[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.773 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er hier meer mensen die zijn overgestapt van Ziggo naar KPN en hoe bevalt dat?

Zit te denken om zelf misschien over te stappen naar KPN, omdat het voor mij dan toch wel stukken goedkoper wordt en heb mobiel bij KPN en kan ik gratis Fox Sports krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 13:27

Gilotto

Paint Skillz

@Grudgie Ik ben vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Zeer goede ervaringen met internet en tv.

Ik heb net gebeld met KPN omdat mijn abonnement na 12 maanden bijna voorbij is. Krijg ik doodleuk te horen dat KPN geen kortingen meer geeft en ik dus geen korting kan krijgen.

Heb nu 6 maanden 35 euro, daarna 47.50 en 100/100 internet 7.50 euro (eerste 6 maanden gratis). Totaal 510 euro - 42.50 per maand.

huidige deal op site komt op 525 euro per jaar, maar geld dus niet voor bestaande klanten?

[ Voor 11% gewijzigd door Gilotto op 15-05-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NashNL69
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:09
Ik ben aan het nadenken om over te stappen van Ziggo naar KPN. Op de website van KPN staat "de eerste 6 maanden betaalt u 35 euro, daarna 62,50'. Ik heb gebeld met KPN of de prijsverhoging van 2,50 hier ook overheen gaat. Dit blijkt het geval. Dus ik betaal nooit die 62,50 euro die vermeld staat maar 65 euro. Dit is toch misleiding? Voor mij een no-go, ook al is het de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik kan bij KPN alleen 60/6 afnemen, dat is wel jammer. Bij Ziggo heb ik nu sinds een kleine maand 300/30 :P
Dus qua internet snelheid ga ik wel flink achteruit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de switch van Ziggo naar KPN een paar maanden geleden gedaan. Over de verbinding zelf ben ik erg tevreden, de klantenservice ook maar de Experiabox (v10) loopt de Wifi ongeveer 1 keer per week vast en dan heb ik een reboot nodig om het te verhelpen. Ook lijkt de box erg sloom qua DHCP waardoor als ik m'n desktop start ik eerst 10 seconden "geen netwerk" krijg te zien en daarna ik pas internet heb. Voorheen had ik hier met een eigen router geen last van. Onder de streep kan ik t zeker aanraden als je 500/500 kunt krijgen, als de snelheid niet hoger zou worden dan Ziggo zou ik t lekker zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Grudgie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:32:
Ik kan bij KPN alleen 60/6 afnemen, dat is wel jammer. Bij Ziggo heb ik nu sinds een kleine maand 300/30 :P
Dus qua internet snelheid ga ik wel flink achteruit dan.
Hoezo? Heb je geen glas?

Ik ben ook al weer sinds september van Ziggo naar KPN en erg tevreden.
NashNL69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:24:
Ik ben aan het nadenken om over te stappen van Ziggo naar KPN. Op de website van KPN staat "de eerste 6 maanden betaalt u 35 euro, daarna 62,50'. Ik heb gebeld met KPN of de prijsverhoging van 2,50 hier ook overheen gaat. Dit blijkt het geval. Dus ik betaal nooit die 62,50 euro die vermeld staat maar 65 euro. Dit is toch misleiding? Voor mij een no-go, ook al is het de beste optie.
En als je instap met de opties neemt? Ik weet niet wat je allemaal wilt...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NashNL69
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:50:
[...]

En als je instap met de opties neemt? Ik weet niet wat je allemaal wilt...
Het gaat mij niet om de prijs, die vind ik prima. Het gaat om de misleiding. Er staat op de website 'daarna betaalt u 62,50 euro per maand' terwijl KPN al weet dat het 65 euro wordt na 1 juli. Pure misleiding. Dan moeten ze de website aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NashNL69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Het gaat mij niet om de prijs, die vind ik prima. Het gaat om de misleiding. Er staat op de website 'daarna betaalt u 62,50 euro per maand' terwijl KPN al weet dat het 65 euro wordt na 1 juli. Pure misleiding. Dan moeten ze de website aanpassen.
Dat is inderdaad slecht. Al is het nog zo dat wanneer je nu besteld nog 62.50 betaald. :? Maar in juni moet die prijs aangepast zijn. Dan gaat het abo pas in met de nieuwe prijs.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

T.Kreeftmeijer schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:50:
[...]

Hoezo? Heb je geen glas?

Ik ben ook al weer sinds september van Ziggo naar KPN en erg tevreden.
Blijkbaar niet dan. Als ik postcode check doe bij KPN kan ik alleen 60/6 afnemen en niet hoger, wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:08
NashNL69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Worden de prijzen dan ook verhoogd voor bestaande klanten? Volgens hier:
Als je tevreden bent met je huidige abonnement dan hoef je niets te ondernemen en stap je dus ook niet automatisch over op een nieuw abonnement.
Als ik de site fout begrijp en je toch automatisch wordt aangepast, dan staat je natuurlijk ook vrij om je contract kostenloos te ontbinden bij zo'n eenzijdige aanpassing. KPN snijdt in haar eigen vingers door die aanpassing niet op de bestelpagina te tonen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Gilotto schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:16:
@Grudgie Ik ben vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Zeer goede ervaringen met internet en tv.

Ik heb net gebeld met KPN omdat mijn abonnement na 12 maanden bijna voorbij is. Krijg ik doodleuk te horen dat KPN geen kortingen meer geeft en ik dus geen korting kan krijgen.

Heb nu 6 maanden 35 euro, daarna 47.50 en 100/100 internet 7.50 euro (eerste 6 maanden gratis). Totaal 510 euro - 42.50 per maand.

huidige deal op site komt op 525 euro per jaar, maar geld dus niet voor bestaande klanten?
Na 12 maanden contract kun je bellen met KPN opzeggingen en zeggen dat je van je contract af wilt.
Je krijgt dan een voorstel met korting en dan gaat er opnieuw een contract in van 1 jaar.
6 maanden korting dus zoals bij nieuwe klanten.
Zo heb ik het in januari gedaan.
Loopt bijna af en komt precies uit met de aangekondigde prijsverhoging.
Ik kan dus van het lopende contract af maar weet niet of ze nu weer een korting gaan aanbieden plus dan weer een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NashNL69
[quote]Richh schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:09:
[...]

Worden de prijzen dan ook verhoogd voor bestaande klanten? Volgens hier:

[...]

Jazeker: https://forum.kpn.com/int...en-per-1-juli-2017-432499

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:31

vr6-only

Blub Blub

Gilotto schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:16:

Bel 0800-0402 en spreek in: abonnement opzeggen

Geef dan gewoon aan of ze je een leuke aanbieding kunnen doen. Werkt altijd bij mij en je hoeft helemaal niet te dreigen met opzeggen. Je moet echter wel de afdeling "Opzeggingen" hebben en niet de afdeling "info over diensten". Zij kunnen namelijk weinig.
Grudgie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:11:
Zijn er hier meer mensen die zijn overgestapt van Ziggo naar KPN en hoe bevalt dat?

Zit te denken om zelf misschien over te stappen naar KPN, omdat het voor mij dan toch wel stukken goedkoper wordt en heb mobiel bij KPN en kan ik gratis Fox Sports krijgen. :)
Nou ben ik al 3 jaar bij KPN, maar ook overgestapt vanuit Ziggo. Nog geen dag spijt gehad.

Super snel en stabiel Internet;
Kleine, zuinige en snelle TV ontvangers;
Leuke extra's dankzij KPN Compleet;

Ik heb in 3 jaar, 3x de klantenservice gebeld en dat waren allemaal belletjes om een aanbieding te krijgen. Kortom, nooit gezeik.

Uiteraard heb je op z'n tijd weleens een storing, maar gelukkig kan ik die nog op één hand tellen en het betrof altijd een landelijke storing.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 15-05-2017 13:37 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 15:42
Grudgie schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:02:
[...]

Blijkbaar niet dan. Als ik postcode check doe bij KPN kan ik alleen 60/6 afnemen en niet hoger, wel vreemd.
En op deze site?:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Weet iemand toevallig welke NT KPN levert bij de nieuwe type FTU's van Reggefiber? Is het zo'n lang gedrocht van 20cm die onder de FTU geklikt wordt?

Ik kan er na lang zoeken erg weinig over vinden. Zelfs de installatie video's op KPN.com laten enkel de oude type FTU's zien (Genx en Tyco).

[ Voor 32% gewijzigd door vr6-only op 15-05-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

vr6-only schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:24:
Weet iemand toevallig welke NT KPN levert bij de nieuwe type FTU's van Reggefiber? Is het zo'n lang gedrocht van 20cm die onder de FTU geklikt wordt?

Ik kan er na lang zoeken erg weinig over vinden. Zelfs de installatie video's op KPN.com laten enkel de oude type FTU's zien (Genx en Tyco).
Deze zijn de nieuwe geloof ik:
Afbeeldingslocatie: https://mijnglasvezelverbinding.nl/wp-content/uploads/2015/06/NT.jpg
Of heb je een nog nieuwere FTU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Nee, de nieuwere. 10x10cm waarvan één vezel is afgemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/FTU_TK-01.jpg

Deze kun je dan vervolgens op twee manieren, zover ik het heb kunnen vinden, aansluiten:
Patchcap met patchsnoer of lange NT die onderop klikt.

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/027008/files/066704228/genexis-uitverkocht-p1090-tkf-2-tbv-mb4-tk-01-gron.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 15-05-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Deze zijn de nieuwe geloof ik:
[afbeelding]
Of heb je een nog nieuwere FTU?
Ja, er is nog een nieuwere FTU:
Afbeeldingslocatie: https://kpn-customer.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/5218_ftunieuw.png

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

En ik merk dat KPN nog altijd verkeerde NT's verstuurd. Het forum barst van meldingen van mensen die allemaal verkeerde NT's krijgen, zelfs na 2x "de juiste" verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Die heb ik nog niet gezien...

Kunnen ze niet 1 maat maken en bij elke nieuwe aansluiting die onderplaat monteren? Dan kunnen ze best de inwendig hardware aanpassen, maar dan past het altijd. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Nee, want dat zou logisch nadenken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:38:
En ik merk dat KPN nog altijd verkeerde NT's verstuurd. Het forum barst van meldingen van mensen die allemaal verkeerde NT's krijgen, zelfs na 2x "de juiste" verzending.
Ik merk dat dit vooral voorkomt bij ombouw opdrachten. KPN stuurt de NT voor de oude FTU maar de klant krijgt natuurlijk een nieuwe FTU. Dus nieuwe NT nodig.

Bij de nieuwe FTU wordt door KPN de nieuwe NT van ZTE gebruikt. Circa 20cm hoog en klikt over de FTU. Steekt daarna dus ongeveer 10 cm uit boven de FTU (die je dan niet meer ziet).

En logisch nadenken had niet geholpen. Tijden veranderen en eisen ook. Dus de FTU verandert soms ook. Deze nieuwste is speciaal bedacht om kleiner te zijn en om een DHZ installatie mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

jdh009

FP ProMod
HoppyF schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Na 12 maanden contract kun je bellen met KPN opzeggingen en zeggen dat je van je contract af wilt.
Je krijgt dan een voorstel met korting en dan gaat er opnieuw een contract in van 1 jaar.
6 maanden korting dus zoals bij nieuwe klanten.
Zo heb ik het in januari gedaan.
Loopt bijna af en komt precies uit met de aangekondigde prijsverhoging.
Ik kan dus van het lopende contract af maar weet niet of ze nu weer een korting gaan aanbieden plus dan weer een jaar contract.
Ik bel ze ook elk jaar standaard en aangegeven dat ik weg wilde wanneer ze geen korting zouden geven. Deze gaven ze maar het was niet voldoende om onder het bod van Telfort te komen. Dus uiteindelijk de overstap geregeld naar Telfort. Toen ze de opzegging binnen kregen hebben ze ons een mail gestuurd dat ze ons niet zomaar weg wilde laten gaan en de volgende dag belde ze om een beter aanbod te doen. Dit keer 9 maanden 20 euro met nog wat extraatjes erbij.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Best apart, ben net een half jaartje klant en door de eerste korting heen en heb nu een jaar bijgetekend met eerst weer een half jaar 27,50€ korting. Heb niet eens om korting gevraagd maar alleen gemeld dat ik niet blij was met de prijsverhoging en weer naar Ziggo wilde gaan. Wel even goed kijken naar je prijs nu en straks, moet wel zo zijn dat je erop achteruit gaat uiteraard.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
MDXTweaker schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:56:
[...]

@WhatsappHack Ik ben ook aan verlengen toe en liefst ook een deal voor zowel mobiel als vast. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe en wat je hebt geregeld? Telefonisch via opzeggingen?
Inderdaad, dat laatste. Ik wil dat best delen hoor hoe het precies in elkaar zit. :)
Let wel dat mijn uitgangspunt was: de goedkoopst mogelijke constructie, met zo lang mogelijk behoud van gratis Spotify. Als Spotify je niet interesseert zijn er (discutabele) goedkopere wegen te bewandelen. 1 ervan noem ik aan 't einde van deze post.
Discutabel omdat de absolute maandprijs lager is, maar de data ook veel lager - is dus afhankelijk van de situatie die je wil qua mobiele data. Anyway:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes. :)

[ Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 17-05-2017 14:34 . Reden: Uitbreiding en typo fixes ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Even een vraagje over ITV en internet over dezelfde kabel.

Nu heb ik een draadloze router beneden staan. Op de eerste verdieping een draadloze router in bridge mode als wifi versterker voor de zolder en utp kabel voor ITV rechtstreeks van beneden naar zolder.

In de huidige situatie kan internet en ITV niet via dezelfde kabel, maar ik begreep dat dit bij KPN wel kan.

Ik zit namelijk met slecht bereik op zolder dat nu opgelost wordt met de router op de 1e verdieping.

Kan ik dan de router die beneden staat op zolder zetten en als switch inzetten? En kan ik dan toch nog gebruiken maken van draadloos internet met de router op zolder? En uiteraard ITV aansluiten op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:55:
Best apart, ben net een half jaartje klant en door de eerste korting heen en heb nu een jaar bijgetekend met eerst weer een half jaar 27,50€ korting. Heb niet eens om korting gevraagd maar alleen gemeld dat ik niet blij was met de prijsverhoging en weer naar Ziggo wilde gaan. Wel even goed kijken naar je prijs nu en straks, moet wel zo zijn dat je erop achteruit gaat uiteraard.
Bijzonder. Had je een pakket met Spotify en nu een pakket zonder? Ben benieuwd of dit ook werkt voor alles-in-een instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Highfive95 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:21:
Even een vraagje over ITV en internet over dezelfde kabel.

Nu heb ik een draadloze router beneden staan. Op de eerste verdieping een draadloze router in bridge mode als wifi versterker voor de zolder en utp kabel voor ITV rechtstreeks van beneden naar zolder.

In de huidige situatie kan internet en ITV niet via dezelfde kabel, maar ik begreep dat dit bij KPN wel kan.

Ik zit namelijk met slecht bereik op zolder dat nu opgelost wordt met de router op de 1e verdieping.

Kan ik dan de router die beneden staat op zolder zetten en als switch inzetten? En kan ik dan toch nog gebruiken maken van draadloos internet met de router op zolder? En uiteraard ITV aansluiten op de tv?
Ik moet mij inhouden omtrent de rare benamingen. Maar ik ga proberen toch te antwoorden....

In de huidige situatie kan internet en ITV niet via dezelfde kabel, maar ik begreep dat dit bij KPN wel kan. - Ja bij KPN dan dit wel.

Kan ik dan de router die beneden staat op zolder zetten en als switch inzetten? - Als dit apparaat een ingebouwde switch functionaliteit heeft dan moet dit kunnen ja.

En kan ik dan toch nog gebruiken maken van draadloos internet met de router op zolder? - Als dit apparaat een ingebouwd access point functionaliteit heeft moet dit kunnen ja. Router functionaliteit heb je op zolder niet nodig.

En uiteraard ITV aansluiten op de tv? - TV kastje aansluiten op de switch, en dan moet dat goed gaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
wibblemoo schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:00:
[...]

Bijzonder. Had je een pakket met Spotify en nu een pakket zonder? Ben benieuwd of dit ook werkt voor alles-in-een instap.
Members only:

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@NiGeLaToR Volgens mij kan jij goedkoper uitzijn met Instap - zelfs als je Spotify er dan nog los moet bijkopen...

Members only:

[ Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 17-05-2017 19:16 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Nice @WhatsappHack dank voor het meedenken/kijken. En dan speelt ook nog mee hoeveel korting je krijgt bij welk pakket - zover ik begreep was de aanbieding die ik heb gehad nu voor dit pakket. Maar wellicht geven ze dat ook wel 's op basis.

Feit blijft dat zowel Ziggo als KPN er een handje van hebben pakketten te maken, die duurder zijn, omdat volgens hun, de klant dat wilt terwijl je om je heen alleen maar hoort 'nou ze hebben het alweer duurder gemaakt'.

En keuzevrijheid is er nog steeds nagenoeg niet in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Je mag altijd omhoog/omlaag met je vast pakket. :)
Vandaar dat ik nu ook doodleuk op Standaard zit, maar over 6 maanden als de korting om is de boel omlaag lazer naar Instap :P Spotify komt uit m'n mobiele abo, voordeel: 30GB extra data, €2,50 per maand minder en een jaar langer Spotify dan als ik t uit standaard moet hebben. Kortom: alles bij elkaar €7,50 goedkoper en meer data. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ook hier wat korting los kunnen peuteren met een telefoontje. Weliswaar niet zoveel als @NiGeLaToR, maar ik heb dan ook maar een instappakket met wat opties (o.a. 500/500). Al met al genoeg om de prijsverhoging te compenseren, dus ik blijf wel weer een jaartje. Ben niet zo van het bellen om korting, maar loyaliteit + mond houden kost je geld tegenwoordig.

Sinds ik vanaf afgelopen jaar besloten heb om ieder jaar van energieleverancier te switchen (overstappremie 1 jaarcontract EUR 300,-), schaam ik me bijna nergens meer voor ;)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Ik moet mij inhouden omtrent de rare benamingen. Maar ik ga proberen toch te antwoorden....

In de huidige situatie kan internet en ITV niet via dezelfde kabel, maar ik begreep dat dit bij KPN wel kan. - Ja bij KPN kan dit wel.

Kan ik dan de router die beneden staat op zolder zetten en als switch inzetten? - Als dit apparaat een ingebouwde switch functionaliteit heeft dan moet dit kunnen ja.

En kan ik dan toch nog gebruiken maken van draadloos internet met de router op zolder? - Als dit apparaat een ingebouwd access point functionaliteit heeft moet dit kunnen ja. Router functionaliteit heb je op zolder niet nodig.

En uiteraard ITV aansluiten op de tv? - TV kastje aansluiten op de switch, en dan moet dat goed gaan.
Er ontbreekt nog 1 belangrijk punt in dit antwoord: Elke switch/accesspoint waarop je ook een TV decoder wil aansluiten dient IGMP snooping te ondersteunen om te voorkomen dat de TV streams ook via het Wifi netwerk worden verspreid. Dat zou er namelijk voor zorgen dat je Wifi netwerk in elkaar stort.

Dus het apparaat dat straks op zolder komt te staan dient IGMP Snooping te ondersteunen. Dit zou je kunnen googlen of even bij de fabrikant navragen.

LET OP: IGMP Snooping is niet hetzelfde als IGMP Proxy,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Barre73 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Er ontbreekt nog 1 belangrijk punt in dit antwoord: Elke switch/accesspoint waarop je ook een TV decoder wil aansluiten dient IGMP snooping te ondersteunen om te voorkomen dat de TV streams ook via het Wifi netwerk worden verspreid. Dat zou er namelijk voor zorgen dat je Wifi netwerk in elkaar stort.

Dus het apparaat dat straks op zolder komt te staan dient IGMP Snooping te ondersteunen. Dit zou je kunnen googlen of even bij de fabrikant navragen.

LET OP: IGMP Snooping is niet hetzelfde als IGMP Proxy,
Alhoewel dit een goede zaak is, is het niet strict noodzakelijk. Afhankelijk van hoe je netwerk is ingericht kan een enkele switch best zonder IGMP Snooping. Accesspoint daarentegen wil je praktisch altijd met IGMP Snooping hebben als er een TV Ontvanger op aangesloten zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
RobinF schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:12:
[...]
Alhoewel dit een goede zaak is, is het niet strict noodzakelijk. Afhankelijk van hoe je netwerk is ingericht kan een enkele switch best zonder IGMP Snooping. Accesspoint daarentegen wil je praktisch altijd met IGMP Snooping hebben als er een TV Ontvanger op aangesloten zit.
Je leest mijn zin niet goed: Ik zei dat een switch/accesspoint (dus gecombineerd in elkaar ) altijd IGMP snooping moet hebben als je er ook een TV decoder aan wil hangen. Ik bedoelde dus specifiek dat apparaat wat hij wilde gebruiken, namelijk een oude router die beneden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat "moet" niet maar is wenselijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 18-05-2017 12:38 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Accespoint is een Tp link tl wdr4300. Geen idee of dat ding over imgp snooping beschikt. Kan er niks over vinden.

Op zich is het niet heel erg want kan accespoint ook laten staan op de eerste verdieping. Kabel voor tv kan ook rechtstreeks in decoder.

Gaat met name om netflix op zolder. Maar dit kan nu via tv decoder van kpn. Verder zou het handig zijn om smart tv apps te gebruiken. Maar niet per se noodzakelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Highfive95 op 18-05-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:19

ViezeVis

Sample Text

Highfive95 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:59:
Accespoint is een Tp link tl wdr4300. Geen idee of dat ding over imgp snooping beschikt. Kan er niks over vinden.

Op zich is het niet heel erg want kan accespoint ook laten staan op de eerste verdieping. Kabel voor tv kan ook rechtstreeks in decoder.

Gaat met name om netflix op zolder. Maar dit kan nu via tv decoder van kpn. Verder zou het handig zijn om smart tv apps te gebruiken. Maar niet per se noodzakelijk.
> Tested on TL-WDR4300: disabling IGMP Snooping results in multicast flooding
> on each specific port, enabling it back again prevents each port from
> receiving all multicast packets.

Volgens mij moet er een optie in het apparaat zijn.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
ViezeVis schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:08:
[...]

> Tested on TL-WDR4300: disabling IGMP Snooping results in multicast flooding
> on each specific port, enabling it back again prevents each port from
> receiving all multicast packets.

Volgens mij moet er een optie in het apparaat zijn.
Volgens mij zoek ik niet goed :+

Nu hopen dat Reggefiber snel langs komt om alles te vervangen. Dan kan ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Vandaag gaat het nieuwe glasvezelabonnement in (Telfort).

De volgende apparaten zitten nu in de meterkast:

- Glasvezelmodem;
- Experiabox V8;
- Asus RT-N66U.

Ik wil (moet) de Experia Box als tussenstation gebruiken. In welke operation mode zal de Asus router het beste werken? Ik wil zo veel mogelijk via de Asus router laten lopen.

Ik wil de TV ontvanger aansluiten achter de Experiabox, want telefonie moet ook hierop worden aangesloten. Alle internetverbindingen moeten via mijn Asus router gaan.

De Bridge mode werkt niet heb ik gelezen bij Telfort, dan verlies ik de functionaliteiten TV en telefonie.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Asus router gaat werken zoals in mijn vorige situatie (glasvezemodem --> Asus router (geen Experiabox er tussen), zonder last te hebben van "dubble NAT", geen ondersteuning DHCP, UPNP etc.

[ Voor 47% gewijzigd door turkeyhakan op 19-05-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Die asus zo instellen dat ie een IGMP proxy doet voor iTV en dan ie telefonie doorgeeft aan de Experiabox (als dat kan bij Telfort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
RobinF schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:54:
Die asus zo instellen dat ie een IGMP proxy doet voor iTV en dan ie telefonie doorgeeft aan de Experiabox (als dat kan bij Telfort)
Bedankt voor je reactie. Enig idee hoe deze instelling heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:13
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:39:
Vandaag gaat het nieuwe glasvezelabonnement in (Telfort).

De volgende apparaten zitten nu in de meterkast:

- Glasvezelmodem;
- Experiabox V8;
- Asus RT-N66U.

Ik wil (moet) de Experia Box als tussenstation gebruiken. In welke operation mode zal de Asus router het beste werken? Ik wil zo veel mogelijk via de Asus router laten lopen.

Ik wil de TV ontvanger aansluiten achter de Experiabox, want telefonie moet ook hierop worden aangesloten. Alle internetverbindingen moeten via mijn Asus router gaan.

De Bridge mode werkt niet heb ik gelezen bij Telfort, dan verlies ik de functionaliteiten TV en telefonie.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn Asus router gaat werken zoals in mijn vorige situatie (glasvezemodem --> Asus router (geen Experiabox er tussen), zonder last te hebben van "dubble NAT", geen ondersteuning DHCP, UPNP etc.
Ik heb een KPN glasvezel abonnement en heb de Asus bij Operation mode op 'Access Point(AP) mode' gezet. Werkt bij mij prima. De experiabox hangt in de meterkast. De Asus staat achterin de woonkamer. Ik kan er extra apparatuur op aansluiten en hij verlengt mijn wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Riessie85 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb een KPN glasvezel abonnement en heb de Asus bij Operation mode op 'Access Point(AP) mode' gezet. Werkt bij mij prima. De experiabox hangt in de meterkast. De Asus staat achterin de woonkamer. Ik kan er extra apparatuur op aansluiten en hij verlengt mijn wifi signaal.
Update, nieuwe glasvezelmodem is geïnstalleerd. Mijn Asus router zit in Acces Point mode, maar ik merk dat het beduidend langzamer is dan voorheen! Websites openen veel langzamer (veel langere denktijd). Speedtest geeft wel 100Mb down/up aan.

Waar kan dit door komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:43:
[...]

Update, nieuwe glasvezelmodem is geïnstalleerd. Mijn Asus router zit in Acces Point mode, maar ik merk dat het beduidend langzamer is dan voorheen! Websites openen veel langzamer (veel langere denktijd). Speedtest geeft wel 100Mb down/up aan.

Waar kan dit door komen?
Hoe is alles exact aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
xh3adshotx schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 18:34:
[...]

Hoe is alles exact aangesloten?
Glasvezelmodem --> Experia Box V8 --> Asus RT-N66U (in Acces point mode).

Aan de Experia Box is het volgende verbonden:

- WAN verbinding is bezet door aansluiten glasvezelmodem
- Asus RT-N66U in LAN 1
- Een UTP kabel die naar een switch toe gaat in LAN 2
- Telefonie in phone aansluiting

Aan de Asus RT-N66U is het volgende verbonden:

- WAN verbinding is bezet door aansluiten Experia Box
- LAN 1 = Computer 1
- LAN 2 = Computer 2
- LAN 3 = VOIP Modem

Ik merk dat er "lagg" aanwezig is als ik websites bezoek. Het laden duurt langer. Bij speedtesten gaat het wel goed, maar daarbij lijkt er tijd benodigd te zijn om op snelheid te komen.

Bovendien maak ik op dit moment niet optimaal gebruik van mijn Asus router. Dat vind ik echt jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 19-05-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

turkeyhakan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:34:
[...]

Glasvezelmodem --> Experia Box V8 --> Asus RT-N66U (in Acces point mode).

Aan de Experia Box is het volgende verbonden:

- WAN verbinding is bezet door aansluiten glasvezelmodem
- Asus RT-N66U in LAN 1
- Een UTP kabel die naar een switch toe gaat in LAN 2
- Telefonie in phone aansluiting

Aan de Asus RT-N66U is het volgende verbonden:

- WAN verbinding is bezet door aansluiten Experia Box
- LAN 1 = Computer 1
- LAN 2 = Computer 2
- LAN 3 = VOIP Modem

Ik merk dat er "lagg" aanwezig is als ik websites bezoek. Het laden duurt langer. Bij speedtesten gaat het wel goed, maar daarbij lijkt er tijd benodigd te zijn om op snelheid te komen.

Bovendien maak ik op dit moment niet optimaal gebruik van mijn Asus router. Dat vind ik echt jammer.
Voor optimaal gebruik kun je het beste je eigen ASUS router gebruiken als primaire router. Slordige crosspost: ViezeVis in "[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken"

Hoe staat de DNS van je Experiabox? Merk je deze lag ook op de Experiabox zelf als je hier je PC even op aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 10:57
WhatsappHack schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 05:03:
[...]

Inderdaad, dat laatste. Ik wil dat best delen hoor hoe het precies in elkaar zit. :)
Let wel dat mijn uitgangspunt was: de goedkoopst mogelijke constructie, met zo lang mogelijk behoud van gratis Spotify. Als Spotify je niet interesseert zijn er (discutabele) goedkopere wegen te bewandelen. 1 ervan noem ik aan 't einde van deze post.
Discutabel omdat de absolute maandprijs lager is, maar de data ook veel lager - is dus afhankelijk van de situatie die je wil qua mobiele data. Anyway:

***members only***

Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes. :)
Zeker wel, net op dezelfde manier "Thuis" verlengd.

[ Voor 6% gewijzigd door MDXTweaker op 22-05-2017 13:41 . Reden: verkeerd gekeken!! 2018 is gewoon volgend jaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kreeg van de week een mailtje over de nieuwe prijs. Die is €1,50 duurder. Verder is de telefoon nu €0,11p/m. Dus nog meer rede om via de mobiele telefoon te bellen. ;) Dat probeerde ik de rest al aan te leren. Scheelt maximaal €10 p/m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Volgens KPN gaat de prijsverhoging pas in ná die 6 maanden korting. Prima, scheelt toch weer een rondje bier. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

WhatsappHack schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:44:
Volgens KPN gaat de prijsverhoging pas in ná die 6 maanden korting. Prima, scheelt toch weer een rondje bier. :')
Dit heb ik ook nagevraagd. Proost! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even een ervaring die ik net heb gehad bij mijn moeder. Zij heeft een glasvezel-aansluiting, dit was nog met een Experiabox v8.

Plotseling bleek het wifi gedeelte niet meer goed te werken van de box, dit bleek uit de snelheid waarmee er verbinding mee gemaakt kon worden, DHCP-server die traag ipadres uitserveert en uiteindelijk super traag internet (marktplaats inladen duurde 30 a 45 seconden.). Een harde reset verhielp dit probleem niet.

Gelijk gevraagd om een nieuwe Experiabox en gekregen probleem was daarna opgelost.

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en had nog nooit gelezen dat alleen het wifi gedeelte er mee stopte.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
De soap KPN continues..... |:(

Vorige week KPN gebeld waarom ik nog niks van Reggefiber had gehoord voor het vervangen van de FTU. Dit zou uitgezocht worden door de backoffice en binnen 24 uur zou ik hier reactie op krijgen. Tevens klacht aangemaakt en binnen 5 werkdagen zou ik hier iets op horen.

Maar vandaag na 5 werkdagen nog niks gehoord en dus maar weer een met KPN gechat. Status nagekeken en nu blijkt dat Reggefiber het verzoek voor het vervangen van de FTU heeft afgewezen. 8)7 Volgens Reggefiber is dit niet nodig???

Verzoek van KPN dus om even foto's te maken van de huidige aansluiting. Deze gemaild en daarna heeft medewerker van KPN meteen contact opgenomen. Aan de hand van de foto's werd dus beoordeeld dat dit niet gaat werken met de geleverde NT en dat Reggefiber dus weldegelijk de FTU moet vervangen.

Nu is er een opdracht naar de afdeling spoed&herstel om e.e.a. in beweging te krijgen. Wordt dus weer teruggebeld voor update. Als dat al gebeurt.

Maar goed dat ik gechat heb want anders was KPN monteur half juni gekomen en onverrichter zaken weer retour gegaan.

Dus nu maar hopen dat Reggefiber dit snel oppakt en snel inplant. Wellicht dat dan nog op korte termijn de FTU vervangen kan worden.

Begint een verhaal zonder einde te worden zo.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 18:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Falcon schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:34:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en had nog nooit gelezen dat alleen het wifi gedeelte er mee stopte.
Alles gaat een keer stuk. In dit geval was het wifi-deel aan de beurt.
Fijn dat het lekker soepel wordt opgelost. Geen gezeur dus met opnieuw resetten, ondanks dat je dat al had gedaan, maar gewoon de klant serieus nemen en snel in orde maken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:58
Highfive95 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:16:
De soap KPN continues..... |:(

Vorige week KPN gebeld waarom ik nog niks van Reggefiber had gehoord voor het vervangen van de FTU. Dit zou uitgezocht worden door de backoffice en binnen 24 uur zou ik hier reactie op krijgen. Tevens klacht aangemaakt en binnen 5 werkdagen zou ik hier iets op horen.

Maar vandaag na 5 werkdagen nog niks gehoord en dus maar weer een met KPN gechat. Status nagekeken en nu blijkt dat Reggefiber het verzoek voor het vervangen van de FTU heeft afgewezen. 8)7 Volgens Reggefiber is dit niet nodig???

Verzoek van KPN dus om even foto's te maken van de huidige aansluiting. Deze gemaild en daarna heeft medewerker van KPN meteen contact opgenomen. Aan de hand van de foto's werd dus beoordeeld dat dit niet gaat werken met de geleverde NT en dat Reggefiber dus weldegelijk de FTU moet vervangen.

Nu is er een opdracht naar de afdeling spoed&herstel om e.e.a. in beweging te krijgen. Wordt dus weer teruggebeld voor update. Als dat al gebeurt.

Maar goed dat ik gechat heb want anders was KPN monteur half juni gekomen en onverrichter zaken weer retour gegaan.

Dus nu maar hopen dat Reggefiber dit snel oppakt en snel inplant. Wellicht dat dan nog op korte termijn de FTU vervangen kan worden.

Begint een verhaal zonder einde te worden zo.... :(
Tegenwoordig zijn er ook monteurs die de ftu kunnen vervangen kan dus maar zo zijn dat die opdracht gewoon door de kpn monteur wordt uitgevoerd en dus niet door reggefiber!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Jan-man schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:17:
[...]

Tegenwoordig zijn er ook monteurs die de ftu kunnen vervangen kan dus maar zo zijn dat die opdracht gewoon door de kpn monteur wordt uitgevoerd en dus niet door reggefiber!.
Volgens backoffice mag/kan dit niet door kpn monteur vervangen worden. Maar goed is sta nergens meer van te kijken. Al zoveel onjuiste info gehad. Hoop dat snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er is onlangs een manier bedacht waarop KPN monteurs wel een FTU kunnen vervangen. Doordat er gebruik gemaakt mag worden van lijmverbindingen in plaats van fusielassen. Dat scheelt een boel opleiding en nog veel meer dure apparatuur.
Maar bij mijn weten is dat nog niet geïmplementeerd. Of wel @Jan-man ?

In dit geval denk ik dat de Reggefiber database niet de goede FTU had staan. Waardoor Reggefiber denkt dat vervanging niet hoeft. Dat is nu wss hersteld door middel van de foto's.
Als je zeker wil weten of er een opdracht ontvangen is bij Reggefiber, kan ik het voor je nakijken. Stuur je adres maar in een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
@Barre73 zover ik weet zijn de eerste monteurs er al voor opgeleid en voeren ze het ook al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Jan-man schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:25:
@Barre73 zover ik weet zijn de eerste monteurs er al voor opgeleid en voeren ze het ook al uit.
Gewoon allround monteurs? Nog nooit van gehoord. Zowel kpn, vwt of allinq niet.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gisteren door KPN (ongevraagd) gebeld of ik tevreden was over All-in-1 en KPN compleet.
Ja, maar...
Uitgelegd dat ik tevreden ben over het technisch functioneren en de lage storingsgevoeligheid.
TV kanalen zijn ook prima met opname optie enz.
Ik ben NIET tevreden over de aangekondige prijsverhoging.
Komt die man meteen met een leuterverhaal dat concurrent Ziggo ook de prijzen verhoogd.
Tjsa, dus als één man in de sloot springt volgen er meer?
Slecht argument.
Als pleister op de wonde de snelheidsverhoging van 60 naar 80 Mbits.
Nou ja daar zit ik niet op te wachten en over de lage UPLOAD ben ik maar niet begonnen.
Beste man had nog wel een aardige tip, bij opnames en afspelen daarvan kun je reclames snel doorspoelen door een nummer in te typen. 700 bijvoorbeeld betekent 7 minuten doorspoelen. 400 is 4 minuten enz.
Wel handig.
Verder geen aanbod gekregen maar wel het advies het huidige pakket te houden ivm Spotify.
Dat wist ik al.
Geen idee waarom men klanten gaat bellen maar ik vermoed dat er wel enige onvrede heerst onder de klanten over de nieuwe pakketten en prijsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Dat had ik laatst ook. Ik denk nog voor de prijsverhogingen.

Ik had het over het soms vastlopende STB en over het soms onkundige taalgebruik (bijv. wifi-modem). Daar zouden ze wat mee doen... Maar of dat wat helpt. :S

Ik had gisteren eerder deze week wel last van een trage www.itvonline.com website.
Ik had tijdens het journaal verschillende buffer-momenten. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-05-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:11:
Verder geen aanbod gekregen maar wel het advies het huidige pakket te houden ivm Spotify.
Dat wist ik al.
Geen idee waarom men klanten gaat bellen maar ik vermoed dat er wel enige onvrede heerst onder de klanten over de nieuwe pakketten en prijsverhogingen.
Voor mij is het nu beter (geen TV) om naar XS4ALL te wisselen. Wel symmetrische snelheid, ook IPv6, gegarandeerd wél een dual band router, sim met 500MB aan data.

Als je geen TV kijkt is die keuze een no-brainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ANdrode schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:18:
[...]

Voor mij is het nu beter (geen TV) om naar XS4ALL te wisselen. Wel symmetrische snelheid, ook IPv6, gegarandeerd wél een dual band router, sim met 500MB aan data.

Als je geen TV kijkt is die keuze een no-brainer
Nu zelfs met tv en geen telefonie een nobrainer.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rhos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:20:
[...]
Nu zelfs met tv en geen telefonie een nobrainer.
En je kan zelfs 6 maanden 500/500 voor 40 doen en daarna downgraden naar 80/80.

Nobrainer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:25
DUDES, thanks for pointing that out.... Want ook bij XS4All krijg je KPN Compleet-voordelen, toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
HoppyF schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 16:11:
Beste man had nog wel een aardige tip, bij opnames en afspelen daarvan kun je reclames snel doorspoelen door een nummer in te typen. 700 bijvoorbeeld betekent 7 minuten doorspoelen. 400 is 4 minuten enz.
Wel handig.
Handige tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Hmmbob schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:26:
DUDES, thanks for pointing that out.... Want ook bij XS4All krijg je KPN Compleet-voordelen, toch?
Yep. En als je telefonie voor 5 e neemt krijg je spotify ook terwijl dat bij kpn 7, 50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hmmbob schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 19:26:
Even gekeken bij XS4all.
Ik kan het KPN compleet voordeel bij XS4all niet vinden.
Ik zie wel het TV pluspakket maar dat is optioneel.
Misschien dat dit wel gratis is als je KPN mobiel hebt plus de 5 euro korting op mobiel maar dat zie ik niet staan.
Als er een soortgelijke korting zou gelden overweeg ik de overstap naar XS4all.
Want geen aansluitkosten, korting voor een aantal maanden, Spotify en gelijke up en downloadsnelheid.
Bij XS4all kan dat dus blijkbaar wel wat KPN niet lukt op glas. Vreemd....

Denk wel dat de opgenomen TV programma's kwijt zullen raken bij de overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:02:
[...]
Ik kan het KPN compleet voordeel bij XS4all niet vinden.
Ik zie wel het TV pluspakket maar dat is optioneel.
Misschien dat dit wel gratis is als je KPN mobiel hebt plus de 5 euro korting op mobiel maar dat zie ik niet staan.
Ik zie op xs4all.nl/compleet wel een korting staan. Ik weet niet of hij gelijk is aan die van KPN.

Hoe moet je zo'n overstap aanpakken? Want omdat ik op ga zeggen vanwege de verandering in de voorwaarden moet dit per 1 juli.

Is een normale overstap dan mogelijk?
Let op: in vaste contracttermijn, ik kan dus alleen per 1-7 weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Kan je beter even aan de klantenservices vragen, maar meestal als je nu contract tekent gelden huidige voorwaarden. Prijzen kunnen dan alsnog stijgen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Vergeet niet ook Xs4all verhoogd de prijzen net als ziggo en telfort.

Compleet is wel echt en ook zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Welke pakketten hebben jullie dan?
Ik kom €20 boven mijn huidige pakket uit.
Dat komt door de extra dingen die bij KPN bij standaard zitten en wij hebben instap met extra internet.

Ook bij XS4ALL komt een prijsverhoging:
https://www.xs4all.nl/klant/abonnementen-2017.htm

[ Voor 8% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 26-05-2017 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
rhos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:30:
Vergeet niet ook Xs4all verhoogd de prijzen net als ziggo en telfort.

Compleet is wel echt en ook zenderpakket.
Klopt. Bij internet-only is het in de tweede 6 maanden 3,50 EUR 5 duurder dan KPN maar heb je 80/80 ipv 80/8, 500MB met simkaart en een FritzBox ipv een Experiabox V9 (met wat pech).

In het eerste halfjaar kan je 500/500 nemen en daarna downgraden. Dat kan bij KPN misschien ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:03
net gebeld om korting te krijgen en men ging kijken wat ze konden doen. Was uiteindelijk helemaal niets omdat mijn abonnement nog tot in december door loopt. Ik wil met 6 maand korting en de snelheidsverhoging best bij KPN blijven. Is dit gewoon pech, of moet ik nu echt naar XS4ALL.

toevoeging:
Nog een keer bellen was de oplossing, nu wel 6 maanden korting en 9 maanden snelheidsverhoging. Zo zijn we weer tevreden.

[ Voor 19% gewijzigd door GHB363 op 26-05-2017 13:00 . Reden: update van situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
rhos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Gewoon allround monteurs? Nog nooit van gehoord. Zowel kpn, vwt of allinq niet.
Is sinds enkele weken. Zo hoeft de klant maar 1 afspraak te maken voor de volledige installatie.

Is alleen in gebieden waar de ftu afwijkt van de kpn standaart. Waar dus eerst een andere glas provider zat en kpn het netwerk heeft overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:17:
[...]

Ik zie op xs4all.nl/compleet wel een korting staan. Ik weet niet of hij gelijk is aan die van KPN.

Hoe moet je zo'n overstap aanpakken? Want omdat ik op ga zeggen vanwege de verandering in de voorwaarden moet dit per 1 juli.

Dat zocht ik XS4ALL compleet vergelijkbaar met KPN compleet.
5 euro mobiel abo korting en extra TV pakket. Prima.
Overstap service kent XS4all ook zag ik zij zorgen voor een naadloze overstap.
Opzegtermijn van normaal 1 maand geldt nu niet bij KPN omdat zij immers éénzijdig contractbreuk plegen met de prijsverhoging.
Dat de prijzen bij XS4all ook stijgen klopt maar je kunt dan wel 6 maanden profiteren van korting plus 500/500.
En nog meer extras van XS4all. Na een jaar terug na KPN kan dan altijd nog,
Lastig allemaal maar wij vragen niet om die prijsverhogingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Barre73 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:46:
Als je zeker wil weten of er een opdracht ontvangen is bij Reggefiber, kan ik het voor je nakijken. Stuur je adres maar in een DM.
Bedankt voor het aanbod, maar ben vandaag zowaar gebeld KPN. Spoed & herstel heeft toch zijn werk gedaan.

Er is nu een spoedopdracht naar Reggeber gestuurd en uiterlijk eind volgende moet grond plaat vervangen zijn. :*)

Geen idee waarom dat nu in een keer wel kan en niet meteen. Maar als het goed is kan ik nu zonder al teveel downtime over.

Nog even duimer dat alles goed gaat maar gaat wellicht toch goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kan je in een Experiabox V9 ping van internet -> modem toestaan? Ik zie dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d47kVmXtFP16Wq0Nxjn81nNN/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
ANdrode schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:55:
[afbeelding]
Nee, alleen door DMZ the gebruiken. Dan wordt ICMP ook doorgezet naar het betreffende apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:55:
[afbeelding]
"low" optie lijkt het toe te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
mcetweaker schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:28:
[...]
"low" optie lijkt het toe te staan
Het formulier is, waarschijnlijk via carrier settings, uitgezet. Ook als je de request body aanpast (via CURL) gebeurt er helaas niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ANdrode schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:37:
[...]

Het formulier is, waarschijnlijk via carrier settings, uitgezet. Ook als je de request body aanpast (via CURL) gebeurt er helaas niets
Het leek er ook al op alsof je het keuze menuutje niet kon openen. ISP routers weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Dit weekend KPN afgesloten; abo gaat eind juni in. Heb echter wel al een mailtje voor Spotify. Werkt dat nu al direct? Of pas zodra mijn abo ingaat?

(heb nu een premium abo lopen, anders had ik het gewoon geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik denk dta het al wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Pepper92 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:04:
Dit weekend KPN afgesloten; abo gaat eind juni in. Heb echter wel al een mailtje voor Spotify. Werkt dat nu al direct? Of pas zodra mijn abo ingaat?

(heb nu een premium abo lopen, anders had ik het gewoon geprobeerd)
Werkt idd direct. Heb begin mei afgesloten en had geen spotify. Account aangemaakt en werkte meteen.

Mijn abonnement gaat pas komende week in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met HDCP 2.2
Mijn reciever kan geen beeld afspelen van de kpn setup box. Ik krijg de melding op de tv dat HDCP 2.2 niet ondersteunt wordt en krijg alleen geluid maar geen beeld.

Bij de klanten service hebben geen idee wat HDCP 2.2 is

[ Voor 8% gewijzigd door xbeam op 28-05-2017 21:19 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Welke receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Denon avrx4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Overal hdmi 2.0 kabels tussen zitten?

Kun je op de receiver aangeven dat de input vanuit de set-top box niet HDCP2.2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 29 mei 2017 @ 01:40:
Overal hdmi 2.0 kabels tussen zitten?

Kun je op de receiver aangeven dat de input vanuit de set-top box niet HDCP2.2 is?
Nee ik kan het nergens uit zetten.

ik denk dat juist dat het nieuwe kpn kastje HDCP2 Out put heeft. En de versterker ondersteunt het ook waardoor het geactiveerd wordt maar mijn tv ondersteunt het niet.

Maar wat het vreemde is wanneer het tv kastje direct aan de tv aansluit dan heb ik wel gewoon beeld.

HDCP2 is volgens volgens mijn een kopieer beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
xbeam schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:18:
Iemand ervaring met HDCP 2.2
Mijn reciever kan geen beeld afspelen van de kpn setup box. Ik krijg de melding op de tv dat HDCP 2.2 niet ondersteunt wordt en krijg alleen geluid maar geen beeld.

Bij de klanten service hebben geen idee wat HDCP 2.2 is
heb je de 4k ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
RobinF schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:57:
[...]
heb je de 4k ontvanger?
Ja alleen deze ligt sinds dag 1 in de kast omdat hij niet werkt.

ik ga volgende week naar Frankrijk en dacht probeer hem weer eens. Als die werkt dan kan ik de stb die we nu gebruiken mee nemen naar Frankrijk en daar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:17:
[...]

Vandaag de knoop doorgehakt, ik ga wel bij KPN en stap over op XS4all.
Waarom?
De prijs en wat je ervoor terug krijgt.
Ik had begin dit jaar mijn contract verlengd bij KPN en dus (weer) 6 maanden korting gekregen.
Prima, maar de 6 maanden zijn bijna om en dan geldt voor mij ook de prijsverhoging per 1 juli.
Geen zin in omdat het mij niets oplevert. De snelheidsverhoging is niet de moeite upload helemaal niet.

Wat zijn de bezwaren tegen een overstap?
Korting verliezen ivm combi korting met mobiel KPN abonnement.
Nieuwe TV kastje met andere gebruiksaanwijzing waardoor de vrouw niet blij wordt ....

XS4all levert ongeveer hetzelfde als KPN is ook een dochter van KPN natuurlijk.
KPN compleet geldt daar ook dus mobiel abo kan blijven.
Heet daar XS4all Compleet, zelfde idee met gratis TV pakket.

Nog meer voordelen want..
GELIJKE upload snelheid, 80/80 of meer als je dit wilt.
Er is een 6 maanden kortingsactie waardoor de maandelijkse prijs zakt.
Je kunt ook 500/500 krijgen voor de actieprijs, ik neem Pro, 160/160.
Meer dan genoeg. Na 6 maanden de downgraden naar 80/80.
Daarbij nog een gratis (eigendom!) WiFi versterker ter waarde van 80 euro. Nooit weg toch?
Ook nog een gratis SIM kaart met mobiele internet 500 MB handig voor in de iPad onderweg.
Verder ook Spotify premium.

Kortom met de actiekorting en extra's ben ik voordeliger uit dan bij KPN.
Ook na de 6 maanden actie is XS4all goedkoper....
Niet veel maar toch.

O ja, vergeten!
Overstappen kan snel 3 weken na nu.
Er geldt GEEN één maand opzegtermijn bij KPN ivm contractbreuk prijsverhoging.
Alleen NIET de overstapservice gebruiken van XS4all omdat het proces van normaal 1 maand opzegtermijn uit gaat.
Aansluiten doet XS4all dus op wensdatum ongeveer 3 weken nadat je belt.
Telefonisch bestellen is dus de best oplossing. Zelf opzeggen bij KPN kan ook telefonisch.
Ging allemaal heel soepel.
XS4all zelfs 25 minuten gesproken keurig uitleg en daarna besteld. Zo heb ik het nog nergens meegemaakt.
Heel vriendelijk en professioneel.
KPN was ook heel vriendelijk, ik blijf immers klant bij hun dochter.
Installatie gaat met gratis monteur omdat het een glasvezel modem betreft.
Blijkbaar geen ethernet kabel zoals nu bij EB v10.
Geen aansluit en verzendkosten. Dus netjes.

KPN brief:
Kunnen we u nog overhalen?
Natuurlijk willen wij u liever als klant behouden. Wij hebben aantrekkelijke aanbiedingen voor u als vaste klant. Hebt u interesse?
Laat u gratis bellen door uw telefoonnummer achter te laten onder 'Bel me nu' op kpn.com/opzeggen.
Als u dit binnen 7 werkdagen na ontvangst van deze e-mail doet, dan kunnen wij uw opzegging probleemloos annuleren en uw abonnement omzetten naar de aanbieding van uw keuze.

[ Voor 24% gewijzigd door HoppyF op 02-06-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:04:
[...]

Vandaag de knoop doorgehakt, ik ga wel bij KPN en stap over op XS4all.
Waarom?
De prijs en wat je ervoor terug krijgt.
Ik had begin dit jaar mijn contract verlengd bij KPN en dus (weer) 6 maanden korting gekregen.
Prima, maar de 6 maanden zijn bijna om en dan geldt voor mij ook de prijsverhoging per 1 juli.
Geen zin in omdat het mij niets oplevert. De snelheidsverhoging is niet de moeite upload helemaal niet.

Wat zijn de bezwaren tegen een overstap?
Korting verliezen ivm combi korting met mobiel KPN abonnement.
Nieuwe TV kastje met andere gebruiksaanwijzing waardoor de vrouw niet blij wordt ....

Installatie gaat met gratis monteur omdat het een glasvezel modem betreft.
Blijkbaar geen ethernet kabel zoals nu bij EB v10.
Ik had in het andere topic ook gereageerd maar dat van die monteur is bij XS4all standaard. Altijd een monteur. En in jouw geval krijg je dus geen modem dat direct op glas gaat (want dat gebeurt alleen bij de nieuwste Reggefiber FTU) maar een andere Fritzbox (7581 meen ik uit mijn hoofd). Dus die monteur heeft weinig te doen behalve de Experiabox omruilen voor een Fritzbox en je decoder even swappen.

Dat TV kastje is niet anders dan die van KPN hoor. Precies dezelfde. Of misschien een nieuwere maar het menu en de witte afstandsbediening zijn dan nog steeds hetzelfde.

En je verliest je korting wegens combinatie met KPN Mobiel dus niet omdat XS4all compleet hetzelfde is als KPN Compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:07:
[...]

Ik had in het andere topic ook gereageerd maar dat van die monteur is bij XS4all standaard. Altijd een monteur. En in jouw geval krijg je dus geen modem dat direct op glas gaat (want dat gebeurt alleen bij de nieuwste Reggefiber FTU) maar een andere Fritzbox (7581 meen ik uit mijn hoofd). Dus die monteur heeft weinig te doen behalve de Experiabox omruilen voor een Fritzbox en je decoder even swappen.

Dat TV kastje is niet anders dan die van KPN hoor. Precies dezelfde. Of misschien een nieuwere maar het menu en de witte afstandsbediening zijn dan nog steeds hetzelfde.

En je verliest je korting wegens combinatie met KPN Mobiel dus niet omdat XS4all compleet hetzelfde is als KPN Compleet.
Ik heb nadrukkelijk gevraagd of het inderdaad alleen de Eperiabox v10 vervangen was of niet.
De (volgens mij kundige medewerker) vertelde dat de monteur dit alleen kon uitvoeren omdat het een glasaansluiting betreft en niet het inpluggen van een ethernet kabel.
Hij zei wel dat als ik persé de ethernet kabel zou willen gebruiken dat wel zou kunnen door een poort anders te configureren. Dat hoeft wat mij betreft niet dus de monteur gaat mij bellen voor een afspraak.
De medewerken vertelde ook dat de kans groot is dat internet en TV gewoon zouden blijven werken als XS4all het signaal erop had gezet. Alleen vaste telefoon zou even verdwijnen.
We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
@HoppyF Van dat NT kastje naar je modem is altijd gewoom een ethernet kabel, dus die snap ik even niet. Je rost geen glasvezel kabel direct het modem in. Dat ompluggen kan je dan prima zelf. :+ Misschien krijg je nieuw NT kastje? Dan mag je er, terecht, idd niet zelf aan gaan lopen hannessen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Even ter bevestiging, we kunnen dus opzeggen ivm de aankomende prijsverhoging :? Ik kijk nu ook met een schuin oog naar het aanbod van xs4all. Mijn contract loopt pas in Augstus af namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Miki schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 10:37:
Even ter bevestiging, we kunnen dus opzeggen ivm de aankomende prijsverhoging :? Ik kijk nu ook met een schuin oog naar het aanbod van xs4all. Mijn contract loopt pas in Augstus af namelijk.
In feite ben je contractloos en geldt er dus geen opzegtermijn.
Dit komt omdat KPN een prijswijziging doorvoert en dan is er sprake van een éénzijdige contractbreuk.
Je hebt dus nog een maand de tijd om ergens anders naar toe te gaan.
Bij opzeggingen kunnen ze je wel een aanbod doen.
Stel dat je zegt naar Ziggo te willen gaan dan zal er wel een aanbod komen. Hoeveel weet ik niet.
Wel ga je dan opnieuw een contract aan en onzeker is of je dan Spotify e.d. kunt behouden.
Pagina: 1 ... 64 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie