Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.604 views

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-11 11:46
Vraagje:
Op netwerkje.com staat beschreven dat Mikrotik geen IGMP Snooping ondersteund en dat dat voor Routed IPTV meer belasting op het netwerk geeft.
In hoeverre is dit "echt" een probleem? Zijn er mensen die een Mikrotik gebruiken met Routed IPTV en werkt dat "gewoon" prima?

Blog

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:58
jamiev90 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:53:
Even een tip voor iedereen die betaald voor een snelheids-upgrade naar een sneller internet abonnement.

Via mijn KPN is er een kortingsactie geldig op verschillende snelheden. Deze korting blijft geldig zolang je de upgrade hebt.

De prijzen met korting zijn als volgt (per maand):
€2,50 extra voor 100/10 (was voorheen €5)
€5 extra voor 100/100 (was voorheen €7,50)
€12,50 extra voor 500/500 (was voorheen €17,50)

De korting is dus sowieso €2,50 per maand en met hogere snelheden zelfs €5 per maand. Als je op dit moment diezelfde snelheid voor de volledige meerprijs hebt moet je hem een stapje terugzetten. Een aantal uur later kan je de oorspronkelijke snelheid met korting kiezen! (bron)
Goeie tip alleen heb ik die 500 Mbit upgrade nog even een tijdje gratis ;-)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:33
wimpie007 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:50:
[...]

Goeie tip alleen heb ik die 500 Mbit upgrade nog even een tijdje gratis ;-)
Foutje van KPN of heb je daar ook een manier voor?

Ik heb 2 uur geleden mijn 100/100 naar Niks gewijzigd. Wel de mailbevestiging mijn in Mijn KPN nog niks aangepast ondanks uit-/inloggen. Ik wacht af.

Ik twijfel om wederom 100/100 aan te zetten of voor €5 meer dan nu naar 500/500 te gaan. Waar zit voor jullie de meerwaarde, behalve dan dat een 5x snellere download? Merk je het nog aan de snelheid van het laden van pagina's, makkelijker mobiel streamen als je wat verder van je router af zit omdat je een hogere restsnelheid hebt, of andere zaken?

[ Voor 50% gewijzigd door coelho op 25-07-2016 12:25 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
coelho schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Ik heb 2 uur geleden mijn 100/100 naar Niks gewijzigd. Wel de mailbevestiging mijn in Mijn KPN nog niks aangepast ondanks uit-/inloggen. Ik wacht af.

Ik twijfel om wederom 100/100 aan te zetten of voor €5 meer dan nu naar 500/500 te gaan. Waar zit voor jullie de meerwaarde, behalve dan dat een 5x snellere download? Merk je het nog aan de snelheid van het laden van pagina's, makkelijker mobiel streamen als je wat verder van je router af zit omdat je een hogere restsnelheid hebt, of andere zaken?
Ik denk niet dat je het merkt in het laden van pagina's. Het verder van router af zitten lijkt me ook niet. Het zit hem alsnog in de 5x snellere download/upload. Je kan het wel anders bekijken dat je verbinding veel meer aan kan, dus als veel mensen bij jou thuis gebruik maken van internet en een persoon zit even tegen de 100 aan met een download, dan zal een ander gamer in het huis enorm veel problemen hebben met een 100/100 verbinding. Volledige 500 sleep je niet altijd mee met één download (afhankelijk van hoe je precies download), en ook al doe je dat wel, dan is je download 5x zo snel klaar en zal de "gamer" er alsnog niks van merken doordat het zo kort is.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:31:
Vraagje:
Op netwerkje.com staat beschreven dat Mikrotik geen IGMP Snooping ondersteund en dat dat voor Routed IPTV meer belasting op het netwerk geeft.
In hoeverre is dit "echt" een probleem? Zijn er mensen die een Mikrotik gebruiken met Routed IPTV en werkt dat "gewoon" prima?
Dat is afhankelijk van welk apparaten je hebt en hoe je die aansluit. IGMP Snooping zorgt er alleen maar voor dat de TV streams de goede poort uit gaan en niet naar apparaten gaan die de stream niet nodig hebben

• wimpie007
[...]

Coulance na opeenstapeling van ellende, dacht daarna weer terug te gaan naar 100 maar ff snel iets downloaden is toch wel heerlijk met 500

Overigens is het een voordeel als je naar 500 gaat je ook naar Gigabit (gof) in de centrale gaat(als je dat nog niet al zat), ook lijkt daardoor de latency wat lager dan toen ik op Eof (ehternet over fiber) zat

[ Voor 25% gewijzigd door wimpie007 op 25-07-2016 12:59 ]

• Ben.Hahlen
RobinF schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:46:
[...]
Dat is afhankelijk van welk apparaten je hebt en hoe je die aansluit. IGMP Snooping zorgt er alleen maar voor dat de TV streams de goede poort uit gaan en niet naar apparaten gaan die de stream niet nodig hebben
Alle (twee) de IPTV ontvangers zijn bekabeld aangesloten.
Verder, op dit moment nog 2 RPi's, een printer, een PC, een server, Sonos Bridge, een WiFi-repeater en in de toekomst waarschijnlijk nog wat meer.

Wordt Bridged IPTV uitgefaseerd ten faveure van Routed? Of blijft het beide bestaan? Welke voordelen heeft Routed IPTV?

Blog

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 13:22
Werken zonder IGMP snooping kan prima als je een apart VLAN en subnet maakt waar je IPTV kastjes in komen, en je WiFi access points gewoon in het normale LAN laat staan. Zo heb ik het draaien met switches die wel VLANs aan kunnen maar brak zijn met IGMP snooping.

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
Ben.Hahlen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Alle (twee) de IPTV ontvangers zijn bekabeld aangesloten.
Verder, op dit moment nog 2 RPi's, een printer, een PC, een server, Sonos Bridge, een WiFi-repeater en in de toekomst waarschijnlijk nog wat meer.

Wordt Bridged IPTV uitgefaseerd ten faveure van Routed? Of blijft het beide bestaan? Welke voordelen heeft Routed IPTV?
Naar ik begrepen heb gaat alles naar routed-mode.
1 van de voordelen is dat alle on-demand diensten dan ook meteen goed werken vanuit de settopbox.
(denk aan zaken als Netflix of spotify(?))

• Ben.Hahlen
LosserNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:26:
Werken zonder IGMP snooping kan prima als je een apart VLAN en subnet maakt waar je IPTV kastjes in komen, en je WiFi access points gewoon in het normale LAN laat staan. Zo heb ik het draaien met switches die wel VLANs aan kunnen maar brak zijn met IGMP snooping.
Hmkay, daar moet ik dan eens induiken.
Dan krijg je dus alsnog een soort VLAN-tagging, alleen dan anders dan in bridged, denk ik :-)
(Ik ben het nog een beetje aan het uitzoeken allemaal, vandaar de vragen)
tmaniac schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:26:
[...]
Naar ik begrepen heb gaat alles naar routed-mode.
1 van de voordelen is dat alle on-demand diensten dan ook meteen goed werken vanuit de settopbox.
(denk aan zaken als Netflix of spotify(?))
Duidelijk, dank!

Blog

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
update van mijn storing:

weer 72 uur verder. Weer niets vernomen. KPN kan geen issues vinden.Weten niet waar ze het moeten zoeken, maar terugkoppelen homaar.
Iedere keer wordt er toegezegd dat ik binnen 48 uur teruggebeld wordt. Keer op keer gebeurd dit niet.
Het is gewoon lachwekkend en amateuristisch wat er gebeurd.

In samenspraak met een van de netwerkmonteurs heb ik een week lang een pingplot gedraaid.
Dit met pingplotter en een subscriptje van PRTG (beide waren een trial). Deze pingplot heeft gedraaid op v-lan met ID 4 internet.

Daarin werd een jitter geconstateerd van 45 tot 100 ms (hogere waarden betekent verbreken van de verbinding) een latency van dik 200 ms. Packetloss is gemiddeld 20% Dit op een glasvezellijn.

gemiddeld 8 keer per dag ben ik de verbinding kwijt voor minimaal 600 seconden ( minimale waarde die ik kan laten registeren als loss of internet services) maar verbrekingen zijn in aantal hoger dat deze 8x.
Tijdens de kortere verbrekingen verliezen de programma's en hardware hun verbinding en geven errors.
De VPN van mijn werkgever ( BIG IP) regeistreert alles en komt tot enkele 100-tal kleine verbrekingen op een dag.

Allemaal tussen hop 2 en hop 3 van welke verbinding ik ook maak. Hop 2 is mijn experiabox, hop 3 is KPN.STATIC.NET (hop 1 is van device naar experiabx). Opvallend hierbij, ondanks het verbreken van de verbinding is er geen nieuwe PPPoE handshake nodig ( zou toch moeten) de experiabox geeft aan dat alle diensten beschikbaar zijn, en ITV en telefonie werken gewoon. Het is alleen inernet).

Alles tussen mijn experiabox en de POP is verwisseld : Experiabox zelf, tussenliggende kabels, voedingen, ntu , GWIC/GBIC kaart, POORT, voeding van POORT etc etc). Alleen de fiber zelf is niet vervangen ( geeft prima meetwaarden, dus geen aanleiding) en ik ben ben op dezelfde kaart gebleven bij poortwissel in de POP ( schijnt ook niet helemaal te kloppen).

We zijn nu in week 8, 9 monteurs over de vloer. Conclusie is volgens verschillende monteurs een verstoring in de VLAN voor internet. Zo wordt het ook iedere keer doorgezet, maar KPN zwijgt in alle talen. Ondanks kneiterharde toezeggingen van dat het gemaakt wordt of dat er contact met mij opgenomen wordt: tot op heden gebeurd het keer op keer niet.

incidentendesk sluit de ticket want die beschouwen het niet als incident, technische dienst struikelt over haar eigen voeten en krijgt werkelijk waar niets voor elkaar. Ze zeggen dat ze escaleren, maar dat is net zoveel waard als hun terugbel belofte.

Er is wederom een webcarelid die er probeert in te duiken, maar wat isdit nog waard?
KPN is niet in staat om een dienst te leveren die haar budget dochter ( Telfort) wel 5 jaar lang wist te leveren zonder enig zuchtje van problemen.
Ik kan over naar telfort, maar dan alleen op het nieuwe platform ( experiabox) en hierin zit hem net de crux. Issues zitten hem in de VLAN voor internet. Deze levert KPN gelijk deels over een zelfde tracee als telfort. En in dit tracee zit nu de issue. KPN geeft ook aan dat dit deel van het tracee niet te vermijden is bij welke dochter dan ook....

nu zeg ik je....

Overstappen naar een niet KPN-dochter kan er toe leiden dat ik zelfs enkele weken zonder signaal kom te zitten. ( ivm vrijgave fiber).
Vind het maar rieken naar onprofessioneel en klantonvriendelijk gedrag van KPN. Iedereen heeft begrip er voor, maar niemand onderneemt fatsoenlijke stappen. Men zegt dat men escaleert. Maar dat moet ik maar net zo geloven als de gegarandeerde terugbel afspraken. Gebeurd gewoon niet.

Laatste ster aan het KPN hemel laat nu weten dat de "aanmaningsbrief" (de brief waarin ik KPN formeel aanmaan om de diensten te leveren conform overeenkomst, deze heb ik zoals het KPN klachtenprotocol verlangt, digitaal ingediend en zelfs een casenummer gekregen) verdwenen is.
En opzeggen is niet aan de orde, volgens deze KPN ster voldoet KPN aan het leveren van de diensten. Zij registreren geen downltime op de experiabox, dus is het allemaal niet waar.

*tjsa*
Overstappen levert geen downtime op. Of je nou naar Vodafone, Tele2 of xs4all zou gaan. Dat is bangmakerij geweest. De vezel wordt ook helemaal niet eerst vrijgegeven. Dat heet migratie en gebeurt gewoon op 1 dag.

Verder (maar dat wist je al wel denk ik) is het feit dat je via Telfort wel goed draaide niet helemaal relevant hier. Dat was via ITNS/Glashart. Dus ander netwerk. Niet hardwarematig (want via dezelfde Dslam) maar verder wel geheel apart.
Is KPN WBA de enige operator in jouw PoP? Mocht je dat niet weten, stuur me dan even een PB met postcode en huisnr, dan kijk ik of er ook iets volledig los van KPN (WBA) mogelijk is op jouw adres.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
[...]

Ik laat hem voorlopig op 100/100. Had voorheen 500/500 en nieuwsgroepen die dat konden trekken. Deze laatste is momenteel even gestopt waardoor ik inderdaad geen functie heb voor de hoge snelheid. Met een groot gezin kan ik me nog iets erbij voorstellen. Maar ook dan is 500/500 weinig meerwaarde tov 100/100. Een mobiele telefoon/ipad trekt met pieken max 20mbit. Netflix is op hoogste kwaliteit 7mbit. Gamen wellicht 10mbit. KPN tv kijken 12mbit geloof ik met de glasvezel kanalen? Oftewel als 2 man tv kijken, 1 persoon streamt, andere zit te gamen en wat gasten op mobiel zit je nog niet vol.

Desondanks is het gewoon cool om te hebben.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:46
Boobybandit schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:28:
[...]

Ik laat hem voorlopig op 100/100. Had voorheen 500/500 en nieuwsgroepen die dat konden trekken. Deze laatste is momenteel even gestopt waardoor ik inderdaad geen functie heb voor de hoge snelheid. Met een groot gezin kan ik me nog iets erbij voorstellen. Maar ook dan is 500/500 weinig meerwaarde tov 100/100. Een mobiele telefoon/ipad trekt met pieken max 20mbit. Netflix is op hoogste kwaliteit 7mbit. Gamen wellicht 10mbit. KPN tv kijken 12mbit geloof ik met de glasvezel kanalen? Oftewel als 2 man tv kijken, 1 persoon streamt, andere zit te gamen en wat gasten op mobiel zit je nog niet vol.

Desondanks is het gewoon cool om te hebben.
Ik denk dat je nog heeeeel erg ruim rekent. TV gaat buiten de 100Mbit zover ik weet. Gamen gebruikt weinig bandbreedte (zolang je geen volledige online games speelt - of updates downloadt). En 20Mbit met je telefoon/iPad is ook wat overdreven denk ik, zolang je niet aan het downloaden bent (foto's, apps, etc.).
Die hoge bandbreedtes hebben alleen echt nut bij downloaden of een server volgens mij. Anders alleen nuttig voor de ePenis inderdaad :+

Zelf ben ik erg blij met m'n 65/35Mbit momenteel. Merk 0,0 verschil met 100/100Mbit. Zeker nu we voornamelijk Netflix kijken aangezien "downloaden" steeds meer moeite kost.

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Begrijp ik uit jou verhaal dat je 2 internetaansluitingen hebt 100/100 Mbit en 65/35 Mbit of heb je eerste een 100/100 en vervolgens gedowngraded naar 65/35.
Daarnaast geef je aan dat het downloaden steeds meer moeite kost om vervolgens te stellen dat de mensen die een 500/500 verbinding gebruiken/willen dit alleen maar voor de meuk is..
barrymossel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:46:
[...]

Ik denk dat je nog heeeeel erg ruim rekent. TV gaat buiten de 100Mbit zover ik weet. Gamen gebruikt weinig bandbreedte (zolang je geen volledige online games speelt - of updates downloadt). En 20Mbit met je telefoon/iPad is ook wat overdreven denk ik, zolang je niet aan het downloaden bent (foto's, apps, etc.).
Die hoge bandbreedtes hebben alleen echt nut bij downloaden of een server volgens mij. Anders alleen nuttig voor de ePenis inderdaad :+

Zelf ben ik erg blij met m'n 65/35Mbit momenteel. Merk 0,0 verschil met 100/100Mbit. Zeker nu we voornamelijk Netflix kijken aangezien "downloaden" steeds meer moeite kost.

• barrymossel
pekanoot schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:18:
Begrijp ik uit jou verhaal dat je 2 internetaansluitingen hebt 100/100 Mbit en 65/35 Mbit of heb je eerste een 100/100 en vervolgens gedowngraded naar 65/35.
Daarnaast geef je aan dat het downloaden steeds meer moeite kost om vervolgens te stellen dat de mensen die een 500/500 verbinding gebruiken/willen dit alleen maar voor de meuk is..
[...]
Ik ben gedowngrade naar 60/6, maar haal snelheden van 65/35. Daarnaast geef ik aan dat 500/500 bij downloaden en bijv. een server handig kan zijn, maar dat je inderdaad bij de meeste toepassingen het niet nodig hebt. Maar ik denk dat de onduidelijkheid zit bij "moeilijker om te downloaden". Daarmee bedoel ik dat het meer moeite kost om uit illegale bron films/series/games te downloaden en dat ik daarom legaal stream. En daar heb je dus ook geen 500/500 verbinding (of zelfs 100/100) nodig.

offtopic:
Werkt dat anti-downloadbeleid dus toch! :)

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Duidelijk.
barrymossel schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Ik ben gedowngrade naar 60/6, maar haal snelheden van 65/35. Daarnaast geef ik aan dat 500/500 bij downloaden en bijv. een server handig kan zijn, maar dat je inderdaad bij de meeste toepassingen het niet nodig hebt. Maar ik denk dat de onduidelijkheid zit bij "moeilijker om te downloaden". Daarmee bedoel ik dat het meer moeite kost om uit illegale bron films/series/games te downloaden en dat ik daarom legaal stream. En daar heb je dus ook geen 500/500 verbinding (of zelfs 100/100) nodig.

offtopic:
Werkt dat anti-downloadbeleid dus toch! :)

Verwijderd

TripleNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:54:

Alles tussen mijn experiabox en de POP is verwisseld : Experiabox zelf, tussenliggende kabels, voedingen, ntu , GWIC/GBIC kaart, POORT, voeding van POORT etc etc). Alleen de fiber zelf is niet vervangen ( geeft prima meetwaarden, dus geen aanleiding) en ik ben ben op dezelfde kaart gebleven bij poortwissel in de POP ( schijnt ook niet helemaal te kloppen).

We zijn nu in week 8, 9 monteurs over de vloer. Conclusie is volgens verschillende monteurs een verstoring in de VLAN voor internet. Zo wordt het ook iedere keer doorgezet, maar KPN zwijgt in alle talen. Ondanks kneiterharde toezeggingen van dat het gemaakt wordt of dat er contact met mij opgenomen wordt: tot op heden gebeurd het keer op keer niet.

incidentendesk sluit de ticket want die beschouwen het niet als incident, technische dienst struikelt over haar eigen voeten en krijgt werkelijk waar niets voor elkaar. Ze zeggen dat ze escaleren, maar dat is net zoveel waard als hun terugbel belofte.
Het sluiten van ticket met een punt zonder terugkoppeling komt me helaas bekend.

Ook nieuwe apparatuur kan defect zijn (zal niet vaak gebeuren maar het kan wel in mijn geval de NT heeft wel 15 maanden geduurd en het voorstel om te wisselen was niet van KPN maar van mij)

Waarom wordt in jouw POP de nt en EB niet gekoppeld of de internet vlan daar wel goed werkt. (Ik neem aan dat dit technische wel mogelijk is) packetloss is binen enkele minuten toch waar te nemen?

Om de EB uit te sluiten moet zou je eigelijk je eigen router moeten aansluiten of een ander type EB V10 naar V8 of een NT van 1 GB vervangen 100 Mbit type en dan gelijk testen en niet wachten of de klant weer belt ( zo werkt dat wel KPN)

Mijn storing in 2013
Klachtomschrijving: Geen exitcode. Geen exitcode ivm lang lopend probleem. Elke veertien dagen klapt FTU eruit. Valt helemaal uit. Ledjes aan de onderkant branden dan vol. Waarschijnlijk FTU problemen (vervangen? verbinding checken?). Er is nooit gekeken of de FTU goed werkt vorige keren. klant heeft weer
instabiele verbinding zie ook Ticket: 3de lijn Ticket id: CCxxxxxxxxxxxxxxxxx Nog
steeds problemen na vorige twee tickets. Klant moet elke 10 dagen zijn FTU resetten (is er iets mis
met FTU?) In POP is al wat vervangen,dus volgens klant zit het in FTU

Bijzonderheden: ALLES WERKT CORRECT
AANGESLOTEN NA WENS VAN DE KLANT NT VERVANGEN

Eerste woorden van de laatste monteur waren de NT is al eens vervangen. NT vervangen en het probleem was weg. Een jaar daarvoor had ik al gemeld dat bij de storing de onderste leds continu gingen branden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 15:30 ]

• TripleNL
@spaceone

of nieuw apparatuur defect is of niet. of dat het probleem in eigen netwerk zit moet er niet toe doen.
KPN moet het fixen. Zij moeten een probleemoplossende werkwijze op na houden en dat doen ze niet.
In mijn geval is de NTU , EB en alles in de pop nu meerdere malen vervangen.
Dat ze dit doen zonder goede logging is natuurlijk hun probleem. Sterker nog ze zetten en masse een modem in die niets logt ( de v10) het is toch te zot voor woorden ?

Ik heb hiervoor meerdere pingplots gedaan, apparatuur van KPN uitgesloten van testen en ga zo maar door. VLAN verlegt en een pingplot op een eigen router gedaan en ga zo maar door. Problemen zijn gewoon op de VLAN zelf aanwezig. Dit is eigenlijk het gebied van KPN, maar laten dit na, ik moet het aantonen. en zij nemen een afwachtende modus in.

En als ze uberhaupt testen ze niet eens in staat om fatsoenlijk een lijn te testen. Jittertest is niet mogelijk en de latency meten ze alleen rondom hun eigen netwerk, Daarbij schermen zij iedere keer dat zij afhankelijk zijn van derde partijen. Zal wel zo zijn, maar ik heb een contract met KPN, niet met derden. Dat KPN deze gebruikt of moeten gebruiken is voor verantwoording KPN en niet voor rekening klant.

Dit snappen ze werkelijk waar niet.
Ik heb gisteren gedreigd om mijn hele dossier naar zo een consumentenprogramma te sturen want het hangt vol met fouten en loze beloftes. Dit is geheel tegen mijn principes in, maar ik was er zo klaar mee met de non-houding van KPN.
En binnen het uur had ik iemand van escalatiedesk aan de lijn. Die zijn op dit moment aan het onderzoeken wat er loos is en hebben een garantie afgegeven dat het binnen 48 gefixed is.

de eerste signalen op dat punt zijn wel positief. Net netjes teruggebeld door escalatiedesk. Eerste oplevering van een nieuw profiel op hun netwerk is geslaagd. Nu begint het afpellen van de systemn.

Ben benieuwd. Blijf argwanend maar wel hoopvol gestemd. Komende dagen moet een hoop duidelijk worden en anders is het gewoon afgelopen met KPN.

Alleen de historie van deze ticket is natuurlijk wel te bizar....

• treecamp
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-11 14:46
Hey allemaal!

Ook ik ben gisteren aan het stoeien geweest om mijn Experiabox v9 te vervangen met de Asus RT AC3200.
Internet (glasvezel) heb ik al aan de praat, maar helaas TV nog niet, en ik maak geen gebruik van telefonie.

Ik draai trouwens op de Asus WRT Merlin

IPTV settings:
Afbeeldingslocatie: http://coenboomkamp.nl/tmp/1.png

De resultaten van robocfg show:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
ASUSWRT-Merlin RT-AC3200 380.59-0 Tue May 10 15:46:49 UTC 2016
coenboomkamp@RT-AC3200-7BE0:/tmp/home/root# robocfg show
Switch: enabled 
Port 0:  100FD enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 10:51:72:18:21:b0
Port 1:  100FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: d0:03:4b:e7:03:e9
Port 2: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 0c:fe:45:03:36:e8
Port 3: 1000FD enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: c4:2c:03:09:9d:53
Port 4:   DOWN enabled stp: none vlan: 1 jumbo: off mac: 00:02:9b:d9:d5:13
Port 8:   DOWN enabled stp: none vlan: 2 jumbo: off mac: 00:00:00:00:00:00
VLANs: BCM5301x enabled mac_check mac_hash
   1: vlan1: 1 2 3 4 5t
   2: vlan2: 0 5
   4: vlan4: 0t 1t 2t 3t 4t
   6: vlan6: 0t 5t
   7: vlan7: 0t 4t
1045: vlan1045: 0 3t 4t 8t
1046: vlan1046:
1047: vlan1047: 1t 4t 7t
1099: vlan1099: 1t 2t 3t 4 5t
1100: vlan1100: 0 1 4 5
1101: vlan1101: 0 1t 7t
1102: vlan1102: 2 3 8t
1103: vlan1103: 0 2t 3 4t
coenboomkamp@RT-AC3200-7BE0:/tmp/home/root#

Voor de zekerheid laat ik dit script draaien bij het opstarten van de router, dit script wordt ook netjes gedraaid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/sh
/usr/sbin/robocfg switch disable
#vlan4/iptv
/usr/sbin/robocfg vlan 4 ports "0t 1t 2t 3t 4t"
#vlan6/internet
/usr/sbin/robocfg vlan 6 ports "0t 5t"
#vlan7/voip
/usr/sbin/robocfg vlan 7 ports "0t 4t"
/usr/sbin/robocfg switch enable

TV zou nu naar mijn weten op elke poort moeten werken, maar helaas heeft de TV Ontvanger de melding dat deze geen verbinding man maken met het netwerk..

Iemand nog ideeën?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zit TV direct aan een poort? Zo nee moet je VLAN's op je switch maken. Zo ja is het untagged niet tagged.
Waarom niet routed?

Verkeer van/naar NTU is tagged.
Naar switch tagged indien meerdere.
Naar experiabox tagged.
Naar STB untagged.

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 27-07-2016 14:52 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05

ViezeVis

Sample Text

Wie van de KPN Beta 4K testers ervaart ook problemen dat de TV regelmatig niet werkt?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• treecamp
|sWORDs| schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:47:
Zit TV direct aan een poort? Zo nee moet je VLAN's op je switch maken. Zo ja is het untagged niet tagged.
Waarom niet routed?

Verkeer van/naar NTU is tagged.
Naar switch tagged indien meerdere.
Naar experiabox tagged.
Naar STB untagged.
Hey |sWORDs|,

thnx voor je snelle reactie, de glasvezel zit direct aan mij ASUS router, en het TV kastje zit direct op de ASUS, zit dus geen switch tussen.

Wat stel je precies voor om het in mijn situatie op te lossen?

Hoor graag van je!

Coen

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ViezeVis schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:22:
Wie van de KPN Beta 4K testers ervaart ook problemen dat de TV regelmatig niet werkt?
Volgens mij zijn er niet zoveel hier, of vergis ik me.....
Kan je trouwens iets vertellen over je ervaringen tot nu toe? Beeldkwaliteit etc.?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

coenboomkamp schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:07:
[...]

Hey |sWORDs|,

thnx voor je snelle reactie, de glasvezel zit direct aan mij ASUS router, en het TV kastje zit direct op de ASUS, zit dus geen switch tussen.

Wat stel je precies voor om het in mijn situatie op te lossen?

Hoor graag van je!

Coen
Maak die poort untagged op IPTV VLAN en je hebt beeld.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RobinF
En wat is dat "niet werken" dan?

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
|sWORDs| schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:08:
[...]

Maak die poort untagged op IPTV VLAN en je hebt beeld.
Dan nog zal hij geen beeld krijgen na een reboot van zn STB. Bridge mode is al sterk verouderd. Als coonboomkamp wat ervaring heeft met linux terminal en ssh, dan raad ik zeker aan om te kijken naar routed IPTV.

[ Voor 17% gewijzigd door laugh op 27-07-2016 23:26 ]

• treecamp
Thnx heren!

Ben deze post tegen gekomen:
itxs in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 2"

Denk dat dat de oplossing moet zijn, ga er mee bezig als ik tijd heb, en dan koppel ik het hier terug!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:10

Matszs

><>

Ik had eerst alle reacties moeten lezen.. Ik wou ook de 5 euro korting en had 1 stap ge-downgrade, van 500/500 naar 100/100, nu moet ik ook een maand wachten voordat ik dit weer kan terug veranderen.

• TripleNL
Barre73 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 23:00:
Overstappen levert geen downtime op. Of je nou naar Vodafone, Tele2 of xs4all zou gaan. Dat is bangmakerij geweest. De vezel wordt ook helemaal niet eerst vrijgegeven. Dat heet migratie en gebeurt gewoon op 1 dag.

Verder (maar dat wist je al wel denk ik) is het feit dat je via Telfort wel goed draaide niet helemaal relevant hier. Dat was via ITNS/Glashart. Dus ander netwerk. Niet hardwarematig (want via dezelfde Dslam) maar verder wel geheel apart.
Is KPN WBA de enige operator in jouw PoP? Mocht je dat niet weten, stuur me dan even een PB met postcode en huisnr, dan kijk ik of er ook iets volledig los van KPN (WBA) mogelijk is op jouw adres.
in het geweld van mijn issues heb ik je post helemaal over het hoofd gezien.
Dank voor je reactie. Zo ver ik weet is TWEAK bij mij volledig los. Zal je voor de zekerheid zo even PB sturen.
Wat betreft het verschil Telfort/KPN in mijn geval. Dat is ook precies wat ik hen aangaf. Ik ga over van het ITNS netwerk naar KPN netwerk en ik heb issues. Dat men het zocht in de hardware en de verbinding in huis is hun pakkie an, maar zeker niet de enige mogelijkheden van de problemen. En zo ver kijken ze niet.
Problemen in hun eigen netwerk kunnen ze ook niet plotten geven ze aan. Nou dan zakt je broek toch af ?

Ik heb pingplotter een week laten draaien en dit legt overduidelijk een enorme jitter en latency bloot in het kpn.static.net . Dit heb ik hen ook meerdere malen aangegeven (de verbindingen lijken vanuit dat punt ook verbroken te worden, of ten tijden van enorme jitter stroperig aan te voelen). Maar daar wilde men niet aan tot dinsdag de 26e.

Ik was het gezeik over "wij zien geen problemen" en "wij zijn afhankelijk van derden" meer dan beu en heb dinsdag gedreigd met het dossier naar de media te sturen.
Toen binnen het uur had ik de escalatiedesk aan de lijn. Die benaderen het ook al issue in hun netwerk.
Zij hebben een "nieuwe levering" afgedwongen en die draait sinds gistermiddag. In hun netwerk heb ik een nieuw IPadres en routing gekregen. Hardwarematig is de rest hetzelfde gebleven.
Nu is het de komende dagen kijken of dit de issue van verbindingen verbreken oplost.
Zij proberen ook te monitoren. Een enorme latency en jitter is nog steeds zichtbaar op kpn.static.net
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25zmm9h.png

maar een verbinding verbroken of "stroperigheid" heb ik nog niet kunnen constareren.
De komende dagen moet het duidelijk worden of dit de oplossing is gebleken.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:02

Zenix

BOE!

laugh schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:23:
[...]

Dan nog zal hij geen beeld krijgen na een reboot van zn STB. Bridge mode is al sterk verouderd. Als coonboomkamp wat ervaring heeft met linux terminal en ssh, dan raad ik zeker aan om te kijken naar routed IPTV.
Bridge mode werkt nog steeds vlekkeloos. Groot voordeel dat als ik wil prutsen met routers ik geen commentaar krijg over dat TV niet doet. Als je Meer TV niet nodig hebt is het geen enkel probleem.

• ljt
  • Laatst online: 16-10 08:49

ljt

Matszs schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 01:03:
Ik had eerst alle reacties moeten lezen.. Ik wou ook de 5 euro korting en had 1 stap ge-downgrade, van 500/500 naar 100/100, nu moet ik ook een maand wachten voordat ik dit weer kan terug veranderen.
Of even bellen. Heb het zelf telefonisch geregeld. Support medewerker heeft het pakket eraf gehaald en gelijk weer toegevoegd. Al met al 15 min werk en gelijk goed.

Bedenk me nu dat dit de eerste keer is dat ik de KPN helpdesk aan de lijn heb, in het verleden wel eens met UPC een wijziging proberen te doen. Dat leek meer op 15 weken ;)

Maar bel ze even, wellicht kunnen ze het gelijk aanpassen voor je. Straks zit je een maand te wachten en is de actie voorbij.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
RobinF schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:53:
[...]

Vaak blijven wijkcentrales en buitenringen (tijdelijk) werken tijdens stroomuitval. POP's hebben volgensmij ook een backup

Er is ook in het xDSL topic een video te vinden waar ze accu's in een Buitenring hebben.
Ik kan dit bevestigen voor almere buiten stripheldenbuurt.
Stroom onderhoud en de glasmodem, experia, dlink switch en dlink access point draaien gewoon door.
Samen 20-25 watt en dan draait het 3 uur door op mijn APC.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

jacovn schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:14:
[...]

Ik kan dit bevestigen voor almere buiten stripheldenbuurt.
Stroom onderhoud en de glasmodem, experia, dlink switch en dlink access point draaien gewoon door.
Samen 20-25 watt en dan draait het 3 uur door op mijn APC.
PoP's hebben inderdaad een accu backup voor circa 2 tot 3 uren, afhankelijk van hoeveel actieve apparatuur (dus hoeveel klanten) de PoP bevat.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Nog 14 minuten volgens de apc.. Toen ik vorige bericht schreef liep het er al goed 15 minuten op.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

TripleNL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:52:
[...]
De komende dagen moet het duidelijk worden of dit de oplossing is gebleken.
Hoe staat het er nu mee? Ben benieuwd, ik sta op het punt mijn Telfort 100/100 verbinding om te zetten naar KPN 500/500...

Joepla weet uit eigen ervaring (ADSL-tijd weliswaar) hoe enorm frustrerend het is om dit soort problemen te ondervinden.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• TripleNL
Joepla schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:14:
[...]

Hoe staat het er nu mee? Ben benieuwd, ik sta op het punt mijn Telfort 100/100 verbinding om te zetten naar KPN 500/500...

Joepla weet uit eigen ervaring (ADSL-tijd weliswaar) hoe enorm frustrerend het is om dit soort problemen te ondervinden.
Escalatiedesk van KPN bemoeit zich ermee. Er is administratief technisch een nieuwe lijn aangelegd in het netwerk van KPN.
Dit werkt nu 72 uur stabiel. Echter nu is er een issue met telefonie. Nummer kan niet aanmelden op de modem. Maandag hoor ik hier meer over.
Daarnaast worden er allemaal nieuwe installatiepakketten verzonden , af en aanmeldingsbrieven, vliegen de facturen je om de oren en ben ik alle lopende kortingen kwijt.
Escalatiedesk is nog druk in de weer ook met het administratieve deel maar het is wel knulligheid alom.

Als de diensten doen wat ze behoren te doen, dan is het prima. Maar ow wee als er ergens een kink in de kabel is. Op dat punt scoort KPN in mijn optiek heel heel slecht en maken ze fout op fout op fout.

Als je op het oude itns netwerk zit koester het !

• Joepla

Joepla

TripleNL schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:25:
[...]
Als je op het oude itns netwerk zit koester het !
Ok dank voor de update. In ieder geval wordt er nu wel serieus aan gewerkt, heb ik de indruk. Het administratieve deel komt ongetwijfeld goed, je kunt altijd beslissen om niet te betalen wat niet klopt, wat overigens ook weer een hele toestand oplevert soms.

Tsja, ik wil toch wel graag naar 500/500, zeker voor het minieme prijsverschil...

• TripleNL
Joepla schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:50:
[...]

Ok dank voor de update. In ieder geval wordt er nu wel serieus aan gewerkt, heb ik de indruk. Het administratieve deel komt ongetwijfeld goed, je kunt altijd beslissen om niet te betalen wat niet klopt, wat overigens ook weer een hele toestand oplevert soms.

Tsja, ik wil toch wel graag naar 500/500, zeker voor het minieme prijsverschil...
Er wordt zeker hard aan gewerkt. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Op een of andere manier lijkt de "grote KPN" een tombola aan instanties aan elkaar gekoppeld te zijn. Linkerhand weet niet wat de rechter doet etc etc.

Ben jarenlang klant geweest bij UPC en daar was het ook niet allemaal geolied, maar zo beroerd zoals nu bij KPN..... zo heb ik het echt nog niet gehad en ik heb al een hoop in "telecom-land" meegemaakt...

Zoals gezegd verwacht ik morgen meer te horen. Ik verwacht dan ook niets anders dat de totale dienst ( dus internet,tv én telefonie) binnen enkele uren werkt zoals ik het wil. En dat de administratie in een keer recht getrokken wordt. Niets voorschieten corrigerende de volgende maanden of wat dan ook.....

Speelt nu al 9 weken... het is gewoon te sneu voor woorden eerlijk gezegd.

• Joepla

Joepla

Ik sta op het punt om van Telfort glas naar KPN te switchen. Vodafone valt af vanwege hun beperkte en dichtgetimmerde, verplichte router.
Eigenlijk gaat het me puur om internet, maar eigenlijk is TV erbij ook wel handig en het kost niet alles. Het wordt dan het Instappakket (aangevuld met 500/500) voor Eur 60,- per maand (1e 3 maanden wat korting).

Ik heb een ontzettende berg berichten in dit forum doorgespit (en het voorgaande deel), maar ik zou graag met een gerust hart willen overstappen, zonder dat ik iets over het hoofd zie.

Ik denk dat ik hier een situatie heb, die bij diverse Tweakers wel herkenbaar is:
  • ASUS WNDR3700 router (DDWRT)
  • (op verschillende plaatsen in huis) 3 8 poort switches
  • 3 Ubiquiti Unifi acces points
  • VoIP telefonie (Gigaset met CheapConnect inkomend en Voipdiscount uitgaand)
  • Telefoonkiezer voor alarmsysteem (Cisco ATA uitgaand Voipdiscount 2e account)
  • Mediaspeler (voor streaming en newsgroups)
  • Smart TV (plasma uit het jaar kruik, dus niet zo heel smart, helft vd apps is al inactief)
  • Versterker met internetradio
  • IP voordeurcameraatje (simpel ding)
  • Raspberry PI 3 waarop eea draait (PVoutput, FR24 en binnenkort Unifi server)
  • NAS
  • uiteraard de nodige PC's, tablets en smartphones
Er zijn aardig wat poorten geforward en ik gebruik ook regelmatig de VPN functionaliteit van de router. Dan is een (semi-) fixed IP handig, maar niet persé nodig.
Mijn idee is om eerst de Experiabox te gaan gebruiken en ik denk dat bovenstaande (behalve VPN) zonder problemen moet werken, zonder workarounds oid. Evt. zou ik (denk ik) de Experiabox in Bridge kunnen zetten, zodat alles eigenlijk bij het oude blijft, ook TV blijft dan werken. Plan B is om bv. de Ubiquiti Edgerouter Lite te gaan gebruiken, ivm de beperkte snelheid van de WNDR3700. Althans, ik ga ervan uit dat die geen 500 Mb/s doet.

Mocht ik iets over het hoofd zien, dan hoor ik het graag! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 31-07-2016 21:01 ]

• TripleNL
met de KPN ervaring die ik nu heb kan ik je het volgende zeggen:

niet alle experiaboxen kunnen in bridge modus. Dus kijk goed of ASUS in het netwerkscherma past , meer informatie www,netwerkje.com

Je switches, afhankelijk van welk type en wat je er aan wenst te sluiten. I zie dat er wel wat apparaten in je netwerk zitten die mogelijk gebruik maken van IGMP. Dit werkt alleen goed als je een switch hebt die smart genoeg is om IGMP snooping te faciliteren. Vooral ook omdat je accespoints hebt die je niet wil belasten met het verkeer gepaard van ITV streams
Voor meer informatie neus even rond op het forum.kpn.com onderwerp igmp snooping.....

Daarnaast de experiaboxen zijn redelijk dichtgetimmerd. ik heb een V10 en ik kan UPNP aanzetten en en een DCHP server aanwijzen anders dan die van KPN en dan is het ongeveer wel zo.

Er zijn voorgebakken rulez aangwezig maar die ondersteunen alleen maar de gangbare games en services, ik heb even zitten neuzen en kom VOIP telefonie niet tegen.

Overal je hebt voor KPN begrippen een behoorlijk technisch systeem dus als het verkeerd gaat, zullen ze daar heel snel naar wijzen. Aan de andere kant zou het zo moeten zijn dat wanneer het hiervoor werkte via ITNS, dan moet dat natuurlijk ook nu eigenlijk werken. Maar een garantie is het niet.

Bij mij struikelde ze al over een synology die dmv sickbeard zelf downloadde. Dat was voor hen al reden genoeg om deze uit het netwerk te zetten om te kunnen concluderen of alles wel naar behoren werkte of niet. Met een synology aan het netwerkwerk wilde ze dus geen onderzoek doen naar wat mogelijk bij mij de problemen waren.

Last but not least zie ik dat je diverse media spelers hebt en een NAS. Bij mij doet het euvel voor dat NFS-protocol voor bestandeling niet meer werkt nadat er een experiabox het netwerk aanstuurt. Het zou wel moeten werken, maar helaas...... ik krijg het niet aan de praat.

Verdiep je goed in de mogelijkheden via netwerkje.com en gebruikers ervaringen op forum.kpn.com, dan voorkom je een koude kermis

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Geen last van. Misschien een nieuwe tv kopen als hij niet werkt :-)

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 02-08-2016 00:19 ]

Lesdictische is mijn hash#

• Joepla

Joepla

TripleNL schreef op zondag 31 juli 2016 @ 22:28:
met de KPN ervaring die ik nu heb kan ik je het volgende zeggen:
Duidelijk, goed om te weten. Kun je bij port forwarding ook niet een soort eigen services aanmaken? Dus eigen benaming, source en destination IP? Dat gaat bij de Experiaboxen voor VDSL wel zo, als ik me goed herinner.

Voor VoIP hoef ik in principe geen port forwarding te doen, alleen weet ik dat KPN in een ver verleden nog wel eens een poort (5060/5061 dacht ik) reserveerde voor hun eigen telefonie-oplossing. Dan werkte je eigen setup niet en kon je flink puzzelen om dat op te lossen. Support was 0 uiteraard. Dit is wel jaren geleden, maar dat soort grappen vergeet ik niet snel.

Netwerkje.com is inderdaad erg handig, ik zal daar nog wat meer rondneuzen.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:37
Kan KPN ook weinig aan doen als je tv niet werkt :+

• ljt
  • Laatst online: 16-10 08:49

ljt

Heb via de handleiding van Kriegsmann.io de Ubiquiti ERL ingesteld. Alles werkt behalve on demand en opgenomen tv afspelen.

Kan in dit topic niet iets vinden van mensen die dat ook hebben. Heeft iemand met een ERL dit ook gehad en zo ja in welk hoek zat de oplossing?

Als je on demand iets wilt bekijken blijft het beeld zwart, ook geen geluid. Hetzelfde voor opgenomen programma's.

Kan dit in de IGMP proxy config zitten? dit heb ik erin staan:

protocols {
igmp-proxy {
interface eth0.4 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
alt-subnet 213.75.0.0/16
role upstream
threshold 1
}
interface eth1 {
alt-subnet 0.0.0.0/0
role downstream
threshold 1
}
}
static {
interface-route6 ::/0 {
next-hop-interface pppoe0 {
}
}
route 213.75.112.0/21 {
next-hop 10.229.224.1 {
}
}
}
}

Of moet ik het ergens anders zoeken?

Opgelost:
Was dus toch inderdaad de igmp proxy. Voor iedereen die de kriegsman.io gevolgd heeft als aanvulling: http://www.pimwiddershoven.nl/

Hierop staat de oplossing die nodig is in je igmp proxy en een extra nat rule. Hiermee zijn alle tv problemen opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door ljt op 02-08-2016 20:57 ]

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik had het zelfde van 100/100 naar 100/10 en moest een maand wachten. Had ik geen zin in. Contact opgenomen met KPN en die hebben mij doorgezet naar afdeling contracten waar ze het per direct voor mij hebben omgezet naar 500/500 :-D

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Nou, voor de nieuwbouwwoning die wij in sept. Opgeleverd krijgen gebeld voor een wat mooier aanbod dan op de site stond. Instap met 2 ontvangers en 100/100. 1e 6 maand 39, dan 3 maand 51.5 (wel ontvanger betalen, 100/100 gratis) en na 9 maand gewoon de std 56.5 gaan betalen. Mooi aanbod, wel even overleggen met mijn vriendin, die vond het wel best. Bel ik vandaag terug, nee hoor meneer, zo'n aanbod kan niet. Is onmogelijk enz enz enz. En ik had nog zo gevraagd; krijg ik hier een mailtje of andere bevestiging van? Nee hoor, is niet nodig. Morgen even bellen en dan optie 5 (opzeggingen enz) en dan kunnen ze dit aanbod voor u bevestigen. Ik heb 2x gebeld, maar volgens KPN is dit onmogelijk... eerst dat beloven, dan ontkennen. Goede manier om nieuwe klanten te trekken? :/

• xbeam
  • Niet online
Beste ik heb klant waar de KPN router (V8) uit is gevallen. Deze is geherstart door hem uit en aan te zetten. Alleen nu zijn er wat vreemde dingetjes.

De router heet nu mijnmoden.kpn.home in plaats van router.home
Ook geeft hij dhcp uit 192.168.1.x en niet meer op 192.68.2.x

Ook lijkt er iets vreemds met firewall te zijn pingplotter geeft namelijk allen de router en de destination hub weer. Tussen ligende hubs worden wel geteld maar niet gepingt en weergegeven in de grafiek.

Verder was het ww weg het Admin ww moets ik weer opnieuw instellen. Door met Admin en geen ww ingelogen en dan voor je iets kan doen weer een ww aan te maken.
Zoals moet bij een reset.

Heeft er iemand een idee wat er met deze router gebeurt kan zijn?

• barrymossel
TFDev schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:56:
Nou, voor de nieuwbouwwoning die wij in sept. Opgeleverd krijgen gebeld voor een wat mooier aanbod dan op de site stond. Instap met 2 ontvangers en 100/100. 1e 6 maand 39, dan 3 maand 51.5 (wel ontvanger betalen, 100/100 gratis) en na 9 maand gewoon de std 56.5 gaan betalen. Mooi aanbod, wel even overleggen met mijn vriendin, die vond het wel best. Bel ik vandaag terug, nee hoor meneer, zo'n aanbod kan niet. Is onmogelijk enz enz enz. En ik had nog zo gevraagd; krijg ik hier een mailtje of andere bevestiging van? Nee hoor, is niet nodig. Morgen even bellen en dan optie 5 (opzeggingen enz) en dan kunnen ze dit aanbod voor u bevestigen. Ik heb 2x gebeld, maar volgens KPN is dit onmogelijk... eerst dat beloven, dan ontkennen. Goede manier om nieuwe klanten te trekken? :/
Haha, tsja, dan moet je zelf maar de beslissing durven te maken ;) Dit is mannenterrein! :)

Nee, even serieus, het is vreemd om te zien hoe met dit soort zaken enorm willekeurig wordt omgegaan. Hier in het topic lees je ook dat de ene ieder jaar korting krijgt als ze er om vragen en de ander weer niet (terwijl ook gewoon met opzeggingen etc. wordt gebeld). Sterker nog, ik belde onlangs voor mezelf en ik kreeg korting. Belde ik twee week later namens mijn zwager, kreeg ik nul op rekest. Geen idee waarom...

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Het is wel een erg riant aanbod...maar inderdaad kunnen ze daar flexibel mee omgaan. Als het je echt aan het hart gaat nog een paar keer bellen. Ik heb destijds niet meer dan de standaard aanbieding gekregen en dat was 6 maanden 35 euro en gratis monteur (hoefde van mij niet te komen). Ohja, vorig jaar wel gratis 6 maanden 500/500 gekregen bij verlenging...zonder dat ik erom vroeg maar telefonisch werd het aangeboden, primaaa.

Over het algemeen vind ik KPN juist heel royaal met de acties en ook verlenging voor bestaande klanten. Zie nu ook de 2,50 en 5 euro permanente korting bij 100/100 en 500/500. Belletje en het is geregeld.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• RobinF
xbeam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:24:
Beste ik heb klant waar de KPN router uit is gevallen. Deze is geherstart door hem uit en aan te zetten. Alleen nu zijn er wat vreemde dingetjes.

Ook lijkt er iets vreemds met firewall te zijn pingplotter geeft namelijk allen de router en de destination hub weer. Tussen ligende hubs worden wel geteld maar niet gepingt en weergegeven in de grafiek.

Verder was het ww weg het Admin ww moets ik weer opnieuw instellen. Door met Admin en geen ww ingelogen en dan voor je iets kan doen weer een ww aan te maken.

Ik zou in ieder geval het type Experiabox even noemen

• xbeam
  • Niet online
RobinF schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

Ik zou in ieder geval het type Experiabox even noemen
Het is een V8

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 19:58
xbeam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:24:
Beste ik heb een klant waar de KPN router (V8) uit is gevallen. Deze is geherstart door hem uit en aan te zetten. Alleen nu zijn er wat vreemde dingetjes.

Mijn gok is dat deze router gewoon gereset is en/of iemand aan de instellingen geeft gezeten zonder dit te melden. Of dit de klant zelf is geweest, door een hardwarefout is gekomen of een 3e partij met lokale toegang tot de router is niet zo te herleiden.

Reset de router en laad de backup van de settings weer in (de V8 zou daar een menu voor moeten hebben onder 'EXTRAS'). Heb je geen backup, stel hem dan handmatig weer in en maak die backup voor de volgende keer :+

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• xbeam
  • Niet online
ShadowLord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Mijn gok is dat deze router gewoon gereset is en/of iemand aan de instellingen geeft gezeten zonder dit te melden. Of dit de klant zelf is geweest, door een hardwarefout is gekomen of een 3e partij met lokale toegang tot de router is niet zo te herleiden.

Reset de router en laad de backup van de settings weer in (de V8 zou daar een menu voor moeten hebben onder 'EXTRAS'). Heb je geen backup, stel hem dan handmatig weer in en maak die backup voor de volgende keer :+
Dat is het probleem niet.
Het vreemde is dat je bij V8 de dhcp range niet kan wijzigen dus hoe komt deze 192.168.1.x range/sub er in? KPN werkt altijd met de 192.168.2.x range/sub. Dit Omdat een router achter de kon box vaak in x.x.1.x range/sub werkt en je anders een ip conflict krijgt en dus geen internet hebt. Dat gebeurde hier dus ook bij de routers in zelfde het zelfde subnet ;-(. Dat is vreemd! Plus dat de firewall dus anders afgesteld is dan normaal (hier kan je bij de V8 ook niet bij )

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 03-08-2016 14:22 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 19:58
xbeam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:18:
[...]

Dat is het probleem niet.
Het vreemde is dat je bij V8 de dhcp range niet kan wijzigen dus hoe komt deze 192.168.1.x range/sub er in? KPN werkt altijd met de 192.168.2.x range/sub. Dit Omdat een router achter de kon box vaak in x.x.1.x range/sub werkt en je anders een ip conflict krijgt en dus geen internet hebt. Dat gebeurde hier dus ook bij de routers in zelfde het zelfde subnet ;-(. Dat is vreemd! Plus dat de firewall dus anders afgesteld is dan normaal (hier kan je bij de V8 ook niet bij )
In mijn V8 (welke wel een Telfort/O(B)N model is) kan ik wel zelf de DHCP en firewall instellen.
Mogelijk heeft KPN een update gepushed?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• xbeam
  • Niet online
ShadowLord schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:32:
[...]

In mijn V8 (welke wel een Telfort/O(B)N model is) kan ik wel zelf de DHCP en firewall instellen.
Mogelijk heeft KPN een update gepushed?
Dan gaan we daar zo eens naar kijken.👍🏻

• TripleNL
Joepla schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Duidelijk, goed om te weten. Kun je bij port forwarding ook niet een soort eigen services aanmaken? Dus eigen benaming, source en destination IP? Dat gaat bij de Experiaboxen voor VDSL wel zo, als ik me goed herinner.
Source en destination is niet meer mogelijk in de V10 ( eerdere versies durf ik niet te zeggen) portforwarding en application rules zijn er wel. Ook kan je je eigen rules maken voor verschillende protocollen.
Voor VoIP hoef ik in principe geen port forwarding te doen, alleen weet ik dat KPN in een ver verleden nog wel eens een poort (5060/5061 dacht ik) reserveerde voor hun eigen telefonie-oplossing. Dan werkte je eigen setup niet en kon je flink puzzelen om dat op te lossen. Support was 0 uiteraard. Dit is wel jaren geleden, maar dat soort grappen vergeet ik niet snel.
Zo ver ik kan nagaan is 5060/5061 nog steeds telefonie... :S

• Joepla

Joepla

TripleNL schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Zo ver ik kan nagaan is 5060/5061 nog steeds telefonie... :S
Toch zie ik wel wat berichten over bv. voipbuster icm KNP glasvezel. Positief dan, bedoel ik, geen problemen oid. Daarbij realiseer ik me dat ik nu ook een abo met telefonie heb (dat ik overigens niet gebruik, is ook niet aangesloten) en mijn eigen VoIPspul werkt eigenlijk helemaal prima.

Waarschijnlijk is het dus geen probleem. Zou er alleen ontzettend van balen als dit niet meer werkt, ik betaal al jaren geen drol voor telefonie. Dan is 11 ct/minuut opeens wel erg 1987 ;)

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
Bij mij werkte het niet meer, na mijn overstap op de experiabox. Ieder uitgaand gesprek werd na twee tot vier minuten afgebroken. Bleek inderdaad aan de experiabox te liggen die poort 5060 en 5061 claimt.

Zit zelf bij FreeVoipDeal,
Na email contact met FreeVoipDeal gaven die mij aan poort 6000 te gebruiken.
Dit werkt inderdaad perfect, hierna geen onderbrekingen meer gehad.
Ik heb eerder begrepen dat iedere Voip provider wel alternatieve poorten heeft. Gewoon even mailen...

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:36

mwa

Ik heb hier zelf ook de 'downgrade' van 100/100 naar geen snelheids verhoging gedaan. Daarna keurig teruggezet naar 30/30 (wat 20/2 zou moeten zijn volgens de site). Daarna de verhoging naar 500/500 gedaan, enkel kreeg een bericht dat deze pas op 22 augustus omgezet kan worden. Ik neem aan dat er iets omgepatched moet worden.
Dit vind ik wel vrij apart aangezien dit hele complex slechts 6 weken geleden is opgeleverd; ik kan mij vrijwel niet voorstellen dat er nog op 100 poorten wordt gepatched. Tot die tijd zit ik dus vast op 30/30.

[ Voor 4% gewijzigd door mwa op 05-08-2016 12:16 . Reden: getalletjes ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Pubbert

random gestoord

Ik merkte onlangs dat KPN/Reggefiber bezig is met POPs in mijn gemeente te upgraden, ongeveer bij 1 op de 3 adressen in mijn gemeente kun je al 500mbit bestellen (ik nog niet jammer genoeg)

Weet iemand of er ergens een upgrade planning is van KPN/Reggefiber? Ik neem wel aan dat ze niet enkel een aantal POPs upgraden, maar wel (gefaseerd?) een hele gemeente doen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Lekker verhaal. Typisch ook dat ze van dat voorstel niet even een e-mail konden sturen zodat je daarna sterker stond. Ik ga ook vanaf september een nieuwbouw woning in en ben ook aan het rondkijken geweest voor zowel glasvezel (Reggefiber gebied) als kabel (Caiway in mijn geval). Een tip naar jou is om te kijken naar:

- Vodafone via site Vodafone afnemen, maar vooraf inloggen via spaarwinkelen.nl (50 euro retour bij 3-1 pakket). Via de Vodafone site krijg je nu bij 3-1 ook nog maandelijks korting + 2e decoder voor gehele duur contract zonder meerprijs als je voor die optie kiest bij afsluiten. Punt is wel dat Vodafone door samenwerking met Ziggo nu de Vodafone Thuis tak in de verkoop heeft gezet.

- Via eindelijkglasvezel.nl/nieuwbouw/cashback je postcode invoeren en 150 euro retour krijgen (lees goed de voorwaarden) mits je via die site contract aangaat met één van de aanbieders waaronder ook KPN en Vodafone. In dat geval is er overigens niet die 2e decoder mogelijk bij Vodafone. Ook moet je goed kijken of er wel twee decoders bij zitten als je dit wilt of dat dit maandelijks meerprijs is via die site. actie blijkt afgelopen te zijn (per 1-8?).

- In mijn geval heeft Caiway ook het eerste jaar een scherpe aanbieding als je postcode via hun site invult (al is het voor magere 20/2 of 40/4 internet + tv + vast bellen) 3-1 voor 25 euro p/mnd of 35 euro p/mnd gehele eerste jaar.

• Joepla

Joepla

roko14 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:47:
Ik heb eerder begrepen dat iedere Voip provider wel alternatieve poorten heeft. Gewoon even mailen...
Ah da's goed om te weten, thanks.
funrider schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
- Via eindelijkglasvezel.nl/nieuwbouw/cashback je postcode invoeren en 150 euro retour krijgen (lees goed de voorwaarden) mits je via die site contract aangaat met één van de aanbieders waaronder ook KPN en Vodafone.
Link doet het niet (meer)...

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
Joepla schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:17:

[...]

Link doet het niet (meer)...
De actie lijkt dan afgelopen te zijn per 1/8?. Ik heb mijn post aangepast.
dialmformark schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:15:
Ik heb hier zelf ook de 'downgrade' van 100/100 naar geen snelheids verhoging gedaan. Daarna keurig teruggezet naar 30/30 (wat 20/2 zou moeten zijn volgens de site). Daarna de verhoging naar 500/500 gedaan, enkel kreeg een bericht dat deze pas op 22 augustus omgezet kan worden. Ik neem aan dat er iets omgepatched moet worden.
Dit vind ik wel vrij apart aangezien dit hele complex slechts 6 weken geleden is opgeleverd; ik kan mij vrijwel niet voorstellen dat er nog op 100 poorten wordt gepatched. Tot die tijd zit ik dus vast op 30/30.
Dat het complex kort geleden is opgeleverd zegt natuurlijk niks over de PoP waarop het is aangesloten. Dat is dus een oudere bestaande PoP die vanuit het verleden nog 100 Mbit poorten heeft op de Dslam van KPN. En klanten die niet meer dan 100/100 bestellen kunnen dus gewoon op die poorten aangesloten worden.

Let wel: niet mijn mening maar de zienswijze van KPN.

Nu ga je naar 500/500 en moet je dus wel naar een nieuwe Dslam/insteekkaart met Gbit poorten.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:02
Fox Sport zegt natuurlijk het tegenovergestelde :P

Informatie over de doorgifte van FOX Sports bij KPN

[ Voor 41% gewijzigd door WhySoSerious? op 05-08-2016 20:13 ]

• boswandeling
  • Laatst online: 16:14
Beste mede Tweakers.

Ik overweeg om mijn ziggo verbindng in te ruilen voor een glasvezel verbinding. Voordat ik ziggo genomen heb, heb ik ook al glasvezel van XMS gehad, hier waren veel administratieve problemen waardoor ik niet anders kon dan naar ziggo overstappen.

Maargoed, het glasvezel netwerk (oud portaal gebied) wordt hier nu omgebouwd naar de recente standaarden en ik kan dus kiezen uit meerdere glasvezel providers.

Nu heb ik een paar vraagjes die ik ondanks zoeken en bellen met KPN niet bevestigd krijg.

- krijg je een echt statisch IP
- zo niet, kan je een addon nemen (voor een x bedrag per maand) waardoor je een vast IP krijgt
- ook dat niet? dan is het vast dynamisch, maar wat is jullie ervaring ? maandelijks jaarlijks, of zo goed als nooit ?
- Is het mogelijk als ik ALLEEN internet afneem (geen iptv of voip) om mijn huidige router te gebruiken (Fritz 7490) ?
- zo nee, kan de Experiabox in bridge mode, zodat deze middels DHCP een extern IP geeft.
- ik lees problemen met voip poorten, is dit ook als de experiabox in bridge mode staat ?

Xs4all levert ook, maar ik wil 100/100 KPN kost 45 euro per maand,Xs4all 53.50 dat is toch wel een het overwegen waard.

[ Voor 13% gewijzigd door boswandeling op 05-08-2016 20:42 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dynamisch ip krijg je. Maar ik heb al dik een jaar dezelfde.

Ja je kan je eigen router draaien. Wil je voip blijven gebruiken zal je ook de experiabox erbij moeten gebruiken. Bridge mode kan volgens mij niet.

Wil je een echt vast ip adres/blok dan moet je naar xs4all overstappen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Kleine nuance aangaande VoIP: wil je VoIP-telefonie van KPN, dan heb je de Experiabox nodig. Wat overigens ook nog steeds kan in combinatie met een eigen router.
Maar externe VoIP providers werkt prima op de internet poort.
Verder is een eigen router goed te doen met KPN. Of dat ook met de genoemde Fritzbox kan waag ik te betwijfelen. Lees je even in op:
www.netwerkje.com

• Tylen

Tylen

Dat zeg ik toch ook ;)

• MJLJO
  • Laatst online: 28-08-2022
kijk hier maar eens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Pubbert schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:20:
Ik merkte onlangs dat KPN/Reggefiber bezig is met POPs in mijn gemeente te upgraden, ongeveer bij 1 op de 3 adressen in mijn gemeente kun je al 500mbit bestellen (ik nog niet jammer genoeg)

Weet iemand of er ergens een upgrade planning is van KPN/Reggefiber? Ik neem wel aan dat ze niet enkel een aantal POPs upgraden, maar wel (gefaseerd?) een hele gemeente doen?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35

Pubbert

random gestoord

Ja die site ken ik allang, maar daar komen bij "geplande upgrades" komen nooit glasvezelupgrades bij te staan, alleen VDSL/vectoring updates, mochten die eraan zitten te komen voor jouw postcode.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• MJLJO
bij mij kwam daar wel een ftth upgrade te staan en nog steeds 07-09-2016 wat ftth 500mbits en was een itns 100mbit distrubitie punt.
Pubbert schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Ja die site ken ik allang, maar daar komen bij "geplande upgrades" komen nooit glasvezelupgrades bij te staan, alleen VDSL/vectoring updates, mochten die eraan zitten te komen voor jouw postcode.
Pubbert schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Sinds een half jaartje staan daar ook de geplande FttH upgrades. En zelfs de nieuw aan te sluiten woningen (mits de adressen al in de database van Reggefiber staan.).

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:35
boekee schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:38:
Beste mede Tweakers.

Ik overweeg om mijn ziggo verbindng in te ruilen voor een glasvezel verbinding. Voordat ik ziggo genomen heb, heb ik ook al glasvezel van XMS gehad, hier waren veel administratieve problemen waardoor ik niet anders kon dan naar ziggo overstappen.

Maargoed, het glasvezel netwerk (oud portaal gebied) wordt hier nu omgebouwd naar de recente standaarden en ik kan dus kiezen uit meerdere glasvezel providers.

Nu heb ik een paar vraagjes die ik ondanks zoeken en bellen met KPN niet bevestigd krijg.

- krijg je een echt statisch IP
...
Volgens deze pagina uit de vergelijkingssite van Reggefiber krijg je een vast ip adres.
Ik heb nu 4 maanden KPN glasvezel en het ip adres is nog hetzelfde.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Heb zelf ook al jaren hetzelfde IP adres.
Zelf met verhuizing is deze meegegaan.

• Tylen

Tylen

Dat je hetzelfde ip adres al jaren hebt wilt niet zeggen dat het een vast ipadres is. De router staat nog altijd op DHCP ingesteld.

• Zenix

Zenix

BOE!

Het is wel vast, dat je het via DHCP krijgt betekend niet dat het niet vast is. Ze doen er zelfs moeilijk over als je hem wilt veranderen. Static IP krijg je niet, maar vast wel.
Actie loopt tot 10de maand volgens Twitter dus dat is geen probleem.

[ Voor 89% gewijzigd door Zenix op 06-08-2016 20:11 ]

• boswandeling
Ik heb inmiddels een order gedaan voor KPN 100/100. Eind van de maand wordt de lijn opgeleverd .... ben benieuwd :)

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 20:56
Vraagje ik wil graag glasvezel van KPN alleen internet is het mogelijk om die experia box links telaten liggen
En het internet via mijn asus ac68 u, telaten lopen ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Joepla

Joepla

deurklinkje schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:34:
Vraagje ik wil graag glasvezel van KPN alleen internet is het mogelijk om die experia box links telaten liggen
En het internet via mijn asus ac68 u, telaten lopen ?
Ja diverse mogelijkheden, zie eerder in dit topic en netwerkje.com.

• deurklinkje
Joepla schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:37:
[...]

Ja diverse mogelijkheden, zie eerder in dit topic en netwerkje.com.
Ik heb een beetje rond gekeken maar ik wil graag zonder extra apparatuur dus gewoon me router and thats al
En wou weten of dat mogelijk is

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

deurklinkje schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

Ik heb een beetje rond gekeken maar ik wil graag zonder extra apparatuur dus gewoon me router and thats al
En wou weten of dat mogelijk is
Als je een ppoe verbinding op je router kan maken met user id dan is dat geen probleem

ESET software nodig? Let me know 😄

• deurklinkje
TPA schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Als je een ppoe verbinding op je router kan maken met user id dan is dat geen probleem
Net even gechecked hij ondersteunt ppoe

Bedankt voor de informatie

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
Als ik via de KPN website een bestelling plaats voor 'Alles in 1 Standaard' (ik ben al klant bij KPN en heb 'Alles in 1 Instap' nu 12+ maanden) ga ik dan die "Eerste 3 maanden" korting krijgen?
Ik zit dat het ondertussen voor mijn financieel aantrekkelijk is om Standaard te kiezen ipv Instap.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TPA schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

En je router moet vlan tagging ondersteunen, anders heb je alsnog een extra switch nodig voor het taggen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:28

vr6-only

Blub Blub

ZiSE schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:22:
Als ik via de KPN website een bestelling plaats voor 'Alles in 1 Standaard' (ik ben al klant bij KPN en heb 'Alles in 1 Instap' nu 12+ maanden) ga ik dan die "Eerste 3 maanden" korting krijgen?
Ik zit dat het ondertussen voor mijn financieel aantrekkelijk is om Standaard te kiezen ipv Instap.
Klopt. Echter krijg je meer korting als je met ze belt en vraagt of ze je een leuke aanbieding kunnen doen. Het is niet nodig om te "dreigen" met opstappen.

Tip:

Neem 500 Mbit pakket erbij en dan krijg je die 3 maanden gratis + 15 euro per maand korting op je alles in één ipv 10. Je krijgt minder korting als je voor lagere snelheden kiest kreeg ik te horen.

Heb het zelf onlangs verlengd met deze voorwaarden. :D

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/k7mt0e6n9/Knipsel.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 07-08-2016 17:39 ]

It ain't stupid if it works!

• RobinF
roko14 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:47:
Bij mij werkte het niet meer, na mijn overstap op de experiabox. Ieder uitgaand gesprek werd na twee tot vier minuten afgebroken. Bleek inderdaad aan de experiabox te liggen die poort 5060 en 5061 claimt.

Zit zelf bij FreeVoipDeal,
Na email contact met FreeVoipDeal gaven die mij aan poort 6000 te gebruiken.
Dit werkt inderdaad perfect, hierna geen onderbrekingen meer gehad.
Welke Experiabox heb je? Met mijn V10 heb ik hier geen last van

• MJLJO
hoe weet jij dat al zo snel had het al voor jouw aangevraagd zitten allebij op 07-09-16 als aansluiting hoor nog niets vertel!!!
boekee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:27:
Ik heb inmiddels een order gedaan voor KPN 100/100. Eind van de maand wordt de lijn opgeleverd .... ben benieuwd :)

[ Voor 6% gewijzigd door MJLJO op 07-08-2016 21:12 ]

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

deurklinkje schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

Net even gechecked hij ondersteunt ppoe

Bedankt voor de informatie
Ik denk dat je wellicht ook het juiste vlan moet kunnen benoemen.

Zelf heb ik gekozen voor een andere router om niet afhankelijk te zijn van de experiabox😄 ik heb een ubiquiti Edgerouter lite met verschillende vlans 😉

ESET software nodig? Let me know 😄

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33
VLANs kun je prima instellen op zo'n Asus.

• boswandeling
MJLJO schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:11:
hoe weet jij dat al zo snel had het al voor jouw aangevraagd zitten allebij op 07-09-16 als aansluiting hoor nog niets vertel!!!

[...]
Orderbevestiging per mail gehad.

Aansluitdatum
Uw verbinding wordt op 29 augustus 2016 tussen 14:00 en 20:00 uur opgeleverd. Daarna kunt u uw modem en apparatuur aansluiten. Wilt u een latere datum afspreken? Bel dan uiterlijk 5 werkdagen vóór 29 augustus 2016 met onze Klantenservice.

• MJLJO
heb ik ook gehad order bevestiging maar geen datum erin morgen eens even bellen met kpn,
boekee schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:06:
[...]

Orderbevestiging per mail gehad.

Aansluitdatum
Uw verbinding wordt op 29 augustus 2016 tussen 14:00 en 20:00 uur opgeleverd. Daarna kunt u uw modem en apparatuur aansluiten. Wilt u een latere datum afspreken? Bel dan uiterlijk 5 werkdagen vóór 29 augustus 2016 met onze Klantenservice.

[ Voor 3% gewijzigd door MJLJO op 07-08-2016 22:20 ]

Verwijderd

Zenix schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:06:
Actie loopt tot 10de maand volgens Twitter dus dat is geen probleem.
Heb je hier een bron van? Ik kan zelf ook nog niet wijzigen en zou die korting ook graag mee pakken!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:50:
[...]

Heb je hier een bron van? Ik kan zelf ook nog niet wijzigen en zou die korting ook graag mee pakken!
De actie loopt tot 02-10-2016
Https://twitter.com/KPNwe...s/758658748596584448?s=03

[ Voor 60% gewijzigd door Zenix op 08-08-2016 01:16 ]

• ViezeVis
  • Laatst online: 22:05

ViezeVis

Sample Text

Laat maar, voor 5,- meer heb ik 500/500 per maand :P

[ Voor 38% gewijzigd door ViezeVis op 08-08-2016 10:13 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Joepla

Joepla

Zo... paar minuten vóór het einde van de actie toch maar de knoop doorgehakt: Instap, 500/500 en 1 extra TV ontvanger. Was benieuwd wat het aanbod zou zijn ná de actie. Enige verschil is EUR 17,50 activatiekosten voor zover ik kan zien.

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Joepla schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:56:
Zo... paar minuten vóór het einde van de actie toch maar de knoop doorgehakt: Instap, 500/500 en 1 extra TV ontvanger. Was benieuwd wat het aanbod zou zijn ná de actie. Enige verschil is EUR 17,50 activatiekosten voor zover ik kan zien.
Had je beter een alles-in-1 standaard + verhoging kunnen nemen en deze na 3 maanden terug zetten naar instap + itv ontvanger + 500/500, had je 17,50 mee bespaard! :)

• wimpie007
Ze zijn niet meer zo scheutig met kortingen, net ff gebeld. Viel tegen kon 3 maanden 15 euro korting krijgen ;-( en geen korting op 500Mbit

• Joepla

Joepla

Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Had je beter een alles-in-1 standaard + verhoging kunnen nemen en deze na 3 maanden terug zetten naar instap + itv ontvanger + 500/500, had je 17,50 mee bespaard! :)
Ach misschien wel, maar de nieuwe verbinding is zoveel sneller voor een paar euro meer... En mezelf kennende kom ik er na 6 maanden achter dat ik het pakket op tijd terug had moeten zetten ;)

Nu hopen op de V10 en in de tussentijd wat inlezen op de Ubiquiti Edge Lite, dat zal uiteindelijk wel de setup worden (telefonie ga ik niet gebruiken van KPN).

Pagina: 1 ... 37 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie