[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 21:19
Frid0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:09:
Vind het beetje apart dat je 2 jaar later niet een nieuwe (betere) EB krijgt ipv weer de V8
Dat is hier al meermaals doodgediscussieerd.

Hij haalt 500/500 toch? Al het andere is 'mooi meegenomen' (802.11ac op de v10), maar dat hebben ze je nergens beloofd...
Mrk87 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:09:
Ik sta juist op het punt om de omgekeerde overstap te maken. Heb je nog redenen waarom ik het niet zou moeten doen?
Je portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

michielonline schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:19:
Inmiddels is mijn KPN glasvezelverbinding actief. Wat ik me nu wel af vraag, ik heb dit FTU kastje:

https://mijnglasvezelverb...ds/2015/06/NT-279x300.jpg

Ik woon in een 500mbit regio, echter welke apparatuur ik ook aansluit op de FTU, het ethernet lampje blijft oranje ipv groen en alle apparatuur geeft aan dat het een 100mbit/full verbinding betreft. Kan KPN de FTU op afstand configureren voor gigabit of heeft de monteur gewoon de verkeerde geplaatst?
lees mijn postings hier ook maar over na. Ben er jaren mee over in discussie geweest. bottemline is idd dat je in de pop op een 100 mb poort zit.

als je de stroom vd ftu afhaalt zal je zien dat hij heel even GB verbindt met een switch bijvoorbeeld. zodra de glas handshake is geweest gaat hij weer naar 100 toe

edit. Wat Barre zegt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
zojuist mijn startpakket binnen gekregen voor mijn KPN 500/500 abbo.
Maandag komt de monteur het glasvezelpunt afmonteren en dan kan ik de boel aansluiten.

Ik heb echter een ExperiaBox v8 gekregen.
Toen ik met de klantenservice belde kreeg ik op niet mis te verstane toon te horen dat het onzin is een v10 aan te vragen, dat zij daar niet aan doen en dat ze dat niet kunnen uitzoeken.

Nu begreep ik van enkele tweakers dat je ook gewoon met je modem naar een KPN winkel kan gaan en hem daar om kan ruilen?
Klopt dat of moet je nog ergens op letten? Ik ben in staat om maandag even naar een KPN winkel te rijden.

alvast bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
tmaniac schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:01:
Nu begreep ik van enkele tweakers dat je ook gewoon met je modem naar een KPN winkel kan gaan en hem daar om kan ruilen?
Klopt dat of moet je nog ergens op letten? Ik ben in staat om maandag even naar een KPN winkel te rijden.
Dit is niet meer mogelijk sinds 1 April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Vraag me trouwens af. Wat nou als je aangeeft dat je enorm slecht wifi hebt, omdat iedereen om je heen op 2.4GHz zit, krijg je dan niet alsnog een v10 in de winkel?
Anders moet je zowat moedwillig die v8 kapot maken in de hoop dat je een v10 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
[...]

Ik sta juist op het punt om de omgekeerde overstap te maken. Heb je nog redenen waarom ik het niet zou moeten doen?
Is hier al gezegd, idd vanwege de kosten.
Thralas schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:28:
Dat is hier al meermaals doodgediscussieerd.

Hij haalt 500/500 toch? Al het andere is 'mooi meegenomen' (802.11ac op de v10), maar dat hebben ze je nergens beloofd...
Klopt, maar ik ben er 2 jaar uit geweest met KPN. Had toen altijd een v8 en nu 2 jaar later, als ik weer de stap terug heb genomen naar KPN krijg ik weer een v8. Voor mij een beetje het gevoel dat ze 2 jaar stil gestaan hebben, snap je?

En over de WIFI 802.11ac op de v10, dat heb ik niet nodig. Eerste wat ik gister deed toen de monteur weg was, KPN Fon uit en WIFI van de v8 uit. Heb zelf de nieuwste Airport Extreme thuis en die regelt bij mij het WIFI.

En dat het al meermaals is doodgediscussieerd is, kan best maar dat weet ik niet. Ben 2 jaar lang niet op
dit forum geweest omdat ik geen KPN glasvezel in huis had.

[ Voor 13% gewijzigd door Frid0 op 20-05-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:28
Caelorum schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:18:
Vraag me trouwens af. Wat nou als je aangeeft dat je enorm slecht wifi hebt, omdat iedereen om je heen op 2.4GHz zit, krijg je dan niet alsnog een v10 in de winkel?
Anders moet je zowat moedwillig die v8 kapot maken in de hoop dat je een v10 krijgt.
Ik heb het geprobeerd bij een XL winkel met het v8 modem onder mn arm. Maar werd verwezen naar de helpdesk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 15:26
zojuist mijn startpakket binnen gekregen voor mijn KPN 500/500 abbo.
Maandag komt de monteur het glasvezelpunt afmonteren en dan kan ik de boel aansluiten.

Toen ik met de klantenservice belde kreeg ik op niet mis te verstane toon te horen dat het onzin is een v10 aan te vragen, dat zij daar niet aan doen en dat ze dat niet kunnen uitzoeken.

alvast bedankt voor het advies :)
Zoals gezegd krijg je em niet omgeruild. Wat je wel zou kunnen doen als het gaat om de Wifi is 49 euro extra uitgeven:

https://apparatuurvoorthu...ersterker-dualband/?pos=0

Dan heb je ineens een heleboel meer mogelijkheden...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Ik heb een vraag over portforwaring. Ik had alles goed staan maar om een of andere reden is mijn V10 afgelopen week uit zichzelf gereset en bij het inloggen had ik een "schoon modem". Aangezien de instellingen volgens mij niet opgeslagen kunnen worden kon ik weer fijn opnieuw beginnen.

Ik heb een NAS met Plex en OpenVPN. Hoewel het eerst allemaal werkte lijkt het nu of de V10 de ene poort wel en de andere poort niet open wil zetten. De Plex poort (TCP 32400) krijg ik niet open en ook de VPN (1194) poort lijkt via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ dicht te staan. De overige "standaard poorten" zoals 5000 en 80 wijzen wel goed door naar mijn NAS. Ik heb de "Application configuration" opnieuw ingevoerd, de port forwarding rule verwijdered en weer toegevoegd, de router opnieuw opstart etc etc maar niets helpt. Van de rules die er nu in staan is de helft open en de andere helft niet...

Help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Vreemd. Ik heb onlangs voor mijn ouders hiervoor de klantenservice gebeld en de zeer vriendelijke dame deed niet moeilijk. 2 dagen later werd het modem omgeruild. v8 in de 'oude' doos en omruilen aan de deur. Mijn vader kreeg het inderdaad niet voor elkaar. Ligt er dus waarschijnlijk ook weer aan wie je aan de lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10 16:46
CreativeS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:42:
[...]

Vreemd. Ik heb onlangs voor mijn ouders hiervoor de klantenservice gebeld en de zeer vriendelijke dame deed niet moeilijk. 2 dagen later werd het modem omgeruild. v8 in de 'oude' doos en omruilen aan de deur. Mijn vader kreeg het inderdaad niet voor elkaar. Ligt er dus waarschijnlijk ook weer aan wie je aan de lijn krijgt.
Ik zie het probleem ook niet.
De "gemiddelde" consument is immers tevreden met de EB die ze krijgen en hebben geen verstand van dual band of 802.11ac.
Laten ze gewoon voor de kleine groep Tweakers die erom vraagt een omruil doen.
Iedereen blij.
Op een gegeven moment zal je voorraad V8 toch wel eens uitgeput zijn verwacht ik.
Gelukkig was ik op tijd in januari en ging de inruil in de winkel zonder problemen.
Ik ben tevreden met de V10 en heb er ook nog een WiFi versterker bijgekocht.
Blijft een rare naam die ze gebruiken WiFi versterker want dat is het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vandaag ben ik verhuisd naar een ander adres. Ook hier weer KPN glazvezel genomen. Helaas is de snelheid nogal slecht nu. Zowel nu als op het vorige adres heb ik 100/10Mb. De downloadsnelheid ligt nu helaas maar rond de 30Mb met verschillende speedtests. Ga ik downloaden haal ik rond de 3.5MB/s waar dit eerst 9MB/s was.

Er is geen verschil in gebruikte onderdelen behalve een ander modem/router van KPN, dit is een nieuwer model. De PC waarmee ik dit test zit netjes bekabeld aangesloten, net zoals op het vorige adres.

Iemand een idee waarom ik maar 30Mb van de 100Mb down haal, en wat ik er aan kan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10 16:13
PilatuS schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:05:
Vandaag ben ik verhuisd naar een ander adres. Ook hier weer KPN glazvezel genomen. Helaas is de snelheid nogal slecht nu. Zowel nu als op het vorige adres heb ik 100/10Mb. De downloadsnelheid ligt nu helaas maar rond de 30Mb met verschillende speedtests. Ga ik downloaden haal ik rond de 3.5MB/s waar dit eerst 9MB/s was.

Er is geen verschil in gebruikte onderdelen behalve een ander modem/router van KPN, dit is een nieuwer model. De PC waarmee ik dit test zit netjes bekabeld aangesloten, net zoals op het vorige adres.

Iemand een idee waarom ik maar 30Mb van de 100Mb down haal, en wat ik er aan kan doen ?
Als je bekabeld maar 30Mb/s haalt zou ik even KPN bellen. Klinkt alsof er iets niet goed staat ingesteld bij hen. Waarschijnlijk is dat dan zo opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:46:
[...]

Als je bekabeld maar 30Mb/s haalt zou ik even KPN bellen. Klinkt alsof er iets niet goed staat ingesteld bij hen. Waarschijnlijk is dat dan zo opgelost.
Bij het afsluiten had ik gekozen voor 100/10. Blijkbaar is er ergens iets niet goed gegaan want ik zat op instap snelheden van 40Mb down. Net even gebeld en ze hebben het aangepast naar 100/10. Nu haal ik met de speedtest 116Mb down en 36Mb up. Downloaden gaat nu met 13MB/s.

Ik dacht dat er misschien iets in het modem niet goed stond, vandaar mijn reactie hier. Maar blijkbaar was het dus gewoon het abbo wat niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 15-10 16:13
PilatuS schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Bij het afsluiten had ik gekozen voor 100/10. Blijkbaar is er ergens iets niet goed gegaan want ik zat op instap snelheden van 40Mb down. Net even gebeld en ze hebben het aangepast naar 100/10. Nu haal ik met de speedtest 116Mb down en 36Mb up. Downloaden gaat nu met 13MB/s.

Ik dacht dat er misschien iets in het modem niet goed stond, vandaar mijn reactie hier. Maar blijkbaar was het dus gewoon het abbo wat niet klopte.
Gaan we vaker dingen mis op dat vlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:03:
[...]

Gaan we vaker dingen mis op dat vlak ;)
Het is gelukkig met 1 telefoontje opgelost. Binnen 5 minuten was de snelheid al omhoog gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Bij XS4ALL krijg je een FritzBox 7490. Werkt veel fijner (VPN, wifi AC, port forwarding) dan een Experiabox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:02:
[...]

Bij XS4ALL krijg je een FritzBox 7490. Werkt veel fijner (VPN, wifi AC, port forwarding) dan een Experiabox. :)
VPN staat ook op de lijst voor de volgende firmware(s). T is dus even wachten wanneer het komt.
De Experiabox heeft naar mijn idee geen problemen met portforwarding. En de V10 ondersteund ook 802.11ac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

RobinF schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 17:31:
[...]

Maar gaat dit er om dat je dan tegen de ontvanger aan moet kijken? De interface van de ontvanger moet gebruiken? Of de afstandsbediening?

Zelf denk ik dat ze het qua afstandbediening erg goed geregeld hebben. Je kan namelijk de volume knop van de afstandbediening van de ontvanger koppelen aan je TV.

Verder is het wachten wat CI+ 1.4 gaat brengen en of IPTV aanbieders er op in haken
Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw woning en kopen gelijk ook een nieuwe tv. Heb er zo'n hekel aan om te switchen van afstandsbediening of uberhaubt afhankelijk te zijn van een kastje. Wil alles gewoon vanaf mijn tv bedienen (electronische tv gids, kanalen switchen, etc)

Vroeg me 2 dingen af:
1.Hoe is het gesteld met de CI+ 1.4 ondersteuning van KPN.'
2.Is het IPTV kastje ook anders gemakkelijk te bedienen vanaf de tv.

.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1: kan niet.
2: kan ook niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:39
Maar wel 1 afstandsbediening, zolang je niet andere functies of bronnen gaat.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
janbal schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:32:
Maar wel 1 afstandsbediening, zolang je niet andere functies of bronnen gaat.
Dat vind ik ook fijn aan de setup van KPN. Even de afstandsbediening instellen en je hebt alleen die witte van KPN nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
x-man schreef op zondag 22 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuwbouw woning en kopen gelijk ook een nieuwe tv. Heb er zo'n hekel aan om te switchen van afstandsbediening of uberhaubt afhankelijk te zijn van een kastje. Wil alles gewoon vanaf mijn tv bedienen (electronische tv gids, kanalen switchen, etc)

Vroeg me 2 dingen af:
1.Hoe is het gesteld met de CI+ 1.4 ondersteuning van KPN.'
2.Is het IPTV kastje ook anders gemakkelijk te bedienen vanaf de tv.

.
1. Nog geen ondersteuning.
2. Dit kan met sommige TV's maar t is veel beter om de afstandbediening van KPN te gebruiken. Daarmee kan je ook gewoon de programmagids openen, kanalen switchen en ook het volume van de TV veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04

TRaSH

koffie ?

en ondersteund die dan ook CEC als ik naar een andere bron ga ?
bv mijn RasperryPi ?
of moet ik dan toch nog mijn afstandbediening van mijn TV pakken.
want dan zou het makkelijker zijn om de originele afstandsbediening te gebruiken voor de KPN kastje mits dat mogelijk is.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

RobinF schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:41:
[...]

VPN staat ook op de lijst voor de volgende firmware(s). T is dus even wachten wanneer het komt.
De Experiabox heeft naar mijn idee geen problemen met portforwarding. En de V10 ondersteund ook 802.11ac
Alleen krijg je meestal geen V10 maar een V8 ;) Omruilen is sinds 1 april ook niet meer zomaar mogelijk. Verder kun je veel meer configureren in de Fritzbox dan in de Experiabox.
TRaSH schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:36:
bv mijn RasperryPi ?
want dan zou het makkelijker zijn om de originele afstandsbediening te gebruiken voor de KPN kastje mits dat mogelijk is.
Is al meerdere malen aangegeven, HDMI CEC werkt niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Dj-sannieboy op 22-05-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
TRaSH schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:36:
bv mijn RasperryPi ?
De KPK afstandbediening werkt echt goed, dat hebben ze helemaal voor elkaar. Als ik bijv op mijn TV van bron wil verwisselen druk ik op de source knop en kan ik met de pijltjes toetsen op de afstand bediening gewoon de juiste bron kiezen in het menu van mijn tv

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

En dat zou niet andersom zo werken ?
Zodat je gewoon CEC ondersteuning hebt,
En niet alsnog van afstandsbediening moet wisselen.
(Is gewoon een vraag trouwens aangezien tegenwoordig veel afstandsbediening van tv's via een code ook ander apparatuur kan bedienen)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-10 19:19

TPA

ESET official partner

Hallo

Ik heb een 100/100 glasverbinding van kpn en straks een 500/500.
Ik heb inmiddes een Ubiquiti edge router light gekocht en 2 ap Ac lite.
Maar wat is beter van onderstaande opstellingen:

1. Eth0 wan, eth1 lan, eth2 experiabox met telefoon en tv
2. eth0 wan, eth1 lan/telefoon/tv en eth2 Wlan. Telefoon via ethernet kabel in unmanaged switch naar experiabox.
3. Managed switch met 3 vlans. 1 inkomend dan splitsen naar 1 Edgerouter voor internet, 1 naar experiabox tbv tv en telefoon.
Resterende poorten op de switch gescheiden van deze 3 poorten tbv intern internet netwerk.

Of hebben jullie een nog betere opstelling?

[ Voor 0% gewijzigd door TPA op 25-05-2016 16:36 . Reden: Typefout ]

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 18:39
TPA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:
Hallo

1. Eth0 wan, eth1 lan, eth0 experiabox met telefoon en tv
2. eth0 wan, eth1 lan/telefoon/tv en eth2 Wlan. Telefoon via ethernet kabel in unmanaged switch naar experiabox.
3. Managed switch met 3 vlans. 1 inkomend dan splitsen naar 1 Edgerouter voor internet, 1 naar experiabox tbv tv en telefoon.
Resterende poorten op de switch gescheiden van deze 3 poorten tbv intern internet netwerk.

Ik gebruik optie 1, maar bij mij gaat de tv gaat via lan ipv Experiabox.
De Experiabox heb ik allen nog voor de telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Gait schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Ik gebruik optie 1, maar bij mij gaat de tv gaat via lan ipv Experiabox.
De Experiabox heb ik allen nog voor de telefonie.
Heb je dan geen last van dichtslibben op je Wlan of heb je geen Wlan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
TPA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Heb je dan geen last van dichtslibben op je Wlan of heb je geen Wlan?
Dat maakt bij mijn weten geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

Gait schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:00:
[...]

Dat maakt bij mijn weten geen verschil.
Dan ga ik me daar eens in verdiepen qua setup. Die ik nu had deed het het niet... 😒 maar goed dat was mijn eerste poging 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
TPA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:01:
[...]

Dan ga ik me daar eens in verdiepen qua setup. Die ik nu had deed het het niet... 😒 maar goed dat was mijn eerste poging 😉
Als je onderstaande link volgt werkt het perfect.

https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
TPA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:
Hallo

1. Eth0 wan, eth1 lan, eth2 experiabox met telefoon en tv

Zonde van je edgerouter, dan laat je hem uit zijn neus vreten. Waarom niet routed IPTV instellen? :D

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu KPN totaal besteld en hierbij krijg je dan ook HBO leuk aangezien ik nog wel wat van the walking dead moet zien en game of thrones ook nog moet zien. nu is mijn vraag hoe zit dat nu met HBO kan je dan gewoon de seizoenen bekijken on demand of moet je wachten tot ze zijn waar ik ben gebleven? en krijg je alleen HBO HD of krijg je HBO HD 2 en HBO HD 3 er ook bij?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:16:
ik heb nu KPN totaal besteld en hierbij krijg je dan ook HBO leuk aangezien ik nog wel wat van the walking dead moet zien en game of thrones ook nog moet zien. nu is mijn vraag hoe zit dat nu met HBO kan je dan gewoon de seizoenen bekijken on demand of moet je wachten tot ze zijn waar ik ben gebleven? en krijg je alleen HBO HD of krijg je HBO HD 2 en HBO HD 3 er ook bij?
Het hele pakket krijg je. HBO HD, HD2 en HD3. Daarnaast HBO On Demand en je kan HBO GO ook gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:52:
[...]

Het hele pakket krijg je. HBO HD, HD2 en HD3. Daarnaast HBO On Demand en je kan HBO GO ook gebruiken!
damn dat is nice... dat wordt poosje op de bank bivakeren :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

chickpoint schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Zonde van je edgerouter, dan laat je hem uit zijn neus vreten. Waarom niet routed IPTV instellen? :D
dat is dan mijn optie 2, alles via eth1 ook de telefoon..., alleen zet ik dan plan apart ivm mogelijk vollopen van mijn draadloos netwerk, al is het maar de vraag of dit ook zo zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

ja die ken ik, wat mee lopen spelen. binnenkort nog eens doorlopen.... en dan irl op de kpn lijn doen zoals er staat ;)
ik heb nu een vergelijkbaar verhaal gedaan, maar nog niet werkend. alleen tv nog niet ingesteld..... en telefoon nog niet. enkel internet, maar die kreeg ik niet werkend...... ik heb net weer wat aangepast, maar niet kunnen testen omdat internet te veel in gebruik is :) op het moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Van de week de installatiepakket van KPN ontvangen.
Hierin zat een V8. Geen man overboord,alleen weet ik dat er issues waren met Experia V8 en V9 icm Sonosnet ( en dan vooral Spotify)

Vraag gesteld of deze issues er nog waren via webcare (wat mij betreft geen noodzaak tot omruil met v10) en nog voordat zij antwoord gaven was de ticket voor omruilen voor een andere experiabox aangemaak en aan mij verzonden. .

Ze gaven hierbij wel aan dat de omruilverzoeken beoordeeld worden voordat er een V10 daadwerkelijk verzonden wordt. De V10 is (zoals eerder hier al gezegd) ondergaand aan eigen succes. Er zijn er serieus veel van verstrekt al terwijl er dus voor de rest nog prima V8 en V9 zijn.

Erg netjes, dat dan weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Is het te zeggen hoeveel bandbreedte het streamen via de KPN app kost? Ik zit morgen in de auto als Kruijswijk over de laatste bultjes in de Giro moet. Moet ik voor een uurtje streamen aan 250MB denken, of eerder aan 2GB? Bij audio heb je kbps maar hoe zit dat met video via een streaming app? En past de KPN stream zich dan ook nog aan aan het type verbinding 3G/4G?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
coelho schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:55:
Is het te zeggen hoeveel bandbreedte het streamen via de KPN app kost? Ik zit morgen in de auto als Kruijswijk over de laatste bultjes in de Giro moet. Moet ik voor een uurtje streamen aan 250MB denken, of eerder aan 2GB? Bij audio heb je kbps maar hoe zit dat met video via een streaming app? En past de KPN stream zich dan ook nog aan aan het type verbinding 3G/4G?
Vorig jaar gemeten op 1 tot 1,25 GB per uur.

Ik vind in de auto de radio eigenlijk veel spannender bij dit soort wedstrijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:39
Hoeft niet meer dus

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Vorig jaar gemeten op 1 tot 1,25 GB per uur.

Ik vind in de auto de radio eigenlijk veel spannender bij dit soort wedstrijden :-)
Maar was dat met VPN aan naar huis? Of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:35:
[...]

Maar was dat met VPN aan naar huis? Of zonder?
Gewoon normaal zonder VPN. Waarom zou ik een VPN nodig hebben? Je kan al een hele tijd gewoon overal in Nederland via de app TV kijken. Is al lang niet meer beperkt tot je huisnetwerk.
VPN zou handig kunnen zijn in het buitenland want dat schijnt niet te werken. Maar dat heb ik dan weer niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:54:
[...]

Gewoon normaal zonder VPN. Waarom zou ik een VPN nodig hebben? Je kan al een hele tijd gewoon overal in Nederland via de app TV kijken. Is al lang niet meer beperkt tot je huisnetwerk.
VPN zou handig kunnen zijn in het buitenland want dat schijnt niet te werken. Maar dat heb ik dan weer niet geprobeerd.
Sommige programmas werken ook niet buitenhuis en on-demand ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Barre73 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:54:
[...]

Eurosport 2 doet het alleen vanuit binnenshuis. ;) Misschien als je KPN als provider voor je mobiel hebt dat het anders is. Maar voor Eurosport 2 moet ik echt een VPN aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1464380392.png

[ Voor 9% gewijzigd door Tylen op 27-05-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:17:
[...]

Eurosport 1 en of 2 doet het alleen vanuit binnenshuis. ;) Misschien als je KPN als provider voor je mobiel hebt dat het anders is.
Ik snap wat je bedoelt. Buitenshuis is het zenderaantal beperkt tot 24 (+videotheek TV)

Maar daar had ik geen last van omdat ik gewoon een nederlandse zender aan het kijken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dan vind ik toch 1,25GB per uur best veel. Dat kan (lijkt mij) veel efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:21:
Dan vind ik toch 1,25GB per uur best veel. Dat kan (lijkt mij) veel efficienter.
Dat zal vast kunnen maar gaat ten koste van beeldkwaliteit. Netflix werkt niet anders. Is ook ongeveer 1 GB per uur voor SD kwaliteit. Of 3GB voor HD.
Stel je daar de kwaliteit in op "laag"dan ga je naar 0,3 GB per uur. Maar of het dan nog leuk is om te kijken... Ik heb wel eens op een tablet geprobeerd maar ik begon me echt zwaar te irriteren aan de pixels.. Zo goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Gister het installatiepakket ontvangen, met 'helaas' de V8.

Ik heb al eerder gelezen dat ze sinds april niet meer swappen. Zou toch graag de meest recente V10 willen. Hoe zijn de pogingen van soortgelijke Tweakers verlopen? Ik zie wisselende klantenservice reacties voorbij komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

meerdere pogingen zijn hier al besproken als ik me niet vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo,

Ik heb 100/100 internet via glasvezel met de experiabox v9. Ik gebruik geen eigen router, maar de ingebouwde router van de experiabox. Nu viel het mij op dat wanneer ik tegelijk iets download van een server en upload naar een andere server, de download snelheid wel 100 mbit is, maar de uploadsnelheid terugzakt naar rond de 20 mbit. Stop ik de download dan stijgt de upload weer naar 100 mbit. Is dit een experiabox probleem of kun je gewoon niet tegelijk uploaden en downloaden met dezelfde snelheid via glasvezel?

Groet, Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
emeulman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:07:
Hallo,

Ik heb 100/100 internet via glasvezel met de experiabox v9. Ik gebruik geen eigen router, maar de ingebouwde router van de experiabox. Nu viel het mij op dat wanneer ik tegelijk iets download van een server en upload naar een andere server, de download snelheid wel 100 mbit is, maar de uploadsnelheid terugzakt naar rond de 20 mbit. Stop ik de download dan stijgt de upload weer naar 100 mbit. Is dit een experiabox probleem of kun je gewoon niet tegelijk uploaden en downloaden met dezelfde snelheid via glasvezel?

Groet, Erik
Dat zit in de Experiabox. Met glasvezel zelf kan het uiteraard wel. Maar de apparatuur die er aan hangt bepaalt de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Barre73 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:25:
[...]
Dat zit in de Experiabox. Met glasvezel zelf kan het uiteraard wel. Maar de apparatuur die er aan hangt bepaalt de mogelijkheden.
Heb je toevallig een linkje of iets waar ik dit terug kan lezen? Ik heb zelf nog niet gevonden dat de V9 dit niet kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Waarom zou dat aan de experiabox liggen??? Zit je via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Tylen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:36:
Nee, gewoon via een vaste verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tylen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:36:
ik zie dat ik iets te snel reageer. Het ligt niet aan de glasvezel zelf uiteraard. Maar het zou ook in je eigen hardware kunnen zitten natuurlijk. De computer dus (netwerkkaart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Barre73 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:03:
[...]

ik zie dat ik iets te snel reageer. Het ligt niet aan de glasvezel zelf uiteraard. Maar het zou ook in je eigen hardware kunnen zitten natuurlijk. De computer dus (netwerkkaart?)
Netwerkkaart is een Intel(R) PRO/1000 PT Server Adapter, een losse kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
emeulman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Netwerkkaart is een Intel(R) PRO/1000 PT Server Adapter, een losse kaart.
En de onderlinge verbinding is wel 1Gbit (full)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
RobinF schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:09:
[...]

En de onderlinge verbinding is wel 1Gbit (full)?
Jazeker. Heb helaas geen andere mogelijkheid om het te testen. Heb geen losse router o.i.d.

[ Voor 18% gewijzigd door emeulman op 28-05-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:20

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik had precies het zelfde met 100/100 en ben daarom ophoog gegaan naar 500/500 en ik merk dat ik nu zelfs met 2 computers tegelijk minimaal 400/400 haal.

Bij 100/100 ging de snelheid er vrij snel uit. Hiervoor gebruikt ik Ziggo 200/20 en vond die verbinding een stuk stabieler qua snelheid als je meerdere apparatuur gebruikt maar met 500/500 is dit opgelost vind het toch wel een beetje raar dat glasvezel daarin "minder" is

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:21
Dan was je vezel gewoon aangesloten op oude apparatuur. Dat gaan ze natuurlijk niet meteen omzetten, want dat is duur en de meeste mensen valt het toch niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Raar dat je een hoger pakket mort nemen om het probleem opgelost te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
emeulman schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:38:
Raar dat je een hoger pakket mort nemen om het probleem opgelost te krijgen
Door dat hogere pakket wordt je op een Gbit poort aangesloten. Na een maand zou je ook weer terug kunnen gaan naar 100/100. Blijf je toch op die Gbit poort zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Als ik in mijn modem kijk, zit ik al aangesloten op de Gbit poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
emeulman schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:58:
Als ik in mijn modem kijk, zit ik al aangesloten op de Gbit poort
Volgensmij zie je daar alleen dat je Modem een gigabit verbinding met het NT heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RobinF schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:00:
[...]

Volgensmij zie je daar alleen dat je Modem een gigabit verbinding met het NT heeft.
De meeste KPN NT's (dat ding op de glasvezelaansluiting) hebben een oranje of groen lampje om aan te geven wat de WAN verbinding NT-PoP kaart is. Oranje is 100Mbit, groen is Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Alle lampjes zijn groen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige idee of de ITV app ook op android tv stick werkt? Dan bedoel ik met name het navigeren via afstandsbediening. Zou me toch een extra box besparen als dat werkt op mijn bestaande fire tv stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
emeulman schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:22:
Alle lampjes zijn groen bij mij
Dus zit jij op een Gbit kaart en is dat niet het probleem. Komen we toch weer terug bij de Experiabox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:20

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Barre73 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Door dat hogere pakket wordt je op een Gbit poort aangesloten. Na een maand zou je ook weer terug kunnen gaan naar 100/100. Blijf je toch op die Gbit poort zitten.
Ik zat tijdens mijn 100/100 al op een Gbit poort aangesloten in mijn omgeving heb je geen 100Mbit poorten want het glasvezel is pas een jaar oud. Merk dat ik met 100/100 ook echt alleen maar 1x 100/100 kan halen en zodra je 1 computer hebt die dit voltrekt je andere computer echt hinder ondervind. met 500/500 heb ik dit dus niet daar kan ik wel 800Mbit halen als ik 2 computers tegelijk gebruik. (2 computers tegelijk een speedtest doen haal ik 2x 400mbit minimaal)

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
angerfist-yentl schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Ik zat tijdens mijn 100/100 al op een Gbit poort aangesloten in mijn omgeving heb je geen 100Mbit poorten want het glasvezel is pas een jaar oud. Merk dat ik met 100/100 ook echt alleen maar 1x 100/100 kan halen en zodra je 1 computer hebt die dit voltrekt je andere computer echt hinder ondervind. met 500/500 heb ik dit dus niet daar kan ik wel 800Mbit halen als ik 2 computers tegelijk gebruik. (2 computers tegelijk een speedtest doen haal ik 2x 400mbit minimaal)
Maar jij omschrijft iets heel anders dan waar emeulman tegen aanloopt. Hij merkt dat tijdens het dichttrekken van de verbinding met een download, de upload ineens ver achterblijft. Tot de download stopt, dan gaat de upload weer naar normaal. En dat zou volgens mij niet moeten gebeuren als alles ingesteld staat op full duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
nou, heb mijn Ubiquiti Edgerouter besteld, komt hopelijk morgen binnen.

Ga ik deze week maar eens kijken hoe ik hiermee mijn Experiabox v8 kan vervangen voor Internet en iptv.

Heb een 500Mbit abbo maar haal maar sporadisch de 500Mbit.
(en ik wil sowieso eigen DHCP/ip-range/dns gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Novarion schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:19:
Gister het installatiepakket ontvangen, met 'helaas' de V8.

Ik heb al eerder gelezen dat ze sinds april niet meer swappen. Zou toch graag de meest recente V10 willen. Hoe zijn de pogingen van soortgelijke Tweakers verlopen? Ik zie wisselende klantenservice reacties voorbij komen. :)
zou mij niet blind staren op de V10. Die heeft wel 5ghz aan boord en net iets beter wifibereik. Maar het beste resultaat is een losse accespoint ergens in huis plaatsen.

Ze swappen alleen als er technisch noodzaak tot toe is ( bij mij gebeurd van de week, V8 bepaalde range werkt niet samen met spotify en sonosnet (nog steeds)). V10 is er nu. Geen idee of ook beter is, want.. ik ben nog niet eens aangesloten op KPN (gebeurd van de week).
De swap in in werking gezet naar aanleiding van een vraag over sonosnet door mijn kant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TripleNL schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:04:
[...]
ik ben nog niet eens aangesloten op KPN (gebeurd van de week).
Wat moet er nog aangesloten worden ?

Bij mijn glasvezel verbinding was Reggefiber geweest om het glas naar binnen te leggen. Toen van KPN het startpakket ontvangen. Geven ze daar aan dat het NT kastje wat er voor zorgt dat je van glas naar UTP gaat zodat de modem er op kan alleen door de monteur aangesloten mag worden. Ik bellen met KPN waar ze zeggen dat Reggefiber dit moet doen, die zeggen weer dat KPN het moet doen. KPN geeft aan dat een monteur 3 weken gaat duren. Dus heb ik het NT kastje maar zelf geplaatst. Werkt niet, weer bellen. Reggefiber geeft aan dat ik de blauwe glaskabel moet hebben in plaatst van de groene, de ene zit links de andere zit rechts. Ding links geplaatst en de verbinding werkt.

Scheelt weer 3 weken moeten wachten op een werkende verbinding. Wat betreft het plaatsen van het NT kastje is het nogal slecht geregeld bij KPN. Iedereen zegt wat anders, meerdere keren doorverbonden en KPN stuurt je naar Reggefiber en Reggefiber stuurt je weer naar KPN. Uiteindelijk iemand van Reggefiber aan telefoon die mij kon vertellen dat het NT kastje links moest zitten in plaats van rechts. Als je nou zelf niets wil of kan doen mag je dus meerdere weken wachten op het plaatsen van het kastje wat 2 minuten werk is.

Geen idee wat er bij jou precies gedaan moet worden, maar de kans is aanwezig dat alles gewoon kan werken mits je het op de juiste manier aansluit. Op de dag dat Reggefiber het glas door de muur gedaan heeft was ook de dag waarop het glas in de wijkcentrale gepatched was. Op dat moment was de verbinding dus compleet klaar op het plaatsen van het NT kastje en modem na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ik had de NTU in de meterkast klaar gelegd, monteur van reggefiber ging z'n ding doen en na het doormeten van beide patches (blauw en groen) klikte hij de NTU er op.

Hij vroeg 4 keer wanneer de KPN monteur langs kwam waarop ik antwoorde dat ik zelf ook wel een netwerkkabeltje in kan prikken.
Nog voordat de voordeur achter hem dicht viel had ik m'n glasvezel internet draaien.

En toen begon mijn ergernis van het niks aan mogen passen en verplicht in de 192.168.2.* range zitten.
(Mijn hele netwerk was geconfigureerd met Windows DHCP/DNS/DC in de 192.168.10.* range)

Dus nu even alles op de 192.168.2.* zodra de EdgeRouter binnen is kan ik de boel weer mooi maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Bij mijn glasvezel verbinding was Reggefiber geweest om het glas naar binnen te leggen. Toen van KPN het startpakket ontvangen. Geven ze daar aan dat het NT kastje wat er voor zorgt dat je van glas naar UTP gaat zodat de modem er op kan alleen door de monteur aangesloten mag worden. Ik bellen met KPN waar ze zeggen dat Reggefiber dit moet doen, die zeggen weer dat KPN het moet doen. KPN geeft aan dat een monteur 3 weken gaat duren. Dus heb ik het NT kastje maar zelf geplaatst. Werkt niet, weer bellen. Reggefiber geeft aan dat ik de blauwe glaskabel moet hebben in plaatst van de groene, de ene zit links de andere zit rechts. Ding links geplaatst en de verbinding werkt.

Scheelt weer 3 weken moeten wachten op een werkende verbinding. Wat betreft het plaatsen van het NT kastje is het nogal slecht geregeld bij KPN. Iedereen zegt wat anders, meerdere keren doorverbonden en KPN stuurt je naar Reggefiber en Reggefiber stuurt je weer naar KPN. Uiteindelijk iemand van Reggefiber aan telefoon die mij kon vertellen dat het NT kastje links moest zitten in plaats van rechts. Als je nou zelf niets wil of kan doen mag je dus meerdere weken wachten op het plaatsen van het kastje wat 2 minuten werk is.

Geen idee wat er bij jou precies gedaan moet worden, maar de kans is aanwezig dat alles gewoon kan werken mits je het op de juiste manier aansluit. Op de dag dat Reggefiber het glas door de muur gedaan heeft was ook de dag waarop het glas in de wijkcentrale gepatched was. Op dat moment was de verbinding dus compleet klaar op het plaatsen van het NT kastje en modem na.
Los van het feit dat jij gewoon pech hebt gehad met de timing van de order door KPN bij Reggefiber en de uitvoering van je aansluiting (waardoor er even een paar dagen naar elkaar gewezen werd), klopt je verhaal ook niet voor iedereen.

Alleen als je circa 2 weken voor de geplande aansluitdatum van Reggefiber (dus het werkelijk in huis brengen van de kabel en de FTU0 al een abonnement had afgenomen bij KPN, zal de Reggefiber aannemer ook de order ontvangen voor het patchen en het aansluiten van de NT.

Alles daarna, dus ook wanneer je al een aansluiting hebt en pas later een abonnement neemt, gebeurt ook pas dan. Reggefiber voert op de achtergrond een patch uit in de wijkcentrale (circa 5 werkdagen na het doorgeven door KPN) en de KPN monteur plaatst de NT.

Het is dus zeker niet zo dat elke woning gepatcht wordt op de dag dat de aansluiting in huis gemaakt wordt.

In het geval van TripleNL gaat het verhaal al helemaal niet op want hij migreert van Telfort glas naar KPN glas. Dus hij merkt heel snel wanneer de verbinding eruit ligt en wanneer deze weer opkomt. En de afgesproken dag daarvoor is 3 juni. Geen dag eerder als het goed is...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 30-05-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:40:
[...]

Los van het feit dat jij gewoon pech hebt gehad met de timing van de order door KPN bij Reggefiber en de uitvoering van je aansluiting (waardoor er even een paar dagen naar elkaar gewezen werd), klopt je verhaal ook niet voor iedereen.

Alleen als je circa 2 weken voor de geplande aansluitdatum van Reggefiber (dus het werkelijk in huis brengen van de kabel en de FTU0 al een abonnement had afgenomen bij KPN, zal de Reggefiber aannemer ook de order ontvangen voor het patchen en het aansluiten van de NT.

Alles daarna, dus ook wanneer je al een aansluiting hebt en pas later een abonnement neemt, gebeurt ook pas dan. Reggefiber voert op de achtergrond een patch uit in de wijkcentrale (circa 5 werkdagen na het doorgeven door KPN) en de KPN monteur plaatst de NT.

Het is dus zeker niet zo dat elke woning gepatcht wordt op de dag dat de aansluiting in huis gemaakt wordt.

In het geval van TripleNL gaat het verhaal al helemaal niet op want hij migreert van Telfort glas naar KPN glas. Dus hij merkt heel snel wanneer de verbinding eruit ligt en wanneer deze weer opkomt. En de afgesproken dag daarvoor is 3 juni. Geen dag eerder als het goed is...
Ik heb dan net pech gehad met het in het huis gaan waar ik nu zit. Reggefiber was al een tijdje bezig om glas in de huizen aan te brengen. Omdat ik pas laat de sleutel had heeft dit even wat tijd gekost. Als normaal Reggefiber de NT plaatst dan scheelt dat een hoop gezeur met zoals het nu bij mij gegaan is.

Nu kwam het zo uit dat ik het pakket van KPN kreeg net na dat Reggefiber geweest was. Dan word het dus een raar verhaal waar zowel KPN als Reggefiber geen goed antwoord op hebben. Als een monteur van KPN dan 3 weken gaat duren is het nogal een rot situatie. Goed om te lezen dat dit dus meer komt door mijn situatie dan dat het normaal zo gaat. Alleen wel jammer dat als je gaat bellen met KPN niemand een goed antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Er is ook maar 1 schuldige aan te wijzen en dat is de aannemer van Reggefiber. Als de opdracht tot het plaatsen van de NT binnenkomt op of na de dag van de aansluiting in huis, dan is de afspraak dat de aannemer die opdracht meteen afwijst met een bepaalde code. Daarmee komt het direct terug bij KPN zodat zij weten dat hun eigen monteur de NT moet plaatsen, tegelijk met de andere werkzaamheden. De patch doet de aannemer dan wel zo snel mogelijk.
Maar als de aannemer de opdracht niet meteen afwijst dan ziet KPN niet wat er gebeurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
Barre73 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Dus zit jij op een Gbit kaart en is dat niet het probleem. Komen we toch weer terug bij de Experiabox...
Kan het dan zo zijn dat de router in de experiabox het allemaal niet zo snel kan verwerken wanneer je tegelijk download en upload? Zou een externe router dan een optie zijn? Ik kan me toch niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem door geen externe router/switch te gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door emeulman op 30-05-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:01:
Er is ook maar 1 schuldige aan te wijzen en dat is de aannemer van Reggefiber. Als de opdracht tot het plaatsen van de NT binnenkomt op of na de dag van de aansluiting in huis, dan is de afspraak dat de aannemer die opdracht meteen afwijst met een bepaalde code. Daarmee komt het direct terug bij KPN zodat zij weten dat hun eigen monteur de NT moet plaatsen, tegelijk met de andere werkzaamheden. De patch doet de aannemer dan wel zo snel mogelijk.
Maar als de aannemer de opdracht niet meteen afwijst dan ziet KPN niet wat er gebeurt....
Dan is het daar dus fout gegaan. Ik had dus een compleet installatiepakket van KPN zonder enige info over de NT kast, behalve dat een monteur dat moet doen. Ga je dan bellen kom je geen stap verder omdat KPN naar Reggefiber wijst en Reggefiber naar KPN. Toen ik te horen kreeg dat het 3 weken ging duren maar zelf de NT geplaatst maar die moest dus op het linker punt met blauwe aansluiting in plaats van op het rechter punt met groene aansluiting. Gelukkig kon iemand van Reggefiber mij dat vertellen anders was het 3 weken wachten geweest voor iets wat ik zelf binnen 2 minuten gedaan hebt.

Reggefiber had wel op de dag van het plaatsen van het glas in de woning de patch ook gedaan. Iemand van KPN vertelde mij dat dit waarschijnlijk nog niet gedaan was en het daarom niet werkte, maar dat was niet zo.

Waarom die NT perse door een monteur geplaatst moet worden is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik snap dat ze niet willen dat ik de boel sloop, maar het was enorm simpel om te doen. Met een klein beetje uitleg kan iedereen dit prima zelf doen. Je krijgt dan een stapel handleidingen waar alles extreem duidelijk word uitgelegt, maar over de NT was er geen info behalve dat een monteur het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:45:
[...]

Waarom die NT perse door een monteur geplaatst moet worden is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik snap dat ze niet willen dat ik de boel sloop, maar het was enorm simpel om te doen. Met een klein beetje uitleg kan iedereen dit prima zelf doen. Je krijgt dan een stapel handleidingen waar alles extreem duidelijk word uitgelegt, maar over de NT was er geen info behalve dat een monteur het moet doen.
Ik heb netjes gewacht op de monteur, toen ik zag wat hij deed (kap eraf, NT erop) zei ik "Oh, is dat alles? Dat had ik ook gekund."

Hij zei: "Ja, dat klopt... als je een beetje voorzichtig bent kun je het best zelf. Maar als je niet voorzichtig bent is er een kans dat je de glasvezel sloopt, en die moet dan opnieuw worden aangemaakt. Da's een duur grapje, vandaar dat KPN altijd een monteur langsstuurt."

Vandaar dus. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Alex) schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Ik heb netjes gewacht op de monteur, toen ik zag wat hij deed (kap eraf, NT erop) zei ik "Oh, is dat alles? Dat had ik ook gekund."

Hij zei: "Ja, dat klopt... als je een beetje voorzichtig bent kun je het best zelf. Maar als je niet voorzichtig bent is er een kans dat je de glasvezel sloopt, en die moet dan opnieuw worden aangemaakt. Da's een duur grapje, vandaar dat KPN altijd een monteur langsstuurt."

KPN heeft een tijdje een DHZ handleiding meegestuurd voor de NT maar daar zijn ze toch maar mee gestopt. Fiber Nederland heeft voor elke FTU en bijbehorende NT hele duidelijke filmpjes op YouTube geplaatst.

En dat is ook allemaal de aanleiding voor Reggefiber om een nieuwe FTU te laten bedenken die wel DHZ is. Wordt per 1 juli bij elke nieuwe aansluiting gemonteerd. De NT daarvoor mag zelf geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Precies, heel erg simpel en snel dus. Dan 3 weken wachten is niet echt handig. Ik wou het huis zo snel mogelijk in, maar dan 3 weken geen internet en TV dat trekt deze Tweaker natuurlijk niet :P

Wel begrijpelijk dat ze niet willen dat je de boel sloopt, maar dan moet je ook wel erg lomp te werk gaan wil je dat voor elkaar krijgen.
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:29:
[...]

KPN heeft een tijdje een DHZ handleiding meegestuurd voor de NT maar daar zijn ze toch maar mee gestopt. Fiber Nederland heeft voor elke FTU en bijbehorende NT hele duidelijke filmpjes op YouTube geplaatst.

En dat is ook allemaal de aanleiding voor Reggefiber om een nieuwe FTU te laten bedenken die wel DHZ is. Wordt per 1 juli bij elke nieuwe aansluiting gemonteerd. De NT daarvoor mag zelf geplaatst worden.
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Heren,

Sinds afgelopen Zaterdag kan ik ook gebruik maken van het glasvezel pakket van KPN, Alleen zit ik met het volgende. Is het nou mogelijk om de Experiabox V10 te configureren naar bridge-modus? Ik heb hier en daar wat signalen gehoor dat het niet mogelijk was?

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rashied schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:09:
Heren,

Sinds afgelopen Zaterdag kan ik ook gebruik maken van het glasvezel pakket van KPN, Alleen zit ik met het volgende. Is het nou mogelijk om de Experiabox V10 te configureren naar bridge-modus? Ik heb hier en daar wat signalen gehoor dat het niet mogelijk was?

Alvast Bedankt.
Nee, dat is het niet. Afhankelijk van je wensen kun je wel een aantal dingen doen met de V10 maar voor volledige vrijheid zal je een eigen router moeten inzetten. Zie www.netwerkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

hernieuwde opzet....

Eth0 LAN en TV
Eth1 WAN
Eth2 experiabox voor telefoon

Ik kreeg mijn optie 2 van eerder alles via de edgerouter lite 3 niet aan de praat voor telefoon en TV bleef hangen.
vanavond bovenstaande maar eens testen.... misschien had ik ergens een paar zaken door elkaar gehaald (combi van een aantal guidelines ;) )

iemand nog goede ideeen? die van kriegsman ken ik al.. dat is bovenstaande alleen dan in een iets andere indeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
hopelijk krijg ik vanmiddag mijn EdgeRouter Lite binnen.

Is het nu wel of niet aan te raden eerst de wizard te draaien?

Ik meen gelezen te hebben dat de wizard een aantal instellingen niet goed instelt.

[edit]
Ik zit nu even deze site door te lezen (naar aanleiding van de post van gait)

2 (noob)vraagjes
- ik maak zelf geen gebruik van ipv6, kan ik dat stuk dan gewoon skippen?
- ik gebruik 192.168.10.x in mijn netwerk, ik neem aan dat ik eenvoudig alle ip adressen gewoon daarvoor kan vervangen? (wil het gewoon zeker weten zodat ik niet onnodig uren aan het klooien ben)

thx! :)

[ Voor 53% gewijzigd door tmaniac op 31-05-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
PilatuS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:24:
[...]

.......

Er zit al een NTU op van oude lijbrandt (nu telfort) . Deze is nu in gebruik. Pas aanstaande vrijdag vind de portatie plaats.... Dus de NTU er al opzetten heeft geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Barre73 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:40:
[...]

......

klopt als een bus (as usual ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TripleNL schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:37:
[...]

klopt als een bus (as usual ;) )
Eerlijk is eerlijk: ik moest even een maandje terugkijken om te zien hoe het ook weer zat met jouw aansluiting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
tmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:56:
hopelijk krijg ik vanmiddag mijn EdgeRouter Lite binnen.

Is het nu wel of niet aan te raden eerst de wizard te draaien?

Ik meen gelezen te hebben dat de wizard een aantal instellingen niet goed instelt.

[edit]
Ik zit nu even deze site door te lezen (naar aanleiding van de post van gait)

2 (noob)vraagjes
- ik maak zelf geen gebruik van ipv6, kan ik dat stuk dan gewoon skippen?
- ik gebruik 192.168.10.x in mijn netwerk, ik neem aan dat ik eenvoudig alle ip adressen gewoon daarvoor kan vervangen? (wil het gewoon zeker weten zodat ik niet onnodig uren aan het klooien ben)

thx! :)
Als je geen verstand/ervaring hebt met het instellen/programmeren van een router via CLI dan wens ik je allereerst succes, kan je lekker veel vrije tijd in stoppen :P
Maar om je alvast op weg te helpen, ja je kan de ipv6 op de default laten staan als je het niet gebruikt maar raad het wel aan om het alvast in te stellen voor future reference.
Je kan gewoon je eigen IP range instellen naar de door jou gewenste range, ik zelf gebruik de 10.0.0.x range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

TPA schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:54:
hernieuwde opzet....

Eth0 LAN en TV
Eth1 WAN
Eth2 experiabox voor telefoon

Ik kreeg mijn optie 2 van eerder alles via de edgerouter lite 3 niet aan de praat voor telefoon en TV bleef hangen.
vanavond bovenstaande maar eens testen.... misschien had ik ergens een paar zaken door elkaar gehaald (combi van een aantal guidelines ;) )

iemand nog goede ideeen? die van kriegsman ken ik al.. dat is bovenstaande alleen dan in een iets andere indeling :)
Helaas: Iemand enig idee waarom iptv conform de settings van krijgsman.io het niet doet? Ik ban al 3x helemaal opnieuw begonnen maar ik krijg tv en telefoon niet goed op de Edgerouter lite. Internet gaat als de tierelier maar de rest moet ook.
Ik wil de Edgerouter voor de experiabox.

Eth0 LAN
Eth1 WAN
Eth2 Experiabox

Dit is zo opgezet. Enkel internet werkt zoals zou moeten.

Ik krijg wel de menu balk even te zien, maar dan een balk met de tekst naar ander kanaal te gaan en weer terug te komen. Maar dat maakt niks uit.... En telefoon geeft ook geen teken van leven. Die zelfs helemaal niet 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Het is gelukt!
Iets later klaar dan verwacht maar alsnog klaar :)

Ik heb de guide van Kriegsman gevolgd en alles is in een keer goed gegaan :)

@TPA, ik moest wel eerst een firmware upgrade doen voordat ik alle commandos kon gebruiken (Ik ben van v1.2.0 naar 1.8.0 gegaan).
Tevens had ik de ethernetkabel in de experiabox in port1 ipv wan gedaan, hierdoor werkte telefonie in eerste instantie niet.

Wat me verder opviel is dat ik alsnog handmatig firewall regels aan moest maken nadat ik de port forwarding ingesteld had; ondanks dat het vinkje aanstond om tegelijkertijd met de port forwarding een firewall rule aan te maken.

Maargoed, de snelheid terwijl ik IPTV kijk en een 10GB file van de Leaseweb servers download.
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/speed.png

Bijzonder is dat ik via speedtest.net erg varieer in snelheid, de ene keer 400mbit, de andere keer 200mbit.
Maar als ik een grote file van bijvoorbeeld leaseweb download heb ik full speed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 19:53

Radjesh

hoi

Voor degene die willen verlengen vanwege de huidige tariefverhoging, dit is wat ik er uit heb kunnen slepen. Geldt voor een verlening van een jaar.

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/lr2fbufqn/KPN.png
фотохостинг бесплатный

Even bellen en ze regelen het voor je :)

[ Voor 39% gewijzigd door Radjesh op 01-06-2016 02:55 ]

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Radjesh schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 02:53:
Voor degene die willen verlengen vanwege de huidige tariefverhoging, dit is wat ik er uit heb kunnen slepen. Geldt voor een verlening van een jaar.

[afbeelding]
фотохостинг бесплатный

Even bellen en ze regelen het voor je :)
Ik heb er ook nog 2 maanden Ziggo sport bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
vraagje mbt UPNP;

Ik draai een FTP server die met behulp van UPNP tijdelijk passieve poorten open kan zetten voor file transfers e.d.

Klopt het dat ik het volgende command dan moet draaien?
code:
1
set service upnp listen-on eth1 outbound-interface eth0

[edit]

Ik heb het al in de interface gevonden.
Volgens mij is dit de juiste setting;
Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/upnp.png
gevonden onder Wizards >> UPnP

[ Voor 25% gewijzigd door tmaniac op 01-06-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
collega KPN gebruikers,

ik sta op de vooravond om over te stappen naar KPN.
Morgen komt de monteur en sluit alles aan.
Nu heb ik in mijn netwerk aardig wat UTP aansluitingen. Op dit moment vormt IPTV een los netwerk dmw eigen switch tov het overige verkeer. Wordt ook zo "afgedwongen" door de NTU van telfort ( oude propositie)

nu heeft KPN RoutedITV (of zo iets) . Ik wil af van de gescheiden netwerken. Volgens mij moet ik dan over van een "domme" naar een "slimme "switch. Dat wordt eentje met 16 poorten.
So far klopt denk ik mijn redenatie nog denk ik ( toch ?)

echter op zolder (verzamelpunt van computerapparatuur) heb ik ook een swich staan.

Is het niet zo dat de laatste switch in de keten voor de device ( itv,computer etc etc) de slimme moet zijn ? Anders heeft IGM snooping niet zo veel zin?
Of heb ik dit mis ?

Ik gebruik in de aansluiting dus de experiabox als basis met daarop direct de switch in meterkast

Ik hoor graag jullie ideeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Volgens mij moet de switch waar de settopbox op zit aangesloten IGMP snooping ondersteunen.
Anders krijg je haperingen in je beeld e.d.

Ik zelf heb 1 switch in de meterkast hangen waar ik in eerste instantie de IGMP snooping feature niet van had ingeschakeld.
Ik merkte dus af en toe haperingen in het beeld.
Nadat ik IGMP snooping ingeschakeld had was m'n beeld volledig stabiel.

Heb alleen af en toe een hapering als ik in de menutjes browse (guide etc.) maar dat deel ik toe aan de settopbox die op dat moment net niet voldoende CPU kracht heeft
Pagina: 1 ... 32 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie