Barre73 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:
[...]
Deze discussie opnieuw voeren heeft geen enkele zin omdat we dit twee jaar geleden al deden toen KPN hiermee begon (en Telfort een tijdje terug ook). Maar nog 1 keer dan de reden:
Het is gedaan om het aantal abonnementen flink terug te brengen omdat dat bij KPN een behoorlijke wirwar begon te worden en de leverstraat begon te kraken. Elk mogelijk snelheidsprofiel had een eigen abonnement. Een aantal op DSL en een aantal op glas.
Daarvan zijn er drie abonnementen nog overgebleven. Alle andere zaken (snelheidsverhogingen, e.d.) zijn opties geworden en dat is voor een leverstraat een stuk simpeler.
Waar je dan over zou kunnen en mogen vallen is dat KPN teveel rekent voor een snelheidsverhoging naar bijv. 100/100. Of dat ze geen 60/60 optie beschikbaar maken. Dan heb je gelijk.
Maar begin alstjeblieft niet weer over dat uploadverhaal. Bovendien weet je inmiddels echt wel dat in de praktijk je nog steeds een behoorlijke upload hebt. Ik heb met mijn 60/6 abonnement een upload van 35.
En men is bij KPN ook niet erg druk bezig om dat alsnog goed gezet te krijgen. Net als de upload van VDSL die ze ook niet proberen te knijpen. Veel mensen die daar een upload van 30 Mbit hebben bij een download van 100.
De discussie opnieuw voeren heeft inderdaad geen zin omdat KPN toch doet waar ze zelf zin in hebben.
Je weet alleen heel goed waar het om gaat en kunt NIET ontkennen dat we eerst gewone gelijke up en download snelheden hadden.
Dat je in de praktijk een hogere upload krijgt dan op papier doordat KPN het niet voor elkaar krijgt om de upload te "knijpen" geeft al te denken waarom ze hier ooit aan begonnen zijn.
Het maakt het zeker NIET eenvoudiger en ook niet prettiger voor de klant.
En eerlijk gezegd is een wirwar aan abonnementen sterk overdreven.
Zo ingewikkeld is het namelijk niet en KPN zegt nu zelf dat ze tegemoet komen aan wat de klant wil.
Feitelijk hebben ze alleen ADSL/VDSL en glas. Meer niet.
Het commentaar van mij over de snelheidsverhoging is gebaseerd op het "goedmakertje" zoals KPN het nu probeert te verkopen aan de klant.
Je betaalt meer maar krijgt er wel wat extra's voor namelijk een hogere snelheid.
Dat is dus een beetje nep en dat wilde ik met mijn commentaar duidelijker maken.
De introductie van nu alweer een nieuwe abonnementen structuur maakt het ook niet eenvoudiger.
Het is trouwens niet alleen KPN dit prijsverhogingen doorvoert Ziggo doet precies hetzelfde vreemd genoeg met de zelfde argumenten. Betere dienstverlening, duurdere TV kanalen enz.
Bijna tè toevallig.