[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 95 Laatste
Acties:
  • 765.050 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:36

Zenix

BOE!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5305835519.png

Belde net KPN vanwege tariefwijziging mooie aanbieding gehad en nu ook 500/500 :P
Wel opvallend dat mijn upload altijd boven de 600 uitkomt, misschien komt het omdat ik PfSense gebruik met RFC 4638?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 00:15:
Ik ben hierom dus benieuwd waarom IGMP ondersteuning noodzakelijk is, en wat er voor fouten of problemen zouden moeten optreden door het ontbreken van IGMP Snooping ?
Simpel: de TV-streams gaan dan alle poorten van de switch uit, ipv. enkel het poortje waar je STB (al dan niet indirect) achterhangt.

Dat hoeft geen probleem te zijn als je enkel bekabelde apparatuur hebt die 'getroffen' worden door de IPTV-stream waar ze niet om hebben gevraagd, maar het loopt onvoorwaardelijk de soep in als het je WiFi-netwerk bereikt - waardeloze throughput, wegvallende devices en leeglopende batterijen zijn het gevolg.

Ook sommige apparatuur die terugschakelt naar 10/10 (bv. een PC met WoL) kan roet in het eten gooien bij HD-streams (> 10 Mbit/s), met als gevolg dat de stream op andere poorten ook hapert.
Is het niet zo dat IGMP Snooping noodzakelijk is op toplevel niveau (dus waar je internet verbinding over gaat naar je thuis verbinding?) en de rest van het netwerk gewoon volgestouwd zou moeten kunnen worden met domme switches etc. of zie ik nu iets over het hoofd ?!
Je ziet inderdaad wat over het hoofd. IGMP snooping is relevant op alle apparaten waar de TV-stream over vloeit.

Als jij enkel de Experiabox voor WiFi gebruikt dan boeit het niet of die TP-Links nu de stream wel/niet naar al hun poorten lekken (zie uitzondering boven) en dan heb je inderdaad 'nergens' last van.
Zenix schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:36:
Belde net KPN vanwege tariefwijzigngen mooie aanbieding gehad en nu ook 500/500 :P
Welke deal heb je eruitgesleept?
Wel opvallend dat mijn upload altijd boven de 600 uitkomt, misschien komt het omdat ik PfSense gebruik met RFC 4638?
Het lijkt me dat de Experiabox dat ook wel doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mijn v8 doet dat niet, die blijft steken op 510 up en down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

6 maanden 25 euro korting en ik zit nog in mijn eerste jaar, had dus afgelopen jaar ook 6 maanden voor 35. Mobiel abonnement van mijn broer ook wat omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-10 13:20

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[afbeelding]

Belde net KPN vanwege tariefwijziging mooie aanbieding gehad en nu ook 500/500 :P
|sWORDs| schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:25:
[...]

Ik heb hier met een eigen router een vreemde burst aan het begin van de up(780)/download(600), dat zorgt voor die 600 Mbit, maar als je dan het grafiekje bekijkt zie je dat na die korte burst je dezelfde snelheid haalt als met een v10.
Score v10:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GpRZTs9kJyDC8bbYWJ5fMSnt/full.png]

Eigen router:
[img=393,168]http://s23.postimg.org/vdla1hwm3/Schermafbeelding_2015_08_28_om_10_46_28.png"[/img]

Als je alle pieken en dalen schrapt komt je volgens mij bij beide exact op 500Mbit. Het lijkt alsof als de v10 niet capped de apparatuur in de wijkkast dat doet, maar die even wacht voor hij capped.

Speedtest is trouwens ook niet erg betrouwbaar met 500Mbit, andere server is andere waarden (sommige slechts 80Mbit) en zelfs dezelfde server 10x achter elkaar geeft behoorlijke afwijkingen (460-518). Plaatjes hierboven zijn de meest voorkomende waardes.

Als er trouwens ergens een 100Mbit component zit dan is het helemaal niet raar dat je de 100Mbit niet haalt, dat is dan een theoretisch maximum. Bij 500Mbit is dat anders omdat daar het theoretisch maximum Gbit is.
Thralas schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Je ziet inderdaad wat over het hoofd. IGMP snooping is relevant op alle apparaten waar de TV-stream over vloeit.

[...]
Niet alle apparatuur, maar alle switches (inclusief ingebouwde switches in routers/AP's).

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 07-05-2016 10:30 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Die piek zie ik inderdaad ook, maar bij mij blijft die een stuk langer en na de eerste zakt het even en daarna weer hogere piek. Ook wel mooi om te zien hoe strak mijn download is.

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/wx0qy9erp/speed.png

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 07-05-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10 16:13
[afbeelding]

Gebeld naar normale klantenservice of opzeggingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

barrymossel schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Gebeld naar normale klantenservice of opzeggingen?
Opzeggingen. Gezegd dat ik wou opzeggen vanwege tariefwijziging en omdat ik ook gigabit hier kon krijgen, tenzij ze mij een goede aanbieding konden doen. Volgens mij krijg je daar gewoon sales aan de lijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 07-05-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zenix schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:22:
[...]

Opzeggingen. Gezegd dat ik wou opzeggen vanwege tariefwijziging en omdat ik ook gigabit hier kon krijgen, tenzij ze mij een goede aanbieding konden doen. Volgens mij krijg je daar gewoon sales aan de lijn :+
Ook even gebeld. Schijnbaar zit ik nog in de kortingsperiode (€35 p/m). Meneer adviseerde me na 28 mei terug te bellen (dan was de kortingsperiode over), dan profiteerde ik van de meeste korting. Je kunt bellen tot 1 juli; daarna gaat de wijziging in.
Dus ik bel over een paar weekjes weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

barrymossel schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Ook even gebeld. Schijnbaar zit ik nog in de kortingsperiode (€35 p/m). Meneer adviseerde me na 28 mei terug te bellen (dan was de kortingsperiode over), dan profiteerde ik van de meeste korting. Je kunt bellen tot 1 juli; daarna gaat de wijziging in.
Klopt inderdaad, was ook tegen mij gezegd dat ik na de volgende 6 maanden weer terug kon bellen :P Kan dus geen kwaad om eerder te bellen dan wachten tot je contract is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
barrymossel schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:46:
[...]

En wat nu als je 6 maanden korting tot half juli loopt zoals bij mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

HoppyF schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Gewoon proberen te bellen en voor die periode daarna opnieuw korting af te dwingen met nieuwe jaar contract. Je kan het altijd proberen. Anders kan je overwegen om op te stappen en naar een andere ISP te gaan met mooie actie zoals Vodafone.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 07-05-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Ook dan kun je gewoon korting krijgen, alleen korter in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zenix schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Gewoon proberen te bellen en voor die periode daarna opnieuw korting af te dwingen met nieuwe jaar contract. Je kan het altijd proberen. Anders kan je overwegen om op te stappen en naar een andere ISP te gaan met mooie actie zoals Vodafone.
OK, bedankt ook barrymossel.
Ik kom overigens net vanaf januari van Vodafone af.
Op zich stabiel maar niet de extra's die ik nu heb zoals opnemen, Spotify.
Vodafone wilde geen interssant verlengingsaanbod doen, zat er met hun nieuwe pakket toch anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Dat weet KPN niet, probeer het in je voordeel te gebruiken. Ze deden bij mij niet echt moeilijk over een korting.

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 07-05-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-10 08:18

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hallo alle forum gebruikers,

Ik wil misschien overstappen naar Kpn vanwege de voordelen zoals kpn compleet. (ik heb 3 mobiel abonnementen bij Kpn).

Ik zit nu bij Ziggo. Als ik overstap naar Kpn krijg ik glasvezel.

Nu wil ik graag weten hoe het zit met de kwaliteit en stabiliteit van de klantenservice (hopelijk niet nodig, maar als er een probleem is, is een goede klantenservice erg fijn), tv, telefonie en internet.
Ik heb op internet gezocht, maar ik vond vooral hele oude (uit 2010) informatie en bij verschillende websites vooral negatieve reviews en klachten.

Ik zou graag de positieve en negatieve kanten van kon willen horen.

Alvast bedankt

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb op 1 gelegenheid na (geloof dat ik daar een kleine tirade van hier heb geplaatst :+ ), eigenlijk geen problemen met de helpdesk gehad. Vragen en wijzigingen rond mijn contract zijn altijd snel en netjes afgehandeld. De medewerkster kwam zelfs nog met handige tips om de kosten wat lager te krijgen.
Je moet overigens niet uit het oog verliezen dat HD mensen over het algemeen gewoon een script afwerken en in de meeste gevallen geen technische kennis hebben. Voor dat soort vragen kan je hier beter terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Helpdesk heb ik enkel positieve ervaringen mee. Voornamelijk snel geholpen door de Twitter Webcare en de chat erachter.

Stabiliteit is wel wat minder na mijn verhuizing. Morgen komt er een monteur langs omdat ik over mijn 500/500 glasvezel lijn ineens nog maar 10/10 trek :|

Dit kan natuurlijk gewoon een losstaand probleempje zijn, verder geen problemen met ze gehad en haalde ik voorheen altijd makkelijk minstens 500/500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1977
  • Laatst online: 15-10 15:21
Tot nu toe alleen maar problemen na migratie naar glasvezel.

Eerst twee weken geen vaste telefoon. Kan prima zonder. Wordt er een monteur lang gestuurd. Die niets dan doen. Moet de monteur de helpdesk bellen om de telefoonaansluiting goed te migreren.

Daarna upgrade aangevraagd naar 500. Ging mis! Kan gebeuren.
Maar vanaf vandaag helemaal geen verbinding meer……….

Glaslampje op het glasvezelkastje is uit. Wordt er weer een monteur langs gestuurd. Deze kan pas woensdag langs komen.

Corne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salamondo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 20:01
Heren des goede leven,

Ik zit met een vraag n.l. kan KPN zomaar met je meekijken?

Even voor de situatie schets ik krijg vandaag van mijn lieftallige vrouw een whatsapp bericht.
Hierin stond dat zij op aanraden van de KPN de reset knop van de V10 experia box moest indrukken.
Naast dat alle kleine tweaks die ik had gedaan aan dit niet al te fijne apparaat is ook gelijk mijn persoonlijk ingestelde wachtwoord weg.

De KPN ook wist aan de telefoon te vertellen dat zij niet de modem konden herkennen en dat hij hierdoor gereset moest worden.
Hierdoor dus nogmaals mijn vraag kan de KPN zomaar in je modem zonder dat je hiervoor toestemming geeft(geldt dit dan ook voor andere partijen die het basis wachtwoord hebben)?

alvast bedankt voor het beantwoorden

-Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
salamondo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:54:
Heren des goede leven,

Ik zit met een vraag n.l. kan KPN zomaar met je meekijken?

Even voor de situatie schets ik krijg vandaag van mijn lieftallige vrouw een whatsapp bericht.
Hierin stond dat zij op aanraden van de KPN de reset knop van de V10 experia box moest indrukken.
Naast dat alle kleine tweaks die ik had gedaan aan dit niet al te fijne apparaat is ook gelijk mijn persoonlijk ingestelde wachtwoord weg.

De KPN ook wist aan de telefoon te vertellen dat zij niet de modem konden herkennen en dat hij hierdoor gereset moest worden.
Hierdoor dus nogmaals mijn vraag kan de KPN zomaar in je modem zonder dat je hiervoor toestemming geeft(geldt dit dan ook voor andere partijen die het basis wachtwoord hebben)?

alvast bedankt voor het beantwoorden

-Jordy
Op afstand kan men ook de software updaten plus dat KPN het admin wachtwoord heeft.
In principe hebben ze dus alle rechten al zullen ze niet zomaar jouw toestemming de zaak naar factory default zetten om vervelende verrassingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37
tariefswijziging? Dat is altijd interessant!

Waar heb je die info vandaan? ik heb namelijk geen mail ontvangen.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Miss_80 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:27:
Ik heb op 1 gelegenheid na (geloof dat ik daar een kleine tirade van hier heb geplaatst :+ ), eigenlijk geen problemen met de helpdesk gehad. Vragen en wijzigingen rond mijn contract zijn altijd snel en netjes afgehandeld. De medewerkster kwam zelfs nog met handige tips om de kosten wat lager te krijgen.
Je moet overigens niet uit het oog verliezen dat HD mensen over het algemeen gewoon een script afwerken en in de meeste gevallen geen technische kennis hebben. Voor dat soort vragen kan je hier beter terecht.
Is de tv kwaliteit goed, geen vast lopers, blokken en strepen enzo?

Hoe is het met de snelheid van de tv-ontvanger? Ik weet dat er verschillende types van zijn en je geloof ik niet weet welke je krijgt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb niets te klagen over de snelheid en constantheid. Heb wel mijn nas en de rest van mijn computers via mijn eigen router lopen. Alleen tv gaat rechtstreeks via de experia box en loopt soepel over cat5 kabels. Rest is via cat5e en de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Miss_80 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:35:
Ik heb niets te klagen over de snelheid en constantheid. Heb wel mijn nas en de rest van mijn computers via mijn eigen router lopen. Alleen tv gaat rechtstreeks via de experia box en loopt soepel over cat5 kabels. Rest is via cat5e en de router
Als ik overstap naar glasvezel van kpn, gebruik ik de experia als moden/router (wifi zet ik uit) samen met een eigen Airport Extreme als wifi punt, tv gaat dan direct in de experia box. Ik ga proberen zoveel mogelijk aan te sluiten op eigen switches en router. De meeste bekabeling is cat5e of cat6.

Is dit een goed idee?

Wat zijn de instelmogelijkheden van de experia box V8, V9, V10? Ik las eerder in dit topic dat de V10 het minst dichtgetimmerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
salamondo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:54:
Ja. Je spreekt over 'je' modem, terwijl het KPN's modem is. Je hebt 'm in bruikleen.

Nee, andere partijen kunnen daar niet bij, het modem praat enkel met het backend van KPN.
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:11:
Is de tv kwaliteit goed, geen vast lopers, blokken en strepen enzo?
Lees zelf even dit topic na. Als er significante problemen waren had je men wel horen klagen.
Hoe is het met de snelheid van de tv-ontvanger? Ik weet dat er verschillende types van zijn en je geloof ik niet weet welke je krijgt.
Alle TV-ontvangers die KPN momenteel uitlevert zijn hardwarematig identiek; daarnaast lijken ze (itt. de concurrenten) ook nog een prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb zelf geen ervaring met de mogelijkheden van de experia box aangezien ik alles wat ik wil afgehaald wordt door de router. Enige waar ik tegen aan loop is het benaderen van de nas van buitenaf. Dat lukt nu niet een zal ongetwijfeld te maken hebben met deze opstelling. Ik heb nu twee netwerken gecreëerd vandaar. Ligt eraan wat hij dus wilt gaan doen of dit handig is, je kan altijd kijken op netwerkje.nl ( uit mijn hoofd). Daar staat helemaal uitgelegd wat je wel een niet kan met de experia box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Miss_80 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:07:
Enige waar ik tegen aan loop is het benaderen van de nas van buitenaf. Dat lukt nu niet een zal ongetwijfeld te maken hebben met deze opstelling. Ik heb nu twee netwerken gecreëerd vandaar.
Even buurten in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point voor je Airport Express tweede router, dan kun je daarna een port forward in je Experiabox toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 15:26
Miss_80 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:07:
Ik heb zelf geen ervaring met de mogelijkheden van de experia box aangezien ik alles wat ik wil afgehaald wordt door de router. Enige waar ik tegen aan loop is het benaderen van de nas van buitenaf. Dat lukt nu niet een zal ongetwijfeld te maken hebben met deze opstelling. Ik heb nu twee netwerken gecreëerd vandaar. Ligt eraan wat hij dus wilt gaan doen of dit handig is, je kan altijd kijken op netwerkje.nl ( uit mijn hoofd). Daar staat helemaal uitgelegd wat je wel een niet kan met de experia box
www.netwerkje.com zal beter lukken ;-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Thralas schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:09:
[...]

Even buurten in [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point voor je Airport Express, dan kun je daarna een port forward in je Experiabox toevoegen.
Ik heb geen airport maar ik snap wat je bedoelt. Aan de andere kant vind ik het wel prettig om de netwerken uit elkaar te houden

@ barre...you are right 😉. Bijna goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik weet niet of dit hier ook op zijn plaats is. Maar ik was alvast begonnen met spullen te bestellen. Waaronder 2 keer de wifiversterker van KPN.

Nadat ik mijn bestelling had betaald via Ideal netjes een mail met een bevestiging binnen gekregen op de mail met een link daarin waarin ik mijn bestelling kon volgen.

Na een paar dagen toch eens kijken waar die bestelling nou bleef (zou binnen 1 werkdag verzonden worden). Link gaf aan dat hij mijn bestelling niet kon vinden.

Gebeld met het servicenummer. Die konden ook niks vinden. Gaan het uitzoeken. Nu alleen nog maar een mail gekregen met het feit dat mijn order in error geschoten is en dat ze zelf ook niet weten hoe lang het gaat duren. Ook kunnen ze het niet aangeven hoe lang het duurt nadat ik ze had teruggemaild.

Misschien ben ik een zeikerd maar ik verwacht toch wel dat als je een fout ondenkt je mij kunt aangeven waar het aan ligt en ook hoe lang het gaat duren voordat ik mijn bestelling kan verwachten? De betaling hebben ze immers al lang binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ik gebruik nog steeds geen routed IPTV. Weet iemand of het op de bridge manier blijft werken of moet ik binnenkort maar een keer overstappen? Want ik neem aan dat dezelfde vlan wel gewoon actief blijft en het dus gewoon zou moeten blijven werken? De extra functies bij routed IPTV bieden mij geen meerwaarde.
maomanna schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:01:
tariefswijziging? Dat is altijd interessant!

Waar heb je die info vandaan? ik heb namelijk geen mail ontvangen.
nieuws: KPN verhoogt prijzen en komt met erotische zender in basispakket

[ Voor 40% gewijzigd door Zenix op 10-05-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:39:
Hallo alle forum gebruikers,

Ik wil misschien overstappen naar Kpn vanwege de voordelen zoals kpn compleet. (ik heb 3 mobiel abonnementen bij Kpn).

Ik zit nu bij Ziggo. Als ik overstap naar Kpn krijg ik glasvezel.

Nu wil ik graag weten hoe het zit met de kwaliteit en stabiliteit van de klantenservice (hopelijk niet nodig, maar als er een probleem is, is een goede klantenservice erg fijn), tv, telefonie en internet.
Ik heb op internet gezocht, maar ik vond vooral hele oude (uit 2010) informatie en bij verschillende websites vooral negatieve reviews en klachten.

Ik zou graag de positieve en negatieve kanten van kon willen horen.

Alvast bedankt
Ik had toen ik bij mn ouders woonde KPN Glasvezel (sinds augustus). Het is echt zéér stabiel, tot nu toe geen een keer uitval meegemaakt op een landelijke storing na. Ik moet wel zeggen dat ik een eigen router gebruik dmv een VLAN switch, dus ik ben niet afhankelijk van de Experiabox qua stabilteit. Ik heb een aantal keer wat problemen gehad met iTV (achteraf kwam ik erachter dat het mis is gegaan door mn VLAN switch en gebruik van Powerline adapters die IP adressen door elkaar ging mixen).

Ik kreeg ze snel te pakken (24u/7d gratis bereikbaar) en kreeg een monteur 1 dag erna al. Heb 2x een monteur gehad, beide keren kwamen ze al de volgende dag. De service, en helemaal een klantenservice die 24/7 gratis bereikbaar is, vond ik een hele grote pluspunt. KPN heeft bijvoorbeeld ook monteurs die zaterdag langs komen, bij Ziggo hebben ze in het weekend geen monteurs. Heb je vrijdagmiddag plots geen internet? Dan mag je tot maandag wachten tot het opgelost wordt en zit je het weekend zonder.

Ik woon nu ergens anders en heb daar Ziggo (doei glasvezel 500/500 :/ ), opzichc niks mis mee maar vond KPN qua service toch wel een stuk beter, zeker de afwikkeling ervan. Ik heb overigens bij mn ouders 4 jaar Ziggo gehad voordat ik KPN Glasvezel daar aanvroeg. Qua stabiliteit en service was ik aangenaam verrast toen ik daar dus over ging naar KPN Glasvezel.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Zahariac schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:01:
Ik weet niet of dit hier ook op zijn plaats is. Maar ik was alvast begonnen met spullen te bestellen. Waaronder 2 keer de wifiversterker van KPN.

Nadat ik mijn bestelling had betaald via Ideal netjes een mail met een bevestiging binnen gekregen op de mail met een link daarin waarin ik mijn bestelling kon volgen.

Na een paar dagen toch eens kijken waar die bestelling nou bleef (zou binnen 1 werkdag verzonden worden). Link gaf aan dat hij mijn bestelling niet kon vinden.

Gebeld met het servicenummer. Die konden ook niks vinden. Gaan het uitzoeken. Nu alleen nog maar een mail gekregen met het feit dat mijn order in error geschoten is en dat ze zelf ook niet weten hoe lang het gaat duren. Ook kunnen ze het niet aangeven hoe lang het duurt nadat ik ze had teruggemaild.

Misschien ben ik een zeikerd maar ik verwacht toch wel dat als je een fout ondenkt je mij kunt aangeven waar het aan ligt en ook hoe lang het gaat duren voordat ik mijn bestelling kan verwachten? De betaling hebben ze immers al lang binnen.
Om terug te komen op het bovenstaande verhaal. Ik ben inmiddels sinds gisterenmiddag netjes via de telefoon op de hoogte gehouden. Het was een grote storing in hun systeem waardoor ze mij dus echt niet eerder konden melden wanneer het opgelost ging worden. Ze hebben inmiddels vandaag nogmaals teruggebeld met de melding dat ik deze week mijn bestelling mag verwachten.

Ze hebben mij weer helemaal omgeluld en ben weer 100% met de klantenservice van KPN. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik ben al 16 jaar klant bij @home/Ziggo/upc en heb op dit moment een alles-in-1 abonnement voor 66 euro per maand. Dit geeft mij (volgens ziggo) een 200/20 verbinding + vaste telefonie en TV via coax. Sinds de overname naar UPC heb ik problemen met mijn TV server (DVBlink software+ Anysee tuner) en ben ik ziggo eigenlijk een beetje beu geworden. Nu kwamen ze onlangs met een prijswijziging en dacht ik; wellicht wordt het eens tijd om over te stappen. Ik heb glasvezel tot in de gangkast dus overstappen kan vrij eenvoudig.

Wat vragen aan jullie:
  • Ondersteund de TV decoder HDMI-CEC?
  • Zou ik voor een alles-in-1 gaan of alleen abonnement + bijvoorbeeld KPN Play/NL ziet? Vaste telefonie wil ik eigenlijk niet meer en mijn familie is redelijk gewend om TV via web of app terug te kijken. Op de TV kan via airplay of (hopelijk) een Apple TV app. Zodoende heb je niet weer het zoveelste trage rotkastje bij je TV
  • Welk abonnement zou het beste bij me passen? Hoe verhoud 200/20 zich bijvoorbeeld tot 60/60 bij KPN? Ik weet dat bij kabel de 200 in de praktijk een stuk lager ligt
  • Ik heb nu 3 losse vodafone abonnementen. Ik hoorde gunstige verhalen over familie abonnementen waar je makkelijk data bundels kunt spreiden. Echter gaat de korting alleen maar op bij alles-in-1 abonnementen?
  • Hoe werkt het met de TV decoder precies. Kun je je opnames overal terugkijken zoals bij XS4all, maw in de cloud? En wat als je niets opneemt, tot hoe ver terug kun je programma's kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 11-05-2016 15:33 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Spam schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:32:
Ik ben al 16 jaar klant bij @home/Ziggo/upc en heb op dit moment een alles-in-1 abonnement voor 66 euro per maand. Dit geeft mij (volgens ziggo) een 200/20 verbinding + vaste telefonie en TV via coax. Sinds de overname naar UPC heb ik problemen met mijn TV server (DVBlink software+ Anysee tuner) en ben ik ziggo eigenlijk een beetje beu geworden. Nu kwamen ze onlangs met een prijswijziging en dacht ik; wellicht wordt het eens tijd om over te stappen. Ik heb glasvezel tot in de gangkast dus overstappen kan vrij eenvoudig.

Wat vragen aan jullie:
[list]
• Ik heb nu 3 losse vodafone abonnementen. Ik hoorde gunstige verhalen over familie abonnementen waar je makkelijk data bundels kunt spreiden. Echter gaat de korting alleen maar op bij alles-in-1 abonnementen?
Een alles in 1 pakket van KPN gaat over tv/internet/vaste telefonie.

Je kunt daarnaast nog KPN compleet klant zijn, dan wordt je mobiel er ook in betrokken. Dit levert kortingen op.

Je krijgt bij KPN al korting als je meerdere mobiele abbonementen op 1 adres hebt. Uit m'n hoofd € 5,-- per abbo.

Als je KPN compleet klant bent krijg je ook nog eens extra zenderpaketten voor tv en dataverdubbeling voor je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-10 01:00
[afbeelding]

Wat is de aanbieding die je gekregen hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31

mwa

PLAE schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:10:
[...]

Wat is de aanbieding die je gekregen hebt? :)
Ik had zelf ook gebeld om te verlengen met een leuke aanbieding/korting. Kreeg te horen dat er weinig mogelijk was. Enige wat meneer kon doen was mij 10 euro per maand korting geven voor 6 maanden, maar dan wel m'n verbinding van 100/100 naar 100/10 laten terugschroeven 8)7

Dit met een Alles-in-1 pakket + 2 mobiele ambo's van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dialmformark schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:22:
[...]

Ik had zelf ook gebeld om te verlengen met een leuke aanbieding/korting. Kreeg te horen dat er weinig mogelijk was. Enige wat meneer kon doen was mij 10 euro per maand korting geven voor 6 maanden, maar dan wel m'n verbinding van 100/100 naar 100/10 laten terugschroeven 8)7

Dit met een Alles-in-1 pakket + 2 mobiele ambo's van KPN.
Je moet wel bellen met opzeggingen hè. They have the power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:31

mwa

barrymossel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:34:
[...]

Je moet wel bellen met opzeggingen hè. They have the power!
Daar heb ik ook mee gebeld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Apart, ik heb altijd korting gekregen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-10 16:05
Als je bluft moet je wel bereid zijn om door (op) te zett(gg)en - dus gewoon opzeggen en kijken hoe ze dan reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 14:07
Zelf heb ik nog geen contact gehad, maar ben dit met groot interesse aan het volgen.
Mijn ervaring met KPN is dat het nog wel een wil verschillen per medewerker die je aan de lijn krijgt. Bekende van mij krijg bij een nieuw jaar contract bijna niks. En ik kreeg de gebruikelijke 6 maanden korting en 2 zender pakketten voor 3 maanden gratis.

Dus met een beetje mazzel moet dat nu ook wel weer voor elkaar te krijgen zijn.

Laatst ook per ongeluk er achter gekomen dat in de nieuwe "mijn kpn" interface er geen kortings actie liep en in de oude was er wel een actie zichtbaar op de fox sports bundel. Even achteraan gebeld en inderdaad de korting was mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Zahariac schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Een alles in 1 pakket van KPN gaat over tv/internet/vaste telefonie.

Je kunt daarnaast nog KPN compleet klant zijn, dan wordt je mobiel er ook in betrokken. Dit levert kortingen op.

Je krijgt bij KPN al korting als je meerdere mobiele abbonementen op 1 adres hebt. Uit m'n hoofd € 5,-- per abbo.

Als je KPN compleet klant bent krijg je ook nog eens extra zenderpaketten voor tv en dataverdubbeling voor je mobiel.
Thx voor de info. Dus mobiele abonnementen zijn wel degelijk afhankelijk van het pakket.

Dan heb ik nog steeds de volgende vragen:
  • Zou ik voor een alles-in-1 gaan of alleen abonnement + bijvoorbeeld KPN Play/NL ziet? Vaste telefonie wil ik eigenlijk niet meer en mijn familie is redelijk gewend om TV via web of app terug te kijken. Op de TV kan via airplay of (hopelijk) een Apple TV app. Zodoende heb je niet weer het zoveelste trage rotkastje bij je TV
  • Welk abonnement zou het beste bij me passen? Hoe verhoud 200/20 op kabel zich bijvoorbeeld tot 60/60 bij KPN? Ik weet dat bij kabel de 200 in de praktijk een stuk lager ligt
  • Hoe werkt het met de TV decoder precies. Kun je je opnames overal terugkijken zoals bij XS4all, maw in de cloud? En wat als je niets opneemt, tot hoe ver terug kun je programma's kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Spam schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:39:
[...]

Thx voor de info. Dus mobiele abonnementen zijn wel degelijk afhankelijk van het pakket.

Dan heb ik nog steeds de volgende vragen:
[list]
Dit zou ik niet weten
KPN Play kan als het goed is maar 1 stream tegelijke tijd aan. Dus weet niet of je daar echt iets mee op schiet.

Vaste telefonie hoef je niet af te nemen bij KPN. Vragen ze nog specifiek aan je als je een alles in 1 pakket afsluit.
• Welk abonnement zou het beste bij me passen? Hoe verhoud 200/20 op kabel zich bijvoorbeeld tot 60/60 bij KPN? Ik weet dat bij kabel de 200 in de praktijk een stuk lager ligt
200 is 200 en 60 is 60. Maar volgens mij is het bij KPN vanaf de 100/100 op glasvezel.
Ik heb nu 3 losse vodafone abonnementen. Ik hoorde gunstige verhalen over familie abonnementen waar je makkelijk data bundels kunt spreiden. Echter gaat de korting alleen maar op bij alles-in-1 abonnementen?
[/list]
Het wordt opgenomen in de cloud. Komt dus niks meer op je eigen decoder binnen. En volgens mij kun je standaard 5 dagen terug, en met een extra pakket tot 10 dagen.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zahariac schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:44:
[...]

Dit zou ik niet weten

[...]

KPN Play kan als het goed is maar 1 stream tegelijke tijd aan. Dus weet niet of je daar echt iets mee op schiet.

Vaste telefonie hoef je niet af te nemen bij KPN. Vragen ze nog specifiek aan je als je een alles in 1 pakket afsluit.

[...]

200 is 200 en 60 is 60. Maar volgens mij is het bij KPN vanaf de 100/100 op glasvezel.

[...]

Het wordt opgenomen in de cloud. Komt dus niks meer op je eigen decoder binnen. En volgens mij kun je standaard 5 dagen terug, en met een extra pakket tot 10 dagen.
[quote]
HDMI-CEC: Naar ik weet niet. Heb ik vaker langs zien komen en op het KPN forum zie ik het ook niet.

KPN Play kan prima (beetje weinig zenders naar mijn smaak en qua kosten zie ik niet zoveel voordeel met alles-in1), maar dan moet je het zelf streamen uiteraard. Het KPN kastje is trouwens zeker niet traag maar juist heel snel met nog een paar leuke extra's, zoals de ingebouwde netflix app. Scheelt ook weer streamen in mijn geval.
Voor de KPN COmpleet voordelen (5 euro korting per mobiel en dubbele databundel) hoef je geen alles-in-1 te nemen. Dat kan ook al met internet-only.

Als je glasvezel in huis hebt hebt krijg je automatisch glasvezel van KPN, welke snelheid ook kiest. Ook als je 20-2 neemt. 60-60 kan inderdaad niet want het is 60-6. Dan moet je upgraden naar 100-10 of 100-100..
MAAR in werkelijkheid krijg je echter bij een 60-6 abonnement 60-70 (geen typefout). Of je neemt 100-10 voor 5 euro extra en je krijgt in werkelijkheid 105-65.

Die snelheden krijg je ook werkelijk, mits je thuisnetwerk in orde is. Dus dat beantwoordt hopelijk je vraag over Ziggo versus KPN.Bij Ziggo krijg je niet de betaalde 200, bij KPN krijg je vaak zelfs meer, zeker in de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Barre73 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:10:
[...]

Als je glasvezel in huis hebt hebt krijg je automatisch glasvezel van KPN, welke snelheid ook kiest. Ook als je 20-2 neemt. 60-60 kan inderdaad niet want het is 60-6. Dan moet je upgraden naar 100-10 of 100-100..
MAAR in werkelijkheid krijg je echter bij een 60-6 abonnement 60-70 (geen typefout). Of je neemt 100-10 voor 5 euro extra en je krijgt in werkelijkheid 105-65.

Die snelheden krijg je ook werkelijk, mits je thuisnetwerk in orde is. Dus dat beantwoordt hopelijk je vraag over Ziggo versus KPN.Bij Ziggo krijg je niet de betaalde 200, bij KPN krijg je vaak zelfs meer, zeker in de upload.
Is dit ook het geval bij het gebruik van de standaard KPN apparatuur? Of dien je dan eigen routers etc te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zahariac schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:13:
[...]

Is dit ook het geval bij het gebruik van de standaard KPN apparatuur? Of dien je dan eigen routers etc te gebruiken?
Nee hoor. Gewoon bij gebruik van Experiabox en een CAT5e kabel (of hoger).

Is ook een bekend iets, dat KPN de snelheidsprofielen heel vreemd heeft afgesteld. Alleen 500/500 is vrij normaal. Allebei ook rond de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
[...]
HDMI-CEC: Naar ik weet niet. Heb ik vaker langs zien komen en op het KPN forum zie ik het ook niet.
Nuja, die box van XS4all doet het geloof ik wel. Alleen kan ik van KPN niet echt goed zien welke TV box je eigenlijk krijgt.
KPN Play kan prima (beetje weinig zenders naar mijn smaak en qua kosten zie ik niet zoveel voordeel met alles-in1), maar dan moet je het zelf streamen uiteraard. Het KPN kastje is trouwens zeker niet traag maar juist heel snel met nog een paar leuke extra's, zoals de ingebouwde netflix app. Scheelt ook weer streamen in mijn geval.
Kijk dat is handig te weten. Voor netflix en films streamen gebruik ik op dit moment de Apple TV. Denk je dat KPN ooit een app zal maken voor de Apple TV?
Voor de KPN COmpleet voordelen (5 euro korting per mobiel en dubbele databundel) hoef je geen alles-in-1 te nemen. Dat kan ook al met internet-only.
Ok, dat is goed om te weten. Dan hoef ik het daar niet voor te laten.
Euh ok, als ik dus naar de kpn-glasvezel ga en bijvoorbeeld een basis abonnement kies op glasvezel, dan krijg ik een 60/6 abonnement aangeboden: https://bestellen.kpn.com/pakket/alles-in-1/standaard/. Dit is volgens jou een equivalent van 70/6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

magneet

Magnetic enhanced

nee 60/6 komt neer op 60/70 want de capping van de upload werkt vrij losjes

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Spam schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Nuja, die box van XS4all doet het geloof ik wel. Alleen kan ik van KPN niet echt goed zien welke TV box je eigenlijk krijgt.

[...]
XS4ALL levert dezelfde iTV STBs als KPN (Ze leveren namelijk gewoon KPN iTV). HDMI CEC werkt bij geen enkele iTV STB van KPN.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-05-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Laatst online: 02:17
Ik haal op mijn 60/6 verbinding 70 down en 35 up.

De itv-kastjes zappen erg snel, nadelen zijn er echter ook:
Duurt tijd voordat stb is opgestart
Zenders zijn niet zelf in te delen en zijn bovendien niet optimaal ingedeeld.

[ Voor 64% gewijzigd door cb2009 op 12-05-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04

TRaSH

koffie ?

[...]

......

Bij Ziggo krijg je ook gewoon de beloofde snelheid ook als al je TV's aan staan, mits je thuisnetwerk in orde is.
ken eigenlijk niemand die het niet red.
Bij KPN is het toch echt afhankelijk welk abo je hebt en op wat voor switch je aangesloten word.
want een paar bladzijdes terug en op de KPN forum lees je veel dat mensen die een 100/100 abo hebben en als de TV aan staat niet de 100 halen aangezien ze vaak op de 100 Mbits switch worden aangesloten ipv van de 1 Gbit switch.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cb2009 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:34:
Ik haal op mijn 60/6 verbinding 70 down en 35 up.

De itv-kastjes zappen erg snel, nadelen zijn er echter ook:
Duurt tijd voordat stb is opgestart
Zenders zijn niet zelf in te delen en zijn bovendien niet optimaal ingedeeld.
Mijn fout: 60-6 is inderdaad in de praktijk afgesteld als 70-35. Ik haalde een paar dingen door elkaar.
Dus download is ruim afgesteld en de upload zéér ruim
STB kun je ook gewoon in stand-by laten staan. Kost je misschien 2 euro per maand aan stroom. En dan is ie heel bijna meteen te gebruiken.
Optimale indeling is een persoonlijke mening maar als je bedoelt dat de HD zenders op aparte en rare plekken staan: begin vierde kwartaal zou dat moeten worden aangepakt. Ik zag net dat Telfort dat al in een nieuwsbrief durft te zetten dus dan kan ik het ook wel zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
TRaSH schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:45:
[...]

Bij Ziggo krijg je ook gewoon de beloofde snelheid ook als al je TV's aan staan, mits je thuisnetwerk in orde is.
ken eigenlijk niemand die het niet red.
Bij KPN is het toch echt afhankelijk welk abo je hebt en op wat voor switch je aangesloten word.
want een paar bladzijdes terug en op de KPN forum lees je veel dat mensen die een 100/100 abo hebben en als de TV aan staat niet de 100 halen aangezien ze vaak op de 100 Mbits switch worden aangesloten ipv van de 1 Gbit switch.
De vraagsteller (Spam)) geeft zelf aan bij Ziggo niet de beloofde snelheid te halen. Ik bedoelde ook niet in het algemeen. Ik hoor ook bijna altijd dat het wel gehaald wordt.
Dat 100mbit verhaal met TV aan kan ik niet ontkennen maar het ging hier om een 60/6 dus dan speelt dat niet. En dan nog moet ik eerst weten waar Spam woont voor ik kan weten of er überhaupt kans is dat hij op een 100 Mbit Dslam (switch) wordt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Barre73 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:40:
[...]
Mijn fout: 60-6 is inderdaad in de praktijk afgesteld als 70-35. Ik haalde een paar dingen door elkaar.
Dus download is ruim afgesteld en de upload zéér ruim
STB kun je ook gewoon in stand-by laten staan. Kost je misschien 2 euro per maand aan stroom. En dan is ie heel bijna meteen te gebruiken.
Optimale indeling is een persoonlijke mening maar als je bedoelt dat de HD zenders op aparte en rare plekken staan: begin vierde kwartaal zou dat moeten worden aangepakt. Ik zag net dat Telfort dat al in een nieuwsbrief durft te zetten dus dan kan ik het ook wel zeggen :-)
Dit is alleen zo met Vectoring. De upload is onbegrensd en de download is erg ruim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RobinF schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Dit is alleen zo met Vectoring. De upload is onbegrensd en de download is erg ruim
Vectoring? Dit gaat over glasvezel, niet over VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:07
Beste medetweakers,

Ik wil graag mijn glasvezel van KPN laten binnen komen op mijn Meraki mx60 ipv experiabox. Hebben mensen hier ervaring mee. Bij KPN kunnen ze mij de PPPoE gegevens niet verstrekken om aan te melden op het netwerk van KPN die weten ze niet zeggen ze. Via netwerkje.com heb ik al info gevonden maar niet deze info. Heeft iemand een soortgelijke config al aan de gang??!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Maukie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:13:
Heeft iemand een soortgelijke config al aan de gang??!
Het maakt helemaal niet uit wat je gebruikt tbv. authenticatie, ik bouw een sessie met blanco username/password..

De experiabox gebruikt overigens 'AA-BB-CC-DD-EE-FF@internet' (prefix is het macadres) met password 'ppp'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maukie schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:13:
Beste medetweakers,

Ik wil graag mijn glasvezel van KPN laten binnen komen op mijn Meraki mx60 ipv experiabox. Hebben mensen hier ervaring mee. Bij KPN kunnen ze mij de PPPoE gegevens niet verstrekken om aan te melden op het netwerk van KPN die weten ze niet zeggen ze. Via netwerkje.com heb ik al info gevonden maar niet deze info. Heeft iemand een soortgelijke config al aan de gang??!

Alvast bedankt
Laat maar, niet goed gelezen.....

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 14-05-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
Thralas schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:47:
[...]

Het maakt helemaal niet uit wat je gebruikt tbv. authenticatie, ik bouw een sessie met blanco username/password..

De experiabox gebruikt overigens 'AA-BB-CC-DD-EE-FF@internet' (prefix is het macadres) met password 'ppp'.
Heb ik gedaan alleen werkt alleen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
Ben er achter dat ik maar 1 tagged vlan kan laten binnen komen op m'n uplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:20

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Thralas schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:47:
[...]

Je moet je Mac-adres opschrijven met een : (dubbele punt) tussen de letter/cijfers en geen - (streep) en het wachtwoord is kpn zonder hoofdletters of poespas dit werk bij mij prima En ik gebruik ook alleen het mac-adres van mijn huidige kpn modem (v9) bij username dus bijvoorbeeld "AA:BB:CC:DD:EE:FF"

[ Voor 57% gewijzigd door angerfist-yentl op 14-05-2016 23:23 . Reden: toevoeging ]

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ga per 15 juni overstappen naar KPN Glas vanaf de nieuwe propositie van Telfort Glas, dit omdat de voordelen van het KPN compleet pakket i.c.m. twee mobiele abonnementen voor mij een leuk voordeel opleveren. :)

Bij Telfort heb ik nu een Mikrotik RB2011UiAS-2HnD-IN in gebruik ter vervanging van de experiadoos. Werkt perfect m.b.v. VLANs en een DHCP client op de internet vlan.

Ik begijp dat er bij KPN wat verschillen zijn in de infrastructuur t.o.v. Telfort, zo wordt er gebruik gemaakt van PPPoE i.p.v. DHCP en is het nodig om voor diensten zoals Netflix de IPTV in routed mode aan te sluiten in plaats van het simpel routeren van VLAN 4 richting de TV doosjes. Hier zit dan op dit moment voor mij de crux want waar de Mikrotik wel een IGMP Proxy ondersteund snapt het dingetje helaas geen IGMP Snooping :'( Het werkt dan wel, maar dan wordt mijn netwerk onnodig belast met multicast data.

Ik moet dus waarschijnlijk opzoek naar een vervanger voor de Mikrotik. Zijn er mensen die succesvol (en mét IGMP proxy + snooping) een (semi-professionele) router gebruiken als vervanging van de Experiabox?

Ik kan natuurlijk gewoon 2 LAN segmenten aanmaken... :*)

Update: Werkt prima! Ik heb nu twee LAN segmenten aangemaakt op de Mikrotik. Eentje waarin alleen de IPTVs zitten met een eigen DHCP range, en daar heb ik nu (voor Telfort) Routed IPTV op ingericht. Ik zie geen toename in dataverkeer met 2 IPTV boxes in dat segment en "Meer TV" werkt ook prima. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 16-05-2016 11:35 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
Ik kom er niet uit met de MX60. Op de uplink port kan ik wel een vlan id taggen als ik die op 6 zet heb ik ook internet. Maar doe ik meerdere vlans hier dan komt er niets door. De PPPoE heb ik op blanco staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Kpn opzeggingen was onverbeterlijk ik kreeg geen tegenaanbod bij het opzeggen vanwege de tariefswijziging.

Uiteindelijk niet opgezegd en van de week nogmaals proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik heb vandaag die KPN Glasvezel topic uitgebreid doorgelezen en kwam de volgende beschrijving van Barre73 tegen.

Nu ziet mijn Netwerk er ongeveer als volgt uit (nu nog ziggo)

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20160516-t9w0-165kb.png

Ik heb niet echt de mogelijkheid om extra kabels te trekken.
wil eigenlijk wel graag de Asus(Merlin firmware) gebruiken voor de wifi aangezien die dual band is en een erg goed en stabiel bereik heeft en zou hem evt als AP kunnen instellen en de EB wifi uitzetten.

Als ik nu de EB in de trapkast ophang naast de Asus.
poort 1 => naar de switch in de werkkamer.
poort 2 => Asus voor de WIFI
poort 3+4 => voor de Thermostaat en de Hue Hub
In de woonkamer, Slaapkamer en Zolder komt dan een extra switch voor de RPi/HTPC en voor de TV(IPTV).

Dan zou ik toch niks met vlans etc hoeven te klooien om het werkend te krijgen ?
(heb nog te weinig kennis om dat te snappen ;) )

De switch in de werkkamer staat wel op de lijst om vervangen te worden voor iets met meer poorten (16 poorten of meer) aangezien ik nu tekort kom (nee niet alles staat in het schema)
En de switches die bij de TV's komen zouden niet eens smart switches hoeven te zijn zou zelf de 8 ports kunnen gebruiken die ik ga vervangen als ik het goed begrijp.
of sla ik de plank nu totaal mis ? 8)7

moet alleen nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn van port forwarding etc op de EB, ranges of per poort :( en wat wel en wat niet kan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
TRaSH schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:28:
moet alleen nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn van port forwarding etc op de EB, ranges of per poort :( en wat wel en wat niet kan.
Op de EBv10 maak je een 'application' aan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hMMxLKp.png

Zoals je ziet kun je hier een range opgeven.

Vervolgens knoop je die application aan een client:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dz7oqVF.png

Ik heb 'm hier gewoon op IP-adresbasis gekoppeld. Je zou het ook op MAC-adresbasis moeten kunnen doen, maar dat werkt dan alleen als de DHCP-server van de Experiabox het IP-adres heeft uitgegeven.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

zie geen screenshots :S

[ Voor 13% gewijzigd door TRaSH op 16-05-2016 19:30 . Reden: nu wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Laatst online: 14-10 11:50
Via de media heb ik vernomen dat de pakketten per 1 juli 2016 € 2,50 duurder worden. Van KPN heb ik persoonlijk echter nog niets gehoord, de afgelopen tijd heb ik alleen een zakje popcorn van KPN mogen ontvangen. Hebben jullie wel persoonlijk informatie van de KPN gekregen over de tariefsverhoging? Of is de tariefsverhoging mogelijk niet voor mij van toepassing, ben pas sinds 22 februari 2016 klant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 21:09
llpineapple schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:54:
Via de media heb ik vernomen dat de pakketten per 1 juli 2016 € 2,50 duurder worden. Van KPN heb ik persoonlijk echter nog niets gehoord, de afgelopen tijd heb ik alleen een zakje popcorn van KPN mogen ontvangen. Hebben jullie wel persoonlijk informatie van de KPN gekregen over de tariefsverhoging? Of is de tariefsverhoging mogelijk niet voor mij van toepassing, ben pas sinds 22 februari 2016 klant…
De verhoging is voor iedereen, heb een paar dagen terug een mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:16
Ook met alleen internet via glasvezel loont het om te bellen, eerste 6 maanden nu voor €25 in plaats van €37,50 (wat dus verhoogd wordt naar 40)

En dat terwijl ik nog maar een maand of 4 bij KPN zit en dus pas net uit mijn initiële korting-periode kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dus na je startkorting krijg je nog een korting van 6 maanden? Kijk dat is interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
jamiev90 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:27:
Ook met alleen internet via glasvezel loont het om te bellen, eerste 6 maanden nu voor €25 in plaats van €37,50 (wat dus verhoogd wordt naar 40)

En dat terwijl ik nog maar een maand of 4 bij KPN zit en dus pas net uit mijn initiële korting-periode kom!
Wanneer heb je gebeld dan? En wat heb je gezegd? Ik kreeg gisteren keihard nul op het rekest omdat ik nog geen jaar klant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
Imperium schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Wanneer heb je gebeld dan? En wat heb je gezegd? Ik kreeg gisteren keihard nul op het rekest omdat ik nog geen jaar klant was.
Ik heb vanochtend gebeld, ik heb aangegeven dat er vanwege de prijsverhoging de mogelijkheid was om mijn contract op te zeggen. Daarnaast gaf ik aan dat ik wil overstappen naar Vodafone, tenzij KPN me een goede aanbieding kon doen om me als klant te houden. Ik was ook echt bereid om over te stappen naar Vodafone als ze niets met de prijs hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik heb nu net weer gebeld, en heb de toezegging en notitie bij mijn profiel dat als ik in juli terugbel dat ik dan 6 maanden korting krijg omdat mijn abonnement 1 oktober afloopt.

Iets zegt mij dat ik er nog steeds niet ben, daar jij volgens mij per direct verlengd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
Imperium schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:22:
Ik heb nu net weer gebeld, en heb de toezegging en notitie bij mijn profiel dat als ik in juli terugbel dat ik dan 6 maanden korting krijg omdat mijn abonnement 1 oktober afloopt.

Iets zegt mij dat ik er nog steeds niet ben, daar jij volgens mij per direct verlengd bent?
Misschien komt dat omdat de initiële kortingsperiode van jou 6 maanden is? Ik had de pech om in een periode waarbij je maar 3 maanden korting kreeg mijn abonnement af te sluiten.

In dat geval zou het wel netjes zijn van KPN dat ze je de tip geven om later terug te bellen. Maar vergeet niet voor 30 juni op te zeggen en te verlengen, zie https://www.kpn.com/prive...ellen/wijzigingen2016.htm onder het kopje 'opzeggen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Kun je de Wifi-versterkers van KPN ook gebruiken wanneer je bij Vodafone zit? Beetje n00bvraag misschien maar ik heb er 0 verstand van :+. Ik ben ook in staat om over te gaan naar 500/500 van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PLAE schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:29:
Kun je de Wifi-versterkers van KPN ook gebruiken wanneer je bij Vodafone zit? Beetje n00bvraag misschien maar ik heb er 0 verstand van :+. Ik ben ook in staat om over te gaan naar 500/500 van Vodafone.
Dat schijnt inderdaad te kunnen heb ik her en der gelezen. Ze zijn wel voorzien van KPN firmware maar volgens mij maakt dat voor de werking niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
jamiev90 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:28:
[...]

Misschien komt dat omdat de initiële kortingsperiode van jou 6 maanden is? Ik had de pech om in een periode waarbij je maar 3 maanden korting kreeg mijn abonnement af te sluiten.

In dat geval zou het wel netjes zijn van KPN dat ze je de tip geven om later terug te bellen. Maar vergeet niet voor 30 juni op te zeggen en te verlengen, zie https://www.kpn.com/prive...ellen/wijzigingen2016.htm onder het kopje 'opzeggen'
Het is echt mazzel hebben wie je aan de lijn krijgt, heb al twee keer gebeld. De eerste keer zei ik dat ik wou opzeggen ivm. tariefswijziging en niet nagekomen afspraken plus klachten die niet serieus werden genomen. Kreeg ik als antwoord: "Ik zou gewoon opzeggen meneer". Waarop ik vroeg of er geen coulance of andere aanbieding mogelijk was en dat ik wel even de klachten met hem wou bespreken. Meneer was onverbeterlijk: " bespaar u de moeite van het uitleggen, gewoon opzeggen!" waarop ik maar opgehangen heb.

Tweede keer had ik iemand aan de lijn die zei dat er niets mogelijk was en dat KPN de prijs ging verhogen met een reden, dus het was dan weel heel raar als KPN dan nog korting zou geven.

Morgen of zo maar weer even bellen, kostte me ook 8 telefoontjes voordat ik mijn beloofde V10 box had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Barre73 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:44:
[...]

Dat schijnt inderdaad te kunnen heb ik her en der gelezen. Ze zijn wel voorzien van KPN firmware maar volgens mij maakt dat voor de werking niks uit.
Dit kan ik bevestigen. Het is gewoon een "normaal" Accesspoint die ook op andere netwerken werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag "opzeggingen" maar weer eens gebeld aangezien mijn jaarcontract voorbij is. Als aanbieding de eerste 6 maanden €35 per maand voor het alles-in-1 premium pakket en kan na het half jaar downgraden naar het standaard pakket van dan €62,50 per maand. Lijkt mij prima deal.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/Naamloos205.png

[ Voor 12% gewijzigd door Fest op 18-05-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hier nu ook gelukt. 6 maanden 35 euro weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Hmz, ik krijg nog 7 maanden gratis de 500/500 upgrade twv 17,50 dus heeft denk ik weinig zin om te bellen voor nog meer korting of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Altijd proberen, bij Vodafone betaal je veel minder als je nu over zou stappen, hoeveel precies moet je ff berekenen, zijn ze erg gevoelig voor, voor dat argument. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 13-10 12:46
PLAE schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:29:
Dit is gewoon mogelijk, zie ook enkele mensen in dit topic. ;)

En hier is het andersom. Ik zou het niet erg vinden als mijn vader na 3 of 4 jaar Vodafone hier eens op zou zeggen en we in plaats daarvan naar KPN zouden gaan. Maar ja, hun marketing was bijzonder goed in ons dorp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 09:42
Inmiddels is mijn KPN glasvezelverbinding actief. Wat ik me nu wel af vraag, ik heb dit FTU kastje:

https://mijnglasvezelverb...ds/2015/06/NT-279x300.jpg

Ik woon in een 500mbit regio, echter welke apparatuur ik ook aansluit op de FTU, het ethernet lampje blijft oranje ipv groen en alle apparatuur geeft aan dat het een 100mbit/full verbinding betreft. Kan KPN de FTU op afstand configureren voor gigabit of heeft de monteur gewoon de verkeerde geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:04
michielonline schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:19:
Inmiddels is mijn KPN glasvezelverbinding actief. Wat ik me nu wel af vraag, ik heb dit FTU kastje:

https://mijnglasvezelverb...ds/2015/06/NT-279x300.jpg

Ik woon in een 500mbit regio, echter welke apparatuur ik ook aansluit op de FTU, het ethernet lampje blijft oranje ipv groen en alle apparatuur geeft aan dat het een 100mbit/full verbinding betreft. Kan KPN de FTU op afstand configureren voor gigabit of heeft de monteur gewoon de verkeerde geplaatst?
Welk apparaat heb je aangesloten op de FTU? En wat voor UTP kabel zit er tussen? Dit kan namelijk ook wel schelen.

De FTU zelf is een Gigabit, deze kan na mijn weten niet geconfigureerd worden door KPN. Deze zijn standaard een Gigabit, tenzij je een 100Mbit apparaat / kabel gebruikt.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
Ik heb er vanalles aan gehad, de EB V8, mijn laptop, netgear gigabit switch, alle appartuur komt op met 100mbit/full.

Ik gebruik nu de rode kabel die erbij zat. maar heb ook al andere kabels gebruikt, waaronder een dure gecertificeerde systimax patchkabel van het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
michielonline schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:41:
Ik heb er vanalles aan gehad, de EB V8, mijn laptop, netgear gigabit switch, alle appartuur komt op met 100mbit/full.

Ik gebruik nu de rode kabel die erbij zat. maar heb ook al andere kabels gebruikt, waaronder een dure gecertificeerde systimax patchkabel van het werk.
Mag ik voorzichtig concluderen dat je geen 500 Mbit abonnement hebt maar een 100 of een 60 Mbit abonnement?
Er zijn namelijk veel PoPs die wel aangepast zijn naar Gbit maar waar je nog steeds op een oude 100 Mbit kaart kan worden aangesloten. Simpelweg omdat je niet meer nodig hebt (in de ogen van KPN dan).
Oplossing is simpel maar kost je wel wat. Je abonnement upgraden naar 500/500 en na een maand weer terug laten zetten. Voor de upgrade wordt je dan namelijk omgezet naar een Gbit kaart. Bij de downgrade wordt je niet terug gezet naar een andere kaart maar wordt alleen je profiel aangepast. En dan hou je dus wel de Gbit verbinding (en verlies je dus geen bandbreedte aan de TV streams).
Kost je dus wel een maand de upgradekosten.

Overigens is je witte NT wel gewoon Gigabit hoor. Alleen de andere kant in de PoP dus waarschijnlijk niet als ik het zo lees.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 18-05-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
michielonline schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:41:

Als jij een kabel tussen een PC of laptop met een gigabit poort hebt en die direct op de Netgear switch doet moet dit wel 1Gbit zijn anders gaat daar al iets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
Uiteraard is het tussen laptop en switch wel Gbit.

@Barre73, dacht al dat het zoiets was. als mijn gratis 100mbit is afgelopen maar een keer 500 proberen om me om te laten patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-10 16:05
Wat is er zo goedkoop aan Vodafone? Als ik vergelijk wat ik nu heb met KPN (alles in 1 premium) en dan hetzelfde wil met Vodafone kom ik niet goedkoper uit 105 vs 100 euro per maand - eerste 6 maanden zijn ook al duurder dan de kpn korting 61 vs 55 euro?

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ioramus schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:38:
Wat is er zo goedkoop aan Vodafone? Als ik vergelijk wat ik nu heb met KPN (alles in 1 premium) en dan hetzelfde wil met Vodafone kom ik niet goedkoper uit 105 vs 100 euro per maand - eerste 6 maanden zijn ook al duurder dan de kpn korting 61 vs 55 euro?

Doe ik iets fout?
Het ligt er gewoon aan wat je wil. Met 1 ontvanger, opnemen en een pluspakket zal Vodafone wel goedkoper zijn.
Overigens geeft KPN nog maar drie maanden korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ook maar eens gebeld met KPN. Kon er niet meer dan dit eruit krijgen. Toch mooi tijdens de F1 periode gratis Ziggo Sports.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Nju9QGVnZ0C3ESaUVxUiCUgN/full.png

Al met al, ben weer voor dit jaar tevreden!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Bij mij is net de KPN monteur vertrokken na dat die bij mij de 500/500 glasvezel verbinding heeft aangesloten. Afgelopen jaar bij XS4all gezeten maar nu met de KPN Compleet actie en eerste 3 maanden korting was de overstap wel erg aantrekkelijk.

Alles werk nu al stond ik er wel van te kijken dat KPN mij een EB v8 toe gestuurd heeft en geen v10.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Frid0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:41:
Goedemiddag,

Bij mij is net de KPN monteur vertrokken na dat die bij mij de 500/500 glasvezel verbinding heeft aangesloten. Afgelopen jaar bij XS4all gezeten maar nu met de KPN Compleet actie en eerste 3 maanden korting was de overstap wel erg aantrekkelijk.

Alles werk nu al stond ik er wel van te kijken dat KPN mij een EB v8 toe gestuurd heeft en geen v10.....
En waarom sta je daar van te kijken dat je de V8 hebt gekregen? Moet eerlijk zeggen, qua snelheid zit er weinig tot geen verschil meer tussen de V8 en V10 uit eigen ervaring. KPN heeft namelijk 1 á 2 maanden geleden een goede update gegeven aan de V8. (Correct me if i got wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
BaZnGaNL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:00:
[...]

En waarom sta je daar van te kijken dat je de V8 hebt gekregen? Moet eerlijk zeggen, qua snelheid zit er weinig tot geen verschil meer tussen de V8 en V10 uit eigen ervaring. KPN heeft namelijk 1 á 2 maanden geleden een goede update gegeven aan de V8. (Correct me if i got wrong).
2 jaar geleden, toen ik voor het eerst Glas kreeg hier in de gemeente en KPN had gekozen had ik ook al de V8. Na een jaar overgestapt naar XS4all en nu weer terug naar KPN.

Vind het beetje apart dat je 2 jaar later niet een nieuwe (betere) EB krijgt ipv weer de V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:42
Frid0 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:41:
Goedemiddag,

Ik sta juist op het punt om de omgekeerde overstap te maken. Heb je nog redenen waarom ik het niet zou moeten doen?
Pagina: 1 ... 31 ... 95 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie