[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Thralas schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:52:
Even wat IPv6 bijspijkeren, samen met je bovenbuurman ;)
Nou, laat ik maar weer beginnen met de basis. Ik heb nog geen tijd zin gehad om IPv6 te leren. Ik weet een beetje, maar meer dan dat geen NAT nodig is weet ik ook niet echt.
fe80::/64 is de IPv6 link local range. Zo'n adres heb je in principe altijd, en is een mooie indicator dat je IPv6-stack werkt.
Aha, weer wat geleerd.
Als je router daarnaast ook IPv6 announced dan krijg je daarnaast nog een adres uit 2a02:a440::/26 (een globaal routeerbaar adres uit de prefix van KPN). Heb je die niet (maar wel een link local address), dan is er dus iets mis. Ik gebruik zelf geen Experiabox, dus ik heb weinige specifieke tips verder...
Aha, dus als het goed is zie ik op de pc twee IPv6 adressen of hoe moet ik dat zien?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35
Misschien dat iemand het antwoord weet op mijn vraag

Ik heb in m'n huis de glasvezel aansluiting zitten op een ongelooflijke onpraktische plek, namelijk halverwege m'n woonkamer (meterkast zit bij de achterdeur)
Nou wil ik graag de router in de bergkast hangen, nou zou dit zo'n 5 meter aan UTP kabel worden, is dat gewoon mogelijk, of schiet KPN dan meteen in de stress?

Maakt nogal een verschil of ik alleen de glasvezel kast moet aftimmeren, of een hele kast moet maken met router etc erin, terwijl ik ergens anders ruimte zat heb

Ik heb de kabel al opgegraven, maar ik heb geen extra lengte om de kast ergens anders op te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
FabianGTI schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:57:
Misschien dat iemand het antwoord weet op mijn vraag

Ik heb in m'n huis de glasvezel aansluiting zitten op een ongelooflijke onpraktische plek, namelijk halverwege m'n woonkamer (meterkast zit bij de achterdeur)
Nou wil ik graag de router in de bergkast hangen, nou zou dit zo'n 5 meter aan UTP kabel worden, is dat gewoon mogelijk, of schiet KPN dan meteen in de stress?

Maakt nogal een verschil of ik alleen de glasvezel kast moet aftimmeren, of een hele kast moet maken met router etc erin, terwijl ik ergens anders ruimte zat heb

Ik heb de kabel al opgegraven, maar ik heb geen extra lengte om de kast ergens anders op te hangen
Geen probleem, dit komt regelmatig voor. Sommige zullen zeggen: 'de officiele propositie is binnen 1 meter!', maar dit is geen probleem. Op koper kan het in sommige gevallen wel uit maken, maar op glasvezel geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wiley02 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Geen probleem, dit komt regelmatig voor. Sommige zullen zeggen: 'de officiele propositie is binnen 1 meter!', maar dit is geen probleem. Op koper kan het in sommige gevallen wel uit maken, maar op glasvezel geen enkel probleem.
Dit is correct. Er komt gewoon Ethernet over die kabel heen dus zolang je die niet heel lang maakt (80-100 meter) zal het gewoon werken. Bij koper ligt het anders omdat daar DSL over de kabel heen komt en mensen vaak brakke telefoonkabeltjes gebruiken voor het verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
velderkamp schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Toen ik deze problemen had heb ik de 0.0.0.0/0 eruit gehaald en daarna de igmp-proxy herstart en alle problemen waren voorbij..

Hieronder mijn configuratie van de igmp proxy
---
show protocols igmp-proxy
interface eth4.4 {
alt-subnet 213.75.0.0/16
role upstream
threshold 1
}
interface switch0.4 {
role downstream
threshold 1
}
---

Mocht het niet lukken doe eens vlak na een restart van de igmp proxy:

tail -f /var/log/messages

en kijk daar eens of er een foutmelding voorbij komt van de igmp proxy.

Suc6
Thanks,

ga ik vanavond naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Caelorum schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:50:
Adressen in de fe80 range zijn bedoelt voor lokaal gebruik als er geen adres is toegewezen. Jullie hebben dus geen ipv6 verbinding. Ikzelf zit nog steeds in de 2a02 range.
Overigens zijn niet alle online tests goed. Sommige zijn stuk. Deze werkt nog prima: http://test-ipv6.com/
Ok duidelijk.

Die test heb ik inderdaad ook gebruikt ("No IPv6 address detected & Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have IPv6 Internet access"). Dan kan ik volgens mij niets anders doen dan wachten totdat KPN ook mij voorziet van een IPv6 adres.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:35
Wiley02 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:00:
[...]

RobinF schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Dit is correct. Er komt gewoon Ethernet over die kabel heen dus zolang je die niet heel lang maakt (80-100 meter) zal het gewoon werken. Bij koper ligt het anders omdat daar DSL over de kabel heen komt en mensen vaak brakke telefoonkabeltjes gebruiken voor het verlengen.
Top! :)
Dan kan ik de glasvezel kast wegwerken in de wand (voorzetwand) en vanuit daar kabels (TV/Internet) trekken naar een logische plek
Komt overigens in het hele huis Cat6 kabel, dus qua kabel zou het wel goed moeten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Aha, dus als het goed is zie ik op de pc twee IPv6 adressen of hoe moet ik dat zien?
of zelfs nog meer. Hij heeft er altijd een uit de fe08::/64 reeks, en één of meerdere uit de KPN reeks. Omwille van oa privacy worden ipv6 adressen veel vaker geroteerd dan ipv4. Dat kan ook, omdat er zo bizar veel beschikbaar zijn ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
GH45T schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:13:
Vraag me af of die nieuwe tarieven ook gaan gelden voor de lopende abonnementen, kan daar niet echt een duidelijk antwoord over vinden. En als dit het geval is, kun je dan ook kosteloos opzeggen?

Heb zelf alles in 1 standaard en vind het eigenlijk al te duur. € 2,50 Verhoging per maand is niet enorm, maar wel weer duurder en als ik er onderuit kan dan ben ik weg :)
Vorige week nog mijn abonnement bij KPN opgezegd en Ziggo aangevraagd. Ik neem een 25Mbit verbinding. Wordt hoe dan ook meer dan een halvering van maandelijkse kosten voor internet/tv. Telefonie zit bij beide pakketten maar gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42
Joepla schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Ok duidelijk.

Die test heb ik inderdaad ook gebruikt ("No IPv6 address detected & Your DNS server (possibly run by your ISP) appears to have IPv6 Internet access"). Dan kan ik volgens mij niets anders doen dan wachten totdat KPN ook mij voorziet van een IPv6 adres.
Bij mij werkt het gewoon.
De eerder genoemde IPv6 test laat dit zien:
Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 2a02:a44f:xxxxxxxxxxxx
Verder score 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:26:
[...]

Bij mij werkt het gewoon.
De eerder genoemde IPv6 test laat dit zien:
Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 2a02:a44f:xxxxxxxxxxxx
Verder score 10/10
Experiabox V10?

Met een experiabox v9 krijg ik op 18/20 uit de ipv6-test
offtopic:
Moeilijk om daar 20/20 te halen trouwens. Vanaf een VPS: Geen privacy extensions -> SLAAC: ja -> 18/20. Privacy extensions -> Geen hostname -> 19/20

[ Voor 16% gewijzigd door ANdrode op 08-05-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jan-man schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:45:
[...]

Nergens last van. ZTNB meldingen komen 9/10 keer door externe apparatuur. Dus eerst alles ontkoppelen en dan alleen de tv BEDRAAD aansluiten en kijken wat hij dan doet.

Toevallig een devolo/dvs ertussen zitten ? Dan die vervangen door bedrade verbinding

Toevallig een switch ertussen zitten ? Kijk of die IGMP ondersteunig heeft en zoja of het aanstaat (unmanaged switches hebben zoiezo geen igmp)
Dat weet ik allemaal en ja er zitten switches tussen met igmp snooping en geen devolos.

Het probleem is ook niet dat het niet werk.
Het lijkt eerder een capaciteits probleem van kpn. Bijv bij het begin van populaire programma's wanneer je daar naar toe zapt krijg ik vaak een paar seconde/ minuten zender niet beschikbaar dit komt gebeurt dan eigenlijk altijd bij zelfde zenders. Nooit bij npo 1,2,3 en rtl4 maar wel altijd bij rtlz, Veronica, bbc 1,2 en world. Meestal zo rond 5 uur wanneer mensen thuis komen en de tv aanzetten

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:08:
[...]

Experiabox V10?

Met een experiabox v9 krijg ik op 18/20 uit de ipv6-test
offtopic:
Moeilijk om daar 20/20 te halen trouwens. Vanaf een VPS: Geen privacy extensions -> SLAAC: ja -> 18/20. Privacy extensions -> Geen hostname -> 19/20
Hier ook 18/20 icmp is geel, filtered.
Ik heb een Experiabox 10.

Andere site http://test-ipv6.com geeft 10/10.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 08-05-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:01:
[...]
Hier ook 18/20 icmp is geel, filtered.
Ik heb een Experiabox 10.

Andere site http://test-ipv6.com geeft 10/10.
Ik hoopte even dat de v10 dat anders deed dan de v9.

Hier met Experiabox v9 ook 10/10 op http://test-ipv6.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
mawi schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:08:
[...]

Thanks,

ga ik vanavond naar kijken
Bij mij wilde het wel eens dat het IP adres van het IPTV vlan veranderde, waardoor de static route niet langer goed was.

Ik heb daar nu een cron-job voor lopen in m'n ERL.
Die controleert elke 10 minuten of de Static Route nog correct is; zodra deze veranderd zal hij de route aanpassen en de IGMP-Proxy herstarten.

Op deze manier werkt m'n IPTV al maanden als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
tmaniac schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Bij mij wilde het wel eens dat het IP adres van het IPTV vlan veranderde, waardoor de static route niet langer goed was.

Ik heb daar nu een cron-job voor lopen in m'n ERL.
Die controleert elke 10 minuten of de Static Route nog correct is; zodra deze veranderd zal hij de route aanpassen en de IGMP-Proxy herstarten.

Op deze manier werkt m'n IPTV al maanden als een zonnetje :)
Is dat script van https://kriegsman.io/?

Zal dat vanavond eens proberen. Gisteren alt-sub 0.0.0.0/o weggehaald uit igmp-proxy, maar dat bood helaas niet de oplossing. Vreemde is wel dat er momenten zijn dat tv kijken wel goed gaat, maar dan ineens niet meer.

Zal morgen wel laten weten of het de oplossing was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
mawi schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Zal dat vanavond eens proberen. Gisteren alt-sub 0.0.0.0/o weggehaald uit igmp-proxy, maar dat bood helaas niet de oplossing. Vreemde is wel dat er momenten zijn dat tv kijken wel goed gaat, maar dan ineens niet meer.

Al gespeeld met de quickleave optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:15
[...]

Vreemde is wel dat er momenten zijn dat tv kijken wel goed gaat, maar dan ineens niet meer.
Zou best wel eens kunnen komen door een ander apparaat in hetzelfde netwerksegment dat in sleep terugschakelt naar 10Mbit. Heb je het alleen op de HD glas (661 - 670) kanalen of ook op andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
[...]

Ik weet het niet helemaal zeker, heb toendertijd een avondje zitten googelen en dit werkte;
Hieronder het script wat ik ingesteld heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/vbash

# configured static route target
CUR_IP=$(cat /config/config.boot | grep 213.75.112.0/21 -A1 | grep next-hop | awk '{ print $2}');

# static route target
NEW_IP=$(cat /var/run/dhclient_eth0.4_lease | grep new_routers | awk -F= '{print $2}' | tr -d \');

if [ "$CUR_IP" = "$NEW_IP" ]; then
   echo Addresses the same
   exit 1;
fi

source /opt/vyatta/etc/functions/script-template

configure
delete protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $CUR_IP
set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $NEW_IP
commit
save
exit

restart igmp-proxy

ik heb het script opgeslagen als tvroute.sh in /config/scripts

[ Voor 3% gewijzigd door tmaniac op 09-05-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:32
Wat een K*T bedrijf is KPN toch! :( :( :(

Vorige week overgestapt naar KPN en bevestiging gekregen dat eind mei nieuwe abonnement in gaat. Verzoek vandaag even te bellen om de afspraak van de monteur te bevestigen. Was al ingepland voor eind mei om down time te voorkomen. Hoefde alleen maar even de tijd te bevestigen.

Wat blijkt nu, kan pas een monteur half juni ingepland worden. Dat betekent dus twee weken geen internet, telefoon, tv....Krijg wel een noodpakket, maar dat schiet echt niet op.

Nu al spijt dat ik ben overgestapt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Highfive95 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:02:
Wat een K*T bedrijf is KPN toch! :( :( :(

Vorige week overgestapt naar KPN en bevestiging gekregen dat eind mei nieuwe abonnement in gaat. Verzoek vandaag even te bellen om de afspraak van de monteur te bevestigen. Was al ingepland voor eind mei om down time te voorkomen. Hoefde alleen maar even de tijd te bevestigen.

Wat blijkt nu, kan pas een monteur half juni ingepland worden. Dat betekent dus twee weken geen internet, telefoon, tv....Krijg wel een noodpakket, maar dat schiet echt niet op.

Nu al spijt dat ik ben overgestapt. |:(
Zeker slordig om de gemaakte afspraken niet na te komen.
Je kunt misschien beter zelfs de spullen aansluiten laat de monteur dan achteraf maar de controle doen.
Het installatie pakket heb je al of komt er toch aan.
Afhankelijk van je huidige aansluiting kan het installeren heel eenvoudig zijn.
Tweakers hier kunnen je wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
HoppyF schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Zeker slordig om de gemaakte afspraken niet na te komen.
Je kunt misschien beter zelfs de spullen aansluiten laat de monteur dan achteraf maar de controle doen.
Het installatie pakket heb je al of komt er toch aan.
Afhankelijk van je huidige aansluiting kan het installeren heel eenvoudig zijn.
Tweakers hier kunnen je wel verder helpen.
Aansluiten is het probleem niet. Dat kan ik wel zelf. Alleen moet FTU vervangen worden en dat moet door Reggefiber gedaan worden.

KPN geeft een ingangsdatum, maar dan blijkt na uren telefoneren dat Reggefiber eerst de FTU moet vervangen alvorens überhaupt het modem aangesloten kan worden. Daarna kan verbinding door KPN pas opgeleverd worden.

Mooie is nog dat ik verwezen wordt naar Reggefiber om daar maar een afspraak te maken voor vervangen van FTU. Nee zegt Reggefiber, daarvoor moet KPN opdracht geven. Dus weer KPN gebeld, oh de opdracht staat klaar, moet alleen nog naar Reggefiber (doorlooptijd 25 werkdagen).

Ingangsdatum had never nooit door KPN gecommuniceerd mogen worden. Want was sowieso niet te halen met doorlooptijd van Reggefiber.

Krijg nu een noodpakket dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.... Leuk minimaal 3 weken op een noodpakket..... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Highfive95 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:21:
[...]

Aansluiten is het probleem niet. Dat kan ik wel zelf. Alleen moet FTU vervangen worden en dat moet door Reggefiber gedaan worden.

KPN geeft een ingangsdatum, maar dan blijkt na uren telefoneren dat Reggefiber eerst de FTU moet vervangen alvorens überhaupt het modem aangesloten kan worden. Daarna kan verbinding door KPN pas opgeleverd worden.

Mooie is nog dat ik verwezen wordt naar Reggefiber om daar maar een afspraak te maken voor vervangen van FTU. Nee zegt Reggefiber, daarvoor moet KPN opdracht geven. Dus weer KPN gebeld, oh de opdracht staat klaar, moet alleen nog naar Reggefiber (doorlooptijd 25 werkdagen).

Ingangsdatum had never nooit door KPN gecommuniceerd mogen worden. Want was sowieso niet te halen met doorlooptijd van Reggefiber.

Krijg nu een noodpakket dus ben benieuwd hoe dat gaat worden.... Leuk minimaal 3 weken op een noodpakket..... :-(
Als je me je adresgegevens in een DM stuurt kijk ik wat ik voor je kan versnellen..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Mooiste komt nog. Net gebeld door KPN en waarschijnlijk komt Reggefiber wel voor eind mei en had ik het dus gewoon zelf aan kunnen sluiten.

Maar omdat nu een KPN monteur ingepland staat op half juni kunnen ze dan pas de lijn activeren???

Probleem dat er was, was er dus eigenlijk helemaal niet en had gewoon eind mei opgeleverd kunnen worden.

Ik heb 3 verschillende medewerkers gesproken en 3 verschillende verhalen gehoord.

[ Voor 28% gewijzigd door Highfive95 op 09-05-2017 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste is niet waar. Als reggefiber de opdracht heeft hebben ze ook de opdracht om je lijn te patchen in de PoP. Zodra alles door Reggefiber is gedaan en afgemeld (dezelfde dag) kan jij je NT plaatsen en Experiabox aansluiten. Dan activeer je de lijn ook meteen.

Tip: Als je de KPN doos hebt wanneer Reggefiber komt, vraag de Reggefiber monteur dan vriendelijk om de NT er even op te klikken. Dan kan je zelf verder met de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Barre73 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:44:
Dat laatste is niet waar. Als reggefiber de opdracht heeft hebben ze ook de opdracht om je lijn te patchen in de PoP. Zodra alles door Reggefiber is gedaan en afgemeld (dezelfde dag) kan jij je NT plaatsen en Experiabox aansluiten. Dan activeer je de lijn ook meteen.

Tip: Als je de KPN doos hebt wanneer Reggefiber komt, vraag de Reggefiber monteur dan vriendelijk om de NT er even op te klikken. Dan kan je zelf verder met de Experiabox.
Weet je dat zeker? Volgens technische dienst KPN wordt de lijn pas actief als kpn monteur de lijn activeert? Of is dat met plaatsen van de NT?

Doos met aansluitmateriaal heb ik vandaag al ontvangen. Zit een ZTE NT in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
velderkamp schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Al gespeeld met de quickleave optie?
Ja,

gisteren als eerste getest (disable-quickleave), gaf geen gewenst resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
tmaniac schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Ik weet het niet helemaal zeker, heb toendertijd een avondje zitten googelen en dit werkte;
Hieronder het script wat ik ingesteld heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/vbash

# configured static route target
CUR_IP=$(cat /config/config.boot | grep 213.75.112.0/21 -A1 | grep next-hop | awk '{ print $2}');

# static route target
NEW_IP=$(cat /var/run/dhclient_eth0.4_lease | grep new_routers | awk -F= '{print $2}' | tr -d \');

if [ "$CUR_IP" = "$NEW_IP" ]; then
   echo Addresses the same
   exit 1;
fi

source /opt/vyatta/etc/functions/script-template

configure
delete protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $CUR_IP
set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $NEW_IP
commit
save
exit

restart igmp-proxy

ik heb het script opgeslagen als tvroute.sh in /config/scripts
Heb dat script inmiddels ook draaien, lijkt allemaal nog geen oplossing te bieden. Merk dat de ERL ook rete traag is, misschien maar eens gaan nadenken over een herconfiguratie.

Wordt er wel een beetje kriegel van inmiddels, het werkte namelijk een hele tijd als een tierelier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Highfive95 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens technische dienst KPN wordt de lijn pas actief als kpn monteur de lijn activeert? Of is dat met plaatsen van de NT?

Doos met aansluitmateriaal heb ik vandaag al ontvangen. Zit een ZTE NT in.
Ik heb al talloze mensen geholpen met het zelf plaatsen van de NT en aansluiten van de EB. Uiteraard moet dan de patch door Reggefiber wel gezet zijn en afgemeld (maar dat kan ik zelf inzien) en altijd werkte het daarna.
Het zou ook heel raar zijn als er een monteur verplicht was (los van het plaatsen van de NT) om een lijn te activeren. Dan kan je nooit een DHZ pakket sturen. En de KPN monteur is niet verplicht maar al wel heel lang gratis (en soms ook een tijdje betaald). De NT die jij hebt is voor de nieuwe Reggefiber FTU en die is in principe ontworpen als doe het zelf pakket.

[ Voor 26% gewijzigd door Barre73 op 09-05-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004

vr6-only

Blub Blub

offtopic:
Bestaat Reggefiber eigenlijk nog wel? Zelfs het bordje bij het voormalige Reggefiber gebouw is vervangen door KPN. Jammer, maar is niet anders.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 09-05-2017 20:26 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Iemand ervaring met een ERL die constant 100% CPU heeft? Denk dat mijn probleem met zender niet beschikbaar we eens hiermee te maken zou kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je alle offloading wel aanstaan?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Tylen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:49:
Heb je alle offloading wel aanstaan?
Begin ik me nu wel af te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Zie dat IPv4 vlan en forwarding offloading nog enabled was, dit heb ik zojuist aangepast. Helaas blijft de ERL traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ik zie dat rsyslogd nogal wat cpu vreet, soms wel 53%. Ik heb in de GUI al de syslog server weggehaald,m aar het lijkt erop dat ie nog remote wil loggen of zo. Zie zo snel geen artikels hoe dit via CLI weer uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vr6-only schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:24:
offtopic:
Bestaat Reggefiber eigenlijk nog wel? Zelfs het bordje bij het voormalige Reggefiber gebouw is vervangen door KPN. Jammer, maar is niet anders.
Antwoord op off-topic: Als label bestaat het nog. Als bedrijf niet meer. Is opgegaan in een groot KPN onderdeel. De oud-directeur van Reggefiber is nu de baas over dat totale onderdeel, Consumer Operations, waarin alles is onder gebracht vanuit Reggefiber en delen van KPN dat te maken heeft met aanleg passieve netwerken. Plus daarbij de gehele Backoffice en de monteursorganisatie. Slordige 2000 mensen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
mawi schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:22:
Ik zie dat rsyslogd nogal wat cpu vreet, soms wel 53%. Ik heb in de GUI al de syslog server weggehaald,m aar het lijkt erop dat ie nog remote wil loggen of zo. Zie zo snel geen artikels hoe dit via CLI weer uit te zetten.
Kijk eens met top (via shell) dan kun je zien welk proces lastig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik gebruik momenteel nog bridged mode. Voor mij het voordeel dat wanneer ik aan het klooien ben met de router tv nog steeds werkt. Zijn er buiten de extra services als netflix en meer tv op STB nog andere voordelen aan het gebruik van een routed iptv opstelling ? Netflix kijk ik op een andere manier en meer tv lijkt me vooralsnog niet bijster interessant.

Enige op dit moment lijkt me de uitdaging om het geheel aan de praat te krijgen, maar misschien mis ik nog iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
mcetweaker schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:13:
ik gebruik momenteel nog bridged mode. Voor mij het voordeel dat wanneer ik aan het klooien ben met de router tv nog steeds werkt. Zijn er buiten de extra services als netflix en meer tv op STB nog andere voordelen aan het gebruik van een routed iptv opstelling ? Netflix kijk ik op een andere manier en meer tv lijkt me vooralsnog niet bijster interessant.

Enige op dit moment lijkt me de uitdaging om het geheel aan de praat te krijgen, maar misschien mis ik nog iets anders :)
Belangrijkste voordeel voor mij is dat ik de decoder nu overal in het netwerk kan aansluiten zonder rekening te houden met VLANs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Belangrijkste voordeel voor mij is dat ik de decoder nu overal in het netwerk kan aansluiten zonder rekening te houden met VLANs.
Ja, zeker een voordeel, maar ik heb die vlans al en m'n tv staat altijd op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
velderkamp schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:42:
[...]

Kijk eens met top (via shell) dan kun je zien welk proces lastig is..
rsyslogd staat momenteel bovenaan de CPU vreters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
mawi schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:51:
[...]

rsyslogd staat momenteel bovenaan de CPU vreters
Bij mij staat hij op 0.0 cpu en 0.3 mem, misschien logging aan staan op je firewall?
Of debug ergens?
probeer eens "sudo service rsyslog restart"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Barre73 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:16:
[...]

Ik heb al talloze mensen geholpen met het zelf plaatsen van de NT en aansluiten van de EB. Uiteraard moet dan de patch door Reggefiber wel gezet zijn en afgemeld (maar dat kan ik zelf inzien) en altijd werkte het daarna.
Het zou ook heel raar zijn als er een monteur verplicht was (los van het plaatsen van de NT) om een lijn te activeren. Dan kan je nooit een DHZ pakket sturen. En de KPN monteur is niet verplicht maar al wel heel lang gratis (en soms ook een tijdje betaald). De NT die jij hebt is voor de nieuwe Reggefiber FTU en die is in principe ontworpen als doe het zelf pakket.
Wederom maar eens KPN gebeld met dit verhaal en erg behulpzame medewerker heeft nu uitgezocht hoe het zit. _/-\o_

Blijkbaar wordt monteur pas ingepland na afkoelingsperiode vandaar dat dit nog niet ingepland was. Maar blijft raar dat ze dan datum niet kunnen halen. Maar goed.

Opdracht is inmiddels naar Reggefiber om grondplaat te vervangen. Als het goed is nemen deze vandaag of morgen contact op om afspraak te maken om de grondplaat te vervangen. Even afhankelijk van de planning moet dit eind mei nog mogelijk zijn.

Dan is het inderdaad NT aansluiten, experiabox aansluiten en dan moet het werken.

Nu had ik gelukkig een welwillende capabele medewerker aan de lijn die alles heeft uitgezocht. Maar gisteren 3 verschillende mensen gesproken die allen iets anders vertelde en geen een die wist hoe het precies zat.

Fingers crossed dat het toch nog goed gaat komen. Anders moet ik oude provider even zo ver krijgen om opzegdatum iets te verschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:45
Highfive95 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:26:
[...]

Wederom maar eens KPN gebeld met dit verhaal en erg behulpzame medewerker heeft nu uitgezocht hoe het zit. _/-\o_

Blijkbaar wordt monteur pas ingepland na afkoelingsperiode vandaar dat dit nog niet ingepland was. Maar blijft raar dat ze dan datum niet kunnen halen. Maar goed.

Opdracht is inmiddels naar Reggefiber om grondplaat te vervangen. Als het goed is nemen deze vandaag of morgen contact op om afspraak te maken om de grondplaat te vervangen. Even afhankelijk van de planning moet dit eind mei nog mogelijk zijn.

Dan is het inderdaad NT aansluiten, experiabox aansluiten en dan moet het werken.

Nu had ik gelukkig een welwillende capabele medewerker aan de lijn die alles heeft uitgezocht. Maar gisteren 3 verschillende mensen gesproken die allen iets anders vertelde en geen een die wist hoe het precies zat.

Fingers crossed dat het toch nog goed gaat komen. Anders moet ik oude provider even zo ver krijgen om opzegdatum iets te verschuiven.
Daarnaast krijg je een noodpakket direct online pakket met unlimited 4g kaartje en mwifi router + gratis digitenne. Dat allemaal niet opschiet valt dus ook wel reuze mee ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
White_Collar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:12:
[...]
Daarnaast krijg je een noodpakket direct online pakket met unlimited 4g kaartje en mwifi router + gratis digitenne. Dat allemaal niet opschiet valt dus ook wel reuze mee ;)
Voor internet is dat prima, maar heb geen vaste telefoon meer die veel gebruikt wordt. Daarbij krijg je inderdaad Digitenne, maar TV1 heeft geen CI module en TV2 is een oude analoge bak. En KPN geeft maar 1 Digitenne kastje en 1 CI kaart. Dus kan ik maar 1 tv gebruiken. Dus schiet niet echt op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:45
Highfive95 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Voor internet is dat prima, maar heb geen vaste telefoon meer die veel gebruikt wordt. Daarbij krijg je inderdaad Digitenne, maar TV1 heeft geen CI module en TV2 is een oude analoge bak. En KPN geeft maar 1 Digitenne kastje en 1 CI kaart. Dus kan ik maar 1 tv gebruiken. Dus schiet niet echt op. ;)
Als tv2 een oude analoge bak is, dan is het toch ook niet erg dat je maar 1 Digitenne krijgt? 8)7

En voor digitenne heb je geen Ci module nodig, je krijgt gewoon een apart kastje.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Highfive95 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:26:
[...]

Welbekende kastje naar de muur verhaal.
Gelukkig is er nog hoop en is het vervangen van de FTU geen mega grote klus.
Het is dus nog mogelijk dat je redelijk snel een goedwerkende aansluiting gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
White_Collar schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Als tv2 een oude analoge bak is, dan is het toch ook niet erg dat je maar 1 Digitenne krijgt? 8)7

En voor digitenne heb je geen Ci module nodig, je krijgt gewoon een apart kastje.
Jawel want op de oude analoge bak heb ik nu ook gewoon ITV. En krijg maar 1 kastje en volgens klantenservice krijg je 1 kastje en één smartcard voor in CI module. En dat gaat dus niet lukken.

Maar sta er niet van te kijken als de info van KPN over het noodpakket onjuist is 8)7
HoppyF schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:58:
[...]

Welbekende kastje naar de muur verhaal.
Gelukkig is er nog hoop en is het vervangen van de FTU geen mega grote klus.
Het is dus nog mogelijk dat je redelijk snel een goedwerkende aansluiting gaat krijgen.
Nu hopen dat Reggefiber inderdaad nog tijd heeft om op tijd aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Highfive95 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Nu hopen dat Reggefiber inderdaad nog tijd heeft om op tijd aan te sluiten.
Ik heb je al aangegeven dat ik je daarmee kan helpen als je je adresgegevens even in een DM stuurt. Misschien had je dat aanbod over het hoofd gezien?

[ Voor 29% gewijzigd door Barre73 op 10-05-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
velderkamp schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Bij mij staat hij op 0.0 cpu en 0.3 mem, misschien logging aan staan op je firewall?
Of debug ergens?
probeer eens "sudo service rsyslog restart"
Heb de rsyslog maar eens gestopt en dat scheelde wel. Verder bij wat firewall rules default logging uitgezet. Lijkt nu weer enigszins te werken, merk alleen bij glas zenders nog haperingen. Heb m'n config doorgestuurd naar iemand van het Tweakers Ubiquiti forum, hij gaat er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
mawi schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Heb de rsyslog maar eens gestopt en dat scheelde wel. Verder bij wat firewall rules default logging uitgezet. Lijkt nu weer enigszins te werken, merk alleen bij glas zenders nog haperingen. Heb m'n config doorgestuurd naar iemand van het Tweakers Ubiquiti forum, hij gaat er naar kijken.
Kijk eens aan, ik had bij een eerdere firmware van de er-x dat het file system beschadigd was, wat ook voor een hogere load zorgde, na opnieuw flashen was het probleem opgelost...

Hopen dat de lichting op je config de uitkomst bied. Suc6 verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Barre73 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Ik heb je al aangegeven dat ik je daarmee kan helpen als je je adresgegevens even in een DM stuurt. Misschien had je dat aanbod over het hoofd gezien?
Volgens mij valt er helaas niet meer zoveel te bespoedigen. Migratiedatum is ook gewijzigd door KPN 8)7 :(

Reggefiber komt op de dag van de migratie in de ochtend. Daarna komt KPN monteur alles aansluiten. Deze datum kan niet gewijzigd worden volgende Reggefiber en KPN |:(

Enige optie die dan nog overblijft is noodpakket gebruiken of oude provider zover krijgen 3 weken later af te sluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat hij zegt. Hij werkt bij die toko's, hij KAN je (wellicht) helpen.

Maar, je mag ook op het gewone proces blijven b*tchen en z'n aanbod negeren natuurlijk ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:27:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat hij zegt. Hij werkt bij die toko's, hij KAN je (wellicht) helpen.

Maar, je mag ook op het gewone proces blijven b*tchen en z'n aanbod negeren natuurlijk ;)
Het is een migratie en dan kan ik nu ook niks meer wijzigen als er nu een migratiedatum tussen Reggefiber en KPN is vast gesteld.
Ik hoor wel voor het eerst dat het een migratie is binnen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hè hè, vandaag dan de email ontvangen over de komende prijswijziging. (ze bedoelen natuurlijk prijsverhoging!).
Een hoop slap marketing geleuter om recht te praten wat krom is.
Deze marketing medewerker had zo de politiek in kunnen gaan.

Er staat o.a.:
Jij verandert,
KPN verandert mee.

Nee, KPN!
Ik wil helemaal niet veranderen in heb immers al voor een Standaard pakket gekozen.
Als ik dit niet gewild zou hebben was ik immers geen klant geworden.

Het of aanzetten van extra opties is leuk maar dat kon al.
Geen reden dus om van het Standaard pakket af te wijken.
De nieuwe abonnement bieden ook niets meer.
De kosten zijn zelfs hoger dus het levert niets op.
Er zit dus niets anders op dan op te zeggen dan wel de prijsverhoging te accepteren.

O ja, als jullie bij KPN zo trots zijn op die "geweldige" snelheidverhoging die eraan komt van 60 naar 80 Mbits maak er dan meteen even 80 Mbits UPLOAD van.
Ik zit op glasvezel weet je wel waarbij gelijke snelheden heel normaal waren.
Zijn jullie dit vergeten misschien?
De pagina waarop uitgebreid beschreven stond dat glasvezel altijd een gelijke up- èn download snelheid had is vast nog wel terug te vinden en anders hier wel op GoT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Niet helemaal verdwenen:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm
Waarom kies je voor Glasvezel internet van KPN?
Je eigen lijn en een stabiele snelheid
Supersnel uploaden en downloaden
De internetsnelheid is uit te breiden tot 500 Mbit/s

[...]

2. Razendsnel up- en downloaden
Met glasvezel van KPN upload en download je supersnel. Zelfs als je allemaal tegelijk van het internet gebruikmaakt, gaat het uploaden van grote bestanden of het downloaden van je favoriete muziek razendsnel.
Tja, en dan nog pakketten aanbieden met 20/2?!?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:37:
Niet helemaal verdwenen:

[...]

't Wordt straks wel 40/4 hé dat scheelt al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Barre73 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Het is een migratie en dan kan ik nu ook niks meer wijzigen als er nu een migratiedatum tussen Reggefiber en KPN is vast gesteld.
Ik hoor wel voor het eerst dat het een migratie is binnen glasvezel.
He jammer, te laat denk ik dan. Maar ik weet je binnenkort te vinden hoor ;)

Ik heb hier geloof ik al eens aangegeven dat ik pas per 1/8 een verbinding nodig heb ivm verhuizing. Is het waarschijnlijk dat er tegen die tijd weer nieuwe / andere welkomstaanbiedingen zijn voor de nieuwe pakketten?

[ Voor 21% gewijzigd door Hmmbob op 11-05-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RobinF schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:03:
[...]

't Wordt straks wel 40/4 hé dat scheelt al
En meer betalen... Wel beter dat het sneller wordt. Dat is wel een vooruitgang. Behalve de 500Mbit klanten, die mogen alleen meer betalen zonder extra snelheid. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Voor de zekerheid heeft Ziggo ook de prijzen maar verhoogd - zodat je maar lastig in de verleiding komt om over te stappen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:53
Zijn er meer mensen met internetproblemen? Ik wilde zojuist mijn UniFi AP's upgraden, maar de installer wordt gedownload met 30KB/s (ja, serieus). Daarnaast laden filmpjes op Facebook ook totaal niet. Een speedtest (via diverse websites en speedtest.net) geven 500/500 aan!

Wellicht DNS-issues bij KPN of ergens in de route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
Beunhaas91 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:01:
Zijn er meer mensen met internetproblemen? Ik wilde zojuist mijn UniFi AP's upgraden, maar de installer wordt gedownload met 30KB/s (ja, serieus). Daarnaast laden filmpjes op Facebook ook totaal niet. Een speedtest (via diverse websites en speedtest.net) geven 500/500 aan!

Hier gaat het ook niet vlekkeloos....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Doe 's wat tracerout's en laat wat pings lopen naar de plekken die je niet kunt bereiken. Internet is niet 1 ding wat wel of niet werkt, maar dat hoef ik hier niemand uit te leggen toch :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Beunhaas91 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:01:

Enige wat niet deed bij mij was de ITVonline site en App, zwaar overbelast dankzij de voetbalwedstrijden.
Ik gebruik wel standaard Google DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:37:
Niet helemaal verdwenen:

[...]

Daar staat niets over een gelijke up- en downloadsnelheid.
Supersnel zegt weinig.
Er stond eerder op de website van KPN echt een gelijke up- en download snelheid.
Dat weet ik 100% zeker want daar is eerder een discussie over geweest.
Maar goed ook al zou ik nu zwart op wit kunnen aantonen dat dit er stond dan heeft KPN er nog schijt aan.
Dan krijg je weer zo'n verhaal dat de klant erom vraagt terwijl we weten dat dit onjuist is.

Ziggo heeft een punt om een lagere uploadsnelheid aan te bieden ze gebruiken immers oude techniek.
Bij glasvezel gaat dit niet op.
Het gelijktrekken van ADSL/VDSL abonnement aan glasvezel abonnement is ook onzin.
Appels en peren want het is een totaal andere onvergelijkbare techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

HoppyF schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:04:
[...]

Supersnel zegt weinig.
Er stond eerder op de website van KPN echt een gelijke up- en download snelheid.
Maar goed ook al zou ik nu zwart op wit kunnen aantonen dat dit er stond dan heeft KPN er nog schijt aan.
Dan krijg je weer zo'n verhaal dat de klant erom vraagt terwijl we weten dat dit onjuist is.
Klopt, wat KPN of wie dan ook supersnel vindt kan iemand anders dan tergend langzaam vinden. Ik meen mij die pagina wel ergens te herinneren. O-)
Ziggo heeft een punt om een lagere uploadsnelheid aan te bieden ze gebruiken immers oude techniek.
Ik heb voor dat we overgingen naar glas aan Ziggo gevraagd waarom de upload zo laag was. Volgens medewerker was het zo dat technisch het mogelijk is om de upload snelheid flink te verhogen, maar omdat dat administratief niet kon, was ik weg. En voor de dezelfde prijs, ongeveer 60 euro, hebben we ruim 3 keer sneller download en 30 keer sneller upload. :9 Het 300/30 abo was ook veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39
Gaat lekker met de site van KPN. Ik kijk toevallig even wat de opties op mijn adres zijn qua internetsnelheid (omdat iemand hier daaraan refereerde), claimt de site dat op mijn adres geen hogere snelheid dan 60/6 beschikbaar is. Apart, want dat heb ik voorheen toch echt gehad en toen was 500/500 ook gewoon mogelijk. Ook in Mijn KPN kan ik gewoon verhogen naar hogere snelheden.
Lekker lomp dus weer.

---edit---
Opnieuw het adres invoeren en het werkt wel weer. :/

[ Voor 7% gewijzigd door barrymossel op 12-05-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HoppyF schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:04:
[...]

Supersnel zegt weinig.

Het gelijktrekken van ADSL/VDSL abonnement aan glasvezel abonnement is ook onzin.
Appels en peren want het is een totaal andere onvergelijkbare techniek.
Deze discussie opnieuw voeren heeft geen enkele zin omdat we dit twee jaar geleden al deden toen KPN hiermee begon (en Telfort een tijdje terug ook). Maar nog 1 keer dan de reden:
Het is gedaan om het aantal abonnementen flink terug te brengen omdat dat bij KPN een behoorlijke wirwar begon te worden en de leverstraat begon te kraken. Elk mogelijk snelheidsprofiel had een eigen abonnement. Een aantal op DSL en een aantal op glas.
Daarvan zijn er drie abonnementen nog overgebleven. Alle andere zaken (snelheidsverhogingen, e.d.) zijn opties geworden en dat is voor een leverstraat een stuk simpeler.

Waar je dan over zou kunnen en mogen vallen is dat KPN teveel rekent voor een snelheidsverhoging naar bijv. 100/100. Of dat ze geen 60/60 optie beschikbaar maken. Dan heb je gelijk.

Maar begin alstjeblieft niet weer over dat uploadverhaal. Bovendien weet je inmiddels echt wel dat in de praktijk je nog steeds een behoorlijke upload hebt. Ik heb met mijn 60/6 abonnement een upload van 35.

En men is bij KPN ook niet erg druk bezig om dat alsnog goed gezet te krijgen. Net als de upload van VDSL die ze ook niet proberen te knijpen. Veel mensen die daar een upload van 30 Mbit hebben bij een download van 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
Barre73 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:
[...]
Maar begin alstjeblieft niet weer over dat uploadverhaal. Bovendien weet je inmiddels echt wel dat in de praktijk je nog steeds een behoorlijke upload hebt. Ik heb met mijn 60/6 abonnement een upload van 35.

En men is bij KPN ook niet erg druk bezig om dat alsnog goed gezet te krijgen. Net als de upload van VDSL die ze ook niet proberen te knijpen. Veel mensen die daar een upload van 30 Mbit hebben bij een download van 100.
Tja zolang alles nog gewoon correct werkt zou ik mij er ook niet aan branden als KPN.
Persoonlijk had ik wel gehoopt dat ze de 100/100 gratis hadden gemaakt, maar aan de andere kan is het ook wel logisch. Ik heb overigens met mijn 100/100 optie ook een hogere upload (115).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Hmmbob schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:27:

Maar, je mag ook op het gewone proces blijven b*tchen en z'n aanbod negeren natuurlijk ;) :+
Als het iets uitgemaakt had ik het aanbod van @Barre73 wel aangenomen. ;) Maar was volgens Reggefiber niks meer aan te doen omdat het om een migratie ging. Dit was namelijk al voor het aanbod van Barre73 ingepland. Geen idee wat het verschil is, maar dan is niks meer te wijzigen blijkbaar.

Dit had de hele lieve medewerker van KPN nooit zo in moeten plannen dan was het gewoon geen probleem geweest voor Reggefiber om voor de gewenste opleverdatum de nieuwe grondplaat te leveren.

Dan maar even oude provider zover krijgen om iets later af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
Hoi,

Volgende week ga ik over van Telfort 200 mbit glasvezel naar KPN 500 mbit glasvezel.
Ik zag in het installatie pakket hetzelfde NTU zitten als die er nu al op zit.
Nou vraag ik mij af of het dan nog nodig is om een monteur te laten komen?
Weet iemand toevallig ook of er dan sochtends een patch moet worden omgezet in de POP.
normaal moet dat wel namelijk maar omdat ik nu van Telfort naar KPN ga wat op hetzelfde netwerk zit alleen ander vlan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Remco brinkman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:03:
Hoi,

Volgende week ga ik over van Telfort 200 mbit glasvezel naar KPN 500 mbit glasvezel.
Ik zag in het installatie pakket hetzelfde NTU zitten als die er nu al op zit.
Nou vraag ik mij af of het dan nog nodig is om een monteur te laten komen?
Weet iemand toevallig ook of er dan sochtends een patch moet worden omgezet in de POP.
normaal moet dat wel namelijk maar omdat ik nu van Telfort naar KPN ga wat op hetzelfde netwerk zit alleen ander vlan.
Je hebt geen andere NT nodig dus die hoeft niet inderdaad. En tegenwoordig maakt KPN inderdaad gebruik van "poortloze migratie". Dus zonder patch in de PoP. Mits de oude en de nieuwe provider allebei via WBA netwerk draaien. Zoals in jouw geval dus.

Met andere woorden: Een monteur zou maar zo niet nodig hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:13
Barre73 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Je hebt geen andere NT nodig dus die hoeft niet inderdaad. En tegenwoordig maakt KPN inderdaad gebruik van "poortloze migratie". Dus zonder patch in de PoP. Mits de oude en de nieuwe provider allebei via WBA netwerk draaien. Zoals in jouw geval dus.

Met andere woorden: Een monteur zou maar zo niet nodig hoeven zijn.
Bedankt voor je antwoord, ik ga even met kpn overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Abonnement
Product(en)
Maandelijkse kosten
Alles-in-1 Instap
€47,50
Sneller Internet 500/500
€17,50
Sneller Internet 500/500 - eerste 3 maanden gratis
€-17,50
Eerste 6 maanden 12,50 euro korting per maand
€-12,50
Totaal
€65,00
Totaal incl.kortingen
Net gebeld met opzeggingen en dit aanbod gehad.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Deze discussie opnieuw voeren heeft geen enkele zin omdat we dit twee jaar geleden al deden toen KPN hiermee begon (en Telfort een tijdje terug ook). Maar nog 1 keer dan de reden:
Het is gedaan om het aantal abonnementen flink terug te brengen omdat dat bij KPN een behoorlijke wirwar begon te worden en de leverstraat begon te kraken. Elk mogelijk snelheidsprofiel had een eigen abonnement. Een aantal op DSL en een aantal op glas.
Daarvan zijn er drie abonnementen nog overgebleven. Alle andere zaken (snelheidsverhogingen, e.d.) zijn opties geworden en dat is voor een leverstraat een stuk simpeler.

Waar je dan over zou kunnen en mogen vallen is dat KPN teveel rekent voor een snelheidsverhoging naar bijv. 100/100. Of dat ze geen 60/60 optie beschikbaar maken. Dan heb je gelijk.

De discussie opnieuw voeren heeft inderdaad geen zin omdat KPN toch doet waar ze zelf zin in hebben.
Je weet alleen heel goed waar het om gaat en kunt NIET ontkennen dat we eerst gewone gelijke up en download snelheden hadden.
Dat je in de praktijk een hogere upload krijgt dan op papier doordat KPN het niet voor elkaar krijgt om de upload te "knijpen" geeft al te denken waarom ze hier ooit aan begonnen zijn.
Het maakt het zeker NIET eenvoudiger en ook niet prettiger voor de klant.

En eerlijk gezegd is een wirwar aan abonnementen sterk overdreven.
Zo ingewikkeld is het namelijk niet en KPN zegt nu zelf dat ze tegemoet komen aan wat de klant wil.
Feitelijk hebben ze alleen ADSL/VDSL en glas. Meer niet.
Het commentaar van mij over de snelheidsverhoging is gebaseerd op het "goedmakertje" zoals KPN het nu probeert te verkopen aan de klant.
Je betaalt meer maar krijgt er wel wat extra's voor namelijk een hogere snelheid.
Dat is dus een beetje nep en dat wilde ik met mijn commentaar duidelijker maken.
De introductie van nu alweer een nieuwe abonnementen structuur maakt het ook niet eenvoudiger.

Het is trouwens niet alleen KPN dit prijsverhogingen doorvoert Ziggo doet precies hetzelfde vreemd genoeg met de zelfde argumenten. Betere dienstverlening, duurdere TV kanalen enz.
Bijna tè toevallig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net alle abonnementen bij KPN verlengd. Zowel mobiel als vast. Een voor ons hele lekkere deal uitgesleept, dus ik ben helemaal tevreden :)
Was sowieso van plan te verlengen, glasvezel en itv is tot zover zeer stabiel en snel gebleken met uitstekende service, dus alle lof voor KPN.

[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 13-05-2017 03:24 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wij zijn sinds vorig jaar oktober overgestapt naar KPN glasvezel. Qua televisie is dit een verbetering gebleken. We hebben geen blokjes meer in beeld zoals we bij Ziggo regelmatig hadden.

Ik heb daarnaast een 500/500 internetabonnement erbij afgesloten, maar om eerlijk te zijn was het internet bij Ziggo beter. We hebben de Experiabox V10 beneden in de woonkamer staan en boven staat nog een versterker die we ook via KPN hebben aangeschaft. De klachten zijn: slecht bereik boven en het duurt vaak even voordat je verbinding krijgt.

Bij Ziggo had ik een Netgear R7000 nighthawk router achter het modem hangen. Nu denk ik erover om weer zo'n soort opstelling te proberen om het internet te verbeteren. Zijn er bepaalde routers die aangeraden worden in combinatie met de Experiabox V10 en de versterker van de KPN of maakt dit niet zoveel uit? Of is het aan te raden om de experiabox er helemaal tussen uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Teletekst schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:47:
Wij zijn sinds vorig jaar oktober overgestapt naar KPN glasvezel. Qua televisie is dit een verbetering gebleken. We hebben geen blokjes meer in beeld zoals we bij Ziggo regelmatig hadden.

Ik heb daarnaast een 500/500 internetabonnement erbij afgesloten, maar om eerlijk te zijn was het internet bij Ziggo beter. We hebben de Experiabox V10 beneden in de woonkamer staan en boven staat nog een versterker die we ook via KPN hebben aangeschaft. De klachten zijn: slecht bereik boven en het duurt vaak even voordat je verbinding krijgt.

Bij Ziggo had ik een Netgear R7000 nighthawk router achter het modem hangen. Nu denk ik erover om weer zo'n soort opstelling te proberen om het internet te verbeteren. Zijn er bepaalde routers die aangeraden worden in combinatie met de Experiabox V10 en de versterker van de KPN of maakt dit niet zoveel uit? Of is het aan te raden om de experiabox er helemaal tussen uit te halen?
Ik denk dat je bedoeld dat je internet ervaring bij Ziggo beter was. Ik zou die Netgear R7000 er tussen prakken. Wifi instellen, DHCP uit en op een LAN poortje pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
boekee schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat je bedoeld dat je internet ervaring bij Ziggo beter was. Ik zou die Netgear R7000 er tussen prakken. Wifi instellen, DHCP uit en op een LAN poortje pluggen.
Ja klopt. Internet ervaring bij Ziggo was beter.
Ik had toen ook voor elk apparaat een vast ip adres ingesteld.

De router hang ik dan achter de experiabox bedoel je toch?
Ik heb de nightgear vorig jaar verkocht, dus ik zal nog even op zoek moeten naar iets anders.
Dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wil je je internet verbeteren of Je wifi? Ik denk niet dat je beter wifi krijgt door een andere router te gaan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 13-05-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Wil je je internet verbeteren of Je wifi? Ik denk niet dat je beter wifi krijgt door een andere router te gaan gebruiken.
Ik bedoel de wifi.
Ik vermoed dat een eigen router een beter bereik zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Een router is een router en doet geen wifi. Wifi wordt geregeld door een access point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, want de meeste (zo niet alle) bestaande wifi routers zijn niet ook in staat om een access point te zijn? Wat een gemiereneuk zeg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:21
Tylen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:26:
Een router is een router en doet geen wifi. Wifi wordt geregeld door een access point.
Niet zo flauw doen. Een router is in de context van een thuisgebruiker vaak óók een access point en soms ook nog een modem.

Als je 'm werkelijk wil helpen had je uitgelegd dat je weliswaar een WiFi-router kunt kopen (zoals de R7000 die hij eerst had), maar dat je in principe aan een access point voldoende hebt, omdat het routeringsgedeelte bijna nooit het probleem is.
een versterker die we ook via KPN hebben aangeschaft. De klachten zijn: slecht bereik boven en het duurt vaak even voordat je verbinding krijgt.
Hoe heb je die WiFi-versterker aangesloten? Met een kabel, of draadloos? Het is erg belangrijk dat je 'm met een kabel aan de router hangt.

Indien hij netjes bekabeld is aangesloten: heb je geprobeerd de kanaalinstellingen te wijzigen? Gebruik je 2.4 GHz, of 5 GHz? Werkt het met een laptop die bekabeld op de wifiversterker is aangesloten wel snel?
Of is het aan te raden om de experiabox er helemaal tussen uit te halen?
None of the above. Met een Experiabox V10 en een wifiversterker (deze toch?) heb je prima hardware in huis, ik vermoed dat de oplossing niet ligt bij het kopen van nog meer hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En weer is het onderdeel Wifi gestopt op de V10 en het pas weer werkt na een reboot, ben ik echt de enige hiermee? Gebeurt bijna 1 keer per week ondertussen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
Cartman! schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:47:
En weer is het onderdeel Wifi gestopt op de V10 en het pas weer werkt na een reboot, ben ik echt de enige hiermee? Gebeurt bijna 1 keer per week ondertussen :(
Daar had ik laatst dus ook last van. Ik heb een factory reset gedaan en heb het vooralsnog niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Oké sorry dat ik het niet helemaal goed verwoord. De r7000 is een draadloze router.
Ik bent trouwens zij ipv hij. ;)

In antwoord op je vragen:

De wifi versterker is op dit moment bedraad aangesloten op de experiabox.

Ik gebruik zowel de 2.4 als de 5 GHz band. Deze hebben een verschillende naam.

Het internet werkt op zich beneden prima. De problemen qua bereik ontstaan als je richting zolder loopt.
Door het hele huis merk ik alleen dat het regelmatig lang duurt voordat je verbinding hebt met het internet.

De internet kanalen monitor ik regelmatig.
Thralas schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Niet zo flauw doen. Een router is in de context van een thuisgebruiker vaak óók een access point en soms ook nog een modem.

Als je 'm werkelijk wil helpen had je uitgelegd dat je weliswaar een WiFi-router kunt kopen (zoals de R7000 die hij eerst had), maar dat je in principe aan een access point voldoende hebt, omdat het routeringsgedeelte bijna nooit het probleem is.

[...]

Hoe heb je die WiFi-versterker aangesloten? Met een kabel, of draadloos? Het is erg belangrijk dat je 'm met een kabel aan de router hangt.

Indien hij netjes bekabeld is aangesloten: heb je geprobeerd de kanaalinstellingen te wijzigen? Gebruik je 2.4 GHz, of 5 GHz? Werkt het met een laptop die bekabeld op de wifiversterker is aangesloten wel snel?

[...]

None of the above. Met een Experiabox V10 en een wifiversterker heb je prima hardware in huis, ik vermoed dat de oplossing niet ligt bij het kopen van nog meer hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Caelorum schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:38:
Ja, want de meeste (zo niet alle) bestaande wifi routers zijn niet ook in staat om een access point te zijn? Wat een gemiereneuk zeg..
Niks gemierenneuk. We zitten hier op GoT en niet het libelle forum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:56:
[...]

Niks gemierenneuk. We zitten hier op GoT en niet het libelle forum.
Zo, voel jij je even superieur.
Ik dacht dat dit topic bedoeld was om ook vragen te kunnen stellen.
En het denigrerende Libelle forum kun je ook achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niks denigerend bedoeld.

Jij begint hier te zeggen dat je Ziggo internet beter is/was dan KPN. Terwijl je zelf een ander access point er toen achter had hangen wat je wifi beter maakte. Je beschuldigd KPN dus onterrecht.

En de discussie router/moden/acces point/switch/etc hebben we eerder gehad hier en daar was iedereen het toen over eens. Gebruik de juiste termen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Teletekst schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:07:
[...]

Ja klopt. Internet ervaring bij Ziggo was beter.
Ik had toen ook voor elk apparaat een vast ip adres ingesteld.

De router hang ik dan achter de experiabox bedoel je toch?
Ik heb de nightgear vorig jaar verkocht, dus ik zal nog even op zoek moeten naar iets anders.
Dank je.
Je kunt prima je eigen router weer aansluiten, direct achter de Experiabox V10. Zorg dan dat de Netgear bijvoorbeeld als Access point is ingesteld, waardoor je geen router achter router situatie krijgt. Is ook geen ramp, maar het werkt prettiger bij incidenten als je één apparaat hebt die als functie router heeft.

Hierbij de stappenplan om je R7000 als Access Point in te stellen: https://kb.netgear.com/24...er-I-ve-already-run-setup

Dus: Experiabox>Netgear>Versterker

Daarbij de Netgear als Access Point instellen en probeer de versterker tevens met een kabel aan te sluiten. Dat is altijd beter dan wanneer het apparaat een slechte wifi signaal nogmaals moet versterken.

Tenslotte niet vergeten om de Wifi van de V10 uit te zetten :*)

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 13-05-2017 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Tylen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:29:
Niks denigerend bedoeld.
[...]
En de discussie router/moden/acces point/switch/etc hebben we eerder gehad hier en daar was iedereen het toen over eens. Gebruik de juiste termen.
Iedereen kan je achterwege laten, want ik was ook bij die discussie :P

@Teletekst Heb je ook al gekeken of je de router niet beter op een ander kanaal kan instellen of dat er bijv, op 5GHz geen problemen zijn?

verder dit dus:
Thralas schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:44:
[...]
None of the above. Met een Experiabox V10 en een wifiversterker (deze toch?) heb je prima hardware in huis, ik vermoed dat de oplossing niet ligt bij het kopen van nog meer hardware.
Als je met een AP en een v10 nog geen goede verbinding kan regelen, dan is er duidelijk iets anders aan de hand.

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:29:
Niks denigerend bedoeld.

Jij begint hier te zeggen dat je Ziggo internet beter is/was dan KPN. Terwijl je zelf een ander access point er toen achter had hangen wat je wifi beter maakte. Je beschuldigd KPN dus onterrecht.

Beter lezen!
Ik beschuldig KPN nergens van. Ik constateer gewoon een feit en vraag hier hoe ik dit eventueel kan oplossen. Als ik dit niet mag constateren dan kun je dit topic beter "het KPN adoratietopic" noemen.

Aan de anderen die me wel verder willen helpen. Dank jullie wel.
Ik ga jullie tips verder uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:55
Ik had voorheen met Ziggo ook een R7000. Nu met KPN overgestapt op een Ubiquiti UAP-AC-Pro. Werkt als een trein achter de V10 van KPN =)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zit hier ook met 500/500 glas, zitten Airport's achter im bridge modus.
Gaat als een tierelier, op het 5Ghz kanaal trek ik bijna overal in huis (behalve zolder en diep in de achtertuin) meer dan 500MBit/sec down en up. Even instellen en op elkaar afstemmen en hoppakee. Het bestaat niet dat glas slechter functioneert dan Ziggo kabel, dus inderdaad: even je Wifi goed regelen en je krijgt enorm snel en bijzonder stabiel internet. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Teletekst schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:53:
Ik gebruik zowel de 2.4 als de 5 GHz band. Deze hebben een verschillende naam. [...]
Zelf draai ik hier zo'n anderhalf jaar met de V10 en de 'KPN wifi versterker'. Zowel op 2,4 als de 5G band. Uiteraard is de AP bedraad aangesloten.
Beide frequentie gebieden hebben bij mij dezelfde naam. Gaat perfect. Als ik naar boven loop schakelt mijn telefoon of tablet automatisch over op het sterkste signaal.
Let bij de plaatsing van de AP even goed op de positie. Een meter opzij of naar voren kan al heel veel invloed hebben. Ook wil het wel eens helpen als je de AP 90 graden draait.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teletekst schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 10:53:
Oké sorry dat ik het niet helemaal goed verwoord. De r7000 is een draadloze router.
Ik bent trouwens zij ipv hij. ;)

In antwoord op je vragen:

De wifi versterker is op dit moment bedraad aangesloten op de experiabox.

Ik gebruik zowel de 2.4 als de 5 GHz band. Deze hebben een verschillende naam.

Het internet werkt op zich beneden prima. De problemen qua bereik ontstaan als je richting zolder loopt.
Door het hele huis merk ik alleen dat het regelmatig lang duurt voordat je verbinding hebt met het internet.

De internet kanalen monitor ik regelmatig.

[...]
IK krijg het idee dat er een hand-over probleem ontstaat of een interferentie tussen de router en het AP. De V10 en de "versterker"dus.
Ik zou als eerste eens proberen om de versterker vanaf nul weer te koppelen aan de Experiabox. Normaliter neemt deze namelijk de Wifi instellingen over waardoor er 1 netwerk ontstaat. Daarnaast heeft de versterker Bandsteering.Heb je daar al eens mee geprobeerd te spelen?

De KPN Wifiversterker is namelijk een best goed apparaat voor zijn doel. Uiteraard kan je een Nighthawk of iets anders er achter hangen (maar dan als Accesspoint ingesteld zoals hierboven al aangegeven)
Misschien een idee om bj een kennis/vriend een dergelijk router/accesspont te lenen en een dagje uit te proberen? Weet je of je er zelf alsnog eentje moet aanschaffen.
Als je dan toch iets nieuws wil aanschaffen zou ik een ubiquiti UniFi Accesspoint overwegen.

@Tylen Dit is inderdaad niet het Libelle forum maar ook niet Fok. Normale reacties worden op prijs gesteld, ook als iemand wat minder technisch onderlegd is. Er is geen reden om iemand te bashen op zijn of haar kennis.Je zit al lang genoeg op GoT om dat te weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 13-05-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Radjesh schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Net gebeld met opzeggingen en dit aanbod gehad.
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om dit aanbod te accepteren, en vervolgens uiterlijk 4 juli weer op te zeggen als je ergens anders beter aanbod hebt? Omdat vanaf dan pas de wijzigingen ingaan, dan kan je gewoon je nieuwe contract opzeggen. Ik heb overigens 3 maanden 27,50 korting gekregen + 500/500 begin deze maand, dus dat is iets beter. Ik beslis begin juli wel of ik ga opzeggen. Misschien niet netjes, maar dan heb ik wel mooi drie maanden korting gehad en daarna kan ik eventueel naar Tweak met Gigabit :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 13-05-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 09:49
WhatsappHack schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 03:23:
Net alle abonnementen bij KPN verlengd. Zowel mobiel als vast. Een voor ons hele lekkere deal uitgesleept, dus ik ben helemaal tevreden :)
Was sowieso van plan te verlengen, glasvezel en itv is tot zover zeer stabiel en snel gebleken met uitstekende service, dus alle lof voor KPN.
@WhatsappHack Ik ben ook aan verlengen toe en liefst ook een deal voor zowel mobiel als vast. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe en wat je hebt geregeld? Telefonisch via opzeggingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedarkside
  • Laatst online: 06-12-2024
Net ook met kpn aan de lijn gezeten en gewoon naar afdeling opzeggingen vragen.
Heb een half jaar korting en 2,50 korting op de snelheidsverhoging.

[ Voor 40% gewijzigd door Thedarkside op 15-05-2017 10:24 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie