[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toch n raar probleem...Kom met de iPad prima op t netwerk maar internet doet t niet. Bekend probleem waar hopelijk n simpele fix voor is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:05:
Toch n raar probleem...Kom met de iPad prima op t netwerk maar internet doet t niet. Bekend probleem waar hopelijk n simpele fix voor is?
Schakel IPV6 eens uit. Schijnen veel issues momenteel mee te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smeerbartje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:42:
Mijn ouders overwegen om een KPN alles in 1 glasvezel abonnement af te sluiten. Het glas komt binnen in de meterkast; daar komt dus ook de xperiabox te staan. Vanuit de meterkast loopt er nu één CAT6 kabel naar de televisie; deze is echter in gebruik door de AppleTV. Wat zijn nu de opties?

Ik begreep namelijk dat de decoder (die dus bij de televisie komt te staan) ook wordt "gevoed" door een netwerkkabel. Kan dit hetzelfde (interne) netwerk zijn als de appleTV of moet dit een apart vlan zijn?

Concreet: kan ik simpelweg een (goedkope) switch gebruiken om die ene kabel te "splitsen" in een kabel naar de decoder en de appleTV?
Zoals gezegd kan je dus een managed switch bij KPN proberen te vragen. Als ze die niet willen opsturen kan je die ook zelf kopen voor iets meer dan 30 euro. Het is de Netgear GS105e die ze leveren. Die zet je dan aan het andere eind van je CAT6 kabel en daar sluit je dan alles gewoon op aan. Werkt prima.

Of als je denkt dat je woonkamer een betere plek is voor je Wifi-router, zet je de Experiabox daar neer en sluit je die aan met de CAT6 kabel. En daar dan de decoder, de Apple TV en evt andere zaken op aansluiten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
sl1000 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 23:40:
[...]

Schakel IPV6 eens uit. Schijnen veel issues momenteel mee te zijn
Die issues zouden verholpen moeten zijn onderhand! Er was iets met de routering is 1 van de kpn routers waardoor het verkeer op een dood einde uitkwam en de failover het verkeer niet overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het lijkt er toch op dat t euvel in m'n range extender zit ipv de experiabox want beneden doet de ipad het wel. Toch bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is het jullie gelukt om drie switches gratis aan te vragen? Ik heb er nu eigenlijk nog een nodig, en het zou mooi zijn als KPN die levert. Na drie switches is het wel genoeg denk ik, want daarna heb ikmeer aan een acht poort variant.

[ Voor 0% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 05-03-2017 08:55 . Reden: Typo ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:55:
Is het jullie gelukt om drie switches gratis aan te vragen? Ik heb er nu eigenlijk nog een nodig, en het zou mooi zijn als KPN die levert. Na drie switches is het wel genoeg denk ik, want daarna heb ikmeer aan een acht poort variant.
Officieel wordt er maar 1 geleverd, en vaak krijg je de 2e al niet eens. Ik denk daarom dat een derde het niet wordt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:47
Of je koopt gewoon een switch in de winkel.

Scheelt weer abonnementskosten voor de mensen die geen misbruik maken van een stukje service van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op zondag 5 maart 2017 @ 08:55:
Ik moet het toch echt eens zijn met Thralas hier. Waar komt toch die stuitende houding vandaan dat je provider dat allemaal maar even voor je moet betalen? Jij kiest er zelf voor om weet-ik-hoeveel apparaten te willen aansluiten op de router die je provider levert. En dan verwacht je nog serieus dat zij die aan je moeten leveren?
Koop gewoon een goeie in de winkel of check hier de pricewatch. Je thuisnetwerk mag je ook echt wel wat zelf kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ga toch voor een 8-poort, dus die ga ik zelf halen. Verder ben ik het wel met jullie eens hoor. :) Ik weet ook wel dat het best gek is dat een provider dit moet regelen.

[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 05-03-2017 12:27 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The number of entries has reached the maximum limit, please delete some entries and input again.
Had hier over gelezen maar was t even vergeten -O-

offtopic:
DHCP binding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb eigenlijk even een vraag met betrekking tot volledig eigen apparatuur.

Ik heb al een tijdje glasvezel van verschillende aanbieders en ga met mijn verhuizing naar een nieuwbouwwoning over naar KPN. Nu ben ik een beetje klaar met de "Brakke" apparatuur die je van de providers krijgt en wil volledig over op eigen apparatuur.

Nu wil ik waarschijnlijk 500Mbit nemen en dan zitten er wel wat restricties aan de apparatuur die je kan gebruiken.
Gezien ik 2 loze punten heb laten aanleggen om 2 x de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) op te hangen
Leek het mij verstandig om meteen alles van Ubuquiti aan te leggen, ook omdat de router vanuit netwerkje.com werd aangeraden om de 500mbit te kunnen benutten.

Zal ik dan het volgende lijstje in totaal nodig hebben (afgezien natuurlijk van eventuele patchkasten en bekabeling naar vaste apparatuur.
pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
&
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router

of de
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
Kan ik met die laatste te TP-Link MC220L ontwijken?
Plus dan 2x de Unifi AP's om draadloos door de woning te krijgen.

Dan is het een kwestie van de VLAN's splitsen om op 1 kabel TV te kunnen versturen en de andere Internet, en die vervolgens apart van elkaar naar de verschillende apparaten te laten lopen.

Ik weet dat ik hiermee Telefonie verlies, maar dat zullen we toch niet gebruiken. In al die tijd nog nooit gebruik van gemaakt en zie het ook niet snel gebeuren.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Kan je niet gewoon het FTU gebruiken van KPN/Reggefiber? Dan kan je een ethernetkabel rechtstreeks in je EdgeRouter proppen

Verder kun je op die EdgeRouter een IGMP proxy draaien waardoor je geen (interne) VLANs hoeft te splitsen. Daarnaast kun je telefonie doorgeven aan de EB (die voorheen al wel zn gegevens heeft opgehaald door één keer direct op het NT/FTU aangesloten te zijn geweest) door het juiste VLAN door te geven.

Als je die IGMP Proxy draait wil je dat je switches IGMP Snooping doen of even goed nadenken over je netwerk lay-out

[ Voor 16% gewijzigd door RobinF op 06-03-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:26:
Ik heb eigenlijk even een vraag met betrekking tot volledig eigen apparatuur.

Ik heb al een tijdje glasvezel van verschillende aanbieders en ga met mijn verhuizing naar een nieuwbouwwoning over naar KPN. Nu ben ik een beetje klaar met de "Brakke" apparatuur die je van de providers krijgt en wil volledig over op eigen apparatuur.

Nu wil ik waarschijnlijk 500Mbit nemen en dan zitten er wel wat restricties aan de apparatuur die je kan gebruiken.
Gezien ik 2 loze punten heb laten aanleggen om 2 x de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) op te hangen
Leek het mij verstandig om meteen alles van Ubuquiti aan te leggen, ook omdat de router vanuit netwerkje.com werd aangeraden om de 500mbit te kunnen benutten.

Zal ik dan het volgende lijstje in totaal nodig hebben (afgezien natuurlijk van eventuele patchkasten en bekabeling naar vaste apparatuur.
pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
&
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router

of de
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP
Kan ik met die laatste te TP-Link MC220L ontwijken?
Plus dan 2x de Unifi AP's om draadloos door de woning te krijgen.

Dan is het een kwestie van de VLAN's splitsen om op 1 kabel TV te kunnen versturen en de andere Internet, en die vervolgens apart van elkaar naar de verschillende apparaten te laten lopen.

Ik weet dat ik hiermee Telefonie verlies, maar dat zullen we toch niet gebruiken. In al die tijd nog nooit gebruik van gemaakt en zie het ook niet snel gebeuren.
Waarom zou je zelf een mediaconverter nodig hebben? Bij KPN wordt er al een MC op de glasvezelaansluiting (FTU) geklikt. Vanaf dat moment zou jij de verbinding willen overnemen. Je eigen MC voegt niks toe en is hier ook nog eens niet aan te sluiten omdat je dan een speciale kap op de FTU nodig hebt (die je niet zelf kan kopen).
Zelfde geldt voor die tweede Edgerouter. Daar moet de glasvezel direct in en dat kan dus ookniet zelf.

Voor wie meeleest: het is een nieuwbouwwoning en dus een nieuwe FTU van Reggefiber. Zonder speciale patchkap is het niet mogelijk zelf een patchkabel aan te sluiten. Niet op een eigen MC en niet op een eigen SFP router. Die patchkap is niet te koop voor particulieren maar wordt wel ingezet door XS4all, Tweak en T-Mobile.

Dus laat KPN de MC op je FTU zetten en ga vanaf daar verder met je eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Barre73 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:35:
[...]

Waarom zou je zelf een mediaconverter nodig hebben? Bij KPN wordt er al een MC op de glasvezelaansluiting (FTU) geklikt. Vanaf dat moment zou jij de verbinding willen overnemen. Je eigen MC voegt niks toe en is hier ook nog eens niet aan te sluiten omdat je dan een speciale kap op de FTU nodig hebt (die je niet zelf kan kopen).
Zelfde geldt voor die tweede Edgerouter. Daar moet de glasvezel direct in en dat kan dus ookniet zelf.

Voor wie meeleest: het is een nieuwbouwwoning en dus een nieuwe FTU van Reggefiber. Zonder speciale patchkap is het niet mogelijk zelf een patchkabel aan te sluiten. Niet op een eigen MC en niet op een eigen SFP router. Die patchkap is niet te koop voor particulieren maar wordt wel ingezet door XS4all, Tweak en T-Mobile.

Dus laat KPN de MC op je FTU zetten en ga vanaf daar verder met je eigen apparatuur.
Ah natuurlijk, ik ben VF Thuis gewend waarbij de modem een glas kabeltje via sfp module slikt en je dus eerst van glas naar utp moet

Hier kan ik dus gewoon een geschikte router achter hangen met UTP en vanaf daar verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rubman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:05:
[...]

Ah natuurlijk, ik ben VF Thuis gewend waarbij de modem een glas kabeltje via sfp module slikt en je dus eerst van glas naar utp moet

Hier kan ik dus gewoon een geschikte router achter hangen met UTP en vanaf daar verdelen.
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Poe, wat een gedoe.
Ntu dat kpn leverde was de foute, kreeg een andere met een ombouwset.
Nam de cat 6 rode kabel mee, plaatst cat 5e terug 8)7
Maar goed.
Eerst kreeg de monteur "geen licht".
Vezel kwam volgens hem niet genoeg omhoog. Vervolgens ging hij met een schroevendraaier aan de slag en sloopte de pigtail. 2 uur later kwam iemand van RF langs om opnieuw te lassen. Eerste las was niet goed, weer moeten lassen en vezel ook ingekort.
Bleek er geen signaal op te zitten.
Naar de pop geweest. Heeft volgens hem toen een 500mb patch gedaan als ik het niet verkeerd begreep.
De kpn monteur belde ook even om te vragen en komt morgen weer langs. Ook volgens hem was een 500mb patch meer dan voldoende omdat de tv "maar 4mb" gebruikt.
Heb ik het verkeerd of doen ze normaliter een 1gb patch?
Sorry als ik de verkeerde termen gebruik, zoveel gelezen en zoveel gehoord dat ik door de bomen de bos niet meer zie.

[ Voor 8% gewijzigd door BasGit op 06-03-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Je krijgt of een 100mb gbic of een 1000mb gbic nog nooit van een 500mb gbic gehoord.

Cat5e is meer dan voldoende die doet oom met gemakt 1000mb.

4mb is sd voor hd ben je 12mb per tuner nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14
BasGit schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:43:
Poe, wat een gedoe.
Ntu dat kpn leverde was de foute, kreeg een andere met een ombouwset.
Nam de cat 6 rode kabel mee, plaatst cat 5e terug 8)7
Maar goed.
Eerst kreeg de monteur "geen licht".
Vezel kwam volgens hem niet genoeg omhoog. Vervolgens ging hij met een schroevendraaier aan de slag en sloopte de pigtail. 2 uur later kwam iemand van RF langs om opnieuw te lassen. Eerste las was niet goed, weer moeten lassen en vezel ook ingekort.
Bleek er geen signaal op te zitten.
Naar de pop geweest. Heeft volgens hem toen een 500mb patch gedaan als ik het niet verkeerd begreep.
De kpn monteur belde ook even om te vragen en komt morgen weer langs. Ook volgens hem was een 500mb patch meer dan voldoende omdat de tv "maar 4mb" gebruikt.
Heb ik het verkeerd of doen ze normaliter een 1gb patch?
Sorry als ik de verkeerde termen gebruik, zoveel gelezen en zoveel gehoord dat ik door de bomen de bos niet meer zie.
Je weet, dat als Murphy langs komt bij KPN hij niet één keer toeslaat, maar meestal meerdere keren!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Jan-man schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:26:
Je krijgt of een 100mb gbic of een 1000mb gbic nog nooit van een 500mb gbic gehoord.

Cat5e is meer dan voldoende die doet oom met gemakt 1000mb.

4mb is sd voor hd ben je 12mb per tuner nodig.
Ja ik vatte het ook niet meer, zelf ook nooit gehoord over de 500. Ik meldde de monteur dat ik een 500 aansluiting heb ( voor het geval hij het niet wist en mij aansloot op 100 ), en vroeg dus of hij aansluit op de 1gb, waarop hij zei dat ik 500 heb en dus aansluit op 500 en iets over kleurcodes bij de pop. Zal wel kloppen.
roches schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Je weet, dat als Murphy langs komt bij KPN hij niet één keer toeslaat, maar meestal meerdere keren!!! 8)
Weet niet wie Murphy is haha maar idd, sloeg meerdere malen toe.
Gelukkig waren beide monteurs wel toffe venten, ( iets te tof, want de hond rende hem achteraan |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd af en toe een groene circel die rondjes draait (een loading cirkel) tijdens het tv kijken via se setupbox.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Misschien een domme vraag maar is IGMP snooping hetzelfde (eventueel in combinatie met IGMP MRouter) als een IGMP Proxy draaien (Gebruik een Cisco SG200-08 switch waar van uit alles het "huis" in gaat), ik denk zelf van niet, maar ik zit met een performance dingetje op mijn netwerk en ben niet goed bekend met het gebruik van VLAN's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
TheCricketer25 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:33:
Misschien een domme vraag maar is IGMP snooping hetzelfde (eventueel in combinatie met IGMP MRouter) als een IGMP Proxy draaien (Gebruik een Cisco SG200-08 switch waar van uit alles het "huis" in gaat), ik denk zelf van niet, maar ik zit met een performance dingetje op mijn netwerk en ben niet goed bekend met het gebruik van VLAN's.
Igmp snooping en proxy zijn 2 verschillende dingen. Snooping zit op switch en zorgt er voor dat de multicast stream (iptv) alleen over poort gaat waar de STB in zit en proxy draait op de router en zorgt er voor dat alle STB's in huis kunnnen communiceren met de juiste iptv vlan en systemen van kpn.

Als je een switch zonder igmp snooping gebruikt stuurt de switch de iptv stream naar alle apparaten op je netwerk (multicast storm) en ervaar je problemen met WiFi en een traag netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17

nexhil

BAM!

Heeft 1 van jullie de FTU wel eens laten verplaatsen? Ik heb hem nu in de woonkamer, Maar zou hem nu graag in de meterkast hebben. (toentertijd gedaan omdat ik geen stroom in de meterkast had, was waarschijnlijk goedkoper geweest om dat toen gelijk aan te laten leggen maar goed :'( )
xbeam schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:14:
Ik krijg de laatste tijd af en toe een groene circel die rondjes draait (een loading cirkel) tijdens het tv kijken via se setupbox.
Wij ook, maar eigenlijk alleen met 'begin gemist' programma's

[ Voor 35% gewijzigd door nexhil op 07-03-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
nexhil schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:19:
Heeft 1 van jullie de FTU wel eens laten verplaatsen? Ik heb hem nu in de woonkamer, Maar zou hem nu graag in de meterkast hebben. (toentertijd gedaan omdat ik geen stroom in de meterkast had, was waarschijnlijk goedkoper geweest om dat toen gelijk aan te laten leggen maar goed :'( )
http://kpn-customer.custh...-verplaatsen-van-een-isra

Kijk hier even.. Zit waarschijnlijk ook kosten aan.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man

[...]
Kosten verplaatsen ftu zijn €350 incl btw tot 15 meter dacht ik. Zijn vaste prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:17

nexhil

BAM!

Thanks! Had die pagina al gevonden maar nergens stond een kosten indicatie.
Jan-man schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Kosten verplaatsen ftu zijn €350 incl btw tot 15 meter dacht ik. Zijn vaste prijzen.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( HOLY FUCK.
Even kijken of het vrouw dat waard is om geen kabels over de vloer te hebben >:)

[ Voor 34% gewijzigd door nexhil op 07-03-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FTU zit in WCD toch? Als je daar zo'n powerline adapter in doet dan kan je die weer oppakken in de MEterkast.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:57:
FTU zit in WCD toch? Als je daar zo'n powerline adapter in doet dan kan je die weer oppakken in de MEterkast.
De FTU is de grondplaat waarop de glasvezel binnenkomt. Die zit niet in een WCD. De NT zit daarop geklikt. Jouw idee om dan de verbinding van NT in de woonkamer naar de Experiabox in de meterkast met een powerline te doen is tricky gezien de onvoorspelbaarheid van die verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

was ook maar een idee. Moet zeggen dat mijn powerline setje al jaren probleemloos werkt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:21:
was ook maar een idee. Moet zeggen dat mijn powerline setje al jaren probleemloos werkt.
Maar is dat een powerline verbinding tussen NT en experiabox? Of tussen experiabox en een randapparaat (TV decoder, of computer of zo) ?

Want dat maakt nogal verschil namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 02-09 08:40
Afgelopen vrijdag wederom een positieve ervaring met KPN. Ik had het alles-in-1 pakket aangeschaft en laten aansluiten door de monteur afgelopen vrijdag terwijl ik zelf lekker op vakantie was en mijn ouders thuis waren.

Toen ik zaterdag terug kwam waren alle televisies goed ingesteld (incl. code voor afstandbediening zodat die multifunctioneel is), werkte de vaste telefoonlijn en na een kleine her-configuratie van mijn R7000 werkte ook mijn internet weer als vanouds. Zeer tevreden over de aangeboden service door de jaren heen van KPN, de voordelen die ik nu ontvang i.c.m. KPN Compleet, de snelheid van de tv-ontvangers en de goed werkende internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Zijn er nog meer mensen die de gele ethernet kabel niet meekregen met de (gratis) switch?
Staat in de handleiding dat er een ethernet kabel meegeleverd zou zijn, maar zit er toch echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:33

Zyron

BWRAAAAP

Na louter positieve ervaringen en blijdschap met KPN is mijn relatie aardig bekoeld.

Ik woonde tot begin december in een woning waarin ik Alles-in-1 afnam van KPN. Glasvezel werkte echt top, was heel erg blij. Echter, in mijn nieuwe woning is geen glasvezel beschikbaar, waardoor ik genoodzaakt was over te stappen naar een 'regulier' abonnement. Alles leek goed geregeld bij de verhuizing. Ik had keurig de beschikking over een werkende verbinding vanaf dag 1: op dat moment nam ik het Instap-abonnement af met een verhoging naar 100/10. Dat zou ik volgens KPN niet kunnen halen, maar wel +- 60mbit. Prima, betaal ik met alle liefde een paar euro extra voor.

Op de dag van installatie was ik zelf niet thuis, mijn vriendin wel. Alles werkte prima op dat moment, alleen de snelheid was nog ondermaats: 22mbit. Volgens de monteur zou dit aan het einde van de dag beter worden.

Dat bleek niet zo te zijn. Na een twee maanden over en weer klooien met de webcare kwam het erop neer dat er geen pairbonding in mijn huis lag. Dat is vorige week maandag eindelijk gerealiseerd: ik zou nu ong 65 mbit moeten kunnen halen en het teveel betaalde bedrag zou over de afgelopen drie maanden worden verrekend. Top!

Maar: met pairbonding haal ik ook slechts 35mbit. Er is nogmaals een monteur geweest die alles heeft doorgemeten, binnenshuis en buitenshuis, maar hoger dan dat wordt het niet. De klantenservice vertelde mij vanmiddag dat ook de andere mensen in de straat niet meer dan 35 mbit konden behalen. Ofwel: KPN schetst 70mbit voor, maar kan slechts de helft leveren. Daar ben ik niet bepaald tevreden over.

Om die reden nam ik weer contact op met de webcare, want ik twijfel serieus om over te stappen. Echter, in MijnKPN zie ik staan: einddatum contract: 04-12-2017. Wat blijkt: toen ik verhuisde is automatisch mijn contract met een periode van twaalf maanden verlengd, omdat ik andere producten af ben gaan nemen. Ja, nogal wiedes, want ik kon geen glasvezel krijgen in mijn nieuwe huis.

Gevolg is dat ik tot december van dit jaar vast zit aan een loze belofte. Dat wordt een uitgebreide brief richting klantenservice..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BasGit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:35:
Zijn er nog meer mensen die de gele ethernet kabel niet meekregen met de (gratis) switch?
Staat in de handleiding dat er een ethernet kabel meegeleverd zou zijn, maar zit er toch echt niet in.
Die zat er hier ook niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
BasGit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:35:
Worden niet meer meegeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online

[...]

Wij ook, maar eigenlijk alleen met 'begin gemist' programma's
Daar ga ik eens op letten. Ik ziet het wel eens voorbij komen en dan krijg ik van vrouw lief weer op me kop dat ik niet aan het netwerkt moet zitten;-). Maar of ze dan begin gemist kijkt zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Ik zit de laatste tijd met een vreemd probleem en weet even niet waar ik het zoeken moet.
Wij hebben 2 STB's thuis, en als er 1 aanstaat is er niets aan de hand, echter zodra de 2e aangaat komen de problemen.
Na zo'n minuut of 5 krijgen beide STB's de melding zender niet beschikbaar, zappen werkt maar de melding komt uiteindelijk weer terug. :X

Situatie;

NTU => EdgeRouter Lite => Unifi US-8 (ook getest met een Zyxel GS1900-24) => Iedere STB eigen aansluiting

Heb al meerdere malen mijn config vergeleken met wat hier op het forum staat.
Daarbij ook een F.Reset uitgevoerd op de ERL en alles van scratch ingesteld via netwerkje.com en ook via kriegsman.io. Quickleave aan of uit maakt ook niets uit.. 8)7

Iemand een idee wat er fout gaat?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to internal"
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 21 {
            action accept
            description ICMP
            log disable
            protocol icmp
        }
    }
    options {
        mss-clamp {
            mss 1412
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        description "Internet (PPPoE)"
        duplex auto
        mtu 1508
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description TV
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "Internet VLAN"
            pppoe 1 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                mtu 1492
                name-server auto
                password kpn
                user-id knip@direct-adsl
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        description "Interne LAN"
        duplex auto
        speed auto
        vif 100 {
            address 192.168.100.1/24
            description "Gast VLAN"
        }
    }
    ethernet eth2 {
        address 192.168.2.1/24
        description LAN2
        disable
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
port-forward {
    auto-firewall enable
    hairpin-nat enable
    lan-interface eth1
    }
    wan-interface pppoe1
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.207.64.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN1 {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 192.168.1.199
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.110 {
                    stop 192.168.1.150
                }
 knip static leases
                }
                subnet-parameters "option vendor-class-identifier "IPTV_RG ";"
                subnet-parameters "option broadcast-address 192.168.1.255;"
                unifi-controller 192.168.1.2
            }
        }
        shared-network-name gast {
            authoritative disable
            subnet 192.168.100.0/24 {
                default-router 192.168.100.1
                dns-server 192.168.100.1
                lease 86400
                start 192.168.100.2 {
                    stop 192.168.100.50
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            listen-on eth2
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5009 {
            description ITV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "masquerade for WAN"
            log disable
            outbound-interface pppoe1
            protocol all
            type masquerade
        }
    }

}
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user X {
            authentication {
                encrypted-password $X
                plaintext-password ""
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
        ipv6 {
            forwarding enable
            pppoe enable
        }
    }

syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
        host 192.168.1.199 {
            facility all {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi disable
        export disable
    }
}

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
DutchCrownNL schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:23:
Ik zit de laatste tijd met een vreemd probleem en weet even niet waar ik het zoeken moet.
Wij hebben 2 STB's thuis, en als er 1 aanstaat is er niets aan de hand, echter zodra de 2e aangaat komen de problemen.
Na zo'n minuut of 5 krijgen beide STB's de melding zender niet beschikbaar, zappen werkt maar de melding komt uiteindelijk weer terug. :X
Wat precies het probleem is met je setup kan ik je niet vertellen want ik heb geen ervaring met Unify routers/switches. Ik kan wel vertellen waar je kan beginnen met zoeken: IGMP (multicast). Mogelijk is je IGMP proxy niet helemaal goed geconfigureerd. Semi-random wegvallen van streams is hier meestal een symptoom van.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 08-03-2017 11:33 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Met heel veel dank aan @sl1000 (voor de config en zijn handleiding, werkt mijn nieuwe set up nu!

De setup ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  NTU
   |
Netgear R7800 - ExperiaBox
   |
Zyxel GS1900
   |
Internet/IPTV

De R7800 heeft LEDE er op staan en daar zit alle configuratie in. Heb voor de zekerheid op de GS1900 ook IGMP Snooping ingesteld, n.a.v. deze post.

Enige wat ik nu nog heb is dat de Wifi niet heel snel is (wat een beetje gek is), maar goed, dat zal ook wel een keer opgelost worden :-)

Ben nog even bezig om dit alles op te schrijven, zodat anderen daar misschien ook wat aan hebben.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountain337
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09-2024
Het lijkt er op dat er iets aan KPN kant is gewijzigd want ik ervaar dezelfde problemen zoals als je netjes meldt. Ik heb maanden geen problemen gehad en nu loop ik tegen delfde dingen aan. Ik heb nu tijdelijk het XS4ALL modem van stal gehaald als een tijdelijke oplossing.

Situatie;

NTU => EdgeRouter Lite => Unifi US-8 (ook getest met een Zyxel GS1900-24) => Iedere STB eigen aansluiting

Daarbij ook een F.Reset uitgevoerd op de ERL en alles van scratch ingesteld via netwerkje.com en ook via kriegsman.io. Quickleave aan of uit maakt ook niets uit.. 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 21 {
            action accept
            description ICMP
            log disable
            protocol icmp
        }
    }
    options {
        mss-clamp {
            mss 1412
        }
    }
    send-redirects enable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        duplex auto
        mtu 1508
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description TV
            dhcp-options {
                default-route no-update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            pppoe 1 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                mtu 1492
                name-server auto
                password kpn
                user-id knip@direct-adsl
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        duplex auto
        speed auto
        vif 100 {
            address 192.168.100.1/24
            description "Gast VLAN"
        }
    }
    ethernet eth2 {
        address 192.168.2.1/24
        description LAN2
        disable
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
port-forward {
    auto-firewall enable
    hairpin-nat enable
    lan-interface eth1
    }
    wan-interface pppoe1
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.207.64.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                dns-server 192.168.1.199
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.110 {
                    stop 192.168.1.150
                }
 knip static leases
                }
            }
        }
            authoritative disable
                dns-server 192.168.100.1
                lease 86400
                start 192.168.100.2 {
                    stop 192.168.100.50
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            listen-on eth2
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5009 {
            description ITV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
    }

}
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user X {
            authentication {
                encrypted-password $X
                plaintext-password ""
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        }
        }
        }
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
        ipv6 {
            forwarding enable
            pppoe enable
        }
    }

syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
        host 192.168.1.199 {
            facility all {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi disable
        export disable
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cld
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03-2023

Cld

Heb op dit moment Glasvezel bij KPN en een ExperiaBox v7. Kan je die inruilen voor een v10? Is dat een vooruitgang?

Heb op dit moment wat performance problemen wanner er veel apparaten op zitten, PPS en Latency is meestal prima.
Maar om een of andere reden choke'd het alleen op TCP verkeer en doet er soms >30 seconden over om een verbindingen te openen. (Daarnaast werkt UPNP 'soms')

Ik weet niet of KPN dat als 'kapot' gaat beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
ShadowLord schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Wat precies het probleem is met je setup kan ik je niet vertellen want ik heb geen ervaring met Unify routers/switches. Ik kan wel vertellen waar je kan beginnen met zoeken: IGMP (multicast). Mogelijk is je IGMP proxy niet helemaal goed geconfigureerd. Semi-random wegvallen van streams is hier meestal een symptoom van.
Hmm dat dacht ik ook inderdaad. Zover ik weet, en kan zien, lijkt dat goed te staan.
Zal hier nog even verder induiken!
mountain337 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:12:
Het lijkt er op dat er iets aan KPN kant is gewijzigd want ik ervaar dezelfde problemen zoals als je netjes meldt. Ik heb maanden geen problemen gehad en nu loop ik tegen delfde dingen aan. Ik heb nu tijdelijk het XS4ALL modem van stal gehaald als een tijdelijke oplossing.

[...]
Oke, dacht dat het aan mij lag.
Is jouw config, vergelijkbaar of het zelfde als die van mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Cld schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:54:
Heb op dit moment Glasvezel bij KPN en een ExperiaBox v7. Kan je die inruilen voor een v10? Is dat een vooruitgang?

Heb op dit moment wat performance problemen wanner er veel apparaten op zitten, PPS en Latency is meestal prima.
Maar om een of andere reden choke'd het alleen op TCP verkeer en doet er soms >30 seconden over om een verbindingen te openen. (Daarnaast werkt UPNP 'soms')

Ik weet niet of KPN dat als 'kapot' gaat beschouwen.
Even zeggen dat ie verkleurd en warm wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Ben.Hahlen schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:49:
Met heel veel dank aan @sl1000 (voor de config en zijn handleiding, werkt mijn nieuwe set up nu!

De setup ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  NTU
   |
Netgear R7800 - ExperiaBox
   |
Zyxel GS1900
   |
Internet/IPTV

De R7800 heeft LEDE er op staan en daar zit alle configuratie in. Heb voor de zekerheid op de GS1900 ook IGMP Snooping ingesteld, n.a.v. deze post.

Enige wat ik nu nog heb is dat de Wifi niet heel snel is (wat een beetje gek is), maar goed, dat zal ook wel een keer opgelost worden :-)

Ben nog even bezig om dit alles op te schrijven, zodat anderen daar misschien ook wat aan hebben.
Netjes. Helaas is het wifi probleem niet gek met Lede/dd-wrt, je moet even checken of de hardware acceleratie ingeschakeld is. Anders kan het zijn dat het een generieke driver is die niet alles van jouw draadloze chipset ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
xh3adshotx schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:50:
[...]

Netjes. Helaas is het wifi probleem niet gek met Lede/dd-wrt, je moet even checken of de hardware acceleratie ingeschakeld is. Anders kan het zijn dat het een generieke driver is die niet alles van jouw draadloze chipset ondersteund.
Het leek overigens gisteravond ook wel beter te zijn, dus misschien moest ie nog even warm worden :)

Waar kan ik checken of hardware accelaratie aanstaat?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
Ben.Hahlen schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Het leek overigens gisteravond ook wel beter te zijn, dus misschien moest ie nog even warm worden :)

Waar kan ik checken of hardware accelaratie aanstaat?
Ja, ben ik ook wel benieuwd naar ;)

De R7800 gebruikt de opensource implementatie van de ath10k driver.
(nog) niet zoveel gebruikt als de ath9k, maar er zit véél leven in de ontwikkeling, en er is brede support.
Performance testen bij de R7800s die ik heb neergezet zijn goed te noemen.

Ontwikkeling voor de R7800 in het algemeen is nog niet voltooid, Er zijn wat ruwe kantjes hier en daar, maar ik ben me niet bewust van issues die een slechte wifi performance geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
sl1000 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:30:
[...]

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar ;)

De R7800 gebruikt de opensource implementatie van de ath10k driver.
(nog) niet zoveel gebruikt als de ath9k, maar er zit véél leven in de ontwikkeling, en er is brede support.
Performance testen bij de R7800s die ik heb neergezet zijn goed te noemen.

Ontwikkeling voor de R7800 in het algemeen is nog niet voltooid, Er zijn wat ruwe kantjes hier en daar, maar ik ben me niet bewust van issues die een slechte wifi performance geven.
Volgens mij is er niet direct één manier om het te testen maar ik ben niet super bekend met Lede/OpenWRT. Ik zou verwachten dat het ergens op een wiki pagina gemeld word, kan het zo snel alleen niet vinden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik heb sinds kort ook een Experiabox V10, deze heeft standaard het interne IP adres: 192.168.2.254
Nu zie ik met een netwerkscanner dat 192.168.2.253 ook bezet wordt door de Experiabox, weet iemand waarom dit is (welke service hierop draait)?

192.168.2.253 MAC Adres EXB 2 ms 192.168.2.253
192.168.2.254 MAC Adres EXB 1 ms mijnmodem.kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Romulus schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:09:
Ik heb sinds kort ook een Experiabox V10, deze heeft standaard het interne IP adres: 192.168.2.254
Nu zie ik met een netwerkscanner dat 192.168.2.253 ook bezet wordt door de Experiabox, weet iemand waarom dit is (welke service hierop draait)?

De h220n, en andere Experiaboxen hadden dit ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou iemand met de juiste knopjes bij KPN of Reggefiber willen kijken wat er bij het appartementencomplex 7542LP aan de hand is?

Een van mijn tantes vroeg een KPN AiO abo aan met automatisch opzeggen Ziggo omdat glasvezel een optie zou zijn volgens KPN.

De KPN monteur werd zonder bericht afgezegd omdat er toch geen glasvezel blijkt te liggen, terwijl er eerst werd gezegd van wel en postcodechecks beweren ook van wel.
Mijn tante had ze nog gewaarschuwd dat er in het appartement zelf geen FTU te vinden was.

Ondertussen was het Ziggo abo al stopgezet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raven schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:21:
Zou iemand met de juiste knopjes bij KPN of Reggefiber willen kijken wat er bij het appartementencomplex 7542LP aan de hand is?

Een van mijn tantes vroeg een KPN AiO abo aan met automatisch opzeggen Ziggo omdat glasvezel een optie zou zijn volgens KPN.

De KPN monteur werd zonder bericht afgezegd omdat er toch geen glasvezel blijkt te liggen, terwijl er eerst werd gezegd van wel en postcodechecks beweren ook van wel.
Mijn tante had ze nog gewaarschuwd dat er in het appartement zelf geen FTU te vinden was.

Ik stuur je straks wel een PB. Reggefiber database ligt plat momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
mountain337 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:12:

[...]
Ben even wezen stoeien maar krijg het Routed niet werkend met 2 STB's.
Heb ze nu maar in Bridged Mode gezet door ze direct op VLAN4 te hangen.
Wat mij wel opviel is dat de standaard gateway (next-hop), die je ziet in Bridged Mode, anders is dan wat was ingesteld.
Ingesteld (routed): 10.207.64.1 en Bridged: 10.207.96.1
Ook het scriptje lijkt deze niet op te pakken 8)7
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

Nu alleen geen zin om dat te testen, heb beide stb's nu 10 min aan en ze blijven het doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Romulus schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:09:

Dat is volgens mij de ingebouwde FTP server (daarom kan ik geen poort 21 gebruiken voor mijn eigen Synology FTP server) ook al staat die uit. Dat adres blijft hij gebruiken. (v9)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-05-2023
DutchCrownNL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:04:
[...]

Ben even wezen stoeien maar krijg het Routed niet werkend met 2 STB's.
Heb ze nu maar in Bridged Mode gezet door ze direct op VLAN4 te hangen.
Wat mij wel opviel is dat de standaard gateway (next-hop), die je ziet in Bridged Mode, anders is dan wat was ingesteld.
Ingesteld (routed): 10.207.64.1 en Bridged: 10.207.96.1
Ook het scriptje lijkt deze niet op te pakken 8)7
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

Nu alleen geen zin om dat te testen, heb beide stb's nu 10 min aan en ze blijven het doen :z
Is dit met een edgerouter ?
Zoja ik doe het op een andere manier, ik lees het bestand wat in /var/run terecht komt en heb daar een scripts op gebaseerd hier een snip uit het scripts:

r_ip=$(cat /var/run/dhclient_eth4.4_lease | grep new_routers | cut -d"'" -f2 );

Gehele script nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
velderkamp schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Is dit met een edgerouter ?
Zoja ik doe het op een andere manier, ik lees het bestand wat in /var/run terecht komt en heb daar een scripts op gebaseerd hier een snip uit het scripts:

Gehele script nodig?
Ja dit is met de ERL3.
Als je je script kan delen graag, kan ik het altijd even uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:56

Situatie;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        rule 10 {
            action accept
            state {
                established enable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            state {
                invalid enable
            }
        }
        rule 21 {
            action accept
            description ICMP
            log disable
            protocol icmp
        }
    }
    options {
        mss-clamp {
            mss 1412
        }
    }
    send-redirects enable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        duplex auto
        mtu 1508
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description TV
            dhcp-options {
                default-route no-update
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            pppoe 1 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                mtu 1492
                name-server auto
                password kpn
                user-id knip@direct-adsl
            }
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.1.1/24
        duplex auto
        speed auto
        vif 100 {
            address 192.168.100.1/24
            description "Gast VLAN"
        }
    }
    ethernet eth2 {
        address 192.168.2.1/24
        description LAN2
        disable
        duplex auto
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
port-forward {
    auto-firewall enable
    hairpin-nat enable
    lan-interface eth1
    }
    wan-interface pppoe1
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.207.64.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                dns-server 192.168.1.199
                dns-server 192.168.1.1
                lease 86400
                start 192.168.1.110 {
                    stop 192.168.1.150
                }
 knip static leases
                }
            }
        }
            authoritative disable
                dns-server 192.168.100.1
                lease 86400
                start 192.168.100.2 {
                    stop 192.168.100.50
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            listen-on eth2
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5009 {
            description ITV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            log disable
            protocol all
            type masquerade
        }
    }

}
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user X {
            authentication {
                encrypted-password $X
                plaintext-password ""
            }
            level admin
        }
    }
    ntp {
        }
        }
        }
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
        ipv6 {
            forwarding enable
            pppoe enable
        }
    }

syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
        host 192.168.1.199 {
            facility all {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi disable
        export disable
    }
}
Deze link heeft mij geholpen:

http://www.pimwiddershove...uter-lite-lessons-learned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Of misschien de lessons learned part 2: http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
angerfist-yentl schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Dat is volgens mij de ingebouwde FTP server (daarom kan ik geen poort 21 gebruiken voor mijn eigen Synology FTP server) ook al staat die uit. Dat adres blijft hij gebruiken. (v9)
Dat heeft er volgensmij niets mee te maken. Die FTP Server van de V9 draait lokaal. En op een andere host kan je gewoon FTP draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
DutchCrownNL schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:52:
[...]

Ja dit is met de ERL3.
Als je je script kan delen graag, kan ik het altijd even uitproberen :)
Hieronder het scritp en daaronder de task scheduler die bij mij elke 5 min checkt of de route goed staat.
Vergeet niet de interface goed te zetten wat bij mij eth4.4 is zal bij ieder anders kunnen zijn.
cat /config/scripts/update_iptv.sh
#!/bin/bash
network="213.75.112.0/21"
log="/tmp/iptv.log"
echo `date` > $log
# Lokaal inet adres achterhalen
inet_addr=$(/sbin/ifconfig eth4.4 | grep 'inet addr:' | cut -d':' -f2 | cut -d' ' -f1);

if [ "$inet_addr" ]; then
echo "Verbinding met KPN iTV ($inet_addr)" >> $log
# remote router adres achterhalen
if [ "$r_ip" ]; then
echo -n "Router $r_ip, routering checken... " >> $log
iproute=$(ip route | grep $network);
ip_gateway=$(ip route | grep $network | cut -d' ' -f3);
if [ "$iproute" ]; then
# Route aanwezig controleren
if [ "$ip_gateway" != "$r_ip" ]; then
ip route del $network
ip route add $network via $r_ip
echo "Aangepast" >> $log
else
echo "In orde" >> $log
fi
else
# Route niet aanwezig
ip route add $network via $r_ip
echo "Toegevoegd" >> $log
fi
else
echo "Geen router gevonden, kan niet voltooien" >> $log
fi

else
echo "Fout geen aktieve verbinding" >> $log
fi
--- CRONTAB
task-scheduler {
task UpdateIPTV {
executable {
path /config/scripts/update_iptv.sh
}
interval 5m
}
}
IPTV log bestand
cat /tmp/iptv.log
Sun Mar 12 10:05:01 CET 2017
Verbinding met KPN iTV (10.87.250.91)
Router 10.87.248.1, routering checken... In orde
Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:25

angerfist-yentl

vake bei te bange!

RobinF schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:34:
[...]

Dat heeft er volgens mij niets mee te maken. Die FTP Server van de V9 draait lokaal. En op een andere host kan je gewoon FTP draaien
Als ik poort 21 naar mijn Synology forward dan kan ik er geen gebruik van maken.

192.168.2.253 is bij mij de FTP server van de V9 die op poort 21 werkt. Ik draai dan ook prima een FTP server op mijn nas alleen niet op poort 21 omdat dit niet beschikbaar is

Krijg ook error als ik de Synology zelf de poort probeert te openen via UPnP dat deze niet beschikbaar is. (BEZET) Ik draai verder geen FTP servers en als ik mijn eigen router gebruik in plaats van de (dichtgetimmerde) V9 dan werkt poort 21 perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door angerfist-yentl op 12-03-2017 16:08 ]

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinF schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:21:
[...]
Even zeggen dat ie verkleurd en warm wordt
Of:
"Er komt donkere rook uit de box, maar dat kan toch geen kwaad??" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:26
:( Fraude dus.

[ Voor 12% gewijzigd door janbal op 13-03-2017 11:38 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
angerfist-yentl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Als ik poort 21 naar mijn Synology forward dan kan ik er geen gebruik van maken.

192.168.2.253 is bij mij de FTP server van de V9 die op poort 21 werkt. Ik draai dan ook prima een FTP server op mijn nas alleen niet op poort 21 omdat dit niet beschikbaar is

Krijg ook error als ik de Synology zelf de poort probeert te openen via UPnP dat deze niet beschikbaar is. (BEZET) Ik draai verder geen FTP servers en als ik mijn eigen router gebruik in plaats van de (dichtgetimmerde) V9 dan werkt poort 21 perfect.
Dat komt alleen maar omdat poort 21, 23, 80 en 443 in iptables geblokkeerd worden vanaf de WAN interface. Het maakt ook helemaal niet uit voor poort forwarding dat er lokale services draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Met overstapservice kan dat niet zomaar gebeuren toch? Was mij verteld door Ziggo iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cartman! schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Met overstapservice kan dat niet zomaar gebeuren toch? Was mij verteld door Ziggo iig.
Blijkbaar wel dus, ze heeft een nieuw contract bij Ziggo aan moeten vragen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
velderkamp schreef op zondag 12 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Hieronder het scritp en daaronder de task scheduler die bij mij elke 5 min checkt of de route goed staat.
Vergeet niet de interface goed te zetten wat bij mij eth4.4 is zal bij ieder anders kunnen zijn.

[...]

--- CRONTAB

[...]

IPTV log bestand

[...]

Hoop dat je er wat aan hebt.
Geprobeerd maar lijkt nog niet echt te willen werken.
Nog het zelfde probleem 8)7 Anyway, ik laat het even rusten, wellicht dat ik er nu gewoon overheen kijk.
TV werkt nu immers, via Bridged Mode wel te verstaan :X
Yup die had ik al gezien, maar kwam ik ook niet echt verder mee helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velderkamp
DutchCrownNL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:29:
[...]

Nog het zelfde probleem 8)7 Anyway, ik laat het even rusten, wellicht dat ik er nu gewoon overheen kijk.

[...]

[...]

Heb je ook de static route verwijderd, kijk eens via "ip route" hoe de routes staan wellicht dat daar iets fout gaat.

In het begin had ik ook problemen met de igmp proxy welke de 0.0.0.0 niet goed accepteerde hieronder mijn configuratie welke bij mij prima werkt zonder problemen:

show protocols igmp-proxy
interface eth4.4 {
alt-subnet 213.75.0.0/16
role upstream
threshold 1
}
interface switch0.4 {
role downstream
threshold 1
}

[ Voor 24% gewijzigd door velderkamp op 14-03-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Ik dacht dat ik hier ergens een site voorbij had zien komen waar je de echte status van de glasvezel kunt checken (of hij er al ligt en welke snelheid etc.), kan hem alleen niet meer terugvinden. Weet iemand die site nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvbal79 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:53:
Ik dacht dat ik hier ergens een site voorbij had zien komen waar je de echte status van de glasvezel kunt checken (of hij er al ligt en welke snelheid etc.), kan hem alleen niet meer terugvinden. Weet iemand die site nog?
Ik denk dat je deze bedoelt?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Maar daar zie je niet de echte status van de glasvezel. Dus of deze ooit bij de gevel is ingegraven of afgemonteerd in huis: in beide gevallen zie je "beschikbaar".

Wel kan je daar zien of er max 100 of max 500 beschikbaar is bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Barre73 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat je deze bedoelt?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Maar daar zie je niet de echte status van de glasvezel. Dus of deze ooit bij de gevel is ingegraven of afgemonteerd in huis: in beide gevallen zie je "beschikbaar".

Wel kan je daar zien of er max 100 of max 500 beschikbaar is bij KPN.
Top dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

meer mensen last van dat de itvonline app opeens niet meer werkt?
(Android smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Rebels schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:23:
meer mensen last van dat de itvonline app opeens niet meer werkt?
(Android smartphone)
Doet het prima hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

2 dagen platgelegen, maar lijkt weer normaal te werken hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
DutchCrownNL schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:29:
[...]

[...]

[...]

Ik heb ook een scriptje gescheduled draaien in mijn ERL.
Die doet e.e.a. echter iets anders;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/vbash

# configured static route target
CUR_IP=$(cat /config/config.boot | grep 213.75.112.0/21 -A1 | grep next-hop | awk '{ print $2}');

# static route target
NEW_IP=$(cat /var/run/dhclient_eth0.4_lease | grep new_routers | awk -F= '{print $2}' | tr -d \');

if [ "$CUR_IP" = "$NEW_IP" ]; then
   echo Addresses the same
   exit 1;
fi

source /opt/vyatta/etc/functions/script-template

configure
delete protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $CUR_IP
set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $NEW_IP
commit
save
exit

restart igmp-proxy

Nadat de routing is geupdate geeft dit script ook een restart-signaal naar de IGMP proxy, tot op heden werkt dit als een zonnetje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 02:26
Heeft er hier iemand ervaring met het verlengen van je alles in 1 contract? De afgelopen jaren kreeg ik weer de korting die je zou krijgen als nieuwe klant. Maar dit jaar was het een ander verhaal, de KPN medewerker gaf aan dat het beleid daarop was aangepast en dat het verlengen niet meer mogelijk zou zijn.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze niets extra konden bieden om mij als klant te houden. Behalve dan op Ziggo sports totaal de eerste drie maanden voor 7,50 ipv 15 euro.

Is het hier wel iemand gelukt om de korting te krijgen dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
TheNiker2 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:20:
Heeft er hier iemand ervaring met het verlengen van je alles in 1 contract? De afgelopen jaren kreeg ik weer de korting die je zou krijgen als nieuwe klant. Maar dit jaar was het een ander verhaal, de KPN medewerker gaf aan dat het beleid daarop was aangepast en dat het verlengen niet meer mogelijk zou zijn.

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze niets extra konden bieden om mij als klant te houden. Behalve dan op Ziggo sports totaal de eerste drie maanden voor 7,50 ipv 15 euro.

Ik heb begin dit jaar mijn contract verlengd en 6 maanden korting gekregen zelfde als een nieuwe klant dus.
Ik blijf dus klant. Wel even bellen met de opzeggingen afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Mijn zoon heeft gister ook de 6 maanden korting gekregen + de 3 maanden ziggo voor 15 euri terwijl zijn abo voor het eerste jaar net was afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
@Cartman! @Raven bij mijn KPN levering maakte ik me ook zorgen over wanneer m'n abo zou in gaan en het antwoord was toen x-aantal weken na oplevermelding van KPN óf zodra je Experiabox online komt. Het probleem voor mij was dat het leveren dus gewoon niet goed gegaan was en dus niet werkte, terwijl ze die termijn niet konden of wilden onderbreken. Omdat ik qua werk behoorlijk afhankelijk ben van internet heb ik Ziggo pas opgezegd toen m'n KPN verbinding werkte, want anders had ik in potentie ook net in de problemen kunnen komen. Heb nu dus een maand dubbel betaald. Vond dit wel een knullige hiaat in het proces - hoewel ze mijn abo geld wel wat gecompenseerd hebben voor alle ellende kan je Ziggo abo in zo'n uitzonderlijk geval wel te vroeg gestopt worden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03

Zojuist gebeld met de opzeglijn, zo konden me slechts 3 maanden korting geven en 3 maanden videoland of film1 voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Ik heb afgelopen week 2 KPN lijnen verlengt met 6 maanden korting :D

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online

Ik kan bij mijn oude contacten bij de leverstraat van KPN ook nog wel een balletje opgooien.
Is het inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

White_Collar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:29:
[...]

Ik kan bij mijn oude contacten bij de leverstraat van KPN ook nog wel een balletje opgooien.
Is het inmiddels opgelost?
Inmiddels is al duidelijk dat er wel glasvezel tot in het appartementencomplex ligt, maar niet tot aan de appartementen zelf omdat de bewoners geen toestemming gegeven zouden hebben. Niemand heeft ooit de vraag gekregen of ze glasvezel wilden.

Inmiddels heeft Ziggo de boel opnieuw aangesloten (met nieuw contract) en KPN heeft het goed verkloot bij mijn tante.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Inmiddels is al duidelijk dat er wel glasvezel tot in het appartementencomplex ligt, maar niet tot aan de appartementen zelf omdat de bewoners geen toestemming gegeven zouden hebben. Niemand heeft ooit de vraag gekregen of ze glasvezel wilden.

Inmiddels heeft Ziggo de boel opnieuw aangesloten (met nieuw contract) en KPN heeft het goed verkloot bij mijn tante.
Het zou ook kunnen dat de pand eigenaar heeft geweigerd omdat er misschien geboord moet worden waar dat niet kon.
Helaas heeft KPN daar weinig over te zeggen. Levering vdsl was niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Het zou ook kunnen dat de pand eigenaar heeft geweigerd omdat er misschien geboord moet worden waar dat niet kon.
Helaas heeft KPN daar weinig over te zeggen. Levering vdsl was niet mogelijk?
@White_Collar Ik heb het voor Raven nagekeken. Waar de missende toestemming destijds wel of niet vandaan komt is nu even niet belangrijk aangezien in beide gevallen de doorlooptijd om toch aan te leggen veel te lang zou worden voor de tante van Raven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
@Barre73 Dat klopt, door loop tijden zijn lang.
Echter wat je waarschijnlijk niet weet is dat kpn een service mogelijkheid hiervoor heeft om dit soort situaties op te vangen namelijk: een Direct online pakket.
Bij vertraging van levering is de policy om uit service een 4g router te sturen met genoeg GB om de tijd te overbruggen inclusief gratis digitenne. Router kan zowel met usb of met wifi vervolgens aangesloten worden aan apparaten.
Apparatuur werkt net zolang tot de glas verbinding in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:28:
@Barre73 Dat klopt, door loop tijden zijn lang.
Echter wat je waarschijnlijk niet weet is dat kpn een service mogelijkheid hiervoor heeft om dit soort situaties op te vangen namelijk: een Direct online pakket.
Bij vertraging van levering is de policy om uit service een 4g router te sturen met genoeg GB om de tijd te overbruggen inclusief gratis digitenne. Router kan zowel met usb of met wifi vervolgens aangesloten worden aan apparaten.
Apparatuur werkt net zolang tot de glas verbinding in de lucht is.
Oh ja, dat weet ik zeker wel.. maar die kans is niet geboden. En bovendien moet er dan wel zicht zijn op een glasvezelaansluiting. En deze is nog wel heel ver weg als je kijkt in de documenten van destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Barre73 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:31:
[...]

Oh ja, dat weet ik zeker wel.. maar die kans is niet geboden. En bovendien moet er dan wel zicht zijn op een glasvezelaansluiting. En deze is nog wel heel ver weg als je kijkt in de documenten van destijds.
With ^, mijn tante kreeg tot het zonder bericht afzeggen van de monteur continu te horen dat het mogelijk zou zijn, ookal had ze gezegd dat er geen glasvezelmodem(houder) te vinden was |:( KPN had zelf dus niet eens door (tot Ziggo door hun al opgezegd was) dat het niet zo simpel was en daar werd dus helemaal niets over verteld...

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 23-03-2017 10:34 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
@Barre73 @Raven Ah okay, Jammer ik dacht even mee om een tijdelijke situatie te maken als je graag haar wil overzetten naar glas.

* White_Collar heeft namelijk de Leverstraat ervan gebouwd met een paar andere collega's en beheer ervan gedaan (A)

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 23-03-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:32:
[...]

With ^, mijn tante kreeg tot het zonder bericht afzeggen van de monteur continu te horen dat het mogelijk zou zijn, ookal had ze gezegd dat er geen glasvezelmodem(houder) te vinden was |:( KPN had zelf dus niet eens door (tot Ziggo door hun al opgezegd was) dat het niet zo simpel was en daar werd dus helemaal niets over verteld...
Maar wat hier allemaal fout ging is belachelijk. Het adres is niet direct orderbaar maar alleen als HBO. Dus er zit officieel helemaal geen order in het KPN systeem en toch is er een monteur aangestuurd. Heel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Waar ik zakelijk veel mee te maken heb is dat ISRA punten een zooitje zijn op locaties én dat op nieuwe locaties standaard geen ISRA punt geleverd wordt. En soms is er dan wel glas, maar weer van een partij die met beperkt aantal partijen leverafspraken heeft. Kost ons echt dagenlang werk om er met alle partijen, waaronder KPN, uit te komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

White_Collar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:34:
@Barre73 @Raven Ah okay, Jammer ik dacht even mee om een tijdelijke situatie te maken als je graag haar wil overzetten naar glas.
Doordat Ziggo door KPN opgezegd was, zit ze daar nu aan een nieuw contract, dus zelfs al wil ze nogmaals met het geblunder van KPN te maken krijgen, dat is door dat nieuwe contract voorlopig niet mogelijk.
Barre73 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Maar wat hier allemaal fout ging is belachelijk. Het adres is niet direct orderbaar maar alleen als HBO. Dus er zit officieel helemaal geen order in het KPN systeem en toch is er een monteur aangestuurd. Heel bijzonder...
Jup, wat een geblunder daar :X

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Barre73 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Heeft de KPN leverstraat een New line type 6 order er ingetrapt IPV HBO opstarten vanuit mip? 8)7
Dat is wel erg onhandig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:43:
[...]

Heeft de KPN leverstraat een New line type 6 order er ingetrapt IPV HBO opstarten vanuit mip? 8)7
Dat is wel erg onhandig |:(
Daar lijkt het wel op maar zover heb ik het niet eens laten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Aan de hand van wat je aangeeft kan het bijna niet anders. Bij NL6 is het alleen maar patchen en daarna een KPN monteur naar klant locatie voor activatie. Erg onhandig en klinkt als een discrepantie tussen twee databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
KPN maakt er bij mij een potje van...

Eind april wordt mijn nieuwe woning opgeleverd. Per 1 mei wil ik van KPN glasvezel daar hebben. Voor mijn werk kan ik thuiswerken, erg handig met alle leveranciers die over de vloer komen.

Ik heb eind februari mijn verbinding besteld met als wensdatum 1 mei. Nu wordt ik gemiddeld 1 x per 2 weken gebeld door KPN met dat mijn wensdatum van het pakket, wat volgens hun 4 april zou zijn, niet gehaald kan worden. Dat zou komen omdat Reggefiber pas op 7 april glasvezel komt aansluiten.

Ik moet blijven aangeven dat ik niet per 4 april online wil zijn, maar per 1 mei. Een definitieve afpsraak maken met de monteur kan nog niet, dat kan pas als de glasvezelaansluiting is opgeleverd. Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij glasvezel boeren, maar ik vind dit niet klantvriendelijk.

KPN, ik wil graag van jullie diensten gebruik maken en ik wil daar graag voor betalen... Doe niet zo moeilijk!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Dat je uberhaupt al kan bestellen zonder aansluiting .... gewoon wachten dus tot de aansluiting er ligt en dan een monteur laten inplannen voor 1 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hammetje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:06:
KPN maakt er bij mij een potje van...

Eind april wordt mijn nieuwe woning opgeleverd. Per 1 mei wil ik van KPN glasvezel daar hebben. Voor mijn werk kan ik thuiswerken, erg handig met alle leveranciers die over de vloer komen.

Ik heb eind februari mijn verbinding besteld met als wensdatum 1 mei. Nu wordt ik gemiddeld 1 x per 2 weken gebeld door KPN met dat mijn wensdatum van het pakket, wat volgens hun 4 april zou zijn, niet gehaald kan worden. Dat zou komen omdat Reggefiber pas op 7 april glasvezel komt aansluiten.

Ik moet blijven aangeven dat ik niet per 4 april online wil zijn, maar per 1 mei. Een definitieve afpsraak maken met de monteur kan nog niet, dat kan pas als de glasvezelaansluiting is opgeleverd. Ik weet niet of dit gebruikelijk is bij glasvezel boeren, maar ik vind dit niet klantvriendelijk.

KPN, ik wil graag van jullie diensten gebruik maken en ik wil daar graag voor betalen... Doe niet zo moeilijk!
Het kan erger, bij onze nieuwbouw woning ligt de vezel al tot in de woning (al een week of 3)
Echter zeggen zowel Reggefiber als KPN dat deze er nog niet ligt. 8)7
Ik wordt over een week opgeleverd en wil dan ook wel zsm internet hebben. Administratief moet er enkel nog een vinkje aangezet worden, maar dat gebeurt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Oh, ik heb ooit eens bij Reggefiber moeten bewijzen dat er toch echt glasvezel bij de gevel lag. Moest een foto mailen van het stukje kabel dat boven de grond lag. Volgens hun gegevens was het nooit gelegd namelijk. Na die foto kon het opeens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om even voor Reggefiber op te komen: het is de aannemer die de database vult. Als deze de aansluiting verkeerd oplevert (bij de gevel in plaats van in de woning) is dat frustrerend voor een bewoner. Maar er zijn geen mensen beschikbaar om even bij zo'n aansluiting te komen kijken nadat een bewoner zich meldt met zoiets. Dan is het toch prettig dat een foto van de bewoner genoeg bewijs is om het alsnog aan te passen?

Pagina: 1 ... 59 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie