Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Er is (vooralsnog) geen Europese versie!SgtStrider schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:26:
Dat is nieuw voor mij, dus de Europese versie is een gecripplede variant?
Misschien is dit een tactiek om te zorgen dat de S6 Edge+ beter verkoopt in Europa?
Verwijderd
Wilde vragen heb je de Note 5 920C nog besteld of zit je nog steeds in twijfel?
Zelf heb ik de 920I dus ook ik liep tegen het Kpn netwerk aan.
ik wacht nog even op ervaringen, de één zegt dat de 20b band er wel in zit.. en de Nederlandse taal vind ik ook wel fijn.
Of misschien ga ik de S6 wel gebruiken tot juli .. en dan kan ik verlengen
Verwijderd
Iets wat ik eigenlijk niet had verwacht.
Heb twee simkaarten, KPN en T-mobile en beide 4G ontvangst.
Verwijderd
Zit jij bij Kpn in de buurt van de randstad dan? Ik zit in Zeeland en heb via Kpn geen 4G
Al moet ik zeggen geen klagen met de Note 5 920I echt wel een fijn toestel en via global weinig
voor betaald en snel geleverd.
Update 22.10.2015:
Vandaag te horen gekregen dat ze opeens pas weer over 2 dagen voorradig zijn
[ Voor 37% gewijzigd door fwawer op 22-10-2015 21:29 ]
Verwijderd
Ja zo was dat ook bij mij met de Note 5 alles was netjes verpakt.De ervaring die ik had was dat het een dag of 2 duurde voor dat je track en trace kreeg dus je moet wel geduld hebben.En daarna was de track en trace goed te volgen in ieder geval niks mis mee en ook geen extra kosten achteraf vanwege invoer rechten.
Klopt, mijn order staat al 5 dagen op procesing. Lijkt wel als je geen prority delivery kiest het rustig aan gedaan wordt haha. Maar goed 9 dagen vanaf de besteldatum is nog acceptabelVerwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:46:
Fwawer,
Ja zo was dat ook bij mij met de Note 5 alles was netjes verpakt.De ervaring die ik had was dat het een dag of 2 duurde voor dat je track en trace kreeg dus je moet wel geduld hebben.En daarna was de track en trace goed te volgen in ieder geval niks mis mee en ook geen extra kosten achteraf vanwege invoer rechten.
Verwijderd
zeker niet van dit adres. Ik denk dat ik een tablet ook via hun zou doen mits het goedkoper is
als op andere sites.
Kan je dan meteen laten weten of alles werkt.. 4g enzo?fwawer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:13:
Wat ik hier op het forum lees is dat als je landelijke dekking bij KPN/Vodafone wilt je band 20 nodig hebt. Dat biedt de i versie niet en de c wel. Bij t-mobile schijn je de band 20 niet nodig te hebben waardoor er meerdere toestellen ondersteuning voor 4g bieden. Maar voor zover ik weet heeft er nog niemand de c versie op KPN geprobeerd. Ik hoop mijn simkaart vrijdag in de N920c te mogen plaatsen...
En ook of de Nederlandse taal er tussen staat?
Verwijderd
Ik ben ook echt benieuwd of deze Note N920c de B20 band ondersteund dan kunnen we daar in de toekomst
ook rekening mee houden als we weer een ander toestel zouden kopen.Ik zag bij global dat er toch veel toestellen zijn op papier de 800 mhz ondersteunen.
Verwijderd
Ook wacht ik nog even tot de Kerst, of de Note 5 toch noch naar NL komt (Europa model: N920F??) en dan liefst met 64GB...
Anders zal ik toch wel een N920C 64GB in Dubai gaan halen, (MyGSM Dubai, €630.00, nieuw, in the box, in stock, en cash on delivery), plus Transavia op en neer voor €300.00...
eGlobal verkoopt de N920C 32GB voor €599.99, maar heeft alleen de 32GB, geen 64GB.
MyGSM: N920C 32GB - €514.00
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 12:17 ]
Verwijderd
Als alles zou kloppen bij de 920C kan je altijd nog overwegen om de telefoon te bestellen scheelt
je in ieder geval 300 euro met Transavia. En inderdaad de 64GB is wel aantrekkelijker en qua prijs is de
64GB wel beter als de 32GB variant.....
Maar ik denk als de 64GB naar Nederland dat ze wel de hoofdprijs voor zo'n toestel zullen vragen.
Welk model raden jullie dan aan?
Verwijderd
2G GSM GSM850, GSM900, DCS1800, PCS1900
3G UMTS B1 (2100), B2 (1900), B5 (850), B8 (900)
4G FDD LTE B1(2100), B2(1900), B3(1800), B4(AWS), B5(850), B7(2600), B8(900), B12(700), B17(700), B18(800), B19 (800), B20(800), B26(800)
De Samsung Note 5 - SM-N920C heeft precies dezelfde frequencies als the S6, en is met 64GB alleen te koop in Dubai, en andere Mid-Oost landen. 4G is OK, 4G+ niet zeker.
Verschillende online shops verkopen de Note 5 N-920C 64GB voor ongeveer €600.00. In de shops, is het iets meer.
Een model N920i, met 64GB, en 4G+, is te krijg in Singapore voor ongeveer €630.00, maar heeft geen B20(800) - KPN. Zie Samsung Singapore.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 18:17 ]
Maar bij welke webshops kan je de 64gb bestellen dan?
Want ik zie bij sommige websites wel een 64gb versie maar dan staat er alleen SM-N920 (dus geen C)
Dear Customer ,
Thank you for your message.
With regard to your inquiry. Please be kindly informed, that Samsung Galaxy Note 5 N920C 4G LTE 32GB SIM FREE/ UNLOCKED - Black CODE: CMOBSAM00518 has multi-languages menu settings and shold have Dutch language as well.
Should you have any further inquiries, please feel free to contact us.
Best Regards,
eGlobal Central EU
[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 20-10-2015 19:46 ]
Verwijderd
1. Is alleen te koop met 64GB in Dubai, (en andere Mid-Oost landen) bij o.a. (www.MyGSM.me, in de shop, en nog andere online Dubai retailers: www.awok.com, en www.mobileshop.ae (die heeft zelfs een Note 5 met 128GB??), maar beide online shops geven niet aan of dit nu de N-920C is of een ander model is. Ik wacht op hun antwoord,,,
2. Volgens Samsung Dubai, MyGSM, en eGlobal, zijn alle SM-N920C, helemaal "unlocked", alhoewel Samsung toch aanraadt om even 10 minuten met een locale SIM te bellen voordat het toestal naar het buitenland gaat. Ook zou Samsung eventueel kunnen helpen met een "unlock code" via email, mocht het mis gaan.
3. Volgens Samsung Dubai, MyGSM, eGlobal, etc., heeft de Note 5 SM-N920C alle talen, ook Nederlands, "out of the box"
4, De SM-N920C heeft precies dezelfde frequencies als de Nederlandse Samsung Galaxy S6 Edge+ 32GB (SM-G928FZDAPHN). Dus, in principe, zou 4G KPN met B20(800) moeten werken...
Conclusie:
Om bovengenoemde vragen uiteindelijk te beantwoorden, wil ik nog even wachten tot dat Nederlandse gebruikers kunnen bevestigen wat hun SM-N920C 64GB wel of niet kan doen: zie 2), 3) en 4) hierboven.
Peter
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2015 21:56 ]
Als je antwoord hebt, let me know. Wil heel graag een Note 5 want anders moet ik uitwijken naar een Sony.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:36:
Betreft de SM-920C:
1. Is alleen te koop met 64GB in Dubai (www.MyGSM.me, in de shop, en nog andere online Dubai retailers: www.awok.com, en www.mobileshop.ae (die heeft zelfs een Note 5 met 128GB??), maar beide online shops geven niet aan of dit nu de N-920C is of een ander model. Ik wacht op hun antwoord,,,
Ik kreeg de telefoon al geroot van eglobal, dat is zeker. Ik heb alleen op dat moment niet de Knox counter gecontroleerd. Het klopt ook dat ik de telefoon daarna zelf nogmaals geroot heb (op een schone rom). Aangezien er geen manier is om de Note 5 te rooten zonder Knox te triggeren, ga ik ervan uit dat de counter al op 0x1 stond toen ik de telefoon van Eglobal kreeg.henklbr schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:29:
[...]
Je schrijft: "toen ik zelf geroot had"...
Daarom is Knox getriggered!
Verwijderd
Die 64GB variant is met 600 euro een goede prijs in dubai. Ik denk beter dan de 32GB bij global(is ongeveer net zo duur).
Eigenlijk zou je als je van plan was naar Dubai te gaan kijken of er meer mensen zijn die zo'n telefoon
zouden willen hebben om misschien gezamelijk de kosten te delen.
En hoe zou je zitten met je invoer rechten als je door de douane wordt aanghouden?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 10:45 ]
Verwijderd
Mag die gelijk langs de douane lopen en belasting betalen.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:58:
PeterXu,
Die 64GB variant is met 600 euro een goede prijs in dubai. Ik denk beter dan de 32GB bij global(is ongeveer net zo duur).
Eigenlijk zou je als je van plan was naar Dubai te gaan kijken of er meer mensen zijn die zo'n telefoon
zouden willen hebben om misschien gezamelijk de kosten te delen.
Op zich hoef ik geen 4G+. Zolang ik maar wel gewoon 4G heb.
Verwijderd
Wat ik me afvraag zou je altijd via Global kunnen bestellen zonder invoer rechten te betalen of moet je geluk
hebben dat de douane je er "net niet uitpikt" voor invoer rechten.
Verwijderd
Ik denk met 4G is ook de regio waar je zit als ik de kaart bekijk met de masten van Kpn en Vodafone.
Verwijderd
Ze schermen ermee dat de prijs die op de site staat ook daadwerkelijk de finale prijs is. Mijn broer heeft er ooit een mobiel gehaald een paar jaar geleden. Hij kreeg hem toen inderdaad zonder extra invoerrechten binnen. Wat wel vreemd was is dat er op de verpakking stond dat er telefoononderdelen of iets dergelijks in zat twv een paar 2 tientjes. En dit schijnen ze al een aantal jaren zo te doen. Dit is natuurlijk gewoon belastingontduiking lijkt mij? Vreemd ook dat ze nooit tegen de lamp lijken te lopen bij de douane. Ook bij sommige users hier las ik dat en ook bij sommige reviews op Trustpilot. Ik zou bijna denken dat ze onder een hoedje spelen met de douaniers.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:54:
David Y,
Wat ik me afvraag zou je altijd via Global kunnen bestellen zonder invoer rechten te betalen of moet je geluk
hebben dat de douane je er "net niet uitpikt" voor invoer rechten.
https://nl.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 11:16 ]
Dat mijn beste is NIET de note 5. Dat is de note Edge die volgens mij gewoon verkrijgbaar is in NL.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:59:
En zou dit een goede prijs zijn dan?
http://www.eglobalcentral...915g-mobile-black-en.html
Verwijderd
Dat klopt inderdaad maar als je de prijzen ziet scheelt het wel enorm in prijs, maar dit even ter zijde.
Oké, ik denk ik attendeer je daar even opVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:19:
Mrjraider,
Dat klopt inderdaad maar als je de prijzen ziet scheelt het wel enorm in prijs, maar dit even ter zijde.
Daarbij dien je wel rekening te houden met het feit dat de N5 wel een toestel is uit 2015/2016 en de note edge van 2014/2015. Er is dus sprake van prijsverlaging.
Verwijderd
Nu moet ik wel zeggen dat als het goedkoper kan voor een dure telefoon dat ik daar wel een
voorstander van ben. Als Global het onder die noemer wil versturen is dat natuurlijk hun risico.
Het is volgens mij gewoon eerlijke handel en het is niet gestolen en of het belastingontduiking is
weet ik eigenlijk niet?
Wie weet hebben ze inderdaad afspraken met de douane.
soulfly als je wat nieuws hebt toe te voegen aan je laatste bericht.. zou je dan je bericht kunnen wijzigen?Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:34:
David Y,
Nu moet ik wel zeggen dat als het goedkoper kan voor een dure telefoon dat ik daar wel een
voorstander van ben. Als Global het onder die noemer wil versturen is dat natuurlijk hun risico.
Het is volgens mij gewoon eerlijke handel en het is niet gestolen en of het belastingontduiking is
weet ik eigenlijk niet?
Wie weet hebben ze inderdaad afspraken met de douane.
Nu heb je 3 post van jou onderelkaar.. en daarna weer 2...
Beetje onoverzichtelijk
Verwijderd
Ja is goed zal er rekening mee houden en het allemaal in 1 bericht zetten voor een beter
overzicht.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 12:31 ]
Verwijderd
Maar... de douane let er toch soms toch op, of het toestel echt uit de UK komt, en als zij het toch openmaken, en zien dat het uit bv, uit Hong Kong komt, dan ben je de pineut, alhoewel eGlobal dan toch invoerrechten en btw zouden vergoeden. Lees dit op de voorwaarden van eGlobal.
Mijn probleem met eGlobal is niet zo zeer het gesjoemel met de douane, maar het feit dan hun mobieltjes soms al "geroot" zijn... Zie postings van GoeniGoeGoe.
Verwijderd
Maar wat zou dan het voordeel zijn voor Global dat sommige telefoons al geroot zijn? EnVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:06:
Voor zover ik weet, stuurt eGlobal hun mobiel met een nep-invoice naar de UK, dan wordt het omgepakt, en naar NL gestuurd, en dus binnen de EU geen invoerrechten en btw.
Maar... de douane let er toch soms toch op, of het toestel echt uit de UK komt, en als zij het toch openmaken, en zien dat het uit bv, uit Hong Kong komt, dan ben je de pineut, alhoewel eGlobal dan toch invoerrechten en btw zouden vergoeden. Lees dit op de voorwaarden van eGlobal.
Mijn probleem met eGlobal is niet zo zeer het gesjoemel met de douane, maar het feit dan hun mobieltjes soms al "geroot" zijn... Zie postings van GoeniGoeGoe.
schieten wij als gebruiker er wat mee op?
En kan die knox teller kan nog steeds niet op 0X0 gezet worden?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2015 18:02 ]
Verwijderd
Dit is al uitvoerig besproken! Lees aub even een stukje terug of gebruik de zoekoptie.dancol schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:27:
Heb je in Nederland met Vodafone überhaupt geen 4G met de N920i of N9208?
Op zich hoef ik geen 4G+. Zolang ik maar wel gewoon 4G heb.
Vodafone gebruikt de B20 800MHZ band standaard voor hun 4G netwerk. Andere frequenties alleen ter ondersteuning van drukke gebieden, zoals steden. De toestellen die jij noemt ondersteunen geen B20 800 MHZ en dus geen Vodafone LTE (4G) in het gros van NL, maar alleen waar die andere frequenties gebruikt worden. (Grote steden). (Zelfde geldt voor KPN en de rest, behalve tmobile. Die gebruikt de B20 800MHZ band niet, maar alleen de twee andere banden, waardoor je daar vooralsnog wel volledig gebruik kunt maken van de door jou genoemde toestellen. Je komt ze echter heel moeilijk kwijt als je een eerlijke verkoper bent of het moet al aan een tmobile klant zijn.)
Onzinnige reactie. Ik heb letterlijk elke pagina doorgelezen en het werd er niet bepaald duidelijker op.IKON schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:47:
[...]
Dit is al uitvoerig besproken! Lees aub even een stukje terug of gebruik de zoekoptie.
Vodafone gebruikt de B20 800MHZ band standaard voor hun 4G netwerk. Andere frequenties alleen ter ondersteuning van drukke gebieden, zoals steden. De toestellen die jij noemt ondersteunen geen B20 800 MHZ en dus geen Vodafone LTE (4G) in het gros van NL, maar alleen waar die andere frequenties gebruikt worden. (Grote steden). (Zelfde geldt voor KPN en de rest, behalve tmobile. Die gebruikt de B20 800MHZ band niet, maar alleen de twee andere banden, waardoor je daar vooralsnog wel volledig gebruik kunt maken van de door jou genoemde toestellen. Je komt ze echter heel moeilijk kwijt als je een eerlijke verkoper bent of het moet al aan een tmobile klant zijn.)
Als het goed is krijgt een user vandaag zo'n toestel binnen .. en hij laat het hier weten
In zijn uitleg staat volgens mij het volledige antwoord op je vraag, dus ik zou blij zijn met zo'n reactiedancol schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:44:
[...]
Onzinnige reactie. Ik heb letterlijk elke pagina doorgelezen en het werd er niet bepaald duidelijker op.Geen reden voor jou om zo je reactie te beginnen. Anyway, bedankt voor de uitleg.
[ Voor 6% gewijzigd door DON PAPA op 23-10-2015 10:01 ]
Verwijderd
Hier nog wat over de SM-N-920C uit Dubai (MyGSM.com). For what it is worth......Aggressor schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:52:
als je de b20 band wilt hebben moet je de 920 C versie bestellen, en deze heeft misschien ook de Nederlandse taal.
Als het goed is krijgt een user vandaag zo'n toestel binnen .. en hij laat het hier weten
===================
Dear Sir
Please note below
However I have a few questions, that you may be able to answer:
1. Is your Note 5 64GB a new (in te box) unit? Model SM-N920C - (SM-N920CZDAXSG)
Brand new in sealed box only
2. What system languages does the Note 5 SM-920C have? Arabic? Korean? English? French? German? Dutch? Chinese Simplified? etc.
Support All Language
3. Do I need to remove an eventual "region-lock", by using the phone for 5-10 minutes with a local UAE SIM, prior to taking it back to the Netherlands?
It is unlocked ,there is no lock at all
========================
Als dat alles waar is, dan zitten we goed...
fwawer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:39:
Net van eglobal gehoord dat mijn N920c morgen per DHL wordt verstuurd. Via de chat gevraagd of de toestellen nieuw en geseald zijn en of er geroot of gemanipuleerd wordt in de software. Kreeg als antwoord dat ze 100% nieuw en ongebruikt zijn en niet geroot. We gaan het vrijdag zien...
Update 22.10.2015:
Vandaag te horen gekregen dat ze opeens pas weer over 2 dagen voorradig zijnHeb ze gezegd dat ik het vreemd vind dat ze eerst zeggen dinsdag te versturen en donderdag doodleuk zeggen pas weer over 2 dagen voorraad te hebben. Ze hebben wel aangeboden de aflevering kosteloos in express om te zetten. Wordt vervolgd...
Zowel op de N920i als ook de nieuwe N920c is vandaag een software update binnengekomen:
Changelog:
1. The stability of Call has been improved.
2. Battery usage optimisation
3. The security of your device has been improved.
En uiteraard de standaard bug fixes. Hij lijkt iig niet meer zo agressief achtergrond apps af te sluiten (android wear, swiftkey/google keyboard).
Doos was nog wel dicht met een officiële Samsung sticker maar leek al wel eerder open te zijn geweest... aan de zijkant zaten nog resten van een andere sticker. Daarnaast had de accu nog maar 1% toen ik hem voor het eerst aanzette. Ik zie zo 1 2 3 niet dat hij geroot is, dus dat lijkt mij iig niet. In het toestel info menu staat wat extra informatie onder de titel "United Arad Emirates", wat bij het internationale model niet terug is te vinden.Aggressor schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:13:
en nog een vraag... was hij gesealed? geroot?
Yes, volledig Nederlands. En net even gecontroleerd en hij is 100% zeker niet geroot.Aggressor schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:29:
oke, en toestel is dus helemaal nederlands? gewoon origineel?
nu begin ook te twijfelen
Gefeliciteerd met je aankoop, dat is goed nieuws wat connectiviteit betreft. En snel binnen, wanneer had je 'm besteld?Maxie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:11:
Ik heb de N920c vandaag binnen gekregen als vervanging voor mijn N920i. Hij komt van eglobalcentral af en ik kan bevestigen dat er meer talen op staan (waaronder ook Nederlands) en dat hij werkt met 4G van KPN op de 800mhz band (band 20). Voor €599,- een koopje wat mij betreft![]()
Zowel op de N920i als ook de nieuwe N920c is vandaag een software update binnengekomen:
Changelog:
1. The stability of Call has been improved.
2. Battery usage optimisation
3. The security of your device has been improved.
En uiteraard de standaard bug fixes. Hij lijkt iig niet meer zo agressief achtergrond apps af te sluiten (android wear, swiftkey/google keyboard).
Vorige week donderdag en hij is afgelopen dinsdag verzonden.fwawer schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop, dat is goed nieuws wat connectiviteit betreft. En snel binnen, wanneer had je 'm besteld?
Komt dus wel een eu editie denk ik. Of zou het gewoon edge sw voor de eu zijn?Maxie schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:03:
[...]
Yes, volledig Nederlands. En net even gecontroleerd en hij is 100% zeker niet geroot.
no comment
Verwijderd
Edit: Gezegd dat voor 550 euro ik hem gelijk zou kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door BPP op 23-10-2015 12:46 ]
Ik heb nu een S6 maar omdat ik voor mijn werk ook een telefoon heb wil ik graag duo sim.
Nu twijfel ik of ik de s6 duo zal nemen of de Note 5.
De note 4 vond ik zelf wel te groot om handig vast te houden.
Ik heb de S6 en de Note 4 gehad en heb momenteel de Note 5. Beiden zijn praktisch even groot, al is de Note 5 iets smaller dan de Note 4. De Note 4 echter is meer rechthoeking van opzet, m.n. de zijkanten, en heeft de faux-leer achterkant waardoor je meer grip hebt. De Note 5 heeft afgeronde zijkanten en de behuizing is gemaakt van glas. De Note 5 is toch wel iets meer slippery dan de Note 4 in mijn beleving. Maar persoonlijk vind ik de Note 5 wel weer prettiger in de hand liggen en aanvoelen, mede dankzij de afgeronde zijkanten (slechts aan de achterkant) en omdat deze smaller is dan de Note 4.Teletekst schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:58:
Is de Note 5 veel groter om in je hand te houden dan de S6?
Ik heb nu een S6 maar omdat ik voor mijn werk ook een telefoon heb wil ik graag duo sim.
Nu twijfel ik of ik de s6 duo zal nemen of de Note 5.
De note 4 vond ik zelf wel te groot om handig vast te houden.
Dat is mijn beleving. Qua grootte is dan uiteraard het schermformaat van de Note 5 erg fijn tov het stuk kleinere scherm van de S6. Die is dan wel weer een stuk handzamer/portable.
Enfin...keuzes keuzes
Ik vind de s6 wel een fijn formaat om vast te houden.dafmay schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:03:
[...]
Ik heb de S6 en de Note 4 gehad en heb momenteel de Note 5. Beiden zijn praktisch even groot, al is de Note 5 iets smaller dan de Note 4. De Note 4 echter is meer rechthoeking van opzet, m.n. de zijkanten, en heeft de faux-leer achterkant. De Note 5 heeft afgeronde zijkanten en de behuizing is gemaakt van glas. De Note 5 is toch wel iets meer slippery dan de Note 4 in mijn beleving. Maar persoonlijk vind ik de Note 5 wel weer prettiger in de hand liggen en aanvoelen, mede dankzij de afgeronde zijkanten (slechts aan de achterkant) en omdat deze smaller is dan de Note 4.
Dat is mijn beleving. Qua grootte is dan uiteraard het schermformaat van de Note 5 erg fijn tov het stuk kleinere scherm van de S6. Die is dan wel weer een stuk handzamer/portable.
Enfin...keuzes keuzes
Maar omdat die al een tijdje uit is, weet ik niet hoe lang samsung nog updates gaat verzorgen.
Vandaar dat ik ook naar de note 5 kijk. Inderdaad een luxe probleem.
Verwijderd
Dit bericht bevestigt het. Geen Note 5 SM-N920C 64GB bij eGlobal....Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:37:
Jammer dat eGlobal geen N920C 64GB verkoopt, als hun toestellen misschien toch uit de UAE komen, waar de 64GB wel te koop is...
eGlobal Central (eGlobaL Central (EU))
Oct 23, 17:23
Dear Customer ,
Thank you for your message.
With regard to your inquiry. Please be kindly informed, that we do not have 64GB model of the SM-N920C
Should you have any further inquiries, please feel free to contact us.
Best Regards,
eGlobal Central EU
Oct 23, 16:26
I see that you are selling the Note 5 32GB SM-N920C
A customer just bought one from eGlobal, that seemed to have come from the UAE. If some of your Note 5 are actually sourced in the UAE, why can't you sell the 64GB model of the SM-N920C, wchich is readily available at Samsung UAE? If you do, I want one.
------------------
De s6 loopt rond af. (edge)
Is het scherm wel even groot of is de note 5 iets groter omdat het scherm gewoon vlak is ?
Verwijderd
De Note 5 SM-N920C, is oa.van eGlobal met 32GB voor €599.99 te krijgen. Met 64GB, in Dubai, MyGSM, voor €630. De SM-N920C heeft alle NL banden, ook de B20(800) van KPN.
De Note 5 SM-N920i, is in Singapore (€630.00 - €740.00) en Australie te koop. Dit model heeft geen 4G LTE B20(800) band die je voor KPN nodig hebt. NL importeurs verkopen de SM-920i voor €966.00, met een NL garantie van 2 jaar. Zie 2Call, en PhoneShop. (PhoneShop heeft geen stock meer. Hun SM-920i was uit Australie geimporteerd).
De S6 Edge+ SM-928F, is in NL, DE, AT, BE, FR met 32GB te koop, met 32/64GB in GB, DK, SE, NO, FI, CH, IT, ES te koop. Dit alles volgens landeleijke websites van Samsung. Prijzen verschillen, zie websites.
Edit: lag aan chrome, ie werkt wel naar behoren.
[ Voor 15% gewijzigd door BPP op 23-10-2015 19:56 ]
De 10 euro kortingscode van de nieuwsbrief. Heb gewoon wat random letters@mail ingevuld, maar volgens mij is die code redelijk algemeen. ( NS201410EUR )Aggressor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:59:
welke kortignscode heb je dan
Ik heb overigens ook een mail gekregen op mijn vraag of er nog korting mogelijk was. Heb daarop een mail gekregen met een 12,50 kortingscode die ik niet kan invullen, maar achteraf door hun op mijn rekening kan laten storten. Niet stapelbaar met andere codes. Voor die 2,50 verschil met die nieuwsbriefcode ga ik geen moeite doen. Ik denk sowieso dat ik nog even wacht op de black friday / xmas acties bij eGlobal. Een tijdje geleden hadden ze ook een 5% korting op alles actie. Misschien dat zoiets binnenkort weer langskomt.
De prijs is op zich redelijk, maar een paar tientjes maakt het nog net wat dragelijker. Ook twijfel ik nog een beetje over de garantieperiode van 1 jaar bij eGlobal.Aggressor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:06:
oke, je hebt hem dus nog niet besteld?
ik twijfel nu ook
Ja maar garantie zal wel mee vallen toch?BPP schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:09:
[...]
De prijs is op zich redelijk, maar een paar tientjes maakt het nog net wat dragelijker. Ook twijfel ik nog een beetje over de garantieperiode van 1 jaar bij eGlobal.
Ik heb nog nooit garantie nodig gehad bij een telefoon ...
Of het is in het begin nodig ..of je laat het toestel vallen. (en dat valt sowieso nooit onder garantie)
Je weet het natuurlijk nooit. En mocht er iets gebeuren, is er iemand in NL die onderdelen heeft voor de Note 5?Aggressor schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:14:
[...]
Ja maar garantie zal wel mee vallen toch?
Ik heb nog nooit garantie nodig gehad bij een telefoon ...
Of het is in het begin nodig ..of je laat het toestel vallen. (en dat valt sowieso nooit onder garantie)
Verwijderd
Dat klopt. Samsung Japan verkoopt (nog) geen Note 5. Als je in toch die buurt bent, kan je er natuurlijk bij Samsung Korea een kopen. Ze verkopen daar de SMN920SZDASKO, voor €808.00, met de volgende frequencies:sawtomyer schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:17:
Hallo ik ga over een maand naar japan. Weet iemand toevallig of ik de note5 daar voor een goede prijs kan krijgen? Heb online hier niets over kunnen vinden.alvast bedankt voor jullie reactie's.
2G GSM
GSM900, DCS1800, PCS1900
3G UMTS
B 1 (2100), B2 (1900), B5 (850)
4G FDD LTE
B1 (2100), B2 (1900), B3 (1800), B5 (850), B7 (2600), B8(900), B17 (700), B20 (800), B26 (800)
4G TDD LTE
B38 (2600), B39 (1900), B41 (2500)
Dus zo gezien, ook de B20(800) voor KPN in NL.
Verwijderd
Maar dit is toch wel een dure prijs vergeleken bij bijvoorbeeld Global.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:41:
[...]
Dat klopt. Samsung Japan verkoopt (nog) geen Note 5. Als je in toch die buurt bent, kan je er natuurlijk bij Samsung Korea een kopen. Ze verkopen daar de SMN920SZDASKO, voor €808.00, met de volgende frequencies:
2G GSM
GSM900, DCS1800, PCS1900
3G UMTS
B 1 (2100), B2 (1900), B5 (850)
4G FDD LTE
B1 (2100), B2 (1900), B3 (1800), B5 (850), B7 (2600), B8(900), B17 (700), B20 (800), B26 (800)
4G TDD LTE
B38 (2600), B39 (1900), B41 (2500)
Dus zo gezien, ook de B20(800) voor KPN in NL.
Verwijderd
Als ik meer weet zal ik wat laten weten.
32GB is namelijk voor mij absoluut niet genoeg.
Verwijderd
Nogal wat moeite voor een telefoontje als je het mij vraagt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:30:
Ja, maar als sawtomyer toch naar Tokyo gaat, dan zou hij bv. voor €746.00 met Emirates op en neer kunnen vliegen, en dan voor €630.00 een Note 5 64GB SM-620C, in Dubai oppikken.... Als het 32GB model genoeg is, dan is de Note 5 32GB SM-N920C, in Dubai voor €530.00 te koop. Beide met 1 jaar garantie van MyGSM.

Verwijderd
En de douane? En invoerrechten?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:10:
[...]
Nogal wat moeite voor een telefoontje als je het mij vraagt.Dat MyGSM zit ook niet op het vliegveld als ik zo lees.
Dan betaal ik liever 50 a 100 meer invoerrechten
Verwijderd
Verwijderd
Dat is wel safe dan....maar 50 a 100 euro is dat wat je meestal moet betalen aan invoerrechten?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 19:58:
Sommige mensen willen absoluut het 64GB model van de note 5. En als je toch via Dubai vliegt, kunnen ze de telefoon op het viegveld afleveren, en hoef je daar pas te betalen, na dat je gezien hebt wat je koopt.
Waar is dat afhankelijk van dan?
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad nog nooit gebeurd en ik heb toch wel regelmatig gevlogen.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:05:
Heeft iemand je ooit gevraagd of je een nieuwe mobiel bij je hebt, als je in NL aankomt??
Maar ze zouden toch wel de verpakking zien als je bagage wordt gecontroleerd.
(als je eruit wordt gepikt)
Verwijderd
Nee vragen niet, maar als je er uit wordt gepikt bij de douane en ze zien een doos met telefoon liggen ben je gewoon de pineut. Ze zijn niet helemaal gek daar. Of je moet de doos weggooien, maar dat doen de meeste niet ivm met bv verkoop.Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:05:
Heeft iemand je ooit gevraagd of je een nieuwe mobiel bij je hebt, als je in NL aankomt??
Kijk als je in Dubai bent en je kunt de 64gb meepikken (of de 32gb voor 530) dan zou ik het doen. Maar ik zou voor die 70 euro verschil met eGlobal echt niet mijn reisschema laten bepalen voor een telefoon. Los van het feit dat Emirates niet de goedkoopste is (ook niet de duurste, maar naar bv Japan zijn er betere en goedkopere mogelijkheden). Dus dat financiele voordeel wordt daarmee al teniet gedaan. En garantie, moet je dan het toestel naar Dubai sturen? eGlobal regelt het via de UK. Daarnaast willen de meeste een relaxte stopover hebben neem ik aan en niet shady op het vliegveld gaan handelen met zo'n arabier..
Dus wil je perse 64gb dan en je bent daar in de buurt dan zeg ik doen, maar anders zie ik het voordeel niet. Maar iedereen staat natuurlijk vrij om te doen wat die wil.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 20:56 ]
Verwijderd
Verwijderd
Heb je aandelen in die tent ofzo?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:43:
Dit op het site van de Douane: "U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430."... Dan zit je niet ver van de "officiele" prijs van een Note 5 (€508.00).. De rest kan je met je dealer regelen...

En waar haal je die 508 nu weer vandaan?
En wel volledig quoten hé,
De waarde van 1 artikel mag niet worden gesplitst over meer personen. Als u dus 1 artikel meeneemt met een waarde van meer dan € 430, dan moet u over het hele bedrag belasting betalen.
Voorbeelden:
■ U koopt een camera van € 500. U moet over het volledige bedrag belasting betalen.
■ U koopt een horloge van € 400 en een vulpen van € 55. Het totaalbedrag is € 455. U hoeft alleen belasting te betalen over de vulpen.
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 21:00 ]
Verwijderd
Verwijderd
Over wat voor dealer heb je het? En waarom zou die jou korting gaan geven?Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:15:
Ja, als je extra je een speciale aanbieding (of special discount) van je dealer kreigt, zoals er vele zijn, dan kan je onder de €430.00 komen, en rustig door het groene poortje lopen.
En je weet dat als je op je vakantie andere dingen gaat kopen het allemaal op één stapel voor de belastingdienst komt hé?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 21:26 ]
Verwijderd
maar come one.. ben je gek?
430 voor de note 5 gaat echt niet gebeuren 64gb
Verwijderd
Een voorbeeld van mobileshop.ae:
20 Oktober 2015
SAMSUNG GALAXY NOTE 5 4G 64GB BLACK
3,061 - Special price now: 2,449 AED
25 Oktober 2015
2,999 - Special price now: 2,399 AED
Ook moeten jullie een beetje creatief zijn, welke prijs er op het bonnetje staat, na al die "special discounts"..(zie bv wat eGlobal doet)..
Ook nog wat: als je voor jezelf een toestel meeneemt, dan is het waarschijnlijk al "gebruikt" wanneer je terugkomt...
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 10:24 ]
Verwijderd
Goh, maar liefst 12 euro korting in 5 dagen. Zulke bedragen lul ik er bij de Mediamarkt ook wel af. En sjoemelen met bonnen, ja dat is de oplossing.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:08:
Hier is te zien hoe snel de prijzen veranderen:
20 Oktober 2015
25 Oktober 2015
Ook moeten jullie een beetje creatief zijn, welke prijs er op het bonnetje staat, na al die "special discounts"..(zie bv wat eGlobal doet)..
Ook nog wat: als je voor jezelf een toestel meeneemt, dan is het waarschijnlijk al "gebruikt" wanneer je terugkomt...
En ja gebruikt, maar wel met doos en verkeerde lader.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 10:33 ]
Verwijderd
Inderdaad als je creatief bent kom je in de buurt van die prijs.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:08:
Hier is te zien hoe snel de prijzen veranderen:
20 Oktober 2015
25 Oktober 2015
Ook nog wat: als je voor jezelf een toestel meeneemt, dan is het waarschijnlijk al "gebruikt" wanneer je tergkomt...
Al moet ik wel zeggen op http://mobileshop.ae/ bij de specificaties er niet bij staat wat de telefoon ondersteunt qua mhz enz enz.
Verwijderd
De douane is niet gek. Die gaan niet alleen blind uit van een bon, maar zoeken ook zelf wat de waarde is van een product. Dus sjoemelen met de waarde op de bon is niet altijd mogelijk.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
Inderdaad als je creatief bent kom je in de buurt van die prijs.
Al moet ik wel zeggen op http://mobileshop.ae/ bij de specificaties er niet bij staat wat de telefoon ondersteunt qua mhz enz enz.
Maar ik heb er eigenlijk wel genoeg over gezegd, als jullie het gaan proberen. Mijn respect!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 10:35 ]
Verwijderd
Idd Peter, zolang dat je het doosje niet bij hebt gaan ze wsl niks zeggen.Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:02:
Dat is een goed idee. Doosje weg, of per post, of met iemand anders mee, met oplader. Maar de telefoon is toch al "gebruikt" wanneer die in NL aankomt, dus niet meer "nieuw", en of die nou als "gebruikt" of "nieuw" gekocht was, dat is wel wat moeilijk te achterhalen...
maar de kans is ook maar 10% ofzo dat je wordt gecontroleerd. heb zelf ongeveer een 20 keer gevlogen buiten Europa heb maar 2 keer mijn koffer moeten open doen. En toen ik gecontroleerd werd vroegen ze me alleen maar mijn koffer en laptop tas open te doen.
Levertijden en Prijzen: [Samsung Galaxy Note 5] Levertijden & Prijzen