Beste mede Tweakers.
Ik overweeg om mijn ziggo verbindng in te ruilen voor een glasvezel verbinding. Voordat ik ziggo genomen heb, heb ik ook al glasvezel van XMS gehad, hier waren veel administratieve problemen waardoor ik niet anders kon dan naar ziggo overstappen.
Maargoed, het glasvezel netwerk (oud portaal gebied) wordt hier nu omgebouwd naar de recente standaarden en ik kan dus kiezen uit meerdere glasvezel providers.
Nu heb ik een paar vraagjes die ik ondanks zoeken en bellen met KPN niet bevestigd krijg.
- krijg je een echt statisch IP
- zo niet, kan je een addon nemen (voor een x bedrag per maand) waardoor je een vast IP krijgt
- ook dat niet? dan is het vast dynamisch, maar wat is jullie ervaring ? maandelijks jaarlijks, of zo goed als nooit ?
- Is het mogelijk als ik ALLEEN internet afneem (geen iptv of voip) om mijn huidige router te gebruiken (Fritz 7490) ?
- zo nee, kan de Experiabox in bridge mode, zodat deze middels DHCP een extern IP geeft.
- ik lees problemen met voip poorten, is dit ook als de experiabox in bridge mode staat ?
Xs4all levert ook, maar ik wil 100/100 KPN kost 45 euro per maand,Xs4all 53.50 dat is toch wel een het overwegen waard.
[
Voor 13% gewijzigd door
boswandeling op 05-08-2016 20:42
]