[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tmaniac schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb hier ook last van.
Plots veranderd het IP op de IPTV interface en dan werken de menu's en de ondemand diensten niet meer goed.
Radio werkt dan ook helemaal niet meer.
Als ik dan de route aanpas in de ERL werkt het allemaal weer.
lijkt wel alsof er een hele korte lease op het IPTV subnet zit...
Daar heb ik dan weer geen last van met mijn ERL maar las in het Ubnt forum dat het te maken kan hebben je regio/ gebruikte type netwerk. Volgens mij staat daar ergens een script voor je ERL die automatisch je next-hop aanpast in je static routing als deze verandert.

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 14-06-2016 12:55 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
xbeam schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Daar heb ik dan weer geen last van met mijn ERL maar las in het Ubnt forum dat het te maken kan hebben je regio/ gebruikte type netwerk. Volgens mij staat daar ergens een script voor je ERL die automatisch je next-hop aanpast in je static routing als deze verandert.
oe!
weet je toevallig nog waar je dat script gevonden hebt?

Ik zie trouwens dat er nieuwe firmware voor de ERL beschikbaar is versie 1.8.5
Vanavond maar eens kijken of het tijd wordt om te upgraden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tmaniac op 14-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
tmaniac schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:10:
[...]

oe!
weet je toevallig nog waar je dat script gevonden hebt?

Ik zie trouwens dat er nieuwe firmware voor de ERL beschikbaar is versie 1.8.5
Vanavond maar eens kijken of het tijd wordt om te upgraden ;)
Hier heb je een begin
Jeroen_ae92 in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
tmaniac schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb hier ook last van.
Plots veranderd het IP op de IPTV interface en dan werken de menu's en de ondemand diensten niet meer goed.
Radio werkt dan ook helemaal niet meer.
Als ik dan de route aanpas in de ERL werkt het allemaal weer.
lijkt wel alsof er een hele korte lease op het IPTV subnet zit...
Klopt, heb er ook een stuk over geschreven mocht je een edgerouter hebben (excuseer mij, ik heb niet de hele thread doorgelezen) http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Het komt erop neer dat je na elke reboot de static ip route opnieuw moet laten instellen. Nadat ik dat gedaan had heb ik nooit meer last gehad van wegvallende IPTV streams.

Meest frustrerend is als je 's avonds eindelijk op de bank zit en je nog je TV moet fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
_Piwi_ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Klopt, heb er ook een stuk over geschreven mocht je een edgerouter hebben (excuseer mij, ik heb niet de hele thread doorgelezen) http://www.pimwiddershove...te-lessons-learned-part-2

Het komt erop neer dat je na elke reboot de static ip route opnieuw moet laten instellen. Nadat ik dat gedaan had heb ik nooit meer last gehad van wegvallende IPTV streams.

Meest frustrerend is als je 's avonds eindelijk op de bank zit en je nog je TV moet fixen ;)
Thx! die ga ik even toepassen.

Toch een vraag hierover;
Is het niet handiger om het script aan een DHCP change te hangen dan aan een reboot?
Ik probeer de router nl zo min mogelijk uit te zetten :)
zoals Jeroen_ae92 vertelde in dit topic
Plaats onderstaande code in een file in /etc/dhcp3/dhclient-enter-hooks.d/
Zorg dat deze executable is met chmod +x filename
Het script zou dan ook getriggerd worden na een reboot of als je vanuit de gui een refresh dhcp lease aanroept.
Toch? :*)

[ Voor 3% gewijzigd door tmaniac op 14-06-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 22:43
tmaniac schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Het script zou dan ook getriggerd worden na een reboot of als je vanuit de gui een refresh dhcp lease aanroept.
Toch? :*)
Nog nooit vanuit die redenatie naar dit probleem gekeken. Ik weet het dus niet, ik weet alleen dat het script bij een reboot uitvoeren helpt.
Ik reboot de edgerouter trouwens ook nooit, de route veranderd niet totdat er een reboot plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
heb het script er in geplaatst; krijg nu alleen geen ander IP adres dus even afwachten of het werkt ;)

wel een ander vaag iets gemerkt:
In de ERL zie ik niet langer hoeveel traffic er over de IPTV interface gaat als er TV gekeken wordt.
Ik zie wel het verbruik op de FTTH interface maar niets op de IPTV interface, het wordt nu gemeten onder de LAN interface...
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/rara.PNG

[ Voor 19% gewijzigd door tmaniac op 15-06-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zit sinds vanochtend op KPN netwerk. De overgang vanaf Telfort ging echt vlekkeloos, vanochtend vroeg inderdaad gezien dat het telfort signaal van de lijn af was en rond 7:00 gingen alle lampjes op de mediaconverter weer branden. _/-\o_

Ik heb toen de KPN config ingeladen die ik al had gemaakt en alles werkte in 1x :*) .

Ik vraag me wel af of mijn config mij ook wat bandbreedte kost. Sinds de nieuwe config (lees: Routed IPTV) haal ik nét iets minder dan 100mbit/s op de download, dat was ook al zo bij Telfort. Het enigste wat ik daaraan heb veranderd voor KPN is overzetten van DHCP op VLAN 34 naar PPPoE op VLAN 6 en wat ranges aanpassen voor IPTV.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5404986636.png

Het ligt in elk geval niet aan de CPU load van de Mikrotik, die zit op zo'n 34% met twee TV's aan en speedtest.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 15:35
BastiaanN schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:25:
Ik zit sinds vanochtend op KPN netwerk. De overgang vanaf Telfort ging echt vlekkeloos, vanochtend vroeg inderdaad gezien dat het telfort signaal van de lijn af was en rond 7:00 gingen alle lampjes op de mediaconverter weer branden. _/-\o_

Ik heb toen de KPN config ingeladen die ik al had gemaakt en alles werkte in 1x :*) .

Ik vraag me wel af of mijn config mij ook wat bandbreedte kost. Sinds de nieuwe config (lees: Routed IPTV) haal ik nét iets minder dan 100mbit/s op de download, dat was ook al zo bij Telfort. Het enigste wat ik daaraan heb veranderd voor KPN is overzetten van DHCP op VLAN 34 naar PPPoE op VLAN 6 en wat ranges aanpassen voor IPTV.

[afbeelding]

Het ligt in elk geval niet aan de CPU load van de Mikrotik, die zit op zo'n 34% met twee TV's aan en speedtest.
Klopt: het ligt aan KPN WBA zelf:
Je blijft hangen op circa 95 omdat dat de afgestelde snelheid is bij dit profiel. De afstellingen bij de verschillende abonnementen zijn niet geheel logisch (en dan druk ik me nog zachtjes uit)

Pakket versus praktijkafstelling:
20/10 = 35/33Mb
100/10 = 116/35 (tenzij de PoP niet meer dan 100 Mbit ondersteunt, dan ongeveer 95/35)
100/100 = 95/110
500/500 = 511/513

Ik zit zelf op een 100/10 abonnement (glas) en mijn snelheden zijn inderdaad ongeveer 115/35 zoals hierboven al staat. Het is bijzonder onlogisch en niet nodig maar tot nu toe wel een feit. Waar overigens ruim over geklaagd wordt bij KPN dus wellicht dat ze er ook wat aan kunnen gaan doen (alleen aan die 100/100 dan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 14:41
Van de week ook 'verlengd' door de prijsverhoging,

krijg nu 3 maanden gratis 100/10 (heb mezelf maar meteen gedowngrade daar ik het niet echt gebruikte, had vorige keer 3 maanden gratis 500/500 gehad en natuurlijk vergeet je dan te downgrade dus betaal je de volle pond)

en weer 6 maanden korting die iedereen heeft.

Wel apart, betaal nu voor 100/10, maar dit zijn de speedtest resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5405064455.png

Mij hoor je niet klagen: )

EDIT:
Is overigens met mijn eigen router (Edgerouter Lite), en de speedtest was over WIFI (dus ping is daardoor iets hoger)

[ Voor 10% gewijzigd door incomer op 15-06-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:24
Vorig jaar de Digitenne aanbieding gekregen, en zodoende voor bijna niets 100/100 glasvezel + Alles-in-1-Standaard voor de prijs van Digitenne.

Gek genoeg wilden ze deze keer die korting niet weer geven, dus na wat rekenwerk maar besloten om het hele TV gebeuren maar op te heffen (keek er toch bijna nooit naar) en overstappen op alleen Internet.

Nog wel uit weten te slepen dat de upgrade naar 100/100 gratis is het hele jaar en de eerste 6 maanden €25 en de tweede 6 maanden €40 per maand. Dus voor gemiddeld €32,50 per maand het hele jaar 100/100 Internet.

En dan weer afwachten wat er volgend jaar gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Athome schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:07:
Vanaf het moment dat ik KPN Glas heb (een jaar), heb ik ook al problemen met de commerciele HD-Glas zenders. Deze stotteren zo af en toe (ook de opnames). De ene keer meer dan de andere keer. Ben zelf al met kabels en aansluitmanieren (via switch of rechtstreeks op de modem) bezig geweest. Niets hielp.
Van de week een monteur gehad, Deze heeft de NT vervangen en heeft de Arcadyan (2260) vervangen door een Arris variant.

Na een avond kijken zijn er geen stotteringen opgevallen en de Arris box blijkt veel sneller te reageren dan de Arcadyan box. Ook meer TV start veel sneller op. Een avond kijken zegt nog niets over de stotteringen maar het verschil tussen de Arris en Arcadyan vond ik toch wel het vermelden waard.
Dat is opzich best vreemd, want volgens mij zijn de specs van beide STBs gelijk. Zelf ervaar ik ook nog steeds hele korte haperingen bij de HD glaszenders. Tijdens het TV kijken is het alleen het geluid, maar als je door de zenders scrollt (met de pijlen van de ab) dan merk je ook haperingen in het beeld. De gewone HD zenders hebben hier geen last van. Ik ga bij XS4ALL eens vragen of ze ook de Arris kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyTi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 06:25
sigilens schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Ik heb er ook nog 2 maanden Ziggo sport bij gekregen.
Hoe heb je dat klaargespeeld? KPN Sales gaf mij aan dat ze Ziggo Sport niet gratis of met korting kunnen aanbieding in een verlenging vanwege afspraken met Ziggo. Ik kreeg alleen 3 maanden gratis Fox Sports aangeboden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
MyTi schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Hoe heb je dat klaargespeeld? KPN Sales gaf mij aan dat ze Ziggo Sport niet gratis of met korting kunnen aanbieding in een verlenging vanwege afspraken met Ziggo. Ik kreeg alleen 3 maanden gratis Fox Sports aangeboden. :-(
Ziggo had vorige maand een aktie waarbij seizoenkaarten vergoed werden, daar had ik naar verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 11:24
incomer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:03:
Van de week ook 'verlengd' door de prijsverhoging,

krijg nu 3 maanden gratis 100/10 (heb mezelf maar meteen gedowngrade daar ik het niet echt gebruikte, had vorige keer 3 maanden gratis 500/500 gehad en natuurlijk vergeet je dan te downgrade dus betaal je de volle pond)

en weer 6 maanden korting die iedereen heeft.

Wel apart, betaal nu voor 100/10, maar dit zijn de speedtest resultaten:

[afbeelding]

Mij hoor je niet klagen: )

EDIT:
Is overigens met mijn eigen router (Edgerouter Lite), en de speedtest was over WIFI (dus ping is daardoor iets hoger)
Zelf ben ik naar 60/6 gegaan en haal daar ruim boven. Gewoon met de EB v10 op 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
tmaniac schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:55:
heb het script er in geplaatst; krijg nu alleen geen ander IP adres dus even afwachten of het werkt ;)

In de ERL zie ik niet langer hoeveel traffic er over de IPTV interface gaat als er TV gekeken wordt.
Ik zie wel het verbruik op de FTTH interface maar niets op de IPTV interface, het wordt nu gemeten onder de LAN interface...
[afbeelding]
ja dat klopt dat is een bug in de hardware offloading van de ERL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

[afbeelding]
Heb je de firmware ook al op de 1.18.5 gezet?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
TPA schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:35:
[...]

Heb je de firmware ook al op de 1.18.5 gezet?
jup, running firmware is v1.8.5.4884695.160608.1057 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ga deze vrijdag (17e) over van Ziggo naar KPN. Hiervoor heb ik maar alvast alle zaken uit de groene doos geïnstalleerd (glasvezelmodem, xperia box en Arris TV ontvanger). Eens kijken wat de KPN monteur ervan vind :9

Een paar vragen aan jullie:
  • Ik hoorde vandaag iets van een collega van mij die ook KPN heeft waar ik niet blij van werd: kan ik mijn opnames niet overal (web/tablet etc) terugkijken :? Wat is de beperking precies, ik dacht dat alles in de cloud werd opgenomen?
  • Moet de Arris TV box direct aan de experia box hangen?
  • Ik gebruik een Harmony One universal remote. Weet iemand toevallig wat ik moet selecteren in de logitech applicatie om de knoppen programmering over te nemen
  • Hebben jullie verder nog tips & truuks waar ik voor moet uitkijken?
alvast dank _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Spam op 15-06-2016 17:16 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:13:
Ik ga deze vrijdag (17e) over van Ziggo naar KPN. Hiervoor heb ik maar alvast alle zaken uit de groene doos geïnstalleerd (glasvezelmodem, xperia box en Arris TV ontvanger). Eens kijken wat de KPN monteur ervan vind :9

• Ik hoorde vandaag iets van een collega van mij die ook KPN heeft waar ik niet blij van werd: kan ik mijn opnames niet overal (web/tablet etc) terugkijken :? Wat is de beperking precies, ik dacht dat alles in de cloud werd opgenomen?
  • Ik gebruik een Harmony One universal remote. Weet iemand toevallig wat ik moet selecteren in de logitech applicatie om de knoppen programmering over te nemen
alvast dank _/-\o_
1) de zenders in de app zijn de SD versies. Als je thuis een HD zender opneemt (dat zijn nl nog aparte kanalen) dan kan je die niet in de app terugkijken. Oplossing is dus om het betreffende programma in SD op te nemen als je denkt deze later op de app te willen terugkijken. Als je weet dat je em later gewoon op je decoder terug kijkt kan je wel de HD versie opnemen.
Overigens zie je in de app wel alle opnames, ook die van HD kanalen. Je kan ze alleen niet afspelen. Wel verwijderen als je dat zou willen.

2) nee. Kan ook via een switch. Maar dan moet je even opletten als je ook andere apparaten dan TV decoders aan die switch hangt. De switch dient dan IGMP snooping te ondersteunen. Anders krijgen alle apparaten het TV signaal en het internetsignaal tegelijk en met dat TV signaal kunnen ze niet allemaal overweg. Een WiFi accespoint bijvoorbeeld loopt er helemaal op vast.

3)de vraag over de Harmony kan ik niet beantwoorden helaas.

4) vast genoeg tips maar zonder richting van waar je aan denkt is het wel heel lastig iets te noemen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 15-06-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

tmaniac schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:38:
[...]

jup, running firmware is v1.8.5.4884695.160608.1057 :)
En merkbare verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Barre73 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:26:
[...]

1) de zenders in de app zijn de SD versies. Als je thuis een HD zender opneemt (dat zijn nl nog aparte kanalen) dan kan je die niet in de app terugkijken. Oplossing is dus om het betreffende programma in SD op te nemen als je denkt deze later op de app te willen terugkijken. Als je weet dat je em later gewoon op je decoder terug kijkt kan je wel de HD versie opnemen.
Overigens zie je in de app wel alle opnames, ook die van HD kanalen. Je kan ze alleen niet afspelen. Wel verwijderen als je dat zou willen.
Enig idee waarom ze dat zo hebben gedaan? Omdat je geen HD nodig hebt in de app? Geldt hetzelfde voor de webinterface? Kun je bijvoorbeeld van hetzelfde programma ook de SD en HD versie opnemen?
2) nee. Kan ook via een switch. Maar dan moet je even opletten als je ook andere apparaten dan TV decoders aan die switch hangt. De switch dient dan IGMP snooping te ondersteunen. Anders krijgen alle apparaten het TV signaal en het internetsignaal tegelijk en met dat TV signaal kunnen ze niet allemaal overweg. Een WiFi accespoint bijvoorbeeld loopt er helemaal op vast.
Ok dat is goed te weten. Wat als je gaat bridgen en een losse router erachter zet voor DHCP diensten? Dat zal wel niet werken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online

alvast dank _/-\o_
KPN stb's staan gewoon in de harmony lijst.

Nee de stb (Arris tv ) kan gewoon in een willekeurige switch en hoeft niet direct op experia box.
KPN gebruikt namelijk routed multicast en dat werk zonder vlan's ;-) switchs met igmp snooping is alleen nodig als je losse WiFi accepoint in je netwerk hebt. Igmp switch zijn meestal managed en ingewikkelder (meer kennis nodig)

Ja alles werkt in de cloud en als je even een vpn naar huis instelt op je telefoon of op een kleinen router met vpn die je mee neemt naar bijv de camping en inplugt kan je gewoon alles terug kijken (lees net alleen in SD in de app)
Met wat trukken is het ook mogelijk om je stb mee te nemen op vakantie en gewoon overal terwereld via de stb tv te kijken

Op je vraag of tv werkt met een eigen router is ja en nee. Je een router moet igmp proxy ondersteunen en dat doen de meeste consumenten routers van de media markt niet.
Koop je en pro router zoals de hier veel genoemde ERL (edge router lite ) dan kan je zelf tv routeren over je netwerk alleen vraagt deze router diepgaande kennis van netwerken. En moeten veel instellingen via de Command Line Interface (CLI) lijkt op het oude DOS maar anders) worden ingesteld.

Als je glasvezel hebt kan je eigen router direct aan het glasvezel kastje hangen en heb je de experiabox niet nodig.

Heb je adsl dan heb de h2020 of zo iets nodig hiervoor staat een hack online om deze te bridge. Alle andere routers van KPN kunnen alleen dmz.

[ Voor 30% gewijzigd door xbeam op 15-06-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
xbeam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:04:
[...]
KPN stb's staan gewoon in de harmony lijst.
Als ik onder KPN kijk krijg ik als voorbeeld TF6000COK. Ik zal eens proberen wat dat oplevert.
Op je vraag of tv werkt met een eigen router is ja en nee. Je een router moet igmp proxy ondersteunen en dat doen de meeste consumenten routers van de media markt niet.
Koop je en pro router zoals de hier veel genoemde ERL (edge router lite ) dan kan je zelf tv routeren over je netwerk alleen vraagt deze router diepgaande kennis van netwerken. En moeten veel instellingen via de Command Line Interface (CLI) lijkt op het oude DOS maar anders) worden ingesteld.

Als je glasvezel hebt kan je eigen router direct aan het glasvezel kastje hangen en heb je de experiabox niet nodig.
Ik heb de Linksys AC Router EA6900 WiFi AC1900 ...dus een MM modelletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 15:40
tmaniac schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 00:16:
...

Wat me verder opviel is dat ik alsnog handmatig firewall regels aan moest maken nadat ik de port forwarding ingesteld had; ondanks dat het vinkje aanstond om tegelijkertijd met de port forwarding een firewall rule aan te maken.

...
Ik loop hier ook tegen aan op de EdgeRouter Lite. Hoe heb je deze handmatige firewall regels aangemaakt? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
1975Mark30 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:57:
[...]

Ik loop hier ook tegen aan op de EdgeRouter Lite. Hoe heb je deze handmatige firewall regels aangemaakt? Alvast bedankt.
Ik heb alles vanuit de GUI gedaan. Aangezien ik niet een mega-ster ben in CLI (en tevens een luie serverbeheerder en dus graag op knoppen klik (uitzonderingen in powershell daargelaten; das wel leuk om te doen ;) )

Nadat je de port forwarding hebt ingesteld op de ppoe0 interface ga je naar "Firewall policies" en ga je bij WAN_IN via actions naar "edit ruleset"

Hier kan je regels toevoegen; je kan alle poorten naar 1 ip adres samenvoegen in 1 ruleset.
Geef het een description, de action is accept, selecteer het juiste protocol en ga naar het tabblad "Destination" geef hier het IP adres van de bestemming op en in het veld daaronder alle poorten die je wilt toestaan; gescheiden door een komma.

That's it :P)

Ik heb 3 servers draaien dus heb ook 3 verschillende rulesets aangemaakt met de bijbehorende poorten.

@TPA, ik merk nog niet echt verschillen. (ja, ik zie geen BW-Usage op het IPTV vlan meer)
Zit nu een avondje rustig op de bank TV te kijken en merk wel dat het geluid af en toe hapert terwijl het beeld door blijft gaan.
Weet niet of dit aan mijn switch ligt of aan de ERL.(of aan de STB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Spam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:01:
[...]

Enig idee waarom ze dat zo hebben gedaan? Omdat je geen HD nodig hebt in de app? Geldt hetzelfde voor de webinterface? Kun je bijvoorbeeld van hetzelfde programma ook de SD en HD versie opnemen?

[...]

Ok dat is goed te weten. Wat als je gaat bridgen en een losse router erachter zet voor DHCP diensten? Dat zal wel niet werken denk ik?
http://kpn-customer.custh...Npb25JRCI6Il9LUG1RN1RtIn0.

Even wat meer vragen en antwoorden. Ook hier staat dus dat je HD zenders niet terug kan kijken. Overigens is het niet zo dat je SD zenders kijkt op de app. Dat had ik fout. Maar HD opnemen en terugkijken lukt niet. Net nog gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 15:40
tmaniac schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Ik heb alles vanuit de GUI gedaan. Aangezien ik niet een mega-ster ben in CLI (en tevens een luie serverbeheerder en dus graag op knoppen klik (uitzonderingen in powershell daargelaten; das wel leuk om te doen ;) )

Nadat je de port forwarding hebt ingesteld op de ppoe0 interface ga je naar "Firewall policies" en ga je bij WAN_IN via actions naar "edit ruleset"

Hier kan je regels toevoegen; je kan alle poorten naar 1 ip adres samenvoegen in 1 ruleset.
Geef het een description, de action is accept, selecteer het juiste protocol en ga naar het tabblad "Destination" geef hier het IP adres van de bestemming op en in het veld daaronder alle poorten die je wilt toestaan; gescheiden door een komma.

That's it :P)

Ik heb 3 servers draaien dus heb ook 3 verschillende rulesets aangemaakt met de bijbehorende poorten.
Heel erg bedankt! Het is geluk!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:01:
[...]

Als ik mag gokken heeft het te maken met de bitrate, een SD stream is 3 Mbit en dat kan voor streaming via wifi nog wel maar een HD stream is minimaal 6-7 Mbit en dat is te veel via wifi Een aantal jaren geleden was de bitrate van de streams in de app / PC maximaal 1,5 Mbit.

Normaal wordt elk EPG blok voor zowel SD als HD opgenomen door KPN en als elk blok een uniek nummer heeft en dit nummer gebruikt bij het plannen van de opnames dan is het eenvoudig om met elk apparaat een SD of HD versie af te spelen. Maar zo slim is het KPN systeem niet schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:13
Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Dat is opzich best vreemd, want volgens mij zijn de specs van beide STBs gelijk. Zelf ervaar ik ook nog steeds hele korte haperingen bij de HD glaszenders. Tijdens het TV kijken is het alleen het geluid, maar als je door de zenders scrollt (met de pijlen van de ab) dan merk je ook haperingen in het beeld. De gewone HD zenders hebben hier geen last van. Ik ga bij XS4ALL eens vragen of ze ook de Arris kunnen leveren.
De specs zijn inderdaad nagenoeg gelijk. Ook met de Arris hapert het beeld van HD-glas nog wel eens maar 80% minder dan met de Arcadyan Box.

Met Arcadyan kregen regelmatig bij wisselen van functie naar TV kijken (opnames, meer TV) de melding dat er geen zender beschikbaar is en even wisselen van kanaal voldoende moet zijn om weer te kunnen kijken.
Als je de Arcadyan reset is de melding voor een paar dagen weg en komt dan gewoon weer terug.

Dit hebben we met de Arris nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25

alvast dank _/-\o_
Hier kan ik opnames die ik start op mijn telefoon in de app iTV Online niet terugkijken op de TV. Ook lekker als je op het laatste moment bedenkt dat je de recorder moest instellen. :( En wat irritant blijft is dat bijvoorbeeld Ziggo Sport niet buitenshuis te kijken is op een device.
Tot slot roepen ze al tijden dat de zendervolgorde veranderd gaat worden danwel vrijgegeven wordt, maar nog steeds niks gebeurd. Het is toch van den zotte dat je naar 661 moet om NPO1 in glaskwaliteit te zien? En dat je vervolgens voor de Belg in HD naar de 700 reeks moet (en dus eerst alle dubbele zenders die je net op glas voorbijgezapt bent nog eens moet passeren (701 NPO1 enz.). Ik wil gewoon op 1 kijken naar NPO1 in de best mogelijke kwaliteit!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Laatst online: 00:36
coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Hier kan ik opnames die ik start op mijn telefoon in de app iTV Online niet terugkijken op de TV. Ook lekker als je op het laatste moment bedenkt dat je de recorder moest instellen. :( En wat irritant blijft is dat bijvoorbeeld Ziggo Sport niet buitenshuis te kijken is op een device.
Tot slot roepen ze al tijden dat de zendervolgorde veranderd gaat worden danwel vrijgegeven wordt, maar nog steeds niks gebeurd. Het is toch van den zotte dat je naar 661 moet om NPO1 in glaskwaliteit te zien? En dat je vervolgens voor de Belg in HD naar de 700 reeks moet (en dus eerst alle dubbele zenders die je net op glas voorbijgezapt bent nog eens moet passeren (701 NPO1 enz.). Ik wil gewoon op 1 kijken naar NPO1 in de best mogelijke kwaliteit!
Dat heb ik ook vaak als ik opnames plan vanuit de app (android in dit geval)

Echter als ik dan de decoder van het stroom haal en weer opnieuw laat opstarten, staan de opnames er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Barre73 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:01:
[...]

http://kpn-customer.custh...Npb25JRCI6Il9LUG1RN1RtIn0.

Even wat meer vragen en antwoorden. Ook hier staat dus dat je HD zenders niet terug kan kijken. Overigens is het niet zo dat je SD zenders kijkt op de app. Dat had ik fout. Maar HD opnemen en terugkijken lukt niet. Net nog gecheckt.
Hmm, misschien moet ik me de volgende keer toch iets beter laten informeren in de winkel. Ze deden daar nogal vaag over en ik had niet genoeg tijd. Voor mij was het voordeel met het mobiele abonnement een van de doorslag gevende factoren. Op zich is het wel komisch dat ik op dit moment nog ziggo heb met een zelf gebouwde TV server. Daar kan ik alles centraal mee opnemen en op elk device (web, TV, app) terugkijken. Alleen sinds de overgang naar UPC werkt het hele HD gebeuren niet goed meer. Dus de overstap levert mij qua TV niet zo heel veel op.
coelho schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Op zich waren ze daar in de KPN winkel duidelijk over: je kunt de volgorde niet wijzigen maar je kunt wel kanalen verbergen. Dus dat wist ik wel. Dat opnemen via de App en dan niet kunnen terugkijken op TV vind ik belachelijk. Gaan ze dat nog fixen dan? Geld dat ook voor de iTV website?
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:13:
[...]

Als ik mag gokken heeft het te maken met de bitrate, een SD stream is 3 Mbit en dat kan voor streaming via wifi nog wel maar een HD stream is minimaal 6-7 Mbit en dat is te veel via wifi Een aantal jaren geleden was de bitrate van de streams in de app / PC maximaal 1,5 Mbit.

Normaal wordt elk EPG blok voor zowel SD als HD opgenomen door KPN en als elk blok een uniek nummer heeft en dit nummer gebruikt bij het plannen van de opnames dan is het eenvoudig om met elk apparaat een SD of HD versie af te spelen. Maar zo slim is het KPN systeem niet schijnbaar.
Kun je bijvoorbeeld kiezen de HD en SD versie van een bepaald programma parallel opnemen? Dan heb je toch volledig de keuze om waar dan ook terug te kijken? Of laat de omgeving dat niet toe?

Dat streamen op elk device in HD heeft waarschijnlijk te maken met het multi-cast protocol of zo? Wellicht worden de SD programma's op een andere plek in de cloud opgeslagen en de HD versies alleen in een private cloud.

Hopelijk gaat dit nog veranderen. Ik heb mijn buurman (zit bij XS4 all) er nog nooit over gehoord dus zou het daar geen probleem zijn dan? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Spam op 16-06-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Barre73 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:26:
[...]

...
lees ook wel eens dat dit ook voor freezeframes kan zorgen. Speelt dit issue ook als je mediabox zgn "meer tv" doet ? Valt mij op als ik die optie er bij pak (bv buienradar) dan begint de tv stream te haperen op beide mediaboxen. Beide mediaboxen zitten op een "domme switch" (met daarop geen ander apparaat) direct op de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:13:
[...]

Er worden geen standaard opnames gemaakt van ieder EPG blok. Voor iedere klant die een opname planned wordt ook daadwerkelijk een opname gemaakt. Als duizend klanten het NOS journaal opnemen dan staat er duizend keer het NOS journaal op de storage omgeving.
Dat kun je niet slim noemen, dat kan technisch inderdaad ook slimmer/anders maar het mag niet van de RTL's en SBS'en van deze wereld. Die eisen een opname per klant en dan wordt er dus ook opgenomen wat de klant gekozen heeft (SD of HD)
Zowel SD als HD opnemen kan ook gewoon als klant, kwestie van beide inplannen.

[ Voor 8% gewijzigd door ninjazx9r98 op 17-06-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:19:
[...]

Er worden geen standaard opnames gemaakt van ieder EPG blok. Voor iedere klant die een opname planned wordt ook daadwerkelijk een opname gemaakt. Als duizend klanten het NOS journaal opnemen dan staat er duizend keer het NOS journaal op de storage omgeving.
Dat kun je niet slim noemen, dat kan technisch inderdaad ook slimmer/anders maar het mag niet van de RTL's en SBS'en van deze wereld. Die eisen een opname per klant en dan wordt er dus ook opgenomen wat de klant gekozen heeft (SD of HD)
Zowel SD als HD opnemen kan ook gewoon als klant, kwestie van beide inplannen.
Mij is in Hilversum KPN NOC ook verteld dat ze gewoon de SD en HD straam opnemen en dan via epg blokken en klant codes de opnamen terug serveren. Dus dat ze juist niet alle opnames van alle klanten bewaren

[ Voor 3% gewijzigd door xbeam op 17-06-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
xbeam schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Mij is in Hilversum KPN NOC ook verteld dat ze gewoon de SD en HD straam opnemen en dan via epg blokken en klant codes de opnamen terug serveren. Dus dat ze juist niet alle opnames van alle klanten bewaren
Klopt. Alles wordt opgenomen en zodra jij "opnemen" aanklikt krijg jij toegang tot een bepaald stukje video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
...... sinds vanochtend 08:45 spookt mijn experia V10
Na uitval van alle diensten reageert de box raar.
IPTV routed) werkt gewoon, Telefonie werkt gewoon, maar internet (bekabeld) werkt amper tot niet, en Wifi is alleen via de FON app te bereiken.

Er zijn meerdere powertoggles geweest, een fabrieksreset, alles losgekoppeld en alleen een PC via de box aangesloten. Het lijkt de heledag een tombola in de verbindingen.

Klantenservice heeft de modem uitgelezen en ziet precies wanneer ik de powertoggle gedaan heeft, maar de overige signalen staan gewoon goed. Continu. Voor de zekerheid wordt er morgen een modemswap gedaan (koerier). Maar echt gerust ben ik er niet op : 2 weken klant en nu toch al wat issues.
Laat staan met de achterliggende adminsitratieve afdelingen, want dat loopt verre van soepel...

Beetje een wansmaak over KPN op dit moment....

Update 23:55
Problemen lijken zich te verergeren: de experiabox legt om de 15 minuten het internet verkeer en netwerkverkeer over utp plat. Iptv werkt dan wel.
Alle apparaten al los gehad en alles al gereset (hard, software matig e.d.) geen verschil.
Klantenservice heeft meerdere malen in de box gekeken en ziet geen bijzonderheden. Er is geen log zichtbaar, dus alkes laat zich raden. Maar gegeven ook aan dat weinig zegt. Swap is direct ingezet en ik wacht op koerier za. Er blijken aardig wat v10 omgeruild te worden ivm issues...althans dat liet de medewerker ontvallen..l

[ Voor 25% gewijzigd door TripleNL op 18-06-2016 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
Ik heb nu dus ook Glas van KPN en wou het met mijn eigen router gebruiken en switch.

Nu heb ik het zo: Glas---switch tl-sg3210--- ac68u, (experia v10(tv Tel))

Nu heb ik alles ingesteld zoals op netwerkje.com in de switch maar om de 1 of andere rede krijg ik de tv niet aan de praat niet via de experia box of met de iptv boxes direct op de switch.

Ik probeer van alles wat mensen zeggen op het forum en in Google maar gezien dit alles nieuw voor mij is zie ik de bomen door het bos niet meer.

Ik heb totaal geen idee wat wie en waar op dit moment.

Het lieft heb ik alleen de tel en tv via de experia box v10.

Iemand mij hierbij zou kunnen bijstaan? Wellicht via skype of iets dergelijks.

UPDATE: Net kreeg ik alles werkend maar als de IPTV box werkt dan heb ik geen internet en als ik internet heb dan heb ik geen IPTV tevens als ik tv kan kijken en ik zet de box uit en aan dan doet hij het nietmeer en krijg ik een melding dat hij niet is aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door Shifra op 18-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
UPDATE

nieuwe experiabox, zelfde problemen. Alles hardwired op de experiabox en niets werkt wired. Ook de kabels vervangen geen succes.
Status is nu dat na de swap geen internet meer is maar ( en dat werkte voorheen wel) ook geen tv meer.
Vreemde in dit ververhaal : KPNFON werkt wel, maar laat maar weinig toe.

De issues van instabiliteit heb ik 2 weken geleden aangekaart en daarop wordt keer op keer de boot afgehouden... Hierdoor pas 20 juni een monteur.... Dit had veel eerder gekunt, maar dat snappen ze bij KPN niet

Wat een ballendienst zo zeg....pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb sinds gisteren KPN. Hieronder wat bevindingen & vragen:
  • De installatie liep soepel. Ik had alles al geinstalleerd, alleen de glasvezel modem in de verkeerde dock gestoken. Toen de monteur het omzette ploepte een voor een alles aan. TV kastje ben ik wel tevreden over, werkt best wel soepel en ik had m'n Harmony One vrij snel geprogrammeerd.
  • De webapp logte automatisch netjes in, ondanks het feit dat ik via een linksys router/access point liep (in slave modus). M'n webbrowser (chrome) geeft wel meerdere alarms in de vorm van een rode streep door HTTPS en een schildje rechtsbovenin.
  • De mobiele iOS App is vrij instabiel valt me op. Airplay loopt ie helemaal op vast. Verder is er ook een windows 10 app, maar die die kan ik niet op elke windows 10 PC installeren. Niemand enig idee hoe dit komt?
  • Bij de eerste speedtest bleek ik maar 50/50 te hebben, terwijl ik toch echt 100/10 gekozen had (dacht ik). Na bellen naar de helpdesk werd dit verholpen met een extra aanbieding (KPN compleet) wat wel 7,50 extra is maar dan zit er HBO bij. Nu zou de 100/100 verhoging binnen 24 uur ingaan maar ik zie bij speedtest (vanaf vaste bekabeling) nog steeds alleen het volgende. Klopt dit :?
  • [img=300,135]https://www.speedtest.net/result/5413455596.png[/img]
  • Even ter vergelijking, dit had ik bij Ziggo (dus wel even slikken):
  • [img=300,135]https://www.speedtest.net/result/5413465615.png[/img]
  • Opnemen via mobiele app en terugkijken via TV werkt bij mij overigens wel. HD content is inderdaad niet terug te zien via web/app. Je ziet het wel tussen de opnames staan maar je kunt er niets mee. Wel een beetje jammer dat je terugkunt met de "groene knop" maar dan niet vanaf DAT moment de opname starten
  • Ik krijg dus over 10 dagen pas de spotify premium code. Weet iemand hier of ik deze kan uitbreiden naar Spotify Premium Family? Dat is 5 euro extra en dan krijg je 5 familie accounts erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 18-06-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nee. Bij Spotify kan je speciale premium accounts zoals die bij KPN niet uitbreiden naar Family. Dat ligt wellicht ook meer aan Spotify dan aan KPN hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 09:28
Ik heb bij mijn 100/100 verbinding:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414084229.png

Lijkt me niet normaal tenzij je een flinke afstand van de wijkkast af zit.

[ Voor 59% gewijzigd door Flozem op 18-06-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:27:

http://www.speedtest.net/my-result/5414084229

Het is glasvezel. Afstand tot de wijkcentrale (geen kast) is geen issue in dit geval. Netwerk is zo ontworpen dat je nooit meer dan een paar km van de wijkcentrale zit. En daarmee heb je geen snelheidsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Barre73 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Het is glasvezel. Afstand tot de wijkcentrale (geen kast) is geen issue in dit geval. Netwerk is zo ontworpen dat je nooit meer dan een paar km van de wijkcentrale zit. En daarmee heb je geen snelheidsverlies.
Je hebt gelijk, mits de glasvezel verbinding direct het huis in loopt. Volgens mij worden nog glasvezel abo's aangeboden waarbij het laatste stuk nog koper is.

Ik heb in ieder geval een verbinding met glasvezel modem in huis. _/-\o_

Edit: Overigens kan bedraad versus bekabeld testen nog wat uitmaken. De wifi via sommige KPN modems is niet super.

[ Voor 18% gewijzigd door Flozem op 18-06-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL

[afbeelding]

volgens mij heeft Barre73 al wel eens eerder aangehaald.
KPN heeft bepaalde internetsnelheidsprofielen ingeprogrameerd. 100/100 kent een werkelijk profiel van 93/112 uit mijn hoofd. Even een van zijn posts terugbladeren en je weet het zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

TripleNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:28:
KPN heeft bepaalde internetsnelheidsprofielen ingeprogrameerd. 100/100 kent een werkelijk profiel van 93/112 uit mijn hoofd. Even een van zijn posts terugbladeren en je weet het zo....
Deze dus...
Barre73 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:49:
Je blijft hangen op circa 95 omdat dat de afgestelde snelheid is bij dit profiel. De afstellingen bij de verschillende abonnementen zijn niet geheel logisch (en dan druk ik me nog zachtjes uit)

Pakket versus praktijkafstelling:
20/10 = 35/33Mb
100/10 = 116/35 (tenzij de PoP niet meer dan 100 Mbit ondersteunt, dan ongeveer 95/35)
100/100 = 95/110
500/500 = 511/513
En klopt ook wel...

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414218024.png

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 18-06-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam

[afbeelding]

Als ik dit zo lees klopt het gewoon niet dat 100/100 aanstaat bij mij. Die vrouw bij de helpdesk had het waarschijnlijk over 24 uurs activering door de weeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Spam schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:38:
[...]

Als ik dit zo lees klopt het gewoon niet dat 100/100 aanstaat bij mij. Die vrouw bij de helpdesk had het waarschijnlijk over 24 uurs activering door de weeks?
Toen ik van instap naar 100/10 ging was dit binnen 5 minuten na het bellen voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:16:
[...]

Toen ik van instap naar 100/10 ging was dit binnen 5 minuten na het bellen voor elkaar.
Net gebeld naar de klantenservice. Volgens hun stond het aan maar nog niet geactiveerd. Ze hebben het nu nog eens aangezet dus ik verwacht morgen 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:16:
[...]

Net gebeld naar de klantenservice. Volgens hun stond het aan maar nog niet geactiveerd. Ze hebben het nu nog eens aangezet dus ik verwacht morgen 100/100.
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Je hebt gelijk, mits de glasvezel verbinding direct het huis in loopt. Volgens mij worden nog glasvezel abo's aangeboden waarbij het laatste stuk nog koper is.

Ik heb in ieder geval een verbinding met glasvezel modem in huis. _/-\o_

Edit: Overigens kan bedraad versus bekabeld testen nog wat uitmaken. De wifi via sommige KPN modems is niet super.
Uiteraard heb ik de test via bedrading gedaan, direct op de KPN router. De WiFi van de experia box heb ik overigens uit staan, daar zorgt mijn linksys AC router voor...

Overigens wist de helpdesk medewerker me te vertellen dat ik ook daadwerkelijk de capaciteit van glas zou moeten hebben.

Nog even een ander vraagje; ik heb in mijn EPG op 661 een aantal HD kanalen zitten met het woord "glas" erachter (bijvoorbeeld NPO 1 HD GLAS). Volgens de installateur zou dat "nog scherper beeld" moeten zijn omdat het "rechtstreeks van de bron" komt. Wat is hiervan waar? Het lijkt ietswat scherper maar dat kan schijn zijn..

[update] Laat maar; al gevonden: nieuws: KPN verhoogt bitrate hd-kanalen glasvezelklanten tot 12,75Mbit/s

Zien jullie het verschil?

[ Voor 26% gewijzigd door Spam op 18-06-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Nee hoor. Dat is een flinke marketing fout van KPN geweest een paar jaar geleden. Maar dat wordt al jaren niet meer aangeboden onder die naam. Hoeft ook niet meer want KPN biedt gewoon drie abonnementen aan en daarbij maken ze geen onderscheid tussen koper (VDSL) en FttH. Dus is er ook geen noodzaak meer om reclame te maken met glasvezel an sich.
Zit je in een Reggefiber glasgebied dan krijg je je verbinding via glas, anders via koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[afbeelding]

Wat is 'normaal'? >:)
En de lengte van een fiber is niet van invloed op de te behalen snelheden. Tenminste niet de afstanden binnen nederlandse steden/dorpen... ;)

Iets lagere down en iets hogere up snelheid is normaal bij een FttH aansluiting.
Heb nu zelf 3 jr een glasvezel verbinding en dit is altijd al zo geweest. Keurig constant, iets minder dan 100 download en iets meer dan 100 upload. En altijd lage pingtijden.
M.a.w. imho prima op orde. Prettiger dan die enorme asymmetrisch verbinding bij de kabelboer met de wild fluctuerende ping- en latencytijden... :X

[Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414349400.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414365674.png
zelfs naar de andere kant v.d. Noordzee nog prima up/down:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414371943.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5414383648.png
Altijd plezierig zo'n flinke up-snelweg voor alles wat richting de cloud moet. :Y

Spam schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Nog even een ander vraagje; ik heb in mijn EPG op 661 een aantal HD kanalen zitten met het woord "glas" erachter (bijvoorbeeld NPO 1 HD GLAS). Volgens de installateur zou dat "nog scherper beeld" moeten zijn omdat het "rechtstreeks van de bron" komt. Wat is hiervan waar? Het lijkt ietswat scherper maar dat kan schijn zijn..

Zien jullie het verschil?
Ja, ik zie het verschil. Uiteraard is eea afhankelijk van hoe je TV zelf staat ingesteld en de verbinding tussen je IPTV decoder en de gebruikte TV.
Aan de andere kant, ik maak nog regelmatig mee dat mensen op SD zitten te kijken en het beeld op hun tig inch slimTV ook prachtig vinden, dus tja... :X >:)

BTW: volgens mij komt niks rechtstreeks van de bron --> de TV kijkende consument. Er zitten altijd de nodige recoding en/of compressie stappen tussen. Alleen 't liefst zo weinig mogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 18-06-2016 22:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TripleNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:28:
[...]

Flozem had het niet over zijn eigen snelheid volgens mij maar over de te lage snelheden van Spam.
Dank voor het citeren maar was hier niet nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Barre73 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Flozem had het niet over zijn eigen snelheid volgens mij maar over de te lage snelheden van Spam.
Inderdaad. Maar toch altijd leuk om wat extra info te lezen op die manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Barre73 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:27:
[...]

oeps... na een dagen issues rondom mijn kpn aansluiting las ik het niet zo scherp meer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
ehtweak schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:27:
[...]

Wat is 'normaal'? >:)
En de lengte van een fiber is niet van invloed op de te behalen snelheden. Tenminste niet de afstanden binnen nederlandse steden/dorpen... ;)

Iets lagere down en iets hogere up snelheid is normaal bij een FttH aansluiting.
Heb nu zelf 3 jr een glasvezel verbinding en dit is altijd al zo geweest. Keurig constant, iets minder dan 100 download en iets meer dan 100 upload. En altijd lage pingtijden.
M.a.w. imho prima op orde. Prettiger dan die enorme asymmetrisch verbinding bij de kabelboer met de wild fluctuerende ping- en latencytijden... :X

[[afbeelding][afbeelding]
zelfs naar de andere kant v.d. Noordzee nog prima up/down:
[afbeelding][afbeelding]
Altijd plezierig zo'n flinke up-snelweg voor alles wat richting de cloud moet. :Y

Ik heb vandaag nog een nieuwe test gedaan. Het lijkt nu sneller dan de 50/50 van vrijdag.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5415439723.png

Ik voelde het gelijk toen ik een Netflix stream startte. Ik denk dat dit dan de max is voor mij? Ben een beetje teleurgesteld moet ik zeggen, was al 16 jaar klant bij Ziggo en de laatste 2 jaar gewend aan 160~170mb link. De upload gaat wel erg fijn zijn daar ik druk bezig ben met foto's in de cloud te zetten. Dat duurde bij Ziggo nogal lang..
[...]

Ja, ik zie het verschil. Uiteraard is eea afhankelijk van hoe je TV zelf staat ingesteld en de verbinding tussen je IPTV decoder en de gebruikte TV.
Aan de andere kant, ik maak nog regelmatig mee dat mensen op SD zitten te kijken en het beeld op hun tig inch slimTV ook prachtig vinden, dus tja... :X >:)

BTW: volgens mij komt niks rechtstreeks van de bron --> de TV kijkende consument. Er zitten altijd de nodige recoding en/of compressie stappen tussen. Alleen 't liefst zo weinig mogelijk.
Ik heb er nogmaals naar zitten kijken maar ik zie het niet, toch heb ik een Sony 46W5500 tv met full HD. Nu moet ik wel meegeven dat ik bij Ziggo al zeer goed beeld had. Maar ik word niet echt weggeblazen door het beeld en zie het verschil met de gewone HD zenders niet.

Nu heb ik een jaar of wat wel eens naar KPN HD zenders bij een vriend van me met ADSL en daar viel het me wel op. Dus ik zou me kunnen voorstellen dat voor langere gebruikers van KPN het wel verschil is..

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 19-06-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ga binnenkort over van Ziggo naar KPN glas :) Even een vraag waarbij ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik laat de monteur alles netjes aansluiten maar wil niet voor verrassingen komen te staan qua eventueel ontbrekende hardware.

Situatie nu: Ziggo komt op bovenverdieping (keuken+huiskamer) in de meterkast in de keuken binnen. Daar hangt de modem. Vanuit de meterkast gaat door de muren een UTP kabel naar een wandcontactdoos. Van daaruit een UTP kabel naar een domme switch voor de TV, PS4 en AV receiver. TV signaal uiteraard via coax naar horizon. Ook gaat er vanuit de meterkast een 2e UTP kabel naar een wandcontactdoos beneden in de slaapkamer.

Ik begreep van de helpdesk van KPN dat ze willen dat de experiabox binnen 2 meter van het aansluitpunt gemonteerd zou moeten worden. Dat wordt dus meterkast. Mocht ik WIFI signaal tekort komen op de benedenverdieping, dan wordt het evt. de hier eerder genoemde accespoint van KPN ertussen zetten. Ik zou een V10 moeten krijgen als nieuwe glasklant volgens de HD dus ben benieuwd. 2e TV ontvanger kan bedraad worden aangesloten.

Vraag : volgens mij zou het huidige idee van 1 UTP kabel naar huiskamer, en 1 naar benedenverdieping vanuit de meterkast, gewoon gehandhaafd moeten kunnen blijven. Maar ik vraag me af hoe het zit met het tv signaal. Heb deze vraag al een keer voorbij zien komen volgens mij, maar twijfel. Kan ik de UTP kabel in de huiskamer zoals nu in de domme switch laten zitten, en van daaruit een kabeltje naar de TV ontvanger? Of gaat dat niet goed en moet ik iets anders verzinnen/aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
davermanz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:33:
Ik ga binnenkort over van Ziggo naar KPN glas :) Even een vraag waarbij ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik laat de monteur alles netjes aansluiten maar wil niet voor verrassingen komen te staan qua eventueel ontbrekende hardware.

Situatie nu: Ziggo komt op bovenverdieping (keuken+huiskamer) in de meterkast in de keuken binnen. Daar hangt de modem. Vanuit de meterkast gaat door de muren een UTP kabel naar een wandcontactdoos. Van daaruit een UTP kabel naar een domme switch voor de TV, PS4 en AV receiver. TV signaal uiteraard via coax naar horizon. Ook gaat er vanuit de meterkast een 2e UTP kabel naar een wandcontactdoos beneden in de slaapkamer.

Ik begreep van de helpdesk van KPN dat ze willen dat de experiabox binnen 2 meter van het aansluitpunt gemonteerd zou moeten worden. Dat wordt dus meterkast. Mocht ik WIFI signaal tekort komen op de benedenverdieping, dan wordt het evt. de hier eerder genoemde accespoint van KPN ertussen zetten. Ik zou een V10 moeten krijgen als nieuwe glasklant volgens de HD dus ben benieuwd. 2e TV ontvanger kan bedraad worden aangesloten.

Vraag : volgens mij zou het huidige idee van 1 UTP kabel naar huiskamer, en 1 naar benedenverdieping vanuit de meterkast, gewoon gehandhaafd moeten kunnen blijven. Maar ik vraag me af hoe het zit met het tv signaal. Heb deze vraag al een keer voorbij zien komen volgens mij, maar twijfel. Kan ik de UTP kabel in de huiskamer zoals nu in de domme switch laten zitten, en van daaruit een kabeltje naar de TV ontvanger? Of gaat dat niet goed en moet ik iets anders verzinnen/aanschaffen?
Ik heb de stille hoop dat de KPN helpdesk nou eens zou ophouden met die stomme richtlijn over de twee meter van de Experiabox. Dat zijn DSL richtlijnen, en zouden niet voor glasvezel moeten gelden. Die UTP kabel tussen je FTU/NT en de Experiabox kan ook rustig 30 meter lang zijn.
Maar te zien aan je huidige bekabeling is de meterkast ook wel de beste plek in dit geval omdat daar je UTP kabels beginnen.
Je kan de TV-ontvanger prima op die domme switch aansluiten zo te zien, zolang je daar maar ook niet een accespoint op aansluit (hier ook vaak aangegeven)

Dat je als nieuwe klant een V10 krijgt is ook helaas al niet waar (wat een helpdesk....) behalve voor VVDSL klanten. Meeste glasklanten krijgen nu een V8 (met nieuwe firmware).
Dat extra KPN accesspoint beneden kan prima. Sluit 'em in de slaapkamer beneden aan met die bestaande UTP kabel en je kan op dat accesspoint ook mooi je eventuele slaapkamer-TV decoder aansluiten. Het is namelijk ook een switch met IGMP snooping. En dat voorkomt alle genoemde problemen met het aansluiten van een TV en een wifipunt op een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De kabel van mijn NT naar de Experiabox is 10 meter. Hij staat maar 4 meter verderop, maar ik had zo even geen kortere kabel. Die 2 meter lijkt mij ook onzin. Vanaf de NT naar de Experiabox is toch een normale UTP kabel, waarom zou die geen 30 meter mogen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 17:30
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Sinds vorige week KPN glasvezel.
Ik gebruik mijn eigen router en heb internet tv en telefonie, so far so good.
Maar wat is het probleem. Als ik gebruik maak van het internet dan hapert mijn tv verbinding.

Hier iemand met dezelfde problemen. Wat ik daar begrijp is dat er ongewenst data vanuit mijn router het netwerk van KPN omgeduwt wordt ivm verkeerde VLAN instellingen.

Heeft iemand een idee mbt mijn configuratie?

VLAN's van mijn router heb ik zelf niet aangepast, het werkt nu wel alleen dan met het haperen van mijn tv.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2j4dczq.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon Heavy op 19-06-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Barre73: dank voor je uitgebreide antwoord. Gaat goedkomen. En mocht het een V8 worden en niet bevallen, de V10 is toegezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
davermanz schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:42:
Barre73: dank voor je uitgebreide antwoord. Gaat goedkomen. En mocht het een V8 worden en niet bevallen, de V10 is toegezegd :)
Ik ben ook geswitched van Ziggo naar KPN;
Ook mij werdt een v10 toegezegd.

Helaas was de praktijk anders, ik kreeg een v8 en toen ik daar over belde was het keihard "Daar hebben wij geen invloed op meneer!"

Uiteindelijk heb ik toch maar de Ubiquiti ERL + Unifi AP oplossing gebruikt en moet zeggen dat ik daar meer dan tevreden mee ben.
Enige jammere is dat je je EB nodig hebt om je decoders te activeren (maar daarna kan hij weer terug naar voip-only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik constateer zeer wisselende metingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417095465.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417093800.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417092454.png

Is dit normaal? Ik dacht dat glasvezel juist vrij stabiel moest zijn? Of is dit normaal, dit soort schommelingen met deze marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 15:43

Releases

Ja maar!

Spam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:14:
Ik constateer zeer wisselende metingen:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Is dit normaal? Ik dacht dat glasvezel juist vrij stabiel moest zijn? Of is dit normaal, dit soort schommelingen met deze marge?
Was je toevallig TV aan het kijken ook tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Releases schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Was je toevallig TV aan het kijken ook tegelijk?
Nee, helemaal niets aan het doen zelfs. Ook niemand die thuis is op dit moment. Ook gisteren klom hij niet boven 92 down / 93 up uit. Moet ik KPN hierover bellen of is dit gewoon wat het is ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Spam schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:19:
[...]

Nee, helemaal niets aan het doen zelfs. Ook niemand die thuis is op dit moment. Ook gisteren klom hij niet boven 92 down / 93 up uit. Moet ik KPN hierover bellen of is dit gewoon wat het is ? :|
Probeer is een 10000mb.bin te downloaden en kijk hoe constant die snelheid blijft.
Kan zomaar ook een een speedtest server liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
ik gebruik dit altijd als speedtest;
http://mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin

krijg ik meest consistente speedtests mee.

via speedtest.net schommelt het alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Releases schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:20:
[...]

Probeer is een 10000mb.bin te downloaden en kijk hoe constant die snelheid blijft.
Kan zomaar ook een een speedtest server liggen.
Ik heb ik de stekker van de PC nog even omgestoken naar ziggo (waar de verbinding nog actief is) en ik krijg dit soort resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417388293.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417390017.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5417392004.png

Dus inderdaad fluctuerend. Met die file kan ik de download inderdaad meten maar niet de upload.

Resultaat op ziggo: 20-22 MB/s ~ 180 Mbit/s
Resultaat op KPN : 10-10.5 MB/S ~ 84 Mbit/s

Nu heb ik al deze tests via een teamviewer uitgevoerd dus wellicht heeft dat nog invloed. Ik ga later eentje uitvoeren op een kale PC met teamviewer uitgeschakeld.

[update] De test nogmaals uitgevoerd op een andere PC met een CAT6 kabel direct op de experia box en de cisco modem van ziggo. Resultaten zijn bijna exact hetzelfde. In feite geeft dit aan dat KPN mij niet meer dan 80-90Mbit/s geeft (bij speedtest is 91 de max) terwijl ze 100 "garanderen". Ik ga ze toch eens bellen waar dit aan zou kunnen liggen..

[ Voor 15% gewijzigd door Spam op 20-06-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@spam

ik zelf ben sinds 3 juni klant bij KPN. De diensten werkte vanaf dag 1 direct, maar redelijk instabiel.
Afgelopen week werd het van kwaad tot erger. Na 2 swaps van de modem is nu de NTU geswapt.
Komende dagen zal bij mij leren of dit de oplossing is , maar "het voelt wel al stabieler aan". De NTU die ik had was nieuw (3 weken geleden geplaatst) vorige NTU (Genexis OCG-118m FiberXport modem, dus NTU en modem in 1) heeft 4,5 jaar probleemloos gedraaid)

Blijken nog wat Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 problemen te geven, Geen idee of je deze NTU heb, maar wellicht dat KPN hierin iets voor je kan betekenen. De monteur gaf aan dat dit best geregeld voor komt, en afhankelijk van de experiabox slecht te achterhalen. Zo heeft de V10 bv geen log. En de errors die Genexis FiberXport OCG-1012n_V2 veroorzaakt ( sluiting, slechte voeding) kunnen zorgen voor een drop in PPPoE. Normaal herken je dit door onregelmatige uitval van internet, maar wel werkende ITV en telefonie.

Bij mij had ik dit beeld van wegvallende internet, maar daarbij haperende ITV en krakende telefoonlijn...
Het is maar een bevinding van mijn kant, en zo op het oog kan ik niet zien wat er speelt bij je natuurlijk.

Ik heb een nieuwe NTU en een reservevoeding gekregen. Nieuwe Experiabox is ook aangesloten en we wachten af...

((eerste tests zijn veelbelovend))

wellicht een scenario om in jouw verhaal mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:13
Ik ben een aantal maanden terug overgestapt van ON naar KPN. Nu heb ik het idee dat mijn beeldkwaliteit achteruit is gegaan. Vooral bij voetbal is dit merkbaar, Mijn bezoek gisteren had hier ook al commentaar op. In de instellingen staat het gewoon op 1080p@50hz. Heeft iemand enig idee of de bitrate of iets dergelijks een stuk lager is bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gebruik je wel de goede zenders? Vanaf kanaal 1 is het SD zenders, 701 en verder is HD zenders en als je glasvezel hebt is het vanaf 661 HD Glas met een hogere bitrate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Satch schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:03:
Gebruik je wel de goede zenders? Vanaf kanaal 1 is het SD zenders, 701 en verder is HD zenders en als je glasvezel hebt is het vanaf 661 HD Glas met een hogere bitrate. :)
Ik vind dat zo irritant gemaakt dat ik geen HD zenders kijk. De zenders die ik kijk zijn 1 t/m 22. Niet echt zin om te moeten onthouden dat ik naar iets van 662 zou moeten om een zender in HD te zien. Ik vind het nogal stom dat wanneer HD zenders beschikbaar zijn deze niet gewoon standaard op 4 bij RTL4 als HD worden weergegeven. Het is alsof ze niet willen dat je er gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 20:13
Satch schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:03:
Nee dat deed ik inderdaad niet. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Eekhoornz0r schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Graag gedaan!
PilatuS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:27:
[...]

Ik vind dat zo irritant gemaakt dat ik geen HD zenders kijk. De zenders die ik kijk zijn 1 t/m 22. Niet echt zin om te moeten onthouden dat ik naar iets van 662 zou moeten om een zender in HD te zien. Ik vind het nogal stom dat wanneer HD zenders beschikbaar zijn deze niet gewoon standaard op 4 bij RTL4 als HD worden weergegeven. Het is alsof ze niet willen dat je er gebruik van maakt.
Er loopt voor zover ik weet een project bij KPN om deze wens in te willigen. Las ook op het KPN forum vorig jaar dat dit in 2016 gefaseerd uitgerold moet gaan worden. Kan nog even duren dus, maar komt er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Satch schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:56:
[...]

Graag gedaan!

[...]

Er loopt voor zover ik weet een project bij KPN om deze wens in te willigen. Las ook op het KPN forum vorig jaar dat dit in 2016 gefaseerd uitgerold moet gaan worden. Kan nog even duren dus, maar komt er wel aan.
Eind dit jaar zou het klaar zijn. Vanaf de zomervakantie wordt er mee gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Eekhoornz0r schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Misschien nog een andere tip: je kunt in het instellingen menu je SD kanalen (en eventueel andere kanalen die je niet wilt zien) verbergen. Op die manier zie je in je gids alleen maar de HD of (misschien wel beter) de HD glas kanalen.

Twee additionele vragen:
  • Is er iemand op dit forum die toevallig aan deze beta meedoet: WhatsappHack in 'nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep' ? Zo ja, voelt het nieuwe doosje ook sneller aan? Ik vind vooral het spoelen, play/pauze irritant traag. Ik was gisteren Game of Thrones aan het kijken via HBO on demand en er zat soms wel 2-3 seconde vertraging in. Mega stom als je het mij vraagt.
  • Heeft iemand hier ervaring met het draaien van iTV op een smartTV ? Bijvoorbeeld via Android TV of zo? Ik ben een nieuwe 4K TV aan het overwegen....

[ Voor 49% gewijzigd door Spam op 21-06-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ik heb idd een favorieten-lijst gemaakt met alleen de glashd zenders en de kanalen die ik vaak bekijk.

Kanalen switchen ging bij mij toch altijd via de epg (had voorheen ziggo via m'n kodi pc dus was ook eigen zender indeling)

Op deze manier kom ik nog het meest in de buurt van een *eigen* zender lijst.

Vind het zo jammer dat je bijna geen vrijheid hebt met betrekking tot de indeling van je zender-volgorde :(
Ook in je eigen zender-lijst kan je de volgorde van de kanalen niet aanpassen, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:35:
[...]
Zo ja, voelt het nieuwe doosje ook sneller aan?
In mijn vorige woning had ik een kastje dat echt enorm sloom was. Alleen al naar andere zenders gaan ging daarmee erg sloom. Wat ik vaak doe is op de zender blijven en dan kijken in blauwe balk onder wat er op andere zenders is voordat ik er naartoe ga. Met het vorige kastje gaat dit zo enorm slecht. Vaak genoeg dat het zolang duurt dat de blauwe balk weg gaat voordat je van zender 2 naar zender 10 gekomen bent. Dan moet je weer opnieuw beginnen. Met de nieuwe ontvanger is dit zo enorm veel beter. Hierbij kan je als een idioot van de ene naar de andere gaan zonder enige vertraging. Ik ben hier heel erg blij mee, echt een verademing tegenover het vorige kastje.

Doorspoelen gaat met beide kastjes even traag, daar merk ik geen verschil in. Ik ben blij genoeg dat zien wat op welke zender is zonder te zappen nu goed werkt. Dat scheelt een hoop irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
tmaniac schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:33:
Ik heb idd een favorieten-lijst gemaakt met alleen de glashd zenders en de kanalen die ik vaak bekijk.

Kanalen switchen ging bij mij toch altijd via de epg (had voorheen ziggo via m'n kodi pc dus was ook eigen zender indeling)

Op deze manier kom ik nog het meest in de buurt van een *eigen* zender lijst.

Vind het zo jammer dat je bijna geen vrijheid hebt met betrekking tot de indeling van je zender-volgorde :(
Ook in je eigen zender-lijst kan je de volgorde van de kanalen niet aanpassen, erg jammer.
Erg herkenbaar. Ik ben zelf verwend met een DVBlink TV server waar ik inderdaad alles netjes kon instellen. Via een Apple TV met MrMC app kon ik zeer soepeltjes TV terugkijken met mijn eigen kanalen. Als UPC niet de hele transponder kanelen had verkloot zat ik daar nog. Dus het is even wennen bij KPN. Ik hoop dat het verbergen/herindelen ook doortrekt naar iTV online, want daar zie al die rotkanelen (die ik niet wil zien) ook weer terug.

[update] Nog even een test gedaan via de link http://speedtest.operator.nl/kpn/ . Ik krijg nu 93/93 en vrij stabiel. Inmiddels ook met iemand van de KPN helpdesk gesproken en die wist me te vertellen dat dit wel de max zal zijn. 100/100 is geen garantie zei hij , en hij had zelf thuis bijvoorbeeld maar 70/80 ....spreekt wel een beetje tegen wat ze in de winkel zeggen hoor :|
PilatuS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:41:
[...]

In mijn vorige woning had ik een kastje dat echt enorm sloom was. Alleen al naar andere zenders gaan ging daarmee erg sloom. Wat ik vaak doe is op de zender blijven en dan kijken in blauwe balk onder wat er op andere zenders is voordat ik er naartoe ga. Met het vorige kastje gaat dit zo enorm slecht. Vaak genoeg dat het zolang duurt dat de blauwe balk weg gaat voordat je van zender 2 naar zender 10 gekomen bent. Dan moet je weer opnieuw beginnen. Met de nieuwe ontvanger is dit zo enorm veel beter. Hierbij kan je als een idioot van de ene naar de andere gaan zonder enige vertraging. Ik ben hier heel erg blij mee, echt een verademing tegenover het vorige kastje.

Doorspoelen gaat met beide kastjes even traag, daar merk ik geen verschil in. Ik ben blij genoeg dat zien wat op welke zender is zonder te zappen nu goed werkt. Dat scheelt een hoop irritatie.
Dus even voor de goede orde, jij hebt zo'n nieuw 4K kastje? Hoe is de content? Soepel?

[ Voor 27% gewijzigd door Spam op 21-06-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:43:

Dus even voor de goede orde, jij hebt zo'n nieuw 4K kastje? Hoe is de content? Soepel?
Sorry, dat bedoel ik niet. Ik heb geen 4K kastje. Ik had het over de normale kastjes en dan het verschil tussen 1tje van 4 jaar oud en de nieuwe die ik net heb waarbij het verschil enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
PilatuS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Sorry, dat bedoel ik niet. Ik heb geen 4K kastje. Ik had het over de normale kastjes en dan het verschil tussen 1tje van 4 jaar oud en de nieuwe die ik net heb waarbij het verschil enorm is.
Ok dat was mijn vraag niet ;) Het gaat mij om mensen die aan deze pilot meedoen: nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep en hoe deze bevalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vraag me af hoe betrouwbaar speedtest.net is. Voor mijn 50/50 (Telfort maar volgens speedtest KPN) krijg ik 96/60. Meer mensen die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Ok dat was mijn vraag niet ;) Het gaat mij om mensen die aan deze pilot meedoen: nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep en hoe deze bevalt..
I know. Ik wou alleen even aangeven dat ook zonder 4K spoelen en andere dingen ook traag kunnen zijn. Dit dus met een nieuw kastje en SD zenders. Dan verbaast mij het niets dat het met 4K ook zo is.
synoniem schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:54:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar speedtest.net is. Voor mijn 50/50 (Telfort maar volgens speedtest KPN) krijg ik 96/60. Meer mensen die ervaring?
Voor zover ik weet is speedtest.net 1 van de meer betrouwbare. Voor mijn verbinding klopt het in ieder geval wel. Wat ik op die site qua snelheden zie klopt ook met een snelle betaalde usenet download.

Je kan even kijken wat een normale download doet uit een snelle bron om het te vergelijken.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
PilatuS schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Voor zover ik weet is speedtest.net 1 van de meer betrouwbare. Voor mijn verbinding klopt het in ieder geval wel. Wat ik op die site qua snelheden zie klopt ook met een snelle betaalde usenet download.

Je kan even kijken wat een normale download doet uit een snelle bron om het te vergelijken.
Ik heb speedtest op 2 manieren uitgevoerd, via de gewone site en via http://speedtest.operator.nl/kpn/. Daarnaast ook de download getest via http://mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin en die loopt de speedtest niet veel mis.

Het valt me wel op dat http://speedtest.operator.nl/kpn/ wel het beste resultaat geeft (93/93) tov de normale speedtest site (70/70). Zal wel vanwege alle reclame meuk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Spam schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:12:
[...]

Ik heb speedtest op 2 manieren uitgevoerd, via de gewone site en via http://speedtest.operator.nl/kpn/. Daarnaast ook de download getest via http://mirror.leaseweb.com/speedtest/10000mb.bin en die loopt de speedtest niet veel mis.

Het valt me wel op dat http://speedtest.operator.nl/kpn/ wel het beste resultaat geeft (93/93) tov de normale speedtest site (70/70). Zal wel vanwege alle reclame meuk zijn..
Of de response server zit binnen het netwerk van KPN dat scheelt uiteraard een uitstapje via AMSIX en dus tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
synoniem schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:35:
[...]

Of de response server zit binnen het netwerk van KPN dat scheelt uiteraard een uitstapje via AMSIX en dus tijd.
Nou ik kom er net achter dat mijn dochter klaarblijkelijk stiekem netflix zat te kijken...dus dat verklaard het verschil ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 17:30
Frank J. schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:25:
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Sinds vorige week KPN glasvezel.
Ik gebruik mijn eigen router en heb internet tv en telefonie, so far so good.
Maar wat is het probleem. Als ik gebruik maak van het internet dan hapert mijn tv verbinding.

Hier iemand met dezelfde problemen. Wat ik daar begrijp is dat er ongewenst data vanuit mijn router het netwerk van KPN omgeduwt wordt ivm verkeerde VLAN instellingen.

Heeft iemand een idee mbt mijn configuratie?

VLAN's van mijn router heb ik zelf niet aangepast, het werkt nu wel alleen dan met het haperen van mijn tv.

[afbeelding]
Om even op mijn eigen vraag in te haken.

Blijkbaar is de GS108Ev3 niet goed, met een GS105 heb ik alles werkend en geen problemen meer met ITV en Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Frank J. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 17:12:
[...]

Om even op mijn eigen vraag in te haken.

Blijkbaar is de GS108Ev3 niet goed, met een GS105 heb ik alles werkend en geen problemen meer met ITV en Internet.
Als ik je schema goed lees heb je een link van de GS108Ev3 port 2 naar de WAN port op de N66U en nog een link van GS108v3 port 4 naar port 3 van de N66U ondanks dat die untagged is lijkt me dit toch niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:38
Naar aanleiding van nieuws: KPN begint met 4k-uitzendingen bij testgroep

code:
1
2
3
4
5
6
7
  Duration: 00:01:28.14, start: 83334.066856, bitrate: 25937 kb/s
  Program 1 
    Metadata:
      service_name    : KPN 4K UHD EK-kanaal
      service_provider: KPN
    Stream #0:0[0x1f4]: Video: hevc (Main 10) ([36][0][0][0] / 0x0024), yuv420p10le(tv, bt709), 3840x2160 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 25 tbr, 90k tbn, 25 tbc
    Stream #0:1[0x258]: Audio: aac (LC) ([15][0][0][0] / 0x000F), 48000 Hz, stereo, fltp, 127 kb/s

Dat is een flinke stream. Bijna 26 Mbit/s met h.265..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

[afbeelding]
En werkt het script? Heb het ook nodig vrijdag of zaterdag ivm verhuizen...
Heb nog niet gekeken naar het script en weet niet of ik als "leek" :) het kan volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Thralas schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:23:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  Program 1 
    Metadata:
    Stream #0:0[0x1f4]: Video: hevc (Main 10) ([36][0][0][0] / 0x0024), yuv420p10le(tv, bt709), 3840x2160 [SAR 1:1 DAR 16:9], 25 fps, 25 tbr, 90k tbn, 25 tbc
    Stream #0:1[0x258]: Audio: aac (LC) ([15][0][0][0] / 0x000F), 48000 Hz, stereo, fltp, 127 kb/s

Dat begint tenminste ergens op te lijken!
Het zal wel een verschil van dag en nacht zijn vergeleken met de huidige ''HD'' kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Thralas schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:23:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  Program 1 
    Metadata:

Hoe heb je de text in dat code block verkregen?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

|sWORDs| schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:03:
[...]

zet je tekst tussen
code:
1
 [code] en [/code]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
TPA schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:59:
[...]

En werkt het script? Heb het ook nodig vrijdag of zaterdag ivm verhuizen...
Heb nog niet gekeken naar het script en weet niet of ik als "leek" :) het kan volgen...
Ik heb het script ingesteld maar tot nog toe is mijn IP op de IPTV interface niet meer veranderd.
Weet dus nog niet of het werkt :P

Heb al wel een keer powercycle gedaan, dat was omdat ik een decoder moest activeren dus even alles op de EB moest zetten...nou ja alles, alleen de betreffende decoder op de EB-LAN en de glas ethernet op de EB-WAN aangesloten ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 17:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zou graag wat meer foto's zien van de nieuwe TV-ontvanger. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Splinter Cell op 22-06-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Splinter Cell schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:14:
Zou graag wat meer foto's zien van de nieuwe TV-ontvanger. :)
nieuws: KPN gaat proef doen bij duizend klanten met settopbox die 4k ondersteunt

Foto's in het nieuwsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-10 17:20

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Weet ik. Maar bijvoorbeeld een foto van de display indicator als hij aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TPA schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:07:
[...]

zet je tekst tussen
code:
1
 [code] en [/code]
:)

Ik bedoel op welke manier je de data had verkregen die je in het code blok geplakt hebt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:38
|sWORDs| schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Dat is de output van ffprobe.
Pagina: 1 ... 34 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie