Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.606 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Barre73 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Dat is de enige en juiste oplossing. Misschien wel handiger om die van Telfort te bestellen. Exact dezelfde maar dan met Telfort firmware. Ik vermoed dat eventuele updates dan eerder worden ontvangen omdat je schoonouders ook een Telfort abonnement hebben.
Google maar even op Telfort WiFi versterker om de link naar de webwinkel van Telfort te vinden. Hier een directe link plaatsen lukt me vreemd genoeg nu niet.
https://m.webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/
Echter.... niet op voorraad.

Die van KPN wel binnen 3-5 werkdagen en nog een Euro goedkoper.
https://m.apparatuurvoort..._campaign=wifi-versterker

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Gelijk besteld. thx

• cgok
Barre73 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:17:
[...]

Dat is de enige en juiste oplossing. Misschien wel handiger om die van Telfort te bestellen. Exact dezelfde maar dan met Telfort firmware. Ik vermoed dat eventuele updates dan eerder worden ontvangen omdat je schoonouders ook een Telfort abonnement hebben.
Google maar even op Telfort WiFi versterker om de link naar de webwinkel van Telfort te vinden. Hier een directe link plaatsen lukt me vreemd genoeg nu niet.
Helaas niet op voorraad. Toch maar die van KPN besteld. Zoveel zal het toch niet schelen?

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
In een eerdere post werd ook al gewezen op de wifi versterker maar dit betrof het grote prijsverschil van een 30 euri tussen Telford en KPN. Ook toen bleek het mogelijk om de KPN firmware te laden in de versterker van Telfort, zal dit ook niet omgekeerd zo zijn.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:50

MCP cloud

Op het web sinds 1998

pekanoot schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:07:
In een eerdere post werd ook al gewezen op de wifi versterker maar dit betrof het grote prijsverschil van een 30 euri tussen Telford en KPN. Ook toen bleek het mogelijk om de KPN firmware te laden in de versterker van Telfort, zal dit ook niet omgekeerd zo zijn.
Heb er 1 gekregen van telfort ivbm met brakke wifi via Experia box V8
http://fiberdordrecht.nl/...t:Telfort_WiFi_Versterker

Telfort Shop:
https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

cgok schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:37:
[...]

Helaas niet op voorraad. Toch maar die van KPN besteld. Zoveel zal het toch niet schelen?
Technisch gezien verschilt het niks. Ook met KPN firmware werkt ie prima bij je ouders.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Vanochtend de monteur langsgehad. Aansluiten was een piece of cake. Het was een V9 geworden, die in de meterkast gehangen. In tegenstelling tot Ziggo gewoon prima wifi op de benedenverdieping. Extra Accesspoint was niet eens nodig :)

En wat zijn die TV kastjes snel in vergelijking tot dat horizon ding! Kom maar op met die retourdoos ;)
Barre73 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:50:
[...]

Ik heb de stille hoop dat de KPN helpdesk nou eens zou ophouden met die stomme richtlijn over de twee meter van de Experiabox. Dat zijn DSL richtlijnen, en zouden niet voor glasvezel moeten gelden. Die UTP kabel tussen je FTU/NT en de Experiabox kan ook rustig 30 meter lang zijn.
Maar te zien aan je huidige bekabeling is de meterkast ook wel de beste plek in dit geval omdat daar je UTP kabels beginnen.
Je kan de TV-ontvanger prima op die domme switch aansluiten zo te zien, zolang je daar maar ook niet een accespoint op aansluit (hier ook vaak aangegeven)

Dat je als nieuwe klant een V10 krijgt is ook helaas al niet waar (wat een helpdesk....) behalve voor VVDSL klanten. Meeste glasklanten krijgen nu een V8 (met nieuwe firmware).
Dat extra KPN accesspoint beneden kan prima. Sluit 'em in de slaapkamer beneden aan met die bestaande UTP kabel en je kan op dat accesspoint ook mooi je eventuele slaapkamer-TV decoder aansluiten. Het is namelijk ook een switch met IGMP snooping. En dat voorkomt alle genoemde problemen met het aansluiten van een TV en een wifipunt op een switch.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-11 11:30
Toch spijtig dat ik mijn vader niet overtuigd krijg om over te stappen naar KPN vanaf Vodafone Thuis.
We zijn al enkele jaren klant maar afgelopen jaar overgaan op een nieuwe propositie met een nieuw abonnement. Dit jaarabonnement loopt nu af waarbij de voordelen komen te vervallen en de prijs €77,50 per maand gaat worden.

Vodafone: €77,50 x 12 maanden = €930,-

Voor €775,50 per jaar zitten we bij KPN. De snelheid zou 100/100 via glas blijven, maar er zit Spotify Premium in het pakket inbegrepen (waar ik zelf nu €120,- per jaar voor betaal) en opnames gaan naar de cloud i.p.v. lokaal. Een besparing van €154,50 voor mijn ouders dus en €120,- voor mij zelf. Daarbij komen ook nog eens HBO zenders omdat mijn sim-only abonnement ook via KPN loopt.

Ouders soms ... :P |:(

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 12:26
Die besparing lijkt me genoeg om over te stappen? Of zit hij bij Vodafone mobiel en mist ie daardoor dan 3GB extra internet op z'n telefoon? :+

• robcoenen
HvanderT schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:21:
Die besparing lijkt me genoeg om over te stappen? Of zit hij bij Vodafone mobiel en mist ie daardoor dan 3GB extra internet op z'n telefoon? :+
Mijn vader zit ook (met zijn veel te dure sim-only abonnement) bij Vodafone ;-) Waarschijnlijk heeft 'ie geeneens combi-voordeel. 3GB zou die in 1 jaar niet op krijgen gok ik ;)
Of zien je ouders op tegen de overstap, bijvoorbeeld omdat ze het email adres van Vodafone gebruiken?

Gaat je vader toch ook met sim only over naar KPN? Hebben jullie beiden 5 euro korting en dubbele Mb, min en sms.

• robcoenen
Barre73 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:39:
Gaat je vader toch ook met sim only over naar KPN? Hebben jullie beiden 5 euro korting en dubbele Mb, min en sms.
Ik heb mijn ouders al meermaals de voordelen laten zien maar geen idee waarom ze niet overtuigd zijn. Ik heb beide ouders al over laten gaan naar Gmail wegens de hoeveelheid spam, dus mailadres is niet het probleem.
Mijn vader kan mij ook geen reden geven om niet over te stappen, denk iets in de trant van don't fix it if it ain't broken. Het is niet dat er tegenwoordig nog iets mis is aan Vodafone (wat bij de oude propositie wel zo was). Internet werkt lekker i.c.m. mijn Netgear R7000, telefonie werkt en tv werkt voor mijn ouders prima. Ik zelf vind de decoders tergend traag, maar goed. Ik gebruik die decoder dan ook maar 5 minuten per maand, verder alles via Netflix, NLziet en PLEX.

Ook dit heeft niet geholpen (van de ''geweldige'' Consumentenbond :P)
Had stiekem nog de hoop hem te kunnen overtuigen door eerst mijn oma (abonnement loopt ook af volgende maand) over te laten stappen naar KPN om zo vertrouwen te winnen. Helaas is bij mijn oma met 1 tv en de laagste internetsnelheid de kostenbesparing zeer minimaal.

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/h9gh5gf91/testoordelen_alles_in_1_providers.png

• cgok
Heb je er voor moeten betalen of kreeg je het gratis? En klopt dat Telfort alleen de EB V8 uitgeeft? Volgens de monteur alleen V8.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:50

MCP cloud

Op het web sinds 1998

cgok schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Heb je er voor moeten betalen of kreeg je het gratis? En klopt dat Telfort alleen de EB V8 uitgeeft? Volgens de monteur alleen V8.
Idd heb er 1 gratis gehad en dat ik ook 1jaar bij telfort zat wilde ook weg ivbm brakke wifi.

En ja V8 only kon ook geen V10 krijgen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• HoppyF
robcoenen schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Ik heb mijn ouders al meermaals de voordelen laten zien maar geen idee waarom ze niet overtuigd zijn. Ik heb beide ouders al over laten gaan naar Gmail wegens de hoeveelheid spam, dus mailadres is niet het probleem.
Mijn vader kan mij ook geen reden geven om niet over te stappen, denk iets in de trant van don't fix it if it ain't broken. Het is niet dat er tegenwoordig nog iets mis is aan Vodafone (wat bij de oude propositie wel zo was). Internet werkt lekker i.c.m. mijn Netgear R7000, telefonie werkt en tv werkt voor mijn ouders prima. Ik zelf vind de decoders tergend traag, maar goed. Ik gebruik die decoder dan ook maar 5 minuten per maand, verder alles via Netflix, NLziet en PLEX.

Had stiekem nog de hoop hem te kunnen overtuigen door eerst mijn oma (abonnement loopt ook af volgende maand) over te laten stappen naar KPN om zo vertrouwen te winnen. Helaas is bij mijn oma met 1 tv en de laagste internetsnelheid de kostenbesparing zeer minimaal.

[afbeelding]
Als je niet wilt overstappen moet je dit ook met goede argumenten kunnen duidelijk maken.
Vodafone is niet slecht maar ook niet goedkoop.
Bovendien bieden ze geen goede deal als je langer dan een jaar bij ze zit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe KPN updates uitrolt naar de TV ontvangers zou ook wel beter kunnen zeg.

Vannacht nog even The Walking Dead aan het kijken rond 1:30. Krijg ik een melding op het scherm dat de TV ontvanger binnen enekele minuten uitgeschakeld gaat worden voor het installeren van een update wat 15 minuten gaat duren. Geen enkele mogelijkheid om de melding weg te klikken of de update te annuleren.

Installeer die update dan wanneer ik het apparaat uitzet of geef de mogelijkheid de update te annuleren. Zou Microsoft moeten doen dit. Uw PC word over 2 minuten uitgeschakeld voor het installeren van updates, dit gaat 15 minuten duren, dit annuleren of uitstellen is niet mogelijk.

• davermanz
  • Laatst online: 02-07-2024
Even een vraag over WIFI spots/Fon. Moet je die gewoon beschouwen als ieder ander (openbaar) netwerk? Dus als je er gebruik van maakt buiten de deur, dan uit veiligheidsoverwegingen liever via een VPN?

En ineens zie ik het antwoord toch staan bij op het forum van KPN. ja dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door davermanz op 08-07-2016 14:13 . Reden: daarom ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

angerfist-yentl

vake bei te bange!

PilatuS schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:01:
Hoe KPN updates uitrolt naar de TV ontvangers zou ook wel beter kunnen zeg.

Vannacht nog even The Walking Dead aan het kijken rond 1:30. Krijg ik een melding op het scherm dat de TV ontvanger binnen enekele minuten uitgeschakeld gaat worden voor het installeren van een update wat 15 minuten gaat duren. Geen enkele mogelijkheid om de melding weg te klikken of de update te annuleren.

Installeer die update dan wanneer ik het apparaat uitzet of geef de mogelijkheid de update te annuleren. Zou Microsoft moeten doen dit. Uw PC word over 2 minuten uitgeschakeld voor het installeren van updates, dit gaat 15 minuten duren, dit annuleren of uitstellen is niet mogelijk.
Ik had precies het zelfde ben maar naar bed gegaan :X

Vake bei te bange

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[b][message=47525087,noline]robcoenen
  1. schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:15[/message]:[/b]
  2. [...]
  3. Ik heb mijn ouders al meermaals de voordelen laten zien maar geen idee waarom ze niet overtuigd zijn. Ik heb beide ouders al over laten gaan naar Gmail wegens de hoeveelheid spam, dus mailadres is niet het probleem.
  4. Mijn vader kan mij ook geen reden geven om niet over te stappen, denk iets in de trant van don't fix it if it ain't broken. Het is niet dat er tegenwoordig nog iets mis is aan Vodafone (wat bij de oude propositie wel zo was). Internet werkt lekker i.c.m. mijn Netgear R7000, telefonie werkt en tv werkt voor mijn ouders prima. Ik zelf vind de decoders tergend traag, maar goed. Ik gebruik die decoder dan ook maar 5 minuten per maand, verder alles via Netflix, NLziet en PLEX.
Van wanneer is die test nou weer :D (dan kan ik morgen uitzoeken wat 'aanbieder' moet betekenen en de rest van de test lezen)? Toch opvallend dat Caiway (via DVB-C in HD) en Vodafone met de hoogste kwaliteit streams het laagst scoren op tv gebied :+ . Heb met de oude VF propositie ook zo goed als nooit problemen/storingen gehad qua tv/ internet en dat is met de nieuwe niet anders (telefonie zou dan nog aan de lage kant scoren). 'Geen storing internet' scoort toch zeker 99% hier, net als tv ...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
angerfist-yentl schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:15:
[...]

Ik had precies het zelfde ben maar naar bed gegaan :X
Ik heb het idee dat er totaal niet over nagedacht is.
apis29 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:53:
[...]

Van wanneer is die test nou weer :D (dan kan ik morgen uitzoeken wat 'aanbieder' moet betekenen en de rest van de test lezen)? Toch opvallend dat Caiway (via DVB-C in HD) en Vodafone met de hoogste kwaliteit streams het laagst scoren op tv gebied :+ . Heb met de oude VF propositie ook zo goed als nooit problemen/storingen gehad qua tv/ internet en dat is met de nieuwe niet anders (telefonie zou dan nog aan de lage kant scoren). 'Geen storing internet' scoort toch zeker 99% hier, net als tv ...
Dat bewijst wederom dat TV kijkers het verschil niet zien tussen KPN HD of Vodafone HD. Ik denk dat dit cijfer eerder komt door de beleving van TV. En qua Vodafone snap ik dat dan wel. Langzame decoders, niet het meest goeie menu, etc...
KPN, XS4all etc hebben televisie gewoon wat beter voor elkaar vind ik. Alleen die TV streams mogen nog steeds beter (en op de goede kanaalnummers)

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
***update KPN storing***

de storing is still alive and kicking. Het lukt KPN maar niet de issue op te lossen. Genoeg monteurs over de vloer gehad, we zijn nu 5 weken 7 monteurs 2 modemswaps 1 ntu swap 1 GBIC en en POP-poortwissel verder.... Vezel is doorgemeten ( liep hiervoor telfort over met 0,0 problemen)

ivm de storing ( en eigenschuld uit te sluiten) draai ik een minimale setup experiabox direct op de NTU met daarop 2 mediaboxen en 1 wired PC (direct). En een minimale belasting van het WiFi niet.
Maakt helemaal niets uit.

KPN struikelt over eigen protocollen en noteert slecht de bevindingen. Ticket is door 2e lijnsstoringsdienst heropend.
Maar wat een ongelofelijk slecht georganiseerde janboel zeg.... Meest storende: de registratie van de fouten kloppen niet. Helft mist of is onjuist. En toezeggen dat je teruggebeld wordt. Ben geen enkele keer teruggebeld. In al die 5 weken niet. Staat er keer op keer dat ik niet bereikbaar ben....
Nogal wiedes als je keer op keer naar het verkeerde nummer belt ! (snappen ze ook niet)

wat een janboel daar zeg. Er zitten hier bij tweakers ook mensen die bij KPN werken en mij benaderd hebben (heel tof !) maar ook die zitten met de bek vol tanden met wat er allemaal gebeurd.

Ik heb een hoop meegemaakt bij verschillende providers maar dit spant echt de kroon...

ongelofelijk !

er lijkt iets met het static net van kpn te zijn of mijn verbinding daar naartoe want :
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/30xiz5k.png

tov de verbinding direct naar mijn experiabox ( thuisnetwerk dus uitgesloten denk ik zo :)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2q0lket.png

latency en jitter na mijn experiabox (in dit scenario dus hop 2) is wel heel er hoog.....
heb het nu zo kunnen inrichten dat het thuisnetwerk er geen last van heeft ( die ging in de vorige storingen mee) maar bloedirritant is het allemaal wel

[ Voor 25% gewijzigd door TripleNL op 09-07-2016 17:28 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb een beetje een vaag probleem: mijn fiber komt binnen in de meterkast, en daar staat ook m'n Experiabox (v10). Van daar loopt er 1 netwerkkabel naar m'n woonkamer voor settopbox 1 (Motorola-geval) en 1 naar de slaapkamer. In de slaapkamer staat de 2e settopbox en ook een Apple Airport Extreme. Het probleem is dat zodra ik de settopbox in de slaapkamer aanzet om tv te kijken, het Wifi-signaal van de Airport zo goed als uitvalt. Hij accepteert dan het Wifi-wachtwoord niet meer ('ongeldig') en het lukt niet om verbinding te maken, nog op 2.4GHz, noch op 5GHz.

In eerste instantie had ik de netwerkkabel vanuit de meterkast direct in de Airport en de settopbox daar weer aan hangen, nu heb ik de kabel in een switch zitten en van daar apart naar de settopbox en de airport. Andere stopcontacten heb ik ook al geprobeerd maar het probleem blijft. Zet de settopbox uit en hop, wifi terug. Iemand een idee hoe dat kan? In mijn vorige huis had ik min of meer dezelfde opzet en daar had ik dit probleem niet, met dien verstande dat daar de settopbox en de airport beide direct met de Experiabox verbonden waren. Omdat echter de Wifi uitvalt en niet de rest (Airport blijft gewoon bereikbaar via m'n backup-netwerk) ga ik er van uit dat de enkele kabelverbinding geen probleem is. Nu had ik daar nog wel de oude v8 Experiabox, die aparte tv-netwerkaansluitingen had.

Kan iemand bevestigen dat een accesspoint + settopbox via 1 kabel aansloten op de Experiabox normaal gesproken gewoon hoort te werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 10-07-2016 22:23 ]

Daniel schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:23:
Ik heb een beetje een vaag probleem: mijn fiber komt binnen in de meterkast, en daar staat ook m'n Experiabox (v10). Van daar loopt er 1 netwerkkabel naar m'n woonkamer voor settopbox 1 (Motorola-geval) en 1 naar de slaapkamer. In de slaapkamer staat de 2e settopbox en ook een Apple Airport Extreme. Het probleem is dat zodra ik de settopbox in de slaapkamer aanzet om tv te kijken, het Wifi-signaal van de Airport zo goed als uitvalt. Hij accepteert dan het Wifi-wachtwoord niet meer ('ongeldig') en het lukt niet om verbinding te maken, nog op 2.4GHz, noch op 5GHz.

In eerste instantie had ik de netwerkkabel vanuit de meterkast direct in de Airport en de settopbox daar weer aan hangen, nu heb ik de kabel in een switch zitten en van daar apart naar de settopbox en de airport. Andere stopcontacten heb ik ook al geprobeerd maar het probleem blijft. Zet de settopbox uit en hop, wifi terug. Iemand een idee hoe dat kan? In mijn vorige huis had ik min of meer dezelfde opzet en daar had ik dit probleem niet, met dien verstande dat daar de settopbox en de airport beide direct met de Experiabox verbonden waren. Omdat echter de Wifi uitvalt en niet de rest (Airport blijft gewoon bereikbaar via m'n backup-netwerk) ga ik er van uit dat de enkele kabelverbinding geen probleem is. Nu had ik daar nog wel de oude v8 Experiabox, die aparte tv-netwerkaansluitingen had.

Kan iemand bevestigen dat een accesspoint + settopbox via 1 kabel aansloten op de Experiabox normaal gesproken gewoon hoort te werken?
Bevestigen? Integendeel helaas....
Wat jij doet is het multicast signaal, dat bedoeld is voor alleen je TV-decoder, ook via de Wifi van je Airport verspreiden. Daar kan je Accesspoint niet tegen en je Wifinetwerk klapt in elkaar.
Dit is al vele malen besproken hier.

Oplossing is gelukkig wel simpel: Koop een goede switch met IGMP snooping. Dat zorgt ervoor dat de multicast signalen alleen naar het apparaat gaan dat ze nodig heeft namelijk de settopbox.
Doe trouwens maar geen TP-Link want die blijken toch niet helemaal foolproof op dat gebied te zijn.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00
nuveo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:58:
In de hoop dat het iemand een paar uur debuggen bespaart...

Een TP-Link TL-SG108E V2 managed switch lijkt met de out-of-the-box firmware (1.0) problemen te geven i.c.m. de routed IPTV van KPN: de TV hier gaf exact 5 minuten lang beeld waarna er een foutmelding op 't scherm kwam en het beeld stilviel totdat je heen en weer zapte.

Na een firmware upgrade ("Improved the performance of the IGMP Snooping function") werkt alles ineens als een zonnetje :)
Deze switch krijg ik vanavond ook binnen dus ik hoop Nuveo's resultaten te kunnen bevestigen!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TigerMooD schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Deze switch krijg ik vanavond ook binnen dus ik hoop Nuveo's resultaten te kunnen bevestigen!
Echt ? Ik heb er net 2 weg gegooid en vervangen voor netgear omdat ze problem bleven geven, alleen niet elke 5 min maar elke +- 36 uur. Als ik dan de tv aanzetten moest ik eerst 10 keer zappen voor dat tv ging werken.

Nu had ik er wel 2 achter elkaar staan dus 1 in de meter kast en 1 onder tv voor alle apparatuur daar. Het zou dus ook die combi kunnen zijn. Maar met de de netgears werkt het allemaal wel goed.

Wat wel raar is de netgears gs108e en t-p sg108e kijken namelijk exact de zelfs apparaten kwa behuizing en managed software en functies.

Lesdictische is mijn hash#

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Daniel schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:23:
... Vele malen besproken probleem...
Zoals inderdaad al vele malen besproken en hierboven (weer) uitgelegd. Overigens kun je ook gewoon IGMP snooping op de Extreme aanzetten, mits je het 2013 model met AC hebt. Is je probleem ook weg...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

xbeam schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:05:
[...]

Echt ? Ik heb er net 2 weg gegooid en vervangen voor netgear omdat ze problem bleven geven, alleen niet elke 5 min maar elke +- 36 uur. Als ik dan de tv aanzetten moest ik eerst 10 keer zappen voor dat tv ging werken.

Nu had ik er wel 2 achter elkaar staan dus 1 in de meter kast en 1 onder tv voor alle apparatuur daar. Het zou dus ook die combi kunnen zijn. Maar met de de netgears werkt het allemaal wel goed.

Wat wel raar is de netgears gs108e en t-p sg108e kijken namelijk exact de zelfs apparaten kwa behuizing en managed software en functies.
Was dat de v2 en had je firmware 160526?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• xbeam
  • Niet online
|sWORDs| schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Was dat de v2 en had je firmware 160526?
Wel de V2 en voor zover ik weet/dacht de laatste software welk nummer dat is weet ik niet. Ik heb ze ander halve maand geleden weg gegooid.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 14:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

xbeam schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:18:
[...]

Wel de V2 en voor zover ik weet/dacht de laatste software welk nummer dat is weet ik niet. Ik heb ze ander halve maand geleden weg gegooid.
Hmm, dat is net wel of net niet die laatste software update:

Published Date
26/05/16

Bug Fixed:
1.Improved the performance of the IGMP Snooping function.
2.Enhanced the security of the switch.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• xbeam
  • Niet online
Dan gaan we er vanuit dat het niet de laatste was en laten we het beoordelingen aan andere over. Ik kan het niet met zekerheid zeggen. Als het nu wel goed werkt is het zonde van die 2 switchs ;-).

Het feit is wel dat het dus jaren heeft geduurd voordat T-P erkende dat er iets niet goed ging met igmp Snooping deze berichten staan namelijk al jaren op internet en ook ik dacht hmm zal wel koop ze maar ( omdat ze hier lokaal veel beter verkrijgbaar zijn en bijna negerend gs netgear ) en een beetje vanuit ging dat de zelfde apparaten waren met een ander stickertje er op. (Zelfs type naam , zelfde manier en bijna de zelfs config software en de zelfde behuizing) en dat iedereen ze verkoopt het niet zo groot probleem moet zijn.

ik ging er vanuit dat (omdat het alleen tijdens het aan zetten van tv was ) probleem in mijn router (igmp proxy die tijd nodig had) zat omdat als de tv het deed deze gewoon bleef werken. Dus ik heb bijna een jaar aangemodderd. En als laatste op de T-P's vervangen en toen was het probleem op gelost.

[ Voor 69% gewijzigd door xbeam op 11-07-2016 10:51 ]

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-11 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
xsess schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Zoals inderdaad al vele malen besproken en hierboven (weer) uitgelegd. Overigens kun je ook gewoon IGMP snooping op de Extreme aanzetten, mits je het 2013 model met AC hebt. Is je probleem ook weg...
Tsja, als je niet weet dat die term de sleutel is moet je 13.500 posts gaan doornemen op zoek naar de oplossing.

Dank voor de hulp, ik heb inderdaad een recente AP dus zal het daarop aanzetten :)

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb 2 TP Link - TL-SG108E V1 Switches in mijn netwerk zitten (gebruik op beide ook link aggregation)
De switch bij mijn TV meubel zit ook een linksys EA6300 aangesloten en een Arcadyan HMB2260 van KPN om tv te kijken en ik ervaar totaal geen problemen met IGMP Snooping of WIFI.

Gebruik firmware version: 1.1.2 Build 2014017 REL.50749 op de TL-SG108E V1

heb verder als backbone een TP-Link TL-SG3210 en V9 KPN modem

Vake bei te bange

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Daniel schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Tsja, als je niet weet dat die term de sleutel is moet je 13.500 posts gaan doornemen op zoek naar de oplossing.

Dank voor de hulp, ik heb inderdaad een recente AP dus zal het daarop aanzetten :)
That maybe the case, maar als je de zoektermen in Google intikt (WiFi storing KPN IPTV), dan kom je ook nog eens vanzelf uit op het KPN forum zelf 8)7

In ieder geval suc6 ;)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

• pekanoot
Had het zelfde probleem met die TL-SG108E dit was echt een drama.
Ben maar overgestapt op de WiFi versterker van KPN, heb ik gelijk een AC point.

• TigerMooD
TigerMooD schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:36:
[...]

Nou, de TL-SG108E is netjes bezorgd. Na de nieuwe firmware geflashed te hebben en de switch te hebben geconfigureerd hangt ie nu al meer dan 2 uur mijn routed IPTV te serveren op 1 kanaal. Nog geen enkele fout gemerkt, geen enkele stotter in het beeld, geen hapering in het geluid en geen vastlopende stream.

Voor zover ik nu kan zien heeft de nieuwe firmware de issues met IGMP snooping dus hoogst waarschijnlijk opgelost!

• xbeam
  • Niet online
TigerMooD schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:42:
[...]

Nou, de TL-SG108E is netjes bezorgd. Na de nieuwe firmware geflashed te hebben en de switch te hebben geconfigureerd hangt ie nu al meer dan 2 uur mijn routed IPTV te serveren op 1 kanaal. Nog geen enkele fout gemerkt, geen enkele stotter in het beeld, geen hapering in het geluid en geen vastlopende stream.

Voor zover ik nu kan zien heeft de nieuwe firmware de issues met IGMP snooping dus hoogst waarschijnlijk opgelost!
Dat is een beetje kort door de bocht. Het beeld stotterde namelijk ook niet ;-) en het kon uren en dagen goed werken. En in eens wil je tv kijken en kreeg je de melding zender niet beschikbaar.

Veder deed igmp wel zijn werk om het netwerk multicast vrij te houden alleen deden de zenders het gewoon niet. En duurde het soms minuten (zappen ) voordat de zenders weer beschikbaar werden.

Ik hoop dat op gelost is met de nieuw software.
Maar 2 uur kijken zonder dat het beeld niet stottert is geen bevestiging dat het werkt ;-)

• TigerMooD
Voor mij iig wel, want met de oude firmware stotterde het beeld na ongeveer 5 minuten en stopte een tien seconden later totaal. Alleen heen en weer zappen verhielp dat issue.

• robcoenen
Misschien een beetje een domme vraag, maar in welke mate is de uploadsnelheid belangrijk voor een goede gebruikerservaring?

Mijn oma heeft thuis 4 IP-camera's hangen die allemaal opnemen in 720p (1280x720) / 25FPS / 4096 Kbps. De uploadsnelheid van het KPN alles-in-een standaard abonnement is 6Mb/s (en 60Mb/s download). Verwachten jullie problemen met het bekijken van beelden vanaf een externe locatie, bijv. bij ons thuis? De beelden worden natuurlijk niet constant bekeken, maar incidenteel, maar het is wel zo fijn als dit niet ''stroperig'' verloopt. De recorder neemt alle beelden 24/7 op. Het moet niet zo zijn dat de volledige uploadsnelheid aan de camera's toegewezen wordt. Of is het toch slimmer te kiezen voor 100 / 10 of 100 /100?

Het zou goed kunnen dat ik hier wat dingen door de war haal dus ik hoor graag jullie advies. :)

[ Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 12-07-2016 20:51 ]

robcoenen schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:37:
Misschien een beetje een domme vraag, maar in welke mate is de uploadsnelheid belangrijk voor een goede gebruikerservaring?

Mijn oma heeft thuis 4 IP-camera's hangen die allemaal opnemen in 720p (1280x720) / 25FPS / 4096 Kbps. De uploadsnelheid van het KPN alles-in-een standaard abonnement is 6Mb/s (en 50Mb/s download). Verwachten jullie problemen met het bekijken van beelden vanaf een externe locatie, bijv. bij ons thuis? De beelden worden natuurlijk niet constant bekeken, maar incidenteel, maar het is wel zo fijn als dit niet ''stroperig'' verloopt. De recorder neemt alle beelden 24/7 op. Het moet niet zo zijn dat de volledige uploadsnelheid aan de camera's toegewezen wordt. Of is het toch slimmer te kiezen voor 100 / 10 of 100 /100?

Het zou goed kunnen dat ik hier wat dingen door de war haal dus ik hoor graag jullie advies. :)
Het is geen 50 download maar 60. Maar dat is hier niet relevant. Wat wel belangrijk is, is dat de upload snelheid van dit specifieke abonnement op glasvezel in werkelijkheid rond de 35 Mbit ligt en dus niet 6 Mbit.
Mijn advies zou dus zijn om gewoon het 60/6 abonnement te nemen.
Mocht dit nou toch haperingen geven dan kan je altijd nog 100/100 nemen. Is binnen 5 minuten geregeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:58:
[...]

je reactie is 100% op emotie gebasseerd. Ik heb op diverse helpdesks gewerkt en OVERAL gebeuren dit soort situaties dat was 5 jaar geleden zo en dat is nu zo, dat geldt voor KPN, ziggo en elke andere provider die je maar kan verzinnen. geen enkel bedrijf wil dit, echter is het niet te vermijden. de redenen kunnen heel erg uiteen lopen. maar neem van mij aan dat dit soort zaken bij alle providers gebeuren.

hoe dan ook blijft het natuurlijk heel erg vervelend
Het heeft uiteindelijk 15 dagen na de aansluiting geduurd om 1 tvaansluiting werkend te krijgen.
De 2e tv en telefoon 17 dagen.
Maar het klopt nog steeds niet omdat ik nu 2 abonneenummers en pincode,s heb voor de tv,s en de doorgegeven zenders kloppen niet :?

Ze begrijpen er zelf ook niets meer van, en 1 aansluiting heeft maar HD-glas.
Maar goed ze werken er nog steeds aan :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 01:17:
[...]

Het heeft uiteindelijk 15 dagen na de aansluiting geduurd om 1 tvaansluiting werkend te krijgen.
De 2e tv en telefoon 17 dagen.
Maar het klopt nog steeds niet omdat ik nu 2 abonneenummers en pincode,s heb voor de tv,s en de doorgegeven zenders kloppen niet :?

Ze begrijpen er zelf ook niets meer van, en 1 aansluiting heeft maar HD-glas.
Maar goed ze werken er nog steeds aan :O
zeer frustrerend voor jou en je vader. ik hoop dat het snel opgelost is! maar weet niet precies wat het punt is wat je wil maken met deze reactie? het lijkt erop alsof je mij wil overtuigen dat het prutsers zijn en jouw reactie niet 100%op emotie is gebasseerd

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
TripleNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:11:
***update KPN storing***
..berg met update...
In de afgelopen weken heb ik zelf een soortgelijke storing gehad TripleNL. Ik ben door 3 modems, 1 NTU, 3 KPN monteurs, en veel belletjes naar de helpdesk gegaan. Hele netwerk nagemeten, alles gedaan wat op papier zou moeten werken. Uiteindelijk heeft de KPN monteur dit doorgespeeld naar een andere afdeling. Wat uiteindelijk tot het inschakelen van de glasvezel toko heeft geleid.

Lang verhaal kort: Glasvezel luitjes hebben alles rondom mijn verbinding in hun centrale eruit en er weer in gestopt en het lijkt (afklop :X ) nu stabiel te draaien. Zonder random disconnects e.d. _/-\o_

Opvallend is wel: KPN kon meten dat er inderdaad random disconnects waren, ditzelfde zagen de glasvezel mensen. Eerst keek de Helpdesk/monteur puur naar DNS/modem/DHCP/kabels & randapparatuur. etc, maar het was vrij snel duidelijk dat het niet zo kon zijn dat zo'n storing aan blijft na het vervangen en doormeten van alles.

Mocht het dus helpen wist de glasvezel kerel te vertellen dat het best kon zijn dat hun apparatuur aan hun kant simpelweg geen goede verbinding maakt of de stoorzender is. De infra daar is ook mensen werk uiteindelijk.

Al met al in ieder geval wel een positieve ervaring met de helpdesk en de monteurs gehad van KPN. Alleen al het feit dat ze 24/7 bereikbaar zijn is fijn. Neemt niet weg dat er aanzienlijk wat tijd is verstreken tussen de aansluiting en stabiel internet (± 3 weken).

• pekanoot
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, waar niet gewerkt wordt worden ook geen fouten gemaakt.
Het blijft uiteindelijk mensenwerk.

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11 20:51
Op dit moment hier een storing. Sinds gisteren ochtend. Kpn monteur kon vandaag pas komen, kon de storing niet verhelpen. Glasvezel monteur kan morgen pas.

Onder tussen wel door de mobiele bundels (ook kpn) heen.

Helpdesk kon niks voor me betekenen, omdat de storing nog liep.

Mijn verwachting was dat ze me wel konden helpen aan een hogere bundel deze maand, maar helaas.

Iemand ervaring met een eventuele compensatie?

Verwijderd

kipfel schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:26:
Op dit moment hier een storing. Sinds gisteren ochtend. Kpn monteur kon vandaag pas komen, kon de storing niet verhelpen. Glasvezel monteur kan morgen pas.

Onder tussen wel door de mobiele bundels (ook kpn) heen.

Helpdesk kon niks voor me betekenen, omdat de storing nog liep.

Mijn verwachting was dat ze me wel konden helpen aan een hogere bundel deze maand, maar helaas.

Iemand ervaring met een eventuele compensatie?
doorgaans wordt er pas naar compensatie gekeken zodra de storing is verholpen, zodat je een duidelijk beeld hebt van de schade/kosten. durf niet te zeggen hoeveel compensatie je krijgt danwel mag verwachten.

zelf zou ik vandaag aangesloten zijn maar heb nog niks net gebeld en hij stuurt een bericht naar de planning om een monteur in te schakelen. dus morgen even afwachten maar hoop verwacht snel een monteur hopelik wordt het snel verholpen heb volgens mij een week overlap dus ben nog niet ongerust :) al had ik natuurlijk wel al een werkende KPN verbinding gehad. nou ja wordt vervolgd

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 10-11 00:09
Even een kleine mededeling vanaf mijn kant.
Betreft de opstelling met een Ubiquiti router overigens.
Sinds vanmorgen werkte de STB's hier niet meer na een cold-reboot.
De 4K STB had weliswaar een update gehad, maar de 2260 had dat niet.
Na enig zoekwerk bleek dat de router, en dus het subnet, veranderd bleek te zijn voor de STB's. (10.142.64.X naar 10.207.96.X )
Dit resulteerde telkens in een Foutcode 561. Na het juiste adres te hebben ingevuld (next-hop) werkt het weer.

Dus mochten van jullie dit probleem ook hebben, bekijk goed het router adres als hij in bridge staat.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
DutchCrownNL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:00:
Na enig zoekwerk bleek dat de router, en dus het subnet, veranderd bleek te zijn voor de STB's. (10.142.64.X naar 10.207.96.X )
Dit resulteerde telkens in een Foutcode 561. Na het juiste adres te hebben ingevuld (next-hop) werkt het weer.

Dus mochten van jullie dit probleem ook hebben, bekijk goed het router adres als hij in bridge staat.
ja heb zoiets ook meegemaakt.
Ik heb nu een script geplaatst die getriggerd wordt op het moment dat er een nieuw IP adres op de interface komt...tot op heden is mijn IP adres echter nog niet veranderd ;)

• DutchCrownNL
  • Laatst online: 10-11 00:09
tmaniac schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:26:
[...]

ja heb zoiets ook meegemaakt.
Ik heb nu een script geplaatst die getriggerd wordt op het moment dat er een nieuw IP adres op de interface komt...tot op heden is mijn IP adres echter nog niet veranderd ;)
Dat ga ik eens even bekijken, want het heeft me gister iets te veel tijd gekost om er achter te komen :X

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• TripleNL
sheane schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Mocht het dus helpen wist de glasvezel kerel te vertellen dat het best kon zijn dat hun apparatuur aan hun kant simpelweg geen goede verbinding maakt of de stoorzender is. De infra daar is ook mensen werk uiteindelijk.

Al met al in ieder geval wel een positieve ervaring met de helpdesk en de monteurs gehad van KPN. Alleen al het feit dat ze 24/7 bereikbaar zijn is fijn. Neemt niet weg dat er aanzienlijk wat tijd is verstreken tussen de aansluiting en stabiel internet (± 3 weken).
Ja dit is zo herkenbaar.
afdeling TSD 2e lijns of zo, laat dit ook nu uitzoeken. Mijn ervaring met monteurs is super ( die gaan echt voor "alles") maar met de klantenservice en telefonische TD zijn mijn ervaringen niet zo goed.
Toegegeven ze zijn 24/7 bereikbaar, maar iedere keer noteren ze incompleet de issues of bellen ze met een verkeerde telefoonnummer.
Of ze sluiten de case omdat de modem uit te lezen is (terwijl er juist een ander probleem is)

er is op dit moment een enorme latency en jitter op de v-lan gepaard met inernet verkeer geconstateerd. Dit is doorgezet naar de "glasvezel-toko". En het is afwachten geblazen. Er zijn voor mijn "route" geen andere meldingen. Dus men vervangt niet zomaar iets.

Heb gelukkig nu bij TSD een "terrier" gevonden die doorpakt.... maar voordat ik daar was ... we zijn nu 6 weken verder....

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:25
Wellicht dat jullie mij een advies kunnen geven met de volgende vragen:
Twee maanden geleden ben ik verhuist (appartement) en heb ik KPN Glas genomen (na 20+ jaar ziggo).
Ik heb een experiabox v8 gekregen ( klantenservice had de v10 beloofd....) en deze staat in de meterkast.
Nu loop ik tegen twee problemen aan:
- Mijn TV start soms niet direct op. Hij kan geen netwerk vinden en zegt dat ik de modem en de tvbox moet herstarten, dan werkt het wel weer maar dan ben ik wel weer 15 minuten verder. Kan ik hier iets aan doen?

- Mijn wifi is ontzettend traag, bij websites openen en games op de iPad. Ik zit op grofweg 10 meter afstand en er zitten twee deuren tussen (meterkast en woonkamer). Klantenservice een half uur aan de lijn gehad en wat instellingen gewijzigd in de experiabox maar geen resultaat. Toen verwees ze me door naar het " expert team" . Toen ik hun belde kwam ik er achter dat het een externe partij is en dus een vergoeding moet betalen als ze langs komen, wat ik dus niet ga doen.

Voor de V10 heb ik de klantenservice al 4 keer aan de lijn gehad maar ik kom er niet doorheen.
Helaas zit ik er een jaar aan vast anders was ik weer terug gegaan naar Ziggo denk ik. Tot nu toe alleen maar slechte ervaringen en loze beloftes gekregen.

Toen ik Ziggo had stond het modem beneden en had ik nog een goede wifi verbinding boven. Lijkt mij dat het nu dus ook moet werken...?

Heb jullie nog tips tegen een trage internet verbinding?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:01
WiFi in je meterkast is onhandig, of dat nu een v8 of v10 is. Koop een accesspoint, en zet 'm in je woonkamer.

• HoppyF
Thralas schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:44:
WiFi in je meterkast is onhandig, of dat nu een v8 of v10 is. Koop een accesspoint, en zet 'm in je woonkamer.
Meterkast is niet ideaal maar kan wel goed werken afhankelijk van de locatie.
Een v10 werkt echt beter ivm dual band en nog 801.11ac snelheid.
Het accesspoint heeft dit ook en werkt prima maar deze moet je wel zelf aanschaffen.
Ik heb er zelf ook een maar dan om het bereik zodanig te vergroten dat ik ook in de tuin goed bereik heb.
De v10 staat helemaal aan de voorkant van het huis en de tuin is lang en ligt achter het huis.

@Darklor, neem contact op met Webcare van KPN over de v10.
Bij de klantenservice kom je niet verder en in de KPN winkel ruilen ze niet meer om, voorheen wel nu niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 16-07-2016 22:32 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

HoppyF schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 22:30:
@Darklor, neem contact op met Webcare van KPN over de v10.
Bij de klantenservice kom je niet verder en in de KPN winkel ruilen ze niet meer om, voorheen wel nu niet meer.
Ik blijf het vreemd vinden... zeer recentelijk (laatste rond 8 juni) 2 maal via de klantenservice een v8 omgeruild voor een v10 en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Ik werd zelfs geholpen door hun om de reden van de omruiling nog aannemelijker te laten lijken. Ligt het misschien aan mijn stem? ;)

• RobinF
  • Laatst online: 04-10 19:21
CreativeS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:34:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden... zeer recentelijk (laatste rond 8 juni) 2 maal via de klantenservice een v8 omgeruild voor een v10 en daar werd totaal niet moeilijk over gedaan. Ik werd zelfs geholpen door hun om de reden van de omruiling nog aannemelijker te laten lijken. Ligt het misschien aan mijn stem? ;)
't Is net wie je treft

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Dat bedoel ik dus... daarom vind ik het zo kort door de bocht om te zeggen dat 'omruiling niet meer gedaan wordt' zo onnodig. Ze zijn wel strenger, maar het is niet geheel onmogelijk.

Edit: En ja, een modem (v8, v9 of whatever) hoeft niet per se defect te zijn als je deze graag wil omruilen voor een v10. Om nog meer eventuele reacties uit te sluiten: dit hoeft ook niet per se via webcare.

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 17-07-2016 15:44 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Precies. Ik heb voor mijn ouders gisteren een vervanging geregeld wegens vage problemen met het oude modem (een H220N). Dit modem had ook enorme last van coil whine en kreeg een brandplek op de behuizing (verkleuring). Ik heb toen geinformeerd wat er opgestuurd ging worden en het werd een V10. Bij defecten sturen ze dus blijkbaar wel gewoon een V10 op als ze die hebben liggen.

UNOX: The worst operating system

• RobinF
  • Laatst online: 04-10 19:21
Korvaag schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:09:
Precies. Ik heb voor mijn ouders gisteren een vervanging geregeld wegens vage problemen met het oude modem (een H220N). Dit modem had ook enorme last van coil whine en kreeg een brandplek op de behuizing (verkleuring). Ik heb toen geinformeerd wat er opgestuurd ging worden en het werd een V10. Bij defecten sturen ze dus blijkbaar wel gewoon een V10 op als ze die hebben liggen.
T is gewoon willekeurig bij defecten, tenzij het een situatie is waarbij het ene of het andere modem niet kan geleverd worden v.z.i.w.

De h220n wordt sowieso omgewisseld vanwege het piepen en de verkleuringen aan de achterzijde van de chip

• HoppyF
CreativeS schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Dat bedoel ik dus... daarom vind ik het zo kort door de bocht om te zeggen dat 'omruiling niet meer gedaan wordt' zo onnodig. Ze zijn wel strenger, maar het is niet geheel onmogelijk.
Omruil in de KPN winkels wordt niet meer gedaan, omruiling in opdracht van KPN Webcare wel.

• Darklor
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:25
Met alleen een trage internetverbinding als probleem kom ik niet verder om een V10 te krijgen.
Op het forum van KPN staan nog meer gevallen zoals mij die er echt niet door komen. Als ik het hier hoor werkt een WiFi extender prima voor mijn situatie maar ook een V10 wat me eigenlijk geen geld zo moeten kosten. Zelfs als de klantenservice het probleem niet kan oplossen sturen ze je door naar een externe partij van hun en komen ze tegen een vergoeding, lijkt mij ook niet echt klantvriendelijk.
Ach ja... Ik zit er nu een jaar aan vast dus ik blijf nog even proberen om de V10 los te krijgen , eventueel via webcare. Ooit moet er een tussen zitten die het mij wel voor omruiling gaat...

Het gekke is dat de verbinding prima is als beide deuren openstaan, van de meterkast en woonkamer. Of het is gewoon geluk en voor een keer geweest😀

Verwijderd

Zelfs de KPN webcare ruilt je modem niet meer zomaar om voor een V10. Je huidige modem moet dan echt defect zijn. Zelf heb ik de monteur gevraagd om een V10 toen hij de boel kwam aansluiten. Hij had er nog wel eentje liggen en heeft dit kosteloos omgeruild.

Voor jouw situatie is een V10 niet dé oplossing. Ik adviseer je om de KPN WiFi versterker aan te schaffen. Deze AP is ook dual band en deze kun je gewoon in je woonkamer plaatsen. Veel effectiever dan een net wat nieuwer modem in je meterkast ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is het loopback probleem er nog in de V9? Zo ja, dan daarmee zeuren voor een V10.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:17
Even een tip voor iedereen die betaald voor een snelheids-upgrade naar een sneller internet abonnement.

Via mijn KPN is er een kortingsactie geldig op verschillende snelheden. Deze korting blijft geldig zolang je de upgrade hebt.

De prijzen met korting zijn als volgt (per maand):
€2,50 extra voor 100/10 (was voorheen €5)
€5 extra voor 100/100 (was voorheen €7,50)
€12,50 extra voor 500/500 (was voorheen €17,50)

De korting is dus sowieso €2,50 per maand en met hogere snelheden zelfs €5 per maand. Als je op dit moment diezelfde snelheid voor de volledige meerprijs hebt moet je hem een stapje terugzetten. Een aantal uur later kan je de oorspronkelijke snelheid met korting kiezen! (bron)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 17:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Zo, ik heb vrijwel alle offtopic zaken verplaatst. Ik stel voor dat we het in dit topic gewoon hebben over KPN Glasvezel, je weet wel, dat waar het topic voor gemaakt is.

Wil je in een fatsoenlijke discussie de verschillen tussen VDSL, ADSL, XDSL en Glasvezel bespreken, dan maken we een apart topic aan. Dat houdt wel in dat we met respect met elkaar moeten kunnen communiceren.. Dus zonder de :') smilies..

• Korvaag
jamiev90 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:53:
Even een tip voor iedereen die betaald voor een snelheids-upgrade naar een sneller internet abonnement.

Via mijn KPN is er een kortingsactie geldig op verschillende snelheden. Deze korting blijft geldig zolang je de upgrade hebt.

Nice, bedankt voor de tip. Net 500/500 aangevraagd voor 5 euro per maand extra (ik betaal nu 7,50 per maand extra voor 100/100).
De korting is dus sowieso €2,50 per maand en met hogere snelheden zelfs €5 per maand. Als je op dit moment diezelfde snelheid voor de volledige meerprijs hebt moet je hem een stapje terugzetten. Een aantal uur later kan je de oorspronkelijke snelheid met korting kiezen! (bron)
Je kan ook gewoon ff bellen, dan wordt het ook direct goed geregeld :)

[ Voor 19% gewijzigd door Korvaag op 18-07-2016 09:39 ]

• xbeam
  • Niet online
DutchCrownNL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:00:

Hmm heb jij nog bridge iptv dat je STB een 10 range krijgt. Dat was namelijk vroeger toen de vlan4s nog door getrokken moest worden. De routed optie waar je stb gewoon lokaal 192 adres krijgt is veel makkelijker. En hoef je niet meer met vlans te werken.

Mijn 4k stb heeft gewoon een 192 adress net zo als de ouwde. En de Nex-hop setting op de edgerouter heb ik nog nooit hoeven aan passen ook niet na een reboot van de router en igmp proxy. Een herstart van je stb heeft ook niets met met je next-hop te maken je stb praat alleen met de router en heeft geen weet er vernadet aan de KPN kant. Dat vertaald de igmp proxie en de nat allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 18-07-2016 10:23 ]

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:24

Rozz

I'm an Apogian!!

jamiev90 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 07:53:

Volgens mij heeft KPN dit truucje nu door, je kan nu pas weer na 30 dagen je abbo weer upgraden met de nieuwe korting...net van 500 naar 100 veranderd met korting van €2,50, volgende maand pas weer naar de 500

• pekanoot
Telefonisch gaat ook niet blijkt dat zij binnen het callcenter van geen actie weten.
Rozz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:51:
[...]

Volgens mij heeft KPN dit truucje nu door, je kan nu pas weer na 30 dagen je abbo weer upgraden met de nieuwe korting...net van 500 naar 100 veranderd met korting van €2,50, volgende maand pas weer naar de 500
Dat was vorige week ook al zo dus volgens mij is daar geen wijziging in aangebracht. Ik denk dat dit alleen geldt bij 500 ->100->500. Ik zag vorige week ook al mensen reageren die een maandje op 100 Mbit moesten doorbrengen. Maar ja, levert op jaarbasis wel 60 euro winst op dus dat is de moeite waard denk ik dan.
Anderen konden het wel binnen een paar uur maar dan vanuit de upgrade naar 100 mbit (en dan tijdelijk terug naar 60 en dan weer terug naar 100).

Overigens zou het wel direct moeten kunnen met de pluspakket optie. Dus pluspakket uitzetten, wachten op de bevestiging per mail en een paar uur later weer aanzetten. En dan 7,50 per maand betalen in plaats van 10 euro,

• Korvaag
pekanoot schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:59:
Telefonisch gaat ook niet blijkt dat zij binnen het callcenter van geen actie weten.
Via de bestellijn ging het anders prima. Zal wel afhangen van wie je belt/spreekt denk ik.

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:16
Hoi Allen,

Heeft iemand hier ervaring met het KPN Abuse team?

Gisteren ben ik namelijk door hun voor een korte tijd afgesloten geweest voor de volgende melding.
Geachte heer/mevrouw,

Een veilig internet is in ieders belang. Wij maken ons als KPN sterk om uw (vertrouwelijke) informatie te beschermen.

Wij hebben een beveiligingsprobleem waargenomen op uw internetaansluiting. Meestal merkt u hier zelf niets van, omdat het om processen gaat die op de achtergrond draaien.

Wat is er aan de hand en hoe kunt u dit oplossen?

Vanaf uw internetaansluiting kunnen kwaadaardige verzoeken naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Een vloedgolf van deze verzoeken kan de internetaansluiting van een slachtoffer vrijwel geheel buiten werking stellen. Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat u gebruik maakt van een DNS server die op dit moment dienst doet als 'Open Resolver'.

Wanneer u een KPN modem gebruikt kunt u de problemen oplossen door uw modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Meer informatie hierover kunt u vinden op:

http://forum.kpn.com/kpn/..._internet&message.id=8199

Wanneer u gebruik maakt van een eigen modem verzoeken wij u het KPN modem aan te sluiten of de onderstaande technische aanwijzingen te volgen. Wanneer u over onvoldoende technische kennis beschikt om het probleem op te lossen adviseren wij u hiervoor hulp van derden in te schakelen, bijvoorbeeld uw computerleverancier of IT-partner.

Technische aanwijzingen
Indien u een eigen DNS server heeft geïnstalleerd, verzoeken wij u deze van de aansluiting te verwijderen. Hiermee is het probleem direct opgelost.

Wanneer u geen eigen DNS server heeft geïnstalleerd verzoeken u de configuratie van uw modem aan te passen. Hierbij is het belangrijk dat de DNS functionaliteit niet langer beschikbaar is vanaf het internet. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw modem, of neem contact op met de leverancier van uw modem. Mogelijk dient u de software van uw modem (de zgn. firmware) bij te werken. Om het probleem op te lossen kunt u ook het door KPN geleverde modem aansluiten.

Wij vragen u de bovenstaande stappen binnen een dag uit te voeren en te reageren op dit bericht. Ook aanvullende vragen kunt u stellen in een antwoord op deze mail.

Veilige omgeving
Aangezien het beveiligingsprobleem een groot gevaar vormt voor de veiligheid op internet hebben wij uw internetaansluiting in onze veilige omgeving (quarantaine) geplaatst. U kunt tijdelijk beperkt gebruik maken van uw internetaansluiting. Een dergelijke maatregel nemen wij ook om uw vertrouwelijke gegevens en bestanden te beschermen.

Met vriendelijke groet,

KPN Abuse Team
abuse@kpnmail.nl
--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: https://www.kpn.com/abuse
Ik heb toen met hun contact opgezocht en ook aangegeven dat ik geen gebruik maar van hun experiabox, maar van een Edgerouter. Naar een enkele emails heen en weer ben ik uiteindelijk weer aangesloten geweest, maar geven ze aan dat het probleem (wat ze eigenlijk nooit goed uitleggen) nog steeds zou bestaan.
KPN Abuse Team <abuse@kpn.com>
Antwoorden op: abuse@kpn.com
Aan: klant@gmail.com
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw reactie. Dit is zeer eenvoudig zelf te testen via een site als openresolver.nl, het probleem is ook nog aanwezig.

; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> kpn.com @XX.XXX.XX.XXX
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 21055
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;kpn.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
kpn.com. 2015 IN A 145.7.170.135

;; Query time: 22 msec
;; SERVER: XX.XXX.XX.XXX#53(XX.XXX.XX.XXX)
;; WHEN: Wed Jul 20 09:11:31 2016
;; MSG SIZE rcvd: 41

LET OP: Het onderwerp van dit bericht bevat een ticketnummer: [KPN Abuseteam #111111] .
Indien u vanaf een ander e-mailadres contact met ons wilt opnemen, vermeld dan altijd het volgende in het onderwerp: [KPN Abuseteam #111111] .

Met vriendelijke groet,

KPN Abuse Team
abuse@kpn.com
--
De afdeling Abuse van KPN handelt veiligheidsincidenten af voor KPN.
Meer informatie over de afdeling Abuse vindt u op: https://www.kpn.com/abuse
-- -
Kan iemand hier wijsheid uit maken wat nu exact het probleem is, want ik krijg hier niet echt uitleg over.
Bedoel je hiermee te zeggen dat je geen alternatieve DNS server hebt ingesteld?

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
Vanaf uw internetaansluiting kunnen kwaadaardige verzoeken naar andere internetgebruikers worden gestuurd. Een vloedgolf van deze verzoeken kan de internetaansluiting van een slachtoffer vrijwel geheel buiten werking stellen. Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat u gebruik maakt van een DNS server die op dit moment dienst doet als 'Open Resolver'.
Wat het probleem exact is staat vrij duidelijk omschreven in de eerste mail die je gekregen hebt. Je draait kennelijk een DNS server die open staat voor iedereen op het internet.
In de tweede mail laat men met behulp van het dig commando zien dat jouw dns server door derden gebruikt en dus ook misbruikt kan worden.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 15:32
Misschien draai je een DNS-server op je EdgeRouter, en heb je die niet goed genoeg geconfigureerd waardoor deze nu ook door derden gebruikt kan worden? Een open resolver is geen standaardconfiguratie.

Overigens wel een complimentje voor KPN, gebaseerd op wat ik zo kan zien probeert de Abusedesk je ook echt te helpen om het probleem op te lossen (met openresolver.nl en de output die ze meesturen). Dat zie je niet altijd. ;)

We are shaping the future

• darkmdmn
  • Laatst online: 21:00
Ijsklont schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:03:
Hoi Allen,

Heeft iemand hier ervaring met het KPN Abuse team?

Gisteren ben ik namelijk door hun voor een korte tijd afgesloten geweest voor de volgende melding.

[...]

Ik heb toen met hun contact opgezocht en ook aangegeven dat ik geen gebruik maar van hun experiabox, maar van een Edgerouter. Naar een enkele emails heen en weer ben ik uiteindelijk weer aangesloten geweest, maar geven ze aan dat het probleem (wat ze eigenlijk nooit goed uitleggen) nog steeds zou bestaan.

[...]

Kan iemand hier wijsheid uit maken wat nu exact het probleem is, want ik krijg hier niet echt uitleg over.
Heb ik in het verleden ook gehad met UPC en een Mikrotik router. Kwestie van UDP poort 53 blokkeren vanaf internet en het is opgelost. Overigens is het misschien goed om sowieso eens naar je firewall te kijken als deze poort (schijnbaar ongewenst) openstond.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik heb dit ook bij een klant gehad, met een oude (door KPN geleverde) Siemens router. Ik geloof dat ik dat, zoals darkmdmn hierboven zegt, ook tijdelijk heb opgelost door een poort te blokkeren, maar heb wel direct gevraagd om een nieuw modem. Eerst het verkeerde gekregen (annex-a), daarna bij de KPN winkel omgeruild voor de goede en geen probleem meer gehad.

What's in the case?

• TripleNL
###storingsupdate###

maandag 18-07 monteur over de vloer gehad. Die ging meteen de verbinding plotten ( pingplotten).
En het was na een minuut of wat al zichtbaar. Een verstoring in de V-lan voor internet.
Opvallend genoeg, hoe vaak ik dit ook al had besproken met TSD, in de ticket stond er niets.
ITV storing was zijn ticket. Helaas helaas.
Verder plotten en navraag bij KPN INFRA leerde de monteur dat er 100 woningen in de regio hier last van hadden. Of te wel mogelijk de kaart die v-lan aanstuurt die niet goed is.

Een schril contrast met de eerdere uittingen van de technische dienst. Daar kon men de VLAN niet uitlezen en waren er geen andere meldingen voor hen zichtbaar.

Nu is het afwachten. Hardware moet vervangen worden. Dat gaat via de leverancier. Heb voor de rest nog niets vernomen, maar ik hoop dat het snel is. Week 7 van de issues zijn ingegaan en als er daadwerkelijk 100 woningen last hebben, is dat "niet zo netjes"

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Rozz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb het trucje vandaag gedaan en werkt bij mij wel, scheelt toch weer 60 euro per jaar.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:05
Ernemmer schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb het trucje vandaag gedaan en werkt bij mij wel, scheelt toch weer 60 euro per jaar.
Vreemd. Ik ben gisteren van 500 naar 100 gegaan maar mag nu niks meer: "U kunt uw internetsnelheid weer wijzigen vanaf 19-08-2016.". Zag in eerdere posts ook al dat de resultaten wisselend waren dus garantie dat het werkt is er niet helaas.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ZiSE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Vreemd. Ik ben gisteren van 500 naar 100 gegaan maar mag nu niks meer: "U kunt uw internetsnelheid weer wijzigen vanaf 19-08-2016.". Zag in eerdere posts ook al dat de resultaten wisselend waren dus garantie dat het werkt is er niet helaas.
Ja, van 500 naar 100 is al een upgrade vanaf de laagste snelheid en dan geldt een minimale tijd.
Als je van 500 naar ''niks'' gaat dan kan je daarna direct weer upgraden naar 500 maar dan met 5 euro korting.

Misschien wilt de klantenservice je via de telefoon wel helpen om weer naar 500 te gaan met korting.

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 21-07-2016 10:36 ]

Verwijderd

ZiSE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:22:
The devil is in the detail. :+

Je bent teruggegaan van 500 naar 100, maar ik vermoed dat je van 500 had terug moeten gaan naar "geen".
Na een paar(??) uur kun je dan weer updaten naar 500Mbps.
Zo heb ik het tenminste gedaan en dat ging meteen goed. ;)

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Je bent teruggegaan van 500 naar 100, maar ik vermoed dat je van 500 had terug moeten gaan naar "geen".
Thanks (en ook Fable voor dezelfde uitleg ;). De stap naar 'geen' heb ik inderdaad niet gedaan - ben naar 100 gegaan (1 stap terug). Ik zal ze eens bellen alhoewel 100Mbps natuurlijk ook prima is :O

• B-Bandit
  • Laatst online: 22:22
ZiSE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Thanks (en ook Fable voor dezelfde uitleg ;). De stap naar 'geen' heb ik inderdaad niet gedaan - ben naar 100 gegaan (1 stap terug). Ik zal ze eens bellen alhoewel 100Mbps natuurlijk ook prima is :O
Ik heb hetzelfde gedaan. Met in het achterhoofd dat als het misging ik een maand met de standaardsnelheid zou moeten leven. Nu zit ik inderdaad net als jij een maand met 100/100...najah ik overleef het wel haha. Geen zin om te bellen...maar mocht je het toch doen, hoor ik graag of het dan wel lukt.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 21-07-2016 11:32 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• pekanoot
Zelfde, vind het alleen knap irritant dat je als bestaande klant dit soort toeren uit moet halen om je korting te krijgen.

• SnurkeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03-2020
Met onderstaande ben ik aan het stoeien om het op mijn RT-N66U aan de praat te krijgen.
Klopt het dat je wel in de GUI gedeeltelijk de IPTV tab moet invullen?
Dus onder Port de juiste VID's?

Bridged mode met de TV ontvanger werkt, maar Routed is nog niet gelukt. :|
Ik maak gebruik van de "nieuwe" Telfort glasvezel infra. (=KPN TV.)
itxs schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:34:
Nou hierbij de beschrijving en inhoud van de scripts om IPTV Routed werkend te krijgen op een ASUS RT66NU (Of later) zolang je Router Merling kan draaien moet dit wel werken.

Belangrijk om op je Asus Router niet de IPTV Settings in te stellen.
Onder de IPTV Tab:
Use DHCP Routes op RFC3442 & Microsoft zetten
IGMP Proxy (UIT)
IGMP Snooping (UIT)
** In de huidige Firmware wordt de IGMPPROXY.CONF door de GUI Opties geconfigureerd en zijn niet aanpasbaar.
Daarom moeten we dit later via de CLI (SSH) instellen.

Zorg dat je op de Asus JFFS aan hebt staan en deze geformateerd is.
Via GUI op TAB Administration en System
- Format JFFS partition at Next Boot (ALLEEN UITVOEREN ALS JE DIT NOG NIET EERDER HEBT GEDAAN) Als je al scripts hebt staan NIET deze optie uitvoeren.
- Enable JFFS custom scripts and configs op YES

Als je nog niet eerder JFFS hebt gebruikt dien je nu eerst je router te rebooten.

WAN-START script in de JFFS/scripts/ directory aanmaken

<WAN-START>
#!/bin/sh

# Setup VLAN4 on the CPU as well so we can talk to it
robocfg vlan 4 ports "0t 8t"
# Add VLAN4 as a physical interface
vconfig add eth0 4
ifconfig vlan4 up
# Request an IP-address and setup static routes
udhcpc -i vlan4 -O msstaticroutes -O staticroutes -V IPTV_RG -s /jffs/scripts/vlan4.script -p /var/run/vlan4.pid -b -O33 -O249
<WAN-START>

Wellicht dat je het pad van /jffs/scripts/vlan4.script moet aanpassen (ligt er aan of hij het PAD kan vinden)
Als het script goed loopt zie je op VLAN4 daadwerkelijk een IP Adres verschijnen en routes opgenomen worden.
Check1: Doe IFCONFIG en op VLAN4 moet je een Inet Addr vermeld zien staan.
Check2: Doe Route en zie een (2tal) routes in je route tabel naar Vlan4

Vlan4.script ook opnemen in /jffs/scripts/ opnemen

<Vlan4.script>
#!/bin/sh

[ -z "$1" ] && echo "Error: should be called from udhcpc" && exit 1

[ -n "$broadcast" ] && BROADCAST="broadcast $broadcast"
[ -n "$subnet" ] && NETMASK="netmask $subnet"

set_classless_routes() {
local max=128
local type
while [ -n "$1" -a -n "$2" -a $max -gt 0 ]; do
[ ${1##*/} -eq 32 ] && type=host || type=net
echo "udhcpc: adding route for $type $1 via $2"
route add -$type "$1" gw "$2" dev "$interface"
max=$(($max-1))
shift 2
done
}

case "$1" in
deconfig)
ifconfig $interface 0.0.0.0
;;

leasefail|nak)
echo "Failed to obtain lease..."
;;

renew|bound)
ifconfig $interface $ip $BROADCAST $NETMASK
[ -n "$staticroutes" ] && set_classless_routes $staticroutes
[ -n "$msstaticroutes" ] && set_classless_routes $msstaticroutes
;;
esac

exit 0
<Vlan4.script>

De volgende settings zijn een beetje afhankelijk van de "Adressen" die je vanuit KPN terug krijgt.
Het gaat om de adressen die je in je Route Tabel terug krijgt waar je NAT rules voor op moet nemen.

Ook neem ik Firewall Rules op voor UDP / IGMP als deze mogelijk standaard door je firewall in de asus worden tegen gehouden
in de JFFS/scripts/ directory neem je een nat-start file op

<nat-start>
#Accept Multicast
iptables -I INPUT -p udp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I INPUT -p igmp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT
iptables -I FORWARD -p udp -d 224.0.0.0/4 -j ACCEPT

#Masquerade
iptables -t nat -I POSTROUTING -d 213.75.112.0/255.255.248.0 -o vlan4 -j MASQUERADE
iptables -t nat -I POSTROUTING -d 10.162.0.0/255.255.192.0 -o vlan4 -j MASQUERADE

#Turn of RP_filter on Vlan4

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/conf/vlan4/rp_filter

<nat-start>

Onderstaande ben ik nog in script aan het zetten (nu nog even van Command Line uitgevoerd) en moet ik nog verder testen
Vanaf Command Line werkt het allemaal prima overigens.
Belangrijk dat IGMP in de GUI uitstaat omdat we deze handmatig met eigen config willen starten!
<services-start>
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf

<services-start>

De Config Files voor IGMP en DNSMASQ staan in de /jffs/configs/ directory

<igmpproxy.conf>

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 0.0.0.0/0

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1

<igmpproxy.conf>

<dnsmasq.conf.add>

dhcp-option=vendor:,1,IPTV_RG
dhcp-option=28,<Hier je Broadcast adres van je Eigen IP (Interne) Range

<dnsmasq.conf.add>

Ik heb staps gewijst gecontroleerd of alles werkte, bijvoorbeld goed in je log files kijken of hij de dnsmasq.conf.add goed inlaad.
Het kwam nog wel eens voor dat hij na het booten van de router deze nog niet inlas.
Dan moet je de service even herstarten en pakt hij hem wel.

In principe is dit alle info die je nodig hebt om routed werkend te krijgen op een Asus.

Met dank aan mensen op het Small Network Builders Forum heb ik daar stukje bij beetje alle info en configs
kunnen maken om het werkend te krijgen. Ook de input van overige tweakers heeft geholpen in het eind resultaat.

1 issue wat ik had maar "Overheen" gekeken had was dat mijn Wifi onbruikbaar werd in het begin....
bleek dat op wonderbaarlijke wijze de Wiresless / Professional tab op mijn 2.4 en 5 Ghz band de IGMP Snooping uitstond.
Deze handmatig aangezet en sindsien Wifi ook probleemloos naast Routed IPTV.

Stappen:
- GUi Instellingen
- Zorg dat je Scripts Executable zijn en geen vreemde tekens bevatten wil nog wel eens gebeuren.
- Scripts Executable maken via chmod a+rx /jffs/scripts/*
- WAN-START werkend krijgen (kan je starten vanaf command line met SH ... Script Naam)

Na Wan Start moet je dus een VLAN 4 hebben (Checken via Robocfg Show)
en een IPadres op VLAN 4 (Checken via IFCONFIG)
en of je routes zijn toegevoegd door het vlan4.script (Check je via Route)

ook van belang is dat je dnsmasq.conf.add geladen is (Kan je checken in je Log File in de Gui)
Niet geladen kan je deze opnieuw starten door DNS service te herstarten

Daarna NAT Start en controleren of je Rules actief zijn
iptables -L

• Gaitman
  • Laatst online: 21:26

Gaitman

The Real One

ZiSE schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Ik heb zojuist de stap naar "geen" gedaan. Straks even kijken of ik hem weer op 100/100 kan zetten.

• Gaitman
  • Laatst online: 21:26

Gaitman

The Real One

Ik kan bevestigen dat door eerst terug te zetten naar "geen snelheidsverhoging" je na een paar uur de snelheid weer kunt aanpassen naar de gewenste snelheid met korting. Me happy :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gaitman op 21-07-2016 21:06 ]

• itxs
  • Niet online
SnurkeR schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:47:
Met onderstaande ben ik aan het stoeien om het op mijn RT-N66U aan de praat te krijgen.

[...]
Op de IPTV Tab heb ik hem staan op "Manual Setting" en heb ik alleen voor "Internet" VID6 met Prio 1 staan.

Verder zoals ik heb beschreven:

- Use DHCP routes --> RFC3442 & Microsoft
- Enable Multicast Proxy --> Disable
- Enable IGMP Snooping --> Disable
- UDP Proxy --> 0

Dit omdat bovenstaande settings via de CLI gedaan moeten worden,

Belangrijk dat IGMP in de GUI uitstaat omdat we deze handmatig met eigen config willen starten!
<services-start>
/usr/sbin/igmpproxy /jffs/configs/igmpproxy.conf

<services-start>

De Config Files voor IGMP en DNSMASQ staan in de /jffs/configs/ directory

<igmpproxy.conf>

quickleave

phyint vlan4 upstream ratelimit 0 threshold 1
altnet 0.0.0.0/0

phyint br0 downstream ratelimit 0 threshold 1

<igmpproxy.conf>

<dnsmasq.conf.add>

dhcp-option=vendor:,1,IPTV_RG
dhcp-option=28,<Hier je Broadcast adres van je Eigen IP (Interne) Range

<dnsmasq.conf.add>

• itxs
  • Niet online
SnurkeR schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:47:

[...]
Kan wel zijn dat bepaalde routes and firewall settings voor Telfort anders kunnen zijn (IP Ranges etc)....daar heb ik geen zicht op..

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:52
Ik ga overstappen van xs4all naar kpn waarbij ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Nu wordt ik op 20-10 aangesloten bij kpn maar ze hebben xs4all per 19-10 opgezegd. Hierdoor zit ik waarschijnlijk 1 dag zinder internet. Is het niet verstandig om die opzegdatum op bijvoorbeeld 21-10 te laten zetten dan is er in iedergeval 1 dag overlap?

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Krishly schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:40:
Nu word ik op 20-10 aangesloten bij kpn maar ze hebben xs4all per 19-10 opgezegd. Hierdoor zit ik waarschijnlijk 1 dag zinder internet. Is het niet verstandig om die opzegdatum op bijvoorbeeld 21-10 te laten zetten dan is er in ieder geval 1 dag overlap?
Wij zijn onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN, maar hierbij hebben ze standaard 1 week overlap gehanteerd. Er werd mij verteld dat dit standaard was (?), zodat er bij een eventuele tegenslag tijdens de installatie alsnog signaal in huis was.

Echter bij jou gaat alles al via glasvezel, dus zal het mijns inziens toch wel naadloos op elkaar aansluiten...

Verwijderd

Krishly schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:40:
Ik ga overstappen van xs4all naar kpn waarbij ik gebruik heb gemaakt van de overstapservice. Nu wordt ik op 20-10 aangesloten bij kpn maar ze hebben xs4all per 19-10 opgezegd. Hierdoor zit ik waarschijnlijk 1 dag zinder internet. Is het niet verstandig om die opzegdatum op bijvoorbeeld 21-10 te laten zetten dan is er in iedergeval 1 dag overlap?
Ja

Twee jaar geleden bij KPN weg gegaan en zelfs zonder overstapservice van Telfort had KPN zelfstandig ook de opzegdatum een dag eerder als de overstapdatum gezet.

Je kunt niet in 1 dag overstappen als de lijn niet meer aktief is (teminste in het verleden was dat zo) daarom inderdaad beter minimaal 1 dag extra te nemen.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Op hoop van zege mijn abbo terug gezet naar geen. Beetje jammer dat de helpdesk niet meer kon doen als ik kan via MijnKPN.

Verwijderd

SECURITEH schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26:
[...]
Op hoop van zege mijn abbo terug gezet naar geen. Beetje jammer dat de helpdesk niet meer kon doen als ik kan via MijnKPN.
Ik noem dat maar "onnodig tergend". O-)

Het is ronduit lullig van KPN dat zij hun eigen doelgroep (waardoor ze iedere dag weer kunt eten) structureel €60 per jaar teveel laten betalen, omdat het merendeel van hun klanten niet savvy genoeg is voor slimme shortcuts.
Verdient geen schoonheidsprijs dit. :F

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42

SECURITEH

Man of legend.

SECURITEH schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Ik kan in ieder geval bevestigen dat dit heeft gewerkt. :)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Ik noem dat maar "onnodig tergend". O-)

Het is ronduit lullig van KPN dat zij hun eigen doelgroep (waardoor ze iedere dag weer kunt eten) structureel €60 per jaar teveel laten betalen, omdat het merendeel van hun klanten niet savvy genoeg is voor slimme shortcuts.
Verdient geen schoonheidsprijs dit. :F
Aan de andere kant, je wordt als bestaande klant wel de mogelijkheid geboden om ook de extra kortingen te pakken zoals die wordt aangeboden voor nieuwe klanten.
Het is wel aan je zelf om goed op te letten ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Alex)
Ik heb vanmiddag een downgrade aangevraagd van 500/500 naar 'geen extra snelheid', die is inmiddels doorgevoerd. Ik zou dus op 20/2 moeten zitten, maar een speedtest geeft zelfs 30/200.

De aanvraag voor de upgrade terug naar 500/500 is net ingediend, en ook ik krijg € 5 p/m korting zolang het abonnement loopt. Dat is toch weer mooi meegenomen. :)

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:13
Alex) schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:28:
Ik heb vanmiddag een downgrade aangevraagd van 500/500 naar 'geen extra snelheid', die is inmiddels doorgevoerd. Ik zou dus op 20/2 moeten zitten, maar een speedtest geeft zelfs 30/200.

De aanvraag voor de upgrade terug naar 500/500 is net ingediend, en ook ik krijg € 5 p/m korting zolang het abonnement loopt. Dat is toch weer mooi meegenomen. :)
Hier ook gedaan. Deactiveren en heractiveren koste mij in totaal 20 minuutjes.
Order heeft even tijd nodig om door de hele leverstraat te lopen (deactivatie en heractivatie)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 24-07-2016 23:34 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Alex)
Ik vond het best snel gaan, binnen 5 minuten na het ontvangen van de bevestiging per e-mail was de wijziging al doorgevoerd.

Ik had bij het terug verhogen naar 500/500 eerst het probleem dat de downloadsnelheid daarna bleef steken op 160 Mbit/s. Ik heb mijn Experiabox en de Fiber-NTU herstart, nu zit ik weer op 511/516 Mbit/s down/up. En het bespaart dus € 5 per maand. :)

Pagina: 1 ... 36 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie