Voorheen was poort 3 voor TV (aparte VLAN). Tegenwoordig kan je TV op elke poort aansluiten. Mocht je een switch gaan gebruiken, zoek dan even een met IGMP Snooping zodat je problemen voorkomt.Thaimaster schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:35:
[...]
Nee, ik bedoel eigenlijk dat het vroeger zo was dat 2 lan poorten gereserveerd waren voor TV.
Mijn vraag is nu of het goed gaat als ik dus bv van lanpoort 1 op de experiabox naar de woonkamer ga en daar een switch plaats en hierop de decoder aansluit en bv een computer.
Ik begrijp van je dat dit nu mogelijk is? Lan poorten zijn allemaal hetzelfde en gaat nu goed omdat alle 4 de poorten gelijk zijn?
JE tv kastjes kan je overal aan een switch hangen, ze zijn als het ware onderdeel van je netwerk. Wel moet je, inderdaad, rekening houden met IGMP snooping,zodat de tv stream (UDP verkeer) niet je hele netwerk overgaan. De builtin switch in de Experiabox heeft dit en dan, als je toch al genoeg ethernet hebt lopen, is het makkelijker om je tv kastjes direct in de experiabox te stoppen. Dan hoef je eventueel bestaande switched niet te vervangen voor IGMP snooping capable switches.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
RobinF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Voorheen was poort 3 voor TV (aparte VLAN). Tegenwoordig kan je TV op elke poort aansluiten. Mocht je een switch gaan gebruiken, zoek dan even een met IGMP Snooping zodat je problemen voorkomt.
Ik gebruik zelf echt de goedkoopste van de goedkoopste gigabit switch:Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:45:
JE tv kastjes kan je overal aan een switch hangen, ze zijn als het ware onderdeel van je netwerk. Wel moet je, inderdaad, rekening houden met IGMP snooping,zodat de tv stream (UDP verkeer) niet je hele netwerk overgaan. De builtin switch in de Experiabox heeft dit en dan, als je toch al genoeg ethernet hebt lopen, is het makkelijker om je tv kastjes direct in de experiabox te stoppen. Dan hoef je eventueel bestaande switched niet te vervangen voor IGMP snooping capable switches.
pricewatch: D-Link DGS-1008D
Waaraan zou ik kunnen merken dat het niet lekker gaat?
O het werkt wel hoor
Maar als je (bijvoorbeeld) een Glas HD kanaal bekijkt dan gaat er een 13Mbps stream naar alle poorten op je switch. En dus ook over je Wifi. Waardoor er CPU kracht nodig is op de devices om dit verkeer te droppen. IGMP Snooping voorkomt dit.
Dus op telefoons en laptops die verbonden zijn?Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:53:
O het werkt wel hoorMaar als je (bijvoorbeeld) een Glas HD kanaal bekijkt dan gaat er een 13Mbps stream naar alle poorten op je switch. En dus ook over je Wifi. Waardoor er CPU kracht nodig is op de devices om dit verkeer te droppen. IGMP Snooping voorkomt dit.
Ik zie in de pricewatch geen criteria hiervoor staan.
Hoe kan ik hierop zoeken?
Je gaat het ook merken door stotteren van het beeld, als in je netwerk ergens een netwerkkaart in standbye mode staat, bijvoorbeeld van een printer..
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Nou gaan we daar eens naar kijken.janbal schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:14:
Ik heb heel goede ervaringen met de Netgear GS108Ev3.
Maar dit speelt alleen wanneer je TV kijkt?
Ik begrijp het achterliggende verhaal nog niet helemaal.
Werkt dit nou zo?dfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:34:
Ik heb nu:
Telfort:
Alles in één 50/50
2 ontvangers
Opnemen pakket
56 euro per maand
Telfort Mobiel combivoordeel
2x MB minuten SMS
500MB 150 belminuten (wordt dus verdubbeld naar 1000MB 300 belminuten)
13,50 per maand
Vodafone mobiel
onbeperkt bellen/sms 3GB data
31 euro per maand
Totaal 100,50
Bij KPN:
Goedkoopste synchrone verbinding is 100/100
KPN Compleet 100/100
2 ontvangers
Opnemen pakket
Gratis Spotify en HBO (omdat het erbij zit, maar niet nodig in principe)
67,50 euro per maand
Budget 300 / 0MB
15 euro per maand (wordt 10 euro per maand na 5 euro korting)
Zorgeloos standaard
onbeperkt bellen en 5GB data
32,50 per maand (wordt 10GB data en 27,50 per maand, na compleet voordeel)
Totaal: 105 euro per maand.
Dus ik ga per maand 4,50 méér betalen, maar krijg daar 100/100 voor terug en spotify en HBO, al vind ik Spotify en HBO minder boeiend, omdat ik die nu ook niet heb of gebruik.
Maar ik begreep dat je ook MB's mag delen. Hoe werkt dit?
Want ik zou dan 10GB data krijgen en daarom 0MB bij mijn vrouw kiezen en dan kan ik mijn 10GB met haar delen, of werkt dat niet zo?
"Onderling MB's delen
Deel je MB's met vrienden en familie op hetzelfde adres via de MijnKPN app"
Voor ieder mobiel abbo, krijg je 5 euro korting?
Nou daar gaan we.
Ik kom uit Leiden, en heb in de postcode 2324 een XMS glasvezel verbinding gehad. Op het laatst was dit op een aantal vlakken een drama, en heb ik besloten over te stappen op Ziggo. Wel met tegenzin omdat ik echt nuttig gebruik maak van de upload omdat ik veel met Soundcloud en Youtube doe.
KPN heeft de boel overgenomen en is bezig met het upgraden van het glasnetwerk hier. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft aan wanneer er diensten leverbaar zijn, en deze datum is al een aantal keer aangepast.
Ik ben benaderd door KPN en Xs4all of ik over wilde stappen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor KPN en heb telefonisch een Pre Order gedaan op glasvezel. Omdat ik bekend ben met geniepige marketing, heb ik het gesprek opgenomen. Ik heb de dienst Glasvezel Standaard aangevraagd met de upgrade naar 100mbit. Dit is een Pre Order en is ook aangegeven door mij en door haar in het gesprek.
Nu blijkt de datum van PreOrder te zijn opgeschoven, en duwen ze mij een VDSL abbo van 50 mbit in mijn strot voor de prijs van 100 om 100 glas.
Ik vind het een vreemde manier van zaken doen, ik heb expliciet aangegeven dat ik GEEN VDSL wil maar een PreOrder op glas. Vervolgens krijg je een overeenkomst met oplevering, in deze mail staat niet welke dienst dit is, maar als je allen kaal internet standaard met 100 mbit upgrade aanvraagt, ga je er van uit dat het klopt.
Er wordt in geen enkele overeenkomst of wat voor conversatie dan ook gerept over een tijdelijke VDSL.
Ik noem dit toch wel een slechte start.
Het gaat mij niet om die glas verbinding, die mag best wel even wachten, maar ik heb geen zijn om ziggo over te zetten naar VDSL omdat die aansluiting nogal ongunstig in de woonkamer zit. Om vervolgens weer de boel om te gooien.
Bovendien betaal ik 41 euro voor 100/100 glas en niet voor 50/5 VDSL
Ik kom uit Leiden, en heb in de postcode 2324 een XMS glasvezel verbinding gehad. Op het laatst was dit op een aantal vlakken een drama, en heb ik besloten over te stappen op Ziggo. Wel met tegenzin omdat ik echt nuttig gebruik maak van de upload omdat ik veel met Soundcloud en Youtube doe.
KPN heeft de boel overgenomen en is bezig met het upgraden van het glasnetwerk hier. https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ geeft aan wanneer er diensten leverbaar zijn, en deze datum is al een aantal keer aangepast.
Ik ben benaderd door KPN en Xs4all of ik over wilde stappen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor KPN en heb telefonisch een Pre Order gedaan op glasvezel. Omdat ik bekend ben met geniepige marketing, heb ik het gesprek opgenomen. Ik heb de dienst Glasvezel Standaard aangevraagd met de upgrade naar 100mbit. Dit is een Pre Order en is ook aangegeven door mij en door haar in het gesprek.
Nu blijkt de datum van PreOrder te zijn opgeschoven, en duwen ze mij een VDSL abbo van 50 mbit in mijn strot voor de prijs van 100 om 100 glas.
Ik vind het een vreemde manier van zaken doen, ik heb expliciet aangegeven dat ik GEEN VDSL wil maar een PreOrder op glas. Vervolgens krijg je een overeenkomst met oplevering, in deze mail staat niet welke dienst dit is, maar als je allen kaal internet standaard met 100 mbit upgrade aanvraagt, ga je er van uit dat het klopt.
Er wordt in geen enkele overeenkomst of wat voor conversatie dan ook gerept over een tijdelijke VDSL.
Het gaat mij niet om die glas verbinding, die mag best wel even wachten, maar ik heb geen zijn om ziggo over te zetten naar VDSL omdat die aansluiting nogal ongunstig in de woonkamer zit. Om vervolgens weer de boel om te gooien.
[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 22-08-2016 15:42 ]
@dfrenner
zie https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301 voor een duidelijke uitleg
zie https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301 voor een duidelijke uitleg
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Volgensmij staat er dan IGMP Spionering bij Overig in de pricewatch. Maar de GS105E en 108E van netgear zijn een van de goedkoopste dit dit ondersteunendfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:10:
[...]
Dus op telefoons en laptops die verbonden zijn?
Ik zie in de pricewatch geen criteria hiervoor staan.
Hoe kan ik hierop zoeken?
Hoeveel tvs ga je aansluiten? En hebben die een rechtstreekse kabel naar de experiabox liggen? Want dan is het niet noodzakelijk dan je een andere switch haalt.
KPN maakt zelf geen onderscheid tussen glas en koper. Jij hebt een TOT 60/6 (of tot 20/2) abonnement en zij mogen kiezen hoe ze je dat leveren. Die 100/100 upgrade is wel iets dat ze niet kunnen leveren op koper dus die zou je er eventueel tijdelijk af kunnen kletsen. Maar voor de rest moet je op coulance hopen want ze staan mijns inziens in hun recht.boekee schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:40:
Nou daar gaan we.
Ik zou een post op het KPN forum plaatsen en (beleefd) vragen of Webcare deze order zou kunnen cancellen. Dan maar pas bestellen als het echt leverbaar is.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
2 en ze liggen al een jaar lang via een switch verbonden.Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:13:
Hoeveel tvs ga je aansluiten? En hebben die een rechtstreekse kabel naar de experiabox liggen? Want dan is het niet noodzakelijk dan je een andere switch haalt.
Nog nooit ergens last van gehad met het beeld op TV in ieder geval.
Ik heb het gesprek opgenomen, ik heb telefonisch besteld.Barre73 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:24:
[...]
KPN maakt zelf geen onderscheid tussen glas en koper. Jij hebt een TOT 60/6 (of tot 20/2) abonnement en zij mogen kiezen hoe ze je dat leveren. Die 100/100 upgrade is wel iets dat ze niet kunnen leveren op koper dus die zou je er eventueel tijdelijk af kunnen kletsen. Maar voor de rest moet je op coulance hopen want ze staan mijns inziens in hun recht.
Ik zou een post op het KPN forum plaatsen en (beleefd) vragen of Webcare deze order zou kunnen cancellen. Dan maar pas bestellen als het echt leverbaar is.
Ik vroeg om glas 100/100. Ze zeiden dat het eind van de maand pas leverbaar was en dat ze een Pre Order voor mij zou doen.
Daar ben ik mee akkoord gegaan.
Er is niets besproken over tussentijds VDSL
Via de webcare hebben ze alles nagekeken, en daar staat alles behalve een Pre Order, dit heb ik ook zwart op wit.
Daarna is het gesprek overgenomen door de afdeling die de contracten doet, en kon er gewoon onder uit komen.
Ik heb het zo gelaten, maar netjes is het niet, en voor mij een slechte start.
Ik bel niet voor niets, ik neem ook niet voor niets het gesprek op, dat blijkt maar weer
[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 22-08-2016 17:44 ]
ik heb 500/500 aangevraagd zelfde datum als boekee voor glas was [07-09-2016] nu 28-09-2016.
alleen ik heb het aangevraagd online daar kon ik aangeven of ik eerst vdsl wou, dit heb ik uitgevinkt dus heb ik ook een pre order staan voor glas gaat ook niet eerder in dan wanneer het technisch mogelijk is om glas te leveren, lijkt mij in dit geval van boekee dat kpn dit cancelled heeft niets te maken of ze coulant zijn of niet dit is een grove fout, is mijn mening.
alleen ik heb het aangevraagd online daar kon ik aangeven of ik eerst vdsl wou, dit heb ik uitgevinkt dus heb ik ook een pre order staan voor glas gaat ook niet eerder in dan wanneer het technisch mogelijk is om glas te leveren, lijkt mij in dit geval van boekee dat kpn dit cancelled heeft niets te maken of ze coulant zijn of niet dit is een grove fout, is mijn mening.
Barre73 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:24:
[...]
KPN maakt zelf geen onderscheid tussen glas en koper. Jij hebt een TOT 60/6 (of tot 20/2) abonnement en zij mogen kiezen hoe ze je dat leveren. Die 100/100 upgrade is wel iets dat ze niet kunnen leveren op koper dus die zou je er eventueel tijdelijk af kunnen kletsen. Maar voor de rest moet je op coulance hopen want ze staan mijns inziens in hun recht.
We zeggen ook niet dat het niet werktdfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:41:
[...]
2 en ze liggen al een jaar lang via een switch verbonden.
Nog nooit ergens last van gehad met het beeld op TV in ieder geval.
Ik heb op mijn TP Link 105E en 108E IGMP Snooping ook niet aan staan. Als ik het aanzet gaan dingen juist mis, maar dat is blijkbaar een bekend probleem.Tylen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:26:
[...]
We zeggen ook niet dat het niet werkt. Zonder IGMP Snooping werkt het ook. Maar netjes is het niet.
Ik overweeg ooit nog naar de Netgears over te schakelen om het wel aan te kunnen zetten. Ben benieuwd of ik een verbetering zou zien.
Vooralsnog werkt het eigenlijk wel prima.
Klopt. TP-Link is al op de hoogte hiervan maar vooralsnog hebben ze besloten hier niets aan te doen.mcetweaker schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:58:
[...]
Ik heb op mijn TP Link 105E en 108E IGMP Snooping ook niet aan staan. Als ik het aanzet gaan dingen juist mis, maar dat is blijkbaar een bekend probleem.
Ik overweeg ooit nog naar de Netgears over te schakelen om het wel aan te kunnen zetten. Ben benieuwd of ik een verbetering zou zien.
Vooralsnog werkt het eigenlijk wel prima.
Volgens mij heb ik deze ook, in de woonkamer heb ik daar o.a. het KPN TV kastje, PS3, iMac mini en de TV zelf op aangesloten. Werkt prima. Je gaat problemen krijgen wanneer je er een Wifi accespoint op gaat aansluiten, wanneer je het KPN TV kastje aan gaat zetten zal dit signaal ook via je Wifi accespoint worden verzonden wat je netwerk erg zal verstoren en je ook verstoord tv beeld zal krijgen.dfrenner schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:51:
[...]
[...]
Ik gebruik zelf echt de goedkoopste van de goedkoopste gigabit switch:
pricewatch: D-Link DGS-1008D
Waaraan zou ik kunnen merken dat het niet lekker gaat?
Bij mij staat alles in de meterkast, alle utp aansluitingen in het huis komen via de meterkast uit bij een patchpaneel.Nuevocasa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:54:
[...]
Volgens mij heb ik deze ook, in de woonkamer heb ik daar o.a. het KPN TV kastje, PS3, iMac mini en de TV zelf op aangesloten. Werkt prima. Je gaat problemen krijgen wanneer je er een Wifi accespoint op gaat aansluiten, wanneer je het KPN TV kastje aan gaat zetten zal dit signaal ook via je Wifi accespoint worden verzonden wat je netwerk erg zal verstoren en je ook verstoord tv beeld zal krijgen.
Vanuit dit patchpaneel zit alles aangesloten op de switch. Vanuit de switch gaat er één kabel naar de xperiabox...
Voor de TL-SG108E v2 van Tp-link is iets van drie maanden geleden een nieuwe firmware uitgekomen die de issues met IGMP snooping verhelpt. Ik heb ze nu op twee plaatsen draaien en dat werkt tot nu toe voor mij totaal probleemloos i.c.m. routed IPTV van KPN.RobinF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:28:
[...]
Klopt. TP-Link is al op de hoogte hiervan maar vooralsnog hebben ze besloten hier niets aan te doen.
http://www.tp-link.com/en...L-SG108E_V2.html#Firmware
helaas heb ik een v1TigerMooD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Voor de TL-SG108E v2 van Tp-link is iets van drie maanden geleden een nieuwe firmware uitgekomen die de issues met IGMP snooping verhelpt. Ik heb ze nu op twee plaatsen draaien en dat werkt tot nu toe voor mij totaal probleemloos i.c.m. routed IPTV van KPN.
http://www.tp-link.com/en...L-SG108E_V2.html#Firmware
Ik ben benieuwd. Bij zowel mijn oma als bij ons thuis liep afgelopen maand het Vodafone Thuis abonnement af en dit is overgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement.
KPN heeft flink meer voordelen t.o.v. Vodafone voor ons persoonlijk en is financieel ook stukken aantrekkelijker (als huidige klant dan).
Morgen komen ze de boel aansluiten bij mijn oma, gekozen met overstapservice. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen en of ik ook voor ons thuis KPN kan gaan bestellen.
KPN heeft flink meer voordelen t.o.v. Vodafone voor ons persoonlijk en is financieel ook stukken aantrekkelijker (als huidige klant dan).
Morgen komen ze de boel aansluiten bij mijn oma, gekozen met overstapservice. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen en of ik ook voor ons thuis KPN kan gaan bestellen.
Ik heb sinds kort een Asus RT-AC68U en hier heb ik de merlin software opgezet. Alleen nu heb ik routed tv en internet voor mekaar maar hoe kan ik nu vlan 7 voor telefonie op bijvoorbeeld poort 4 zetten naar mijn experiabox toe? Heeft iemand een voorbeeld configuratie voor mij?
Update:
Problem Solved!
Update:
Problem Solved!
[ Voor 5% gewijzigd door gabbel op 29-08-2016 11:42 ]
Lekker dan. Spontaan geen internet, tv en geen telefoon meer. Ligt niet aan de verbinding. Het moet bij u thuis zijn en de monteur kan morgen pas.
Niks aangeraakt en eerder vanmorgen werkte het nog. Toch raar dat het dan spontaan niet meer werkt.
Probleem zou in het glasvezel modem zitten (2 mnd oud). Zit niet in de experiabox, wat wel kan kloppen. Ik had de kpn setup terug gezet om te kijken of het aan mijn ERL lag. Niet dat ik dat verwacht had maar toch even alles uitsluiten.
Daarna ook maar eens een private bericht naar de Webcare van KPN maar die lezen of reageren überhaupt niet...
Zit je dan. Kan je niet meer werken etc of ik moet opeens alles via 4g gaan doen. Dat is wel wat duur...
Moest het ff kwijt 😉
Niks aangeraakt en eerder vanmorgen werkte het nog. Toch raar dat het dan spontaan niet meer werkt.
Probleem zou in het glasvezel modem zitten (2 mnd oud). Zit niet in de experiabox, wat wel kan kloppen. Ik had de kpn setup terug gezet om te kijken of het aan mijn ERL lag. Niet dat ik dat verwacht had maar toch even alles uitsluiten.
Daarna ook maar eens een private bericht naar de Webcare van KPN maar die lezen of reageren überhaupt niet...
Zit je dan. Kan je niet meer werken etc of ik moet opeens alles via 4g gaan doen. Dat is wel wat duur...
Moest het ff kwijt 😉
[ Voor 0% gewijzigd door TPA op 30-08-2016 11:50 . Reden: Typoos ]
ESET software nodig? Let me know 😄
Dat is inderdaad wel vervelend, maar als je niet kan werken is er ook iets niet helemaal in orde denk ikTPA schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:49:
[...] Zit je dan. Kan je niet meer werken etc of ik moet opeens alles via 4g gaan doen. Dat is wel wat duur...
Moest het ff kwijt 😉
Ik werk bij een bedrijf die een online SASA product ontwikkeld en ik kan gerust tot een uur of 4 offline werken. Duurt het langer kan ik overstappen op 4G met een 10GB bundel. Als zelfs dat niet genoeg is pak ik mijn laptop en verkas ik naar de McDonalds ofzo.
Nog nooit nodig gehad bij KPN, maar het blijven consumentenlijntjes, dus als er iets verkeerd gaat dan lost het of zichzelf op binnen een paar uur óf het duurt een paar dagen voordat iemand überhaupt komt kijken.
Ja maar ja sommige dingen doen het beter met een snellere verbinding dan bij de Mac en er zijn altijd dingen die je kan doen. Maar dat neemt niet weg dat het gruwelijk irritant isCaelorum schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:17:
[...]
Dat is inderdaad wel vervelend, maar als je niet kan werken is er ook iets niet helemaal in orde denk ik
Ik werk bij een bedrijf die een online SASA product ontwikkeld en ik kan gerust tot een uur of 4 offline werken. Duurt het langer kan ik overstappen op 4G met een 10GB bundel. Als zelfs dat niet genoeg is pak ik mijn laptop en verkas ik naar de McDonalds ofzo.
Nog nooit nodig gehad bij KPN, maar het blijven consumentenlijntjes, dus als er iets verkeerd gaat dan lost het of zichzelf op binnen een paar uur óf het duurt een paar dagen voordat iemand überhaupt komt kijken.
tegenwoordig heb je vrijwel altijd een monteur binnen 24 uur bij kpn dat kun je bij veel andere isp's niet zeggen.
Als het rustig is en je belt morgens heb vaak de zelfde middag nog een monteur.
Helaas vandaag niet. Blijkbaar drukJan-man schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:23:
tegenwoordig heb je vrijwel altijd een monteur binnen 24 uur bij kpn dat kun je bij veel andere isp's niet zeggen.
in combinatie met lagere bezetting ivm vakanties.
A, dan ben ik dus niet de enige. Rond half 12 ging hier ook alles weg (klein dorpje bij leeuwarden) maar verderop zijn ze ook met de weg bezig dus hoop niet dat ze de kabel hebben geraaktTPA schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:49:
Lekker dan. Spontaan geen internet, tv en geen telefoon meer. Ligt niet aan de verbinding. Het moet bij u thuis zijn en de monteur kan morgen pas.
Moest het ff kwijt 😉
Ik heb het een beetje gehad met KPN.
Paar weken geleden hadden we opeens geen internet en bellen meer. TV deed het wel gewoon. Het begon op een donderdag, vrijdag kwam de KPN-monteur. Hij kon het probleem niet verhelpen en dus moest Reggefiber van pas komen. Die zou volgens de monteur op zaterdag komen. Dat bleek gelogen, want toen ik zaterdag KPN belde hierover zeiden ze dat reggefiber niet in het weekend werkt. Vervolgens heeft KPN gezegd dat maandag iemand van Reggefiber met ons contact op zouden nemen. Dit gebeurde niet en vervolgens kwam de dinsdag weer een KPN-monteur die dezelfde diagnose stelde als de eerste KPN-monteur. Ik snap niet waarom er weer een KPN-monteur kwam. Uiteindelijk kwam er woensdag iemand van Reggefiber. Er bleek een kruising te zijn met een andere verbinding. Wij hadden een week geen internet.
Afgelopen vrijdag hadden weer dit probleem. Dus ik zeg tegen de KPN-telefoniste van, ik ken dit probleem, stuur alsjeblieft iemand van Reggefiber morgen en niet iemand van KPN, want anders moet ik weer een weekend wachten plus een paar dagen. Dat kon niet en moest ik dus op zaterdag wachten op een KPN-monteur. Die stelde dezelfde diagnose als de vorige keer. Uiteindelijk werd ik gister weer gebeld door de monteur van Reggefiber. Hij vertelde mij dat alles weer in orde was en dat ik weer internet had. Dit ging allemaal via telefoon. Het klopte dat wij weer internet hadden. Echter blijkt dat we geen telefonie hebben. Na weer te bellen met KPN vandaag, blijkt dat de monteur ons heeft aangesloten aan het netwerk van XS4ALL ipv die van KPN.
KPN stopt totaal geen moeite klanten tevreden te stellen. Als ik vraag of ik dan een 4g modem kan halen bij hun in de winkel zodat ik gewoon in het weekend kan internetten krijg ik steeds een nee te horen.
Elke keer wachten op een monteur, eindeloos bellen. Ik word er echt gek van.
Paar weken geleden hadden we opeens geen internet en bellen meer. TV deed het wel gewoon. Het begon op een donderdag, vrijdag kwam de KPN-monteur. Hij kon het probleem niet verhelpen en dus moest Reggefiber van pas komen. Die zou volgens de monteur op zaterdag komen. Dat bleek gelogen, want toen ik zaterdag KPN belde hierover zeiden ze dat reggefiber niet in het weekend werkt. Vervolgens heeft KPN gezegd dat maandag iemand van Reggefiber met ons contact op zouden nemen. Dit gebeurde niet en vervolgens kwam de dinsdag weer een KPN-monteur die dezelfde diagnose stelde als de eerste KPN-monteur. Ik snap niet waarom er weer een KPN-monteur kwam. Uiteindelijk kwam er woensdag iemand van Reggefiber. Er bleek een kruising te zijn met een andere verbinding. Wij hadden een week geen internet.
Afgelopen vrijdag hadden weer dit probleem. Dus ik zeg tegen de KPN-telefoniste van, ik ken dit probleem, stuur alsjeblieft iemand van Reggefiber morgen en niet iemand van KPN, want anders moet ik weer een weekend wachten plus een paar dagen. Dat kon niet en moest ik dus op zaterdag wachten op een KPN-monteur. Die stelde dezelfde diagnose als de vorige keer. Uiteindelijk werd ik gister weer gebeld door de monteur van Reggefiber. Hij vertelde mij dat alles weer in orde was en dat ik weer internet had. Dit ging allemaal via telefoon. Het klopte dat wij weer internet hadden. Echter blijkt dat we geen telefonie hebben. Na weer te bellen met KPN vandaag, blijkt dat de monteur ons heeft aangesloten aan het netwerk van XS4ALL ipv die van KPN.
KPN stopt totaal geen moeite klanten tevreden te stellen. Als ik vraag of ik dan een 4g modem kan halen bij hun in de winkel zodat ik gewoon in het weekend kan internetten krijg ik steeds een nee te horen.
Elke keer wachten op een monteur, eindeloos bellen. Ik word er echt gek van.
Ik denk dat ik die tweede keer gewoon rechtstreeks naar Reggefiber had gebeld. Goede ervaringen met hun helpdesk ^^
Dat heb ik gedaan. Alleen ze vertellen me steeds dat ik op KPN moet wachten tot zij een ticket aanmaken. De monteur zaterdag van KPN zei dat hij het kon oplossen, maar dat hij dat niet mocht en moest wachten op Reggefiber. De bureaucratie eromheen is vervelend.Caelorum schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:26:
Ik denk dat ik die tweede keer gewoon rechtstreeks naar Reggefiber had gebeld. Goede ervaringen met hun helpdesk ^^
Je kan het bureaucratie noemen maar het draait allemaal om geld natuurlijk. Reggefiber die zonder ticket van de operator (KPN) een monteur stuurt, kan dat niet factureren. Voor een keer is dat niet erg maar die aannemers (monteurs) moeten wel gewoon betaald worden.
Daarom treedt Reggefiber op op basis van tickets van operators.
Soms is er ook goed nieuws......
Vandaag is bij mijn vriendin KPN glas in werking gesteld. Een week geleden de bestelling gedaan, 2 dagen later al een pakket op de stoep. Monteur kwam vandaag. Bijzonder vriendelijke man. Zelf had ik al en aantal zaken voorbereid. Kabel getrokken (van meterkast naar TV) meterkast netjes gemaakt en van stroom voorzien. Dus een makkie voor hem. Terloops vraag ik of hij een V10 op de auto heeft (zat een V9 in het pakket). Die heb ik wel zegt ie. Binnen 3 kwartier werkte alles. Glasmodem ok, V10 ok, TV ok, Internet ok en perfecte wifi.
Hulde aan KPN! Hoezeee!!!!!
Vandaag is bij mijn vriendin KPN glas in werking gesteld. Een week geleden de bestelling gedaan, 2 dagen later al een pakket op de stoep. Monteur kwam vandaag. Bijzonder vriendelijke man. Zelf had ik al en aantal zaken voorbereid. Kabel getrokken (van meterkast naar TV) meterkast netjes gemaakt en van stroom voorzien. Dus een makkie voor hem. Terloops vraag ik of hij een V10 op de auto heeft (zat een V9 in het pakket). Die heb ik wel zegt ie. Binnen 3 kwartier werkte alles. Glasmodem ok, V10 ok, TV ok, Internet ok en perfecte wifi.
Hulde aan KPN! Hoezeee!!!!!
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dus als de monteur van reggefiber blunderd door een verkeerde aansluiting te maken mag er opnieuw betaald worden om deze blunder te herstellen.
Barre73 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:35:
Je kan het bureaucratie noemen maar het draait allemaal om geld natuurlijk. Reggefiber die zonder ticket van de operator (KPN) een monteur stuurt, kan dat niet factureren. Voor een keer is dat niet erg maar die aannemers (monteurs) moeten wel gewoon betaald worden.
Heb je hier een manual voor om dit in te stellen? Ik heb het kort geleden gestart, maar kreeg ik nog niet helemaal lekker werkend.gabbel schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:39:
Ik heb sinds kort een Asus RT-AC68U en hier heb ik de merlin software opgezet. Alleen nu heb ik routed tv en internet voor mekaar maar hoe kan ik nu vlan 7 voor telefonie op bijvoorbeeld poort 4 zetten naar mijn experiabox toe? Heeft iemand een voorbeeld configuratie voor mij?
Update:
Problem Solved!
In de praktijk blijken het vaker KPN monteurs te zijn die aan de patches komen om storingen bij klanten te onderzoeken. En dan vervolgens andere klanten benadelen zoals jou bijvoorbeeld. Dat kan ook een Reggefiber monteur zijn geweest maar dat komt eerlijk gezegd minder vaak voor.pekanoot schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:58:
Dus als de monteur van reggefiber blunderd door een verkeerde aansluiting te maken mag er opnieuw betaald worden om deze blunder te herstellen.
[...]
Overigens is Reggefiber tegenwoordig ook volledig KPN dus er gaat geen geld meer heen en weer want dat zou onzinnig zijn.
En als laatste: een monteur kan in de PoP niet een klant op het netwerk van XS4ALL aansluiten in plaats van KPN. Er is geen apart netwerk in de PoP daarvoor. Dat is een softwarematig iets dat vanuit leverstraten wordt aangestuurd en dat is in jouw geval waarschijnlijk dus geheel aan KPN te wijten. Jammer dat medewerkers vreemde smoezen verzinnen om een fout te verdoezelen.
Wij zijn al sinds dag 1 dat hier glasvezel ligt een tevreden klant bij KPN. En dat is geloof ik al 6 jaar.
Tussendoor hebben ze 1 keer uit zich zelf de iTV kastjes vervangen voor andere. Echter werden ze opgegeven moment wel erg langzaam. Je kon rustig 1 minuut wachten als je HBO on demand wilde gebruiken en het modem moesten we om de week opnieuw opstarten om WiFi weer werkend te krijgen.
2 weken geleden gebeld of ze hem wilde omwisselen voor een nieuwe en dat was geen enkel probleem. De volgende dag v10 ontvangen en zonder moeite aangesloten.
Vorige week gebeld om ook de iTV kastjes te vervangen en dat was de dag erna ook gelijk gebeurd.
Tevens ons abonnement wat aangepast waardoor we goedkoper uit zijn. Fijne ervan is dat dat gewoon maandelijks aanpasbaar is en dus niet vast zitten aan een jaar contract.
Echter zit ik nu even goed te kijken en als je een nieuwe klant wordt betaal je de eerste 3 maanden maar 35e. Voor de vaste klant hebben ze niks. Enige voordeel is als vaste klant dat je niet vast zit aan de contract.
Denken jullie als ik nog een telefoontje pleeg met KPN dat ze mij nog wat extra kunnen bieden als vaste klant?
Tevens hebben we ook 2 mobiele abonnementen bij KPN, dus we zitten met het compleet pakket goed ingepakt.
Met glasvezel hebben we 100/100 en dat wordt makkelijk gehaald. Over algemeen een download snelheid van 11/12 mb/s.
Wellicht kan ik er voor een jaar 500/500 uit persen voor de zelfde kosten die we nu hebben. Dan zal ik 90e besparen op een jaar
Tussendoor hebben ze 1 keer uit zich zelf de iTV kastjes vervangen voor andere. Echter werden ze opgegeven moment wel erg langzaam. Je kon rustig 1 minuut wachten als je HBO on demand wilde gebruiken en het modem moesten we om de week opnieuw opstarten om WiFi weer werkend te krijgen.
2 weken geleden gebeld of ze hem wilde omwisselen voor een nieuwe en dat was geen enkel probleem. De volgende dag v10 ontvangen en zonder moeite aangesloten.
Vorige week gebeld om ook de iTV kastjes te vervangen en dat was de dag erna ook gelijk gebeurd.
Tevens ons abonnement wat aangepast waardoor we goedkoper uit zijn. Fijne ervan is dat dat gewoon maandelijks aanpasbaar is en dus niet vast zitten aan een jaar contract.
Echter zit ik nu even goed te kijken en als je een nieuwe klant wordt betaal je de eerste 3 maanden maar 35e. Voor de vaste klant hebben ze niks. Enige voordeel is als vaste klant dat je niet vast zit aan de contract.
Denken jullie als ik nog een telefoontje pleeg met KPN dat ze mij nog wat extra kunnen bieden als vaste klant?
Tevens hebben we ook 2 mobiele abonnementen bij KPN, dus we zitten met het compleet pakket goed ingepakt.
Met glasvezel hebben we 100/100 en dat wordt makkelijk gehaald. Over algemeen een download snelheid van 11/12 mb/s.
Ja klopt. Zit even goed te kijken. 3 maanden 35e is een korting van 27,5 per maand. Dus in totaal bespaar je 82,5 in een jaar.robcoenen schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:34:
Veel mensen krijgen toch nog aardig wat korting eruit als ze bellen naar 'opzeggingen'. Het is altijd het proberen waard toch? ;-)
Wellicht kan ik er voor een jaar 500/500 uit persen voor de zelfde kosten die we nu hebben. Dan zal ik 90e besparen op een jaar
[ Voor 23% gewijzigd door Hupske op 01-09-2016 15:39 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Veel mensen krijgen toch nog aardig wat korting eruit als ze bellen naar 'opzeggingen'. Het is altijd het proberen waard toch? ;-)
Inmiddels zijn de problemen verholpen, maar voor hoe lang durft de Reggefiber-monteur niet te zeggen. Bij reparaties aan de kabel wordt onze kabel steeds op een verkeerde plek aangesloten of iets dergelijke. Reggefiber zegt dat ze hun systeem hebben geupdate zodat die aansluiting geregistreerd staat als die van ons, maar ik ben bang dat dit veel vaker voor gaat komen.
Ik heb heel stabiel internet. Maar wanneer er iets mis gaat dan gaat het ook goed mis en kan ik niet internetten voor een paar dagen. En omdat alles via aannemers en weet ik veel wat gaat duurt het te lang voordat het opgelost is.
Ik heb heel stabiel internet. Maar wanneer er iets mis gaat dan gaat het ook goed mis en kan ik niet internetten voor een paar dagen. En omdat alles via aannemers en weet ik veel wat gaat duurt het te lang voordat het opgelost is.
Vraagje voor de kenners of ervarinsgdeskundigen:
Rondom de aankoop van onze woning in 2009 werd in ons dorp glasvezel uitgerold door Reggefiber. Het huis stond al enige tijd leeg en de vorige eigenaar heeft niet gereageerd op de vragen of de glasvezel meteen naar binnen gelegd mocht worden. Wij hebben meteen na de aankoop contact opgenomen met Reggefiber en "het zou in orde gemaakt worden" - je snapt het al: nooit meer iemand gezien. Omdat we altijd Ziggo hebben gebruikt heb ik hier verder ook geen aandacht meer aan geschonken.
Fast forward 7 jaar naar nu: we willen graag, wanneer wij volgend jaar weer terug keren uit de VS, graag glasvezel bij KPN gaan afnemen, samen met andere diensten van KPN (oa GSM, als KPN Compleet dus). Echter, het glasvezeltje ligt nog niet in de meterkast maar op een rolletje onder de tegels buiten de voortuin. Diverse bedrijven gebeld en zij zeggen dat de uitkomst van de postcodecheck leidend is. Ook online valt er weinig over deze situatie te vinden.
Volgens de diverse postcodechecks is glasvezel mogelijk op ons adres, maar ik vraag mij af of de brondatabase hiervan wel klopt - we hebben immers geen vezel in het huis liggen maar op een rolletje buiten de voortuin.
Mocht ik nu iets gaan afnemen van KPN, moet ik dan rekenen op extra graafkosten, of wordt alles alsnog aangesloten?
Rondom de aankoop van onze woning in 2009 werd in ons dorp glasvezel uitgerold door Reggefiber. Het huis stond al enige tijd leeg en de vorige eigenaar heeft niet gereageerd op de vragen of de glasvezel meteen naar binnen gelegd mocht worden. Wij hebben meteen na de aankoop contact opgenomen met Reggefiber en "het zou in orde gemaakt worden" - je snapt het al: nooit meer iemand gezien. Omdat we altijd Ziggo hebben gebruikt heb ik hier verder ook geen aandacht meer aan geschonken.
Fast forward 7 jaar naar nu: we willen graag, wanneer wij volgend jaar weer terug keren uit de VS, graag glasvezel bij KPN gaan afnemen, samen met andere diensten van KPN (oa GSM, als KPN Compleet dus). Echter, het glasvezeltje ligt nog niet in de meterkast maar op een rolletje onder de tegels buiten de voortuin. Diverse bedrijven gebeld en zij zeggen dat de uitkomst van de postcodecheck leidend is. Ook online valt er weinig over deze situatie te vinden.
Volgens de diverse postcodechecks is glasvezel mogelijk op ons adres, maar ik vraag mij af of de brondatabase hiervan wel klopt - we hebben immers geen vezel in het huis liggen maar op een rolletje buiten de voortuin.
Mocht ik nu iets gaan afnemen van KPN, moet ik dan rekenen op extra graafkosten, of wordt alles alsnog aangesloten?
Sometimes you need to plan for coincidence
Weten jullie of KPN nog een gratis switch uitdeelt? Ik ga maandag over op KPN en kom nu een poort tekort door iptv. Ik zoek een goedkope switch ter overbrugging naar een goede. Zo ja, hoe krijg ik die het beste? Naar welke afdeling bellen?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Mijn ervaring is dat de aansluiting kostenloos afgemaakt wordt. Heb 2x de aansluiting vanaf de gevel naar binnen laten brengen, heeft me bij beide woningen niets gekost.Hmmbob schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:13:
Voor zover ik weet kunnen providers bij Reggefiber een postcode check doen, welke de status van een glasvezelaansluiting laat zien. Daar kun je o.a. zien of de vezel al naar binnen gebracht is of niet.Hmmbob schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:13:
Vraagje voor de kenners of ervarinsgdeskundigen:
Als je een aanvraag bij KPN doet voor glasvezel, zullen zij eerst Reggefiber gaan aansturen (die weer een onderaannemer aanstuurt) om de vezel naar binnen te brengen en af te monteren. Daar worden volgens mij geen kosten voor gerekend.
Welke gegevens zie je op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
Ah, dat is goed nieuws! Leverde het veel vertraging op?DizzyWeb schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:45:
[...]
Mijn ervaring is dat de aansluiting kostenloos afgemaakt wordt. Heb 2x de aansluiting vanaf de gevel naar binnen laten brengen, heeft me bij beide woningen niets gekost.
Klinkt goed! Ik heb je net ge-DMt, kan die site niet openen vanuit de VS ("Access is not allowed from your region").....Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:47:
[...]
Voor zover ik weet kunnen providers bij Reggefiber een postcode check doen, welke de status van een glasvezelaansluiting laat zien. Daar kun je o.a. zien of de vezel al naar binnen gebracht is of niet.
Als je een aanvraag bij KPN doet voor glasvezel, zullen zij eerst Reggefiber gaan aansturen (die weer een onderaannemer aanstuurt) om de vezel naar binnen te brengen en af te monteren. Daar worden volgens mij geen kosten voor gerekend.
Welke gegevens zie je op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ?
Afgelopen week is mijn oma aangesloten op het KPN netwerk vanaf Vodafone Thuis en ik wil via deze weg even complimenten geven aan KPN. Al jaren tevreden mobiele klant, maar ook thuis is alles moeiteloos verlopen.
Monteur was kundig, kwam op tijd, verleende extra service en had de boel binnen een half uur draaiende.
Diensten werken beter dan verwacht en de internetsnelheid komt op 70/35 uit i.p.v. de beloofde 60/6. Top!
Monteur was kundig, kwam op tijd, verleende extra service en had de boel binnen een half uur draaiende.
Diensten werken beter dan verwacht en de internetsnelheid komt op 70/35 uit i.p.v. de beloofde 60/6. Top!
Verwijderd
Dat zal dan vast (Vectored) VDSL zijn van KPN, hier gaat het over glasvezel.quote: robcoenenMonteur was kundig, kwam op tijd, verleende extra service en had de boel binnen een half uur draaiende.
Maar mooi dat het goed werkt.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 23:42 ]
Nee hoor. Het gaat hier gewoon over het glasvezel netwerk. Bij KPN is down/up niet direct gelijk aan elkaarVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:39:
[...]
Dat zal dan vast (Vectored) VDSL zijn van KPN, hier gaat het over glasvezel.
Maar mooi dat het goed werkt.
20/2 60/6 100/10 100/100 en 500/500
Hangt idd van het abo af en niet van het type aansluiting. In dit geval dus standaard = 60/6 en wordt op glas (en vvdsl) technisch geleverd als 73/35.
Verwijderd
Ooowkeeej? Daar was ik mij niet van bewust. Ik zit zelf bij Tweak op glas 1000/1000.
70/35 leek me zo erg op VVDSL, ik dacht dat kan niet missen. Blijkbaar wel dus.
70/35 leek me zo erg op VVDSL, ik dacht dat kan niet missen. Blijkbaar wel dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 00:17 ]
De eerste wel, maar dat was vakantietijd, daar kwam een kerel die al jaren op kantoor zat het glasvezeltje afwerken. Daar was helaas ik degene met verstand van glasvezelHmmbob schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:28:
[...]
Ah, dat is goed nieuws! Leverde het veel vertraging op?
[...]
Klinkt goed! Ik heb je net ge-DMt, kan die site niet openen vanuit de VS ("Access is not allowed from your region").....
In zijn geval waarschijnlijk gewoon een kwestie van op tijd aanvragen en afspraak maken met Reggefiber dat ze op de dag dat ze terug zijn langskomen.
Maareh, ik dacht dat de Reggefiber monteur alles "af" opleverde. Deze persoon kan toch ook het kastje van KPN er op klikken als je die al hebt? Dan is het daarna alleen nog een kwestie van KPN bellen zodat ze alles administratief goed regelen?
Maareh, ik dacht dat de Reggefiber monteur alles "af" opleverde. Deze persoon kan toch ook het kastje van KPN er op klikken als je die al hebt? Dan is het daarna alleen nog een kwestie van KPN bellen zodat ze alles administratief goed regelen?
Zojuist in de mail: Vandaag komt het pretpakket van KPN
Betekent wel dat ik nu moet opschieten met het op orde krijgen van mijn meterkast: als je die nu achteloos opent wordt je 2 meter naar achter geworpen door de spaghetti van kabels die door de deur binnen worden gehouden
Denk dat ik me maar eens rap moet verdiepen in het fenomeen patchkast...
Betekent wel dat ik nu moet opschieten met het op orde krijgen van mijn meterkast: als je die nu achteloos opent wordt je 2 meter naar achter geworpen door de spaghetti van kabels die door de deur binnen worden gehouden
Denk dat ik me maar eens rap moet verdiepen in het fenomeen patchkast...
Het is al gelukt, voor nieuwe mensen:T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:28:
Weten jullie of KPN nog een gratis switch uitdeelt? Ik ga maandag over op KPN en kom nu een poort tekort door iptv. Ik zoek een goedkope switch ter overbrugging naar een goede. Zo ja, hoe krijg ik die het beste? Naar welke afdeling bellen?
- Bel 1200 vanaf je kpn nummer.
- Toets 2 voor vaste aansluitingen.
- Eanner je je vraag moet inspreken, zeg je iets over switch tv. Wanneer je daarna nog een menuutje krijgt, toets dan 3.
- Zeg dat je een switch voor de tv nodig hebt.
Misschien kan deze uitleg in de topic intro?
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Ik zou het met alle plezier in de topic start willen zetten, maar dan wil ik het wel geverifieerd zien door meerdere mensen. We kunnen er natuurlijk niet alles klakkeloos over nemenT.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:11:
[...]
Het is al gelukt, voor nieuwe mensen:Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
- Bel 1200 vanaf je kpn nummer.
- Toets 2 voor vaste aansluitingen.
- Eanner je je vraag moet inspreken, zeg je iets over switch tv. Wanneer je daarna nog een menuutje krijgt, toets dan 3.
- Zeg dat je een switch voor de tv nodig hebt.
Misschien kan deze uitleg in de topic intro?
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Wat zijn jullie ervaringen met het opzeggen of afkopen van een Alles-In-Een Glasvezel pakket bij verhuizing wanneer er op het nieuwe adres geen glasvezel beschikbaar is. Ik heb nu namelijk glasvezel met een 100/100 verbinding en ik ga in oktober verhuizen naar het buitengebied waar enkel een heel oud ADSL lijntje ligt waar ik 7/1 over haal.
Dat is natuurlijk absoluut niet te vergelijken en ik ben dan ook van mening dat omdat ik specifiek een glasvezel pakket heb afgesloten en KPN dat daar niet kan leveren ik gewoon op zou moeten kunnen zeggen (heb dan nog een maand of 5 te gaan). Doen ze daar moeilijk over of mag ik dan nog gewoon 5 maanden op een stokoud lijntje gaan zitten en zegt KPN zoek het maar uit of alles in een keer lappen om er nog vanaf te komen?
Dat is natuurlijk absoluut niet te vergelijken en ik ben dan ook van mening dat omdat ik specifiek een glasvezel pakket heb afgesloten en KPN dat daar niet kan leveren ik gewoon op zou moeten kunnen zeggen (heb dan nog een maand of 5 te gaan). Doen ze daar moeilijk over of mag ik dan nog gewoon 5 maanden op een stokoud lijntje gaan zitten en zegt KPN zoek het maar uit of alles in een keer lappen om er nog vanaf te komen?
HD4Life @ Full-HD
Je mag gewoon opzeggen als je bewijs van verhuizing kunt aantonen. Zodat zij ook kunnen checken of daar idd gene glasvezel te leveren valt.
Ter bevestiging: Een kabel op rol in de voortuin is status 1 bij Reggefiber in de database. Dat is direct bestelbaar bij elke provider zonder meerkosten. Vertraging is niet heel groot, maximaal 2 weken voor de Reggefiber aannemer om met de eigenaar (jij dus) een afspraak te maken om de aansluiting binnen te brengen en af te monteren.Hmmbob schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:28:
[...]
Ah, dat is goed nieuws! Leverde het veel vertraging op?
[...]
Klinkt goed! Ik heb je net ge-DMt, kan die site niet openen vanuit de VS ("Access is not allowed from your region").....
Wil je zeker weten dat je adres bestelbaar is dan kan je mij DM-en. Ik kan in de Reggefiber database kijken. Of de postcode en huisnummer invoeren op:
www.eindelijkglasvezel.nl
De Fourstack tool is sowieso minder betrouwbaar in dat opzicht. Die kijkt namelijk niet naar geblokkeerde statussen in de database van Reggefiber, bijvoorbeeld bij onderburen die niet mee willen werken (in een flat), of technische belemmeringen die aangetroffen waren tijdens de aanleg. In die gevallen kan je niet zomaar bestellen maar dat laat de Fourstack tool niet zien.
Dus beter checken via www.eindelijkglasvezel.nl die als het goed is wel te benaderen is vanuit Amerika.
Tijdens projectaanleg wordt het inderdaad zo geregeld. Maar bij na-aansluitingen kiezen bijna alle providers ervoor om niet de Reggefiber monteur het "kastje"erop te laten klikken. Het klinkt en is vri simpel maar het kost wel geld en alles wat je kan besparen door het je eigen monteur te laten doen (als provider) is dan meegenomen. Mits die monteur toch al moest komen natuurlijk...Caelorum schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:57:
In zijn geval waarschijnlijk gewoon een kwestie van op tijd aanvragen en afspraak maken met Reggefiber dat ze op de dag dat ze terug zijn langskomen.
Maar in het geval van de vraagsteller: Hij zal een nieuwe FTU krijgen en de daarbij behorende NT is bedoeld om er zelf op te kunnen klikken zonder kans op schade. Daar is die FTU ook speciaal op ontworpen.
Dus misschien kan dat straks ook wel gewoon.
En los daarvan: De meeste Reggefiber monteurs zijn echt niet te beroerd om even dat kastje voor je erop te klikken als je die toch al in huis hebt. Even netjes vragen.
Oke top. Dat stuur ik gewoon een kopie van de koopovereenkomst op o.i.d. en dan moet dat voldoende zijn. Van mij mogen ze het best checken hoor en als ze willen leveren graag zelfsvincent44 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:59:
Je mag gewoon opzeggen als je bewijs van verhuizing kunt aantonen. Zodat zij ook kunnen checken of daar idd gene glasvezel te leveren valt.
HD4Life @ Full-HD
Dit zeggen de Algemene Voorwaarden van KPN:Davidshadow13 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:56:
[...]
Oke top. Dat stuur ik gewoon een kopie van de koopovereenkomst op o.i.d. en dan moet dat voldoende zijn. Van mij mogen ze het best checken hoor en als ze willen leveren graag zelfsAls ze dan ook even 5KM fiber komen trekken vanaf de dichtstbijzijnde pop
. Zowel de Klant als KPN kunnen de Overeenkomst
ontbinden indien de (i) de Klant is overleden of (ii) de
Klant is verhuisd naar een locatie waar KPN de Dienst
of een vergelijkbare Dienst niet kan leveren omdat het
door KPN geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen
bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor
aansluiting noodzakelijke voorwaarden.
Jij hebt niet specifiek een contract voor een glasvezel dienst maar voor een pakket. Ik hoop voor je dat KPN niet van mening is dat ze op je nieuwe adres wel een pakket kunnen leveren (Instap tot 20/2) want dan kan je dus niet opzeggen....
Contract kan ontbonden worden.Barre73 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:09:
[...]
Dit zeggen de Algemene Voorwaarden van KPN:
. Zowel de Klant als KPN kunnen de Overeenkomst
ontbinden indien de (i) de Klant is overleden of (ii) de
Klant is verhuisd naar een locatie waar KPN de Dienst
of een vergelijkbare Dienst niet kan leveren omdat het
door KPN geëxploiteerde of gebruikte netwerk geen
bereik heeft of anderszins niet is voldaan aan de voor
aansluiting noodzakelijke voorwaarden.
Jij hebt niet specifiek een contract voor een glasvezel dienst maar voor een pakket. Ik hoop voor je dat KPN niet van mening is dat ze op je nieuwe adres wel een pakket kunnen leveren (Instap tot 20/2) want dan kan je dus niet opzeggen....
KPN kan immers de dienst met snelheid 100/100 niet op het nieuwe adres leveren.
Een lagere snelheid wellicht wel maar daar hoeft de klant niet mee akkoord te gaan.
Verwijderd
Zou mooi zijn als elke provider dat deed.Barre73 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:27:
[...]
Ter bevestiging: Een kabel op rol in de voortuin is status 1 bij Reggefiber in de database. Dat is direct bestelbaar bij elke provider zonder meerkosten. Vertraging is niet heel groot, maximaal 2 weken voor de Reggefiber aannemer om met de eigenaar (jij dus) een afspraak te maken om de aansluiting binnen te brengen en af te monteren.
Maar Tele2 doet dit niet.
Want die zijn er blijkbaar wel. Dat ze dit niet doen is mij bevestigd op het forum van Tele2. Ik kan het
alleen zou gauw niet terug vinden, het is al even geleden, anders zou ik het wel quoten.
Daar zou je eerst een jaar een aansluiting moeten hebben bij een provider die dit wel doet.
Na dat jaar kan je dan overwegen om alsnog naar Tele2 te gaan, want dan kan het natuurlijk wel.
Wie dat zo zou doen is mij een raadsel,
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 13:48 ]
Nee, de reden is anders. Reggefiber kiest er al jaren voor om die aanlegkosten niet aan de operator of provider te berekenen. Dus die krijgen dat helemaal niet. Leuke smoes van een Tele2 medewerker.Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:44:
[...]
Zou mooi zijn als elke provider dat deed.
Maar Tele2 doet dit niet.Die willen niet voor de extra kosten opdraaien die dit met zich meebrengt.
Want die zijn er blijkbaar wel. Dat ze dit niet doen is mij bevestigd op het forum van Tele2. Ik kan het
alleen zou gauw niet terug vinden, het is al even geleden, anders zou ik het wel quoten.
Daar zou je eerst een jaar een aansluiting moeten hebben bij een provider die dit wel doet.
Na dat jaar kan je dan overwegen om alsnog naar Tele2 te gaan, want dan kan het natuurlijk wel.
Wie dat zo zou doen is mij een raadsel,maar zo werd het ongeveer gezegd.
Reden is meer dat Tele2 zijn orderstraat zo slecht en simpel heeft ingericht dat ze niet overweg kunnen met adressen die niet status 2 hebben (status 2 is gemonteerd, gemeten en klaar).
Dat is bijvoorbeeld ook de reden dat je tijdens een grote aanleg bij elke provider vooraf al kan bestellen tijdens de vraagbundeling of aanlegfase (zodat je snel wordt geactiveerd als de aansluiting eenmaal in huis zit) behalve bij....Tele2.
Echt de slechtste provider die ik ooit ben tegen gekomen. Zuinig zijn om goedkoop te zijn is 1 ding, maar dit is belachelijk...
[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 02-09-2016 14:02 ]
Verwijderd
Oooooh, is dat de reden. Weet ik dat ook weer.
Zitten ze nog tegen me te zwetsen ook...Tss....
Inderdaad want als ik de adres check doe op KPN.nl vertellen ze me vrolijk dat ze alles-in-een instap kunnen leveren met 20/2. Ik kan zelfs het duurste alles-in-één nemen maar dan haal ik zelfs die 20/2 niet eens.HoppyF schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:34:
[...]
Contract kan ontbonden worden.
KPN kan immers de dienst met snelheid 100/100 niet op het nieuwe adres leveren.
Een lagere snelheid wellicht wel maar daar hoeft de klant niet mee akkoord te gaan.
Plus met een 7/1 lijntje kan ik geen twee HD tv ontvangers aansturen, krijg ik geen glas HD zenders met een beetje knappe bitrate en kan ik ook niet knap gebruik maken van iTV services of Netflix laat staan normaal internetten. Ik neem aan dat je dat in geen gevallen onder "vergelijkbare dienst" kan laten vallen omdat heel veel dingen waar ik nu wel voor betaal straks niet eens kan krijgen. Maar ik zal met deze info in de hand de KPN eens bellen van de week.
HD4Life @ Full-HD
DizzyWeb schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:43:
[...]
De eerste wel, maar dat was vakantietijd, (...) De tweede keer heeft een paar weken gekost.
OK, dus gewoon even slim inplannen.Barre73 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:27:
[...]
Ter bevestiging: Een kabel op rol in de voortuin is status 1 bij Reggefiber in de database. Dat is direct bestelbaar bij elke provider zonder meerkosten. Vertraging is niet heel groot, maximaal 2 weken voor de Reggefiber aannemer om met de eigenaar (jij dus) een afspraak te maken om de aansluiting binnen te brengen en af te monteren.
Die doet het inderdaad wel vanuit hier, en geeft "goed nieuws!". Verder weinig details. DjSannieboy had via DM al e.e.a. op fourstacks opgevraagd voor me:Wil je zeker weten dat je adres bestelbaar is dan kan je mij DM-en. Ik kan in de Reggefiber database kijken. Of de postcode en huisnummer invoeren op:
www.eindelijkglasvezel.nl
Wat: FttH
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): XX-XXX/1
Internet Snelheid: 500 Mbit/s
iTV: 2 HD
Lijkt een gevalletje op tijd aanvragen en m'n schoonmama vragen de monteur binnen te laten
Edit:
En een antwoord van Barre73 via DM op de postcodecheck:
Dus: Aansluiting is geen probleem. Jij bestelt, KPN legt de order in bij Reggefiber en die krijgt daarmee automatisch opdracht tot het maken van een verbinding in de wijkcentrale en het inplannen van een tuinschietploeg en een binnenmonteur voor het maken van de aansluiting in je woning. Geen extra kosten aan verbonden, alleen een paar weekjes vertraging. En zelfs dat misschien niet eens want KPN doet er normaal al drie weken over bij een kant-en klare aansluiting.
Binnen die drie weken kan Reggefiber best nog wel de aansluiting binnen monteren.
[ Voor 19% gewijzigd door Hmmbob op 02-09-2016 17:19 ]
Zijn er meer mensen die op dit moment geen internet hebben? Regio Almere-Buiten.
KPN helpdesk is niet bereikbaar vanwege "extreme drukte".. iTV doet het overigens wel bij mij.
KPN helpdesk is niet bereikbaar vanwege "extreme drukte".. iTV doet het overigens wel bij mij.
Ja, hier in Friesland ook. DSL ligt eruit. We hebben alleen internet, geen tv. Omgeving drachten.
[ Voor 40% gewijzigd door krakendmodem op 03-09-2016 08:29 ]
Hier in Huizen hetzelfde verhaal
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Op twitter staat het ook vol met berichtgeving over de storing. Regio Eindhoven heeft in elk geval ook niets op 't moment.
[ Voor 1% gewijzigd door Dynaw op 03-09-2016 08:31 . Reden: Typo ]
Inderdaad, zie het ook, het ligt gelukkig niet aan mij: http://allestoringen.nl/storing/kpn
Nijmegen/Beuningen hier ook problemen.
Dacht eerst dat onze kitten de schuldige was
Dacht eerst dat onze kitten de schuldige was
[ Voor 39% gewijzigd door nexhil op 03-09-2016 08:35 ]
Regio Zutphen geen internet en telefonie via glasvezel, maar zo te zien ben ik dus niet de enige.
[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 03-09-2016 08:41 ]
Regio Utrecht ook storing. Kon met traceroute wel tot Kpn komen.
Yep, almere stad, same. Wel tv, geen internet en telefonie. Ik kan zelfs de helpdesk niet bereiken met mijn mobiel.
Regio Enschede ook geen internet @glasvezel.
Mooi, hoef ik ook niet verder te zoeken.
Regio Amersfoort idem.
Regio Amersfoort idem.
Sittard ook geen internet via KPN VDSL.
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Utrecht stad ook geen internet. Vreemd genoeg wel iTV. Nou ja, dan maar Tell Sell in plaats van Narcos
KPN 4G werkt gelukkig nog wel. Eens zien hoe snel ik door 10GB ga vandaag.
Website van KPN ook niet te bereiken.....
Barneveld ook geen internet.
Wel tv en 4g.
Glasvezel verbinding.
Wel tv en 4g.
Glasvezel verbinding.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Duiven meldt zich, ook geen internet.
-
Ook hier in Zwolle geen internet. Ben benieuwd wat er aan de hand is.
Zo'n landelijke storing overkomt ze niet zomaar vermoed ik.
Jammer dat dit ten koste gaat van mijn game-tijd.
Zo'n landelijke storing overkomt ze niet zomaar vermoed ik.
Jammer dat dit ten koste gaat van mijn game-tijd.
[ Voor 17% gewijzigd door CNile op 03-09-2016 08:49 ]
Yo mama is so fat, I can't write more than 4GB on her at once.
Papendrecht, ook geen internet (Glasvezel). TV werkt echter wel..
Ook kpn.com is niet bereikbaar
Maar gelukkig doet 4g het wel..
Ook kpn.com is niet bereikbaar
Maar gelukkig doet 4g het wel..
- Have no fear, ViPeRII is here -
Amsterdam wel tv geen internet en telefoon. Dacht al dat het aan mij lag.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hier in Hengelo ook geen internet. De tv doet het hier ook niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat die kastjes altijd van de stroom afgaan.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Deventer, geen tv, internet en 4g.
Grote landelijke storing !
Grote landelijke storing !
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Groningen ook geen internet en telefonie via glas. Tv nog niet gechecked
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat heel nederland geen internet via KPN meer heeft
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Dat is een behoorlijke landelijke storing dan! omg...
- Have no fear, ViPeRII is here -
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie