[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.722 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:05

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:47:
[...]Spotify zul je voor zover bekend niet kwijt raken als je een extra zenderpakket (Fox/Kids/Plus) of up- / downgrade in snelheid doet.
Staat dit ook ergens beschreven?

Edite: Net bevestiging gekregen via het KPN forum dat je het inderdaad uit/aan kan blijven zetten zonder dat je huidige abonnement naar een nieuw abonnement omgezet wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCkXBhUak3jP6Qh7Yu4vSHGY/full.png

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 02-05-2017 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Als je dus overstapt naar het nieuwe abo, krijg je dan sowieso ook die korting, of moet je daarvoor gaan dreigen met opzeggen? Gedoe weer allemaal.
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:15:
Zo te zien zijn de alles-in-1 pakketten op de site van KPN nog niet bijgewerkt. Wij hebben spotify via een mobiel abo ivm de 1500MB extra, die je niet krijgt bij spotify bij een AI1 pakket. Het zag er (nieuwe pakketen) in ieder geval niet heel goed uit. :(
Thanks. Dat is wel een mooie. Als ik overstap naar het nieuwe abo sluit ik Spotify dus gewoon af via KPN mobiel :)

[ Voor 62% gewijzigd door barrymossel op 02-05-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Ik heb bij KPN een glazvezelabonnement van 50up/50down. Dit was eerst het instapabonnement, ik zat onlangs even op internet te kijken of het voor mij misschien handiger is om over te stappen op een normaal abonnement. Ik heb even onderzoek gedaan maar ik zie dat KPN de glazvezelabonnementen compleet heeft veranderd.

De nieuwe abonnementen zijn minder snel en hebben geen gelijke upload en download snelheid, dit is toch het unieke verkoopargument van een glazvezelaansluiting dat je deze beperking niet hebt? Echt vreemd dat ze dit niet meer aanbieden. Voor mij lijkt het beste om gewoon bij mijn 50down/50up te blijven.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:26:
Ik heb bij KPN een glazvezelabonnement van 50up/50down. Dit was eerst het instapabonnement, ik zat onlangs even op internet te kijken of het voor mij misschien handiger is om over te stappen op een normaal abonnement. Ik heb even onderzoek gedaan maar ik zie dat KPN de glazvezelabonnementen compleet heeft veranderd.

De nieuwe abonnementen zijn minder snel en hebben geen gelijke upload en download snelheid, dit is toch het unieke verkoopargument van een glazvezelaansluiting dat je deze beperking niet hebt? Echt vreemd dat ze dit niet meer aanbieden. Voor mij lijkt het beste om gewoon bij mijn 50down/50up te blijven.
KPN maakt geen onderscheid tussen de verschillende aansluitingen voor hun abonnementen meer (Dat is al een tijdje). Als de upgrade in juli qua snelheid is doorgevoerd, dan betaal je 7,5 euro voor 20mbit extra.
Dit terwijl je een upgrade hebt van 40 naar 80mbit voor 1 euro extra......
(ik houd even geen rekening met de 100mbit upload snelheid, want die wordt door de meeste klanten praktisch toch niet gebruikt)

Als glasvezelklant wordt je volledig benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:14
Geluk heb ik net verlengd:
Nu AiE Standaard € 62,50 wordt € 65,-
-1x 4K ontvanger
-1x HD ontvanger
-Spotify
-Fox Sport Eredivisie (KPN compleet)
-Opnemen
2x extra HD ontvanger € 8,- wordt € 10,-
Internetsnelheid 100/100 € 5,-
Ziggo Sport Totaal € 15,50
Onbeperkt bellen € 16,50
Nu € 107,5 straks € 112,-

Als ik wil verlengen met hetzelfde:
AiE Standaard € 65,-
-2x 4K ontvanger
-Fox Sport Eredivisie (KPN compleet)
-Opnemen
2x extra HD ontvanger € 10,-
Internetsnelheid 100/100 € 7,50
Spotify € 10,-
Opnemen € 5,-
Ziggo Sport Totaal € 15,50
Onbeperkt bellen € 16,50
Totaal € 129,50

Verlengen kost mij dus € 17,50 extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Hmm. Ik ben sinds een paar dagen geleden overgestapt van Ziggo naar KPN glas. Alleen ik ervoor een soort van "lag" tijdens het opvragen van websites (soms 2x het website adres enteren). En het vernieuwen van de Facebook en Instagram tijdlijn moet je ook soms 2/3 keer doen om echte updates binnen te krijgen.Iemand een idee hoe ik dat kan lossen?

Alle apparaten zijn draadloos aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sunri5e op 02-05-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sunri5e schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:55:
Alle apparaten zijn draadloos aangesloten.
Vermoedelijk is dit je probleem. Ik verwacht dat of je snelheid of je ping gewoon heel erg laag is met het KPN modem. Doe eens een aantal speedtests met bijvoorbeeld speedtest.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Vermoedelijk is dit je probleem. Ik verwacht dat of je snelheid of je ping gewoon heel erg laag is met het KPN modem. Doe eens een aantal speedtests met bijvoorbeeld speedtest.net.
Dat ga ik straks even testen. Met de Ziggo modem had ik dit niet. Kan ik dit ergens verbeteren mocht die ping matig zijn?

De internetsnelheden van KPN liggen sowieso een stuk hoger als dat ik toen met Ziggo had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Laatst online: 22:38
Iemand enig idee wat de Warner Bros 4K zender inhoud? Ik kan het nergens vinden.
Ik zit al sinds het begin in de 4K pilot en ben benieuwd of dit eindelijk een leuke zender is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sunri5e schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:13:
Kan ik dit ergens verbeteren mocht die ping matig zijn?
Kan aan een hoop factoren liggen. Wellicht is een nieuwe / betere router kopen al een oplossing. Maar mocht je echt een hele uitgebreide oplossing willen, dan is het beter om even een nieuw topic aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Ik kijk de boel nog even aan maar ik zie dat Ziggo/Vodafone ook is gestart met hun eigen "KPN Compleet" acties. Erg benieuwd hoe eea over een jaar eruit ziet, ik zit nu vanwege ook twee KPN mobiele abonnementen(2x €5 korting + verdubbeling data) gebonden om nog een jaar langer bij KPN te blijven.

Het gras lijkt op dit moment groen bij de buren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:46
Miki schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:36:
Het gras lijkt op dit moment groen bij de buren :)
Inderdaad en je kan HBO series zien bij ZIGGO (GoT) :) toch eens denken aan een overstap, ben benieuwd of KPN nog aanbiedingen gaat doen om mensen aan boord te houden als je belt om op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Hmmbob schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:31:
Ondanks dat ook ik het geen verbetering van de service vind:

[...]

Deze actie valt perfect binnen je contract. Toen je dat afsloot ging je akkoord met de algemene voorwaarden waarin dit soort veranderingen gewoon beschreven staan,inclusief de optie voor jou om je contract om deze reden op te zeggen.
O ja?
Ik ben klant geworden bij KPN omdat ze voor een X bedrag pakket Y leveren.
Met 6 maanden korting.
Dit is zo afgesproken en daar betaal ik ook keurig voor.
Ik zit NIET te wachten op een prijsverhoging.
Ik zit NIET te wachten op een snelheidsverhoging (als ik sneller had gewild had ik dit wel zo afgesloten).
Ik zit NIET te wachten op wijzigen in de TV kanalen.

Nu kun je wel zeggen dat je van je contract af kunt maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik heb immers nergens om gevraagd en wordt met iets opgezadeld wat ik niet wil.
Daarbij komt dat ik ook een KPN mobiel abonnement heb met bijbehorende korting.
Wat gaat daarmee gebeuren als ik Alles-in-1 zou opzeggen?
Er is in zekere zin sprake van een wurgcontract omdat het één aan het ander gekoppeld is.
Dit met prijsvoordeel maar dus ook met een nadeel tenzij ik dit verkeerd zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
HoppyF schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:00:
[...]
Ik heb immers nergens om gevraagd en wordt met iets opgezadeld wat ik niet wil.
En mijn punt is dat KPN prima in haar recht staat om je hiermee op te zadelen. Nogmaals, niet dat jij of ik dat leuk hoeven te vinden: ze mogen het wel. Dat was mijn punt, niet of jij of ik erop zitten te wachten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 02-05-2017 16:42 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik ontdek zojuist dat mijn abbonement van standaard naar premium gaat zonder dat ik hierover ben ingelicht , en mag 10euro extra gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
spridgets schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:07:
ik ontdek zojuist dat mijn abbonement van standaard naar premium gaat zonder dat ik hierover ben ingelicht , en mag 10euro extra gaan betalen?
Dat lijkt me een foutje. Dat is niet de bedoeling namelijk. Bestaande abonnementen blijven gelijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Hmmbob schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:41:
[...]

En mijn punt is dat KPN prima in haar recht staat om je hiermee op te zadelen. Nogmaals, niet dat jij of ik dat leuk hoeven te vinden: ze mogen het wel. Dat was mijn punt, niet of jij of ik erop zitten te wachten ;)
Juridisch gezien is dit volgens KPN wel dichtgetimmerd.
Dit betekent echter nog niet dat dit voor de klanten fijn is.
Juist niet.
KPN heeft in feite maling aan de klant en dat is toch wel opmerkelijk want wat willen ze hiermee nu eigenlijk bereiken?
Ik zie het niet.
Kijk, bij bijvoorbeeld een BTW verhoging door de overheid heeft KPN een punt.
Bij investeringen tbv de klant kan ik me ook iets voorstellen, een flinke uitbreiding moet immers ook betaald worden.
Bij de huidige prijsverhoging en wijzigingen zie ik geen enkele toegevoegde waarde.
Voor mij is dit een reden om elders te gaan kijken.
Vanwege de wurgcontructie (KPN compleet, KPN mobiel) kan dit nog best lastig gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
HoppyF schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:29:
[...]
:w

Je punt is duidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Hmmbob op 03-05-2017 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Juist niet.
KPN heeft in feite maling aan de klant en dat is toch wel opmerkelijk want wat willen ze hiermee nu eigenlijk bereiken?
Ik zie het niet.
Bij investeringen tbv de klant kan ik me ook iets voorstellen, een flinke uitbreiding moet immers ook betaald worden.
Bij de huidige prijsverhoging en wijzigingen zie ik geen enkele toegevoegde waarde.
Vanwege de wurgcontructie (KPN compleet, KPN mobiel) kan dit nog best lastig gaan worden.
Vanuit je principes begrijp ik het standpunt wel. Ik heb alleen het gevoel dat het nu wel wordt overtrokken. De prijsverhoging is 3 tot 4 procent (en nul procent voor Premium) voor alles in 1 pakketten als je gewoon bij je bestaande pakket blijft. Aan dat pakket verandert ook niets. De verwachte inflatie dit jaar is tegen de 2 procent. Dus effectief verhoogt KPN de prijs voor bestaande klanten met 1 tot 2 procent en daar krijg je dan meer snelheid voor terug. Ook al wil je die snelheid niet perse, dan nog lijkt me dit een grote discussie om "weinig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
Barre73 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Vanuit je principes begrijp ik het standpunt wel. Ik heb alleen het gevoel dat het nu wel wordt overtrokken. De prijsverhoging is 3 tot 4 procent (en nul procent voor Premium) voor alles in 1 pakketten als je gewoon bij je bestaande pakket blijft. Aan dat pakket verandert ook niets. De verwachte inflatie dit jaar is tegen de 2 procent. Dus effectief verhoogt KPN de prijs voor bestaande klanten met 1 tot 2 procent en daar krijg je dan meer snelheid voor terug. Ook al wil je die snelheid niet perse, dan nog lijkt me dit een grote discussie om "weinig".
Het ligt er ook een beetje aan hoe je voor het bekendmaken van de prijsverhoging hier in stond. Heb zelf KPN alles in 1 standaard. Heb een glasvezel aansluiting en haal in de praktijk rond de 73/35 Mbps. TV werkt prima, Spotify is fijn en heb er zelfs nog een Digitenne kaartje bij in het abonnement welke stiekem in gebruik is bij mijn ouders. So far so good.

Maar het zijn wel € 62,50 per maand en wordt dus nog eens een stukje duurder. Ik woon alleen en dan vind ik het gewoon erg veel geld voor hoeveel gebruik ik van de diensten maak. TV kijk ik sporadisch. Internet gebruik ik wel dagelijks maar heb echt niet dagelijks de volle snelheid nodig.

Ergens ben ik wel blij met deze prijsverhoging, het is immers een mogelijkheid om onder het jaarcontract uit te komen wat in mijn geval nog tot oktober loopt. Ben nu ruim anderhalf jaar KPN glasvezel klant en heb 1 keer opnieuw een jaar vastgezet voor een beetje korting en heb daar achteraf wel spijt van. Nu eens kijken of ik een Ziggo voordeelpakket van € 39,95 ga nemen of helemaal basic naar NLE ga met een ADSL verbinding. Dan maar 22 Mbps (ADSL snelheid volgens Fourstack op mijn adres), het scheelt meer dan de helft in kosten.

De prijsverhoging heeft ook getriggerd dat ik weer eens wat doorlopende kosten ga proberen te beperken. Een daarvan is ook een Office 365 / hosted Exchange mailbox bij Microsoft bij KPN. Eens kijken of ik daar ook een alternatief voor kan vinden en zo ja, ben ik ook daar weg. Om 1 klant zullen ze bij KPN niet wakker liggen maar als er veel mensen gaan lopen vanwege weer een prijsverhoging worden er misschien toch wat mensen wakker daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]

Juist niet.
Ik zie het niet.
Je kunt ook opzeggen en weer afnemen bij KPN, dan heb je weer de zes maanden voordeel en ben je waarschijnlijk per saldo goedkoper uit dan zonder de verhoging. XS4ALL zou ook nog een keuze kunnen zijn, die bieden ook compleet indien je KPN mobiel hebt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
|sWORDs| schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Je kunt ook opzeggen en weer afnemen bij KPN, dan heb je weer de zes maanden voordeel en ben je waarschijnlijk per saldo goedkoper uit dan zonder de verhoging. XS4ALL zou ook nog een keuze kunnen zijn, die bieden ook compleet indien je KPN mobiel hebt.
Waarschijnlijk kom je dan wel even zonder te zitten en sluit het opzeggen en opnieuw afsluiten niet naadloos op elkaar aan.
Het voordeel dat ik nu heb (6 maanden korting) ivm het verlengen begin dit jaar van mijn contract is op zich nog steeds voordelig.
Dit truukje om jaarlijks te verlengen levert toch het meeste op.
Los daarvan vind ik de prijsverhoging ook al is het "maar" 3 of 4 procent te veel.
Iedere keer een paar procent tikt toch lekker aan.
Mijn salaris stijgt echt geen 3 of 4 procent per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]
De prijsverhoging valt je misschien niet erg tegen, persoonlijk baal ik wel weer van de manier waarop het gebracht wordt.
Onder het mom van "alles wordt beter / u heeft meer keuze" wordt de boel uitgekleed, cq. duurder gemaakt. De communicatiewetenschappers hebben in Den Haag vast overuren gemaakt voor deze briljante vondst.

Ongetwijfeld is er veel moeite besteed aan het "in de markt zetten van de nieuwe producten", maar bottom line voelen veel klanten zich genaaid. Een aantal gaan weg (is vast ingecalculeerd), maar de totale omzet gaat omhoog, als hun marktonderzoek klopt. Als beursgenoteerd bedrijf is dat uiteraard waar het om gaat.

Onlangs was dit nieuws: Na vier achtereenvolgende kwartalen waarin de groei van het aantal breedbandklanten afnam, neemt die groei weer toe bij KPN. Afgelopen kwartaal kwamen er per saldo 12.000 klanten voor breedbandinternet bij voor de provider.

Ik ben erg benieuwd hoe we hierop terugkijken over pakweg 6 maanden. Tenzij de concurrentie meegaat (uiteraard is er geen kartelvorming/gentlemen agreement of ook maar iets dat hierop lijkt :+ ) zie ik dit voorlopig niet positief in voor ze.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
[...]

Voor mij is de prijsverhoging wel 20%. Ik betaal nu € 107,5 en als ik na 1 juli ga verlengen en ik neem exact hetzelfde af betaal ik €129,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:09
Gait schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Voor mij is de prijsverhoging wel 20%. Ik betaal nu € 107,5 en als ik na 1 juli ga verlengen en ik neem exact hetzelfde af betaal ik €129,50
Waarom zou je (actief) gaan verlengen of beter gezegd overstappen naar één van de nieuwe abonnementsvormen?
Als je niets doet krijg je een beetje verhoging op die 107,50 met exact hetzelfde als wat je nu afneemt en is er dus geen 20% verhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Iedereen die nu een maandcontract heeft gewoon bellen en zeggen dat je wilt opzeggen.

Ik heb vandaag weer gebeld en krijg 3 maanden voor 35 euro inclusief de 500Mbit verhoging(huidige voorwaarden), dat maakt de extra kosten weer goed. Als je nu je abonnement met een jaar verlengt krijg je ook nog gewoon Spotify, dus wacht daar niet mee. Volgend jaar ga ik sowieso overstappen, want als ik weer ga dreigen met opzeggen zal ik wel weer een korting krijgen, maar geen Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
ninjazx9r98 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Waarom zou je (actief) gaan verlengen of beter gezegd overstappen naar één van de nieuwe abonnementsvormen?
Als je niets doet krijg je een beetje verhoging op die 107,50 met exact hetzelfde als wat je nu afneemt en is er dus geen 20% verhoging.
Nee dat snap ik ook wel, ik ga dan ook niets veranderen. Maar als ik volgend jaar iets anders wil of aangepast wil hebben dan loop je wel tegen het probleem aan. Er zal een keer een moment komen dat je geen keus hebt dan is 20% echt idioot veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Waarschijnlijk kom je dan wel even zonder te zitten en sluit het opzeggen en opnieuw afsluiten niet naadloos op elkaar aan.
Het voordeel dat ik nu heb (6 maanden korting) ivm het verlengen begin dit jaar van mijn contract is op zich nog steeds voordelig.
Dit truukje om jaarlijks te verlengen levert toch het meeste op.
Los daarvan vind ik de prijsverhoging ook al is het "maar" 3 of 4 procent te veel.
Iedere keer een paar procent tikt toch lekker aan.
Bij KPN is het helaas inderdaad zo dat ze soms heel moeilijk doen en je max 24 uur zonder internet komt te zitten, zelfs dan is het in de praktijk eerder 20 minuten en doen ze niet moeilijk dan is het een verlenging.

Ik smul van elke zenderwijziging of prijsverhoging bij mobiel of vast.

Mijn historie is ongeveer zoiets als dit:
Abbo UPC/Ziggo, 3 maanden korting (40), 2-6 maanden vol -> wijziging -> weer van voor af aan (10x)
Abbo KPN, 6 maanden korting (45), 2 maanden vol -> wijziging -> opzegging en weer van voor af aan
KPN wijziging, over naar XS4ALL, 6 maanden korting (50), twee maanden vol -> wijziging -> 12 maanden korting (25,50)

Met mobiel is het niet anders. Ik moet elke keer weer lachen bij een wijziging.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ninjazx9r98 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Dat is precies mijn punt. De gewoonte bij heel veel mensen was om te gaan verlengen en dan hopelijk korting te krijgen. Nu ga je niet verlengen maar laat je je bestaande contract doorlopen. En aan de prijs te zien is dat een Premium en daar zit geen prijsverhoging op. En als het een Standaard is met heel veel opties, dan is de verhoging 2,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Het mijne wel dus misschien heb ik daar dan een voordeel t.o.v. jou :-)

Maar goed, ik zei al": ik snap je standpunt en ik ben het ook zeker niet eens met deze gekozen weg van prijsverhogingen (en bij XS4all is het nog meer) maar iedereen hier vergelijkt steeds zijn huidige pakket met de nieuwe prijzen. En dan ga je vaak wel ruim meer betalen. Dat is niet de manier waarop je het zou moeten bekijken als bestaande klant, mijns inziens, aangezien bestaande abonnementen ongewijzgd blijven maar met een "kleine"prijsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:26:
[...]

Het mijne wel dus misschien heb ik daar dan een voordeel t.o.v. jou :-)

Maar goed, ik zei al": ik snap je standpunt en ik ben het ook zeker niet eens met deze gekozen weg van prijsverhogingen (en bij XS4all is het nog meer) maar iedereen hier vergelijkt steeds zijn huidige pakket met de nieuwe prijzen. En dan ga je vaak wel ruim meer betalen. Dat is niet de manier waarop je het zou moeten bekijken als bestaande klant, mijns inziens, aangezien bestaande abonnementen ongewijzgd blijven maar met een "kleine"prijsverhoging.
Heb je een goede baas!
Mijn situatie is anders geworden helaas vandaar ook het ontbreken van salarisverhogingen.
Los daarvan zit er nu weinig anders op dat het bestaande pakket te behouden en even niet over te stappen of te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:36

vr6-only

Blub Blub

Naar aanleiding van het gebeuren gelijk de mogelijkheid benut om te verlengen onder de huidige voorwaarden. 6 maanden 12,5 korting op het basispakket en 3 maanden gratis 500Mbit pakket. We kunnen weer vooruit. 8)

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Gisteren met de klantenservice gebeld (niet naar aanleiding van de aangekondigde prijsverhoging).

Toch even gevraagd wat de prijsverhoging voor mij als relatief nieuwe klant betekende. De medewerker zorgde ervoor het woord prijsverhoging niet te gebruiken, maar had het consequent over prijswijziging :+

Verzekerde mij dat mijn Instapabo op geen enkele manier veranderd. Niet qua opties, niet qua prijs. Ook na afloop van het 1e jaar, veranderd er niets, volgens hem. Hmm.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:46
Ik wil gaan overstappen naar KPN, maar heb dilemma welke snelheid ik moet pakken. Heb nu 100/100 glasvezel en dat biedt KPN ook, maar twijfel of dadelijk 80/8 voldoende is.

Ik werk redelijk veel thuis via Teamviewer en vraag mij dus af of de upload voldoende is. Verder download is niet zo belangrijk. Iemand een idee of 80/8 voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
@Highfive95 Dit is meer dan voldoende! Gebruik soms ook TV vanaf mijn ouders adres ( 20/4) Dit werkt perfect! (Alleen overnemen, dus geen file transfer)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

vr6-only schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:33:
Na aanleiding van het gebeuren gelijk de mogelijkheid benut om te verlengen onder de huidige voorwaarden. 6 maanden 12,5 korting op het basispakket en 3 maanden gratis 500Mbit pakket. We kunnen weer vooruit. 8)
Ik had van de week ook gebeld en kreeg ook de 12,50 korting. Helaas wilde hij geen snelheidsverhoging geven dus ik heb nog even niet verlengd :p

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:00

ZeroCode

Woopie

Lasmibalsingh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:26:

Ik heb hetzelfde, een 50/50 aansluiting. Het is volledig nadelig om maar iets aan mijn pakket te wijzigen, het gaat altijd meer geld kosten en minder snelheid opleveren. De upload valt totaal in het niet, 6mbit up ;w Dat is niks waard, ik verstuur wel eens een filmpje / foto etc etc.

Ik blijf zolang het kan wel op 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07:52
ZeroCode schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Ik heb hetzelfde, een 50/50 aansluiting. Het is volledig nadelig om maar iets aan mijn pakket te wijzigen, het gaat altijd meer geld kosten en minder snelheid opleveren. De upload valt totaal in het niet, 6mbit up ;w Dat is niks waard, ik verstuur wel eens een filmpje / foto etc etc.

Is die upload óók voor glas? Leken me wel VDSL snelheden?

Bestaat de hele 100/100 of 500/500 propositie dan ook niet meer ofzo?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtravital
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 13:51
NiGeLaToR schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Is die upload óók voor glas? Leken me wel VDSL snelheden?

Bestaat de hele 100/100 of 500/500 propositie dan ook niet meer ofzo?
Bestaat nog wel tegen extra meer prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
ZeroCode schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:05:
[...]

Vooralsnog heb ik nog KPN compleet met 60/6 Mbit (glasvezel) internet. In de praktijk is dat 73/35 Mbit bij mij. Geen garantie voor de toekomst, maar die 35 Mbit zit toch eigenlijk best dicht bij 50 Mbit upload in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:00

ZeroCode

Woopie

GH45T schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:56:
[...]

Vooralsnog heb ik nog KPN compleet met 60/6 Mbit (glasvezel) internet. In de praktijk is dat 73/35 Mbit bij mij. Geen garantie voor de toekomst, maar die 35 Mbit zit toch eigenlijk best dicht bij 50 Mbit upload in mijn beleving.
Mja maar 6 mbit up voor glas... cmon... En ik wil ook niet terug naar 35 mbit up voor meer geld. Ik zing het nog wel uit tot het niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ZeroCode schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Mja maar 6 mbit up voor glas... cmon... En ik wil ook niet terug naar 35 mbit up voor meer geld. Ik zing het nog wel uit tot het niet meer kan.
De gebruikte techniek van glasvezel bij KPN (en Telfort) zorgt ervoor dat de 6 Mbit die ze ook voor glasvezel hanteren niet te doen is. Het kan gewoon niet zo ver geknepen worden. Dus een 60/6 abonnement is in werkelijkheid bij jou thuis 70/35. Dat werd bedoeld te zeggen.
Dus je betaalt voor 6 Mbit upload maar je krijgt in werkelijkheid 35 Mbit. En dat is nog prima te doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 16:18
Het is wel eens genoemd: "het staat KPN in haar recht om de prijzen te verhogen. En jij kan het contract opzeggen als je daar niet blij mee bent."

Vreemd genoeg is het anders niet zo. "Het staat de consument in haar recht om minder te gaan betalen. En als het KPN niet bevalt, kunnen ze het contract opzeggen."

In beide gevallen is er een contract waarvan afgeweken wordt. KPN kan dat 'kosteloos' in haar voordeel doen. De consument niet. (Ach, misschien heb ik nu een biertje te veel op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
xtravital schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Bestaat nog wel tegen extra meer prijs :)
Toch snap ik het nog niet helemaal - als ik de prijzen van het nieuwsitem neem kwam ik er slecht vanaf, maar op de KPN site staan mijn oude prijzen nog:
Minimale contractduur: 12 maanden
+ ACTIE Sneller Internet 500/500
Korting zolang je klant blijft
€ 12,50
+ ACTIE Spotify Premium
Zolang je onze klant bent
€ 7,50
+ Opnemen Pakket € 5,00
Eerste 6 maanden € 60,00
Daarna per maand € 72,50
Dit is mijn pakket nu, gewoon 1 decoder en Spotify nog met korting.

En dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6271399542.png

En dat heb ik alleen zodat ik dit plaatje af en toe kan posten :+ Verder nergens voor nodig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hmmm, ik bel net omdat ik over wil op dat nieuwe abo, maar dan wel met korting. Uiteindelijk blijf ik op het oude abo (dus mét Spotify), maar dan ook met de korting voor zes maanden.

Klein tipje mijnerzijds: bellen, zeggen dat je gaat opzeggen als je geen korting krijgt (en dat je dat mag aangezien ze de voorwaarden wijzigen). Zo moeilijk doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
androids schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:36:
Het is wel eens genoemd: "het staat KPN in haar recht om de prijzen te verhogen. En jij kan het contract opzeggen als je daar niet blij mee bent."

Vreemd genoeg is het anders niet zo. "Het staat de consument in haar recht om minder te gaan betalen. En als het KPN niet bevalt, kunnen ze het contract opzeggen."

In beide gevallen is er een contract waarvan afgeweken wordt. KPN kan dat 'kosteloos' in haar voordeel doen. De consument niet. (Ach, misschien heb ik nu een biertje te veel op ;-)
Ja, zo doet KPN dat.
Daar blijft het echter niet bij.
Vandaag nog in het nieuws dat de uitrol van glasvezel enorm teruggelopen is.
De eerste tijd liep dit prima en daarna heeft KPN het laten versloffen.
Veel beloven en weinig doen.
Zo werkt dat blijkbaar.
De cijfers laten duidelijk zien dat er problemen zijn dus ontkennen kan KPN dit niet.
Natuurlijk kost de uitrol veel geld en tijd en kan dit niet snel maar er moet wel voortgang in blijven.
Vreemd genoeg is er geen toezichthouder die dit in de gaten houdt.

Kaart met cijfers over glas per gemeente
http://www.stratix.nl/glaskaart/

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 04-05-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:22:
[...]

Ja, zo doet KPN dat.
Daar blijft het echter niet bij.
Vandaag nog in het nieuws dat de uitrol van glasvezel enorm teruggelopen is.
De eerste tijd liep dit prima en daarna heeft KPN het laten versloffen.
Veel beloven en weinig doen.
Zo werkt dat blijkbaar.
De cijfers laten duidelijk zien dat er problemen zijn dus ontkennen kan KPN dit niet.
Natuurlijk kost de uitrol veel geld en tijd en kan dit niet snel maar er moet wel voortgang in blijven.
Vreemd genoeg is er geen toezichthouder die dit in de gaten houdt.

Kaart met cijfers over glas per gemeente
http://www.stratix.nl/glaskaart/
offtopic:
Waarom in hemelsnaam achter elke zin een enter??

En sorry hoor, je bent nu gewoon aan het zeiken. KPN verhoogt de prijzen op een nogal nasty manier, dat ben ik met je eens. Maar als wij het daar niet mee eens zijn, hebben we pech. Dat mogen ze doen op deze manier, want we hebben voor de voorwaarden getekend. Geef dat nou toe en lees voortaan waarvoor je voor tekent.
KPN levert prima diensten wat mij betreft, maar ja die gasten proberen je te naaien door elke keer meer geld te vragen. Zo werkt dat. En dan ga jij nu bellen dat je op wil zeggen. Misschien krijg je dan ineens korting...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ZO blij met glasvezel...maar de prijzen moeten wel echt omlaag...deze monopolie is echt niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 22:39:
[...]

offtopic:
Waarom in hemelsnaam achter elke zin een enter??

En sorry hoor, je bent nu gewoon aan het zeiken. KPN verhoogt de prijzen op een nogal nasty manier, dat ben ik met je eens. Maar als wij het daar niet mee eens zijn, hebben we pech. Dat mogen ze doen op deze manier, want we hebben voor de voorwaarden getekend. Geef dat nou toe en lees voortaan waarvoor je voor tekent.
KPN levert prima diensten wat mij betreft, maar ja die gasten proberen je te naaien door elke keer meer geld te vragen. Zo werkt dat. En dan ga jij nu bellen dat je op wil zeggen. Misschien krijg je dan ineens korting...
Je mag zeiken noemen of niet, ik benoem alleen de feiten.
Ik klaag ook niet over de diensten die KPN levert dat is verder wel in orde op wat kleine punten na.
(je weet wel de lang beloofde NPO1HD op 1)
Dat KPN een commercieel bedrijf is weet ik ook wel, voor niets gaat de zon op. De klant is immers wel koning en dat vergeet KPN nog wel eens.
Ik noem nog een voorbeeld. Gisteren kreeg ik een nieuwsbrief van KPN met allerlei nieuws. Er staat echter NIETS in over de komende prijswijzigingen. Merkwaardig toch?
Formeel gezien heb ik van KPN nog niets gehoord, ik heb alles uit de media moeten vernemen o.a. Nu.nl en Tweakers.
Dat vind ik nogal kwalijk te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dat komt vanzelf, daar krijg je aparte communicatie over. Dat zet je niet ergens weggestopt in een nieuwsbrief. En ik denk dat ze die communicatie gefaseerd doen, zodat ze niet overstromen met bellende mensen.

Dat de klant koning is klopt natuurlijk, maar KPN moet wel genoeg blijven verdienen voor de aandeelhouders natuurlijk. Zo werkt kapitalisme geloof ik.

Enne, hier staat HD op 1 sinds dinsdag. Helaas geen HDGlas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

barrymossel schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:35:
Hmmm, ik bel net omdat ik over wil op dat nieuwe abo, maar dan wel met korting. Uiteindelijk blijf ik op het oude abo (dus mét Spotify), maar dan ook met de korting voor zes maanden.

Klein tipje mijnerzijds: bellen, zeggen dat je gaat opzeggen als je geen korting krijgt (en dat je dat mag aangezien ze de voorwaarden wijzigen). Zo moeilijk doen ze niet.
Hoeveel korting heb je gehad? (Bij welk pakket?)

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Radjesh schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Hoeveel korting heb je gehad? (Bij welk pakket?)
"Eerste 6 maanden 27,50 euro korting per maand"

We hebben het standaard pakket (en dan wel KPN Compleet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn IPTV. Ik maak gebruik van een Edgerouter Lite welke ik volgens de Kriegsman methode geconfigureerd heb.

Nu heb ik twee mogelijke oplossingen gevonden namelijk:
Configuring a Ubiquiti EdgeRouter to automatically update static route for KPN IPTV platform [updated]
en
KPN Routed IPTV on an Ubiquiti EdgeRouter Lite - Lessons Learned

Welke moet ik toe passen?

Edit: ik heb er nog een gevonden:
KPN Routed IPTV on an Ubiquiti EdgeRouter Lite - Lessons Learned - Part 2

En zie ook de reactie van wjb eronder. Zou iemand mij kunnen helpen wat ik nou moet doen nadat ik dat eerste deel van Kriegsman heb gedaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Gait op 05-05-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
barrymossel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:36:
[...] Dat de klant koning is klopt natuurlijk, maar KPN moet wel genoeg blijven verdienen voor de aandeelhouders natuurlijk. Zo werkt kapitalisme geloof ik.[...]
Tot op zekere hoogte, alleen KPN handelt niet in een volledig vrije markt en wij kennen geen echte volle kapitalistische economie (of je dat echt wil laat ik ook even in het midden). Bot gezegd is er nogal wat overheidsbemoeienis en dit soort grapjes die KPN kan uithalen is alleen mogelijk gemaakt door een serie aan slechte keuzes welke hebben geleid hebben tot een situatie op de internetmarkt in Nederland waarbij er enkel nog twee grote bedrijven over zijn die effectief een duopolie vormen. Een enorm slechte situatie voor het land en de inwoners.

Anyways, ik zal nog wel bij KPN blijven, maar alleen omdat de enige echte concurrent zo mogelijk nog slechter aanbod weet neer te zetten (en wiens gedrag echt abominabel is en ik dus ook niet kan belonen). Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:54
barrymossel schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:22:
[...]

"Eerste 6 maanden 27,50 euro korting per maand"

We hebben het standaard pakket (en dan wel KPN Compleet).
Zat je nog in je jaarcontract of was je al contractvrij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
OosterF schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:26:
[...]

Zat je nog in je jaarcontract of was je al contractvrij?
We waren pas net uit de vorige "kortingsperiode", dus nog vol in contract!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Kan meedoen aan de 4K ultra test, maar heb mijn 4K tv nog niet. Zit ik wel aan te denken om er een te kopen.
Maar heeft het zin om ze nu al aan te vragen zonder een 4K tv. Is het ook handig op een full HD tv.

Iemand enig idee

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
wat denk je zelf?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, want ze hebben tijdens de test ook mensen uitgenodigd die geen 4K-tv hebben. Voor het testen en geven van feedback van 99% van de functionaliteit van die STB is een 4K output natuurlijk ook niet nodig. Daarnaast moeten ze ook gewoon weten of de 4K STB goed werkt op alle niet-4K tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Caelorum schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:04:
Ja, want ze hebben tijdens de test ook mensen uitgenodigd die geen 4K-tv hebben. Voor het testen en geven van feedback van 99% van de functionaliteit van die STB is een 4K output natuurlijk ook niet nodig. Daarnaast moeten ze ook gewoon weten of de 4K STB goed werkt op alle niet-4K tv's.
Bedankt, ga eens kijken.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gait schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:50:
Ik heb sinds enige tijd problemen met mijn IPTV. Ik maak gebruik van een Edgerouter Lite welke ik volgens de Kriegsman methode geconfigureerd heb.

Nu heb ik twee mogelijke oplossingen gevonden namelijk:
Configuring a Ubiquiti EdgeRouter to automatically update static route for KPN IPTV platform [updated]
en
KPN Routed IPTV on an Ubiquiti EdgeRouter Lite - Lessons Learned

Welke moet ik toe passen?

Edit: ik heb er nog een gevonden:
KPN Routed IPTV on an Ubiquiti EdgeRouter Lite - Lessons Learned - Part 2

En zie ook de reactie van wjb eronder. Zou iemand mij kunnen helpen wat ik nou moet doen nadat ik dat eerste deel van Kriegsman heb gedaan?
Niet lullig bedoeld. Maar als je de setup niet snapt en met trial en error de boel moet configureren dan denk ik dat je beter de experiabox weer kan aansluiten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik ben klant bij Ziggo en wil graag glasvezel. Het huidige alles-in-1 instap met 500mbit lijkt een redelijk aanbod incl de 6 maanden korting. Wat gebeurt er nu op 1 juli als ik dat (oude) abonnement nu afsluit? Voor 12 maanden niks toch, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Jazzle schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:39:
Ik ben klant bij Ziggo en wil graag glasvezel. Het huidige alles-in-1 instap met 500mbit lijkt een redelijk aanbod incl de 6 maanden korting. Wat gebeurt er nu op 1 juli als ik dat (oude) abonnement nu afsluit? Voor 12 maanden niks toch, neem ik aan?
Voor zover ik begrepen heb, veranderd er niets voor de huidklanten op 1 juli, alleen als je iets wijzigt, kom je in het nieuwe tarief terecht.
supernova schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:57:
Kan meedoen aan de 4K ultra test, maar heb mijn 4K tv nog niet. Zit ik wel aan te denken om er een te kopen.
Maar heeft het zin om ze nu al aan te vragen zonder een 4K tv. Is het ook handig op een full HD tv.

Iemand enig idee
Hoe? Was dat een persoonlijke uitnodiging?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
Jazzle schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:39:
Niets, behalve een prijsverhoging van 1,50 euro per 1 juli.

Edit: die prijsverhoging wordt waarschijnlijk pas zichtbaar nadat jouw actietarief voor de eerste 6 maanden is afgelopen.

[ Voor 13% gewijzigd door OosterF op 06-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
Iemand anders last van een storing? (geen internet, tv ect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
bigcookie schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:53:
Iemand anders last van geen storing? (geen internet, tv ect)
Ik heb inderdaad last van geen storing. Maw: alles werkt prima.

Welke lampjes branden er op jouw modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
OosterF schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Ik heb inderdaad last van geen storing. Maw: alles werkt prima.

Welke lampjes branden er op jouw modem?
oops, en internet is rood, broadband/power/wifi groen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
bigcookie schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:57:
[...]

oops, en internet is rood, broadband/power/wifi groen,
Kabels gecontroleerd en de Experiabox al een reset gegeven? In het geval van een glasvezelaansluiting kun je het glasvezelkastje ook nog even stroomloos maken.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan gaat het waarschijnlijk ergens bij KPN mis. Dan even de klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
OosterF schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:04:
[...]

Kabels gecontroleerd en de Experiabox al een reset gegeven? In het geval van een glasvezelaansluiting kun je het glasvezelkastje ook nog even stroomloos maken.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan gaat het waarschijnlijk ergens bij KPN mis. Dan even de klantenservice bellen.
Allemaal al gedaan, klantenservice kan niks doen moet een monteur komen....... maandag pas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Dit is glasvezel hè? Dan ben ik wel benieuwd naar wat de Ethernet Status van de Experiabox zegt en wat het NT aangeeft qua lampjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
RobinF schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 12:31:
Dit is glasvezel hè? Dan ben ik wel benieuwd naar wat de Ethernet Status van de Experiabox zegt en wat het NT aangeeft qua lampjes
Klopt, NT alles was groen :)

Maar heb alles nog is gereset en lijkt allemaal weer te werken :D, maar niet dankzij KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:14
Hoeft niet direct bij KPN te liggen. Hier ook wel eens een modem over de zeik gehad, reset lost het direct weer op. Een modem draait tegenwoordig ook zat software en dat kan ook gewoon mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
OosterF schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Niets, behalve een prijsverhoging van 1,50 euro per 1 juli.

Edit: die prijsverhoging wordt waarschijnlijk pas zichtbaar nadat jouw actietarief voor de eerste 6 maanden is afgelopen.
Ik ben ook net overgestapt en volgens klantenservice medewerker blijft de prijs 1e jaar ongewijzigd.

Mocht het toch wijzigen dan kon je gewoon even bellen. Ook na de 6 maanden als actietarief is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Hoe? Was dat een persoonlijke uitnodiging?
Kreeg een mail, dat ik me kon aanmelden.

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
supernova schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:57:

Iemand enig idee
Lees ook dit even voor je een beslissing neemt : nieuws: Testpanel KPN-pilot voor 4K Ultra HD klaagt over kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Weet iemand of mijn oude packetront drg 600 vervangen wordt nu ik overgestapt ben naar kpn? Heb het standaard 60/6 abonnement. Abonnement gaat eind mei pas in.

Klantenservice wist het namelijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 11:09
Highfive95 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:47:
Weet iemand of mijn oude packetront drg 600 vervangen wordt nu ik overgestapt ben naar kpn? Heb het standaard 60/6 abonnement. Abonnement gaat eind mei pas in.

Klantenservice wist het namelijk niet zeker.
Deze zal zeker vervangen worden door een nieuwer type packetfront :) Bij het installatiepakket krijg je een nieuwe geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
Tylen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Niet lullig bedoeld. Maar als je de setup niet snapt en met trial en error de boel moet configureren dan denk ik dat je beter de experiabox weer kan aansluiten.
Had gister geen tijd gehad te posten, maar volgens mij is 't al gelukt.

Dit is niet mijn dagelijkse ding, maar ik vind het wel leuk om te doen. Met proberen en af en toe een beetje hulp kom ik een heel eind. Onnodige reactie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Wiley02 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:43:
[...]

Deze zal zeker vervangen worden door een nieuwer type packetfront :) Bij het installatiepakket krijg je een nieuwe geleverd.
Dit gaat nog een paar stappen verder zelfs. In dit geval wordt de hele FTU (grondplaat) vervangen door Reggefiber. Die oude Packetfront aansluitingen kunnen niet met de nieuwe glasvezelpakketten. Van elke provider niet.
In je installatiepakket zou je dan inderdaad een nieuwe NT moeten krijgen die er op te schuiven is. En vanaf die NT sluit je een UTP kabel aan naar de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
FTU wordt nu in sommige gebieden ook door kpn zelf vervangen doormiddel van een speciaal systeem van 3m met een mechanische las (geen dure apparatuur meer nodig). Dit is nu een test fase maar moet straks landelijk worden.

De klant kan dan van A tot Z geholpen worden door de zelfde monteur dus 1 monteur over de vloer en 1 afspraak. Wel zo duidelijk voor de klant :) goede stap voorwaarts dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Hoeveel overboeking zit er eigenlijk op de glasvezel aansluiting bij KPN (FTTH) ? (Regfiber) ik bedoel je deelt je glasvezel verbinding niet met je buren word er gezegd maar als hij het verdeelgebouw in gaat word dit wel verdeeld. Zit er bijvoorbeeld gewoon 10gbit aansluiting in zoon gebouw en word de rest daar mee bediend hoe moet ik dat zien?

Ik vraag mij dit af omdat ze bij KPN zeggen dat ze geen 1 Gbit leveren maar 500mbit omdat het netwerk anders instabiel word.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

angerfist-yentl schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:17:
Ik vraag mij dit af omdat ze bij KPN zeggen dat ze geen 1 Gbit leveren maar 500mbit omdat het netwerk anders instabiel word.
Op zich logisch dat ze dat zeggen. Als je met een paar straten op een kast zit met 1 10Gbpas uplink. Kan je nu 20 500 verbindingen vol krijgen of maar 10 1000 verbindingen.
Maar wat als ze wel hogere snelheid leveren, maar goed met QoS omgaan; de langzame lijnen hebben voorrang.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@ViezeVis heeft na alle ervaringen met een Asus router gebruiken icm KPN verbinding een geniale generieke handleiding gemaakt welke te vinden is in dit topic:

[KPN Glasvezel] Een eigen router

Doe er uw voordeel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

T.Kreeftmeijer schreef op zondag 7 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Op zich logisch dat ze dat zeggen. Als je met een paar straten op een kast zit met 1 10Gbpas uplink. Kan je nu 20 500 verbindingen vol krijgen of maar 10 1000 verbindingen.
Maar wat als ze wel hogere snelheid leveren, maar goed met QoS omgaan; de langzame lijnen hebben voorrang.
Volgens mij is het eerder 10 Gbit per CityPop bij KPN. Dat zijn dus aanzienlijk meer woningen dan "een paar straten".

Daarnaast heb je altijd overboeking, omdat bij lange niet iedereen de bandbreedte die zij hebben ook verbruikt.
Bij Ziggo delen bijvoorbeeld ~550 modems één coaxsegment met een capaciteit van 800Mbit. Vandaar dat Ziggo bijvoorbeeld ook niet deftig 500Mbit aan het verkopen is (enkel zakelijk). Dat kabeltje naar je huis kan het wel aan, maar het achterliggende netwerk niet.

Het grootste voordeel van glasvzel blijft: Je kunt gemakkelijk bandbreedte uitbreiden en hoeft dus geen nieuwe netwerkarchitectuur te bedenken (zoals bij Docsis, xDSL etc.).

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 07-05-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Afbeeldingslocatie: https://www.koningenhartman.nl/UserFiles/Case%20Study/sHeerenberg/Area_Pop_Buiten.JPG

In mijn dorp staan 4 van dit soort gebouwen voor het glasvezel netwerk, Er zijn 21.000 huizen in het dorp en 50% is aangesloten op die 4 gebouwen en heeft dus glasvezel. Dit netwerk is vrij modern en aangelegd door reggefiber (dus alleen Gbit aansluitingen al krijg je max 500/mbit) Dus laten we zeggen zoon 2500 aansluitingen per gebouw. Wat voor aanvoer krijgt zoon gebouw eigenlijk? (dat was meer mijn vraag) is dit 10gbit glasvezel of 100 of meerdere? ik bedoel als je op 2500 huishouden een overboeking hebt die vrij groot is begrijp ik dat je 500mbit kiest als maximum.

Een dorp verderop is zelf begonnen met het aanleggen van glasvezel netwerk en zij krijgen als dit klaar is maximaal een 10Gbit aansluiting. Wat doen zij anders dan Reggefiber/KPN? (dit voor een prijs van 55 euro per maand) Is hun aanvoer naar het verdeelhuisje hoger of duurdere apparatuur erin of gaan zij van een minder hoge overboeking uit. (dat dorp kent 2600 huishouden en zij willen 100% aansluiting realiseren)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@angerfist-yentl in theorie is de beperking de hoeveelheid kleurtjes vs de snelheid per kleur:
Wikipedia: Wavelength-division multiplexing

Dmv WDM kun je van een enkele 10gbit lijn een dubbele, of net zoveel als dat je WDM apparatuur aan kan vermenigvuldigen. Daar zit in ieder geval een groeipotentieel zonder andere investering dan de WDM apparatuur.

Nu is die prijzig zat, maar je hoeft geen kabels te blazen/graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

angerfist-yentl schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:08:
[afbeelding]

In mijn dorp staan 4 van dit soort gebouwen voor het glasvezel netwerk, Er zijn 21.000 huizen in het dorp en 50% is aangesloten op die 4 gebouwen en heeft dus glasvezel. Dit netwerk is vrij modern en aangelegd door reggefiber (dus alleen Gbit aansluitingen al krijg je max 500/mbit) Dus laten we zeggen zoon 2500 aansluitingen per gebouw. Wat voor aanvoer krijgt zoon gebouw eigenlijk? (dat was meer mijn vraag) is dit 10gbit glasvezel of 100 of meerdere? ik bedoel als je op 2500 huishouden een overboeking hebt die vrij groot is begrijp ik dat je 500mbit kiest als maximum.

Een dorp verderop is zelf begonnen met het aanleggen van glasvezel netwerk en zij krijgen als dit klaar is maximaal een 10Gbit aansluiting. Wat doen zij anders dan Reggefiber/KPN? (dit voor een prijs van 55 euro per maand) Is hun aanvoer naar het verdeelhuisje hoger of duurdere apparatuur erin of gaan zij van een minder hoge overboeking uit. (dat dorp kent 2600 huishouden en zij willen 100% aansluiting realiseren)
Internet>CityPOP>AreaPOP>Woningen

Dat is schematisch gezien de layout van het Reggefiber netwerk. In één van de 4 huisjes komt dus de Internetverbinding binnen en KPN begint altijd met 10Gbit en als de vraag groter wordt, upgraden ze met telkens 10Gbit erbij.

Tweak biedt inderdaad 1Gbit aan en in Wolden zelfs 10Gbit. De vezels zijn daarbij niet "beter", enkel de geplaatste apparatuur in de centrale en woning kan meer aan dan 1Gbit, in het geval van Wolden.

Mijn KPN verbinding betreft ook een 1Gbit verbinding. Echter is de bandbreedte beperkt tot 500Mbit. Dat verhaal omtrent instabiliteit weet ik verder weinig van. Kan ook "stoere" praatjes zijn van de monteur.

[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 07-05-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:49

ViezeVis

Sample Text

angerfist-yentl schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:17:
Hoeveel overboeking zit er eigenlijk op de glasvezel aansluiting bij KPN (FTTH) ? (Regfiber) ik bedoel je deelt je glasvezel verbinding niet met je buren word er gezegd maar als hij het verdeelgebouw in gaat word dit wel verdeeld. Zit er bijvoorbeeld gewoon 10gbit aansluiting in zoon gebouw en word de rest daar mee bediend hoe moet ik dat zien?

Het vreemde is alleen, dat ik met een speedtest 530/730 haal i.p.v. de 500/500. Heb dan wel een eigen RT-AC87U er tussen hangen maar dit zou dan niet uit mogen maken lijkt mij? Met de Experiabox 500/500 trouwens :+ Ik vraag mij dan af hoe er in die glashuisjes de snelheid wordt geregeld.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
BastiaanN schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:16:
Ik ga per 15 juni overstappen naar KPN Glas vanaf de nieuwe propositie van Telfort Glas, dit omdat de voordelen van het KPN compleet pakket i.c.m. twee mobiele abonnementen voor mij een leuk voordeel opleveren. :)

Bij Telfort heb ik nu een Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN in gebruik ter vervanging van de experiadoos. Werkt perfect m.b.v. VLANs en een DHCP client op de internet vlan.

Ik begijp dat er bij KPN wat verschillen zijn in de infrastructuur t.o.v. Telfort, zo wordt er gebruik gemaakt van PPPoE i.p.v. DHCP en is het nodig om voor diensten zoals Netflix de IPTV in routed mode aan te sluiten in plaats van het simpel routeren van VLAN 4 richting de TV doosjes. Hier zit dan op dit moment voor mij de crux want waar de Mikrotik wel een IGMP Proxy ondersteund snapt het dingetje helaas geen IGMP Snooping :'( Het werkt dan wel, maar dan wordt mijn netwerk onnodig belast met multicast data.

Ik moet dus waarschijnlijk opzoek naar een vervanger voor de Mikrotik. Zijn er mensen die succesvol (en mét IGMP proxy + snooping) een (semi-professionele) router gebruiken als vervanging van de Experiabox?

Ik kan natuurlijk gewoon 2 LAN segmenten aanmaken... :*)

Update: Werkt prima! Ik heb nu twee LAN segmenten aangemaakt op de Mikrotik. Eentje waarin alleen de IPTVs zitten met een eigen DHCP range, en daar heb ik nu (voor Telfort) Routed IPTV op ingericht. Ik zie geen toename in dataverkeer met 2 IPTV boxes in dat segment en "Meer TV" werkt ook prima. 8)
Ha, dit is grappig.... Ik zit dus zojuist te bedenken of ik dit zo ga oplossen (1 segment iptv, 1 segment others) en dacht even te kijken of iemand dat al gedaan had. Ja dus :)

Ik heb een Rb2011 die ik in wil gaan zetten ipv de Experiabox, en de 2011 heeft dus geen igmp snooping. Hoe heb je de verschillende segmenten daadwerkelijk gemaakt? Op poort niveau, of heb je een aparte bridge aangemaakt (dat was namelijk mijn eerste idee), of .... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Niet gehinderd door al teveel kennis van IPv6, stel ik maar even de vraag:

Mijn V10 heeft een IPv6 adres, mijn lokale apparaten ook. Toch zeggen de test-sites dat mijn verbinding (glas 500/500) nog geen IPv6 is... Is dit iets dat bij mij lokaal verkeerd kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hebben je clients ook daadwerkelijk een extern ipv6 ip? Dus eentje die lijkt op het ipv6 adres van je V10? Of enkel de fe80:xxxxx adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Hmmbob schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:33:
Hebben je clients ook daadwerkelijk een extern ipv6 ip? Dus eentje die lijkt op het ipv6 adres van je V10? Of enkel de fe80:xxxxx adressen?
Die hebben inderdaad een fe80 adres, maar ook het modem heeft dit... Geeft dit aan dat het modem mogelijk toch niet een IPv6 adres heeft (zoals de testsites ook aangeven)?

IPv6 DNS begint met 2a02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb een tijdje een 2a02 adressen gehad. Maar ook fe80. Ik denk dat we nu fe80 adressen hebben thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Adressen in de fe80 range zijn bedoelt voor lokaal gebruik als er geen adres is toegewezen. Jullie hebben dus geen ipv6 verbinding. Ikzelf zit nog steeds in de 2a02 range.
Overigens zijn niet alle online tests goed. Sommige zijn stuk. Deze werkt nog prima: http://test-ipv6.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:21
Hmmbob schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:38:
Ik heb een Rb2011 die ik in wil gaan zetten ipv de Experiabox, en de 2011 heeft dus geen igmp snooping. Hoe heb je de verschillende segmenten daadwerkelijk gemaakt? Op poort niveau, of heb je een aparte bridge aangemaakt (dat was namelijk mijn eerste idee), of .... ?
Wat nog makkelijker is: gewoon 1 netwerk maken, en dan multicastverkeer filteren waar nodig.

Twee voorbeeldjes:

code:
1
2
3
/interface bridge filter
add action=drop chain=output mac-protocol=ip out-interface=!ether2-stb src-address=213.75.167.0/24
add action=drop chain=output mac-protocol=ip out-interface=wlan src-address=213.75.167.0/24

Ik heb wel last van een minimale performance impact als ik een gigabit helemaal volmaak (dropped IPTV frames); waarschijnlijk omdat de switch backplane hierdoor effectief 1 Gbit is (in geval van een hAP AC). Volgens mij kun je daar bij de RB2011 omheen door de juiste poorten te gebruiken.
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:32:
Ik heb een tijdje een 2a02 adressen gehad. Maar ook fe80. Ik denk dat we nu fe80 adressen hebben thuis.
Even wat IPv6 bijspijkeren, samen met je bovenbuurman ;)

fe80::/64 is de IPv6 link local range. Zo'n adres heb je in principe altijd, en is een mooie indicator dat je IPv6-stack werkt.

Als je router daarnaast ook IPv6 announced dan krijg je daarnaast nog een adres uit 2a02:a440::/26 (een globaal routeerbaar adres uit de prefix van KPN). Heb je die niet (maar wel een link local address), dan is er dus iets mis. Ik gebruik zelf geen Experiabox, dus ik heb weinige specifieke tips verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:38:
[...]
Ik heb een nieuwe bridge aangemaakt vanwege het gebrek aan igmp snooping. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Momenteel heb ik vaak dat tv zenders niet berijkbaar zijn.

Het gaat vaak om de zelfde zenders.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben ? En wat kan ik er tegen doen

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Net terug van een weekje vakantie en krijg nu continue tijdens het zappen dat de zender niet beschikbaar is, of het beeld blijft elke 5 seconden hangen. Heb de ERL al een keer herstart. Is eigenlijk maandenlang goed gegaan, is echt van de laatste tijd.

Enige wat ik me nog kan indenken is http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Zal daar vanavond eens naar kijken.

Iemand nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
xbeam schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:33:
Momenteel heb ik vaak dat tv zenders niet berijkbaar zijn.

Het gaat vaak om de zelfde zenders.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben ? En wat kan ik er tegen doen
Nergens last van. ZTNB meldingen komen 9/10 keer door externe apparatuur. Dus eerst alles ontkoppelen en dan alleen de tv BEDRAAD aansluiten en kijken wat hij dan doet.

Toevallig een devolo/dvs ertussen zitten ? Dan die vervangen door bedrade verbinding

Toevallig een switch ertussen zitten ? Kijk of die IGMP ondersteunig heeft en zoja of het aanstaat (unmanaged switches hebben zoiezo geen igmp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
mawi schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:55:
Net terug van een weekje vakantie en krijg nu continue tijdens het zappen dat de zender niet beschikbaar is, of het beeld blijft elke 5 seconden hangen. Heb de ERL al een keer herstart. Is eigenlijk maandenlang goed gegaan, is echt van de laatste tijd.

Enige wat ik me nog kan indenken is http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Zal daar vanavond eens naar kijken.

Iemand nog andere ideeën?
Toen ik deze problemen had heb ik de 0.0.0.0/0 eruit gehaald en daarna de igmp-proxy herstart en alle problemen waren voorbij..

Hieronder mijn configuratie van de igmp proxy
---
show protocols igmp-proxy
interface eth4.4 {
alt-subnet 213.75.0.0/16
role upstream
threshold 1
}
interface switch0.4 {
role downstream
threshold 1
}
---

Mocht het niet lukken doe eens vlak na een restart van de igmp proxy:

tail -f /var/log/messages

en kijk daar eens of er een foutmelding voorbij komt van de igmp proxy.

Suc6
Pagina: 1 ... 62 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie