Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Staat de rom in de root van de telefoon? (Ofwel: het allereerste mapje van de telefoon waar je hem in kunt plaatsen).

Bij mij Note 1 kreeg ik onlangs dezelfde error (alleen daar is het precies andersom, dan moet 'ie op een SD-kaart staan i.p.v. het interne geheugen).

Edit: by the way, dient de tracking code van HKG nog ergens toe, of is het een dummy?

[ Voor 14% gewijzigd door Chippu op 18-11-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 10:49
Chippu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:36:
Staat de rom in de root van de telefoon? (Ofwel: het allereerste mapje van de telefoon waar je hem in kunt plaatsen).

Bij mij Note 1 kreeg ik onlangs dezelfde error (alleen daar is het precies andersom, dan moet 'ie op een SD-kaart staan i.p.v. het interne geheugen).

Edit: by the way, dient de tracking code van HKG nog ergens toe, of is het een dummy?
De eerste keer kreeg ik een tweede code die ik bij DPD kon invullen, deze keer kreeg ik alleen een GW code en stonden ze vanmorgen al voor de deur met het pakketje. Die GW code heb je volgens mij iig niks aan.

11-11 besteld, vandaag ontvangen. Geen extra importkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Mannen, het is dat ik geen klompen aan heb, want anders waren ze nu gebroken. Waarbij in eerst instantie alle updates zogenaamd corrupt waren, zat ik net in de fastboot modus en wilde ik via de MiFlash tool de volgende rom "Redmi 2 Latest Global Developer Version Fastboot File Download" via de http://en.miui.com/a-234.html flashen, maar ook dat ging niet goed (een incompatible versie was in het engels de melding)...

toch nog maar eens terug gezocht naar alle roms en methodes die ik heb gebruikt (althans trachte te gebruiken)... daarbij viel me 1 ding op... mijn nieuwe windows installatie van recent had mijn setting van bestandsextensies anders staan als ik verwachtte... en ipv een "update.zip" herbenaming had ik een "update.zip.zip" staan... dus je vat hem al: alsnog dit gewijzigd in "update.zip" en et voila...
Het lijkt te hebben gewerkt! Ik heb alleen geen wipe all data gedaan want dan pakt deze ook mijn sd card mee volgens mij en dat is niet de bedoeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
pband schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:13:
Mannen, het is dat ik geen klompen aan heb, want anders waren ze nu gebroken. Waarbij in eerst instantie alle updates zogenaamd corrupt waren, zat ik net in de fastboot modus en wilde ik via de MiFlash tool de volgende rom "Redmi 2 Latest Global Developer Version Fastboot File Download" via de http://en.miui.com/a-234.html flashen, maar ook dat ging niet goed (een incompatible versie was in het engels de melding)...

toch nog maar eens terug gezocht naar alle roms en methodes die ik heb gebruikt (althans trachte te gebruiken)... daarbij viel me 1 ding op... mijn nieuwe windows installatie van recent had mijn setting van bestandsextensies anders staan als ik verwachtte... en ipv een "update.zip" herbenaming had ik een "update.zip.zip" staan... dus je vat hem al: alsnog dit gewijzigd in "update.zip" en et voila...
Het lijkt te hebben gewerkt! Ik heb alleen geen wipe all data gedaan want dan pakt deze ook mijn sd card mee volgens mij en dat is niet de bedoeling....
Hij formatteert niet, hij wiped je cachegegevens.
Wipe altijd doen als je van ROM wisselt, anders krijg je geheid troubles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
doe ik dat nu alsnog thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
wauw wat loopt die telefoon nu beter zeg, zeker na het verwijderen van nog een aantal apps en wijzigen van wat instellingen, stukken beter, eindelijk tevreden over de telefoon! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
j0rdii schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:05:
[...]

De eerste keer kreeg ik een tweede code die ik bij DPD kon invullen, deze keer kreeg ik alleen een GW code en stonden ze vanmorgen al voor de deur met het pakketje. Die GW code heb je volgens mij iig niks aan.

11-11 besteld, vandaag ontvangen. Geen extra importkosten.
Verdikkie. Dan ga ik morgen maar voor de brievenbus liggen. Of niet. Thanks. :) Zul je zien dat ik zo'n leuke brief ontvang. :')

[ Voor 3% gewijzigd door Chippu op 18-11-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Sinds gisteren in bezit van de Note 2 en ik denk dat we wel vrienden kunnen worden. Ik heb alleen 1 probleem: als ik de telefoon verbindt met mijn Parrot carkit (bluetooth dus) lukt het op zich wel om te connecten, maar de Parrot ziet de telefoon enkel als telefoon en ik kan dus geen muziek afspelen via BT. Iemand bekend met dit probleem of iemand die dit wel werkend heeft?

Edit: ik heb bij profielen Media audio aan staan

[ Voor 6% gewijzigd door klaaas op 18-11-2015 21:43 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Laatst online: 08-10 10:49
Chippu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:38:
[...]

Verdikkie. Dan ga ik morgen maar voor de brievenbus liggen. Of niet. Thanks. :) Zul je zien dat ik zo'n leuke brief ontvang. :')
Had er bij de vorige post niet aan gedacht maar je krijgt van DPD een email met een tijdsindicatie, voor de brievenbus liggen is dus niet nodig. Overigens betreft dit wel verzending met sellers shipping method, weet niet of je dat ook hebt gedaan.
Geachte heer/mevrouw ,

U heeft een bestelling geplaatst bij GW. Uw bestelling wordt vandaag door DPD Pakketservice bezorgd tussen 11:35 en 12:35*.

Wij bezorgen uw bestelling op onderstaand adres:

Bent u niet aanwezig op het moment dat uw bestelling bezorgd wordt? Op www.nieuwelevering.nl kunt u nieuwe bezorginstructies doorgeven aan de hand van de mededeling die de DPD chauffeur voor u achterlaat.

Klik op het pakketnummer om uw bestelling te volgen:

Met vriendelijke groet,
DPD Pakketservice

* Let op: dit betreft een tijdindicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Momus schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:17:
[...]

Hij formatteert niet, hij wiped je cachegegevens.
Wipe altijd doen als je van ROM wisselt, anders krijg je geheid troubles.
Je moet goed lezen want voor de redmi note 2 is nog geen globle developer rom, alleen de chinese developer rom.
Jij hebt het hier over de globle developer rom voor de redmi 2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
pband schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:13:

Sorry verkeerde quote. Zie bovestaande post.

• Momus
Rubiks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:04:
[...]

Je moet goed lezen want voor de redmi note 2 is nog geen globle developer rom, alleen de chinese developer rom.
Jij hebt het hier over de globle developer rom voor de redmi 2 !
Ik neem aan dat hij de Xiaomi.eu rom geflasht heeft.

• pband
Chippu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:57:
Volg je deze stappen?

1. Download xiaomi.eu rom - linkje naar 5.10.22
2. Rename het bestand naar update.zip
3. Zet het bestand in de root van het interne geheugen van je telefoon (niet de SD-kaart, als je die gebruikt).
4. Reboot in recovery mode.
5. Install update.zip

Indien succesvol:

6. Ga terug in het menu naar Wipe & Reset.
7. Wipe all data.
8. Reboot > reboot to system.

Edit: root van het geheugen, zoals Rambo aangeeft.
Ja idd, ik heb bovenstaande uitgevoerd! _/-\o_ Works like a charm!

Ik wil iedereen dan ook bedanken voor zijn/haar ondersteuning! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door pband op 19-11-2015 09:04 ]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 19:22

Salmon

.NET developer

Gisteren de officiële flipcover van xiaomi binnengekregen, via AliExpress 10Euro. Echt een heel mooi ding, een van de mooiste flipcovers die ik in mijn handen heb gehad. PU leer voor en achterkant. Met daarin een soort stevig rubber/plastic.

Aanrader!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r37o7kU.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5bM1uNi.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xvkvkqD.jpg

• pband
Salmon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:31:
Gisteren de officiële flipcover van xiaomi binnengekregen, via AliExpress 10Euro. Echt een heel mooi ding, een van de mooiste flipcovers die ik in mijn handen heb gehad. PU leer voor en achterkant. Met daarin een soort stevig rubber/plastic.

Aanrader!
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Geen ruimte voor pasjes denk ik?
Ik heb deze: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_232591.html

bevalt me redelijk (er is ruimte voor verbetering vind ik zelf..., maar qua pasvorm en kwaliteit prima ding!

• Salmon
  • Laatst online: 11-10 19:22

Salmon

.NET developer

pband schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:13:
[...]

Geen ruimte voor pasjes denk ik?
Ik heb deze: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_232591.html

bevalt me redelijk (er is ruimte voor verbetering vind ik zelf..., maar qua pasvorm en kwaliteit prima ding!
Nee inderdaad, geen plaats voor pasjes :) Zie de link naar AliExpress voor meer afbeeldingen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xiaomi Red Mi Note 2 @ Ibuygou

34.99$ coupon: IBG6993ByDHL01 (voor verzending met DHL)
42.99$ coupon: IBG6993ByNLpost1 (verzending met PostNL)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Momus
Als je de coupon invoert bij de 16GB versie, kost ie je 134$. Bizar lage prijs voor zo een toestel.

• Amiga
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10-2020

Amiga

werkt niet voor de prime (32gb) versie
heb je daar ook een code voor?

• Momus
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je voor die beste smak geld meer, die Prime zou willen...

• Amiga
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10-2020

Amiga

Ik ben nog aan het rondkijken/vergelijken,
Je hebt gelijk. 16GB is genoeg.
Ik vroeg me alleen af of er ook een mooie code/deal voor de prime is.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Sommige mensen willen nou eenmaal 32Gb ipv 16. Ligt er helemaal aan wat je er op wilt zetten en hoe je hem gaat gebruiken. Zo groot is het verschil tussen beide nu ook weer niet.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Momus
John Rambo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:57:
Sommige mensen willen nou eenmaal 32Gb ipv 16. Ligt er helemaal aan wat je er op wilt zetten en hoe je hem gaat gebruiken. Zo groot is het verschil tussen beide nu ook weer niet.
Wanneer je er een geheugenkaart in kan stoppen, zie ik niet waarom je die 32GB voor 30$ meer zou verkiezen boven de 16GB.

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:19
Mijn redmi note 2 komt a.s. maandag en ik ben mij aan het orienteren welke rom ik moet installeren maar zie door de bomen het bos niet meer... Wat is precies het verschil tussen de standaard miui rom en die van miui.eu ?

• Momus
Fenergy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:10:
Mijn redmi note 2 komt a.s. maandag en ik ben mij aan het orienteren welke rom ik moet installeren maar zie door de bomen het bos niet meer... Wat is precies het verschil tussen de standaard miui rom en die van miui.eu ?
De roms van www.xiaomi.eu zijn helemaal aangepast naar hier. Nederlandse taal is aan boord en alle overbodige Chinese meuk is eruit gesloopt.

• John Rambo
Momus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:00:
[...]

Wanneer je er een geheugenkaart in kan stoppen, zie ik niet waarom je die 32GB voor 30$ meer zou verkiezen boven de 16GB.
En waarom maakt men dan überhaupt 32Gb versies en waarom kopen mensen deze? Sommige mensen willen nou eenmaal ietsje meer of iets luxer. Gewoon omdat het kan. 30 dollar is nou ook weer niet het bedrag. Als we het over 150$ hadden dan was het wat anders.

In MIUI is het niet mogelijk apps op de sd kaart te zetten. Mocht je veel apps willen draaien dan kan 32Gb handig zijn. Ik gebruik bijvoorbeeld navigatie waarbij de kaarten vrij veel ruimte innemen op de internal storage.

Verwijderd

Zijn er mensen met een tele2 abo. Ik vraag me af in hoeverre de 4g internet stabiel is met alleen 2600-band.

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
De mijne is ook binnen via Gearbest.
Er staat MIUI 6 op (66.77.33.00(LHMCNCH) Stable. Kan gewoon voor Nederlands kiezen.
Ik heb nog niet goed gekeken, maar zie weinig chinese troep.
Kan ik 'm niet gewoon zo laten zonder te flashen?

• John Rambo
zessen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:35:
Er staat MIUI 6 op (66.77.33.00(LHMCNCH) Stable. Kan gewoon voor Nederlands kiezen.
Alles kan, maar je zult met deze geen updates krijgen. Bovendien zul je een aantal "bonus" apps mogelijk erbij hebben gekregen waar je niet op zit te wachten (speedboosters, cleaners e.d.)

• anandus
  • Niet online
zessen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:35:
Het kan, maar je weet niet wat er voor onzichtbare troep op zit.
Het is niet een versie is van MIUI of xiaomi.eu.

Verwijderd

Toch na mijn debacle met Gearbest er 1 besteld via Aliexpress Top One voor de vrouw. Eerste indruk helemaal goed voor €150,- inclusief hoesje, tempered glass en via DHL geen belastingen. Rom verwisselen was fluitje van een cent. Wel gelijk Nova Lancher opgezet zodat ik weer een echte Android look heb en niet al die rommel apps op het screen. Wel een nog een vraagje...moet ik me perse aanmelden bij dat Mi Account? Wat zijn de voor/nadelen?

• Fenergy
Momus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:13:
[...]

De roms van www.xiaomi.eu zijn helemaal aangepast naar hier. Nederlandse taal is aan boord en alle overbodige Chinese meuk is eruit gesloopt.
Dat klinkt wel beter ja, oke dan ga ik die er op zetten! (kun je dan evengoed gewoon OTA updaten?).
en dan voor de 5 versie of de 7 versie gaan?

• Momus
Fenergy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:58:
[...]

Dat klinkt wel beter ja, oke dan ga ik die er op zetten! (kun je dan evengoed gewoon OTA updaten?).
en dan voor de 5 versie of de 7 versie gaan?
Ik zou de weekly pakken. Je moet dan de Hermes hebben en inderdaad MIUI 7.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:49:
Wel een nog een vraagje...moet ik me perse aanmelden bij dat Mi Account? Wat zijn de voor/nadelen?
Nee, hoeft niet.

Voordelen is dat je gebruik kan maken van cloud-backups (van ofot's, sms, etc.) en dat je gratis berichten kan sturen naar anderen met een Mi-account.

Als ik het goed heb.

• Momus
John Rambo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:18:
[...]

En waarom maakt men dan überhaupt 32Gb versies en waarom kopen mensen deze? Sommige mensen willen nou eenmaal ietsje meer of iets luxer. Gewoon omdat het kan. 30 dollar is nou ook weer niet het bedrag. Als we het over 150$ hadden dan was het wat anders.

In MIUI is het niet mogelijk apps op de sd kaart te zetten. Mocht je veel apps willen draaien dan kan 32Gb handig zijn. Ik gebruik bijvoorbeeld navigatie waarbij de kaarten vrij veel ruimte innemen op de internal storage.
Normaal gesproken heb je dan ook nog een extra GB RAM, of een echt betere processor. Juist in dit specifieke geval lijkt het me echt nonsens om extra geld uit te trekken omdat de verschillen minimaal zijn.
En die kaarten kunnen normaal gesproken op de SD kaart geplaatst worden, anders wordt je wel heel beperkt in je telefoon...

• John Rambo
Momus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:17:
[...]

Normaal gesproken heb je dan ook nog een extra GB RAM, of een echt betere processor. Juist in dit specifieke geval lijkt het me echt nonsens om extra geld uit te trekken omdat de verschillen minimaal zijn.
En die kaarten kunnen normaal gesproken op de SD kaart geplaatst worden, anders wordt je wel heel beperkt in je telefoon...
Hier heb je een iets snellere processor en wat meer opslag, vandaar 30 dollar. Nogmaals, als je denkt veel grote apps op je telefoon kwijt te moeten of geen external sd te willen gebruiken kan het handig zijn. Of je bent gewoon bereid ietsje meer uit te geven voor een wat luxere telefoon.

• Rubiks
anandus schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:15:
[...]
Nee, hoeft niet.

Voordelen is dat je gebruik kan maken van cloud-backups (van ofot's, sms, etc.) en dat je gratis berichten kan sturen naar anderen met een Mi-account.

Als ik het goed heb.
En je kunt themes downloaden.
Xiaomi heeft nu elke maand een thema.
Best leuk :9

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
John Rambo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:37:
[...]

Alles kan, maar je zult met deze geen updates krijgen. Bovendien zul je een aantal "bonus" apps mogelijk erbij hebben gekregen waar je niet op zit te wachten (speedboosters, cleaners e.d.)
Bedankt voor het advies.
Heb toch maar 5.10.22 er op gezet.
Het valt me op dat er van de 2 GB RAM maar iets meer dan 1 GB beschikbaar is.

• Momus
zessen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor het advies.
Aangezien Android het geheugen erg efficiënt gebruikt, is dat geen enkel probleem.

• John Rambo
zessen schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor het advies.
Dat is heel normaal bij xiaomi

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Is het advies nog steeds om de simkaart van HN in de tweede tray te plaatsen wil je ook kunnen sms'en?

Als ie in de tweede werkt, dan gaat ie fijn naar plekje twee, of zie ik iets over hoofd en heeft het toch een nadeel?

[ Voor 7% gewijzigd door potverdikkie op 19-11-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabias2102
  • Laatst online: 16-09 21:16
iemand een idee hoe de battery charge notification kan afgezet worden tijdens het opladen? In donkere omgeving is dit redelijk verblindend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 12:10
zojuist de laatste dev rom (MULTI 5.11.19/20) er op gezet en nu blijft ie in een loop. Hij start op en na 5 sec krijg ik het MI scherm te zien....

help, hoe dit te verhelpen. De tijd is te kort om terug naar fabrieksinstellingen te kunnen gaan.
fastboot mode werkt ook niet!!

klote man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
roontje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:28:
zojuist de laatste dev rom (MULTI 5.11.19/20) er op gezet en nu blijft ie in een loop. Hij start op en na 5 sec krijg ik het MI scherm te zien....

help, hoe dit te verhelpen. De tijd is te kort om terug naar fabrieksinstellingen te kunnen gaan.
fastboot mode werkt ook niet!!

klote man
En de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
recovery werkt wel, zojuist wipe all data gedaan. Vervolgens via recovery geprobeerd de install.zip te doen maar krijg corrupt file.

Het opstarten duurt nu wel heeeel erg lang, wederom MI scherm (zwart met 3 puntjes die oplichten)

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Install.zip staat in de root van je telefoongeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
na minutenlang opstarten is ie weer terug naar de fabrieksinstellingen en met de MULTI 5.11.19/20 rom.

vreemd gedrag zeg. Nu weer alles terug zetten

ps had ik voor de update een wipe moeten doen om dit te voorkomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Normaal moet dit gewoon goed gaan als het een opeenvolgende weekly update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
normaal is het altijd goed gegaan....daarom schrok ik me ook de teuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
netjes alles terug zetten met backup-herstel en wat denk je......begint de ellende weer. springt constant naar het opstartscherm om vervolgens weer terug te komen.

ik ga weer terug naar MULTI 5.11.5

het vervelende is weer alles herstellen (apps, instellingen, accounts, etc)

[ Voor 16% gewijzigd door roontje op 20-11-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tabias2102 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:28:
iemand een idee hoe de battery charge notification kan afgezet worden tijdens het opladen? In donkere omgeving is dit redelijk verblindend.
Hier eens mee proberen: Google Play: Light Manager - LED Settings

Of hem gewoon niet naast je bed leggen? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roontje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:09:

Als je nu de volgende keer, als je telefoon is ingericht, eens een backup maakt en die op de externe SD zet? Ideetje misschien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
heb ik gedaan, maar blijft irritant om die handelingen weer te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:29
Niemand die me kan helpen met mijn Bluetooth vraag?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roontje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:53:
heb ik gedaan, maar blijft irritant om die handelingen weer te moeten doen.
Life is a bitch ...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
roontje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:09:

Tip,
Gebruik TWRP en maak hiermee een backup. Heb je in een paar minuten alles weer zoals het was. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
thanks, ga ik proberen. Aangezien opstarten in de recovery ook niet meer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabias2102
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:34:
[...]

Hier eens mee proberen: Google Play: Light Manager - LED Settings

Of hem gewoon niet naast je bed leggen? _O-
didn't work. ligt op het nachtkastje maar verlicht half de kamer. 'kBlijf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roontje
TWRP er op staan. Is het normaal wanneer je naar recovery gaat dit vrij lang duurt, zo'n minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
roontje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:10:
TWRP er op staan. Is het normaal wanneer je naar recovery gaat dit vrij lang duurt, zo'n minuut?
Ja, duurt relatief lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
roontje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:10:
Weet niet of het normaal is, maar duurt hier ook wel lang. Dus je moet geen haast hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
tabias2102 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:53:
[...]

didn't work. ligt op het nachtkastje maar verlicht half de kamer. 'kBlijf zoeken.
Leg hem onderste boven... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:13:
[...]

Leg hem onderste boven... 7(8)7
Waarom moet dat ding op je slaapkamer liggen? Onze telefoons liggen in de nacht allemaal in de keuken te laden. De nacht is om te slapen...... ;) Of kan de jeugd van tegenwoordig niet meer slapen zonder? _O-

Edit: mijn dochter/zoon mag hem van ons niet eens op de slaapkamer houden s'nachts. Ja ja, strenge papa. :Y

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:23:
[...]

Waarom moet dat ding op je slaapkamer liggen? Onze telefoons liggen in de nacht allemaal in de keuken te laden. De nacht is om te slapen...... ;) Of kan de jeugd van tegenwoordig niet meer slapen zonder? _O-

Edit: mijn dochter/zoon mag hem van ons niet eens op de slaapkamer houden s'nachts. Ja ja, strenge papa. :Y
Bij mij ligt ie 's nachts ook niet naast m'n bed. Maar ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen ook 's nachts bereikbaar moeten zijn, of de telefoon als wekker gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubiks schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:37:
[...]

Bij mij ligt ie 's nachts ook niet naast m'n bed. Maar ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen ook 's nachts bereikbaar moeten zijn, of de telefoon als wekker gebruiken. ;)
Ik zal nooooooooooooooooooooooit bereikbaar zijn als ik mijn rust nodig heb, voor wie dan ook. En een wekker staat bij ons gewoon los naast bed. Mijn rust is me alles. (Hoe komt het toch dat half Nederland oververmoeid is? ;) ). Rest my case en nu weer on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabias2102
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:23:
[...]

I'll just flip it :9 . Anyway, tis men wekker en klok en gaat op vliegmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:41:
[...]

Ik zal nooooooooooooooooooooooit bereikbaar zijn als ik mijn rust nodig heb, voor wie dan ook. En een wekker staat bij ons gewoon los naast bed. Mijn rust is me alles. (Hoe komt het toch dat half Nederland oververmoeid is? ;) ). Rest my case en nu weer on topic.
Noodsituaties? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
tabias2102 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:57:
[...]

I'll just flip it :9 . Anyway, tis men wekker en klok en gaat op vliegmodus.
Op z'n buik doet ie 't ook prima 👌 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:11
Zo, ook maar voor een Redmi Note 2 gegaan, de TD versie in geel :-)

De Mlais MX Base die ik nu heb ben ik wel klaar mee, is niet je van het, softwarematig een ramp, weinig ondersteuning voor....

Zat nog wel ff te twijfelen t.a.v. het scherm en batterij van de Note 2, Xiaomi heeft de in het begin toegezegde schermen van Sharp niet (meer) toegepast in de Note 2 en hun modellen uitgerust met schermen van Tianma en AUO. Er zijn gebruikers die het scherm te gelig vinden, ik heb op dit forum geen echte klachten erover gehoord, zal dan wel meevallen...

De batterij schijnt het met een oudere ML rom versie langer uit te houden las ik, is dit nu nog steeds het geval?

Heb hier ook nog een Redmi 1S liggen, voor noodgevallen, ben wel te spreken over Xiaomi, het is al vaker gezegd maar ik zou potentiële kopers van een Chinaphone echt aanraden voor een betrouwbaar merk te gaan, specs op papier zeggen helemaal niks, zolang de (software)ondersteuning onder de maat is....

Oh ja, mocht je zelf willen testen welk type LCD scherm je hebt:

Tik in de dialer: *#*#6484#*#* er wordt een test app gestart.
Klik op 'Software Version' scroll naar beneden tot aan LCM.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esjo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03-2024
Als ik kijk naar een hoesje, zie ik er veel staan dat hij voor de redmi note 2 maar ook de hogmi note 2. Zijn deze dan het zelfde qua vormgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Is het advies nog steeds om de simkaart van HN in de tweede tray te plaatsen wil je ook kunnen sms'en?

Als ie in de tweede werkt, dan gaat ie fijn naar plekje twee, of zie ik iets over hoofd en heeft het toch een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Esjo schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:14:
Als ik kijk naar een hoesje, zie ik er veel staan dat hij voor de redmi note 2 maar ook de hogmi note 2. Zijn deze dan het zelfde qua vormgeving?
Hongmi = redmi = rode rijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Morgen wordt de Redmi Note 3 gepresenteerd.
Met fingerprint sensor en in 2 en 3 GB intern geheugen variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:56:
Morgen wordt de Redmi Note 3 gepresenteerd.
Met fingerprint sensor en in 2 en 3 GB intern geheugen variant.
Weer zo'n vreemde move als bij de mi4i. Zo kort op de Note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11-10 11:42
Balen. Ik had gehoopt dat de mi5 gepresenteerd zou worden. Wel raar dat de Redmi Note 3 zo kort na de 2 wordt geintroduceerd.
En de tablet divisie is opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Ik krijg zometeen mijn Redmi Note 2 van DHL en heb de rom alvast gedownload van xiaomi.eu maar alle handleidingen die ik kan vinden voor het flashen van deze rom hebben het over drivers e.d. die enkel voor Windows beschikbaar zijn :(!

Ik heb zowel een iMac als een computer met Ubuntu, wat kan ik daarvoor gebruiken om deze xiaomi.eu rom te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:15:
Ik krijg zometeen mijn Redmi Note 2 van DHL en heb de rom alvast gedownload van xiaomi.eu maar alle handleidingen die ik kan vinden voor het flashen van deze rom hebben het over drivers e.d. die enkel voor Windows beschikbaar zijn :(!

Ik heb zowel een iMac als een computer met Ubuntu, wat kan ik daarvoor gebruiken om deze xiaomi.eu rom te flashen?
Als de updater op je telefoon staat, dan gewoon rom downloaden met je telefoon en dan via updater de gedownloade rom selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:15:

Je hebt de pc niet nodig om te flashen.
- Hernoem de gedownloade rom naar update.zip
- Zet hem in de root van je telefoon, gebruik desnoods een SD-kaartje om hem te kopiëren.
- Ga naar de updater app en selecteer de install.zip in de root van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Momus schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:18:
[...]

Je hebt de pc niet nodig om te flashen.
- Hernoem de gedownloade rom naar update.zip
- Zet hem in de root van je telefoon, gebruik desnoods een SD-kaartje om hem te kopiëren.
- Ga naar de updater app en selecteer de install.zip in de root van je telefoon.
Voor de updater app hoef je de rom niet te hernoemen naar install.zip en niet te kopieren naar root.
Dit doe je alleen maar als je geen updater app hebt en het moet flashen op de "oude manier".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Russel88 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:30:
[...]

Voor de updater app hoef je de rom niet te hernoemen naar install.zip en niet te kopieren naar root.
Dit doe je alleen maar als je geen updater app hebt en het moet flashen op de "oude manier".
Aangezien hij vanuit de updater app naar de recovery boot, kun je voor alle zekerheid hem beter naar update.zip hernoemen. Ik heb al meerdere mensen hier gezien waarbij het fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:49:
Toch na mijn debacle met Gearbest er 1 besteld via Aliexpress Top One voor de vrouw. Eerste indruk helemaal goed voor €150,- inclusief hoesje, tempered glass en via DHL geen belastingen. Rom verwisselen was fluitje van een cent. Wel gelijk Nova Lancher opgezet zodat ik weer een echte Android look heb en niet al die rommel apps op het screen. Wel een nog een vraagje...moet ik me perse aanmelden bij dat Mi Account? Wat zijn de voor/nadelen?
Nova Launcher zorgt voor een echte adroid look? Vraag het uit nieuwsgierigheid, komt van een moto e (een budget toestel, maar wel met stock 5.1 android (erg fijn vind ik))... en kan niet echt helemaal weg zijn van de interface die ik nu heb, maar dacht zelf dat het bij deze android versie hoorde... niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pband schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:33:
[...]

Nova Launcher zorgt voor een echte adroid look? Vraag het uit nieuwsgierigheid, komt van een moto e (een budget toestel, maar wel met stock 5.1 android (erg fijn vind ik))... en kan niet echt helemaal weg zijn van de interface die ik nu heb, maar dacht zelf dat het bij deze android versie hoorde... niet dus?
Yep: gewoon Lollipop look en niet die Apple Interface van Xaiomi. En niet al die onzinnige apps op je scherm die je niet wil hebben of weinig gebruikt. Ik weet wat je bedoelt want we hebben hier 2 Motorola G's in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Oke, ik heb de zip hernoemt naar update.zip en ga het zometeen proberen! (ik verwacht hem met een uurtje)!

Bedankt!

Edit:Blijkbaar was er al een xiaomi.eu rom voorgeinstalleerd. Er staat versie miui 7 5.9.24. Als ik op system update klik staat er geen nieuwe versie? Klopt dat?

[ Voor 41% gewijzigd door Fenergy op 23-11-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:24:
Oke, ik heb de zip hernoemt naar update.zip en ga het zometeen proberen! (ik verwacht hem met een uurtje)!

Bedankt!

Edit:Blijkbaar was er al een xiaomi.eu rom voorgeinstalleerd. Er staat versie miui 7 5.9.24. Als ik op system update klik staat er geen nieuwe versie? Klopt dat?
Ja dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Russel88 schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:46:
Balen. Ik had gehoopt dat de mi5 gepresenteerd zou worden. Wel raar dat de Redmi Note 3 zo kort na de 2 wordt geintroduceerd.
En de tablet divisie is opgeheven?
Nee.
http://www.gizchina.com/2...pad-2-and-no-one-noticed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Gekke move dat ze het nieuwe toestel de Note 3 gaan noemen. De verschillen zijn nochtans niet dusdanig groot?

Desondanks zijn de vingerafdruksensor + grotere batterij wel appealing. De metalen behuizing moet ik eerst even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Dus als er updates zijn dan kun je die wel ota installeren met de xiaomi EU ROM? Ik ben erg tevreden met het toestel. Nog geen minpunten tegen gekomen! :)

Ik wil de instellingen voor het ledje veranderen maar met light manager gebeurt er niks, hoe kan dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Fenergy op 23-11-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb via Nova Launcher de Google zoekbalk boven in op homescreen. Twee problemen: zoeken met spraak werkt niet via het microfoon tekentje en bij zoeken middels typen zie ik populaire zoekopdrachten in Chinese tekens. Wie weet hoe ik beide oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:42:
Dus als er updates zijn dan kun je die wel ota installeren met de xiaomi EU ROM? Ik ben erg tevreden met het toestel. Nog geen minpunten tegen gekomen! :)

Ik wil de instellingen voor het ledje veranderen maar met light manager gebeurt er niks, hoe kan dat?
Wellicht moet je dat via de optie trackball in je instellingen doen. Of light manager heeft niet genoeg permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Wat bedoel je moet trackball? Dat zie ik nergens staan :o, De telefoon heeft root maar alsnog krijg ik het niet voor elkaar, alle meldingen zijn gewoon blauw en tijdens het opladen enkel oranje, dus light manager werkt niet :(!

p.s. komen xiaomi.eu rom updates OTA binnen? Ik heb geen update beschikbaar 5.9.24 maar zie wel nieuwere staan als ik op de website kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:24:
Wat bedoel je moet trackball? Dat zie ik nergens staan :o, De telefoon heeft root maar alsnog krijg ik het niet voor elkaar, alle meldingen zijn gewoon blauw en tijdens het opladen enkel oranje, dus light manager werkt niet :(!

p.s. komen xiaomi.eu rom updates OTA binnen? Ik heb geen update beschikbaar 5.9.24 maar zie wel nieuwere staan als ik op de website kijk?
Nee, op de 1 of andere manier hebben ze OTA uitgezet op de Note 2. Geen idee waarom, maar niemand krijgt ze nog OTA.
Overigens zijn de nieuwe minder lief voor de batterij, dus ik zou overwegen je huidige te houden.
In de security app kun je de permissies instellen voor de verschillende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Oke, dan houd ik voor alsnog deze wel even :)! Bedankt voor die info.

In de veiligheid app kan ik inderdaad wel wat toestemmingen vinden maar die gaan voor deze app enkel over het inzien van sms berichten en niet echt iets wat lijkt op het aansturen van de LED :( is er nog iets waar ik naar kijken kan?

Dan heb ik nog het volgende probleem, ik heb een aantal contacten toegevoegd maar deze verschijnen niet op google contacts, wel is mijn google account ingesteld en staat het vinkje bij de contacten synchronisatie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Je moet in je toegevoegde contact ook aangeven in welk account hij komt, daar zal Google niet als opslag staan.
Je hebt Root wel aangezet in de security app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:36:
Oke, dan houd ik voor alsnog deze wel even :)! Bedankt voor die info.

In de veiligheid app kan ik inderdaad wel wat toestemmingen vinden maar die gaan voor deze app enkel over het inzien van sms berichten en niet echt iets wat lijkt op het aansturen van de LED :( is er nog iets waar ik naar kijken kan?

Dan heb ik nog het volgende probleem, ik heb een aantal contacten toegevoegd maar deze verschijnen niet op google contacts, wel is mijn google account ingesteld en staat het vinkje bij de contacten synchronisatie aan?
Heb je na installeren van Ligtht Manager al opnieuw telefoon opgestart. Moet meestal voor deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Herstarten hielp helaas niet :(. Weet je hoe ik het contacten probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:02:
Herstarten hielp helaas niet :(. Weet je hoe ik het contacten probleem kan oplossen?
Contacten, onderaan,,,nieuw contact toevoegen, Google kiezen en gaan! Waarschijnlijk of niet opgeslagen of op de sim gezet? Als je ze op de Sim hebt gezet moet je dat activeren onder instellingen.

Niet op Sim zetten maar opslaan onder Google contacts! Ook handig als je je Sim kwijt raakt of ooit wisselt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Dus dan moet ik al mijn 100+ contacten opnieuw gaan intypen :o? Ik heb die namelijk reeds in de telefoon gezet vanaf icloud, zou fijn zijn als ze dan ook in google contact komen...

Geld ook voor contacten toegevoegd vanuit whatsapp die komen ook niet in google contact s.

[ Voor 20% gewijzigd door Fenergy op 23-11-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fenergy schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:11:
Dus dan moet ik al mijn 100+ contacten opnieuw gaan intypen :o? Ik heb die namelijk reeds in de telefoon gezet vanaf icloud, zou fijn zijn als ze dan ook in google contact komen...

Geld ook voor contacten toegevoegd vanuit whatsapp die komen ook niet in google contact s.
Nee je kan ze importen. Kijk even onder contacten app, linksonder op menu tikken en dan krijg je opties.

DM me even te telefoonnr... dan help ik ff. Wordt beetje simpel van dat typen. ;)

Edit: mijn nummer zit in je DM mocht je echt vastlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je koopt de 16GB versie gewoon in NL voor €125,- of de Prime voor €140,-

Iemand al eens contact gehad met deze shop, m.a.w. is dit echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Lijkt mij nep, voor die prijs kun je ze in china al niet kopen, en een bedrijf is in Nederland verplicht 21% te rekenen over zijn verkopen. Ik zou het gewoon bestellen op een van de genoemde links de mijne was ook in 1 week binnen van uit China.
Pagina: 1 ... 12 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken