Glasvezel.
De 5490 wordt ook direct op glasvezel aangesloten met een dun glasvezelkabeltje welke met de patchcover kit TY01 aangesloten is.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Glasvezel.
Moet ik dus ook hebben. Hoeft niet perse direct op de glasvezel maar man wat word ik gek van de 7581.HoppyF schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:12:
[...]
Glasvezel.
De 5490 wordt ook direct op glasvezel aangesloten met een dun glasvezelkabeltje welke met de patchcover kit TY01 aangesloten is.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Het is een ramp.janbal schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:58:
Met 7581 is in fw 06.83 ook niks mis
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Dit kan, dan en slechts dan als Trunk en Access correct is ingesteld op de switch. Ik zal echter aanraden om te kijken naar routed IPTV ipv bridged.Duzzzzzz schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:59:
Waar ik mee worstel is of ik de LAN-kant van de router weer kan aansluiten op de switch en deze met de kamers te verbinden.
Kan dit? Of zie ik iets over het hoofd.
Bedoel je daarmee dat ik in de switch VLAN 4 (mbv IGMP snooping) ook achter de router beschikbaar moet stellen? Dus voor de TV en kamers VLAN 4 + VLAN 100?laugh schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 02:54:
[...]
Ik zal echter aanraden om te kijken naar routed IPTV ipv bridged.
[ Voor 0% gewijzigd door Duzzzzzz op 01-08-2017 08:33 . Reden: typo ]
Nee. Lees je eerst even in op http://netwerkje.com/routed-iptv.Duzzzzzz schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:32:
[...]
Bedoel je daarmee dat ik in de switch VLAN 4 (mbv IGMP snooping) ook achter de router beschikbaar moet stellen? Dus voor de TV en kamers VLAN 4 + VLAN 100?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Hier al gekeken?tyfoon_2 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:02:
Weet iemand welk device ik moet toevoegen aan mijn Logitech Harmony voor de KPN 4K ontvanger?
Ik heb bevestiging dat er ook IR op zit en het blijkbaar 1:1 dezelfde codes kan ontvangen als de 'vorige' al heb ik geen idee welke dat is aangezien de 4k mijn eerste KPN ontvanger is.
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 05-08-2017 21:29 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bingo! Dank. Had gezocht in die database maar blijkbaar verkeerd ingevoerd.Barre73 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:27:
[...]
Hier al gekeken?
https://support.myharmony.com/nl-us/compatibility
Als het goed is is het de (KPN) ZTE ZXV8001
Ik moet zeggen dat ik deze oplossing ook serieus aan het overwegen ben. In mijn huidige woning, met Ziggo, gebruik ik een Ubiquiti EdgeRouter, met een Unifi AC en een Netgear switch. Dat werkt prima en de edgerouter werkt heerlijk, maar ik moet zeggen dat de toepassing waar ik em voor had gekocht uiteindelijk niet uitgevoerd is en hij nu als een hele stabiele, maar verder eenvoudige router in gebruik is.Barre73 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:06:
[...]
Ik was niet helemaal duidelijk misschien. Ik stelde de vraag juist om @Relaxed2000 verder te laten denken over nut en noodzaak. En omdat de EB tegenwoordig juist zo handig is geconfigureerd dat je met 1 kabel naar een (goede) switch alle signalen over die kabel kan laten lopen. Als dat de enige eis was is die dure eigen router niet nodig (en VLan configuraties ook niet). Voor alle soorten zaken die jij noemde heb je idd meer nodig dan een EB.
He who knows only his own side of the case knows little of that.
We are shaping the future
Dat laatste kan officieel wel maar lijkt me tricky te worden met meerdere multicast streams. Maar het kan werken. Of niet. Zoals altijd met powerline oplossingen.RickN schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:01:
[...]
Ik moet zeggen dat ik deze oplossing ook serieus aan het overwegen ben. In mijn huidige woning, met Ziggo, gebruik ik een Ubiquiti EdgeRouter, met een Unifi AC en een Netgear switch. Dat werkt prima en de edgerouter werkt heerlijk, maar ik moet zeggen dat de toepassing waar ik em voor had gekocht uiteindelijk niet uitgevoerd is en hij nu als een hele stabiele, maar verder eenvoudige router in gebruik is.
In mijn nieuwe woning hebben we Telfort glas (ik ga er even vanuit dat dit qua opstelling identiek is aan wat KPN levert) en ik moet zeggen dat ik niet echt uitkijk naar de hassle van routed IPTV instellen...
Dus nu overweeg ik de experia box maar gewoon te gebruiken voor alle router taken, wifi uit te zetten en er 1-2 Unifi AC's op aan te sluiten.
Voor de managed switch heb ik misschien nog wel een toepassing, maar ik lees dat mijn model (Netgear GS108peV2) niet op de juiste manier met IGMP omgaat en dus niet voor het switchen van IPTV gebruikt kan worden. Weet iemand of dat een actueel probleem is?
Een andere oplossing waar ik aan zit te denken is Powerline voor het aansluiten van IPTV. De UTP punten liggen niet overal gunstig voor het aansluiten van TV en de vrouw des huizes staat op "draadloos"![]()
Kan ik in de meterkast gewoon 1 port van de Experia Box het stroomnet insturen en dan op andere punten het met een powerline adapter weer oppikken om een TV aan te sluiten? Werkt dat ook direct goed met meerdere TVs?
[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 07-08-2017 02:55 ]
HoppyF schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:04:
[...]
Vandaag de knoop doorgehakt, ik ga wel bij KPN en stap over op XS4all.
Waarom?
De prijs en wat je ervoor terug krijgt.
Ik had begin dit jaar mijn contract verlengd bij KPN en dus (weer) 6 maanden korting gekregen.
Prima, maar de 6 maanden zijn bijna om en dan geldt voor mij ook de prijsverhoging per 1 juli.
Geen zin in omdat het mij niets oplevert. De snelheidsverhoging is niet de moeite upload helemaal niet.
Wat zijn de bezwaren tegen een overstap?
Korting verliezen ivm combi korting met mobiel KPN abonnement.
Nieuwe TV kastje met andere gebruiksaanwijzing waardoor de vrouw niet blij wordt ....
XS4all levert ongeveer hetzelfde als KPN is ook een dochter van KPN natuurlijk.
KPN compleet geldt daar ook dus mobiel abo kan blijven.
Heet daar XS4all Compleet, zelfde idee met gratis TV pakket.
Nog meer voordelen want..
GELIJKE upload snelheid, 80/80 of meer als je dit wilt.
Er is een 6 maanden kortingsactie waardoor de maandelijkse prijs zakt.
Je kunt ook 500/500 krijgen voor de actieprijs, ik neem Pro, 160/160.
Meer dan genoeg. Na 6 maanden de downgraden naar 80/80.
Daarbij nog een gratis (eigendom!) WiFi versterker ter waarde van 80 euro. Nooit weg toch?
Ook nog een gratis SIM kaart met mobiele internet 500 MB handig voor in de iPad onderweg.
Verder ook Spotify premium.
Kortom met de actiekorting en extra's ben ik voordeliger uit dan bij KPN.
Ook na de 6 maanden actie is XS4all goedkoper....
Niet veel maar toch.
O ja, vergeten!
Overstappen kan snel 3 weken na nu.
Er geldt GEEN één maand opzegtermijn bij KPN ivm contractbreuk prijsverhoging.
Alleen NIET de overstapservice gebruiken van XS4all omdat het proces van normaal 1 maand opzegtermijn uit gaat.
Aansluiten doet XS4all dus op wensdatum ongeveer 3 weken nadat je belt.
Telefonisch bestellen is dus de best oplossing. Zelf opzeggen bij KPN kan ook telefonisch.
Ging allemaal heel soepel.
XS4all zelfs 25 minuten gesproken keurig uitleg en daarna besteld. Zo heb ik het nog nergens meegemaakt.
Heel vriendelijk en professioneel.
KPN was ook heel vriendelijk, ik blijf immers klant bij hun dochter.
Installatie gaat met gratis monteur omdat het een glasvezel modem betreft.
Blijkbaar geen ethernet kabel zoals nu bij EB v10.
Geen aansluit en verzendkosten. Dus netjes.
KPN brief:
Kunnen we u nog overhalen?
Natuurlijk willen wij u liever als klant behouden. Wij hebben aantrekkelijke aanbiedingen voor u als vaste klant. Hebt u interesse?
Laat u gratis bellen door uw telefoonnummer achter te laten onder 'Bel me nu' op kpn.com/opzeggen.
Als u dit binnen 7 werkdagen na ontvangst van deze e-mail doet, dan kunnen wij uw opzegging probleemloos annuleren en uw abonnement omzetten naar de aanbieding van uw keuze.
Mijn broer heeft VDSL van KPN en kijkt via de KPN Powerline adapters naar de TV in HD en dat geeft weinig problemen.Alex) schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:12:
Ik heb IPTV via powerline geprobeerd (met een setje van Sitecom) en dat was geen succes te noemen. Het beeld stotterde regelmatig en als er een apparaat zoals een oven of een airfryer aan stond viel het tv-signaal helemaal weg. Ik denk dat dat aan de Sitecom-kastjes ligt die ik gebruikte, want KPN biedt zelf powerline aan als oplossing voor IPTV.
Ik heb uiteindelijk toch maar een netwerkkabel getrokken naar de UTP-WCD, en de netwerkkabel weggewerkt achter een plint.
Ook een normale unmanaged switch kan IGMP ondersteunen.Segafreak83 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 02:54:
Even ter info: Sinds een paar dagen draait Telfort hier, glas 50/5. Tv zit achter een normale (unmanaged) switch waar ook een NAS en Gameconsole bedraad opzit, werkt als een tierelier.
Dus dat IGMP lijkt per situatie óf een probleem te zijn of het werkt.
https://www.xs4all.nl/bestellen/smeerbartje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:03:
Misschien kijk ik er overheen, maar waar the hell vind ik nu een overzicht van prijzen van deze abonnementen?
[...]
Als je met versterker de KPN WiFi versterker bedoelt: Ja, geen enkel probleem. Dat is namelijk een switch met WiFi. Daarvoor is deze juist ook bedoeld.mw2010 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:36:
Hallo allemaal, ik ga binnenkort verhuizen naar een woning waar alleen Coax kabels liggen. Er ligt al wel een glasvezel aansluiting in de meterkast dus ik kan mijn KPN glasvezel internet gewoon laten verhuizen.
Ik heb echter een vraag over een praktische en goedkope oplossing om alles werkend te krijgen.
Ik wil de servicemonteur de COAX kabels laten vervangen door UTP middels een trekveer. Dus vanaf de meterkast een UTP naar de woonkamer en vanaf de meterkast en UTP naar slaapkamer op de bovenverdieping. Nu is mijn idee om daar de KPN versterker op aan te sluiten en op deze versterker weer de TV en een mediaspeler. Dus de TV in de woonkamer en de TV in de slaapkamer niet rechtstreeks op de Experiabox in de meterkast aansluiten, maar via de KPN versterkers naar de Experiabox. Volgens mij heb ik dan geen switch of extra router nodig en ben ik redelijk voordelig klaar.
Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 6% gewijzigd door loneranger56 op 11-08-2017 18:25 ]
Hoe bedoel je, de Apple AirPort Extreme heeft een Snooping functie en die heb ik ook aangezet softwarematig via de software van Applejanbal schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:11:
Lees je even in over IGMP snooping, ook in dit forum al vele malen langsgekomen.
Dat vraag ik me inderdaad ook af... op de AirPort of op die 'simpele' switch?RobinF schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:15:
Maar waar zit de TV nu op aangesloten?
Frid0 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:37:
Vanuit daar loopt nu een korte CAT6 kabel naar de nieuwe Apple AirPort Extrememet snooping functie. Die heb ik ook aangezet ivm glasvezel tv/internet combinatie. Vanuit de Extreme loopt er een kabel naar een simpele switch waaruit verschillende korte CAT6 kabels gaan naar verschillende apparaten zoals PS3, Chromecast enzo.
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 12-08-2017 12:25 ]
Ja hoor. Geen enkel probleem.Convoy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:35:
Is het eigenlijk moglijk een v10 van fiber adres te weizigen? Ik ga namelijk tijdelijk bij m'n ouder wonen omdat ik ga verhuizen. Heb zelf op m'n huidige adres een v10 staan. Die zou ik graag mee willen nemen aangezien m'n ouders een v8 hebben. Kan dit zomaar?
Top, bedankt voor je antwoord! Dan neem ik die tijdelijk mee naar m'n ouders en vervolgens naar m'n nieuwe woning.
CreativeS schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Dat vraag ik me inderdaad ook af... op de AirPort of op die 'simpele' switch?
[...]
Kan iemand mij hier nog mee helpen/adviseren?RobinF schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:15:
Maar waar zit de TV nu op aangesloten?
Wanneer loopt de TV vast? Vlak na zappen?Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:04:
[...]
[...]
Kan iemand mij hier nog mee helpen/adviseren?
Zelf zat ik te denken dat het misschien slim is om een beter switch te kopen met een snooping functie erop. Daar dan de kabel vanuit de muur op aan te sluiten en vanuit de nieuwe switch loopt dan een kabel naar het tv-kastje van KPN, Airport Extreme voor WIFI, en de andere apparatuur wat in de tv-meubel staat
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Nee. Dat is eigenlijk nog nooit gebeurd.|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:16:
[...]
Wanneer loopt de TV vast? Vlak na zappen?
Eigenlijk wel raar, de grootste problemen met IGMP krijg je met zappen.Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:21:
[...]
Nee. Dat is eigenlijk nog nooit gebeurd.
Gewoon als je rustig tv zit te kijken gebeurd het geregeld. Eigenlijk uit het niets zeg maar......
Met KPN contact gehad en die zeiden het tv-signal wat het huis binnenkomt is goed.
Van het weekend ook alleen de network kabel tussen het tv-kastje van de KPN en de wandcontactdoos gedaan en toen ging het wel goed.
[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 11:33 ]
Tja, ik weet het ook niet. Voorheen had ik die problemen eigenlijk niet en nu wel. Denk dat ik de switch met 8 aansluitingen ga kopen en daar dan de snooping mee ga regelen en die van de Airport uit ga zetten. Dat kan je allemaal met een webinterface regelen begrijp ik?|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Eigenlijk wel raar, de grootste problemen met IGMP krijg je met zappen.
Misschien toch eens gaan testen met een switch ipv de Airport Extreme:
pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit Easy Smart Switch met 5 aansluitingen
pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit Easy Smart Switch met 8 aansluitingen
Mocht je de reviews lezen, de v2 heeft wel een webinterface en de IGMP Snooping problemen zijn al tijden opgelost.
Al zijn er ook mensen die met switches zonder IGMP Snooping totaal geen problemen schijnen te hebben:
https://nl.hardware.info/...s/glasvezel.290391/page-2
Hier gaat het zonder IGMP Snooping en Quick Leave echt niet goed.
Je hoeft die Airport niet weg te doen, ik heb er ook één achter een switch en dat geeft hier geen problemen.Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:40:
[...]
Tja, ik weet het ook niet. Voorheen had ik die problemen eigenlijk niet en nu wel. Denk dat ik de switch met 8 aansluitingen ga kopen en daar dan de snooping mee ga regelen en die van de Airport uit ga zetten. Dat kan je allemaal met een webinterface regelen begrijp ik?
De Airport Extreme wil ik alleen niet weg doen want die doet nu het wifi in mijn huis en dat werkt prima, sterk en goed bereik. de EBv8 die in de meterkast staat doet het in de woonkamer matig maar zodra je de tuin of naar boven gaat is het hopeloos.
[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 11:48 ]
Jij heb IGMP Snooping aan staan bij je switch en ook je Airport? Waarom dat dan als ik vragen mag?|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:43:
[...]
Je hoeft die Airport niet weg te doen, ik heb er ook één achter een switch en dat geeft hier geen problemen.
IGMP Snooping staat hier overal aan (ook op de Airport), dus dat hoef je niet uit te zetten.
Waarom zou ik IGMP Snooping niet aanzetten? Als er niets te snoopen is zit het ook niet in de weg.Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:47:
[...]
Jij heb IGMP Snooping aan staan bij je switch en ook je Airport? Waarom dat dan als ik vragen mag?
En, jou thuis situatie, kan je die eens beschrijven? Wie weet kan ik dat ook gebruiken.
Heb nu in de meterkast mijn glasvezelkastje, kabeltje naar de EBv8. Vanuit daar 1 kabel naar een Syno NAS en 1 kabel naar een HUE bridge die ook in de meterkast staan. Dan gaat er nog 1 lange kabel vanuit de EBv8 door een leiding naar de woonkamer en komt die uit in een wandcontactdoos achter mijn tv-meubel.
1
2
3
4
| NTU -> Fritz!box 7490 -> TPLink TL-SG3210 -> SG108E -> Alle devices woonkamer (+IPTV) -> SG105E -> Alle devices slaapkamer (+IPTV) -> Airport Extreme -> Alle devices kantoor -> D-Link DXS-1210-10TS -> Alle servers zolder |
Zo heb ik het ook altijd (paar korte uitstapjes met eigen routers, maar altijd vrij snel weer terug) gedaan met een v9, 10 en nu met een Fritz!box. DHCP uit, in eigen range en dan een eigen DHCP en DNS server draaien. Bij de v8 weet ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog v8's versturen.JackSparrow schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:48:
Zohw....na een jaar bij XS4All gezeten te hebben gaan we over een paar weken weer een EB thuis krijgen. Vraag me wel even af wat klanten (met een 500/500 verbinding) nu standaard geleverd krijgen? Ik moet zeggen dat ik net als de vorige keer wel weer een v10 zou willen hebben.
Of is het met de v8 en v9 nu ook mogelijk om je interne netwerk range aan te passen en DHCP uit te schakelen?
[ Voor 24% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 12:08 ]
Ach en anders hang ik mijn Edgerouter er weer tussen|sWORDs| schreef op Tuesday 15 August 2017 @ 11:58:
[...]
Waarom zou ik IGMP Snooping niet aanzetten? Als er niets te snoopen is zit het ook niet in de weg.
Poeh mijn situatie is zeker niet standaard, dus ik vraag me af of je er iets aan hebt.
code:
1 2 3 4 NTU -> Fritz!box 7490 -> TPLink TL-SG3210 -> SG108E -> Alle devices woonkamer (+IPTV) -> SG105E -> Alle devices slaapkamer (+IPTV) -> Airport Extreme -> Alle devices kantoor -> D-Link DXS-1210-10TS -> Alle servers zolder
Waarbij de overige devices/kamers direct aan de SG3210 zitten en aan de DXS-1210-10TS nog een DGS-1210-28 met de overige ruimtes op zolder en alles wat op daar niet op 10gbit zit (IPMI, etc).
[...]
Zo heb ik het ook altijd (paar korte uitstapjes met eigen routers, maar altijd vrij snel weer terug) gedaan met een v9, 10 en nu met een Fritz!box. DHCP uit, in eigen range en dan een eigen DHCP en DNS server draaien. Bij de v8 weet ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog v8's versturen.
JackSparrow schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Ach en anders hang ik mijn Edgerouter er weer tussen
Nou zal het een paar jaar later vast een stuk beter gaan met andere routers, maar dan nog zie ik niet echt voordelen. Wat hier ook nog eens zo is, ik heb een public subnet welke wel op een andere router (pfSense) binnenkomt, dus portforwarding valt ook al af en firewall dus eigenlijk ook.|sWORDs| schreef op donderdag 3 december 2015 @ 11:18:
[...]
NTU->Experiabox (DHCP uit)
Ergens in je LAN een DHCP/DNS draaien die wijst naar de Experiabox als gateway en IPTV_RG/broadcast options mee geeft.
Na heel lang klooien met diverse Asus-en, Edgerouter, DDWRT en V9/V10 Experiaboxen was mijn conclusie:
De V10 is goed in:De V10 voldoet in:
- Routing met VLANs en PPPoE
- IGMP proxy
- Telefonie
- IGMP snooping
De V10 is slecht in:
- WIFI (Naar mijn devices gelijke snelheden/bereik als AC87U)
- Portforwarding (Beetje omslachtig, maar dit stel ik toch maar 1x in)
- DDNS
De andere routers (Asus/EdgeRouter) zijn slecht/minder goed in waar de V10 goed in is. Dus waarom niet gewoon alleen de diensten die niet voldoen ergens (server, AP of NAS) anders draaien. (Indien dit een router is, wel routing uitschakelen!)
- DNS (Geen SRV/custom records, heel weinig items)
- DHCP (Geen custom options)
- VPN (Geen VPN servers)
[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 12:13 ]
Dan blijf ik dus gewoon bij de v10|sWORDs| schreef op Tuesday 15 August 2017 @ 12:10:
[...]
[...]
Nou zal het een paar jaar later vast een stuk beter gaan met andere routers, maar dan nog zie ik niet echt voordelen.
IPTV_RG en broadcast options hoef je trouwens niet (meer?) mee te geven.JackSparrow schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:13:
[...]
Dan blijf ik dus gewoon bij de v10Voorheen had ik een 'complex' netwerk met tig VLANs, maar dat is allemaal de deur uit...dus nu nog maar 1 'plat' netwerk. Dan voldoet de v10 volgens mij perfect. DHCP en DNS laat ik door m'n NAS oplossen, net als de VPN server
Ohw..niet? Nice..dan sloop ik die even uit m'n DHCP opties.|sWORDs| schreef op Tuesday 15 August 2017 @ 12:17:
[...]
IPTV_RG en broadcast options hoef je trouwens niet (meer?) mee te geven.
JackSparrow schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Ohw..niet? Nice..dan sloop ik die even uit m'n DHCP opties.
|sWORDs| schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:58:
[...]
Fair point, de static routes worden ook vaak aanbevolen (ipv classless) en de ranges kloppen vaak niet en meestal gaat men er vanuit dat de routers geen IGMP Snooping kunnen, echter hebben de meeste een ingebouwde switch welke wel degelijk IGMP Snooping support.
Eind 2015 werkte het niet zonder de opties, eens kijken of dat nog steeds zo is.
Alleen deze twee en 15 DNS Domain Name gezet (+DHCP en STB reboot):
Werkt inderdaad perfect:
Zou dit door de wetswijziging dat je een eigen router moet kunnen gebruiken komen?
[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 12:22 ]
Ok, jij heb in jou meterkast een SG3210 staan en vanuit daar gaan er dan 4 kabels door je huis heen begrijp ik. Waarom eigenlijk eerst een SG3210 nog er tussen en niet gelijk vanaf de Fritzbox die 4 kabels?|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:58:
[...]
Waarom zou ik IGMP Snooping niet aanzetten? Als er niets te snoopen is zit het ook niet in de weg.
Poeh mijn situatie is zeker niet standaard, dus ik vraag me af of je er iets aan hebt.
code:
1 2 3 4 NTU -> Fritz!box 7490 -> TPLink TL-SG3210 -> SG108E -> Alle devices woonkamer (+IPTV) -> SG105E -> Alle devices slaapkamer (+IPTV) -> Airport Extreme -> Alle devices kantoor -> D-Link DXS-1210-10TS -> Alle servers zolder
Ik heb een v8.....vorige jaar opgestuurd gekregen van KPN voor mijn 100/100 verbinding[bZo heb ik het ook altijd (paar korte uitstapjes met eigen routers, maar altijd vrij snel weer terug) gedaan met een v9, 10 en nu met een Fritz!box. DHCP uit, in eigen range en dan een eigen DHCP en DNS server draaien. Bij de v8 weet ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu nog v8's versturen.
Omdat er VLAN's doorgestuurd worden. De Fritz!box geeft het guest VLAN via poort 4 naar de switch (Experiabox kan dit niet), deze trunked dat op VLAN 1003 naar de Airport Extreme, hierdoor heb ik ook mijn guest WIFI door het hele huis en kan ik zelfs een UTP poort op een kinder of logeerkamer alleen internet en geen LAN toegang geven, of een poort aan een ander VLAN (een van de virtuele netwerken van de servers) koppelen.Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:
[...]
Ok, jij heb in jou meterkast een SG3210 staan en vanuit daar gaan er dan 4 kabels door je huis heen begrijp ik. Waarom eigenlijk eerst een SG3210 nog er tussen en niet gelijk vanaf de Fritzbox die 4 kabels?
De Airport Extrem, regelt die bij jou het WIFI gedeelte in je huis zodat je overall goed WIFI bereik heb?
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 12:48 ]
Jij heb de Fritzbox "dom" gemaakt zeg maar en laat alles regelen door de SG3210. Vanuit daar lopen er kabels naar de verschillende ruimtes waar dan weer een switch hangt die alles verdeeld. Zo SG3210 is dat handig/verstandige koop voor in huis of een beetje to much voor een normal huishouden?|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Omdat er VLAN's doorgestuurd worden. De Fritz!box geeft het guest VLAN via poort 4 naar de switch (Experiabox kan dit niet), deze trunked dat op VLAN 1003 naar de Airport Extreme, hierdoor heb ik ook mijn guest WIFI door het hele huis.
Daarnaast zijn de 3 poorten die ik dan nog over heb niet voldoende. Er gaan kabels naar de woonkamer, kantoor, twee slaapkamers en de zolder, plus er zijn nog wat devices met netwerk in de meterkast.
De FRITZ!Box staat in de meterkast en pakt de begane grond + tuin, de Airport Extreme staat centraal op de eerste etage en pakt de eerste etage en zolder.
Een v8 EB is geen FRITZ!Box 7490. Naar mijn mening zijn de EBv10, FRITZ!Box 7490 en Airport Extreme net zo goed als bijvoorbeeld een Asus AC87u, omdat je toch geen clients met 4 antennes hebt. Qua bereik en snelheid merk ik hier geen verschil. (Iphone 6 ongeveer 200-280Mbit)Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:48:
[...]
Jij heb de Fritzbox "dom" gemaakt zeg maar en laat alles regelen door de SG3210. Vanuit daar lopen er kabels naar de verschillende ruimtes waar dan weer een switch hangt die alles verdeeld. Zo SG3210 is dat handig/verstandige koop voor in huis of een beetje to much voor een normal huishouden?
Is de Fritzbox dan zo sterk als die in de meterkast staat dat die de tuin ook pakt? De EBv8 staat in de meterkast en als ik daar de WIFI van gebruik kan ik maar 50% van mijn snelheid halen met mijn iPhone. Als ik WIFI doe via de Extreme die in de woonkamer staat haal ik zo goed als 90% a 95% van mijn WIFI snelheid.
En je heb de Fritzbox en Extreme samen voor de WIFI in jou huis zeg je. Hoe heb je dat geregeld dan? Beide dezelfde WIFI naam of zo dat de smartphones, tablets automatische overpakken als je van verdieping veranderd? Want lijkt mij ook wel wat in combinatie met de EBv8, Airport Extreme en nog een Airport Express die op zolder staat voor het print werk en heel zwak WIFI signal op zolder.
[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 13:11 ]
Ow oke, dus je WIFI 5Ghz naam en wachtwoord zijn bij de Fritzbox en Extreme hetzelfde en je iPhone, tablet, laptop switch dan automatisch tussen beide waarvan hij denkt op dat moment het beste bereikt te hebben. Dat hoppen gaat vanzelf, toch? Voor jou lijkt het dat je nog steeds met het zelfde WIFI 5Ghz network verbonden bent? Ok, alleen kwa kanaal heb ze gewijzigd, 1tje op 6 of zo en de andere op 11 als vb. Ga ik dat ook eens proberen bij mij thuis want dat zal betekenen dat ik dan de Extreme op een slaapkamer kan doen die boven de woonkamer/tv-hoek zit. De EBv8 in de meterkast en Extreme kunnen dan samen "uitvechten" wie het WIFI 5Ghz gedeelte op zich neemt in de woonkamer. En hopelijk is de Extreme dan zo sterk dat hij het WIFI bereik op zolder een stuk verbeterd want die is nu drama. Helaas heb ik nog geen nette mogelijkheid gevonden om een kabel naar zolder te trekken.|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:56:
[...]
Een v8 EB is geen FRITZ!Box 7490. Naar mijn mening zijn de EBv10, FRITZ!Box 7490 en Airport Extreme net zo goed als bijvoorbeeld een Asus AC87u, omdat je toch geen clients met 4 antennes hebt. Qua bereik en snelheid merk ik hier geen verschil. (Iphone 6 ongeveer 200-280Mbit)
SSID's/WPA keys van standaard en guest WIFI zijn gelijk op de FRITZ en Airport, alleen ander kanaal. Je kunt dus hoppen.
Mijn tuin is niet zo groot en het terras zit tegen het huis aan, daar waar je dus met een laptop zou zitten heb ik prima bereik en mijn telefoon red het tot aan het tuinhek.
In een normaal huis (en eigenlijk zelfs voor mijn doeleinde) is een SG105e of 108e echt voldoende. Toen ik de SG3210 kocht waren er heel veel problemen met IGMP op een hoop switches en aangezien ik met een Edgerouter Pro wilde klooien heb ik toen een switch genomen waar ik zeker van wist dat die niet het probleem ging zijn. Nu is dat anders, er zijn zoveel mensen met een SG10Xe zonder problemen dat je die rustig kunt proberen, de switching performance is wat lager, maar dat merk je alleen als je alle poorten vol belast (komt thuis nooit voor). De mogelijkheden die je mist ga je waarschijnlijk ook niet nodig hebben (ik gebruik ze hier ook niet).
Ik heb de FRITZ niet "dom" gemaakt. Eigenlijk doet ie alles wat ie normaal ook zou doen, behalve het uitdelen van interne adressen. De switch voegt al helemaal weinig toe, behalve het bundelen van netwerken over een enkel draadje en uitbreiding van poorten.
Ja, dat hoppen gaat vanzelf en is met deze devices ook niet te tunen. Bij bijvoorbeeld een Asus kun je aangeven bij welke signaalsterkte de Accesspoint moet disconnecten, waardoor de telefoon direct de sterkste pakt. Nu is het aan je telefoon wanneer hij het signaal te zwak vind en gaat hoppen.Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:13:
[...]
Ow oke, dus je WIFI 5Ghz naam en wachtwoord zijn bij de Fritzbox en Extreme hetzelfde en je iPhone, tablet, laptop switch dan automatisch tussen beide waarvan hij denkt op dat moment het beste bereikt te hebben. Dat hoppen gaat vanzelf, toch? Voor jou lijkt het dat je nog steeds met het zelfde WIFI 5Ghz network verbonden bent? Ok, alleen kwa kanaal heb ze gewijzigd, 1tje op 6 of zo en de andere op 11 als vb. Ga ik dat ook eens proberen bij mij thuis want dat zal betekenen dat ik dan de Extreme op een slaapkamer kan doen die boven de woonkamer/tv-hoek zit. De EBv8 in de meterkast en Extreme kunnen dan samen "uitvechten" wie het WIFI 5Ghz gedeelte op zich neemt in de woonkamer. En hopelijk is de Extreme dan zo sterk dat hij het WIFI bereik op zolder een stuk verbeterd want die is nu drama. Helaas heb ik nog geen nette mogelijkheid gevonden om een kabel naar zolder te trekken.
Mmmm ok, zit zelf te denken om dan 2 SG108e te kopen. 1 in de meterkast, kabeltje van de EBv8 naar 1 van de SG108e en vanuit daar dan, NAS, HUE, kabel naar woonkamer, kabel naar de slaapkamer. Dan heb ik nog wat poorten over maar eventueel voor de toekomst snap je.
De andere SG108e zet ik dan in mijn tv meubel zodat daar al mijn devices ook internet hebben. Daar heb ik zeker 8 poorten nodig helemaal als ik mijn Extreme naar de slaapkamer verplaats.
[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 13:29 ]
Ok, klinkt eigenlijk heel logische en simple maar zelf nooit bij na gedacht. Is het alleen niet zo dan als je kijkt bij welke WIFI netwerken er in je omgeving zijn dat je 2 keer dezelfde ziet staan, 1 keer van Fritzbox en 1 van Airport?|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:23:
[...]
Ja, dat hoppen gaat vanzelf en is met deze devices ook niet te tunen. Bij bijvoorbeeld een Asus kun je aangeven bij welke signaalsterkte de Accesspoint moet disconnecten, waardoor de telefoon direct de sterkste pakt. Nu is het aan je telefoon wanneer hij het signaal te zwak vind en gaat hoppen.
Je zou in de meterkast ook een SG105E kunnen zetten, dan heb je ook voldoende poorten (3 op EB en 4 op SG105E). Ik heb trouwens bewust mijn Airport in mijn kantoor geplaatst. Ik loop niet door huis met een Alu-hoedje, maar een Accesspoint naast mijn bed gaat me wel wat ver, aan de andere kant zit ik misschien wel meer uur per dag in mijn kantoor dan ik in mijn bed lig.
Nee, je telefoon toont alleen de sterkste, alleen wifi scanners laten beide zien (op aparte kanalen).Frid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:56:
[...]
Ok, klinkt eigenlijk heel logische en simple maar zelf nooit bij na gedacht. Is het alleen niet zo dan als je kijkt bij welke WIFI netwerken er in je omgeving zijn dat je 2 keer dezelfde ziet staan, 1 keer van Fritzbox en 1 van Airport?
[...]
ExactFrid0 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Ow oke.
Jij heb jou Fritzbox en Airport dezelfde naam gegeven en wachtwoord maar alleen kanaal veranderd. Airport op 11 of zo en Fritzbox op de meest gangbare 6. Verder niks afgesteld?
En bv op je iPhone zie je maar 1 Wifi naam staan dan begrijp ik.
[ Voor 36% gewijzigd door |sWORDs| op 15-08-2017 14:38 ]
Ow oke.|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:29:
[...]
Nee, je telefoon toont alleen de sterkste, alleen wifi scanners laten beide zien (op aparte kanalen).
Bij een groot bedrijf zie je toch ook niet 15x hetzelfde netwerk? Die doen precies hetzelfde, iets als:
Kanaal 1, kanaal 6, kanaal 11, kanaal 1, kanaal 6, kanaal 11, kanaal 1, kanaal 6, kanaal 11, kanaal 1, kanaal 6, kanaal 11, kanaal 1, kanaal 6, kanaal 11.
Waarbij ze zo geplaatst/afgesteld worden dat dezelfde kanalen elkaar qua bereik niet overlappen.
Ok, duidelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Frid0 op 15-08-2017 15:03 ]
Is het WAN IP adres eigenlijk modem of fiber aansluiting gebonden?
Heb gister einde van de middag 2 x TP-Link TL-SG108E besteld. Worden vandaag afgeleverd.|sWORDs| schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:23:
Je zou in de meterkast ook een SG105E kunnen zetten, dan heb je ook voldoende poorten (3 op EB en 4 op SG105E). Ik heb trouwens bewust mijn Airport in mijn kantoor geplaatst. Ik loop niet door huis met een Alu-hoedje, maar een Accesspoint naast mijn bed gaat me wel wat ver, aan de andere kant zit ik misschien wel meer uur per dag in mijn kantoor dan ik in mijn bed lig.
Het zou plug and play moeten zijn, IGMP Snooping staat standaard aan. Maar ik zou ze toch even configuren met een PC op 192.168.0.2 en de switch er direct aan. Dan ga je met je browser naar 192.168.0.1 en stel je in elk geval even het wachtwoord en IP (of DHCP) in.Frid0 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:31:
[...]
Heb gister einde van de middag 2 x TP-Link TL-SG108E besteld. Worden vandaag afgeleverd.
Kijken of ik vanavond wat tijd heb om ze al aan te sluiten. Is het gewoon aansluiten en werken of moet ik via bepaalde software en/of ip adres van de TP-Link TL-SG108E inloggen en dan aanpassingen maken?
[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 16-08-2017 09:48 ]
Helaas niet.ApexAlpha schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:03:
Ik heb sinds deze maand KPN glasvezel Internet/TV een met eigen router. Deze heb ik direct op het glasvezelpunt aangesloten, ik gebruik die experiabox dus niet, nooit aangehad eigenlijk.
Maar kan ik deze Experiabox ook als AP inzetten in mijn netwerk? Hij ligt nu onder in de berging dus ik denk vraag het hier voor ik die helemaal uithaal. Wil wat extra Wifi sterkte maar heb geen losse AP.
Mhh ok. Ik kon er voor V7 en V8 van die Routers ook niks over vinden maar ik heb een V10 (Denk ik).
Hier zijn de meningen over verdeeld. Zonder quick leave blijven zenders data een tijdje data door sturen en meestal zap je over de HD glas kanalen, dan heb je de ~100Mbit (als ie dat al haalt) van de IPTV box zo vol.ApexAlpha schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:57:
Heb je IGMP al eens uitgezet en geprobeerd? IGMP is echt niet zo heel erg nodig. Eén HD stream op zo een IPTV box is misschien 10Mbps, dus als dat over jou Gigabit kabel intern naar elk apparaat wordt doorgestuurd... Je zal er echt niet veel van merken.
[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 16-08-2017 10:04 ]
Dat klopt inderdaad. Maar dan moet je zappen, zonder gebruik van de Guide, maar gewoon over de zender heen. En zeg dat het 3 seconde duurt voor een stream zonder IGMP stopt... Dan moet je binnen 3 seconden 10 zenders zappen om aan 100Mbit te komen.|sWORDs| schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Hier zijn de meningen over verdeeld. Zonder quick leave blijven zenders data een tijdje data door sturen en meestal zap je over de HD glas kanalen, dan heb je de ~100Mbit (als ie dat al haalt) van de IPTV box zo vol.
Maar ik lees inderdaad dat sommige anderen totaal geen problemen zonder IGMP Snooping hebben, hier hoef ik het niet te proberen.
Dan heb je weinig gesnapt van het probleem. Het gaat niet om de bandbreedte die gebruikt wordt voor een TV stream want zoals je zegt is dat verwaarloosbaar.ApexAlpha schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:57:
Heb je IGMP al eens uitgezet en geprobeerd? IGMP is echt niet zo heel erg nodig. Eén HD stream op zo een IPTV box is misschien 10Mbps, dus als dat over jou Gigabit kabel intern naar elk apparaat wordt doorgestuurd... Je zal er echt niet veel van merken.
Ik dacht altijd dat je TV streams sowieso weg zouden blijven van het draadloze deel van je AP/router? Of worden die stream daar ook heen gecast zonder IGMP?
[ Voor 20% gewijzigd door ApexAlpha op 16-08-2017 10:29 ]
IGMP Snooping doet ongeveer het volgende:ApexAlpha schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:25:
[...]
Ik dacht altijd dat je TV streams sowieso weg zouden blijven van het draadloze deel van je AP/router? Of worden die stream daar ook heen gecast zonder IGMP?
Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad. Maar ik heb wel maar 2 TV kastjes.
1
2
| Experiabox -> SG3210 (quick leave) -> SG105E -> Box 1 -> Box 2 |
1
2
| Experiabox -> SG3210 (quick leave) -> SG105E -> Box 1 -> Box 2 |
[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 16-08-2017 11:19 ]
Als je niet routed IPTV (maar bridged) gebruikt dan heb je dit probleem natuurlijk niet. Dan blijft de traffic binnen het VLAN en gaat het alleen naar die poorten.ApexAlpha schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:58:
Ach zo. Ja in mijn eigen router stuur ik het VLan van IPTV sowieso niet over de Wifi.
Ik dacht dat dat bij de Experiabox ook het geval was, en dat je zonder IGMP alleen op je bekabelde apparaten dat zou merken.
I stand corrected dan.Al kun je IGMP nog steeds even tijdelijk uitschakelen om te kijken of daar de problemen door ontstaan.
Ach zo. Dus zo als ik, waarbij ik heel VLAN 4 (of wat TV was) doorstuur naar slechts 2 poorten op mijn router dan is dat bridged, en heb je er geen last van? Maar de experiabox doet dus standaard routed modus?|sWORDs| schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:26:
[...]
Als je niet routed IPTV (maar bridged) gebruikt dan heb je dit probleem natuurlijk niet. Dan blijft de traffic binnen het VLAN en gaat het alleen naar die poorten.
Gebruik je routed IPTV met je eigen router dan heb je het probleem wel, achter de IGMP Proxy is het dan je gehele standaard LAN.
Met bridged kom je in principe niet bij je router en zeker niet bij je default VLAN (LAN), maar dat ligt er ook aan hoe je een router ziet.ApexAlpha schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Ach zo. Dus zo als ik, waarbij ik heel VLAN 4 (of wat TV was) doorstuur naar slechts 2 poorten op mijn router dan is dat bridged, en heb je er geen last van? Maar de experiabox doet dus standaard routed modus?
[ Voor 17% gewijzigd door |sWORDs| op 16-08-2017 12:13 ]
exact dit had ik gisterenavond ook ineens. Standaard EB v10 netwerkopstelling. Uiteindelijk verholpen door de TV uit en aan te zetten. Lag niet voor de hand omdat inderdaad Netflix en de gids gewoon beeld gaven, enkel de tv stream niet.Cartman! schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:55:
Sinds gisterenavond ineens geen beeld meer op TV, blijft gewoon zwart. Internet en bijv Netflix op de IPTV box doen t gewoon allemaal prima. Kreeg t advies om alle apparaten maar uit te zetten en 1 voor 1 aan te zetten. Als dat werkt zou ineens na n half jaar er iets qua IGMP mis gegaan moeten zijn oid. Iemand ervaring mee?
Sometimes you need to plan for coincidence
Om nog even te laten weten wat het was... de Pi-Hole DNS server die ik lokaal draai was een paar dagen geleden gestopt met werken en de Experiabox wees daarheen. Schijnbaar heeft t n paar dagen geduurd voordat die boxen door hun lokale DNS cache waren en konden ze niks meer resolven en deed alles t behalve de streams. Nadat ik in de box even 8.8.8.8 ingevuld had (Google DNS) en de kastjes een reset had gegeven deed de TV het weerCartman! schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:55:
Sinds gisterenavond ineens geen beeld meer op TV, blijft gewoon zwart. Internet en bijv Netflix op de IPTV box doen t gewoon allemaal prima. Kreeg t advies om alle apparaten maar uit te zetten en 1 voor 1 aan te zetten. Als dat werkt zou ineens na n half jaar er iets qua IGMP mis gegaan moeten zijn oid. Iemand ervaring mee?
Geachte heer/mevrouw,
Vanaf 1 juli levert KPN standaard 4K in het Internet en TV 4K abonnement. Dat betekent dat de pilot per 1 september wordt afgesloten.
Wat betekent dit voor u?
Vanaf 1 september kunt u alleen nog naar 4K zenders en On Demand blijven kijken, wanneer u uw abonnement wijzigt naar het Internet en TV 4K abonnement. U betaalt voor het nieuwe abonnement de eerste 6 maanden 49 euro in plaats van 69 euro per maand. Wilt u zien wat dit voor u betekent, Klik hier.
Wanneer u uw abonnement niet wijzigt, kunt u uw 4K TV-ontvanger behouden en kunt u Netflix in 4K kwaliteit blijven kijken. Vanaf 1 september beschikt u dan niet meer over Xite en On Demand in 4K.
Communicatie
Dit is de laatste vorm van communicatie die u vanuit de 4K pilot ontvangt en vanaf vandaag zal dit email adres (4kultrahd@kpn.com) afgesloten worden.
Bedankt!
Wij willen u bedanken voor uw bijdrage aan de pilot in de afgelopen periode! Uw feedback heeft ons geholpen om de dienst geschikt te maken voor lancering voor alle klanten.
Met vriendelijke groet,
KPN
Heb dezelfde mail gehad. Aangezien er geen goed 4K aanbod is ga ik mijn abonnement echt niet aanpassen.Mint schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:39:
Zo te zien stopt the 4K pilot per 1 september:
[...]
It ain't stupid if it works!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Over welke periode?Tylen schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:15:
Nog nooit veranderd hier.
1x veranderd, en dat was na een jaar of 4 - 5.tyfoon_2 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:14:
Vraagje: Ik heb KPN Glas; veranderd het externe IP adres wel eens? Ik weet dat het formeel geen vast IP adres is maar ben benieuwd naar de ervaringen in de praktijk.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Iets meer dan 10 jaar. Zelfs overgang van technieken maakt tegenwoordig niets meer uit, alleen DSL<->Glasvezel volgensmij maar dat is voor jou volgensmij niet aan de orde.
[ Voor 38% gewijzigd door RobinF op 19-08-2017 11:54 ]
Da's lang genoeg :-)RobinF schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:12:
[...]
Iets meer dan 10 jaar. Zelfs overgang van technieken maakt tegenwoordig niets meer uit, alleen DSL<->Glasvezel volgensmij maar dat is voor jou volgensmij niet aan de orde.
[ Voor 4% gewijzigd door Convoy op 19-08-2017 17:05 ]
Per aansluiting. Als je dus wisselt van EB of een ander modem (router bij glasvezel) aansluit zal het hetzelfde zijn.Convoy schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:05:
Is WAN IP experiabox gebonden? Of per aansluitadres?
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ik geloof je direct!!spanx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:13:
Klopt het dat je tegenwoordig geen korting meer krijgt (bestaande abbo)? Elke jaar kon ik een korting regelen maar nu krijg ik op all fronten nee....(chats en dan opzeg afdeling)
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ik ben dit jaar ook voor het eerst overgestapt.spanx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:13:
Klopt het dat je tegenwoordig geen korting meer krijgt (bestaande abbo)? Elke jaar kon ik een korting regelen maar nu krijg ik op all fronten nee....(chats en dan opzeg afdeling)
mmmh...gaat overstappen tegenwoordig nog wel allemaal goed?incomer schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:36:
[...]
Ik ben dit jaar ook voor het eerst overgestapt.
Had wel een bijzondere situatie (wilde eigenlijk naar internet only), en van alles in 1 naar internet only konden ze sowieso niks doen omdat het een 'downgrade' was en voor een alles in 1 pakket kon ik ook amper korting krijgen in vergelijking met voorgaande jaren.
Ben nu overgestapt naar t-mobile thuis
Damn it's good 2b a Tweaker!
Bij mij is het perfect gegaan.spanx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:16:
[...]
mmmh...gaat overstappen tegenwoordig nog wel allemaal goed?
Ik heb bij de laatste prijsverhoging in ruil voor korting weer een jaartje bijgetekend, moet nog een maand of 9 denk ik. Had dus even niet gekeken naar de concurrent.
Euh de Experiabox is, onder andere, een router.... Dus je (smart)TV's en ITV boxen hangen sowieso al 'achter' een router. Heb jij vervolgens nog een router in je netwerk?mtr33 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:02:
Wellicht heb ik 't gemist eerder in het topic, maar is het mogelijk om binnen het LAN devices die rechtstreeks aan de Experiabox (v8) hangen te laten communiceren met devices die achter een eigen router zitten?
Direct aan de v8 hangen enkel (smart)TVs en ITV boxen, de overige apparatuur zit achter de router. Alles achter de router hangen lukt helaas niet i.v.m. de bekabeling/muren/dekking etc, evenmin als andere devices aan de v8.
Het gaat er nu met name om TVs rechtstreeks (bedraad) content te laten afspelen van een NAS. Draadloos is dit geen probleem (de TV krijgt een IP adres van de router), maar bedraad wel (IP komt van de v8).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
mtr33 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:02:
Wellicht heb ik 't gemist eerder in het topic, maar is het mogelijk om binnen het LAN devices die rechtstreeks aan de Experiabox (v8) hangen te laten communiceren met devices die achter een eigen router zitten?
Direct aan de v8 hangen enkel (smart)TVs en ITV boxen, de overige apparatuur zit achter de router. Alles achter de router hangen lukt helaas niet i.v.m. de bekabeling/muren/dekking etc, evenmin als andere devices aan de v8.
Het gaat er nu met name om TVs rechtstreeks (bedraad) content te laten afspelen van een NAS. Draadloos is dit geen probleem (de TV krijgt een IP adres van de router), maar bedraad wel (IP komt van de v8).
De Experiabox dient eigenlijk enkel als modem (verbinding met WLAN) met daarachter een eigen router voor het LAN. Helaas komen de kabels niet goed uit om in deze router te kunnen, maar direct in de v8. Hierdoor heeft alles 'gewoon' verbinding met internet e.d., maar is op de TVs in de Experia de NAS niet te benaderen. Ik neem aan doordat de eerste een IP krijgt van de Experia en de laatste een IP van de router. Liefst verander ik zo weinig mogelijk in de config, aangezien de rest nu (eindelijk) lekker werkt. Vandaar min vraag of het überhaupt kan.Tylen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
Euh de Experiabox is, onder andere, een router.... Dus je (smart)TV's en ITV boxen hangen sowieso al 'achter' een router. Heb jij vervolgens nog een router in je netwerk?
Doe je dan dubbel nat? Of routeer je alleen? Als je geen dubbel nat doet moeten ze wel met elkaar kunnen cmmuniceren maar je moet wel een juist routetabel hebben...
Waarschijnlijk zit ik compleet verkeerd maar je vraag is ook niet duidelijk
Jouw probleem voorzover ik het begrijp:mtr33 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:51:
[...]
[...]
De Experiabox dient eigenlijk enkel als modem (verbinding met WLAN) met daarachter een eigen router voor het LAN. Helaas komen de kabels niet goed uit om in deze router te kunnen, maar direct in de v8. Hierdoor heeft alles 'gewoon' verbinding met internet e.d., maar is op de TVs in de Experia de NAS niet te benaderen. Ik neem aan doordat de eerste een IP krijgt van de Experia en de laatste een IP van de router. Liefst verander ik zo weinig mogelijk in de config, aangezien de rest nu (eindelijk) lekker werkt. Vandaar min vraag of het überhaupt kan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq