[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 95 Laatste
Acties:
  • 764.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterTweaker schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:08:
Weet iemand hier trouwens of je met een glasvezel connectie ook nog gewoon een KPN abonnement kan nemen van 20 MB/s?
Ik heb namelijk interesse in het volgende internet abonnement van KPN:
https://bestellen.kpn.com/pakket/basis/internet/

En dan de variant met een internetsnelheid van 20 Mbits/sec.

Nu vraag ik mij af of dit type abonnement mogelijk is als je een glasvezelkabel gebruikt. En kan je bij KPN een dergelijk abonnement ook afsluiten voor een half jaar?
KPN maakt geen onderscheid meer. Als jij de beschikking hebt over een glasvezelaansluiting van (voorheen) Reggefiber, dan krijg je dat abonnement via glas. Het leuke is dat in de praktijk blijkt dat via glas het 20/2 abonnement in werkelijkheid 30/30 is. En dat was geen typefout (eigen ervaring).

Dus ja, je krijgt het via glas. Nee, het kan alleen voor een jaar, net als alle abonnementen van KPN.

P.S.het is Mb (kleine letter "b"). Anders zou je 8 keer zoveel krijgen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
DizzyWeb schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:38:
[...]

Heb je de postcodecheck die op die pagina staat al ingevuld? Dan zal je het antwoord op je vraag al zien...

En het antwoord op je andere vraag staat ook op de pagina die je zelf linkt: "Minimale contractduur: 12 maanden"
Ok minimaal 12 maanden dus. Ja die postcode check heb ik gedaan. Dan zie ik dat er glasvezel op mijn adres beschikbaar is. Maar het wordt mij dan niet geheel duidelijk of ik met een glasvezelkabel dan nog steeds het abonnement van 20 mbits/sec kan gebruiken. Ik wil namelijk het voordeligste abonnement hebben en niet extra betalen voor een hogere internetsnelheid (aan 20 mbit/sec heb ik genoeg). Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Barre73 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:28:
[...]

KPN maakt geen onderscheid meer. Als jij de beschikking hebt over een glasvezelaansluiting van (voorheen) Reggefiber, dan krijg je dat abonnement via glas. Het leuke is dat in de praktijk blijkt dat via glas het 20/2 abonnement in werkelijkheid 30/30 is. En dat was geen typefout (eigen ervaring).

Dus ja, je krijgt het via glas. Nee, het kan alleen voor een jaar, net als alle abonnementen van KPN.

P.S.het is Mb (kleine letter "b"). Anders zou je 8 keer zoveel krijgen.
Ok thnx, dus ik kan gewoon dat abonnement van 20 Mbit/ sec krijgen via een glasvezelaansluiting. Ik dacht dus dat je bij een glasvezelaansluiting een minimum internetsnelheid dient te hebben (bijvoorbeeld 50 Mbit/sec) en dan vast zit aan een duurder abonnement, maar dit is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterTweaker schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:00:
[...]

Ok thnx, dus ik kan gewoon dat abonnement van 20 Mbit/ sec krijgen via een glasvezelaansluiting. Ik dacht dus dat je bij een glasvezelaansluiting een minimum internetsnelheid dient te hebben (bijvoorbeeld 50 Mbit/sec) en dan vast zit aan een duurder abonnement, maar dit is dus niet het geval.
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:28:
Het leuke is dat in de praktijk blijkt dat via glas het 20/2 abonnement in werkelijkheid 30/30 is. En dat was geen typefout (eigen ervaring).
Inderdaad. Schoonmoeders heeft gewoon 20/2 via glasvezel. Meer heeft ze echt niet nodig en ze krijgt 30/34.
Heb mijn ouders ook maar over laten zetten van 50/50 naar 20/2. Meer dan genoeg voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Mannetjes hebben flink lopen graven maar tis nog steeds stuk in onze wijk. Dus vd week weer iemand anders z'n stoep overhoop halen. Nog geen glasvezel hier dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:02
Ik heb nu een 100/100 abb, kan ik deze dus gewoon terugzetten naar 100/10 o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-09 08:53

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

schuurman schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:36:
Ik heb nu een 100/100 abb, kan ik deze dus gewoon terugzetten naar 100/10 o.i.d.?
Ja, dan zal dat waarschijnlijk vanaf december aangepast worden. Dat kan je gewoon aanpassen via je kpn id bij https://account.kpn.com/#/ doen. Als het goed is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 01-11-2016 21:00 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

schuurman schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:36:
Aanmelden op je "Mijn KPN" omgeving en onder producten kun je alles toevoegen en/of verwijderen.
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 20:59:
[...]

Ja, dan zal dat waarschijnlijk vanaf december aangepast worden. Dat kan je gewoon aanpassen via je kpn id bij https://account.kpn.com/#/ doen. Als het goed is ;)
Wijziging gaat binnen 10 min in. Facturatie geschiedt achteraf en na ratio. Ik moet zeggen dat KPN dit heel netjes doet.

[ Voor 4% gewijzigd door vr6-only op 01-11-2016 21:44 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

vr6-only schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:43:
[...]

Aanmelden op je "Mijn KPN" omgeving en onder producten kun je alles toevoegen en/of verwijderen.

[...]

Wijziging gaat binnen 10 min in. Facturatie geschiedt achteraf en na ratio. Ik moet zeggen dat KPN dit heel netjes doet.
Ik jeb zelf nog geen dingen aangepast, dus ik wist niet hoe ze dit regelen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
vr6-only schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:43:
[...]

De administratieve wijziging dan. De snelheid is niet binnen 10 min aangepast.

Althans, niet in mijn geval. Heb gisteravond een verhoging van de snelheid aangevraagd van 100/100 naar 500/500, maar momenteel nog 100/100.

In de melding stond ook dat dit 21 november actief zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

mcetweaker schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:13:
[...]

De administratieve wijziging dan. De snelheid is niet binnen 10 min aangepast.

Althans, niet in mijn geval. Heb gisteravond een verhoging van de snelheid aangevraagd van 100/100 naar 500/500, maar momenteel nog 100/100.

In de melding stond ook dat dit 21 november actief zal worden.
Het kan zijn dat je dan nog op een 100 mbit verbinding zit en dat er iemand je op een gbit verbinding moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:17:
[...]

Het kan zijn dat je dan nog op een 100 mbit verbinding zit en dat er iemand je op een gbit verbinding moet zetten.
mja, dat was dan ook de belangrijkste reden om die verhoging uit te voeren. Ik begreep dat als je op een 100Mbit aansluiting zit dat het tv signaal dan van je bandbreedte gaat en bij een Gigabit lijn zou je daar geen last van hebben, ook als je terug gaat naar 100/100.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je in het PoP op een 100 Mbit-aansluiting zit moet er inderdaad iemand fysiek langs worden gestuurd om je om te prikken naar een Gbit-aansluiting. Als je daar eenmaal op zit neemt men niet de moeite om je weer terug te steken op 100 Mbit wanneer je dat aanvraagt.

Ik had een tijdje terug mijn 500/500 even teruggezet naar 100/100, en in een par minuten was dat doorgevoerd. Twee uur later heb ik het weer omgehangen naar 500/500 en ook dat had ik binnen een paar minuten. Maar ik heb nu wel elke maand € 5 extra korting :*)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Geweldig, als ik ooit nog glas van KPN wil zal ik dat zelf moeten regelen. Er is van alles mis en Reggefiber mag ik nu zelf bellen om het te fixen / afspraken te maken. (Tl;dr - de glasvezel is stuk en het repareren levert gedoe op)

Ben de beroerdste niet maar het geeft nu al geen vertrouwen meer.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10

vr6-only

Blub Blub

Advies. Bel gewoon KPN. Reggefiber kan rechtstreeks niets voor je doen omdat ze dat niet mogen. Ze moeten namelijk een opdracht krijgen van de ISP.

Deze hele situatie is het gevolg van schade veroorzaakt door derden die vervolgens niet gemeld wordt. Niets bijzonders en gebeurt op dagbasis. Voorbeeld: Ingewaterde Coax kabel = resultaat van schade aan mantel die niet gemeld is en dus na gelang de tijd vordert volloopt met water.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
NiGeLaToR schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:26:
Geweldig, als ik ooit nog glas van KPN wil zal ik dat zelf moeten regelen. Er is van alles mis en Reggefiber mag ik nu zelf bellen om het te fixen / afspraken te maken. (Tl;dr - de glasvezel is stuk en het repareren levert gedoe op)

Ben de beroerdste niet maar het geeft nu al geen vertrouwen meer.
Wat is er allemaal mis dan was toch alleen in de nt en de glasverdeeelkast kapot toch? Lijkt me dat ze dan gewoon een nieuwe vezel moeten blazen als het nog meer kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jan-man schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:10:
[...]

Wat is er allemaal mis dan was toch alleen in de nt en de glasverdeeelkast kapot toch? Lijkt me dat ze dan gewoon een nieuwe vezel moeten blazen als het nog meer kapot is.
Laat ze dat lekker doen dan - KPN zegt los het maar op met Reggefiber. Die zegt dat ik niet bereikbaar ben (0 gemiste oproepen). Gaat dus ouderwets soepeltjes :+

Vraag is inmiddels meer hoe graag ik over wil naar KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 02-11-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Gewoon Reggefiber bellen dus en vragen wat de status van jouw ticket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zal ik ook wel doen ergens vd week, maar tis net alsof je een nwe auto bestelt en de dealer laat je met de spuiter bellen omdat z'n verfspuit niet werkt. Bizarre realiteit van telco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kan ik veilig mijn extern IP-adres delen? Ik kan geen locatie vinden dus ik denk dat het prima gaat. Ik heb ook een domein naar mijn extern IP-adres en https port naar mijn nas. Is de EB sterk genoeg om een aanval op andere poorten tegen te houden of gaat dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:11:
Kan ik veilig mijn extern IP-adres delen? Ik kan geen locatie vinden dus ik denk dat het prima gaat. Ik heb ook een domein naar mijn extern IP-adres en https port naar mijn nas. Is de EB sterk genoeg om een aanval op andere poorten tegen te houden of gaat dat mis?
Gewoon niet delen. Net als dat je jouw BSN of kentekenplaat ook niet online zet. Het zijn identificatiemiddelen waar niemand iets bij nodig heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:14:
[...]

Gewoon niet delen. Net als dat je jouw BSN of kentekenplaat ook niet online zet. Het zijn identificatiemiddelen waar niemand iets bij nodig heeft, toch?
Dus zo min mogelijk delen. Ik vroeg het aangezien je IP-adres zo achterhaald kan worden als je een website bezoekt. Dus privé is die toch al niet. Natuurlijk hoe minder je deelt, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:22:
[...]

Dus zo min mogelijk delen. Ik vroeg het aangezien je IP-adres zo achterhaald kan worden als je een website bezoekt. Dus privé is die toch al niet. Natuurlijk hoe minder je deelt, hoe beter.
Exact. Ik noemde expres dit voorbeeld door de gelijkenis. Als jij te hard langs een flitspaal rijdt ziet het CJIB ook jouw kentekenplaat, en als jij vliegtickets boekt weet KLM ook jouw BSN nummer. Maar die hebben deze informatie nodig. Net als een DNS server jouw IP nodig heeft om jou naar de bepaalde website te leiden. Als jij het daarbij houdt is het veilig genoeg, en krijg je echt geen ddos aanval te verwerken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:11:
Er lopen toch al scans langs alle IP blokken, dus het delen van je IP gaat niet veel uitmaken.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/xtr3subez/Schermafbeelding_2016_11_03_om_17_15_41.png

Alleen als iemand zich specifiek op jou zou wil richten.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 03-11-2016 17:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:32:
[...]

Exact. Ik noemde expres dit voorbeeld door de gelijkenis. Als jij te hard langs een flitspaal rijdt ziet het CJIB ook jouw kentekenplaat, en als jij vliegtickets boekt weet KLM ook jouw BSN nummer. Maar die hebben deze informatie nodig. Net als een DNS server jouw IP nodig heeft om jou naar de bepaalde website te leiden. Als jij het daarbij houdt is het veilig genoeg, en krijg je echt geen ddos aanval te verwerken hoor.
Duidelijk, en de kans dat er een aanval komt, is niet zo groot. Er valt immers weinig te halen bij ons. Hoewel ik wel allerlei inlogpogingen zag binnenkomen. Nu ik deze IP-adressen geblokkeerd heb, heb ik er geen last meer van.
|sWORDs| schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:13:
[...]

Er lopen toch al scans langs alle IP blokken, dus het delen van je IP gaat niet veel uitmaken.

[afbeelding]

Alleen als iemand zich specifiek op jou zou wil richten.
Dat is dus precies de reden dat ik het vroeg, je kan immers iedereens ip achterhalen. Dus als iemand jouw als doelwit heeft, vindt hij je toch wel.

[ Voor 26% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-11-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
IP-adressen zijn aan te merken als persoonsgegeven als een internetprovider over de aanvullende gegevens beschikt om deze te herleiden tot een persoon - aangezien je provider zeer waarschijnlijk prima weet aan welke abonnee/aansluiting een bepaald adres wanneer was uitgegeven is het daarmee een persoonsgegeven.

Meer letterlijke quote uit dit frontpage bericht van afgelopen 12 mei: nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens':
"Voor de aanbieder van internetdiensten moet het dynamische ip‑adres worden gekwalificeerd als een persoonsgegeven, omdat er een derde - de internetprovider - is van wie redelijkerwijs kan worden aangenomen dat de aanbieder van de internetdiensten zich tot hem zal wenden om aanvullende gegevens te verkrijgen die het, in combinatie met het ip‑adres, mogelijk maken om een gebruiker te identificeren", staat in het advies. Meestal neemt het Hof van Justitie van de EU het advies van de advocaat-generaal over.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hmmbob schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:21:
IP-adressen zijn aan te merken als persoonsgegeven als een internetprovider over de aanvullende gegevens beschikt om deze te herleiden tot een persoon - aangezien je provider zeer waarschijnlijk prima weet aan welke abonnee/aansluiting een bepaald adres wanneer was uitgegeven is het daarmee een persoonsgegeven.

Meer letterlijke quote uit dit frontpage bericht van afgelopen 12 mei: nieuws: 'Dynamische ip-adressen zijn persoonsgegevens':

[...]
Dus als het goed begrijp is een ip-adres iets persoonlijks, maar wel makkelijk te vinden door iedereen. Dus je ip-adres niet overal posten, maar mocht het ergens per ongelijk gebeuren, dan is het niet gelijk een ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:45
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:15:
[...]

Dus als het goed begrijp is een ip-adres iets persoonlijks, maar wel makkelijk te vinden door iedereen. Dus je ip-adres niet overal posten, maar mocht het ergens per ongelijk gebeuren, dan is het niet gelijk een ramp.
Zie het als je woon adres, wil je liever ook niet overal op internet hebben staan maar het is geen ramp mocht het gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasteryShade schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:00:
Ik heb eindelijk voor elkaar om zowel internet als tv via mijn eigen router ASUS RT-N66U te laten lopen via een routed IPTV opstelling. Het enige nadeel: het beeld stottert, waarschijnlijk wordt mijn bandbreedte volgetrokken... :/

Hieronder de settings zoals ik deze in mijn router heb ingesteld:
https://d1b6tx2agdphz5.cl...2509i409AD4A6D22AE3FB.png
https://d1b6tx2agdphz5.cl...2510iE12735C2313725D2.jpg

Iemand suggesties om dit tegen te gaan?

Alvast bedankt!
heb je het al zonder haperingen aan de praat op de ASUS?
wil hier ook een asus zo instellen.

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:29

Bjk

Ik ben al een aantal weken bezig met het opsporen van problemen binnen mijn netwerk. Wat ik inmiddels heb gedaan:

- Experiabox v9 vervangen door v10
- IPv6 op beide gedeactiveerd
- (simpele) switch vervangen door: Netgear GS105E
- Accesspoint op zolder voorzien van openwrt

Wat is het probleem, mijn verbinding (cat 5e) dropt soms uit het niets. Op speedtest.net start de eerste seconden de download met 70mbit en loopt binnen 5 seconden terug naar 0 (timeout) en knalt daarna weer door. Ik heb geen idee meer wat dit kan veroorzaken, help!

Situatie (allemaal cat5e):
glasvezel -> experiabox v10 (meterkast) -> Netgear GS105E (meterkast) -> TP-Link TL-WR1043N *accesspoint met openwrt) -> windows 10 pc

Afbeelding 1 - Speedtest: http://imgur.com/pXA49r6
(Zie grafiek, snelheid gaat van 70mbs naar 2mbs)

Afbeelding 2 - Ping: http://imgur.com/CizoFUG
(Tegelijk liep een ping mee, zie resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
Wat heb je nog meer in je netwerk?

Las een tijdje terug dat een (andere) pc die in slaapstand gaat ook killing kan zijn voor de snelheid, als was dat volgens mij meer gekoppeld aan TV.

Dan, heb je met nog meer / andere apparaten getest, of alleen deze pc?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Hmmbob schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:06:
Las een tijdje terug dat een (andere) pc die in slaapstand gaat ook killing kan zijn voor de snelheid, als was dat volgens mij meer gekoppeld aan TV.
Dat kan killing zijn voor IGMP streams.
Bjk schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:36:
Ik ben al een aantal weken bezig met het opsporen van problemen binnen mijn netwerk. Wat ik inmiddels heb gedaan:

- Experiabox v9 vervangen door v10
- IPv6 op beide gedeactiveerd
- (simpele) switch vervangen door: Netgear GS105E
- Accesspoint op zolder voorzien van openwrt

Wat is het probleem, mijn verbinding (cat 5e) dropt soms uit het niets. Op speedtest.net start de eerste seconden de download met 70mbit en loopt binnen 5 seconden terug naar 0 (timeout) en knalt daarna weer door. Ik heb geen idee meer wat dit kan veroorzaken, help!

Situatie (allemaal cat5e):
glasvezel -> experiabox v10 (meterkast) -> Netgear GS105E (meterkast) -> TP-Link TL-WR1043N *accesspoint met openwrt) -> windows 10 pc

Afbeelding 1 - Speedtest: http://imgur.com/pXA49r6
(Zie grafiek, snelheid gaat van 70mbs naar 2mbs)

Afbeelding 2 - Ping: http://imgur.com/CizoFUG
(Tegelijk liep een ping mee, zie resultaat)
Maar hang die computer nu eens meteen aan de EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
alles loskoppelen van de eb en wifi uitzetten.

laptop pakken en speedtest uitvoeren gaat het dan wel goed ? zet dan wifi aan en wacht 20/30 minuten.

doe nu weer een Speedtest en is het nog goed ? dan heb je wifi ook uitgesloten.

Sluit nu alleen de switch aan en test daarop werkt het nog steeds goed sluit dan 1 voor 1 de rest aan en blijf testen tussendoor testen totdat je verbinding gaat klapperen.

werkt het dan nog goed dan moet je het probleem in je eigen pc zoeken ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasteryShade
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-08 15:36
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:26:
[...]

heb je het al zonder haperingen aan de praat op de ASUS?
wil hier ook een asus zo instellen.

thanx!
Hoi Sander, het is mij nog niet gelukt, ga er vanavond mee verder. Laat het weten als ik het werkend heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op mijn R7000 met XWRT (de R7000 port van AsusWRT-Merlin) draait het als een zonnetje. Enige wat me nog niet gelukt is, is IPV6. Ik krijg een IPv6 adres, net als de apparaten op mijn netwerk, allleen lijkt de router niet te routen. Lokaal praat alles met elkaar, maar er gaat niks naar buiten.

Als iemand suggesties heeft hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Zo Reggefiber is al weer paar uurtjes bezig met m'n glasvezel :) Wie weet gaat 't vandaag lukken.

Ze zijn nog steeds bezig met het blazen van een nieuwe fiber, maar hebben in ieder geval een andere aansluiting gemonteerd. Daar past de NTU niet op en de passende hebben ze niet bij zich. Zie wel een verloopkabeltje, 's kijken hoe gehecht ze daar aan zijn, kan ik in ieder geval wat doen.

Via chatsupport doorgezet, kunnen niets voor me doen, word gebeld. Vermoeiend dit.

[ Voor 69% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-11-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoi iedereen ik zit met een dingetje.

Als ik de stb met de kabel op mijn MacBook aansluit. En met de MacBook verbinding maak met mijn vpn thuis. Dan krijgt de stb gewoon netjes een dhcp en ik kan alles wat is opgenomen gewoon terug zien.
Alleen als ik live tv wil kijken dan zie ik dat de igmp proxy netjes de stream op start ik zie ook 1 seconde verkeer de router uit gaan.
Alleen geeft de stb geen beeld het blijft lang zwart als ik zap en pas na een seconde of 10 krijg ik de melding zender niet beschikbaar.

Heeft er iemand een idee waar de stream gedropt zou kunnen worden?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
xbeam schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:06:
Hoi iedereen ik zit met een dingetje.

Als ik de stb met de kabel op mijn MacBook aansluit. En met de MacBook verbinding maak met mijn vpn thuis. Dan krijgt de stb gewoon netjes een dhcp en ik kan alles wat is opgenomen gewoon terug zien.
Alleen als ik live tv wil kijken dan zie ik dat de igmp proxy netjes de stream op start ik zie ook 1 seconde verkeer de router uit gaan.
Alleen geeft de stb geen beeld het blijft lang zwart als ik zap en pas na een seconde of 10 krijg ik de melding zender niet beschikbaar.

Heeft er iemand een idee waar de stream gedropt zou kunnen worden?
Iets met IGMP Proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De downstream stream lijkt goed afte rollen op de l2pt0 interface.

Ik krijg nu ook 2 seconde beeld en stopt het.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
NiGeLaToR schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:06:
Zo Reggefiber is al weer paar uurtjes bezig met m'n glasvezel :) Wie weet gaat 't vandaag lukken.

Ze zijn nog steeds bezig met het blazen van een nieuwe fiber, maar hebben in ieder geval een andere aansluiting gemonteerd. Daar past de NTU niet op en de passende hebben ze niet bij zich. Zie wel een verloopkabeltje, 's kijken hoe gehecht ze daar aan zijn, kan ik in ieder geval wat doen.

Via chatsupport doorgezet, kunnen niets voor me doen, word gebeld. Vermoeiend dit.
Nog gelukt dan met de vezel of niet ?

Ze hebben denk ik de dhz ntu geplaatst ? gewoon even 08000402 bellen en zeggen dan je de verkeerde nt hebt sturen ze direct een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jan-man schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:30:
[...]

Nog gelukt dan met de vezel of niet ?

Ze hebben denk ik de dhz ntu geplaatst ? gewoon even 08000402 bellen en zeggen dan je de verkeerde nt hebt sturen ze direct een nieuwe op.
Nou ja, na drie uur hadden ze weer licht. Aardige Bosnische gasten; straat weer open, vezeltje blazen, doorlussen naar de POP, bakkie koffie drinken. Beste klus.

Nu dus wachten op zo'n kastje. Is KPN bereikbaar op dat nummer of wordt dat een eeuwigheid wachten? Ben wel beetje klaar met werkverdelertje spelen voor KPN en alle onderaannemers die hierbij betrokken zijn. Weinig vertrouwen in het geheel; mede omdat een hele nieuwe glasvezel binnen twee jaar stuk is gegaan. De vezelblazer zei dat iemand hem waarschijnlijk stuk heeft gegraven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
dat nummer kun je 24 uur per dag bellen. mijn ervaring is dat je binnen 2 minuten iemand aan de telefoon hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Sagat

Is pappa x2!

Mag ik hier klagen over tv kijken? Of eigenlijk tv kijken zonder tv via kpn. Situatie. Ik kijk wereld draait door, vrouw wil iets anders zien. Ik denk, ok ik ga naar mijn telefoon kpn app. Gids, begin gemist en kijken maar. Dat kan dus niet? Ook niet via laptop, zowel via kpn app of site? En ok, hoewel irritant snap ik dat live sport wedstrijden, films en vaak series niet of niet gratis terug te kijken zijn. Dit is echter een praatprogramma! Zou toch niet uit mogen maken of ik dat live kijk of on demand? 'Kijk' het nu van ellende maar via de website van dwdd maar wat erg! Alsof ik naar een ouwe vhs videoband kijk. Mijn enige optie om normale kwaliteit en legaal online te kijken is dus nl ziet a 8 euro per maand? Of mis ik iets?

10 second ninja DONE

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@sagat... je geeft aan dat je tv kijkt zonder TV via KPN
dan bieden ze het ook niet op de PC aan dat klopt. Maar NPO 1 heeft zijn eigen site waar je live tv kunt kijken . Ook DDWD http://www.npo.nl/live

doe dit al tijden als ik niet via KPN internet .... werkt prima. Stream ook dikke prima...

dus ik weet even niet wat jij "mist", maar vooral de NPO zenders zijn live goed te bekijken via internet

• mcetweaker
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:43:
Mag ik hier klagen over tv kijken? Of eigenlijk tv kijken zonder tv via kpn. Situatie. Ik kijk wereld draait door, vrouw wil iets anders zien. Ik denk, ok ik ga naar mijn telefoon kpn app. Gids, begin gemist en kijken maar. Dat kan dus niet? Ook niet via laptop, zowel via kpn app of site? En ok, hoewel irritant snap ik dat live sport wedstrijden, films en vaak series niet of niet gratis terug te kijken zijn. Dit is echter een praatprogramma! Zou toch niet uit mogen maken of ik dat live kijk of on demand? 'Kijk' het nu van ellende maar via de website van dwdd maar wat erg! Alsof ik naar een ouwe vhs videoband kijk. Mijn enige optie om normale kwaliteit en legaal online te kijken is dus nl ziet a 8 euro per maand? Of mis ik iets?
voor dergelijke situaties biedt kpn de play app aan, dus in het geval van enkel internet (en geen tv abonnement) via KPN of in geval van internet van andere provider dan KPN.

https://www.playvankpn.nl/

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Thanks voor de suggesties. Ga ze beijken. Voor de volledigheid, ik heb wel een tv, en daarover weinig tot niets te klagen. Ik had verwacht dat de app zeker na de update dezelfde functionaliteit zou bevatten (dus in dit specifieke geval begin gemist).

10 second ninja DONE

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Sowieso is dat hele terugkijkgebeuren nog een ondergeschoven kindje. Een opname van een HD of Glas zender is van treurige kwaliteit als je via Mijn Opnames terugkijkt. En helaas zijn zaken als Formule 1 niet via Uitzending Gemist te kijken, dus ik moet wel opnemen wanneer ik niet live kan kijken.

Beter is om 'm in 1080 te downloaden en via mijn mediaplayer te kijken, maar je zou verwachten dat het vandaag de dag gewoon zou moeten lukken om een opname in HD te maken en af te spelen...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

coelho schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:47:
Sowieso is dat hele terugkijkgebeuren nog een ondergeschoven kindje. Een opname van een HD of Glas zender is van treurige kwaliteit als je via Mijn Opnames terugkijkt. En helaas zijn zaken als Formule 1 niet via Uitzending Gemist te kijken, dus ik moet wel opnemen wanneer ik niet live kan kijken.

Beter is om 'm in 1080 te downloaden en via mijn mediaplayer te kijken, maar je zou verwachten dat het vandaag de dag gewoon zou moeten lukken om een opname in HD te maken en af te spelen...
Worden hier nu wat dingen door elkaar gehaald? Een opname van een HD of GLAS zender kijk je gewoon in dezelfde kwaliteit terug op je TV (decoder). Tenminste... ik wel.

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 04:10

WilbertW

IT Freak website

Barre73 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:10:
[...]

Worden hier nu wat dingen door elkaar gehaald? Een opname van een HD of GLAS zender kijk je gewoon in dezelfde kwaliteit terug op je TV (decoder). Tenminste... ik wel.
Ik ook. De kwaliteit is hetzelfde als de originele zender.
Je moet natuurlijk wel de HD zenders gebruiken om op te nemen...

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
WilbertW schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:10:
[...]

Ik ook. De kwaliteit is hetzelfde als de originele zender.
Je moet natuurlijk wel de HD zenders gebruiken om op te nemen...
Als ik 664 opneem voor RTL4 dan is de kwaliteit een stuk slechter bij afspelen. Het lijkt wel 720p of lager. Geen idee of ik op mijn HD recorder een verkeerde instelling voor opname heb staan, maar mij lijkt inderdaad ook dat Glas opnemen ook Glas of HD afspelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coelho schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:44:
[...]

Als ik 664 opneem voor RTL4 dan is de kwaliteit een stuk slechter bij afspelen. Het lijkt wel 720p of lager. Geen idee of ik op mijn HD recorder een verkeerde instelling voor opname heb staan, maar mij lijkt inderdaad ook dat Glas opnemen ook Glas of HD afspelen is...
Je hebt geen HD recorder maar een decoder die in de cloud opneemt. Maar ik heb daarin eerlijk gezegd nog nooit instellingen gevonden die dat zouden kunnen veranderen. Misschien de vraag eens op het KPN Forum zetten? Of een ervaren gebruiker weet er meer van, of de webcare kan de vraag uitzetten.

Maar omdat KPN er vooralsnog voor heeft gekozen de HD zenders (en de HD glaszenders) daadwerkelijk als aparte zenders uit te zenden zou dat er juist voor moeten zorgen dat de opnames ook zo worden. Dus als jij 664 opneemt is dat in 1080i en zou je dus bij terugspelen ook die zender moeten zien (dus 664 en niet gewoon 4). Dat is de theorie althans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jan-man schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:38:
dat nummer kun je 24 uur per dag bellen. mijn ervaring is dat je binnen 2 minuten iemand aan de telefoon hebt.
Volgende week komt er een monteur langs om de NTU 'te installeren'. Nee meneer, dat mag u echt niet zelf doen, ja meneer u moet er weer een halve dag voor thuis blijven.

Enfin... aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
tinzarian schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:48:
Op mijn R7000 met XWRT (de R7000 port van AsusWRT-Merlin) draait het als een zonnetje. Enige wat me nog niet gelukt is, is IPV6. Ik krijg een IPv6 adres, net als de apparaten op mijn netwerk, allleen lijkt de router niet te routen. Lokaal praat alles met elkaar, maar er gaat niks naar buiten.

Als iemand suggesties heeft hou ik me aanbevolen.
Kan je helaas niet helpen met IPv6.
Heb wel een vraag voor je: Heb je routed IPTV ook aan de praat op de r7000? Zo ja hoe?
Mij is het helaas nog niet gelukt met XWRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
Ik heb de ubiquiti setup die op verschillende plaatsen te vinden is zoveel mogelijk vertaald nnar de xwrt gui, maar wat nodig is, en wat niet echt invloed heeft weet ik niet.

Wat ik heb:
WAN / Internet connection / Special Requirement from ISP /
Manual Vendor class (Option 60): IPTV_RG

LAN / LAN - IPTV /
Internet VID 6
LAN port 4 VID 4 (daar zit mijn powerline adapter voor TV op)
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping) Enable

Ik denk dat het met deze instellingen zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Ik ben even benieuwd: wij gaan waarschijnlijk verhuizen naar een nieuwbouwwijk. Het betreft een klein inbreidingsplan van 19 woningen ter plekke van een oude fabriek. Alle nuts moet nieuw aangelegd worden.

Mag ik ervan uitgaat dat KPN direct glasvezel aanlegt omdat ze toch de grond in moeten om koper (of dus glasvezel) aan te leggen? In de plaats zelf (en directe omgeving dus) is geen glasvezel te krijgen. Alle wijkkasten zijn al wel geupgrade zodat we in de plaats vdsl met 200mbit kunnen krijgen.

De makelaar kan niks zeggen, weet niet wat er gaat komen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:58:
Ik ben even benieuwd: wij gaan waarschijnlijk verhuizen naar een nieuwbouwwijk. Het betreft een klein inbreidingsplan van 19 woningen ter plekke van een oude fabriek. Alle nuts moet nieuw aangelegd worden.

Mag ik ervan uitgaat dat KPN direct glasvezel aanlegt omdat ze toch de grond in moeten om koper (of dus glasvezel) aan te leggen? In de plaats zelf (en directe omgeving dus) is geen glasvezel te krijgen. Alle wijkkasten zijn al wel geupgrade zodat we in de plaats vdsl met 200mbit kunnen krijgen.

Bij een inbreidingsplan van 19 woningen in een gebied (plaats) waar verder geen glasvezel omheen ligt maar VDSL is opgewaardeerd, komt geen glasvezel, apart voor die 19 woningen.
Dus het wordt VDSL voor je.

Ter achtergrond: KPN zal toch moeten graven maar het gaat dus in dit geval om wat er nog meer moet komen, namelijk een glasvezelstraatkast (een kleine PoP zeg maar) en een glasvezelroute er naar toe. Is allemaal bij elkaar een flink stuk duurder dan koper aanleggen en aansluiten op het bestaande netwerk en een bestaande straatkast.

[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 12-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
vandermark schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:58:

Je kan informeren op www.eindelijkglasvezel.nl maar acht de kans zeer klein dat ze glas gaan leggen voor 19 woning.

Zelfs een zeer grote kans zelfs dat de hoofdkabel voor dsl al richting jullie wijk loopt en kpn alleen de laatste 100/200 meter koper hoefd te leggen.

Aanvraag van de koper/glas loopt via de hoofdaannemer en je krijgt automatisch glas als er glas komt en anders koper maar ga er maar vanuit dat het koper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als ik de website https://www.eindelijkglasvezel.nl/ open, zie ik toch echt staan:
"Alle woningen in Nederland aansluiten op glasvezel, dat is onze ambitie!"
Dus dat zou je niet verwachten dat ze als ze toch moeten graven dan dsl gaan leggen. Ik verwacht zelf wel dat het (v)dsl wordt, dus helaas. Wel gek dat het op deze manier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelbuuu
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 09:51
Vandaag de overstap gemaakt en mij aangemeld bij KPN, alles in 1 Premium. Ik zit nu bij Telfort. 6 maanden voor 50 euro mooie deal dacht ik zo. Helaas geen dvb-c meer maar ja krijg vast wel een paar cat kabels van de monteur :)

<Got>Endurat#2586

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:36:
[...] Dus dat zou je niet verwachten dat ze als ze toch moeten graven dan dsl gaan leggen. Ik verwacht zelf wel dat het (v)dsl wordt, dus helaas. Wel gek dat het op deze manier gaat.
ze leggen hooguit lege buizen neer zodat het glas er later makkelijker doorheen kan worden geschoten, maar die graafwerkzaamheden en dat stukje glas gaat in jullie geval niet het duurste zijn wat Reggefiber moet regelen. Voor DSL staat natuurlijk alle apparatuur al in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Caelorum schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:39:
[...]

ze leggen hooguit lege buizen neer zodat het glas er later makkelijker doorheen kan worden geschoten, maar die graafwerkzaamheden en dat stukje glas gaat in jullie geval niet het duurste zijn wat Reggefiber moet regelen. Voor DSL staat natuurlijk alle apparatuur al in de buurt.
Ik snap wel waarom ze geen glas gaan aanleggen, maar als je graag iedereen op glas wil aansluiten kost dat soms wat meer. Ik denk wel dat uiteindelijk dsl wel verdwijnt en alleen glas meer aangelegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Tx voor alle reacties, ik ga maar uit van vdsl, kan het alleen maar meevallen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Michaelbuuu schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:59:
Vandaag de overstap gemaakt en mij aangemeld bij KPN, alles in 1 Premium. Ik zit nu bij Telfort. 6 maanden voor 50 euro mooie deal dacht ik zo. Helaas geen dvb-c meer maar ja krijg vast wel een paar cat kabels van de monteur :)
in de installatie doos zit per ontvanger 10 min UTP.

Monteur legt maximaal 15 meter UTP per tv gratis aan voor max 2 tv's daarboven is het meerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:21:
[...]
Ik snap wel waarom ze geen glas gaan aanleggen, maar als je graag iedereen op glas wil aansluiten kost dat soms wat meer. Ik denk wel dat uiteindelijk dsl wel verdwijnt en alleen glas meer aangelegd gaat worden.
Tja het is een mooi marketing praatje. Leuk om te vertellen, maar gaat nooit gebeuren. Net zoals dat niet iedereen op kabel zit. Die laatste 5% mag gewoon van 4G gebruik gaan maken, behalve die mensen in het Noorden dan. Die mogen een satellietverbinding nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:09:
[...]

Volgende week komt er een monteur langs om de NTU 'te installeren'. Nee meneer, dat mag u echt niet zelf doen, ja meneer u moet er weer een halve dag voor thuis blijven.

Enfin... aanhouder wint.
Ah de monteur is geweest!

-O- en geen licht. Monteur heeft gebeld met KPN en die zien demping van -15, voor wat het waard is. Te veel om nog door de NT opgepakt worden blijkbaar. De monteur moest de rest alvast maar aansluiten, maar heb hem gevraagd de zooi lekker in de doos te laten zitten. Kijk er wel een keer naar als de aansluiting dreigt te gaan werken.

Volgende stap, Reggefiber nr 4.- geweest, de nieuw geblazen fiber is weer gebroken. Of niet geblazen en niet gerepareerd. Monteur was aardig pissig. Ik ook.

Volgende stap: onbekend. Afspraak voor het blazen van een nieuwe fiber volgende week. Deja vu.

[ Voor 14% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-11-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 12:46

Rozz

I'm an Apogian!!

coelho schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:44:
[...]

Plan je een opname via de KPN iTV app? Of kies je opnemen via de EPG, want daar heb ik ook verschil in kwaliteit mee.
Via de EPG gewoon perfect beeld en een opname via de app erg slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 11:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:18:
[...]
Volgende stap: onbekend. Afspraak voor het blazen van een nieuwe fiber volgende week. Deja vu.
Balen, vette pech. Maar komt vast goed en... Het is het waard :Y

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:18:
[...]

Ah de monteur is geweest!

-O- en geen licht. Monteur heeft gebeld met KPN en die zien demping van -15, voor wat het waard is. Te veel om nog door de NT opgepakt worden blijkbaar. De monteur moest de rest alvast maar aansluiten, maar heb hem gevraagd de zooi lekker in de doos te laten zitten. Kijk er wel een keer naar als de aansluiting dreigt te gaan werken.

Volgende stap, Reggefiber nr 4.- geweest, de nieuw geblazen fiber is weer gebroken. Of niet geblazen en niet gerepareerd. Monteur was aardig pissig. Ik ook.

Veel succes ermee :| :| :|
Je hebt wel veel pech, en helaas vooral pissige monteurs die je zelf niet even een kastje erop laten klikken. Ik had het uiteindelijk ook zelf gedaan, de eerste monteur had de oranje kapjes eraf gelaten, dus daarom...

Ik had dus zelf ook een probleem met de monteur, maar dat was binnen een week opgelost. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Oh monteurs zijn aardige lui, maar ze mogen allemaal net te weinig van het probleem oplossen. Mannetje die de stekker erin doet, mannetje die komt meten, mannetje die de vezel kan vernieuwen. En de route naar de pop kent een paar knooppunten die onder de grond liggen en steeds opgegraven moeten worden. Kost 1 persoon ongeveer 3 uur om te doen van dichte stoep tot dichte stoep. Dit is al 2 keer gedaan nu.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

NiGeLaToR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:26:
Oh monteurs zijn aardige lui, maar ze mogen allemaal net te weinig van het probleem oplossen. Mannetje die de stekker erin doet, mannetje die komt meten, mannetje die de vezel kan vernieuwen. En de route naar de pop kent een paar knooppunten die onder de grond liggen en steeds opgegraven moeten worden. Kost 1 persoon ongeveer 3 uur om te doen van dichte stoep tot dichte stoep. Dit is al 2 keer gedaan nu.
Dat heb je altijd, de ene sluit aan, de andere mag graven en weer de ander mag blazen en aansluiten in de POP. -O-

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Rozz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:10:
[...]

Plan je een opname via de KPN iTV app? Of kies je opnemen via de EPG, want daar heb ik ook verschil in kwaliteit mee.
En daarbij is er een beperking dat je sommige HD opnames niet via de app/internet 'mag' kijken, alleen op tv. Met name studio sport eredivies heeft dit. Work around is om zowel sd als hd op te nemen, maar vind ik wel wat overdreven....

10 second ninja DONE

• coelho
Rozz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:10:
[...]

Dat ja! Meestal zet ik de opname aan als ik ergens anders ben en me herinner dat ik nog wat wil terugkijken. Dan zet ik de opname inderdaad met mijn telefoon of ipad aan. Ik had niet door dat dat het verschil maakte. Je zou toch zeggen, omdat het cloud is, is het niet meer dan een linkje naar een server en wordt het altijd in de beste kwaliteit aangeboden. Niet dus.

coelho schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:56:
[...]

Dat ja! Meestal zet ik de opname aan als ik ergens anders ben en me herinner dat ik nog wat wil terugkijken. Dan zet ik de opname inderdaad met mijn telefoon of ipad aan. Ik had niet door dat dat het verschil maakte. Je zou toch zeggen, omdat het cloud is, is het niet meer dan een linkje naar een server en wordt het altijd in de beste kwaliteit aangeboden. Niet dus.
Inderdaad niet. Om dezelfde reden als je geen HD opnames terug kan kijken op de app. De HD zender en de SD zender zijn bij KPN twee volkomen gescheiden zenders. Je neemt dus niet NPO 1 op, maar je neemt kanaal 1, of kanaal 701 (of zelfs 661) op. Doe je dat via de app, dan is dat automatisch "1" omdat deze geen HD zenders kent, dus ook geen 701.
En ja, dan ziet het er thuis op je 50"UHD wel heel slecht uit.....

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Domme vraag misschien waar ik denk ik het antwoord al op weet ("Nee, kan niet") maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb routed iptv thuis. Dus de streams gaan over net normale netwerk. Is het mogelijk om deze direct af te spelen op een TV? (LG tv met webOS 3). De tv hangt immers ook al direct aan het netwerk. Of heeft KPN een soort van smartcard (ci module) welke in de TV kan waardoor ik de strasm kan bekijken. Scheelt mij weer een stb.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Tylen schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:19:
Domme vraag misschien waar ik denk ik het antwoord al op weet ("Nee, kan niet") maar niet geschoten is altijd mis.

Ik heb routed iptv thuis. Dus de streams gaan over net normale netwerk. Is het mogelijk om deze direct af te spelen op een TV? (LG tv met webOS 3). De tv hangt immers ook al direct aan het netwerk. Of heeft KPN een soort van smartcard (ci module) welke in de TV kan waardoor ik de strasm kan bekijken. Scheelt mij weer een stb.
Helaas kan dat niet omdat KPN de streams encrypt. Hiervoor bied KPN geen andere decoderingsmethode dan de set-top boxen die zij leveren.

Overigens leent de encryptietechniek van Verimatrix die ze gebruiken zich hier wel voor maar KPN bied dit (wegens vele redenen) niet aan.
Barre73 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:04:
Doe je dat via de app, dan is dat automatisch "1" omdat deze geen HD zenders kent, dus ook geen 701.
Bij mij (ik zit via ON.nl op hetzelfde televisieplatform) kun je in de gids van de KPN iTV app wel naar de normale HD kanalen bladeren. Ben je wel even bezig want ze zitten helemaal achteraan, maar dan kun je wel opnames inplannen (maar nog steeds niet kijken). De HD-glas kanalen ontbreken wel geheel in de app.

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowLord op 17-11-2016 14:35 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

ShadowLord schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:29:
[...]

Bij mij (ik zit via ON.nl op hetzelfde televisieplatform) kun je in de gids van de KPN iTV app wel naar de normale HD kanalen bladeren. Ben je wel even bezig want ze zitten helemaal achteraan, maar dan kun je wel opnames inplannen (maar nog steeds niet kijken). De HD-glas kanalen ontbreken wel geheel in de app.
Verrek.... ik zie dankzij jou nu ook in de KPN ITV app de HD zenders. Zou dat sinds de update naar de nieuwe app zijn?

Toevoeging: ik kan ze wel aanklikken en ook gewoon kijken. Ik kan alleen niet goed genoeg bepalen op mijn iPhone 5s of er verschil in beeld zit tussen HD en niet HD in de app.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 17-11-2016 18:11 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Barre73 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:07:
Verrek.... ik zie dankzij jou nu ook in de KPN ITV app de HD zenders. Zou dat sinds de update naar de nieuwe app zijn?
Voor de update stonden ze er ook tussen maar moest je wel selecteren dat je alle zenders in de gids wou zien en niet alleen die je met de app kon kijken.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rhnx shadowlord.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
werkt begin gemist niet meer? (groene knop op AB)

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 20:45
loneranger56 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:43:
werkt begin gemist niet meer? (groene knop op AB)
Idd hier werkt het ook niet.

• tinzarian
  • Niet online
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Op de NPO zenders werkt de groene knop bij mij igg niet, de commerciele waarvoor betaald moet worden komt we het scherm waar de pincode gevraagd wordt wel in beeld.

Wilde Pauw kijken toen ik thuis kwam maar helaas pindakaas

[ Voor 15% gewijzigd door loneranger56 op 18-11-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Bij mij werkt die knop soms, de ene dag kan ik bijvoorbeeld het 20 uur journaal wel terug kijken en de volgende dag niet. Dat is bij alle programma's zo.

Aan het uitzending gemist/begin gemist mogen ze nog wel wat doen. Met name de kwaliteit van uitzending gemist.

Ik heb geen opnemen, dus kan heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 18-11-2016 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans83lopik
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09 00:31
Werkt bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Is een bekende storing. Men is er mee bezig.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Tip voor verlengers of overstappers: tot eind van het jaar is de korting op alles in 1 abonnementen weer 6 maanden. Wel is het Premium abo nu 50 euro per maand, de basis en standaard weer 35 euro. Vermoedelijk doen ze dit om "HBO" overstappers naar Ziggo te voorkomen...

Overigens beweerde de verkoop helpdesk dat HBO in elk geval nog tot 1 maart wordt doorgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 19:17
V
jurjen_g schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:06:
Tip voor verlengers of overstappers: tot eind van het jaar is de korting op alles in 1 abonnementen weer 6 maanden. Wel is het Premium abo nu 50 euro per maand, de basis en standaard weer 35 euro. Vermoedelijk doen ze dit om "HBO" overstappers naar Ziggo te voorkomen...

Overigens beweerde de verkoop helpdesk dat HBO in elk geval nog tot 1 maart wordt doorgegeven...
Volgens de website is het nog steeds 3 maanden... Waar heb je dit gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
NickD schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:52:
V
[...]

Volgens de website is het nog steeds 3 maanden... Waar heb je dit gehoord?
Ik zag het op mijn mobiel op https://bestellen.kpn.com/?icid=hpbanner3-allesin1. Misschien dat mobiele websites iets anders tonen dan desktop? Aangezien ik deze maand weer kon verlengen heb ik dat direct daarna gedaan. Ik kreeg inderdaad 6 maanden voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickD
  • Laatst online: 09-09 19:17
jurjen_g schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:55:
[...]

Ik zag het op mijn mobiel op https://bestellen.kpn.com/?icid=hpbanner3-allesin1. Misschien dat mobiele websites iets anders tonen dan desktop? Aangezien ik deze maand weer kon verlengen heb ik dat direct daarna gedaan. Ik kreeg inderdaad 6 maanden voor 35 euro.
Zelfs op de telefoon niet... Jammer, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
NickD schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:59:
[...]

Zelfs op de telefoon niet... Jammer, maar bedankt!
Bij mij toch echt, maar alleen als ik het vinkje "ik heb al mobiel van KPN" aanvink. Bij 3 verschillende postcodes (met / zonder glasvezel). Zodra ik het vinkje uitzet schiet de korting naar 3 maanden. Blijkbaar dus een extraatje voor compleet klanten.

[ Voor 82% gewijzigd door jurjen_g op 21-11-2016 14:16 . Reden: Beschreven zoals ik heb geconstateerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik overweeg over te stappen van Vodafone Glas naar KPN Glas. Wat voor interactieve boxen worden er bij KPN geleverd op dit moment? En hoe bevallen die in de bediening qua snelheid en stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jurjen_g schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:55:
[...]

Mogelijk alleen in combinatie met KPN compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Hoppa! schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:13:
Ik overweeg over te stappen van Vodafone Glas naar KPN Glas. Wat voor interactieve boxen worden er bij KPN geleverd op dit moment? En hoe bevallen die in de bediening qua snelheid en stabiliteit?
HMB2260, VIP2952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
ANdrode schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:47:
[...]

Inderdaad, als je "heb je al een KPN mobiel" uitvinkt, dan verspringt de korting naar 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bij mij verspringt hij van 6 maanden korting naar 3 maanden korting zodra ik mijn postcode en huisnummer invul. What the...? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 21-11-2016 09:06 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik krijg opnames die ik inplan via de app niet te zien op de IPTV units. Op het internet staat wel dat het een bekend probleem is (dan is er iets mis met de sync tussen KPN en het IPTV kastje) en dat de oplossing is om het dingetje van de stroom af te halen.

Bij ons gaan ze elke avond uit d.m.v. een klik-aan-klik-uit schakelaar vanwege het belachelijke standby verbruik, maar de opnames die ik heb ingepland via de app krijg ik echt niet te zien. Ik gebruik i.p.v. de experiabox wel een Mikrotik router... vraag me af of daar misschien iets niet goed zou kunnen zitten? Voor de rest werken de units prima, ook bij de netwerk test laten ze geen fouten zien.

Ik heb ook nog met wireshark zitten meekijken d.m.v. remote capture op de mikrotik, maar ook daar zie ik (voor zover ik kan zien) niets geks.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:06:
Bij mij verspringt hij van 6 maanden korting naar 3 maanden korting zodra ik mijn postcode en huisnummer invul. What the...? :?
Ik testte het met het KPN compleet vinkje aan, in een markt waar veel competitie is. In de postcode die ik gebruikte zijn Tweak & Vodafone actief met eigen apparatuur.

Misschien maakte dat het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Thnx. Ik lees op die twee typenummers veel positieve reviews. Ik ga er dan ook maar vanuit dat dat ook geldt voor apparaten met KPN-firmware. Mijn grootste ergernis bij Vodafone is de traagheid van de boxjes die ze daar leveren.

Ook het feit dat opnames in de cloud staan vind ik wel echt een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb96
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
jurjen_g schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:06:
[...]

Bij mij toch echt... Misschien alleen glasvezel? https://goo.gl/photos/WJzrFJZSBobdN8Cr8

Nee ook gewone alles in 1, als ik een postcode zonder glasvezel kies... Wellicht moet je je cache legen, of zou dit zo'n sneaky manier van verschillende websites aan verschillende mensen tonen zijn...
ANdrode schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:47:
[...]

Krijg 'm inderdaad ook alleen maar werkend met KPN Compleet.
Beetje jammer dat ik daar dan net weer geen gebruik van kan maken... :X

[ Voor 41% gewijzigd door hb96 op 21-11-2016 12:04 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie