Pff, ben hier wel weer even klaar met de 'service' van KPN. Sorry, het is even een frustratie-afschrijfbericht
Mijn ouders waren al jaren klant en kregen de ene prijsverhoging na de andere. Een nieuw abonnement afsluiten was daarom een stuk voordeliger. Even een belletje naar KPN en het was geregeld, zo dachten ze.
Inderdaad, dat was geen probleem. Het nieuwe abonnement zou 1 juni ingaan.
Op 1 juni word ik door mijn vader gebeld, tot mijn verbazing vanaf zijn prepaid mobiele telefoon: ze hebben geheel geen internet en telefonie meer (ze nemen enkel internet + bellen af bij KPN).
Na resets van de Experiabox kwam hij er met de helpdesk achter dat het probleem echt bij KPN zat. Even later bleek dat het een algemene storing was en dat (volgens de heldeskmedewerker) er zo'n 15000 klanten getroffen zouden zijn.
Hij kreeg te horen dat het de volgende dag verholpen zou zijn.
De volgende avond: nog geen internet. Het zou de daaropvolgende nacht opgelost worden (dus inmiddels al 2 dagen zonder internet/bellen).
Volgende ochtend: nog steeds niets. Volgens de medewerker zou het de dag ervoor al verholpen moeten zijn.
En mijn vader loopt vervolgens tegen een muur op. Ze konden niets, ze wilden niets en vonden hem maar een lastige klant (de woorden van de heldeskmedewerker) omdat hij wilde weten wanneer ze het nu eindelijk op zouden lossen. Maar, hij kreeg wel de belofte dat het tussen 2 en 3 uur die middag opgelost zou moeten worden.
Je raadt het al: nog niet opgelost. Ik heb toen maar even gebeld.
Er zou iets misgegaan zijn bij de huishoudens met een abonnementswijziging per 1 juni. Iets met de DSLAM aansluiting als ik het goed begreep (ik weet te weinig van netwerken, maar wat dat nou met een glasvezelverbinding te maken heeft weet ik niet).
Wanneer het opgelost zou worden? Nee, dat wisten ze niet. Het zou nog wel een aantal dagen minimaal gaan duren volgens de medewerker.
De ene na de andere belofte wordt niet nagekomen en dan zeggen ze uiteindelijk vrolijk dat ze niet weten wanneer het opgelost is en dat de technische dienst waarschijnlijk met Pinksteren vrij zou zijn en er dus niets zou gebeuren
Daar was mijn vader in z'n geheel niet blij mee, en na de opmerkingen over een 'lastige klant' was hij er helemaal klaar mee. Hij wilde simpelweg van het abonnement af.
De KPN meneer had nog het lef om te zeggen dat dat niet zomaar kon en dat mijn vader onbeleefd was. Tja, wat verwacht je dan na de ene loze belofte na de andere en dat er uiteindelijk geen prioriteit gegeven wordt aan het oplossen van een probleem. Dan voel je je als klant ongelooflijk in de zeik genomen en vooral niet serieus genomen. Al helemaal na die opmerking.
Als 'service' heeft de medewerker nu het abonnement per direct opgezegd, waardoor mijn ouders nu het telefoonnummer dat ze al tientallen jaren hebben kwijt zijn omdat geen enkele nieuwe provider nog op tijd dat telefoonnummer kan porteren.
Nou KPN, met al deze geintjes zijn jullie niet alleen mijn ouders kwijt als klant, maar ook mij zodra mijn abonnementsperiode er op zit. Bravo voor de goede service
[
Voor 3% gewijzigd door
EDIT op 04-06-2017 16:56
]