[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.719 views

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sikkek schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:14:
[img]https://tweakers.net/ext/f/Ln5z1RP9TeJXHQEOYXV5OWUG/full.png"]afbeelding[/img]

Een paar vragen hierover:
1. Is dit de goede setup als ik verder geen netwerp spullen wil aanschaffen?
Ja. :Y
2. Als nadeel zie ik dat ik zo maximaal 3 TV ontvangers kan aansluiten. Zijn er nog meer nadelen?
Ik zie ze niet, je zou nog meer ontvangers kunnen aansluiten.
3. Zorgt de Experiabox ervoor dat de TV streams niet naar de switch worden gestuurd of krijgen mijn access points ook alle IPTV pakketten voor de kiezen?
Nee, het tv signaal gaat via IGMP snooping. Dus, zower ik weet, komt dat alleen bij apparaten die erom vragen. (moet wel aanstaan op de switches.)
Wikipedia: IGMP snooping

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Binnenkort wordt mijn nieuwbouw woning opgeleverd. Ik zit te tobben met hoe ik het netwerk het beste kan inrichten. Nu heb ik nog Caiway glasvezel + IPTV, via een Zyxel GS1910-24 voeg ik het internet VLAN en IPTV VLAN weer samen naar 1 poort die bij de TV weer worden gesplitst met een Netgear GS108E. De rest van de punten in mijn oude huis hebben vooralsnog alleen internet.

In mijn nieuwe huis heb ik 3 plafondpunten voor een Unifi AP-AC Lite en 8 dubbele UTP aansluitingen door het huis. Daarnaast ben ik van plan 2 tv ontvangers te gebruiken. In mijn meterkast komt een 24 poort patchpanel van waaruit alle aansluitpunten bedraad worden. Hoe kan ik in mijn nieuwe huis alles nu het beste aansluiten? Ik zat zelf te denken aan het volgende:

[afbeelding]

2. Als nadeel zie ik dat ik zo maximaal 3 TV ontvangers kan aansluiten. Zijn er nog meer nadelen?
3. Zorgt de Experiabox ervoor dat de TV streams niet naar de switch worden gestuurd of krijgen mijn access points ook alle IPTV pakketten voor de kiezen?
Aangezien je Zyxel IGMP snooping ondersteund kan je gewoon je ITV ontvangers erop aansluiten zonder dat je access points er last van hebben. Je kunt dus zo'n 26 ITV ontvangers aansluiten. :)

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45

Zowel de experiabox als jouw switch ondersteunen IGMP snooping. Dit houdt in dat beide alleen multicast IPTV verkeer doorgeven aan de poorten waarop een IPTV ontvanger is verbonden.

Dus
1. Ik zou je IPTV ontvangers ook aan de switch verbinden. Dit heeft vanwege bovenstaande geen nadeel
2. Omdat je switch IGMP snooping ondersteunt ben je niet beperkt in het aantal IPTV ontvangers. (KPN beperkt geloof ik wel tot 6)
3. Als je geen IPTV ontvanger aan je switch hebt gekoppeld gaat daar geen multicast verkeer heen. Maar zelfs als je switch wel multicast verkeer binnenkrijgt, dan stuurt die het vanwege zijn IGMP snooping alleen naar de poorten die daarom hebben gevraagd en dus niet naar je access points.

Edit: Spuit 11

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Muis666 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:02:

Dus
1. Ik zou je IPTV ontvangers ook aan de switch verbinden. Dit heeft vanwege bovenstaande geen nadeel
2. Omdat je switch IGMP snooping ondersteunt ben je niet beperkt in het aantal IPTV ontvangers. (KPN beperkt geloof ik wel tot 6)
3. Als je geen IPTV ontvanger aan je switch hebt gekoppeld gaat daar geen multicast verkeer heen. Maar zelfs als je switch wel multicast verkeer binnenkrijgt, dan stuurt die het vanwege zijn IGMP snooping alleen naar de poorten die daarom hebben gevraagd en dus niet naar je access points.

Edit: Spuit 11
Bedankt voor de snelle reacties. IGMP is nog onbekend terrein voor me, wat zou ik daarvoor moeten configureren in de switch (behalve het vinkje bij enabled aanzetten?):
Zyxel IGMP snooping config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:45
Sikkek schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor de snelle reacties. IGMP is nog onbekend terrein voor me, wat zou ik daarvoor moeten configureren in de switch (behalve het vinkje bij enabled aanzetten?):
[afbeelding]
Ik heb die switch niet, maar ik denk dat het vinkje aanzetten voldoende is.
Ik weet niet of de IGMP proxy in de experiabox aan fast-leave doet. Zoniet dan kun je dat blijkbaar in je switch nog aanzetten op de poorten waar een IPTV kastje aan zit, maar dat is optimalisatie geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Ik ben er uit (denk ik :) )

Binnenkort ga ik dit aanschaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1ZyXEL GS1900-24E€ 83,04€ 83,04
1Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router€ 174,95€ 174,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 257,99

Daarmee gaat mijn netwerk op de schop.

De Netgear krijgt Lede er op (want OpenWRT ondersteund de R7800 niet) en dan zou het moeten gaan werken.

@sl1000: als ik alles heb, dan DM ik je voor de config ;)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
Ik ben er uit (denk ik :) )

Binnenkort ga ik dit aanschaffen:
#ProductPrijsSubtotaal
1ZyXEL GS1900-24E€ 83,04€ 83,04
1Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router€ 174,95€ 174,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 257,99

Daarmee gaat mijn netwerk op de schop.

De Netgear krijgt Lede er op (want OpenWRT ondersteund de R7800 niet) en dan zou het moeten gaan werken.

@sl1000: als ik alles heb, dan DM ik je voor de config ;)
Sure, help je graag.
Ben ook heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn pakket is binnen (met V10 box) en dinsdag komt de monteur, ben benieuwd of de overgang soepel gaat verlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35
Tuurlijk! Wat zou er mis kunnen gaan? :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

RC2

Resistance is futile

In mijn nieuwbouw woning heb ik momenteel alles in een van Ziggo. Echter zit de kabelaansluiting voor de tv aan de verkeerde kant van de woonkamer waardoor er een kabel door de woonkamer loopt. Omdat mijn netwerkaansluitingen wel aan de juiste kant van de kamer zitten en ik liever 100/100 Mbit/s heb dan 150/15 denk erover ik alles naar KPN over te zetten.
Ik was al opzoek naar een switch om alle aansluitingen in huis op te kunnen aansluiten en vraag me nu af welke switch handig is om aan te schaffen icm glasvezel.Meer eisen dan 24 1 Gb poorten en een niet te hoog energie verbruik heb ik (nu) niet.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzatosti
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Hier verwijderd, ik ga het bericht posten in de thread voor Robocfg/Merlin. Daar beter van toepassing denk ik.

[ Voor 96% gewijzigd door pizzatosti op 25-02-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 09:40
Ik heb sinds kort iets geks. Ik zie het 5 GHZ netwerk niet meer op mijn V10 modem.

Ik had tot voor kort een apart SSID voor mijn 5GHZ wifi netwerk. Maar sinds enkele weken heb ik dat niet meer. Ik heb er eerst weinig aandacht aan geschonken. Maar besloot vandaar er iets aan te doen omdat 2.4 niet echt snel is.

Wat heb ik gedaan:

SSID wijzigen
Reboot
Reset

helaas helpt het allemaal niet. Ik blijft steken zitten met slechts een 2.4 GHZ only netwerk.

Ben ik de enige of zijn er meer die dit hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
MadDonkey schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:15:
Ik heb sinds kort iets geks. Ik zie het 5 GHZ netwerk niet meer op mijn V10 modem.

Ik had tot voor kort een apart SSID voor mijn 5GHZ wifi netwerk. Maar sinds enkele weken heb ik dat niet meer. Ik heb er eerst weinig aandacht aan geschonken. Maar besloot vandaar er iets aan te doen omdat 2.4 niet echt snel is.

Wat heb ik gedaan:

SSID wijzigen
Reboot
Reset

helaas helpt het allemaal niet. Ik blijft steken zitten met slechts een 2.4 GHZ only netwerk.

Kijk bij status > geavanceerd > WiFi. Is 5Ghz wel aan? Welk kanaal? Is dit geen DFS kanaal terwijl je apparaat geen DFS ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:46
Verhuisd naar een huis met glasvezel en ziggo vaarwel gezegd (na maximaal geprutst met opzeggen en nieuwe aanvraag). Wireless versterker van KPN nodig gehad anders was er in de woonkamer geen bereik, maar wat een verademing. Nette monteur, alles netjes ingesteld en wat een snelheid. Ontzettend blij met de overstap!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDonkey
RobinF,

Staat inderdaad wel aan. En hij stond op auto. Heb alle kanalen geprobeerd. Mijn laptop ondersteund DFS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zag laatst bij kpn zakelijk dat je v10 in bridge modus kan zetten.

Nu heb ik dat geprobeerd en helaas kan ik er geen bytes uit worden nu had ik verwacht dat je net zo als bij ziggo de router daar achter gewoon een dhcp client kon laten draaien.
Maar helaas dat werkt niet.

Nu lees ik ook dingen over pppoe passthrough. Als dat werkt op de V10 top. Maar ik lees ook dat bridge optie bij zakelijk niet werkt. Is er iemand die uitsluitsel over kn geven voordat ik het bedrijf zonder internet zet. Omdat de router omzetten van dhcp naar pppoe en weer terug toch wat tijd kost vanwegen alle IPSec en firewall en nat instellingen die er in staan.

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 26-02-2017 12:00 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Ik ben er trouwens achter wat mijn issue was. Ik heb mijn vriendin het modem laten rebooten via het knopje; herstel mijn modem.

Ik denk dat hierdoor de cloud config van het modem is geactiveerd. Heb met behulp van de helpdesk software gedownload welke die cloud config kan aanpassen. Al mijn aanpassingen aan het modem werden namelijk, onzichtbaar, 20x per uur ongedaan gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jan-man schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:34:
Zou eerst in de 4k omgeving gedaan worden waar ik ook inzit maar daar nog geen hd op 1 helaas. Kan wel paar maanden duren die uitrol!
Iedereen met glasvezel heeft HD op 1
Alleen het logo is nog niet toegevoegd zie je laatste mailing van kpn.

Als ik in mijn router kijk klopt het ook, de stream op 1,2,3 is HD formaat aan bitrate maar zonder HD logo.
KPN HD op 1,2,3

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 26-02-2017 20:49 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:46
MadDonkey schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 21:15:

Wat heb ik gedaan:

SSID wijzigen
Reboot
Reset

Als je het al niet gedaan hebt kun je ook proberen om 2.4 uit te zetten en kijken of er dan wel een verbinding tot stand komt. Zo niet dan kun je daar eerst aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Nou, dat kan makkelijker door een Wifi Scanner app te installeren (zoals deze voor Android: Google Play: Wifi Analyzer) en de 5Ghz band te scannen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 15:12
xbeam schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:46:
[...]

Als ik in mijn router kijk klopt het ook, de stream op 1,2,3 is HD formaat aan bitrate maar zonder HD logo.
[afbeelding]
Alle drie de zenders hebben nog duidelijk een verschillende bandbreedte (Bij mij in in ieder geval):
Misschien is het "HD" als in 1920*1080, dan wel compleet compressed.

wat ik zou verwachten is dat 701 en 1 dezelfde bandbreedte zouden verbruiken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8298909/kanaalbandbreedte.PNG

[ Voor 11% gewijzigd door sl1000 op 27-02-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:47
Dat is raar. Volgens mij is er maar één channel list, en die is voor iedereen hetzelfde (tenminste als je hetzelfde pakket hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22
[...]

[afbeelding]
Alleen de 4K pilot heeft HD op 1 en schijnbaar een eerste groep klanten vanaf morgen. Aangezien netflix 4K in de mail wordt genoemd neem ik aan dat je met de 4K pilot mee doet?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
[...]

[afbeelding]
Ik heb pas sinds gisteren of eergisteren hd op 1 daarvoor was er een duidelijk verschil kanaal 1 of 701. En ik zit ook in de 4k pilot.

Helaas nog steeds geen netflix :( hoop dat ze dat eens snel gaan fixen.

Overigens zijn er nu al testen met de opvolger van het 4k kastje.

[ Voor 11% gewijzigd door Jan-man op 28-02-2017 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd hd op 1 en hoger hier. Helemaal top. Niet dat ik het gebruik want ik kijk de glas hd zenders. Nog even geduld dus hier. :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Krijg ik 100 smsjes of ik wel tussen 13:00 en 15:00 aanwezig ben voor de monteur...komt ie niet opdagen. Krijg ik 1min geleden een belletje "ja meneer, het loopt iets uit allemaal". Dat weet je toch ook een uur eerder? Man man man, daarom heb ik een hekel er aan dat een ander dit voor me moet installeren terwijl ik t ook zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:56:
Krijg ik 100 smsjes of ik wel tussen 13:00 en 15:00 aanwezig ben voor de monteur...komt ie niet opdagen. Krijg ik 1min geleden een belletje "ja meneer, het loopt iets uit allemaal. Dat weet je toch ook eerder? Man man man, daarom heb ik een hekel er aan dat een ander dit voor me moet installeren terwijl ik t ook zelf kan.
Hij belde dus nog ruim voor 15:00 dat ie het niet ging halen :+

Adem in - adem uit, all will be good. Tenzij je zo je kinderen uit school moet halen.

(wat ik onhandig vond aan de communicatie is dat ze dan dus ook om 14:55 kunnen komen en dan een uurtje nodig hebben, dan moet je dus rekening houden met die tijd + onbekende tijd om te installeren)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:58:
[...]
Hij belde dus nog ruim voor 15:00 dat ie het niet ging halen :+
5min voor einde tijdvak vind ik niet ruim op tijd ieder geval, een uitloop van een paar uur komt niet uit de lucht vallen. Overigens werd ik gebeld door iemand van de helpdesk en niet door de monteur zelf.

edit: 15:30 afspraak ook niet gehaald... :{
edit2: ben maar weer naar m'n werk gedaan, ze bellen maar voor een nieuwe afspraak dan. Slecht geregeld terwijl ik tot nu toe al zo tevreden was over de service :(

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 28-02-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag overstap gemaakt van Onsbrabantnet 100Mbit naar KPN 500 Mbit. Vriendelijke monteur en alles netjes geïnstalleerd. Net getest op de newsserver en haal 542Mbit. Ik ben dus dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Tylen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:26:
Idd hd op 1 en hoger hier. Helemaal top. Niet dat ik het gebruik want ik kijk de glas hd zenders. Nog even geduld dus hier. :(
Volgens mij wordt de beste kwaliteit op 1 gezet, in het geval van glas dus de glas hd zenders. Het wordt wel gefaseerd ingevoerd en je krijgt er een melding van volgens KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 12:03
ilfamo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Volgens mij wordt de beste kwaliteit op 1 gezet, in het geval van glas dus de glas hd zenders. Het wordt wel gefaseerd ingevoerd en je krijgt er een melding van volgens KPN
Nee dat is niet waar. HD glas komt later, staat duidelijk op hun site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:00:
[...]

5min voor einde tijdvak vind ik niet ruim op tijd ieder geval, een uitloop van een paar uur komt niet uit de lucht vallen. Overigens werd ik gebeld door iemand van de helpdesk en niet door de monteur zelf.

edit: 15:30 afspraak ook niet gehaald... :{
edit2: ben maar weer naar m'n werk gedaan, ze bellen maar voor een nieuwe afspraak dan. Slecht geregeld terwijl ik tot nu toe al zo tevreden was over de service :(
Krijg ineens n mail met "u was niet thuis en niet bereikbaar", belachelijk want ik heb doorgeven tot 15:30 te kunnen wachten en ze hebben niet eens gebeld :(

Nu dus wachten tot ik gebeld ga worden voor een nieuwe afspraak :(

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 28-02-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Nuevocasa schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:00:
[...]

Nee dat is niet waar. HD glas komt later, staat duidelijk op hun site!
Gefaseerde uitrol, dus idd komt het later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:04:
[...]

Krijg ineens n mail met "u was niet thuis en niet bereikbaar", belachelijk want ik heb doorgeven tot 15:30 te kunnen wachten en ze hebben niet eens gebeld :(

Nu dus wachten tot ik gebeld ga worden voor een nieuwe afspraak :(
Wat moet er geinstalleerd worden?

In sommige gevallen komt de monteur een FTU vervangen door hetzelfde type. In dat geval kan je het ook zelf.

offtopic:
Sowieso proberen om het eerste tijdslot in de ochtend te krijgen. Dat kunnen ze vaak niet beloven maar ik heb betere ervaringen met 's ochtends vroeg dan andere tijdsloten.

"Wanneer komt het u uit?" "Vrijdag vanaf 07:00" "Oh wij plannen vanaf 8:00, komt dat u ook uit?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 19:37:
[...]

Wat moet er geinstalleerd worden?

In sommige gevallen komt de monteur een FTU vervangen door hetzelfde type. In dat geval kan je het ook zelf.

offtopic:
Sowieso proberen om het eerste tijdslot in de ochtend te krijgen. Dat kunnen ze vaak niet beloven maar ik heb betere ervaringen met 's ochtends vroeg dan andere tijdsloten.

"Wanneer komt het u uit?" "Vrijdag vanaf 07:00" "Oh wij plannen vanaf 8:00, komt dat u ook uit?"
Die NTU mag je niet zelf doen blijkbaar...Voor mij hoeft die hele monteur niet maar die keuze krijg je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:06:
Die NTU mag je niet zelf doen blijkbaar...Voor mij hoeft die hele monteur niet maar die keuze krijg je niet.
Je kunt 'm gewoon zelf plaatsen en de monteur afbellen.

Het ding is gewoon niet bestand tegen uitzonderlijke lompheid, bovendien heeft de gemiddelde klant toch graag een monteur over de vloer.

Als je nadenkt voordat je iets doet (vergeet de dust cap op de receptacle niet) dan kan er weinig misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Thralas schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Je kunt 'm gewoon zelf plaatsen en de monteur afbellen.

Het ding is gewoon niet bestand tegen uitzonderlijke lompheid, bovendien heeft de gemiddelde klant toch graag een monteur over de vloer.

Als je nadenkt voordat je iets doet (vergeet de dust cap op de receptacle niet) dan kan er weinig misgaan.
Op de FTU zit een zegel, neem aan dat ik dat niet zelf mag openen zonder potentieel gezeur te krijgen. En tevens ga ik er vanuit dat de monteur belt/regelt dat er een signaal beschikbaar komt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Toen de monteur bij mij langskwam deed hij niks meer dan de NTU eropklikken en de Experiabox aansluiten. Signaal stond er toen allang op.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:15:
[...]

Op de FTU zit een zegel, neem aan dat ik dat niet zelf mag openen zonder potentieel gezeur te krijgen. En tevens ga ik er vanuit dat de monteur belt/regelt dat er een signaal beschikbaar komt :?
Verzegeling zit op een plek waar jij niet aan hoeft te komen om een NT te plaatsen. Die verzegeling is om te voorkomen dat je nog meer openmaakt en zo bij de kale vezels komt.

De KPN monteur heeft niets te maken met het signaal. Dat is er al lang opgezet door Reggefiber middels het plaatsen van de patch in de wijkcentrale.

Je kan het echt zelf. Kijk anders eens naar deze filmpjes (even kijken welk type aansluiting jij hebt):

YouTube: Instructiefilmpjes

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mm, waarom is de monteur dan niet optioneel? Ik ben 100% overtuigd dat ik t zelf kan maar wil er geen gezeur over bij KPN. Het bovenste kapje die eraf moet is wel erg stug ook overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 28-02-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:25:
Mm, waarom is de monteur dan niet optioneel? Ik ben 100% overtuigd dat ik t zelf kan maar wil er geen gezeur over bij KPN.
Omdat niet elke klant verstandig is en voorzichtig te werk gaat... Maar het is je eigen keuze hoor. Maakt mij verder niet uit.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:07
Hoezo monteur ??

Heb vorige maand glasvezel aangevraagd op dinsdag in de winkel,op donderdagmorgen was de reggefiber monteur er en vrijdags het installatiepakket.
Op de bovenste doos stond wel dat die voor de monteur was,maar daar heeft niemand het over gehad.
Gewoon stofkapje eraf en vanonder erop schuiven\klikken,werkt gelijk.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hier gaat de dummy er niet zo gemakkelijk af als in t filmpje iig. Morgen wordt ik toch gebeld door KPN voor een nieuwe afspraak, daar zal ik dan wel voorstellen dat ik t zelf gewoon doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:07
Heb wel een ander nieuw type kastje als in die filmpjes,bij mij zat er aan zwart\grijs kapje op een groen vierkantje.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:35:
daar zal ik dan wel voorstellen dat ik t zelf gewoon doe.
Dat schiet natuurlijk niet op. Natuurlijk gaan ze je daar niet bij helpen, helemaal niet iemand die achter de telefoon zit, die draagt gewoon KPN-beleid uit.

Zoek even in dit (of vorig) topic. Niemand die het niet gelukt is. Als je beschrijft welke FTU je hebt kan iemand je vast exact vertellen hoe de kap erafgaat.

Dat, of je offert een vrije ochtend op en wacht netjes op de KPN-monteur, die het dan binnen 5s voor je regelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik weet dat ik t kan maar als die monteur op de stoep staat moet ik hem weer wegsturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Barre73 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:30:
[...]
Omdat niet elke klant verstandig is en voorzichtig te werk gaat... Maar het is je eigen keuze hoor. Maakt mij verder niet uit.
Sommige raggen het hele ding er af ja ^^
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:43:
Ik weet dat ik t kan maar als die monteur op de stoep staat moet ik hem weer wegsturen ofzo?
binnen laten, kopje koffie geven, discussiëren over het netwerk in de buurt en de deur wijzen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ze behandelen jou toch ook als stront? (Niet komen etc) mag je dat ook terug doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14
@Cartman! Als je niet te lomp bent, kun je het inderdaad zelf.....

Maar ik ben wel eens bij klanten gekomen, dat ze de hele santekraam van de muur hadden gerukt en de glasvezels erbij hingen....
Of meneer de monteur het NU nog ff kon herstellen..... deze klanten krijgen geen prio, die gaan de mallemolen van Reggefiber in, en dan kan het zomaar 6 weken duren voordat jij een werkende glasvezel hebt....

Helaas heb ik de foto's niet meer, maar dat waren wel de mooiste foto's van m'n carriere....

Oh, ja... ik vergat nog ff te melden dat zulk soort vandalisme rekening klant is.... toen ong. € 500,- >:)

[ Voor 9% gewijzigd door roches op 28-02-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nah, gewoon even KPN bellen (of Twitter / Facebook) en zeggen dat het al gelukt is. Dan kan die monteur iemand anders blij gaan maken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Tylen schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:51:
[...]

Ze behandelen jou toch ook als stront? (Niet komen etc) mag je dat ook terug doen.
Die monteur kan er meestal ook niks aan doen.... Ook bij KPN gaat wel eens wat mis...
Als de ene monteur uitloopt, dan gaat meestal de opdracht naar een ander en die probeert dan zo snel mogelijk bij de klant te zijn.....

Monteur gewoon binnen laten, kopje koffie is nooit weg.... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door roches op 28-02-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als ze morgen bellen geef ik gewoon aan dat ik ze dezelfde dag de monteur kunnen sturen en dat ik t anders zelf doe. Koffie en koek altijd in huis in t geval als er iemand wat komt doen, los van dat t gewoon netjes is kan t altijd wat extra opleveren. Zo hoop ik ergens dat de monteur n kabel van 15m bij zich heeft of kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:29:
Als ze morgen bellen geef ik gewoon aan dat ik ze dezelfde dag de monteur kunnen sturen en dat ik t anders zelf doe. Koffie en koek altijd in huis in t geval als er iemand wat komt doen, los van dat t gewoon netjes is kan t altijd wat extra opleveren. Zo hoop ik ergens dat de monteur n kabel van 15m bij zich heeft of kan maken :)
Hier vond de monteur het geen enkel probleem om na de installatie vh glasvezelmodem nog eventjes 2 kabels mee te trekken door de loze leiding richting de tv hoek van onze nieuwbouwwoning. Wilde eerst zijn eigen cat5e gebruiken, totdat ik hem toch maar voorstelde om maar wat van mijn cat6 rol te pakken :)

En een planning kan nu eenmaal uitlopen, ik geloof niet dat ze daar op de service afdeling real-time de status van elke installatie zitten te monitoren, dus kan mij voorstellen dat als het even tegenzit bij het adres voor jou dat ze daar niet zomaar 123 op kunnen inspelen. Wat idd niet netjes is is dat je een niet thuis bericht krijgt, maar dit zal wel via een of ander automatisch notification systeem gestuurd worden elke dag naar alle no shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Cartman! schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 21:25:
Mm, waarom is de monteur dan niet optioneel? Ik ben 100% overtuigd dat ik t zelf kan maar wil er geen gezeur over bij KPN. Het bovenste kapje die eraf moet is wel erg stug ook overigens.
En als een klant de fiber sloopt moet er een nieuwe geblazen worden geloof ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan moet je het wel heel bont maken. Dan zou je de hele zichtbare glasvezelkabel moeten slopen. Meestal is het de aansluiting op die glasvezel die gesloopt word. En die zal dan vervangen moeten worden. En dat zal vast niet goedkoop zijn. De glasvezel zelf is opgerold in het kastje waar de mediaconverter/ 'glasvezelmodem' op komt. Dus die is meestal echt nog wel te gebruiken. Maar ik ben er maar gewoon niet aan geweest tot het aangesloten werd (bij Tweak) door een monteur. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Monteur doe hier kwam heeft dat dus wel meegemaakt. Nieuwe vezel blazen.. Duur geintje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

paul-s83 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:34:
[...]

En een planning kan nu eenmaal uitlopen, ik geloof niet dat ze daar op de service afdeling real-time de status van elke installatie zitten te monitoren, dus kan mij voorstellen dat als het even tegenzit bij het adres voor jou dat ze daar niet zomaar 123 op kunnen inspelen. Wat idd niet netjes is is dat je een niet thuis bericht krijgt, maar dit zal wel via een of ander automatisch notification systeem gestuurd worden elke dag naar alle no shows.
Servicedesk kan volgen waar een monteur is en of de werkzaamheden gestart zijn. Ze kunnen uiteraard niet zien "hoe ver" de monteur in het huis is. Elke monteur heeft een start-afronding melding per opdracht die zij moeten aan en afmelden. Het kan dus wel, maar zo strak word het ook niet aangestuurd.
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 01:37:
Nou dan moet je het wel heel bont maken. Dan zou je de hele zichtbare glasvezelkabel moeten slopen. Meestal is het de aansluiting op die glasvezel die gesloopt word. En die zal dan vervangen moeten worden. En dat zal vast niet goedkoop zijn. De glasvezel zelf is opgerold in het kastje waar de mediaconverter/ 'glasvezelmodem' op komt. Dus die is meestal echt nog wel te gebruiken. Maar ik ben er maar gewoon niet aan geweest tot het aangesloten werd (bij Tweak) door een monteur. :)
Veelal is het inderdaad te hergebruiken, daar het niet dat de installatiemonteur geen lasapparaat bij zich heeft en dus een nieuwe afspraak gemaakt moet worden.

Wat betreft opnieuw inblazen is ook mogelijk, mits daar blow-in fiber kabel is gebruikt. Anders kun je wellicht de overlengte in de kruipruimte gebruiken en in worst case: las ertussen en verlengen.

[ Voor 30% gewijzigd door vr6-only op 01-03-2017 09:29 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
KPN is de belofte niet nagekomen om me binnen 24 uur te bellen. Schijnbaar staat in hun systeem dat ik een telefoonummer met een pincode heb gekregen om zelf nog contact op te nemen....nope :{ De gewone klantenservice kan niks voor me betekenen want er kan geen contact gemaakt worden met de afdeling die hier over gaat. Zeer slecht geregeld dus. Toen ik vroeg waar de monteur voor nodig was bleek dat te zijn vanwege een nieuwe lijn te zijn die nog aangemeld moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Oh boy. En ik maar denken dat ik de enige was waar ze 8 monteursbezoeken, talloze telefoontjes, SMS'jes en e-mails nodig hadden om het te fixxen.

Maar, om je alvast lekker te maken.. it's worth the wait:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6094462190.png

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:10:
Maar, om je alvast lekker te maken.. it's worth the wait:

[afbeelding]

*O*
Hoge ping zeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ja idioot, speedtest only zeg maar :+

In BF4 of BF1 heb ik altijd een ping van 5.

Dat heeft ingame vrijwel niemand, het valt nogal op omdat het 1 cijfer is en de rest van de 63 spelers 2 cijferige ping hebben. Ziggo meestal 13 ofzo, ook prima. Maar geen 5ms _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik wil t...Hopelijk neemt KPN snel contact op.

Via webcare heb ik mezelf laten bellen door de afdeling die monteurs kunnen sturen. Die gaven aan dat ik nog een ruime week moest wachten. Toen ik aangaf het dan zelf te doen was het antwoord "Dat mag, het signaal is inmiddels actief" dus daar kan ik vanavond mee aan de gang :)

[ Voor 75% gewijzigd door Cartman! op 02-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:31

vr6-only

Blub Blub

Zie hier het filmpje over het aansluiten van een NT

UFTU: Type 1
YouTube: Aansluiten glasvezelmodem type 1

Oude Genexis: Type 3a
YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3a

Nieuwere Genexis: Type 3b
YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3b

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@Cartman! Dan zou ik het ook lekker zelf doen. Ik heb uiteindelijk toch het NT kastje erop gezet en dat bleek ook geen probleem te zijn. De eerste monteur had het oranje kapje eraf gelaten en ik had (om de aansluiting te beschermen) alvast de NT erop gezet. Gewoon doen dus! :) :)

Gelukkig had ik maar twee monteur bezoeken nodig. Erg vervelend voor diegene die meer nodig hebben. De overstap naar KPN vond ik het waard.

[ Voor 20% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 02-03-2017 12:33 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:51:
[...]
Ja idioot, speedtest only zeg maar :+
Het is wel opvallend hoor. Bij Ziggo verbindingen heeft iedereen ping 1 in speedtest & ping > 10 naar het internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
vr6-only schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:45:
Zie hier het filmpje over het aansluiten van een NT

Nieuwere Genexis: Type 3b
YouTube: Aansluiten Glasvezelmodem Type 3b
Mijne lijkt het meest op deze maar heeft geen schroefje onderaan, enkel een ijzerdraadje met een zegel erop :? Ook heb ik 2 glasvezels in het kastje zitten... Het ding zit redelijk in een hoek dus kan er ook nog eens slecht bij aan de linkerkant 8)7

Plaatjes in dit topic matchen met hoe het er bij mij uitziet (ik heb blijkbaar een Genexis FiberXport FXP-100 FTU). Schijnbaar moet ik inderdaad dat zegel verbreken om het de NTU erop te kunnen zetten. Gezien de beperkte ruimte vind ik het toch een tricky iets maar ga t gewoon proberen en niks forceren.

Op de chat zeggen ze toch echt dat je dat zegel niet zelf mag verbreken en er dus toch een monteur moet komen...ik snap er niks meer van. "Welkom bij KPN" :{

[ Voor 36% gewijzigd door Cartman! op 02-03-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Mijne lijkt het meest op deze maar heeft geen schroefje onderaan, enkel een ijzerdraadje met een zegel erop :? Ook heb ik 2 glasvezels in het kastje zitten... Het ding zit redelijk in een hoek dus kan er ook nog eens slecht bij aan de linkerkant 8)7

Plaatjes in dit topic matchen met hoe het er bij mij uitziet (ik heb blijkbaar een Genexis FiberXport FXP-100 FTU). Schijnbaar moet ik inderdaad dat zegel verbreken om het de NTU erop te kunnen zetten. Gezien de beperkte ruimte vind ik het toch een tricky iets maar ga t gewoon proberen en niks forceren.

Op de chat zeggen ze toch echt dat je dat zegel niet zelf mag verbreken en er dus toch een monteur moet komen...ik snap er niks meer van. "Welkom bij KPN" :{
Bij mij heeft er alleen in het aller begin een zegel op gezeten, nadat de vezel hier in huis is gelegd (2009). Deze is verbroken bij het plaatsen van de NTU en is er daarna nooit meer opgezet. Als je het zegel verbreekt en er komt toch geen monteur meer langs zal er echt niemand om malen lijkt me.
Afgelopen dinsdag is mijn NTU toevallig ook nog vervangen door een monteur en wederom geen zegel teruggeplaatst.
Het plaatsen van de NTU kun je makkelijk zelf, je moet echt een hufter zijn wil je het vernielen :P
Succes er mee.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ANdrode schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Het is wel opvallend hoor. Bij Ziggo verbindingen heeft iedereen ping 1 in speedtest & ping > 10 naar het internet :+
Dat is grappig, als ik de http://speedtest.ziggo.nl gebruik ís m'n ping inderdaad nog lager en de snelheid nog hoger :+ Is dat het 'Ziggo-effect'? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Skarloc schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Bij mij heeft er alleen in het aller begin een zegel op gezeten, nadat de vezel hier in huis is gelegd (2009). Deze is verbroken bij het plaatsen van de NTU en is er daarna nooit meer opgezet. Als je het zegel verbreekt en er komt toch geen monteur meer langs zal er echt niemand om malen lijkt me.
Afgelopen dinsdag is mijn NTU toevallig ook nog vervangen door een monteur en wederom geen zegel teruggeplaatst.
Het plaatsen van de NTU kun je makkelijk zelf, je moet echt een hufter zijn wil je het vernielen :P
Succes er mee.
Heb inmiddels van webcare bevestiging dat je het zegel gewoon mag verbreken :) Met name de lastige positie van de FTU kan nog roet in het eten gooien maar ga er vanuit dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Heb inmiddels van webcare bevestiging dat je het zegel gewoon mag verbreken :) Met name de lastige positie van de FTU kan nog roet in het eten gooien maar ga er vanuit dat het gaat lukken.
Je kunt altijd nog de complete grondplaat losschroeven en iets verplaatsen zonder dat je bang hoeft te zijn iets te vernielen. Zoals gezegd, als je rustig te werk gaat is er niks om je druk over te maken.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Skarloc schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Je kunt altijd nog de complete grondplaat losschroeven en iets verplaatsen zonder dat je bang hoeft te zijn iets te vernielen. Zoals gezegd, als je rustig te werk gaat is er niks om je druk over te maken.
Ook geen gek idee inderdaad. Het enige wat niet stuk mag gaan is de connector in de FTU maar volgens mij moet je daar ook je best wel op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:53:
[...]

Ook geen gek idee inderdaad. Het enige wat niet stuk mag gaan is de connector in de FTU maar volgens mij moet je daar ook je best wel op doen.
Plaatsen nt steld niks voor. Vergeet echter niet het dopje op de blauwe pigtail te verwijderen voor je hem omhoogdrukt in de nt.

Verplaatsen van de aansluiting moet je een andere zegel voor vebreken aan de binnenkant en dat kan wel gezeur opleveren vooral als het misgaat. Herstellen glasvezelkabel/ftu kost 350 euro.

Als de ftu dermate rot is geplaatst door reggefiber kun je hun gewoon langs laten komen want er moet x cm rondom vrij zijn wanneer hij geplaatst wordt. Dat zijn standaart voorwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Gelukt, nadat t zegel verbroken was kon ik makkelijk de dummy eraf halen en de NTU erop klikken. Daarna de glasvezel erin drukken en geregeld, nu verder met de experiabox. Allemaal dank voor de hulp :)

Even snel de experiabox naast de PC gezet en gekeken of t goed werkt:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6097346626.png

[ Voor 34% gewijzigd door Cartman! op 02-03-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:50:
Gelukt, nadat t zegel verbroken was kon ik makkelijk de dummy eraf halen en de NTU erop klikken. Daarna de glasvezel erin drukken en geregeld, nu verder met de experiabox. Allemaal dank voor de hulp :)

Even snel de experiabox naast de PC gezet en gekeken of t goed werkt:

[afbeelding]
Nadat de Experiabox voor de eerste keer was aangesloten kreeg ik een SMS-je van KPN met de melding dat mijn aansluiting werkend was aangesloten, met de vraag of er nog een monteur nodig was.

Jij waarschijnlijk ook. Dat scheelt je dan nog een dagdeel thuiszitten

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 02-03-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:31:
[...]

Nadat de Experiabox voor de eerste keer was aangesloten kreeg ik een SMS-je van KPN met de melding dat mijn aansluiting werkend was aangesloten, met de vraag of er nog een monteur nodig was.

Jij waarschijnlijk ook. Dat scheelt je dan nog een dagdeel thuiszitten
Die kreeg ik niet (nog), wel een abo/pin voor iTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Die kreeg ik niet (nog), wel een abo/pin voor iTV.
Je hebt dan een andere workflow dan ik had (geen TV).

Ik zou de TV zo lang mogelijk niet aansluiten, geen monteur regelen, en kijken wanneer de facturatie ingaat :+
offtopic:
* ANdrode is een cable cutter. Ik heb TV wanneer ik het nodig heb maar kijk zelf vrijwel geen lineaire TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ANdrode schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Je hebt dan een andere workflow dan ik had (geen TV).

Ik zou de TV zo lang mogelijk niet aansluiten, geen monteur regelen, en kijken wanneer de facturatie ingaat :+
offtopic:
* ANdrode is een cable cutter. Ik heb TV wanneer ik het nodig heb maar kijk zelf vrijwel geen lineaire TV
Bij mij ging de facturatie uiterlijk 4 weken na toezenden van het modem sowieso in, maar zodra ze het modem uiteindelijk online zagen zag ik op de kpn site dat de factuurdatum daarop was aangepast. Moet zeggen dat dit allemaal vrij strak werkt. Ook werd ik steevast na enkele dagen benaderd voor een nieuwe afspraak toen de vorige geen resultaat gaf. Hoewel 8 keer echt irritant werd, is het wel in redelijk korte tijd (gezien de grote hoeveelheid hulp van allerhande monteurs) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mij was ook verteld dat facturatie in gaat zodra de experiabox verbinding heeft gemaakt. Ben overigens nog positief verrast met wat er allemaal in te stellen is, kan netjes m'n eigen IP range bepalen en genoeg static leashes instellen. De range van wifi leek erg goed ondanks dat ik de box nog niet op de goede plek heb neergezet. Het enige wat ik dus mis is een gastnetwerk voor wifi maar misschien koop ik daar n losse Ubiquiti AP voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:14
ilfamo schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 15:53:
[...]

Beste zenders op de laagste nummers zou wel een enorme verbetering zijn. Ik kijk niet veel televisie maar als ik eens kijk zit ik altijd te zoeken naar de juiste zendernummers.

Mijn vriendin begint ook gewoon bij 1 en dan te zappen als ze bij mij thuis is. Dan zit ik opeens te kijken van wat is het beeld slecht. Haar valt het niet op, ze heeft zelf Ziggo en kijkt nog via de analoge kabel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb ook zelf de glasvezel modem aangesloten omdat het allemaal te lang duurde. Het pakket van KPN bevatte ook gewoon de glasvezelmodem in het Doe-Het-Zelf pakket. Ik heb de monteur een kop koffie aangeboden en daarna weer uitgezwaaid.

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Sircuri schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:41:
[...]

Ik heb ook zelf de glasvezel modem aangesloten omdat het allemaal te lang duurde. Het pakket van KPN bevatte ook gewoon de glasvezelmodem in het Doe-Het-Zelf pakket. Ik heb de monteur een kop koffie aangeboden en daarna weer uitgezwaaid.
Het is inmiddels allemaal al geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Facturatie gaat in zodra je jouw modem koppelt en je de smsjes hebt ontvangen met ivt codes of per ingang afgesproken datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cartman! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Het is inmiddels allemaal al geregeld ;)
En en en? Promised land? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:20:
[...]

En en en? Promised land? :+
Ik had de speedtest resultaten al gepost toch? :+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cartman! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:39:
[...]

Ik had de speedtest resultaten al gepost toch? :+ :9
*BAM* had ik even gemist! Congrats! Jouw Facebook pagina gaat dus ook sneller dan ooit!

Mocht je je afvragen waarom je upload 'maar' 514mbit ofzo is, dit werd bij mij een kleine 600mbit sinds ik een eigen router heb geïnstalleerd. M'n Asus RT-AC67U heeft zelf geen limiet en KPN knijpt ie als je de grafiek bekijkt pas na een poosje waardoor die hoger uitkomt. Ik denk dat als ik een upload langere tijd laat lopen dat het dichter bij de 500mbit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:45:
[...]

*BAM* had ik even gemist! Congrats! Jouw Facebook pagina gaat dus ook sneller dan ooit!
Twitter gaat ook heel hard :D
Mocht je je afvragen waarom je upload 'maar' 514mbit ofzo is, dit werd bij mij een kleine 600mbit sinds ik een eigen router heb geïnstalleerd. M'n Asus RT-AC67U heeft zelf geen limiet en KPN knijpt ie als je de grafiek bekijkt pas na een poosje waardoor die hoger uitkomt. Ik denk dat als ik een upload langere tijd laat lopen dat het dichter bij de 500mbit komt.
Ik denk dat ik het even bij de Experiabox hou in dit huis gezien die me alles meevalt en volgend jaar in t nieuwe huis een Ubiquiti Unifi router neem. Wel ga ik nu al kijken naar een Ubiquiti AP want boven is de snelheid te laag om Netflix goed te kunnen bekijken op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Twitter gaat ook heel hard :D
Die 160 char's werden nog nooit zo snel geplaatst :+
Ik denk dat ik het even bij de Experiabox hou in dit huis gezien die me alles meevalt en volgend jaar in t nieuwe huis een Ubiquiti Unifi router neem. Wel ga ik nu al kijken naar een Ubiquiti AP want boven is de snelheid te laag om Netflix goed te kunnen bekijken op de iPad.
Das minder dan inderdaad. Op zich qua routing basics voldoet de experiabox prima, alleen zodra je ook maar 1 dingetje niet default wilt gebruiken loop je tegen grenzen aan. Terwijl ik verwacht dat de hardware meer dan voldoende is om al die dingen te kunnen - maar dat de firmware gewoon crippled is.

Overigens als je VoIP hebt dan zit je altijd vast aan de experiabox (evt achter of naast je eigen router), maar dat wist je ws al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:08:
Overigens als je VoIP hebt dan zit je altijd vast aan de experiabox (evt achter of naast je eigen router), maar dat wist je ws al.
Ja, alleen omdat het wachtwoord ervoor niet te achterhalen is toch? Ik heb een eigen voip router (Linksys spa3102) die ik anders zou kunnen inzetten. Bij Ziggo had ik hetzelfde overigens maar ik kan die voip router gewoon laten forwarden naar de experiabox en dan kan ik nog steeds met voipbuster etc werken voor t laagste tarief. Tegenwoordig gebruiken we echter bijna altijd mobiel omdat we genoeg belminuten hebben dus misschien mik ik t hele voip er wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Ja, alleen omdat het wachtwoord ervoor niet te achterhalen is toch? Ik heb een eigen voip router (Linksys spa3102) die ik anders zou kunnen inzetten. Bij Ziggo had ik hetzelfde overigens maar ik kan die voip router gewoon laten forwarden naar de experiabox en dan kan ik nog steeds met voipbuster etc werken voor t laagste tarief. Tegenwoordig gebruiken we echter bijna altijd mobiel omdat we genoeg belminuten hebben dus misschien mik ik t hele voip er wel uit.
Klopt, op zich ook nog wel met een redelijke redenatie: VoIP is relatief kwetsbaar voor misbruik, als iemand je gegevens krijgt en je nummer doorschakelt naar Syrie dan kan jan en allemaal op jouw kosten tegen lokaal tarief naar verwegistan bellen. Dit gebeurt veel vaker dan leuk is, zeker omdat de kosten binnen no-time in de duizenden euro's loopt. Nu kun je zeggen - blokkeer dat verkeer preventief, of werk met pre-paid oplossingen ofzo.

Wij hebben ook simpelweg geen vaste telefonie meer, al merk ik dat het voor onze bereikbaarheid weinig uit maakt maar zoals mijn ouders zijn mobiel gewoon slecht(er) bereikbaar én hebben geen thuisnummer meer. Dat vind ik dan weer wat minder praktisch.

Maar wat je zegt, als je een eigen VoIP oplossing hebt kan het sowieso :-)
Wel even kijken of je QoS nodig hebt, want stel je loopt nét uit je bandbreedte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:28:
Wel even kijken of je QoS nodig hebt, want stel je loopt nét uit je bandbreedte :+
Het is maar helpen idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Mijn ouders overwegen om een KPN alles in 1 glasvezel abonnement af te sluiten. Het glas komt binnen in de meterkast; daar komt dus ook de xperiabox te staan. Vanuit de meterkast loopt er nu één CAT6 kabel naar de televisie; deze is echter in gebruik door de AppleTV. Wat zijn nu de opties?

Ik begreep namelijk dat de decoder (die dus bij de televisie komt te staan) ook wordt "gevoed" door een netwerkkabel. Kan dit hetzelfde (interne) netwerk zijn als de appleTV of moet dit een apart vlan zijn?

Concreet: kan ik simpelweg een (goedkope) switch gebruiken om die ene kabel te "splitsen" in een kabel naar de decoder en de appleTV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Extra switch aanvragen bij KPN zodra alles in huis is. Die krijg je gratis geleverd als je kunt aangeven waar hij voor nodig is. Dan zet je die bij de TV neer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
NightMare schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:46:
Extra switch aanvragen bij KPN zodra alles in huis is. Die krijg je gratis geleverd als je kunt aangeven waar hij voor nodig is. Dan zet je die bij de TV neer....
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
smeerbartje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 13:42:
Mijn ouders overwegen om een KPN alles in 1 glasvezel abonnement af te sluiten. Het glas komt binnen in de meterkast; daar komt dus ook de xperiabox te staan. Vanuit de meterkast loopt er nu één CAT6 kabel naar de televisie; deze is echter in gebruik door de AppleTV. Wat zijn nu de opties?

Ik begreep namelijk dat de decoder (die dus bij de televisie komt te staan) ook wordt "gevoed" door een netwerkkabel. Kan dit hetzelfde (interne) netwerk zijn als de appleTV of moet dit een apart vlan zijn?

Concreet: kan ik simpelweg een (goedkope) switch gebruiken om die ene kabel te "splitsen" in een kabel naar de decoder en de appleTV?
Als je toch al een Cat6 kabel naar de tv hebt lopen, dan kun je ook de experiabox bij de tv aansluiten.
Kabel die al in de meterkast zit aansluiten op de NT en bij de tv de experiabox eraan hangen.

Zo heb ik het thuis ook gedaan.... maar ja ben dan ook KPN-monteur geweest..... >:)

Je moet ff opletten met de lengte van die Cat6-kabel, de NT is niet zo krachtig wat signaal betreft, maar als die kabel 10 meter of minder is zou het goed moeten gaan.....
Kan zijn dat de experiabox voor de eerste keer ff dicht bij de NT moet worden aangesloten om de firmware op te halen en de activatie af te ronden.... daarna verplaats je hem naar de TV.

@barrymossel hieronder, daarom dus!!

[ Voor 15% gewijzigd door roches op 04-03-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 15:49
En dan is je wifi bereik waarschijnlijk ook beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
roches schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:16:
Je moet ff opletten met de lengte van die Cat6-kabel, de NT is niet zo krachtig wat signaal betreft, maar als die kabel 10 meter of minder is zou het goed moeten gaan.....
Ik heb 20m Cat5E (die ik kreeg bij de iTVs) tussen NTU en Experiabox zitten en haal de volle 500mbit dus denk dat t wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Wellicht scheelt het per NTU? Ik heb in de 8-monteur-afspraken routine eind vorig jaar ook een nieuwe NTU gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Maakt in principe voor die nt niks uit hoewel die zwarte wel eens vreemd doet. Is gewoon utp max 100 meter. Heb meerdere verbindingen met 40+ m utp opgeleverd en nog steeds de volle 100 of 500 mb met cat5e.

Switch krijg je pas bij 3 tvs of meer (ja soms lukt het ook zonder 3 tvs maar das niet de procedure) en zo duur is ie ook weer niet met 25 euro en elke monteur heeft hem op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Jan-man schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:05:
Switch krijg je pas bij 3 tvs of meer (ja soms lukt het ook zonder 3 tvs maar das niet de procedure) en zo duur is ie ook weer niet met 25 euro en elke monteur heeft hem op de auto.
Ik heb er 2 keer 1 opgestuurd gekregen terwijl ik nog niet eens een aansluiting had dus zo lastig doen ze er niet over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Cartman! schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:52:
[...]

Ik heb er 2 keer 1 opgestuurd gekregen terwijl ik nog niet eens een aansluiting had dus zo lastig doen ze er niet over 8)7
Zoals ik al zij niet iedereen houd zich aan die procedure ;) ze zijn vaak genoeg geweigerd. Ook bij leden hier op het forum.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-man op 04-03-2017 19:36 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie