[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:04
bassio schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:38:
[...]

Ik heb alles in 1 standaard zonder telefonie, maar met sport 1. En idd 100/10. Die laatste heb ik gelijk naar 100/100 overlaten zetten. Kreeg ik ook nog 2,50 korting op.
Dat dacht ik al. De eerste keer dat ik belde voor een aanbieding kreeg ik nog wel het aanbod om 3 maanden korting te krijgen als ik over zou stappen naar Alles-in-1 Standaard ipv Instap. Punt is alleen dat ik niets heb aan 2 STB's aangezien ik maar 1 TV heb, en onder de streep ben ik dan na een jaar duurder uit dan dat ik niet verleng met een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsrav
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
Barre73 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Dat kan niet. Als je van Telfort naar KPN (of andersom) gaat wordt er een poortloze migratie (want hetzelfde WBA netwerk) uitgevoerd en komt Reggefiber je niet meer op een andere poort patchen, dus ook niet op een 100 Mbit poort.
In de experiabox v10 onder status ---> Advanced ---> Ethernet (tab) staat er onder Ethernet interface info bij ''Mode'': 100M Full Duplex.

Terwijl bij Telfort had ik een 50/50 abo en toen stond er in precies dezelfde modemtype 1000M Full Duplex.

Dus wat is dit bij KPN dan? waarschijnlijk omdat ik op een 100M port zit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:28

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Waarschijnlijk omdat je op een 100 FTU zit, die is de laatste schakel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsrav
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06-2022
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:06:
Waarschijnlijk omdat je op een 100 FTU zit, die is de laatste schakel.
Naja, zolang ik maar de snelheid krijg waar ik voor betaal vind ik het best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
Wat zijn inmiddels de ervaringen met het KPN 500/500 4K abo?

Ik heb nu nog een 100/100 van Telfort in het oude Glashart gebied. IPTV nog deels mogelijk via HTPC, dat moet ik dan via de KPN setop box gaan doen.

Kortom erg benieuwd wat de ervaringen op dit moment zijn voor ik evt overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:40
tyfoon_2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:52:
Wat zijn inmiddels de ervaringen met het KPN 500/500 4K abo?

Ik heb nu nog een 100/100 van Telfort in het oude Glashart gebied. IPTV nog deels mogelijk via HTPC, dat moet ik dan via de KPN setop box gaan doen.

Kortom erg benieuwd wat de ervaringen op dit moment zijn voor ik evt overstap.
Naar welke ervaringen ben je op zoek? De snelheid wordt uitgebreid besproken in dit topic. Mbt de ervaringen van tv zenders in 4k zijn we snel klaar gezien het aanbod nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Zover ik begrepen heb heeft de 4K variant een aparte setop box en in eerste instantie (even op KPN forum gekeken) waren hier nogal veel klachten over.

Daarnaast ben ik benieuwd of alles verder hetzelfde is als de niet-4K versie; oftewel dat de zaken die ik online vind over bv het gebruik van eigen router etc. gewoon allemaal opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 23:31

vr6-only

Blub Blub

tyfoon_2 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:02:
Zover ik begrepen heb heeft de 4K variant een aparte setop box en in eerste instantie (even op KPN forum gekeken) waren hier nogal veel klachten over.

Daarnaast ben ik benieuwd of alles verder hetzelfde is als de niet-4K versie; oftewel dat de zaken die ik online vind over bv het gebruik van eigen router etc. gewoon allemaal opgaan.
Met betrekking tot de 4K ontvanger waren er issues met het geluid, ontbrekende Netflix app etc. Die zijn nu getakeld. Qua interface, snelheid en beeldkwaliteit merk je geen verschil op de reguliere zenders. Enkel de twee 4K zenders zijn anders.

Voor de rest kun je, ook met een 4K ontvanger, een eigen setup draaien als je dat wenst. Ik zou niet weten waarom, maar sommige mensen zijn nou eenmaal "anders".

Tenslotte. Het is niet zeker of je de V10 krijgt, ongeacht de gekozen snelheid. Veelal krijg je de V9 en soms de V8.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vr6-only schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Met betrekking tot de 4K ontvanger waren er issues met het geluid, ontbrekende Netflix app etc. Die zijn nu getakeld. Qua interface, snelheid en beeldkwaliteit merk je geen verschil op de reguliere zenders. Enkel de twee 4K zenders zijn anders.

Voor de rest kun je, ook met een 4K ontvanger, een eigen setup draaien als je dat wenst. Ik zou niet weten waarom, maar sommige mensen zijn nou eenmaal "anders".

Tenslotte. Het is niet zeker of je de V10 krijgt, ongeacht de gekozen snelheid. Veelal krijg je de V9 en soms de V8.
Voor zover ik begrepen heb krijg je bij een 4K abonnement altijd de V10. Of je nou een 100 of een 500 Mbit abonnement neemt.
Maar pin me er niet op vast!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe zenderindeling op STB van KPN.?

Ik begreep dat alle HD zenders opnieuw geordend zouden worden en dus NPO1 achter kanaal 1 geplaatst zou worden in plaats van achter kanaal 701.

Bij mij is het iig nog niet doorgevoerd, achter 1 zit NPO1 SD-kwaliteit. achter 701 NPO HD kwaliteit en achter 661 zit dan NPO1 GlasHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loneranger56 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:26:
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe zenderindeling op STB van KPN.?

Ik begreep dat alle HD zenders opnieuw geordend zouden worden en dus NPO1 achter kanaal 1 geplaatst zou worden in plaats van achter kanaal 701.

Bij mij is het iig nog niet doorgevoerd, achter 1 zit NPO1 SD-kwaliteit. achter 701 NPO HD kwaliteit en achter 661 zit dan NPO1 GlasHD
Wordt (langzaam) uitgerold in Nederland. Je ziet her en der meldingen van mensen die het al wel hebben en anderen nog niet. Lijkt ook niet echt een duidelijke volgorde in te zitten. Als je het krijgt komt er vooraf een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
Wat is eigelijk het grote kwalitetis verschil met de zenders op 701 HD en 661 GlasHD? Voor zover ik weet heeft GlasHD een hogere bitrate, klopt dit nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik zit nog ff te kijken naar dat 500/500 4K pakket van KPN; Zover ik kan zien is het enige verschil twee extra UHD zenders (waar je waarschijnlijk 1x naar kijkt en nooit weer) en het prijsverschil +10,- p/m

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
MuVo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:19:
Wat is eigelijk het grote kwalitetis verschil met de zenders op 701 HD en 661 GlasHD? Voor zover ik weet heeft GlasHD een hogere bitrate, klopt dit nog steeds?
Dat lijkt me wel. Anders zouden die zenders weinig bestaansrecht hebben...?

Dat gezegd hebbende: wij keken altijd GlasHD, totdat de HD (en niet de GlasHD) zenders op 1 kwamen. Nu kijken we gewoon vanaf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
tyfoon_2 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:33:
Ik zit nog ff te kijken naar dat 500/500 4K pakket van KPN; Zover ik kan zien is het enige verschil twee extra UHD zenders (waar je waarschijnlijk 1x naar kijkt en nooit weer) en het prijsverschil +10,- p/m

Of mis ik iets?
Nee. De twee 4K zenders zijn leuk om naar te kijken (Xite voor wat videoclips en Hispasat met wat zeer korte films/documentaires), maar er is vooralsnog inderdaad niet zoveel content en hetzelfde materiaal wordt continu herhaald.
Ik moet er wel bij opmerken dat de halve finale en de finale van het EK 2016 in 4K werden uitgezonden door KPN. Wellicht dat ze dat weer doen bij een groot sportevenement? De Olympysche Spelen werden (volgens mij) dan weer niet in 4K uitgezonden door KPN... Ik heb eigenlijk geen idee wat de toekomstplannen van KPN zijn op het gebied van 4K. Tijdens de pilot heb ik al meermaals bij KPN aangegeven dat het mooi zou zijn om daar in ieder geval een beeld van te krijgen, want ik zou op dit moment echt geen €10 per maand betalen voor die 2 zenders.

De 4K STB daarentegen is dan weer wel fijn. Hij werkt in principe precies hetzelfde als de overige STB's, echter heeft de afstandsbediening een andere verbinding met de STB dan IR (Bluetooth dacht ik). Grote voordeel is dat je niet meer je afstandsbediening hoeft te richten op je STB. In theorie zou je STB dus niet meer in het zicht hoeven te staan, al heb ik dat nog niet in de praktijk geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
barrymossel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Dat lijkt me wel. Anders zouden die zenders weinig bestaansrecht hebben...?

Dat gezegd hebbende: wij keken altijd GlasHD, totdat de HD (en niet de GlasHD) zenders op 1 kwamen. Nu kijken we gewoon vanaf 1.
Klopt, dat lijkt mij ook, maar waar staat dit onderbouwd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

MuVo schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:33:
[...]

Klopt, dat lijkt mij ook, maar waar staat dit onderbouwd..?
Nergens. Maar in de praktijk merk je vooral bij snel bewegende beelden het verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Maakt de Hispasat 4K nog wel deel uit in het 4K Abo, zie op de zenderlijst slechts eentje meer staan Xite 4K?

Wel is er 4K demand toegevoegd: Nationaal Geographic Channel documantaires, dus lijkt wat uitgebouwd te worden, mag ook wel voor tientje meer in de maand zeg maar. Duimen voor verdere uitbouw.
Wat is er met eerder genoemde Warner Bros 4K?
Heb me gisteravond toch maar aangemeld voor een overstap, fijn om toch wat meer 4K te kijken dan de inmiddels wel bekende demo filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

barrymossel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:50:
Is dat al zo en sinds wanneer? Bij mij is HD gewoon nog op 7**. En SD op 0**. Dat zegt de naam in ieder geval.
Maar met de Harmony hebben we de GlasHD op de sneltoetsen zitten.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Is dat al zo en sinds wanneer? Bij mij is HD gewoon nog op 7**. En SD op 0**. Dat zegt de naam in ieder geval.
Maar met de Harmony hebben we de GlasHD op de sneltoetsen zitten.
https://forum.kpn.com/int...ste-beeldkwaliteit-430833
KPN verplaatst vanaf februari de HD-zenders van kanaal 701 naar kanaal 1 en verder.
Ik vind de HD-zenders nog altijd terug vanaf kanaal 701 en verder. Hoe kan dit?
Alle klanten worden gefaseerd omgezet. Als je de HD-zenders nog altijd op kanaal 701 en verder terug vindt, betekent dit dat je nog niet bent omgezet. Om in HD te kunnen kijken, zal je nog even moeten afstemmen op de kanalen 701 en verder. Je ontvangt bericht, zodra de HD-zenders zijn omgezet naar kanaal 1 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:28
Mint schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:03:
[...] overige STB's, echter heeft de afstandsbediening een andere verbinding met de STB dan IR (Bluetooth dacht ik). Grote voordeel is dat je niet meer je afstandsbediening hoeft te richten op je STB. [...]
Afhankelijk van hoe je kamer is ingericht is dat nu ook niet nodig. Die IR op de STB is zo gevoelig dat ik gewoon op de muur achter me kan richten om het om te zetten. Alleen richting keuken is een probleem, omdat het licht dan niet goed terugkaatst richting STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Caelorum schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:15:
[...]

Afhankelijk van hoe je kamer is ingericht is dat nu ook niet nodig. Die IR op de STB is zo gevoelig dat ik gewoon op de muur achter me kan richten om het om te zetten. Alleen richting keuken is een probleem, omdat het licht dan niet goed terugkaatst richting STB.
Ah, dat wist ik niet. Dan is mijn kamerinrichting 'suboptimaal' denk ik, want met de normale Arris zat ik daar altijd mee te hannesen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Mint schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:03:
[...]

De 4K STB daarentegen is dan weer wel fijn. Hij werkt in principe precies hetzelfde als de overige STB's, echter heeft de afstandsbediening een andere verbinding met de STB dan IR (Bluetooth dacht ik). Grote voordeel is dat je niet meer je afstandsbediening hoeft te richten op je STB. In theorie zou je STB dus niet meer in het zicht hoeven te staan, al heb ik dat nog niet in de praktijk geprobeerd.
Oei, dit kan dan weer net voor mij verkeerd uitpakken. Ik gebruik nl een Logitech Harmony (en wacht op een NEEO) afstandsbediening. Wil dus niet de AB van de box gebruiken. Weet je of die toch niet ook IR ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:04:
[...]

Oei, dit kan dan weer net voor mij verkeerd uitpakken. Ik gebruik nl een Logitech Harmony (en wacht op een NEEO) afstandsbediening. Wil dus niet de AB van de box gebruiken. Weet je of die toch niet ook IR ondersteund?
Goede vraag. Het enige wat ik daarover terug kan vinden is dat de afstandsbediening Bluetooth gebruikt. Je zou die vraag eens aan KPN webcare kunnen stellen, misschien dat zij het je zo kunnen vertellen? Anders moet ik vanavond thuis even kijken of de 'oude' afstandsbediening van KPN op de 4K STB werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mint schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Goede vraag. Het enige wat ik daarover terug kan vinden is dat de afstandsbediening Bluetooth gebruikt. Je zou die vraag eens aan KPN webcare kunnen stellen, misschien dat zij het je zo kunnen vertellen? Anders moet ik vanavond thuis even kijken of de 'oude' afstandsbediening van KPN op de 4K STB werkt. :)
Ja, die werkt ook op de 4K ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Mint schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:23:
[...]

Net van webcare vernomen dat ze idd ook IR slikken! Gelijk toch maar 4K 500/500 pakket besteld....ivm opzeg tijd Telfort komen ze 8 aug met monteur.

Nog vraagje; ik wil (natuurlijk) mijn Ubiquiti Unifi spullen blijven gebruiken en ben alvast even aan het kijken naar de oplossingen. Ik denk dat ik ga voor de oplossing van de managed switch voor de USG (router) die hier staat. Simpel en ik heb toch wat extra poorten nodig.

Weten jullie of dit idd nog de handigste oplossing is?
Zijn de poorten op de switch 4-8 gewoon te gerbuiken voor traffic binnen je LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Net van webcare vernomen dat ze idd ook IR slikken! Gelijk toch maar 4K 500/500 pakket besteld....ivm opzeg tijd Telfort komen ze 8 aug met monteur.

Nog vraagje; ik wil (natuurlijk) mijn Ubiquiti Unifi spullen blijven gebruiken en ben alvast even aan het kijken naar de oplossingen. Ik denk dat ik ga voor de oplossing van de managed switch voor de USG (router) die hier staat. Simpel en ik heb toch wat extra poorten nodig.

Weten jullie of dit idd nog de handigste oplossing is?
Zijn de poorten op de switch 4-8 gewoon te gerbuiken voor traffic binnen je LAN?
Dat is mogelijk ja maar dan heb je bridged IPTV. Ik zou zelf voor routed IPTV kiezen wat ook mogelijk is met Ubiquiti spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
xh3adshotx schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Dat is mogelijk ja maar dan heb je bridged IPTV. Ik zou zelf voor routed IPTV kiezen wat ook mogelijk is met Ubiquiti spullen.
Ik wil (voorlopig) IPTV alleen gebruiken voor 1 TV die ook nog eens vlak bij het punt staat waar mijn switches liggen en de NTU zit. Dan heeft routed toch niet echt een voordeel of mis ik iets?

p.s. bedoel je deze tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Ik wil (voorlopig) IPTV alleen gebruiken voor 1 TV die ook nog eens vlak bij het punt staat waar mijn switches liggen en de NTU zit. Dan heeft routed toch niet echt een voordeel of mis ik iets?

als je netflix etc wilt gebruiken moet je routed gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Routed heeft vooral voordeel als je inderdaad verder bij het punt vandaan zit en/of de extra TV diensten wil gebruiken. Weet zelf niet welke tutorials werken voor Ubiquiti aangezien ik een Asus router gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik heb e.e.a. mbt routed IP en eigen router allemaal ff zitten doorlezen maar is niet gelijk appeltje-eitje...

Mijn uitgangspunt zijn deze en deze.

Weet iemand of er een mogelijkheid is mijn gateway op 192.168.1.1 te houden ipv 192.168.2.254? Ik heb veel spul in mijn netwerk dat met wifi is verbonden en ik een vast IP heb gegeven op device zelf met gateway 192.168.1.1.

Of begrijp ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

tyfoon_2 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:33:
Weet iemand of er een mogelijkheid is mijn gateway op 192.168.1.1 te houden ipv 192.168.2.254? Ik heb veel spul in mijn netwerk dat met wifi is verbonden en ik een vast IP heb gegeven op device zelf met gateway 192.168.1.1.

Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Ja dat werkt wel, maar mocht er dus wat mis zijn, krijg je geen support. Ik heb de default gateway ook naar .1 gezet en nooit gedoe gehad. Ik gebruik de V10. Weet dus niet hoe dat met de anderen zit.

[ Voor 5% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 06-07-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:19:
[...]

Ja dat werkt wel, maar mocht er dus wat mis zijn, krijg je geen support. Ik heb de default gateway ook naar .1 gezet en nooit gedoe gehad. Ik gebruik de V10. Weet dus niet hoe dat met de anderen zit.
Dank. Zou je ook kunnen delen hoe jij je eigen router setup hebt? Zijn nogal wat varianten (zoals boven in mijn linkjes maar ook met twee routers achter elkaar, IGMP snooping switches etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

tyfoon_2 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:09:
[...]

Dank. Zou je ook kunnen delen hoe jij je eigen router setup hebt? Zijn nogal wat varianten (zoals boven in mijn linkjes maar ook met twee routers achter elkaar, IGMP snooping switches etc.)
Ik heb (nog) geen eigen router. Ik kan wel iets tekenen hoe ik denk dat ik het zou doen. Heb er wel wat voorwerk inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:10:
[...]

Ik heb (nog) geen eigen router. Ik kan wel iets tekenen hoe ik denk dat ik het zou doen.
Als je dat zou willen doen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

tyfoon_2 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Als je dat zou willen doen, graag!
Jahoor. Is dus niet in de praktijk opgezet en getest. Ik zal er vanmiddag mee bezig gaan. Het is niet de meest efficiënte oplossing misschien, maar waarschijnlijk wel de beste met het behoud van het overzicht. Dat is voor mij belangrijk. Je ziet het wel. En wellicht kan je er wat mee.

@tyfoon_2
Dit is het geworden:
KPN own router
Ik denk dat het zo werkt. Mocht iemand nu al zien dat het niet gaat werken, dan hoor ik het graag. Dan heb ik ook weer wat geleerd. :) Router 1 en Router 2 kunnen ook prima in 1 apparaat gebeuren.
Vragen hoor ik wel. Dan pas ik het aan.

[ Voor 36% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-07-2017 12:26 . Reden: Aanvulling met schema ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Beste tweakers,

Thuis hebben we een KPN alles-in-1 abonnement (glasvezel 100/100), maar wil graag mijn internetaansluiting via een Netgear R7000 laten lopen en TV via de Experiabox V10. Telefoon is ondergeschikt; we hebben een aansluiting, maar gebruiken deze niet. Dit laatste gaan we ook opzeggen.

Ik heb het hele forum doorgespit, maar zie eigenlijk alleen maar vrij geavanceerde netwerken voorbij komen met managed switches, meerdere routers, etc. Ik weet niet of dit voor mij ook nodig is.

Feitelijk gaat het dus om internet via mijn Netgear R7000 en TV via de Experibaox V10. Moet ik hiervoor ook VLAN's gaan instellen? Kan de EB volledig tussenuit? Behoud ik de 'meer tv's...' opties?

Waarom eigen router? Meer vrijheid en tweakable.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij moet je dan over naar een WRT-firmware en daar kan je wel mee doen wat nodig is om KPN helemaal werkend te krijgen. Of VOIP het doet, weet ik niet precies, maar daar zeg je zelf ook al van dat je het wel gelooft.

Vergeet je ook niet overige infra (switches) even goed onder de loep te nemen voor eventueel IGMP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@MAX3400 Dus wel VLAN?! Is dan een VLAN 4 aanmaken voldoende en op deze poort hetzij de Experiabox of rechtstreeks op de STB aansluiten voldoende om volledig IPTV (routed) te krijgen?

Switches niet aanwezig

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hokkie schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:47:
@MAX3400 Dus wel VLAN?! Is dan een VLAN 4 aanmaken voldoende en op deze poort hetzij de Experiabox of rechtstreeks op de STB aansluiten voldoende om volledig IPTV (routed) te krijgen?

Switches niet aanwezig
Vlan is altijd nodig. Je hebt immers dat het signaal zo binnenkomt.

Daarbij zit op Vlan 6 PPPPE voor internet. Je router zou hiermee moeten verbinden. Die moet dan ook Vlan 4 dmv IMGP proxy doorsturen naar de STB. www.netwerkje.com zoals eerder aangegeven is vrij duidelijk over hoe de basis werkt. Dan moet je dat dan in je R7000 zien te krijgen. Dat is ongeveer dit en dit. Eigenlijk dus de vereenvoudigde vorm van het schema.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-07-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ok, helder! Ik las ook ergens een optie om een switch (met VLAN ondersteuning) tussen de NTU en experiabox/eigen router te plaatsen. Waarbij VLAN 4 / 6 / 7 naar de experiabox worden gestuurd en bijvoorbeeld VLAN 6 óók naar mijn eigen router...

Of snap ik het niet. netwerkje.com is redelijk complex (voor mij). Ben geen noob, maar ook geen expert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hokkie schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Ok, helder! Ik las ook ergens een optie om een switch (met VLAN ondersteuning) tussen de NTU en experiabox/eigen router te plaatsen. Waarbij VLAN 4 / 6 / 7 naar de experiabox worden gestuurd en bijvoorbeeld VLAN 6 óók naar mijn eigen router...
Nee, dat kan niets. Je kan maar 1 PPPOE sessie opzetten; anders zou je ook twee IP adressen krijgen. Dat heb ik zelf geprobeerd zonder resultaat. Dat wat je wilt heb ik met router 1 gedaan.
Of snap ik het niet. netwerkje.com is redelijk complex (voor mij). Ben geen noob, maar ook geen expert ;)
Misschien is het handig om eerst wat kennis op te doen. :? Het is gewoon een beetje ingewikkeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:07:
[...]

Jahoor. Is dus niet in de praktijk opgezet en getest. Ik zal er vanmiddag mee bezig gaan. Het is niet de meest efficiënte oplossing misschien, maar waarschijnlijk wel de beste met het behoud van het overzicht. Dat is voor mij belangrijk. Je ziet het wel. En wellicht kan je er wat mee.

@tyfoon_2
Dit is het geworden:
[afbeelding]
Ik denk dat het zo werkt. Mocht iemand nu al zien dat het niet gaat werken, dan hoor ik het graag. Dan heb ik ook weer wat geleerd. :) Router 1 en Router 2 kunnen ook prima in 1 apparaat gebeuren.
Vragen hoor ik wel. Dan pas ik het aan.
Interressante set-up, ben benieuwd of het (goed) werkt. Volgens mij als je de PPPOE server in 1 apparaat houd heb je geen DMZ/full port forward nodig wat op zich beter is.
Hokkie schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Zoals gezegd kan je maar 1 PPPOE sessie opbouwen per abbonnement. In principe heb je twee opties:

1. Bridged IPTV
Met een managed switch (of een router) simpelweg het tv VLAN (4) doorzetten naar elke STB die je in huis hebt.

Voordeel: simpel, goedkoop en snel op te zetten
Nadeel: geen extra tv dingen (Netflix, uitzending gemist etc)

2. Routed IPTV
Met een uitgebreidere router/custom software op te zetten. Zorgt ervoor dat het IPTV verkeer op je interne netwerk geroute word. Zo heeft de STB toegang tot zowel de IPTV streams (vlan 4) als het "normale" internet (vlan 6).

Voordeel: geen "aparte" netwerkkabel naar STB, extra tv dingen
Nadeel: lastiger op te zetten, complexer

[ Voor 38% gewijzigd door xh3adshotx op 08-07-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

xh3adshotx schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:20:
[...]

Interressante set-up, ben benieuwd of het (goed) werkt. Volgens mij als je de PPPOE server in 1 apparaat houd heb je geen DMZ/full port forward nodig wat op zich beter is.
Voor mijn idee maakt dat niet echt uit. Je hebt nog steeds de afsplitsing voor de EB. Maar dat kan ik lastig zeggen. Dit moet je gewoon testen. Ik kan, denk ik, binnenkort eens een test omgeving maken met dat schema en Pfsense. Al ben ik daar nog niet super handig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:25:
[...]

Voor mijn idee maakt dat niet echt uit. Je hebt nog steeds de afsplitsing voor de EB. Maar dat kan ik lastig zeggen. Dit moet je gewoon testen. Ik kan, denk ik, binnenkort eens een test omgeving maken met dat schema en Pfsense. Al ben ik daar nog niet super handig in.
Volgens mij vinden Playstations en andere spelcomputers het leuker als er geen dergelijke DMZ/port forward is opgezet. Met zo'n constructie krijg je een beetje een dubbel NAT idee terwijl als je router 1 & 2 combineert heb je meer een "vpn" server idee op router 1 voor de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

xh3adshotx schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:28:
[...]

Volgens mij vinden Playstations en andere spelcomputers het leuker als er geen dergelijke DMZ/port forward is opgezet. Met zo'n constructie krijg je een beetje een dubbel NAT idee terwijl als je router 1 & 2 combineert heb je meer een "vpn" server idee op router 1 voor de Experiabox.
Ah, ja daar zit wat in. Dan heeft alleen de EB een dual-NAT. Wel leuk om eens uit te proberen, niet dat ik het in de praktijk nodig heb. Wel even doen als niemand thuis is, anders levert dat zo'n gedoe op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:32:
[...]

Ah, ja daar zit wat in. Dan heeft alleen de EB een dual-NAT. Wel leuk om eens uit te proberen, niet dat ik het in de praktijk nodig heb. Wel even doen als niemand thuis is, anders levert dat zo'n gedoe op... ;)
Exact het voordeel van die set-up is wel dat de ExperiaBox gewoon updates krijgt (incl. nieuwe VOIP settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

xh3adshotx schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 08:43:
[...]

Exact het voordeel van die set-up is wel dat de ExperiaBox gewoon updates krijgt (incl. nieuwe VOIP settings).
Daarom had ik ook de EB internet gegeven. Want met de meeste set-ups is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 06:38:
Misschien is het handig om eerst wat kennis op te doen. :? Het is gewoon een beetje ingewikkeld. ;)
Op de Netgear staat DD-WRT. Ik ga deze (handmatig; wan/dhcp uit) instellen als AP/switch en de EP laat ik even voor wat het is; alleen voor TV (en telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Het is inderdaad een heel gedoe maar zorg ervoor dat je routed IPTV hebt ipv bridged. Bridged zorgde ervoor dat bepaalde features niet goed werkte op de tv, en ook na een bepaalde tijd het geen signaal meer had (waardoor je weer de hoofdlijn op de Experiabox moest aansluiten en de STB moest gaan resetten, dat wil je zeker niet elke week mee bezig zijn). Dat probleem was er paar jaar terug niet, maar sinds KPN routed IPTV gebruikte, kreeg ik problemen met mijn bridged setup waardoor ik naar routed IPTV ging. Routed IPTV werkt hier uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

laugh schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:01:
Het is inderdaad een heel gedoe maar zorg ervoor dat je routed IPTV hebt ipv bridged. Bridged zorgde ervoor dat bepaalde features niet goed werkte op de tv, en ook na een bepaalde tijd het geen signaal meer had (waardoor je weer de hoofdlijn op de Experiabox moest aansluiten en de STB moest gaan resetten, dat wil je zeker niet elke week mee bezig zijn). Dat probleem was er paar jaar terug niet, maar sinds KPN routed IPTV gebruikte, kreeg ik problemen met mijn bridged setup waardoor ik naar routed IPTV ging. Routed IPTV werkt hier uitstekend.
How is jouw set-up? We kunnen dus concluderen dat bridge tv niet meer goed kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Ik weet niet of anderen ook dat probleem hadden maar ik vermoed dat sowieso velen routed IPTV gebruiken, bridged is oud. Mijn setup is vanuit de FTU naar een managed switch. De managed switch stuurt vervolgens een tagged VLAN 7 naar de EB. Op een andere poort op de managed switch gaan VLAN 4 en VLAN 6 tagged naar mijn ASUS router. Verder zit de voor de rest alles gewoon in de LAN, de ASUS router maakt een PPPoE connectie en er draaien custom scripts op de ASUS router om IPTV af te handelen. Ik heb hier dus geen dubbele NAT problemen. In de LAN heb ik ook nog 2 andere routers als AP, en alles verloopt hier flekkeloos.

EDIT: lees ergens boven dat mensen praten over default gateway. De EB speelt geen rol in mijn netwerk behalve voor de telefoon. Mijn gateway is wat ik zelf wil, voor mij is dat 192.168.1.1

EDIT2: Echter, ik weet niet of ik zoiets moet gaan aanraden aan mensen, zeker als een persoon niet helemaal thuis is met computers of ervaring heeft met de CLI/Linux terminal dan is dat nogal een klus...

[ Voor 19% gewijzigd door laugh op 08-07-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Allen,

Vraagje: zit er een bepaalde begrenzing in de Experiabox? Ik heb destijds een speedtest op de Experiabox gedaan, hierop haalde ik 500/500 met een marge van 3% ongeveer. Nu, sinds het plaatsen van mijn eigen router, haal ik snelheden van ver boven de 800 bij upload.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4eEMoXy.png

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
ViezeVis schreef op zondag 9 juli 2017 @ 01:16:
Allen,

Vraagje: zit er een bepaalde begrenzing in de Experiabox? Ik heb destijds een speedtest op de Experiabox gedaan, hierop haalde ik 500/500 met een marge van 3% ongeveer. Nu, sinds het plaatsen van mijn eigen router, haal ik snelheden van ver boven de 800 bij upload.

[afbeelding]
Hier idem, ik zie dat bij de meesten die een eigen router gebruiken die zoveel kan routeren. Overigens als je een host vindt om naar te uploaden met die snelheid dan zakt het uiteindelijk langzaam in. Er lijkt wel throttling op te zitten maar voor speedtestjes haal je in ieder geval mooie scores :-)

Edit: en ja mijn eb ging ook niet voorbij de 500/500 dus daar zal vast een hard- of software limitatie in zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-07-2017 09:12 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:15:
[...]

Bridged werkt hier prima nog. Heb geen reden om te switchen naar routed, want netflix gebruik ik niet via de stb.

Enige reden om naar routed te switchen zou op dit moment zijn om te kijken of ik het aan de praat krijg, maar functioneel werkt bridged hier nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
ik had een klein vraagje(misschien al beantwoord in dit topic maar door alle termen voor mij niet helemaal duidelijk) Wat ik graag wil is glasvezel van KPN en ben van plan Ubiquity routers/switches/ APs te gaan kopen.

Het liefst zou ik in de meterkast het signaal willen splitten, zodat er alleen een ethernet kabeltje naar de woonkamer kan waar ik dan weer een switch heb waar ik vervolgens de tv, xbox, mediacenter, KPN setopbox aansluit.

kan dit met ubiquity?

de vraag is, wat heb ik in de meterkast nodig, en wat in mijn woonkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Relaxed2000 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:52:
ik had een klein vraagje(misschien al beantwoord in dit topic maar door alle termen voor mij niet helemaal duidelijk) Wat ik graag wil is glasvezel van KPN en ben van plan Ubiquity routers/switches/ APs te gaan kopen.

Het liefst zou ik in de meterkast het signaal willen splitten, zodat er alleen een ethernet kabeltje naar de woonkamer kan waar ik dan weer een switch heb waar ik vervolgens de tv, xbox, mediacenter, KPN setopbox aansluit.

kan dit met ubiquity?

Al een gekeken op netwerkje.com en hier in het Ubiquity topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:25
Gisteren kpn verlengd de eerste medewerker kon ons geen korting geven.
Gelijk daarna nog een chat gesprek gestart
En jahoor we Kregen meteen 6 maand korting.

Het verschilt dus per medewerker

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:52
Relaxed2000 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:52:

kan dit met ubiquity?

Ja hoor, dat kan prima. In de meterkast heb je een Ubiquiti router nodig, die kan dmv van routed IPTV de TV streams op je lokale subnet zetten, waardoor je dezelfde kabel kan gebruiken voor zowel TV als regulier internet. In dat geval kan je settopbox ook op internet, waardoor je bijv de Netflix app kunt gebruiken op je settopbox.

Bridged mode kan ook, dan moet je 2 VLAN's over dezelfde kabel naar je woonkamer laten lopen. Dan kun je ze met een managed router daar weer splitsen voor de TV en de rest.

Aangezien managed switches over het algemeen wat duurder zijn dan unmanaged switches is de eerste oplossing wat goedkoper, al maakt het weinig op de totaalprijs waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
darkmdmn schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Ja hoor, dat kan prima. In de meterkast heb je een Ubiquiti router nodig, die kan dmv van routed IPTV de TV streams op je lokale subnet zetten, waardoor je dezelfde kabel kan gebruiken voor zowel TV als regulier internet. In dat geval kan je settopbox ook op internet, waardoor je bijv de Netflix app kunt gebruiken op je settopbox.

Bridged mode kan ook, dan moet je 2 VLAN's over dezelfde kabel naar je woonkamer laten lopen. Dan kun je ze met een managed router daar weer splitsen voor de TV en de rest.

Aangezien managed switches over het algemeen wat duurder zijn dan unmanaged switches is de eerste oplossing wat goedkoper, al maakt het weinig op de totaalprijs waarschijnlijk.
Het ironische is dat je in de meterkast eigenlijk gewoon de Experiabox kan blijven gebruiken. 1 netwerkkabel aansluiten op een switch met IGMP snooping in de woonkamer en dan heb je alles wat je wil om aan te sluiten via die ene switch.
Dan de Unify AP's bekabeld op de Experiabox aansluiten en je bent klaar. Misshcien de Wifi van de Experiabox nog even uitzetten om het helder te houden...

Dus de vraag zou kunnen zijn: Waarom de Experiabox vervangen voor een Ubiquity router? Wat wil je zelf kunnen dat je niet kan met een Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

j
Dus de vraag zou kunnen zijn: Waarom de Experiabox vervangen voor een Ubiquity router? Wat wil je zelf kunnen dat je niet kan met een Experiabox?
Ik kan niet voor Relaxed2000 spreken, maar in mijn geval is het om een (hopelijk) betere performance te krijgen en meer controle. Plus ik heb de Ubiquity spullen al in huis.

Wat mij echter opvalt als ik naar de instellingen van de EB kijk, is dat niet VLAN 6 maar VLAN 34 gebruikt wordt voor internet:
WAN1 - geen VLAN 6, maar VLAN 34?

Komt dat omdat ik Telfort heb of is hier iets anders aan de hand?

edit:
Telfort doet het inderdaad anders. Hoef daarentegen gelukkig ook geen PPPoE trucjes uit te halen kennelijk, dus dat scheelt weer :)

[ Voor 9% gewijzigd door iGadget op 10-07-2017 15:12 . Reden: Antwoord gevonden op eigen vraag ]

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmdmn
Barre73 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:52:
[...]

Het ironische is dat je in de meterkast eigenlijk gewoon de Experiabox kan blijven gebruiken. 1 netwerkkabel aansluiten op een switch met IGMP snooping in de woonkamer en dan heb je alles wat je wil om aan te sluiten via die ene switch.
Dan de Unify AP's bekabeld op de Experiabox aansluiten en je bent klaar. Misshcien de Wifi van de Experiabox nog even uitzetten om het helder te houden...

Uiteraard doet de Experiabox de standaard dingen, dus als je gewoon TV wilt kijken en wat wilt internetten via wifi en kabel dan heeft het weinig meerwaarde. Maarja, het is immers ook voor de geavanceerde gebruiker die bijv een VPN server wilt draaien, een NTP server, meerdere gescheiden VLAN's/subnets en die afschermen dmv een firewall. Dat doet de Experiabox allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
darkmdmn schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Uiteraard doet de Experiabox de standaard dingen, dus als je gewoon TV wilt kijken en wat wilt internetten via wifi en kabel dan heeft het weinig meerwaarde. Maarja, het is immers ook voor de geavanceerde gebruiker die bijv een VPN server wilt draaien, een NTP server, meerdere gescheiden VLAN's/subnets en die afschermen dmv een firewall. Dat doet de Experiabox allemaal niet.
Ik was niet helemaal duidelijk misschien. Ik stelde de vraag juist om @Relaxed2000 verder te laten denken over nut en noodzaak. En omdat de EB tegenwoordig juist zo handig is geconfigureerd dat je met 1 kabel naar een (goede) switch alle signalen over die kabel kan laten lopen. Als dat de enige eis was is die dure eigen router niet nodig (en VLan configuraties ook niet). Voor alle soorten zaken die jij noemde heb je idd meer nodig dan een EB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkmdmn
Barre73 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:06:
[...]

Ik was niet helemaal duidelijk misschien. Ik stelde de vraag juist om @Relaxed2000 verder te laten denken over nut en noodzaak. En omdat de EB tegenwoordig juist zo handig is geconfigureerd dat je met 1 kabel naar een (goede) switch alle signalen over die kabel kan laten lopen. Als dat de enige eis was is die dure eigen router niet nodig (en VLan configuraties ook niet). Voor alle soorten zaken die jij noemde heb je idd meer nodig dan een EB.
Ik ben het helemaal met je eens dat het zonde is om een hoop geld in Ubiquiti apparatuur te stoppen als het geen nut dient. Het hangt dus inderdaad af van de use-case van @Relaxed2000 of het het geld (en de tijd om alles in te stellen ;) ) waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxed2000
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 21:02
Thanks voor alle reacties... Ik zat te denken om de onderstaande config te bestellen. Dan heb ik op elke etage wifi, en kan ik hopelijk de routed iptv of bridged variant uitvoeren? Ik wil ook nog aparte vlans aanmaken voor Homeautomation en Alarm. Tevens beveiliging van het netwerk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 114,56€ 114,56
2Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,66€ 161,32
1Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 135,42€ 135,42
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 111,23€ 111,23
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 83,45€ 83,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,98

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Relaxed2000 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:26:
Thanks voor alle reacties... Ik zat te denken om de onderstaande config te bestellen. Dan heb ik op elke etage wifi, en kan ik hopelijk de routed iptv of bridged variant uitvoeren? Ik wil ook nog aparte vlans aanmaken voor Homeautomation en Alarm. Tevens beveiliging van het netwerk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)€ 114,56€ 114,56
2Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,66€ 161,32
1Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 135,42€ 135,42
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 111,23€ 111,23
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 83,45€ 83,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,98
Wat je wilt gaat wel lukken. Maar hoe precies en voor vragen kan je beter naar \[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2. Vrees dat het wel veel command line gaat worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
deurklinkje schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:32:
Gisteren kpn verlengd de eerste medewerker kon ons geen korting geven.
Gelijk daarna nog een chat gesprek gestart
En jahoor we Kregen meteen 6 maand korting.

Het verschilt dus per medewerker
Thanks voor de tip. Net ook 6 maanden korting en gratis 3 maanden Videoland kunnen bedingen.

EDIT: via de chat

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 21:21
Voor uw aller informatie. KPN heeft een foutje gemaakt bij de belkosten van BelOnbeperkt Altijd. Hiermee mag je normaliter "gratis" naar het buitenland bellen. Per 1 juli werden er echter wel kosten in rekening gebracht en ook direct afgeschreven. Net met KPN Helpdesk gesproken, was een foutje en het wordt in de volgende rekening verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:00

nexhil

BAM!

Majin Buu schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:23:
[...]

Thanks voor de tip. Net ook 6 maanden korting en gratis 3 maanden Videoland kunnen bedingen.

EDIT: via de chat
Ik kreeg vorige week via de Chat te horen dat ik moest bellen voor een aanbieding :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft iemand een idee omtrent de 4K decoders of ze het volgende kunnen/willen?

- routed IPTV -> oude decoder vervangen door nieuwe en klaar?
- glaspoortje aan boord om door te lussen naar receiver?
- EPG hetzelfde gebleven; nog steeds geen mogelijkheid om voorkeuzes om te nummeren naar andere kanaalnummers (zoals bij Ziggo al sinds jaar en dag kan)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Eerste 2 geen probleem. het omnummeren kan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lukt t ook om korting te regelen voor als je halfjaar korting afloopt en je n jaarcontract hebt? Lijkt me niet want ik kan niet ontbinden nu maar als jullie n strategie hebben het toch te doen hoor ik t graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:19

ViezeVis

Sample Text

Cartman! schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:26:
Lukt t ook om korting te regelen voor als je halfjaar korting afloopt en je n jaarcontract hebt? Lijkt me niet want ik kan niet ontbinden nu maar als jullie n strategie hebben het toch te doen hoor ik t graag :)
Je zou het beste het jaar kunnen afwachten. Ik denk ook niet dat het mogelijk is want dan zou je contract op contract krijgen en denk niet dat KPN dat doet. Plus het feit dat je over 6 maandjes gewoon weer kunt verlengen met 6 maanden korting. :Y)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 20:01

RC2

Resistance is futile

Vast niet. Je had het misschien beter kunnen proberen voor 1 juli daarvoor had je nog kunnen opzeggen.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:26
Lukt niet, geprobeerd, logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
RC2 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Vast niet. Je had het misschien beter kunnen proberen voor 1 juli daarvoor had je nog kunnen opzeggen.
Precies, ik ging van eerste half jaar korting nu na verlenging volgende half jaar in. Dat werkt en houdt me ook nog 's klant.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Vraagje, ik heb het KPN pakket ontvangen en ik wil de NTU op de FTU plaatsen.

De FTU is gewoon een simpel wit vierkant doosje in de meterkast met rechtsonder een blauw klepje. Naar mijn weten kan ik gewoon het dust-dopje uit de NTU halen en de NTU over de FTU heen schuiven van beneden naar boven en het blauwe klepje gaat automatisch open toch? Als het goed is hoef ik niets aan de NTU aan te passen (niets open te maken oid).

Aan de voorkant(buitenkant) van het witte doosje zit ook een lipje waar ik de FTU overheen kan schuiven (NTU zit een vierkant gaatje, FTU zit een vierkant lipje). Voordat ik het doe toch even zeker vragen.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:01
Gisteren zou ik worden overgezet van T-mobile thuis naar KPN.
Volgens mij gaat er alles fout wat maar fout kan gaan. Maandag kreeg ik een SMS, Er waren problemen dus zou er een andere datum worden geprikt. Niet alles was geleverd.
Volgens mij zat er alles in doos die bezorgt was, maar toch ze zullen het toch wel weten
Ik nog bellen, naar KPN dat ik toch wel mijn connectie van T-mobile behoud. Anders zou ik geen internet hebbben, die was geen probleem volgens de dame aan de lijn.
Puntje bij paaltje inderdaad geen internet gisteren.
Ik dus weer bellen, ja ja vreemd zou niet moeten kunnen....
Nu sturen ze mij een Mobile Wifi ding op, Ik weet nog of ik daar als tweaker blij mee moet zijn, Er zal wel geen ethernet aansluiting opzitten.
Ik nog vragen aan de dame van KPN, kan ik niet even langs winkel van jullie gaan op Mobile Wifi ding op te halen, maar nee dat kon helaas niet.
Dus nu al 2 dagen offline en nog geen idee wanner alles opgelost gaat worden.
Dit is niet zoals ik had verwacht bij KPN, Wie heeft ook deze problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:11
Wow, jij krijgt een 4G dongel aangeboden? Bij een klant van mij hebben ze per ongeluk het verkeerde abonnement opgeheven (2 aansluitingen op 1 terrein) en hebben ze 2,5 week zonder internet gezeten. Er was niets mogelijk om dit te overbruggen. Keer of 10 contact gehad met de helpdesk, 6 monteurs langs geweest. Dit terwijl het een administratief probleem was ... Dit betrof 2 zakelijke aansluitingen trouwens.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Sowieso, vraag me af hoe zo'n KPN servicedesk dame uberhaupt had durven beloven dat je T-mobile connectie nog wel even beschikbaar zou blijven.

Bij een migratie naar een andere provider (en in het geval van migratie vanuit T-mobile Thuis wellicht zelfs een andere ODF operator, want T-mobile heeft in veel plaatsen eigen apparatuur in de PoP ), worden er allerlei processen geïnitieerd, waaronder het afsluiten bij de oude provider, en in het geval van ODF volgens mij ook een request aan Reggefiber om de huisaansluiting om te patchen naar de andere operator.

Volgens mij kan iemand bij KPN dat niet zo maar even meer 'on hold' zetten als er bij KPN zelf iets niet goed is gegaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris van der G schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:03:
Vraagje, ik heb het KPN pakket ontvangen en ik wil de NTU op de FTU plaatsen.

De FTU is gewoon een simpel wit vierkant doosje in de meterkast met rechtsonder een blauw klepje. Naar mijn weten kan ik gewoon het dust-dopje uit de NTU halen en de NTU over de FTU heen schuiven van beneden naar boven en het blauwe klepje gaat automatisch open toch? Als het goed is hoef ik niets aan de NTU aan te passen (niets open te maken oid).

Aan de voorkant(buitenkant) van het witte doosje zit ook een lipje waar ik de FTU overheen kan schuiven (NTU zit een vierkant gaatje, FTU zit een vierkant lipje). Voordat ik het doe toch even zeker vragen.
Klopt allemaal als een bus. Het zou echter kunnen dat het toch niet lukt en het niet lijkt te passen. Dan lijnen de connectoren net niet helemaal goed uit. Dan toch even wachten op de monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
jossie67 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:05:
Gisteren zou ik worden overgezet van T-mobile thuis naar KPN.
Volgens mij gaat er alles fout wat maar fout kan gaan. Maandag kreeg ik een SMS, Er waren problemen dus zou er een andere datum worden geprikt. Niet alles was geleverd.
Volgens mij zat er alles in doos die bezorgt was, maar toch ze zullen het toch wel weten
Ik nog bellen, naar KPN dat ik toch wel mijn connectie van T-mobile behoud. Anders zou ik geen internet hebbben, die was geen probleem volgens de dame aan de lijn.
Puntje bij paaltje inderdaad geen internet gisteren.
Ik dus weer bellen, ja ja vreemd zou niet moeten kunnen....
Nu sturen ze mij een Mobile Wifi ding op, Ik weet nog of ik daar als tweaker blij mee moet zijn, Er zal wel geen ethernet aansluiting opzitten.
Ik nog vragen aan de dame van KPN, kan ik niet even langs winkel van jullie gaan op Mobile Wifi ding op te halen, maar nee dat kon helaas niet.
Dus nu al 2 dagen offline en nog geen idee wanner alles opgelost gaat worden.
Dit is niet zoals ik had verwacht bij KPN, Wie heeft ook deze problemen gehad.
Je kan hem met een usb koppelen aan je pc

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Laatst online: 18-09 16:41

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Voor die nieuwe FTU die reggefiber oplevert, kleine witte vierkantje doosje, geldt dat het blauwe klepje verwijdert moet worden. Dan lukt het pas om de NTU erover te schuiven. Dat blauwe klepje gaar niet vanzelf aan de kant.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

ktkaas schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:14:
Voor die nieuwe FTU die reggefiber oplevert, kleine witte vierkantje doosje, geldt dat het blauwe klepje verwijdert moet worden. Dan lukt het pas om de NTU erover te schuiven. Dat blauwe klepje gaar niet vanzelf aan de kant.
Gaat het dus wel. Zojuist aangesloten en alles werkt! Als je van onder naar boven gaat langs die lijn dan zorgt het mechanisme ervoor dat dat blauwe klepje automatisch open gaat.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:01
White_Collar schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Je kan hem met een usb koppelen aan je pc
tja aan één pc.
Maar niet aan mijn eigen router.
Hadden ze nu er nog een AF18 bij gedaan, dan was het alweer wat beter.
Ik verbaas me gewoon over het zooitje wat het is bij KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:03
Ron!n schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:15:
Wow, jij krijgt een 4G dongel aangeboden? Bij een klant van mij hebben ze per ongeluk het verkeerde abonnement opgeheven (2 aansluitingen op 1 terrein) en hebben ze 2,5 week zonder internet gezeten. Er was niets mogelijk om dit te overbruggen. Keer of 10 contact gehad met de helpdesk, 6 monteurs langs geweest. Dit terwijl het een administratief probleem was ... Dit betrof 2 zakelijke aansluitingen trouwens.
Ze bieden zelfs 4G routers aan. Ik kon mijn verhuizing niet doorgeven, de aansluiting van ons nieuwbouwhuis was al wel aangelegd, alleen konden ze het nog niet in hun systeem zien. uiteindelijk geen gebruik van hoeven maken, maar meerdere keren contact gehad en telkens gaven ze aan dat ze als het nodig moest zijn ze een 'noodpakket' met een 4g router zouden opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34
Alles-in-1 Standaard klant (€65/maand), via KPN.com terugbelverzoek contact gehad. Even refereren aan XS4all ("€44/maand de eerste 6 maanden en sneller internet!") en kreeg prompt €30 korting de eerste 6 maanden als ik klant bleef. Van de besparing mezelf maar getrakteerd op 500/500 :7

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:13
Tom Paris schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:42:
Alles-in-1 Standaard klant (€65/maand), via KPN.com terugbelverzoek contact gehad. Even refereren aan XS4all ("€44/maand de eerste 6 maanden en sneller internet!") en kreeg prompt €30 korting de eerste 6 maanden als ik klant bleef. Van de besparing mezelf maar getrakteerd op 500/500 :7
haha nice ik moet eind sep gaan beslissen wat ik ga doen of blijven of naar XS4all.... }:O

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Nick25 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:59:
[...]

haha nice ik moet eind sep gaan beslissen wat ik ga doen of blijven of naar XS4all.... }:O
Ik zou het maar doen naar XS4all gaan.
Bevalt mij prima en nog goedkoop ook als je alles bij elkaar optelt.
Gratis WiFi versterker, werkt ook beter dan de versterker van KPN die ik heb moeten kopen.
Nadeel is wel dat het alleen een versterker is en geen 4 LAN poorten heeft zoals bij KPN.
Verder gratis 500MB/maand data SIM en een modem waar je wat mee kunt. (Fritz!Box 5490) ipv een Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
HoppyF schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Gratis WiFi versterker, werkt ook beter dan de versterker van KPN die ik heb moeten kopen.
Nadeel is wel dat het alleen een versterker is en geen 4 LAN poorten heeft zoals bij KPN.
Verder gratis 500MB/maand data SIM en een modem waar je wat mee kunt. (Fritz!Box 5490) ipv een Experiabox.
Thnx klinkt zeer intressant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
Nick25 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Thnx klinkt zeer intressant :)
& tv kanalen gewoon 701 HD net als bij Kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Tom Paris schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:42:
Krijg je ook daadwerkelijk 500/500? Ik heb namelijk momenteel 100/100 maar ik ontvang maar 80/30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 12:16
Chris van der G schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Krijg je ook daadwerkelijk 500/500? Ik heb namelijk momenteel 100/100 maar ik ontvang maar 80/30...
Dan is het profiel niet aangepast. 80/30 is namelijk wat je geleverd krijgt bij het standaard pakket (2 x ITV).

Gewoon even bellen, waarschijnlijk is er iets niet goed ingesteld op je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 16:24
jossie67 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:44:
[...]

tja aan één pc.
Maar niet aan mijn eigen router.
Hadden ze nu er nog een AF18 bij gedaan, dan was het alweer wat beter.
Ik verbaas me gewoon over het zooitje wat het is bij KPN
Het is geen vervanger om je complete verbinding op te vangen 8)7.
Je krijgt gratis digitenne en onbeperkt 4g met een router dat wifi en USB doet.
Het is een tijdelijke oplossing om toch verder te kunnen.
Ik begrijp niet hoe je daar niet tevreden over kan zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 28-07-2017 14:23 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ktkaas schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:14:
Dat blauwe klepje gaat absoluut wel aan de kant. Maar zie mijn vorige post over waarom het soms net niet past. Dan is de connector in de NT net niet goed geplaatst. De monteur lost dat op door een schroefje een beetje losser te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Nick25 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:25:
[...]

& tv kanalen gewoon 701 HD net als bij Kpn?
Ja!
Ziet er bijna het zelfde uit alleen zijn de KPN logos vervangen door XS4all.
Bediening van de TV menu's is precies gelijk.
Maar ook hier een afstandsbediening zonder KPN logo. Gewoon wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
HoppyF schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Kreeg je dat modem op koper of glas?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
5490 is alleen voor glas

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Pagina: 1 ... 66 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie