scenery zichtbaar te houden.

Beetje trial and error. Oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Luuknoord schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:36:
[...]

Met een beetje geduld en de push of pull-tool bij terrain kan je hele mooie groten maken. Scenery lock zal je daar in ieder geval bij helpen om de scenery zichtbaar te houden.

Beetje trial and error. Oefening baart kunst.
Ok nice, dan gaan we dat eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Xamsix schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:37:
[...]

Ok nice, dan gaan we dat eens proberen :)
Inderdaad. Ik neem aan dat je het al doorhebt, maar voor de zekerheid: met push kan je ook horizontaal in een heuvel 'drukken' om zo een tunnel te creëren. Je kan ook eerst de achtbaan maken, met de optie om automatisch tunnels te bouwen als je de grond in gaat. Als de achtbaan klaar is, kan je met de push optie de tunnel groter maken dan wat hij standaard wordt. Daarna is het plaatsen van scenery simpel.
Wel een heel leuk idee om zoiets te bouwen trouwens, ik moet daar nog aan beginnen. Vast al gezien, maar één van de eerste career scenario's (tweede dacht ik) heeft al een erg mooie ondergrondse ride staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je planet coaster fatsoenlijk kunnen spelen op een laptop (zoals vroeger met RCT) of heb je er toch wel een aardige CPU en GPU voor nodig? Ik heb 'canyourunit' gedaan, echter uit mijn ervaring heb ik daar vaak niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Heeft iemand ook last van framerate drops? Ik kan het spel nauwelijks spelen op medium-setting (1280) met een GTX970 (nieuwste drivers), i5 4460 processor en 8 GB ram. Is dit spel zo veeleisend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Joeridev schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:27:
Heeft iemand ook last van framerate drops? Ik kan het spel nauwelijks spelen op medium-setting (1280) met een GTX970 (nieuwste drivers), i5 4460 processor en 8 GB ram. Is dit spel zo veeleisend?
Ja, het is een bijzonder heftig spel, zeker bij grote, volle parken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ik kan zo 1,2,3 niet het topic op het officiele forum of in de steam discussions terug vinden maar de 9x en 10x kaarten van nvidia schijnen heel erg wisselende resultaten te geven en soms idd erg slechte fps te genereren..

over die grond tool: je moet niet te dicht onder supports langs gaan, anders zal je die pilaren uit het plafond zien komen...

[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 25-11-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Esumontere schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:51:
[...]

Ja, het is een bijzonder heftig spel, zeker bij grote, volle parken.
Ik zit nog in het begin van de eerste missie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Joeridev schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 23:01:
[...]

Ik zit nog in het begin van de eerste missie...
Hm, dat zou niet mogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:59:
Zou je planet coaster fatsoenlijk kunnen spelen op een laptop (zoals vroeger met RCT) of heb je er toch wel een aardige CPU en GPU voor nodig? Ik heb 'canyourunit' gedaan, echter uit mijn ervaring heb ik daar vaak niet zoveel aan.
Als jij je specs post kan men hier iets zinnigs over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:40
Aardig off topic(excuses daarvoor), maar is dit spel een beetje speelbaar voor een 8 jarige? Of is rct 2 een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Op zich niet verbazingwekkend met zo'n spel, maar ik merk dat het interne geheugen een bottleneck is. Ik prik er 4 GB extra bij en het spel loopt 5-8 FPS beter. Overigens nog steeds maar 24 FPS, maar wel speelbaar. Wel handig om te weten voor mensen met een PC met 8 GB RAM. Het spel lijkt zeker 16 GB nodig te hebben om het op medium/high settings te kunnen spelen (afhankelijk van de overige hardware natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Joeridev schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:23:
[...]

Op zich niet verbazingwekkend met zo'n spel, maar ik merk dat het interne geheugen een bottleneck is. Ik prik er 4 GB extra bij en het spel loopt 5-8 FPS beter. Overigens nog steeds maar 24 FPS, maar wel speelbaar. Wel handig om te weten voor mensen met een PC met 8 GB RAM. Het spel lijkt zeker 16 GB nodig te hebben om het op medium/high settings te kunnen spelen (afhankelijk van de overige hardware natuurlijk).
Ik speel op mijn pc (i5 4670, HD7970, 8GB RAM) op gemiddeld 35 fps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Hmm, dat is wel apart. Dan zou je denken dat de hardware misschien toch niet bepalend is.

Wat het nog opvallender maakt is dat met nog 4 GB erbij (dus 16 GB in totaal), mijn FPS omhoog schiet naar minstens 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:05
dr.flaskkk schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:18:
Aardig off topic(excuses daarvoor), maar is dit spel een beetje speelbaar voor een 8 jarige? Of is rct 2 een betere optie?
Misschien dat achtbanen bouwen wat pittiger is, maar verder prima te doen!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Esumontere schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik speel op mijn pc (i5 4670, HD7970, 8GB RAM) op gemiddeld 35 fps...
Misschien 32 of 64 bits OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Lijkt me sterk, gezien hij een verbetering ziet als hij er geheugen bijprikt (32bits OS ondersteunt niet meer dan ~4GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 19:57

Zorian

What the fox?

Heb Planet Coaster ook maar eens gehaald.
Bevalt me prima tot zover!
Merk wel dat het spel een aardige aanslag op je pc pleegt zodra je park wat drukker en voller wordt.
Heb hem op de allerhoogste instellingen met 1080p@144Hz en merk dat hij van 144fps (vsync) in het begin naar ~20fps dropt zodra je >1000 mensjes in je park hebt. Vooral bij die drukke wandelpaden is het drama. :p
Aan mijn specs zou het niet mogen liggen though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 21:13
Ik heb en Asus N551 met een i7-4710HQ, 8GB RAM en een GTX 850. Het spel loopt bij mij gewoon goed op 1920*1080 met settings op high. Ik weet alleen niet waar ik de framerate kan zien die ik ermee haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
RobvG schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:01:
Ik heb en Asus N551 met een i7-4710HQ, 8GB RAM en een GTX 850. Het spel loopt bij mij gewoon goed op 1920*1080 met settings op high. Ik weet alleen niet waar ik de framerate kan zien die ik ermee haal.
In de Game Settings bij Steam kan je een fps counter aanzetten. Gebruik hem nu altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Zojuist gekocht na het lezen van de review op tweakers. Nu aan het installeren dus ik ben benieuwd!
Heb een 6700K, 32GB RAM en een GTX 1060 dus hopelijk loopt ie een beetje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
bugje met een dun "plafond" van mijn tunnel:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Blue_Fear schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:01:
Zojuist gekocht na het lezen van de review op tweakers. Nu aan het installeren dus ik ben benieuwd!
Heb een 6700K, 32GB RAM en een GTX 1060 dus hopelijk loopt ie een beetje :)
Ben ook erg benieuwd naar je performance + settings die je daarbij gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Damn ik word al moe van dit filmpje... 22 minuten verder en dit als resultaat. Ik skip dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Wat je daar ziet is dan ook voor de creatieveling. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Tennisbal schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:13:
[...]

Damn ik word al moe van dit filmpje... 22 minuten verder en dit als resultaat. Ik skip dit spel
Zo hoef je zelf natuurlijk niet te werk te gaan. Na 22 minuten heb ik al lang wat attracties staan. Het ligt eraan of je alles perfect wil hebben of gewoon een leuk park wil bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Lijkt me leuk om ook een Discord kanaal te hebben voor Planet Coaster, die zag ik nog niet dus even aangemaakt:
Members only: Discord-link
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hier kun je goede workshop items delen en ingame kletsen met anderen, als je daar behoefte aan hebt. :)

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Die 22 minuten is wel op 7x versneld ;)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Had hem al even op de korrel maar na de review was ik echt om. Besteld en direct een sandbox gestart om eens het e.e.a. te proberen. Maar man, de mogelijkheden lijken wel eindeloos (in positieve zin)! Wat in de review gesteld wordt, klopt zeker...voor je het weet ben je een paar uur verder. Maar wel een mooie coaster rijker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Heeft er iemand al een goede uitleg gevonden over het bouwen van een goede coaster? Ik krijg het niet voor elkaar om binnen de fear en nausia grenzen een hoge exitement te krijgen

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Sporedd schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:35:
Heeft er iemand al een goede uitleg gevonden over het bouwen van een goede coaster? Ik krijg het niet voor elkaar om binnen de fear en nausia grenzen een hoge exitement te krijgen
Er is niet echt uitleg voor nodig toch? Alsnog een paar tips:

- Snelheid en hoogte is goed voor 'excitement'.
- Te veel of te scherpe bochten maakt de mensen misselijk. Probeer de achtbaan dus vloeiend en met ruime bochten te bouwen. 'Banking' van tracks in bochten helpt mee.
- Fear gaat op zich altijd wel goed, als je maar niet te snel en te wild gaat.
- Mensen vinden het ook positief als er een looping of iets dergelijks in zit, ook al geeft dat natuurlijk ook extra fear.
- 'Air time' staat voor hoe lang iemand zich gewichtloos voelt in de kar. Dit kan je bereiken door een 'heuvel' in de track, waardoor de kar als hij over de top van de heuvel gaat dus vrij snel daalt. Omgekeerde van de standaard g-krachten die je juist in de stoel drukt, zoals bij een normale bocht of als je de 'heuvel' op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Sporedd schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:35:
Silvarret heeft 2 tutorial video's geupload deze week:

Ik heb er wel wat aan gehad:
- De smoothing tool is heel handig. Bij een first-person rit, zag ik soms behoorlijk schokkerige bochten (ook al hield ik rekening met banking e.d.). De smoothing tool haalt dit eruit en maakt de rit veel vloeiender :)
- Heuveltjes in de baan zijn superhandig: ze zorgen voor airtime en daarmee voor excitement.
- Heatmaps: te veel paars bij Lateral G betekent dat je waarschijnlijk de banking nog kan verbeteren. Teveel Fear is een signaal dat je te snel abrupte bewegingen maakt met de baan.
- Hoe hoger de snelheid, hoe langer de stretches zijn die ik ineens plaats.

Mijn 2 cents :)

Als anderen nog bouwtips hebben... hoor het graag!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Vandaag een paar uur samen met mijn neefje van 3 gespeeld, hij vind het helemaal geweldig. Van het samen bouwen van attracties (zijn favoriet is een 'Piranha', daar is hij nog steeds van onder de indruk sinds zijn eerste keer Piranha in de Efteling twee maandjes geleden), ik bouw, hij kiest of we bochten maken, hoe hoog we gaan, wat de kleurtjes worden, tot het bezoeken van andermans park en alle attracties af te gaan.

Als er een braaksel ligt, dan moet er gelijk een poetsmeneer komen, attractie kapot, dan moeten we kijken hoe het gerepareerd wordt. Het is echt fantastisch hoe mijn maatje kan genieten van de simpele dingen. Soms is het enkel 'mensen kijken', hoe ze in en uit de attractie gaan. En dan is hij ook nog zo bijdehand dat hij de gasten vertelt dat ze niet mogen rennen wanneer ze in een attractie gaan.

Topgame. Ik hoop alleen wel dat er nog een optimalizatie patch komt. Op hele lage instellingen heeft mijn GTX 1070 en i7 6700k het erg moeilijk bij veel gasten en scenery. Zelfs wanneer ik de resolutie omlaag gooi.
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste