rolandos582 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:20:
[...]
Wat dacht je van contracten? Provider x sluit contract af met bedrijf x. Ik neem x aantal af voor x jaar of tot x jaar neem ik dit product af. Daarna kan je dat verlengen of overgaan op nieuw product. De leverancier snapt ook hoe de markt werkt, en wil niet als er een nieuw product uitkomt met een hoop oude modems zitten. Dus moeten die allemaal weg voordat je verder kan naar het nieuwe product.
Eerst oude product volledig wegwerken voor je verder kan naar het nieuwe product. En als het oude product nog volstaat, waarom niet hé?

Zeker, maar je gaat als provider jezelf toch niet vastleggen om bijvoorbeeld drie jaar model v9 af te nemen als je weet dat de ontwikkelingen zo snel gaan dat er een v10 of v11 aan gaat komen?
Een inschatting van het volume wat je nodig hebt is wel te maken als je weet hoeveel nieuwe klanten er per maand ongeveer bijkomen.
Contracten die langer als een jaar lopen lijken me al te lang.
Precieze cijfers heb ik niet maar een provider kan die rekensom wel maken.
Er is nog een voordeel door scherp te calculeren en innovatief te blijven.
Nieuwe klanten kun je aantrekken door een modem met nieuwe technologie te leveren.
Dat is precies de reden dat ik naar KPN ben gekomen, een v8 of v9 hadden mij niet over de streep getrokken.