Ja, het is wel een euvel van Planet Coaster inderdaad dat performance niet optimaal is geregeld. Bij mij komen GPU en CPU elk niet boven de 80% uit.JeVader schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:48:
Hebben meer mensen er last van dat de slechte framerate van het spel ervoor zorgt dat je er minder zin in hebt?
In het begin bouw ik mijn park vol liefde helemaal vol maar als je op 2500 mensen of meer zit komt de framerate ook niet boven de 30 fps uit!
Nou heb ik niet de meest dikke pc ooit (i5-6500 en GTX-970 + SSD). Ook op LOW settings haal ik niet boven de 30fps helaas.
Nou dacht ik, ligt dit aan mijn pc? Nou niet dus want op mijn werk hebben we hele dikke game pc's staan (beste i7 die er is en GTX 1080) en die ook halen amper 40 fps met hetzelfde park.
Ik hoop dat ze dit in de toekomst fixen want op deze manier kan ik mijn parken nooit 'af' maken als ik op de helft al een slechte framerate krijg.
Voorderest een geweldig spel trouwens!!
Vind het nog wel speelbaar overigens, 1920x1200 op Medium, gem. 50 fps met 2500 bezoekers.
Wat ik een veel groter issue vind is het path finding probleem, dat is echt heel hinderlijk. De attractie die het meeste mensen aantrekt heeft een grote groep mensen voor de wachtrij lopen waarbij ze pas aan het begin van de wachtrij achter 1 van de volgende komen:
- Ik heb geen geld genoeg: gasten zijn dus niet op de hoogte van de prijzen van attracties en nemen geen preventieve maatregelen, ook al staat er een ATM naast de wachtrij)
- Zo lang wil ik niet wachten: de queuetijd is 1 minuut volgens de stats, dat is heel gek dat je dan deze melding krijgt terwijl er andere attracties zijn waar het 10 minuten is en daar stappen mensen vrolijk de rij in
- De rij is vol: ook een bijzondere melding, er is genoeg ruimte voor iedereen die erin wil, maar mensen stappen niet door.
Gevolg: massa's mensen voor deze queue waarvan een klein deel erin gaat en het grootste deel tot aan de drempel van de queue loopt en er dan op een of andere manier 'achter komen' dat ze niet de attractie in willen.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080