Ik heb jaren geleden een tablet van Samsung gekocht (7,7 inch met eerste super amoled scherm en in aluminium behuizing). Was er heel blij mee, maar dat sloeg snel om toen duidelijk werd dat Samsung in - ik meen - Nederland en Duitsland deze tablet niet meer mocht verkopen vanwege juridisch geschil met Apple. Ook de updates bleven uit. Een enorme teleurstelling voor mij.
Nu ben ik geen tweaker zoals de meesten van jullie en denk ik er serieus over na om de Note 5 van Samsung aan te schaffen. Gezien het beeldscherm ook ter vervanging van mijn tablet.
Ik zit met enkele vragen. ik hoop dat ik van een aantal van jullie een antwoord op mijn vragen kan krijgen. Al vast bedankt voor jullie hulp.
- In Nederland wordt deze Note 5 feitelijk niet officieel verkocht. Dus moet een aanschaf in het buitenland worden gedaan. Wat betekent dit voor toekomstige updates van deze smartphone?
- Gaat Samsung wereldwijd updates verstrekken; dus ook voor kopers in Nederland die deze smartphone in het buitenland hebben gekocht?
- Moet je over "tweakers-ervaring" beschikken om deze smartphone te kunnen upgraden? Ik las in dit topic iets over Android 6 Marshmellow. Kan ik die mogelijke upgrade als "niet-tweaker" zelf doen of vereist dit toch speciale kennis?
Ik heb op 27-01-2015 gebeld met Samsung Benelux. Mijn vraag was als ik een Note 5 koop, of wel in Nederland (bijv. Phoneshop Den Haag) of in het buitenland komen er dan voor mijn Note 5 updates beschikbaar (Android 6.0) en kan ik die installeren zodat mijn Note 5 op de meest recente software draait?
Reactie Samsung Benelux:
De Note 5 wordt niet uitgeleverd/verkocht in de Benelux. Deze smartphone wordt daarom niet ondersteund in de Benelux. Er komen dus ook geen updates voor dit toestel. Als de Note 5 in het buitenland gekocht is, dan krijg ik alleen een notificatie dat er een update is als ik in de regio/land ben waar ik de Note 5 heb gekocht.
Ik heb de Phoneshop gebeld en aan hen gevraagd hoe het zit. Hun reactie:
Als u de Note 5 bij ons koopt, dan start hij op in Nederlandse taal en dan kunt u ook zien dat het toestel nagaat/zoekt of er nieuwe updates zijn. Als die er zijn, dan kan/wordt de Note 5 ge-update. Geen probleem. De Note 5 kan zo op de nieuwste software blijven draaien.
Ik heb al aangegeven, dat ik geen tweaker ben. Ik hoop dat ik de uitleg van Samsung Benelux en van Phoneshop zo juist heb weergegeven. Waar het om gaat lijkt mij wel duidelijk.
Ik zou graag van mensen die hier in dit topic posten, willen horen hoe het nou precies zit met updates. En is het "veilig" om een Note 5 aan te schaffen waar ik de komende jaren plezier van kan hebben. Al vast bedankt voor jullie hulp.
[
Voor 36% gewijzigd door
Verwijderd op 27-01-2016 17:51
]