Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.604 views

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:15
Joepla schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Ach misschien wel, maar de nieuwe verbinding is zoveel sneller voor een paar euro meer... En mezelf kennende kom ik er na 6 maanden achter dat ik het pakket op tijd terug had moeten zetten ;)

Nu hopen op de V10 en in de tussentijd wat inlezen op de Ubiquiti Edge Lite, dat zal uiteindelijk wel de setup worden (telefonie ga ik niet gebruiken van KPN).
Misschien voor de toekomst of voor andere: je krijgt van KPN een mailtje als de actiekorting dreigt af te lopen! Heel veel plezier met je snelle verbinding in ieder geval! :)

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:53

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:52:
[...]Heel veel plezier met je snelle verbinding in ieder geval! :)
Thanks! :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14
MJLJO schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:18:
heb ik ook gehad order bevestiging maar geen datum erin morgen eens even bellen met kpn,
[...]
En ?

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Nou ik krijg bericht 3 weken van te voren wanneer het technisch opgeleverd is dus dat zou in principe volgende week zijn, mijn order staat in de wacht daardoor misschien dat stevenshof als laatste gaat, hou je op de hoogte

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:02

Zenix

BOE!

wimpie007 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:00:
Ze zijn niet meer zo scheutig met kortingen, net ff gebeld. Viel tegen kon 3 maanden 15 euro korting krijgen ;-( en geen korting op 500Mbit
Probeer later nog keer, misschien krijg je andere werknemer.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:47
wimpie007 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:00:
Ze zijn niet meer zo scheutig met kortingen, net ff gebeld. Viel tegen kon 3 maanden 15 euro korting krijgen ;-( en geen korting op 500Mbit
Dat je geen korting krijgt op 500Mbit zou misschien kunnen, daar loopt op dit moment een kortingsactie over (als ik me niet vergis €5 korting zo lang je abonnement loopt).

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Nou daar had ze het niet over. Dat was nog wel ok geweest maar vertik het om 57,50 te betalen voor alleen 500Mbit internet

Ja goed idee, hopelijk iemand die meer te vertellen heeft ;-)

[ Voor 21% gewijzigd door wimpie007 op 09-08-2016 12:55 ]

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Lastig hier in Lelystad met dubbele nummers in het adres. Klantenservice KPN komt er niet uit. Ze hebben een ticket aangemaakt.

Het probleem hier is dat de straten een nummer hebben(en de huizen ook natuurlijk). Bijvoorbeeld zoiets als: Rijnaak 22-48. De glasvezel check accepteert dan alleen postcode/2248 (straat Rijnaak), maar het systeem van klantenservice wil postcode/48 (straat Rijnaak 22).
Dus als ze gaan checken of er glasvezel beschikbaar is op mijn adres(met welke snelheden mogelijk zijn) dan komt daar nee uit (alleen ADSL), terwijl ik toch echt al een glasvezel abonnement heb bij KPN. :z

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik zou die wijk echt mijden. Ik vermoed dat je wel vaker last hebt van systemen die niet mee willen werken?

• Red Griffin
Caelorum schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:36:
Ik zou die wijk echt mijden. Ik vermoed dat je wel vaker last hebt van systemen die niet mee willen werken?
Jazeker. Voor postadres gebruikte ik voorheen altijd het (Lelystad officiele) "Rijnaak" "22-48". Dat ging goed als er geen nummercheck op "22-48" werd uitgevoerd en anders "Rijnaak" "2248". Tegenwoordig loop je het risico dat pakketten via Post.nl dan niet aankomen |:( en gebruik ik "Rijnaak 22" "48".

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28

vr6-only

Blub Blub

Wat een achterlijk systeem ook. Zou lekker de hele wijk organiseren en gaan klagen bij de gemeente. Welk idioot heeft nou zoiets bedacht en de nog grotere idioot heeft het ondertekend?

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 09-08-2016 17:59 ]

It ain't stupid if it works!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Klagen heeft weinig zin, Het systeem is nu eenmaal zo.

Been there, done that, got FttH. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Red Griffin schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:13:
Lastig hier in Lelystad met dubbele nummers in het adres. Klantenservice KPN komt er niet uit. Ze hebben een ticket aangemaakt.

Het probleem hier is dat de straten een nummer hebben(en de huizen ook natuurlijk). Bijvoorbeeld zoiets als: Rijnaak 22-48. De glasvezel check accepteert dan alleen postcode/2248 (straat Rijnaak), maar het systeem van klantenservice wil postcode/48 (straat Rijnaak 22).
Dus als ze gaan checken of er glasvezel beschikbaar is op mijn adres(met welke snelheden mogelijk zijn) dan komt daar nee uit (alleen ADSL), terwijl ik toch echt al een glasvezel abonnement heb bij KPN. :z
Tot 1 augustus hanteerde KPN een andere nummering dan jouw officiële. De officiële is Rijnaak 22, huisnummer 48. Maar KPN hanteerde Rijnaak en huisnummer 2248. Daardoor moest Reggefiber dat noodgedwongen ook doen. Terwijl de officiële BAG notering dus anders is (de eerste manier).
KPN gaf aan ook op de BAG notering over te gaan en daardoor zou Reggefiber dat ook gaan doen per 1 aug.
Dus beide sites, eindelijkglasvezel.nl en de KPN checker zouden nu de officiële huisnummering 48 moeten hanteren.

Edit: zie net dat Reggefiber dat toch nog niet heeft gedaan. Om onduidelijke redenen maar dat zal toch snel gebeuren.
Dus voor KPN: jij hebt nu huisnummer 48, straat Rijnaak 22.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Caelorum
vr6-only schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:59:
Wat een achterlijk systeem ook. Zou lekker de hele wijk organiseren en gaan klagen bij de gemeente. Welk idioot heeft nou zoiets bedacht en de nog grotere idioot heeft het ondertekend?
Tja.. Wikipedia: Huisnummer Ze zijn niet de enige zeg maar. Het was een ding vroeger en nu zit iedereen er nog steeds mee.

• wesley2004
  • Laatst online: 12-11 21:37
Ik wil overstappen naar kpn glasvezel. Ik zoek ook een nieuwe router voor beter bereik in huis.
Externe gebruiken beter dan geleverde door kpn lijkt me?
Ik las dat je dan vlan moet aanmaken. Nog redelijk nieuw voor mij.
Ik heb de tp link archer c2600 op het oog.
Hier een software emulator hiervan: http://nl.tp-link.com/res...C2600_Emulator/index.html
Is deze te gebruiken icm de kpn router en vlan?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
wesley2004 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:16:
Externe gebruiken beter dan geleverde door kpn lijkt me?
Hangt er vanaf welke je krijgt, en wat je precies zoekt in een router

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Red Griffin schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:13:

Soortgelijk meegemaakt hier..Een of andere maffe ambtenaar had besloten dat het handig was om in de straat een flat nummer 2 te geven en dan de individuele appartementen een nr. Dus bij mij in de straat had je dus nummer 2[spatie]6 en nummer 26. En tja, het kpn systeem snapt die spatie niet. Mijn aanvraag is 4 maanden lang heen en weer gepingpongd met die van het appartement. Totdat ik er eindelijk eens iemand aan de lijn had die buiten het boekje kon denken en dit oploste.. 8)7

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Red Griffin
@Barre73,@Caelorum: Bedankt voor de opheldering en de interessante link. Ik zal de Reggefiber glasvezel check in de gaten houden.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wat betreft die huisnummeringsissues i.c.m. de postcodechecks in de diverse wijken in Lelystad. Dat is de afgelopen jaren al meerdere malen aangekaart EN er zijn ook oplossingen voor aangebracht.

Maar je kunt ook bij https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ je postcode invullen en dan op [zoek] klikken. Vervolgens kun je op [Alternatieve adressen] klikken en krijg je keurig de dubbele huisnummer notering te zien van die betreffende postcode.
Dus b.v. Tjalk 8232LT geeft bij [Alternatieve adressen] 8232LT 2941 (adres van de basisschool)

Mooie Plaatjes   

• wesley2004
  • Laatst online: 12-11 21:37
RobinF schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:57:
[...]

Hangt er vanaf welke je krijgt, en wat je precies zoekt in een router
Voldoende dekking in huis en een heel aantal devices voorzien van wifi.
Zit er verschil in dan welke je krijgt van kpn?
En wil vaste ip adrssen toewijzen aan de hand van mac adressen

[ Voor 9% gewijzigd door wesley2004 op 10-08-2016 08:30 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een router doet geen wifi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• RobinF
wesley2004 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:27:
[...]

Voldoende dekking in huis en een heel aantal devices voorzien van wifi.
Zit er verschil in dan welke je krijgt van kpn?
En wil vaste ip adrssen toewijzen aan de hand van mac adressen
Op dit moment doet de v10 max 12 DHCP Bindings. Meert de eerst volgende firmware wordt dit verhoogd.
Verder denk ik dat je even goed en Experiabox kan gebruiken met enkele accesspoints (bijvoorbeeld Unifi)

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
De WiFi versterker van kpn zelf doet het ook als ac-point uitstekend en je hebt gelijk nog 4 extra aansluitingen.

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
even 2 vraagjes tussendoor..

Wat is de huidige software versie van de Arris VIP2952 v2 settopbox? (Provider: KPN)
Ik heb op dit moment versie 4.2.6_15 draaien maar weet niet zeker of software updates doorkomen op m'n netwerk (i.v.m. EdgeRouter oplossing)

En heeft iemand die de ERL-3 gebruikt al firmware versie 1.9 geinstalleerd?
Zijn er verschillen? Is de bug gefixed waardoor je weer netwerkverkeer ziet op je IPTV interface in het dashboard?

• Red Griffin
Update betreffende mijn Lelystad adres: ben net teruggebeld door KPN. Het was een meer technisch kundig persoon, die het vorige systeem had terug gezet (als ik dat goed heb begrepen).
Ik krijg nu een snellere verbinding en de daarbij horende aanbiedings korting. Prima.

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-10 13:16
tmaniac schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:44:
even 2 vraagjes tussendoor..

Wat is de huidige software versie van de Arris VIP2952 v2 settopbox? (Provider: KPN)
Ik heb op dit moment versie 4.2.6_15 draaien maar weet niet zeker of software updates doorkomen op m'n netwerk (i.v.m. EdgeRouter oplossing)

En heeft iemand die de ERL-3 gebruikt al firmware versie 1.9 geinstalleerd?
Zijn er verschillen? Is de bug gefixed waardoor je weer netwerkverkeer ziet op je IPTV interface in het dashboard?
Ik heb ook een ERL-3 en gister geupdate naar 1.9. Data van IPTV zie je nog steeds niet op de IPTV interface maar bij de gewone data.

Ook mijn Arris VIP2952 v2 heeft de zelfde firmware. Ik heb de ERL-3 er pas een week tussen zitten dus deze firmware versie zal nog wel de meest recente zijn.

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
top! thx voor het checken! :)

vanavond dus even updaten.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:16
Ik kan het hier niet zo snel vinden.
Krijg je met een 500/500 abb. Al standaard een V10 ?
Heb n MacBook en die kan WiFi AC, wil er dus optimaal gebruik van maken...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:42

Convoy

g44p

Andre_J schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:22:
Nee is geen garantie

• RobinF
Andre_J schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:22:
Zoals hierboven als staat: nee. De kans is zelfs best klein en ik zou er niet op rekenen. Gewoon kijken wat er komt en anders een Accesspoint gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door RobinF op 14-08-2016 21:41 ]

• Andre_J
RobinF schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:40:
[...]

Zoals hierboven als staat: nee. De kans is zelfs best klein en ik zou er niet op rekenen. Gewoon kijken wat er komt en anders een Accesspoint gebruiken
Zucht, dus extra kosten maken als ik optimaal er gebruik van wil maken.
Tja blijkbaar kan het alleen als je een bekende Nederlander bent ....
Die krijgen gewoon ma klagen een v10

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Andre_J schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:19:
Zucht, dus extra kosten maken als ik optimaal er gebruik van wil maken.
Kans is sowieso groot dat je die volle 500/500 draadloos niet zal kunnen benutten.

Draadloos:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5552064828.png
Tja blijkbaar kan het alleen als je een bekende Nederlander bent ....
Die krijgen gewoon na klagen een v10.
Ook minder bekende Nederlanders kunnen zelfs zonder zeuren gerust een v10 krijgen hoor...
Ik bespeur toch geen Calimero-syndroom hè?

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 22:50
zeker filmpje van enzo knol gezien haha.

v10 krijg je in principe voor de hogere verbindingen tenzij je nu al kpn hebt met ander modem dan krijg je hem zoiezo niet. overigens is er nu een tekort aan v10 modems dus de kans is ziezo klein dat je een v10 krijgt.

KPN geeft overigens zoiezo alleen de snelheids garantie op bedraad aansluiten en niet via WiFi en daarbij moet je ook gaan afvragen of je überhaupt wel die 500 500 nodig hebt voor op je laptop.

• Andre_J
CreativeS schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:27:
[...]

Ook minder bekende Nederlanders kunnen zelfs zonder zeuren gerust een v10 krijgen hoor...
Maar geen garantie en das jammer. Ik ben nog niet over de streep, zit nog bij Ziggo :P

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Andre_J schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:40:
Maar geen garantie en das jammer. Ik ben nog niet over de streep, zit nog bij Ziggo :P
Wij kregen ook de 'garantie' dat er een v10 geleverd zou worden. Installatiepakket werd afgeleverd en de eerste dagen hebben we gewoon de geleverde v8 gebruikt. Paar dagen later werd de v8 al door een v10 omgeruild. Keurig aan de deur. Hier is verder de overstap van Ziggo naar KPN goed verlopen. Mocht je overstappen, check je afsluitende factuur van Ziggo zeer goed. Die van ons klopte totaal niet. Er werd bijna €50,- teveel gefactureerd en niet eens alle abonnementen waren stopgezet.

• Tylen

Tylen

CreativeS schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:27:
[...]

Kans is sowieso groot dat je die volle 500/500 draadloos niet zal kunnen benutten.

Draadloos:
[afbeelding]

[...]

??? Hoezo niet??

Wifi:

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1471211889.jpeg

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Benut jij nu ten volle de upload dan?
Maar goed, ik zei dan ook KANS DAT JE... misschien dat je het nu wel leest :)

Misschien kan ik het nog duidelijker maken: Er zullen altijd wel mensen zijn die het wel halen, maar de KANS is GROOT dat je de volle 500 down en up draadloos niet zult halen... zo goed? :D

[ Voor 45% gewijzigd door CreativeS op 15-08-2016 00:05 ]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 23:42
^CreativeS maak je niet zo druk :F
Doe jij daar zelf nog iets bijzonders voor? :)

[ Voor 7% gewijzigd door PLAE op 15-08-2016 09:47 ]

• Tylen

Tylen

CreativeS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 00:02:
Benut jij nu ten volle de upload dan?
Maar goed, ik zei dan ook KANS DAT JE... misschien dat je het nu wel leest :)

Misschien kan ik het nog duidelijker maken: Er zullen altijd wel mensen zijn die het wel halen, maar de KANS is GROOT dat je de volle 500 down en up draadloos niet zult halen... zo goed? :D
Tuurlijk benut ik die volle upload. Duhhh.
PLAE schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:46:

Doe jij daar zelf nog iets bijzonders voor? :)
Volledige Unifi AC lijn ;)

Verwijderd

Jan-man schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:39:
v10 krijg je in principe voor de hogere verbindingen tenzij je nu al kpn hebt met ander modem dan krijg je hem zoiezo niet. overigens is er nu een tekort aan v10 modems dus de kans is ziezo klein dat je een v10 krijgt.
Bij logistiek liggen anders nog ruim voldoende V10's, klaar om te worden verzonden. Dus een te kort is er zekers niet.

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Tylen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:32:
Tuurlijk benut ik die volle upload. Duhhh.
Ik zie nog ruimte, maar jij hebt gelijk hoor.
Te onzinnig om nog tijd aan te besteden.
Typisch voor Nerdvana...

Verwijderd

Tja. Op 500 Mb scheelt het natuurlijk niet zo heel veel. Maar toch nog zo'n 35 Mb.
Dus de volle upload is het niet helemaal. 8) Ik ken trouwens zat mensen die
35 Mb DOWN al heel wat zouden vinden. Om over de upload daar nog maar te zwijgen.

• Tylen

Tylen

CreativeS schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

Ik zie nog ruimte, maar jij hebt gelijk hoor.
Te onzinnig om nog tijd aan te besteden.
Typisch voor Nerdvana...
Kan zijn dat er net wat gedownload werd van mij websites toen ik de speedtest draaide. ;)

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Tylen schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:33:
Kan zijn dat er net wat gedownload werd van mij websites toen ik de speedtest draaide.
Mocht ik het ooit nog eens 'ten volle' willen benutten, dan zal ik aan Ubiquiti denken. Zelfs voor die laatste Mb/s.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:32:
Tja. Op 500 Mb scheelt het natuurlijk niet zo heel veel. Maar toch nog zo'n 35 Mb.
Dus de volle upload is het niet helemaal. 8) Ik ken trouwens zat mensen die
35 Mb DOWN al heel wat zouden vinden. Om over de upload daar nog maar te zwijgen.
Wat fijn dat er nog mensen zijn die gewoon normaal kunnen reageren, zonder dat van: "Kijk mij eens!" :o

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Daadwerkelijk 500 mbit via WLAN. Wauw dat is wel heel netjes :) Ik heb zelf wel de V10 hangen en 500/500. Mijn speedtest komt op m'n laptop uit op 256 down en 217 up met een ping van 6 ms op 5 Ghz.

Thuis werk ik met name bedraad dus dat is niet zo'n punt verder, zolang het bedraad maar volledig beschikbaar is :)

UNOX: The worst operating system

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-11 20:44
Zijn er voor nieuwe klanten nog kortingsacties die niet via de website bekend zijn gemaakt?
Twijfel tussen alles in 1 instap 100/100 en 500/500.

• Joepla

Joepla

ozothebozo schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:00:
Zijn er voor nieuwe klanten nog kortingsacties die niet via de website bekend zijn gemaakt?
Vorige week instap 500/500 aangevraagd. Na 1 email bleef het verdacht stil, via de klantenservice (telefonisch) de volgende dag opnieuw alles doorlopen. Verder niets meer aan korting kunnen krijgen, ook niet verwacht trouwens. Nog geprobeerd om de aansluitkosten voor mobiele telefonie eraf te krijgen (EUR 20,- / abo) met het argument dat dat wel erg 2002 was, maar dat ging ook niet door :)

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:56:
[...]

Vorige week instap 500/500 aangevraagd. Na 1 email bleef het verdacht stil, via de klantenservice (telefonisch) de volgende dag opnieuw alles doorlopen. Verder niets meer aan korting kunnen krijgen, ook niet verwacht trouwens. Nog geprobeerd om de aansluitkosten voor mobiele telefonie eraf te krijgen (EUR 20,- / abo) met het argument dat dat wel erg 2002 was, maar dat ging ook niet door :)
Ik heb via 0800 0116 contact opgenomen of men mij een voorstel kon doen om te blijven bij KPN.
Daar toch weer 6 maanden voor 35,- gekregen....dus er (is) was in mijn geval wel wat mogelijk,

• Joepla

Joepla

itxs schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:07:
[...]
Daar toch weer 6 maanden voor 35,- gekregen....dus er (is) was in mijn geval wel wat mogelijk,
Goed bezig!
Bij verlengen kun je vaak wel wat voor elkaar krijgen, alhoewel ik het lang geleden heb opgegeven om loyaliteit als argument te gebruiken. Laten merken dat je wilt overstappen werkt meestal beter.

Bij nieuwe overeenkomsten is er vaak al sprake van korting, men heeft dan vaak geen ruimte om nóg iets te doen. Maar proberen kan altijd natuurlijk ;)

• Mint
itxs schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

Ik heb via 0800 0116 contact opgenomen of men mij een voorstel kon doen om te blijven bij KPN.
Ik blijf het toch raar vinden dat er zoveel verschil is. Ik heb laatst ook gebeld voor een verlenging en ik krijg 'maar' 3 maanden €12,50 korting per maand.

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mint schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:50:
[...]

Ik blijf het toch raar vinden dat er zoveel verschil is. Ik heb laatst ook gebeld voor een verlenging en ik krijg 'maar' 3 maanden €12,50 korting per maand.
Hi, dat weet ik ook niet, maar je kan zeker wel onderhandelen met ze, of als je het bij de een niet voor elkaar krijgt het op een later moment nogmaals proberen.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik eerder al eens overgestapt ben naar het duurste pakket, en ik zo nu en dan wel wissel van diensten...en ik neem haast alles af bij KPN, ook mobiel, etc etc..

Maar wat ik ervaren heb is het een enorm verschil 'Wie" je aan de lijn krijgt....(Niet bellen in het weekend, want dan "Met alle respect" vaak "Uitzend" mensen en wat ik uit het verleden weet (ook eens Ex KPN) is dat die niets kunnen zonder toestemming en de mensen die dat mogen geven zijn er dan vaak niet.

• Mint
itxs schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:23:
[...]

Hi, dat weet ik ook niet, maar je kan zeker wel onderhandelen met ze, of als je het bij de een niet voor elkaar krijgt het op een later moment nogmaals proberen.

Wat ik wel moet zeggen is dat ik eerder al eens overgestapt ben naar het duurste pakket, en ik zo nu en dan wel wissel van diensten...en ik neem haast alles af bij KPN, ook mobiel, etc etc..

Maar wat ik ervaren heb is het een enorm verschil 'Wie" je aan de lijn krijgt....(Niet bellen in het weekend, want dan "Met alle respect" vaak "Uitzend" mensen en wat ik uit het verleden weet (ook eens Ex KPN) is dat die niets kunnen zonder toestemming en de mensen die dat mogen geven zijn er dan vaak niet.
Het feit dat het al uitmaakt wie je wanneer spreekt zegt al genoeg denk ik. Het zou niet uit moeten maken wanneer je belt en wie je spreekt, maar daar zijn we het hier allemaal wel over eens denk ik. :)

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-11 15:56
Mint schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:57:
[...]

Het feit dat het al uitmaakt wie je wanneer spreekt zegt al genoeg denk ik. Het zou niet uit moeten maken wanneer je belt en wie je spreekt, maar daar zijn we het hier allemaal wel over eens denk ik. :)
Eens, maar bottom-line: het maakt dus uit wanneer je belt ('s ochtends/'s middags) en met wie, en hoe jouw intonatie is, etc. etc. Het is onuitroeibaar.
Mijn humeur en bereidwilligheid is ook niet op elk moment hetzelfde.

Offtopic: Het is zelfs zo erg dat dit bij rechters ook speelt (na de lunch, suikerspiegel, etc) - veroordelingen voor dezelfde vergrijpen verschillen significant.

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Tylen

Tylen

Net gebeld met KPN om verlenging. Verkoop kon niks betekenen behalve een korting op het premium pakket (Heb nu alles-in-1 standaard). Dus ik zeg als ik opnieuw klant word krijg ik drie maanden 27,50 korting. Die wil ik ook. Maar dat was echt alleen voor nieuwe klanten. Dus toen heb ik mij laten doorverbinden naar de afdeling opzeggingen. Daar gezegd dat het volgens mij niet nodig is om eerst op te zeggen en opnieuw aan te vragen om die korting te krijgen en dat begreep hij ;) Nu 3 maanden 27,50 korting. Dat zijn toch zo'n 8 kratten bier.

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-10 22:09

shicomm

<***>

Ik zit al een tijd bij xs4all met een 100/100 abo en schoot er toen ook een paar weken naast met introductiekorting... nu ik vorige week heb ontdekt dat 'moeder' kpn me 500/500 wil bieden voor een euro per maand minder ben ik toch gaan twijfelen...

Zo super happy ben ik nu ook weer niet met m'n fritzbox maar ik ben toch huiverig voor ellende met de experiabox..

I live in darkness , i exist in the shadow

• Tylen

Tylen

Welke ellende??

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
shicomm schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 03:42:
Ik zit al een tijd bij xs4all met een 100/100 abo en schoot er toen ook een paar weken naast met introductiekorting... nu ik vorige week heb ontdekt dat 'moeder' kpn me 500/500 wil bieden voor een euro per maand minder ben ik toch gaan twijfelen...

Zo super happy ben ik nu ook weer niet met m'n fritzbox maar ik ben toch huiverig voor ellende met de experiabox..
Wat voor ellende? Zelf heb ik eigenlijk nog nooit echte problemen gehad met de Experiabox ("V7" t/m V10). Wat voor spannends doe je allemaal online dat je er huiverig voor zou zijn?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:55
Inderdaad. Ellende is een groot woord. Ik ervaar het absoluut als vervelend dat je vast zit aan de Experiabox voor een plug and play ervaring. Maar met enige moeite kan je de Experiabox als router uitsluiten. En met nog meer moeite kan je dat hele ding uitsluiten.

Ik gebruik zelf de Experiabox voor tv en telefonie. Internet gaat via mijn Asus AC66. Routert toch een stuk beter en ondersteunt meer opties. Maar over de V10 hoor ik redelijk positieve geluiden in dit forum.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• barrymossel
Boobybandit schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:51:
Inderdaad. Ellende is een groot woord. Ik ervaar het absoluut als vervelend dat je vast zit aan de Experiabox voor een plug and play ervaring. Maar met enige moeite kan je de Experiabox als router uitsluiten. En met nog meer moeite kan je dat hele ding uitsluiten.

Ik gebruik zelf de Experiabox voor tv en telefonie. Internet gaat via mijn Asus AC66. Routert toch een stuk beter en ondersteunt meer opties. Maar over de V10 hoor ik redelijk positieve geluiden in dit forum.
Ach, als je gewoon wilt "internetten" is dat ook allemaal niet nodig. Voor de meeste mensen is het nog niet eens nodig om een poort te forwarden. Natuurlijk zijn er zaken die je kunt missen, maar mensen die dat soort zaken missen kunnen naar ik hoop ook wel wat aanwijzingen op netwerkje.com volgen. Voor de overige gebruikers (vrijwel alle?) is de Experiabox meer dan voldoende. En voor hen is volgens mij de Plug&Play Experiabox juist goed, want weinig (geen) keuze, dus weinig (geen) verwarring/problemen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

shicomm schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 03:42:

Nu ik net van KPN naar XS4All ben gegaan:

De Experiabox v9 en v10 waren zeer stabiel, de WIFI van de v10 is erg goed (Fritzbox 7490 ook trouwens).
Maar de mogelijkheden van de Fritzbox zijn gewoon veel beter:
  • Internet filters (+ per device)
  • DECT basis station
  • Meer statische leases
  • Static routes
  • Gast netwerk ook mogelijk op LAN poort 4 (gebruik ik om hem te trunken naar AP boven)
  • Portforwarding veel makkelijker
  • Algemeen betere interface (zeker met 6.52)
  • USB remote connection
  • QoS
  • VPN server
  • WOL signaal naar device sturen bij remote access
Waar ze beide duidelijk minder in zijn dan bijvoorbeeld Asus routers:
  • DNS (al hoe wel je voor geavanceerde mogelijkheden op een Asus ook met vi aan de slag moet)

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 18-08-2016 09:41 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik wilde even een vraag stellen over een router. Ik heb de Experia v10 en een ASUS RT-AC 68. Als ik de ASUS aansluit kom ik na aansluiting op 500/500 maar de volgende dag is die weer 300/300. Sluit ik dan de v10 weer aan dan heb ik weer gewoon 5000/500. Iemand enig idee hoe dit kan?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• RobinF
Is die 300/300 dan via de Asus of via de V10 gemeten?

• B-Bandit
marcellux schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:55:
Ik wilde even een vraag stellen over een router. Ik heb de Experia v10 en een ASUS RT-AC 68. Als ik de ASUS aansluit kom ik na aansluiting op 500/500 maar de volgende dag is die weer 300/300. Sluit ik dan de v10 weer aan dan heb ik weer gewoon 5000/500. Iemand enig idee hoe dit kan?
Het is eerder bijzonder dat je 500/500 haalt met de Asus. Ik heb de AC66 en haal 230-250mbit bij direct aansluiten op het glasvezel modem. Vind het dan wel redelijk dat de AC68 300mbit haalt. Daarom gebruik ik de Experiabox maar als modem en de Asus enkel als router.

Je zou eens moeten opzoeken wat de pppoe snelheid van de AC68 is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

AC68 doet 500/500. Ik heb er tijden probleemloos mee gedraaid.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
De 300/300 is dan bij de ASUS. Als ik gelijk weer de v10 aansluit heb ik weer gewoon 500/500. Ik snap niet goed waar dat aan kan liggen en ik hoopt dat iemand hier mij dat kan zeggen.

@Boobybandit Ik heb de ASUS rechtstreeks aangesloten zonder experiabox te gebruiken. Dat gaat verder prima maar er staat gewoon ergens iets verkeerd , denk ik, maar weet niet wat. De ASUS 68 haalt probleemloos 500/500

[ Voor 37% gewijzigd door marcellux op 19-08-2016 09:59 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Tylen

Tylen

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. Misschien is er een ASUS router topic?

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:20
Tylen schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:57:
Net gebeld met KPN om verlenging. Verkoop kon niks betekenen behalve een korting op het premium pakket (Heb nu alles-in-1 standaard). Dus ik zeg als ik opnieuw klant word krijg ik drie maanden 27,50 korting. Die wil ik ook. Maar dat was echt alleen voor nieuwe klanten. Dus toen heb ik mij laten doorverbinden naar de afdeling opzeggingen. Daar gezegd dat het volgens mij niet nodig is om eerst op te zeggen en opnieuw aan te vragen om die korting te krijgen en dat begreep hij ;) Nu 3 maanden 27,50 korting. Dat zijn toch zo'n 8 kratten bier.
Dat doe ik ook jaarlijks. Soms bieden ze het direct aan bij de afdeling verkoop, andere keren inderdaad laten doorverbinden naar de afdeling opzeggingen. Beetje jammer dat het zo moet maar voor een dergelijke besparing is het inderdaad wel even de moeite waard :)

• Tylen

Tylen

Precies, 5 minuten bellen en dikke 80 euro pakken. Zo snel verdien ik ze niet hoor ;) hahaha.

Volgend jaar weer :)

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:26
Dan moet ik ook eens gaan bellen. Wij hebben alleen Internet en Telefonie via DSL. Contract is al jaren verlopen.

Kijken wat ze kunnen doen.

Daarnaast: nieuws: KPN verlaagt prijzen Eredivisie-kanalen Fox Sports met bijna 60 procent

Ik heb mijn KPN mobiel abonnement op een ander adres geregistreerd met KPN compleet. Zal het omzetten naar FOX, dat vinden ze wel leuk :)

• ShadowLord
  • Laatst online: 10-11 19:58
marcellux schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:55:
Check eens het volgende topic van SmallNetBuilder: http://www.snbforums.com/...or-wan-performance.14142/
Hier zijn wat mensen met hetzelfde probleem en een mogelijk oplossing. Sowieso moet je de Asus standaard firmware of een Merlin firmware gebruiken en zorgen dat hardware acceleratie aan staat. Andere firmwares (DD-WRT, OpenWRT, Tomato, etc) ondersteunen sowieso geen hardware acceleratie en zullen dus altijd teleurstellende resultaten geven.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:35
Hier ook contact opgenomen met KPN en daarna een bevestiging gekregen per e-mail.
Krijg 3 maanden korting 27,50 euro korting en 6 maanden lang de upgrade naar 100/100 gratis.

Dit werkt denk ik alleen als je contract van 12 maanden voorbij is. Daarna kan je het weer een jaar lang vast zetten en als je dat doet krijg je een vergelijkbare korting. Je kan na 6 maanden, als de korting voorbij is, dus niet gaan bellen voor meer korting.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55

Famous

R 400+

joenevd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 14:00:
Hier ook contact opgenomen met KPN en daarna een bevestiging gekregen per e-mail.
Krijg 3 maanden korting 27,50 euro korting en 6 maanden lang de upgrade naar 100/100 gratis.

Dit werkt denk ik alleen als je contract van 12 maanden voorbij is. Daarna kan je het weer een jaar lang vast zetten en als je dat doet krijg je een vergelijkbare korting. Je kan na 6 maanden, als de korting voorbij is, dus niet gaan bellen voor meer korting.
Kreeg het zelfs aangeboden door een KPN medewerker.
Er was glasvezel bij ons aangelegd en belde om het abonnement over te zetten naar glas.

Werd direct met korting gesmeten, als u nu overstapt naar glasvezel dan 6 maanden 35,- voor uw abonnement en gratis upgrade naar 100/100 (6 maanden ook). Meneer zou wel niet zoveel leads hebben binnen gehaald :+ :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
HvanderT schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:55:
Dan moet ik ook eens gaan bellen. Wij hebben alleen Internet en Telefonie via DSL. Contract is al jaren verlopen.

Kijken wat ze kunnen doen.

Daarnaast: nieuws: KPN verlaagt prijzen Eredivisie-kanalen Fox Sports met bijna 60 procent

Ik heb mijn KPN mobiel abonnement op een ander adres geregistreerd met KPN compleet. Zal het omzetten naar FOX, dat vinden ze wel leuk :)
Zou voor mij best een reden kunnen zijn om de overstap te maken vanaf Ziggo. Maar ik vind KPN in totaliteit nog steeds erg duur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3XOSwczqTTAq7M8pliWPrpnC/thumb.png

Bij mijn huidige Ziggo ben ik voor nagenoeg hetzelfde (internet 150/15, Ziggo Sport alleen kanaal 1) zo'n 15 euro minder kwijt. Zit hem dus vooral in het Ziggo Sport pakket, maar voordeel van Ziggo hier is uiteraard dat het belangrijkste kanaal (wat ik sowieso wil hebben vanwege F1) binnen het basis pakket valt. Hmm, moeilijk moeilijk.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28

vr6-only

Blub Blub

Je zou ook het instap pakket kunnen nemen en dan ben je 75.5 euro per maand kwijt. Geen idee of je behoefte hebt aan Spotify en 2e ontvanger, wat standaard in het gekozen pakket zit.

47.5+5+15.5+7.5 = 75.5 pm

In mijn geval is KPN absoluut de goedkoopste en snelste (500/500), dankzij quadplay. Samen met mijn vriendin hebben wij ook een sim-only en krijgen we dus 10 euro pm korting. Omdat alles verdubbelt wordt hebben wij ook nog eens een goedkoper sim-only gekomen wat nog eens 15 euro pm scheelt. En voortaan tevens ED live gratis.

It ain't stupid if it works!

• RobinF
Joster schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Zou voor mij best een reden kunnen zijn om de overstap te maken vanaf Ziggo. Maar ik vind KPN in totaliteit nog steeds erg duur:

[afbeelding]

Bij mijn huidige Ziggo ben ik voor nagenoeg hetzelfde (internet 150/15, Ziggo Sport alleen kanaal 1) zo'n 15 euro minder kwijt. Zit hem dus vooral in het Ziggo Sport pakket, maar voordeel van Ziggo hier is uiteraard dat het belangrijkste kanaal (wat ik sowieso wil hebben vanwege F1) binnen het basis pakket valt. Hmm, moeilijk moeilijk.
Bij het Standaard pakket heb je ook "gratis" Spotify Premium

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
vr6-only schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:04:
Je zou ook het instap pakket kunnen nemen en dan ben je 75.5 euro per maand kwijt. Geen idee of je behoefte hebt aan Spotify en 2e ontvanger, wat standaard in het gekozen pakket zit.

47.5+5+15.5+7.5 = 75.5 pm

In mijn geval is KPN absoluut de goedkoopste en snelste (500/500), dankzij quadplay. Samen met mijn vriendin hebben wij ook een sim-only en krijgen we dus 10 euro pm korting. Omdat alles verdubbelt wordt hebben wij ook nog eens een goedkoper sim-only gekomen wat nog eens 15 euro pm scheelt. En voortaan tevens ED live gratis.
Spotify niet echt, een 2e ontvanger wel. Wij zitten qua mobiele telefonie bij T-Mobile met net verlengde abonnementen (Ziggo > Vodafone netwerk is hier bagger dus gekozen dat los te halen) dus dat biedt hier helaas geen uitkomst / prijsverlaging momenteel..

• B-Bandit
Joster schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:46:
[...]

Spotify niet echt, een 2e ontvanger wel. Wij zitten qua mobiele telefonie bij T-Mobile met net verlengde abonnementen (Ziggo > Vodafone netwerk is hier bagger dus gekozen dat los te halen) dus dat biedt hier helaas geen uitkomst / prijsverlaging momenteel..
Tsjah, als je op enig moment overstapt naar KPN mobiel ga je er wel weer op vooruit. Dan hoef je in elk geval het Fox pakket niet meer te betalen. En inderdaad zou ik in jouw geval gaan voor het instap-pakket zonder Spotify, en dan neem je een losse extra ontvanger erbij (4e pm).

Oh ik vergeet natuurlijk dat je dan ook opnemen mist...Normaal is het prijsverschil tussen instap en standaard 15 euro en dat haal je er meestal wel uit met Spotify (10), opnemen (5) en ontvanger (4).

[ Voor 13% gewijzigd door B-Bandit op 20-08-2016 11:17 ]

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Goedemorgen,

In onze huidige woning hebben we nog Ziggo.
Onze nieuwbouwwoning waar we volgende maand in gaan heeft een glasvezel aansluiting.
Nu is qua kosten KPN een goede optie.

Mijn vraag hierover is:

Wat zijn jullie ervaringen met het tv kijken?
Wat is het groet verschil met de Horizon Box van Ziggo?
Ik ben dan benieuwd naar het tv kijken zelf, zappen en snelheid bij KPN.

Ik had al begrepen dat opnames in de cloud staan bij KPN en dat er een ethernet aansluiting gemaakt word ipv de coax voor de horizon box.

Pizza!

• Alex)
  • Laatst online: 30-10 15:32
Ten opzichte van de Horizonbox is het kastje dat je van KPN krijgt een verademing. Het ding is veel kleiner dan Horizon, start veel sneller op en is ook veel sneller in het gebruik. Dit merk je in alles: zappen, door de zenderlijst bladeren, de tv-gids gebruiken, enzovoorts.

Het pluspunt van de Horizonbox vind ik dat die er grafisch net wat gelikter uit ziet, maar dat is dan ook één van de weinige voordelen die ik kan bedenken. Geef mij maar het KPN-kastje.

Wat wél anders is ten opzichte van Ziggo: je hebt geen replay tv, en programma's opnemen zit niet in alle pakketten er standaard bij. Op sommige zenders heb je dan nog wel 'Begin gemist', maar op bijvoorbeeld de RTL-zenders moet je hiervoor betalen.

We are shaping the future

• Tylen

Tylen

Dat betalen voor gemist is volgens mij bij Ziggo ook. Dat ligt aan RTL en niet aan KPN (Heb ik mij door KPN laten vertellen).

• Thaimaster
Ok bedankt, uitzending gemist is wel gewoon beschikbaar toch bij KPN?
Gaat dan om NPO 1, 2 en 3.
RTL etc is idd ook bij Ziggo maar via onze LG Smart tv is dat wel weer gratis.

Ga het bestellen, was zeer benieuwd naar het zappen etc..
Weet vroeger via ADSL bij KPN dat die boxen echt een ramp waren en erg traag.

Pizza!

• Alex)
Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:36:
Dat betalen voor gemist is volgens mij bij Ziggo ook. Dat ligt aan RTL en niet aan KPN (Heb ik mij door KPN laten vertellen).
Bij Ziggo kun je bijna alles tot een week na uitzending gratis terugkijken, dat noemen ze "Replay TV". Zoiets heeft KPN totaal niet (jammergenoeg!).
Thaimaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:40:
Ok bedankt, uitzending gemist is wel gewoon beschikbaar toch bij KPN?
Gaat dan om NPO 1, 2 en 3.
Ja, dat is er gewoon :)
RTL etc is idd ook bij Ziggo maar via onze LG Smart tv is dat wel weer gratis.
RTL heeft wel meer van die gekke dingen. Als ik op mijn smartphone naar RTL XL ga en iets wil terugkijken, moet ik inloggen. Doe ik het via de app op mijn Smart TV dan hoeft dat ineens niet. 8)7
Ga het bestellen, was zeer benieuwd naar het zappen etc..
Weet vroeger via ADSL bij KPN dat die boxen echt een ramp waren en erg traag.
Ik heb een HMB2260, ik ben er tevreden over. Toen ik hem uit de doos haalde stond ik ervan te kijken hoe klein en licht dat ding was. De Horizonbox is een stoeptegel in vergelijking met de STB die KPN levert. :P

Waar je wel even op moet letten is dat de zendervolgorde anders is. De SD-zenders zitten op 1, 2, 3, enz. De HD-zenders zitten vanaf 701. Voor glasvezelklanten zijn er dan ook nog eens zenders met een hogere bitrate, die zitten in de range vanaf 661. Let je daar niet op, dan kijk je op SD-kwaliteit en dat is een beetje jammer als je een HDTV hebt. ;)

• Tylen

Tylen

Alex) schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
RTL heeft wel meer van die gekke dingen. Als ik op mijn smartphone naar RTL XL ga en iets wil terugkijken, moet ik inloggen. Doe ik het via de app op mijn Smart TV dan hoeft dat ineens niet. 8)7
Rechts boven in de hoek staat dan: Sla dit over ;)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
Tylen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:43:
Precies, 5 minuten bellen en dikke 80 euro pakken. Zo snel verdien ik ze niet hoor ;) hahaha.

Volgend jaar weer :)
Ik vind het wel scheef dat het afhangt wie je aan de lijn krijgt, maar uiteindelijk gelukt na paar keer bellen

Ik kon eerst 3 maanden 15 euro korting krijgen op basis internet+bellen(25 ipv 40) meer was niet mogelijk.
Toen nog een keer gebeld en ook die korting maar ook 12 maanden lang de 500MBit upgrade twv 17,50 erbij ;-)

• Alex)
Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:53:
[...]

Rechts boven in de hoek staat dan: Sla dit over ;)
Die had ik nog niet gezien :D

Maar al met al was het niet zo erg, nu heb ik de RTL XL-app op mijn tv ook eens gebruikt. Die werkte goed :)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Voor de grap eens een maandje een 500/500mbit abbo afgesloten bij KPN. Best tof om te zien dat mijn Mikrotik router (RB2011UiAS-2HnD) de volle 500mbit gewoon aankan met een load van rond de 30% (Reguliere download). Bij BitTorrent vindt die het al wat lastiger, gisteren bij een download met snelheden van rond de 60MB/s via +- 40 seeds met uTorrent zat de load op 80% incl. 1 tv aan op een HD zender....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a5I0XfhNERdjpnnBvr8EReKu/full.jpg

* BastiaanN is happy camper :*)

Verder heb ik overigens helemaal niks aan deze snelheden... 100/100 is meer dan genoeg :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Caelorum
Alex) schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:49:
[...]Waar je wel even op moet letten is dat de zendervolgorde anders is. De SD-zenders zitten op 1, 2, 3, enz. De HD-zenders zitten vanaf 701. Voor glasvezelklanten zijn er dan ook nog eens zenders met een hogere bitrate, die zitten in de range vanaf 661. Let je daar niet op, dan kijk je op SD-kwaliteit en dat is een beetje jammer als je een HDTV hebt. ;)
Is er nou al eigenlijk iets meer bekend over wanneer ze verwachten dat ze dit hebben aangepast? Zijn ze er eigenlijk nog wel mee bezig? Want ik had begrepen dat het eigenlijk halverwege dit jaar al zo had moeten zijn dat alles op 1,2,3 enz. zit en je gewoon altijd de hoogst mogelijke kwaliteit kreeg.

• barrymossel
Caelorum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Is er nou al eigenlijk iets meer bekend over wanneer ze verwachten dat ze dit hebben aangepast? Zijn ze er eigenlijk nog wel mee bezig? Want ik had begrepen dat het eigenlijk halverwege dit jaar al zo had moeten zijn dat alles op 1,2,3 enz. zit en je gewoon altijd de hoogst mogelijke kwaliteit kreeg.
Je kon je via het KPN forum voor een pilot opgeven. Nooit wat van gehoord...

• RobinF
Caelorum schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Ja. Eind dit jaar begint de (gefaseerde)uitrol:
Na de zomer beginnen we met het uitrollen van het project waarbij iedereen altijd de beste kwaliteit krijgt gelijk vanaf zender 1. De uitrol zal in groepen plaatsvinden, afhankelijk van een aantal technische parameters bij de klanten.

Het overgrote deel van de klanten zal dit al voor de kerst krijgen, een klein deel volgt na de kerst in het eerste kwartaal van het komend jaar.
barrymossel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:10:
[...]
Je kon je via het KPN forum voor een pilot opgeven. Nooit wat van gehoord...
Voor zo ver ik weet is dat niet zo. Er was wel een test om de impact op het thuis netwerk te testen. Die is inmiddels afgelopen en enkele deelnemers hebben zo'n waardebon gekregen. Maar het HD-op-1 is niet getest onder klanten.

[ Voor 27% gewijzigd door RobinF op 22-08-2016 11:16 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarom biedt KPN nou weer 50/5 aan op glasvezel!?
Wat is de reden om dit niet gewoon op 50/50 te zetten?

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
Thaimaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:25:
Goedemorgen,

In onze huidige woning hebben we nog Ziggo.
Onze nieuwbouwwoning waar we volgende maand in gaan heeft een glasvezel aansluiting.
Nu is qua kosten KPN een goede optie.

Mijn vraag hierover is:

Wat zijn jullie ervaringen met het tv kijken?
Wat is het groet verschil met de Horizon Box van Ziggo?
Ik ben dan benieuwd naar het tv kijken zelf, zappen en snelheid bij KPN.

Ik had al begrepen dat opnames in de cloud staan bij KPN en dat er een ethernet aansluiting gemaakt word ipv de coax voor de horizon box.
Bij ons kwam glasvezel later beschikbaar.
Ik heb dus een hele tijd bij Ziggo gezeten en wanneer het mogelijk was de overstap naar KPN (Telfort in mijn geval) gemaakt.

Bij Ziggo hadden we iedere maand wel een storing met internet of blokjes op tv, sinds de overstap naar glasvezel totaal geen last meer van.

Ik wil nooit meer terug naar Ziggo, dus ik heb alle coax vervangen voor 2x UTP. (Coax was door heel de woning getrokken). Voordeel is dus dat ik nu in één keer ook voldoende aansluitingen heb om de smart TV's te voorzien van UTP. Werkt veel beter dan COAX.

Mijn ervaring:
Telfort biedt exact hetzelfde als KPN, alleen zonder de extra zaken als HBO en Spotify en daardoor goedkoper. Daarnaast biedt Telfort ook lagere pakketten met synchrone verbinding en KPN niet.

Ik heb voldoende aan 50/50 en gebruik geen extra zenders of Spotify, dan is Telfor goedkoper. Gebruik je wel extra zenders en Spotify en mobiel van KPN, of boeit de upload je niets, dan kun je beter bij KPN terecht.

• GaryHunt
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05-2022
Goedemiddag,

Ik wil ook de overstap maken naar KPN, en dan gaan voor Alles-in-1 Instap (100/100). Aangezien ik Spotify toch niet zal gebruiken en ook maar 1 HD-ontvanger nodig heb. Enige wat ik wel zal 'missen' is het kunnen opnemen van programma's. Ik zie op de site bij Alles-in-1 Instap niet staan dat je dit nog los kan toevoegen, weet iemand of dat toch wel mogelijk is?

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:55
GaryHunt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:04:
Goedemiddag,

Ik wil ook de overstap maken naar KPN, en dan gaan voor Alles-in-1 Instap (100/100). Aangezien ik Spotify toch niet zal gebruiken en ook maar 1 HD-ontvanger nodig heb. Enige wat ik wel zal 'missen' is het kunnen opnemen van programma's. Ik zie op de site bij Alles-in-1 Instap niet staan dat je dit nog los kan toevoegen, weet iemand of dat toch wel mogelijk is?
Onder het kopje: "2. Wil je extra zenders?", heb je de optie: "Toon Meer (11)" Druk daar eens op, daar staat het Opnemen pakket voor € 5,00 per maand extra. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• GaryHunt
BaZnGaNL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Onder het kopje: "2. Wil je extra zenders?", heb je de optie: "Toon Meer (11)" Druk daar eens op, daar staat het Opnemen pakket voor € 5,00 per maand extra. ;)
Ah niet verwacht het daar te vinden, haha. Thanks! :)

• BlakHawk
GaryHunt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:04:
Goedemiddag,

Waarom dan geen Telfort?
Als je toch die extra's niet gebruikt?

100/100, met 2 ontvangers (tweede is gratis) en opnemen pakket voor 56 euro.
Bij KPN 57,50 met één ontvanger.

Je krijgt exact dezelfde kastjes en tv ontvangers...

• Thaimaster
dfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Bij ons kwam glasvezel later beschikbaar.
Ik heb dus een hele tijd bij Ziggo gezeten en wanneer het mogelijk was de overstap naar KPN (Telfort in mijn geval) gemaakt.

Bij Ziggo hadden we iedere maand wel een storing met internet of blokjes op tv, sinds de overstap naar glasvezel totaal geen last meer van.

Ik wil nooit meer terug naar Ziggo, dus ik heb alle coax vervangen voor 2x UTP. (Coax was door heel de woning getrokken). Voordeel is dus dat ik nu in één keer ook voldoende aansluitingen heb om de smart TV's te voorzien van UTP. Werkt veel beter dan COAX.

Mijn ervaring:
Telfort biedt exact hetzelfde als KPN, alleen zonder de extra zaken als HBO en Spotify en daardoor goedkoper. Daarnaast biedt Telfort ook lagere pakketten met synchrone verbinding en KPN niet.

Ik heb voldoende aan 50/50 en gebruik geen extra zenders of Spotify, dan is Telfor goedkoper. Gebruik je wel extra zenders en Spotify en mobiel van KPN, of boeit de upload je niets, dan kun je beter bij KPN terecht.
Bedankt voor je reactie, ivm mobiel wat ik bij KPN heb ga ik dan voor KPN.
Als ik UTP er heen leg kan ik daar nog een switch op zetten voor ander spul of moet je de decoders direct aansluiten vanaf het modem?

Pizza!

• GaryHunt
dfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Waarom dan geen Telfort?
Als je toch die extra's niet gebruikt?

100/100, met 2 ontvangers (tweede is gratis) en opnemen pakket voor 56 euro.
Bij KPN 57,50 met één ontvanger.

Je krijgt exact dezelfde kastjes en tv ontvangers...
Ja dat zou eigenlijk ook een prima keuze zijn. Maar ik heb ook KPN mobiel waardoor ik wat korting krijg op m'n abonnement en een gratis zenderpakket kan toevoegen, vandaar KPN :)

• BlakHawk
Thaimaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:26:
Bedankt voor je reactie, ivm mobiel wat ik bij KPN heb ga ik dan voor KPN.
Als ik UTP er heen leg kan ik daar nog een switch op zetten voor ander spul of moet je de decoders direct aansluiten vanaf het modem?
Dat ligt eraan hoeveel zaken je wil aansluiten.
Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik al mijn kamers van 2x utp heb voorzien en ook nog een nas heb staan.

Er zitten 4 aansluitingen op de Xperiabox die je kunt gebruiken (inclusief TV). Als dat voldoende is hoef je geen switch te gebruiken.

• BlakHawk
GaryHunt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:27:
Ja dat zou eigenlijk ook een prima keuze zijn. Maar ik heb ook KPN mobiel waardoor ik wat korting krijg op m'n abonnement en een gratis zenderpakket kan toevoegen, vandaar KPN :)
Jep, logisch dan!

Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen...

Ik heb nu:

Telfort:
Alles in één 50/50
2 ontvangers
Opnemen pakket
56 euro per maand

Telfort Mobiel combivoordeel
2x MB minuten SMS
500MB 150 belminuten (wordt dus verdubbeld naar 1000MB 300 belminuten)
13,50 per maand

Vodafone mobiel
onbeperkt bellen/sms 3GB data
31 euro per maand

Totaal 100,50

Bij KPN:
Goedkoopste synchrone verbinding is 100/100
KPN Compleet 100/100
2 ontvangers
Opnemen pakket
Gratis Spotify en HBO (omdat het erbij zit, maar niet nodig in principe)
67,50 euro per maand

Budget 300 / 0MB
15 euro per maand (wordt 10 euro per maand na 5 euro korting)

Zorgeloos standaard
onbeperkt bellen en 5GB data
32,50 per maand (wordt 10GB data en 27,50 per maand, na compleet voordeel)

Totaal: 105 euro per maand.

Dus ik ga per maand 4,50 méér betalen, maar krijg daar 100/100 voor terug en spotify en HBO, al vind ik Spotify en HBO minder boeiend, omdat ik die nu ook niet heb of gebruik.

Maar ik begreep dat je ook MB's mag delen. Hoe werkt dit?
Want ik zou dan 10GB data krijgen en daarom 0MB bij mijn vrouw kiezen en dan kan ik mijn 10GB met haar delen, of werkt dat niet zo?

"Onderling MB's delen
Deel je MB's met vrienden en familie op hetzelfde adres via de MijnKPN app"
Thaimaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:35:
Nee, ik bedoel eigenlijk dat het vroeger zo was dat 2 lan poorten gereserveerd waren voor TV.
Mijn vraag is nu of het goed gaat als ik dus bv van lanpoort 1 op de experiabox naar de woonkamer ga en daar een switch plaats en hierop de decoder aansluit en bv een computer.
Ik begrijp van je dat dit nu mogelijk is? Lan poorten zijn allemaal hetzelfde en gaat nu goed omdat alle 4 de poorten gelijk zijn?
Ik heb nu nog Telfort en nog de Xperia V8 box, maar daar maakt het inderdaad niet uit waar ik de tv utp kabel in doe. Volgens mij heb ik nu ook alles op een switch zitten die daarna doorgaat naar de Xperiabox, maar dat moet ik vanavond even nakijken voor de zekerheid.

[ Voor 86% gewijzigd door BlakHawk op 22-08-2016 12:51 ]

• Thaimaster
dfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Dat ligt eraan hoeveel zaken je wil aansluiten.
Ik heb dat zelf wel gedaan, omdat ik al mijn kamers van 2x utp heb voorzien en ook nog een nas heb staan.

Er zitten 4 aansluitingen op de Xperiabox die je kunt gebruiken (inclusief TV). Als dat voldoende is hoef je geen switch te gebruiken.
Nee, ik bedoel eigenlijk dat het vroeger zo was dat 2 lan poorten gereserveerd waren voor TV.
Mijn vraag is nu of het goed gaat als ik dus bv van lanpoort 1 op de experiabox naar de woonkamer ga en daar een switch plaats en hierop de decoder aansluit en bv een computer.
Ik begrijp van je dat dit nu mogelijk is? Lan poorten zijn allemaal hetzelfde en gaat nu goed omdat alle 4 de poorten gelijk zijn?

Pizza!

Pagina: 1 ... 38 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie