Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.608 views

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:54
Vr

[ Voor 99% gewijzigd door MauT86 op 22-06-2016 23:51 . Reden: Info ]

• MauT86
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:54
Het gekke is wel als ik bij beeldinstellingen kies voor 1080 looptie prima. Alleen UHD-25hz en de overige UHD die "schokken"
MauT86 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:42:
Het gekke is wel als ik bij beeldinstellingen kies voor 1080 looptie prima. Alleen UHD-25hz en de overige UHD die "schokken"
Als jij een 4K decoder hebt maak je dus deel uit van de pilot. Dan zou je dus ook een ingang bij KPN moeten hebben gekregen om dit soort zaken door te geven.Ik weet vrij zeker dat het niet de bedoeling was dat je dit soort dingen op een forum zet. Heb je niet moeten tekenen ergens voor geheimhouding en zo?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:37
Barre73 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Heb je niet moeten tekenen ergens voor geheimhouding en zo?
Nee .... of ik heb dat ook gemist

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 19:28

vr6-only

Blub Blub

Nee, in tegenstelling tot de V10 pilot. Mijn eigen UHD ontvanger arriveert morgen. Ik ben benieuwd hoe het beeld zich verhoudt tot de 66x HD serie kanalen.

TV: Samsung UE55JS8000

It ain't stupid if it works!

MauT86 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:42:
Ik zou je problemen hier melden als ik jou was:

https://forum.kpn.com/4k-...ltra-hd-ervaringen-423413

Lijkt me snellere hulp.

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
In de hoop dat het iemand een paar uur debuggen bespaart...

Een TP-Link TL-SG108E V2 managed switch lijkt met de out-of-the-box firmware (1.0) problemen te geven i.c.m. de routed IPTV van KPN: de TV hier gaf exact 5 minuten lang beeld waarna er een foutmelding op 't scherm kwam en het beeld stilviel totdat je heen en weer zapte.

Na een firmware upgrade ("Improved the performance of the IGMP Snooping function") werkt alles ineens als een zonnetje :)

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 10:40
Ik ben nog een beetje aan het fiddelen met de settings van mijn switch...

In deze switch kan je global de IGMP aanzetten maar dien je het nog verder te fine-tunen op het VLAN.
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/igmp2.PNG

Alles zit standaard in VLAN1 dus ik hoef hier maar voor 1 VLAN IGMP settings aan te passen.
Nu is mijn vraag eigenlijk (voor de toevallige experts op het forum) of de IGMP querier nodig is..
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/igmp.PNG

Alles werkt opzig goed maar ik heb heel af en toe nog wel dat het geluid even hapert.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:00
Volgens mij is de querier alleen nodig als je met een ander subnet te maken hebt dan waar de Experiabox op werkt (en je dus multicast over meerdere routers moet laten gaan binnen je eigen netwerk). In de Experiabox zit een IGMP proxy die de memberships van de multicast groups in je lokale netwerk bijhoudt en doorstuurt naar de routers van KPN. IGMP snooping luistert slechts passief naar de IGMP berichten die over de aangelosten poorten op die switch gaan en houdt daarmee een tabel bij in de switch zelf waar multicast verkeer wel en niet heen moet.

Als jouw switch dus in hetzelfde subnet zit als je Experiabox, hoef je IGMP querier niet aan te zetten. Heb je echter 1 of meerdere routers (en dus verschillende subnets / netwerken) tussen deze switch en je Experiabox hangen, dan zul je de IGMP querier moeten aanzetten. Deze service stuurt dan periodiek IGMP reports naar aanhangende routers om hen op de hoogte te houden van welke multicast groups de routers dienen te forwarden naar de switch.

• tmaniac
TigerMooD schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:20:
Volgens mij is de querier alleen nodig als je met een ander subnet te maken hebt dan waar de Experiabox op werkt (en je dus multicast over meerdere routers moet laten gaan binnen je eigen netwerk). In de Experiabox zit een IGMP proxy die de memberships van de multicast groups in je lokale netwerk bijhoudt en doorstuurt naar de routers van KPN. IGMP snooping luistert slechts passief naar de IGMP berichten die over de aangelosten poorten op die switch gaan en houdt daarmee een tabel bij in de switch zelf waar multicast verkeer wel en niet heen moet.

Als jouw switch dus in hetzelfde subnet zit als je Experiabox, hoef je IGMP querier niet aan te zetten. Heb je echter 1 of meerdere routers (en dus verschillende subnets / netwerken) tussen deze switch en je Experiabox hangen, dan zul je de IGMP querier moeten aanzetten. Deze service stuurt dan periodiek IGMP reports naar aanhangende routers om hen op de hoogte te houden van welke multicast groups de routers dienen te forwarden naar de switch.
Ahh, thanks voor de uitleg; weer wat geleerd! (en dat op vrijdag :) )

Op m'n EB heb ik de wifi uitgezet en hij doet op dit moment alleen nog maar VOIP dus is volledig afgeschermd van m'n hele netwerk.
de ERL is ingesteld als IGMP proxy volgens de manual van kriegsman.io

Misschien dat ik daar nog wat in moet tweaken.

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Je hebt er weinig aan als je snelheid op de koperlijn veel lager is dan 25 mbs

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-11 21:50
***update van mijn KPN storing***
na een vervanging van de NTU en experiabox hebben de KPN diensten welgeteld iets meer dan 76 uur stabiel gedraaid. En we zijn weer terug bij af .... at random klappen alle internet diensten er voor een periode van 2 tot 20 minuten eraf. Dit op alle devices wired dan wel niet wired.

Powertoggles van NTU en Experiabox is het advies, maar dat helpt maar even. heb nu 2 nieuwe experiabxen gehad en 1 nieuwe NTU vervangen. Geen soelaas.

Er komt weer een monteur aan huis terwijl we de status expert aan huis zouden moetne hebben gezien de issues en bevoegdheden. Dit bevestigd klantenservice ook, maar gebeurd niet.

Daarnaast is er zonder ons inspraak / opdracht een mobiel nummer opgezegd bij KPN
Geen idee wat daar gebeurd, maar het is alles behalve fruitig en ik kom niet langs de poortwachters die klantenservice heten......

en het bizarre is : over het zelfde lijntje heeft Lijbrandt/telfort 5 jaar lang zonder enige hickup de diensten geleverd......

....tja
H D R schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:09:
Je hebt er weinig aan als je snelheid op de koperlijn veel lager is dan 25 mbs
Geen idee waar dit een reactie op is (4K televisie misschien?) maar dit is dan ook het KPN Glasvezel topic. Dus koperlijnen zijn hier niet relevant.

TripleNL schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:43:
***update van mijn KPN storing***
na een vervanging van de NTU en experiabox hebben de KPN diensten welgeteld iets meer dan 76 uur stabiel gedraaid. En we zijn weer terug bij af .... at random klappen alle internet diensten er voor een periode van 2 tot 20 minuten eraf. Dit op alle devices wired dan wel niet wired.

Powertoggles van NTU en Experiabox is het advies, maar dat helpt maar even. heb nu 2 nieuwe experiabxen gehad en 1 nieuwe NTU vervangen. Geen soelaas.

Er komt weer een monteur aan huis terwijl we de status expert aan huis zouden moetne hebben gezien de issues en bevoegdheden. Dit bevestigd klantenservice ook, maar gebeurd niet.

Daarnaast is er zonder ons inspraak / opdracht een mobiel nummer opgezegd bij KPN
Geen idee wat daar gebeurd, maar het is alles behalve fruitig en ik kom niet langs de poortwachters die klantenservice heten......

en het bizarre is : over het zelfde lijntje heeft Lijbrandt/telfort 5 jaar lang zonder enige hickup de diensten geleverd......

....tja
Als je langs de Klantenservice wil komen, meld je probleem dan op het KPN forum met een verzoek aan Webcare om het op te pakken.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 20:31
Barre73 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Als jij een 4K decoder hebt maak je dus deel uit van de pilot. Dan zou je dus ook een ingang bij KPN moeten hebben gekregen om dit soort zaken door te geven.Ik weet vrij zeker dat het niet de bedoeling was dat je dit soort dingen op een forum zet. Heb je niet moeten tekenen ergens voor geheimhouding en zo?
Toch vind ik het wel interessant dat hij het hier laat weten, ik heb ook uitnodiging voor de pilot gekregen maar twijfel toch nog om mee te doen. Dit omdat ik de huidige ontvanger direct terug moet sturen, dus je kan niet op de "oude" goedwerkende ontvanger terugvallen als de nieuwe niet goed werkt.

What's in the case?

Ron!n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Toch vind ik het wel interessant dat hij het hier laat weten, ik heb ook uitnodiging voor de pilot gekregen maar twijfel toch nog om mee te doen. Dit omdat ik de huidige ontvanger direct terug moet sturen, dus je kan niet op de "oude" goedwerkende ontvanger terugvallen als de nieuwe niet goed werkt.
Oh?? Dat is wel heel raar voor een test lijkt me.

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 20:56
Nou, ik heb het nu een aantal uur en ik heb tot nu toe geen rare dingen gezien. Beeldkwaliteit is perfect, het ding is snel en ook is het kastje kleiner en mooier vormgegeven. De 2 4K kanalen zien er ook geweldig uit. Gewoon doen als het nog kan. En ik kan me niet voorstellen dat ze je niet helpen als je problemen hebt, daarvoor maak je onderdeel uit van de pilot en word je dus ook sneller geholpen....
[...]

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 20:31
Hier de informatie uit de mail die verzonden wordt:
Hi,

Onlangs heb je op het KPN Forum aangegeven dat je een 4K UHD tv hebt. We willen je daarom uitnodigen om als een van de eerste KPN klanten gratis kennis te maken met 4K Ultra HD van KPN. Om 4K Ultra HD ook daadwerkelijk te kunnen ontvangen, zal je nog aan een aantal voorwaarden moeten voldoen.

Wanneer kan je 4K Ultra HD ontvangen?
- Je hebt de beschikking over een 4K Ultra HD tv

- Je hebt voldoende bandbreedte op je adres

- Je hebt een geschikte Experiabox

- Je hebt de nieuwe 4K Ultra HD tv-ontvanger

Wij adviseren je om jouw tv-ontvanger via een kabel aan te sluiten op je Experia Box en niet met een draadloze verbindingsset. Daarnaast is het handig als je nog een tweede tv-ontvanger in huis hebt.

Aanmelden
Op onze website kan je controleren of je voldoende bandbreedte en een geschikte Experiabox hebt. Is dat het geval, dan kan je daar vervolgens de nieuwe 4K Ultra HD tv ontvanger aanvragen. Je oude tv ontvanger dien je in te leveren, zodra je de nieuwe 4K Ultra HD tv-ontvanger ontvangt. Heb je je eenmaal aangemeld, dan zijn wij erg benieuwd naar je ervaringen! Deze kun je met ons en elkaar delen in het 4K Ultra HD ervaringen topic.

Waar kan je nu naar kijken?

- Halve finales en finale van Euro 2016

o Beleef de wedstrijden alsof je zelf in het stadion zit. Zie elk detail, voel de spanning! In samenwerking met VRT kunnen we de halve finales (6 en 7 juli) en de finale (10 juli) van het Europees Kampioenschap voetbal in Frankrijk in 4K Ultra HD kwaliteit aanbieden. Je vindt deze uitzendingen op kanaal 691.

- Funbox

o Funbox biedt een mix van spectaculaire programma`s in 4K Ultra HD kwaliteit, zoals verbazingwekkende sportvideo`s, adembenemende documentaires, bekende opera`s, flemenco optredens en tv series. Bij Funbox is geen programmagids beschikbaar en kun je niet pauzeren en terugspoelen. Funbox vind je op kanaal 690. Per 1 september wordt deze zender vervangen door Xite.

Waar kan je straks naar kijken?

- Xite

o Xite is dé muziekzender van Nederland. Bekijk en luister de videoclips van de laatste hits in de beste kwaliteit. Zie en hoor het verschil! In het begin vind je 9 videoclips in 4K Ultra HD kwaliteit via On Demand. Vanaf 1 september kan je de hele zender in 4K Ultra HD kijken. Xite vind je dan op kanaal 690.

- 1e aflevering Zwarte Tulp seizoen 2

o De hitserie van Videoland is het 2e seizoen ingegaan en de eerste aflevering staat nu gratis voor je klaar in 4K Ultra HD kwaliteit. Je kunt deze kijken wanneer je wilt.

- Netflix

o Met MéérTV heb je toegang tot de handige Netflix app via je tv-ontvanger van KPN. Netflix is nu nog niet beschikbaar via de nieuwe tv-ontvanger, maar hier wordt momenteel hard aan gewerkt.

Heel veel kijkplezier en tot ziens op het forum!

Hugo de Vries
Sr. Community Manager

What's in the case?

• TripleNL
Barre73 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Als je langs de Klantenservice wil komen, meld je probleem dan op het KPN forum met een verzoek aan Webcare om het op te pakken.
been there done that. Zij moeten ook vooraf beginnen... Ergo zojuist de monteur aan huis weer gehad. Die is onverrichterzake ( was ook van mening dat dit in de POP of verder uitgezocht moest worden) vertrokken ..
Lijkt nu wel te gebeuren dat dit hoger op de keten in gaat, maar of het zo feitelijk ook is. Ik heb er een hard hoofd in na deze 3 weken. Er gebeuren meer dingen aan de kant van klantenservice die absoluut niet kunnen en eerdere acties ongedaan maken. Het is gewoon frustrerend.

We wachten wederom af, maar er lijkt iets van ambtenarij terug te komen in het voorheen staatsbedrijf...
...zo zonde

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 20:35

Pubbert

random gestoord

Ik heb ook een uitnodiging gekregen van KPN voor de 4K pilot. Echter als ik de check doe op de KPN site geeft hij een foutmelding:

Er is een fout opgetreden

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen wij je nu niet verder helpen.

Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Kijk op de Service & Contact pagina of neem contact op met de klantenservice via telefoonnummer 0800-0402 (gratis). Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Het is belangrijk in de buurt te bent van je apparatuur als je ons belt.

Meer mensen die dit gehad hebben?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pubbert schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:03:
Ik heb ook een uitnodiging gekregen van KPN voor de 4K pilot. Echter als ik de check doe op de KPN site geeft hij een foutmelding:

Er is een fout opgetreden

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen wij je nu niet verder helpen.

Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Kijk op de Service & Contact pagina of neem contact op met de klantenservice via telefoonnummer 0800-0402 (gratis). Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Het is belangrijk in de buurt te bent van je apparatuur als je ons belt.

Meer mensen die dit gehad hebben?
Ik las wel dat sommige mensen wat problemen hadden met de 4K checker. Het lijkt er nu op dat hij tijdelijk offline is gehaald. Ik krijg hier namelijk dezelfde foutmelding, waar ik eerst nog de melding kreeg: niet genoeg bandbreedte.

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zo bijzonder is die pilot niet als iedereen ook zonder uit onodiging zijn stb kan omwisselen.

Ze geven gewoon iedereen (de eerste 1000) die zich melden een 4k stb
van de aanmeld/omwissel site

4K Ultra HD
Meld je als eerste aan voor 4K Ultra HD

4K Ultra HD is dé tv-standaard van de toekomst en wij bieden dit als eerste landelijke tv-aanbieder in Nederland aan.

Op dit moment hebben we capaciteit om 1000 klanten tv te laten kijken via 4K Ultra HD. Op termijn kunnen meer klanten van 4K Ultra HD TV gebruik gaan maken.

Meld je daarom snel aan om bij deze eerste 1000 klanten te horen.

Hoe meld ik mij aan?

https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/4k-ultra-hd.htm

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 26-06-2016 12:18 ]

Lesdictische is mijn hash#

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

HammerNL schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:38:
[...]

Ik las wel dat sommige mensen wat problemen hadden met de 4K checker. Het lijkt er nu op dat hij tijdelijk offline is gehaald. Ik krijg hier namelijk dezelfde foutmelding, waar ik eerst nog de melding kreeg: niet genoeg bandbreedte.
De tool zegt bij mij dat gebruik niet mogelijk is met als reden dat ik mogelijk geen interactieve tv van KPN zou hebben..

Top tool....

Maar goed neem je een upgrade naar 500/500 krijg je 60/6 of zo en poogt de monteur eerst nog te zeggen het duurt wel 24 uur. 8)7 Maar toen hij een half uur bezig was bleek dat ze toch een fout hadden gemaakt.

Ben benieuwd wanneer opgelost :-(

ESET software nodig? Let me know 😄

Verwijderd

Hi TPA, ben jij één van die mensen die het ook in het 4K ervaringen topic op KPN Forum heeft gepost? Voor sommige aansluitingen staan de producten niet goed op plaatsen waar die 4k tool kijkt. Dit kunnen we corrigeren, dus als ik je klantnummer nog niet heb, ontvang ik deze graag alsnog.

• TPA

TPA

ESET official partner

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:05:
Hi TPA, ben jij één van die mensen die het ook in het 4K ervaringen topic op KPN Forum heeft gepost? Voor sommige aansluitingen staan de producten niet goed op plaatsen waar die 4k tool kijkt. Dit kunnen we corrigeren, dus als ik je klantnummer nog niet heb, ontvang ik deze graag alsnog.
Hallo Hugo

Ik zit nietj de 4k groep maar aanpassen Naar waarin voor betaal heel graag. Ik stuur jewel een pb.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:52
Hmm... leek erop dat ik voor het eerst in jaren een storing heb op het glasnetwerk. Had alleen geen tijd het te onderzoeken, glas lampje op de modem was uit, maar had ook geen LTE netwerk voor internet. Vermoed dus een storing bij huis. Wordt vanzelf gebeld als het straks nog steeds zo is O-)

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:05

ViezeVis

Sample Text

Hebben meerdere mensen problemen met de 4K ontvanger van de pilot? Het kastje loopt tijdens de boot van 1P naar 85P en uiteindelijk gebeurt er niks. Geen signaal met de tv etc.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• xbeam
  • Niet online
Heb ik ook gehad, je kan tijdens het opstarten (stoom er af en er op) de menu knop ingedrukt houden dan kom je in het reset menu.

Als je alles terug zet naar fabrieks instellingen werkt hij weer. Probleem zat bij dat de tv het selecteerde output signaal niet ondersteunde( waarschijnlijk denk ik de HDMI kabel niet )
Moet nog even nieuwe kabel er tussen doen met ultra HD ondersteuning (HDMI 2 inplaats 1 )

[ Voor 38% gewijzigd door xbeam op 28-06-2016 14:24 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-11 14:47
Net de 4K ontvanger aangesloten, ging verder zonder problemen. Ik moet zeggen dat ik erg positief ben over de beeldkwaliteit, alleen lijkt het erop dat het OSD (nog?) geen upgrade heeft gekregen. Het ziet er verre van scherp uit.
Het is verder ook wel jammer dat ik op een 100Mbit POP aangesloten zit, dus ben ik met 4K zenders een dikke 25% van mijn bandbreedte kwijt met TV kijken.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Mint schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:43:
Net de 4K ontvanger aangesloten, ging verder zonder problemen. Ik moet zeggen dat ik erg positief ben over de beeldkwaliteit, alleen lijkt het erop dat het OSD (nog?) geen upgrade heeft gekregen. Het ziet er verre van scherp uit.
Het is verder ook wel jammer dat ik op een 100Mbit POP aangesloten zit, dus ben ik met 4K zenders een dikke 25% van mijn bandbreedte kwijt met TV kijken.
Maandje 500Mbit activeren en daarna weer uitzetten. Dat zorgt ervoor dat je nadien geen bandbreedte kwijt bent ten nadele van Internet.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
[...]

Het pilotforum is volgensmij gewoon "Open" en daar kan je dus ook een keer een kijkje nemen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mint schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:43:
Als ik glas hd kijk zijn dat 13Mbps streams. Ik ga ervanuit dat 4K dan 52Mbps streams zijn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

27Mbit, is al diverse keren aangegeven hier.

• xbeam
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Als ik glas hd kijk zijn dat 13Mbps streams. Ik ga ervanuit dat 4K dan 52Mbps streams zijn.
25mbit/s is prima

http://nl.hardware.info/r...komst-profielen-en-levels
[/Max. bitrate Max. resolutie
1 0,1 Mbit/s 176x144 @ 15fps
2 1,5 Mbit/s 352x288 @ 30fps
2.1 3,0 Mbit/s 640x360 @ 30fps
3 6,0 Mbit/s 960x540 @ 30fps
3.1 10,0 Mbit/s 1280x720 @ 33fps
4 12,0 Mbit/s 2048x1080 @ 30fps
4.1 20,0 Mbit/s 2048x1080 @ 60fps
5 25,0 Mbit/s 4096x2160 @ 30fps
5.1 40,0 Mbit/s 4096x2160 @ 60fps
5.2 60,0 Mbit/s 4096x2160 @ 120fps
6 60,0 Mbit/s 8192x4320 @ 30fps
6.1 120,0 Mbit/s 8192x4320 @ 60fps
6.2 240,0 Mbit/s 8192x4320 @ 120fps

vr6-only schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:18:
[...]

Maandje 500Mbit activeren en daarna weer uitzetten. Dat zorgt ervoor dat je nadien geen bandbreedte kwijt bent ten nadele van Internet.
Tenzij de PoP nog geen GoF heeft. Zoals die van mij....
Nog steeds alleen EoF. En zo ken ik er nog heel wat meer.

• TripleNL
****update storing****
Nog steeds niet opgelost. Gister is een monteur van reggefiber geweest. Die was welgeteld enkele minuten hier in huis aan de slag geweest, meerdere deel van de tijd in de POP kast. Alles in de pop zou vervangen moeten zijn. Moet ik maar geloven. Problemen zijn na 30 uur stabiele diensten weer terug.

Over eenzelfde fiber is bijna 5 jaar superstabiel telfort/lijbrandt gekeverd. Kon lukt het maar niet om meer dan 30 minuten stabiel te hebben/houden. En je krijgt nergens, maar dan ook nergens een bevoegd persoon te spreken waar ik in overleg SAMEN het probleem kan afpellen.

Ben nu meerdere dagdelen thuis gebleven, examen gemist en mijn bevoegdheid tot thuiswerk is ingetrokken door dit grapje van de KPN.

Ik kan weer bellen/mailen/tweeten of berichten met KPN, een proactieve probleemopvolging vanuit KPN is 0,0 sprake. Welk medium ik ook gebruik...
Lachwekkend en uitermate storend.....

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 07:46
RobinF schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Het pilotforum is volgensmij gewoon "Open" en daar kan je dus ook een keer een kijkje nemen
Inderdaad: https://forum.kpn.com/4k-...ltra-hd-ervaringen-423413

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:51
Let op:
De 4k ontvanger heeft geen netflix app! Fijn dat dit vooraf gemeld is. Nu zit ik met een boos gezin.

• Tylen

Tylen

grotegok schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:11:
Let op:
De 4k ontvanger heeft geen netflix app! Fijn dat dit vooraf gemeld is. Nu zit ik met een boos gezin.
Geen apple tv?

• robcoenen
  • Laatst online: 11-11 11:30
Let op:
Ik begrijp de frustratie. Mocht je snel een goedkope en goed werkende oplossing willen. Klik ;)
Ik kan i.i.g. niet meer zonder.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Let op:
Zit die app niet standaard in je smart-tv?

De Netflix app komt later dit jaar. In de originele mail met de uitnodiging voor de UHD pilot staat het wel aangegeven. Dacht ergens in het derde kwartaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Thombias op 29-06-2016 11:05 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-11 14:47
Let op:
Dit staat gewoon in de uitnodigingsmail hoor?
- Netflix

o Met MéérTV heb je toegang tot de handige Netflix app via je tv-ontvanger van KPN. Netflix is nu nog niet beschikbaar via de nieuwe tv-ontvanger, maar hier wordt momenteel hard aan gewerkt.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11:
[...]

Tenzij de PoP nog geen GoF heeft. Zoals die van mij....
Nog steeds alleen EoF. En zo ken ik er nog heel wat meer.
Dat is zuur inderdaad. Maar heel wat meer is een relatief woord. Nog geen 10% is nog over en het overgrote deel betreft oud Portaal PoP's. Maar dit weet jij zelf ook.

Anderzijds is de bureaucratische KPN welk alles zwart-wit ziet en absoluut niet afwijkt van hun "processen". Het is namelijk geen rocket science om de overige 10% per direct te voorzien van GoF.

• Tylen

Tylen

Raar.

Waarom is er een hogere internetsnelheid nodig voor 4K Ultra HD?
Het tv-signaal komt je huis binnen via de internetverbinding. 4K Ultra HD heeft een 4x hogere beeldresolutie dan FullHD. Dat betekent dat er ongeveer 4x meer data nodig is om de televisiebeelden weer te geven.

Dus 4x van de standaard HD kanalen en niet de Glas HD kanalen.

• Cardwizard
Let op:
in de uitnodiging staat dat netjes vermeld , als je geen uitnodiging hebt ontvangen en wel via de link aangemeld hebt dan weet je dat niet , niet "huilie huilie" tegen KPN gaan doen ..... en daarbij is het een TEST fase , dus zoals elke beta niet 100% af 8)

• grotegok
Die heb ik nooit gehad. Tijdelijk maar even een chromecast, ook niet vervelend.
Mint schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Dit staat gewoon in de uitnodigingsmail hoor?

[...]

• grotegok
cardwizard schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:39:
[...]

in de uitnodiging staat dat netjes vermeld , als je geen uitnodiging hebt ontvangen en wel via de link aangemeld hebt dan weet je dat niet , niet "huilie huilie" tegen KPN gaan doen ..... en daarbij is het een TEST fase , dus zoals elke beta niet 100% af 8)
Grapjas, nee dat doe ik niet, alleen heb wel een box met netflix teruggeven.... Dus vervanging van als test...

• RobinF
  • Laatst online: 04-10 19:21
Tylen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Raar.

Waarom is er een hogere internetsnelheid nodig voor 4K Ultra HD?
Het tv-signaal komt je huis binnen via de internetverbinding. 4K Ultra HD heeft een 4x hogere beeldresolutie dan FullHD. Dat betekent dat er ongeveer 4x meer data nodig is om de televisiebeelden weer te geven.

Dus 4x van de standaard HD kanalen en niet de Glas HD kanalen.
Je mist hier het feit dat alle niet-4k streams over h.264 gaan. 4K gaat over HVEC, vandaar ook de nieuwe ontvanger
cardwizard schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:39:
[...]

Ik snap Grotegok wel een beetje. Jij noemt het een test en een beta. Maar in dat geval vind ik het heel vreemd dat van de testers verwacht wordt dat ze de huidige decoders direct terug sturen om daarna met met een testmodel te testen. Het was logischer geweest om de oude decoder te laten bewaren en aan het einde van de test terug te laten geven. Of de nieuwe ontvanger terug geven, afhankelijk van de testresultaten natuurlijk.
Als er iets niet goed gaat met de 4K decoder kan je nergens op terug vallen. Terwijl je ondertussen wel gewoon je abonnementsgeld betaalt.

vr6-only schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Dat is zuur inderdaad. Maar heel wat meer is een relatief woord. Nog geen 10% is nog over en het overgrote deel betreft oud Portaal PoP's. Maar dit weet jij zelf ook.

Anderzijds is de bureaucratische KPN welk alles zwart-wit ziet en absoluut niet afwijkt van hun "processen". Het is namelijk geen rocket science om de overige 10% per direct te voorzien van GoF.
Portaal PoPs hebben helemaal nog geen WBA. Dus ook geen EoF. Die tel ik helemaal niet mee. En het zal je verbazen hoeveel Reggefiber PoPs in kleinere kernen nog altijd niet omgebouwd zijn naar GoF. Ik heb er in 2011 en 2012 heel wat laten plaatsen die nu nog altijd niet aangepast zijn. Niet alleen kleinere 616 PoPs maar ook grotere 2772 PoPs.

En het heeft niks met procedures te maken hoor. Maar alles met kosten. Kosten voor een Dslam erbij, kosten voor INN upgrades (backbone voor de niet-KPN-ers onder ons), etc..

Maar goed, ik klaag niet voor mezelf want ik heb genoeg aan 60/35 heb ik de laatste maanden gemerkt. Download duurt een keer 5 minuten langer en dat overleef ik wel.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

Portaal AP's worden omgebouwd. Nijmegen is bijvoorbeeld al klaar. KPN kan daar gewoon leveren. :-)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:33
Sorry ben nieuw hier maar waar staan de : PoP, WBA EoF voor??? Wat mag ik verwachten, is in de kern van Rijssen, dacht oorspronkelijk door Reggefiber (in) opdracht gelegd..Ga voor 100/100 trouwens.
Heb zelf glasvezel besteld, o.a. om met de 4K pilot mee te kunnen doen,, ws trouwens toch al van plan over te gaan op 4 play, KPN compleet.mobiele Abo al jaren bij hen. Was monteur bij me eergisteren, echter onverichter zake vertrokken omdat er cirka 45 meter glaskabel gelegd moet worden en gelast. Tja neem je daar dag voor vrij.... was te veel werk voor 1 persoon??? Wordt weer nieuwe afspraak gepland..., hoe lang duurt het dan nogal de monteur het glasvezel aansluitpunt heeft aangemeld bij KPN?
h
Hoofdaansluiting ligt in souterrain van appartement complex, waarvan cirka de helft 12 van de 25 al wel een glasvezel in gebruik heeft. Moet alleen verder hoog naar 2e verdieping, totaal geschatte lengte van de monteur een 45 meter te leggen....

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dinandus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:26:
Sorry ben nieuw hier maar waar staan de : PoP, WBA EoF voor???
PoP = Point of Presence, dat is het "glasvelzelhuisje" in je wijk waar alle glasvezelkabels vanuit de woningen worden aangesloten op de apparatuur.
EoF = Ethernet over Fiber (max 100mbit)
GoF = Gigabit over Fiber (momenteel voor snelheden tot 500mbit)
WBA = ik dacht dat het stond voor "Wholesale Broadband Access", zeg maar het glasvezel netwerk van KPN. volgens mij is er ook nog WGDO en dat is dan weer van Reggefiber Wholesale.

Hoe dat met die WBA/WGDO in elkaar steekt weet ik niet precies, bij ons is het netwerk aangelegd door Reggefiber maar volgens mij zit ik gewoon op het WBA netwerk.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Cardwizard
Barre73 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Ik snap Grotegok wel een beetje. Jij noemt het een test en een beta. Maar in dat geval vind ik het heel vreemd dat van de testers verwacht wordt dat ze de huidige decoders direct terug sturen om daarna met met een testmodel te testen. Het was logischer geweest om de oude decoder te laten bewaren en aan het einde van de test terug te laten geven. Of de nieuwe ontvanger terug geven, afhankelijk van de testresultaten natuurlijk.
Als er iets niet goed gaat met de 4K decoder kan je nergens op terug vallen. Terwijl je ondertussen wel gewoon je abonnementsgeld betaalt.
Het apparaat werkt perfect voor tv kijken en is super snel , het echte testen is natuurlijk al eerder gedaan en laten ze niet door "ons" doen. het enige dat er momenteel niet is , is Netflix

Als je echt een 4K tv hebt om mee te doen aan de test dan zit er ook wel een Netflix app op om te kunnen kijken dus wat is het probleem ........
BastiaanN schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:34:
[...]

PoP = Point of Presence, dat is het "glasvelzelhuisje" in je wijk waar alle glasvezelkabels vanuit de woningen worden aangesloten op de apparatuur.
EoF = Ethernet over Fiber (max 100mbit)
GoF = Gigabit over Fiber (momenteel voor snelheden tot 500mbit)
WBA = ik dacht dat het stond voor "Wholesale Broadband Access", zeg maar het glasvezel netwerk van KPN. volgens mij is er ook nog WGDO en dat is dan weer van Reggefiber Wholesale.

Hoe dat met die WBA/WGDO in elkaar steekt weet ik niet precies, bij ons is het netwerk aangelegd door Reggefiber maar volgens mij zit ik gewoon op het WBA netwerk.
Reggefiber bouwt en beheert het kale netwerk, dus alleen PoPs (huisjes) en kabels. De actieve apparatuur in de PoPs die de werkelijke diensten moet verzorgen wordt geplaatst door een operator. Dat kunnen er ook meerdere zijn.
KPN is de bekendste en die apparatuur wordt KPN WBA genoemd. Providers kopen diensten in bij operators, zoals bijv KPN WBA.
WGDO was een andere operator die in de beginjaren van Reggefiber apparatuur plaatste in de PoPs om diensten mogelijk te maken. Onder andere ook in Rijssen trouwens :-). Die apparatuur werkt op veel plaatsen nog steeds maar er worden (in principe) geen nieuwe klanten meer op toegelaten. Een sterfhuisconstructie dus.
Later kwam KPN WBA in al die PoPs erbijj. En in veel PoPs in Nederland is Vodafone operator (en provider tegelijk) en Tweak idem dito. En op lokaal gebied nog enkele kleine partijen.

Wat die Portaal PoPs betreft: Ik weet uiteraard wel dat ze worden aangepast. Maar dan zijn ze ook meteen GoF geschikt. Ze zijn dus nooit geschikt geweest voor EoF, zoals VR6-only stelde. Dus ik tel ze ook niet mee in het aantal EoF PoP's in Nederland.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik ben bezig met Routed-IPTV maar loopt tegen het probleem aan dat het beeld na ruwweg 4 minuten stopt/hangt.

Ik ben het aan het opzetten icm met een ERL (firmware 1.8.0 en 1.8.5) en hp 1810-24g v2 switch.
Als ik de igmp-proxy herstart, herpakt de stream zich voor opnieuw een 4 minuten.
Het lijkt dus in de igmp-proxy te zitten, maar ik zie niet wat...

Iemand suggesties?

• xbeam
  • Niet online
ErikCornelissen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:33:
Ik ben bezig met Routed-IPTV maar loopt tegen het probleem aan dat het beeld na ruwweg 4 minuten stopt/hangt.

Ik ben het aan het opzetten icm met een ERL (firmware 1.8.0 en 1.8.5) en hp 1810-24g v2 switch.
Als ik de igmp-proxy herstart, herpakt de stream zich voor opnieuw een 4 minuten.
Het lijkt dus in de igmp-proxy te zitten, maar ik zie niet wat...

Iemand suggesties?
Dit zou een 2e router binnen je netwerk kunnen zijn. Je kan maar op 1 router een igmp proxy draaien in je netwerk.

Als je de ERL draait dan moet je wel de KPN router (experia-Box) uit je netwerk verwijderen. De ERL vervangt de Experia-Box. gebruik je deze wel in je netwerk dan moet je een ERL zonder igmp proxy installeren en moet je TV verkeer op een vlan zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 30-06-2016 17:50 ]

• ErikCornelissen
xbeam schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Dit zou een 2e router binnen je netwerk kunnen. Je kan maar op 1 router een igmp proxy draaien in je netwerk.

Als je de ERL draait dan moet je wel de KPN router (experia-Box) uit je netwerk verwijderen. De ERL vervangt de Experia-Box. gebruik je deze wel in je netwerk dan moet je een ERL zonder igmp proxy installeren en moet je TV verkeer op een vlan zetten.
Bedankt voor je reactie. :)

Ik gebruik de EB alleen nog maar voor telefonie. Verder handelt de ERL de rest af. ERL zit rechtstreeks gekoppeld aan het netwerk van KPN en geeft vlan 7 door voor telefonie richting de EB en is zelf de gateway naar het internet.

Voorheen heb ik routed IPTV draaiende gehad, maar heb in de tussentijd corruptie gehad in de config van de ERL waardoor ik opnieuw moest beginnen. Ik had jammer genoeg geen recente backup.

• xbeam
  • Niet online
Dit zou het moeten doen.

Deze Blokjes van configure tot exit kan je zo in de CLI plakken wacht wel met de het volgende blokje plakken tot dat router klaar is met alles uitvoeren aangeeft dat alles op opgeslagen in de boot config.

De regel die je met de sudo SU creëert (de set static route code met juiste next-hop ip adres) moet bij de regels van de nat plakken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
configure
set interfaces ethernet eth0 vif 4 address dhcp
set interfaces ethernet eth0 vif 4 description "eth0.4 - IPTV"
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route no-update
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options default-route-distance 210
set interfaces ethernet eth0 vif 4 dhcp-options name-server update
commit
save
exit

configure
set service dhcp-server global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
set service dhcp-server global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
commit
save
exit

sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

configure
set service nat rule 6101 description IPTV
set service nat rule 6101 log disable
set service nat rule 6101 outbound-interface eth0.4
set service nat rule 6101 protocol all
set service nat rule 6101 destination address 213.75.112.0/21
set service nat rule 6101 type masquerade

!!! Let op plak hier De SU gecreëerde regel!!!  

commit
save
exit

configure
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 alt-subnet 0.0.0.0/0
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 role upstream
set protocols igmp-proxy interface eth0.4 threshold 1
set protocols igmp-proxy interface eth1 alt-subnet 0.0.0.0/0
set protocols igmp-proxy interface eth1 role downstream
set protocols igmp-proxy interface eth1 threshold 1

commit
save
exit

[ Voor 9% gewijzigd door xbeam op 30-06-2016 18:05 ]

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 16:26
Ik heb nog een vervelende situatie die ik graag met jullie wil delen. Heeft een van jullie een ervaring met vergelijkbare situatie? Graag advies / idee hoe ik dit kan oplossen..
28 / 6 2016:
Afgelopen dinsdag, 28 juni 2016 zou ons abonnement worden aangepast van 100/100 glasvezel naar 500/500.
De omzetting zou voor ons geen problemen moeten opleveren en volautomatisch worden doorgevoerd. Er zou geen herstart van een router, glasvezelkastje oid nodig zijn. Dinsdagmiddag toen de omzetting volgens KPN was afgerond kwam ik helaas thuis in een huis zonder telefonie, internet en televisie. Daarop heb ik gebeld en standaard stappen doorlopen met de medewerker van de klantenservice zoals opnieuw opstarten van glasvezelkastje, resetten modem e.d. Hiermee was het probleem niet verholpen. Afspraak met monteur gemaakt. Dit zou de volgende dag tussen 17:00 en 19:00 uur zijn.
29/6 2016:
Hierop is mijn dochter thuis gebleven om de monteur te ontvangen, die was woensdag 29 juni netjes tussen 5 en 7 bij ons. Helaas gaf hij aan dat hij het niet kon verhelpen en is daarop zonder verdere informatie (buiten : er word contact met je opgenomen) vertrokken.
Daarop heb ik om 20:00 uur de klantenservice gebeld waarop werd gezegd dat ze mij niet konden helpen en dat het probleem bij 2e/3e lijn lag. Ik gaf daarop aan dat ik dan graag met 2e of 3e lijn doorverbonden wil worden, dit was niet mogelijk. Ik vroeg daarop of dat ze wisten wanneer het probleem verholpen zou worden: hier kon de betreffende servicemedewerker geen antwoord geven. Daarop vroeg ik wanneer er verder gewerkt zou worden: hierop kon de servicemedewerker geen antwoord geven. Daarop vroeg ik of hij informatie had wie ik daarover wel kon contacteren, ook hierop kon de medewerker geen antwoord geven. Daarop vroeg ik wat de compensatieregeling was, ook hierop kon de medewerker geen antwoord geven buiten dat dit pas behandeld kan worden zodra de storing is verholpen. Daarop vroeg ik of ik een telefonische klacht kon indienen, dit was niet mogelijk en kon via internet (wat ik dus niet heb!!!).
Erg gefrustreerd heb ik daarop de man bedankt en heb ik opgehangen.
30/6 2016:
Contact gezocht met de klantenservice van KPN. Helaas wisten ze 0,0 meer dan gisteren. Daarop heb ik via mijn werk op KPN website een klacht ingediend, waar tot op heden niets mee is gedaan omdat “ er een fout is opgetreden” tijdens de verwerking van mijn klacht! NU BREEKT MIJN KLOMP.
Ik heb 30/6 meermaals getracht de klantenservice te bereiken maar wachttijden van meer dan 30 minuten waren voor mij doorslaggevend om op te hangen.
1/7/2016:
Ik heb om 7 uur in de ochtend gebeld met klantenservice waarbij ze me EINDELIJK konden vertellen dat er waarschijnlijk een kabelbreuk was. Dit vind ik vreemd, aangezien er niets is veranderd buiten de versnelling van 100 mb naar 500 mb abonnement, ik verwacht dan ook dat het daar fout is gegaan. Ik wil graag serieus genomen worden en tot een oplossing komen van dit probleem in plaats van het sturen van kastje naar muur!
Ik ben vervolgens om half 9 in de ochtend gebeld door iemand die de kabels beheerd om een afspraak te maken voor reparatie. DIT KAN PAS OP ZIJN VROEGST MAANDAG OM 11 UUR IN DE OCHTEND!!!??? Schandalig.
Ik zit dus door KPN's toedoen al dagen zonder internet en ben er goed klaar mee..

• tmaniac
ErikCornelissen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Ik gebruik de EB alleen nog maar voor telefonie. Verder handelt de ERL de rest af. ERL zit rechtstreeks gekoppeld aan het netwerk van KPN en geeft vlan 7 door voor telefonie richting de EB en is zelf de gateway naar het internet.

Voorheen heb ik routed IPTV draaiende gehad, maar heb in de tussentijd corruptie gehad in de config van de ERL waardoor ik opnieuw moest beginnen. Ik had jammer genoeg geen recente backup.
Hoe staat de IGMP Snooping ingesteld op je switch?
Ik had in het begin de IGMP Snooping niet goed staan waardoor ik ook haperingen kreeg...
Heb de Snooping nu ingesteld op IGMP Snooping v3 (en moest hem nog activeren op de default vLAN)

Nu is alles in orde (op héél af en toe een hapering in de audio na)
Driftkikkertje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:22:
Ik heb nog een vervelende situatie die ik graag met jullie wil delen. Heeft een van jullie een ervaring met vergelijkbare situatie? Graag advies / idee hoe ik dit kan oplossen..

[...]
Klinkt bijna alsof ze in de wijkcentrale verkeerd hebben gepatched.

Volgens mij kan je in dit soort situaties niets anders doen dan afwachten; dat is altijd jammer als je afhankelijk bent van anderen :(

[ Voor 22% gewijzigd door tmaniac op 01-07-2016 11:06 ]

• ErikCornelissen
tmaniac schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:00:
[...]

Hoe staat de IGMP Snooping ingesteld op je switch?
Ik had in het begin de IGMP Snooping niet goed staan waardoor ik ook haperingen kreeg...
Heb de Snooping nu ingesteld op IGMP Snooping v3 (en moest hem nog activeren op de default vLAN)

Nu is alles in orde (op héél af en toe een hapering in de audio na)
Geen igmp snooping, ondersteund de switch niet.

Ik heb een apart vLAN voor de tv doosjes. Omslachtige manier, maar bereik hetzelfde als met igmp snooping.

edit:

Daarstraks maar eens opnieuw begonnen met de config vanaf scratch.
In verband met aanwezigheid verschillende vLAN-en andere opzet interfaces, kan ik niet gebruik maken van de standaard config van https://kriegsman.io/. Wel een mooi startpunt, waar ik dit voorheen handmatig on-the-fly deed.

En het lijkt nu weer te werken. Tenminste de 4k ontvanger. Had nog een 2260 liggen (Nooit gebruikt), maar die lijkt software niet op te kunnen halen... :'(

[ Voor 28% gewijzigd door ErikCornelissen op 01-07-2016 13:14 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 19:58
Driftkikkertje schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 09:22:

[...]
Misschien een 'domme' vraag, maar is je NTU ('glasvezelkastje') wel geschikt voor meer dan 100Mbit (niet je ExperiaBox dus, maar het kastje dat er voor zit en direct op de glasvezel is aangesloten)?
Anders is het 99% waarschijnlijk dat het is wat tmaniac aangeeft en ze je verkeerd patched hebben in de PoP (of de fiber hierbij kapot is gegaan).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Ook een oudere NT die max 100 Mbit kan werkt gewoon als je aangesloten bent op een Gbit poort in de pop. Alleen dan met max 100 snelheid uiteraard.
In dit geval werkt niks meer, precies vanaf de dag dat hij op een Gbit poort is omgezet.

• tmaniac
ErikCornelissen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:04:

edit:

In verband met aanwezigheid verschillende vLAN-en andere opzet interfaces, kan ik niet gebruik maken van de standaard config van https://kriegsman.io/. Wel een mooi startpunt, waar ik dit voorheen handmatig on-the-fly deed.

En het lijkt nu weer te werken. Tenminste de 4k ontvanger. Had nog een 2260 liggen (Nooit gebruikt), maar die lijkt software niet op te kunnen halen... :'(

Klopt, als de settopbox firmware op moet halen/activeren moet je even je glas op de EB zetten en je decoder op de EB aansluiten.
Na de software-update/activatie kan je alles weer aansluiten zoals je wenst.

Er zal onder water nog wel ergens een check zitten waardoor je de EB nodig hebt voor je decoder software/activatie.

• xbeam
  • Niet online
ErikCornelissen schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Geen igmp snooping, ondersteund de switch niet.

Ik heb een apart vLAN voor de tv doosjes. Omslachtige manier, maar bereik hetzelfde als met igmp snooping.

edit:

Als je igmp proxy gebruikt op de ELR dan moet je geen vlan te gebruiken. Igmp proxy zet de vlan 4 van KPN op je Local netwerk samen met je internet de 4k en nieuw HD stb's hebben internet en multicast nodig. Daarom kan je 4k de software niet ophalen omdat die dat over vlan6 doet.

De kreigsman config is de enige config die werkt. Deze moet je precies overnemen en dan werkt het actieveren en updates instaleren zonder EB ook. Als je afwijkt van de kreigsman instellingen werkt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 01-07-2016 17:44 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
Barre73 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:16:
Ook een oudere NT die max 100 Mbit kan werkt gewoon als je aangesloten bent op een Gbit poort in de pop. Alleen dan met max 100 snelheid uiteraard.
In dit geval werkt niks meer, precies vanaf de dag dat hij op een Gbit poort is omgezet.
Nope, dat werkt niet of misschien moet ik zeggen niet altijd. Nadat we hier overgezet waren van 100/100 naar 500/500 werkte niets meer tot de monteur later die dag zoals gepland de ntu had vervangen.
Was in ons geval ook onderdeel van de upgrade, het vervangen van de ntu.
In de ochtenduren waren we kennelijk overgezet naar Gigabit en dat was meteen ook einde verhaal van alle diensten.

[ Voor 8% gewijzigd door ninjazx9r98 op 01-07-2016 20:04 ]

• TPA

TPA

ESET official partner

ErikCornelissen schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Je moet denk ik je routes tv ip opnieuw instellen...

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Heb hele dag zitten prutsen maar ja hoor, heb routed IPTV werkend gekregen op een ASUS RT-AC87U! De scripts van itxs werken goed voor ASUS routers. Moest zelf wel een aantal aanpassingen maken voor mijn specifieke type router en managed switch setup. VLAN 4,6,7 gaan via managed switch, VLAN 6 en 7 gaan Tagged door naar me ASUS router. Ook na een reboot van me router werkt het :D.

Verwijderd

Ik ben helemaal klaar met de KPN, wat een waardeloos zooitje daar zeg.

De glasvezel aanvraag hadden ze niet goed gedaan dus er was geen abonneenummer en pincode voor de TV en geen internet.
Ondertussen al 6x beloofd dat ze het doormailen naar mij maar na 14dagen nog steeds niets!

Ik heb inmiddels 6 X contact met ze gehad per telefoon en het KPN-forum, maar ze geven steeds de computer de schuld :( blablablabla
Ze hebben na 1 week een noodpakket gestuurd wat ook al niet op de beloofde datum aankwam.

Voor mij nooit meer KPN, belachelijk dat dit meer dan 14dagen moet duren.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 09:52:

Ze hebben na 1 week een noodpakket gestuurd wat ook al niet op de beloofde datum aankwam.
En wat is je precies beloofd wat dat betreft?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

ok volgende week wordt ik aangesloten (maar heb alles al in huis) en dan kan ik die verschrikkelijke horizon box terugsturen :P:P:P

nu is mijn vraag ik krijg HBO pakket omdat ik alles van KPN heb en naar ik begreep bestaat dit uit HBO 1, HBO 2 en HBO 3 en tevens kan je dan alles van HBO gewoon gratis on demand kijken net als netflix echter kan ik op mijn smart TV met android niks van HBO vinden en op mijn telefoon alleen HBO GO en wat apps die volgens mij niks met HBO te maken hebben iemand die wat licht in de duisternis kan werpen?

voor het geval het uitmaakt ik heb een Sony Bravia KDL 50W809C met Android 5.1.1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 21:38 ]

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:33:
ok volgende week wordt ik aangesloten (maar heb alles al in huis) en dan kan ik die verschrikkelijke horizon box terugsturen :P:P:P

nu is mijn vraag ik krijg HBO pakket omdat ik alles van KPN heb en naar ik begreep bestaat dit uit HBO 1, HBO 2 en HBO 3 en tevens kan je dan alles van HBO gewoon gratis on demand kijken net als netflix echter kan ik op mijn smart TV met android niks van HBO vinden en op mijn telefoon alleen HBO GO en wat apps die volgens mij niks met HBO te maken hebben iemand die wat licht in de duisternis kan werpen?

voor het geval het uitmaakt ik heb een Sony Bravia KDL 50W809C met Android 5.1.1
HBO On Demand zou moeten gaan verschijnen in het menu van je KPN decoder straks. En HBO Go is voor smartphone, tablet en computer.

Verwijderd

White_Collar schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:30:
[...]

En wat is je precies beloofd wat dat betreft?
Digitenne en een dongel.
Het zou de volgende dag na 15uur klaar liggen op het postkantoor.
Ging dus mijn bijna dove vader van 84jaar het halen, ligt het er niet!
Het abonnement is namelijk voor hem.

2 dagen later was het er wel

• xbeam
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:52:
[...]

HBO On Demand zou moeten gaan verschijnen in het menu van je KPN decoder straks. En HBO Go is voor smartphone, tablet en computer.
Over hbo Go gesproken. Dat heb ik ook op de Apple tv 3 zitten maar daar kan ik niet op inlogen de hbo functie in stb is echt waardeloos je kan niet zoeken op films of serie alles staat er 2 keer in ;-( een SD en HD versie. Ook als je de film stopt of weg klikt ( gebeurt nogal vaak als de kat op de Ab gaat zitten of dat hij op de grond valt ) dan heb je geen functie om snel weer verder te gaan dan moet je weer door die 522 (211) films heen scrollen (want je kan niet zoeken) om verder te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 04-07-2016 01:11 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:10:
[...]

Digitenne en een dongel.
Het zou de volgende dag na 15uur klaar liggen op het postkantoor.
Ging dus mijn bijna dove vader van 84jaar het halen, ligt het er niet!
Het abonnement is namelijk voor hem.

2 dagen later was het er wel
Tegenwoordig is het Digitenne + mwifi router en geen dongel meer :)
Als je wilt, zou je wellicht de postcode en huisnummer willen delen van je vader in een pm?
Normaal gaat de verwerking van het pakket goed en is het inderdaad gewoon de volgende dag op een servicepunt.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Verwijderd

White_Collar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:10:
[...]

Tegenwoordig is het Digitenne + mwifi router en geen dongel meer :)
Als je wilt, zou je wellicht de postcode en huisnummer willen delen van je vader in een pm?
Normaal gaat de verwerking van het pakket goed en is het inderdaad gewoon de volgende dag op een servicepunt.
Ach dat is het probleem niet meer.

Hij zit nu al 14dagen zonder glasvezel :(
Echt een waardeloos bedrijf is het.
Zodra het jaarcontract om is zijn we daar weg.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:50

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:13:
[...]

Ach dat is het probleem niet meer.

Hij zit nu al 14dagen zonder glasvezel :(
Echt een waardeloos bedrijf is het.
Zodra het jaarcontract om is zijn we daar weg.
Waarom zolang wachten ?
Gewoon brief aangetekent, ingebreken stellen en............... ;w