[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.818 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:06:
Bij mij verspringt hij van 6 maanden korting naar 3 maanden korting zodra ik mijn postcode en huisnummer invul. What the...? :?
Heb even gecheckt, en ik heb hetzelfde. Blijkbaar geldt die korting niet voor glasvezel. Zelfs met KPN Compleet aan krijg ik maar 3 maanden korting op mijn postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
nieuws: KPN breidt aanbod Plus-pakket uit per 1 januari na verdwijnen HBO - u...

Ah ik zie net dat ik geen Premium heb

[ Voor 20% gewijzigd door RodeStabilo op 21-11-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:50:
[...]

Heb even gecheckt, en ik heb hetzelfde. Blijkbaar geldt die korting niet voor glasvezel. Zelfs met KPN Compleet aan krijg ik maar 3 maanden korting op mijn postcode.
Hier laat de site gewoon de korting zien i.c.m. glasvezel / KPN Compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:15
Ik krijg em ook alleen werkend i.c.m. KPN compleet. Ik heb wel het laagste (instap abbo) gekozen, maar er staat wel bij 6 maand voor 35 euro.
Denk dat ik ga overstappen van Telfort (oude propositie) naar KPN. Bij Telfort kan ik alleen kiezen voor 200/200 terwijl ik bij KPN 500/500 kan krijgen met een minimaal prijsverschil icm KPN compleet korting, dubbele data voor mobiel en een gratis pakket naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robcoenen schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:07:
[...]

Hier laat de site gewoon de korting zien i.c.m. glasvezel / KPN Compleet.
Oke, vreemd. Heb nog even verder gekeken en ik denk dat het komt dat ik al klant bij KPN ben. Als ik het adres van de buren invul (Ziggo klant), krijg ik namelijk wel gewoon die 6 maanden korting. Zij hebben ook glasvezel liggen, en alleen de toevoeging op het huisnummer is maar anders.

Blijkbaar maakt het uit wie de huidige provider op het adres is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:40:
[...]

Oke, vreemd. Heb nog even verder gekeken en ik denk dat het komt dat ik al klant bij KPN ben. Als ik het adres van de buren invul (Ziggo klant), krijg ik namelijk wel gewoon die 6 maanden korting. Zij hebben ook glasvezel liggen, en alleen de toevoeging op het huisnummer is maar anders.

Blijkbaar maakt het uit wie de huidige provider op het adres is.
Ik heb precies hetzelfde. Adres van buren + compleet aangevinkt = 6 maanden, mijn adres = 3 maanden.

Mijn contract loopt 5 januari af, zou je ook al eerder kunnen verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barber schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Adres van buren + compleet aangevinkt = 6 maanden, mijn adres = 3 maanden.

Waarschijnlijk niet. Die x maanden korting bieden ze namelijk eenmalig aan. Je kunt niet zomaar een nieuw contract afsluiten en dan opnieuw gebruik maken van een korting. Dat bieden ze simpelweg niet aan.

Als je met Opzeggen belt, en doet alsof je weg wilt, krijg je vaak alsnog dit aanbod wel. Maar dit is niet eenzijdig af te sluiten. En nu al bellen dat je weg wilt terwijl je nog onder contract staat wordt een lastig verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rotstreek. Wij gaan in December verhuizen en ik krijg inderdaad 3 maanden voorgeschoteld omdat de huidige bewoner ook KPN heeft. Adres van zijn buren krijg ik 6 maanden.

Misschien maar even uitstellen dan, totdat zijn aansluiting is verhuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
vanmiddag eerst gewoon gebeld en gevraagd wat zij konden betekenen als ik mijn contract weer zou verlengen, was in augustus afgelopen, In overleg doorgeschakeld naar opzeggen en daar verteld dat het onzinnig is om eerst te moeten zeggen om vervolgens een nieuw contract af te sluiten resultaat is, 6 maanden lang 35 euri korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Graag zou ik willen weten of iemand in dit forum een directe glasverbinding heeft via SFP met zijn router of switch. Wil dit ook graag doen (weer een tussenlaag minder) maar zie door de bomen het bos niet meer. Gebruik zelf 500/500 KPN, met een tplink sg3210 switch en heb hiervoor de volgende vragen:

1. Sfp module: tplink sm321b zou voldoende moeten zijn?
2. Lc naar sc patch kabel: moet dit apc zijn? Zoiets als https://www.patchkast.nl/...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html
3. Moet hier nog een koppelstuk tussen?

Als iemand een werkende config heeft; graag delen.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
barber schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:24:
[...]

Ja hoor, begin dit jaar had ik ook ruim een maand voor het aflopen van mijn contract gebeld met de afdeling opzegging. Per direct ging het nieuwe contract met 6mnd korting in :)
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:54:
Wat een rotstreek. Wij gaan in December verhuizen en ik krijg inderdaad 3 maanden voorgeschoteld omdat de huidige bewoner ook KPN heeft. Adres van zijn buren krijg ik 6 maanden.

Misschien maar even uitstellen dan, totdat zijn aansluiting is verhuist.
Heb je telefonisch contact gehad? Kan mij niet voorstellen dat ze niet mee werken.

[ Voor 32% gewijzigd door Nuevocasa op 21-11-2016 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

AvK

Ready Set Go

sambaloedjek schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:53:
Graag zou ik willen weten of iemand in dit forum een directe glasverbinding heeft via SFP met zijn router of switch. Wil dit ook graag doen (weer een tussenlaag minder) maar zie door de bomen het bos niet meer. Gebruik zelf 500/500 KPN, met een tplink sg3210 switch en heb hiervoor de volgende vragen:

1. Sfp module: tplink sm321b zou voldoende moeten zijn?
2. Lc naar sc patch kabel: moet dit apc zijn? Zoiets als https://www.patchkast.nl/...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html
3. Moet hier nog een koppelstuk tussen?

Als iemand een werkende config heeft; graag delen.

BVD.
Misschien ten overvloede:
Een Cat5e kabeltje tussen je glas koppelpunt en je router presteert net zo goed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 20:24

Pubbert

random gestoord

AvK schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:46:
[...]

Een Cat5e kabeltje tussen je glas koppelpunt en je router presteert net zo goed.
Wel minder stroomverbruik, en geen UPS nodig in je meterkast voor puur je NT1 (indien je bij stroomuitval nog internet wel that is)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 23:58
Nuevocasa schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:45:
[...]

Ja hoor, begin dit jaar had ik ook ruim een maand voor het aflopen van mijn contract gebeld met de afdeling opzegging. Per direct ging het nieuwe contract met 6mnd korting in :)

[...]

Heb je telefonisch contact gehad? Kan mij niet voorstellen dat ze niet mee werken.
Heb ik ook gedaan. Postcode van de buren invullen en die krijgen wel zes maanden korting. Aangegeven bij KPN en toen was het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Vandaag kwam Reggefiber de glasvezel nog eens blazen. Rond de lunch bleek toch van niet, want druk. Lekker dan dat er iemand ochtendje voor thuisgebleven is. Komen woensdag nog een keer (poging 7). Zeggen ze. Laatste kans.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pubbert schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:10:
[...]

Wel minder stroomverbruik, en geen UPS nodig in je meterkast voor puur je NT1 (indien je bij stroomuitval nog internet wel that is)
Voor de kosten van het materiaal dat je allemaal extra aanschaft voor deze exercitie kan je de stroom van die NT nog heel lang betalen. Dus dat is een onzinnig argument naar mijn mening.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:02:
Ik krijg opnames die ik inplan via de app niet te zien op de IPTV units. Op het internet staat wel dat het een bekend probleem is (dan is er iets mis met de sync tussen KPN en het IPTV kastje) en dat de oplossing is om het dingetje van de stroom af te halen.
Ook weer opgelost. Omdat sommige zenders 3 keer aangeboden worden maar telkens in andere kwaliteit (SD,HD,GHD) heb ik de hoogste kwaliteit laten staan en de rest op "verborgen" gezet in het instellingen menu, zodat je ze op de setupbox niet ziet in de tv gids. Nu heb ik via de App iets opgenomen bij RTL4HD en die stond dus als verborgen waardoor ik de opnames dus ook niet zag.... :X

[ Voor 26% gewijzigd door BastiaanN op 22-11-2016 07:38 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Barre73 schreef op maandag 21 november 2016 @ 23:16:
[...]

Voor de kosten van het materiaal dat je allemaal extra aanschaft voor deze exercitie kan je de stroom van die NT nog heel lang betalen. Dus dat is een onzinnig argument naar mijn mening.
Het is ook meer "Omdat het kan"

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

Ik heb laatst zo'n wifi versterker van KPN gekocht via MijnKPN. Maar ik wil hem retourneren onder de WKOA. Gevraagd aan webcare hoe ik dat moest doen, moest ik Ceva Logistics bellen. Die gaven aan dat het retourneren via KPN zelf moet gaan, omdat het via MijnKPN was besteld. Geef ik dit aan webcare zeggen die ja bel nog maar keer, want Ceva moet doen. Bel ik weer naar Ceva, waarbij ik andere medewerker kreeg en gaf exact hetzelfde aan als de eerste medewerker.

De webcare zegt nu doodleuk dan breng je hem naar een KPN winkel, kan hem blijkbaar dus niet retour verzenden via de post. Als er nou een KPN winkel bij mij om de hoek zat had ik het gisteren al gedaan, maar dit is niet het geval. Je zou toch meer verwachten qua service van een premium provider. Heb aan de webcare voorgesteld dat ze zelf maar moeten bellen met Ceva om het op te lossen

Ik ben tevreden over de diensten, dat werkt allemaal perfect, maar de webcare en de klantenservice stellen mij vaak teleur. De klachtenafhandeling via klachtencompas daarentegen wel weer goed, want daar zit een andere afdeling achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hmmm, ik heb juist extreem goede ervaringen met de webcare. De telefonische klantenservice is gewoon een blik studenten dat ze open hebben getrokken. Dus ja, dat gaat wel eens mis. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad... Of ik geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

De webcare komen bij mij ook over als een blik studenten. Gezien het taalgebruik en geen instelling om service te verlenen. Voor kleine vraagjes werkt het perfect, maar zodra het iets complexer wordt dan is het waardeloos. Dit heb ik met webcare inmiddels al 2 keer gehad, dit had te maken met facturen die niet klopte, uiteindelijk na drie maanden kunnen oplossen door gebruik te maken van de klachtafdeling. Heb één keer proberen te bellen en dat was zelfs nog minder dan de webcare. Er is dan wel 24/7 support, maar je hebt er weinig aan. Het zou fijner zijn als ze 12 uur per dag support kunnen leveren van een iets hogere kwaliteit.

Mijn voorstel om Ceva te bellen hebben ze niks mee gedaan, ze zeggen ga maar naar de KPN winkel 20km verderop. Ik vraag mij af of dat wel mag volgens de WKOA.

Maar de diensten van KPN werken wel perfect en de prijs is goed, daarom ga ik ook niet weg. Bij de concurrentie is ook genoeg aan te merken, maar uiteindelijk gaat het om het product. De mindere service neem ik maar voor lief.

[ Voor 34% gewijzigd door Zenix op 22-11-2016 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:53

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

De kantenservice aan de telefoon is bij meer providers waardeloos. Ook bij Ziggo waren het mensen die niet in staat bleken te helpen. De meeste dan. De dienst is goed, maar voor de Tweaker die wat meer wilt, weten ze al gouw te weinig.

Ik zou dit inderdaad met CEVA proberen op te lossen, die leveren.

[ Voor 17% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-11-2016 19:05 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Als Tweaker heb ik eigenlijk nooit de klantenservice nodig gehad als het gaat om technische zaken, tenzij het een storing betreft waarvan ik niet op de hoogte kan zijn of die ik zelf niet kan oplossen, maar dat heb ik de afgelopen 7 jaar met glasvezel nog niet meegemaakt. Op technisch vlak verwacht ik dan ook niks van zo'n klantenservice, dat hoeft ook niet, zolang ze maar genoeg mensen kunnen helpen en informeren.

Ik heb alleen die klantenservice en webcare nodig gehad voor administratieve zaken. Zoals ik mijn verhaal heb aangegeven gaf KPN dat Ceva hierover ging, maar Ceva gaf dat ik bij KPN moest zijn, het bekende kastje muur verhaal. Dan zou je verwachten van zo'n webcare dat ze zo'n situatie oplossen, maar daar doen ze geen moeite voor.

Maar genoeg hierover. Ik heb klacht ingediend in de hoop dat het goed komt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 22-11-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zenix schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:15:
Als Tweaker heb ik eigenlijk nooit de klantenservice nodig gehad als het gaat om technische zaken, tenzij het een storing betreft waarvan ik niet op de hoogte kan zijn of die ik zelf niet kan oplossen, maar dat heb ik de afgelopen 7 jaar met glasvezel nog niet meegemaakt. Op technisch vlak verwacht ik dan ook niks van zo'n klantenservice, dat hoeft ook niet, zolang ze maar genoeg mensen kunnen helpen en informeren.

Ik heb alleen die klantenservice en webcare nodig gehad voor administratieve zaken. Zoals ik mijn verhaal heb aangegeven gaf KPN dat Ceva hierover ging, maar Ceva gaf dat ik bij KPN moest zijn, het bekende kastje muur verhaal. Dan zou je verwachten van zo'n webcare dat ze zo'n situatie oplossen, maar daar doen ze geen moeite voor.

Ik had alleen de klantenservice nodig bij een met de verbinding tot de modem. Dat was bij Ziggo. Maar ik wist toen al meer dan die van de klantenservice, ze konden niet eens in de log kijken. Dat konden ze wel, maar deden het niet. Ik moest eerst zelf uitzoeken wat het probleem was, voordat ik een nuttige oplossing kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 22-11-2016 21:13 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
goedendag, wet iemand hoe ik de iTV afstandbediening kan resetten? Ik heb hem gekoppeld met mijn Samsung TV aar dat levert storing op. Ik heb het uiteraard eerst opgezocht maar ik lees alleen maar als oplossing om de AB te koppelen aan een ander merk TV. Dat lijkt mij toch niet de beste oplossing. 8)7

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
marcellux schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 21:30:
goedendag, wet iemand hoe ik de iTV afstandbediening kan resetten? Ik heb hem gekoppeld met mijn Samsung TV aar dat levert storing op. Ik heb het uiteraard eerst opgezocht maar ik lees alleen maar als oplossing om de AB te koppelen aan een ander merk TV. Dat lijkt mij toch niet de beste oplossing. 8)7
Resten kan niet nee enige wat wel kan is als code 000 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:30
Net even met een KPN medewerker gesproken, bellen naar opzegging is al voldoende om de vraag te krijgen of je belt voor de aanbieding. En bij ja wordt het direct voor je geregeld 6 maanden korting. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:00
dennismaus schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:57:
Net even met een KPN medewerker gesproken, bellen naar opzegging is al voldoende om de vraag te krijgen of je belt voor de aanbieding. En bij ja wordt het direct voor je geregeld 6 maanden korting. Geen enkel probleem.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Net voor de kerst kom ik ook naar KPN. Per saldo, ook na de korting, gewoon goedkoper dan mijn abonnement bij Vodafone verlengen. Daarbij heb ik inmiddels begrepen dat zowel het modem als de interactieve boxen van KPN gewoonweg beter zijn.

Tel daarbij op dat mijn vrouw ook een mobiel abonnement heeft bij KPN en we zitten voorlopig gebakken. Nu maar hopen dat alles meteen goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Hoppa! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:53:
Nu maar hopen dat alles meteen goed werkt!
Dat is altijd te hopen bij een overstap. Hier ging het onlangs uit de kunst (glas Telfort naar glas KPN). Ik had een uiterst plezierige en probleemloze migratie-ervaring (zoals men dat ongetwijfeld in providerkringen noemt ;) ).

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Vandaag afspraak #7 waarbij (nog) een nieuwe vezel is geblazen. Bleek de oude vezel niet te zijn aangesloten op het knooppunt in de wijk, hij was gewoon een meter of wat te kort. Geen idee wat vorige figuren hebben gedaan, maar we eindigden na wederom 3 uur met een lampje wat aan ging op de NT.

Ik enthousiast geprobeerd het modem werkend te krijgen, blijkt dat nu de verbinding nog geactiveerd moet worden. Op zich verloopt de communicatie wel oke, maar als je Ziggo belt krijg je tenminste altijd iemand van Ziggo die de boel komt oplossen. De hoeveelheid onderaannemers die vervolgens weer ZZP'ers sturen is echt immens bij KPN / Reggefiber & co.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NiGeLaToR schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:18:
Vandaag afspraak #7 waarbij (nog) een nieuwe vezel is geblazen. Bleek de oude vezel niet te zijn aangesloten op het knooppunt in de wijk, hij was gewoon een meter of wat te kort. Geen idee wat vorige figuren hebben gedaan, maar we eindigden na wederom 3 uur met een lampje wat aan ging op de NT.

Ik enthousiast geprobeerd het modem werkend te krijgen, blijkt dat nu de verbinding nog geactiveerd moet worden. Op zich verloopt de communicatie wel oke, maar als je Ziggo belt krijg je tenminste altijd iemand van Ziggo die de boel komt oplossen. De hoeveelheid onderaannemers die vervolgens weer ZZP'ers sturen is echt immens bij KPN / Reggefiber & co.
Gefeliciteerd, nu moet nog de verbinding geactiveerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is met de laatste update de bitrate van glasvezel HD zenders verhoogd? Mijn Mikrotik laat nu 16.2Mbits zien voor GHD zenders waar dit eerder altijd 12 mbits was.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ben overgestapt van Vodafone naar KPN glasvezel. Vandaag zou de monteur langskomen, alleen werd gister gebeld dat de lijn nog niet in orde is en de monteur niet langskomt.

Vandaag werdt mijn internet en tv eruit gegooid. Geen verbinding niks. Volgens KPN zou dat niet moeten. Dat hoort geleidelijk te gaan. Helaas kunnen ze pas over een week een monteur sturen.

Je begrijpt dat ik de boel zelf geïnstalleerd heb vandaag. Alles doet het, behalve de maximale snelheid heeft een cap van 30 Mbits per seconde, terwijl ik een 100 mbits abo heb. Weer gebeld, KPN helpdesk vond dit raar nog nooit meegemaakt. Maar moest morgen weer bellen gezien de afdeling die dit kan achterhalen overdag open is. Bleek trouwens ook dat mijn abonnement nog helemaal niet is geactiveerd.

Lekkere boel!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder langsgekomen, maar kun je een V8 omruilen voor een V10 in de winkel?

Ik kan nu niet via draadloos mijn glasvezelsnelheid van 100 mbit halen door een te druk 2.4ghz netwerk hier in de buurt. Heb al wat geprobeerd met andere kanalen en de KPN servicetool maar niks helpt.
Nu lees ik dat de V10 dual band en AC ondersteund.

De helpdesk kon mij hierin niet helpen omdat men geen invloed heeft op welke modem wordt geleverd.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:14
Nope, kon wel, maar al een aantal maanden niet meer. Ze raden nu aan om een wifi versterker te nemen: https://apparatuurvoorthu.../wifi-versterker-dualband

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
Gewoon de modem uitzetten en bellen dat ie niks meer doet. Je krijgt bij een defect altijd een v10 :)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb mijn V8 wel kunnen wisselen voor een V10, omdat die V8 niet lekker werkte met mijn HTC M8. Was geen probleem, ben gewoon binnen gelopen. Is al wel weer een jaar geleden, maar als je zegt dat je problemen hebt doen ze denk ik niet zo moeilijk.

Van te week ook twee afstandsbedieningen gewisseld, knopjes deden het niet meer en waren eigenlijk nog niet zo oud. Ook zonder problemen of extra vragen, dus fijne service. Met verhuizen ooit een kwijt geraakt, binnen paar dagen een nieuwe toegestuurd gekregen zonder kosten.

Weten jullie of je nog korting kunt krijgen telefonisch, ik belde dat ik wilde verlengen maar kreeg geen nieuwe aanbieding of korting. Gewoon standaard prijzen, vorige jaar kreeg ik nog wel 6x30,- terug.

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 24-11-2016 12:25 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
NeoMe schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:23:
Ik heb mijn V8 wel kunnen wisselen voor een V10, omdat die V8 niet lekker werkte met mijn HTC M8. Was geen probleem, ben gewoon binnen gelopen. Is al wel weer een jaar geleden, maar als je zegt dat je problemen hebt doen ze denk ik niet zo moeilijk.

Van te week ook twee afstandsbedieningen gewisseld, knopjes deden het niet meer en waren eigenlijk nog niet zo oud. Ook zonder problemen of extra vragen, dus fijne service. Met verhuizen ooit een kwijt geraakt, binnen paar dagen een nieuwe toegestuurd gekregen zonder kosten.

Weten jullie of je nog korting kunt krijgen telefonisch, ik belde dat ik wilde verlengen maar kreeg geen nieuwe aanbieding of korting. Gewoon standaard prijzen, vorige jaar kreeg ik nog wel 6x30,- terug.
Bellen dat je wil opzeggen, verbinden ze je door naar retentie. Dan krijg je korting

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

mad-dog schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:20:
Gewoon de modem uitzetten en bellen dat ie niks meer doet. Je krijgt bij een defect altijd een v10 :)
Was het maar zo simpel :+ tot dat ze vragen oude opsturen ofzo.....oeps
Glasvezel is top alleen modem/hardware niet |:(

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Joepla

Joepla

fiberdordrecht schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:56:
[...]
Zo simpel is het... Wat denk je dat ze doen met die oude modems? Mannetje dat ze een voor een gaat testen? Daarbij zijn er problemen die vaak maar een enkele keer optreden in de tig-uur. Als premium provider ga je niet zeuren, maar oplossen.

Zelf trof ik een helpdeskmedewerker die prima begreep waarom ik graag een V10 wilde. Die was de volgende ochtend omgeruild. Had overigens op MP al gezocht en een V10 gevonden voor 25 euri, maar was dus niet nodig.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:08

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Joepla schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:47:
[...]

Zo simpel is het... Wat denk je dat ze doen met die oude modems? Mannetje dat ze een voor een gaat testen? Daarbij zijn er problemen die vaak maar een enkele keer optreden in de tig-uur. Als premium provider ga je niet zeuren, maar oplossen.

Zelf trof ik een helpdeskmedewerker die prima begreep waarom ik graag een V10 wilde. Die was de volgende ochtend omgeruild. Had overigens op MP al gezocht en een V10 gevonden voor 25 euri, maar was dus niet nodig.
Uhm bij kpn dan, telfort wil hem echt niet omruilen.....

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• mad-dog
fiberdordrecht schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:56:
[...]

Glasvezel is top alleen modem/hardware niet |:(
Het is zo simpel. Oude wordt direct meegenomen door koerier en belandt op een grote hoop bij Ceva Logistics

Verwijderd

Billiebier schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:07:
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder langsgekomen, maar kun je een V8 omruilen voor een V10 in de winkel?

Ik kan nu niet via draadloos mijn glasvezelsnelheid van 100 mbit halen door een te druk 2.4ghz netwerk hier in de buurt. Heb al wat geprobeerd met andere kanalen en de KPN servicetool maar niks helpt.
Nu lees ik dat de V10 dual band en AC ondersteund.

De helpdesk kon mij hierin niet helpen omdat men geen invloed heeft op welke modem wordt geleverd.
De KPN (XL) stores hebben sinds afgelopen zomer geen modems meer op voorraad. De klantenservice heeft inderdaad geen invloed op het type modem die je zult krijgen bij een defect. Zij kunnen alleen maar inplannen dat jij een nieuw modem moet krijgen, en kunnen geen type specificeren. Aangezien je glasvezel hebt is de kans zelfs groot dat je een v9 toegestuurd krijgt, aangezien de v10 tegenwoordig standaard wordt uitgeleverd bij xDSL verbindingen, en niet bij glasvezel. Om überhaupt in aanmerking te komen voor een nieuw modem moet je huidige wel defect zijn.

Ik raad je aan om de KPN WiFi Versterker aan te schaffen. Dit is een krachtige dual band AC accesspoint voor een zeer schappelijke prijs. Hiermee heb je ook nog eens een extra WiFi punt in jouw woning.

• mad-dog
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:03:
[...]

De KPN (XL) stores hebben sinds afgelopen zomer geen modems meer op voorraad. De klantenservice heeft inderdaad geen invloed op het type modem die je zult krijgen bij een defect. Zij kunnen alleen maar inplannen dat jij een nieuw modem moet krijgen, en kunnen geen type specificeren. Aangezien je glasvezel hebt is de kans zelfs groot dat je een v9 toegestuurd krijgt, aangezien de v10 tegenwoordig standaard wordt uitgeleverd bij xDSL verbindingen, en niet bij glasvezel. Om überhaupt in aanmerking te komen voor een nieuw modem moet je huidige wel defect zijn.

Ik raad je aan om de KPN WiFi Versterker aan te schaffen. Dit is een krachtige dual band AC accesspoint voor een zeer schappelijke prijs. Hiermee heb je ook nog eens een extra WiFi punt in jouw woning.
Nogmaals...
Bij een swap bij kpn wordt altijd een V10 geleverd, alleen de initiële levering kan een V8 of V9 zijn

Verwijderd

mad-dog schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:05:
[...]

Nogmaals...
Bij een swap bij kpn wordt altijd een V10 geleverd, alleen de initiële levering kan een V8 of V9 zijn
Dit moet dan een zéér recente wijziging in beleid zijn. Tot voor kort was dit namelijk absoluut niet het geval.

• mad-dog
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:07:
[...]

Dit moet dan een zéér recente wijziging in beleid zijn. Tot voor kort was dit namelijk absoluut niet het geval.
Bij deze dan..

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:07:
[...]
Kleine 3 maanden geleden meegemaakt, daarna bij familie & collega nogmaals. Kan toeval zijn, maar lijkt beleid om de v10 te sturen.

Verwijderd

Joepla schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:33:
[...]

Kleine 3 maanden geleden meegemaakt, daarna bij familie & collega nogmaals. Kan toeval zijn, maar lijkt beleid om de v10 te sturen.
Glasvezel of xDSL? Kleine maand geleden was er namelijk nog geen sprake van een standaard v10 uitlevering bij alle verbindingen.

• Joepla

Joepla

Allemaal glas.

Ik heb het idee dat wat men zegt "we kunnen niet bepalen wat u krijgt", niet helemaal overeenkomt met de praktijk. Zie de diverse voorbeelden in dit forum.

De opmerking "Ik raad je aan om de KPN WiFi Versterker aan te schaffen. Dit is een krachtige dual band AC accesspoint voor een zeer schappelijke prijs. Hiermee heb je ook nog eens een extra WiFi punt in jouw woning." klinkt leuk uit de mond van een KPN medewerker.
Het probleem wordt er niet mee opgelost, je zult de max. snelheid van je verbinding nog steeds niet halen. Wifi repeaters zijn lapmiddelen voor mensen die totaal geen kennis van zaken hebben (waar niets mis mee is), niet voor Tweakers. Die zoeken een echte oplossing, met max. resultaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Joepla op 24-11-2016 18:45 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Joepla schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:40:
[...]
Het probleem wordt er niet mee opgelost, je zult de max. snelheid van je verbinding nog steeds niet halen. Wifi repeaters zijn lapmiddelen voor mensen die totaal geen kennis van zaken hebben (waar niets mis mee is), niet voor Tweakers. Die zoeken een echte oplossing, met max. resultaat.
Dat is dan ook het AC access point met verreweg de beste prijs/kwaliteitsverhouding dat je op dit moment kan vinden :P
[...]

Allemaal glas.

Ik heb het idee dat wat men zegt "we kunnen niet bepalen wat u krijgt", niet helemaal overeenkomt met de praktijk. Zie de diverse voorbeelden in dit forum.

De opmerking "Ik raad je aan om de KPN WiFi Versterker aan te schaffen. Dit is een krachtige dual band AC accesspoint voor een zeer schappelijke prijs. Hiermee heb je ook nog eens een extra WiFi punt in jouw woning." klinkt leuk uit de mond van een KPN medewerker.
Voor de 100ste keer in dit topic.... het is primair GEEN WiFi repeater. Het is daadwerkelijk een krachtig en heel goed werkend Accesspoint met ingebouwde switch met 4 X 1 Gbit poort.
Absoluut geen lapmiddel en zeker een hele goede oplossing voor Tweakers. Het enige dat beter zou kunnen werken is een Ubiquiti AP. Maar die kost ook flink wat meer.

Check de specs maar in de Tweakers Pricewatch.
En lees je even in voordat je reageert op iets dat je niet kent en waarvan je alleen de (slecht gekozen) naam ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 24-11-2016 19:04 ]

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:48
[...]

Allemaal glas.

De wifi versterker van KPN is gewoon een echt AP hoor. Je kunt hem eventueel instellen als repeater, maar dat hoeft niet. Beste is gewoon als AP, dan heb je volle snelheid.
Uiteraard kan je ook een paar 100 euro uitgeven aan nog mooiere apparatuur, maar voor de meeste mensen is die wifi "versterker" een prima voordelige keuze.
edit:
Wat Barre zegt dus

• Joepla

Joepla

Als je hem als AP gebruikt, is het natuurlijk prima. En als je bereid bent om 5 tientjes te betalen omdat KPN je een modem geeft uit het jaar kruik (qua wifi), ook prima. Ik ga ervan dat de meerderheid hem wél gebruikt als repeater, de Tweakers wellicht niet.

Het staat iedereen vrij om te kiezen, maar (ook voor de honderdste keer ;) ): een v10 is gewoon te bemachtigen. Is mij nu 3x eenvoudig gelukt en dat zie ik bepaald niet als een prestatie. 3 minuten aan de telefoon en het was gepiept. Niets moeilijk, gewoon even babbelen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bij mij had de monteur er nog 1 mee, gelukkig.

Joepla schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:42:
Als je hem als AP gebruikt, is het natuurlijk prima. En als je bereid bent om 5 tientjes te betalen omdat KPN je een modem geeft uit het jaar kruik (qua wifi), ook prima. Ik ga ervan dat de meerderheid hem wél gebruikt als repeater, de Tweakers wellicht niet.

Het staat iedereen vrij om te kiezen, maar (ook voor de honderdste keer ;) ): een v10 is gewoon te bemachtigen. Is mij nu 3x eenvoudig gelukt en dat zie ik bepaald niet als een prestatie. 3 minuten aan de telefoon en het was gepiept. Niets moeilijk, gewoon even babbelen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad?
Ik ga er vanuit dat de meerderheid 'em juist niet gebruikt als repeater, mede omdat de handleiding er helemaal op gericht is om 'em bedraad aan te sluiten. Niet bedraad (dus als echte repeater) is nog bijna moeilijk te vinden in de handleiding en wordt ook nog eens duidelijk afgeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Barre73 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat de meerheid 'em niet gebruikt als repeater, mede omdat de handleiding er helemaal op gericht is om 'em bedraad aan te sluiten. Niet bedraad (dus als echte repeater) is nog bijna moeilijk te vinden in de handleiding en wordt ook nog eens duidelijk afgeraden.
Ze moeten dat ding gewoon geen repeater/versterker meer noemen maar gewoon wifi-punt/AP. Het zijn providers die graag een eenvoudige (soms verkeerde) benaming gebruiken, zodat de menigte het snapt. Verder schijnt het inderdaad een heel goed AP voor €50 te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:51:
[...]

Ze moeten dat ding gewoon geen repeater/versterker meer noemen maar gewoon wifi-punt/AP. Het zijn providers die graag een eenvoudige (soms verkeerde) benaming gebruiken, zodat de menigte het snapt. Verder schijnt het inderdaad een heel goed AP voor €50 te zijn.
Die tip heb ik al ingebracht... Typisch (slecht) marketing idee.

• ANdrode
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:51:
[...]
Als je er helemaal als een leek naar kijkt dan is WiFi versterker een goede naam. Je krijgt er een sterker wifi signaal van. Welke technische vorm daardoor gekozen wordt snapt een leek toch niet >:)

• Joepla

Joepla

Barre73 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:35:
[...]
Ik ga er vanuit dat de meerheid 'em niet gebruikt als repeater, mede omdat de handleiding er helemaal op gericht is om 'em bedraad aan te sluiten. Niet bedraad (dus als echte repeater) is nog bijna moeilijk te vinden in de handleiding en wordt ook nog eens duidelijk afgeraden.
Ok, zover heb ik me er niet in verdiept, moet ik zeggen. Als ik de kreet "Wifi Versterker" zie, dan stel ik me daar geen AP bij voor.
Als het ding als AP goed werkt en men gebruikt hem zo, helemaal goed.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

ANdrode schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:02:
[...]

Als je er helemaal als een leek naar kijkt dan is WiFi versterker een goede naam. Je krijgt er een sterker wifi signaal van. Welke technische vorm daardoor gekozen wordt snapt een leek toch niet >:)
Ik vindt zelfs voor iemand met nul netwerkkennis een wifi-punt een betere naam: Dat kan namelijk beide zijn. Dat is het apparaat ook.
Joepla schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:06:
[...]

Ok, zover heb ik me er niet in verdiept, moet ik zeggen. Als ik de kreet "Wifi Versterker" zie, dan stel ik me daar geen AP bij voor.
Als het ding als AP goed werkt en men gebruikt hem zo, helemaal goed.
Ik denk dan aan zo wall-plug met 1 LAN aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.tmoespot.nl/data/articles/images/zoom/m_6194.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 24-11-2016 21:18 ]

• Joepla

Joepla

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:13:
[...]
Ik denk dan aan zo wall-plug met 1 LAN aansluiting.
Exact. Makkelijk en handig als je "goede wifi" wilt. Maar voor een 500/500 verbinding is het dat toch nèt niet ;)

Heb zelf precies zo'n ding: leuk voor bv. op vakantie als het signaal slecht is.

Verwijderd

[...]

Allemaal glas.

Ik ben geen KPN medewerker, en ik zeg ook geen dingen omdat het leuk klinkt. Ik zeg dit aangezien dat apparaat daadwerkelijk erg goed functioneert, en er geen ander AP te krijgen is met een betere prijs-kwaliteitverhouding. Gelukkig hebben andere tweakers je inmiddels al duidelijk gemaakt dat dit geen repeater is, maar een volwaardig AP. Iets wat ik overigens bewust al noemde in mijn post. Dit apparaat is dan ook uitermate geschikt voor de consument, en ook voor "Tweakers".

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Bedankt voor de tips, maar als ik nog een extra apparaat zou moeten aanschaffen voor betere wifi kan ik net zo goed mijn oude router weer aansluiten die wel de zolder bereikt... ik ga eens kijken of ik een v10 kan bemachtigen, zo niet dan houdt het op

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ben deze week overgestapt op KPN, heb een 100mbits glasvezel lijn.

Met Vodafone (draytek) haalde ik 100mbits minimaal up en down. Met KPN haal ik nu 94 mbits down en 87 mbits up...... Iemand ervaring hiermee? Waar ligt dit aan?

Verwijderd

FreakerTweaker schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:19:

Met Vodafone (draytek) haalde ik 100mbits minimaal up en down. Met KPN haal ik nu 94 mbits down en 87 mbits up...... Iemand ervaring hiermee? Waar ligt dit aan?
Heb je dit bedraad gemeten? Normale snelheid bij een 100/100 KPN abonnement is 94/115 ongeveer. De lagere downloadsnelheid komt door een oud profiel. KPN heeft aangegeven dit niet te kunnen, dan wel te willen aanpassen. Zijn verschillende topics over te vinden.

Als je uploadsnelheid ook bedraad onder de 100 Mbit blijft zit je wellicht nog op een 100 Mbit kaart aangesloten in de POP ipv een Gbit kaart. De wisseling kun je forceren door 1 maand een 500/500 abonnement af te nemen. Dan zul je worden omgeprikt.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
FreakerTweaker schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:19:

Toevallig tegelijk TV aan staan? Kan zijn dat je op een 100Mbit poort aangesloten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Billiebier schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:09:
Bedankt voor de tips, maar als ik nog een extra apparaat zou moeten aanschaffen voor betere wifi kan ik net zo goed mijn oude router weer aansluiten die wel de zolder bereikt... ik ga eens kijken of ik een v10 kan bemachtigen, zo niet dan houdt het op
V10 is fijn, maar vraag me af of je daarmee je problemen goed oplost, het is misschien te overwegen om in je huis een paar kleinere (low power) AP's te installeren, bv, de Ubiquiti AP AC Lite. Niet goedkoop, maar wel een manier om voor eens en altijd een stabiele en snelle verbinding te hebben. Hier vind je een berg praktijkervaring waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Even inhaken op de KPN WiFi versterkers: ik heb er ook 2 liggen. M'n ASUS router staat nu in de studeerkamer waardoor de beneden etage via WiFi goed is te bereiken. Deze is middels een kabel vanuit de meterkast een verdieping hoger aangesloten. Het bereik van de ASUS op deze verdieping is redelijk afwezig.

Van het weekend gaat de ASUS naar de meterkast waardoor ik op die verdieping ook een goed WiFi signaal heb. De huidige kabel van EB naar ASUS wordt dan gebruikt om een KPN WiFi versterker op aan te sluiten. De tweede ga ik waarschijnlijk in de woonkamer plaatsen, maar daarvoor moet ik eerst nog een coax kabel vervangen door een cat6 kabel. Dan kan ik direct de TV, PS3 en mediabox ook met een kabel aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:03:
[...]
Aangezien je glasvezel hebt is de kans zelfs groot dat je een v9 toegestuurd krijgt, aangezien de v10 tegenwoordig standaard wordt uitgeleverd bij xDSL verbindingen, en niet bij glasvezel. Om überhaupt in aanmerking te komen voor een nieuw modem moet je huidige wel defect zijn.
Als je een V9 krijgt bij een nieuw abonnement verwacht ik dat ze gewoon voor een v10 zorgen. Ze willen geen nieuwe klant verliezen omdat je hem meteen verplicht om kosten voor een redelijk modem (simultaneous dual band) te maken.

De discussie over de verwachtingen die ze scheppen op de bestel pagina's ga ik niet heropenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Zenix schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:15:

Nou ik ben weer een tevreden KPN klant, de kachtenafdeling heeft er wel voor gezorgd dat de Wifi versterker via de post kon retouneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
AvK schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:46:
[...]

Kan zijn, maar de reden is dat mijn reguliere RJ45 poorten allemaal vol zitten op mijn switch. Met glas via SFP heb ik weer een RJ45 poort vrij, ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

sambaloedjek schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:18:
[...]

Kan zijn, maar de reden is dat mijn reguliere RJ45 poorten allemaal vol zitten op mijn switch. Met glas via SFP heb ik weer een RJ45 poort vrij, ik blij.
Hoe krijg je eigenlijk uit de glasvezel uit de straat een SFP aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:34:
[...]

Dat is ook mijn vraag aan dit forum. Met een SC naar LC kabeltje direct via een SFP in de switch moet dit gewoon kunnen. Mijn vraag is: welke specs zijn nodig voor patchkabel en SFP module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:34:
[...]

Die glasvezel is afgewerkt in een FTU en eindigt daarmee in een connector (die blauwe). Met een koppelbusje kan je daar een glaspatchkabel (sc/pc) in drukken en de andere kant daarvan in een apparaat (router/switch) met een SFP module. Die SFP module mag zowel LC/PC zijn als SC/PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Barre73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:24:
[...]

Die glasvezel is afgewerkt in een FTU en eindigt daarmee in een connector (die blauwe). Met een koppelbusje kan je daar een glaspatchkabel (sc/pc) in drukken en de andere kant daarvan in een apparaat (router/switch) met een SFP module. Die SFP module mag zowel LC/PC zijn als SC/PC.
Aha, je moet dus het nt-kastje vervangen door een eigen creatie bestaande uit een koppelstuk met glasvezel kabel. En aan de andere kant een SFP adapter of converter (eigen nt kastje).

Niet dat ik het zelf nodig heb, maar bij de installatie zag het allemaal niet echt aanpasbaar uit. Daarom was wel benieuwd hoe get zou kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 25-11-2016 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:20:
[...]

Aha, je moet dus het nt-kastje vervangen door een eigen creatie bestaande uit een koppelstuk met glasvezel kabel. En aan de andere kant een SFP adapter of converter (eigen nt kastje).

Niet dat ik het zelf nodig heb, maar bij de installatie zag het allemaal niet echt aanpasbaar uit. Daarom was wel benieuwd hoe get zou kunnen.
Klopt helemaal. Vodafone doet het zelfs standaard zo. De router aan de andere kant van die glaspatchkabel is dan een Draytek 2130 of 2132F. Dat ziet er dan zo uit: (voordat alles weer netjes is opgerold en afgedekt met de lege kap)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/bae89b9c4433c8341c74dd104b2284c3ae8b4974/?url=http%3A%2F%2Ftech.piepers.me%2F3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb sinds kort ook een edgerouter lite met kpn glasvezel 500/500 en alles werkt op zich goed, behalve het uploaden naar ftp, daar haal ik maar halve snelheden met hardware offloading aan. Met offloadding uit is het helemaal weinig. Nu ben ik benieuwd wat de mensen met dezelfde router en aansluting halen aan snelheid als ze naar een ftp server uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambaloedjek
[quote]Barre73 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 22:57:
[...]

Klopt helemaal. Vodafone doet het zelfs standaard zo. De router aan de andere kant van die glaspatchkabel is dan een Draytek 2130 of 2132F. Dat ziet er dan zo uit: (voordat alles weer netjes is opgerold en afgedekt met de lege kap)

Bedankt voor deze hint. In hun handleiding staat precies wat er nodig is. Zie http://www.draytek.nl/fil...ing%20Vigor%202132FVn.pdf

Heb de componenten inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

emeulman schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:24:
Ik heb sinds kort ook een edgerouter lite met kpn glasvezel 500/500 en alles werkt op zich goed, behalve het uploaden naar ftp, daar haal ik maar halve snelheden met hardware offloading aan. Met offloadding uit is het helemaal weinig. Nu ben ik benieuwd wat de mensen met dezelfde router en aansluting halen aan snelheid als ze naar een ftp server uploaden.
check het eens in het ubiquiti forum :)

\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur

[ Voor 6% gewijzigd door TPA op 27-11-2016 12:12 ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28

vr6-only

Blub Blub

Iemand al iets vernomen omtrent de herindeling van de HD kanalen naar postie 1, 2, 3 etc.? Ze hadden het over Q3 en Q4 is al bijna voorbij.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:18:
Iemand al iets vernomen omtrent de herindeling van de HD kanalen naar postie 1, 2, 3 etc.? Ze hadden het over Q3 en Q4 is al bijna voorbij.
De oorspronkelijke doelstelling was om dit rond de kerst te hebben afgerond. KPN wil zelf niet zeggen of deze doelstelling behaald zal worden, en gezien de gebrekkige communicatie vanuit hun kant vrees ik dat het nog wel even duurt.

Je kunt wel gewoon een zenderlijst samenstellen hè? Dan heb je gewoon NPO 1 HD als eerste in de zenderlijst. Werkt voor mij persoonlijk prima. HD op 1 is dan m.i. niet eens meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:46:
[...]

De oorspronkelijke doelstelling was om dit rond de kerst te hebben afgerond. KPN wil zelf niet zeggen of deze doelstelling behaald zal worden, en gezien de gebrekkige communicatie vanuit hun kant vrees ik dat het nog wel even duurt.

Je kunt wel gewoon een zenderlijst samenstellen hè? Dan heb je gewoon NPO 1 HD als eerste in de zenderlijst. Werkt voor mij persoonlijk prima. HD op 1 is dan m.i. niet eens meer nodig.
Ja, we hebben nog maar een paar weken te gaan....
KPN belooft veel maar doet weinig, jammer want zo'n grote provider moet zijn beloftes wel nakomen.
Het gaat ook niet om een onbenullig iets maar om een stukje functionaliteit waar heel veel klanten op te zitten wachten.
De genoemde termijn is al vaker uitgesteld om onduidelijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Gaan ze ook nog wat doen aan uitzending gemist? 1, de kwaliteit is erg slecht. Het zal wel vanaf de NPO komen. 2, je kan ze pas na een halfuur nadat het programma afgelopen is bekijken. Zeker dat laatste is erg vervelend. En begin gemist werkt ook niet altijd.
Ik dacht gehoord te hebben dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
emeulman schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 11:24:
Dan ligt aan de ftp. Mischien kan de hdd niet snel genoeg schrijven of is de upload van de cloud server gewoon niet snel genoeg.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 28 november 2016 @ 06:27:
Gaan ze ook nog wat doen aan uitzending gemist? 1, de kwaliteit is erg slecht. Het zal wel vanaf de NPO komen. 2, je kan ze pas na een halfuur nadat het programma afgelopen is bekijken. Zeker dat laatste is erg vervelend. En begin gemist werkt ook niet altijd.
Ik dacht gehoord te hebben dat ze er mee bezig zijn.
Kwaliteit van UG ligt zeker aan de NPO. De goede versies (HD) stellen ze alleen beschikbaar via het betaalde NL ZIET.
Dus gratis in SD en betaald in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
xbeam schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:19:
[...]

Dan ligt aan de ftp. Mischien kan de hdd niet snel genoeg schrijven of is de upload van de cloud server gewoon niet snel genoeg.
Helaas is deze conclusie iets te kort door de bocht..... sluit ik mijn experiabox weer aan, haal ik strak 60 MB/s naar dezelfde FTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Mensen ook last van dat KPN nu het subnet van IPv6 heeft veranderd?

2a02:AAAA:AAAA:0::/64 is het nu 2a02:AAAA:AAAA:1::/64 geworden.
Mijn server heeft nu beide adressen maar de virtualmachine alleen maar het nieuwe adres tevens mijn andere apparaten ook.
Liep er tegen aan toen me webmail server niet meer werkte door dat er static ipv6 adressen worden gebruikt.

Of kan het mogelijk door iets anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
emeulman schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:06:
[...]

Helaas is deze conclusie iets te kort door de bocht..... sluit ik mijn experiabox weer aan, haal ik strak 60 MB/s naar dezelfde FTP server.
Dat is vreemd ik heb hier ook ELR die is met upload juist veel sneller dan met de download. Upload is soms door de Traffic shapping/boost setting van KPN zelfs 700mbit/s. Om dan terug te zakken naar 590 Mbit/s (dit is wel met offloading enabled) als deze uit staat zit je inderdaad maar rond de 250mbit/s.

Zit je niet met het probleem dat als je de ELR gebruikt er een multicast storm op je netwerk onstaat waardoor gewoon je local lan (goedkope switch) aan zijn max capisteit zit?
In het switchpanel van de EXpira box zit igmp snooping. De ERL heeft geen switchpanel waardoor de switch achter de ERL de switching doet en moet daardoor igmp snooping hebben.

Of heb je inplaats van routed iptv een bridge opgezet ook hier moet je igmp op je switchs hebben maar komt er nog een ander probleem kijken en dat is wanneer er een bridge (br0/x) aanwezig is in de ERL deze het verkeer niet kan offloaden. Waardoor all je verkeer door de cpu gaat en daardoor 100% belast wordt en dus niet sneller kan.

Zo zijn er sommige QOS funties die je niet kan offloaden en daardoor voorkomen dat je de max snelheid haalt. Mits deze vaak zovaak aan gesproken worden dat de cpu weer 100% word belast.

Consumeten waarschuwing !!!
Het gevaar van de ELR is dat het geen consumenten router is en daardoor hebben gebruikers specialistische kennis nodig om er mee te werken. Hij kan bijna alles voor weinig mede door (apt-get),Daarom vaak bejubelt door professionals maar zelfs voor de computer hobbischt is vaak te ingewikkeld.

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 28-11-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
xbeam schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:48:
[...]

Dat is vreemd ik heb hier ook ELR die is met upload juist veel sneller dan met de download. Upload is soms door de Traffic shapping/boost setting van KPN zelfs 700mbit/s. Om dan terug te zakken naar 590 Mbit/s (dit is wel met offloading enabled) als deze uit staat zit je inderdaad maar rond de 250mbit/s.

Zit je niet met het probleem dat als je de ELR gebruikt er een multicast storm op je netwerk onstaat waardoor gewoon je local lan (goedkope switch) aan zijn max capisteit zit?
In het switchpanel van de EXpira box zit igmp snooping. De ERL heeft geen switchpanel waardoor de switch achter de ERL de switching doet en moet daardoor igmp snooping hebben.

Of heb je inplaats van routed iptv een bridge opgezet ook hier moet je igmp op je switchs hebben maar komt er nog een ander probleem kijken en dat is wanneer er een bridge (br0/x) aanwezig is in de ERL deze het verkeer niet kan offloaden. Waardoor all je verkeer door de cpu gaat en daardoor 100% belast wordt en dus niet sneller kan.

Zo zijn er sommige QOS funties die je niet kan offloaden en daardoor voorkomen dat je de max snelheid haalt. Mits deze vaak zovaak aan gesproken worden dat de cpu weer 100% word belast.

Consumeten waarschuwing !!!
Het gevaar van de ELR is dat het geen consumenten router is en daardoor hebben gebruikers specialistische kennis nodig om er mee te werken. Hij kan bijna alles voor weinig mede door (apt-get),Daarom vaak bejubelt door professionals maar zelfs voor de computer hobbischt is vaak te ingewikkeld.
Ik heb inderdaad ook met speedtesten dat de upload boven de 800Mbit piekt en stabiliseert rond de 590 Mbit.
Hardware offloading staat aan en de enige bridge die er in zit voor de voip, maar dit is geen issue want haal ik deze eruit blijft het probleem bestaan. Voor zover ik kan nagaan werkt de offloading normaal aangezien de cpu load maar op een paar % zit tijdens de testen.
IPTV is routed geprogrammeerd en werkt naar tevredenheid.
De switch die erachter zit ondersteund gewoon igmp snooping en deze staat voor zover ik weet gewoon aan. Ik zal het later op de dag nog eens nakijken als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
emeulman schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:19:
[...]

Ik heb inderdaad ook met speedtesten dat de upload boven de 800Mbit piekt en stabiliseert rond de 590 Mbit.
Hardware offloading staat aan en de enige bridge die er in zit voor de voip, maar dit is geen issue want haal ik deze eruit blijft het probleem bestaan. Voor zover ik kan nagaan werkt de offloading normaal aangezien de cpu load maar op een paar % zit tijdens de testen.
IPTV is routed geprogrammeerd en werkt naar tevredenheid.
De switch die erachter zit ondersteund gewoon igmp snooping en deze staat voor zover ik weet gewoon aan. Ik zal het later op de dag nog eens nakijken als ik weer thuis ben.
Mischien is het handiger dat je vraag dan hier uit zet: http://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/bd-p/EdgeMAX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:46:
[...]

Ook met een zenderlijst is het mijn inziens niet optimaal. Zeker als je ook het plus pakket hebt, waardoor je meer HD zenders hebt (in de 7xx reeks). Dan ga je dus van 66x ineens naar 7xx, maar dan hou je nog een aantal zenders over die niet HD of HD glas zijn, welke dan weer op een hele andere zender reeks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Ik heb onlangs aangevraagd voor glasvezel 500/500 internet. Thuis ontvang ik V9 expreia box terwijl ik heb afgesproken om v10 te krijgen. Is het makkelijk om te wisselen?

Moet ik er een LC of SC kabel leveren of neem het KPN monteur mee tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendybenno
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 19:32
itxs bedankt.
Dankzij jou handleiding voor de Asus router heb ik routed iptv werkend op de Netgear R7000.
Nu nog even puzzelen voor de juiste scripts tijdens het opstarten
Misschien anderen die het wel werkend hebben bij een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

aotholland schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:49:
Ik heb onlangs aangevraagd voor glasvezel 500/500 internet. Thuis ontvang ik V9 expreia box terwijl ik heb afgesproken om v10 te krijgen. Is het makkelijk om te wisselen?
Dit hele topic staat vol met V9/V10 perikelen, lees even een stukje terug en je weet alles.

Kort door de bocht:
...terwijl ik heb afgesproken om v10 te krijgen
Het schijnt dat men dat helemaal niet kan bepalen, laat staan afspreken.
Is het makkelijk om te wisselen?
Officieel niet, in de praktijk vaak wel, als je de juiste persoon op de helpdesk treft wellicht. Hierover zijn de meningen verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Of als je geluk hebt, heeft de monteur er nog een.
Moet ik er een LC of SC kabel leveren of neem het KPN monteur mee tijdens de installatie?
Zit er in het pakket geen nt-kastje? Zo niet, dan heeft de monteur alles mee om te zorgen dat het werkt. Of de vezel moet stuk zijn, maar die kans is niet heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:41:
[...]

Ook met een zenderlijst is het mijn inziens niet optimaal. Zeker als je ook het plus pakket hebt, waardoor je meer HD zenders hebt (in de 7xx reeks). Dan ga je dus van 66x ineens naar 7xx, maar dan hou je nog een aantal zenders over die niet HD of HD glas zijn, welke dan weer op een hele andere zender reeks zitten.
Je bedoelt dat dan de volgorde niet is zoals je zou willen? Als dat jouw probleem is begrijp ik dit, maar dit hoeft met "HD op 1" natuurlijk niet opgelost te zijn. Pas als je zelf de zendervolgorde zelf kunt wijzigen is dit opgelost.
De meeste kans maak je bij de monteur. Als je die direct even om een v10 vraagt vanwege de dual band functie wisselen zij hem vaak zo eventjes om, mits hij nog eentje in zijn busje heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Na 7 afspraken heb ik glasvezel. Nu blijft het modem alleen staan op een rood lampje bij internet (broadband is groen) en krijg ik als antwoord van KPN dat er ... voor de 8e keer iemand langs moet komen om dat te activeren. Die gaat dan ws weer een half uur bij me aan de keukentafel met collega's zitten te bellen om eea te regelen. Iemand ervaring met deze status - kunnen ze dit op afstand echt niet activeren? Ik ben namelijk klaar met de gezellige huisbezoekjes van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

NiGeLaToR schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:30:
Na 7 afspraken heb ik glasvezel. Nu blijft het modem alleen staan op een rood lampje bij internet (broadband is groen) en krijg ik als antwoord van KPN dat er ... voor de 8e keer iemand langs moet komen om dat te activeren. Die gaat dan ws weer een half uur bij me aan de keukentafel met collega's zitten te bellen om eea te regelen. Iemand ervaring met deze status - kunnen ze dit op afstand echt niet activeren? Ik ben namelijk klaar met de gezellige huisbezoekjes van KPN.
Tja, wat moet je hier nou op zeggen? Wij kunnen het in ieder geval niet voor je oplossen. Je zal toch echt bij KPN moeten zijn en een lange adem hebben. Je zou ook een mail / brief aangetekend kunnen versturen naar de directeur/hoofd klantenservice van de KPN. Doorgaans staat er een naam op de brieven die je krijgt van de KPN. Dat heeft mij enorm geholpen, want ze gaan dan ineens sneller lopen/reageren.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Ik heb nu sinds een week ook KPN Glasvezel via het alles-in-1 pakket, 100mb down/up, heb nu tijdelijk (met overleg klantenservice) zelf de boel aangesloten aangezien dat niks voorstelde, want de monteur komt pas 5 december en anders zat ik in onze nieuwe woning 2 weken zonder internet/tv.

Nu valt mij op dat de wifi-snelheid erg laag is; ±25 mb down, en bekabeld haal ik de volle 100mb down/up.
Kan dit liggen aan de ExperiaBox? Ik heb een V9 Experiabox van het merk ZTE, verder heb ik geen Wifi versterker o.i.d.

De monteur komt 5 december langs, is het dan slim om gelijk een V10 Experiabox te vragen of heb ik hier verder niks aan? Of een Wifiversterker?
Pagina: 1 ... 48 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie