Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
ik krijg het gevoel dat dat nog niet goed werkt
Verwijderd
Stijgt je woede 😂mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:44:
ik kan geen enkel park echt winstgevend maken tot nu toe, het is meer ik maak nu misschien net $1000 winst, personeel dat alleen maar meer geld wil en dus mijn winst opeet
Volgens mij gewoon een kwestie van dubbel X drukken om bij de geavanceerde draaiopties te komen, daarmee kun je alle objecten om alledrie de assen draaien.rwbk schreef op zondag 20 november 2016 @ 00:09:
[...]
Maar je kan niet in 1x onder de grond gaan. Ik heb mijn park nu zo overvol dat het makkelijker is om mensen ondergronds naar de bestemming te krijgen dan bovengronds. hoeven niet perse muurdelen te zijn als wel vlaggen of andere props.
En voor ondergrondse paden zul je inderdaad met de terrain editor aan de slag moeten om tunnels te graven. Let er wel op dat in de career modus een aantal parken dit niet toe staat.
Check vooral je financiën in Park Management eens om te zien waar je je geld aan uitgeeft, en waar het van binnenkomt. Meest waarschijnlijk vraag je gewoon te weinig voor rides en winkeltjes. Zo gooi ik eigenlijk altijd bij Cosmic Cow alles van $5 naar $7, de Chief Beef naar $15 voor de grote en $10 voor de kleine burger. Voor rides betalen ze ook makkelijk meer als dat er standaard op ingesteld staat - zelfs als de scenery voor die attractie 0% is.mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:44:
ik kan geen enkel park echt winstgevend maken tot nu toe, het is meer ik maak nu misschien net $1000 winst, personeel dat alleen maar meer geld wil en dus mijn winst opeet
Oh en je staff: wellicht loopt er echt veel te veel onnodig rond. Of staan er nog een paar marketingcampagnes op "auto renew".
[ Voor 39% gewijzigd door ShitHappens op 20-11-2016 10:56 ]
ik probeer inderdaad al de prijzen standaard te verhogen.ShitHappens schreef op zondag 20 november 2016 @ 10:52:
[...]
Volgens mij gewoon een kwestie van dubbel X drukken om bij de geavanceerde draaiopties te komen, daarmee kun je alle objecten om alledrie de assen draaien.
En voor ondergrondse paden zul je inderdaad met de terrain editor aan de slag moeten om tunnels te graven. Let er wel op dat in de career modus een aantal parken dit niet toe staat.
[...]
Check vooral je financiën in Park Management eens om te zien waar je je geld aan uitgeeft, en waar het van binnenkomt. Meest waarschijnlijk vraag je gewoon te weinig voor rides en winkeltjes. Zo gooi ik eigenlijk altijd bij Cosmic Cow alles van $5 naar $7, de Chief Beef naar $15 voor de grote en $10 voor de kleine burger. Voor rides betalen ze ook makkelijk meer als dat er standaard op ingesteld staat - zelfs als de scenery voor die attractie 0% is.
Oh en je staff: wellicht loopt er echt veel te veel onnodig rond. Of staan er nog een paar marketingcampagnes op "auto renew".
qua staff loopt er niet direct teveel rond heb ik het idee, maar ik krijg continue meldingen van vendors en janitors dat ze unhappy zijn en hun gedachte zijn dat ze dan meer geld willen.. zelfs al zet ik dit dan, voor janitors, op b.v. 200 i.p.v. 150 is het binnen de kortste keren weer raak
auto renew zet ik altijd gelijk uit..
Ik krijg hem uitstekend winstgevend. Op hard mode.mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:44:
In het begin:
1 attractie: 3/4 tot full load ritprijs met 1/3 omhoog. Techneut direct geen salaris meer geven als hij wat gemaakt is. Leven is hard.
Dan als er genoeg geld is, meteen de tweede attractie neerzetten, ook 1/3 prijs omhoog, 3/4 tot full load instellen.
Vooral geen horeca neerzetten in het begin, maken alleen maar verlies en vervuilt het park. Niet vergeten veel bankjes en prullenbakken te plaatsen.
Dan later als er geld is kan je researchen, nieuwe rides neerzetten en bij 4 permanent een techneut in dienst nemen. Bij 6 attracties kan er wat horeca komen, en moet er ook meteen schoonmakers in dienst komen, maar dan gaat de winst echt lopen.
Bij lekker veel attracties kan je het personeel wat trainen, extra salaris kan er ook zat af. Personeel verdient goed, is zeer bekwaam en genereert zo extra inkomsten. Heb nu 3 goed betaalde max bekwaamde techneuten in dienst, 8 schoonmakers redelijk betaalde verkopers en maak nog 2500 winst. (zonder research 3000)
Eerlijk gezegd, het is zo makkelijk dat het spel niet leuk is.
Zo je je park anders eens willen delen via de Steam workshop? Kunnen anderen eventueel even meekijken wat er precies aan de hand is.mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:36:
[...]
ik probeer inderdaad al de prijzen standaard te verhogen.
qua staff loopt er niet direct teveel rond heb ik het idee, maar ik krijg continue meldingen van vendors en janitors dat ze unhappy zijn en hun gedachte zijn dat ze dan meer geld willen.. zelfs al zet ik dit dan, voor janitors, op b.v. 200 i.p.v. 150 is het binnen de kortste keren weer raak
Klinkt voor mij toch als te veel personeel. Als een janitor weinig te doen heeft dan is hij minder happy. Hoe veel je hem ook betaald.mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:36:
[...]
ik probeer inderdaad al de prijzen standaard te verhogen.
Always look on the bright side of life.
Geen prullenbakken plaatsen worden janitors ook niet heel happy van, ze vinden het vast niet leuk als alles op de grond wordt gegooid en dat er ook nog overheen wordt gekotst.Clifdon schreef op zondag 20 november 2016 @ 11:51:
[...]
Klinkt voor mij toch als te veel personeel. Als een janitor weinig te doen heeft dan is hij minder happy. Hoe veel je hem ook betaald.

Je moet het ze makkelijker maken door prullenbakken te plaatsen.
Papier hier!
Om een of andere reden krijg ik die items dan ook met geen mogelijkheid meer goed?🤔
Al met ALT geprobeerd? Helpt bij mij wel eens.Cowamundo schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:06:
Het enige probleem wat ik heb is dat sommige items niet naar mijn bouw grid willen snappen...
Om een of andere reden krijg ik die items dan ook met geen mogelijkheid meer goed?🤔
1. Bouw eerst alleen attracties. De prijs van tickets kan omhoog. Op hard begin ik altijd met de carrousel en die kan van 3,50 naar 7,00 dollar. Dan zeurt nog niemand over de prijs. Na ongeveer vier dagen heb je dan genoeg winst om de volgende attractie te plaatsen. Sommige andere attracties kunnen niet verdubbeld worden in toegangsprijs.mschol schreef op zondag 20 november 2016 @ 02:44:
2. Vanaf (ongeveer) 200 bezoekers wordt een enkele food en een drink winkel winstgevend. Ik verhoog de prijs met een euro per product, maar dat is op zich niet eens nodig. Het is handig om er meteen een wc bij te zetten. De prijs van de wc op 1 euro, dan draai je lichte winst op dat gebouw. Je moet daarna wel één of twee prullenbakken plaatsen in de buurt van de mensen. Als je park groter wordt, natuurlijk op meer plekken. Met een prullenbak moet je ook een Janitor in dienst nemen, maar die zijn niet erg duur. Het salaris gewoon op 120 laten staan. Een Janitor is trouwens gelukkiger als hij niet veel werk heeft.
3. Salaris van shopverkopers begint op 150 en ze willen niet graag lager. Door training verkopen ze veel meer, maar het salaris hoeft slechts verhoogt worden naar zo'n 200 (10 per training).
3. Je kan vanaf twee attracties een Mechanic (of hoe heet het?) in dienst nemen. Die is dan nog redelijk duur, maar betaalbaar. Je kan wachten tot er een attractie stuk gaat, voordat je iemand inhuurt of natuurlijk op het moment dat je het goed kan betalen.
4. Je park zal erg winstgevend worden, zodra je je eerste (degelijke) rollercoaster bouwt. Je kan er vanaf het begin één maken, via custom coasters, maar die is te duur om meteen te bouwen natuurlijk. Een rollercoaster is zo winstgevend, omdat de tickets vrij duur zijn, maar één ritje vrij kort duurt (bij kleine achtbanen). Ook kunnen er veel mensen tegelijk in. Je kan ook meerdere karretjes en treinen op één track zetten.
5. Research pas doen als je elke maand genoeg winst maakt om de research te kunnen betalen.
6. Je bezoekers zijn meer tevreden als ze eten, drinken en een wc hebben. Dit helpt dus niet alleen voor een beetje extra winst, maar het trekt ook meer bezoekers (zie park stats (+x % bezoekers door happiness)). Die extra bezoekers gaan ook zo nu en dan weer in een attractie, dus op die manier krijg je het sneeuwbal effect.
Zodra je je eerste achtbaan hebt gerealiseerd en het sneeuwbaleffect wat jij noemt begint eindigt het 'spel' helaas. Vanaf dat moment hoef je niet echt meer naar je geld om te kijken en gaat het toch wel goed. Iemand een idee of daar op korte termijn verandering in gebracht wordt?Playa del C. schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:28:
[...]
1. Bouw eerst alleen attracties. De prijs van tickets kan omhoog. Op hard begin ik altijd met de carrousel en die kan van 3,50 naar 7,00 dollar. Dan zeurt nog niemand over de prijs. Na ongeveer vier dagen heb je dan genoeg winst om de volgende attractie te plaatsen. Sommige andere attracties kunnen niet verdubbeld worden in toegangsprijs.
2. Vanaf (ongeveer) 200 bezoekers wordt een enkele food en een drink winkel winstgevend. Ik verhoog de prijs met een euro per product, maar dat is op zich niet eens nodig. Het is handig om er meteen een wc bij te zetten. De prijs van de wc op 1 euro, dan draai je lichte winst op dat gebouw. Je moet daarna wel één of twee prullenbakken plaatsen in de buurt van de mensen. Als je park groter wordt, natuurlijk op meer plekken. Met een prullenbak moet je ook een Janitor in dienst nemen, maar die zijn niet erg duur. Het salaris gewoon op 120 laten staan. Een Janitor is trouwens gelukkiger als hij niet veel werk heeft.
3. Salaris van shopverkopers begint op 150 en ze willen niet graag lager. Door training verkopen ze veel meer, maar het salaris hoeft slechts verhoogt worden naar zo'n 200 (10 per training).
3. Je kan vanaf twee attracties een Mechanic (of hoe heet het?) in dienst nemen. Die is dan nog redelijk duur, maar betaalbaar. Je kan wachten tot er een attractie stuk gaat, voordat je iemand inhuurt of natuurlijk op het moment dat je het goed kan betalen.
4. Je park zal erg winstgevend worden, zodra je je eerste (degelijke) rollercoaster bouwt. Je kan er vanaf het begin één maken, via custom coasters, maar die is te duur om meteen te bouwen natuurlijk. Een rollercoaster is zo winstgevend, omdat de tickets vrij duur zijn, maar één ritje vrij kort duurt (bij kleine achtbanen). Ook kunnen er veel mensen tegelijk in. Je kan ook meerdere karretjes en treinen op één track zetten.
5. Research pas doen als je elke maand genoeg winst maakt om de research te kunnen betalen.
6. Je bezoekers zijn meer tevreden als ze eten, drinken en een wc hebben. Dit helpt dus niet alleen voor een beetje extra winst, maar het trekt ook meer bezoekers (zie park stats (+x % bezoekers door happiness)). Die extra bezoekers gaan ook zo nu en dan weer in een attractie, dus op die manier krijg je het sneeuwbal effect.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Mee eens, ook al moet je dan nog steeds researchen om alle content vrij te spelen. En het is uiteindelijk misschien leuk om een hele map vol te bouwen met je eigen verdiende geld. De sandbox mode is aan de andere kant ook doelloos, omdat het daar puur om de looks gaat.Michiel4life schreef op zondag 20 november 2016 @ 14:11:
[...]
Zodra je je eerste achtbaan hebt gerealiseerd en het sneeuwbaleffect wat jij noemt begint eindigt het 'spel' helaas. Vanaf dat moment hoef je niet echt meer naar je geld om te kijken en gaat het toch wel goed. Iemand een idee of daar op korte termijn verandering in gebracht wordt?
Ik weet wel zeker dat het spel op dit onderwerp niet gaat veranderen, het is een creatief spel. Bouwen en ontwerpen. In eerdere RCT games moest je nog land kopen. Dat mis ik wel in het spel, want nu heb je inderdaad veel meer het gevoel dat je alleen maar het land vol bouwt.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=800973481
[ Voor 47% gewijzigd door Paulus07 op 20-11-2016 14:28 ]
Krijg daardoor bijna de neiging om maar te stoppen, lol.
Nu wil ik de game ook gaan aanschaffen maar ben bang dat m'n pc het niet trekt.
Ik heb een i5 3570k en GTX650ti 1gb.
Het maakt mij opzich niet zo veel uit om alles op de laagste settings te zetten maar het moet wel speelbaar zijn.
Ik heb ook al zitten kijken naar een nieuwe videokaart maar ben bang dat ik dat toch iets te prijzig vind voor alleen deze game. Ik game verder helemaal niet op de pc namelijk.
Heeft iemand dit spel redelijk draaiend met een vergelijkbare setup of is het echt te weinig?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Heb hier een I5 4460 en een 750 TI kaart + 8gb ram. (mijn score: http://www.game-debate.co...ubmit=#systemrequirements)Radiance schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:09:
Dit ziet er echt heel erg vet uit zeg!
Nu wil ik de game ook gaan aanschaffen maar ben bang dat m'n pc het niet trekt.
Ik heb een i5 3570k en GTX650ti 1gb.
Het maakt mij opzich niet zo veel uit om alles op de laagste settings te zetten maar het moet wel speelbaar zijn.
Ik heb ook al zitten kijken naar een nieuwe videokaart maar ben bang dat ik dat toch iets te prijzig vind voor alleen deze game. Ik game verder helemaal niet op de pc namelijk.
Heeft iemand dit spel redelijk draaiend met een vergelijkbare setup of is het echt te weinig?
Via deze pagina en test my pc (http://www.game-debate.co...290&game=Planet%20Coaster) kwam ik op een score van medium. Maar tot op heden draait het prima. Met bezoekers tot 1500 en begin van park en attracties etc kan ik nog gewoon op ultra settings
Als ik dan de map van de barron efteling download heeft de pc het wel wat zwaarder maar is nog wel te doen en kan dan nog altijd naar high settings
Test het even op die pagina zou ik zeggen. Kom je ook op medium uit zit je denk wel goed
Bedankt dat is een hele handige site!Paulus07 schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:35:
[...]
Heb hier een I5 4460 en een 750 TI kaart + 8gb ram. (mijn score: http://www.game-debate.co...ubmit=#systemrequirements)
Via deze pagina en test my pc (http://www.game-debate.co...290&game=Planet%20Coaster) kwam ik op een score van medium. Maar tot op heden draait het prima. Met bezoekers tot 1500 en begin van park en attracties etc kan ik nog gewoon op ultra settings
Als ik dan de map van de barron efteling download heeft de pc het wel wat zwaarder maar is nog wel te doen en kan dan nog altijd naar high settings
Test het even op die pagina zou ik zeggen. Kom je ook op medium uit zit je denk wel goed
Mijn performance op minimum is 89% voor de videokaart. Ik zie dat jouw kaart wel boven de 100% zit. Met m'n processor en RAM zit ik wel goed voor minimale specs in ieder geval, RAM sowieso want ik heb 16gb.
Ik denk dat ik de gok dan maar ga wagen.
Ik denk heel eerlijk gezegd ook niet dat ik super gedetailleerde parken ga/kan bouwen.
Als het echt niets wordt maar het spel is echt zo vet wat het waarschijnlijk wel gaat zijn kan ik altijd nog eens gaan kijken naar een nieuwe videokaart maar ben bang dat ik dan ook direct een nieuw moederbord en cpu wil.
Dat probleem had ik ook met wel/niet kopen. Maar voor die 34/37 euro kon ik de gok wel wagen. Als ik een nieuwe GPU nodig heb moet ik ook nieuwe voeding kopen en nieuwe behuizing (nu plat HTPC model). Dus dat tikt wel weer aan qua kosten. En dan heb ik het nog niet eens over het verhuis in tv meubel en kabelsRadiance schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:54:
[...]
Bedankt dat is een hele handige site!
Mijn performance op minimum is 89% voor de videokaart. Ik zie dat jouw kaart wel boven de 100% zit. Met m'n processor en RAM zit ik wel goed voor minimale specs in ieder geval, RAM sowieso want ik heb 16gb.
Ik denk dat ik de gok dan maar ga wagen.
Ik denk heel eerlijk gezegd ook niet dat ik super gedetailleerde parken ga/kan bouwen.
Als het echt niets wordt maar het spel is echt zo vet wat het waarschijnlijk wel gaat zijn kan ik altijd nog eens gaan kijken naar een nieuwe videokaart maar ben bang dat ik dan ook direct een nieuw moederbord en cpu wil.
Maar de game draait perfect hier
Weet iemand hoe je dit wel doe?
Ja...Dat zag ik ook nadat ik 'em ge-upload had...ShitHappens schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:15:
Jammer van de moeiteStaat ook op het kanaal van Planet Coaster zelf... En de Thrillseekers hebben 'm zelfs in FLAC geleverd gekregen

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Systeemeisen zijn op meerdere plekken online te vinden, zowel minimum als recommended. Uit m'm hoofd wel zeker boven CS.Henvar schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:50:
Kan je dit spel qua systeem eisen vergelijken met city skyline? Of vraagt dit spel meer?
Nee.Henvar schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:50:
Kan je dit spel qua systeem eisen vergelijken met city skyline? Of vraagt dit spel meer?
Edit, ik ben volgens mij een alpha aan het binnen hengelen om eens te zien of het draait.
[ Voor 7% gewijzigd door Daniel_Elessar op 20-11-2016 20:42 ]
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
gewoon eerst de paden maken en daarna de verdieping eromheen bouwen ?Evertt schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:44:
Ik wil een een gebouw maken met verdieping erboven alleen als ik een verdieping op maakt kan ik geen padden op plaatsen.
Weet iemand hoe je dit wel doe?
Heb zojuist Joris en de Draak geprobeerd na te bouwen:

Maar ik kan nog steeds geen scenery/building koppelen aan een attractie
Ook is het niet mogelijk om de achtbanen zelf te koppelen aan elkaar zodat ze gelijk vertrekken en het een echte duelling coaster wordt.
En ik heb een paar workshop blueprints gedownload maar niet allemaal kan ik in planet coaster zelf terugvinden. blueprints van een paar dagen geleden nog steeds niet, blueprints van gisteren sommige wel andere niet. Heb ze ook al eens geprobeerd te verwijderen.
Nu hij uit beta is had ik wel verwacht dat dit soort problemen niet echt meer voorkwamen, Tis niet dat ze niet gemeld zijn of dat ze een korte alpha/beta periode hebben gehad.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Heb je bij 'My Blueprints' gekeken? Hier komen standaard alle blueprints in te staan die je hebt gedownload. Probeer anders het spel opnieuw op te starten als je dit nog niet had gedaan.harley schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:47:
En ik heb een paar workshop blueprints gedownload maar niet allemaal kan ik in planet coaster zelf terugvinden. blueprints van een paar dagen geleden nog steeds niet, blueprints van gisteren sommige wel andere niet. Heb ze ook al eens geprobeerd te verwijderen.
Nu hij uit beta is had ik wel verwacht dat dit soort problemen niet echt meer voorkwamen, Tis niet dat ze niet gemeld zijn of dat ze een korte alpha/beta periode hebben gehad.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Gave poging! Helaas is synchroon nog niet ontwikkeld door Frontier. Maar ga er van uit dat dit zeker nog komtharley schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:47:
[...]
gewoon eerst de paden maken en daarna de verdieping eromheen bouwen ?
[afbeelding]
Maar ik kan nog steeds geen scenery/building koppelen aan een attractiehij wil hem gewoon niet eraan koppelen en samen opslaan. Heb dus ook nog niet de moeite genomen om er een gebouw omheen te plaatsen.
Ook is het niet mogelijk om de achtbanen zelf te koppelen aan elkaar zodat ze gelijk vertrekken en het een echte duelling coaster wordt.
Slim om hier even te melden dat je een (waarschijnlijk illegale) alpha aan het downloaden bent...Daniel_Elessar schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:29:
Zijn er die hem spelen met en Quadro (m2000 2gb )gpu Ik speel nog wel eens tijdens mijn pauze een spelletje verder heb ik een I7 HQ skylake en 16GB ram. Dus het zou me verbazen mocht hij niet aan de minimum komen. Als ik het via de website check die hierboven gemeld staat vind hij de gpu niet helemaal oke vanwege drivers en mijn CPU ook niet. Ik akn het ook gewoon proberen te installeren en zien. Maar ik vraag me ook af of hij wel op de desktop gaat draaien. Die is al wat ouder en nog niet geupdate. Misschien een goede reden om dat nu wel eens te gaan doen maar geld gaat eerst even naar andere dingen xD
Edit, ik ben volgens mij een alpha aan het binnen hengelen om eens te zien of het draait.
Sowieso is een alpha totaal niet representatief testmateriaal, aangezien sinds de derde alpha en zelfs de beta's het spel veel minder resources vraagt en dus veel beter draait op zwakkere systemen. Koop het spel gewoon via Steam, en binnen die 2 uur die je krijgt om het te testen kun je prima zien of het spel goed draait op jouw systeem. Zo niet, dan kun je het altijd refunden.
Gaaf! Maar volgens mij zou het genoeg moeten zijn de coaster te selecteren, en dan "Add/edit building". Dan zou het gekoppeld moeten worden.harley schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:47:
[...]
[afbeelding]
Maar ik kan nog steeds geen scenery/building koppelen aan een attractiehij wil hem gewoon niet eraan koppelen en samen opslaan. Heb dus ook nog niet de moeite genomen om er een gebouw omheen te plaatsen.
Jazeker, zoals ik al zeg zie ik andere gedownloade workshop items wel gewoon staan en kan ik die plaatsen.RobinNL schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:50:
Heb je bij 'My Blueprints' gekeken? Hier komen standaard alle blueprints in te staan die je hebt gedownload. Probeer anders het spel opnieuw op te starten als je dit nog niet had gedaan.
Ik klik wel op die knop en hij open dan ook vanzelf het building menu. Maar er komt geen grid zichtbaar en wat ik dan plaats wordt dus niet gekoppeld aan de attractieShitHappens schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:18:
Gaaf! Maar volgens mij zou het genoeg moeten zijn de coaster te selecteren, en dan "Add/edit building". Dan zou het gekoppeld moeten worden.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
De eerste indruk is vet in ieder geval!
Ik vind het wel nog lastig allemaal en jammer dat er geen tutorial is.
Kwam erachter dat sommige niet als print terugkomen maar als map (volgens mij iets met max aantal items wat in een print kan zitten).harley schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:47:
[...]
[afbeelding]
Zo is de barron van de efteling etc ook een map ipv blueprint.

By the way. Ik zie in sommige filmpjes dat ze paden hebben gemaakt naast water. Een soort van kade.
Echter als ik het water heb gemaakt kan ik daar niet over de rand een pad aanleggen. Dan moet ik er altijd een paar cm terug voor gaan.
Hoe maak je een mooie kade van muur/hout? Voor een vissersdorpje ofzo
Je moet dan volgens mij eerst de kade maken, daarna kan je het water toevoegen. Overigens is Silvarret wel eentje die erg goed kan bouwen. Suzaku had hij gemaakt tijdens alpha 3. Zijn YouTube kanaal is voor de Planet Coaster fan het volgen meer dan waard!Paulus07 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:09:
zit ik dan met een blij park. en dan zie je op youtube dingen als:
[video]
![]()
![]()
By the way. Ik zie in sommige filmpjes dat ze paden hebben gemaakt naast water. Een soort van kade.
Echter als ik het water heb gemaakt kan ik daar niet over de rand een pad aanleggen. Dan moet ik er altijd een paar cm terug voor gaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zeker weten dat je voor het eerste park alle opdrachten hebt? Dus alledrie de setjes?Zahariac schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:26:
Ik zit met een vraag waar ik niet uit kom. Je hebt voor de carrière modus er een leveling in zitten. Je moet naar lvl 2 voordat je het volgende park kan spelen. Ik heb bij het eerste park alle opdrachten gehaald maar in ben nog geen lvl 2. Ik zie verder nergens nog een optie om punten te halen een een lvl up te gaan. Iemand dit ook gehad?
Ik kwam er in de sandbox mode achter dat er nog veel meer shops/eten/drinken varianten zijn onder de tab custom. Deze moet je dan nog wel zelf voorzien van aankledingkuusj98 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:39:
Jeej, 4500 bezoekers, compleet lagfestKan er wellicht ook aan liggen dat ik héél veel scenery zooi heb qua bomen e.d. Heb nu ongeveer de helft van het park volgebouwd en zou echt niet weten wat ik nu nog zou moeten bouwen. Heb een half uur in de Workshop rondgekeken en wel een paar dingen weer erin kunnen zetten. Probleem is dat ik nu 7 coasters heb en dat het echt buiten proportie veel begint te worden. Ook is het zwaar irritant dat er qua eet/drinkdingen maar zo weinig opties zijn. Uiteraard is er de workshop maar vaak werken die restaurants e.d. niet naar behoren
Morgen weer verder. alweer bijna half 1

I know, maar die aankleding bestaat ook weer uit een imo redelijk beperkte selectie van losse delen. Ik vind het wel leuk om dingen aan te kleden, maar losse gebouwen maken ga je mij nooit zien doen in een RCT gamePaulus07 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:26:
[...]
Ik kwam er in de sandbox mode achter dat er nog veel meer shops/eten/drinken varianten zijn onder de tab custom. Deze moet je dan nog wel zelf voorzien van aankleding
Morgen weer verder. alweer bijna half 1![]()
Maar ja, helaas blijft de content voor mij een beetje te summier. Ik wil gewoon 50 verschillende bomen, 10 verschillende vreet-kraampjes, 10 drinkkraampjes, ik mis een paraplu verkoper, ballonnen nog niet tegen gekomen (iig geen normale dan), kiosken blinken uit in afwezigheid en voor de meeste achtbanen zijn er maar 1 of zelfs geen blueprints. Ik weet nog dat je 5 verschillende ontwerpen per achtbaansoort had in RCT 2/3.
Het valt me ook enorm op dat enkele attracties echt zo ongeveer alle bezoekers trekken (die vervolgens boos zijn dat de cue vol is, no shit cpt. Obvious) en andere 0,0. Het is verder vrij moeilijk om een groter parkdeel te maken met 1 thema, wegens het gebrek aan content en het staff-systeem mag ook wel een update krijgen. Het plaatsten, salarisverhogen en trainen van staff is echt een monnikenwerk.
[/rant]
Verder is het wel leuk, hoor
/rant ik mis de go karts! de quads! en een fatsoenlijke wildwaterbaan. Kom op je kan er niet eens een waterval in de track bouwen! En ondergrondse paden zijn er ook niet!kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:51:
[...]
I know, maar die aankleding bestaat ook weer uit een imo redelijk beperkte selectie van losse delen. Ik vind het wel leuk om dingen aan te kleden, maar losse gebouwen maken ga je mij nooit zien doen in een RCT game![]()
Maar ja, helaas blijft de content voor mij een beetje te summier. Ik wil gewoon 50 verschillende bomen, 10 verschillende vreet-kraampjes, 10 drinkkraampjes, ik mis een paraplu verkoper, ballonnen nog niet tegen gekomen (iig geen normale dan), kiosken blinken uit in afwezigheid en voor de meeste achtbanen zijn er maar 1 of zelfs geen blueprints. Ik weet nog dat je 5 verschillende ontwerpen per achtbaansoort had in RCT 2/3.
Het valt me ook enorm op dat enkele attracties echt zo ongeveer alle bezoekers trekken (die vervolgens boos zijn dat de cue vol is, no shit cpt. Obvious) en andere 0,0. Het is verder vrij moeilijk om een groter parkdeel te maken met 1 thema, wegens het gebrek aan content en het staff-systeem mag ook wel een update krijgen. Het plaatsten, salarisverhogen en trainen van staff is echt een monnikenwerk.
[/rant]
Verder is het wel leuk, hoorNee, maar dat zijn gewoon dingen die ik jammer vind. Heb je zo'n geweldig spel, laat je die zaken liggen. Ja: de community, maar naar mijn mening kun je nog steeds beter een bredere base-content hebben en daarop aanvullend de Workshop.
/rantoff
Voor de rest is de game super
Juist! Ik wist dat ik wat was vergeten...rwbk schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:57:
[...]
/rant ik mis de go karts! de quads! en een fatsoenlijke wildwaterbaan. Kom op je kan er niet eens een waterval in de track bouwen! En ondergrondse paden zijn er ook niet!
/rantoff
Voor de rest is de game super
Paden kun je als workaround een gang in de grond graven met terraforming, pad leggen en dan weer ophogen met terraforming. Dat was een van de grootste missers in RCT3, geen paden onder de grond. Dat kwam bij de Soaked! DLC en die mocht ik niet kopen van mijn ouders omdat dat toch niet zou werken met Windows Vista. * Kuusj voelt zich achtergesteld
Ja klopt maar het probleem is dat ik die paden ondergronds nodig had op dat moment op een plek waar het volgebouwd stond.kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:00:
[...]
Juist! Ik wist dat ik wat was vergeten...
Paden kun je als workaround een gang in de grond graven met terraforming, pad leggen en dan weer ophogen met terraforming. Dat was een van de grootste missers in RCT3, geen paden onder de grond. Dat kwam bij de Soaked! DLC en die mocht ik niet kopen van mijn ouders omdat dat toch niet zou werken met Windows Vista. * Kuusj voelt zich achtergesteld
1. Klik op Paths onderaan in het scherm.
2. Houd de Delete knop ingedrukt.
3. Ga met je muis over de stukken paden die je wil verwijderen.
4. Deze stukken paden worden verwijderd wanneer je hier overheen gaat!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Raar, precies dit had ik zelf al bedacht maar bij mij werkt dat niet. Ach ja, morgen weer een dag om te proberenRobinNL schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:32:
Met de selectie tool kan je eenvoudig grote gebieden deleten. Echter is het niet mogelijk om dit met de paden te doen. Tot een paar dagen geleden zat ik het pad stuk voor stuk te verwijderen. Toen kwam Nick Rodgers (Head of Animation bij Frontier) met een handige tip:
1. Klik op Paths onderaan in het scherm.
2. Houd de Delete knop ingedrukt.
3. Ga met je muis over de stukken paden die je wil verwijderen.
4. Deze stukken paden worden verwijderd wanneer je hier overheen gaat!
Loopt eigenlijk prima op m'n FX8120 , GTX 770 Lightning 2GB en 8GB ram
Na even de career te hebben gedaan, maar overgestapt op de Challenge Mode, vind het namelijk toch leuker om zelf van het begin te beginnen en alles op te bouwen
Eerste parkje staat (langzaam uitbreiden zonder failliet te gaan) met wat kleine custom gebouwen, maar daar heb ik nog veel in te leren
Misschien toch maar eens kijken wat alle controls zijn, want losse onderdelen kan je alle kanten opdraaien, maar wanneer je het bij een gebouw gebruikt kan het ineens niet meer
Ik gok dat er in de toekomst nog updates komen met extra attracties en scenario onderdelen
Ben zelf ook begonnen aan een park. Ik vind het een leuk spel, een goede tutorial had wel fijn geweest, maar trial en error werkt ook
Something under the bed is drooling
rechtsonderin zit een rechthoekje waarmee je dingen kan selecteren. dat neemt automatisch gebouwen/props ook mee.Moest zelf ook even zoeken toen ik mijn kleine mijnachtbaan af had, maar is uiteindelijk wel gelukt.harley schreef op zondag 20 november 2016 @ 21:47:
[...]
[afbeelding]
Vraag me alleen af of ie ook terrain meeneemt, anders gaan mensen last hebben van floating buildings als ze em via de workshop downloaden.
Terrain wordt niet meegenomenAkaendra schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:44:
rechtsonderin zit een rechthoekje waarmee je dingen kan selecteren. dat neemt automatisch gebouwen/props ook mee.Moest zelf ook even zoeken toen ik mijn kleine mijnachtbaan af had, maar is uiteindelijk wel gelukt.
Vraag me alleen af of ie ook terrain meeneemt, anders gaan mensen last hebben van floating buildings als ze em via de workshop downloaden.
gemiste kans dat dan. magoed, dat zullen mensen vanzelf wel gaan zien gok ik zo. Vond het al behoorlijk meevallen dat ik een coaster heb gemaakt waar niet iedereen kotsmisselijk in wordt
Het hoeft ook niet letterlijk gekoppeld te zijn aan de attractie. Elke scenery in de buurt van een bezoeker en attractie telt automatisch mee voor de scenery rating. Ook voor een wachtrij. Je kan bijvoorbeeld wat bomen en bosjes langs een queue zetten en dan zie je na een tijdje ook al dat de scenery rating gestegen is.harley schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:36:
[...]
[...]
Ik klik wel op die knop en hij open dan ook vanzelf het building menu. Maar er komt geen grid zichtbaar en wat ik dan plaats wordt dus niet gekoppeld aan de attractie
In het spel wordt in ieder geval verwezen naar drie tutorial filmpjes. Als je (zoals mij) RCT eerder hebt gespeeld, dan is het verder voor Planet Coaster genoeg. Voor mij is alles in het spel erg intuïtief. Er zijn verder genoeg online tutorials op YouTube te vinden. Als je de career mode eerst speelt, dan loop je ook stap voor stap door verschillende onderdelen van het spel. In het eerste bouw je bijvoorbeeld een paar attracties, daarna bouw je een eigen rollercoaster, en later moet je een lening afbetalen, enz. Wat dat betreft is de naam 'Career' wel onduidelijk, want dat is voor mij meer een tutorial.Radiance schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:49:
Ik heb net het eerste park van de career mode gespeeld en dat gaat best prima met alle settings op low. Hoger heb ik nog niet geprobeerd.
De eerste indruk is vet in ieder geval!
Ik vind het wel nog lastig allemaal en jammer dat er geen tutorial is.
Je zal eerst de grond vierkant moeten maken met de tools. Dit zou op zich ook kunnen door waar je water wil, eerst een pad te leggen. Als je naast het pad de grond verhoogt dan gaat dat recht omhoog langs het pad. Daarna pad verwijderen, enz. Het kan op meer manieren, maar je moet wat tactisch gebruik maken van de bouw opties. Ook de kade zelf zal een gebouw worden waarbij je veel de knoppen CTRL en SHIFT zal moeten gebruiken. Je kan in principe elk bouwdeel plaatsen waar je wilt. In Career map 3 is trouwens een kade, als je een voorbeeld wil.Paulus07 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:09:
...
Je leveled vanzelf. Het heeft verder geen enkel nut om te levelen, alleen maar om volgende career maps vrij te spelen. Na de eerste twee maps werd ik lvl 2 en na de derde map werd ik level 3. Elke level unlocked een volgende serie maps.Zahariac schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:26:
Ik zit met een vraag waar ik niet uit kom. Je hebt voor de carrière modus er een leveling in zitten. Je moet naar lvl 2 voordat je het volgende park kan spelen. Ik heb bij het eerste park alle opdrachten gehaald maar in ben nog geen lvl 2. Ik zie verder nergens nog een optie om punten te halen een een lvl up te gaan. Iemand dit ook gehad?
Planet Coaster draait juist om het zelf ontwerpen en bouwen. Dat geeft oneindig veel mogelijkheden, zoals je op YouTube kan zien. Er zijn verder met research meer thema's te onderzoeken. Het lijkt erop dat je nog niet de sandbox mode hebt geprobeerd, waar je alle content kan zien. Gecombineerd met alle losse onderdelen die je op elke plek en positie en in elke kleur kan plaatsen...kuusj98 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:39:
Jeej, 4500 bezoekers, compleet lagfestKan er wellicht ook aan liggen dat ik héél veel scenery zooi heb qua bomen e.d. Heb nu ongeveer de helft van het park volgebouwd en zou echt niet weten wat ik nu nog zou moeten bouwen. Heb een half uur in de Workshop rondgekeken en wel een paar dingen weer erin kunnen zetten. Probleem is dat ik nu 7 coasters heb en dat het echt buiten proportie veel begint te worden. Ook is het zwaar irritant dat er qua eet/drinkdingen maar zo weinig opties zijn. Uiteraard is er de workshop maar vaak werken die restaurants e.d. niet naar behoren
Een attractie als een Coaster kan weinig tot geen mensen trekken als de fear of nausea waarde te hoog (of laag) is. Het spel gaat wat dat betreft dieper dan je denkt. Er zijn ook verschillende mensen en groepen uiteraard, die elk iets anders willen. Als je deze dingetjes allemaal onder controle hebt, dan zullen de mensen zich vrij gelijk verspreiden over de attracties. Queues inkorten kan ook nog op twee manieren: de attractie aanpassen (korter laten duren, extra trein op de coaster, enz.) of met priority passes. De mensen betalen dan ook nog om sneller aan de beurt te zijn ipv klagen over lange wachttijden.kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:51:
[...]
I know, maar die aankleding bestaat ook weer uit een imo redelijk beperkte selectie van losse delen. Ik vind het wel leuk om dingen aan te kleden, maar losse gebouwen maken ga je mij nooit zien doen in een RCT game![]()
[/rant]
Verder is het wel leuk, hoorNee, maar dat zijn gewoon dingen die ik jammer vind. Heb je zo'n geweldig spel, laat je die zaken liggen. Ja: de community, maar naar mijn mening kun je nog steeds beter een bredere base-content hebben en daarop aanvullend de Workshop.
Inderdaad, zit er dik in dat ze geld gaan verdienen met grote content updates. Op zich is er nu al redelijk wat, maar er kan altijd meer bij.FabianGTI schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:35:
Ik gok dat er in de toekomst nog updates komen met extra attracties en scenario onderdelen
Natuurlijk heb ik het over de sandbox, maar ik kom echt niet veel veder dan de helft van een park volzetten met nuttige dingen. Zeker kun je bepaalde dingen 50 keer opnieuw plaatsen maar dat valt op een bepaald moment ook op.Playa del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:06:
[...]
*knip*
[...]
Planet Coaster draait juist om het zelf ontwerpen en bouwen. Dat geeft oneindig veel mogelijkheden, zoals je op YouTube kan zien. Er zijn verder met research meer thema's te onderzoeken. Het lijkt erop dat je nog niet de sandbox mode hebt geprobeerd, waar je alle content kan zien. Gecombineerd met alle losse onderdelen die je op elke plek en positie en in elke kleur kan plaatsen...
[...]
Een attractie als een Coaster kan weinig tot geen mensen trekken als de fear of nausea waarde te hoog (of laag) is. Het spel gaat wat dat betreft dieper dan je denkt. Er zijn ook verschillende mensen en groepen uiteraard, die elk iets anders willen. Als je deze dingetjes allemaal onder controle hebt, dan zullen de mensen zich vrij gelijk verspreiden over de attracties. Queues inkorten kan ook nog op twee manieren: de attractie aanpassen (korter laten duren, extra trein op de coaster, enz.) of met priority passes. De mensen betalen dan ook nog om sneller aan de beurt te zijn ipv klagen over lange wachttijden.
Extra treinen, priority pass, en verschillende soorten achtbanen heb ik ook al. Toch trekken bepaalde attracties onevenredig veel meer mensen dan andere attracties.
Je benoemt niet het punt wat ik eerder aangaf; heb je gekeken naar de testresultaten van de coaster? Als bijvoorbeeld de fear wat te hoog is (gemiddeld), dan zijn er weinig mensen in het park die open staan voor een attractie met die fear-rating. Dat is de grootste factor voor het bepalen of iemand wel of niet naar een attractie toe loopt. Verder speelt de prijs, de wachtrij en de scenery een rol. Je kan heel lang volhouden dat het spel niet deugt, maar het is uiteindelijk een simpel geval van statistiek. De mensen in het spel zijn slechts bits en zijn geprogrammeerd om zich volgens een kansverdeling te verspreiden.kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:22:
[...]
Natuurlijk heb ik het over de sandbox, maar ik kom echt niet veel veder dan de helft van een park volzetten met nuttige dingen. Zeker kun je bepaalde dingen 50 keer opnieuw plaatsen maar dat valt op een bepaald moment ook op.
Extra treinen, priority pass, en verschillende soorten achtbanen heb ik ook al. Toch trekken bepaalde attracties onevenredig veel meer mensen dan andere attracties.
Je hoeft een pretpark niet tot de millimeter vol te zetten met attracties en efficiënte wegen. Je kan ook ergens in het midden een mooi meer bouwen, met een strand of kade met een boulevard. Of een bos tussen twee grote attractites door. Een coaster is vrij groot en kan ook ondergronds.
Maar andersom: had je liever een kleiner gebied voor je park, zodat voor je gevoel je aan alle kanten beperkt werd door ruimte?
En waarom meteen zo overdreven met 50x opnieuw bouwen en dat het dan opvalt? Je kan een carrousel bijvoorbeeld twee keer bouwen. Eén bij de ingang en ééntje bij een gebied met eten en drinken verderop in het park. Dat valt niemand op en is eigenlijk ook normaal. Daarnaast kan je meerdere kleuren van de attracties veranderen. Er zijn met name veel soorten achtbanen, en met meerdere flink grote achtbanen is je park zo vol. Scenery is trouwens niet zo doelloos als je denkt. Het telt mee voor je park rating en trekt daarmee ook bezoekers. Je kan zelfs een succesvol park bouwen met alleen maar scenery en een toegangsprijs.
[ Voor 16% gewijzigd door Playa del C. op 21-11-2016 09:47 ]
Je mist mijn punt echt compleet, nergens zeg ik dat het spel niet deugd en nergens probeer ik dat vol te houdenPlaya del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:37:
[...]
Je benoemt niet het punt wat ik eerder aangaf; heb je gekeken naar de testresultaten van de coaster? Als bijvoorbeeld de fear wat te hoog is (gemiddeld), dan zijn er weinig mensen in het park die open staan voor een attractie met die fear-rating. Dat is de grootste factor voor het bepalen of iemand wel of niet naar een attractie toe loopt. Verder speelt de prijs, de wachtrij en de scenery een rol. Je kan heel lang volhouden dat het spel niet deugt, maar het is uiteindelijk een simpel geval van statistiek. De mensen in het spel zijn slechts bits en zijn geprogrammeerd om zich volgens een kansverdeling te verspreiden.
Je hoeft een pretpark niet tot de millimeter vol te zetten met attracties en efficiënte wegen. Je kan ook ergens in het midden een mooi meer bouwen, met een strand of kade met een boulevard. Of een bos tussen twee grote attractites door. Een coaster is vrij groot en kan ook ondergronds.
Maar andersom: had je liever een kleiner gebied voor je park, zodat voor je gevoel je aan alle kanten beperkt werd door ruimte?
Mijn punt is, en blijft, dat er te weinig content is in de basegame om een volledig park vol te zetten met een redelijke dichtheid en variëteit aan attracties. Dat is een mening, het kan goed zijn dat iemand anders wel een park vol krijgen met puur de elementen die er nu in zitten maar mij lukt dat niet
Dat is dus juist geen mening. Het is jouw mening dat het jouw niet lukt. Het is echter een feit dat er genoeg content in het spel zit om een park vol te zetten met unieke onderdelen. Op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden.kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:47:
[...]
Je mist mijn punt echt compleet, nergens zeg ik dat het spel niet deugd en nergens probeer ik dat vol te houdenMijn park is echt niet volledig uitgedacht en heeft zeker de elementen die je benoemd, dus ik begrijp het probleem niet echt.
Mijn punt is, en blijft, dat er te weinig content is in de basegame om een volledig park vol te zetten met een redelijke dichtheid en variëteit aan attracties. Dat is een mening, het kan goed zijn dat iemand anders wel een park vol krijgen met puur de elementen die er nu in zitten maar mij lukt dat niet
Ik mis je punt niet, je hebt eerst duidelijk gemaakt dat attracties niet evenveel bezoekers trokken en dat die balans niet in orde is. Leg ik uit waardoor dit komt, zeg je nog een keer dat het niet aan jou ligt, maar aan het spel.
In dit topic kan je alle keybinds terugvinden.Markimoo schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:30:
Ik heb dit spel gisteren gekocht en geïnstalleerd, maar heeft iemand een mooie handleiding van de besturing?
Prima, let's agree to disagreePlaya del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:58:
[...]
Dat is dus juist geen mening. Het is jouw mening dat het jouw niet lukt. Het is echter een feit dat er genoeg content in het spel zit om een park vol te zetten met unieke onderdelen. Op internet zijn genoeg voorbeelden te vinden.
Ik mis je punt niet, je hebt eerst duidelijk gemaakt dat attracties niet evenveel bezoekers trokken en dat die balans niet in orde is. Leg ik uit waardoor dit komt, zeg je nog een keer dat het niet aan jou ligt, maar aan het spel.
Iedereen mag het spel spelen zoals je zelf wilt.
Precies, zo gaat dat tegenwoordig in een discussie. Als iemand gelijk heeft, gewoon volhouden dat het je mening is en dat je het oneens bent.kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:01:
[...]
Prima, let's agree to disagree![]()
Iedereen mag het spel spelen zoals je zelf wilt.
Volgens wiki:
er zijn 31 verschillende 'rides' (die je in principe ook allemaal dubbel kan plaatsen in verschillende kleuren en met verschillende scenery)
er zijn 28 verschillende soorten 'coasters' (die nog veel flexiber en groter zijn dan een ride)
er zijn een tiental verschillende soorten van shops, waarvan er vijf ook veel gebruikt worden. Met name shops zijn qua uiterlijk goed te variëren.
Als je dit allemaal optelt, inclusief scenery en een enorme content aan building-onderdelen en allerlei verschillende soorten wegen, terrein-aanpassingen, enz. dan is er voor een vanilla release genoeg content. Daarnaast is er nog de workshop en er komt ongetwijfeld met regelmaat een DLC met nieuwe content.
Bovenstaande is nog zonder creatief te denken.
Ik heb gewoon geen zin om een discussie te voeren over iets onnozels als dit, ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken dan mijn gelijk krijgen. Voor de laatste keer: IK vind dat er te weinig content is.Playa del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:25:
[...]
Precies, zo gaat dat tegenwoordig in een discussie. Als iemand gelijk heeft, gewoon volhouden dat het je mening is en dat je het oneens bent.
Volgens wiki:
er zijn 31 verschillende 'rides' (die je in principe ook allemaal dubbel kan plaatsen in verschillende kleuren en met verschillende scenery)
er zijn 28 verschillende soorten 'coasters' (die nog veel flexiber en groter zijn dan een ride)
er zijn een tiental verschillende soorten van shops, waarvan er vijf ook veel gebruikt worden. Met name shops zijn qua uiterlijk goed te variëren.
Als je dit allemaal optelt, inclusief scenery en een enorme content aan building-onderdelen en allerlei verschillende soorten wegen, terrein-aanpassingen, enz. dan is er voor een vanilla release genoeg content. Daarnaast is er nog de workshop en er komt ongetwijfeld met regelmaat een DLC met nieuwe content.
Bovenstaande is nog zonder creatief te denken.
"ik": dus niet iemand anders.
"vind": dus een mening.
Klaar, zo simpel is het. Daar ga ik geen discussie over voeren, daar hoef ik me niet in te verdedigen. Dat jij het prima vind 2x een gigantisch reuzenrad te plaatsen in hetzelfde park is je eigen keuze, ik wil het graag divers houden en ga dat dus niet doen. Heb overigens ook nog nooit een park gezien waar je 2 dezelfde rides hebt met een ander decor, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis over pretparken liggen
Ook bij mijn park heb ik gezien dat attracties die goed scoren (met name die wat verder achterin het park liggen, soms met moeite mensen trekken, terwijl je voorin het park over de koppen kunt lopen. Oplossing die ik dacht te gebruiken is een gratis! monorail voorin het park. Maar helaas, gasten blijken dit met name toch te gebruiken als een attractie omdat ik nog steeds het overgrote deel zie van dat het te saai is. Tja... Wat verwacht je dan
Uiteindelijk is het gelukt door de uitgangen van bepaalde attracties zo te plaatsen dat er een stroming naar achterin het park op gang kwam. De monorail weer gesloopt, dat voegde niets toe. Met moeite was de achtbaan uiteindelijk toch winstgevend te maken. (Excitement: 5.8, Fear: 2 Nausea: 1.5)
[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 21-11-2016 10:49 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ja dat was dus wat ik zocht. Jammer dat je wel maar 1 rollercoaster per item kan opslaan. Moet dus alsnog de Joris en de Draak opsplitsen maar voorruit de scenery kan meeAkaendra schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:44:
[...]
rechtsonderin zit een rechthoekje waarmee je dingen kan selecteren. dat neemt automatisch gebouwen/props ook mee.Moest zelf ook even zoeken toen ik mijn kleine mijnachtbaan af had, maar is uiteindelijk wel gelukt.
Dat weet ik wel, maar voor het opslaan als blueprint dacht ik dus dat het op het stationsgrid gebouwd moest zijn, zoals hierboven vermeld moet je gewoon multi selection doen en dan als blueprint opslaanPlaya del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:06:
[...]
Het hoeft ook niet letterlijk gekoppeld te zijn aan de attractie. Elke scenery in de buurt van een bezoeker en attractie telt automatisch mee voor de scenery rating. Ook voor een wachtrij. Je kan bijvoorbeeld wat bomen en bosjes langs een queue zetten en dan zie je na een tijdje ook al dat de scenery rating gestegen is.
Helemaal waar, maar ik heb nog nooit een park gezien waar 28 rides en 25 achtbanen staan....kuusj98 schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:34:
[...]
Ik heb gewoon geen zin om een discussie te voeren over iets onnozels als dit, ik heb wel andere dingen om me zorgen over te maken dan mijn gelijk krijgen. Voor de laatste keer: IK vind dat er te weinig content is.
"ik": dus niet iemand anders.
"vind": dus een mening.
Klaar, zo simpel is het. Daar ga ik geen discussie over voeren, daar hoef ik me niet in te verdedigen. Dat jij het prima vind 2x een gigantisch reuzenrad te plaatsen in hetzelfde park is je eigen keuze, ik wil het graag divers houden en ga dat dus niet doen. Heb overigens ook nog nooit een park gezien waar je 2 dezelfde rides hebt met een ander decor, maar dat zal wel aan mijn gebrek aan kennis over pretparken liggen
Ja alles gehaald met 3 sterren. Heel vreemd. Ben verder toch druk met de sandbox. Maar mijn vriendin vind de carriere ook leuk.ShitHappens schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:23:
[...]
Zeker weten dat je voor het eerste park alle opdrachten hebt? Dus alledrie de setjes?
Six flags magic mountain heeft 19 achtbanen staan.jannes_beterams schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:21:
[...]
Helemaal waar, maar ik heb nog nooit een park gezien waar 28 rides en 25 achtbanen staan....
in totaal heeft het park ongeveer 48 attracties staan.
Komt toch redelijk in de buurt he
Linker muisknopsteejt schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:42:
Heeft er iemand een idee hoe je de stations van je coasters etc langer kan maken?
Die zocht ik ook nog. Langere treinen is beter. Wat ook nog lastig blijkt te zijn is de blocksection op de juiste plaats zetten. Als de timing niet juist is staat een trein daar (lang) te wachten.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Talen:
Nederlands Niet ondersteund
het is er dus niet in het Nederlands
bron: http://store.steampowered.com/app/493340/?l=dutch
[ Voor 51% gewijzigd door Sporedd op 21-11-2016 13:08 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
Ik weet niet wat de ratings van je andere achtbanen zijn, maar de excitement en fear zijn in je voorbeeld vrij laag. Als er ergens anders in je park één of meerdere attracties zijn met ratings die beter aansluiten op de wensen van de gasten, dan gaan ze daar eerder en vaker naar toe.SanderTje! schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:44:
Laten we weer on-topic gaan. En tja, een mening is een mening - net zoals smaken verschillen. Valt niet over te twisten.
Ook bij mijn park heb ik gezien dat attracties die goed scoren (met name die wat verder achterin het park liggen, soms met moeite mensen trekken, terwijl je voorin het park over de koppen kunt lopen. Oplossing die ik dacht te gebruiken is een gratis! monorail voorin het park. Maar helaas, gasten blijken dit met name toch te gebruiken als een attractie omdat ik nog steeds het overgrote deel zie van dat het te saai is. Tja... Wat verwacht je danIn het begin van het park werd het zo druk dat de game engine daar wat moeite leek te hebben om de verkeersstromen goed te verdelen.
Uiteindelijk is het gelukt door de uitgangen van bepaalde attracties zo te plaatsen dat er een stroming naar achterin het park op gang kwam. De monorail weer gesloopt, dat voegde niets toe. Met moeite was de achtbaan uiteindelijk toch winstgevend te maken. (Excitement: 5.8, Fear: 2 Nausea: 1.5)
Het aantal mensen bij een attractie heeft niks te maken met de route of ligging van een attractie. Elke bezoeker weet 'automatisch' welke attracties er in een park zijn en naar welke ze toe willen, gebaseerd op de ratings en hun wensen. Daarna lopen ze daar naar toe, ongeacht de route of de afstand. Als ze dorst krijgen, kopen ze onderweg wel drinken, maar daarna gaan ze alsnog naar hun persoonlijke doel.
Een monorail is verder inderdaad gewoon een attractie. De AI van alle bezoekers denkt niet letterlijk zoals ons... dat het misschien handig is om via de monorail naar een achtbaan verderop te gaan. Het spel is eigenlijk puur een simulatie en de mensen op je scherm zijn daar een weergave van.
Mars18 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:03:
Wil het samen met mijn vrouw gaan spelen, is het ook speelbaar in het Nederlands?
Voor zover ik weet niet. Maar daar zal vast snel verandering in komen, met een mod of via patch/DLC.Sporedd schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:07:
Haha dat is het eerste wat mijn vriendin vroeg. Ik heb alleen nog geen onderzoek gedaan.
[ Voor 60% gewijzigd door Playa del C. op 21-11-2016 13:09 ]
ZondePlaya del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:08:
[...]
[...]
Voor zover ik weet niet. Maar daar zal vast snel verandering in komen, met een mod of via patch/DLC.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Zal misschien nog wel komen. genoeg mensen die zich aanmelden om te helpen met vertalingen etc
https://forums.planetcoas...ur!-Hallo!-%C2%A1Hola!-Oi!
of er is al ergens een NL vertaling aanwezig in dat topic. Zou goed kunnen.
Zo zien ze het inderdaad, maar heb je het filmpje gezien van de devs van Planet Coaster? Daarin werd aangekondigd dat gasten echt zouden nadenken over hoe ze een bepaalde route afleggen en afhankelijk van de afstand zouden kiezen voor de benenwagen of een voertuig zoals de monorail. Met dat in het achterhoofd hoopte ik dat zo'n monorail de drempel zou verlagen. Maar goed, iets te optimistisch. Misschien komt dat nogPlaya del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:08:
[...]
[...]
Een monorail is verder inderdaad gewoon een attractie. De AI van alle bezoekers denkt niet letterlijk zoals ons... dat het misschien handig is om via de monorail naar een achtbaan verderop te gaan. Het spel is eigenlijk puur een simulatie en de mensen op je scherm zijn daar een weergave van.
raar, mijn treinen worden volop gebruikt om naar andere attracties te gaan. Het staat zelfs in hun berichten box. Gebruikt "A" om naar "B" te gaan.SanderTje! schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
[...]
Zo zien ze het inderdaad, maar heb je het filmpje gezien van de devs van Planet Coaster? Daarin werd aangekondigd dat gasten echt zouden nadenken over hoe ze een bepaalde route afleggen en afhankelijk van de afstand zouden kiezen voor de benenwagen of een voertuig zoals de monorail. Met dat in het achterhoofd hoopte ik dat zo'n monorail de drempel zou verlagen. Maar goed, iets te optimistisch. Misschien komt dat nog
SanderTje! schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:10:
[...]
Zo zien ze het inderdaad, maar heb je het filmpje gezien van de devs van Planet Coaster? Daarin werd aangekondigd dat gasten echt zouden nadenken over hoe ze een bepaalde route afleggen en afhankelijk van de afstand zouden kiezen voor de benenwagen of een voertuig zoals de monorail. Met dat in het achterhoofd hoopte ik dat zo'n monorail de drempel zou verlagen. Maar goed, iets te optimistisch. Misschien komt dat nog
Hmmm... Dat is op zich goed nieuws. Zit dus wel in het spel zo te horen... Het lijkt er dan meer op dat ze helemaal niet naar 'B' willen gaan en dus 'A' gebruiken als attractie. Interessant dit.rejer schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:57:
[...]
raar, mijn treinen worden volop gebruikt om naar andere attracties te gaan. Het staat zelfs in hun berichten box. Gebruikt "A" om naar "B" te gaan.
Je zou het kunnen testen door vanaf een save alle attracties behalve die ene ('B') te verwijderen. Als die attractie niet al te gekke ratings heeft, dan moeten er genoeg mensen zijn die met de monorail naar die attractie gaan.
Wil het toch echt "even" proberen.
Signature
Mijn vraag is of je straks of nu al via de steam workshop ook custom objects kan downloaden (zoals bijvoorbeeld een cola automaat). Dit kon altijd in RCT3 d.m.v. mods
Bij mij gaan ze toen ik dit teste een tijd geleden gewoon met de trein naar B toe terwijl er alleen maar een lege attractie stond zonder decoratie's.Playa del C. schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:28:
[...]
[...]
Hmmm... Dat is op zich goed nieuws. Zit dus wel in het spel zo te horen... Het lijkt er dan meer op dat ze helemaal niet naar 'B' willen gaan en dus 'A' gebruiken als attractie. Interessant dit.
Je zou het kunnen testen door vanaf een save alle attracties behalve die ene ('B') te verwijderen. Als die attractie niet al te gekke ratings heeft, dan moeten er genoeg mensen zijn die met de monorail naar die attractie gaan.
Ik heb 4 stations(5 treinen). Ook blijven ze zitten tot ze bij de juiste station komen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <entry key="BuildingPartName_SH_Food_Pizza" translation="Pizza Penitentiary"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Food_IceCream" translation="Cosmic Cow Ice Cream"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Food_Dough" translation="Missy Good"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Drink_Smoothie" translation="Pipshot Smoothies"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Drink_Soda" translation="Gulpee Soda"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Drink_Water" translation="Pipshot Water"/> <entry key="BuildingPartName_SH_Drink_Juice" translation="Pipshot Juice"/> <entry key="Train_HTG" translation="Hop The Gaps"/> <entry key="Train_Hart" translation="Heartliner"/> <entry key="Train_TK_010_CableHookCar" translation="Track 10 Cable Lift Hook Car"/> <entry key="Train_TK_010_CatchCar" translation="Track 10 Catch Car"/> <entry key="TrackElementTool_PhotoSection" translation="<font color='accent'>Photo Section</font> Photographs guests on trains as they pass."/> <entry key="Guest_Thought_ToiletCritical_Natural_Child_04" translation="It's wee wee time!"/> <entry key="Guest_Thought_ParkExit_Unhappy_Refund_Teen_02" translation="This Park was definitely not worth it. REFUND TIME!"/> <entry key="TagRegion_RN_Tundra" translation="Tundra"/> |
ik heb een game waar al meer als 20 uur in zit en daar stoppen dingen nu gewoon.
zoals een log flume die gewoon volle rijen heeft maar niet wil starten, coaster hetzelfde, track ride ook.
het enige wat helpt is de attractie sluiten en heropenen

verder tot nu toe top spel, echt het ouwe RCT gevoel
draait ook zeer soepel op een i7 6700 en GTX1060 (lapotp) met inmiddels toch 4800 gasten binnen.
vooral de workshop is echt een uitkomst, geen uren bouwen, maar wel vette scenery
[ Voor 8% gewijzigd door Denniz0229 op 21-11-2016 20:27 ]
dat had ik ook met een log flume, geen idee waarom.Denniz0229 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:24:
Bij mij is het spel kapot denk ik.
ik heb een game waar al meer als 20 uur in zit en daar stoppen dingen nu gewoon.
zoals een log flume die gewoon volle rijen heeft maar niet wil starten, coaster hetzelfde, track ride ook.
het enige wat helpt is de attractie sluiten en heropenen
extra inspecties haalde niks uit, sluiten/openen werkte als enige idd
Ik heb dus nog niet alle gebouwen geplaatst (heb ze namelijk in stukken opgedeeld maar je kunt ze dus niet zo makkelijk weer samenvoegen helaas

[ Voor 23% gewijzigd door harley op 21-11-2016 22:26 ]
Gaat inderdaad met name om ontwerpen en bouwen. Geld speelt op zich wel een rol, maar is geen uitdaging inderdaad.Tennisbal schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:00:
Ik wilde het spel kopen maar lees nu overal het spel wbt management totaal geen uitdaging heeft. Erg jammer, ik wil gewoon failliet kunnen gaan bij falen.
Het is aan de andere kant ook wel minder als je na uren bouwen aan een episch park ... failliet gaat. Heeft alsnog inderdaad ook mijn voorkeur. Is wel erg lastig om dat te balanceren. Ik denk dat het uiteindelijk toch altijd weer uitdraait op dikke winst met je park en dus wordt je hoe dan ook onverslaanbaar.
Ook al heeft een serieuze moeilijkheidsgraad ook altijd sterk mijn voorkeur, ik moet zeggen dat dit spel toch wel veel waar voor je geld geeft. Je hoeft het natuurlijk niet te kopen, maar ik zou zeggen, laat je niet teveel weerhouden door dit ene argument. Ook creatief bouwen kan erg leuk zijn. Ik dacht er net zo over als jij, maar heb toch veel meer plezier van het spel dan ik had verwacht. Daarnaast is het spel op zich goed, dus je sponsort met een aankoop een dev-team.
Hier heb ik ook veel last van en na het 'gereset' te hebben begint het probleem 5 minuten weer...Denniz0229 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:24:
Bij mij is het spel kapot denk ik.
het enige wat helpt is de attractie sluiten en heropenen![]()
verder tot nu toe top spel, echt het ouwe RCT gevoel![]()
draait ook zeer soepel op een i7 6700 en GTX1060 (lapotp) met inmiddels toch 4800 gasten binnen.
vooral de workshop is echt een uitkomst, geen uren bouwen, maar wel vette scenery
En zo heb ik een monorail met 20 trains en 7 stations met dikke wachtrijen bij bijna elke station, maar de trains laten geen mensen in of uitstappen, ze stoppem en rijden weer verer.. nogal buggy...
En daarnaast met de monorail ook al het probleem gehad dat de trains vast zitten en er op een gegeven moment alle 6 trains achter elkaar staan maar niet verder willen omdat de voorste niet verder wilt. En dat terwijl er mensen op het station en de volgende stations wachten. De train/monmorail is verder niet stuk en inspectie door een engineer maakt ook niks uit. Ff 'resetten' en even later begint het probleempje weer...
[ Voor 20% gewijzigd door Steelo op 21-11-2016 22:38 ]
Ltrz,....
Krijg er inderdaad een RCT gevoel bij, maar ik weet nog niet of ik dit beter vindt dan Parkitect of niet. Beide hebben hun charmes.
Signature
Ligt er aan welke modus je speelt. Er zijn er 3 waarvan 1 een sandbox (zonder uitdaging). De andere 2 hebben echt wel uitdagingen. Je moet of doelen zien te halen in een bestaand park (en ondertussen niet failliet gaan) of zelf een park opbouwen, waarbij je bonussen kan verdienen (en nog steeds niet failliet proberen te gaan).Tennisbal schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:00:
Ik wilde het spel kopen maar lees nu overal het spel wbt management totaal geen uitdaging heeft. Erg jammer, ik wil gewoon failliet kunnen gaan bij falen.
Ik zat gisteren in een park (weet even de modus niet meer, maar dat western park met al die zwarte kubussen er in), waar toch ineens mn geld op was en bezoekersaantallen terug liepen. Vind het best een uitdaging om dat weer onder controle te krijgen.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
De mensen in mijn park zijn wel een beetje watjes hoor. Van sky high de grond in en loopings zijn ze niet echt onder de indruk, maar als er een bochtje in zit of een schuine baan dan zijn ze doodsbang : ? Er wil nu dus niemand in mijn schitterende coaster
[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 22-11-2016 12:06 ]
Afhankelijk van het type coaster willen mensen niet tegen de rand van de karretjes gedrukt worden. Dus als er veel horizontale G-krachten op zitten schiet de angst en misselijkheid omhoog. Dus in de bochten ofwel de snelheid eruit halen, ofwel de rails zo draaien dat de g-krachten verticaal worden. (dat ze dus in hun stoel worden gedrukt en niet tegen de rand)[b][message=49214117,noline]De mensen in mijn park zijn wel een beetje watjes hoor. Van sky high de grond in en loopings zijn ze niet echt onder de indruk, maar als er een bochtje in zit of een schuine baan dan zijn ze doodsbang : ? Er wil nu dus niemand in mijn schitterende coaster
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Heb je de Heatmaps gebruikt? Hier kun je zien waar de pijnpunten zitten, heel handigBeakzz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:05:
De eerste map op medium is in ieder geval geen uitdaging, want toen ik gisteren een rollercoaster aan het bouwen was op de 1e speelsnelheid had ik toen die klaar was 2 x zoveel geld als toen ik er aan begon![]()
De mensen in mijn park zijn wel een beetje watjes hoor. Van sky high de grond in en loopings zijn ze niet echt onder de indruk, maar als er een bochtje in zit of een schuine baan dan zijn ze doodsbang : ? Er wil nu dus niemand in mijn schitterende coaster
...