Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10 08:15
Salmon schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:38:
[...]

Het is duurder geworden? Heb je mijn 3 bestelling een aantal posts erboven gelezen? Tussen 2 weken geleden en nu zit 20 Euro prijsverlaging. En 10 met hoe hij origineel was vorige maand. Voor deze telefoon en specs is het echt niet duur!

[...]

Ik heb een vriend een half jaartje geleden de Redmi 2 aangeraden, de foto's en algehele bouwkwaliteit vind ik toch net iets minder dan deze telefoon. Bij daglicht maakt het goede foto's, en zoals verwacht bij iets donkere omgevingen iets mindere foto's. :)
Ik denk dat hij bedoelt dat de 'echte' prijzen opeens de hoogte zijn gegaan zodat de gegeven korting voor 11.11 groter lijken (zoals altijd bij grote discounts...)

bvb bij gearbest staat de originele prijs op 460 euro zodat het nu lijkt alsof hij met 64% discount wordt verkocht. Ik geloof niet dat hij ooit voor die prijs verkocht is geweest.

Het zou me niet verbazen mocht het binnen hier en een paar weken normaal zijn dat hij een prijs van 130-140 euro heeft. Ik ook nog wel tijdje doorgaan met m'n huidige huawei, zal zelf ook wel nog wat de kat uit de boom kijken...

edit:
http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_9
&
http://www.aliexpress.com...01644_5,searchweb201560_9

Beide aanbiedingen van respectabele aanbieders op AE en kosten even veel als de speciale 11.11-aanbiedingen

[ Voor 20% gewijzigd door sonicboy op 11-11-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
Ook eentje gekocht. Ligt nu thuis op me te wachten. Ik ben benieuwd! Ik ga meteen flashen naar een niet bloatware rom en GApps, iemand ervaring met xiaomi.eu_multi_hermes_5.11.5_v7-5.0.zip? Moet ik dan de GApps zip hebben voor Android 5.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
flyklm123 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:59:
Ook eentje gekocht. Ligt nu thuis op me te wachten. Ik ben benieuwd! Ik ga meteen flashen naar een niet bloatware rom en GApps, iemand ervaring met xiaomi.eu_multi_hermes_5.11.5_v7-5.0.zip? Moet ik dan de GApps zip hebben voor Android 5.0?
De roms van Xiaomi.eu hebben ingebakken GAPPS.

[ Voor 79% gewijzigd door Momus op 11-11-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Gisteren mijn Prime ontvangen. De Note 2 is lichter en kleiner dan mijn Note 4G.
Wat mij erg tegenvalt is de accuduur. Ik draai de laatste xiaomi.eu rom 5.11.5. Kan iemand bevestigen (of ontkennen) dat de 5.9.18 rom beter is qua accuduur?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
Aggressor schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:35:
ik heb besloten om maar even te wachten...
alles is veel duurder geworden.

-edit-

dit is toch ook de goeie editie?

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_229216.html?wid=3
Met cashback is Gearbest ong. even duur als HongKong Goldway.
En ieder geval geen extra kosten vanuit EU warehouse (al is de kans bij Goldway ook klein).
Alleen de prijs in Euro's op de Gearbest site haal ik nooit met Paypal (Wisselkoers: 1 EUR = 1,03553 USD)
Is er een manier om in Euro's af te rekenen op Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

John Rambo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:35:
Gisteren mijn Prime ontvangen. De Note 2 is lichter en kleiner dan mijn Note 4G.
Wat mij erg tegenvalt is de accuduur. Ik draai de laatste xiaomi.eu rom 5.11.5. Kan iemand bevestigen (of ontkennen) dat de 5.9.18 rom beter is qua accuduur?
Ik heb mijn Prime nu een paar dagen in gebruik, en de accuduur heeft mij juist positief verrast. Ik heb de 5.10.29 rom van xiaomi.eu draaien. Met mijn (vrij lichte) gebruik haal ik net twee dagen en zo'n 6 uur schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Daytona schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:01:
[...]

Ik heb mijn Prime nu een paar dagen in gebruik, en de accuduur heeft mij juist positief verrast. Ik heb de 5.10.29 rom van xiaomi.eu draaien. Met mijn (vrij lichte) gebruik haal ik net twee dagen en zo'n 6 uur schermtijd.
Oh wow. Ik haal 2,5-3 uur schermtijd. Scherm verbruikt 67% van de accu. Misschien moet de accu nog iets op gang komen maar ik verwacht geen verdubbeling van de accuduur. Als meer mensen positieve ervaring hebben met andere roms op de Prime dan ga ik een oudere versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 10:49
Deze hier draait op 5.10.22. Moest na 3 dagen licht gebruik met 5.5 uur - 6 uur schermtijd aan de lader.

Wat ik zo las op xiaomi.eu in de topics van de nieuwe versies is de accuduur met de nieuwere roms achteruit gegaan, heb dus ook nog geen update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zessen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:37:
[...]

En ieder geval geen extra kosten vanuit EU warehouse (al is de kans bij Goldway ook klein).
Alleen de prijs in Euro's op de Gearbest site haal ik nooit met Paypal (Wisselkoers: 1 EUR = 1,03553 USD)
Cashback kun je ook op AliExpress krijgen, dus die zou ik niet meerekenen. En de kans op extra kosten is idd zeer klein bij HKG. Verder denk ik dat bestellen bij HKG er voor zorgt dat dat je telefoon sneller bij jou (ca. 7 dagen) is dan via Gearbest. Verder wordt er via HKG zeker bij jou thuis afgeleverd via DPD. HKG flasht een .eu rom, Gearbest eentje met bloatware.

Ik heb de mijne vandaag voor $134,41 gekocht bij HKG via Visa, er is €125,31 afgeschreven dus wisselkoers is 1,07262. Op Gearbest $149,43 / 1,07262 = €139,31 een respectabele 14 euro duurder dan HKG. Mocht je via de Paypal koers bestellen komt er nog vijf euro bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic, sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 23:56 . Reden: Verkeerde topic ]

• John Rambo
j0rdii schreef op woensdag 11 november 2015 @ 23:09:
Deze hier draait op 5.10.22. Moest na 3 dagen licht gebruik met 5.5 uur - 6 uur schermtijd aan de lader.

Wat ik zo las op xiaomi.eu in de topics van de nieuwe versies is de accuduur met de nieuwere roms achteruit gegaan, heb dus ook nog geen update gedaan.
Thx. Ik wacht vandaag nog even af maar zoals het er nu uit ziet ga ik weer richting 3 uur schermtijd. Zit nu op 1h46min met 40% accu over. Ik had met de Note 4G ook problemen met de meest recente roms, daar was ik ook blijven hangen op 5.9.18.

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
zessen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:37:
[...]

Als ik zoiets lees voel ik me toch weer een beetje stom dat ik niet naar die wisselkoersen heb gekeken... en gewoon bij gearbest heb gekocht omdat ik daar ook een hoesje erbij kon kopen wat ik zocht |:( 8)7

Dat had natuurlijk ook prima apart gekund...

Verwijderd

Ik overweeg ook om een Redmi Not 2 te kopen. Echter heb ik sinds kort een Moto 360 smartwatch die nu prima werkt met mijn Nexus 5.

Weten jullie of dit ook met de Redmi Note 2 optimaal zal werken. Of hebben jullie daar ervaring mee.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:42:
Ik overweeg ook om een Redmi Not 2 te kopen. Echter heb ik sinds kort een Moto 360 smartwatch die nu prima werkt met mijn Nexus 5.

Weten jullie of dit ook met de Redmi Note 2 optimaal zal werken. Of hebben jullie daar ervaring mee.
Met mijn LG G Watch werkt het prima in ieder geval.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 14:57
John Rambo schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:38:
[...]

Oh wow. Ik haal 2,5-3 uur schermtijd. Scherm verbruikt 67% van de accu. Misschien moet de accu nog iets op gang komen maar ik verwacht geen verdubbeling van de accuduur. Als meer mensen positieve ervaring hebben met andere roms op de Prime dan ga ik een oudere versie flashen.
Ik ben ook nog nooit over de vier uur schermtijd gekomen (.22 rom), ik haal met de .29 maar drie uur. Snap niet dat de zoveel verschil is tussen gebruikers, 5 a 6 uur haal ik niet. Bij mij verbruikt scherm ook 67% en heb hem vrij donker staan.

[ Voor 3% gewijzigd door HeyJIJdaar op 12-11-2015 21:27 ]

• John Rambo
HeyJIJdaar schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:26:
[...]

Ik ben ook nog nooit over de vier uur schermtijd gekomen (.22 rom), ik haal met de .29 maar drie uur. Snap niet dat de zoveel verschil is tussen gebruikers, 5 a 6 uur haal ik niet. Bij mij verbruikt scherm ook 67% en heb hem vrij donker staan.
Ik draai nu 5.9.18 en lijkt weer richting de 3 uur schermtijd te gaan. Ik ga .22 maar eens proberen en zien wat er gebeurd. Het scherm lijkt een behoorlijke killer te zijn.

Wel jammer, met mijn Note 4G haalde in in het begin 2 dagen en zelfs na een jaar nog 1,5 dag. Hopelijk weten ze bij Xiaomi nog wat te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij willen helpen met TWRP het flashen lukt op zekere hoogte. Hij komt in fastbooth mode. Het ADB-tools gedoe lukt. Alleen bij het opstarten kom ik toch telkens in de mirecovery of soms in helemaal geen mode.

Vanaf de updater twrp lukt ook niet want dan blijft hij hangen bij 99% wie weet het antwoord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:39:
Zou iemand mij willen helpen met TWRP het flashen lukt op zekere hoogte. Hij komt in fastbooth mode. Het ADB-tools gedoe lukt. Alleen bij het opstarten kom ik toch telkens in de mirecovery of soms in helemaal geen mode.

Vanaf de updater twrp lukt ook niet want dan blijft hij hangen bij 99% wie weet het antwoord?
Ga via adb naar twrp en flash dan. Google even naar juiste commando.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:49:
[...]

Ga via adb naar twrp en flash dan. Google even naar juiste commando.
Dus vanuit twrp direct flashen naar flashboot? Niet in dat mapje zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Momus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:48:
[...]

Nee, er zijn alleen wat compatibiliteit issues met Hollands Nieuw/Vodafone. Normaal moet je vanaf beide sims kunnen sms-en.
Ik heb ook Hollandsnieuwe op Vodafone, en ik kan alleen vanuit sim 2 sms-en.......

Is er nog geen oplossing voor? Of een bekende oorzaak bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:39:

Wat wil je precies doen? Je wilt TWRP recovery op je telefoon zetten in plaats van de Mi recovery?

Als je dit volgt dan moet het gewoon lukken: http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

- Rename je gedownloade recovery naar recovery.img en plaats deze in de fastboot/adb folder
- Zorg dat je USB debugging aan hebt staan op je telefoon
- Open opdrachtvenster in je fastboot/adb folder
- Type "adb version" om te kijken of je adb werkt
- Start je telefoon in fastboot
- Sluit je telefoon aan op de pc met kabel
- Type "fastboot devices" om te kijken of je toestel herkend wordt. Als hij herkend wordt krijg je een code te zien
- Type "fastboot flash recovery recovery.img"
- Type "fastboot reboot"
- Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2016
Je kan TWRP er ook op krijgen via de App Flashify( ik hoop dat ik het goed schrijft). Die App heeft root nodig. Maar dat is op de redmi Note 2 geen probleem. Via de App veiligheid kan je Flashify root toegang geven. Voor de rest kan je op YouTube kijken hoe verder te gaan.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook mensen met een tele2 abonnement. Ben namelijk benieuwd hoe het 4g bereik is met Tele2 aangezien die alleen op de 2600 band werken met de Redmi Note 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:25:
[...]

Wat wil je precies doen? Je wilt TWRP recovery op je telefoon zetten in plaats van de Mi recovery?

Als je dit volgt dan moet het gewoon lukken: http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

- Rename je gedownloade recovery naar recovery.img en plaats deze in de fastboot/adb folder
- Zorg dat je USB debugging aan hebt staan op je telefoon
- Open opdrachtvenster in je fastboot/adb folder
- Type "adb version" om te kijken of je adb werkt
- Start je telefoon in fastboot
- Sluit je telefoon aan op de pc met kabel
- Type "fastboot devices" om te kijken of je toestel herkend wordt. Als hij herkend wordt krijg je een code te zien
- Type "fastboot flash recovery recovery.img"
- Type "fastboot reboot"
- Klaar
Alles werkt naar behoren en staat aan. Maar hij komt weer in de mii recovery...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:31:
[...]

Alles werkt naar behoren en staat aan. Maar hij komt weer in de mii recovery...
Welke rom draai je? Heb je root toegang? Kan je wel eenmalig in de TWRP komen? M.a.w. weet je zeker dat TWRP erop geflasht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janberto
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-02-2021
Ha allemaal!

Ik heb vanochtend 2 Redmi Note2's binnen gekregen (1 voor familie).

De eerste heb ik met mijn niet-oplettende hoofd geupdate naar de nieuwe Chinese versie. Toen ik er achter kwam dat die geen Gapps heeft, heb ik op de tweede de Hermes versie geinstelleerd.

Nu wilde ik dat bij die eerste versie ook doen (via de updater in MIUI en later ook via de recovery), maar (ik denk omdat ik de nieuwere versie er al op heb staan) dat lukt niet. Ik krijg óf een standaard error, óf een signature verification error.

Ik denk dat het wel werkt als ik de Hermes versie via een andere recovery installeer, maar weet iemand misschien hoe ik het gewoon via de Xiaomi recovery kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:35:
[...]

Welke rom draai je? Heb je root toegang? Kan je wel eenmalig in de TWRP komen? M.a.w. weet je zeker dat TWRP erop geflasht wordt?
MIUI 7.0| Stable
7.0.7.0 (LHMCNCI)
Het is die fastboot rom, omdat mijn telefoon bricked was.

Ik heb geen root toegang nee, en kan ook niet eenmaling in de TWRP komen. Ik heb geen idee hoe ik zeker weet dat het erop geflasht wordt. Ik ben wel developer. Ik heb geen gapps en geen nederlandse taal en dat wil ik vanaf TWRP installeren. Maar TWRP installeren lukt dus al niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Root acces staat bij mij ook niet onder het kopje Security.

De flashify optie gaat ook niet werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:40:
[...]

MIUI 7.0| Stable
7.0.7.0 (LHMCNCI)
Het is die fastboot rom, omdat mijn telefoon bricked was.

Ik heb geen root toegang nee, en kan ook niet eenmaling in de TWRP komen. Ik heb geen idee hoe ik zeker weet dat het erop geflasht wordt. Ik ben wel developer. Ik heb geen gapps en geen nederlandse taal en dat wil ik vanaf TWRP installeren. Maar TWRP installeren lukt dus al niet. :(
Heb je USB debugging wel aan staan?

Je kunt proberen om "fastboot boot recovery recovery.img" te typen. Hiermee zou je een tijdelijke toegang moeten kunnen krijgen. Dan weet je of dat werkt.

Je zou ook de developer rom kunnen flashen eerst, daar zit root toegang in.

Edit: Heb je letterlijk de stappen al een keer gevolgd zoals ik ze hierboven opgeschreven heb?

[ Voor 5% gewijzigd door John Rambo op 13-11-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:47:
[...]

Heb je USB debugging wel aan staan?

Je kunt proberen om "fastboot boot recovery recovery.img" te typen. Hiermee zou je een tijdelijke toegang moeten kunnen krijgen. Dan weet je of dat werkt.

Je zou ook de developer rom kunnen flashen eerst, daar zit root toegang in.

Edit: Heb je letterlijk de stappen al een keer gevolgd zoals ik ze hierboven opgeschreven heb?
Ja.

Ik heb alle stappen gevolgd. Hij geeft bij dat ''fatboot boot recovery recovery.img'' ''cannot load recovery: No such file or directory''.

Ik ga nu de developerrom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:53:
[...]

Ja.

Ik heb alle stappen gevolgd. Hij geeft bij dat ''fatboot boot recovery recovery.img'' ''cannot load recovery: No such file or directory''.

Ik ga nu de developerrom proberen.
Heb je de recovery file in dezelfde folder staan als waar je (4?) adb files staan en waar je het command promt hebt geopend? En is je bestandsnaam echt recovery.img? Als je bestandsnaam iets van twrp-recovery.img is dan werkt het niet op die manier.

Wat staat er als je adb version en fastboot devices intikt? Kan je een screenshot maken van het dos window?

[ Voor 9% gewijzigd door John Rambo op 13-11-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:42:
[...]

Heb je de recovery file in dezelfde folder staan als waar je (4?) adb files staan en waar je het command promt hebt geopend? En is je bestandsnaam echt recovery.img? Als je bestandsnaam iets van twrp-recovery.img is dan werkt het niet op die manier.

Wat staat er als je adb version en fastboot devices intikt? Kan je een screenshot maken van het dos window?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/voF3c1X.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o9wClYQ.jpg

Het downloaden van die developerrom is ook mislukt dus dat zou ik bij een vriend moeten doen denk ik.
:X Hij download bizar traag in de browser hier. Maar misschien dat het met jouw hulp zonder developperrom ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:03:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het downloaden van die developerrom is ook mislukt dus dat zou ik bij een vriend moeten doen denk ik.
:X Hij download bizar traag in de browser hier. Maar misschien dat het met jouw hulp zonder developperrom ook lukt.
Sorry, volgens mij moet het zijn "fastboot boot recovery.img"

Het lijkt er op dat je de eerste keer wel de recovery geflasht hebt. Ik heb nu even geen pc bij de hand waarop ik het kan doen, vanavond laat thuis wel.

Bij de Redmi 2 moet je een bestandje renamen om permanente flash te kunnen krijgen, dit is ook nog een mogelijkheid. Nadeel is dat je daarvoor wel root toegang moet hebben.. Dan zou je echt de developer moeten flashen eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:34:
[...]

Sorry, volgens mij moet het zijn "fastboot boot recovery.img"

Het lijkt er op dat je de eerste keer wel de recovery geflasht hebt. Ik heb nu even geen pc bij de hand waarop ik het kan doen, vanavond laat thuis wel.

Bij de Redmi 2 moet je een bestandje renamen om permanente flash te kunnen krijgen, dit is ook nog een mogelijkheid. Nadeel is dat je daarvoor wel root toegang moet hebben.. Dan zou je echt de developer moeten flashen eerst.
ik heb de redmi note 2 he. met die code geeft hij aan okay en dan unknown command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het. _O_ _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
in september een xiaomi note 2 uit de EU warehouse besteld van Geekbuying, keurig binnen een paar dagen ontvangen en nu net nog een rekening ontvangen van de TNT van 26,55 Euro BTW en administratie kosten

[ Voor 3% gewijzigd door groggy op 13-11-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu voor een keer of definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Wat heb je nu gedaan dat anders was? Zat je kabel soms los? Het lijkt erop dat je toestel eerst niet connected was.
groggy schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:48:
in september een xiaomi note 2 uit de EU warehouse besteld van Geekbuying, keurig binnen een paar dagen ontvangen en nu net nog een rekening ontvangen van de TNT van 26,55 Euro BTW en administratie kosten
Ja dat kan gebeuren. Geen import verzekering afgesloten?

[ Voor 42% gewijzigd door John Rambo op 13-11-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Uit een EU warehouse kan dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:49:
[...]

Wat heb je nu gedaan dat anders was? Zat je kabel soms los? Het lijkt erop dat je toestel eerst niet connected was.

[...]

Ja dat kan gebeuren. Geen import verzekering afgesloten?
Ik heb dat fastboot boot gedaan. Daarna opnieuw opgestart en nog een keer geprobeerd in de recovery te komen. Nu doet hij he. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:53:
[...]

Ik heb dat fastboot boot gedaan. Daarna opnieuw opgestart en nog een keer geprobeerd in de recovery te komen. Nu doet hij he. _O_
Het kan zijn dat het een tijdelijke recovery is. Maar dat merk je nadat je reboot system hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:51:
Uit een EU warehouse kan dat niet gebeuren.
Blijkbaar wel :P Wellicht toch vanuit China verstuurd of een "EU direct" gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:00:
[...]

Het kan zijn dat het een tijdelijke recovery is. Maar dat merk je nadat je reboot system hebt gedaan.
Hij staat nu wel gewoon in mijn mappen op mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:02:
[...]

Hij staat nu wel gewoon in mijn mappen op mijn telefoon?
Hij staat op je telefoon, maar mogelijk niet permanent. De kans bestaat dat je als je vanuit de recovery reboot je weer terug gaat naar de stock Mi recovery. Als je nu in TWRP zit zou ik proberen je ding te doen (mits je die bestanden al klaar had staan). Enig idee wat je nu anders hebt gedaan?

Het was wellicht handig geweest van te voren een multi lang rom er vast op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:04:
[...]

Hij staat op je telefoon, maar mogelijk niet permanent. De kans bestaat dat je als je vanuit de recovery reboot je weer terug gaat naar de stock Mi recovery. Als je nu in TWRP zit zou ik proberen je ding te doen (mits je die bestanden al klaar had staan). Enig idee wat je nu anders hebt gedaan?

Het was wellicht handig geweest van te voren een multi lang rom er vast op te zetten.
Die bestanden staan nog niet klaar...

Ach ik zie het zo wel eerst even de multi lang en gapps downloaden. Je hoort het over een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:08:
[...]

Die bestanden staan nog niet klaar...

Ach ik zie het zo wel eerst even de multi lang en gapps downloaden. Je hoort het over een uurtje.
Als je slim bent probeer je eerst de xiaomi.eu rom te downloaden en te flashen. Dan heb je die gapps en nl taal automatisch er bij in.

Ik zou ook nog eens proberen ipv boot het flash command te doen. Aangezien de eerste keer boot niet werkte en daarna wel. Wellicht was je verbinding niet goed. Als je hem kunt booten lijkt me dat je ook moet kunnen flashen nu.

Zorg als je gaat flashen altijd dat je alle bestanden al klaar hebt staan op je internal storage en/of sd kaart.

[ Voor 8% gewijzigd door John Rambo op 13-11-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:16:
[...]

Als je slim bent probeer je eerst de xiaomi.eu rom te downloaden en te flashen. Dan heb je die gapps en nl taal automatisch er bij in.

Ik zou ook nog eens proberen ipv boot het flash command te doen. Aangezien de eerste keer boot niet werkte en daarna wel. Wellicht was je verbinding niet goed. Als je hem kunt booten lijkt me dat je ook moet kunnen flashen nu.

Zorg als je gaat flashen altijd dat je alle bestanden al klaar hebt staan op je internal storage en/of sd kaart.
USB sticky connecten werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:16:
[...]

Hij is nu bezig met die rom te flashen. Hij stond er blijkbaar wel definitief op. Erg vreemd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm bedankt voor jullie hulp.

Nu op naar het volgende project de Meizu m2 note. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Laatst online: 13-09 23:35
Janberto schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:39:
Ha allemaal!

Ik heb vanochtend 2 Redmi Note2's binnen gekregen (1 voor familie).

De eerste heb ik met mijn niet-oplettende hoofd geupdate naar de nieuwe Chinese versie. Toen ik er achter kwam dat die geen Gapps heeft, heb ik op de tweede de Hermes versie geinstelleerd.

Nu wilde ik dat bij die eerste versie ook doen (via de updater in MIUI en later ook via de recovery), maar (ik denk omdat ik de nieuwere versie er al op heb staan) dat lukt niet. Ik krijg óf een standaard error, óf een signature verification error.

Ik denk dat het wel werkt als ik de Hermes versie via een andere recovery installeer, maar weet iemand misschien hoe ik het gewoon via de Xiaomi recovery kan doen?

Alvast bedankt!
Ik zou het volgende doen:

-Installeer de app Flashify of Rashr op de tweede telefoon.
-Maak hiermee een backup van de mi-recovery.
-Zoek met de File Explorer naar het bestand recovery.img en kopieer dit naar de eerste telefoon.
-Installeer op de eerste telefoon ook Flashify of Rashr en restore met dit bestand de stock recovery.
-Als het goed is heb je nu dezelfde mi-recovery versie als op de tweede telefoon, waarmee je de xiaomi.eu ROM kunt installeren zonder last te hebben van de signature verification.

Ps. Als je een twrp recovery.img bestand voor de Redmi Note 2 hebt kun je die eventueel ook met Flashify of Rashr installeren.

Succes :*)

Laat het even weten als lukt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janberto
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-02-2021
Dank voor de reactie! Ik probeer me een weg te banen door het trage internet van China, wat nog eens wordt versterkt door het feit dat alles wat ook maar enigszins te maken heeft met Google, door een VPN moet worden gewurmd.

Ik ga er aan zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Voor de geïnteresseerden, ik heb mijn Note 2 Prime op vraag & aanbod gezet. TWRP en multi lang reeds geïnstalleerd. Verder in nieuwstaat.

Ik ga op zoek naar een telefoon waarmee ik met mijn gebruik langer dan 1 dag met een accu kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:27
Hm... pb verzonden!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:57

Daytona

Autoracen is voor watjes

Iemand anders ook problemen met het naar beneden swipen van het notificatie scherm?

Op m'n prime moet ik regelmatig herhaaldelijk naar beneden vegen om hem tevoorschijn te krijgen, en soms lukt het na 10 keer vegen nog niet.
Gebruik het toestel tot nu toe zonder screenprotector. Heb een glazen exemplaar klaar liggen, maar ben bang dat het daarmee alleen maar erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastism
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:50
Daytona schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:22:
Iemand anders ook problemen met het naar beneden swipen van het notificatie scherm?

Op m'n prime moet ik regelmatig herhaaldelijk naar beneden vegen om hem tevoorschijn te krijgen, en soms lukt het na 10 keer vegen nog niet.
Gebruik het toestel tot nu toe zonder screenprotector. Heb een glazen exemplaar klaar liggen, maar ben bang dat het daarmee alleen maar erger wordt.
Hier heb ik ook last van sinds ik vorige week de EU rom 5.11.1 heb geïnstalleerd. Ik gebruik sinds het begin een glasplaat ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isshogai
  • Laatst online: 28-03-2016
Ik heb er geen last van. Ik heb de laatste .EU ROM 5.11.12 erop staan. Geen glas bescherming.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:27
Hoe zijn jullie ervaringen mbt tot het gebruik van google maps? Bij mijn Note knalt hij wel heel vaak eruit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek
Ik gebruik nu 5.11.5 van xiaomi.eu maar het batterijleven is niet zo goed, in de orde van 3 uur screen on time... Iemand al ervaring op dat front met 5.11.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
flyklm123 schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:17:
Ik gebruik nu 5.11.5 van xiaomi.eu maar het batterijleven is niet zo goed, in de orde van 3 uur screen on time... Iemand al ervaring op dat front met 5.11.12?
Zelfde, beter is om te downgraden naar 5.10.22 bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek
John Rambo schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:46:
[...]

Zelfde, beter is om te downgraden naar 5.10.22 bijvoorbeeld
Hmm oke.. Misschien probeer ik dan eens een stock Android ROM, als het daar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Helaas wacht ik nog steeds: Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/jbaddkgnp/Knipsel.jpg

Ik krijg mijn note 2 via gearbest (mits die eens binnen gaat komen, hoop snel want mijn oude telefoon begint het steeds slechter te doen), ik heb begrepen door het lezen hier dat die een ROM met bloatware erop zetten?

Daarna direct duiken in de ROM installatie (kan iemand hier de link plaatsen van de uitleg hoe dit moet?) Zag het hier eens voorbij komen, maar kan het niet meer terugvinden. En wat wordt aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
pband schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:14:
Helaas wacht ik nog steeds: [afbeelding]

Ik krijg mijn note 2 via gearbest (mits die eens binnen gaat komen, hoop snel want mijn oude telefoon begint het steeds slechter te doen), ik heb begrepen door het lezen hier dat die een ROM met bloatware erop zetten?

Daarna direct duiken in de ROM installatie (kan iemand hier de link plaatsen van de uitleg hoe dit moet?) Zag het hier eens voorbij komen, maar kan het niet meer terugvinden. En wat wordt aangeraden?
Even op www.xiaomi.eu neuzen. Is alles te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pband schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:14:
Helaas wacht ik nog steeds: [afbeelding]

Ik zou beginnen met de opening post eens door te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
John Rambo schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:16:
[...]

Ik zou beginnen met de opening post eens door te lezen
Thx! |:( 8)7 Daar had ik het dus eens gezien... ben ooit bij het begin begonnen, maar lees niet elke keer het topic opnieuw :X :+

Nu zal ik dit niet meer vergeten... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pband schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:29:
[...]

Thx! |:( 8)7 Daar had ik het dus eens gezien... ben ooit bij het begin begonnen, maar lees niet elke keer het topic opnieuw :X :+

Nu zal ik dit niet meer vergeten... _/-\o_
Mocht je daarna nog vragen hebben dan horen we het. Kort gezegd eerst TWRP recovery flashen en dan een rom naar keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
John Rambo schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:47:
[...]

Mocht je daarna nog vragen hebben dan horen we het. Kort gezegd eerst TWRP recovery flashen en dan een rom naar keuze
Thx , eerst moet ik maar eens uitzoeken hoe ik "TWRP recovery flashen en dan een rom naar keuze" uberhaupt moet doen, ben een totale leek op dit gebied.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:47:
[...]

Is helemaal niet nodig, TWRP flashen.
Roms van Xiaomi.eu kunnen prima via de updater app of via de recovery geflasht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Momus schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:51:
[...]

Roms van Xiaomi.eu kunnen prima via de updater app of via de recovery geflasht worden.
Op de Note 2 zit je dan toch met die verificatie dinges? Volgens mij staat er op xiaomi.eu ook dat je hun rom via TWRP moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:09:
[...]

Op de Note 2 zit je dan toch met die verificatie dinges? Volgens mij staat er op xiaomi.eu ook dat je hun rom via TWRP moet doen
Ik heb afgelopen donderdag nog de toen laatste ROM via de updater app geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hrWn0qv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nogmaals, ik heb donderdag nog de laatste hermes geflasht via de updater app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
TWRP is sowieso aan te raden ivm het maken van backups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Momus schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:51:
[...]

Let wel op. Wanneer de de Chinese ROM installeert, je daarna niet meer de EU ROM met de updater kan installeren.
Ik zou voor de zekerheid een recovery backup maken met Flashify (of Rashr).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Momus schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:14:
Nogmaals, ik heb donderdag nog de laatste hermes geflasht via de updater app.
Heb je ook Chinese letters in file Explorer?
En kun je nog downloaden van xiaomi.EU
Bij mij ging dat niet meer. Ben weer terug naar 5.11.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Net als Momus heb ik eveneens de laatste Hermes geflashed via de updater app.

Voor zover ik weet had het verificatie probleem te maken met 1 specifieke (oude) weekly, van waaruit het niet mogelijk meer was om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Chippu schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:42:
Net als Momus heb ik eveneens de laatste Hermes geflashed via de updater app.

Voor zover ik weet had het verificatie probleem te maken met 1 specifieke (oude) weekly, van waaruit het niet mogelijk meer was om te updaten.
Ja, was 5.10.15. Maar hetzelfde geldt voor de officiële xiaomi ROM (ik spreek uit ervaring).
Maar met de nieuwste Hermes kan ik geen ROM downloaden van xiaomi.EU met chrome. Ook niet met download app zelf.
Heb er met eerdere ROMs geen probleem mee.

Edit:
Met de stock browser lukt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 16-11-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Heel dom misschien, maar zelfs met lezen van de opening posts blijf ik met vragen zitten, bv de volgende, dit zijn de opties die jullie aangeven:
MIUI update handleiding: methode 1 - in het systeem zelf; makkelijk en behoud data mogelijk
MIUI update handleiding: methode 2 - in de recovery; redelijk makkelijk en behoud data mogelijk
MIUI update handleiding: methode 3 - in de fastboot; moeilijker en volledige wipe

Mijn vraag hierover: waarom zou je methode 2 (of 3) uberhaupt willen kiezen??
Of moet ik bij een nieuwe telefoon de data juist ook wipen? (dus voor methode 3 kiezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pband schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:00:
Heel dom misschien, maar zelfs met lezen van de opening posts blijf ik met vragen zitten, bv de volgende, dit zijn de opties die jullie aangeven:
MIUI update handleiding: methode 1 - in het systeem zelf; makkelijk en behoud data mogelijk
MIUI update handleiding: methode 2 - in de recovery; redelijk makkelijk en behoud data mogelijk
MIUI update handleiding: methode 3 - in de fastboot; moeilijker en volledige wipe

Mijn vraag hierover: waarom zou je methode 2 (of 3) uberhaupt willen kiezen??
Of moet ik bij een nieuwe telefoon de data juist ook wipen? (dus voor methode 3 kiezen?)
Methode 1 en 2 zijn eigenlijk hetzelfde. Als je methode 1 doet wordt je ook doorgestuurd naar de recovery waar de installatie plaatsvindt.
Methode 3 heb ik zelf ook nog nooit gedaan, behalve dan om de recovery te flashen.

Een wipe is meestal wel aan te raden. Het ligt er een beetje aan welke rom je er momenteel op hebt en wat je er op gaat zetten. Als je een oudere rom er op zet dan moet je eigenlijk sowieso wipen, ook als je naar een volledig nieuwe versie van het OS gaat dan doe je een wipe. Als je gewoon een wekelijkse update uitvoert dan hoef je geen wipe te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
John Rambo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:18:
[...]

Methode 1 en 2 zijn eigenlijk hetzelfde. Als je methode 1 doet wordt je ook doorgestuurd naar de recovery waar de installatie plaatsvindt.
Methode 3 heb ik zelf ook nog nooit gedaan, behalve dan om de recovery te flashen.

Een wipe is meestal wel aan te raden. Het ligt er een beetje aan welke rom je er momenteel op hebt en wat je er op gaat zetten. Als je een oudere rom er op zet dan moet je eigenlijk sowieso wipen, ook als je naar een volledig nieuwe versie van het OS gaat dan doe je een wipe. Als je gewoon een wekelijkse update uitvoert dan hoef je geen wipe te doen.
Hoi John,

Het gaat mij om een initiele installatie, ik moet de note 2 nog binnen krijgen via gearbest. Ik heb begrepen dat er veel bloatware op staat en een nieuwe installatie verstandig is, dus ik zoek naar de beste mogelijkheden en wel het liefst gemakkelijk, aangezien ik een leek op dit vlak ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pband schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:21:
[...]

Hoi John,

Het gaat mij om een initiele installatie, ik moet de note 2 nog binnen krijgen via gearbest. Ik heb begrepen dat er veel bloatware op staat en een nieuwe installatie verstandig is, dus ik zoek naar de beste mogelijkheden en wel het liefst gemakkelijk, aangezien ik een leek op dit vlak ben.
In principe kan je gewoon methode 1 of 2 pakken en een xiaomi.eu rom over je huidige rom flashen. Je krijgt van Gearbest een aangepaste xiaomi.eu rom met een raar versie nummer 66.88.33 o.i.d. en een aantal irritante apps (speed booster, cleaner). Eventueel kan je na het installeren nog een factory reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
John Rambo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:25:
[...]

In principe kan je gewoon methode 1 of 2 pakken en een xiaomi.eu rom over je huidige rom flashen. Je krijgt van Gearbest een aangepaste xiaomi.eu rom met een raar versie nummer 66.88.33 o.i.d. en een aantal irritante apps (speed booster, cleaner). Eventueel kan je na het installeren nog een factory reset doen.
_/-\o_ kijk jij begrijpt mij _/-\o_

Bedankt, dat was eigenlijk waar ik naar op zoek was: wat ik het beste kan/zou moeten doen om een goeie start met mijn telefoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
John Rambo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:25:
[...]

Of gewoon een full wipe in de recovery waarin je toch al zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Momus schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:02:
[...]

Of gewoon een full wipe in de recovery waarin je toch al zit.
:')

Ter verduidelijking:

System update: http://en.miui.com/a-232.html
Recovery mode: http://en.miui.com/a-233.html

Negeer stap 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Chippu schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:16:
[...]

:')

Ter verduidelijking:

System update: http://en.miui.com/a-232.html
Recovery mode: http://en.miui.com/a-233.html

Negeer stap 1 en 2.
Wat is je punt? Als je via de updater app gaat updaten, boot hij naar de recovery, installeert hij de nieuwe ROM en kun je na afloop een wipe doen, omdat je toch al in de recovery zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Toch briljant dat een leken vraag zulke discussies oproept... ps hoor van mijn vrouw dat pakketje is afgeleverd :-) al geeft de tracking dit nog niet aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Momus schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:33:
[...]

Wat is je punt? Als je via de updater app gaat updaten, boot hij naar de recovery, installeert hij de nieuwe ROM en kun je na afloop een wipe doen, omdat je toch al in de recovery zit.
Je voegde een extra stapje aan het verhaal toe, terwijl ik het idee had dat pband nog was blijven hangen bij stap 1. ;) Vandaar het linkje met images (van o.a. de recovery/wipe waar jij het over had).

@pband succes met flashen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Thx guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Heren,

ik heb deze stap:

Gevolgd (eerst stap 1 geprobeert, maar ik kwam daardoor in de recovery mode en dacht toen maar de recovery mode te gaan doen). In eerste instantie werkt het allemaal prima, maar na zo'n 27% update knalt de update er telkens uit en krijg ik een melding dat de update corrupt is??

PLease help, ik het eerst de telefoon een kans gegeven zonder dit flashen , maar wordt nu al gek van al die bloatware die erop zit.

[ Voor 3% gewijzigd door pband op 18-11-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Volg je deze stappen?

1. Download xiaomi.eu rom - linkje naar 5.10.22
2. Rename het bestand naar update.zip
3. Zet het bestand in de root van het interne geheugen van je telefoon (niet de SD-kaart, als je die gebruikt).
4. Reboot in recovery mode.
5. Install update.zip

Indien succesvol:

6. Ga terug in het menu naar Wipe & Reset.
7. Wipe all data.
8. Reboot > reboot to system.

Edit: root van het geheugen, zoals Rambo aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Chippu op 18-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
pband schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:44:
PLease help, ik het eerst de telefoon een kans gegeven zonder dit flashen , maar wordt nu al gek van al die bloatware die erop zit.
Told you :9

Zorg ervoor dat je rom in de root van de internal storage van je telefoon staat, niet in een submap en niet op je external sd kaartje als je die hebt.

Controleer de grootte van je download, zou iets van 680Mb moeten zijn
http://miuif.celogeek.com...hermes_5.10.22_v7-5.0.zip

Mocht het nog niet lukken geef dan even wat info door, welke rom er nu op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Chippu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:57:
Volg je deze stappen?

3. Zet het bestand in de root van het interne geheugen van je telefoon (niet de SD-kaart, als je die gebruikt).
5. Install update.zip

Indien succesvol:

7. Wipe all data.

Waarom eigenlijk versie 5.10.22 als ik vragen mag :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
Rubiks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:29:
[...]

Waarom eigenlijk versie 5.10.22 als ik vragen mag :?
De meest recente versies lijken wat hoger accu verbruik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanschoemake
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 14:51
Het grootste minpunt van (bijna) alle chinese telefoons is dat er geen ondersteuning is voor 4G op 800mhz. Ik woon in Groningen en daar is eigenlijk alleen maar 800mhz ondersteuning, anders had ik allang een chinese telefoon gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
John Rambo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:39:
[...]

De meest recente versies lijken wat hoger accu verbruik te hebben.
Exactly! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
stefanschoemake schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:44:
Het grootste minpunt van (bijna) alle chinese telefoons is dat er geen ondersteuning is voor 4G op 800mhz. Ik woon in Groningen en daar is eigenlijk alleen maar 800mhz ondersteuning, anders had ik allang een chinese telefoon gekocht.
Er zijn altijd chinaphones te vinden die wel 800mhz ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Chippu schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:57:
Volg je deze stappen?

5. Install update.zip

Indien succesvol:

7. Wipe all data.

Nee, bedankt, ik had dit: "miui_HMNote2_V7.0.8.0.LHMCNCI_0fb9cb89be_5.0" gedownload via 1 van de stappen in het OP. Dus ik dacht goed bezig te zijn... maar nee dus... 8)7

Dit is een duidelijke beschrijving, ik ben die ROM al aan het downloaden en ga het gewoon nogmaals proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
De 1e ROM die je gedownload hebt is een officiële (?) MIUI ROM. In dit topic worden voornamelijk versies van xiaomi.eu gebruikt. Deze herken je aan 'xiaomi.eu' in de titel van het bestand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
pband schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:36:
[...]

Nee, bedankt, ik had dit: "miui_HMNote2_V7.0.8.0.LHMCNCI_0fb9cb89be_5.0" gedownload via 1 van de stappen in het OP. Dus ik dacht goed bezig te zijn... maar nee dus... 8)7

Dit is een duidelijke beschrijving, ik ben die ROM al aan het downloaden en ga het gewoon nogmaals proberen.
Toen ik een keer zo'n officiële rom had uitgeprobeerd kon ik met de mi-recovery geen eu rom meer installeren. Maar twrp recovery biedt in zo'n geval uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
Rubiks schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:13:
[...]

Toen ik een keer zo'n officiële rom had uitgeprobeerd kon ik met de mi-recovery geen eu rom meer installeren. Maar twrp recovery biedt in zo'n geval uitkomst.
Dan ga ik daar nu naar kijken, want ook die optie die net gegeven is, de hermes recovery update krijg ik de melding dat de update.zip corrupted is.
Pagina: 1 ... 11 ... 28 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken